abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120571697
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Voor de nieuwe werkzoekenden in dit topic zou het leuk zijn als je vermeldt welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al. Zo kunnen wij actief met je meedenken!

De OP vind je hier.
pi_120571983
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:48 schreef Renesite het volgende:
Nieuwe openen dan!
Tada! :P
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 december 2012 @ 22:01:05 #3
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_120572537
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:52 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Tada! :P
Ba Dum Tish!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_120592347
2 weken terug een tweede gesprek gehad bij bedrijf, zit bij laatste 2 kandidaten maar tot op heden nog niets vernomen. Met aankomende periode voor de deur, vandaag even bellen om te vragen of er al nieuws is of gewoon wachtten op hun reactie ???
pi_120593109
Uhhhhhh hallo????

Ik ben aangenomen *O*
Ik word gewoon assistent bedrijfsleidster :D

Vanmorgen meegelopen op een andere locatie, en ik vond het erg leuk om te doen.
Ik zelf twijfelde nog een beetje, je moet leiding geven een licht verstandelijk gehandicapten en licht gedetineerden. Maar de bedrijfsleidster zei dat ik het kan. We hadden alle twee een goed gevoel. En er was een gewoon een klik tussen ons.

Ze zei: doe het nou maar gewoon, ik wil je gewoon hebben! Ik weet dat je het kan. Ik leer alle kneepjes van het vak aan jou en voor je het weet heb jij je eigen winkel :D

Wel lekker dat vertrouwen wat ze mij gaf!

Het is 5 minuten fietsen voor mij :D En we gaan de winkel helemaal zelf inrichten. Dus het is een nieuw te openen kringloopwinkel :D

Dus ik ga maandag het uitzendbureau bellen en zeggen dat ik een baan heb gevonden :D
pi_120593266
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
Uhhhhhh hallo????

Ik ben aangenomen *O*

Ik zelf twijfelde nog een beetje, je moet leiding geven een licht verstandelijk gehandicapten en licht gedetineerden. Maar de bedrijfsleidster zei dat ik het kan. We hadden alle twee een goed gevoel. En er was een gewoon een klik tussen ons.

Ze zei: doe het nou maar gewoon, ik wil je gewoon hebben! Ik weet dat je het kan. Ik leer alle kneepjes van het vak aan jou en voor je het weet heb jij je eigen winkel :D

Het is 5 minuten fietsen voor mij :D En we gaan de winkel helemaal zelf inrichten. Dus het is een nieuw te openen kringloopwinkel :D

Dus ik ga maandag het uitzendbureau bellen en zeggen dat ik een baan heb gevonden :D
Gefeliciteerd :)

Dus ABN laat je schieten?

Jammer dat ABN in Rotterdam is, anders had je kunnen zeggen dat je nog wel een vervanger wist. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 21 december 2012 @ 12:34:24 #7
Brabo Bastard
pi_120593305
quote:
Uhhhhhh hallo????

Ik ben aangenomen *O*

Goed bezig meid, gefeliciteerd!

Waarom bellen ze altijd op met de tekst:

"We vinden je een toffe kerel en het gesprek was goed..." en weet je eigenlijk meteen dat de afwijzing volgt? Gisteren op gesprek geweest en vandaag gebeld door de recruiter.

"Er is lang over nagedacht."

Kut.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:38:14 #8
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120593424
quote:
Uhhhhhh hallo????

Ik ben aangenomen *O*

Gefeliciteerd C_A :*
Hebben ze toevallig nog plannen om een vestiging hier in de buurt te openen?
pi_120593429
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:33 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :)

Dus ABN laat je schieten?

Jammer dat ABN in Rotterdam is, anders had je kunnen zeggen dat je nog wel een vervanger wist. :)
Ja ABN laat ik schieten!
Dit is een jaar contract en hier kan ik mijn ei kwijt! Ik ben best creatief en dat kan ik nu kwijt in de winkel :P En ik ga iets meer verdienen. Hoeveel weet ik nog niet, maar ik word maandag gebeld.

Ik weet dat ik dit kan. Ik moet alleen over die drempel heen stappen :s)
Dat zag de bedrijfsleidster ook.

Dus logisch ja dat ik de ABN laat schieten :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:34 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Goed bezig meid, gefeliciteerd!

Waarom bellen ze altijd op met de tekst:

"We vinden je een toffe kerel en het gesprek was goed..." en weet je eigenlijk meteen dat de afwijzing volgt? Gisteren op gesprek geweest en vandaag gebeld door de recruiter.

"Er is lang over nagedacht."

Kut.
Dank je wel. Zo heb je niks en zo heb je 2 banen waar tussen je kan kiezen :)
pi_120593437
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:38 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd C_A :*
Hebben ze toevallig nog plannen om een vestiging hier in de buurt te openen?
Dank je O+
Stel het voor!

www.rataplan.nl
pi_120593615
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:38 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Dank je O+
Stel het voor!

www.rataplan.nl
weg jij, de wereld is al vergaan, het heeft geen zin meer

ksssssssst
Lambo of Rekt
pi_120593642
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:44 schreef EggsTC het volgende:

[..]

weg jij, de wereld is al vergaan, het heeft geen zin meer

ksssssssst
Ik leef nog *O*
pi_120593654
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:45 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik leef nog *O*
Dat is de illusie die je nu nog hebt...
Lambo of Rekt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 december 2012 @ 12:49:13 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120593769
quote:
Uhhhhhh hallo????

Ik ben aangenomen *O*

Gefeliciteerd!
pi_120593854
Klinkt als een leuke uitdaging, charmed angel! Gefeliciteerd *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120593988
quote:
Uhhhhhh hallo????

Ik ben aangenomen *O*

nice job! een kringloop in deze tijden heeft wel goede vooruitzichten :P
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:00:57 #17
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_120594162
Ik ga ook maar aanschuiven. Werk momenteel in de kinderopvang, waar het slecht mee gaat. Mijn werkgever heeft besloten geen jaarcontracten meer te verlengen. Ondanks dat mijn manager zeer tevreden is, we onwijs hoog scoorde op de pedagogische scan (een beoordeling op het uitoefenen van je werk), ik een stagebegeleider en werkbegeleider ben en er 3 vacatures zouden ontstaan door dit besluit van hoger af, lijkt het erop, dat ik vanaf 1 februari werkloos ben. Mijn manager probeert nog van alles, maar ik vrees met grote vrezen.

Er zijn bijna geen vacatures op het moment, dus ben maar uitgeweken naar vacatures in de zorg met kans op herscholing. Ik krijg maar 2 maanden een uitkering en daarna ben ik gewoon keihard de lul. -O-

Ik kan wel aan de slag als flexwerker op meerdere plaatsen maar dat kan ik niet rondbreien met kinderopvang. Ik heb gewoon vaste dagen/tijden nodig, of iig ruim een maand van te voren weten wanneer en hoe laat ik moet werken.
pi_120594223
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:00 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ga ook maar aanschuiven. Werk momenteel in de kinderopvang, waar het slecht mee gaat. Mijn werkgever heeft besloten geen jaarcontracten meer te verlengen. Ondanks dat mijn manager zeer tevreden is, we onwijs hoog scoorde op de pedagogische scan (een beoordeling op het uitoefenen van je werk), ik een stagebegeleider en werkbegeleider ben en er 3 vacatures zouden ontstaan door dit besluit van hoger af, lijkt het erop, dat ik vanaf 1 februari werkloos ben. Mijn manager probeert nog van alles, maar ik vrees met grote vrezen.

Er zijn bijna geen vacatures op het moment, dus ben maar uitgeweken naar vacatures in de zorg met kans op herscholing. Ik krijg maar 2 maanden een uitkering en daarna ben ik gewoon keihard de lul. -O-

Ik kan wel aan de slag als flexwerker op meerdere plaatsen maar dat kan ik niet rondbreien met kinderopvang. Ik heb gewoon vaste dagen/tijden nodig, of iig ruim een maand van te voren weten wanneer en hoe laat ik moet werken.
hoezo 2 maanden? ik dacht dat het altijd minimaal 3 was
pi_120594226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:51 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt als een leuke uitdaging, charmed angel! Gefeliciteerd *O*
Ja ik ben zo vastgeroest in dat administratieve wereldje, dat dit wel een hele grote uitdaging gaat worden!

Heerlijk. O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank je wel *O*
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:54 schreef YebCar het volgende:

[..]

nice job! een kringloop in deze tijden heeft wel goede vooruitzichten :P
Ja zeker! Het is een pand van 2500M2 :D Dus het wordt bizar groot

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2012 13:03:22 ]
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:04:42 #20
54772 Silmarwen
pi_120594268
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:03 schreef YebCar het volgende:

[..]

hoezo 2 maanden? ik dacht dat het altijd minimaal 3 was
Ik begreep 2 maanden, drie kan ook zijn. Het is maar een jaarcontract iig.
pi_120594341
Maar je arbeidsverleden telt ook mee. Of heb je de afgelopen jaren niet gewerkt?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:09:45 #22
54772 Silmarwen
pi_120594411
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maar je arbeidsverleden telt ook mee. Of heb je de afgelopen jaren niet gewerkt?
Nee, heb 2 jaar thuis gezeten om voor mijn kindjes te zorgen. Toen de jongste 1 was begon het te kriebelen en ben ik gaan solliciteren. Meteen de eerste baan toen al gekregen, in het dorp waar ik zelfs woon. Heb het er enorm naar mijn zin ook. Het is zo frustrerend. Ik weet ook gewoon nog niets. Je wordt gewoon behandelt als een fte, niet een mens. Ik heb nog een maand en ik weet nog niets, en het ergste is nog dat ik in oktober mijn functioneringsgesprek heb gehad, dikke pluimen, contract werd verlengd (geen onbepaalde tijd vanwege financiële omstandigheden maar wel een jaar contract) en begin december krijg je dit te horen.
pi_120595122
Gefeliciteerd charmed!

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:06 schreef From het volgende:
2 weken terug een tweede gesprek gehad bij bedrijf, zit bij laatste 2 kandidaten maar tot op heden nog niets vernomen. Met aankomende periode voor de deur, vandaag even bellen om te vragen of er al nieuws is of gewoon wachtten op hun reactie ???
Wat denken jullie?
pi_120595246
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:09 schreef Silmarwen het volgende:

Ik heb nog een maand en ik weet nog niets, en het ergste is nog dat ik in oktober mijn functioneringsgesprek heb gehad, dikke pluimen, contract werd verlengd (geen onbepaalde tijd vanwege financiële omstandigheden maar wel een jaar contract) en begin december krijg je dit te horen.
Wacht even, heb je in oktober een jaarcontract gekregen? Maar per 1-2 ben je werkloos? Klopt dat wel of begrijp ik het nu niet goed.

Wel enorm rot zeg, Sil :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:42:54 #25
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_120595465
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:32 schreef From het volgende:
Gefeliciteerd charmed!

[..]

Wat denken jullie?
Wat hebben ze tegen je gezegd? Ik zou bellen denk ik
.
pi_120596097
quote:
Uhhhhhh hallo????

Ik ben aangenomen *O*

Gefeliciteerd! ^O^

Kijk zoiets lijkt mij inderdaad ook super leuk om te doen. Assistent bedrijfsleider en stap voor stap leren en zien hoe je wellicht een eigen winkel kan draaien. Mij lijkt het gewoon heel leuk om in een winkel te werken, ongeacht dat het jammer genoeg niet heel goed betaald.

Zou zeggen veel succes met je nieuwe baan, en zo te lezen ga je het daar wel naar je zin hebben. :D :Y

Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag? :@
pi_120596196
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:03 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja ik ben zo vastgeroest in dat administratieve wereldje, dat dit wel een hele grote uitdaging gaat worden!

Dit lijkt me dan helemaal lekker. :Y Bij zo'n administratief baantje zit je toch wel heel de dag, en in een winkel sta en beweeg je gewoon lekker heel de dag. Zelf zou ik het echt niet kunnen om een administratief baantje te hebben. Ik ben het al zo gewend om heel de dag te lopen en te staan op mijn werk. :P
pi_120596224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:42 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat hebben ze tegen je gezegd? Ik zou bellen denk ik
Niet specifiek, meer dat ze de tijd zouden nemen, tussen 1e telefonische contact en 1e gesprek zat ook elke keer 2 weken..
pi_120597378
quote:
Uhhhhhh hallo????

Ik ben aangenomen *O*

*O*

Ik vind kringloopwinkels sowieso *O*
  vrijdag 21 december 2012 @ 14:36:30 #30
54772 Silmarwen
pi_120597420
N
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wacht even, heb je in oktober een jaarcontract gekregen? Maar per 1-2 ben je werkloos? Klopt dat wel of begrijp ik het nu niet goed.

Wel enorm rot zeg, Sil :{
Nee sorry. Na mijn gesprek in evaluatie werd gezegd dat ik per 1-2 weer een nieuw jaarcontract zou krijgen. Dat was voor het besluit van de directie om geen jaarcontracten meer te verlengen. Dus nu gaat dat alsnog niet door.

Ik weet niet eens of dat juridisch gezien wel mag, maar aangezien ze in financieel zwaar weer zitten, zal het wel.
pi_120597537
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:36 schreef Silmarwen het volgende:
N
Nee sorry. Na mijn gesprek in evaluatie werd gezegd dat ik per 1-2 weer een nieuw jaarcontract zou krijgen. Dat was voor het besluit van de directie om geen jaarcontracten meer te verlengen. Dus nu gaat dat alsnog niet door.

Ik weet niet eens of dat juridisch gezien wel mag, maar aangezien ze in financieel zwaar weer zitten, zal het wel.
Hemeltje lief...over blij maken met een dooie mus gesproken -O-
  vrijdag 21 december 2012 @ 14:45:11 #32
54772 Silmarwen
pi_120597752
Ja, ik ben er ook vreselijk gefrustreerd door. Ik werk alle dagen die ze van mijn vragen en meer, ik ben enorm flexibel, mijn beoordelingen zijn altijd goed, ik volg extra cursussen, de ouders zijn tevreden, de kids zijn blij blijkt uit een enquete en ik heb het enorm naar mijn zin.

Het is gewoon raar. Er zijn er maar drie met jaarcontract op onze locatie, alle drie BSO. Die gaan dus alle drie weg dit jaar, moeten nieuwe mensen voor komen.. zo omslachtig allemaal. Dat zou betekenen dat mijn groep hun 6de leidster krijgen in 3 jaar tijd, waarvan ik de enige ben die er een volledig jaar is geweest. Maar stug beleid vol blijven houden.

Een andere collega met vast contract moet ook weg vanwege terugloop van kindaantallen, die kreeg het aanbod om van 24 uur vast naar 14 uur flex te gaan. Dat wil ze niet, dus mag ze weg, maar ze willen haar niet die vier maanden oprot premie betalen, want zwaar weer blablabla. Ondertussen vreest iedereen in het team voor zijn baan.

De BSO waar ik werk, is ook nog een keer winstdraaiend. Echt ik kan me er zo boos om maken.
pi_120598298
Ik begrijp dat je je maar een nummer en geen mens meer voelt voor die directie :{ Ze schuiven met poppetjes, maar het maakt ze niets uit wat dat poppetje inhoudt.
pi_120598734
Omgekeerde wereld nu.

Heb ik eindelijk werk, begin ik ook in andere sollicitatieprocedures die al een tijd lopen op te vallen. Zit er dik in dat ik straks moet gaan kiezen tussen verschillende banen, terwijl ik dus al getekend heb voor een baan bij mijn oude werkgever. Hoe ga ik het verkopen dat ik in de eerste week van mijn contract elders een sollicitatiegesprek heb?

Voor de duidelijkheid: ik ben eerst ontslagen bij mijn oude werk, en na korte tijd ww kan ik er over enkele weken weer beginnen, geheel onverwacht. Ze weten dus heel goed dat ik ondertussen wat lijntjes uit heb geworpen.
pi_120599544
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:01 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^

Kijk zoiets lijkt mij inderdaad ook super leuk om te doen. Assistent bedrijfsleider en stap voor stap leren en zien hoe je wellicht een eigen winkel kan draaien. Mij lijkt het gewoon heel leuk om in een winkel te werken, ongeacht dat het jammer genoeg niet heel goed betaald.

Zou zeggen veel succes met je nieuwe baan, en zo te lezen ga je het daar wel naar je zin hebben. :D :Y

Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag? :@
34 jaar :)

Dus ja!!! Met deze leeftijd heb je gewoon kans :D en dan heb ik nog geen eens ervaring in een winkel _O-

Alleen iemand moet jou die kans wel geven, en ben blij dat ik deze kans nu krijg :@
pi_120606002
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:45 schreef Silmarwen het volgende:
Ja, ik ben er ook vreselijk gefrustreerd door. Ik werk alle dagen die ze van mijn vragen en meer, ik ben enorm flexibel, mijn beoordelingen zijn altijd goed, ik volg extra cursussen, de ouders zijn tevreden, de kids zijn blij blijkt uit een enquete en ik heb het enorm naar mijn zin.

Het is gewoon raar. Er zijn er maar drie met jaarcontract op onze locatie, alle drie BSO. Die gaan dus alle drie weg dit jaar, moeten nieuwe mensen voor komen.. zo omslachtig allemaal. Dat zou betekenen dat mijn groep hun 6de leidster krijgen in 3 jaar tijd, waarvan ik de enige ben die er een volledig jaar is geweest. Maar stug beleid vol blijven houden.

Een andere collega met vast contract moet ook weg vanwege terugloop van kindaantallen, die kreeg het aanbod om van 24 uur vast naar 14 uur flex te gaan. Dat wil ze niet, dus mag ze weg, maar ze willen haar niet die vier maanden oprot premie betalen, want zwaar weer blablabla. Ondertussen vreest iedereen in het team voor zijn baan.

De BSO waar ik werk, is ook nog een keer winstdraaiend. Echt ik kan me er zo boos om maken.
owww... klinkt zoo bekend!! Gisteren net afscheid genomen van twee collega's. In de gehele organisatie 12... Ook BSO. En van bovenaf wordt er gewoon geschoven met de boventallige mensen. Maakt ze helemaal niet uit dat er eentje dit jaar overgenomen was van een andere organisatie, na de zomervakantie op een andere locatie terechtkwam, en nu, na de kerstvakantie bij ons komt werken.

En inderdaad, voor de kinderen, de groep, steeds weer andere mensen. Nee, dat staat lekker professioneel!
pi_120606089
Alweer :')

Werkzaamheden aan werk.nl
Tot zaterdagavond 22 december (19.00 uur) is werk.nl niet beschikbaar. Wij werken voor u aan werk.nl en de Werkmap.
pi_120607828
man man man, na weken gesteggel over mijn contract vorige week pas het nieuws gekregen dat mijn contract niet meer werd verlengd. De week erna na veel gesmeek mijn vakantiedagen laten uitbetalen zodat ik nog een weekje wat zaken kon gaan afronden. Nu is er opeens weer een kleine kans dat mijn contract in een of andere vorm kan worden verlengd maar de beslissing wordt daar pas over genomen in de eerste/tweede week van Januari.

Pffff, dus ik blijf in onzekerheid zitten, weet niet of ik nou fulltime moet solliciteren en zit voor de zekerheid al volledig in de molen van de WW. Welkom in de wereld van een lokale overheid...

Mocht het toch negatief aflopen dan vraag ik mij toch af of ik niet moet laten weten dat je zo niet met een werknemer om kan gaan...of is dat terecht in deze tijd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bittere_Bal op 21-12-2012 19:34:04 ]
Hope is the first step on the road to dissapointment
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:30:40 #39
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120608149
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:20 schreef Bittere_Bal het volgende:
man man man, na weken gesteggel over mijn contract vorige week pas het nieuws gekregen dat mijn contract niet meer werd verlengd. De week erna na veel gesmeek mijn vakantiedagen laten uitbetalen zodat ik nog een weekje wat zaken kon gaan afronden. Nu is er opeens weer een kleine kans dat mijn contract in een of andere vorm kan worden verlengd maar de beslissing wordt daar pas over genomen in de eerste/tweede week van Januari.

Pffff, dus ik blijf in onzekerheid zitten, weet niet of ik nou fulltime moet solliciteren en zit voor de zekerheid al volledig in de molen van de WW. Welkom in de wereld van een lokale overheid...

Mocht het toch negatief aflopen dan vraag ik mij toch af of ik niet moet laten weten dat je zo met een werknemer om kan gaan...of is dat terecht in deze tijd?

Wat denk je ermee te bereiken op kortdurende genoegdoening voor jou na? Face it, het is nog altijd een werkgeversmarkt.
-weg-
pi_120608501
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:30 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Wat denk je ermee te bereiken op kortdurende genoegdoening voor jou na? Face it, het is nog altijd een werkgeversmarkt.
niets, maar wat je zegt...en soort van persoonlijke genoegdoening...ik verwacht er niets mee te bereiken.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:00:02 #41
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120609352
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:40 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

niets, maar wat je zegt...en soort van persoonlijke genoegdoening...ik verwacht er niets mee te bereiken.
En denk je dat die lang genoeg gaat duren?
-weg-
pi_120609749
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:00 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

En denk je dat die lang genoeg gaat duren?
voor wat? Ik wil alleen een signaal afgeven (hoe nutteloos dan ook)
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:12:57 #43
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120609905
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:09 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

voor wat? Ik wil alleen een signaal afgeven (hoe nutteloos dan ook)
Ik doelde op genoegdoening of die lang genoeg gaat duren :P
-weg-
pi_120610001
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:12 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik doelde op genoegdoening of die lang genoeg gaat duren :P
nope, als ik zonder baan zit dan helpt het maar heel even...maar toch..
pi_120618913
Charmed_Angel, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

Ik mag zelf ook het nieuwe jaar weer aan de slag. *O*
pi_120620640
charmed en bluejean: gefeliciteerd. :)

...nou ik nog maar ik begin meer en meer te denken dat ik m'n studie chemische technologie weer moet oppakken en nu gewoon afmaken.
Hallon!
pi_120626952
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:46 schreef BlueMage het volgende:

...nou ik nog maar ik begin meer en meer te denken dat ik m'n studie chemische technologie weer moet oppakken en nu gewoon afmaken.
Doen. Kom regelmatig vacatures tegen waar ze die of soortgelijke studies voor vragen :s)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_120628758
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:46 schreef BlueMage het volgende:

Als je je dan richt op procestechnologie, dan kun je waarschijnlijk ook nog vrij gemakkelijk binnenkomen in bedrijven buiten de chemische sector.
pi_120630407
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:30 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als je je dan richt op procestechnologie, dan kun je waarschijnlijk ook nog vrij gemakkelijk binnenkomen in bedrijven buiten de chemische sector.
Da's mijn idee precies eigenlijk, wow gedachtelezers hier. ;) En 't zou me nog niet eens kunnen boeien dat Vapro B en dergelijke 'n opleiding op mbo niveau is, is nog goedkoper dan hbo ook. :)
Hallon!
pi_120633460
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:06 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Da's mijn idee precies eigenlijk, wow gedachtelezers hier. ;) En 't zou me nog niet eens kunnen boeien dat Vapro B en dergelijke 'n opleiding op mbo niveau is, is nog goedkoper dan hbo ook. :)
Ik ben zelf opgeleid tot onderzoeker in de scheikunde en niet tot procestechnoloog. Laten ze nou juist dat laatste nu veel vragen. :{ Dat maakt de zoektocht naar werk een stuk moeilijker voor mij. Ik heb nu wel weer een vacature op het oog, maar daar zoeken ze eigenlijk een HLO'er.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2012 @ 15:51:16 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120635060
Leuke vacature op linkedin: "Click here to apply on the company website"

*klik*

Geen vacature...

Nu maar even naar het algemene contactadres een mail gestuurd of ze een adres voor me hebben om mijn sollicitatie aan te richten.
pi_120635211
Ik heb nog steeds verder niks gehoord behalve dat ik nog een aantal toetsjes moet maken. Jammer, was graag kerst ingegaan in m'n eentje met een baan. En niet zonder baan. Tijdens kerst maar weer opnieuw solliciteren als een dolle.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120637976
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:06 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Vapro B zonder werkgever wordt vrij lastig, volgens mij...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_120638496
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Vapro B zonder werkgever wordt vrij lastig, volgens mij...
Daarom ook leer/werk traject bij bijv DSM hier in Limburg. ;)
Hallon!
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:45:54 #55
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_120640652
Een paar dagen geleden plofte er een mailtje mijn mailbox binnen dat 2 collega's van mij met wie ik direct in het team zit ons binnenkort gaan verlaten .. rot crisis!!

Zucht... het komt steeds dichterbij! :{
Dan zijn we nog met 26 ..

[ Bericht 2% gewijzigd door Rijstebuiltje op 22-12-2012 19:30:30 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:37:44 #56
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_120642617
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Een paar dagen geleden plofte er een mailtje mijn mailbox binnen dat 2 collega's van mij met wie ik direct in het team zit ons binnenkort gaan verlaten .. rot crisis!!

Zucht... het komt steeds dichterbij! :{
Dan zijn we nog met 26 ..
Vast of geen vastcontract? Welke branche zit je?
Mijn branche (rijksoverheid) trekt de broekriem ook flink aan...
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:52:33 #57
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_120643157
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:37 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Vast of geen vastcontract? Welke branche zit je?
Mijn branche (rijksoverheid) trekt de broekriem ook flink aan...
Beide vast contract!
Ik zit in de Business Process Outsourcings branche..

..
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:57:50 #58
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_120643356
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:52 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Beide vast contract!
Ik zit in de Business Process Outsourcings branche..

..
Zo zien we (helaas) maar weer dat een vast contract dan wel vaste aanstelling, ten tijden van een crisis, een wassen neus is.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:03:06 #59
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_120643553
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:57 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Zo zien we (helaas) maar weer dat een vast contract dan wel vaste aanstelling, ten tijden van een crisis, een wassen neus is.
Dat zegt inderdaad tegenwoordig helemaal niets..
Ik ben me wel weer eventjes bewust, dat het zo weer erg dichtbij komt..

Maw, deze zag ik totaal niet aankomen!! :X
pi_120664582
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:53 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik ben zelf opgeleid tot onderzoeker in de scheikunde en niet tot procestechnoloog. Laten ze nou juist dat laatste nu veel vragen. :{ Dat maakt de zoektocht naar werk een stuk moeilijker voor mij. Ik heb nu wel weer een vacature op het oog, maar daar zoeken ze eigenlijk een HLO'er.
Je kan toch proberen binnen te komen op een baan als operator? Er zijn bedrijven waar ze in grote getallen nodig zijn, hier wordt het niet altijd zo nauw genomen met de achtergrond. Je papiertje maakt het mogelijk om door te groeien naar een passendere functie. En bovendien bindt je je echt niet direct voor 40 jaar. En dat het niet zou verdienen valt ook wel mee, door allerlei soorten toeslagen (bijv gevarentoeslag of shifttoeslag) zit je al bij binnenkomst zonder ervaring al op of boven modaal. Niet slecht voor een paar jaartjes als tussenweg.

In mijn sollicitatiegesprekken stonden ze iig altijd wel open voor het feit dat ik de operator-ervaring wil gaan gebruiken voor een meer passende functie in de toekomst.
pi_120664681
Heb afgelopen dagen mijn vriendin in Polen bezocht, merkte dat daar de economie, qua banen, voor bijvoorbeeld IT'ers en accountancy behoorlijk aantrekt (Cisco, Aon, Heineken etc..)

Maarja, dan zit je vast aan een salaris van nog geen 20k bruto! No wonder dat die mensen terug gaan naar het buitenland.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_120664967
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:
vast aan een salaris van nog geen 20k b
Tja, zou opzich wel naar Finland willen; maar daar is het vrij lastig als buitenlander zijnde..

Vergeet trouwens niet dat de vaste lasten in een land als Polen ook stukken lager zijn als hier.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_120680873
Een paar dagen geleden een mail gehad van een niet nader te noemen uitzendbureau:

Hoi Mint_Clansell,

Het is al weer even geleden dat wij contact hebben gehad en ik ben benieuwt :') hoe het met je gaat! Helaas heb ik jou tot op heden niet kunnen benaderen voor een vacature, omdat wij geen vacature hebben binnengekregen die aansluit op je CV en ambities.

Voor de goede orde: ik heb me daar ongeveer 9 maanden geleden ingeschreven, omdat ik zou worden voorgesteld op een vacature. Nooit meer iets van gehoord, zelfs niet na herhaaldelijk bellen.

Ik vind het nogal ongeloofwaardig voor een uitzendbureau, die zegt zich te specialiseren in het werven en aanbieden van administratief en financieel personeel, dat ze in die 9 maanden geen enkele vacature hebben gehad die aansloot op mijn cv en ambities.
pi_120681365
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb afgelopen dagen mijn vriendin in Polen bezocht, merkte dat daar de economie, qua banen, voor bijvoorbeeld IT'ers en accountancy behoorlijk aantrekt (Cisco, Aon, Heineken etc..)

Maarja, dan zit je vast aan een salaris van nog geen 20k bruto! No wonder dat die mensen terug gaan naar het buitenland.
hoe kan je in godsnaam in een paar dagen weten hoe de banensector daar werkt :?

net als een pool hier in de grote stad rondloopt. massa's raamvacatures bij de bureau's.......maar in het echt :')
  zondag 23 december 2012 @ 23:39:27 #65
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120698337
Ik hoop dat ik morgen niet aangenomen wordt.

Zo wel dan mag ik zwaar gehandicapte mensen gaan wassen en luiers verschonen :')
  maandag 24 december 2012 @ 00:37:04 #66
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_120701203
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 23:39 schreef RickoKun het volgende:
Ik hoop dat ik morgen niet aangenomen wordt.

Zo wel dan mag ik zwaar gehandicapte mensen gaan wassen en luiers verschonen :')
Eigenlijk hoop ik wel dat je wordt aangenomen en dat je dan nee kunt zeggen, met je reden vanwege wassen en verschonen. Misschien is er dan wel iets anders te regelen, bv. activiteiten begeleider ofzo.
  maandag 24 december 2012 @ 01:09:00 #67
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120702661
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 00:37 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Eigenlijk hoop ik wel dat je wordt aangenomen en dat je dan nee kunt zeggen, met je reden vanwege wassen en verschonen. Misschien is er dan wel iets anders te regelen, bv. activiteiten begeleider ofzo.
Dat zou echt super zijn.
Het is niet dat ik me er te goed voor voel vanwege mn afgeronde studie (hbo mwd) maar ik kan (en wil) zulke activiteiten liever niet doen.
Gesprekvoering en daadwerkelijk mensen begeleiden (of desnoods slaapdiensten) vind ik een stuk fijner.

Ik snap dat ik eigenlijk alles moet aannemen, maar dit is nu nét iets waar ik in de zorgsector weinig te maken wil hebben :@ moet al bijna overgeven als ik mn broer zn baby zie verschonen :')
pi_120723649
Wat zouden jullie doen als je op de eerste werkdag bij je nieuwe/oude werk elders een solli hebt? Ze hebben nu kersvakantie en degene bij wie ik verlof moet vragen is zelfs pas wat dagen later aanwezig. ;( Totale paniek nu. Bedrijf waar ik het gesprek heb was niet bereid te schuiven.

De boel maar afblazen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 december 2012 @ 17:00:32 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120723693
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 16:59 schreef _Arual_ het volgende:
Wat zouden jullie doen als je op de eerste werkdag bij je nieuwe/oude werk elders een solli hebt? Ze hebben nu kersvakantie en degene bij wie ik verlof moet vragen is zelfs pas wat dagen later aanwezig. ;( Totale paniek nu. Bedrijf waar ik het gesprek heb was niet bereid te schuiven.

De boel maar afblazen?
Heel vreemd dat je sollicitatie gesprek niet kan/mag schuiven. Normaal gesproken zijn er altijd wel mogelijkheden.
pi_120723792
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heel vreemd dat je sollicitatie gesprek niet kan/mag schuiven. Normaal gesproken zijn er altijd wel mogelijkheden.
het kon alleen een uurtje vroeger...
  maandag 24 december 2012 @ 17:03:03 #71
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120723804
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 16:59 schreef _Arual_ het volgende:

De boel maar afblazen?
Je hebt voordeel dat je oude werkgever je kent, verzin een noodgeval. Ketel die naar beneden is gestort ^O^
-weg-
pi_120723936
quote:
6s.gif Op maandag 24 december 2012 17:03 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Je hebt voordeel dat je oude werkgever je kent, verzin een noodgeval. Ketel die naar beneden is gestort ^O^
Heb in mijn paniek al een mail naar PZ gestuurd met de vraag of ik een vraag mocht stellen :+ dus dat is geen optie meer. Wil er ook gewoon eerlijk over zijn, maar ik zit wel met een nieuwe leidinggevende. Had met PZ willen overleggen over mijn aanpak, maar nu is het gesprek al véél sneller dan gedacht. -O-
pi_120723983
dubbel, oeps :|W
  maandag 24 december 2012 @ 19:03:17 #74
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120729236
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 17:05 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Heb in mijn paniek al een mail naar PZ gestuurd met de vraag of ik een vraag mocht stellen :+ dus dat is geen optie meer. Wil er ook gewoon eerlijk over zijn, maar ik zit wel met een nieuwe leidinggevende. Had met PZ willen overleggen over mijn aanpak, maar nu is het gesprek al véél sneller dan gedacht. -O-
Heb je gezegd wat de vraag mocht zijn? Zo niet, dan is alsnog de ketel naar beneden gestort. Die kolere aardbevingen ook altijd :(
-weg-
  dinsdag 25 december 2012 @ 12:11:12 #75
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120753364
Heb het ook een keer gehad dat ik een mail kreeg voor een gesprek op een dag dat ik echt niet aanwezig kon zijn. Vriendelijk terug gemaild met daain een aantal dagen dat ik wel kon.
Nee, het ging echt niet op een andere dag volgens hun en werd toch echt verzocht op hun voorkeurs dag aanwezig te zijn, anders ging het hele verhaal niet door.

Ik wederom teruggemaild dat ik bij mijn eerdere opmerking bleef en dat het dan 'helaas pindakaas' was.

Een dag later werd ik gebeld om een andere dag en tijdstip te plannen.

m.a.w.; Als zij serieuze interesse hebben in je, dan maken ze het wel mogelijk.
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:04:58 #76
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120754781
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:11 schreef Limburg82 het volgende:
Heb het ook een keer gehad dat ik een mail kreeg voor een gesprek op een dag dat ik echt niet aanwezig kon zijn. Vriendelijk terug gemaild met daain een aantal dagen dat ik wel kon.
Nee, het ging echt niet op een andere dag volgens hun en werd toch echt verzocht op hun voorkeurs dag aanwezig te zijn, anders ging het hele verhaal niet door.

Ik wederom teruggemaild dat ik bij mijn eerdere opmerking bleef en dat het dan 'helaas pindakaas' was.

Zij zit volgens mij in een branche waarin de werkloosheid vele malen hoger is dan in een andere branches. Het zou zomaar kunnen, dat ze dan denken; "Oooh, kun je niet? Jammer voor jou, gelukkig voor ons hebben we nog 400 kandidaten waaruit we kunnen kiezen." Dit gebeurt bij ons op kantoor bij vacatures waar er meer dan 100 mensen op solliciteren. Die zeldzame specialist, daar wordt uiteraard wel de reet van gelikt :P
-weg-
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:51:43 #77
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120756282
Ik neem aan dat 380 van die 400 sollicitanten al op grond van hun cv in de prullenbak zijn beland.
Die selectie heeft Arual al doorstaan. Indien ze bij de favorieten hoort, krijgt ze met een beetje pushen haar gesprek wel. Maar da's mijn mening.
pi_120756390
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:11 schreef Limburg82 het volgende:

Ik was al aan het typen wat domme_gans typte. Het is inderdaad 'voor jou tien anderen'. Als ze in mijn branche iemand willen die niet alleen aan alle vacature-eisen voldoet, maar ook kan vuurvreten en een olympische medaille heeft, dan vinden ze die.

Heb inmiddels contact gehad met iemand van PZ, en toestemming om vrij te nemen. Hij zei zelf niet eens te wíllen weten om wat voor belangrijke afspraak het dan ging (het is niet lastig raden in dit geval). Nu nog een bericht sturen naar mijn leidinggevende, maar dat is dan meer ter kennisgeving.Voelt alsnog lomp, het zij zo...
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:01:36 #79
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120756671
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:51 schreef Limburg82 het volgende:
Ik neem aan dat 380 van die 400 sollicitanten al op grond van hun cv in de prullenbak zijn beland.
Die selectie heeft Arual al doorstaan. Indien ze bij de favorieten hoort, krijgt ze met een beetje pushen haar gesprek wel. Maar da's mijn mening.
Ik denk dat die 380 die in de prullbenbak veels the hoog is, als je weet wat de branche van Aural is. De werkloosheid is enorm en de concurrrentie is moordend in die branche op dit moment.
-weg-
pi_120756676
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:51 schreef Limburg82 het volgende:
Ik gok dat er nog vijf anderen in de race zijn. En ik denk dat die stuk voor stuk prima inzetbaar zijn, voldoen aan alle eisen, en dat het nu echt gaat om details.

Ik heb een keer op een communicatie-afdeling gewerkt waar ze vier mensen uit mochten nodigen voor een gesprek. Uit de honderden brieven kwamen ze tot een top 5 van perfecte kandidaten. Waar selecteer je dan op? Nou, nummer vijf had een fotootje van zichzelf opgestuurd. Op de achtergrond stond vaag zichtbaar een glaasje wijn. Zij werd afgewezen met als motivatie dat je je als communicatiemedewerker goed moet presenteren, en alcohol past niet in dat plaatje.

Maar goed, het is opgelost en ik realiseer me: luxeprobleem.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Arual_ op 25-12-2012 14:43:53 ]
pi_120811069
Ik ben nog ouderwets denk ik...it goes my way or the highway.
Tot nu toe altijd nog mee weggekomen (laatste carrierechange was 4 jaar geleden en ben nu 40)
pi_120811832
Vanmiddag contract tekenen *O*
En Salaris is al rond *O*

Is helemaal goed gekomen O+
pi_120812314
quote:
17s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:54 schreef charmed_angel het volgende:
Vanmiddag contract tekenen *O*
En Salaris is al rond *O*

Is helemaal goed gekomen O+
Goede afsluiting van dit jaar en meteen een goed begin voor het nieuwe jaar. ^O^

Waren ze erg teleurgesteld dat je nog afhaakte voor die tijdelijke baan?
pi_120812713
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Goede afsluiting van dit jaar en meteen een goed begin voor het nieuwe jaar. ^O^

Waren ze erg teleurgesteld dat je nog afhaakte voor die tijdelijke baan?
Die moet ik nog afbellen straks _O-

Maar wil eerst het contract getekend hebben :@
pi_120818209
Gefeliciteerd charmed_angel! :D

Voor mijn vader regende het de laatste week weer afwijzingen helaas.

Zelf vannacht nog een sollicitatie verstuurd op een vacature die kennelijk sinds 18 december online stond, maar welke ik nog niet had gezien. Er stond geen sluitingsdatum bij, maar omdat hij al een tijdje online stond maar zo snel mogelijk een sollicitatie gestuurd. Om half 2 snachts dus. B-)
pi_120819342
Morgen eindelijk ook weer eens een gesprek. Zou leuk zijn als ik ook het nieuwe jaar goed in ga. :Y

Had een tijdje geleden ergens gesolliciteerd voor een functie, maar ze stuurde me een paar dagen later een mailtje dat ze wat anders voor me hadden. Het zou heel goed bij mij passen toen ze mijn cv zagen. Dat zeiden ze zo in het mailtje. Dus ben benieuwd morgen wat er uit komt. O-)

Moet toch echt wat werk erbij hebben, want verdien gewoon te weinig nu met dat andere kleine baantje. ;(

School (omscholing) gaat helaas ook heel lastig worden voor mij. Zeker omdat in 2015 die studiefinanciering wordt afgeschaft, en het een sociaal leningstelsel wordt. Of er moet een wonder gebeuren dat ik alsnog een keer een BBL plek kan vinden. Maar dat is echt super lastig nu. :r
  donderdag 27 december 2012 @ 15:39:52 #87
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_120820331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:14 schreef Vault-Boy het volgende:
Zou leuk zijn als ik ook het nieuwe ja

Of er moet een wonder gebeuren dat ik alsnog een keer een BBL plek kan vinden. Maar dat is echt super lastig nu. :r
Dat eerste hoop ik voor velen hier.. :Y

Ik heb toen een aantal jaren geleden mijn BBL-plek gevonden via Ecabo.
Hier heb je een overzicht alle openstaande leerwerkplekken per opleiding en functie :)

Wel op MBO-niveau zie ik, maar wellicht is dit wel een ingang voor je! :)

Eventueel kun je ook nog filteren op locatie/plaats ..

[ Bericht 4% gewijzigd door Rijstebuiltje op 27-12-2012 15:50:50 ]
pi_120820693
quote:
17s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Dat eerste hoop ik voor velen hier.. :Y

Ik heb toen een aantal jaren geleden mijn BBL-plek gevonden via Ecabo.
Hier heb je een overzicht alle openstaande leerwerkplekken per opleiding en functie :)

Eventueel kun je ook nog filteren op locatie/plaats ..
Je quote bericht doet raar zie ik :?

Hoe oud was jij toen je een BBL plek had gevonden. Ik ben namelijk al best oud voor veel bedrijven om mij te kunnen en willen opleiden ;( Ik heb zelf in het verleden ook al een BBL traject doorlopen, maar toen was ik 18 en ging het allemaal nog wat makkelijker.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:54:44 #89
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_120823519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:50 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Je quote bericht doet raar zie ik :?

Hoe oud was jij toen je een BBL plek had gevonden. Ik ben namelijk al best oud voor veel bedrijven om mij te kunnen en willen opleiden ;( Ik heb zelf in het verleden ook al een BBL traject doorlopen, maar toen was ik 18 en ging het allemaal nog wat makkelijker.
Mis je er iets in? Dan corrigeer ik het voor je indien nodig?
Anders wil ik m nog wel goedzetten voor je..

Ik was 19 toen ik mijn BBL-plek vond, en het was idd in een periode dat het nog iets makkelijker ging.. Ik ben nu 26 ! :)

Hoe "jong" ben je nu dan ? :)
Ik zag in een topic dat je 25 bent, probeer het gewoon eens via die site ik je stuurde.
Zag namelijk voorbij komen dat je MBO wil doen. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Rijstebuiltje op 27-12-2012 17:00:28 ]
pi_120829295
quote:
17s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Mis je er iets in? Dan corrigeer ik het voor je indien nodig?
Anders wil ik m nog wel goedzetten voor je..

Ik was 19 toen ik mijn BBL-plek vond, en het was idd in een periode dat het nog iets makkelijker ging.. Ik ben nu 26 ! :)

Hoe "jong" ben je nu dan ? :)
Ik zag in een topic dat je 25 bent, probeer het gewoon eens via die site ik je stuurde.
Zag namelijk voorbij komen dat je MBO wil doen. :)

Oh nee hoor ik mis er niets in. :@ Alleen zag dat het bericht voor de helft werd afgekapt.

Ik ben inderdaad 25. En ja ik zal toch eerst het MBO moeten doen voordat ik überhaupt HBO aan zou kunnen. Het probleem met MBO is dat je toch met 15 a 16 jarige in de klas komt te zitten. Dat is nou ook niet echt motiverend als je snapt wat ik bedoel. Daarom heb ik veel liever een BBL plek, maar ja dat gaat ook erg lastig worden ben ik bang ;(

En dan komt natuurlijk ook nog `bij dat die studiefinanciering vanaf 2015 afgeschaft wordt. Dus in principe krijg ik dan nog maar 2 jaar studiefinanciering en de rest zal ik maar moeten lenen. Ik blijf wel werken naast school maar toch. :{
  donderdag 27 december 2012 @ 19:19:29 #91
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_120830187
Ik snap wat je bedoeld hoor.. tis ook lastig! :{
Die ene dag in de week dat ik op school zat (ik was trouwens 18, niet 19), vonden de lessen plaats in een Open Leerlingen Centrum, de vakken die ik kreeg werden daar ook gegeven..

Soms zaten daar mensen van 21 jaar en ouder bij, die nog een opleiding wilde doen.. :)
Ik kreeg geen eens stufi tijdens mijn BBL-opleiding..
Die kreeg ik alleen als ik een BOL-opleiding ging volgen.. :{

Tijdens mijn BBL-opleiding kreeg ik trouwens gewoon salaris + reiskosten via het bedrijf waar ik die overige 4 dagen in de week werkte :)

Heb je voor de aardigheid al gekeken op de link, die ik je stuurde ?
  donderdag 27 december 2012 @ 22:10:17 #92
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120839019
Moet zeggen dat de huidige banencombinatie (36 uur p/w bij overheidsorganisatie en gemiddeld 5 uur p/w bij PostNL) me goed bevalt; een uitstekende afwisseling tussen kantoor- en buitenwerk en het gecombineerd salaris is voor mijn begrippen royaal te noemen ... ! Precies het scenario die ik in geheel 2012 poogde te realiseren maar tot enkele weken geleden niet lukte.

Minpunt is dat de betrekking bij de overheidsorganisatie wellicht tijdelijk is (project), maar wellicht valt er op den duur een contractverlenging uit te slepen. Komende 2 maanden lig ik nog op koers, zo lijkt het.
pi_120849372
Respect voor jou Missionphailed! (of toch mission accomplished?)
pi_120859970
quote:
17s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik snap wat je bedoeld hoor.. tis ook lastig! :{
Die ene dag in de week dat ik op school zat (ik was trouwens 18, niet 19), vonden de lessen plaats in een Open Leerlingen Centrum, de vakken die ik kreeg werden daar ook gegeven..

Soms zaten daar mensen van 21 jaar en ouder bij, die nog een opleiding wilde doen.. :)
Ik kreeg geen eens stufi tijdens mijn BBL-opleiding..
Die kreeg ik alleen als ik een BOL-opleiding ging volgen.. :{

Tijdens mijn BBL-opleiding kreeg ik trouwens gewoon salaris + reiskosten via het bedrijf waar ik die overige 4 dagen in de week werkte :)

Heb je voor de aardigheid al gekeken op de link, die ik je stuurde ?
Ja ik ken de site hoor :) Toen ik jaren geleden een BBL plek zocht had ik die site ook gebruikt :)

Bij BBL krijg je idd geen stufi omdat je al een maandsalaris krijgt. Daarom wil ik dat zoveel liever doen dan een BOL opleiding. In de zorg kan je bijvoorbeeld veel makkelijker een BBL plek vinden, maar dat moet ook maar net je ding zijn snap je. ;)
  Moderator / Redactie FP vrijdag 28 december 2012 @ 13:42:54 #95
Brabo Bastard
pi_120860479
Nou, gisteren tweede gesprek/assessment gehad in Sittard. Ging me beter af dan ik had gedacht, een stel SQL-queries maken en code schrijven + fouten opsporen. Hoor volgende week meer.

Vandaag gesprek gehad voor vacature Functioneel Ontwerper in Den Bosch. Had 2e Kerstdag gereageerd en werd gisteren ochtend gebeld :P Gesprek ging ook vrij goed, ook meegekeken op de werkvloer en we zagen al snel aanknopingspunten waar ik ook ervaring mee had. Liep ook uit; er was een uur gepland en 2,5 uur later stond ik buiten. Ook hier hoor ik volgende week meer. Ben hier positiever over dan Sittard, maar wie weet wat er gebeurd :)
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:05:10 #96
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_120861412
gesolliciteerd, juiste werkervaring krijg je dit te horen

Hartelijk bedankt voor jouw sollicitatie. Helaas sluit jouw cv niet aan op het gestelde profiel.

:')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_120861477
Bellen en vragen of ze dat kunnen toelichten.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 28 december 2012 @ 14:14:29 #98
Brabo Bastard
pi_120861805
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:05 schreef cherrycoke het volgende:
gesolliciteerd, juiste werkervaring krijg je dit te horen

Hartelijk bedankt voor jouw sollicitatie. Helaas sluit jouw cv niet aan op het gestelde profiel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zeg doen.
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:28:06 #99
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_120862394
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
er mochten niet te veel wisselingen van werkgever zijn in het verleden.

heb 3 en half jaar bij eenzelfde werkgever gewerkt beetje lullig
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_120864591
Het verbaast dat werkgevers en uitzendbureaus ook nu deze smoes blijven gebruiken, zeker in het zwakke economische klimaat waar we de laatste jaren in verkeren en waar je alleen met veel geluk een vast contract krijgt.
pi_120881788
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het verbaast dat werkgevers en uitzendbureaus ook nu deze smoes blijven gebruiken, zeker in het zwakke economische klimaat waar we de laatste jaren in verkeren en waar je alleen met veel geluk een vast contract krijgt.
Beetje jammer inderdaad.
pi_120902704
Eigenlijk wel raar, want het heeft ook zijn sterke/positieve kant als je een paar keer van werk gewisseld hebt. Je staat open voor nieuwe uitdagingen, je kent de branche beter als je werkgevers in dezelfde branche zitten en wellicht pik je dingen sneller op omdat je een paar keer onderaan begonnen bent. Zo even uit losse mouw een paar verkooppuntjes.

Voor alles valt eigenlijk wel een positieve benadering te verzinnen.

Mijn spontane sollicitatie gaat wel goed, in ieder geval heb ik de detacheerder weten te overtuigen van mijn sterke/matchende punten (ik leg daar altijd de nadruk op maar ben wel eerlijk over zwaktes) en bleek van hun kant dat de eisen lager waren dan in de vacature was gesteld. De vacature schetste een beeld van een mid-career functie. Alleen ligt nu wel de vraag op tafel of ik naar de andere kant van het land wil verhuizen voor deze functie indien ze alleen een tijdelijk contract zonder kans op vast kunnen bieden. Voordat ik antwoord geef op deze vraag willen ze niet verder met de procedure. Ik heb niet gelijk ja gezegd omdat ik er even over wilde nadenken. Het vereist een flinke opoffering zonder garantie op succes. Lastige vraag eigenlijk, in principe komt het zo ongeveer neer op ga je all-in voor je droombaan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 december 2012 @ 12:58:43 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121005313
Dat je zo op de laatste dag van het jaar nog een uitnodiging krijg voor een gesprek bij een recruiter :D
pi_121032348
al zo vaak gehoord: we kiezen voor iemand met meer inhoudelijke kennis/ervaring. Gvd denk ik dan, dat weten jullie namelijk van te voren al voordat jullie mij uitnodigen. Dat valt namelijk direct uit mijn CV af te lezen.
pi_121063052
quote:
Functienaam: Medewerker Orderverwerking
Organisatie: KPN
Functieomschrijving: Als Medewerker Orderverwerking realiseer je de voorwaarden voor tijdige en correcte levering van producten en diensten aan de klant. Je voert het orderbehandelingsproces uit door voorbereiden, registeren, plannen en bewaken van de voortgang van klantorders. Je voorkomt complicaties van het leveringsproces door risico's tijdig te herkennen en daarop in te grijpen.
Functie-eisen: KPN is voor deze functie zoek naar HBO starters of HBO'ers met veel werkervaring. Wij zoeken kandidaten met goede communicatieve vaardigheden en een sterk analytisch vermogen die nauwkeuig te werk gaan en snel kunnen schakelen.
Arbeidsvoorwaarden: KPN biedt uitstekende arbeidsvoorwaarden. Het startsalaris ligt op ¤ 10,00 per uur en gaat na een half jaar al omhoog. Daarnaast biedt KPN uitstekende opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Uren per week: 36
Werk-/denkniveau: HBO / Universitair
Salarisklasse: 1600-1800
Okee, ik weet dat veel bedrijven voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en in deze barre economische tijden de lat wat hoger kunnen leggen, maar die eisen zijn lachwekkend voor wat je er voor terug krijgt. HBO / Universitair voor een veredelde data-entry baan waarbij je een hongerloontje krijgt en dan ook het liefst een HBO'er met veel ervaring voor zoekt? Zelfs voor een starter van dit niveau is dit laag, KPN.
pi_121063116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Okee, ik weet dat veel bedrijven voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en in deze barre economische tijden de lat wat hoger kunnen leggen, maar die eisen zijn lachwekkend voor wat je er voor terug krijgt. HBO / Universitair voor een veredelde data-entry baan waarbij je een hongerloontje krijgt en dan ook het liefst een HBO'er met veel ervaring voor zoekt? Zelfs voor een starter van dit niveau is dit laag, KPN.
ik heb dit werk gedaan voor tele2/kpn en verdiende 1800 netto (mbo)
was ook niet een heel intellectueel uitdagende baan.
wel hard werken
pi_121063124
Netto? Lijkt me sterk.
pi_121063344
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Netto? Lijkt me sterk.
ik meen het toch serieus.
waarom zou ik erom liegen
ging nog via het uzb en is meer dan 4 jaar geleden maar betaalde erg goed.
ruim 430 euro per week
pi_121063707
veel overwerk ?
pi_121064602
Ik heb voor kerst een sollicitatie gestuurd, maar nog niks gehoord.
Dus wil ik even nabellen, maar hoe doen jullie dat? Gewoon zeggen dat je gesolliciteerd hebt en wilt weten of het goed is aangekomen?
pi_121064849
Dat ja. En hoe lang de sollicitatieprocedure loopt.

Maar veel bedrijven waren vrij tussen kerst en oud & nieuw en wellicht deze week ook nog, dus misschien dat je daarom nog niks hebt gehoord.
pi_121064934
Retail, dus ze waren open.. maar erachteraan bellen kan nooit kwaad geloof ik?
pi_121064996
Niet als je al twee weken niets hebt gehoord.
pi_121065089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:36 schreef EilandjeOnline het volgende:
veel overwerk ?
40 uur per week van 830 tot 1700
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:13:11 #115
54772 Silmarwen
pi_121065329
Uitkering aangevraagd, ingeschreven etc etc.

Kleine kans op werk in mijn sector. Of zeg maar geen kans. Zit te kijken naar leerbanen (je moet toch wat). Tandartsassistent. Prima prima, maar dan 4 maanden onbetaalde stage. Dat kan ik niet ivm kinderopvang. :(

Vandaag nog regiomanager aan de lijn gehad "Nee, in principe word je niet verlengd tenzij... blablabla". Het is wel goed met ze. 3 Vacatures gevonden, 1 afgewezen, 1 nog niets gehoord, 1 hoor ik de eerste twee weken van januari wat van.
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:16:31 #116
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121065384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:05 schreef marcosta het volgende:

[..]

ik meen het toch serieus.
waarom zou ik erom liegen
ging nog via het uzb en is meer dan 4 jaar geleden maar betaalde erg goed.
ruim 430 euro per week
Was dat bij deze baan waarbij het dan ook my way or the highway was?
-weg-
pi_121065517
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:16 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Was dat bij deze baan waarbij het dan ook my way or the highway was?
uitzendbaan later ingeruild voor een vaste baan
wat is je punt?
omdat jij niks kan vinden of een baan vast kan houden...
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:29:24 #118
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121065638
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:23 schreef marcosta het volgende:

[..]

uitzendbaan later ingeruild voor een vaste baan
wat is je punt?
omdat jij niks kan vinden of een baan vast kan houden...
Ik heb gewoon werk hoor :)
-weg-
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 januari 2013 @ 11:31:19 #119
Brabo Bastard
pi_121065683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:13 schreef Silmarwen het volgende:
Uitkering aangevraagd, ingeschreven etc etc.

Kleine kans op werk in mijn sector. Of zeg maar geen kans. Zit te kijken naar leerbanen (je moet toch wat). Tandartsassistent. Prima prima, maar dan 4 maanden onbetaalde stage. Dat kan ik niet ivm kinderopvang. :(

Vandaag nog regiomanager aan de lijn gehad "Nee, in principe word je niet verlengd tenzij... blablabla". Het is wel goed met ze. 3 Vacatures gevonden, 1 afgewezen, 1 nog niets gehoord, 1 hoor ik de eerste twee weken van januari wat van.
Succes ermee meid! Welkom bij de club :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_121066018
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:29 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik heb gewoon werk hoor :)
Ik vind 1800 euro voor een FT job niet echt heel spectaculair betaald..
gewoon normaal maar ben dan ook geen 20 meer
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 januari 2013 @ 11:51:53 #121
Brabo Bastard
pi_121066146
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:46 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik vind 1800 euro voor een FT job niet echt heel spectaculair betaald..
gewoon normaal maar ben dan ook geen 20 meer
Dat ligt er maar net aan wat je doet. Als je manager bent is het inderdaad wat karig. Voor een helpdeskmedewerker bijvoorbeeld een redelijk (start)salaris.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_121066326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:51 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat je doet. Als je manager bent is het inderdaad wat karig. Voor een helpdeskmedewerker bijvoorbeeld een redelijk (start)salaris.
ik deed o.a dit
Als Medewerker Orderverwerking realiseer je de voorwaarden voor tijdige en correcte levering van producten en diensten aan de klant. Je voert het orderbehandelingsproces uit door voorbereiden, registeren, plannen en bewaken van de voortgang van klantorders. Je voorkomt complicaties van het leveringsproces door risico's tijdig te herkennen en daarop in te grijpen.

Afspraken maken met de monteurs en ook de technische afhandeling.
ook troubleshooten met de desbetreffende monteurs in het veld.
niet heel moeilijk maar wel hard werken.
heb nooit gedacht dat ik nou zo veel betaald kreeg lol.
maarja tis net wat je gewend bent.
ben van origine proces-operator (mbo nveau ) en daar verdien je dik 2 a 2300 netto in de 5 ploegen dienst.
ben nu computermannetje en verdien nu hetzelfde als bij tele2/KPN alleen met 12 weken vakantie
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 januari 2013 @ 12:55:31 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121067789
zojuist eerste sollicitatiegesprek gehad. Ik stap net weer thuis de deur binnen en werd gebeld door de recruiter dat ik word uitgenodigd voor een 2e gesprek *O* .

2013 begint in ieder geval positief.
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:08:52 #124
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_121068169
Dat hoop ik deze maand toch ook is te hebben....afgelopen week rond de feestdagen vrij weinig gedaan eigenlijk. Nu begint zeg maar het "normale" leven weer.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:01:25 #125
54772 Silmarwen
pi_121071717
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
zojuist eerste sollicitatiegesprek gehad. Ik stap net weer thuis de deur binnen en werd gebeld door de recruiter dat ik word uitgenodigd voor een 2e gesprek *O* .

Jij zit toch in de IT? Ik had begrepen dat het weer wat begon aan te trekken daar.

Fingers crossed in ieder geval!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 januari 2013 @ 16:13:08 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121074377
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Jij zit toch in de IT? Ik had begrepen dat het weer wat begon aan te trekken daar.

Fingers crossed in ieder geval!
Ja, beheer/organisatie kant. Sowieso geen slechte markt maar met 42 jaar trek je toch vaak (net) aan het kortste eind. Al regelmatig bij de laatste 3 gezeten van de 150 kandidaten maar dan uiteindelijk niet geworden.

Behalve goed voor je ego heb je d'r natuurlijk geen flikker aan :)
pi_121074754
Nieuw jaar, nieuwe kansen..... hoop ik...

Ik word wel aardig moe van bedrijven die niet eens terugbellen als je een bericht achterlaat op de voicemail. Brunel bijvoorbeeld. Wat een :r bedrijf..... Koning in loze beloftes....
pi_121075359
Ik hoop dat 2013 voor mij ook begint met een nieuwe uitdaging.
pi_121075555
Pffff hoe lastig is het om een bijbaan te vinden zeg. :r Ik moet blij zijn dat ik nu wel werk heb, maar dat schiet ook niet op omdat het te weinig uren zijn |:(

Nu moet ik toch maar alsnog een bijstandsuitkering aanvragen :{ Heb echt op van alles gesolliciteerd, maar het schiet gewoon totaal niet op zo. Heb binnenkort ook een gesprek voor wat vrijwilligerswerk, maar zo komt er natuurlijk ook geen geld binnen.

En als ik bij het UWV ben, dan zeggen ze altijd; ga naar school en doe een opleiding of alles aannemen wat wij hebben. Wil best naar school hoor maar zo makkelijk is dat ook niet meer. Studiefinanciering veranderd per 2015 en heb echt geen zin om te gaan lenen. :N
pi_121077247
Weet niet hoe dat in andere gemeentes gaat, maar in Amsterdam kom je in een uitkering-naar-werk traject terecht, waarbij je dan 32u per week moet werken en ook nog aantoonbaar moet solliciteren.

Tenminste, dat heb ik te horen gekregen :P Hoop toch wel iets te vinden en mijn studie af te kunnen maken. Gisteren toevallig op het nieuws dat studie afmaken goede voornemen nummer 5 is van Nederland dus ben niet de enige met dat probleem ;)
pi_121092410
@ Vault-Boy

Dat UWV denkt er altijd wel heel makkelijk over.
pi_121099647
het shitte is dat er ook zo weinig bijbanen zijn
pi_121100331
Had gister iemand van p en o aan de lijn, moest mijn motivatiebrief opsturen zodat zij t door kon sturen naar de verantwoordelijke. Er waren nu zes kandidaten.

Stuur ik het gisteren krijg ik out of office tot en met dinsdag :,)
Er even achteraan bellen of niet? Wil ook niet dat t blijft liggen...
pi_121105529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 06:19 schreef Zocalo het volgende:
Had gister iemand van p en o aan de lijn, moest mijn motivatiebrief opsturen zodat zij t door kon sturen naar de verantwoordelijke. Er waren nu zes kandidaten.

Stuur ik het gisteren krijg ik out of office tot en met dinsdag :,)
Er even achteraan bellen of niet? Wil ook niet dat t blijft liggen...
prutser had zijn out of office niet uitgezet blijkbaar
pi_121105639
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:

voor welke functie ?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 januari 2013 @ 12:22:41 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121106301
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:00 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

voor welke functie ?
Functioneel Beheer
pi_121106777
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 11:56 schreef marcosta het volgende:

[..]

prutser had zijn out of office niet uitgezet blijkbaar
nee tot komende week.
Maar gebeld en de mail wordt gewoon doorgegeven. Ook weer gerust :)
pi_121108337
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:37 schreef Zocalo het volgende:

[..]

nee tot komende week.
Maar gebeld en de mail wordt gewoon doorgegeven. Ook weer gerust :)
succes iig
pi_121111066
In mijn vakgebied lijkt het nog mee te vallen wat betreft openstaande vacatures. Ik vind in ieder geval aardig wat functies. Net een sollicitatie verstuurd!
pi_121112752
Zoektocht van vandaag heeft weer weinig vruchten afgeworpen. Er is gewoon niks in mijn vakgebied.
Erg jammer.....
pi_121113448
Googlen op functies wil ook nog wel eens helpen.
pi_121113936
Helaas, ik krijg dan alleen maar van snelle detacheringsbureaus die eigenlijk geen werk hebben of bij vacatures die ik allang gezien heb maar niet meer van toepassing zijn.
pi_121114500
Waar is Maanvis eigenlijk gebleven :') Valt me ineens op dat die nooit meer in dit topic zit _O-
  donderdag 3 januari 2013 @ 15:54:56 #144
54772 Silmarwen
pi_121114569
Heb net het aanbod gekregen voor nog 3 maanden bij mijn werk. Ik weet het niet zo goed eerlijk gezegd. Ik wil graag blijven maar heb het gevoel dat ze wachten tot iemand op een andere locatie over is, en die mijn baan wil overnemen. Bovendien mogen ze hierna mij nog maar 1 keer een tijdelijk contract aanbieden en lig ik er alsnog over 9 maanden uit.

Ik neig wel naar ja, en ondertussen maar verder zoeken naar iets anders.
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:05:28 #145
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121115006
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 15:54 schreef Silmarwen het volgende:
Heb net het aanbod gekregen voor nog 3 maanden bij mijn werk. Ik weet het niet zo goed eerlijk gezegd. Ik wil graag blijven maar heb het gevoel dat ze wachten tot iemand op een andere locatie over is, en die mijn baan wil overnemen. Bovendien mogen ze hierna mij nog maar 1 keer een tijdelijk contract aanbieden en lig ik er alsnog over 9 maanden uit.

Ik neig wel naar ja, en ondertussen maar verder zoeken naar iets anders.
Lijkt me een verstandig besluit ^O^
-weg-
pi_121115468
Gelukkig heeft Randstad leuke functies.... daar reageer ik gewoon op ALLES wat mij aanspreekt. Of het nou aansluit of niet. :)

Inmiddels al 3 sollicitaties gedaan. :)
pi_121116666
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 15:53 schreef Vault-Boy het volgende:
Waar is Maanvis eigenlijk gebleven :') Valt me ineens op dat die nooit meer in dit topic zit _O-
Die is verplicht een tijdje aan het wieberen.
pi_121116786
Beste,

Hierbij willen we je bedanken voor je reactie op een van onze vacatures.

Echter zijn er andere sollicitanten die beter aansluiten bij het gevraagde profiel.

Om die reden nemen we je sollicitatie niet verder in procedure.

We wensen je succes met eventuele verdere sollicitaties.

Ervan uitgaande je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij.

Met vriendelijke groet,

JMW Horeca

JMW Culinair

JMW Professionals

Pffff terwijl dat soort werk juist mijn enige echte ervaring is :r
pi_121117989
Je zou bijna dik gaan liegen op je CV zodat deze nauw aansluit bij een gevraagd profiel.
;)
MOKUM XXX RATED
pi_121125074
Vanmiddag een leuke functie gezien, precies wat ik zoek. Jammer genoeg bij een uitzendbureau, maar hey, beter dan werkloos zijn! Ik gereageerd, uitgebreide motivatie geschreven (zoals gevraagd op de site) en mijn laatste cv bijgevoegd. Krijg ik het volgende mailtje:

quote:
Beste Mint,

Alles goed met je?

Ik begrijp dat je weer beschikbaar komt. Deze functie staat even “on hold”.

Een paar vragen: heb je ook acquisitie gedaan?? Hoe commercieel bent je, ben je administratief ingesteld? Wat is je salaris indicatie? Spreek je talen, welke softwarepakketten gebruik je,

Ik hoor graag van je!
Dit staat verdomme gewoon allemaal in mijn cv en deels ook in de motivatie! Het is kennelijk teveel moeite om even mijn cv door te nemen alvorens te reageren? :(
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:15:40 #151
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_121125249
Nog even daargelaten dat het lijkt of het mailtje tijdens de nieuwjaarsborrel op de smartphone getikt is.
pi_121145236
Net gebeld door uitzendbureau. Waren erg enthousiast. Bedrijf heeft meerdere functies, dus gaat nu even kijken welke het beste zou passen. Belt zo terug. :)

Allemaal even duimen! :P
pi_121167968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Spezza19 het volgende:
Net gebeld door uitzendbureau. Waren erg enthousiast. Bedrijf heeft meerdere functies, dus gaat nu even kijken welke het beste zou passen. Belt zo terug. :)

Spannend hoor! Inmiddels heb ik blauwe duimen :{ .
Maarrre heb je nog wat gehoord?
pi_121168057
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Spezza19 het volgende:

Ik ga duimen *O*
pi_121169340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:56 schreef samara het volgende:

[..]

Spannend hoor! Inmiddels heb ik blauwe duimen :{ .
Maarrre heb je nog wat gehoord?
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:58 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik ga duimen *O*
Helaas hadden ze voor 1 vacature al een interne sollicitant.
Maar voor de andere functies ben ik uitgenodigd om dinsdag langs te komen op het uitzendbureau.
Dus dinsdag weer verder duimen. :D
pi_121268447
Ik zit er, na de zoveelste afwijzing, even helemaal doorheen. De kans dat je een passende baan vindt is tegenwoordig even groot als de kans dat je de staatsloterij wint, lijkt het wel.

Ik heb mijn bachelor- en masterdiploma Notarieel recht behaald aan de Universiteit van Leiden, maar de concurrentie is zo enorm groot. Ruim 60 sollicitatiebrieven hebben geresulteerd in 2 sollicitatiegesprekken. Op iedere vacature krijgen kantoren ruim 200 reacties. Ik wil ook kijken naar functies buiten het notariaat. Zijn er mensen die tips / suggesties voor mij hebben?

Ik zit er ook over te denken om deze week bij een uitzendbureau binnen te stappen. Ik heb nog nooit met een uitzendbureau te maken gehad, dus ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik heb wel telefonisch contact gehad met Randstand, maar zij hadden alleen callcenterwerk en daar ben ik niet naar op zoek. Welke ervaringen hebben jullie met uitzendbureau's? Welke uitzendbureau's raden jullie aan?

Ik hoop dat iemand me een beetje verder kan helpen.
Copthorne 2.0
pi_121269023
Zucht...

Niet dat er banen zijn maar je moet toch iets invullen elke week ...
pi_121269494
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Copthorne het volgende:
Ik zit er, na de zoveelste afwijzing, even helemaal doorheen. De kans dat je een passende baan vindt is tegenwoordig even groot als de kans dat je de staatsloterij wint, lijkt het wel.

Ik heb mijn bachelor- en masterdiploma Notarieel recht behaald aan de Universiteit van Leiden, maar de concurrentie is zo enorm groot. Ruim 60 sollicitatiebrieven hebben geresulteerd in 2 sollicitatiegesprekken. Op iedere vacature krijgen kantoren ruim 200 reacties. Ik wil ook kijken naar functies buiten het notariaat. Zijn er mensen die tips / suggesties voor mij hebben?

Ik zit er ook over te denken om deze week bij een uitzendbureau binnen te stappen. Ik heb nog nooit met een uitzendbureau te maken gehad, dus ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik heb wel telefonisch contact gehad met Randstand, maar zij hadden alleen callcenterwerk en daar ben ik niet naar op zoek. Welke ervaringen hebben jullie met uitzendbureau's? Welke uitzendbureau's raden jullie aan?

Je hoeft tegenwoordig niet te proberen om persoonlijk langs te gaan bij een uitzendbureau. Kijk op hun sites of er iets tussenzit, stuur een mail en bel er dan gelijk achteraan. Zorg dat je wat vragen hebt over de vacature, dan merken ze iig dat je oprecht interesse hebt. Wellicht dat je dan wordt uitgenodigd op de vestiging voor een intakegesprek.

Het probleem met uitzendbureaus is dat er veelal jonge tutjes zitten die jou de les willen lezen over hoe je een baan moet zoeken, voor jou gaan bepalen wat jij wel en niet zou kunnen wat betreft werk, maar vaak niet eens de moeite doen om een goed profiel van de kandidaat op te bouwen of je cv door te nemen, en het geheugen hebben van een krop sla.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mint_Clansell op 07-01-2013 14:48:02 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 14:59:56 #159
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_121270155
quote:
Het probleem met uitzendbureaus is dat er veelal jonge tutjes zitten die jou de les willen lezen over hoe je een baan moet zoeken, voor jou gaan bepalen wat jij wel en niet zou kunnen wat betreft werk, maar vaak niet eens de moeite doen om een goed profiel van de kandidaat op te bouwen of je cv door te nemen, en het geheugen hebben van een krop sla.
Ja, echt hè.
Doen alsof ze belangrijk zijn, terwijl ze geen idee hebben van het werk dat in de vacature aangeboden wordt.
Daarnaast werken ze er twee dagen in de week, waardoor ze nooit bereikbaar zijn.
pi_121270864
Werkkkkk. Ik wil werkkkkkk.

Jezus, wat een waardeloze situatie in dit land.
Ik ben nu al zover dat ik aan het solliciteren ben op functies in Belgie. Het lijkt wel of iedereen in Nederland op zoek is naar een baan. Bel ik een bedrijf (of 80), even mijn interesse tonen, krijg je de helft van de tijd al te horen dat ze al zoveel sollicitaties binnen hebben gekregen dat ze een stop hebben ingelast. Vrijdag had ik een bedrijf, vacature stond 1 dag online. Beste man vroeg of ik het naar een ander e-mail adres wou sturen, want op sollicitatie@xxx hadden ze op 1 dag al 150 mails binnen.

Ongelofelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2013 @ 15:24:49 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121271051
Elke maand 13000 werklozen erbij, dus ja het wil wel.
pi_121272730
quote:

Ik heb een beetje hetzelfde, laat de hoop op een passende baan voorlopig varen (iets met cultuur gestudeerd dus dat is helemaal hopeloos). Uberhaupt EEN baan zou al superfijn zijn.

Ergens wel bemoedigend om je statistieken bij te houden, in het voorbeeld dat jij geeft hoef je maar 30 extra brieven te schrijven om weer uitgenodigd te worden *O* Althans, zo probeer ik te denken :P

Is notarieel secretaresse geen mogelijkheid? Vanaf daar kun je misschien doorgroeien.
Raak en plezierig.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:19:35 #163
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121272887
quote:

Ik denk dat je in deze tijden blij mag zijn dat je uberhaupt iets aangeboden krijgt, eerlijk gezegd. Je zult niet de enige hoogopgeleide zijn die daar rondloopt.
-weg-
pi_121273107
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:19 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik denk dat je in deze tijden blij mag zijn dat je uberhaupt iets aangeboden krijgt, eerlijk gezegd. Je zult niet de enige hoogopgeleide zijn die daar rondloopt.
Ik heb dat ook een tijdje gedaan en je wordt echt gillend gek van dat werk. Je bent echt heel de dag maar aan het bellen, en heel de dag heb je van die zeurende mensen aan de telefoon. :r

Tuurlijk moet je blij zijn dat je wat aangeboden krijgt, maar dat werk is echt 10x niks om te doen. Misschien kan je het voor een paar weekjes doen, maar zoveel langer ook echt niet :N . Het is niet voor niets dat zoveel mensen daar weer zo snel mogelijk weg willen. :{
  maandag 7 januari 2013 @ 16:26:53 #165
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121273181
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:24 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik heb dat ook een tijdje gedaan en je wordt echt gillend gek van dat werk. Je bent echt heel de dag maar aan het bellen, en heel de dag heb je van die zeurende mensen aan de telefoon. :r

Tuurlijk moet je blij zijn dat je wat aangeboden krijgt, maar dat werk is echt 10x niks om te doen. Misschien kan je het voor een paar weekjes doen, maar zoveel langer ook echt niet :N . Het is niet voor niets dat zoveel mensen daar weer zo snel mogelijk weg willen. :{
Dat het kutwerk is, dat ben ik met je eens. Maar je met een Msc werkloos in de bijstand zitten te verpieteren is ook niet alles.
-weg-
pi_121273300
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:26 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Dat het kutwerk is, dat ben ik met je eens. Maar je met een Msc werkloos in de bijstand zitten te verpieteren is ook niet alles.
Dat is ook weer zo ;)

Het is gewoon echt een kuttijd nu :r Vroeger kon je zo aan de slag met je mooie papiertje en nu is het juist het tegenovergestelde :N
  maandag 7 januari 2013 @ 16:34:12 #167
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121273518
quote:

Notarieel is momenteel inderdaad lastig. Zeker als je opzoek bent naar een kandidaatsplek. Afhankelijk van je cijfers, werkervaring en stagebeoordeling/contacten kan dat tussen de 4 en 9 maanden duren. Verstandig is ook om weer contact op te nemen met je stage adres, eventueel een nieuwe stage te gaan lopen of aan te melden bij een zelfstandige of kleiner kantoor als ondersteuning. De werkervaring zorgt ervoor dat je on top of the game blijft en daarnaast kom je op die manier sneller in aanmerking voor een opening.

Ook is het natuurlijk handig om nog even in je bijbaan te blijven. Daarmee kan je in ieder geval de huur betalen en ondertussen verder zoeken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121276506
Nou, vlak na het afhandelen van de vorige sollicitatieprocedure dient zich alweer een nieuwe kans aan. Blijkbaar ben ik nu gezien, begint m'n inmiddels jarenlange inzet eindelijk z'n vruchten af te werpen, ben ik toe aan een volgende carrierestap en mag ik misschien eindelijk gaan doen wat ik eigenlijk wil gaan doen.
pi_121283585
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:49 schreef Daboman het volgende:
Nou, vlak na het afhandelen van de vorige sollicitatieprocedure dient zich alweer een nieuwe kans aan. Blijkbaar ben ik nu gezien, begint m'n inmiddels jarenlange inzet eindelijk z'n vruchten af te werpen, ben ik toe aan een volgende carrierestap en mag ik misschien eindelijk gaan doen wat ik eigenlijk wil gaan doen.
jij blijft bezig!
ik krijg ook iedere week uitnodigingen voor gesprekken(sta nog op monster en vacaturekrant en dergelijke) en dat allemaal met mijn vapro-a lol.
mijn broer is ook operator en is nu 46 en die kan ook nog overal terecht
pi_121284588
Wat fijn voor je.
pi_121285022
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:14 schreef marcosta het volgende:

[..]

jij blijft bezig!
ik krijg ook iedere week uitnodigingen voor gesprekken(sta nog op monster en vacaturekrant en dergelijke) en dat allemaal met mijn vapro-a lol.
mijn broer is ook operator en is nu 46 en die kan ook nog overal terecht
Ja ik ben al jarenlang bezig met binnenkomen op iets dat ik ECHT wil. Operator kwam alleen maar toevallig op m'n pad. Stomme gemene boze buitenwereld. Misschien een luxepositie omdat ik wel werk heb en goed verdien, maar je hebt gestudeerd, je bent jong, je wil wat. Je stapt lager in de arbeidsmarkt om die veeleisende werkgevers tegemoet te komen. Je gaat aan de slag met feedback uit sollicitaties. Je doet allerlei extra dingen die niet eens in je functieomschrijving staan. In je vrije tijd doe je vrijwilligerswerk voor wat extra persoonlijke groei. Maar het resultaat blijft maar uit en uit. In plaats daarvan moet je om de zoveel tijd elke keer opnieuw solliciteren. Je weet dat wat je wil niet eens onrealistisch is. Je hoeft geen directeur te worden of 4000 bruto per maand te verdienen. Je bent al verschillende keren geschikt geacht voor datgene dat je wil en zelfs aanbevolen. Maar je wordt nooit aangenomen. Voel je je dan even genaaid.

Ik heb nu voor het eerst sinds kort dat ik me enigszins gezien voel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Daboman op 07-01-2013 20:42:51 ]
pi_121286695
Morgen weer eens een gesprek bij een uitzendbureau..... Ben benieuwd of het deze keer wat gaat worden.
pi_121288093
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:37 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ja ik ben al jarenlang bezig met binnenkomen op iets dat ik ECHT wil. Operator kwam alleen maar toevallig op m'n pad. Stomme gemene boze buitenwereld. Misschien een luxepositie omdat ik wel werk heb en goed verdien, maar je hebt gestudeerd, je bent jong, je wil wat. Je stapt lager in de arbeidsmarkt om die veeleisende werkgevers tegemoet te komen. Je gaat aan de slag met feedback uit sollicitaties. Je doet allerlei extra dingen die niet eens in je functieomschrijving staan. In je vrije tijd doe je vrijwilligerswerk voor wat extra persoonlijke groei. Maar het resultaat blijft maar uit en uit. In plaats daarvan moet je om de zoveel tijd elke keer opnieuw solliciteren. Je weet dat wat je wil niet eens onrealistisch is. Je hoeft geen directeur te worden of 4000 bruto per maand te verdienen. Je bent al verschillende keren geschikt geacht voor datgene dat je wil en zelfs aanbevolen. Maar je wordt nooit aangenomen. Voel je je dan even genaaid.

Ik heb nu voor het eerst sinds kort dat ik me enigszins gezien voel.
ik volg deze topics al vanaf het begin en ook jou en het komt je toe.
nu gun ik iedereen het beste hoor daar niet van maar jij hebt veel offers gebracht en het s fijn om te horen dat het eindelijk zijn vruchten afwerpt.
we hebben allemaal een "lucky break"nodig.
net die persoon tegenkomen die het WEL ziet zitten.
pi_121304912
Ok echt even een stomme vraag. Maar ik ben een open sollicitatie aan het schrijven.

En volgens mij heb ik een speelfout maar het klinkt zo anders en ongewoon dus ben er niet zeker over.

Ik had u staan in de volgende zin: "Naar aanleiding van het bekijken van .. site wil ik graag een open sollicitatie doen naar de functie van pedagogisch medewerkster binnen jullie kinder opvang."
Maar volgens mij moet het uw zijn.

Verder als ik boven in de brief jullie kinderopvang schrijf. Moet ik dat ook doen onder aan de brief denk ik he. Want dat klinkt het stom als ik uw kinderopvang schrijf.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_121305252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Ok echt even een stomme vraag. Maar ik ben een open sollicitatie aan het schrijven.

En volgens mij heb ik een speelfout maar het klinkt zo anders en ongewoon dus ben er niet zeker over.

Ik had u staan in de volgende zin: "Naar aanleiding van het bekijken van .. site wil ik graag een open sollicitatie doen naar de functie van pedagogisch medewerkster binnen jullie kinder opvang."
Maar volgens mij moet het uw zijn.

Verder als ik boven in de brief jullie kinderopvang schrijf. Moet ik dat ook doen onder aan de brief denk ik he. Want dat klinkt het stom als ik uw kinderopvang schrijf.
'Jullie' is niet het meervoud van 'u'. Met 'u' kun je namelijk zowel een individu als een groep mensen aanspreken. Beter kies je dus voor 'u' en voor het bezittelijke voornaamwoord gebruik je dan 'uw'. En vergeet ook niet om 'kinderopvang' als één woord te schrijven.
pi_121305309
In mijn brief staat het als 1 woord. Dat is een fout in de haast denk ik. Maar wat zet ik er nu voor u of uw?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:42:13 #177
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_121305358
Uw...want bezittelijk.
Hallon!
pi_121305389
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:42 schreef BlueMage het volgende:
Uw...want bezittelijk.
Dank u
pi_121305896
Komt er nog iets achter het bijvoegelijk voornaamzetsel, dan is het uw.

Uw = bezittelijk, zoals: uw kinderopvang
U = persoonlijk. Heeft u, u bent etc
pi_121306004
"u site" of "u kinderopvang" klinkt ook voor geen meter
pi_121306131
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
het bijvoegelijk voornaamzetsel
het wat? :')
pi_121307983
donderdag gesprek!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 8 januari 2013 @ 16:53:34 #183
Brabo Bastard
pi_121316690
Morgen tweede gesprek met een man die de afdeling coördineert. Als dat van beide kanten goed bevalt kan er een proefplaatsing plaatsvinden :)

Ben benieuwd!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_121318168
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:12 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

het wat? :')
;)

Ik geloof dat ik iets te vroeg heb gejuichd. Het was me even ontschoten dat 50% van de vacatures online al (maanden) zijn ingevuld, op on hold staan of zijn vervallen. :')
pi_121319557
Leuk is dat he? Zo heb ik een tijdje geleden gereageerd op een vacature op manpower.nl staat, krijg ik als antwoord terug dat hij al vervuld is. Vacature staat nu nog steeds op hun website.... :(
pi_121321054
Vandaag interview gehad voor groot internationaal bedrijf. Ben door de volgende ronde. Moet nu even wat toetsjes maken, ben ik er door dan mag ik volgende week langskomen voor de laatste gesprekken. Mits dat lukt, kan ik binnen 14 dagen aan het werk.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 8 januari 2013 @ 20:30:09 #187
Brabo Bastard
pi_121326155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Vandaag interview gehad voor groot internationaal bedrijf. Ben door de volgende ronde. Moet nu even wat toetsjes maken, ben ik er door dan mag ik volgende week langskomen voor de laatste gesprekken. Mits dat lukt, kan ik binnen 14 dagen aan het werk.
Succes!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_121341197
En ik zit nu in de bizarre situatie dat ik moet kiezen uit twee banen. Eentje biedt op alle vlakken betere arbeidsvoorwaarden, de ander (oude werkgever) geeft direct een vast contract...

Ik stres nu serieus harder dan toen ik geen werk had :{
pi_121341201
dubbel

[ Bericht 100% gewijzigd door _Arual_ op 09-01-2013 07:27:53 (iets op de iPad doet raar) ]
pi_121345308
In deze tijd? Voor een vast contract gaan. :Y
pi_121345509
Een vast contract is ook niet meer zo vast hoor. :)
Maar bij welke organisatie voel je je beter? Welke biedt meer ontwikkelingsmogelijkheden op termijn. Waar mag je leuker werk gaan doen?
Kijk eens of je anders een dagje/middagje/uurtje mee kunt lopen bij die andere organisatie. Kijk of het klikt met het team e.d.
En maak een lijstje met voors en tegens. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:11:14 #192
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121345563
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 07:26 schreef _Arual_ het volgende:
En ik zit nu in de bizarre situatie dat ik moet kiezen uit twee banen. Eentje biedt op alle vlakken betere arbeidsvoorwaarden, de ander (oude werkgever) geeft direct een vast contract...

wat zegt je buikgevoel? de mijne de eerste.
je oude werkgever is niet voor niets een oud-werkgever. teruggaan is net zoiets als het weer proberen met een ex. In theorie een leuk idee, maar vaak werkt het neit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121347990
Als je echt niets kunt vinden kan je altijd nog bij een uitzendbureau gaan werken.. Wat een incompetente mutsen lopen daar rond zeg.
Afspraken niet nakomen, te laat of niet terugkoppeling geven enz. En maar verwachtten dat jij om de haverklap langs kunt komen voor een kort gesprek WANT. dat is hun toegevoegde waarde. Yeah right
pi_121348111
Ik ben er klaar mee..... het enige dat er te vinden is qua vacatures waar ik eventueel op kan reageren, dat zijn werkgevers die minder bieden dan mijn WW uitkering.

Ik stop er mee :r
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2013 @ 12:30:30 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121348115
Na 4 maanden stuurt het UWV me zowaar 3 vacatures. Alle 3 net buiten mijn expertisegebied, dus nutteloos, maar toch!
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 januari 2013 @ 12:35:08 #196
Brabo Bastard
pi_121348230
Jeuj! Proefplaatsing voor een maand gaat door! *O*

Afwachten natuurlijk, maar het is in ieder geval een stap in de juiste richting!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_121348317
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:30 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben er klaar mee..... het enige dat er te vinden is qua vacatures waar ik eventueel op kan reageren, dat zijn werkgevers die minder bieden dan mijn WW uitkering.

Ik stop er mee :r
je hebt nog even toch?

Maar als je uitkering straks afloopt, dan zal je het straks toch aan moeten aannemen ;)
pi_121348408
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:38 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

je hebt nog even toch?

Maar als je uitkering straks afloopt, dan zal je het straks toch aan moeten aannemen ;)
Mja, dat ik nog even heb wil nog niet zeggen dat ik fijn thuis zit.... En zal nooit en te nimmer een baan accepteren die minder betaald dan mijn WW....
Ik ben de arrogante houding van uitzendbureaus ook een beetje zat. Als ik ze opbel met de mededeling dat ik heel graag wil werken en dat ze een baan voor mij moeten zoeken (zoals ze vroeger altijd deden) dan zeggen ze; kijk maar op onze website en dan horen we wel van je.

:r :r
pi_121348726
Tja, de tijd dat uitzendbureaus zich eens extra zouden inspannen voor de mensen die hun database vullen en daarmee hun bestaansrecht verzekeren is al lang en breed voorbij.

Het irriteert me dat je vaak van die tutjes tegenover je hebt, die - nog nat achter de oren - jou gaan vertellen hoe je werk moet zoeken en vaak met een air van heb ik jou daar.

Vroeger kwamen ze tenminste 9 van de 10x hun afspraken nog na. Dat is tegenwoordig ook ver te zoeken. De tijd dat je nog echt dezelfde dag wordt teruggebeld (als ze je al terugbellen) is al lang over.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2013 @ 12:54:26 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121348829
Uitzendbureau's begin ik niet eens aan. Werving & selectie probeer ik ook te vermijden. Het blijven allemaal gewoon veredelde koppelbazen. Misselijk onbetrouwbaar volk.
pi_121348838
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 07:26 schreef _Arual_ het volgende:

wat een luxeprobleem :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_121348867
Uiteraard werkt werk.nl niet :')

Problemen met digid....

Wel mooi ook dat de foutmelding alleen verwijst naar dat het de fout van de gebruiker is :')
pi_121349783
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:55 schreef Spezza19 het volgende:
Uiteraard werkt werk.nl niet :')

Problemen met digid....

Wel mooi ook dat de foutmelding alleen verwijst naar dat het de fout van de gebruiker is :')
http://tweakers.net/nieuw(...)ligingsprobleem.html

quote:
De overheid heeft het authenticatieplatform DigiD offline gehaald nadat er een beveiligingsprobleem was ontdekt. Het zou gaan om een 'ernstig lek'. Het platform is waarschijnlijk donderdag pas weer online.
pi_121349823
Ah, ook altijd makkelijk.....

Wat een faalhazen overheid is het toch.... Als ze nou stoppen met al die miljoenen in kansloze ICT te stoppen en wat meer WW uitbetalen.... :P
pi_121350733
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:24 schreef Spezza19 het volgende:

Wat een faalhazen overheid is het toch.... Als ze nou stoppen met al die miljoenen in kansloze ICT te stoppen en wat meer WW uitbetalen.... :P
WW nog hoger zodat jij nog minder baantjes aan neemt..
pi_121350749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:50 schreef From het volgende:

[..]

WW nog hoger zodat jij nog minder baantjes aan neemt..
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:59:10 #207
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121353559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:35 schreef El_Thijs het volgende:
Jeuj! Proefplaatsing voor een maand gaat door! *O*

Afwachten natuurlijk, maar het is in ieder geval een stap in de juiste richting!
Gefeliciteerd maar ik vraag me af waarom mensen akkoord gaat met zo'n proefplaatsing. Een werkgever moet mij graag willen hebben en anders hoeft het van mij ook niet.
pi_121353738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:59 schreef Graslul het volgende:

[..]

Gefeliciteerd maar ik vraag me af waarom mensen akkoord gaat met zo'n proefplaatsing. Een werkgever moet mij graag willen hebben en anders hoeft het van mij ook niet.
Dus je vind een proeftijd ook gek?
pi_121353753
quote:

Dit heeft echt geen zak te maken met de overheid.
pi_121353883
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit heeft echt geen zak te maken met de overheid.
Want het UWV is geen overheid?
pi_121353998
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:07 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Want het UWV is geen overheid?
De bug die men vond is niet veroorzaakt door iets waar de overheid iets aan kon doen. Die bug was ook dermate ernstig dat men het enige juiste heeft gedaan door het platform offline te halen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2013 15:10:21 ]
pi_121354025
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De bug die men vond is niet veroorzaakt door iets waar de overheid iets aan kon doen.
Je mist het punt.... laat maar
pi_121354151
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:10 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Je mist het punt.... laat maar
Nee, jij mist het punt. Je geeft de overheid de schuld van iets waar ze niks aan kunnen doen. Dus inderdaad, laat maar.
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:13:37 #214
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121354179
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je vind een proeftijd ook gek?
Een proefplaatsing is iemand ergens te werk zetten met behoud van uitkering (die ik gelukkig niet bezit :) ) om je daarna eventueel zonder gedoe weer te kunnen wegflikkeren. Ja, dit soort praktijken zie ik liever niet in een wat heet, beschaafd land.
pi_121354197
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, jij mist het punt. Je geeft de overheid de schuld van iets waar ze niks aan kunnen doen. Dus inderdaad, laat maar.
Je mist overduidelijk het punt. De site werk.nl kost de overheid miljoenen en het faalt keer op keer. Digid is ook van de overheid...
pi_121354322
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:14 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Je mist overduidelijk het punt. De site werk.nl kost de overheid miljoenen en het faalt keer op keer. Digid is ook van de overheid...
werk.nl bespaard miljoenen. Of denk je dat 600.000 werklozen met pen en papier aan het werk proberen te krijgen enigzins goedkoper zal zijn dan de infra die voor werk.nl is opgezet? Idem dito met digid.nl, wat op termijn ook miljoenen zal uitsparen door efficientere informatieuitwisseling.

Roepen dat ze daar maar mee moeten stoppen zodat jij wat meer centen krijgt voor niksdoen getuigt van een onnoemelijke domheid en ik raad je dan ook aan zoiets nooit meer in het openbaar te verkondigen.
pi_121354514
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

werk.nl bespaard miljoenen. Of denk je dat 600.000 werklozen met pen en papier aan het werk proberen te krijgen enigzins goedkoper zal zijn dan de infra die voor werk.nl is opgezet? Idem dito met digid.nl, wat op termijn ook miljoenen zal uitsparen door efficientere informatieuitwisseling.

Roepen dat ze daar maar mee moeten stoppen zodat jij wat meer centen krijgt voor niksdoen getuigt van een onnoemelijke domheid en ik raad je dan ook aan zoiets nooit meer in het openbaar te verkondigen.
Is goed kneus... ik zal er aan denken :W
Als jij voortaan sommige posts wat minder serieus neemt ;)
pi_121356699
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:14 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Ik heb een beetje hetzelfde, laat de hoop op een passende baan voorlopig varen (iets met cultuur gestudeerd dus dat is helemaal hopeloos). Uberhaupt EEN baan zou al superfijn zijn.

Ergens wel bemoedigend om je statistieken bij te houden, in het voorbeeld dat jij geeft hoef je maar 30 extra brieven te schrijven om weer uitgenodigd te worden *O* Althans, zo probeer ik te denken :P

Is notarieel secretaresse geen mogelijkheid? Vanaf daar kun je misschien doorgroeien.
Je hebt gelijk. Ik ben ook weer volop doorgegaan met solliciteren.

Het probleem met een functie als notarieel secretaresse is dat ik reacties krijg als "we geven de voorkeur aan iemand wiens CV beter aansluit op het functieprofiel" of "we vinden je overgekwalificeerd". Normaal gesproken is het een goede optie om lager te beginnen en je op te werken, maar ik krijg bij administratieve functies dus ook geen voet tussen de deur.
Copthorne 2.0
pi_121357311
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:17 schreef Scorpie het volgende:
getuigt van een onnoemelijke domheid en ik raad je dan ook aan zoiets nooit
Hier spreekt duidelijk iemand die nog nooit met werk.nl heeft moeten werken.

Het is dat het verplicht is door het uwv, want anders zou niemand van die website gebruik maken. Er zijn veel efficientere manieren om werklozen aan een baan te helpen. Werk.nl is achterhaald en overbodig.
pi_121357364
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:26 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hier spreekt duidelijk iemand die nog nooit met werk.nl heeft moeten werken.
Ik durf te stellen dat ik meer van de inner workings van werk.nl afweet dan jij ooit zou kunnen bevatten.
pi_121357396
Oh, dus jij bent een van de faalhazen die hier aan heeft meegewerkt. En bedankt he.
pi_121357439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Oh, dus jij bent een van de faalhazen die hier aan heeft meegewerkt. En bedankt he.
Nee, ik ben een van de 'faalhazen' die het werk van de andere faalhazen gaat oplossen als het meezit.
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:52:48 #223
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121360464
quote:

[..]

Ja want met de hoge werkloosheid van tegenwoordig kunnen we allemaal eisen stellen he?
-weg-
pi_121361674
Mensen, bedankt voor het meedenken. Ik slaap er nog een nachtje over. :z Voel me bijna schuldig hier met zo'n luxeprobleem.
pi_121361773
quote:
9s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:52 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ja want met de hoge werkloosheid van tegenwoordig kunnen we allemaal eisen stellen he?
Eisen stellen kan je altijd :P
pi_121362558
quote:

Waarom WW nog hoger maken? Dan blijven mensen nog langer in de WW zitten :')

(zoals jij... want als je ww hoog is, dan neem je nog minder banen aan :D )
pi_121364642
Komende dinsdag laatste ronde interview. Mits ik daar door heen kom heb ik een baan bij een grote international. Mag ik me bezig houden met M&A deals.
pi_121367173
Morgen een interview :)

Best wel spannend, hoop dat ik niet te zenuwachtig word, want daar heb ik nogal eens last van.
Positieve is dat ze me gaan spreken voor een vacature die nog niet online staat, dus ik ben er vroeg bij. Wellicht nog wel wat andere kandidaten natuurlijk.
pi_121368081
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Komende dinsdag laatste ronde interview. Mits ik daar door heen kom heb ik een baan bij een grote international. Mag ik me bezig houden met M&A deals.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:27 schreef Zocalo het volgende:
Morgen een interview :)

Best wel spannend, hoop dat ik niet te zenuwachtig word, want daar heb ik nogal eens last van.
Positieve is dat ze me gaan spreken voor een vacature die nog niet online staat, dus ik ben er vroeg bij. Wellicht nog wel wat andere kandidaten natuurlijk.
Succes beiden *O*
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2013 @ 21:04:17 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121369434
Ik heb morgen m'n tweede gesprek :)
pi_121369646
quote:
17s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:49 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Waarom WW nog hoger maken? Dan blijven mensen nog langer in de WW zitten :')

(zoals jij... want als je ww hoog is, dan neem je nog minder banen aan :D )
Moet ook alleen verhoogd worden voor mensen zoals ik. O-)

Morgen gesprek bij uitzendbureau voor een functie bij een bedrijf waar een ander uitzendbureau enorm faalde om mij daar te plaatsen. Grappig dat de functie opnieuw geplaatst is. :')

En ben door naar een 2e ronde bij nog een ander uitzendbureau, maar die functie betaalt minder dan mijn WW :')
Maar goed bij dat bedrijf zijn wel weer goede doorgroeimogelijkheden.
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 januari 2013 @ 21:26:42 #232
Brabo Bastard
pi_121370744
quote:

[..]

quote:
9s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:52 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik ben allang blij dat ik eindelijk kan gaan doen wat ik echt leuk vind. Plus het is een redelijk klein bedrijf en door wat ik heb laten zien van mijn kunnen waren ze erg enthousiast maar gaven ze op voorhand aan dat ze via een proefplaatsing wilden werken. Ik vond het geen probleem en zoals gezegd blij dat ik eindelijk wat gevonden heb. Maandag de schouders eronder en laten zien wat ik waard ben!
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 januari 2013 @ 21:26:56 #233
Brabo Bastard
pi_121370761
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb morgen m'n tweede gesprek :)
Succes man!
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:09:54 #234
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_121373063
Blegh... Ik begin een beetje chagrijnig te worden ;(
Misschien moet ik "switchen" naar een ander (werk)gebied, al heb ik niet het idee dat dat op schiet en ik weet niet wat ik zou willen ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_121373394
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:09 schreef automatic_ het volgende:
Misschien moet ik "switchen" naar een ander (werk)gebied, al heb ik niet het idee dat dat op schiet en ik weet niet wat ik zou willen ;(
heb ik ook gedaan, en heb er tot nu toe nog geen spijt van :)

Maar goed nog maar 3 dagen aan het werk :P
pi_121374245
quote:
Buiten mijn werkgebied is het standaard antwoord: "je hebt geen ervaring".....

Dan maar thuis zitten....
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:38:28 #237
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_121374759
quote:

Ideetjes:
Deurwaarder
Incassobureau
gemeenten
waterschappen/hoogheemraadschappen

Maar dat zal overal wel moeilijk zijn hoor, zeker zonder ervaring.
Anders notariskantoren in een beetje een buitengebied en/of kantoren die klein zijn? In het buitengebied kan het nogal eens voorkomen dat ze moeilijk kandidaten kunnen krijgen.

Iemand opperde hier notarieel secretaresse, maar dat gaat je never nooit niet lukken, geen enkel kantoor gaat een jou met jouw opleiding zo inzetten (en terecht in mijn ogen, alhoewel het voor jou natuurlijk ontzettend vervelend is).

Anders misschien ervaring opdoen door vrijwilligerswerk te doen op een Juridisch Loket/rechtswinkel? Of op de notaristelefoon (bestaat dat nog).
klerkje
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 januari 2013 @ 22:45:59 #238
Brabo Bastard
pi_121375152
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:29 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Buiten mijn werkgebied is het standaard antwoord: "je hebt geen ervaring".....

Dan maar thuis zitten....
Probeer privéchauffeur. Serieus, misschien is dat wat.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:47:46 #239
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_121375233
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:15 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik vind het zoooo zonde van mijn opleiding(en) :X
pi_121375367
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:45 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Probeer privéchauffeur. Serieus, misschien is dat wat.
Ja, mag je eerst op eigen kosten wat papiertjes halen.... :P
Had er wel naar zitten kijken inderdaad...
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 januari 2013 @ 22:53:03 #241
Brabo Bastard
pi_121375493
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Van een zijstap kan je of goed terecht komen of erg veel spijt van krijgen. Voor mij gold het laatste, wat me wel geleerd heeft dat ik in de ICT moet blijven.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_121376609
quote:
kom bij mij werken O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_121383715
Zometeen om 11 uur een gesprek, en ben echt heel nerveus.. Blegh!
pi_121384179
Succes!
pi_121384226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Succes!
Dank je wel!!
pi_121388338
Ik mag dinsdag meedraaien!!!
pi_121388371
Soort van proefdag?
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:23:21 #248
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121388831
Mag ik op gesprek komen, hoor ik net de functiebeschrijving niet correct was :') ze willen nog steeds graag met me praten, maar de functie zou dan wel op een lager niveau zijn :')
pi_121389220
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:15 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Helaas is dat toch niet heel makkelijk om te doen. Zit er zelf ook al een tijd aan te denken (omdat ik geen andere werkervaringen heb), maar helaas ben ik toch wel aardig op leeftijd om me te laten omscholen. En dan bedoel ik meer met dat ik weer 5 dagen naar school zou moeten. :%
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:40:46 #250
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121389324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:37 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Helaas is dat toch niet heel makkelijk om te doen. Zit er zelf ook al een tijd aan te denken (omdat ik geen andere werkervaringen heb), maar helaas ben ik toch wel aardig op leeftijd om me te laten omscholen. En dan bedoel ik meer met dat ik weer 5 dagen naar school zou moeten. :%
Ik was 27 toen ik klaar was met mijn studie en heb daarna gewerkt als o.a. secretaresse, in de communicatie, als vertaler en nu in de sales in een totaal andere branche. In alle functies opgeklommen van medewerker naar management. Ik zie het probleem neit zo, om op latere leeftijd iets anders te gaan doen.
pi_121389448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik was 27 toen ik klaar was met mijn studie en heb daarna gewerkt als o.a. secretaresse, in de communicatie, als vertaler en nu in de sales in een totaal andere branche. In alle functies opgeklommen van medewerker naar management. Ik zie het probleem neit zo, om op latere leeftijd iets anders te gaan doen.
Helaas heb ik niet de juiste of goede (lage) diploma's ervoor :N En door die reden is het voor mij al heel lastig om ergens anders te kunnen werken. ;(
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:45:27 #252
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121389467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:44 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Helaas heb ik niet de juiste of goede (lage) diploma's ervoor :N En door die reden is het voor mij al heel lastig om ergens anders te kunnen werken. ;(
Ik heb nergens de juiste diploma's voor.
pi_121389488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb nergens de juiste diploma's voor.
Maar neem aan dat jij wel HBO heb afgemaakt ;)
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:53:28 #254
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121389720
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:46 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Maar neem aan dat jij wel HBO heb afgemaakt ;)
Jup.
pi_121389857
Vanmorgen weer bij een uitzendbureau geweest.... Nu weer afwachten.... :P
pi_121390163
Zoeken mensen nog werk in Amsterdam? Bij clb nog mensen nodig als proces operator. Opleiding VAPRO/MTS.

[ Bericht 4% gewijzigd door minimaal_kabaal op 10-01-2013 13:18:39 ]
pi_121390452
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jup.
Dat is al een pluspunt :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 13:19:54 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121390483
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:18 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dat is al een pluspunt :)
Nou hup, terug naar school dan. Je moet eens weten hoeveel van mijn collega's er (weer) in de schoolbanken zitten.
pi_121390735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nou hup, terug naar school dan. Je moet eens weten hoeveel van mijn collega's er (weer) in de schoolbanken zitten.
Ik weet, maar het probleem bij mij is dat geen HBO aankan. Tenminste op dit moment nog niet. Dus ik zou toch weer eerst naar het mbo moeten en het daar zien te overleven. Het probleem is echter dat ik dit jaar alweer 27 word, en dat is toch wel erg oud vergeleken met de rest die daar zitten. :'). Daarbij ben ik al bijna 10 jaar niet meer naar school geweest :{ :%

Daarbij komt ook ook nog eens dat in 2015 de studiefinanciering anders wordt. En het dus lenen wordt om geld te krijgen. Dat lijkt me ook niet echt verstandig in deze tijd :N Heb wel een bijbaantje wat ik er naast kan doen maar toch.
pi_121390766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:27 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik weet, maar het probleem bij mij is dat geen HBO aankan. Tenminste op dit moment nog niet. Dus ik zou toch weer eerst naar het mbo moeten en het daar zien te overleven. Het probleem is echter dat ik dit jaar alweer 27 word, en dat is toch wel erg oud vergeleken met de rest die daar zitten. :'). Daarbij ben ik al bijna 10 jaar niet meer naar school geweest :{ :%

Daarbij komt ook ook nog eens dat in 2015 de studiefinanciering anders wordt. En het dus lenen wordt om geld te krijgen. Dat lijkt me ook niet echt verstandig in deze tijd :N Heb wel een bijbaantje wat ik er naast kan doen maar toch.
Ik ben 32, bijna 33 maar ga dit jaar met een HBO studie beginnen... :)
pi_121390822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:28 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik ben 32, bijna 33 maar ga dit jaar met een HBO studie beginnen... :)
Dat stelt me al een beetje gerust om het toch te doen :)

Ik zou dan 30 zijn als ik met het mbo klaar ben :P
  donderdag 10 januari 2013 @ 13:30:21 #262
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121390860
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:27 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik heb het over veertigers die alsnog een MBO-diploma gaan halen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 13:31:14 #263
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121390894
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik zie meer redenen om het wel te doen dan redenen om het neit te doen. Je wordt er niet jonger op, niet rijker en je bent steeds langer uit het studieproces. Misschienkan je nog insromen in februari.
pi_121391052
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Je bent nooit te oud om er mee te beginnen. :)
Ook al zou ik tussen allemaal broekies zitten, ik zit daar voor mijzelf en mijn eigen toekomst.... niet voor anderen :)
pi_121391329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik zie meer redenen om het wel te doen dan redenen om het neit te doen. Je wordt er niet jonger op, niet rijker en je bent steeds langer uit het studieproces. Misschienkan je nog insromen in februari.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:35 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Je bent nooit te oud om er mee te beginnen. :)
Ook al zou ik tussen allemaal broekies zitten, ik zit daar voor mijzelf en mijn eigen toekomst.... niet voor anderen :)
Thanx voor de adviezen ;)

Alleen twijfel ik nog een klein beetje voor welke richting ik nu echt ga kiezen. Ik vind 2 richtingen interessant, maar met 1 richting heb ik denk ik wel meer garantie en toekomst in een baan.

Hieronder even heel kort waarom:

Retail/Detailhandel (zou me leuk lijken om een eigen winkel te hebben later)
ICT (ik vind computers heel interessant en wil er ook wel echt wat mee gaan doen)

Ik neig toch meer naar ICT omdat daar mijn interesses gewoon groter zijn. Zou willen beheren of wellicht adviseren bij bedrijven.

Ik weet wel door vele verhalen dat je niet zoveel leert op het mbo wat ICT betreft. Maar ik zou er toch even doorheen moeten bijten, want HBO is vooralsnog een stapje te hoog voor mij. Wie weet dat ik dan na het mbo wel HBO aankan. Dan wil ik zeker HBO gaan doen om mijn kansen te vergroten. ;)
pi_121392397
Mmm, ineens druk....

Dinsdag gesprek gehad, door naar 2e gesprek.
Vandaag gesprek gehad bij uitzendbureau voor functie en net gebeld dat ik morgen weer bij een ander uitzendbureau langs mag komen.

:)
pi_121392553
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Spezza19 het volgende:
Mmm, ineens druk....

Dinsdag gesprek gehad, door naar 2e gesprek.
Vandaag gesprek gehad bij uitzendbureau voor functie en net gebeld dat ik morgen weer bij een ander uitzendbureau langs mag komen.

:)
Goed bezig. ;)
pi_121393282
Hoewel wij uw profiel interessant vinden hebben wij na bestudering van uw c.v. echter besloten de sollicitatieprocedure voor nu niet verder voort te zetten.

De zoveelste afwijzing bah ik wil gewoon weer aan de slag.

:(
pi_121396794
Heb net gebeld n.a.v. een vacature... staat naam en nummer bij, bel ik op met de meest simpele vraag... blijkt dat de ondergetekende absoluut geen know-how heeft whatever. Laat het geen voorbode zijn :D
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_121396947
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:13 schreef MNR het volgende:
Heb net gebeld n.a.v. een vacature... staat naam en nummer bij, bel ik op met de meest simpele vraag... blijkt dat de ondergetekende absoluut geen know-how heeft whatever. Laat het geen voorbode zijn :D
Dat zijn de eerste tekenen dat het een bedrijf is waar je niet wil werken. :P Maar goed, beggers can't be choosers enzo....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_121397745
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:38 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ideetjes:
Deurwaarder
Incassobureau
gemeenten
waterschappen/hoogheemraadschappen

Maar dat zal overal wel moeilijk zijn hoor, zeker zonder ervaring.
Anders notariskantoren in een beetje een buitengebied en/of kantoren die klein zijn? In het buitengebied kan het nogal eens voorkomen dat ze moeilijk kandidaten kunnen krijgen.

Iemand opperde hier notarieel secretaresse, maar dat gaat je never nooit niet lukken, geen enkel kantoor gaat een jou met jouw opleiding zo inzetten (en terecht in mijn ogen, alhoewel het voor jou natuurlijk ontzettend vervelend is).

Anders misschien ervaring opdoen door vrijwilligerswerk te doen op een Juridisch Loket/rechtswinkel? Of op de notaristelefoon (bestaat dat nog).
Bedankt voor het meedenken. Dat waardeer ik zeer! :)

Bij incassobureau's probeer ik het ook. Ik was anderhalve maand geleden een baan als incassomedewerker misgelopen (ik was 1 van de 12 sollicitanten uit 200 brieven die op gesprek mochten komen, helaas viel de keuze op iemand anders). Bij de gemeente Den Haag zijn er momenteel geen vacatures. Ik ga eens kijken bij waterschappen/hoogheemraadschappen.
Copthorne 2.0
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:41:04 #272
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_121398001
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:44 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Weet je wat je moet doen? Ik merk aan je dat je het niet ziet zitten om terug naar de schoolbanken te gaan. Je hebt momenteel wel werk toch?
Ga een Nima A diploma halen. Dit diploma kun je in 4 of 9 maanden behalen door wekelijks 8 of zelfstudie uren en 3 contacturen op school. Zo'n Nima diploma staat goed aangeschreven bij werkgevers.
pi_121399153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:42 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

[..]

Thanx voor de adviezen ;)

Alleen twijfel ik nog een klein beetje voor welke richting ik nu echt ga kiezen. Ik vind 2 richtingen interessant, maar met 1 richting heb ik denk ik wel meer garantie en toekomst in een baan.

Hieronder even heel kort waarom:

Retail/Detailhandel (zou me leuk lijken om een eigen winkel te hebben later)
ICT (ik vind computers heel interessant en wil er ook wel echt wat mee gaan doen)

Ik neig toch meer naar ICT omdat daar mijn interesses gewoon groter zijn. Zou willen beheren of wellicht adviseren bij bedrijven.

Ik weet wel door vele verhalen dat je niet zoveel leert op het mbo wat ICT betreft. Maar ik zou er toch even doorheen moeten bijten, want HBO is vooralsnog een stapje te hoog voor mij. Wie weet dat ik dan na het mbo wel HBO aankan. Dan wil ik zeker HBO gaan doen om mijn kansen te vergroten. ;)
Ik denk dat je het HBO een beetje overschat. Zolang je geen beta opleiding kiest zou je een HBO opleiding met redelijke inzet wel kunnen afronden. Maak gewoon de 21+ instaptoets, dan weet je ook meteen of je het niveau aankan. Daar zijn die dingen voor. En als je je zorgen maakt over het leeftijdverschil, dan kan je kiezen voor deeltijd daar zullen meer mensen zijn die in een vergelijkbare situatie zitten.
Gewoon ervoor gaan, bevalt het niet dan kan je altijd nog afhaken. Dat doen jaarlijks honderden studenten ook ;) :D
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_121399712
Ik ga ook gewoon weer studeren, kan me verder niks schelen dat ik 30 ben en de rest waarschijnlijk net 18 ofzo. :D
Hallon!
pi_121399970
mijn ervaring is dat op veel hogescholen de deeltijd/duale studenten vaak de ouderen zijn :Y

dat lijkt me persoonlijk wel prettiger als je 25+ bent, kan me niet voorstellen dat je je vier jaar wilt doorbrengen met het maken van groepsopdrachten met 18 jarigen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_121400084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

mijn mbo opleiding is toen betaald door mijn werkgever :D (administratief)

Ik kreeg de kans om Ass bedrijfsleidster te worden in een winkel, dus die kans heb ik gepakt :D Totaal GEEN ervaring _O-
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 januari 2013 @ 17:47:33 #277
Brabo Bastard
pi_121400717
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik kreeg de kans om Ass bedrijfsleidster te worden in een winkel, dus die kans heb ik gepakt :D Totaal GEEN ervaring _O-
Sommige ervaring doe je op op de werkvloer en nergens anders.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_121400861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik denk wel eens dat er juist te veel vraag is naar opleiding, terwijl dat niet altijd veel bijdraagt aan wat een sollicitant te bieden heeft.
pi_121401861
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat zijn de eerste tekenen dat het een bedrijf is waar je niet wil werken. :P Maar goed, beggers can't be choosers enzo....
Ik heb al eerder bij dit bedrijf gewerkt, destijds als externe ;)
Wat bedoel je met beggers en choosers?
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:31:07 #280
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_121402067
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ooo ja, dat scheelt misschien :)
Ik heb een HBO en een WO opleiding & allemaal zelf betaald, haha. Dat wil ik er wel een keertje uit hebben zeg maar :P
pi_121402301
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:25 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn ervaring is dat op veel hogescholen de deeltijd/duale studenten vaak de ouderen zijn :Y

dat lijkt me persoonlijk wel prettiger als je 25+ bent, kan me niet voorstellen dat je je vier jaar wilt doorbrengen met het maken van groepsopdrachten met 18 jarigen.
ik ben aan mn 2e studie begonnen toen ik 26 was. En de ene 18 jarige is de ander ook niet. Kon destijds totaal niet opschieten met iemand die van mijn leeftijd was (en dus ook niet samenwerken) maar wel met lui die 20 waren ofzo. Zelf vind ik het prettiger om fulltime naar school te gaan. Prima bevallen. :Y
pi_121402695
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Klopt helemaal :D Ik heb al veel geleerd ;)
En ik ga uiteraard ook cursussen doen, betaald door werkgever :)
pi_121403676
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Soort van proefdag?
Ja een ochtendje. Omdat ze willen dat het personeel ook meebeslist in de keuze tussen de andere kandidaten. Ben erg benieuwd!
pi_121403721
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:10 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja een ochtendje. Omdat ze willen dat het personeel ook meebeslist in de keuze tussen de andere kandidaten. Ben erg benieuwd!
Heb ik ook gehad :Y Een ochtendje meedraaien :P
Maar na 2 uur had ik het jaarcontract al in mijn pocket :D
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:33:46 #285
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121414634
Wat is eigenlijk het verschil tussen een office manager, assistent bedrijfsleider en een directie secretaresse? Ik heb het vermoeden dat die verschillende namen in de praktijk inhoudelijk ongeveer op hetzelfde uitkomen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2013 @ 22:38:24 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121414919
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:33 schreef Graslul het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een office manager, assistent bedrijfsleider en een directie secretaresse? Ik heb het vermoeden dat die verschillende namen in de praktijk inhoudelijk ongeveer op hetzelfde uitkomen.
wut?
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:38:52 #287
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_121414950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:33 schreef Graslul het volgende:
Assistent bedrijfsleider is de assistent van de office manager. Directie secretaresse is het hulpje van de directie. Dus alle 3 wat anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunri5e op 10-01-2013 22:45:34 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2013 @ 22:41:52 #288
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121415179
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Assistent bedrijfsleider is de assistent van de office manager. Directie secretaresse is het hulpje van de directie. Dus alle 3 wat anders.
Hoe kom je daar nou bij? Een officemanager houdt zich voornamelijk bezig met facilitaire zaken, de randzaken welke nodig zijn om een kantoor te laten functioneren. Onderhoud van gebouwen, van infrastructuur, budgetten voor kantoorartikelen, etc Een bedrijfsleider runt het bedrijf en stuurt dus de office manager (en al het overige personeel op dat filiaal) aan.

De directie secretaresse ondersteunt inderdaad het management. Bij secretariële taken en kan bijvoorbeeld de officemanager inschakelen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:43:53 #289
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_121415320
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Een officemanager houdt zich voornamelijk bezig met facilitaire zaken, de randzaken welke nodig zijn om een kantoor te laten functioneren. Een bedrijfsleider runt het bedrijf en stuurt dus de office manager (en al het overige personeel op dat filiaal) aan.
:D Ik heel het in mijn tekst even allemaal door elkaar. Office manager is idd ongeveer een directie secretaresse.
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:45:02 #290
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121415388
Heren, het was een vraag die voortkwam uit wat ik in de praktijk vaker ben tegengekomen maar een kleine Google search heeft mijn vermoeden inmiddels bevestigd:

'Een management assistent (vaak ook office manager of directiesecretaresse genoemd) verricht secretarieel werk voor directeuren en managers van bedrijven en organisaties. Tot de taken behoren: ..

http://www.leren.nl/artikelen/2004/management-assistent.html
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2013 @ 22:46:30 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121415490
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:45 schreef Graslul het volgende:
Heren, het was een vraag die voortkwam uit wat ik in de praktijk vaker ben tegengekomen maar een kleine Google search heeft mijn vermoeden inmiddels bevestigd:

'Een management assistent (vaak ook office manager of directiesecretaresse genoemd) verricht secretarieel werk voor directeuren en managers van bedrijven en organisaties. Tot de taken behoren: ..

http://www.leren.nl/artikelen/2004/management-assistent.html
Nou een bedrijf waar de directiesecretaresse ook officemanager is zou ik zo mijn bedenkingen bij hebben :')
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:52:59 #292
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121415928
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou een bedrijf waar de directiesecretaresse ook officemanager is zou ik zo mijn bedenkingen bij hebben :')
Als Consultant kom ik nog wel eens buiten mijn eigen (leef)omgeving maar de voorbeelden kwamen allen idd van de kleinere bedrijven. Wellicht kan iemand die een dergelijk beroep uitoefend hier nog wat over melden.
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 januari 2013 @ 22:54:48 #293
Brabo Bastard
pi_121416051
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:48 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Klopt helemaal :D Ik heb al veel geleerd ;)
En ik ga uiteraard ook cursussen doen, betaald door werkgever :)
Daarom, dat is mijn doel ook :Y
"Omae wa mou shindeiru."
pi_121424905
Gisteren gesolliciteerd.
Voor mijn gevoel ging het wel goed en ik had het idee dat zij ook wel enthousiast waren. Alleen eenmaal thuis ging ik nogmaals denken en nu twijfel ik heel erg of ik volgens hun toch wel in het profiel pas.

Afwachten maar weer...
pi_121425427
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:05 schreef McNulty het volgende:

[..]

Ik denk dat je het HBO een beetje overschat. Zolang je geen beta opleiding kiest zou je een HBO opleiding met redelijke inzet wel kunnen afronden. Maak gewoon de 21+ instaptoets, dan weet je ook meteen of je het niveau aankan. Daar zijn die dingen voor. En als je je zorgen maakt over het leeftijdverschil, dan kan je kiezen voor deeltijd daar zullen meer mensen zijn die in een vergelijkbare situatie zitten.
Gewoon ervoor gaan, bevalt het niet dan kan je altijd nog afhaken. Dat doen jaarlijks honderden studenten ook ;) :D
Kleine side-note, voor bijna alle ICT deeltijdopleiding heb je 1 of 2 jaar ervaring in dat vakgebied nodig.
pi_121430094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:25 schreef Zocalo het volgende:
Gisteren gesolliciteerd.
Voor mijn gevoel ging het wel goed en ik had het idee dat zij ook wel enthousiast waren. Alleen eenmaal thuis ging ik nogmaals denken en nu twijfel ik heel erg of ik volgens hun toch wel in het profiel pas.

Afwachten maar weer...
WTF? Jij gaat twijfelen of je volgens hèn wel in het profiel past? Stop mezelf twijfelen aan jezelf! Het wordt iets of het wordt niets. Ga niet zitten hopen op dit ene gesprek. Kijk alvast om je heen, nieuwe vacatures en stuur een CV op. Piekeren is zooooo'n waste of your time! :)
pi_121431811
Dit weekend maar weer een groot rondje uitzendbureaus nalopen. :O Ik moet echt ander werk erbij hebben, want ik red het gewoon niet meer met dat ene kleine baantje. Ik baal er echt van zeg. Zo had ik een baan waar ik 3 a 4 dagen kon werken, en mijn kosten gewoon kon betalen. Maar nu is het steeds 1 of 2 dagen en dat is gewoon veel te weinig ;(

Ik pak ook alles aan op dit moment. Voor een half jaartje in ieder geval, want in september wil ik toch wel weer naar school toe.
pi_121432024
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:36 schreef MNR het volgende:

[..]

WTF? Jij gaat twijfelen of je volgens hèn wel in het profiel past? Stop mezelf twijfelen aan jezelf! Het wordt iets of het wordt niets. Ga niet zitten hopen op dit ene gesprek. Kijk alvast om je heen, nieuwe vacatures en stuur een CV op. Piekeren is zooooo'n waste of your time! :)
Het probleem van over-thinking ;) Heb ik ook wel eens last van... kwestie van doorhebben en jezelf stoppen.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 13:39:24 #299
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_121432090
quote:
Voor een half jaartje in ieder geval, want in september wil ik toch wel weer naar school toe.
En hoe ga je dan vanaf september rondkomen?
pi_121432652
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:39 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

En hoe ga je dan vanaf september rondkomen?
Tja wil toch weer naar school toe. Anders kan ik nooit meer naar school. Het is al kut dat vanaf 2015 de stufi wordt veranderd en je alleen nog maar kan lenen. Liever doe ik BBL maar dat is ook super lastig om te vinden, dus dan wil ik toch maar naar school toe. In tussen probeer ik wel wat te regelen.

Ik heb ook weer geen kosten die naar de 1000 euro oplopen. Ik moet in ieder geval 500 a 600 euro hebben om alles goed te kunnen betalen, en dan is wat extra geld mooi meegenomen voor eten etc. Maar met dat ene bijbaantje en wat stufi kan ik toch mijn kosten wel betalen. Het wordt dan wel heel zuinig aan leven, maar het is voor mijn toekomst moet ik maar denken.
pi_121432806
Topic kan trouwens dicht :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')