Bij deze doneer ik een ongeneselijke ziekte aan Giel.quote:Op maandag 24 december 2012 20:07 schreef Caland het volgende:
Giel Beelen mag van mij een ongeneselijke ziekte krijgen.
Das idd vast de actie voor volgend jaar.quote:Op maandag 24 december 2012 20:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe gaat Giel al die kindermondjes vullen van die gered de kindjes in een gebied waar voedselschaarste heerst?
Of wordt dat de SR13 actie?
En uiteindelijk doneren wij zodat zij hun eigen SR kunnen houden.quote:Op maandag 24 december 2012 20:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das idd vast de actie voor volgend jaar.
Daarna hebben ze vast scholen nodig
En een eigen huis.
Volgend jaar zullen ze wel een miljoen vragen aan de gemeente waar het wordt gehouden en krijgen de heren DJ's nog meer betaald dan nu het geval is. Alles voor het goede doel.quote:Op maandag 24 december 2012 20:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En uiteindelijk doneren wij zodat zij hun eigen SR kunnen houden.
Dat gebeurt al, de gemeente betaalt handhaving, vergunningen, omleiding, de plek enz enzquote:Op maandag 24 december 2012 20:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgend jaar zullen ze wel een miljoen vragen aan de gemeente waar het wordt gehouden
Hoeveel krijgen die kneuzen eigenlijk voor zich zelf zogenaamd een paar daagjes uithongeren?quote:Op maandag 24 december 2012 20:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgend jaar zullen ze wel een miljoen vragen aan de gemeente waar het wordt gehouden en krijgen de heren DJ's nog meer betaald dan nu het geval is. Alles voor het goede doel.![]()
Hypocriete mongolen. En ja, ook de mensen die doneren.
Ja, uiteindelijk wel. Maar ook aan 3FM betaalt bijvoorbeeld zo'n Enschede al bijna een half miljoen.quote:Op maandag 24 december 2012 20:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat gebeurt al, de gemeente betaalt handhaving, vergunningen, omleiding, de plek enz enz
Krijg ik niet meer dus Giel kan het heen en weer krijgen.quote:Op maandag 24 december 2012 20:09 schreef Stefan het volgende:
En ze roepen Karma. Met andere woorden, wacht maar tot je zelf kinderen hebt of krijgt en als je niet geeft owee
Ik bedoel, een SR aan zijn vader om het niet te doen.quote:Op maandag 24 december 2012 20:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Die Michiel Veenstra ziet er wel raar uit.
Hadden ze maar een SR op poten gezet toen hij geboren werd.
Mensen proberen een schuldgevoel aan te praten gaat inderdaad te ver....als Giel zelf het nou even gaat aanvullen tot die 10 miljoen.quote:Op maandag 24 december 2012 20:16 schreef Stefan het volgende:
Ik vind het verder een prima evenement, vorig jaar van dichtbij meegemaakt, maar nu draven ze door om die 10 miljoen aan te halen
quote:Op maandag 24 december 2012 20:18 schreef Caland het volgende:
Het zou de DJ's pas sieren als ze dit kosteloos doen, maar niets is minder waar.
quote:Op maandag 24 december 2012 20:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoeveel krijgen die kneuzen eigenlijk voor zich zelf zogenaamd een paar daagjes uithongeren?
Ze houden er niet eens hongerbuikjes aan over![]()
Dat kunnen we niet verwachten hij werkt bij de publieke omroep. Bakken geld haalt die jongen ook niet binnen....quote:Op maandag 24 december 2012 20:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Mensen proberen een schuldgevoel aan te praten gaat inderdaad te ver....als Giel zelf het nou even gaat aanvullen tot die 10 miljoen.
*Giel.quote:Op maandag 24 december 2012 20:20 schreef yvonne het volgende:
Chiel kan de tering krijgen. Ook goed?
Daarom.quote:Op maandag 24 december 2012 20:19 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet verwachten hij werkt bij de publieke omroep. Bakken geld haalt die jongen ook niet binnen....
oh, wacht, hij beurt gewoon meer dan Balkenendenorm.
Ik vind dit niet kunnen. Ban!quote:Op maandag 24 december 2012 20:20 schreef yvonne het volgende:
Ho Ho karma.quote:Op maandag 24 december 2012 20:20 schreef yvonne het volgende:
Hij vangt volgens mij zo'n 3 ton per jaar. En tijdens deze actie krijgen ze allemaal een forse loonsverhoging omdat het zo zielig is dat ze in dat huis zitten.quote:
boeiend als het hypocriet is. Je helpt er wel mensen mee...quote:Op maandag 24 december 2012 20:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgend jaar zullen ze wel een miljoen vragen aan de gemeente waar het wordt gehouden en krijgen de heren DJ's nog meer betaald dan nu het geval is. Alles voor het goede doel.![]()
Hypocriete mongolen. En ja, ook de mensen die doneren.
Ja inderdaad, de directeur van 3fm en die grote strijkstok genaamd Afrika moeten ook hun geld krijgen.quote:Op maandag 24 december 2012 20:23 schreef Nouk het volgende:
[..]
boeiend als het hypocriet is. Je helpt er wel mensen mee...
Wat denk je dat die gast beurt aan alle reclame die deze week uitgezonden wordt. Die prijzen zullen ook even omhoog worden gedrukt, omdat er vele malen meer luisteraars zijn.quote:Op maandag 24 december 2012 20:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja inderdaad, de directeur van 3fm en die grote strijkstok genaamd Afrika moeten ook hun geld krijgen.
Hear hear.quote:Op maandag 24 december 2012 20:34 schreef maartend het volgende:
Wat een zooitje bekrompen idioten zitten er toch op dit forum.
Maar heb minimaal wat respect voor andere mensen.
prima, als er uiteindelijk maar mensen in Malawi worden geholpen.quote:Op maandag 24 december 2012 20:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja inderdaad, de directeur van 3fm en die grote strijkstok genaamd Afrika moeten ook hun geld krijgen.
Mag Giel dan ook wel eens tonen richting de mensen die niet willen of kunnen doneren.quote:Op maandag 24 december 2012 20:34 schreef maartend het volgende:
Je hoeft niet mee te doen met zo'n axie, dat mag je volledig zelf weten. Maar heb minimaal wat respect voor andere mensen.
Fixed.quote:Op maandag 24 december 2012 20:36 schreef Nouk het volgende:
[..]
prima, als er uiteindelijk maar mensen hun schuldgevoel kunnen afkopen onder het mom van kijk ons eens goed zijn
ik heb hard een nieuw niertje nodig maar als giel dat roept dan ben ik tegen orgaan donatiequote:Op maandag 24 december 2012 20:06 schreef Stefan het volgende:
Giel Beelen roept: niet doneren is een schande. Karma!
Dat gaat me wel te ver hoor
Prima, uiteindelijk worden er wel mensen geholpen. Boeiend of het oprecht is ofniet. Beter dit dan niets.quote:
oké Chiel kan de tering én de pest krijgen, zo goed? Laat mij liever in mn waarde opgeblazen 6x de Balkenende-normblaaskaak.quote:Op maandag 24 december 2012 20:34 schreef maartend het volgende:
Je hoeft niet mee te doen met zo'n axie, dat mag je volledig zelf weten. Maar heb minimaal wat respect voor andere mensen.
En dit beroicht slaat dus op al die idioten die dus wat ziektes toewensen of meer van dat soort ongein aan die gatsen in dat glazen huis.
Nogmaals, geven of niet geven is je goed recht, maar dat soort idioterie als hierboven in ong. de helft va de posts staat is te gek voor woorden.
De Dj,s verdienen hier niets aan, hoor.quote:Op maandag 24 december 2012 20:18 schreef Caland het volgende:
Het zou de DJ's pas sieren als ze dit kosteloos doen, maar niets is minder waar.
Iemand de tering en pest toewensen om een paar uitspraken.quote:Op maandag 24 december 2012 20:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
oké Chiel kan de tering én de pest krijgen, zo goed? Laat mij liever in mn waarde opgeblazen 6x de Balkenende-normblaaskaak.
Verdienen niet nee.quote:Op maandag 24 december 2012 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Dj,s verdienen hier niets aan, hoor.
Giel.quote:Op maandag 24 december 2012 20:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
oké Chiel kan de tering én de pest krijgen, zo goed? Laat mij liever in mn waarde opgeblazen 6x de Balkenende-normblaaskaak.
Bureau.quote:Op maandag 24 december 2012 20:59 schreef maartend het volgende:
Als hij wordt gepijpt onder het buro vinden we het allemaal leuk.
quote:Op maandag 24 december 2012 21:02 schreef maartend het volgende:
buro ; http://www.tweedehandskantoormeubilair.nl/
Vrolijk kerstfeestquote:Betekenis ' buro '
Je hebt gezocht op het woord: buro.
bu·reau [buuroo] (het; o; meervoud: bureaus) 1schrijftafel2kantoor, gebouw, kamer van een tak van dienst: bureau van politie
Niets.quote:Op maandag 24 december 2012 20:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Verdienen niet nee.
Maar wat krijgen ze?
Een flinke opwaardering van hun huidige salaris. Hetzelfde als dat jij op zondag gaat werken ofzo.quote:Op maandag 24 december 2012 20:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Verdienen niet nee.
Maar wat krijgen ze?
Ach, dat is met elke 'goede doel' actie toch?quote:Op maandag 24 december 2012 21:08 schreef Stefan het volgende:
Ze krijgen doorbetaald en hun marktwaarde stijgt
Verder prima hoor, ze hoeven dit niet gratis te doen. Alle mensen eromheen worden ook betaald, moet ook. Maar ik heb moeite met het schuldgevoel aanpraten
Nou dat kan hij oefenen bij zn vrouw, ook nog een kindermondjequote:Op maandag 24 december 2012 20:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe gaat Giel al die kindermondjes vullen v
nee, behalve een jaarsalaris van 800.000 euro ofzo...quote:Op maandag 24 december 2012 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Dj,s verdienen hier niets aan, hoor.
Montagne?quote:Op maandag 24 december 2012 20:20 schreef yvonne het volgende:
Gewoon hun jaarsalaris, dit maakt daar deel van uit.quote:Op maandag 24 december 2012 20:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Verdienen niet nee.
Maar wat krijgen ze?
quote:Op maandag 24 december 2012 20:34 schreef maartend het volgende:
En dit beroicht slaat dus op al die idioten die dus wat ziektes toewensen of meer van dat soort ongein aan die gatsen in dat glazen huis.
Nogmaals, geven of niet geven is je goed recht, maar dat soort idioterie als hierboven in ong. de helft va de posts staat is te gek voor woorden.
ik niet hoorquote:Op maandag 24 december 2012 20:59 schreef maartend het volgende:
[..]
Giel.
En ach, hij schiet iets te ver in zijn enthousiasme. Als hij wordt gepijpt onder het buro vinden we het allemaal leuk.
Nix geen moraalridder.quote:
Heja, ouwelullenradio.quote:Op maandag 24 december 2012 21:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Morgen begint de top2000 weer. Veel leuker dan dit feestje voor en door de zieligheidsindustrie.
fuck!quote:
Liever dat niveautje Gangnam Stylequote:
Zeg ik toch. Ouwelullenradio is het merendeel daar.quote:Op maandag 24 december 2012 21:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Maar er staan wel te weinig hedendaagse topbands in zoals Arcade Fire, The National, Radiohead etc.
Nog steeds wel tof hoor en vaak beter dan de gemiddelde troep die nu uitkomt.quote:Op maandag 24 december 2012 21:32 schreef maartend het volgende:
[..]
Zeg ik toch. Ouwelullenradio is het merendeel daar.
Muziek uit de tijd dat ik 16/20 was. 10-tallen jaren geleden dus. Queen en meer van die zut.
Dan raad ik je aan echt eens verder te kijken dan de radio.quote:Op maandag 24 december 2012 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nog steeds wel tof hoor en vaak beter dan de gemiddelde troep die nu uitkomt.
Ik doe niet anders, maar ik doelde op wat je nu op de radio hoort.quote:Op maandag 24 december 2012 21:35 schreef maartend het volgende:
[..]
Dan raad ik je aan echt eens verder te kijken dan de radio.
Dat is inderdaad bagger van de bovenste plank en allemaal hetzelfde.quote:Op maandag 24 december 2012 21:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik doe niet anders, maar ik doelde op wat je nu op de radio hoort.
Maar uiteraard vind je van jezelf dat je dit wel mag roepen.quote:Op maandag 24 december 2012 21:17 schreef maartend het volgende:
[..]
Nix geen moraalridder.
Ik erger me in dit huidige tijdperk aan het feit dat iedereen maar van mening is dat men alles maar moet kunnen roepen.
Meer dan de helft komt van bedrijvenquote:Op maandag 24 december 2012 21:37 schreef Bundesrepublik het volgende:
Gelukkig heeft iedereen in Nederland geld genoeg te besteden om wat te doneren.
Giel Beelen
Studio Brussel, kun je dat ontvangen? Echt een leuek zender voor gewoon te luisterenquote:Op maandag 24 december 2012 21:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik doe niet anders, maar ik doelde op wat je nu op de radio hoort.
Mag ik u pinquinradio adviseren?quote:Op maandag 24 december 2012 21:38 schreef maartend het volgende:
[..]
Studio Brussel, kun je dat ontvangen? Echt een leuek zender voor gewoon te luisteren
Uit het potje 'reclame' zekerquote:Op maandag 24 december 2012 21:38 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Meer dan de helft komt van bedrijven
Ja, ik scheld niet, ik wens geen ziekte toe of wat dan ook met deze opmerking. Die van daarvoro wel en daar mag je me op afbarnden.quote:Op maandag 24 december 2012 21:38 schreef padlarf het volgende:
[..]
Maar uiteraard vind je van jezelf dat je dit wel mag roepen.
Yep: http://www.rodekruis.nl/c(...)serious_request.aspxquote:Op maandag 24 december 2012 20:09 schreef Bendoe het volgende:
Zijn er eigenlijk reportages over wat er met het geld gebeurde na de acties?
Ok, daar heb je inderdaad een punt.quote:Op maandag 24 december 2012 21:39 schreef maartend het volgende:
[..]
Ja, ik scheld niet, ik wens geen ziekte toe of wat dan ook met deze opmerking.
Maak je nou geen illusies, dit doen bedrijven echt niet omdat ze maatschappelijk betrokken zijn hoor.quote:Op maandag 24 december 2012 21:39 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja en het potje "maatschappelijk betrokken"
Snap je de quote niet?quote:Op maandag 24 december 2012 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maak je nou geen illusies, dit doen bedrijven echt niet omdat ze maatschappelijk betrokken zijn hoor.
En dit is echt de waarheid ? of heeft een stagiair dat getikt ?quote:Op maandag 24 december 2012 21:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Yep: http://www.rodekruis.nl/c(...)serious_request.aspx
Oh hij was sarcastisch bedoelt schijnbaar.quote:
Tuurlijk niet. Enkel omdat ze maatschappelijk betrokken willen overkomen.quote:Op maandag 24 december 2012 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maak je nou geen illusies, dit doen bedrijven echt niet omdat ze maatschappelijk betrokken zijn hoor.
Ga d'r heen om het te controlerenquote:Op maandag 24 december 2012 21:42 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
En dit is echt de waarheid ? of heeft een stagiair dat getikt ?
Klopt, maar daarom mag je toch nog steeds je ergeren aan wat simpele plaatjesdraaiers ?quote:Op maandag 24 december 2012 21:41 schreef maartend het volgende:
Weet je, net als in mijn werk heb ik ook bij deze actie de raa ;
Het maakt me niet uit hoe of wat je doet, als het maar werkt.
Natuurlijk mag dat. Maar om ze dood te wensen, kanker te wensen en meer van dat spul.quote:Op maandag 24 december 2012 21:43 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom mag je toch nog steeds je ergeren aan wat simpele plaatjesdraaiers ?
Zal de mensen in Afrika hun reet roesten verder waar het geld vandaan komt.
Nee ik wil Giel feliciteren met zijn geweldige werk voor alle babies in Afrika of waar dan ook die geen leven hebben als ze het overleven . Goed gedaan Giel! en nu lekker genieten van je jacuzzi en je chickiequote:Op maandag 24 december 2012 21:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Ga d'r heen om het te controleren.
Daar zijn we het over eens.quote:Op maandag 24 december 2012 21:45 schreef maartend het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Maar om ze dood te wensen, kanker te wensen en meer van dat spul.
Niet mee eens? Geen probleem. Maar nogmaal, respecteer de mensen wel.
Ga naar hem toe om hem persoonlijk te feliciteren. En zeg gelijk ff wat jij doet aan leed in de wereldquote:Op maandag 24 december 2012 21:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Nee ik wil Giel feliciteren met zijn geweldige werk voor alle babies in Afrika of waar dan ook die geen leven hebben als ze het overleven . Goed gedaan Giel! en nu lekker genieten van je jacuzzi en je chickie
Van mij mag hij. Ik heb het niet gedaan wat zij hebben gedaan.quote:Op maandag 24 december 2012 21:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Nee ik wil Giel feliciteren met zijn geweldige werk voor alle babies in Afrika of waar dan ook die geen leven hebben als ze het overleven . Goed gedaan Giel! en nu lekker genieten van je jacuzzi en je chickie
Zal ik doen. mooi bosje bloemen mee enzo . Zal gelijk 100000000 miljoen meebrengen die hij verder in het zwarte gat kan doen . Zal die wel waarderenquote:Op maandag 24 december 2012 21:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Ga naar hem toe om hem persoonlijk te feliciteren. En zeg gelijk ff wat jij doet aan leed in de wereld.
TrollenFTW was het toch? Je doet je naam eer aan.quote:Op maandag 24 december 2012 21:52 schreef TrollenFTW het volgende:
Dit is toch waar heel Serious Request omdraait? Er voor zorgen dat wij ons schuldig voelen zodat wij geld doneren, waardoor zij zich vanavond weer lekker op zichzelf kunnen aftrekken.
Net zoveel als Giel Beelen zelf? Geen ruk dus?quote:Op maandag 24 december 2012 21:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Ga naar hem toe om hem persoonlijk te feliciteren. En zeg gelijk ff wat jij doet aan leed in de wereld.
Nogmaals, het maakt niet uit hoe het werkt, zolang het maar werkt.quote:Op maandag 24 december 2012 21:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Net zoveel als Giel Beelen zelf? Geen ruk dus?
Al dat verheven gedoe van de mensen rond SR.
Naïeve rooie rakkerquote:Op maandag 24 december 2012 21:53 schreef maartend het volgende:
[..]
TrollenFTW was het toch? Je doet je naam eer aan.
Ben ik niet mee eens. Ik vind de geloofwaardigheid en integriteit ook zeer belangrijk.quote:Op maandag 24 december 2012 21:54 schreef maartend het volgende:
[..]
Nogmaals, het maakt niet uit hoe het werkt, zolang het maar werkt.
Voor geen ene meter. geloofwaardigheid en integriteit zijn enkel voor diegenen die zich dat kunnen veroorloven.Dit gaat over zo veel mogelijk geld binnen halen. Als ze een miljoen meer binnen trekken door in hun blote reet een varken te kussen, dan moeten ze dat vooral doen.quote:Op maandag 24 december 2012 21:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens. Ik vind de geloofwaardigheid en integriteit ook zeer belangrijk.
Dat is hun vaste salaris omdat ze Dj zijn. Dat zit niets van serious request bij.quote:Op maandag 24 december 2012 21:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee, behalve een jaarsalaris van 800.000 euro ofzo...
En zal ook nix van bijkomen. Want ze lopen echt het risico niet dat dit ooit bekend zou worden.quote:Op maandag 24 december 2012 22:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is hun vaste salaris omdat ze Dj zijn. Dat zit niets van serious request bij.
Inderdaad, dus ze verdienen niets aan serious request.quote:Op maandag 24 december 2012 22:04 schreef maartend het volgende:
[..]
En zal ook nix van bijkomen. Want ze lopen echt het risico niet dat dit ooit bekend zou worden.
Ze zullen heus wel een weekje net iets meer verdienen hoor, omdat ze van die "ontberingen" moeten doorstaan. Aangezien ze een weekje proteïneshakes zitten te tanken waar zelfs een bodybuilder met boulimia nog vol van zou zitten.quote:Op maandag 24 december 2012 22:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is hun vaste salaris omdat ze Dj zijn. Dat zit niets van serious request bij.
Wat is nu je punt?quote:Op maandag 24 december 2012 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze zullen heus wel een weekje net iets meer verdienen hoor, omdat ze van die "ontberingen" moeten doorstaan. Aangezien ze een weekje proteïneshakes zitten te tanken waar zelfs een bodybuilder met boulimia nog vol van zou zitten.
Bewijs? salarisstrook? Bandopnames? Zolang je zo iets niet hebt, zit je te kletsen.quote:Op maandag 24 december 2012 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze zullen heus wel een weekje net iets meer verdienen hoor, omdat ze van die "ontberingen" moeten doorstaan.
Dat ze als barmhartige helden worden gezien terwijl ze dit niet zijn, zelfs niet een beetje.quote:
Er zijn maar weinig mensen die ze wel als barmhartige helden zien, hoor.quote:Op maandag 24 december 2012 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat ze als barmhartige helden worden gezien terwijl ze dit niet zijn, zelfs niet een beetje.
get, wat saai.quote:Op maandag 24 december 2012 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat ze als barmhartige helden worden gezien terwijl ze dit niet zijn, zelfs niet een beetje.
Daar gaat het allang niet meer om.quote:Op maandag 24 december 2012 22:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die ze wel als barmhartige helden zien, hoor.
Dat is dan ook compleet irrelevant, het gaat om het goede doel.
Net zo'n feit als dat van al het opgehaalde geld drie kwart eerst aan de kosten van deze hele onderneming moeten worden besteed, en aan de strijkstok blijft hangen bij de diverse NGO's en commerciële partijen, en dat er maar een héél klein deel terecht komt bij de lokale bevolking in Afrika, die daarvoor als dank klein worden gehouden.quote:Op maandag 24 december 2012 22:07 schreef maartend het volgende:
[..]
Bewijs? salarisstrook? Bandopnames? Zolang je zo iets niet hebt, zit je te kletsen.
Onschuldig tot anderzins bewezen.
Nee hoor, hooguit als de verpersonelijking van een gemeenschappelijk gevoel deze dagen.quote:Op maandag 24 december 2012 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er zit een hele hype omheen, natuurlijk.quote:Op maandag 24 december 2012 22:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar gaat het allang niet meer om.
En dat is dus niet het geval.quote:Op maandag 24 december 2012 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zit een hele hype omheen, natuurlijk.
Maar zolang het overgrote deel van het geld, naar het goede doel gaat, zie ik het probleem niet.
Het wordt nu echt saai.quote:Op maandag 24 december 2012 22:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Net zo'n feit als dat van al het opgehaalde geld drie kwart eerst aan de kosten van deze hele onderneming moeten worden besteed, en aan de strijkstok blijft hangen bij de diverse NGO's en commerciële partijen, en dat er maar een héél klein deel terecht komt bij de lokale bevolking in Afrika, die daarvoor als dank klein worden gehouden.
Bewijs, salarisstrook of bandopnames dat ze als barmhartige helden worden gezien?quote:Op maandag 24 december 2012 22:08 schreef maartend het volgende:
[..]
get, wat saai.
Bewijs? salarisstrook? Bandopnames? Zolang je zo iets niet hebt, zit je te kletsen.
Want?quote:Op maandag 24 december 2012 22:11 schreef VeX- het volgende:
Hoeveel staat onze Giel af van zijn tonnen aan salaris die hij jaarlijks van de belastingbetaler krijgt?
Want wat?quote:Op maandag 24 december 2012 22:11 schreef maartend het volgende:
[..]
Want?
Oja, linkje ; http://nl.wikipedia.org/wiki/Jo%C3%A3o_Varela
Dat is algemeen bekend. Doe niet zo naief ajb.quote:Op maandag 24 december 2012 22:10 schreef maartend het volgende:
[..]
Het wordt nu echt saai.
Oja, kijk ook naar Avatar. Leer je van dat er buiten de aarde om een wereld bestaat waar blauwe wezens wonen en die wij aardlingen proberen te onderdrukken.quote:Op maandag 24 december 2012 22:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is algemeen bekend. Doe niet zo naief ajb.
Kijk anders eens de documentaire Enjoy Poverty.
quote:Op maandag 24 december 2012 22:13 schreef maartend het volgende:
[..]
Oja, kijk ook naar Avatar. Leer je van dat er buiten de aarde om een wereld bestaat waar blauwe wezens wonen en die wij aardlingen proberen te onderdrukken.
Doe niet zo debiel. Enjoy poverty is een documentaire gemaakt door iemand die naar Afrika is geweest om te zien wat er met ontwikkelingsgeld gebeurd.quote:Op maandag 24 december 2012 22:13 schreef maartend het volgende:
[..]
Oja, kijk ook naar Avatar. Leer je van dat er buiten de aarde om een wereld bestaat waar blauwe wezens wonen en die wij aardlingen proberen te onderdrukken.
Bij Avatar zijn het de Marines. Dus dat is ook waar.quote:Op maandag 24 december 2012 22:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Doe niet zo debiel. Enjoy poverty is een documentaire gemaakt door iemand die naar Afrika is geweest om te zien wat er met ontwikkelingsgeld gebeurd.
Verder is het een kwestie van common sense. Het is niet zo moeilijk hoor.
Leuk voor je, wat is je punt?quote:Op maandag 24 december 2012 22:15 schreef maartend het volgende:
[..]
Bij Avatar zijn het de Marines. Dus dat is ook waar.
En? Dan gaan er nog miljoenen naar toe. Je moet dan zorgen dat die NGO's beter gaan werken, niet kind met badwater wegflikkeren.quote:Op maandag 24 december 2012 22:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien is het een kwestie van gezond verstand, en is het algemeen bekend dat er miljoenen aan de strijkstok blijven hangen bij de NGO's.
Maar het is dan ook geen ongefundeerd geroep.quote:Op maandag 24 december 2012 22:15 schreef maartend het volgende:
En ik geloof nix, maar dan ok nix klakkeloos, maar dat ongefundamenteerde geroep van mensen heb ik ook een hekel aan.
Precies, maar hoe draagt SR hier aan bij denk je?quote:Op maandag 24 december 2012 22:20 schreef maartend het volgende:
[..]
En? Dan gaan er nog miljoenen naar toe. Je moet dan zorgen dat die NGO's beter gaan werken, niet kind met badwater wegflikkeren.
Ik zie je zelf ook niet veel moeite doen om eens kritisch te kijken hoe het wel zit. Alleen maar kortzichtig naar de zaak kijken en vervolgens roepen dat je geen signalen hebt dat het anders zou zijn.quote:Op maandag 24 december 2012 22:15 schreef maartend het volgende:
[..]
Bij Avatar zijn het de Marines. Dus dat is ook waar.
En gezien het feit dat er miljaren planeten in enkele zonnestelsel zijn is het ook common sense om dat als de waarheid aan te nemen.
En ik geloof nix, maar dan ok nix klakkeloos, maar dat ongefundamenteerde geroep van mensen heb ik ook een hekel aan.
En als je met 1 film komt afzakken? Die man/vrouw wil ook maar enkel zijn eigen film verkopen en weet dat controverse daar het beste voor is. Dus net zo commercieel.
Geld dat met een bepaald doel wordt gegeven aan het Rode KRuis, mag alleen voor dat doel ingezet worden. Dat is bij erfenissen en specifieke donaties als SR ook zo. Waarom denk je dat het Rode Kruis 4 miljoen bezuinigt op vaste krachten? Omdat steeds meer donaties geoormerkt zijn en ze alleen voor dat project iemand aannemen.quote:Op maandag 24 december 2012 22:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien is het een kwestie van gezond verstand, en is het algemeen bekend dat er miljoenen aan de strijkstok blijven hangen bij de NGO's.
Danke!quote:Op maandag 24 december 2012 21:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Yep: http://www.rodekruis.nl/c(...)serious_request.aspx
Nee hoor, ik heb daar allang eigen ideeën over. En die stroken wel met datgene dat hier boven staat. Teveel komt verkeerd terecht. Maar datgene dat dan wel goed terecht komt helpt. Dit gebler van ons hier op he forum helpt in ieder geval nix.quote:Op maandag 24 december 2012 22:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik zie je zelf ook niet veel moeite doen om eens kritisch te kijken hoe het wel zit. Alleen maar kortzichtig naar de zaak kijken en vervolgens roepen dat je geen signalen hebt dat het anders zou zijn.
Je geeft aan het Rode Kruis, niet aan 3FM.quote:Op maandag 24 december 2012 22:23 schreef CafeRoker het volgende:
Overigens kunnen ze in de stront zakken. 3FM dus. Het gaat namelijk niet zozeer om wel of niet geven, maar om het wel of niet aan 3FM te geven. En ik weet wel betere doelen.
Dat is wel een interessante opmerking. Tegenwoordig, met de internationalisering en outsourcing zijn er veel innigere contacten tussen Europeanen en mensen uit 3de wereldlanden dan vroeger het geval was. Ok, misschien blijft Afrika daarin achter maar grote delen van Azie kennen ook grote armoede.quote:Op maandag 24 december 2012 22:24 schreef maartend het volgende: Maar gaan jij en ik naar Afrika om ons daar in te zetten? Nee toch ook niet? Wij willen toch ook ons eigen luxe leventje voortzetten
Je geeft aan deze actie, en die sluist het door naar het rode kruis. En dan is het geoormerkt.quote:Op maandag 24 december 2012 22:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Je geeft aan het Rode Kruis, niet aan 3FM.
Zelfs het geld wat wel wordt aangewend om daadwerkelijk de lokale Afrikaanse bevolking te helpen wordt - naar mijn mening - niet volledig ten bate van de bevolking aangewend. Dan worden ze bijvoorbeeld afgescheept met een zeiltje "als dak boven hun hoofd" - maar dan natuurlijk wél een met een zeer groot logo erop van de NGO, want het gaat om de zichtbaarheid.quote:Op maandag 24 december 2012 22:25 schreef maartend het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb daar allang eigen ideeën over. En die stroken wel met datgene dat hier boven staat. Teveel komt verkeerd terecht. Maar datgene dat dan wel goed terecht komt helpt. Dit gebler van ons hier op he forum helpt in ieder geval nix.
Geloof me, geef viavia geld aan zo'n weeshuis en het weeshuis ziet er nix van.quote:Op maandag 24 december 2012 22:28 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is wel een interessante opmerking. Tegenwoordig, met de internationalisering en outsourcing zijn er veel innigere contacten tussen Europeanen en mensen uit 3de wereldlanden dan vroeger het geval was. Ok, misschien blijft Afrika daarin achter maar grote delen van Azie kennen ook grote armoede.
Er zijn veel mensen met bijvoorbeeld een Indiase collega. En daarmee heb je een ingang om aan een weeshuis ter plaatse te doneren. Of iets dergelijks, in ieder geval waarvan je het idee hebt dat het beter terecht komt.
Kijk, nu maak je punten.quote:Op maandag 24 december 2012 22:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zelfs het geld wat wel wordt aangewend om daadwerkelijk de lokale Afrikaanse bevolking te helpen wordt - naar mijn mening - niet volledig ten bate van de bevolking aangewend. Dan worden ze bijvoorbeeld afgescheept met een zeiltje "als dak boven hun hoofd" - maar dan natuurlijk wél een met een zeer groot logo erop van de NGO, want het gaat om de zichtbaarheid.
Als er bovendien initiatief vanuit de lokale bevolking komt om zelf wat te ondernemen dan wordt dat ontmoedigd omdat de belangen van de Westerse ondernemingen niet moet worden geschonden.
Kortom, de grote NGO's krijgen van mij niets. Pas als ze daadwerkelijk integer gaan handelen en de bevolking zelfredzaam helpen te worden krijgen ze mijn sympathie.
Maar het is natuurlijk wel makkelijk om elk jaar met SR een X bedrag te doneren en jezelf weer goed te voelen en je er een heel jaar niet meer naar om hoeft te kijken natuurlijk.
Dat heb ik dan ook nooit gezegd.quote:Op maandag 24 december 2012 22:31 schreef maartend het volgende:
[..]
Kijk, nu maak je punten.
Dit is stukken beter dan ; laat ze maar in de stront zakken, ze kunnen aan het gas, laat ze de kanker krijgen.
Ik bedoel jou ook niet. Bedoel het begin van het topic hier.quote:Op maandag 24 december 2012 22:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook nooit gezegd.
Dat zijn evengoed aannames en ongefundeerde claims van jouw kant uit. Dat jij er slechte ervaringen mee hebt doet er niets aan af; had je beter moeten screenen.quote:Op maandag 24 december 2012 22:30 schreef maartend het volgende:
[..]
Geloof me, geef viavia geld aan zo'n weeshuis en het weeshuis ziet er nix van.
Wil je helpen, pak je spullen en maak daar het verschil.
Ik heb daar toevallig wat ervaring mee nadat ik wat heb gereisd.
Moet je ook niet doen. En zijn jammergenoeg niet ongefundeerd. En ook geen aannames.quote:Op maandag 24 december 2012 22:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat zijn evengoed aannames en ongefundeerde claims van jouw kant uit. Dat jij er slechte ervaringen mee hebt doet er niets aan af; had je beter moeten screenen.
En westerlingen die in het wilde weg mensen voor de voeten gaan lopen hebben ze er daar al te veel van. Als je zoveel gereisd hebt zou je beter moeten weten
Vind je het aanvoeren van 1 voorbeeld niet wat karig? En al kende je er 10, dan is het in principe nog steeds een willekeurige greep.quote:Op maandag 24 december 2012 22:34 schreef maartend het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen. En zijn jammergenoeg niet ongefundeerd. En ook geen aannames.
Zelf op kleine schaal meegemaakt.
Iemand die voor me werkte, kreeg extra geld, moest dit afstaan aan de baas.
Er is verschil tussen Zendelingenwerk, NGO's die in Nederland in een warm huis zijn bedacht en het Rode Kruis. In mijn ogen dan he..quote:Op maandag 24 december 2012 22:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zelfs het geld wat wel wordt aangewend om daadwerkelijk de lokale Afrikaanse bevolking te helpen wordt - naar mijn mening - niet volledig ten bate van de bevolking aangewend. Dan worden ze bijvoorbeeld afgescheept met een zeiltje "als dak boven hun hoofd" - maar dan natuurlijk wél een met een zeer groot logo erop van de NGO, want het gaat om de zichtbaarheid.
Als er bovendien initiatief vanuit de lokale bevolking komt om zelf wat te ondernemen dan wordt dat ontmoedigd omdat de belangen van de Westerse ondernemingen niet moet worden geschonden.
Kortom, de grote NGO's krijgen van mij niets. Pas als ze daadwerkelijk integer gaan handelen en de bevolking zelfredzaam helpen te worden krijgen ze mijn sympathie.
Maar het is natuurlijk wel makkelijk om elk jaar met SR een X bedrag te doneren en jezelf weer goed te voelen en je er een heel jaar niet meer naar om hoeft te kijken natuurlijk.
Goede vergelijking en ook onwaar trouwens.quote:Op maandag 24 december 2012 23:06 schreef Lithia het volgende:
Maar als het gaat om organen delen, dan werden de mensen die daar niet aan meededen, juist nageroepen van 'wacht maar tot jij kinderen hebt, dan piep je wel anders'.
Ik vind het knap dat je mijn ervaring onwaar stelt.quote:Op maandag 24 december 2012 23:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Goede vergelijking en ook onwaar trouwens.
Of een ongeneselijke poliep.quote:Op maandag 24 december 2012 23:09 schreef TUFKAL het volgende:
Doodwens is inderdaad uiterst sneu. Je kan Giel hoogstens een stevige griep wensen na zn vakantie, zodat hij nog even niet terug is met zn ochtendshow.
Of Qquote:
quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:10 schreef Nober het volgende:
Mensen die niet (willen) doneren hebben dat al een aantal keer gedaan via de politiek die het zonodig moest verdubbelen. Gelukkig is dat verdubbelen niet meer tenzij ik iets gemist heb maar door de politiek heb ik dus al genoeg gedoneerd voor deze voelgoedshow.
Houd je bek mongool. En leer schrijven.quote:Op maandag 24 december 2012 20:34 schreef maartend het volgende:
Ik gun hem wel een baan bij Skyradioquote:
Laat Giel "huichelaar"Beelen eens reageren op onderstaande tekst:quote:Op maandag 24 december 2012 20:06 schreef Stefan het volgende:
Giel Beelen roept: niet doneren is een schande. Karma!
Dat gaat me wel te ver hoor
Serious Request 2012: Waar de massa weer in de hype trapt!quote:Hee Giel! Dinsdag 18 december begint het weer: jouw 3FM-actie Serious Request. Samen met twee van je kornuiten zamel je geld in voor baby's uit de derde wereld. Petje af hoor: jezelf zes dagen lang, enkel coca cola drinkend, laten opsluiten in het Glazen Huis. En dan ook nog eens in Enschede, een stad waar je nog niet dood wilt worden gevonden.
De regering heeft al aangekondigd het ingezamelde geldbedrag niet te zullen verdubbelen. Jij boos, maar ik snap het wel. Eerst 1 miljard bezuinigen op ontwikkelingshulp, en vervolgens onder luid gejuich een paar miljoen schenken aan Serious Request. Dat zou wel heel veel schone schijn zijn, dus daar past het kabinet Rutte voor.
Ach, was Enschede maar zo principieel. De gemeente doneerde 250.000 euro aan Serious Request om gaststad te mogen zijn. Ze hebben alles doorgerekend: het Glazen Huis trekt in de week voor kerst 200.000 extra bezoekers naar de binnenstad. Die spenderen daar naar schatting 7,3 miljoen euro, dus tel uit je winst. Kassa! Ja Giel, een stukje city-marketing over de ruggetjes van baby's. Je moet er maar op komen.
Hetzelfde laken een pak voor Coca Cola. De multinational voert deze weken een reclamecampagne waarin het consumenten oproept lege statiegeldflessen in te zamelen. Dat leverde vorig jaar 160.000 euro op voor Serious Request. Mooi, denk jij – maar weet je ook dat de reclamecampagne zélf minstens het tienvoudige kost? Kan Coca Cola beter dát bedrag aan Serious Request schenken. Of ben ik nu gek? Maar zo werkt het blijkbaar niet. Heel Nederland moet en zal weten hoe betrokken de multinational is.
Geven om er zelf beter van te worden. Serious Request is verworden tot een ordinair commercieel format. Een gedrocht in dienst van het eigen imago, aids als city-marketing. Ze moesten eens weten, die kleine baby's; papa en mama zijn niet voor niets gestorven.
Het is een uitvergroting van vroeger tijden, toen mensen zilverpapier inzamelden voor Afrika. De chocolade peuzelden ze lekker zelf op, het zilverpapier was voor de zwartjes. Maar goed, beste Giel, misschien vind je dat ik zeur omdat het doel de middelen heiligt. Beter een zilverpapiertje dan helemaal niets. Ook een redenatie. Kijk, daar stopt de spiksplinternieuwe Coca Cola kersttruck al bij het Glazen Huis. Nog een colaatje dan maar?
Bewijs?quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Laat Giel "huichelaar"Beelen eens reageren op onderstaande tekst:
[..]
Serious Request 2012: Waar de massa weer in de hype trapt!
Ik vind het van de gekke dat men het spaargeld van kleine kinderen incasseert alleen maar omdat de leugen telkens herhaalt wordt: Meer dan 3/4 van het geld is gewoon voor sponsors,medewerkers en gemeente om dit circus op te zetten!![]()
Klopt, er komt maar een zeer klein deel daar terecht waar het voor bedoeld is. Het is inderdaad in feite vooral één grote reclamecampagne over de ruggen van Afrikaanse kinderen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Laat Giel "huichelaar"Beelen eens reageren op onderstaande tekst:
[..]
Serious Request 2012: Waar de massa weer in de hype trapt!
Ik vind het van de gekke dat men het spaargeld van kleine kinderen incasseert alleen maar omdat de leugen telkens herhaalt wordt: Meer dan 3/4 van het geld is gewoon voor sponsors,medewerkers en gemeente om dit circus op te zetten!![]()
Weet je, wilde eerst fel reageren, maar eigenlijk geen zin om aan dit soort geroep nog enig tijd te besteden.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, er komt maar een zeer klein deel daar terecht waar het voor bedoeld is. Het is inderdaad in feite vooral één grote reclamecampagne over de ruggen van Afrikaanse kinderen.
En dan dat eeuwige gezeur om bewijs. Doe niet zo naief ajb Maartend.
Ten eerste is het aktie of actie, ten tweede vraag ik me af waarmee het Rode Kruis met kop en schouders uitsteekt boven de andere NGO's? Ook bij het Rode Kruis blijft erg veel aan de strijkstok hangen hoor, meen dat dat zelfs al eens in de krant heeft gestaan.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:00 schreef maartend het volgende:
[..]
Zonder bewijs over deze axie van Het Rode Kruis (en dat ga je echt niet vinden, juist het Rode Kruis steekt er met kop en schouders bovenuit) is dit soort gebler gewoon dom.
Ligt er maar aan welke docus je bekijkt. Ik kan je net zo veel laten zien waaruit blijkt dat het allemaal wel klopt. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden. En het lijkt alsof dat midden hier nooit te vinden is.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ten eerste is het aktie of actie, ten tweede vraag ik me af waarmee het Rode Kruis met kop en schouders uitsteekt boven de andere NGO's? Ook bij het Rode Kruis blijft erg veel aan de strijkstok hangen hoor, meen dat dat zelfs al eens in de krant heeft gestaan.
Bovendien laat ik me niets wijsmaken over het rode kruis, ik heb al in diverse documentaires gezien hoe ook het Rode Kruis de lokale bevolking helpt maar daar vooral is om de belangen van de westerse ondernemingen te behartigen.
Het Rode Kruis verschilt wat dat betreft weinig van de grote NGO's.
Oh vast, maar daarom is het ook naief om welke NGO dan ook op hun woord te vertrouwen en te geloven.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:06 schreef maartend het volgende:
[..]
Ligt er maar aan welke docus je bekijkt. Ik kan je net zo veel laten zien waaruit blijkt dat het allemaal wel klopt. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
Weet je, mijn reaxies zijn enkel op de hier neergezette ongenuanceerde blertexten. Dat zorgt er bij mij altijd voor dat ik een volslagen tegengestelde reaxie ga geven. Dus iedereen zwaar over de zeik over zo'n 3fm ding, ik ervoor. Waren er hier een stel 3fm groopies geweest, dan had ik het zwaar onderuit proberen te halen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh vast, maar daarom is het ook naief om welke NGO dan ook op hun woord te vertrouwen en te geloven.
Dit in combinatie met het hele commerciële model en belangenbehartiging van de grote westerse bedrijven over de ruggen van het betreffende goede doel, doet bij mij m'n haren overeind staan.
Dus eigenlijk heb je geen eigen mening.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:13 schreef maartend het volgende:
[..]
Weet je, mijn reaxies zijn enkel op de hier neergezette ongenuanceerde blertexten. Dat zorgt er bij mij altijd voor dat ik een volslagen tegengestelde reaxie ga geven. Dus iedereen zwaar over de zeik over zo'n 3fm ding, ik ervoor. Waren er hier een stel 3fm groopies geweest, dan had ik het zwaar onderuit proberen te halen.
Ah, een troll ben je dus. Je verdient nu vast het respect van velen hier: ik weet zeker dat door jouw bijdrage, alhoewel abominabel slecht qua spelling, veel mensen het licht hebben gezien en zaken gaan nuanceren. Ga zeker zo door, hulde.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:13 schreef maartend het volgende:
[..]
Weet je, mijn reaxies zijn enkel op de hier neergezette ongenuanceerde blertexten. Dat zorgt er bij mij altijd voor dat ik een volslagen tegengestelde reaxie ga geven. Dus iedereen zwaar over de zeik over zo'n 3fm ding, ik ervoor. Waren er hier een stel 3fm groopies geweest, dan had ik het zwaar onderuit proberen te halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |