abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:15:40 #151
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_121125249
Nog even daargelaten dat het lijkt of het mailtje tijdens de nieuwjaarsborrel op de smartphone getikt is.
pi_121145236
Net gebeld door uitzendbureau. Waren erg enthousiast. Bedrijf heeft meerdere functies, dus gaat nu even kijken welke het beste zou passen. Belt zo terug. :)

Allemaal even duimen! :P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121167968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Spezza19 het volgende:
Net gebeld door uitzendbureau. Waren erg enthousiast. Bedrijf heeft meerdere functies, dus gaat nu even kijken welke het beste zou passen. Belt zo terug. :)

Spannend hoor! Inmiddels heb ik blauwe duimen :{ .
Maarrre heb je nog wat gehoord?
pi_121168057
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Spezza19 het volgende:

Ik ga duimen *O*
pi_121169340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:56 schreef samara het volgende:

[..]

Spannend hoor! Inmiddels heb ik blauwe duimen :{ .
Maarrre heb je nog wat gehoord?
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:58 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik ga duimen *O*
Helaas hadden ze voor 1 vacature al een interne sollicitant.
Maar voor de andere functies ben ik uitgenodigd om dinsdag langs te komen op het uitzendbureau.
Dus dinsdag weer verder duimen. :D
pi_121268447
Ik zit er, na de zoveelste afwijzing, even helemaal doorheen. De kans dat je een passende baan vindt is tegenwoordig even groot als de kans dat je de staatsloterij wint, lijkt het wel.

Ik heb mijn bachelor- en masterdiploma Notarieel recht behaald aan de Universiteit van Leiden, maar de concurrentie is zo enorm groot. Ruim 60 sollicitatiebrieven hebben geresulteerd in 2 sollicitatiegesprekken. Op iedere vacature krijgen kantoren ruim 200 reacties. Ik wil ook kijken naar functies buiten het notariaat. Zijn er mensen die tips / suggesties voor mij hebben?

Ik zit er ook over te denken om deze week bij een uitzendbureau binnen te stappen. Ik heb nog nooit met een uitzendbureau te maken gehad, dus ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik heb wel telefonisch contact gehad met Randstand, maar zij hadden alleen callcenterwerk en daar ben ik niet naar op zoek. Welke ervaringen hebben jullie met uitzendbureau's? Welke uitzendbureau's raden jullie aan?

Ik hoop dat iemand me een beetje verder kan helpen.
Copthorne 2.0
pi_121269023
Zucht...

Niet dat er banen zijn maar je moet toch iets invullen elke week ...
pi_121269494
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:10 schreef Copthorne het volgende:
Ik zit er, na de zoveelste afwijzing, even helemaal doorheen. De kans dat je een passende baan vindt is tegenwoordig even groot als de kans dat je de staatsloterij wint, lijkt het wel.

Ik heb mijn bachelor- en masterdiploma Notarieel recht behaald aan de Universiteit van Leiden, maar de concurrentie is zo enorm groot. Ruim 60 sollicitatiebrieven hebben geresulteerd in 2 sollicitatiegesprekken. Op iedere vacature krijgen kantoren ruim 200 reacties. Ik wil ook kijken naar functies buiten het notariaat. Zijn er mensen die tips / suggesties voor mij hebben?

Ik zit er ook over te denken om deze week bij een uitzendbureau binnen te stappen. Ik heb nog nooit met een uitzendbureau te maken gehad, dus ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik heb wel telefonisch contact gehad met Randstand, maar zij hadden alleen callcenterwerk en daar ben ik niet naar op zoek. Welke ervaringen hebben jullie met uitzendbureau's? Welke uitzendbureau's raden jullie aan?

Je hoeft tegenwoordig niet te proberen om persoonlijk langs te gaan bij een uitzendbureau. Kijk op hun sites of er iets tussenzit, stuur een mail en bel er dan gelijk achteraan. Zorg dat je wat vragen hebt over de vacature, dan merken ze iig dat je oprecht interesse hebt. Wellicht dat je dan wordt uitgenodigd op de vestiging voor een intakegesprek.

Het probleem met uitzendbureaus is dat er veelal jonge tutjes zitten die jou de les willen lezen over hoe je een baan moet zoeken, voor jou gaan bepalen wat jij wel en niet zou kunnen wat betreft werk, maar vaak niet eens de moeite doen om een goed profiel van de kandidaat op te bouwen of je cv door te nemen, en het geheugen hebben van een krop sla.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mint_Clansell op 07-01-2013 14:48:02 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 14:59:56 #159
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_121270155
quote:
Het probleem met uitzendbureaus is dat er veelal jonge tutjes zitten die jou de les willen lezen over hoe je een baan moet zoeken, voor jou gaan bepalen wat jij wel en niet zou kunnen wat betreft werk, maar vaak niet eens de moeite doen om een goed profiel van de kandidaat op te bouwen of je cv door te nemen, en het geheugen hebben van een krop sla.
Ja, echt hè.
Doen alsof ze belangrijk zijn, terwijl ze geen idee hebben van het werk dat in de vacature aangeboden wordt.
Daarnaast werken ze er twee dagen in de week, waardoor ze nooit bereikbaar zijn.
pi_121270864
Werkkkkk. Ik wil werkkkkkk.

Jezus, wat een waardeloze situatie in dit land.
Ik ben nu al zover dat ik aan het solliciteren ben op functies in Belgie. Het lijkt wel of iedereen in Nederland op zoek is naar een baan. Bel ik een bedrijf (of 80), even mijn interesse tonen, krijg je de helft van de tijd al te horen dat ze al zoveel sollicitaties binnen hebben gekregen dat ze een stop hebben ingelast. Vrijdag had ik een bedrijf, vacature stond 1 dag online. Beste man vroeg of ik het naar een ander e-mail adres wou sturen, want op sollicitatie@xxx hadden ze op 1 dag al 150 mails binnen.

Ongelofelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2013 @ 15:24:49 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121271051
Elke maand 13000 werklozen erbij, dus ja het wil wel.
pi_121272730
quote:

Ik heb een beetje hetzelfde, laat de hoop op een passende baan voorlopig varen (iets met cultuur gestudeerd dus dat is helemaal hopeloos). Uberhaupt EEN baan zou al superfijn zijn.

Ergens wel bemoedigend om je statistieken bij te houden, in het voorbeeld dat jij geeft hoef je maar 30 extra brieven te schrijven om weer uitgenodigd te worden *O* Althans, zo probeer ik te denken :P

Is notarieel secretaresse geen mogelijkheid? Vanaf daar kun je misschien doorgroeien.
Raak en plezierig.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:19:35 #163
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121272887
quote:

Ik denk dat je in deze tijden blij mag zijn dat je uberhaupt iets aangeboden krijgt, eerlijk gezegd. Je zult niet de enige hoogopgeleide zijn die daar rondloopt.
-weg-
pi_121273107
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:19 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik denk dat je in deze tijden blij mag zijn dat je uberhaupt iets aangeboden krijgt, eerlijk gezegd. Je zult niet de enige hoogopgeleide zijn die daar rondloopt.
Ik heb dat ook een tijdje gedaan en je wordt echt gillend gek van dat werk. Je bent echt heel de dag maar aan het bellen, en heel de dag heb je van die zeurende mensen aan de telefoon. :r

Tuurlijk moet je blij zijn dat je wat aangeboden krijgt, maar dat werk is echt 10x niks om te doen. Misschien kan je het voor een paar weekjes doen, maar zoveel langer ook echt niet :N . Het is niet voor niets dat zoveel mensen daar weer zo snel mogelijk weg willen. :{
  maandag 7 januari 2013 @ 16:26:53 #165
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121273181
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:24 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik heb dat ook een tijdje gedaan en je wordt echt gillend gek van dat werk. Je bent echt heel de dag maar aan het bellen, en heel de dag heb je van die zeurende mensen aan de telefoon. :r

Tuurlijk moet je blij zijn dat je wat aangeboden krijgt, maar dat werk is echt 10x niks om te doen. Misschien kan je het voor een paar weekjes doen, maar zoveel langer ook echt niet :N . Het is niet voor niets dat zoveel mensen daar weer zo snel mogelijk weg willen. :{
Dat het kutwerk is, dat ben ik met je eens. Maar je met een Msc werkloos in de bijstand zitten te verpieteren is ook niet alles.
-weg-
pi_121273300
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:26 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Dat het kutwerk is, dat ben ik met je eens. Maar je met een Msc werkloos in de bijstand zitten te verpieteren is ook niet alles.
Dat is ook weer zo ;)

Het is gewoon echt een kuttijd nu :r Vroeger kon je zo aan de slag met je mooie papiertje en nu is het juist het tegenovergestelde :N
  maandag 7 januari 2013 @ 16:34:12 #167
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121273518
quote:

Notarieel is momenteel inderdaad lastig. Zeker als je opzoek bent naar een kandidaatsplek. Afhankelijk van je cijfers, werkervaring en stagebeoordeling/contacten kan dat tussen de 4 en 9 maanden duren. Verstandig is ook om weer contact op te nemen met je stage adres, eventueel een nieuwe stage te gaan lopen of aan te melden bij een zelfstandige of kleiner kantoor als ondersteuning. De werkervaring zorgt ervoor dat je on top of the game blijft en daarnaast kom je op die manier sneller in aanmerking voor een opening.

Ook is het natuurlijk handig om nog even in je bijbaan te blijven. Daarmee kan je in ieder geval de huur betalen en ondertussen verder zoeken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121276506
Nou, vlak na het afhandelen van de vorige sollicitatieprocedure dient zich alweer een nieuwe kans aan. Blijkbaar ben ik nu gezien, begint m'n inmiddels jarenlange inzet eindelijk z'n vruchten af te werpen, ben ik toe aan een volgende carrierestap en mag ik misschien eindelijk gaan doen wat ik eigenlijk wil gaan doen.
pi_121283585
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:49 schreef Daboman het volgende:
Nou, vlak na het afhandelen van de vorige sollicitatieprocedure dient zich alweer een nieuwe kans aan. Blijkbaar ben ik nu gezien, begint m'n inmiddels jarenlange inzet eindelijk z'n vruchten af te werpen, ben ik toe aan een volgende carrierestap en mag ik misschien eindelijk gaan doen wat ik eigenlijk wil gaan doen.
jij blijft bezig!
ik krijg ook iedere week uitnodigingen voor gesprekken(sta nog op monster en vacaturekrant en dergelijke) en dat allemaal met mijn vapro-a lol.
mijn broer is ook operator en is nu 46 en die kan ook nog overal terecht
pi_121284588
Wat fijn voor je.
pi_121285022
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:14 schreef marcosta het volgende:

[..]

jij blijft bezig!
ik krijg ook iedere week uitnodigingen voor gesprekken(sta nog op monster en vacaturekrant en dergelijke) en dat allemaal met mijn vapro-a lol.
mijn broer is ook operator en is nu 46 en die kan ook nog overal terecht
Ja ik ben al jarenlang bezig met binnenkomen op iets dat ik ECHT wil. Operator kwam alleen maar toevallig op m'n pad. Stomme gemene boze buitenwereld. Misschien een luxepositie omdat ik wel werk heb en goed verdien, maar je hebt gestudeerd, je bent jong, je wil wat. Je stapt lager in de arbeidsmarkt om die veeleisende werkgevers tegemoet te komen. Je gaat aan de slag met feedback uit sollicitaties. Je doet allerlei extra dingen die niet eens in je functieomschrijving staan. In je vrije tijd doe je vrijwilligerswerk voor wat extra persoonlijke groei. Maar het resultaat blijft maar uit en uit. In plaats daarvan moet je om de zoveel tijd elke keer opnieuw solliciteren. Je weet dat wat je wil niet eens onrealistisch is. Je hoeft geen directeur te worden of 4000 bruto per maand te verdienen. Je bent al verschillende keren geschikt geacht voor datgene dat je wil en zelfs aanbevolen. Maar je wordt nooit aangenomen. Voel je je dan even genaaid.

Ik heb nu voor het eerst sinds kort dat ik me enigszins gezien voel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Daboman op 07-01-2013 20:42:51 ]
pi_121286695
Morgen weer eens een gesprek bij een uitzendbureau..... Ben benieuwd of het deze keer wat gaat worden.
pi_121288093
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:37 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ja ik ben al jarenlang bezig met binnenkomen op iets dat ik ECHT wil. Operator kwam alleen maar toevallig op m'n pad. Stomme gemene boze buitenwereld. Misschien een luxepositie omdat ik wel werk heb en goed verdien, maar je hebt gestudeerd, je bent jong, je wil wat. Je stapt lager in de arbeidsmarkt om die veeleisende werkgevers tegemoet te komen. Je gaat aan de slag met feedback uit sollicitaties. Je doet allerlei extra dingen die niet eens in je functieomschrijving staan. In je vrije tijd doe je vrijwilligerswerk voor wat extra persoonlijke groei. Maar het resultaat blijft maar uit en uit. In plaats daarvan moet je om de zoveel tijd elke keer opnieuw solliciteren. Je weet dat wat je wil niet eens onrealistisch is. Je hoeft geen directeur te worden of 4000 bruto per maand te verdienen. Je bent al verschillende keren geschikt geacht voor datgene dat je wil en zelfs aanbevolen. Maar je wordt nooit aangenomen. Voel je je dan even genaaid.

Ik heb nu voor het eerst sinds kort dat ik me enigszins gezien voel.
ik volg deze topics al vanaf het begin en ook jou en het komt je toe.
nu gun ik iedereen het beste hoor daar niet van maar jij hebt veel offers gebracht en het s fijn om te horen dat het eindelijk zijn vruchten afwerpt.
we hebben allemaal een "lucky break"nodig.
net die persoon tegenkomen die het WEL ziet zitten.
pi_121304912
Ok echt even een stomme vraag. Maar ik ben een open sollicitatie aan het schrijven.

En volgens mij heb ik een speelfout maar het klinkt zo anders en ongewoon dus ben er niet zeker over.

Ik had u staan in de volgende zin: "Naar aanleiding van het bekijken van .. site wil ik graag een open sollicitatie doen naar de functie van pedagogisch medewerkster binnen jullie kinder opvang."
Maar volgens mij moet het uw zijn.

Verder als ik boven in de brief jullie kinderopvang schrijf. Moet ik dat ook doen onder aan de brief denk ik he. Want dat klinkt het stom als ik uw kinderopvang schrijf.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_121305252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Ok echt even een stomme vraag. Maar ik ben een open sollicitatie aan het schrijven.

En volgens mij heb ik een speelfout maar het klinkt zo anders en ongewoon dus ben er niet zeker over.

Ik had u staan in de volgende zin: "Naar aanleiding van het bekijken van .. site wil ik graag een open sollicitatie doen naar de functie van pedagogisch medewerkster binnen jullie kinder opvang."
Maar volgens mij moet het uw zijn.

Verder als ik boven in de brief jullie kinderopvang schrijf. Moet ik dat ook doen onder aan de brief denk ik he. Want dat klinkt het stom als ik uw kinderopvang schrijf.
'Jullie' is niet het meervoud van 'u'. Met 'u' kun je namelijk zowel een individu als een groep mensen aanspreken. Beter kies je dus voor 'u' en voor het bezittelijke voornaamwoord gebruik je dan 'uw'. En vergeet ook niet om 'kinderopvang' als één woord te schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')