Die friendzone is het probleem niet, het probleem is dat ik nu zelfs mijn friendzone-positie ben verlorenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:10 schreef Bouke-p het volgende:
Friendzonegeen aandacht aan besteden en zorgen dat je zelf n relatie krijgt, hier veel tijd instoppen is echt nutteloos.
Niet alles af laten hangen van een vriendin maar zorgen dat je leven ook invulling heeft zonder een meid. Je leegte invullen met zaken zodat niet alles afhangt van het krijgen van een vriendin.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:08 schreef benzin het volgende:
Ik kan dit nergens kwijt en verder heb ik niet echt iemand waarmee ik over dit soort dingen praat.
Dit inderdaad. Ga dan eerder vrienden zoeken, daar heb je veel meer aan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je geluk laten afhangen van het hebben van een relatie
Het leven had even invulling, zelfs toen ze mijn vriendin nog niet en niet meer was. Maar nu verlies ik dat.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Niet alles af laten hangen van een vriendin maar zorgen dat je leven ook invulling heeft zonder een meid. Je leegte invullen met zaken zodat niet alles afhangt van het krijgen van een vriendin.
Niet overal klagen en zielig doen. Ballen kweken en mannelijkheid en niet over je heen laten lopen.
Ik zou normaal gesproken met haar over zoiets praten.quote:En dat stuk van de quote is je eigen keus of gelul. Vaak genoeg aangegeven dat je erover kan praten via dm maar je wil het niet blijkbaar. Maar dan ook niet daarover nog klagen nu.
Ze is niet de enige bestaande persoon ter wereld he. Spreid je kansen en leer meer mensen kennen bij wie je terecht kunt, dan voel je je niet meteen verlaten als één iemand je laat vallen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:24 schreef benzin het volgende:
[..]
Het leven had even invulling, zelfs toen ze mijn vriendin nog niet en niet meer was. Maar nu verlies ik dat.
[..]
Ik zou normaal gesproken met haar over zoiets praten.
Ja invulling om haar ja. Niet omdat je ook maar ene drol te doen hebt verder zoals andere mensen (waar je zelf controle over hebt). Je kiest er zelf voor op den duur om je klote te voelen hoor telkens.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:24 schreef benzin het volgende:
[..]
Het leven had even invulling, zelfs toen ze mijn vriendin nog niet en niet meer was. Maar nu verlies ik dat.
[..]
Ik zou normaal gesproken met haar over zoiets praten.
Ik werk, maar over het algemeen krijg ik op kantoor geen knuffels en lieve gesprekken he?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Heb je geen school of werk TS? En wat doe je in het weekend? Zitten treuren?
Je mist niet zo zeer dat meisje, maar gewoon een iemand waarmee je de godsgruwelijke dag kan whatsappen, tot het stalkerige toe mischien? Ging het daarom uit?
Dude kom op man, dat wijf wil je niet op die manier. Je denkt toch niet dat ze met jou wil whatsappen (quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik werk, maar over het algemeen krijg ik op kantoor geen knuffels en lieve gesprekken he?
Ik mis specifiek dat meisje, maar ik mis inderdaad ook "iemand waarmee ik de godsgruwelijke dag kan whatsappen". Maar dat is niet de reden van de breuk, want zoals ik in mijn op schreef, daarna hebben we nog maanden intensief contact gehad as always. En dat was niet alleen van mij uit.
Want het is onmogelijk voor een meisje om vrienden te hebben terwijl ze een vriend heeft?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:46 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Dude kom op man, dat wijf wil je niet op die manier. Je denkt toch niet dat ze met jou wil whatsappen () als ze een vriend heeft. Je denkt dat je specifiek haar mist, maar je mist gewoon een chick. Als je een nieuw iemand vindt ben je haar zo vergeten, dus leg je prioriteiten daar.
Trouwens, waarom denk je dat ze met jou altijd over hem wil praten. Ze probeert je duidelijk te maken dat haar gedachten bij hem zijn en niet bij jou. Kaboem
Wel op de manier die jij voor hebt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Want het is onmogelijk voor een meisje om vrienden te hebben terwijl ze een vriend heeft?
nee maar hele dag whatsappen is dan wel weer een brug te verquote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Want het is onmogelijk voor een meisje om vrienden te hebben terwijl ze een vriend heeft?
Hoeft ook niet per se, maar soms dagen helemaal niets meer laten horen en nooit meer echt aandacht voor mij hebben vind ik te ver gaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:51 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
nee maar hele dag whatsappen is dan wel weer een brug te ver
boeiend ik laat ook wel eens dagen niks van me horen naar vrienden toe; ligt aan de vriendschap zelf denk kquote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:53 schreef benzin het volgende:
[..]
Hoeft ook niet per se, maar soms dagen helemaal niets meer laten horen en nooit meer echt aandacht voor mij hebben vind ik te ver gaan.
Zelfs als ze je vriendin nog zou zijn zou een dag of twee niet whatsappen nog niet zo raar of erg zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:53 schreef benzin het volgende:
[..]
Hoeft ook niet per se, maar soms dagen helemaal niets meer laten horen en nooit meer echt aandacht voor mij hebben vind ik te ver gaan.
Dus je zoent een meisje bent 2 maandjes met haar samen, ze maakt het uit, krijgt een nieuwe vriend en het contact tussen jullie verwaterd.... Vind je dat echt zo vreemd??quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:53 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja. Voor en na die 2 maandjes zijn we bijna het hele jaar vrienden geweest met intensief contact. De verandering van intensief naar praktisch niets is waar ik me zorgen om maak.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:56 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Dus je zoent een meisje bent 2 maandjes met haar samen, ze maakt het uit, krijgt een nieuwe vriend en het contact tussen jullie verwaterd.... Vind je dat echt zo vreemd??
Ik zal je iets vertellen, heel serieus: vrouwen zijn veel minder aanhankelijk dan mannen. Voor een vrouw is het echt niet zo moeilijk om een contact met een man te verbreken dan andersom. Dat meisje waar je nu over praat wil verder met haar leven en jij past daar niet bij... Ze heeft het niet voor niets met je uitgemaakt want ze ziet geen toekomst met jou. Ja ze zegt wel dat ze vrienden wilde blijven, maar je merkt nu wel dat ze daar niet echt heel veel van meende.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:01 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja. Voor en na die 2 maandjes zijn we bijna het hele jaar vrienden geweest met intensief contact. De verandering van intensief naar praktisch niets is waar ik me zorgen om maak.
En ja, dat vind ik vreemd.
Waarom?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:07 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Ik zal je iets vertellen, heel serieus: vrouwen zijn veel minder aanhankelijk dan mannen. Voor een vrouw is het echt niet zo moeilijk om een contact met een man te verbreken dan andersom.
Ik moet er energie insteken. Ze is het eerste meisje waar ik zoveel vertrouwen in had, waarmee ik alles kon delen, een van de enige meisjes op de planeet die iets om me geeft. Ik ga zoiets misschien nooit meer vinden.quote:Vraag die je jezelf moet stellen is, ga ik nu hier nog energie in steken of ga ik op zoek naar iemand die mn aanwezigheid wel waardeert...
Waarom?? Ja weet ik veel, maar dat is echt zo EN JE MERKT DAT NU TOCH OOK. Ze zegt dat ze vrienden wil blijven, maar zodra ze iemand anders heeft laat ze je keihard vallen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:11 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
Ik moet er energie insteken. Ze is het eerste meisje waar ik zoveel vertrouwen in had, waarmee ik alles kon delen, een van de enige meisjes op de planeet die iets om me geeft. Ik ga zoiets misschien nooit meer vinden.
Het was dus beter voor mij geweest als we alleen maar vrienden waren geweest en gebleven?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:19 schreef Sjacq het volgende:
verplaats je eens in haar nieuwe vriend. Persoonlijk vind ik het ook niet relaxed als een meisje waar ik iets mee heb contact gaat onderhouden met haar ex. Zo zullen zij en hij dat ook ervaren, waardoor ze er misschien ook voor kiest om het contact af te zwakken.
Jij zit veel ingewikkelder in elkaar dan op een forum toe door te dringen is. je hebt overduidelijk issues. Alles wat men redelijk gezegd kan hebben om jou iets in te laten zien is al gezegd. aan de vragen die je stelt en je reactie terug kan een ieder zien dat je echt problemen hebt met hechting, eenzaamheid en sociale vaardigheden. Bespreek dit met je huisarts.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:11 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik moet er energie insteken. Ze is het eerste meisje waar ik zoveel vertrouwen in had, waarmee ik alles kon delen, een van de enige meisjes op de planeet die iets om me geeft. Ik ga zoiets misschien nooit meer vinden.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat je de gevoelens toch wel voor haar had gekregen, vroeg of laat. Nu heb je het tenminste nog 2 maanden heel leuk gehad en zijn je gevoelens door haar beantwoord...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Het was dus beter voor mij geweest als we alleen maar vrienden waren geweest en gebleven?
Op de korte termijn heb ik nu een leuke ervaring gehad ja, maar op de lange termijn ben ik daardoor de vriendschap verloren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:48 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat je de gevoelens toch wel voor haar had gekregen, vroeg of laat. Nu heb je het tenminste nog 2 maanden heel leuk gehad en zijn je gevoelens door haar beantwoord...
je had je ook kut gevoeld met alleen de vriendschap, omdat je had gezeten met andere gevoelens...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef benzin het volgende:
[..]
Op de korte termijn heb ik nu een leuke ervaring gehad ja, maar op de lange termijn ben ik daardoor de vriendschap verloren.
Vriendschap is overrated.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef benzin het volgende:
[..]
Op de korte termijn heb ik nu een leuke ervaring gehad ja, maar op de lange termijn ben ik daardoor de vriendschap verloren.
Dat is waar, maar achteraf gezien was dat beter. Ik vind het gemis van de vriendschap erger dan dat ik dat gemist zou hebben.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:56 schreef Sjacq het volgende:
[..]
je had je ook kut gevoeld met alleen de vriendschap, omdat je had gezeten met andere gevoelens...
Het is belangrijk om iemand te hebben om mee te praten, om mee samen te zijn waarvan je ook gewoon weet dat diegene er is.quote:
Leeg is een groot woord, maar werk is maar werk. Ik voelde me beter en gelukkiger toen ik het nog had.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:57 schreef Yuki het volgende:
Als je hele leven leeg wordt omdat één, blijkbaar niet zo goede vriendin geen tijd meer voor je heeft, wordt het tijd om je sociale netwerk te vergroten.
Verleg je focus van haar naar anderen. Als zij je laat vallen omdat ze een vriendje heeft, is ze geen goede vriendin en is dat vertrouwen waar je over sprak best een beetje misplaatst. Hard gezegd: ze is het niet waard om achterna te lopen.
Hoe kan ik nou iets accepteren dat ik nooit zo had gewild? Accepteren is schijnbaar een soort toverwoord; als er iets mis is, dan moet je maar net doen alsof het niet bestaat.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:47 schreef Blim het volgende:
ik denk dat je niet steeds moet denken in..als dit.. of als dat..
zo is het nou eenmaal niet gegaan! accepteer de situatie zoals die nu is.
Nja, dat meisje waar ik een oogje op heb gaat hem toch niet worden. Ik ben niet echt een ladies man.quote:je zegt dat je al een oogje hebt op iemand anders..steek je energie lekker daar in.
gevoelsmatig trek je het niet eens om vrienden te blijven met haar, dat merk je nu toch?
jij verlangt van haar dingen die ze je niet kan en wilt bieden, pijnig jezelf dan niet zo!
ga verder met je leven en laat haar even met rust.. hoe kan je haar vergeten als je nog continue contact met haar wil houden?
uit het oog..uit het hart!! sterkte!!
Daar heb je je nieuwe vlam voor.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:16 schreef benzin het volgende:
[..]
Het is belangrijk om iemand te hebben om mee te praten, om mee samen te zijn waarvan je ook gewoon weet dat diegene er is.
Ik, ik, ik. En zij dan? Als zij niet wil houd het toch op?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:22 schreef benzin het volgende:
Nja, dat meisje waar ik een oogje op heb gaat hem toch niet worden. Ik ben niet echt een ladies man.
Ik trek het gevoelsmatig niet goed, maar het is belangrijk voor me. Ik vertrouw haar, ik geef om haar en ik mis de aandacht. Ik wil sowieso gewoon al contact houden om de eerste twee redenen, maar de laatste reden lijkt ze me niet meer te kunnen bieden.
Het is niet makkelijk om iemand te vinden die die rol gaat overnemen, zeker niet op korte termijn.
Ik geef om haar, dat betekent ook dat ik er voor haar zou zijn als ze me nodig heeft.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:26 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik, ik, ik. En zij dan? Als zij niet wil houd het toch op?
Zoals jij het beschrijft lijkt het alsof jij iemand moet hebben omdat je iemand nodig hebt, en niet omdat je er voor iemand wil zijn. Het moet van 2 kanten komen.
True, maar zij vervult die rol overduidelijk niet meer. Dat zal een ander moeten doen voor je en om die persoon te vinden, moet je je focus gaan verleggen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:16 schreef benzin het volgende:
[..]
Het is belangrijk om iemand te hebben om mee te praten, om mee samen te zijn waarvan je ook gewoon weet dat diegene er is.
Dus je hebt je werk, en die vriendin. En die laatste heeft geen tijd meer voor je.quote:[..]
Leeg is een groot woord, maar werk is maar werk. Ik voelde me beter en gelukkiger toen ik het nog had.
Als je met die instelling doorloopt, gaat het lang duren ja. Waarom meteen richten op een goede vriend? Dat moet groeien. Kennis - vriend - goede vriend.quote:Het is moeilijk om een goede vriend te vinden en dat gaat minimaal weer maanden tot jaren duren.
Je hangt aan 1 persoon. No offense, maar ik zou ook afstand van je nemen. Het is een te grote verantwoordelijkheid om de enige vriend van iemand te zijn. Buiten haar heb je niemand... Dat kan heel benauwend werken, zeker als je in het verleden iets gehad hebt samen.quote:Ik wil vooral ook gewoon begrijpen wat er verkeerd gaat denk ik.
Ok. Stop met de slachtofferrol. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. Als je op haar gaat zitten wachten en geen enkele andere actie onderneemt, en ben je zelf schuldig aan je verdriet.quote:Ze laat me niet echt helemaal vallen, maar wat ik nodig heb, daar heet ze gewoon geen ruimte/tijd voor en dat neem ik haar ook niet echt kwalijk. Als zij gelukkig is, is er ten minste iemand gelukkig.
Ik heb ook nog wel een paar kennissen af en toe.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:40 schreef Yuki het volgende:
Dus je hebt je werk, en die vriendin. En die laatste heeft geen tijd meer voor je.
Dude, ik dacht dat ik een crappy sociaal leven had maar als ik dit lees...
Mwah, dat valt wat tegen; en voor zover die er wel zijn doe ik dat heel af en toe ook, maar dat blijft toch werk en dat groeit niet echt verder.quote:Als je met die instelling doorloopt, gaat het lang duren ja. Waarom meteen richten op een goede vriend? Dat moet groeien. Kennis - vriend - goede vriend.
Heb je geen gezellige kerels op je werk om eens een biertje mee te drinken?
Nja, misschien is dat dan de reden. Begreep ik het maar.quote:Je hangt aan 1 persoon. No offense, maar ik zou ook afstand van je nemen. Het is een te grote verantwoordelijkheid om de enige vriend van iemand te zijn. Buiten haar heb je niemand... Dat kan heel benauwend werken, zeker als je in het verleden iets gehad hebt samen.
Daar heeft ze dus geen behoefte aan blijkbaar.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik geef om haar, dat betekent ook dat ik er voor haar zou zijn als ze me nodig heeft.
Ditquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:40 schreef Yuki het volgende:
Je hangt aan 1 persoon. No offense, maar ik zou ook afstand van je nemen. Het is een te grote verantwoordelijkheid om de enige vriend van iemand te zijn. Buiten haar heb je niemand... Dat kan heel benauwend werken, zeker als je in het verleden iets gehad hebt samen.
Ok. Stop met de slachtofferrol. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. Als je op haar gaat zitten wachten en geen enkele andere actie onderneemt, en ben je zelf schuldig aan je verdriet.
Cut your losses and move on.
Ga daar eens werk van maken dan. Kennissen kunnen best vrienden worden, als je er een beetje energie in steekt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel een paar kennissen af en toe.
Heb je het echt geprobeerd?quote:[..]
Mwah, dat valt wat tegen; en voor zover die er wel zijn doe ik dat heel af en toe ook, maar dat blijft toch werk en dat groeit niet echt verder.
Weet je... Begrijpen is niet belangrijk. Ze heeft geen behoefte (meer) om continu contact met je te houden. Wat de reden ook is, je zal het er mee moeten doen.quote:[..]
Nja, misschien is dat dan de reden. Begreep ik het maar.
Ik heb het echt geprobeerd, maar het is niet makkelijk.quote:
Dat is het wel. Iemand gaf me hierboven het advies om het te accepteren. Hoe kan ik iets accepteren dat ik niet begrijp?quote:Weet je... Begrijpen is niet belangrijk. Ze heeft geen behoefte (meer) om continu contact met je te houden. Wat de reden ook is, je zal het er mee moeten doen.
Het is niet moeilijk te begrijpen hoor. Haar vriend > jij. Zo simpel is het. De vraag is of jij dat wil accepteren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb het echt geprobeerd, maar het is niet makkelijk.
[..]
Dat is het wel. Iemand gaf me hierboven het advies om het te accepteren. Hoe kan ik iets accepteren dat ik niet begrijp?
Dat snap ik en vind ik prima. Maar het gaat ineens van elke dag heel veel contact naar eigenlijk bijna geen contact. Dat is de zorgelijke verandering. Dat schreef ik hierboven ook al een paar keer overigens.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk te begrijpen hoor. Haar vriend > jij. Zo simpel is het. De vraag is of jij dat wil accepteren.
Wat is er zo moeilijk dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb het echt geprobeerd, maar het is niet makkelijk.
Dat kan prima hoor.quote:[..]
Dat is het wel. Iemand gaf me hierboven het advies om het te accepteren. Hoe kan ik iets accepteren dat ik niet begrijp?
quote:God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
The courage to change the things I can,
And the wisdom to know the difference.
Wat is daar raar aan dan ? Ze is verliefd en gek op hem, en niet op jou. Je bent haar oude paar schoenen die ze nu weggeflikkerd heeft.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat snap ik en vind ik prima. Maar het gaat ineens van elke dag heel veel contact naar eigenlijk bijna geen contact. Dat is de zorgelijke verandering. Dat schreef ik hierboven ook al een paar keer overigens.
Wat is er zorgelijk aan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat snap ik en vind ik prima. Maar het gaat ineens van elke dag heel veel contact naar eigenlijk bijna geen contact. Dat is de zorgelijke verandering. Dat schreef ik hierboven ook al een paar keer overigens.
Als ik dat wist dan waren dingen anders geweest. Mensen zijn gewoon lastig, vooral als het gaat om meer dan alleen maar af en toe oppervlakkig een praatje uitwisselen.quote:
Ik kan dan in elk geval ellende in de toekomst voorkomen en het is goed voor mijn gemoedsrust.quote:Het heeft absoluut geen zin om een reden na te jagen als je geen invloed hebt op een situatie.
Zie onderstaand citaat.
Het is zorgelijk voor mij. Zoals ik in de OP schreef; waar laat dit mij?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:14 schreef Yuki het volgende:
Wat is er zorgelijk aan?
Meer dan spijtig kan ik t niet noemen.
Nja, ik ben misschien niet meer haar liefdesschoenen, maar dat maakt me niet uit. Maar ik had toch graag een rol in haar schoenenkast willen blijven spelen als vriendschoenen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:14 schreef Scorpie het volgende:
Wat is daar raar aan dan ? Ze is verliefd en gek op hem, en niet op jou. Je bent haar oude paar schoenen die ze nu weggeflikkerd heeft.
dat is geen probleem maar een opening voor iets nieuws om je energie in te steken, een mooie kans dusquote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef benzin het volgende:
[..]
Die friendzone is het probleem niet, het probleem is dat ik nu zelfs mijn friendzone-positie ben verloren![]()
Nope, het is beter om van deze ervaring te leren en door te gaan met je leven. Leer nieuwe mensen kennen en wie weet zit er iemand tussen waar je wel wat voor langere tijd mee op kan bouwen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Het was dus beter voor mij geweest als we alleen maar vrienden waren geweest en gebleven?
Ik zie het als een gat tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten, zodat er weer een gat is tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten etc.. Het is een oneindige lus.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:35 schreef Re het volgende:
[..]
dat is geen probleem maar een opening voor iets nieuws om je energie in te steken, een mooie kans dus
Als je begint met af en toe "oppervlakkig" een praatje maken, kom je uiteindelijk steeds iets dieper. Zowel vriendschap als vertrouwen hebben tijd nodig om te groeien. Als je er niet aan begint, komt het nooit zover.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:25 schreef benzin het volgende:
[..]
Als ik dat wist dan waren dingen anders geweest. Mensen zijn gewoon lastig, vooral als het gaat om meer dan alleen maar af en toe oppervlakkig een praatje uitwisselen.
Zij moet met een reden over de brug komen voor JOUW toekomst en JOUW gemoedsrust?quote:[..]
Ik kan dan in elk geval ellende in de toekomst voorkomen en het is goed voor mijn gemoedsrust.
En wederom stel je een ander verantwoordelijk voor jouw rol in het leven.quote:[..]
Het is zorgelijk voor mij. Zoals ik in de OP schreef; waar laat dit mij?
Dat is wat JIJ wil. Maar wat wil zij? Ze geeft toch het signaal af dat deze vriendschoenen niet zo lekker meer zitten en ze ze minder, of op den duur niet meer, wil dragen.quote:[..]
Nja, ik ben misschien niet meer haar liefdesschoenen, maar dat maakt me niet uit. Maar ik had toch graag een rol in haar schoenenkast willen blijven spelen als vriendschoenen.
Een goede vriendin heeft ook nog oog voor andere dingen en mensen dan haar nieuwe vlam. Als je zegt dat ze, ALS ze al met je praat, alleen over hem kan praten... Dan is haar interesse in jou als vriend blijkbaar sterk gekelderd.quote:En wie zegt dat ze mij heeft weggegooid? Ze heeft het druk.
Het probleem is denk ik ook een beetje dat je dan elke keer maar 1 vriendin hebt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:40 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik zie het als een gat tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten, zodat er weer een gat is tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten etc.. Het is een oneindige lus.
Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had. Het heeft toen heel lang geduurd voor ik dit meisje leerde kennen.
Over een jaar of wat vind ik misschien weer iemand die me na een tijdje ook weer zal verlaten.
Self fulfilling prophecy...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:40 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik zie het als een gat tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten, zodat er weer een gat is tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten etc.. Het is een oneindige lus.
Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had. Het heeft toen heel lang geduurd voor ik dit meisje leerde kennen.
Over een jaar of wat vind ik misschien weer iemand die me na een tijdje ook weer zal verlaten.
Nja, ik denk erover om gewoon niet meer te hopen. Misschien ben ik gewoon geen mensen-mens en moet ik gewoon mijn werk doen en geen dingen willen die niet werken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:48 schreef Yuki het volgende:
[..]
Self fulfilling prophecy...
Denk je niet, als je dit zo leest, dat je ZELF eens aan je eigen geluk moet werken, ipv afwachten en de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen?
Als zij bevriend met je blijft ben je gelukkig.
Als zij je verlaat, blijf je ongelukkig achter met een "gat" dat weer door een ander gevuld moet worden.
Er is maar 1 persoon belangrijk genoeg om gelukkig mee te zijn, en dat ben je zelf. Je moet je hele leven met jezelf leven, dus je kan maar beter geluk in jezelf zoeken. Anderen komen en gaan... Als zij je geluk mee kunnen nemen, is er toch echt iets mis.
Tuurlijk, maar het duurde veel te kort, vooral het stukje waarin ik echt heel erg gelukkig was.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:01 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Je was toch ook gelukkig voor zolang het duurde? Maar soms eindigt dat ja om weer plaats te maken voor nieuw geluk. Dat kan langer of korter duren afhankelijk van hoeveel tijd/moeite je erin steekt.
Je hoeft ook niet meteen blij te zijn, maar je moet door.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het duurde veel te kort, vooral het stukje waarin ik echt heel erg gelukkig was.
Dat er is weer plaats/ruimte vind ik altijd een slap excuus. Jij bent niet de eerste in dit topic die daarmee komt.
Als je je laptop/iPhone/andere dure gadget verliest dan ben je niet blij omdat er plaats is voor nieuwe gadgets. Als iemand je huis leeg komt jatten ben je ook niet blij dat er weer ruimte is voor nieuwe spullen. Als je op de beurs een miljoen verliest ben je ook niet blij dat er weer ruimte is op je bankrekening voor nieuw geld.
Waarom moet ik van jullie blij zijn met een verlies?
je instelling is er een om te janken eigenlijk... Je zit met een onmogelijk denkpatroon, los dat eerst eens opquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:40 schreef benzin het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet blij te zijn met de ruimte die er is, maar de ruimte niet op willen/kunnen vullen met iets nieuws of een nieuwe vriend(in) om gelukkig mee te zijn, omdat het oude er niet meer is, werkt niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het duurde veel te kort, vooral het stukje waarin ik echt heel erg gelukkig was.
Dat er is weer plaats/ruimte vind ik altijd een slap excuus. Jij bent niet de eerste in dit topic die daarmee komt.
Als je je laptop/iPhone/andere dure gadget verliest dan ben je niet blij omdat er plaats is voor nieuwe gadgets. Als iemand je huis leeg komt jatten ben je ook niet blij dat er weer ruimte is voor nieuwe spullen. Als je op de beurs een miljoen verliest ben je ook niet blij dat er weer ruimte is op je bankrekening voor nieuw geld.
Fuckin triest inderdaad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je geluk laten afhangen van het hebben van een relatie
Dat is veel minder erg. Ik zou er van balen als een stekker, zeker als ze ook al mijn boeken meenemen. Ik zou er weken, misschien maanden ziek van zijn. Maar een nieuwe boekenkast is zo gekocht, een boekenkast weer vullen is ook niet moeilijk. Vriendschap, vertrouwen en een klik is nergens te koop en dit was misschien de laatste keer dat ik dat had.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:09 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet meteen blij te zijn, maar je moet door.
Als ze je huis leegroven dan richt je het toch ook weer opnieuw in.
Of blijf jij de rest van je leven treuren om je boekenkast?
Het was ook maar om aan te geven dat je verder moet he.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is veel minder erg. Ik zou er van balen als een stekker, zeker als ze ook al mijn boeken meenemen. Ik zou er weken, misschien maanden ziek van zijn. Maar een nieuwe boekenkast is zo gekocht, een boekenkast weer vullen is ook niet moeilijk. Vriendschap, vertrouwen en een klik is nergens te koop en dit was misschien de laatste keer dat ik dat had.
Blijf daar vooral in gelovenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is veel minder erg. Ik zou er van balen als een stekker, zeker als ze ook al mijn boeken meenemen. Ik zou er weken, misschien maanden ziek van zijn. Maar een nieuwe boekenkast is zo gekocht, een boekenkast weer vullen is ook niet moeilijk. Vriendschap, vertrouwen en een klik is nergens te koop en dit was misschien de laatste keer dat ik dat had.
Nee daar moet je moeite voor doen. Net als dat je geld nodig hebt om je huis opnieuw in te richten. Je verdraait het trouwens ook. We zeggen niet dat je blij moet zijn met een verlies. Maar je moet toch door en weer bezig met herbouwen dan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef benzin het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:16 schreef Blim het volgende:
Als er in het verleden al een meisje was die aangaf dat ze geen energie meer voor je had..
word het echt eens tijd om naar jezelf te gaan kijken.
je vreet waarschijnlijk energie van de mensen om je heen.. je kan het geluk niet in jezelf
vinden dus je zuigt een ander maar leeg!
die dat dus niet trekken en je vervolgens laten vallen.
ga met jezelf aan het werk ofzo.. word gelukkig met jezelf en het leven dat je hebt..
een relatie met iemand moet een aanvulling zijn op je leven en niet een invulling!
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Fuckin triest inderdaad.
Je kan pas iemand gelukkig maken als je dat zelf bent.
Wat nu slap excuus?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben deze keer veel leuker en minder zwaar geweest dan dat met dat meisje in het verleden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:16 schreef Blim het volgende:
Als er in het verleden al een meisje was die aangaf dat ze geen energie meer voor je had..
word het echt eens tijd om naar jezelf te gaan kijken.
je vreet waarschijnlijk energie van de mensen om je heen.. je kan het geluk niet in jezelf
vinden dus je zuigt een ander maar leeg!
die dat dus niet trekken en je vervolgens laten vallen.
ga met jezelf aan het werk ofzo.. word gelukkig met jezelf en het leven dat je hebt..
een relatie met iemand moet een aanvulling zijn op je leven en niet een invulling!
Het is geen denkpatroon; het is een observatie van hoe het werkt met een extrapolatie naar de toekomst.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:10 schreef Re het volgende:
[..]
je instelling is er een om te janken eigenlijk... Je zit met een onmogelijk denkpatroon, los dat eerst eens op
Ja dat snap ik wel, dat ze op een gegeven moment geen energie meer voor je hebben.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:40 schreef benzin het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had.
Ik mijd die mensen ook tegenwoordig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:23 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel, dat ze op een gegeven moment geen energie meer voor je hebben.
Ik ben het oneens met je. Jouw hele attitude jegens vrouwen en andere mensen in het algemeen is er 1 die past bij de omschrijving 'emotionele parasiet'.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben deze keer veel leuker en minder zwaar geweest dan dat met dat meisje in het verleden.
Ik kan inderdaad geen geluk in mezelf vinden, maar ik zuig anderen niet leeg.
[..]
Het is geen denkpatroon; het is een observatie van hoe het werkt met een extrapolatie naar de toekomst.
Je hebt een gebrek aan "self-awareness". Kans is groot dat je vriendin en haar nieuwe vriend op dit moment grappen over je maken... (geen grap)quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben deze keer veel leuker en minder zwaar geweest dan dat met dat meisje in het verleden.
[..]
Veel leuker, minder zwaar? Hoe beoordeel je dat?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Aannames, aannames...quote:[..]
Het is geen denkpatroon; het is een observatie van hoe het werkt met een extrapolatie naar de toekomst.
Hypothetisch gezien: stel dat je heel onmannelijk bent, veel klaagt, zielig doet e.d. en daardoor geen meiden krijgt. Dan kan je bijvoorbeeld denken dat onmannelijkheid 1 negatief puntje is en veel klagen 1 negatief punt en zielig doen 1 negatief punt. Dan heb je 3 negatieve punten (in je gedachtes). Vervolgens stel je van een meid krijgen hoor je te kunnen krijgen zolang je maar boven de -10 punten hebt. Allemaal waardebepalingen tot nu toe.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:23 schreef benzin het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou ze grappen over me maken?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:27 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Je hebt een gebrek aan "self-awareness". Kans is groot dat je vriendin en haar nieuwe vriend op dit moment grappen over je maken... (geen grap)
Je kan ook hier weggaan als je het irritant vindt in plaats van mij te kwetsen. Dit soort reacties doen mij veel pijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:27 schreef Blim het volgende:
Jonguh! je hebt echt een bord voor je kop!
je hebt op alles een weerwoord en praat je eigen ziekelijke wanhopige gedrag goed.
ik vind je nu al irritant! dus geef die chickies groot gelijk dat ze dr geen zin meer in hadden!
Well yes you do:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:23 schreef benzin het volgende:
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:40 schreef benzin het volgende:
Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had.
quote:Het is geen denkpatroon; het is een observatie van hoe het werkt met een extrapolatie naar de toekomst.
Gewoon grappen als "Ja ik had ooit een vriendje, maar het was meer een vriendin eigenlijk, wat hij was altijd aan het zeiken." Vrouwen zijn daar vrij hard in hoorquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom zou ze grappen over me maken?
[..]
QFT.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:33 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Gewoon grappen als "Ja ik had ooit een vriendje, maar het was meer een vriendin eigenlijk, wat hij was altijd aan het zeiken." Vrouwen zijn daar vrij hard in hoor
Die grap die heeft helemaal geen clou?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:33 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Gewoon grappen als "Ja ik had ooit een vriendje, maar het was meer een vriendin eigenlijk, wat hij was altijd aan het zeiken." Vrouwen zijn daar vrij hard in hoor
Ik denk inderdaad dat vrouwen daar veel harder in zijn dan mannen ja.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:33 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Dude, really?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Die grap die heeft helemaal geen clou?![]()
![]()
Waarom zou ze dat doen. Ik snap niet waarom dat nodig zou zijn; zeker als dat het niveau van de grappen is.
Het is maar een voorbeeld dombo. En dat is nodig omdat mensen hun frustraties over anderen altijd afreageren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Die grap die heeft helemaal geen clou?![]()
![]()
Waarom zou ze dat doen. Ik snap niet waarom dat nodig zou zijn; zeker als dat het niveau van de grappen is.
Really, ik zou er niet om kunnen lachen. Het is gewoon niet grappig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:35 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dude, really?
"hahaha, die ene vriend van mij, wat een wijf was dat, hahaha".
<grap> kan in dit geval ook gewoon <belachelijk maken> he. Als zij en d'r nieuwe vlam er maar om kunnen lachen samen.
Lekker makkelijk om confronterende reactie zo weg te wuifen, ik zou als ik jou was eerder naar de boodschap dan naar de toon er van gaan kijken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:30 schreef benzin het volgende:
Je kan ook hier weggaan als je het irritant vindt in plaats van mij te kwetsen. Dit soort reacties doen mij veel pijn.
Denk je niet dat haar nieuwe vriendje misschien tegen haar heeft gezegd "ik wil niet dat je nog met je ex-vriendje omgaat"??quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:38 schreef benzin het volgende:
[..]
Really, ik zou er niet om kunnen lachen. Het is gewoon niet grappig.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat soort grappen over me zou maken. Ze geeft daarvoor teveel om me en ze zou zoiets niet doen. Ze heeft het gewoon druk met haar vriendje en andere dingen. En dat vind ik prima, zou gewoon graag iets meer aandacht krijgen dan ik nu krijg.
Meisjes kwetsen me al genoeg, daar heb ik niet meer van nodig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:39 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om confronterende reactie zo weg te wuifen, ik zou als ik jou was eerder naar de boodschap dan naar de toon er van gaan kijken.
Het komt er op neer dat je je te afhankelijk van 1 persoon opstelt, en zo'n beetje elk persoon op deze aardkloot zou kriegel van dat gedrag worden mochten ze die persoon zijn.
Komt dit überhaubt over?
Dat komt omdat jij in dit geval het mikpunt van de spot bent.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:38 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat soort grappen over me zou maken. Ze geeft daarvoor teveel om me en ze zou zoiets niet doen. Ze heeft het gewoon druk met haar vriendje en andere dingen. En dat vind ik prima, zou gewoon graag iets meer aandacht krijgen dan ik nu krijg.
Ik weet het niet. Wie weet weet hij dat wel helemaal niet, ze hebben elkaar pas ontmoet nadat wij iets hebben gehad. Maar dan nog, alleen de vriendschap was nog over, ik zou mijn vriendin niet verbieden om met haar vrienden om te gaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:39 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Denk je niet dat haar nieuwe vriendje misschien tegen haar heeft gezegd "ik wil niet dat je nog met je ex-vriendje omgaat"??
Ook als het over iemand anders ging was het niet grappig. Het is een onlogische bewering die niet volgt en het eindigt ook niet met een punchline die de onlogische bewering logisch maakt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:42 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij in dit geval het mikpunt van de spot bent.
Ze heeft het druk met haar vriendje, studie en hobby. Het is begrijpelijk dat die dingen eerst komen.quote:Enne... Als ze zoveel om je zou geven, zou ze je dan links laten liggen omdat ze nu een relatie heeft?
Dat zeg je nu. En al zou het zo zijn, niet iedereen denkt daar zo over.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Wie weet weet hij dat wel helemaal niet, ze hebben elkaar pas ontmoet nadat wij iets hebben gehad. Maar dan nog, alleen de vriendschap was nog over, ik zou mijn vriendin niet verbieden om met haar vrienden om te gaan.
Je snapt dat ze je gewoon ontwijkt?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:45 schreef benzin het volgende:
[..]
Ook als het over iemand anders ging was het niet grappig. Het is een onlogische bewering die niet volgt en het eindigt ook niet met een punchline die de onlogische bewering logisch maakt.
[..]
Ze heeft het druk met haar vriendje, studie en hobby. Het is begrijpelijk dat die dingen eerst komen.
Dit is dus precies het gedrag wat jou zo vermoeiend maakt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:45 schreef benzin het volgende:
[..]
Ook als het over iemand anders ging was het niet grappig. Het is een onlogische bewering die niet volgt en het eindigt ook niet met een punchline die de onlogische bewering logisch maakt.
[..]
Ze heeft het druk met haar vriendje, studie en hobby. Het is begrijpelijk dat die dingen eerst komen.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:46 schreef Yuki het volgende:
Ik zou het ook niet tof vinden als mijn hypothetische vriend veel contact had met zijn claimerige, afhankelijke (ex) vriendin. Of dat nou een relatie geweest is, of gewone vriendschap.
Nee, ze zegt dat ze het druk heeft.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je snapt dat ze je gewoon ontwijkt?
Dude. Echt. Focus niet zo op het woord grap.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:45 schreef benzin het volgende:
[..]
Als je het zo goed begrijpt, ga je er dan niet over op lopen vreten en ga op zoek naar andere dingen/mensen om tijd en energie in te steken.quote:[..]
Dit wou ik dus typen, maar het stond er al.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:47 schreef Royco1 het volgende:
Dit is dus precies het gedrag wat jou zo vermoeiend maakt.
Nu ga je zelfs een voorbeeld van een grap helemaal kapot analyseren.
Maar jij bent natuurlijk ook haar ex-vriend. Nogmaals, zij wil gelukkig worden met haar nieuwe vlam en ze heeft besloten dat jij daar niet tussen past. Als je haar zou bellen en haar dit zou vragen garandeer ik je dat ze dat zal bevestigen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Wie weet weet hij dat wel helemaal niet, ze hebben elkaar pas ontmoet nadat wij iets hebben gehad. Maar dan nog, alleen de vriendschap was nog over, ik zou mijn vriendin niet verbieden om met haar vrienden om te gaan.
Je overanalyseert alles maar hebt totaal geen realiteitsbesef?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:38 schreef benzin het volgende:
[..]
ZE LIEGT sukkel, als ze echt zou willen dan zou ze echt wel 2 uurtjes per week voor je vrij kunnen maken.quote:
Een vriendin die alle tijd en energie van mijn lief opeist? Nee, daar ben ik niet van gecharmeerd. Bij dat soort types is het vaak: geef ze één vinger, en ze grijpen je hele hand.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:48 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom niet?
[..]
Nee, ze zegt dat ze het druk heeft.
Dit.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:51 schreef Blim het volgende:
ik zeg ook weleens dat ik t druk heb tegen bepaalde mensen waar ik dat moment ff helemaal geen zin in heb!!
En mensen die ik wel graag wil spreken.. maak ik graag wat tijd voor vrij ook al heb ik t druk!
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik mijd die mensen ook tegenwoordig.
Die hebben altijd wat en moeten geen relatie zoeken, maar professionele hulp.
Ik begrijp dat ik niet op de eerste plekken kom, maar ik zou toch wel op een net iets hoger plekje willen dan waar ik nu terecht ben gekomen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:48 schreef Yuki het volgende:
Als je het zo goed begrijpt, ga je er dan niet over op lopen vreten en ga op zoek naar andere dingen/mensen om tijd en energie in te steken.
Dat laatste deel zit wel wat in; en dat is eigenlijk precies wat ik wil. Maar misschien is ze zelfs voor die 2 uur te druk. Ik heb ook weleens hectische weken door werk en dingen die ik moet regelen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:50 schreef dude1960 het volgende:
[..]
ZE LIEGT sukkel, als ze echt zou willen dan zou ze echt wel 2 uurtjes per week voor je vrij kunnen maken.
Dat zou ik me kunnen voorstellen, aan de andere kant zou ik blij zijn als ze eerlijk tegen me was en ik denk dat ze zelfs in dat geval eerlijk zou zijn.quote:
Checkness.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:51 schreef Blim het volgende:
ik zeg ook weleens dat ik t druk heb tegen bepaalde mensen waar ik dat moment ff helemaal geen zin in heb!!
En mensen die ik wel graag wil spreken.. maak ik graag wat tijd voor vrij ook al heb ik t druk!
"Ik zou willen dat ik belangrijker voor haar ben"quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik niet op de eerste plekken kom, maar ik zou toch wel op een net iets hoger plekje willen dan waar ik nu terecht ben gekomen.
"Ik wil dat ze tijd voor me vrijmaakt"quote:[..]
Dat laatste deel zit wel wat in; en dat is eigenlijk precies wat ik wil. Maar misschien is ze zelfs voor die 2 uur te druk. Ik heb ook weleens hectische weken door werk en dingen die ik moet regelen.
Waarom zou zij tegen me liegen?
"Ik wil dat ze eerlijk tegen me is"quote:[..]
Dat zou ik me kunnen voorstellen, aan de andere kant zou ik blij zijn als ze eerlijk tegen me was en ik denk dat ze zelfs in dat geval eerlijk zou zijn.
Omdat ze medelijden met je heeft en niet rechtstreeks durft te zeggen dat ze je zat is, wat hoogstwaarschijnlijk wel een beetje zo is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat laatste deel zit wel wat in; en dat is eigenlijk precies wat ik wil. Maar misschien is ze zelfs voor die 2 uur te druk. Ik heb ook weleens hectische weken door werk en dingen die ik moet regelen.
Ze heeft er geen zin meer in om energie in jou te steken op wat voor manier dan ook.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik niet op de eerste plekken kom, maar ik zou toch wel op een net iets hoger plekje willen dan waar ik nu terecht ben gekomen.
[..]
[..]
Dat zou ik me kunnen voorstellen, aan de andere kant zou ik blij zijn als ze eerlijk tegen me was en ik denk dat ze zelfs in dat geval eerlijk zou zijn.
Wat doet ze precies, studeert ze nog, of werkt ze full-time? En wat studeert ze...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:54 schreef benzin het volgende:
[..]
[..]
Geef het maar op Yuki, Benzin is volgens eigen zeggen zo'n beetje de aardigste persoon ter wereld maar toch gaan zijn posts altijd alleen maar over wat hij wil.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
"Ik zou willen dat ik belangrijker voor haar ben"
[..]
"Ik wil dat ze tijd voor me vrijmaakt"
[..]
"Ik wil dat ze eerlijk tegen me is"
Heb je wel eens gedacht aan wat ZIJ wil?
En toch denkt hij dat hij alles voor andere over heeft, maar hij heeft niet in de gaten dat dat is om zichzelf te pleasen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Geef het maar op Yuki, Benzin is volgens eigen zeggen zo'n beetje de aardigste persoon ter wereld maar toch gaan zijn posts altijd alleen maar over wat hij wil.
Ze zegt tegen mij dat ze het druk heeft. Ik geloof haar.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
"Ik zou willen dat ik belangrijker voor haar ben"
[..]
"Ik wil dat ze tijd voor me vrijmaakt"
[..]
"Ik wil dat ze eerlijk tegen me is"
Heb je wel eens gedacht aan wat ZIJ wil?
Nou nee , soms heb ik het echt druk met van alles en iedereen en dan weet ik dat de momentjes komen wel weer voor degene die ik zie.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:54 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Checkness.
Iedereen doet dat, en in principe hoeft dat helemaal niet het einde van je contact te betekenen mits je maar niet je hele ziel en zaligheid aan die vriendschap ophangt.
Dat vroeg ik niet. Wat zou ZIJ willen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:59 schreef benzin het volgende:
[..]
Ze zegt tegen mij dat ze het druk heeft. Ik geloof haar.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:50 schreef dude1960 het volgende:
[..]
ZE LIEGT sukkel, als ze echt zou willen dan zou ze echt wel 2 uurtjes per week voor je vrij kunnen maken.
Het is dat ik je al zo lang zie posten, anders had ik niet geloofd dat iemand zo naief en afhankelijk kan zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:59 schreef benzin het volgende:
[..]
Cirkeltje ?? Ik mis ietsquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:00 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Wat zou ZIJ willen?
Tevens: woei, cirkeltje
[..]
Trolololololo! Respect voor alle moeite die je in deze thread stopt, je kan nu gewoon niet serieus zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:59 schreef benzin het volgende:
[..]
Hij heeft al eerder gezegd dat ze het druk heeft, en toen hebben anderen al geconcludeerd dat ze liegt. Hij komt nu toch weer terug op dat ze het druk zou hebben. Ergo, cirkeltje.quote:
Ik denk serieus dat TS het meent.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:02 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Trolololololo! Respect voor alle moeite die je in deze thread stopt, je kan nu gewoon niet serieus zijn.
Ahh volgens mij woont die in een vicieuze cirkel , en het ligt allemaal anderen en nooit is aan hem. Want stel is voor dat andere een eigen leven kregen en niet constant aan hem denken , dat is rampzaligquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:02 schreef Yuki het volgende:
[..]
Hij heeft al eerder gezegd dat ze het druk heeft, en toen hebben anderen al geconcludeerd dat ze liegt. Hij komt nu toch weer terug op dat ze het druk zou hebben. Ergo, cirkeltje.
Die zijn 22.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat TS het meent.
Dit is juist het erge eraan, hoe oud is TS en de meid?
Ik hoop dat zij mijn vriendschap waardeert. Maar hoe moet ik nou weten wat ze wil, zeker als ze (volgens jullie) zou liegen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:00 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Wat zou ZIJ willen?
Ik hoop gewoon dat ze eerlijk tegen me is. Dat is beter dan liegen uit medelijden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:02 schreef Yuki het volgende:
[..]
Hij heeft al eerder gezegd dat ze het druk heeft, en toen hebben anderen al geconcludeerd dat ze liegt. Hij komt nu toch weer terug op dat ze het druk zou hebben. Ergo, cirkeltje.
Wat heeft ze aan een vriendschap met jou?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:06 schreef benzin het volgende:
[..]
Die zijn 22.
[..]
Ik hoop dat zij mijn vriendschap waardeert. Maar hoe moet ik nou weten wat ze wil, zeker als ze (volgens jullie) zou liegen?
[..]
Ik hoop gewoon dat ze eerlijk tegen me is. Dat is beter dan liegen uit medelijden.
Ik wil, ik hoop...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:06 schreef benzin het volgende:
[..]
Die zijn 22.
[..]
Ik hoop dat zij mijn vriendschap waardeert. Maar hoe moet ik nou weten wat ze wil, zeker als ze (volgens jullie) zou liegen?
[..]
Ik hoop gewoon dat ze eerlijk tegen me is. Dat is beter dan liegen uit medelijden.
Ze kwetst me veel meer met een leugen. Ik zou als de waarheid is zoals jullie zeggen echt maanden mezelf shit voelen, maar nu voel ik me al maanden half-shit en als de waarheid is zoals jullie zeggen dan zou die klap ook alsnog komen. Het rekt alleen de milde pijn en en verschuift de grote klap.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:57 schreef dude1960 het volgende:
Ze liegt tegen je omdat ze je niet wil kwetsen en omdat ze bang is je de waarheid te vertellen. Ze hoopt denk ik gewoon dat je de hints wel opvangt en daar de juiste conclusies uit trekt, maar dat doet je overduidelijk niet.
Volgens mij moet ik mijn uitspraak lichtelijk nuanceren. Als ik tijd genoeg heb maak ik voor iedereen waar ik mee om ga wel tijd vrij om wat te doen. In veel drukkere periodes zullen mensen waar ik dan even niet zo veel zin in heb toch moeten wijken voor bijvoorbeeld een avond voor mezelf als ik daar behoefte aan heb. Wanneer iemand daar problemen over maakt dan gaat dat wel ten koste van het contact ja. En ik heb het dus dan niet over mensen waar ik jaren mee omga of anderzijds een hele goede band mee heb, dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:00 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nou nee , soms heb ik het echt druk met van alles en iedereen en dan weet ik dat de momentjes komen wel weer voor degene die ik zie.
Ik denk meer dat Benzin niet snapt dat andere mensen ook een leven hebben en niet altijd tijd voor hem hebben en juist op eist. Hij is veel te claimerig.
Ik denk zelfs dat als ze gewoon met vriendinnen uit ging hangen en even lekker daarmee de gang gaat hij ook al moeilijk gaat doen.
Overigens snap ik niet als bij een vriendin al eerder de vriendschap eindigde vanwege dit soort gedrag hij er niets van leert.
Serieuze vraag TS: Hoe ga jij om met iemand om wie je veel geeft?? Geef daar eens een voorbeeld vanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Ze kwetst me veel meer met een leugen. Ik zou als de waarheid is zoals jullie zeggen echt maanden mezelf shit voelen, maar nu voel ik me al maanden half-shit en als de waarheid is zoals jullie zeggen dan zou die klap ook alsnog komen. Het rekt alleen de milde pijn en en verschuift de grote klap.
Waarom doen vrouwen dan altijd zo sneaky in plaats van gewoon te zeggen hoe het is.
Ze geeft teveel om me om te liegen.
Nee. Je wil graag dat ze te veel om je geeft om te liegen. Ik heb echter nog geen bewijs gezien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Ze geeft teveel om me om te liegen.
Heb je de OP wel gelezen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:16 schreef formerjellybean het volgende:
goh in plaat van te zeiken van oh ze heeft nooit tijd voor me en de vriendschap is over kan je ook denken .
Goh wat leuk voor haar dat ze nu eindelijk iemand gevonden heeft waar ze gelukkig mee is. Dat is namelijk de basis voor vriendschap . Het beste voor een ander willen , maar schijnbaar is dit geen echte vriendschap en geef je alleen maar om je eigen ego en kan je het geen bom schelen hoe zij zich voelt
Daar laat anders weinig zien in gedrag naar haar toe.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:18 schreef benzin het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?Ik ben blij voor haar.
Nee, nee... Hij wil dat zij gelukkig is:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:16 schreef formerjellybean het volgende:
goh in plaat van te zeiken van oh ze heeft nooit tijd voor me en de vriendschap is over kan je ook denken .
Goh wat leuk voor haar dat ze nu eindelijk iemand gevonden heeft waar ze gelukkig mee is. Dat is namelijk de basis voor vriendschap . Het beste voor een ander willen , maar schijnbaar is dit geen echte vriendschap en geef je alleen maar om je eigen ego en kan je het geen bom schelen hoe zij zich voelt
Boehoe, dan is iig één van ons gelukkigquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:16 schreef benzin het volgende:
[..]
Als zij gelukkig is, is er ten minste iemand gelukkig.
Dit, en dan vooral om diepgewortelde denk- en gedragspatronen te leren doorbreken.quote:
Dat bedoelde ik dus ook , vriendschap is een wisselwerking , en gaat het niet alleen om wat hij wil. Allen krijg ik het vermoeden dat het bij de vriendschap bij hem alleen om hem draait en wat een ander wilt boeit hem niet , want ze kunnen maar beter schikken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:19 schreef tjoptjop het volgende:
Mooi ook dat het alleen maar gaat om wat TS wilt, niet wat zij wilt. Zij heeft maar te schikken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |