Vandaag met schaamrood op m'n kaken een grote open envelop door een brievenbus geduwd. Kartonnen envelop was open, zonder inhoud. Zat wel een excuus briefje op.quote:Op maandag 24 december 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, er zijn zoveel enveloppen en dan wordt er wel eens eentje door de machine gegrepen
Zei ik ook al tegen haar, maar volgens mij was ze er nogal pissig overquote:Op maandag 24 december 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, er zijn zoveel enveloppen en dan wordt er wel eens eentje door de machine gegrepen
vandaag de dag hebben de mensen geen enkele benul en begrip voor ons werk,quote:Op maandag 24 december 2012 17:21 schreef Herfstblad het volgende:
Ik kreeg vorige week ook een envelop met wat geld van een winkel uit mijn wijk. Maar ik kom daar zelf ook als klant altijd
En iemand zou me deze week nog opzoeken om me wat te geven. Ben benieuwd of die man het ook doet
Maar blijkbaar doen meer mensen dat dus.
Hier had ik 3 zakken post, waarvan voornamelijk kerstkaarten.
En 1 mevrouw was boos, omdat de envelop van de kerstkaart een beetje kapot en open was
Zij: "Waarom?"
Ik: "Sorry?"
Zij:"Waarom is mijn envelop open en kapot?!"
Paar weken terug was ik post aan het zoeken in een posttas, zegt ze: "Je komt toch nog langs? Dan hoef je toch niet alle post uit te pakken?"
Nee, maar ik neem aan dat ze wel de juiste post wil
Ik had mijn eigen wijk ook vrij goed gezet.quote:Op maandag 24 december 2012 18:01 schreef Herfstblad het volgende:
Het was hier wel goed gezet eigenlijkMaar het was mijn vaste voorbereider dan ook.
Bij lege enveloppen zoeken wij een passend kaartje die zonder envelop binnen zijn gekomen. :-Dquote:Op maandag 24 december 2012 17:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vandaag met schaamrood op m'n kaken een grote open envelop door een brievenbus geduwd. Kartonnen envelop was open, zonder inhoud. Zat wel een excuus briefje op.
Dat merkte ik vorige week ook jaquote:Op maandag 24 december 2012 18:03 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik had mijn eigen wijk ook vrij goed gezet.![]()
Vreemd fenomeen: van jezelf kan je het veel beter hebben als je een keer een puinhoop van je wijk gemaakt hebt. Als een ander dat doet sta je echt te koken in de wijk, van jezelf denk je iets van: "Beetje slordig, whatever!".
Tja, maar goed. Be beste persoon zal wel denken, een lege kartonnen envelop op de matquote:Op maandag 24 december 2012 18:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij lege enveloppen zoeken wij een passend kaartje die zonder envelop binnen zijn gekomen. :-D
Dat hadden ze gezegd jaquote:Op maandag 24 december 2012 16:27 schreef ophaling10 het volgende:
Leuk dat je dat zo kan invoeren
@Selestha
Je kan alleen de zalf maar beperkt gebruiken(omdat het al open is)na verloop van tijd gaat het bederven
Dat excuusbriefje scheelt dan weer. Ik had er van de week een tussen zitten die me ontglipt is, en ik had meteen een klacht te pakkenquote:Op maandag 24 december 2012 17:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vandaag met schaamrood op m'n kaken een grote open envelop door een brievenbus geduwd. Kartonnen envelop was open, zonder inhoud. Zat wel een excuus briefje op.
Oh dat lijkt me idd erg, moet je je helemaal weer opladen om er weer tegenaan te gaan!quote:Op maandag 24 december 2012 19:29 schreef gelestipjes het volgende:
Was ik mooi op tijd thuis vandaag na het voorbereiden, zelfs nog 2 keer gevraagd of ze wel zeker wisten dat ik geen uitvoering had, dus ik zat thuis heerlijk onderuit gezakt op de bank een kerstfilm te kijken, en ja hoor, word ik 2 uur later gebeld "Uh ja, we hebben een foutje gemaakt in de planning, we hadden iemand ingeroosterd die vrij is, kan jij die wijk nog even doen?"
Dat is dan toch weer een beetje jammer., als ik eenmaal thuis ben heb ik meestal echt geen zin meer.
Tegenwoordig zou ik in zo'n situatie de tel niet eens opnemen waarschijnlijk.quote:Op maandag 24 december 2012 19:29 schreef gelestipjes het volgende:
Was ik mooi op tijd thuis vandaag na het voorbereiden, zelfs nog 2 keer gevraagd of ze wel zeker wisten dat ik geen uitvoering had, dus ik zat thuis heerlijk onderuit gezakt op de bank een kerstfilm te kijken, en ja hoor, word ik 2 uur later gebeld "Uh ja, we hebben een foutje gemaakt in de planning, we hadden iemand ingeroosterd die vrij is, kan jij die wijk nog even doen?"
Dat is dan toch weer een beetje jammer., als ik eenmaal thuis ben heb ik meestal echt geen zin meer.
Nee, ik was het eigenlijk ook niet van plan, maar ja, een wijk de hele kerst laten staan vond ik uiteindelijk toch ook niet kunnen.quote:Op maandag 24 december 2012 20:41 schreef lololo het volgende:
[..]
Tegenwoordig zou ik in zo'n situatie de tel niet eens opnemen waarschijnlijk.
Niets van dit soort mensen aantrekken. Je wilt niet weten hoeveel zuurpruimen en debielen er overal wonen. Vandaag was er bij mij een oude in mijn wijk die vroeg of ik een bankafschrift voor hem had. Toen ik aangaf dat dit niet het geval was begon hij me toch te zeuren dat ING en PostNL allemaal kutbedrijven zijn en het vroeger allemaal beter was. Ik geef aan dat ik ook alleen maar datgene kan bezorgen wat ik in mijn tassen meekrijg terwijl ik hem die gesealde hah aangeef. Gooit die vent die hah zo weer op de grond voor mijn voeten met de mededeling dat hij die troep niet hoefde. Ben toen gewoon doorgelopen zonder het op te rapen en verder gegaan met bezorgen. Na wat gemompel stapt hij zijn auto in en rijdt weg. Denk dat die hah er nog steeds ligt. Weet niet wat jullie zouden doen maar ik dacht echt van verrek maar.quote:Op maandag 24 december 2012 17:21 schreef Herfstblad het volgende:
Ik kreeg vorige week ook een envelop met wat geld van een winkel uit mijn wijk. Maar ik kom daar zelf ook als klant altijd
En iemand zou me deze week nog opzoeken om me wat te geven. Ben benieuwd of die man het ook doet
Maar blijkbaar doen meer mensen dat dus.
Hier had ik 3 zakken post, waarvan voornamelijk kerstkaarten.
En 1 mevrouw was boos, omdat de envelop van de kerstkaart een beetje kapot en open was
Zij: "Waarom?"
Ik: "Sorry?"
Zij:"Waarom is mijn envelop open en kapot?!"
Paar weken terug was ik post aan het zoeken in een posttas, zegt ze: "Je komt toch nog langs? Dan hoef je toch niet alle post uit te pakken?"
Nee, maar ik neem aan dat ze wel de juiste post wil
Minder fijn allemaal zeg!quote:Op maandag 24 december 2012 18:00 schreef lololo het volgende:
Dat viel aardig tegen vandaag. Had veel minder post verwacht maar blijkbaar gaven ze al een zooi drukwerk voor donderdag mee. Ondanks een goede bezetting pas om half één de wijk in. Nou is half één geen abnormale tijd maar als je om 05:00 begonnen bent heb je er dan al een volle werkdag opzitten. Uiteindelijk om drie uur klaar, en ik had nog wel gerekend op een makkelijk dagje.
Groot gelijk! Gewoon onbeschoft, zoals sommige mensen doen!quote:Op maandag 24 december 2012 20:48 schreef SKBlondie het volgende:
[..]
Niets van dit soort mensen aantrekken. Je wilt niet weten hoeveel zuurpruimen en debielen er overal wonen. Vandaag was er bij mij een oude in mijn wijk die vroeg of ik een bankafschrift voor hem had. Toen ik aangaf dat dit niet het geval was begon hij me toch te zeuren dat ING en PostNL allemaal kutbedrijven zijn en het vroeger allemaal beter was. Ik geef aan dat ik ook alleen maar datgene kan bezorgen wat ik in mijn tassen meekrijg terwijl ik hem die gesealde hah aangeef. Gooit die vent die hah zo weer op de grond voor mijn voeten met de mededeling dat hij die troep niet hoefde. Ben toen gewoon doorgelopen zonder het op te rapen en verder gegaan met bezorgen. Na wat gemompel stapt hij zijn auto in en rijdt weg. Denk dat die hah er nog steeds ligt. Weet niet wat jullie zouden doen maar ik dacht echt van verrek maar.
Hier trouwens best veel post met al wat H&M boeken, Troskompas en Peter Hahn.
Haha ja hè, zo ervaar ik het ook altijd!quote:Op maandag 24 december 2012 18:03 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik had mijn eigen wijk ook vrij goed gezet.![]()
Vreemd fenomeen: van jezelf kan je het veel beter hebben als je een keer een puinhoop van je wijk gemaakt hebt. Als een ander dat doet sta je echt te koken in de wijk, van jezelf denk je iets van: "Beetje slordig, whatever!".
Ik had dat een jaar of tien/elf geleden ook altijd. Ik liep toen op donderdag en vrijdag twee wijken, één van zo'n 1 1/2 uur en één in een heel ander gedeelte van de stad van ongeveer een uur. Dan ging ik vaak 's middags even naar huis om even te eten. Ondanks dat ik dan eigenlijk alleen nog maar naar een nabrengadres hoefde te fietsen om die wijk op te halen en een uurtje te bezorgen had ik eigenlijk nooit zin!quote:Op maandag 24 december 2012 19:29 schreef gelestipjes het volgende:
Wat een retard!quote:Op maandag 24 december 2012 21:16 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Groot gelijk! Gewoon onbeschoft, zoals sommige mensen doen!
Die H&M boeken, Troskompassen en Peter Hahn dingen zullen wij er donderdag wel bij krijgen...
Lekker danquote:Op maandag 24 december 2012 20:48 schreef SKBlondie het volgende:
[..]
Niets van dit soort mensen aantrekken. Je wilt niet weten hoeveel zuurpruimen en debielen er overal wonen. Vandaag was er bij mij een oude in mijn wijk die vroeg of ik een bankafschrift voor hem had. Toen ik aangaf dat dit niet het geval was begon hij me toch te zeuren dat ING en PostNL allemaal kutbedrijven zijn en het vroeger allemaal beter was. Ik geef aan dat ik ook alleen maar datgene kan bezorgen wat ik in mijn tassen meekrijg terwijl ik hem die gesealde hah aangeef. Gooit die vent die hah zo weer op de grond voor mijn voeten met de mededeling dat hij die troep niet hoefde. Ben toen gewoon doorgelopen zonder het op te rapen en verder gegaan met bezorgen. Na wat gemompel stapt hij zijn auto in en rijdt weg. Denk dat die hah er nog steeds ligt. Weet niet wat jullie zouden doen maar ik dacht echt van verrek maar.
Hier trouwens best veel post met al wat H&M boeken, Troskompas en Peter Hahn.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 25 december 2012 05:54 schreef nicknicknickname het volgende:
Hoop dat de postbezorger in mijn wijk een fijne vakantie heeft gehad![]()
Na 3 weken geen post te hebben gehad kreeg ik vandaag alles in 1 keer![]()
Kan je daar ook ergens over klagen of hoort dit er gewoon bij tegenwoordig?
Iets in mij zegt dat dit niet klopt. Maar aangezien niemand de moeite heeft genomen om mijn post te bezorgen zou het er ook zomaar bij kunnen horenquote:
Ahh dat linkje stond er net nog nietquote:Op dinsdag 25 december 2012 06:05 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/klacht.aspx
Het lijkt me dat dat is opgevallen, óf de bezorger in kwestie heeft post achtergehouden. Wat ik niet hoop voor die bezorger, want dan is dat meteen einde dienstbetrekking. Je zal er snel genoeg achter komen, want dit is een behoorlijk ernstige klacht waar neem ik aan snel werk van gemaakt wordt..quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:09 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Iets in mij zegt dat dit niet klopt. Maar aangezien niemand de moeite heeft genomen om mijn post te bezorgen zou het er ook zomaar bij kunnen horen![]()
Lijkt mij dat het toch wel iemand moet zijn opgevallen dat er post bleef staan?![]()
Kortom. Ik weet het nietvertel?
Vraag het eens aan je buren, of die wel of geen post hebben ontvangen. Zo nee, dan is er iets goed mis.quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:09 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Iets in mij zegt dat dit niet klopt. Maar aangezien niemand de moeite heeft genomen om mijn post te bezorgen zou het er ook zomaar bij kunnen horen![]()
Lijkt mij dat het toch wel iemand moet zijn opgevallen dat er post bleef staan?![]()
Kortom. Ik weet het nietvertel?
Dank jequote:
Zie mijn vorige berichtje. Nee dusquote:Op dinsdag 25 december 2012 06:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vraag het eens aan je buren, of die wel of geen post hebben ontvangen. Zo nee, dan is er iets goed mis.
Ik ben bij mn moeder uitgenodigd voor brunch (iets met konijnquote:Op dinsdag 25 december 2012 06:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank je
Wat zijn jouw plannen voor vandaag?
Dan lijkt me een klacht idd terecht.quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:36 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Zie mijn vorige berichtje. Nee dus
Ziet er goed uit jaquote:Op dinsdag 25 december 2012 06:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik ben bij mn moeder uitgenodigd voor brunch (iets met konijn) en vanavond ga ik naar The Hobbit. Morgen ga ik met een date naar de musical Wicked in Scheveningen en daarna uit eten
Met mijn vader vier ik een soort Sinterkerstennieuw op 30 december in Amsterdam, en dan op 31 december heb ik een feestje met vrienden
Ziet er goed uit dus
![]()
En wat ga jij doen?
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar ik neem aan dat je het wel hoort als je contact opneemt met de klantenservicequote:Op dinsdag 25 december 2012 06:35 schreef nicknicknickname het volgende:
Zou het ook kunnen dat er gewoon helemaal geen postbezorger beschikbaar was? Een maandje geleden had ik een klacht gestuurd omdat hij/zij alles uit gemak maar alles in de middelste brievenbus gooide en wij het zelf maar moesten sorteren. Sindsdien eigenlijk geen post meer ontvangen.![]()
Misschien is hij/zij wel boos en heeft hij/zij het daarom achtergehouden
Ach jee, sterktequote:Op dinsdag 25 december 2012 06:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ziet er goed uit ja
Wij? Straks ook een kerstbrunch bij ons thuis met de moeke van mijn vriendin en haar broertje.
Vanavond gevulde kalkoen, pastikaak, rode aardappels etc etc.
En veel bier en wijn.
Morgen stand-by ivm rouwkaarten
Bij mij gaan alle afschrijvingen automatisch. Baal alleen meer van het feit dat ik alleen kerstkaartjes terug stuur aan mensen waar ik wat van krijg. Daar is het nu dus te laat voorquote:Op dinsdag 25 december 2012 06:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan lijkt me een klacht idd terecht.
Hoop dat ze dat uitzoeken.
Ik zou er ook flink de pest in hebben als wij geen post ontvangen (hebben een eigen webshop), en daardoor bv facturen té laat betaald worden.
Ik neem die post altijd mee terug naar de vestiging, maar goed, ik zit dan ook bij het Autobedrijf van PostNL dus moet sowieso op de vestiging terugkomenquote:Op dinsdag 25 december 2012 06:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja nergens voor nodig, als het fout is gewoon de bus weer in gooien..
Normaliter ook alles automatisch, maar soms koop je op rekening bij derden. Die versturen dan een factuur via de postquote:Op dinsdag 25 december 2012 06:42 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Bij mij gaan alle afschrijvingen automatisch. Baal alleen meer van het feit dat ik alleen kerstkaartjes terug stuur aan mensen waar ik wat van krijg. Daar is het nu dus te laat voor
Ik ben geen postbezorger maar chauffeur bij autobedrijf en bestel de post in de buitengebieden, dus veelal boerderijen etc.quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat de moderne postbezorger per uur verdient.
Gewoon, het minimumloon. Dat verdien ik in ieder geval. Hoe dat zit bij andere postbedrijven weet ik niet, daar doet men aan een ''stukloon'' (loon per bezorgde brief).quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat de moderne postbezorger per uur verdient.
Ok dat is minimum loon ongeveer, hoe zit dat met de mensen die op de fiets de post bezorgen?quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben geen postbezorger maar chauffeur bij autobedrijf en bestel de post in de buitengebieden, dus veelal boerderijen etc.
Wat ik verdien? ¤9,05 per uur, Bruto
En ik ben 39 jaar.
Ook zo ongeveer, zoals Selestha net schreefquote:Op dinsdag 25 december 2012 06:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ok dat is minimum loon ongeveer, hoe zit dat met de mensen die op de fiets de post bezorgen?
En bij PostNL doen ze dat niet?quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gewoon, het minimumloon. Dat verdien ik in ieder geval. Hoe dat zit bij andere postbedrijven weet ik niet, daar doet men aan een ''stukloon'' (loon per bezorgde brief).
Nope, op basis van je contracturen krijg je een uurloon.quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En bij PostNL doen ze dat niet?
Nee, dat zeg ik toch net. Alleen verdient niemand een volledig minimumloon, omdat geen enkele bezorger 36+ uur werkt.quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En bij PostNL doen ze dat niet?
Flexwerkers en tijdelijke contracten dus?quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:51 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch net. Alleen verdient niemand een volledig minimumloon, omdat geen enkele bezorger 36+ uur werkt.
Bingoquote:Op dinsdag 25 december 2012 06:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Flexwerkers en tijdelijke contracten dus?
Ok welterustenquote:Op dinsdag 25 december 2012 07:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Anyway, ik ga nog 2 uurtjes slapen, gaat al druk zat worden straks. Operatie "stofwolk" moet ook nog uitgevoerd worden.
Naar mijn weten is dit aangepast en krijgen ze bij de concurrent tegenwoordig ook uurloon. Ook minimumloon dat wel.quote:Op dinsdag 25 december 2012 06:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gewoon, het minimumloon. Dat verdien ik in ieder geval. Hoe dat zit bij andere postbedrijven weet ik niet, daar doet men aan een ''stukloon'' (loon per bezorgde brief).
8,81 per uur. 1januari komt daar een wettelijke verhoging bij van ik meen 8 cent.Meeste contracten zijn voor minder dan 15 uur.quote:Waar ik wel benieuwd naar ben is wat de moderne postbezorger per uur verdient.
Klinkt niet als iets waar je echt naar uitkijkt!quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Operatie stofwolk gaat beginnen, joepie
je bent er vroeg bij vandaagquote:Op dinsdag 25 december 2012 05:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lekker danWat een vent.. Ach ja er blijven mensen die ons persoonlijk zien als verantwoordelijk voor het bedrijfsbeleid..
Niet bepaald neequote:Op dinsdag 25 december 2012 11:35 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Klinkt niet als iets waar je echt naar uitkijkt!
Als ik dat gisteren had gedaan, dan had ik een halve zak mee terug kunnen nemen. Ik heb er echt tientallen fouten uitgehaald, dramatisch gezet. Als klap op de vuurpijl was ook de laatste straat nog dubbel gezet, dus kon ik fijn nog even zelf op de straat de boel gaan sorteren.quote:Op maandag 24 december 2012 17:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben er heel simpel in geworden, niet goed gezet? Alles gaat mee terug.
Ik ben iedere dag rond 05.00 wakkerquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bent er vroeg bij vandaag
Heb ik ook vaak. Maar vanmorgen nou es niet. Heb gigantisch uitgeslapen tot 8 u!quote:Op dinsdag 25 december 2012 16:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik ben iedere dag rond 05.00 wakker
Ik ook voor het eerst in twee weken tijd. Was gesloopt na de afgelopen weken. Veel geregel, geplan, lange dagen en strontverkouden is geen goede combi.quote:Op dinsdag 25 december 2012 17:19 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Heb ik ook vaak. Maar vanmorgen nou es niet. Heb gigantisch uitgeslapen tot 8 u!
Ja, als ik zie hoe de TC's bij ons ook de hele dag lopen te regelen en al telefonerend problemen oplossen, dan kan ik me voorstellen dat je gesloopt bent. Wat een stress!quote:Op dinsdag 25 december 2012 17:48 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik ook voor het eerst in twee weken tijd. Was gesloopt na de afgelopen weken. Veel geregel, geplan, lange dagen en strontverkouden is geen goede combi.
En dit was nog wel de meest rustige kerst die ik heb meegemaakt. 1e als tc though.quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:33 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja, als ik zie hoe de TC's bij ons ook de hele dag lopen te regelen en al telefonerend problemen oplossen, dan kan ik me voorstellen dat je gesloopt bent. Wat een stress!
Goed idee, dat ga ik ook doen!!quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:53 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik heb de wokpan gekozen als kerstcadeaukun je lange tijd gebruiken.
En hier moest 1 tc het werk voor 2 doenquote:Op dinsdag 25 december 2012 18:33 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja, als ik zie hoe de TC's bij ons ook de hele dag lopen te regelen en al telefonerend problemen oplossen, dan kan ik me voorstellen dat je gesloopt bent. Wat een stress!
kom ik aan met dat ik vanochtend om 10.45 uur opgestaan benquote:Op dinsdag 25 december 2012 16:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik ben iedere dag rond 05.00 wakker
Ik ook rond die tijdquote:Op dinsdag 25 december 2012 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kom ik aan met dat ik vanochtend om 10.45 uur opgestaan ben
In de bovenste linkerkolom. Er staat "feestdagenuitk" voor.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:47 schreef Tietmans het volgende:
Waar staat die kerstuitkering op je loonstrook? Ik kan het nergens vinden.
Tof, die heb ik dus niet gehad. Ik ga morgen ochtend gelijk achteraan/quote:Op woensdag 26 december 2012 20:07 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
In de bovenste linkerkolom. Er staat "feestdagenuitk" voor.
welke functie heb je bij de post?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:01 schreef Tietmans het volgende:
[..]
Tof, die heb ik dus niet gehad. Ik ga morgen ochtend gelijk achteraan/
1 ochtend in de week postsorteerder, en 5 x per week een grote wijk lopen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
welke functie heb je bij de post?
2 verschillende contracten, dus ook 2 loonstrookjes.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:04 schreef Tietmans het volgende:
[..]
1 ochtend in de week postsorteerder, en 5 x per week een grote wijk lopen.
Sorry dat ik mezelf quote maar wil iemand deze vraag beantwoorden a.u.b.?quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:08 schreef Atmosphere82 het volgende:
Iemand schreef hier laatst dat via mijnpostnl.nl gemakkelijk een nieuwe bon is te bestellen voor het vervangend kerstpakket (cadeau). Ik ben mijn bon namelijk kwijt. Ik weet niet meer wie het schreef maar kan iemand mij zeggen waar je dat moet doen op de site? Ik heb net een behoorlijke tijd gezocht maar ik kan het tot nu toe niet vinden... Alvast bedankt!
Jawel hoor, de bussen zijn gisteren geleegd. Was een 'gewone' zondag.quote:Op donderdag 27 december 2012 00:21 schreef Herfstblad het volgende:
De brievenbussen zijn vandaag niet geleegd nee in elk geval. Daar heb ik nog naar gekeken, omdat ik iets op de post wilde doen vandaag
En HAHquote:Op donderdag 27 december 2012 09:09 schreef Rafierafie het volgende:
Hmm... ik zie nu dat we zaterdag weer eens de makro erbij hebben
Ben de Makro nu onderhand ook wel beu ja.quote:Op donderdag 27 december 2012 09:09 schreef Rafierafie het volgende:
Hmm... ik zie nu dat we zaterdag weer eens de makro erbij hebben
Je kan er beter aan wennen want die zit er gewoon elke 2 weken bij.quote:Op donderdag 27 december 2012 09:37 schreef SKBlondie het volgende:
[..]
Ben de Makro nu onderhand ook wel beu ja.
Maar ik doelde op het feit dat de Makro er deze maand elke week bij zit.quote:Op donderdag 27 december 2012 10:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je kan er beter aan wennen want die zit er gewoon elke 2 weken bij.
Net zoals de anwb.
Staat zo te zien niet op de planning.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:10 schreef SKBlondie het volgende:
[..]
Maar ik doelde op het feit dat de Makro er deze maand elke week bij zit.Zit de Kampioen er trouwens ook bij?
Goed zo!!quote:Op donderdag 27 december 2012 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
was idd nog redelijk wat. Kwam vooral door het dikke spul zoals de H&M. Heb de tassen minder vol dan normaal gedaan, want anders werd het te zwaar.
Het ziet er erg goedkoop uit. Dat spul is niet bedoeld om zware gewichten te dragen, maar gewoon lichte dingenquote:Op donderdag 27 december 2012 14:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Goed zo!!
Dit is wat er met een stelling gebeurt als je er een volle tas in doet:
[ afbeelding ]
Die hele plank begaf het onder het gewicht van die tassen. Echt kwaliteitsspul!!
zal wel ja. Als ikzelf moet lopen dan kunnen mij de tassen niet vol genoeg zitten, omdat ik dan niet meer extra langs het depot hoefquote:EDIT: Ik heb laatst gelezen op de site van de BVPP dat de tassen max. 17,1 kg mogen wegen. Daar zaten we volgens mij vandaag heel ruim overheen.
quote:Op donderdag 27 december 2012 14:48 schreef gelestipjes het volgende:
hoezo moet je dat gratis doen dan? Hier krijgt degene die dat moet doen er volgens mij een kwartier per dag voor of zo.
ik denk dat ik daar de schuldige in benquote:Op donderdag 27 december 2012 14:10 schreef Rafierafie het volgende:
Wat is er eigenlijk met thread 144 gebeurd?
We zijn van 143 naar 145 gegaan.
Als je een nieuw topic opent gaat de teller automatisch al door naar het volgende nummer
Raar. Op de site stond het verkeerd danquote:Op donderdag 27 december 2012 07:42 schreef Nutricia het volgende:
[..]
Jawel hoor, de bussen zijn gisteren geleegd. Was een 'gewone' zondag.
ben je depothoofd?quote:Op donderdag 27 december 2012 14:44 schreef Rafierafie het volgende:
Voor het vervoeren heb ik ook het liefst een zo vol mogelijke tas.
Ik vind het vervelender als ik dus voor 20+ wijken in mijn eentje alle tassen in de stellingen moet gooien. Zoals ik iedere dag mag doen... VOOR GRATISH!!!
Dacht dat mijn schouder uit de kom zou schieten op een gegeven moment
dat gebeuren in winkels etc ipv businesspoints vroeger is er niet beter op geworden.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:
jongens jongens, wat een bijdehande tante bij de Bruna.
Stond een tering lange rij, ik loop gewoon naar de balie en roep dat ze de pakketten, al in het systeem thuis zijn voorgemeld (dit systeem is zo gemaakt om webshop eigenaren niet in de rij toe laten staan), nee zegt madame ik moet ze scannen. Waarom ik zeg dat dat niet hoeft want al voorgemeld in PostNL systeem. Dus ik heb gewoon de pakketten in de rolcontainer gedaan
Eigenwijze trut
Ik zat vorige week dinsdag (de enige keer dat ik 't gewogen had voor de grap), ruim over de 50 kilo met 2 tassenquote:Op donderdag 27 december 2012 14:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Goed zo!!
[ afbeelding ]
Die hele plank begaf het onder het gewicht van die tassen. Echt kwaliteitsspul!!
EDIT: Ik heb laatst gelezen op de site van de BVPP dat de tassen max. 17,1 kg mogen wegen. Daar zaten we volgens mij vandaag heel ruim overheen.
Ik ben ook wel benieuwd naar de H&M. Ik had er vandaag wat boekjes van de H&M, maar die vielen qua dikte in het niet bij de Peter Hahn's. Of was dat het al?quote:Op donderdag 27 december 2012 10:08 schreef Keano het volgende:
Is die H&M echt zo erg? Krijgt 90% van de mensen dat boek in de bus of hoe moet ik dat zien? Ik heb overigens best zinEven die aangekomen kilo's eraf lopen.
Klopt. Er is nog wel een BUPO hier in de stad, maar dat is 10 minuten rijden.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:10 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat gebeuren in winkels etc ipv businesspoints vroeger is er niet beter op geworden.
Komt bij ons op het depot ook regelmatig voor. Volgens mij heeft PostNL een hele partij van die stellingen bij een Chinese fabrikant ingekochtquote:Op donderdag 27 december 2012 14:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Goed zo!!
ik heb zelf ook regelmatig kostbare verzendingen,die ga ik echt niet afgeven en laten afhandelen in een supermarkt oid,veel te onprofessioneelquote:Op donderdag 27 december 2012 17:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt. Er is nog wel een BUPO hier in de stad, maar dat is 10 minuten rijden.
En als we nog een late bestelling krijgen dan rij ik ff naar de vestiging zelf en doe het in een rolcontainer die al klaarstaat voor de afvoer om 19:00
Ook een webwinkel?quote:Op donderdag 27 december 2012 17:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb zelf ook regelmatig kostbare verzendingen,die ga ik echt niet afgeven en laten afhandelen in een supermarkt oid,veel te onprofessioneel
Voor het autobedrijf zal dat denk ik, hopelijk, niet uitmakenquote:Op donderdag 27 december 2012 17:16 schreef ophaling10 het volgende:
Ik verwacht dat de georoute normtijden komende maanden nog strakker worden aangedraaid,
moet je nog meer voor minder doen
heh, valt mee hoor. Tot op heden komen alle pakketten aan, itt. wat die bijdehande madame bij de Bruna me zeiquote:Op donderdag 27 december 2012 17:16 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
nee die wil ik niet blijf ik bellen/mailen
Na 8 uur pas proberenquote:Op donderdag 27 december 2012 19:58 schreef dud0r het volgende:
Verrekte klote mijn pakketten site.
Pakketbezorger vandaag langs geweest, ik niet thuis, mooi briefje waarop een code staat om aan te passen waar het morgen bezorgd wordt krijg ik de melding dat de zending nog onderweg en dus niet gewijzigd kan worden.
Pauper site.
Probeer het over een uur nog el een keer want nu doet het ook nog niks.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:12 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Na 8 uur pas proberenwerkte bij mij vorige keer ook
Op het depot waar vanuit ik loop is er ook wel een depothouder, alleen komt die pas als er al mensen aan het lopen zijn. Heeft ook meerdere depots op een dag.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:18 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]Hier ook. Die hebben zichzelf aangemeld voor die taak, zetten de tassen klaar en ruimen aan het eind vd dag op. En die extra tijd mogen ze schrijven
Bedankt Peterselieman, ik ga morgen bellen!quote:Op woensdag 26 december 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
je moet bij dat mijncarroussel dinges zijn
https://www.mijncarrousel.nl/
kun je een mailtje krijgen met een nieuwe code
Goed bezig hoor!quote:Op donderdag 27 december 2012 13:41 schreef KatrienDuck het volgende:
Best nog veel vandaag! Ook werden de tassen loodzwaar door H&M, Peter Hahn, enz. Ik heb de tassen niet eens helemaal vol gedaan, anders waren ze niet te tillen! Tjonge, wat had ik weinig zin vanmorgen toen om 6 u. de wekker ging! Maar gelukkig heb ik het overleefd!
Erg hè!? Ik bezorg in zo'n echte 'welgesteldenwijk'. Daar krijgen sommige adressen b.v. ook wel drie tot vier macro's per huis/gezin!quote:Op donderdag 27 december 2012 16:33 schreef Herfstblad het volgende:
Ik zet hier de tassen ook in de stellingen voor de middagwijken, maar ik haal het nu niet altijd meer, omdat ik soms dus ook voorbereid.
Maar de tassen hoef ik niet op te ruimen (doe ik wel), dat doet de depothouder
[..]
Raar. Op de site stond het verkeerd danOf ik heb gewoon verkeerd gekeken.
Hier 5 zakken met heel veel H&Mboeken. Voor sommige huizen 5 of 6 zoals altijd.![]()
Wel mijn eigen wijk vandaag voorbereid en bij een andere wijk een flink deel voorbereid
Ik kreeg vandaag trouwens een certificaat dat ik de introductietijd als postbezorger goed doorlopen heb (ik werk er sinds 15 november vorig jaar). Het certificaat is ondertekent op 14 september door mijn oude TC nogLag vandaag pas in de bus.
Goed spul trouwens: De stellingen!![]()
Makro krijg je ook alleen maar als je er regelmatig wat koopt,anders krijg je hem niet meer.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:02 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Erg hè!? Ik bezorg in zo'n echte 'welgesteldenwijk'. Daar krijgen sommige adressen b.v. ook wel drie tot vier macro's per huis/gezin!![]()
Kost allemaal niets, het milieu is niet belangrijk!
Lekkere vent is dat dan zeker?quote:Op donderdag 27 december 2012 20:47 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Op het depot waar vanuit ik loop is er ook wel een depothouder, alleen komt die pas als er al mensen aan het lopen zijn. Heeft ook meerdere depots op een dag.
Ik ben niet zo goed in wachten dus zet het dan maar in de stellingen omdat ik graag zo vroeg mogelijk loop.
Zeker op zaterdag staan de karren met HAH er alvast en die moeten eerst in de stellingen omdat anders de kooien van de post er niet in kunnen.
TC weet dat ik dit iedere dag doe maar betaalt niet uit. Andere mensen krijgen er wel geld voor.
Oh werkt dat zo, echt een soort VVD-blad dus!?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Makro krijg je ook alleen maar als je er regelmatig wat koopt,anders krijg je hem niet meer.
Alle 4 kopen ze genoeg
Vrij gemiddelde TC geloof ik zo.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Lekkere vent is dat dan zeker?
En het doet nog steeds niks.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:16 schreef dud0r het volgende:
[..]
Probeer het over een uur nog el een keer want nu doet het ook nog niks.
Ik bezorg in een mengelmoeswijk van sociale huurbouw, huizen die zo'n 3 ton kosten en huizen van 7 tonquote:Op donderdag 27 december 2012 21:02 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Erg hè!? Ik bezorg in zo'n echte 'welgesteldenwijk'. Daar krijgen sommige adressen b.v. ook wel drie tot vier macro's per huis/gezin!![]()
Kost allemaal niets, het milieu is niet belangrijk!
ja ik ben er weleens geweest maar niet altijd, en had hier over gebeld,quote:Op donderdag 27 december 2012 21:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Oh werkt dat zo, echt een soort VVD-blad dus!?
ik herken me iig niet in het beeld dat geschetst wordt. Hier gaat het er nog redelijk normaal aan toe en met een telklok staan ze hier al helemaal niet. Dat gebeurt waarschijnlijk alleen in vestigingen die voor een groot deel op THK's draaien en niet op plaatsen waar veel vaste medewerkers zitten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:37 schreef Deezertje het volgende:
Die had het na een paar dagen al door:
http://marnixhaacke.wordp(...)t-echte-kerstgevoel/
Wat een verhaal! Ik zou daar niet eens wíllen werken! Zo gaat het bij ons ook absoluut niet, heb nog nooit iemand met een tijdklok gezien. De sfeer bij ons is prettig en gemoedelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:37 schreef Deezertje het volgende:
Gezellig werken op het cvl. Zou leuk zijn geweest als dat er bij stond. Nu lijkt het of het overal zo zou gaan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:37 schreef Deezertje het volgende:
Ik herken me hier gelukkig ook niet in. Uit de omschrijving lijkt het te gaan om een sorteercentrum (of zo'n CVL?) en niet om een VBG. Hier wordt niemand geklokt, en er zitten hier mensen bij die constant ouwehoeren en zo traag als dikke stroop zijn, enorm veel fouten maken, en toch gewoon aan mogen blijven.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik herken me iig niet in het beeld dat geschetst wordt. Hier gaat het er nog redelijk normaal aan toe en met een telklok staan ze hier al helemaal niet. Dat gebeurt waarschijnlijk alleen in vestigingen die voor een groot deel op THK's draaien en niet op plaatsen waar veel vaste medewerkers zitten.
Sommige mensen zijn inderdaad gewoon vrij traag. Maar in dit geval hebben minstens 6 mensen die wijk diverse malen gelopen, en iedereen doet er meer dan 3 uur over. Dan kun je toch wel aannemen dat die tijd van 1 uur die er voor staat gewoon niet klopt. Maar toch willen ze die tijd niet aanpassen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:46 schreef sbientje het volgende:
Hier in het nieuwe jaar ook weer vaste tijden voor de pbz's ja. Er zijn nu ook mensen die over een wijk van 3 uur (en dat is echt wel haalbaar) 4,5 uur doen. Dat begrijp ik ook nooit zo goed, ik ren niet door de straten maar loop ook niet te sloffen, en ik haal de aangegeven tijd eigenlijk altijd, zelfs in wijken die ik amper ken. Heel soms ga ik er een kwartiertje overheen, als ik 2 keer naar depot terugmoet bijv.
Hoe moet ik dat zien? Is dat het ingooien of het zetten? Of...quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
of je het haalt hangt heel erg af van de kast waar je aan zit. Met sommige wijken ben je als sorteerder inclusief ingooien gewoon bijna twee uur zoet, terwijl een simpel stadswijkje razendsnel klaar is
beidequote:Op vrijdag 28 december 2012 16:22 schreef Timmos het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat zien? Is dat het ingooien of het zetten? Of...
Mijn wijk is ook zo'n verhaal. Er is een heel stuk nieuwbouw bijgekomen maar de oude tijd staat er nog voor. Nu was er bij de vergadering mogelijkheid om de nieuwe tijden door te geven voor iedereen, maar er werd mij toen gezegd dat ik de mijne nog niet kon doorgeven omdat er nog nieuwbouw aankwam. Nu is die nieuwbouw er en loop ik ruim een uur over de tijd heen, maar krijg ik die tijd er niet bij omdat ik ''akkoord gegaan ben'' met de oude tijd.. Wat dus niet waar is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:27 schreef gelestipjes het volgende:
De teamcoach vertelde hier wel dat ze vanaf het nieuwe jaar beter gaan letten op wie de norm haalt en dan gaan ze inderdaad 10 minuten klokken en tellen. En vanaf het nieuwe jaar willen ze hier qua bezorging toch ook weer gaan werken met vaste tijden ipv gewerkte tijden. Dat kan nog interessant worden, aangezien er nu bijvoorbeeld 1 wijk bij is waar 1 uur voor staat, terwijl zelfs postbezorgers die die wijk al jaren lopen er minstens 3 uur over doen.
meestal heb ik die wijk ook niet. Veel vaker zit ik achter kleinere wijken. ik hou niet bij hoeveel wijken ik doe, want het is bij ons nogal standaard dat je regelmatig van kast wisselt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:40 schreef Timmos het volgende:
Ik zou niet eens weten hoe snel ik ben.. Niet de traagste in ieder geval.. Mijn kast heeft voor 't kerstscenario (met die indeling gaan we ook in 2013 verder hier) 3 wijken, heb tot nu toe bijna elke dag wel 4 wijken gezet (zitten 5 wijken op mn kast, als 't moet..)
Hier is er nog nooit echt gecontroleerd, werken gewoon rap en 't is gezellig, alle wijken staan op tijd klaar, met hier en daar een uitzondering deze kerst ivm drukte machinepost, en met de stempassen toen..
Ah nee hier hebben we een vaste kast.. Geen flauw idee hoe het elders is, maar Zeeuws-Vlaanderen is kleinquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
meestal heb ik die wijk ook niet. Veel vaker zit ik achter kleinere wijken. ik hou niet bij hoeveel wijken ik doe, want het is bij ons nogal standaard dat je regelmatig van kast wisselt.
Ik moet na vandaag als het goed is alleen nog maar lopen in geval van nood, maar inderdaad.. Heb zowat heel december gelopen en de keren dat ik droog thuis kwam is op 1 hand te tellen.. Vandaag was toch wel de natste dagquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Hopelijk wordt het binnenkort weer eens wat beter weer.. ik word gek van die pisregen de hele tijd
dat is wel handig dat ieder een eigen kast heeft. Hier is het zo dat het vaak beter uit komt als je regelmatig van kast wisselt. Daarnaast wordt er aan het eind van de ochtend ook vaak bijgesprongen bij teams die het werk nog niet helemaal af hebben. dit zorgt ervoor dat iedereen op tijd de deur uit kan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:14 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ah nee hier hebben we een vaste kast.. Geen flauw idee hoe het elders is, maar Zeeuws-Vlaanderen is klein.. Mijn team heeft 12 kasten.. Iedereen achter dezelfde kast, en is er iemand een keer niet dan lossen we die kast op in 't team.. Door drukte / afwezigheid / etc. ken ik wel meer kasten dan alleen die van mij..
Maar binnen niet al te lange tijd zitten we allemaal op CVL's vrees ik.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gezellig werken op het cvl. Zou leuk zijn geweest als dat er bij stond. Nu lijkt het of het overal zo zou gaan.
Morgen nog een dagje en dan weekend. Zaterdag nummer 4 achter elkaar voor mij.
Vreselijk zeg!quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:18 schreef Selestha het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-na-aanrijding.dhtml
RIP collegaGestorven in het heetst van de strijd..
Il denk dat het wel meevalt. Eerst de resultaten van de proef in alkmaar maar eens afwachten. Gok dat als dat goed uitpakt we eerst naar zo'n situatie toe gaan(meerdere vbg'en onder 1 dak). En daarna zien we het wel weer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:47 schreef lololo het volgende:
[..]
Maar binnen niet al te lange tijd zitten we allemaal op CVL's vrees ik.
De beste man is overigens freelancer bij het Dagblad van het Noorden leert Google, dus waarschijnlijk de situatie ergens in het noorden des lands.
Mja. Veel collega's zijn niet zo heel slim nee. Maar er wordt ook vaak zooi verstuurd zonder een compleet adres. Dan kunnen wij ook niet veel behalve het op goed geluk vast houden tot we het adres vinden of het gewoon terugsturen. Sowieso mogen wij geen post vasthouden, dus dan is terugsturen de enige optie.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:10 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat een knakkers bij PostNL.
Sturen ze een pakketje retour omdat het adres niet bestaat
Dit, terwijl het adres dus wel bestaat.
Blijkt ook erg lastig te zijn om fatsoenlijk geschoold personeel te werven, zo blijkt maar weer.
sterker nog, die plannen liggen er op diverse vestigingen al.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Il denk dat het wel meevalt. Eerst de resultaten van de proef in alkmaar maar eens afwachten. Gok dat als dat goed uitpakt we eerst naar zo'n situatie toe gaan(meerdere vbg'en onder 1 dak).
Aja.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:36 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vrij gemiddelde TC geloof ik zo.
De enige uitzondering op de (TC) regel die ik ken zit hier op het forum
Het ergste vind ik dat ie weet dat ik dat iedere dag doe én ik weet ook dat er schijnbaar een budget is voor mensen die dit soort extra werk doen.
Als de post laat is en er zijn anderen om te helpen met uitladen vind ik het geen probleem verder.
Haha, op die manier!quote:Op donderdag 27 december 2012 22:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja ik ben er weleens geweest maar niet altijd, en had hier over gebeld,
toen werd me dat zo verteld door de klantenservice
Zo hebben ze bij mijn wijk stiekem 30 minuten van de uitvoeringstijd gehaald. Dat hebben ze een maand of twee geleden gedaan. Ik wist natuurlijk van niets, maar ineens klopten mijn uren niet meer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Fijn.. al heb ik hier nog niets gehoord, maar ik vind dat toch wel een behoorlijk slechte zaak. De normtijden zijn hier bij sommige wijken echt gewoon veel te krap. En heel veel wijken zijn een kwartiertje te krap of zo. Dat tikt dan toch aan als je daar regelmatig loopt. Sowieso is het volgens mij alleen de looptijd van de wijk, extra heen en weer fietsen naar het depot is vrijwel altijd uitloop. Nou gaan ze wel tzt weer terug naar de 'oude' wijken ipv georoute, die tijden klopten wel beter. Maar ik denk dat dit niet zo best ontvangen gaat worden bij de bezorgers
Je hebt natuurlijk 'vriendelijk bedankt' en meteen rechtsomkeert naar huis gemaakt? Dit is gewoon de boel voorliegen, want ze weten echt wel dat die wijk is blijven staan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Vernam vanmorgen via SMS eerst dat ik vandaag een kleine wijk zou lopen. Op een vrijdag hooguit een uurtje lopen dus uitstekend te doen na het werk bij overheidsorganisatie (die sluit om 13:00 uur). Later een nieuwe SMS waarin ik juist een grote wijk toegewezen kreeg, twee a tweëenhalve uur lopen op een gemiddelde vrijdag dus ook te doen. Kom ik op het depot, staan er godverdomme 7 stampvolle zakken met een totaalgewicht van zeker meer dan 100 kg. Inhoud: o.a honderden kerstkaarten en grote hoeveelheden zware gidsen en magazines. Bleek dat door een 'miscommunicatie' de wijk gisteren bleef liggen dus kreeg een dubbele portie. Om het feest compleet te maken ging het bij aanvang van de looproute ook nog eens regenen
Nee, heb nog wel de wijk bestelt in 3,5 uur, ondanks 3x terugkeren op het depot om tassen weer vol te laden. Vind het werk bij PostNL een aangename fysieke afwisseling op het kantoorwerk doordeweeks, maar dit soort grappen moeten niet teveel voorkomenquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk 'vriendelijk bedankt' en meteen rechtsomkeert naar huis gemaakt? Dit is gewoon de boel voorliegen, want ze weten echt wel dat die wijk is blijven staan.
Wow!quote:Op donderdag 27 december 2012 22:00 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik bezorg in een mengelmoeswijk van sociale huurbouw, huizen die zo'n 3 ton kosten en huizen van 7 ton
Dat is best creepy zeg...quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Ja, laten we zeggen dat ik onaangenaam verrast was.Zaten ook nog 19 (!!!) rouwkaarten bij voor het adres alwaar een zaterdagbesteller woonde die recentlijk op onfortuinlijke wijze omkwam bij een huiselijk ongeval.
Drama tot en met dat!quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Vernam vanmorgen via SMS eerst dat ik vandaag een kleine wijk zou lopen. Op een vrijdag hooguit een uurtje lopen dus uitstekend te doen na het werk bij overheidsorganisatie (die sluit om 13:00 uur). Later een nieuwe SMS waarin ik juist een grote wijk toegewezen kreeg, twee a tweëenhalve uur lopen op een gemiddelde vrijdag dus ook te doen. Kom ik op het depot, staan er godverdomme 7 stampvolle zakken met een totaalgewicht van zeker meer dan 100 kg. Inhoud: o.a honderden kerstkaarten en grote hoeveelheden zware gidsen en magazines. Bleek dat door een 'miscommunicatie' de wijk gisteren bleef liggen dus kreeg een dubbele portie. Om het feest compleet te maken ging het bij aanvang van de looproute ook nog eens regenen
he bah ...quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Ja, laten we zeggen dat ik onaangenaam verrast was.Zaten ook nog 19 (!!!) rouwkaarten bij voor het adres alwaar een zaterdagbesteller woonde die recentlijk op onfortuinlijke wijze omkwam bij een huiselijk ongeval.
Ik had ook een maand terug een post tas van de dag daarvoor, ik liet hem gewoon liggen, ze hadden wel gevraagd of ik hem wou lopen - maar ik weigerde - en uiteindelijk leverde het geen problemen op. Maarja, ik ben dan ook maar een zaterdagbezorger.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Dat zou te gek zijn!quote:
Ebola!quote:
Ja, maar dit betreft gewoon een 1/4e a4 t&t sticker met correct adres.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:21 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Mja. Veel collega's zijn niet zo heel slim nee. Maar er wordt ook vaak zooi verstuurd zonder een compleet adres. Dan kunnen wij ook niet veel behalve het op goed geluk vast houden tot we het adres vinden of het gewoon terugsturen. Sowieso mogen wij geen post vasthouden, dus dan is terugsturen de enige optie.
Heb altijd minimaal AH + c1000.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je nooit de c1000/ah/poiesz folders hebt op zaterdag kan dat wel kloppen.
Dan kun je er wel vanuit gaan dat het gewoon een foutje was en dat je minstens 3 soorten huis aan huis hebt morgen.quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dan kun je er wel vanuit gaan dat het gewoon een foutje was en dat je minstens 3 soorten huis aan huis hebt morgen.
Als je rond kijkt zie je het overal staan, denk toch een foutje.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:16 schreef joriannn het volgende:
Hmm, bij mij staat er ook 0 HAH, het zou toch leuk zijn als het echt zo zou zijn.
Ja klopt, maar dat zijn niet alle postcodes. Waarschijnlijk is het inderdaad een fout, maar ik blijf nog tot morgen hopenquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:17 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als je rond kijkt zie je het overal staan, denk toch een foutje.
Haha, ik ook.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:30 schreef joriannn het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat zijn niet alle postcodes. Waarschijnlijk is het inderdaad een fout, maar ik blijf nog tot morgen hopen.
jup. 4x HAH in de wijk die ik liep. Al met al lang dagje gewordenquote:Op zaterdag 29 december 2012 05:56 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb het huis aan huis hier al zien staan, en dat was 2 keer c1000, 1 keer AH en 1 keer poiesz, dus het lijkt me wel erg onwaarschijnlijk als andere plaatsen die folders ineens niet hebben als ze ze normaal wel hebben
200 is niks vroeger behoorde je tot de top als je 1000/1100 per uur deed(oude situatie niet machinaal voorbereid(1k= iets meer dan 1 bakquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:33 schreef KatrienDuck het volgende:
Die 200 poststukken in 10 min. die je moet halen, is dat voor een kast waar je al wat langer achter staat, of een nieuwe kast? Als ik achter mijn vaste kast sta, dan haal ik dat wel, achter een nieuwe kast niet.
Trouwens, vanmorgen heel veel kaarten van de Vriendenloterij, veel werk met ingooien. Verder weinig post, maar nog wel veel kerstkaarten!
dit gaat o.a. leiden tot een enorme leegloop,quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Fijn.. al heb ik hier nog niets gehoord, maar ik vind dat toch wel een behoorlijk slechte zaak. De normtijden zijn hier bij sommige wijken echt gewoon veel te krap. En heel veel wijken zijn een kwartiertje te krap of zo. Dat tikt dan toch aan als je daar regelmatig loopt. Sowieso is het volgens mij alleen de looptijd van de wijk, extra heen en weer fietsen naar het depot is vrijwel altijd uitloop. Nou gaan ze wel tzt weer terug naar de 'oude' wijken ipv georoute, die tijden klopten wel beter. Maar ik denk dat dit niet zo best ontvangen gaat worden bij de bezorgers
wij kregen vandaag geloof ik een brief waarin stond dat we 277 stukken in x minuten moesten behalen. Weet niet meer precies het aantal minuten, omdat ik niet verder gelezen hebquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
200 is niks vroeger behoorde je tot de top als je 1000/1100 per uur deed(oude situatie niet machinaal voorbereid(1k= iets meer dan 1 bak
ja helaas moet het anders is de boel stukquote:
doordat het voorgesorteerd binnenkomt zijn de normtijden flink omlaag gegooidquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wij kregen vandaag geloof ik een brief waarin stond dat we 277 stukken in x minuten moesten behalen. Weet niet meer precies het aantal minuten, omdat ik niet verder gelezen heb
mja, ik denk eerder dat de SMX het overneemt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
doordat het voorgesorteerd binnenkomt zijn de normtijden flink omlaag gegooid
ja straks meoten we thuis gaan sorrterensoort van sandd effect
dat kan ook nogquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik denk eerder dat de SMX het overneemt.
200 per 10 minuten is 1200 per uurquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
200 is niks vroeger behoorde je tot de top als je 1000/1100 per uur deed(oude situatie niet machinaal voorbereid(1k= iets meer dan 1 bak
Morgen toch pas? En ik vond het altijd wel meevallen. Klemmetjes goed zetten en buigen dating totdat het past en dan maar zorgen dat je vingers er niet tussen zitten.quote:
Ik ook! Nu ja woensdag dan weer. Ben er verdomme ook wel aan toe ook. Vandaag gezellige afsluiting van het jaar gehad met de (ex) zaterdag werkers. Misschien volgende week nog nieuwjaarsborrel organiseren maar even peilen hoe de stemming daarvoor is.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:45 schreef Anonymousz het volgende:
yay ik ben a.s maandag alsnog vrij![]()
donderdag pas weer werken
Dat dusquote:Op zaterdag 29 december 2012 19:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Morgen toch pas? En ik vond het altijd wel meevallen. Klemmetjes goed zetten en buigen dating totdat het past en dan maar zorgen dat je vingers er niet tussen zitten.
Ze passen prima. Alleen die n aan de zijkant zijn altijd rot. Schroevendraaier mee en vast draaien.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat dus![]()
En raad ens? Omdat ze niet goed passen vallen ze er weer snel af
ja nu met voorgesorteerd maar vroeger moest je het zelf doenquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:17 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
200 per 10 minuten is 1200 per uur
Als het niet op de planning staat, maar er wel bij zit moet je wel opletten dat die extra minuten wel worden verwerkt op de HARMONY lijst hè?quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:50 schreef Tyron het volgende:
Ik denk inderdaad dat het een foutje is, er staat namelijk bij elke depot 0 hah in het planning-document.
Wat is een HARMONY lijst?quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als het niet op de planning staat, maar er wel bij zit moet je wel opletten dat die extra minuten wel worden verwerkt op de HARMONY lijst hè?
Je moet sowieso altijd je uren controleren natuurlijk maar het zou knap lullig zijn als je weer een kwartier ofzo te weinig krijgt door dit soort onzin.
Je bent gestoord dat je dat hebt gelopen!quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Sorryquote:
Oh, wist niet eens dat er zo lijst lag. Ik bekijk mijn uren altijd via internet.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Sorry
Dat is die urenlijst die (als het goed is) op het depot ligt met de tijden van de afgelopen week.
Ik ben maar een zaterdagbezorger en ik kan het gewoonquote:Op zaterdag 29 december 2012 21:12 schreef Rafierafie het volgende:
Wow! Zo modern zijn wij nog niet
Zolang je je uren maar kunt controleren. Daar gaat het om.
Ik heb nog helemaal niks aan mijnpostnl. Het enig wat ik daar kan vinden zijn mijn contracten en loonstrookjes...
Ik heb gisteren bij het onderdeel 'sancties' op de site mijn oude melding uit november 2008 gezien waarin werd gesteld dat ik geen HAH van het EPD had bezorgd bij een aantal huizen. Dat was in een 'nut' gedeelte (zegt deze term jullie nog iets?) waarin ik te weinig HAH had toegewezen gekregen... Ik had dus inderdaad bij vier huizen geen HAH bezorgd maar dat was omdat ik te weinig had. En toen was er een oude vent gaan klagen... Toendertijd heb ik een verklaring moeten opstellen als weerwoord maar die werd in feite compleet genegeerd. Die sanctie staat nog steeds in het dossier...quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:12 schreef Rafierafie het volgende:
Wow! Zo modern zijn wij nog niet
Zolang je je uren maar kunt controleren. Daar gaat het om.
Ik heb nog helemaal niks aan mijnpostnl. Het enig wat ik daar kan vinden zijn mijn contracten en loonstrookjes...
Altijd die deuzige getalletjes, opgesteld door figuren die totaal niets uit de praktijk weten!quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wij kregen vandaag geloof ik een brief waarin stond dat we 277 stukken in x minuten moesten behalen. Weet niet meer precies het aantal minuten, omdat ik niet verder gelezen heb
Minder!quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:10 schreef lololo het volgende:
Maandag gewoon werken. Woensdag ook weer. Alle dagen rond kerst ook al gewerkt en met kerstmis zelf zo'n druk programma dat er van uitrusten ook niks terecht kwam.
ja dat ellendige dossier blijft wel een tijd(als je op een hogere functie gaat solliciteren,kan dat in je nadeel zijn)er zijn ergere dingen,zelf maken ze de ene na de andere misstap,en is daar ook een sanctiegedeelte van,daar hoor je nooit iets over.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:06 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren bij het onderdeel 'sancties' op de site mijn oude melding uit november 2008 gezien waarin werd gesteld dat ik geen HAH van het EPD had bezorgd bij een aantal huizen. Dat was in een 'nut' gedeelte (zegt deze term jullie nog iets?) waarin ik te weinig HAH had toegewezen gekregen... Ik had dus inderdaad bij vier huizen geen HAH bezorgd maar dat was omdat ik te weinig had. En toen was er een oude vent gaan klagen... Toendertijd heb ik een verklaring moeten opstellen als weerwoord maar die werd in feite compleet genegeerd. Die sanctie staat nog steeds in het dossier...Kneuzen dat het zijn zeg!
![]()
PS. Vandaag vond ik het wel meevallen qua post, en gelukkig heb ik eens niet bezorgd in de regen.
Wel nog veel kerst- en oud en nieuw kaarten!
ik lach eromquote:Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Altijd die deuzige getalletjes, opgesteld door figuren die totaal niets uit de praktijk weten!
Ik heb een keer zo'n ding er in moeten rammen. Godskolere wat was dat een ramp zegquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze passen prima. Alleen die n aan de zijkant zijn altijd rot. Schroevendraaier mee en vast draaien.
Eruit halen vond ik altijd meer een kut werk. Zeker als het koud was, altijd pijn aan je van die dingen eruit rammen.
dit was het weer voor de knj,ze zullen wel met getallen komen die naar hun mening weer te laag zijnquote:Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef Timmos het volgende:
Was 3 keer niks vandaag! Vrijdag was 't veel drukker hier.. Nu lekker vrij tot donderdag, kan geen kwaad na deze maand..
Leukste kaartje vandaag was een retourtje met de info ''Graag retour, deze mensen wonen hier al meer dan 10 jaar niet meer''.. Lekker up to date ben je dan!
En wat was de sanctie dan?quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:06 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren bij het onderdeel 'sancties' op de site mijn oude melding uit november 2008 gezien waarin werd gesteld dat ik geen HAH van het EPD had bezorgd bij een aantal huizen. Dat was in een 'nut' gedeelte (zegt deze term jullie nog iets?) waarin ik te weinig HAH had toegewezen gekregen... Ik had dus inderdaad bij vier huizen geen HAH bezorgd maar dat was omdat ik te weinig had. En toen was er een oude vent gaan klagen... Toendertijd heb ik een verklaring moeten opstellen als weerwoord maar die werd in feite compleet genegeerd. Die sanctie staat nog steeds in het dossier...Kneuzen dat het zijn zeg!
![]()
PS. Vandaag vond ik het wel meevallen qua post, en gelukkig heb ik eens niet bezorgd in de regen.
Wel nog veel kerst- en oud en nieuw kaarten!
Dat zeggen meerdere mensenquote:
Wel, de extra gewerkte uren zijn opgeschreven en worden natuurlijk uitbetaald. Ik ben een flexibel persoon, maar de communicatie zal rap moeten verbeteren of ik verkoop vaker 'nee' in het vervolg.quote:Als ik jou was geweest had ik minstens geëist dat ze iemand zouden sturen om te helpen. Het is toch niet jouw probleem dat zij zo incompetent zijn allemaal??
wij draaien een maandagdienst? dus nee, geen HAH danquote:Op zondag 30 december 2012 13:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Is er maandag nou ook HAH?
http://www.hln.be/hln/nl/(...)eidsongeschikt.dhtmlquote:Waakhond valt postbode aan in Knokke-Heist: 6 maanden arbeidsongeschikt
In Westkapelle, een deelgemeente van Knokke-Heist, is een 51-jarige postbode deze week zwaargewond geraakt toen hij tijdens zijn ronde werd aangevallen door een ontsnapte waakhond. Het slachtoffer is zeker zes maanden arbeidsongeschikt. Dat bevestigt de politie.
De feiten speelden zich af in de Essendreef, waar een Napolitaanse Mastiff was uitgebroken. Het 80 kilogram zware beest sleurde de postbode van zijn fiets. Het slachtoffer beschermde zijn hals met zijn armen en liep daarbij zware verwondingen op.
In het ziekenhuis werden talrijke bijtwonden, drie open botbreuken, twee gescheurde pezen en een afgerukte pink vastgesteld. Bpost tilt bijzonder zwaar aan de feiten. De eigenaars van de waakhond beseffen volgens de politie de ernst van de situatie niet.
Het dier viel in het verleden al twee mensen aan, maar ze weigeren naar verluidt hun hond te laten inslapen. De buurtbewoners zijn intussen met een petitie gestart.
Die verwondingen, tering....quote:Op zondag 30 december 2012 14:20 schreef sbientje het volgende:
hadden we deze al?
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)eidsongeschikt.dhtml
wel in belgie, maar toch
Oh oké, ik dacht dat de HAH van dinsdag misschien morgen mee zou gaan maar gelukkig.quote:Op zondag 30 december 2012 13:18 schreef sbientje het volgende:
[..]
wij draaien een maandagdienst? dus nee, geen HAH dan
nee, donderdag is er pas weer HAHquote:Op zondag 30 december 2012 16:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oh oké, ik dacht dat de HAH van dinsdag misschien morgen mee zou gaan maar gelukkig.
Ik ben in het dorp waar ik bezorg maar bang voor 1 hond.quote:Op zondag 30 december 2012 17:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wauw, en dan toch weigeren om je hond in te laten slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |