Gezellig werken op het cvl. Zou leuk zijn geweest als dat er bij stond. Nu lijkt het of het overal zo zou gaan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:37 schreef Deezertje het volgende:
Die had het na een paar dagen al door:
http://marnixhaacke.wordp(...)t-echte-kerstgevoel/
Ik herken me hier gelukkig ook niet in. Uit de omschrijving lijkt het te gaan om een sorteercentrum (of zo'n CVL?) en niet om een VBG. Hier wordt niemand geklokt, en er zitten hier mensen bij die constant ouwehoeren en zo traag als dikke stroop zijn, enorm veel fouten maken, en toch gewoon aan mogen blijven.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik herken me iig niet in het beeld dat geschetst wordt. Hier gaat het er nog redelijk normaal aan toe en met een telklok staan ze hier al helemaal niet. Dat gebeurt waarschijnlijk alleen in vestigingen die voor een groot deel op THK's draaien en niet op plaatsen waar veel vaste medewerkers zitten.
Sommige mensen zijn inderdaad gewoon vrij traag. Maar in dit geval hebben minstens 6 mensen die wijk diverse malen gelopen, en iedereen doet er meer dan 3 uur over. Dan kun je toch wel aannemen dat die tijd van 1 uur die er voor staat gewoon niet klopt. Maar toch willen ze die tijd niet aanpassen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:46 schreef sbientje het volgende:
Hier in het nieuwe jaar ook weer vaste tijden voor de pbz's ja. Er zijn nu ook mensen die over een wijk van 3 uur (en dat is echt wel haalbaar) 4,5 uur doen. Dat begrijp ik ook nooit zo goed, ik ren niet door de straten maar loop ook niet te sloffen, en ik haal de aangegeven tijd eigenlijk altijd, zelfs in wijken die ik amper ken. Heel soms ga ik er een kwartiertje overheen, als ik 2 keer naar depot terugmoet bijv.
Hoe moet ik dat zien? Is dat het ingooien of het zetten? Of...quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
of je het haalt hangt heel erg af van de kast waar je aan zit. Met sommige wijken ben je als sorteerder inclusief ingooien gewoon bijna twee uur zoet, terwijl een simpel stadswijkje razendsnel klaar is
beidequote:Op vrijdag 28 december 2012 16:22 schreef Timmos het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat zien? Is dat het ingooien of het zetten? Of...
Mijn wijk is ook zo'n verhaal. Er is een heel stuk nieuwbouw bijgekomen maar de oude tijd staat er nog voor. Nu was er bij de vergadering mogelijkheid om de nieuwe tijden door te geven voor iedereen, maar er werd mij toen gezegd dat ik de mijne nog niet kon doorgeven omdat er nog nieuwbouw aankwam. Nu is die nieuwbouw er en loop ik ruim een uur over de tijd heen, maar krijg ik die tijd er niet bij omdat ik ''akkoord gegaan ben'' met de oude tijd.. Wat dus niet waar is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:27 schreef gelestipjes het volgende:
De teamcoach vertelde hier wel dat ze vanaf het nieuwe jaar beter gaan letten op wie de norm haalt en dan gaan ze inderdaad 10 minuten klokken en tellen. En vanaf het nieuwe jaar willen ze hier qua bezorging toch ook weer gaan werken met vaste tijden ipv gewerkte tijden. Dat kan nog interessant worden, aangezien er nu bijvoorbeeld 1 wijk bij is waar 1 uur voor staat, terwijl zelfs postbezorgers die die wijk al jaren lopen er minstens 3 uur over doen.
meestal heb ik die wijk ook niet. Veel vaker zit ik achter kleinere wijken. ik hou niet bij hoeveel wijken ik doe, want het is bij ons nogal standaard dat je regelmatig van kast wisselt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:40 schreef Timmos het volgende:
Ik zou niet eens weten hoe snel ik ben.. Niet de traagste in ieder geval.. Mijn kast heeft voor 't kerstscenario (met die indeling gaan we ook in 2013 verder hier) 3 wijken, heb tot nu toe bijna elke dag wel 4 wijken gezet (zitten 5 wijken op mn kast, als 't moet..)
Hier is er nog nooit echt gecontroleerd, werken gewoon rap en 't is gezellig, alle wijken staan op tijd klaar, met hier en daar een uitzondering deze kerst ivm drukte machinepost, en met de stempassen toen..
Ah nee hier hebben we een vaste kast.. Geen flauw idee hoe het elders is, maar Zeeuws-Vlaanderen is kleinquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
meestal heb ik die wijk ook niet. Veel vaker zit ik achter kleinere wijken. ik hou niet bij hoeveel wijken ik doe, want het is bij ons nogal standaard dat je regelmatig van kast wisselt.
Ik moet na vandaag als het goed is alleen nog maar lopen in geval van nood, maar inderdaad.. Heb zowat heel december gelopen en de keren dat ik droog thuis kwam is op 1 hand te tellen.. Vandaag was toch wel de natste dagquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Hopelijk wordt het binnenkort weer eens wat beter weer.. ik word gek van die pisregen de hele tijd
dat is wel handig dat ieder een eigen kast heeft. Hier is het zo dat het vaak beter uit komt als je regelmatig van kast wisselt. Daarnaast wordt er aan het eind van de ochtend ook vaak bijgesprongen bij teams die het werk nog niet helemaal af hebben. dit zorgt ervoor dat iedereen op tijd de deur uit kan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:14 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ah nee hier hebben we een vaste kast.. Geen flauw idee hoe het elders is, maar Zeeuws-Vlaanderen is klein.. Mijn team heeft 12 kasten.. Iedereen achter dezelfde kast, en is er iemand een keer niet dan lossen we die kast op in 't team.. Door drukte / afwezigheid / etc. ken ik wel meer kasten dan alleen die van mij..
Maar binnen niet al te lange tijd zitten we allemaal op CVL's vrees ik.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gezellig werken op het cvl. Zou leuk zijn geweest als dat er bij stond. Nu lijkt het of het overal zo zou gaan.
Morgen nog een dagje en dan weekend. Zaterdag nummer 4 achter elkaar voor mij.
Vreselijk zeg!quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:18 schreef Selestha het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-na-aanrijding.dhtml
RIP collegaGestorven in het heetst van de strijd..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |