Ba Dum Tish!quote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
Uhhhhhh hallo????
Ik ben aangenomen
Ik word gewoon assistent bedrijfsleidster
Vanmorgen meegelopen op een andere locatie, en ik vond het erg leuk om te doen.
Ik zelf twijfelde nog een beetje, je moet leiding geven een licht verstandelijk gehandicapten en licht gedetineerden. Maar de bedrijfsleidster zei dat ik het kan. We hadden alle twee een goed gevoel. En er was een gewoon een klik tussen ons.
Ze zei: doe het nou maar gewoon, ik wil je gewoon hebben! Ik weet dat je het kan. Ik leer alle kneepjes van het vak aan jou en voor je het weet heb jij je eigen winkel
Wel lekker dat vertrouwen wat ze mij gaf!
Het is 5 minuten fietsen voor mijEn we gaan de winkel helemaal zelf inrichten. Dus het is een nieuw te openen kringloopwinkel
Dus ik ga maandag het uitzendbureau bellen en zeggen dat ik een baan heb gevonden
Goed bezig meid, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
Uhhhhhh hallo????
Ik ben aangenomen
Ik zelf twijfelde nog een beetje, je moet leiding geven een licht verstandelijk gehandicapten en licht gedetineerden. Maar de bedrijfsleidster zei dat ik het kan. We hadden alle twee een goed gevoel. En er was een gewoon een klik tussen ons.
Ze zei: doe het nou maar gewoon, ik wil je gewoon hebben! Ik weet dat je het kan. Ik leer alle kneepjes van het vak aan jou en voor je het weet heb jij je eigen winkel
Het is 5 minuten fietsen voor mijEn we gaan de winkel helemaal zelf inrichten. Dus het is een nieuw te openen kringloopwinkel
Dus ik ga maandag het uitzendbureau bellen en zeggen dat ik een baan heb gevonden
Gefeliciteerd C_Aquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
Uhhhhhh hallo????
Ik ben aangenomen
Ja ABN laat ik schieten!quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:33 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Dus ABN laat je schieten?
Jammer dat ABN in Rotterdam is, anders had je kunnen zeggen dat je nog wel een vervanger wist.
Dank je wel. Zo heb je niks en zo heb je 2 banen waar tussen je kan kiezenquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Goed bezig meid, gefeliciteerd!
Waarom bellen ze altijd op met de tekst:
"We vinden je een toffe kerel en het gesprek was goed..." en weet je eigenlijk meteen dat de afwijzing volgt? Gisteren op gesprek geweest en vandaag gebeld door de recruiter.
"Er is lang over nagedacht."
Kut.
Dank jequote:Op vrijdag 21 december 2012 12:38 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd C_A
Hebben ze toevallig nog plannen om een vestiging hier in de buurt te openen?
weg jij, de wereld is al vergaan, het heeft geen zin meerquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Dank je
Stel het voor!
www.rataplan.nl
Ik leef nogquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:44 schreef EggsTC het volgende:
[..]
weg jij, de wereld is al vergaan, het heeft geen zin meer
ksssssssst
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
Uhhhhhh hallo????
Ik ben aangenomen
nice job! een kringloop in deze tijden heeft wel goede vooruitzichtenquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
Uhhhhhh hallo????
Ik ben aangenomen
hoezo 2 maanden? ik dacht dat het altijd minimaal 3 wasquote:Op vrijdag 21 december 2012 13:00 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ga ook maar aanschuiven. Werk momenteel in de kinderopvang, waar het slecht mee gaat. Mijn werkgever heeft besloten geen jaarcontracten meer te verlengen. Ondanks dat mijn manager zeer tevreden is, we onwijs hoog scoorde op de pedagogische scan (een beoordeling op het uitoefenen van je werk), ik een stagebegeleider en werkbegeleider ben en er 3 vacatures zouden ontstaan door dit besluit van hoger af, lijkt het erop, dat ik vanaf 1 februari werkloos ben. Mijn manager probeert nog van alles, maar ik vrees met grote vrezen.
Er zijn bijna geen vacatures op het moment, dus ben maar uitgeweken naar vacatures in de zorg met kans op herscholing. Ik krijg maar 2 maanden een uitkering en daarna ben ik gewoon keihard de lul.
Ik kan wel aan de slag als flexwerker op meerdere plaatsen maar dat kan ik niet rondbreien met kinderopvang. Ik heb gewoon vaste dagen/tijden nodig, of iig ruim een maand van te voren weten wanneer en hoe laat ik moet werken.
Ja ik ben zo vastgeroest in dat administratieve wereldje, dat dit wel een hele grote uitdaging gaat worden!quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:51 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt als een leuke uitdaging, charmed angel! Gefeliciteerd
Dank je welquote:
Ja zeker! Het is een pand van 2500M2quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:54 schreef YebCar het volgende:
[..]
nice job! een kringloop in deze tijden heeft wel goede vooruitzichten
Ik begreep 2 maanden, drie kan ook zijn. Het is maar een jaarcontract iig.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:03 schreef YebCar het volgende:
[..]
hoezo 2 maanden? ik dacht dat het altijd minimaal 3 was
Nee, heb 2 jaar thuis gezeten om voor mijn kindjes te zorgen. Toen de jongste 1 was begon het te kriebelen en ben ik gaan solliciteren. Meteen de eerste baan toen al gekregen, in het dorp waar ik zelfs woon. Heb het er enorm naar mijn zin ook. Het is zo frustrerend. Ik weet ook gewoon nog niets. Je wordt gewoon behandelt als een fte, niet een mens. Ik heb nog een maand en ik weet nog niets, en het ergste is nog dat ik in oktober mijn functioneringsgesprek heb gehad, dikke pluimen, contract werd verlengd (geen onbepaalde tijd vanwege financiële omstandigheden maar wel een jaar contract) en begin december krijg je dit te horen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maar je arbeidsverleden telt ook mee. Of heb je de afgelopen jaren niet gewerkt?
Wat denken jullie?quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:06 schreef From het volgende:
2 weken terug een tweede gesprek gehad bij bedrijf, zit bij laatste 2 kandidaten maar tot op heden nog niets vernomen. Met aankomende periode voor de deur, vandaag even bellen om te vragen of er al nieuws is of gewoon wachtten op hun reactie ???
Wacht even, heb je in oktober een jaarcontract gekregen? Maar per 1-2 ben je werkloos? Klopt dat wel of begrijp ik het nu niet goed.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:09 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb nog een maand en ik weet nog niets, en het ergste is nog dat ik in oktober mijn functioneringsgesprek heb gehad, dikke pluimen, contract werd verlengd (geen onbepaalde tijd vanwege financiële omstandigheden maar wel een jaar contract) en begin december krijg je dit te horen.
Wat hebben ze tegen je gezegd? Ik zou bellen denk ikquote:Op vrijdag 21 december 2012 13:32 schreef From het volgende:
Gefeliciteerd charmed!
[..]
Wat denken jullie?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
Uhhhhhh hallo????
Ik ben aangenomen
Dit lijkt me dan helemaal lekker.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:03 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja ik ben zo vastgeroest in dat administratieve wereldje, dat dit wel een hele grote uitdaging gaat worden!
Niet specifiek, meer dat ze de tijd zouden nemen, tussen 1e telefonische contact en 1e gesprek zat ook elke keer 2 weken..quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat hebben ze tegen je gezegd? Ik zou bellen denk ik
quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
Uhhhhhh hallo????
Ik ben aangenomen
Nee sorry. Na mijn gesprek in evaluatie werd gezegd dat ik per 1-2 weer een nieuw jaarcontract zou krijgen. Dat was voor het besluit van de directie om geen jaarcontracten meer te verlengen. Dus nu gaat dat alsnog niet door.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wacht even, heb je in oktober een jaarcontract gekregen? Maar per 1-2 ben je werkloos? Klopt dat wel of begrijp ik het nu niet goed.
Wel enorm rot zeg, Sil
Hemeltje lief...over blij maken met een dooie mus gesprokenquote:Op vrijdag 21 december 2012 14:36 schreef Silmarwen het volgende:
N
Nee sorry. Na mijn gesprek in evaluatie werd gezegd dat ik per 1-2 weer een nieuw jaarcontract zou krijgen. Dat was voor het besluit van de directie om geen jaarcontracten meer te verlengen. Dus nu gaat dat alsnog niet door.
Ik weet niet eens of dat juridisch gezien wel mag, maar aangezien ze in financieel zwaar weer zitten, zal het wel.
34 jaarquote:Op vrijdag 21 december 2012 14:01 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Kijk zoiets lijkt mij inderdaad ook super leuk om te doen. Assistent bedrijfsleider en stap voor stap leren en zien hoe je wellicht een eigen winkel kan draaien. Mij lijkt het gewoon heel leuk om in een winkel te werken, ongeacht dat het jammer genoeg niet heel goed betaald.
Zou zeggen veel succes met je nieuwe baan, en zo te lezen ga je het daar wel naar je zin hebben.![]()
![]()
Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag?
owww... klinkt zoo bekend!! Gisteren net afscheid genomen van twee collega's. In de gehele organisatie 12... Ook BSO. En van bovenaf wordt er gewoon geschoven met de boventallige mensen. Maakt ze helemaal niet uit dat er eentje dit jaar overgenomen was van een andere organisatie, na de zomervakantie op een andere locatie terechtkwam, en nu, na de kerstvakantie bij ons komt werken.quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:45 schreef Silmarwen het volgende:
Ja, ik ben er ook vreselijk gefrustreerd door. Ik werk alle dagen die ze van mijn vragen en meer, ik ben enorm flexibel, mijn beoordelingen zijn altijd goed, ik volg extra cursussen, de ouders zijn tevreden, de kids zijn blij blijkt uit een enquete en ik heb het enorm naar mijn zin.
Het is gewoon raar. Er zijn er maar drie met jaarcontract op onze locatie, alle drie BSO. Die gaan dus alle drie weg dit jaar, moeten nieuwe mensen voor komen.. zo omslachtig allemaal. Dat zou betekenen dat mijn groep hun 6de leidster krijgen in 3 jaar tijd, waarvan ik de enige ben die er een volledig jaar is geweest. Maar stug beleid vol blijven houden.
Een andere collega met vast contract moet ook weg vanwege terugloop van kindaantallen, die kreeg het aanbod om van 24 uur vast naar 14 uur flex te gaan. Dat wil ze niet, dus mag ze weg, maar ze willen haar niet die vier maanden oprot premie betalen, want zwaar weer blablabla. Ondertussen vreest iedereen in het team voor zijn baan.
De BSO waar ik werk, is ook nog een keer winstdraaiend. Echt ik kan me er zo boos om maken.
Wat denk je ermee te bereiken op kortdurende genoegdoening voor jou na? Face it, het is nog altijd een werkgeversmarkt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:20 schreef Bittere_Bal het volgende:
man man man, na weken gesteggel over mijn contract vorige week pas het nieuws gekregen dat mijn contract niet meer werd verlengd. De week erna na veel gesmeek mijn vakantiedagen laten uitbetalen zodat ik nog een weekje wat zaken kon gaan afronden. Nu is er opeens weer een kleine kans dat mijn contract in een of andere vorm kan worden verlengd maar de beslissing wordt daar pas over genomen in de eerste/tweede week van Januari.
Pffff, dus ik blijf in onzekerheid zitten, weet niet of ik nou fulltime moet solliciteren en zit voor de zekerheid al volledig in de molen van de WW. Welkom in de wereld van een lokale overheid...
Mocht het toch negatief aflopen dan vraag ik mij toch af of ik niet moet laten weten dat je zo met een werknemer om kan gaan...of is dat terecht in deze tijd?
niets, maar wat je zegt...en soort van persoonlijke genoegdoening...ik verwacht er niets mee te bereiken.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:30 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Wat denk je ermee te bereiken op kortdurende genoegdoening voor jou na? Face it, het is nog altijd een werkgeversmarkt.
En denk je dat die lang genoeg gaat duren?quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:40 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
niets, maar wat je zegt...en soort van persoonlijke genoegdoening...ik verwacht er niets mee te bereiken.
voor wat? Ik wil alleen een signaal afgeven (hoe nutteloos dan ook)quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:00 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En denk je dat die lang genoeg gaat duren?
Ik doelde op genoegdoening of die lang genoeg gaat durenquote:Op vrijdag 21 december 2012 20:09 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
voor wat? Ik wil alleen een signaal afgeven (hoe nutteloos dan ook)
nope, als ik zonder baan zit dan helpt het maar heel even...maar toch..quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:12 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik doelde op genoegdoening of die lang genoeg gaat duren
Doen. Kom regelmatig vacatures tegen waar ze die of soortgelijke studies voor vragenquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:46 schreef BlueMage het volgende:
charmed en bluejean: gefeliciteerd.
...nou ik nog maar ik begin meer en meer te denken dat ik m'n studie chemische technologie weer moet oppakken en nu gewoon afmaken.
Als je je dan richt op procestechnologie, dan kun je waarschijnlijk ook nog vrij gemakkelijk binnenkomen in bedrijven buiten de chemische sector.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:46 schreef BlueMage het volgende:
charmed en bluejean: gefeliciteerd.
...nou ik nog maar ik begin meer en meer te denken dat ik m'n studie chemische technologie weer moet oppakken en nu gewoon afmaken.
Da's mijn idee precies eigenlijk, wow gedachtelezers hier.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als je je dan richt op procestechnologie, dan kun je waarschijnlijk ook nog vrij gemakkelijk binnenkomen in bedrijven buiten de chemische sector.
Ik ben zelf opgeleid tot onderzoeker in de scheikunde en niet tot procestechnoloog. Laten ze nou juist dat laatste nu veel vragen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:06 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Da's mijn idee precies eigenlijk, wow gedachtelezers hier.En 't zou me nog niet eens kunnen boeien dat Vapro B en dergelijke 'n opleiding op mbo niveau is, is nog goedkoper dan hbo ook.
Vapro B zonder werkgever wordt vrij lastig, volgens mij...quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:06 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Da's mijn idee precies eigenlijk, wow gedachtelezers hier.En 't zou me nog niet eens kunnen boeien dat Vapro B en dergelijke 'n opleiding op mbo niveau is, is nog goedkoper dan hbo ook.
Daarom ook leer/werk traject bij bijv DSM hier in Limburg.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vapro B zonder werkgever wordt vrij lastig, volgens mij...
Vast of geen vastcontract? Welke branche zit je?quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Een paar dagen geleden plofte er een mailtje mijn mailbox binnen dat 2 collega's van mij met wie ik direct in het team zit ons binnenkort gaan verlaten .. rot crisis!!
Zucht... het komt steeds dichterbij!
Dan zijn we nog met 26 ..
Beide vast contract!quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:37 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Vast of geen vastcontract? Welke branche zit je?
Mijn branche (rijksoverheid) trekt de broekriem ook flink aan...
Zo zien we (helaas) maar weer dat een vast contract dan wel vaste aanstelling, ten tijden van een crisis, een wassen neus is.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:52 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Beide vast contract!
Ik zit in de Business Process Outsourcings branche..
..
Dat zegt inderdaad tegenwoordig helemaal niets..quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:57 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Zo zien we (helaas) maar weer dat een vast contract dan wel vaste aanstelling, ten tijden van een crisis, een wassen neus is.
Je kan toch proberen binnen te komen op een baan als operator? Er zijn bedrijven waar ze in grote getallen nodig zijn, hier wordt het niet altijd zo nauw genomen met de achtergrond. Je papiertje maakt het mogelijk om door te groeien naar een passendere functie. En bovendien bindt je je echt niet direct voor 40 jaar. En dat het niet zou verdienen valt ook wel mee, door allerlei soorten toeslagen (bijv gevarentoeslag of shifttoeslag) zit je al bij binnenkomst zonder ervaring al op of boven modaal. Niet slecht voor een paar jaartjes als tussenweg.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik ben zelf opgeleid tot onderzoeker in de scheikunde en niet tot procestechnoloog. Laten ze nou juist dat laatste nu veel vragen.Dat maakt de zoektocht naar werk een stuk moeilijker voor mij. Ik heb nu wel weer een vacature op het oog, maar daar zoeken ze eigenlijk een HLO'er.
Tja, zou opzich wel naar Finland willen; maar daar is het vrij lastig als buitenlander zijnde..quote:Op zondag 23 december 2012 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:
vast aan een salaris van nog geen 20k b
hoe kan je in godsnaam in een paar dagen weten hoe de banensector daar werktquote:Op zondag 23 december 2012 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb afgelopen dagen mijn vriendin in Polen bezocht, merkte dat daar de economie, qua banen, voor bijvoorbeeld IT'ers en accountancy behoorlijk aantrekt (Cisco, Aon, Heineken etc..)
Maarja, dan zit je vast aan een salaris van nog geen 20k bruto! No wonder dat die mensen terug gaan naar het buitenland.
Eigenlijk hoop ik wel dat je wordt aangenomen en dat je dan nee kunt zeggen, met je reden vanwege wassen en verschonen. Misschien is er dan wel iets anders te regelen, bv. activiteiten begeleider ofzo.quote:Op zondag 23 december 2012 23:39 schreef RickoKun het volgende:
Ik hoop dat ik morgen niet aangenomen wordt.
Zo wel dan mag ik zwaar gehandicapte mensen gaan wassen en luiers verschonen
Dat zou echt super zijn.quote:Op maandag 24 december 2012 00:37 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik wel dat je wordt aangenomen en dat je dan nee kunt zeggen, met je reden vanwege wassen en verschonen. Misschien is er dan wel iets anders te regelen, bv. activiteiten begeleider ofzo.
Heel vreemd dat je sollicitatie gesprek niet kan/mag schuiven. Normaal gesproken zijn er altijd wel mogelijkheden.quote:Op maandag 24 december 2012 16:59 schreef _Arual_ het volgende:
Wat zouden jullie doen als je op de eerste werkdag bij je nieuwe/oude werk elders een solli hebt? Ze hebben nu kersvakantie en degene bij wie ik verlof moet vragen is zelfs pas wat dagen later aanwezig.Totale paniek nu. Bedrijf waar ik het gesprek heb was niet bereid te schuiven.
De boel maar afblazen?
het kon alleen een uurtje vroeger...quote:Op maandag 24 december 2012 17:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heel vreemd dat je sollicitatie gesprek niet kan/mag schuiven. Normaal gesproken zijn er altijd wel mogelijkheden.
Je hebt voordeel dat je oude werkgever je kent, verzin een noodgeval. Ketel die naar beneden is gestortquote:Op maandag 24 december 2012 16:59 schreef _Arual_ het volgende:
Wat zouden jullie doen als je op de eerste werkdag bij je nieuwe/oude werk elders een solli hebt? Ze hebben nu kersvakantie en degene bij wie ik verlof moet vragen is zelfs pas wat dagen later aanwezig.Totale paniek nu. Bedrijf waar ik het gesprek heb was niet bereid te schuiven.
De boel maar afblazen?
Heb in mijn paniek al een mail naar PZ gestuurd met de vraag of ik een vraag mocht stellenquote:Op maandag 24 december 2012 17:03 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Je hebt voordeel dat je oude werkgever je kent, verzin een noodgeval. Ketel die naar beneden is gestort
Heb je gezegd wat de vraag mocht zijn? Zo niet, dan is alsnog de ketel naar beneden gestort. Die kolere aardbevingen ook altijdquote:Op maandag 24 december 2012 17:05 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Heb in mijn paniek al een mail naar PZ gestuurd met de vraag of ik een vraag mocht stellendus dat is geen optie meer. Wil er ook gewoon eerlijk over zijn, maar ik zit wel met een nieuwe leidinggevende. Had met PZ willen overleggen over mijn aanpak, maar nu is het gesprek al véél sneller dan gedacht.
Zij zit volgens mij in een branche waarin de werkloosheid vele malen hoger is dan in een andere branches. Het zou zomaar kunnen, dat ze dan denken; "Oooh, kun je niet? Jammer voor jou, gelukkig voor ons hebben we nog 400 kandidaten waaruit we kunnen kiezen." Dit gebeurt bij ons op kantoor bij vacatures waar er meer dan 100 mensen op solliciteren. Die zeldzame specialist, daar wordt uiteraard wel de reet van geliktquote:Op dinsdag 25 december 2012 12:11 schreef Limburg82 het volgende:
Heb het ook een keer gehad dat ik een mail kreeg voor een gesprek op een dag dat ik echt niet aanwezig kon zijn. Vriendelijk terug gemaild met daain een aantal dagen dat ik wel kon.
Nee, het ging echt niet op een andere dag volgens hun en werd toch echt verzocht op hun voorkeurs dag aanwezig te zijn, anders ging het hele verhaal niet door.
Ik wederom teruggemaild dat ik bij mijn eerdere opmerking bleef en dat het dan 'helaas pindakaas' was.
Een dag later werd ik gebeld om een andere dag en tijdstip te plannen.
m.a.w.; Als zij serieuze interesse hebben in je, dan maken ze het wel mogelijk.
Ik was al aan het typen wat domme_gans typte. Het is inderdaad 'voor jou tien anderen'. Als ze in mijn branche iemand willen die niet alleen aan alle vacature-eisen voldoet, maar ook kan vuurvreten en een olympische medaille heeft, dan vinden ze die.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:11 schreef Limburg82 het volgende:
Heb het ook een keer gehad dat ik een mail kreeg voor een gesprek op een dag dat ik echt niet aanwezig kon zijn. Vriendelijk terug gemaild met daain een aantal dagen dat ik wel kon.
Nee, het ging echt niet op een andere dag volgens hun en werd toch echt verzocht op hun voorkeurs dag aanwezig te zijn, anders ging het hele verhaal niet door.
Ik wederom teruggemaild dat ik bij mijn eerdere opmerking bleef en dat het dan 'helaas pindakaas' was.
Een dag later werd ik gebeld om een andere dag en tijdstip te plannen.
m.a.w.; Als zij serieuze interesse hebben in je, dan maken ze het wel mogelijk.
Ik denk dat die 380 die in de prullbenbak veels the hoog is, als je weet wat de branche van Aural is. De werkloosheid is enorm en de concurrrentie is moordend in die branche op dit moment.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:51 schreef Limburg82 het volgende:
Ik neem aan dat 380 van die 400 sollicitanten al op grond van hun cv in de prullenbak zijn beland.
Die selectie heeft Arual al doorstaan. Indien ze bij de favorieten hoort, krijgt ze met een beetje pushen haar gesprek wel. Maar da's mijn mening.
Ik gok dat er nog vijf anderen in de race zijn. En ik denk dat die stuk voor stuk prima inzetbaar zijn, voldoen aan alle eisen, en dat het nu echt gaat om details.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:51 schreef Limburg82 het volgende:
Ik neem aan dat 380 van die 400 sollicitanten al op grond van hun cv in de prullenbak zijn beland.
Die selectie heeft Arual al doorstaan. Indien ze bij de favorieten hoort, krijgt ze met een beetje pushen haar gesprek wel. Maar da's mijn mening.
Goede afsluiting van dit jaar en meteen een goed begin voor het nieuwe jaar.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:54 schreef charmed_angel het volgende:
Vanmiddag contract tekenen
En Salaris is al rond
Is helemaal goed gekomen
Die moet ik nog afbellen straksquote:Op donderdag 27 december 2012 12:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Goede afsluiting van dit jaar en meteen een goed begin voor het nieuwe jaar.
Waren ze erg teleurgesteld dat je nog afhaakte voor die tijdelijke baan?
Dat eerste hoop ik voor velen hier..quote:Op donderdag 27 december 2012 15:14 schreef Vault-Boy het volgende:
Zou leuk zijn als ik ook het nieuwe ja
Of er moet een wonder gebeuren dat ik alsnog een keer een BBL plek kan vinden. Maar dat is echt super lastig nu.
Je quote bericht doet raar zie ikquote:Op donderdag 27 december 2012 15:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Dat eerste hoop ik voor velen hier..
Ik heb toen een aantal jaren geleden mijn BBL-plek gevonden via Ecabo.
Hier heb je een overzicht alle openstaande leerwerkplekken per opleiding en functie
Eventueel kun je ook nog filteren op locatie/plaats ..
Mis je er iets in? Dan corrigeer ik het voor je indien nodig?quote:Op donderdag 27 december 2012 15:50 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Je quote bericht doet raar zie ik![]()
Hoe oud was jij toen je een BBL plek had gevonden. Ik ben namelijk al best oud voor veel bedrijven om mij te kunnen en willen opleidenIk heb zelf in het verleden ook al een BBL traject doorlopen, maar toen was ik 18 en ging het allemaal nog wat makkelijker.
Oh nee hoor ik mis er niets in.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mis je er iets in? Dan corrigeer ik het voor je indien nodig?
Anders wil ik m nog wel goedzetten voor je..
Ik was 19 toen ik mijn BBL-plek vond, en het was idd in een periode dat het nog iets makkelijker ging.. Ik ben nu 26 !
Hoe "jong" ben je nu dan ?
Ik zag in een topic dat je 25 bent, probeer het gewoon eens via die site ik je stuurde.
Zag namelijk voorbij komen dat je MBO wil doen.
Ja ik ken de site hoorquote:Op donderdag 27 december 2012 19:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik snap wat je bedoeld hoor.. tis ook lastig!![]()
Die ene dag in de week dat ik op school zat (ik was trouwens 18, niet 19), vonden de lessen plaats in een Open Leerlingen Centrum, de vakken die ik kreeg werden daar ook gegeven..
Soms zaten daar mensen van 21 jaar en ouder bij, die nog een opleiding wilde doen..
Ik kreeg geen eens stufi tijdens mijn BBL-opleiding..
Die kreeg ik alleen als ik een BOL-opleiding ging volgen..![]()
Tijdens mijn BBL-opleiding kreeg ik trouwens gewoon salaris + reiskosten via het bedrijf waar ik die overige 4 dagen in de week werkte
Heb je voor de aardigheid al gekeken op de link, die ik je stuurde ?
quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:05 schreef cherrycoke het volgende:
gesolliciteerd, juiste werkervaring krijg je dit te horen
Hartelijk bedankt voor jouw sollicitatie. Helaas sluit jouw cv niet aan op het gestelde profiel.
Ik zeg doen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Bellen en vragen of ze dat kunnen toelichten.
er mochten niet te veel wisselingen van werkgever zijn in het verleden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Bellen en vragen of ze dat kunnen toelichten.
Beetje jammer inderdaad.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het verbaast dat werkgevers en uitzendbureaus ook nu deze smoes blijven gebruiken, zeker in het zwakke economische klimaat waar we de laatste jaren in verkeren en waar je alleen met veel geluk een vast contract krijgt.
Okee, ik weet dat veel bedrijven voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en in deze barre economische tijden de lat wat hoger kunnen leggen, maar die eisen zijn lachwekkend voor wat je er voor terug krijgt. HBO / Universitair voor een veredelde data-entry baan waarbij je een hongerloontje krijgt en dan ook het liefst een HBO'er met veel ervaring voor zoekt? Zelfs voor een starter van dit niveau is dit laag, KPN.quote:Functienaam: Medewerker Orderverwerking
Organisatie: KPN
Functieomschrijving: Als Medewerker Orderverwerking realiseer je de voorwaarden voor tijdige en correcte levering van producten en diensten aan de klant. Je voert het orderbehandelingsproces uit door voorbereiden, registeren, plannen en bewaken van de voortgang van klantorders. Je voorkomt complicaties van het leveringsproces door risico's tijdig te herkennen en daarop in te grijpen.
Functie-eisen: KPN is voor deze functie zoek naar HBO starters of HBO'ers met veel werkervaring. Wij zoeken kandidaten met goede communicatieve vaardigheden en een sterk analytisch vermogen die nauwkeuig te werk gaan en snel kunnen schakelen.
Arbeidsvoorwaarden: KPN biedt uitstekende arbeidsvoorwaarden. Het startsalaris ligt op ¤ 10,00 per uur en gaat na een half jaar al omhoog. Daarnaast biedt KPN uitstekende opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Uren per week: 36
Werk-/denkniveau: HBO / Universitair
Salarisklasse: 1600-1800
ik heb dit werk gedaan voor tele2/kpn en verdiende 1800 netto (mbo)quote:Op woensdag 2 januari 2013 08:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Okee, ik weet dat veel bedrijven voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en in deze barre economische tijden de lat wat hoger kunnen leggen, maar die eisen zijn lachwekkend voor wat je er voor terug krijgt. HBO / Universitair voor een veredelde data-entry baan waarbij je een hongerloontje krijgt en dan ook het liefst een HBO'er met veel ervaring voor zoekt? Zelfs voor een starter van dit niveau is dit laag, KPN.
ik meen het toch serieus.quote:
Was dat bij deze baan waarbij het dan ook my way or the highway was?quote:Op woensdag 2 januari 2013 09:05 schreef marcosta het volgende:
[..]
ik meen het toch serieus.
waarom zou ik erom liegen
ging nog via het uzb en is meer dan 4 jaar geleden maar betaalde erg goed.
ruim 430 euro per week
uitzendbaan later ingeruild voor een vaste baanquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:16 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Was dat bij deze baan waarbij het dan ook my way or the highway was?
Ik heb gewoon werk hoorquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:23 schreef marcosta het volgende:
[..]
uitzendbaan later ingeruild voor een vaste baan
wat is je punt?
omdat jij niks kan vinden of een baan vast kan houden...
Succes ermee meid! Welkom bij de clubquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:13 schreef Silmarwen het volgende:
Uitkering aangevraagd, ingeschreven etc etc.
Kleine kans op werk in mijn sector. Of zeg maar geen kans. Zit te kijken naar leerbanen (je moet toch wat). Tandartsassistent. Prima prima, maar dan 4 maanden onbetaalde stage. Dat kan ik niet ivm kinderopvang.
Vandaag nog regiomanager aan de lijn gehad "Nee, in principe word je niet verlengd tenzij... blablabla". Het is wel goed met ze. 3 Vacatures gevonden, 1 afgewezen, 1 nog niets gehoord, 1 hoor ik de eerste twee weken van januari wat van.
Ik vind 1800 euro voor een FT job niet echt heel spectaculair betaald..quote:
Dat ligt er maar net aan wat je doet. Als je manager bent is het inderdaad wat karig. Voor een helpdeskmedewerker bijvoorbeeld een redelijk (start)salaris.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:46 schreef marcosta het volgende:
[..]
Ik vind 1800 euro voor een FT job niet echt heel spectaculair betaald..
gewoon normaal maar ben dan ook geen 20 meer
ik deed o.a ditquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:51 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat je doet. Als je manager bent is het inderdaad wat karig. Voor een helpdeskmedewerker bijvoorbeeld een redelijk (start)salaris.
Jij zit toch in de IT? Ik had begrepen dat het weer wat begon aan te trekken daar.quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
zojuist eerste sollicitatiegesprek gehad. Ik stap net weer thuis de deur binnen en werd gebeld door de recruiter dat ik word uitgenodigd voor een 2e gesprek.
2013 begint in ieder geval positief.
Ja, beheer/organisatie kant. Sowieso geen slechte markt maar met 42 jaar trek je toch vaak (net) aan het kortste eind. Al regelmatig bij de laatste 3 gezeten van de 150 kandidaten maar dan uiteindelijk niet geworden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Jij zit toch in de IT? Ik had begrepen dat het weer wat begon aan te trekken daar.
Fingers crossed in ieder geval!
prutser had zijn out of office niet uitgezet blijkbaarquote:Op donderdag 3 januari 2013 06:19 schreef Zocalo het volgende:
Had gister iemand van p en o aan de lijn, moest mijn motivatiebrief opsturen zodat zij t door kon sturen naar de verantwoordelijke. Er waren nu zes kandidaten.
Stuur ik het gisteren krijg ik out of office tot en met dinsdag :,)
Er even achteraan bellen of niet? Wil ook niet dat t blijft liggen...
voor welke functie ?quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
zojuist eerste sollicitatiegesprek gehad. Ik stap net weer thuis de deur binnen en werd gebeld door de recruiter dat ik word uitgenodigd voor een 2e gesprek.
2013 begint in ieder geval positief.
nee tot komende week.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:56 schreef marcosta het volgende:
[..]
prutser had zijn out of office niet uitgezet blijkbaar
succes iigquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:37 schreef Zocalo het volgende:
[..]
nee tot komende week.
Maar gebeld en de mail wordt gewoon doorgegeven. Ook weer gerust
Lijkt me een verstandig besluitquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:54 schreef Silmarwen het volgende:
Heb net het aanbod gekregen voor nog 3 maanden bij mijn werk. Ik weet het niet zo goed eerlijk gezegd. Ik wil graag blijven maar heb het gevoel dat ze wachten tot iemand op een andere locatie over is, en die mijn baan wil overnemen. Bovendien mogen ze hierna mij nog maar 1 keer een tijdelijk contract aanbieden en lig ik er alsnog over 9 maanden uit.
Ik neig wel naar ja, en ondertussen maar verder zoeken naar iets anders.
Die is verplicht een tijdje aan het wieberen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:53 schreef Vault-Boy het volgende:
Waar is Maanvis eigenlijk geblevenValt me ineens op dat die nooit meer in dit topic zit
Dit staat verdomme gewoon allemaal in mijn cv en deels ook in de motivatie! Het is kennelijk teveel moeite om even mijn cv door te nemen alvorens te reageren?quote:Beste Mint,
Alles goed met je?
Ik begrijp dat je weer beschikbaar komt. Deze functie staat even “on hold”.
Een paar vragen: heb je ook acquisitie gedaan?? Hoe commercieel bent je, ben je administratief ingesteld? Wat is je salaris indicatie? Spreek je talen, welke softwarepakketten gebruik je,
Ik hoor graag van je!
Spannend hoor! Inmiddels heb ik blauwe duimenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Spezza19 het volgende:
Net gebeld door uitzendbureau. Waren erg enthousiast. Bedrijf heeft meerdere functies, dus gaat nu even kijken welke het beste zou passen. Belt zo terug.
Allemaal even duimen!
Ik ga duimenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Spezza19 het volgende:
Net gebeld door uitzendbureau. Waren erg enthousiast. Bedrijf heeft meerdere functies, dus gaat nu even kijken welke het beste zou passen. Belt zo terug.
Allemaal even duimen!
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:56 schreef samara het volgende:
[..]
Spannend hoor! Inmiddels heb ik blauwe duimen.
Maarrre heb je nog wat gehoord?
Helaas hadden ze voor 1 vacature al een interne sollicitant.quote:
Je hoeft tegenwoordig niet te proberen om persoonlijk langs te gaan bij een uitzendbureau. Kijk op hun sites of er iets tussenzit, stuur een mail en bel er dan gelijk achteraan. Zorg dat je wat vragen hebt over de vacature, dan merken ze iig dat je oprecht interesse hebt. Wellicht dat je dan wordt uitgenodigd op de vestiging voor een intakegesprek.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Copthorne het volgende:
Ik zit er, na de zoveelste afwijzing, even helemaal doorheen. De kans dat je een passende baan vindt is tegenwoordig even groot als de kans dat je de staatsloterij wint, lijkt het wel.
Ik heb mijn bachelor- en masterdiploma Notarieel recht behaald aan de Universiteit van Leiden, maar de concurrentie is zo enorm groot. Ruim 60 sollicitatiebrieven hebben geresulteerd in 2 sollicitatiegesprekken. Op iedere vacature krijgen kantoren ruim 200 reacties. Ik wil ook kijken naar functies buiten het notariaat. Zijn er mensen die tips / suggesties voor mij hebben?
Ik zit er ook over te denken om deze week bij een uitzendbureau binnen te stappen. Ik heb nog nooit met een uitzendbureau te maken gehad, dus ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik heb wel telefonisch contact gehad met Randstand, maar zij hadden alleen callcenterwerk en daar ben ik niet naar op zoek. Welke ervaringen hebben jullie met uitzendbureau's? Welke uitzendbureau's raden jullie aan?
Ik hoop dat iemand me een beetje verder kan helpen.
Ja, echt hè.quote:Het probleem met uitzendbureaus is dat er veelal jonge tutjes zitten die jou de les willen lezen over hoe je een baan moet zoeken, voor jou gaan bepalen wat jij wel en niet zou kunnen wat betreft werk, maar vaak niet eens de moeite doen om een goed profiel van de kandidaat op te bouwen of je cv door te nemen, en het geheugen hebben van een krop sla.
Ik heb een beetje hetzelfde, laat de hoop op een passende baan voorlopig varen (iets met cultuur gestudeerd dus dat is helemaal hopeloos). Uberhaupt EEN baan zou al superfijn zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Copthorne het volgende:
Ik zit er, na de zoveelste afwijzing, even helemaal doorheen. De kans dat je een passende baan vindt is tegenwoordig even groot als de kans dat je de staatsloterij wint, lijkt het wel.
Ik heb mijn bachelor- en masterdiploma Notarieel recht behaald aan de Universiteit van Leiden, maar de concurrentie is zo enorm groot. Ruim 60 sollicitatiebrieven hebben geresulteerd in 2 sollicitatiegesprekken. Op iedere vacature krijgen kantoren ruim 200 reacties. Ik wil ook kijken naar functies buiten het notariaat. Zijn er mensen die tips / suggesties voor mij hebben?
Ik zit er ook over te denken om deze week bij een uitzendbureau binnen te stappen. Ik heb nog nooit met een uitzendbureau te maken gehad, dus ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik heb wel telefonisch contact gehad met Randstand, maar zij hadden alleen callcenterwerk en daar ben ik niet naar op zoek. Welke ervaringen hebben jullie met uitzendbureau's? Welke uitzendbureau's raden jullie aan?
Ik denk dat je in deze tijden blij mag zijn dat je uberhaupt iets aangeboden krijgt, eerlijk gezegd. Je zult niet de enige hoogopgeleide zijn die daar rondloopt.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb dat ook een tijdje gedaan en je wordt echt gillend gek van dat werk. Je bent echt heel de dag maar aan het bellen, en heel de dag heb je van die zeurende mensen aan de telefoon.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:19 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik denk dat je in deze tijden blij mag zijn dat je uberhaupt iets aangeboden krijgt, eerlijk gezegd. Je zult niet de enige hoogopgeleide zijn die daar rondloopt.
Dat het kutwerk is, dat ben ik met je eens. Maar je met een Msc werkloos in de bijstand zitten te verpieteren is ook niet alles.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:24 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een tijdje gedaan en je wordt echt gillend gek van dat werk. Je bent echt heel de dag maar aan het bellen, en heel de dag heb je van die zeurende mensen aan de telefoon.
Tuurlijk moet je blij zijn dat je wat aangeboden krijgt, maar dat werk is echt 10x niks om te doen. Misschien kan je het voor een paar weekjes doen, maar zoveel langer ook echt niet. Het is niet voor niets dat zoveel mensen daar weer zo snel mogelijk weg willen.
Dat is ook weer zoquote:Op maandag 7 januari 2013 16:26 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Dat het kutwerk is, dat ben ik met je eens. Maar je met een Msc werkloos in de bijstand zitten te verpieteren is ook niet alles.
Notarieel is momenteel inderdaad lastig. Zeker als je opzoek bent naar een kandidaatsplek. Afhankelijk van je cijfers, werkervaring en stagebeoordeling/contacten kan dat tussen de 4 en 9 maanden duren. Verstandig is ook om weer contact op te nemen met je stage adres, eventueel een nieuwe stage te gaan lopen of aan te melden bij een zelfstandige of kleiner kantoor als ondersteuning. De werkervaring zorgt ervoor dat je on top of the game blijft en daarnaast kom je op die manier sneller in aanmerking voor een opening.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Copthorne het volgende:
jij blijft bezig!quote:Op maandag 7 januari 2013 17:49 schreef Daboman het volgende:
Nou, vlak na het afhandelen van de vorige sollicitatieprocedure dient zich alweer een nieuwe kans aan. Blijkbaar ben ik nu gezien, begint m'n inmiddels jarenlange inzet eindelijk z'n vruchten af te werpen, ben ik toe aan een volgende carrierestap en mag ik misschien eindelijk gaan doen wat ik eigenlijk wil gaan doen.
Ja ik ben al jarenlang bezig met binnenkomen op iets dat ik ECHT wil. Operator kwam alleen maar toevallig op m'n pad. Stomme gemene boze buitenwereld. Misschien een luxepositie omdat ik wel werk heb en goed verdien, maar je hebt gestudeerd, je bent jong, je wil wat. Je stapt lager in de arbeidsmarkt om die veeleisende werkgevers tegemoet te komen. Je gaat aan de slag met feedback uit sollicitaties. Je doet allerlei extra dingen die niet eens in je functieomschrijving staan. In je vrije tijd doe je vrijwilligerswerk voor wat extra persoonlijke groei. Maar het resultaat blijft maar uit en uit. In plaats daarvan moet je om de zoveel tijd elke keer opnieuw solliciteren. Je weet dat wat je wil niet eens onrealistisch is. Je hoeft geen directeur te worden of 4000 bruto per maand te verdienen. Je bent al verschillende keren geschikt geacht voor datgene dat je wil en zelfs aanbevolen. Maar je wordt nooit aangenomen. Voel je je dan even genaaid.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:14 schreef marcosta het volgende:
[..]
jij blijft bezig!
ik krijg ook iedere week uitnodigingen voor gesprekken(sta nog op monster en vacaturekrant en dergelijke) en dat allemaal met mijn vapro-a lol.
mijn broer is ook operator en is nu 46 en die kan ook nog overal terecht
ik volg deze topics al vanaf het begin en ook jou en het komt je toe.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:37 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ja ik ben al jarenlang bezig met binnenkomen op iets dat ik ECHT wil. Operator kwam alleen maar toevallig op m'n pad. Stomme gemene boze buitenwereld. Misschien een luxepositie omdat ik wel werk heb en goed verdien, maar je hebt gestudeerd, je bent jong, je wil wat. Je stapt lager in de arbeidsmarkt om die veeleisende werkgevers tegemoet te komen. Je gaat aan de slag met feedback uit sollicitaties. Je doet allerlei extra dingen die niet eens in je functieomschrijving staan. In je vrije tijd doe je vrijwilligerswerk voor wat extra persoonlijke groei. Maar het resultaat blijft maar uit en uit. In plaats daarvan moet je om de zoveel tijd elke keer opnieuw solliciteren. Je weet dat wat je wil niet eens onrealistisch is. Je hoeft geen directeur te worden of 4000 bruto per maand te verdienen. Je bent al verschillende keren geschikt geacht voor datgene dat je wil en zelfs aanbevolen. Maar je wordt nooit aangenomen. Voel je je dan even genaaid.
Ik heb nu voor het eerst sinds kort dat ik me enigszins gezien voel.
'Jullie' is niet het meervoud van 'u'. Met 'u' kun je namelijk zowel een individu als een groep mensen aanspreken. Beter kies je dus voor 'u' en voor het bezittelijke voornaamwoord gebruik je dan 'uw'. En vergeet ook niet om 'kinderopvang' als één woord te schrijven.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Ok echt even een stomme vraag. Maar ik ben een open sollicitatie aan het schrijven.
En volgens mij heb ik een speelfout maar het klinkt zo anders en ongewoon dus ben er niet zeker over.
Ik had u staan in de volgende zin: "Naar aanleiding van het bekijken van .. site wil ik graag een open sollicitatie doen naar de functie van pedagogisch medewerkster binnen jullie kinder opvang."
Maar volgens mij moet het uw zijn.
Verder als ik boven in de brief jullie kinderopvang schrijf. Moet ik dat ook doen onder aan de brief denk ik he. Want dat klinkt het stom als ik uw kinderopvang schrijf.
quote:
Succes!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Vandaag interview gehad voor groot internationaal bedrijf. Ben door de volgende ronde. Moet nu even wat toetsjes maken, ben ik er door dan mag ik volgende week langskomen voor de laatste gesprekken. Mits dat lukt, kan ik binnen 14 dagen aan het werk.
wat zegt je buikgevoel? de mijne de eerste.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:26 schreef _Arual_ het volgende:
En ik zit nu in de bizarre situatie dat ik moet kiezen uit twee banen. Eentje biedt op alle vlakken betere arbeidsvoorwaarden, de ander (oude werkgever) geeft direct een vast contract...
Ik stres nu serieus harder dan toen ik geen werk had
je hebt nog even toch?quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:30 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben er klaar mee..... het enige dat er te vinden is qua vacatures waar ik eventueel op kan reageren, dat zijn werkgevers die minder bieden dan mijn WW uitkering.
Ik stop er mee
Mja, dat ik nog even heb wil nog niet zeggen dat ik fijn thuis zit.... En zal nooit en te nimmer een baan accepteren die minder betaald dan mijn WW....quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
je hebt nog even toch?
Maar als je uitkering straks afloopt, dan zal je het straks toch aan moeten aannemen
wat een luxeprobleemquote:Op woensdag 9 januari 2013 07:26 schreef _Arual_ het volgende:
En ik zit nu in de bizarre situatie dat ik moet kiezen uit twee banen. Eentje biedt op alle vlakken betere arbeidsvoorwaarden, de ander (oude werkgever) geeft direct een vast contract...
Ik stres nu serieus harder dan toen ik geen werk had
http://tweakers.net/nieuw(...)ligingsprobleem.htmlquote:Op woensdag 9 januari 2013 12:55 schreef Spezza19 het volgende:
Uiteraard werkt werk.nl niet
Problemen met digid....
Wel mooi ook dat de foutmelding alleen verwijst naar dat het de fout van de gebruiker is
quote:De overheid heeft het authenticatieplatform DigiD offline gehaald nadat er een beveiligingsprobleem was ontdekt. Het zou gaan om een 'ernstig lek'. Het platform is waarschijnlijk donderdag pas weer online.
WW nog hoger zodat jij nog minder baantjes aan neemt..quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:24 schreef Spezza19 het volgende:
Ah, ook altijd makkelijk.....
Wat een faalhazen overheid is het toch.... Als ze nou stoppen met al die miljoenen in kansloze ICT te stoppen en wat meer WW uitbetalen....
quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:50 schreef From het volgende:
[..]
WW nog hoger zodat jij nog minder baantjes aan neemt..
Gefeliciteerd maar ik vraag me af waarom mensen akkoord gaat met zo'n proefplaatsing. Een werkgever moet mij graag willen hebben en anders hoeft het van mij ook niet.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:35 schreef El_Thijs het volgende:
Jeuj! Proefplaatsing voor een maand gaat door!![]()
Afwachten natuurlijk, maar het is in ieder geval een stap in de juiste richting!
Dus je vind een proeftijd ook gek?quote:Op woensdag 9 januari 2013 14:59 schreef Graslul het volgende:
[..]
Gefeliciteerd maar ik vraag me af waarom mensen akkoord gaat met zo'n proefplaatsing. Een werkgever moet mij graag willen hebben en anders hoeft het van mij ook niet.
Dit heeft echt geen zak te maken met de overheid.quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:24 schreef Spezza19 het volgende:
Wat een faalhazen overheid is het toch.... Als ze nou stoppen met al die miljoenen in kansloze ICT te stoppen en wat meer WW uitbetalen....
Want het UWV is geen overheid?quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit heeft echt geen zak te maken met de overheid.
De bug die men vond is niet veroorzaakt door iets waar de overheid iets aan kon doen. Die bug was ook dermate ernstig dat men het enige juiste heeft gedaan door het platform offline te halen.quote:
Je mist het punt.... laat maarquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De bug die men vond is niet veroorzaakt door iets waar de overheid iets aan kon doen.
Nee, jij mist het punt. Je geeft de overheid de schuld van iets waar ze niks aan kunnen doen. Dus inderdaad, laat maar.quote:
Een proefplaatsing is iemand ergens te werk zetten met behoud van uitkering (die ik gelukkig niet bezitquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je vind een proeftijd ook gek?
Je mist overduidelijk het punt. De site werk.nl kost de overheid miljoenen en het faalt keer op keer. Digid is ook van de overheid...quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, jij mist het punt. Je geeft de overheid de schuld van iets waar ze niks aan kunnen doen. Dus inderdaad, laat maar.
werk.nl bespaard miljoenen. Of denk je dat 600.000 werklozen met pen en papier aan het werk proberen te krijgen enigzins goedkoper zal zijn dan de infra die voor werk.nl is opgezet? Idem dito met digid.nl, wat op termijn ook miljoenen zal uitsparen door efficientere informatieuitwisseling.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je mist overduidelijk het punt. De site werk.nl kost de overheid miljoenen en het faalt keer op keer. Digid is ook van de overheid...
Is goed kneus... ik zal er aan denkenquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
werk.nl bespaard miljoenen. Of denk je dat 600.000 werklozen met pen en papier aan het werk proberen te krijgen enigzins goedkoper zal zijn dan de infra die voor werk.nl is opgezet? Idem dito met digid.nl, wat op termijn ook miljoenen zal uitsparen door efficientere informatieuitwisseling.
Roepen dat ze daar maar mee moeten stoppen zodat jij wat meer centen krijgt voor niksdoen getuigt van een onnoemelijke domheid en ik raad je dan ook aan zoiets nooit meer in het openbaar te verkondigen.
Je hebt gelijk. Ik ben ook weer volop doorgegaan met solliciteren.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:14 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Ik heb een beetje hetzelfde, laat de hoop op een passende baan voorlopig varen (iets met cultuur gestudeerd dus dat is helemaal hopeloos). Uberhaupt EEN baan zou al superfijn zijn.
Ergens wel bemoedigend om je statistieken bij te houden, in het voorbeeld dat jij geeft hoef je maar 30 extra brieven te schrijven om weer uitgenodigd te wordenAlthans, zo probeer ik te denken
![]()
Is notarieel secretaresse geen mogelijkheid? Vanaf daar kun je misschien doorgroeien.
Hier spreekt duidelijk iemand die nog nooit met werk.nl heeft moeten werken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:17 schreef Scorpie het volgende:
getuigt van een onnoemelijke domheid en ik raad je dan ook aan zoiets nooit
Ik durf te stellen dat ik meer van de inner workings van werk.nl afweet dan jij ooit zou kunnen bevatten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hier spreekt duidelijk iemand die nog nooit met werk.nl heeft moeten werken.
Nee, ik ben een van de 'faalhazen' die het werk van de andere faalhazen gaat oplossen als het meezit.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Oh, dus jij bent een van de faalhazen die hier aan heeft meegewerkt. En bedankt he.
Ja want met de hoge werkloosheid van tegenwoordig kunnen we allemaal eisen stellen he?quote:Op woensdag 9 januari 2013 14:59 schreef Graslul het volgende:
[..]
Gefeliciteerd maar ik vraag me af waarom mensen akkoord gaat met zo'n proefplaatsing. Een werkgever moet mij graag willen hebben en anders hoeft het van mij ook niet.
Eisen stellen kan je altijdquote:Op woensdag 9 januari 2013 17:52 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ja want met de hoge werkloosheid van tegenwoordig kunnen we allemaal eisen stellen he?
Waarom WW nog hoger maken? Dan blijven mensen nog langer in de WW zittenquote:Op woensdag 9 januari 2013 13:24 schreef Spezza19 het volgende:
quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Komende dinsdag laatste ronde interview. Mits ik daar door heen kom heb ik een baan bij een grote international. Mag ik me bezig houden met M&A deals.
Succes beidenquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:27 schreef Zocalo het volgende:
Morgen een interview
Best wel spannend, hoop dat ik niet te zenuwachtig word, want daar heb ik nogal eens last van.
Positieve is dat ze me gaan spreken voor een vacature die nog niet online staat, dus ik ben er vroeg bij. Wellicht nog wel wat andere kandidaten natuurlijk.
Moet ook alleen verhoogd worden voor mensen zoals ik.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:49 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Waarom WW nog hoger maken? Dan blijven mensen nog langer in de WW zitten
(zoals jij... want als je ww hoog is, dan neem je nog minder banen aan)
quote:Op woensdag 9 januari 2013 14:59 schreef Graslul het volgende:
[..]
Ik ben allang blij dat ik eindelijk kan gaan doen wat ik echt leuk vind. Plus het is een redelijk klein bedrijf en door wat ik heb laten zien van mijn kunnen waren ze erg enthousiast maar gaven ze op voorhand aan dat ze via een proefplaatsing wilden werken. Ik vond het geen probleem en zoals gezegd blij dat ik eindelijk wat gevonden heb. Maandag de schouders eronder en laten zien wat ik waard ben!quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:52 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ja want met de hoge werkloosheid van tegenwoordig kunnen we allemaal eisen stellen he?
Succes man!quote:
heb ik ook gedaan, en heb er tot nu toe nog geen spijt vanquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:09 schreef automatic_ het volgende:
Misschien moet ik "switchen" naar een ander (werk)gebied, al heb ik niet het idee dat dat op schiet en ik weet niet wat ik zou willen
Buiten mijn werkgebied is het standaard antwoord: "je hebt geen ervaring".....quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:09 schreef automatic_ het volgende:
Blegh... Ik begin een beetje chagrijnig te worden
Misschien moet ik "switchen" naar een ander (werk)gebied, al heb ik niet het idee dat dat op schiet en ik weet niet wat ik zou willen
Ideetjes:quote:Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Copthorne het volgende:
Probeer privéchauffeur. Serieus, misschien is dat wat.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:29 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Buiten mijn werkgebied is het standaard antwoord: "je hebt geen ervaring".....
Dan maar thuis zitten....
Ik vind het zoooo zonde van mijn opleiding(en)quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:15 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
heb ik ook gedaan, en heb er tot nu toe nog geen spijt van
Maar goed nog maar 3 dagen aan het werk
Ja, mag je eerst op eigen kosten wat papiertjes halen....quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:45 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Probeer privéchauffeur. Serieus, misschien is dat wat.
Van een zijstap kan je of goed terecht komen of erg veel spijt van krijgen. Voor mij gold het laatste, wat me wel geleerd heeft dat ik in de ICT moet blijven.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik vind het zoooo zonde van mijn opleiding(en)
kom bij mij werkenquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:09 schreef automatic_ het volgende:
Blegh... Ik begin een beetje chagrijnig te worden
Helaas is dat toch niet heel makkelijk om te doen. Zit er zelf ook al een tijd aan te denken (omdat ik geen andere werkervaringen heb), maar helaas ben ik toch wel aardig op leeftijd om me te laten omscholen. En dan bedoel ik meer met dat ik weer 5 dagen naar school zou moeten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:15 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
heb ik ook gedaan, en heb er tot nu toe nog geen spijt van
Maar goed nog maar 3 dagen aan het werk
Ik was 27 toen ik klaar was met mijn studie en heb daarna gewerkt als o.a. secretaresse, in de communicatie, als vertaler en nu in de sales in een totaal andere branche. In alle functies opgeklommen van medewerker naar management. Ik zie het probleem neit zo, om op latere leeftijd iets anders te gaan doen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:37 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Helaas is dat toch niet heel makkelijk om te doen. Zit er zelf ook al een tijd aan te denken (omdat ik geen andere werkervaringen heb), maar helaas ben ik toch wel aardig op leeftijd om me te laten omscholen. En dan bedoel ik meer met dat ik weer 5 dagen naar school zou moeten.
Helaas heb ik niet de juiste of goede (lage) diploma's ervoorquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik was 27 toen ik klaar was met mijn studie en heb daarna gewerkt als o.a. secretaresse, in de communicatie, als vertaler en nu in de sales in een totaal andere branche. In alle functies opgeklommen van medewerker naar management. Ik zie het probleem neit zo, om op latere leeftijd iets anders te gaan doen.
Ik heb nergens de juiste diploma's voor.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:44 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Helaas heb ik niet de juiste of goede (lage) diploma's ervoorEn door die reden is het voor mij al heel lastig om ergens anders te kunnen werken.
Maar neem aan dat jij wel HBO heb afgemaaktquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb nergens de juiste diploma's voor.
Jup.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:46 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Maar neem aan dat jij wel HBO heb afgemaakt
Nou hup, terug naar school dan. Je moet eens weten hoeveel van mijn collega's er (weer) in de schoolbanken zitten.quote:
Ik weet, maar het probleem bij mij is dat geen HBO aankan. Tenminste op dit moment nog niet. Dus ik zou toch weer eerst naar het mbo moeten en het daar zien te overleven. Het probleem is echter dat ik dit jaar alweer 27 word, en dat is toch wel erg oud vergeleken met de rest die daar zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou hup, terug naar school dan. Je moet eens weten hoeveel van mijn collega's er (weer) in de schoolbanken zitten.
Ik ben 32, bijna 33 maar ga dit jaar met een HBO studie beginnen...quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:27 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik weet, maar het probleem bij mij is dat geen HBO aankan. Tenminste op dit moment nog niet. Dus ik zou toch weer eerst naar het mbo moeten en het daar zien te overleven. Het probleem is echter dat ik dit jaar alweer 27 word, en dat is toch wel erg oud vergeleken met de rest die daar zitten.. Daarbij ben ik al bijna 10 jaar niet meer naar school geweest
![]()
![]()
Daarbij komt ook ook nog eens dat in 2015 de studiefinanciering anders wordt. En het dus lenen wordt om geld te krijgen. Dat lijkt me ook niet echt verstandig in deze tijdHeb wel een bijbaantje wat ik er naast kan doen maar toch.
Dat stelt me al een beetje gerust om het toch te doenquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik ben 32, bijna 33 maar ga dit jaar met een HBO studie beginnen...
Ik heb het over veertigers die alsnog een MBO-diploma gaan halen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:27 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik weet, maar het probleem bij mij is dat geen HBO aankan. Tenminste op dit moment nog niet. Dus ik zou toch weer eerst naar het mbo moeten en het daar zien te overleven. Het probleem is echter dat ik dit jaar alweer 27 word, en dat is toch wel erg oud vergeleken met de rest die daar zitten.. Daarbij ben ik al bijna 10 jaar niet meer naar school geweest
![]()
![]()
Daarbij komt ook ook nog eens dat in 2015 de studiefinanciering anders wordt. En het dus lenen wordt om geld te krijgen. Dat lijkt me ook niet echt verstandig in deze tijdHeb wel een bijbaantje wat ik er naast kan doen maar toch.
Ik zie meer redenen om het wel te doen dan redenen om het neit te doen. Je wordt er niet jonger op, niet rijker en je bent steeds langer uit het studieproces. Misschienkan je nog insromen in februari.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat stelt me al een beetje gerust om het toch te doen
Ik zou dan 30 zijn als ik met het mbo klaar ben![]()
Je bent nooit te oud om er mee te beginnen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat stelt me al een beetje gerust om het toch te doen
Ik zou dan 30 zijn als ik met het mbo klaar ben![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zie meer redenen om het wel te doen dan redenen om het neit te doen. Je wordt er niet jonger op, niet rijker en je bent steeds langer uit het studieproces. Misschienkan je nog insromen in februari.
Thanx voor de adviezenquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud om er mee te beginnen.
Ook al zou ik tussen allemaal broekies zitten, ik zit daar voor mijzelf en mijn eigen toekomst.... niet voor anderen
Goed bezig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Spezza19 het volgende:
Mmm, ineens druk....
Dinsdag gesprek gehad, door naar 2e gesprek.
Vandaag gesprek gehad bij uitzendbureau voor functie en net gebeld dat ik morgen weer bij een ander uitzendbureau langs mag komen.
Dat zijn de eerste tekenen dat het een bedrijf is waar je niet wil werken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:13 schreef MNR het volgende:
Heb net gebeld n.a.v. een vacature... staat naam en nummer bij, bel ik op met de meest simpele vraag... blijkt dat de ondergetekende absoluut geen know-how heeft whatever. Laat het geen voorbode zijn
Bedankt voor het meedenken. Dat waardeer ik zeer!quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:38 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ideetjes:
Deurwaarder
Incassobureau
gemeenten
waterschappen/hoogheemraadschappen
Maar dat zal overal wel moeilijk zijn hoor, zeker zonder ervaring.
Anders notariskantoren in een beetje een buitengebied en/of kantoren die klein zijn? In het buitengebied kan het nogal eens voorkomen dat ze moeilijk kandidaten kunnen krijgen.
Iemand opperde hier notarieel secretaresse, maar dat gaat je never nooit niet lukken, geen enkel kantoor gaat een jou met jouw opleiding zo inzetten (en terecht in mijn ogen, alhoewel het voor jou natuurlijk ontzettend vervelend is).
Anders misschien ervaring opdoen door vrijwilligerswerk te doen op een Juridisch Loket/rechtswinkel? Of op de notaristelefoon (bestaat dat nog).
Weet je wat je moet doen? Ik merk aan je dat je het niet ziet zitten om terug naar de schoolbanken te gaan. Je hebt momenteel wel werk toch?quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:44 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Helaas heb ik niet de juiste of goede (lage) diploma's ervoorEn door die reden is het voor mij al heel lastig om ergens anders te kunnen werken.
Ik denk dat je het HBO een beetje overschat. Zolang je geen beta opleiding kiest zou je een HBO opleiding met redelijke inzet wel kunnen afronden. Maak gewoon de 21+ instaptoets, dan weet je ook meteen of je het niveau aankan. Daar zijn die dingen voor. En als je je zorgen maakt over het leeftijdverschil, dan kan je kiezen voor deeltijd daar zullen meer mensen zijn die in een vergelijkbare situatie zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:42 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
[..]
Thanx voor de adviezen![]()
Alleen twijfel ik nog een klein beetje voor welke richting ik nu echt ga kiezen. Ik vind 2 richtingen interessant, maar met 1 richting heb ik denk ik wel meer garantie en toekomst in een baan.
Hieronder even heel kort waarom:
Retail/Detailhandel (zou me leuk lijken om een eigen winkel te hebben later)
ICT (ik vind computers heel interessant en wil er ook wel echt wat mee gaan doen)
Ik neig toch meer naar ICT omdat daar mijn interesses gewoon groter zijn. Zou willen beheren of wellicht adviseren bij bedrijven.
Ik weet wel door vele verhalen dat je niet zoveel leert op het mbo wat ICT betreft. Maar ik zou er toch even doorheen moeten bijten, want HBO is vooralsnog een stapje te hoog voor mij. Wie weet dat ik dan na het mbo wel HBO aankan. Dan wil ik zeker HBO gaan doen om mijn kansen te vergroten.
mijn mbo opleiding is toen betaald door mijn werkgeverquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik vind het zoooo zonde van mijn opleiding(en)
Sommige ervaring doe je op op de werkvloer en nergens anders.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:28 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
mijn mbo opleiding is toen betaald door mijn werkgever(administratief)
Ik kreeg de kans om Ass bedrijfsleidster te worden in een winkel, dus die kans heb ik gepaktTotaal GEEN ervaring
Ik denk wel eens dat er juist te veel vraag is naar opleiding, terwijl dat niet altijd veel bijdraagt aan wat een sollicitant te bieden heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:47 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Sommige ervaring doe je op op de werkvloer en nergens anders.
Ik heb al eerder bij dit bedrijf gewerkt, destijds als externequote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zijn de eerste tekenen dat het een bedrijf is waar je niet wil werken.Maar goed, beggers can't be choosers enzo....
Ooo ja, dat scheelt misschienquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:28 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
mijn mbo opleiding is toen betaald door mijn werkgever(administratief)
Ik kreeg de kans om Ass bedrijfsleidster te worden in een winkel, dus die kans heb ik gepaktTotaal GEEN ervaring
ik ben aan mn 2e studie begonnen toen ik 26 was. En de ene 18 jarige is de ander ook niet. Kon destijds totaal niet opschieten met iemand die van mijn leeftijd was (en dus ook niet samenwerken) maar wel met lui die 20 waren ofzo. Zelf vind ik het prettiger om fulltime naar school te gaan. Prima bevallen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:25 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn ervaring is dat op veel hogescholen de deeltijd/duale studenten vaak de ouderen zijn![]()
dat lijkt me persoonlijk wel prettiger als je 25+ bent, kan me niet voorstellen dat je je vier jaar wilt doorbrengen met het maken van groepsopdrachten met 18 jarigen.
Klopt helemaalquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:47 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Sommige ervaring doe je op op de werkvloer en nergens anders.
Ja een ochtendje. Omdat ze willen dat het personeel ook meebeslist in de keuze tussen de andere kandidaten. Ben erg benieuwd!quote:
Heb ik ook gehadquote:Op donderdag 10 januari 2013 19:10 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja een ochtendje. Omdat ze willen dat het personeel ook meebeslist in de keuze tussen de andere kandidaten. Ben erg benieuwd!
wut?quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:33 schreef Graslul het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een office manager, assistent bedrijfsleider en een directie secretaresse? Ik heb het vermoeden dat die verschillende namen in de praktijk inhoudelijk ongeveer op hetzelfde uitkomen.
Assistent bedrijfsleider is de assistent van de office manager. Directie secretaresse is het hulpje van de directie. Dus alle 3 wat anders.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:33 schreef Graslul het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een office manager, assistent bedrijfsleider en een directie secretaresse? Ik heb het vermoeden dat die verschillende namen in de praktijk inhoudelijk ongeveer op hetzelfde uitkomen.
Hoe kom je daar nou bij? Een officemanager houdt zich voornamelijk bezig met facilitaire zaken, de randzaken welke nodig zijn om een kantoor te laten functioneren. Onderhoud van gebouwen, van infrastructuur, budgetten voor kantoorartikelen, etc Een bedrijfsleider runt het bedrijf en stuurt dus de office manager (en al het overige personeel op dat filiaal) aan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Assistent bedrijfsleider is de assistent van de office manager. Directie secretaresse is het hulpje van de directie. Dus alle 3 wat anders.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Een officemanager houdt zich voornamelijk bezig met facilitaire zaken, de randzaken welke nodig zijn om een kantoor te laten functioneren. Een bedrijfsleider runt het bedrijf en stuurt dus de office manager (en al het overige personeel op dat filiaal) aan.
Nou een bedrijf waar de directiesecretaresse ook officemanager is zou ik zo mijn bedenkingen bij hebbenquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:45 schreef Graslul het volgende:
Heren, het was een vraag die voortkwam uit wat ik in de praktijk vaker ben tegengekomen maar een kleine Google search heeft mijn vermoeden inmiddels bevestigd:
'Een management assistent (vaak ook office manager of directiesecretaresse genoemd) verricht secretarieel werk voor directeuren en managers van bedrijven en organisaties. Tot de taken behoren: ..
http://www.leren.nl/artikelen/2004/management-assistent.html
Als Consultant kom ik nog wel eens buiten mijn eigen (leef)omgeving maar de voorbeelden kwamen allen idd van de kleinere bedrijven. Wellicht kan iemand die een dergelijk beroep uitoefend hier nog wat over melden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou een bedrijf waar de directiesecretaresse ook officemanager is zou ik zo mijn bedenkingen bij hebben
Daarom, dat is mijn doel ookquote:Op donderdag 10 januari 2013 18:48 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Klopt helemaalIk heb al veel geleerd
En ik ga uiteraard ook cursussen doen, betaald door werkgever
Kleine side-note, voor bijna alle ICT deeltijdopleiding heb je 1 of 2 jaar ervaring in dat vakgebied nodig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:05 schreef McNulty het volgende:
[..]
Ik denk dat je het HBO een beetje overschat. Zolang je geen beta opleiding kiest zou je een HBO opleiding met redelijke inzet wel kunnen afronden. Maak gewoon de 21+ instaptoets, dan weet je ook meteen of je het niveau aankan. Daar zijn die dingen voor. En als je je zorgen maakt over het leeftijdverschil, dan kan je kiezen voor deeltijd daar zullen meer mensen zijn die in een vergelijkbare situatie zitten.
Gewoon ervoor gaan, bevalt het niet dan kan je altijd nog afhaken. Dat doen jaarlijks honderden studenten ook![]()
WTF? Jij gaat twijfelen of je volgens hèn wel in het profiel past? Stop mezelf twijfelen aan jezelf! Het wordt iets of het wordt niets. Ga niet zitten hopen op dit ene gesprek. Kijk alvast om je heen, nieuwe vacatures en stuur een CV op. Piekeren is zooooo'n waste of your time!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:25 schreef Zocalo het volgende:
Gisteren gesolliciteerd.
Voor mijn gevoel ging het wel goed en ik had het idee dat zij ook wel enthousiast waren. Alleen eenmaal thuis ging ik nogmaals denken en nu twijfel ik heel erg of ik volgens hun toch wel in het profiel pas.
Afwachten maar weer...
Het probleem van over-thinkingquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:36 schreef MNR het volgende:
[..]
WTF? Jij gaat twijfelen of je volgens hèn wel in het profiel past? Stop mezelf twijfelen aan jezelf! Het wordt iets of het wordt niets. Ga niet zitten hopen op dit ene gesprek. Kijk alvast om je heen, nieuwe vacatures en stuur een CV op. Piekeren is zooooo'n waste of your time!
En hoe ga je dan vanaf september rondkomen?quote:Voor een half jaartje in ieder geval, want in september wil ik toch wel weer naar school toe.
Tja wil toch weer naar school toe. Anders kan ik nooit meer naar school. Het is al kut dat vanaf 2015 de stufi wordt veranderd en je alleen nog maar kan lenen. Liever doe ik BBL maar dat is ook super lastig om te vinden, dus dan wil ik toch maar naar school toe. In tussen probeer ik wel wat te regelen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:39 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
En hoe ga je dan vanaf september rondkomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |