Of een ongeneselijke poliep.quote:Op maandag 24 december 2012 23:09 schreef TUFKAL het volgende:
Doodwens is inderdaad uiterst sneu. Je kan Giel hoogstens een stevige griep wensen na zn vakantie, zodat hij nog even niet terug is met zn ochtendshow.
Of Qquote:
quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:10 schreef Nober het volgende:
Mensen die niet (willen) doneren hebben dat al een aantal keer gedaan via de politiek die het zonodig moest verdubbelen. Gelukkig is dat verdubbelen niet meer tenzij ik iets gemist heb maar door de politiek heb ik dus al genoeg gedoneerd voor deze voelgoedshow.
Houd je bek mongool. En leer schrijven.quote:Op maandag 24 december 2012 20:34 schreef maartend het volgende:
Wat een zooitje bekrompen idioten zitten er toch op dit forum.
Je hoeft niet mee te doen met zo'n axie, dat mag je volledig zelf weten. Maar heb minimaal wat respect voor andere mensen.
En dit beroicht slaat dus op al die idioten die dus wat ziektes toewensen of meer van dat soort ongein aan die gatsen in dat glazen huis.
Nogmaals, geven of niet geven is je goed recht, maar dat soort idioterie als hierboven in ong. de helft va de posts staat is te gek voor woorden.
Ik gun hem wel een baan bij Skyradioquote:
Laat Giel "huichelaar"Beelen eens reageren op onderstaande tekst:quote:Op maandag 24 december 2012 20:06 schreef Stefan het volgende:
Giel Beelen roept: niet doneren is een schande. Karma!
Dat gaat me wel te ver hoor
Serious Request 2012: Waar de massa weer in de hype trapt!quote:Hee Giel! Dinsdag 18 december begint het weer: jouw 3FM-actie Serious Request. Samen met twee van je kornuiten zamel je geld in voor baby's uit de derde wereld. Petje af hoor: jezelf zes dagen lang, enkel coca cola drinkend, laten opsluiten in het Glazen Huis. En dan ook nog eens in Enschede, een stad waar je nog niet dood wilt worden gevonden.
De regering heeft al aangekondigd het ingezamelde geldbedrag niet te zullen verdubbelen. Jij boos, maar ik snap het wel. Eerst 1 miljard bezuinigen op ontwikkelingshulp, en vervolgens onder luid gejuich een paar miljoen schenken aan Serious Request. Dat zou wel heel veel schone schijn zijn, dus daar past het kabinet Rutte voor.
Ach, was Enschede maar zo principieel. De gemeente doneerde 250.000 euro aan Serious Request om gaststad te mogen zijn. Ze hebben alles doorgerekend: het Glazen Huis trekt in de week voor kerst 200.000 extra bezoekers naar de binnenstad. Die spenderen daar naar schatting 7,3 miljoen euro, dus tel uit je winst. Kassa! Ja Giel, een stukje city-marketing over de ruggetjes van baby's. Je moet er maar op komen.
Hetzelfde laken een pak voor Coca Cola. De multinational voert deze weken een reclamecampagne waarin het consumenten oproept lege statiegeldflessen in te zamelen. Dat leverde vorig jaar 160.000 euro op voor Serious Request. Mooi, denk jij – maar weet je ook dat de reclamecampagne zélf minstens het tienvoudige kost? Kan Coca Cola beter dát bedrag aan Serious Request schenken. Of ben ik nu gek? Maar zo werkt het blijkbaar niet. Heel Nederland moet en zal weten hoe betrokken de multinational is.
Geven om er zelf beter van te worden. Serious Request is verworden tot een ordinair commercieel format. Een gedrocht in dienst van het eigen imago, aids als city-marketing. Ze moesten eens weten, die kleine baby's; papa en mama zijn niet voor niets gestorven.
Het is een uitvergroting van vroeger tijden, toen mensen zilverpapier inzamelden voor Afrika. De chocolade peuzelden ze lekker zelf op, het zilverpapier was voor de zwartjes. Maar goed, beste Giel, misschien vind je dat ik zeur omdat het doel de middelen heiligt. Beter een zilverpapiertje dan helemaal niets. Ook een redenatie. Kijk, daar stopt de spiksplinternieuwe Coca Cola kersttruck al bij het Glazen Huis. Nog een colaatje dan maar?
Bewijs?quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Laat Giel "huichelaar"Beelen eens reageren op onderstaande tekst:
[..]
Serious Request 2012: Waar de massa weer in de hype trapt!
Ik vind het van de gekke dat men het spaargeld van kleine kinderen incasseert alleen maar omdat de leugen telkens herhaalt wordt: Meer dan 3/4 van het geld is gewoon voor sponsors,medewerkers en gemeente om dit circus op te zetten!![]()
Klopt, er komt maar een zeer klein deel daar terecht waar het voor bedoeld is. Het is inderdaad in feite vooral één grote reclamecampagne over de ruggen van Afrikaanse kinderen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Laat Giel "huichelaar"Beelen eens reageren op onderstaande tekst:
[..]
Serious Request 2012: Waar de massa weer in de hype trapt!
Ik vind het van de gekke dat men het spaargeld van kleine kinderen incasseert alleen maar omdat de leugen telkens herhaalt wordt: Meer dan 3/4 van het geld is gewoon voor sponsors,medewerkers en gemeente om dit circus op te zetten!![]()
Weet je, wilde eerst fel reageren, maar eigenlijk geen zin om aan dit soort geroep nog enig tijd te besteden.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, er komt maar een zeer klein deel daar terecht waar het voor bedoeld is. Het is inderdaad in feite vooral één grote reclamecampagne over de ruggen van Afrikaanse kinderen.
En dan dat eeuwige gezeur om bewijs. Doe niet zo naief ajb Maartend.
Ten eerste is het aktie of actie, ten tweede vraag ik me af waarmee het Rode Kruis met kop en schouders uitsteekt boven de andere NGO's? Ook bij het Rode Kruis blijft erg veel aan de strijkstok hangen hoor, meen dat dat zelfs al eens in de krant heeft gestaan.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:00 schreef maartend het volgende:
[..]
Zonder bewijs over deze axie van Het Rode Kruis (en dat ga je echt niet vinden, juist het Rode Kruis steekt er met kop en schouders bovenuit) is dit soort gebler gewoon dom.
Ligt er maar aan welke docus je bekijkt. Ik kan je net zo veel laten zien waaruit blijkt dat het allemaal wel klopt. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden. En het lijkt alsof dat midden hier nooit te vinden is.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ten eerste is het aktie of actie, ten tweede vraag ik me af waarmee het Rode Kruis met kop en schouders uitsteekt boven de andere NGO's? Ook bij het Rode Kruis blijft erg veel aan de strijkstok hangen hoor, meen dat dat zelfs al eens in de krant heeft gestaan.
Bovendien laat ik me niets wijsmaken over het rode kruis, ik heb al in diverse documentaires gezien hoe ook het Rode Kruis de lokale bevolking helpt maar daar vooral is om de belangen van de westerse ondernemingen te behartigen.
Het Rode Kruis verschilt wat dat betreft weinig van de grote NGO's.
Oh vast, maar daarom is het ook naief om welke NGO dan ook op hun woord te vertrouwen en te geloven.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:06 schreef maartend het volgende:
[..]
Ligt er maar aan welke docus je bekijkt. Ik kan je net zo veel laten zien waaruit blijkt dat het allemaal wel klopt. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
Weet je, mijn reaxies zijn enkel op de hier neergezette ongenuanceerde blertexten. Dat zorgt er bij mij altijd voor dat ik een volslagen tegengestelde reaxie ga geven. Dus iedereen zwaar over de zeik over zo'n 3fm ding, ik ervoor. Waren er hier een stel 3fm groopies geweest, dan had ik het zwaar onderuit proberen te halen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh vast, maar daarom is het ook naief om welke NGO dan ook op hun woord te vertrouwen en te geloven.
Dit in combinatie met het hele commerciële model en belangenbehartiging van de grote westerse bedrijven over de ruggen van het betreffende goede doel, doet bij mij m'n haren overeind staan.
Dus eigenlijk heb je geen eigen mening.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:13 schreef maartend het volgende:
[..]
Weet je, mijn reaxies zijn enkel op de hier neergezette ongenuanceerde blertexten. Dat zorgt er bij mij altijd voor dat ik een volslagen tegengestelde reaxie ga geven. Dus iedereen zwaar over de zeik over zo'n 3fm ding, ik ervoor. Waren er hier een stel 3fm groopies geweest, dan had ik het zwaar onderuit proberen te halen.
Ah, een troll ben je dus. Je verdient nu vast het respect van velen hier: ik weet zeker dat door jouw bijdrage, alhoewel abominabel slecht qua spelling, veel mensen het licht hebben gezien en zaken gaan nuanceren. Ga zeker zo door, hulde.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:13 schreef maartend het volgende:
[..]
Weet je, mijn reaxies zijn enkel op de hier neergezette ongenuanceerde blertexten. Dat zorgt er bij mij altijd voor dat ik een volslagen tegengestelde reaxie ga geven. Dus iedereen zwaar over de zeik over zo'n 3fm ding, ik ervoor. Waren er hier een stel 3fm groopies geweest, dan had ik het zwaar onderuit proberen te halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |