Krent Funk Railroad, Krent & Forsyth, Krentmaster Flash, allemaal toppers in hun eigen genre...quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Goede smaak is bij ieder genre de goeie krenten uit de pap weten te halen, ook bij disco
En zijn het z'n ogen of is het z'n.... ?quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik hoor deze tijd alleen mar Bowie met strijkers
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat zou ik echt geen disco willen noemen hoor
Eddy Krent misschien wel
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
allemaal toppers in hun eigen genre...
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga er niet aan beginnen er een poging aan wagen om slechte smaak uit te leggen.
Maar het is zoiets als bijvoorbeeld voor Feyenoord zijn.
Ja, die ook.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:25 schreef golfer het volgende:
[..]
En zijn het z'n ogen of is het z'n.... ?
Je had vorige week al een klein weekje vrij, heb je alleen vandaag gewerkt ofzo?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:26 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb in al mijn wijsheid besloten om maandag vrij te nemen. En vandaag iets eerder naar huis te gaan!![]()
dus ik heb over een half uur een klein weekje vrij!
Vooroorlogse kwaliteit?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:26 schreef FritsFlits het volgende:
Oxygene IV op de CD Aero klinkt over elektrostaten echt super goed. Weinig beters gehoord!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je had vorige week al een klein weekje vrij, heb je alleen vandaag gewerkt ofzo?
quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:27 schreef laxus13 het volgende:
Zo ff een klein middagdutje gedaan, nu Jean Michel
Zoals mijn broer altijd zegt: Het is geen pretje om voor Feyenoord te zijnquote:
Crisisquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:29 schreef glittertje39 het volgende:
mensen in het top 2000 cafe die hun eigen drank meenemen
De Oxygene tour in Carré 3 jaar geleden was magnifique.quote:
Als de morgen is gekomenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:29 schreef NaturalScience het volgende:
Bij 985 gaat de radio per direct op een andere zender. Op dat moment is iedere andere zender even beter dan radio 2.....
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:29 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Zoals mijn broer altijd zegt: Het is geen pretje om voor Feyenoord te zijn![]()
Ik zal je verder niet plagen met je clubje, het is immers winterstop
Eerlijk gezegd is dat wel 1 van z'n betere nummers.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:29 schreef NaturalScience het volgende:
Bij 985 gaat de radio per direct op een andere zender. Op dat moment is iedere andere zender even beter dan radio 2.....
Vetquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Oxygene tour in Carré 3 jaar geleden was magnifique.
Al die oude analoge synths waarmee dat album ooit opgenomen is live on stage...
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je had vorige week al een klein weekje vrij, heb je alleen vandaag gewerkt ofzo?
quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb er wat opnames van gemaakt...
Dropkick Murphys staat er niet inquote:
We zijn op weg naar Omsk, maar de weg daarheen is langquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:32 schreef TLC het volgende:
Ik neem alvast de kaart bij de hand
[ afbeelding ]
Doe Maar staat er toch vaker in?quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Dropkick Murphys staat er niet in
Hoort er wel inquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Dropkick Murphys staat er niet in
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:32 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Doe Maar staat er toch vaker in?
Depeche is meer Synthpopquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:33 schreef golfer het volgende:
Eerst JMJ en dan Depeche Mode. 2x elektronische muziek na elkaar.
Lekker tochquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:33 schreef golfer het volgende:
Kun je dat niet hebben, opa?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:33 schreef golfer het volgende:
Is synthpop dan niet electronisch?quote:
Ja hoor. In mijn tijd had je ook een nummer dat Popcorn heette en waarvan deze groepjes het allemaal van gejat hebben.quote:
Volgens mij was Mickey Dolenz van de Monkees een van de eerste die een synthesizer kochtquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:33 schreef golfer het volgende:
Nee niet helemaal vind ik dan, zitten wel elementen van in.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is synthpop dan niet electronisch?
Stond zelfs een taperecorder op het podium met de drumsounds, hoe electronisch wil je het hebben...
Sound and Vision valt ook onder elektronisch, dus eigenlijk 3x.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:33 schreef golfer het volgende:
Was jij niet degeen die Cars en Mike + mechanics synthpop vond?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:35 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Nee niet helemaal vind ik dan, zitten wel elementen van in.
Euhh nee dat was ik niet, was iemand andersquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Was jij niet degeen die Cars en Mike + mechanics synthpop vond?
In dat geval zou ik maar stoppen
Als ze het al gejat hebben dan hebben ze het gejat van meneer Moog en Korg.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja hoor. In mijn tijd had je ook een nummer dat Popcorn heette en waarvan deze groepjes het allemaal van gejat hebben.
Excuus danquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:36 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Euhh nee dat was ik niet, was iemand anders
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:35 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Nee niet helemaal vind ik dan, zitten wel elementen van in.
Toch is het zoquote:
Trini Lopez is idd de Godfather van de synthpopquote:
Excuses aanvaardquote:
Dus jij vind het elektronische muziek.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Les 1: Kinderen na 2 keer waarschuwen gelijk geven...
En gillende fokkersquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:39 schreef TLC het volgende:
Krijgen we het volgend uur weer gillende tienermeisjes
Jongen, synthpop is puur electronische muziek, zanik nietquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:39 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Dus jij vind het elektronische muziek.
Luister is naar Faithless of Underoworld of iets dergelijk
Op een hoge uitzondering na wel ja.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Jongen, synthpop is puur electronische muziek, zanik niet
Ik stop maar met deze discussiequote:Op vrijdag 28 december 2012 15:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Jongen, synthpop is puur electronische muziek, zanik niet
Ja, OMD wil er nog wel eens een basgitaar bij gebruikenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op een hoge uitzondering na wel ja.
Als we dat ook met de topics zitten, hebben we 1 meer dan vorig jaarquote:
Iets met ik zou je willen vragen? Wilde gok.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:42 schreef TLC het volgende:
[..]
wat betekent ai se eu te pego anyways
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:42 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Als we dat ook met de topics zitten, hebben we 1 meer dan vorig jaar
Then again, dat doet Faithless ook en Underworld een gitaar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, OMD wil er nog wel eens een basgitaar bij gebruiken
Vorig jaar hadden we er 93 toch?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:42 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Als we dat ook met de topics zitten, hebben we 1 meer dan vorig jaar
quote:
95quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we er 93 toch?
Staat er al van zijn 1e jaar inquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:44 schreef Sfeermaker het volgende:
Rufus Wainwright met Going to a town, verrassend. Sinds wanneer kan je hier op stemmen?
Dan missen we er nog wel wat hoor, moeten we er nog 52.quote:
Dat bedoel ik, ik dacht.. 43x2=96, maar dat moest dus 86 zijn..quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan missen we er nog wel wat hoor, moeten we er nog 52.
Maar zullen die ook werken?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:45 schreef Karina het volgende:
Ik kan nog wel wat leuke gifjes posten
Vind het toch knap dat een modje een tweede instantie nodig heeftquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Hij werkte hoorIn tweede instantie
Ah gelukkig, toch nog eentje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Thom Yorke toch fijner om naar te luisteren... en Stateless en Patrick Watson ook. Desalniettemin fijn plaatje.
Kijk en dat is dus een generatie conflictje/verschilletje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:39 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Dus jij vind het elektronische muziek.
Luister is naar Faithless of Underoworld of iets dergelijk
Ik vergat de tagjesquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:46 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Vind het toch knap dat een modje een tweede instantie nodig heeft![]()
![]()
M'n dove buurvrouw heeft erop gestemdquote:
quote:
(Trojka hier, trojka daar)quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
(Trojka hier, trojka daar)
Ja, je ziet er veel dit jaar
Overal zit paardehaar
Steeds uit voorraad leverbaar
Zachtjes snort de samovaar
Met een Slavisch handgebaar
Doe het zelf met naald en schaar
Is dat nu niet wonderbaar
Twee halfom en een tartaar
Een liefdadigheidsbazaar
Hulde aan het gouden paar
Foei hoe suffend staat gij daar
Moeder is de koffie klaar
Kijk daar loopt een adelaar
Is hier ook een abattoir
Basgitaar en klapsigaar
Flinkgebouwde weduwnaar
Leve onze goede Tsaar!
Drs. Pquote:
Als je ouder als 19 bent klopt het, maakt verder ook niks uit ieder z'n meningquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kijk en dat is dus een generatie conflictje/verschilletje.
Ik ben denk ik iets ouder dan jij en heb thuis diverse oude en iets modernere synthesizers staan, die gebruikt werden/worden voor simple deuntjes a la Popcorn tot aan hedendaagse housenummers.
Faithless en Underworld (meerdere keren live gezien) gebruiken ook allebei synthesizers, samplers, mixtools, de hele zwik aan electronische apparatuur. Tegenwoordig noemt men dat (met name in de USA) electro, maar in feite is het niets anders dan een deun uit een electronisch instrument, oftewel voorheen synthpop en tegenwoordig electro/house.
quote:
Arme bureaustoel, ik zit zo te swingen dat 'ie zo wel moet afbrekenquote:
Guus Meeuwis: ALAAAAAFquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:49 schreef golfer het volgende:
Daar gaat Sonja...en in Den Haag daar woont een Graaf.
die zingen ze uit de liedjesbundel, waar hij mee begintquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:50 schreef Karina het volgende:
Die tussentekstjes ookIn den Haag daar woont een graaf
Laatst een meisje loos.
Leuk héquote:
Kijk, daar loopt een adelaarquote:
Ja, het is niet alleen maar kommer en kwel die Top 2000...quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef golfer het volgende:
Gelukkig maken er toch wat nieuwe mensen kennis met Drs. P op deze manier.
Veerpont is ook zo'n nummer, verder ken ik niks van hemquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef golfer het volgende:
Ik vind Dodenrit wel genoeg Drs. P.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef golfer het volgende:
Cafeetje in Sneek, ook een taalwondertje...quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Veerpont is ook zo'n nummer, verder ken ik niks van hem
deze wordt ook wel eens gedraaid op de betere carnavals feestjesquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Knolraap en lof, schorseneren en preiquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef laxus13 het volgende:
Heen en weer heen en weerquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Jij zat zeker al de hele tijd te wachten tot dit nummer zou komen hequote:Op vrijdag 28 december 2012 15:54 schreef FritsFlits het volgende:
Emerson:
[ afbeelding ]
Lake:
[ afbeelding ]
Palmer:
[ afbeelding ]
Ik zal het eens op gaan zoeken in 2013quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Knolraap en lof, schorseneren en prei
Nou, moest m'n eigen spel even onderbreken om snel te Googelenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Jij zat zeker al de hele tijd te wachten tot dit nummer zou komen he
En David Palmer24
David Palmerquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:54 schreef FritsFlits het volgende:
Emerson:
[ afbeelding ]
Lake:
[ afbeelding ]
Palmer:
[ afbeelding ]
Toch nog vlot gedaan dan!quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:55 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Nou, moest m'n eigen spel even onderbreken om snel te Googelen
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:54 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Ik zal het eens op gaan zoeken in 2013
Of in de reclame kan ookquote:
Ja! Alle seizoenen al 3x gezienquote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:53 schreef Gehenna het volgende:
[..]
deze wordt ook wel eens gedraaid op de betere carnavals feestjes
Ik hoop op nog een film, ik dacht dat er nog sprake van was, maar nooit meer iets over gehoord.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja! Alle seizoenen al 3x gezien
Wat is jouw favoriete moment? Ik krijg nog steeds kippenvel in seizoen 2 als George in dat vliegtuig vliegt vlak voor de grote boemquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja! Alle seizoenen al 3x gezien
Haha leuk nummerquote:
Kiefer wilde meer geld of zo. Is geloof ik (tijdelijk) gestaakt omdat ze er niet uitkwamenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik hoop op nog een film, ik dacht dat er nog sprake van was, maar nooit meer iets over gehoord.
quote:Dactylus! Dactylus!
Ollekebolleke
Tweemaal vier regels
Die rijmen aan ’t slot
Kreet, thema, één woord met
Zeslettergrepigheid
Moeilijk te maken
Maar wat een genot!
En nog steeds helemaal bij de pinken.quote:
zoiets jaquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:59 schreef Sfeermaker het volgende:
Tja, Drs. P ... net zoiets als Boudewijn de Groot, muzikaal oninteressant maar wel sterke teksten.
Boudewijn de Groot is ook een held, maar Lennaert is het genie achter zijn teksten. Boudewijn kan zich wel moeiteloos erin verplaatsenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:59 schreef Sfeermaker het volgende:
Tja, Drs. P ... net zoiets als Boudewijn de Groot, muzikaal oninteressant maar wel sterke teksten.
teksten waren bij Boudewijn meestal van Lennaert Nijgh, dus niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:59 schreef Sfeermaker het volgende:
Wij hebben de LP van Ralph hierquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
Streets of London, geweldig nummer
Tof!quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:01 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Wij hebben de LP van Ralph hier
Niet haten op Ralph McTell!quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:03 schreef golfer het volgende:
997 Pa Doe Maar![]()
996 Ordinary World Duran Duran![]()
995 Streets Of London Ralph McTell![]()
994 Had To Fall In Love The Moody Blues![]()
993 Why Tell Me Why Anita Meyer![]()
992 We All Stand Together Paul McCartney![]()
991 Easy Lover Phil Collins & Philip Bailey![]()
990 Spanish Stroll Mink DeVille![]()
989 Ai Se Eu Te Pego! Michel Teló![]()
988 For No One The Beatles![]()
987 Mull Of Kintyre Wings![]()
![]()
986 The First Time Ever I Saw Your Face Roberta Flack![]()
![]()
![]()
985 Als De Morgen Is Gekomen Jan Smit
haten doe ik het niet, vind het een draak van een nummer.quote:
Jammerquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:04 schreef golfer het volgende:
[..]
haten doe ik het niet, vind het een draak van een nummer.
Komt het door een herinnering met Guus Meeuwis?quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat heb ik na 1.000 keer horen rond de kerstdagen met 992.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, Doe Maar is leuk!quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:06 schreef Karina het volgende:
Leuk Doe Maar![]()
Ook zo een band die ik destijds niks aan vond maar later wel
quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:09 schreef Gehenna het volgende:
Krijg weinig mee van dit nummer, ik hoor vooral mijn pa die een pleidooi houdt over hoe zo'n hekel hij wel niet aan Doe Maar heeft
Ik ons moeder over Hennie Vrienten en wat voor een booy hij wasquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:09 schreef Gehenna het volgende:
Krijg weinig mee van dit nummer, ik hoor vooral mijn pa die een pleidooi houdt over hoe zo'n hekel hij wel niet aan Doe Maar heeft
Ik vond juist Ernst zo leuk toen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:10 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ik ons moeder over Hennie Vrienten en wat voor een booy hij was
quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:09 schreef Gehenna het volgende:
"snel" even een foto gemaakt, dit is hem:quote:
quote:
wtfquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Toen ik een jaar of 10 was kreeg ik een DoeMaarbutton, ik had geen idee wie dat waren, ik zat nog in mijn ABBA-BZN-Vera Lynn periode
Mooie handquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
"snel" even een foto gemaakt, dit is hem:
[ afbeelding ]
"hier vielen die meiden vroeger gewoon bij flauw, kun je het voorstellen, verschrikkelijk!"quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:10 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ik ons moeder over Hennie Vrienten en wat voor een booy hij was
onder je bed vandaan getoverd?quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
"snel" even een foto gemaakt, dit is hem:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |