quote:Op donderdag 27 december 2012 07:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Jammer RD... Echt eentje van de categorie "been there done that" dus.
Goed bezig!!quote:Op donderdag 27 december 2012 07:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
maar ja, snel vergeten en vooruit kijken naar alle leuke evenementen die voor komend jaar op de loopkalender staan.
That's the spirit!quote:Op donderdag 27 december 2012 07:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
maar ja, snel vergeten en vooruit kijken naar alle leuke evenementen die voor komend jaar op de loopkalender staan.
Ja want kerst vieren ze alleen in Nederlandquote:Op donderdag 27 december 2012 09:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Goed zowij denken erover volgend jaar toch maar het land uit te vluchten...
volgens mij komt Guppers net uit een land terug waar kerst toch wel een beetje te ontwijken is met de grootste moslimpopulatie ter wereldquote:Op donderdag 27 december 2012 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja want kerst vieren ze alleen in Nederland
datquote:Op donderdag 27 december 2012 09:38 schreef Jumparound het volgende:
gister valsgespeeld om mn pr op de km te verbreken
een mooi hellend stuk gevonden om omlaag te rennen, remmen los en lopen maar!
http://goo.gl/maps/F0UTT
cheaterquote:Op donderdag 27 december 2012 09:38 schreef Jumparound het volgende:
gister valsgespeeld om mn pr op de km te verbreken
een mooi hellend stuk gevonden om omlaag te rennen, remmen los en lopen maar!
http://goo.gl/maps/F0UTT
nee hoorquote:
ik probeerde nog IDDQD in te toetsen om mn garmin, maar dat werkte nietquote:
volgende keer zal ik het heuvel op proberenquote:Op donderdag 27 december 2012 09:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
even de unlike knop zoeken op endo
zo mag ik het horen, dat is tenminste mannentaal!!quote:Op donderdag 27 december 2012 09:43 schreef Jumparound het volgende:
[..]
volgende keer zal ik het heuvel op proberen
Veel plezier met je garminquote:Op donderdag 27 december 2012 09:47 schreef hatsaflats het volgende:
Aangezien het nog geen 2013 is en ik dit jaar toch niet mee doe met de challenge heb ik vandaag een "boehoe ik kan niet lopen want ik moet een paper schrijven"-dag. En als het goed is komt morgen m'n Garmin, dus heb ik nog een extra reden om morgen te gaan lopen in plaats van vandaag
quote:Op donderdag 27 december 2012 09:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
even de unlike knop zoeken op endo
Welkomquote:Op donderdag 27 december 2012 10:09 schreef Keteltje1 het volgende:
Ik als newbie en run-verslaafde sinds een paar maanden kom mij even voorstellen.
In september en ik begonnen met de start to run cursus. Erg leuk om met een groep je conditie op te bouwen. Na 3 weken kreeg ik helaaslast van pijnlijke onderbenen en ben toen 4 weken gestopt.
Toen weer individueel begonnen met als doel de start to run cursus af te maken. Het ging goed! Helaas nog een keer last gehad van pijnlijke onderbenen/schenen en van de fysio oefeningn mee gekregen.
Maar 2 weken geleden heb ik eindelijk de cursus afgerond = 25 min achter elkaar rennen. Inmiddels bouw ik het rustig uit en zit nu op 31 min en ren daarbij 4 KM.
Af en toe nog wat kleine pijntjes, maar dit heb ik minder als ik de warming up en cooling down beter uitvoer.
En inderdaad, ik ben verslaafd! Wie dat vroegr gedacht? Als kind aan atletiek gedaan en heb dat nooit echt leuk gevonden.
Nu kan ik niet wachten tot ik zaterdag weer mag!
quote:Op donderdag 27 december 2012 10:20 schreef Miezziej het volgende:
Morgen weer hardlopen denk ik, proberen om een wat rustiger tempo aan te nemen.
Dankjewel!quote:Op donderdag 27 december 2012 10:27 schreef Arquero het volgende:
[..]
Welkom
Zorg dat je goede schoenen hebt (lees: aangemeten krijgt). Dit zal waarschijnlijk de pijn aan je schenen doen verdwijnen of in ieder geval verminderen.
Dankje! Ik zal blij zijn als dat stomme ding af is, ik ben er al véél te lang mee bezig en ik heb nog niet zo heel veel. Het wil gewoon even niet zo. En net weer een half uur lopen klooien met een stomme verwijzing die niet mee wilde werken met LaTeX. Nouja, we gaan gewoon maar gestaag verder, en dan heb ik t/m 1 januari vrij en tijd om te lopen wanneer ik wilquote:Op donderdag 27 december 2012 09:48 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Veel plezier met je garminEn succes met je paper natuurlijk
ik zit verplicht op 2 rustdagen tussen de loopjes... Dat is ook geen pretje.woensdag gelopen, donderdag rust, vrijdag rust zaterdag pas weer
Somebody shoot me
Dat lijkt het op hetzelfde als hielspoor. Ik heb het ook weleens gehad (zelfs zonder hardlopen). Rust is de korte termijnoplossing. Spieren in je voet versterken is het lange termijn ding.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:38 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een blessure aan zijn voetzool gehad.. wat doe je ermee? En kan dat ook hielspoor zijn? Heb geen last van mijn hiel, het is meer het rechtermiddendeel van mijn voet (denk dat mijn Nikes het na 925km al begeven hebben, gelukkig een tweede paar klaar staan)
Ik herinner me een post van je over een eventueel verband met de hakken die je aan hebt gehad? Die optie vervalt?quote:Op donderdag 27 december 2012 12:38 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een blessure aan zijn voetzool gehad.. wat doe je ermee? En kan dat ook hielspoor zijn? Heb geen last van mijn hiel, het is meer het rechtermiddendeel van mijn voet (denk dat mijn Nikes het na 925km al begeven hebben, gelukkig een tweede paar klaar staan)
nee, die hakken doe ik ook niet meer aanquote:Op donderdag 27 december 2012 13:01 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik herinner me een post van je over een eventueel verband met de hakken die je aan hebt gehad? Die optie vervalt?
Thanksquote:
Hou je wel heel hè? Blessures zijn kudt.quote:Op donderdag 27 december 2012 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ThanksIk moet denk ik aan mezelf erkennen dat ik mezelf alweer overbelast heb
(qua afstand en te weinig regelmatig trainen de laatste tijd)
Ben op het werk nu al wat oefeningen aan het doen en ik ga maar weer eens actief mijn kuiten trainen op de sportschool
Zo leer je wel weer de grenzen van je lichaam en hoe belangrijk het is regelmatig even een rondje te doenquote:Op donderdag 27 december 2012 14:11 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Hou je wel heel hè? Blessures zijn kudt.
Wat hoe dan ook helpt, veel zonder schoenen lopen, daar worden je voeten sterker door. Maar wel met beleid introduceren.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:42 schreef SEMTEX het volgende:
Spieroefeningen voor je voetzoel: hebben jullie bronnen met ideeën?
quote:Op donderdag 27 december 2012 14:54 schreef Frsh het volgende:
zonder schoenen lopen
![]()
Daar kan ik wel heel blij van worden, vooral in de zomer. Lekker op je blote voeten in de tuin, of binnen, of op t strand, of met blote voeten auto rijden
Hou er vast rekening mee dat ie eerst nog een paar uur moet opladen voor je hebt kunt gebruiken! Ik was erg teleurgesteldquote:Op donderdag 27 december 2012 09:47 schreef hatsaflats het volgende:
Aangezien het nog geen 2013 is en ik dit jaar toch niet mee doe met de challenge heb ik vandaag een "boehoe ik kan niet lopen want ik moet een paper schrijven"-dag. En als het goed is komt morgen m'n Garmin, dus heb ik nog een extra reden om morgen te gaan lopen in plaats van vandaag
Wachtenquote:Op donderdag 27 december 2012 15:21 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Hou er vast rekening mee dat ie eerst nog een paar uur moet opladen voor je hebt kunt gebruiken! Ik was erg teleurgesteld.
Gisteren heb ik mijn verste duurloop ooit gedaan, 12 km met 9,15 km/h. Ik ben nu een beetje stijf, maar heb niet eens echt spierpijn. Het gaat echt lekker hier de laatste tijd!
Same here, ondanks HRM sportbh. Je kan stukje sporttape eronder doen (let op, niet onder de HRM vlakken) of vaseline.quote:Op donderdag 27 december 2012 15:29 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb trouwens nu twee schuurplekjes gekregen van mijn Garmin hartslagmeter. Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Normaal heb ik daar geen last van. Ik had trouwens wel een verkeerde sportBH aan, misschien dat dat iets heeft uitgemaakt.
Het zijn echt de twee punten waar de elastische band aan het hardere plastic stuk vast zit, dus die sporttape ga ik een keer proberen, goed idee.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Same here, ondanks HRM sportbh. Je kan stukje sporttape eronder doen (let op, niet onder de HRM vlakken) of vaseline.
Zelf nog geen last van gehad (gelukkig). Maar heb wel meteen de vraag; wat voor sportbh's gebruiken jullie? (vraag aan de dames dusquote:Op donderdag 27 december 2012 15:29 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb trouwens nu twee schuurplekjes gekregen van mijn Garmin hartslagmeter. Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Normaal heb ik daar geen last van. Ik had trouwens wel een verkeerde sportBH aan, misschien dat dat iets heeft uitgemaakt.
Ik heb een shockabsorber. 'Aan laten meten' in een hardloopwinkel (55 euro ofzo!), en toen die bleek te bevallen nog 2 gekocht via ebay (25 euro per stuk). Ik had gisteren per ongeluk mijn oudere Hunkemoller sportbh aan, en merkte echt dat die minder goed zat. Later thuis zag ik pas dat ik dus niet mijn shockabsorber aan had.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zelf nog geen last van gehad (gelukkig). Maar heb wel meteen de vraag; wat voor sportbh's gebruiken jullie? (vraag aan de dames dus) Zelf heb ik vrij goedkope van de Hema, ooit nog voor het fitnessen gekocht (en daar uitermate goed geschikt voor). Vroeg me af of het echt meerwaarde heeft om tzt een shockabsorber oid te kopen
Ik struinde eens de sale af bij Hunkemöller en vond daar een hele mooie voor maar 12,50. Ik heb een C-cup en daarin zit het prima vastquote:Op donderdag 27 december 2012 16:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zelf nog geen last van gehad (gelukkig). Maar heb wel meteen de vraag; wat voor sportbh's gebruiken jullie? (vraag aan de dames dus) Zelf heb ik vrij goedkope van de Hema, ooit nog voor het fitnessen gekocht (en daar uitermate goed geschikt voor). Vroeg me af of het echt meerwaarde heeft om tzt een shockabsorber oid te kopen
Ok, shockabsorber dus. Had al gezien dat het dure dingen zijn.. Maar als ze echt zo goed zijn heb ik er wel wat voor overquote:Op donderdag 27 december 2012 16:04 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik heb een shockabsorber. 'Aan laten meten' in een hardloopwinkel (55 euro ofzo!), en toen die bleek te bevallen nog 2 gekocht via ebay (25 euro per stuk). Ik had gisteren per ongeluk mijn oudere hunkemoller sportbh aan, en merkte echt dat die minder goed zat. Later thuis zag ik pas dat ik dus niet mijn shockabsorber aan had.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)meter-per-stap.dhtml
En gemiddeld valt het inmiddels dus wel mee, omdat ik nu weet welke in wil hebben in welke maat. En ze blijven echt goed, heb de oudste nu een jaar en is nog helemaal niet uitgerekt ofzo.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ok, shockabsorber dus. Had al gezien dat het dure dingen zijn.. Maar als ze echt zo goed zijn heb ik er wel wat voor over
Ik zag vanmiddag bij Sport2000 dat ze verschillende soorten hebben toch?quote:Op donderdag 27 december 2012 16:07 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
En gemiddeld valt het inmiddels dus wel mee, omdat ik nu weet welke in wil hebben in welke maat. En ze blijven echt goed, heb de oudste nu een jaar en is nog helemaal niet uitgerekt ofzo.
Ja klopt. Ik heb me destijds gewoon laten helpen en heb er sowieso een in de hoogste ondersteuningscategorie genomen. Volgens mij heb ik deze, de b4490:quote:Op donderdag 27 december 2012 16:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik zag vanmiddag bij Sport2000 dat ze verschillende soorten hebben toch?
Alleen luisteren helpt niet hequote:Op donderdag 27 december 2012 01:06 schreef Jumparound het volgende:
[..]
het plan is om goed naar mn fysio te luisteren, de rest komt vanzelf
Het Garmin dingetje klik je op de sportbh en gaanquote:Op donderdag 27 december 2012 16:24 schreef Quinazoline het volgende:
Lijkt mij ook wel wat ja!
Hoe werkt dat dan? Ik heb nu een HRM die bij mijn Garmin zat, kan ik die daar dan aan vastmaken, of moet ik daar een nieuw dingetje voor kopen?
quote:Op donderdag 27 december 2012 18:58 schreef Daywalk3r het volgende:
De snelheid klopt niet helemaal maar de afstand wel. 8km gelopen![]()
![]()
![]()
quote:
Jij ook lekker bezig!quote:Op donderdag 27 december 2012 19:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]goed bezig
![]()
Ik heb weer 5km achter elkaar gerend zonder te wandelenHet ging niet zo snel, 36:21min (
), maar ik ben weer op de goede weg!! En klaar voor de Safari-run!!
Nu rustig aan door opbouwen naar de CPC 10km![]()
I has a happy
quote:
quote:Op donderdag 27 december 2012 18:58 schreef Daywalk3r het volgende:
De snelheid klopt niet helemaal maar de afstand wel. 8km gelopen![]()
![]()
![]()
lekker bezig met zijn allen!quote:Op donderdag 27 december 2012 19:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb weer 5km achter elkaar gerend zonder te wandelen
Meh ik heb een zuur gevoel overgehouden aan mijn loopje van vanochtend, dus *boks* maar dat van jou is stommerquote:Op donderdag 27 december 2012 20:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
iedereen goed bezig...lijkt wel of ik de enige ben die een beetje zuur gevoel heeft over gehouden aan mijn loopje gister..
was op zich wel een leuk loopje maar zeker niet "evenement waardig"..dus beetje onvoldaan gevoelquote:Op donderdag 27 december 2012 20:09 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Meh ik heb een zuur gevoel overgehouden aan mijn loopje van vanochtend, dus *boks* maar dat van jou is stommer
Helemaal waar.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
There can be no high without a low every now and then
quote:Op donderdag 27 december 2012 19:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]goed bezig
![]()
Ik heb weer 5km achter elkaar gerend zonder te wandelenHet ging niet zo snel, 36:21min (
), maar ik ben weer op de goede weg!! En klaar voor de Safari-run!!
Nu rustig aan door opbouwen naar de CPC 10km![]()
I has a happy
Jaaquote:
ja toch? vertel!quote:Op donderdag 27 december 2012 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jaa![]()
Moest jij vandaag niet naar de manueel therapeut..?
En dat terwijl je volgens de minimalisten verplicht wordt op je voorvoet te landen met die schoenenquote:Op donderdag 27 december 2012 20:50 schreef GotC het volgende:
Meh. Ben net terug. Botje heeft ze (auw) weer goed gezet. Zit alleen een mega verstuiking op 2 plekken, dus ben er nog lang niet.
Oh en ik moest van haar met minimalistische schoenen op de loopband haklanding doen.
Mehquote:Op donderdag 27 december 2012 20:50 schreef GotC het volgende:
Meh. Ben net terug. Botje heeft ze (auw) weer goed gezet. Zit alleen een mega verstuiking op 2 plekken, dus ben er nog lang niet.
Oh en ik moest van haar met minimalistische schoenen op de loopband haklanding doen.
Zo te lezen heb je er niks aan over gehouden, dus HAHAHAHAHAHAquote:Op donderdag 27 december 2012 20:50 schreef winterstorm666 het volgende:
nog even de gegevens van de loop van gister.
eigenlijk sneller gelopen maar ik ging bij het landbouw paadje op mijn smoel daardat yuno het nodig vond om een sprintje te trekken naar een passerende hond en door de modder ik mijn evenwicht verloor. tot in mijn oren haalde ik de modder vandaan en daarna drie minuten stil moeten staan omdat er een hond op de weg lag die in speelhouding yuno uitnodigde om mij als een menselijke tol te gebruiken voordat het baasje er kwam aanrennen. bedankt!
quote:Op donderdag 27 december 2012 21:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zo te lezen heb je er niks aan over gehouden, dus HAHAHAHAHAHA
als je minimalistisch ga lopen betekent dat niet dat je opeens geen haklander meer bent of dat het zeer doen, ik land nog steeds voor een deel op de buitenkant van mijn hak (afgaande op het slijtpatroon van mijn schoenen) sinds ik minimalistische ben gaan lopen maar "rol" daarna anders afquote:Op donderdag 27 december 2012 21:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mehmaar in ieder geval zit het botje weer goed
het begin is er dus!
Ennuh, ga je dat doen? Op de band met minimalistische schoenen een haklanding doen?
Precies wat ik ook dacht. Voor haar even paar stappen haklanding gedaan, maar compenseerde teveel met links. Hoop überhaupt nog mee te kunnen doen met de CPCquote:Op donderdag 27 december 2012 20:56 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
En dat terwijl je volgens de minimalisten verplicht wordt op je voorvoet te landen met die schoenenTake your time. Uiteindelijk komt het weer sneller goed dan je dacht.
Klopt, maar om dat nu opeens te gaan doen terwijl je aan het herstellen bent van een blessure... Het lijkt me nogal veel in een keer?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je minimalistisch ga lopen betekent dat niet dat je opeens geen haklander meer bent of dat het zeer doen, ik land nog steeds voor een deel op de buitenkant van mijn hak sinds ik minimalistische ben gaan lopen maar "rol" daarna anders af
Nawww meidquote:Op donderdag 27 december 2012 21:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Precies wat ik ook dacht. Voor haar even paar stappen haklanding gedaan, maar compenseerde teveel met links. Hoop überhaupt nog mee te kunnen doen met de CPC
Als ze wel wat heeft neem ik mijn woorden terug.quote:
lachen mag hoor! alleen mijn trots was gekrenkt!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zo te lezen heb je er niks aan over gehouden, dus HAHAHAHAHAHA
misschien laten ze je de oefening wel doen om "je voet te provoceren" en zo te dwingen anders te gaan lopen of andere spieren te gebruiken.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Klopt, maar om dat nu opeens te gaan doen terwijl je aan het herstellen bent van een blessure... Het lijkt me nogal veel in een keer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |