abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120506792
@IetjeFietje.

Uitrmate duidelijk.
pi_120506885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:14 schreef maartend het volgende:
@IetjeFietje.

Uitrmate duidelijk.
Vond ik ook.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 19 december 2012 @ 14:17:24 #203
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120506894
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:13 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oh lord...
Ik vraag me altijd af hoe het toch zover heeft kunnen komen met mensen die er een dergelijke levenstijl op nahouden.
Het is, denk ik, iets dwangmatigs, psychisch en dat mag ze voor zichzelf ook lekker bepalen, maar dat kind :{ . Ik wilde op een gegeven moment niet eens meer kijken en ik kreeg er ook honger van :( .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 19 december 2012 @ 14:19:10 #204
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120506948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:14 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zij zegt dat er dan giftige stoffen in ontstaan, het omgekeerde is waar, bonen kun je bv. niet ongekookt eten omdat er een gif in zit wat door koken geneutraliseerd wordt, hetzelfde met aardappelen.
Helder :)
(Un)masking for the greater good.
pi_120507108
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:14 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zij zegt dat er dan giftige stoffen in ontstaan, het omgekeerde is waar, bonen kun je bv. niet ongekookt eten omdat er een gif in zit wat door koken geneutraliseerd wordt, hetzelfde met aardappelen.
Met name de groene delen van aardappelen zijn giftig, de aardappel zelf bevat weinig van deze stoffen al kan dit groeien als ze ouder worden/weg liggen te rotten. Bovendien moet je je aardappelen al op wel een hele hoge temperatuur verhitten (frituur temperaturen ipv. koken op ~100 graden) wil je deze stoffen wel kapot maken. Probleem met aardappels is vooral dat al het zetmeel voor een mens lastig te verteren is als het ongekookt is en dus niet echt bijdraagt aan je eet plezier. In ongekookte bonen zitten inderdaad andere toxines die ongekookt wel degelijk schadelijk kunnen zijn.

http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fp95.htm
pi_120507126
In de docu 'Rauwer" zegt Tom dat ze moeder zijn eten af en toe langer in de blender doet zodat zijn eten toch nog iets warmer is.

Ik vond dat bijzonder treurig.
pi_120507225
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor je het weet heb je de ziekte van Hul...
Lijkt me geen straf.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_120507560
Die eerste docu uit 2008 'rauw' is nog enger eigenlijk.

Hoewel die oma best baas is :P
pi_120507679
Lol.. letterlijke quote;

"Suiker is een van de allergrootste gifstoffen die je in je lichaam kunt stoppen"

Moet je eens chloor proberen snol :')
pi_120507905
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:39 schreef muzas het volgende:
Lol.. letterlijke quote;

"Suiker is een van de allergrootste gifstoffen die je in je lichaam kunt stoppen"

Hier moest ik wel om lachen. aangezien ze haar kind helemaal vol stopt met suikerbommen genaamd fruit.
pi_120508043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:44 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Hier moest ik wel om lachen. aangezien ze haar kind helemaal vol stopt met suikerbommen genaamd fruit.
Nu zijn er verschillende soorten suiker zijn die allemaal anders door het lichaam worden opgenomen. Dat zal ze dan ook wel als excuus gebruiken.

Maar kom op.. giftig?? :')
pi_120508289
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:46 schreef muzas het volgende:

[..]

Nu zijn er verschillende soorten suiker zijn die allemaal anders door het lichaam worden opgenomen. Dat zal ze dan ook wel als excuus gebruiken.

Maar kom op.. giftig?? :')
Ach ja. Ook hier zal ze wel een verklaring voor hebben. Wat versta je onder giftig? Zuurstof is ook giftig. Dus nu onmiddelijk stoppen met ademen aub.
pi_120508332
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:52 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Ach ja. Ook hier zal ze wel een verklaring voor hebben. Wat versta je onder giftig? Zuurstof is ook giftig. Dus nu onmiddelijk stoppen met ademen aub.
Het toverwoord is 'te'

'te' is nooit goed.
pi_120508372
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:13 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oh lord...
Ik vraag me altijd af hoe het toch zover heeft kunnen komen met mensen die er een dergelijke levenstijl op nahouden.
Je zou eens empirisch onderzoek kunnen doen in BNW.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 19 december 2012 @ 14:55:13 #215
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120508440
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je zou eens empirisch onderzoek kunnen doen in BNW.
Interessant, maar niet in m'n vakantie :)
pi_120508447
Ik snap sowieso nooit hoe mensen eeuwen aan wetenschappelijk gegrond onderzoek wat bekritiseerd, besproken, getest, betwist, uitgevoerd, etc is allemaal in twijfel trekken vanwege iets wat ze via google gevonden hebben, of wat een vent in een jurk ze verteld.
pi_120508739
Heb ooit een gesprek gehad met een familielid. Die begon over dat de moderne wetenschappers en ziekenhuizen kanker niet willen genezen en dat alle behandelingen niet werken.

Want, ergens in the middle of nowhere zat een of andere goeroe die kon kanker doormiddel van handoplegging en de juiste energie genezen. De wetenschap erkende dit niet, want dan zouden ze geen geld meer verdienen aan kankerpatienten.

Toen ik vroeg van gut, hoe weet je dit? Kwam ie met een youtubefilmpje :') :') :')

Dat maakt discussieren met die mensen ook schier onmogelijk. Zodra je een argument los laat komen hun met "Ja dat wil de wetenschap dat je denk zodat ze geld kunnen verdienen"

een soort "Ja maar dat heft god zo gewild" argument... kan je geen kut mee.
pi_120508992
Zag ergens op tv dat die moeder niet wilde dat hij naar school ging om in de verleiding te worden gebracht naar een snackbar te gaan (en een kroket te eten). Hij stond toch zelf volledig achter "zijn" levenswijze?

Ontzettend hard geindoctrineerd die jongen. Vreselijk zo'n manipulatieve moeder die het kind kapot maakt. Prima dat je dat bij jezelf doet, maar laat kinderen met rust. Ook verschrikkelijk hoe zij over dingen spreekt. Ja jullie gaven mij vroeger pindakaas en dat is echt ontzettend slecht want de enige goede noten zijn uit het midden van het amazonegebied van die en die boom, of iets in die trant. Dat belerende toontje...om te kotsen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_120509049
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:55 schreef muzas het volgende:
Ik snap sowieso nooit hoe mensen eeuwen aan wetenschappelijk gegrond onderzoek wat bekritiseerd, besproken, getest, betwist, uitgevoerd, etc is allemaal in twijfel trekken vanwege iets wat ze via google gevonden hebben, of wat een vent in een jurk ze verteld.
Omdat de grote boze buitenwereld een groot complot is!
pi_120509119
Ze is niet de enige die iets tegen suiker heeft, Denemarken wou eerder dit jaar een suikertaks invoeren, Artikel in Nature pleit ook voor een belasting, Europese Unie wil verbod op extra suiker in fruitsap...
pi_120509120
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:07 schreef ssebass het volgende:
Zag ergens op tv dat die moeder niet wilde dat hij naar school ging om in de verleiding te worden gebracht naar een snackbar te gaan (en een kroket te eten). Hij stond toch zelf volledig achter "zijn" levenswijze?

Ontzettend hard geindoctrineerd die jongen. Vreselijk zo'n manipulatieve moeder die het kind kapot maakt. Prima dat je dat bij jezelf doet, maar laat kinderen met rust. Ook verschrikkelijk hoe zij over dingen spreekt. Ja jullie gaven mij vroeger pindakaas en dat is echt ontzettend slecht want de enige goede noten zijn uit het midden van het amazonegebied van die en die boom, of iets in die trant. Dat belerende toontje...om te kotsen.
Die oma in die eerste docu kapt 'r mooi af. die zegt "Misschien wil ik geen 150 worden maar gewoon 80 en lekker gegeten hebben"

Uiteraard kwam die rauwhoer met de comeback dat als je eenmaal rauw eet je mond gereinigd wordt en als dan na maanden de chemische resten verdwenen zijn een mango veeeeeel beter smaakt dan een steak.

Vreet ze gewoon allebei. Lekker man, niks mis mee :P
  woensdag 19 december 2012 @ 15:11:17 #222
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120509145
quote:
11s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:08 schreef ssebass het volgende:

[..]

Omdat de grote boze buitenwereld een groot complot is!
En omdat ze vaak in een soort echokamer zitten waarin ze zich omringen met gelijkgestemden en op die manier 'radicaliseren'. Durf te wedden dat die moeder ergens op een soort "raw food" forum of zoiets een van de bekendere gasten is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_120509158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:10 schreef meth1745 het volgende:
Ze is niet de enige die iets tegen suiker heeft, Denemarken wou eerder dit jaar een suikertaks invoeren, Artikel in Nature pleit ook voor een belasting, Europese Unie wil verbod op extra suiker in fruitsap...
Wederom is 'te' of in dit geval 'extra' het toverwoord.

Jezelf volrammen met welke voedingstof dan ook is ongezond.
pi_120509220
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

En omdat ze vaak in een soort echokamer zitten waarin ze zich omringen met gelijkgestemden en op die manier 'radicaliseren'. Durf te wedden dat die moeder ergens op een soort "raw food" forum of zoiets een van de bekendere gasten is.
In docu 2 zegt ze toch ook "Heb 2 uur gegoogled, en lees alleen maar dat vlees giftig/kankerverwekkend is"

Als ik 2 uur google kan ik bewijs hebben waarom obama een reptillian is met furry-fetish die puppyogen eet.
pi_120509367
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:12 schreef muzas het volgende:

[..]

In docu 2 zegt ze toch ook "Heb 2 uur gegoogled, en lees alleen maar dat vlees giftig/kankerverwekkend is"

Als ik 2 uur google kan ik bewijs hebben waarom obama een reptillian is met furry-fetish die puppyogen eet.
Ja precies absoluut geen selectie bias. Zij zoeken alleen naar bronnen die bevestigen wat zij in hun hoofd hebben. Een twitterbericht van een of andere malloot met een alu hoedje heeft meer waarde dan een stel wetenschappelijke publicaties in nature, the lancet e.d.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120509376
correctie; 5 minuten;

http://www.alien-ufos.com(...)ve-anyone-catch.html

http://abcnews.go.com/blo(...)-a-boy-ate-dog-meat/

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090919215432AAIwYJT

Conclusie... en mijn punt, als je selectief googled, vind je ALLES op het compleet verziekte internet. Dus als die rauwvrouw inderdaad een klankbord voor haar gedachtegoed zoekt, zit je op google goed.
pi_120509458
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:01 schreef muzas het volgende:
Heb ooit een gesprek gehad met een familielid. Die begon over dat de moderne wetenschappers en ziekenhuizen kanker niet willen genezen en dat alle behandelingen niet werken.

Want, ergens in the middle of nowhere zat een of andere goeroe die kon kanker doormiddel van handoplegging en de juiste energie genezen. De wetenschap erkende dit niet, want dan zouden ze geen geld meer verdienen aan kankerpatienten.

Toen ik vroeg van gut, hoe weet je dit? Kwam ie met een youtubefilmpje :') :') :')

Dat maakt discussieren met die mensen ook schier onmogelijk. Zodra je een argument los laat komen hun met "Ja dat wil de wetenschap dat je denk zodat ze geld kunnen verdienen"

een soort "Ja maar dat heft god zo gewild" argument... kan je geen kut mee.
Volgende keer gewoon voorstellen dat ze even in het jaarverslag kijken van hun pensioenverzekeraar, en waar die namens hem/haar wel niet in beleggen. Dikke kans dat er een paar grote medische concerns bij zitten. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_120509469
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:16 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja precies absoluut geen selectie bias. Zij zoeken alleen naar bronnen die bevestigen wat zij in hun hoofd hebben. Een twitterbericht van een of andere malloot met een alu hoedje heeft meer waarde dan een stel wetenschappelijke publicaties in nature, the lancet e.d.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ja maar die zijn corrupt. Gemaakt door geld. En bovendien wie zegt dat die wetenschappelijke artikels waar zijn? "

Rammend frustrerend.
pi_120509578
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:18 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon voorstellen dat ze even in het jaarverslag kijken van hun pensioenverzekeraar, en waar die namens hem/haar wel niet in beleggen. Dikke kans dat er een paar grote medische concerns bij zitten. ;)
"Dat is omdat pensioenverzekeraars je zo snel mogelijk dood willen hebben. Dan hoeven ze minder uit te betalen. Anders hadden ze wel geïnvesteerd in natuurgeneeswijzen."

Dat aluhoedje-zweefteef denken is wel makkelijk. Je hoeft geen kennis van feiten te hebben en alleen maar heel hard "niet-waar!!" kunnen roepen. En af en toe een drogreden kunnen uitpoepen.
pi_120509586
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:18 schreef muzas het volgende:

[..]

"Ja maar die zijn corrupt. Gemaakt door geld. En bovendien wie zegt dat die wetenschappelijke artikels waar zijn? "

Rammend frustrerend.
Het is net als de relativiteitstheorie uitleggen aan een konijn. Alleen is een konijn niet zo irritant.
pi_120509631
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:12 schreef muzas het volgende:

[..]

Maar niet op een overheidssite vermoed ik. Je kan voor de meeste beweringen wat betreft voedsel betrouwbare bronnen vinden. Voor mensen die geen relatief klein risico aanvaarden, tja, dan blijft er weinig over...
quote:
Meat and Cancer – Position Statement
There is limited suggestive evidence that red meat may be associated with an increased risk of oesophageal, lung, pancreatic and endometrial cancer, and processed meat with oesophageal, lung, stomach and prostate cancer.
Cancer council Australia

dat ik advocaat van de duivel speel zegt niets over mijn denkbeelden btw
pi_120509802
Zegt zat. Futiel bewijs voor een eventueel verhoogd risico...

In laymen's terms; Kleine kans.

Tenzij je je speklap 4 uur op hoog vuur verschroeid en met een krat pils naar binnen giet.

Mjah, weer dat woordje 'te' (veel)
pi_120509938
Ik heb nu zin in speklappen en pils.

Ik ga ff roken.

En d'rna een suikerklontje eten.

Ik houd van gevaar.
pi_120510350
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:26 schreef muzas het volgende:

Tenzij je je speklap 4 uur op hoog vuur verschroeid en met een krat pils naar binnen giet.

Mwoah, er valt nog wel iets voor te zeggen dat rood vlees enig effect heeft op kanker.

quote:
Red Meat Consumption and Mortality
Results From 2 Prospective Cohort Studies

Background
Red meat consumption has been associated with an increased risk of chronic diseases. However, its relationship with mortality remains uncertain.

Methods
We prospectively observed 37 698 men from the Health Professionals Follow-up Study (1986-2008) and 83 644 women from the Nurses' Health Study (1980-2008) who were free of cardiovascular disease (CVD) and cancer at baseline. Diet was assessed by validated food frequency questionnaires and updated every 4 years.

Results
We documented 23 926 deaths (including 5910 CVD and 9464 cancer deaths) during 2.96 million person-years of follow-up. After multivariate adjustment for major lifestyle and dietary risk factors, the pooled hazard ratio (HR) (95% CI) of total mortality for a 1-serving-per-day increase was 1.13 (1.07-1.20) for unprocessed red meat and 1.20 (1.15-1.24) for processed red meat. The corresponding HRs (95% CIs) were 1.18 (1.13-1.23) and 1.21 (1.13-1.31) for CVD mortality and 1.10 (1.06-1.14) and 1.16 (1.09-1.23) for cancer mortality. We estimated that substitutions of 1 serving per day of other foods (including fish, poultry, nuts, legumes, low-fat dairy, and whole grains) for 1 serving per day of red meat were associated with a 7% to 19% lower mortality risk. We also estimated that 9.3% of deaths in men and 7.6% in women in these cohorts could be prevented at the end of follow-up if all the individuals consumed fewer than 0.5 servings per day (approximately 42 g/d) of red meat.

Conclusions
Red meat consumption is associated with an increased risk of total, CVD, and cancer mortality. Substitution of other healthy protein sources for red meat is associated with a lower mortality risk.
Het draait ook allemaal om relatieve risico's natuurlijk.
Het is altijd lachwekkend om te zien dat mensen bijvoorbeeld panisch zijn als het aankomt op dit soort vlees, maar dan wel als een ketter roken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 19-12-2012 16:02:11 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_120511150
pi_120511650
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:21 schreef muzas het volgende:

[..]

"Dat is omdat pensioenverzekeraars je zo snel mogelijk dood willen hebben. Dan hoeven ze minder uit te betalen. Anders hadden ze wel geïnvesteerd in natuurgeneeswijzen."

Dat aluhoedje-zweefteef denken is wel makkelijk. Je hoeft geen kennis van feiten te hebben en alleen maar heel hard "niet-waar!!" kunnen roepen. En af en toe een drogreden kunnen uitpoepen.
Ik moet bekennen, je doet het goed. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_120511790
quote:
Wat aan het plaatje natuurlijk niet helemaal klopt is het 'start here'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120512327
Is idd zo dat het eten van veel vlees (vooral varkensvlees en rood vlees) wat ook nog eens wat aangebrand is kankerverwekkend is.
Maar wat is er mis met het eten van vlees met mate? Uiteraard niet met een zwartgeblakerde rand.
  woensdag 19 december 2012 @ 16:33:06 #239
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120512549
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is idd zo dat het eten van veel vlees (vooral varkensvlees en rood vlees) wat ook nog eens wat aangebrand is kankerverwekkend is.
Maar wat is er mis met het eten van vlees met mate? Uiteraard niet met een zwartgeblakerde rand.
Dat geldt toch voor alles: met mate.
pi_120512554
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Tom volgt onderwijs. In Nederland doen de staatsdienaren nu eenmaal heel spastisch over thuisonderwijs.
hoe kan je thuis onderwijs van een niet gediplomeerd persoon onderwijs noemen? :o
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_120512746
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:26 schreef muzas het volgende:

M'n punt is dat met sommige mensen niet te praten valt, zij hebben formeel gezien gelijk en zijn blind voor de risico's die hun vermijdingsgedrag met zich meebrengt.

En als de overheid zich achter een gezondheidsdoel zet is alle rede zoek. Las laatst nog een studie over particulate matter in sidestream smoke van sigaretten, de auteurs suggereerden en passant dat roken als milieuprobleem beschouwd kan worden, maw de kwaliteit van de atmosfeer aantastte. Een studie door drie man in de garage van een vakantieverblijf...
Wil je gepubliceerd en gequote worden, schrijf een paper over het gevaar van roken, lukt altijd. Een populaire was die van een ingenieursbureau over half-open rokersectie in bars en restaurants. Ze bewezen met elementaire wiskunde (rookdeeltjes per uur/toegelaten concentratie=luchtvolume per uur) dat de lucht met 560 km/u moest afgezogen worden om de toelaatbare normen te halen. Zou m'n zuurkast/trekkast niet bij hen bestellen..

En dan heb je nog deze die overal opduikt: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC393580/
In heel wat publicaties als bron gebruikt, grootste onzin die ik al gelezen heb. Maar blijkbaar is een medewerker van het National Center for Atmospheric Research gekwalificeerd om papers over kanker te schrijven. Peer-review is blijkbaar een lachertje.
  woensdag 19 december 2012 @ 16:38:02 #242
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120512758
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:33 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe kan je thuis onderwijs van een niet gediplomeerd persoon onderwijs noemen? :o
Nee nee, het gaat hem erom dat het niet uitmaakt waar je je vaardigheden behaalt, als je maar slaagt voor de examens.
pi_120512806
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:39 schreef muzas het volgende:
Lol.. letterlijke quote;

Witte suiker is niet zo heel best, het heeft ook wel de bijnaam het witte gif ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_120512821
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:38 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee nee, het gaat hem erom dat het niet uitmaakt waar je je vaardigheden haalt, als je maar slaagt voor de examens.
maar de manier van die vaardigheden behalen speelt wel een grote rol met eventuele verdere opleidingen en ontwikkelingen..

als jij dingen van jongs af aan al verkeerd leert kan je jezelf later hard tegenkomen
pi_120512907
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En daar komt het staatseigendom weer boven drijven. Je moet en zal naar de staatschool ook wel een indoctrinatie-gevangenis.

Wat is er in vredesnaam mis met thuisonderwijs? Als je maar een examen doet volgens de protocollen lijkt me.

Onze corrupte bemoeizuchtige overheid wenst alle vrij- en speciale- scholen op de doeken. Alles in het kader van indoctrinatie.
Jij zegt dus dat naar school gaan wel onder indoctrinatie valt, en die moeder hem niet indoctrineert. Heb je die documentaire überhaupt gezien joh?
  woensdag 19 december 2012 @ 16:52:42 #246
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120513369
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:39 schreef mschol het volgende:

[..]

maar de manier van die vaardigheden behalen speelt wel een grote rol met eventuele verdere opleidingen en ontwikkelingen..

als jij dingen van jongs af aan al verkeerd leert kan je jezelf later hard tegenkomen
Da's dus precies hoe ik er ook over denk.
pi_120513446
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Witte suiker is niet zo heel best, het heeft ook wel de bijnaam het witte gif ;)
Ja vreemd eigenlijk.. Al die mensen die 20 jaar langer hadden kunnen leven als ze maar geen suiker in hun thee gedaan hadden.
Witte suiker is compleet prima.
pi_120513476
Witte suiker is met mate helemaal niet erg.
pi_120513818
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:54 schreef muzas het volgende:

[..]

Ja vreemd eigenlijk.. Al die mensen die 20 jaar langer hadden kunnen leven als ze maar geen suiker in hun thee gedaan hadden.
Waarom gelijk naar zulke extremen grijpen? Neem bv candida in de darmen, ga je niet dood aan, maar heeft wel een sterke samenhang met het gebruik van witte suiker.
Zo zijn er heel veel kwalen waarbij witte suiker een invloed heeft.

Witte suiker is helemaal niet compleet prima, het kan echt niet zoveel kwaad af en toe iets te doen wat niet perse gezond is, maar wegwuiven dat het niet gezond is is ook weer een beetje raar.
Frituurhap is ook niet gezond, hoe je het ook wend of keert, maar je gaat niet dood aan af en toe een frituurhapje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_120513863
ff quote fixen
pi_120513910
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom gelijk naar zulke extremen grijpen?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:39 schreef erodome het volgende:

[..]

pi_120513914
Witte suiker is wat we noemen een "dode" voeding, er is zoveel bewerking op losgelaten dat het geen enkele voedingswaarde kent en eerder afbreekt dan wat toevoegt.
pi_120513927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:06 schreef erodome het volgende:
Witte suiker is wat we noemen een "dode" voeding, er is zoveel bewerking op losgelaten dat het geen enkele voedingswaarde kent en eerder afbreekt dan wat toevoegt.
smaak?
pi_120513947
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:06 schreef muzas het volgende:

[..]

[..]

Ja, omdat het zo veelvuldig wordt gebruikt in allelei voedingsmiddelen en ook nog eens los wordt gebruikt krijgen we er bijna allemaal te veel van binnen.
Zoek eens op hoe witte suiker wordt gemaakt, dan begrijp je het misschien wat beter ;)
pi_120513981
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:07 schreef muzas het volgende:

[..]

smaak?
Dat kan je ook via andere wegen verkrijgen, zonder de geraffineerde witte suiker.
Serieus, witte suiker is gewoon niet gezond, ook niet in kleine mate, dat het in kleine mate niet gelijk dodelijk is maakt het nog niet goed.
pi_120514005
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, omdat het zo veelvuldig wordt gebruikt in allelei voedingsmiddelen en ook nog eens los wordt gebruikt krijgen we er bijna allemaal te veel van binnen.
Zoek eens op hoe witte suiker wordt gemaakt, dan begrijp je het misschien wat beter ;)
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef muzas het volgende:

[..]

Wederom is 'te' of in dit geval 'extra' het toverwoord.

Jezelf volrammen met welke voedingstof dan ook is ongezond.
pi_120514071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen in discussies met aluhoedjes maken me meestal furieus. Jouw 'kennis' is de enige juiste, en anderen die een andere mening zijn toebedeeld weten niks en moeten maar eens iets opzoeken.

Gebruikt die rauwvrouw ook.

Ik ben medisch en chemisch geschoold. Ik weet wat witte suiker is.
pi_120514099
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:09 schreef muzas het volgende:

[..]

[..]

Het is geen voedingsstof....
En zelfs in kleine mate kan het problemen opleveren, het breekt bv vitamines af.

Je hoeft niet panisch ermee om te gaan, maar zeg niet dat er niets mis mee is, het is gewoon ongezond, maar een gezond mens kan wel wat ongezonde dingen hebben hier en daar.
pi_120514163
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:11 schreef muzas het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen in discussies met aluhoedjes maken me meestal furieus. Jouw 'kennis' is de enige juiste, en anderen die een andere mening zijn toebedeeld weten niks en moeten maar eens iets opzoeken.

Gebruikt die rauwvrouw ook.

Ik ben medisch en chemisch geschoold. Ik weet wat witte suiker is.
Dan zou je moeten weten dat het geen voedingsstof is omdat er werkelijk niets inzit en zelfs vitamines afbreekt.
Daar is niets aluhoedjes aan.
pi_120514357
Ben wel benieuwd welke vitamines suiker afbreekt, en hoe het dat doet...
pi_120514383
Ik heb nergens gezegd wat witte suiker een voedingsstof is (wat het overigens wel is, ons lichaam neemt het op en gebruikt het. Anders zou je het allemaal in de urine weer terugvinden.)

Die quote met 'te' kan voor meer dingen gebruikt worden... te is nooit goed. Dat bedoelde ik ermee.

Daarnaast is witte suiker, hoe weinig bijdragend lang niet zo slecht als jij doet voorkomen. Als je het normaal gebruikt is er zeer weinig aan de hand.
pi_120514621
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:18 schreef meth1745 het volgende:
Ben wel benieuwd welke vitamines suiker afbreekt, en hoe het dat doet...
Het gaat voornamelijk om b vitamines en mineralen.
Hoe het dat doet zou ik op moeten zoeken.
pi_120514774
Ah de B-vitamines. Diegene die we bij overdaad uitpiesen. En welke in elk westerse samenleving in overdaad aanwezig zijn.

Ja onwijs gevaarlijk spul dat suiker.

Het is gewoon onschuldig. En tuurlijk zijn er 'nadelige' effecten voor het lichaam. Maar deze zijn gewoonweg te verwaarlozen bij normaal gebruik.
pi_120514839
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:54 schreef muzas het volgende:

[..]

Klinkt als een zweefteefredenering, heb je daar ook een wetenschappelijke onderbouwing van?
pi_120514918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klinkt als een zweefteefredenering, heb je daar ook een wetenschappelijke onderbouwing van?
Nee. Dus suiker is giftig.

Serieus, hoe mensen als erodome in een auto durven stappen als ze compleet verwaarloosbare risicos in voedingsmiddelen al zo serieus nemen is mij een raadsel.
pi_120514958
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat kan je ook via andere wegen verkrijgen, zonder de geraffineerde witte suiker.
Serieus, witte suiker is gewoon niet gezond, ook niet in kleine mate, dat het in kleine mate niet gelijk dodelijk is maakt het nog niet goed.
Leven is dodelijk, lijkt de conclusie waarop je afstevent.
pi_120514980
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:31 schreef muzas het volgende:
Ah de B-vitamines. Diegene die we bij overdaad uitpiesen. En welke in elk westerse samenleving in overdaad aanwezig zijn.

Ja onwijs gevaarlijk spul dat suiker.

Het is gewoon onschuldig. En tuurlijk zijn er 'nadelige' effecten voor het lichaam. Maar deze zijn gewoonweg te verwaarlozen bij normaal gebruik.
Ja, zo onschuldig, vandaar dat bij kanker suiker zo afgeraden wordt, vandaar dat uit een brits onderzoek bleek dat mensen die veel witte suiker tot zich namen 5 keer zo vaa ziek werden en ga zo maar door.
Het is alleen maar bewezen dat het het immuunsysteem verzwakt oa, valt best wel mee joh...

Welk normaal gebruik hebben we het over aangezien witte suiker in echt heel veel dingen gepropt worden en we dus vrijwel altijd te veel binnen krijgen?
pi_120514994
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:36 schreef muzas het volgende:

[..]

Serieus, hoe mensen als erodome in een auto durven stappen als ze compleet verwaarloosbare risicos in voedingsmiddelen al zo serieus nemen is mij een raadsel.
Je zit eerst wetenschap af te zetten tegen zweefteefgezeik, en vervolgens kom je zelf ook met een anekdotisch argument aan en geen wetenschappelijke onderbouwing.

Wat jij denkt te weten is dan blijkbaar ook maar wat je denkt te weten, en niets meer dan dat.
pi_120515009
quote:

[..]

Waar neem ik dat te serieus dan, ik zeg nota bene dat je niet panisch moet doen erover, maar dat er gewoon niets in zit dat gezond voor je is en dat het wel effecten heeft die niet goed zijn voor je.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 17:39:45 #270
43556 miss_dynastie
pi_120515013
quote:

[..]

:D _O-

Zou rauwkostmama doodvallen als je haar nu een eetlepel suiker zou voeren? Ik ben daar serieus wel benieuwd naar (en nee, dit is geen oproep om haar om zeep te helpen, maar misschien is dat in te schatten of zo door mensen die er meer verstand van hebben :P )
  woensdag 19 december 2012 @ 18:08:05 #271
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120515901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:33 schreef mschol het volgende:

[..]

Gediplomeerd :')

quote:
Education is what remains after one has forgotten what one has learned in school.

- Albert Einstein
Einstein is saying that you only really start learning once you have left school and forgotten what you learnt there. He is suggesting that although school is there to educate you about important subjects such as maths and science, only real life can really educate you about things which are important. He is also suggesting that what you learn at schools is counterproductive it can have a negative impact on your life and that only once you have forgotten what you learnt at school do you start learning useful things.
He probably thought this way after one of his teachers said You will never amount to anything (which means you wont get anywhere in life). Of course, he eventually proved that teacher wrong.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_120516030
Never let your schooling interfere with your education.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:13:14 #273
379943 Paper_Tiger
pi_120516060
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Never let your schooling interfere with your education.
En zo is het. We komen wel nader tot elkaar.
pi_120516199
Kind ondergedoken, bang dat hij wordt weggetrokken bij zn moeder. Denk dat zn moeder daar achter zit gezien haar overredingskracht op haar jong.

Als hij eindelijk erachter is dat hij gehersenspoelt is geweest al die jaren, vreet hij binnen een jaar een halve kilo aan T-Bone steak in 10 minuten weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 19 december 2012 @ 18:23:06 #275
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120516420
Rauw etende Tom ondergedoken
De 15-jarige Tom Watkins, die van zijn moeder alleen rauwe groente mag eten, is ondergedoken. Hij probeert daarmee een uithuisplaatsing door Bureau Jeugdzorg te voorkomen.

De jongen kreeg landelijke bekendheid omdat hij van zijn moeder alleen maar rauw voedsel mag eten. De afgelopen twee jaar is hij niet meer naar school geweest, volgens zijn moeder omdat Tom wordt gepest vanwege zijn dieet.

Bureau Jeugzorg wil dat hij weer naar school gaat omdat zijn moeder geen toestemming heeft van de leerplichtambtenaar om hem thuis te houden. Jeugdzorg is nu naar hem op zoek zodat hij vanaf januari weer naar een reguliere school kan, meldt de NOS.

Rauw

Op advies van zijn moeder eet Tom sinds zijn vijfde alleen nog maar rauw, ongekookt voedsel. Ook mag hij geen vlees, vis, brood, rijst, zuivel of suiker. Volgens zijn moeder, die hetzelfde dieet aanhoudt, is dat gezonder. Voedingsdeskundigen spreken dat echter tegen. Het eten van uitsluitend rauw voedsel kan volgens hen leiden tot ernstige gezondheidsproblemen. Een kinderarts trok daarom al aan de bel bij het Meldpunt Kindermishandeling.

Over Tom en zijn moeder zijn inmiddels twee documentaires gemaakt: Rauw (2008) en Rauwer (2012). In die laatste film is te zien hoe Tom de laatste jaren nauwelijks is gegroeid. Een arts vergelijkt zijn groeipatroon met dat van een ondervoed kind in Afrika.

bron:telegraaf.nl
  woensdag 19 december 2012 @ 18:24:04 #276
379943 Paper_Tiger
pi_120516462
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:17 schreef Red_85 het volgende:
Kind ondergedoken, bang dat hij wordt weggetrokken bij zn moeder. Denk dat zn moeder daar achter zit gezien haar overredingskracht op haar jong.

Als hij eindelijk erachter is dat hij gehersenspoelt is geweest al die jaren, vreet hij binnen een jaar een halve kilo aan T-Bone steak in 10 minuten weg.
Iedereen is gehersenspoeld. Alleen als de meerderheid op dezelfde manier is geïndoctrineerd dan wordt het door deze groep als normaal geaccepteerd.
pi_120517058
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de vader..... Wat vind die ervan bijvoorbeeld..
pi_120517591
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:41 schreef soapie het volgende:
Bekijk dan het programma dat de aanleiding was :Z
  woensdag 19 december 2012 @ 18:54:16 #279
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120517619
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Iedereen is gehersenspoeld. Alleen als de meerderheid op dezelfde manier is geïndoctrineerd dan wordt het door deze groep als normaal geaccepteerd.
Ben je nou nog steeds bezig :?
Het gaat hier over een kind dat slecht eet, amper groeit en geen goed onderwijs krijgt. En het enige waar jij mee bezig bent is je te pas en te onpas roepen dat alles indoctrinatie is. Misschien moet je er een apart topic over openen.. Het is maar een idee.
pi_120517704
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:54 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ben je nou nog steeds bezig :?
Het gaat hier over een kind dat slecht eet, niet groeit en geen goed onderwijs krijgt. En het enige waar jij mee bezig bent is je te pas en te onpas roepen dat alles indoctrinatie is. Misschien moet je er een apart topic over openen.. Het is maar een idee.
Er is een heel forum voor.
pi_120517810
quote:

[..]

VInd jij dat die koter er gezond uitziet dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 19 december 2012 @ 19:03:05 #282
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120517989
quote:
9s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

Er is een heel forum voor.
Exact :)
pi_120520038
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:41 schreef soapie het volgende:
Vindt het niet helemaal oké, maar ook niet helemaal achterlijk.
  woensdag 19 december 2012 @ 19:48:18 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120520091
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:47 schreef waht het volgende:

[..]

Vindt het niet helemaal oké, maar ook niet helemaal achterlijk.
Ik heb wel het idee dat vader niet helemaal meekrijgt wat er in NL qua rechtzaken speelt, hoewel ze (vader en broer) op een bepaald moment wel aanwezig leken in de rechtbank.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120520115
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:08 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

[..]

Einstein is saying that you only really start learning once you have left school and forgotten what you learnt there. He is suggesting that although school is there to educate you about important subjects such as maths and science, only real life can really educate you about things which are important. He is also suggesting that what you learn at schools is counterproductive it can have a negative impact on your life and that only once you have forgotten what you learnt at school do you start learning useful things.
He probably thought this way after one of his teachers said You will never amount to anything (which means you wont get anywhere in life). Of course, he eventually proved that teacher wrong.
Heerlijke dooddoeners weer, Paper_Tiger.
pi_120520276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat vader niet helemaal meekrijgt wat er in NL qua rechtzaken speelt, hoewel ze (vader en broer) op een bepaald moment wel aanwezig leken in de rechtbank.
Nee, denk ook niet dat hij zin heeft in de gekte.
  woensdag 19 december 2012 @ 20:28:22 #287
3542 Gia
User under construction
pi_120522608
Wat zal er gebeuren als hij verkering krijgt en wil trouwen?
Doen ze dan mee met 'wie trouwt mijn zoon' om een meisje te vinden dat bij hem past, qua voedingsgewoontes.

Als moeder dan nog leeft. Want met zon dieet word je niet oud.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 20:37:40 #288
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120523208
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:08 schreef erodome het volgende:

[..]

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1312745
Wat je weet over gezond eten is ...wat je slikt voor zoete koek.
pi_120524722
Ik snap iets niet helemaal. In die documentaire zegt Jeugdzorg uiteindelijk geen uithuisplaatsing aan te vragen, dat wordt ze wat al te gek, maar nu doen ze het toch wel? Ofzo?
zelfde als diginoob
  woensdag 19 december 2012 @ 21:28:24 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120526081
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:06 schreef diginoob2 het volgende:
Ik snap iets niet helemaal. In die documentaire zegt Jeugdzorg uiteindelijk geen uithuisplaatsing aan te vragen, dat wordt ze wat al te gek, maar nu doen ze het toch wel? Ofzo?
Wat jeugdzorg meldt op het moment van opname hoeft natuurlijk niet gelijk te zijn aan wat jeugdzorg vindt op dit moment.
Het zou prima kunnen dat de uitzending niet voor niets samenvalt met een bepaald moment (zoveel tijd van school gehouden, opnieuw de OZT beoordelen enz.), maar het zou ook zo kunnen zijn dat de uitzending van de documentaire zoveel reacties oplevert dat jeugdzorg zich nu juist gesterkt voelt in een poging hem uit huis te plaatsen.

Ik snap sowieso niet zo wat moeder (en zoon) denken te winnen met de medewerking aan deze documentaires, maar waarschijnlijk snap ik dat niet omdat ik het licht nog niet gezien heb qua sla happen en met m'n blote voeten in het gras m'n kapotte lijf genezen.
Mijn gok is dat ze werkelijk denkt het gelijk zo aan haar kant te hebben dat de masse vooral haar kant zal zien na het bekijken van de documentaire.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120527221
wat ik begrijp is dat de moeder tot de 15e december de tijd heeft gekregen haar zoon bij een school aan te melden
...
pi_120531397
quote:

[..]

En heerlijk dat ik dat vind.
  woensdag 19 december 2012 @ 23:05:54 #293
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120532263
Sommige ouders zouden onmiddelijk uit de ouderlijke macht moeten worden ontzet. Deze gestoorde mama is er daar eentje van.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 19 december 2012 @ 23:08:06 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120532390
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 23:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Sommige ouders zouden onmiddelijk uit de ouderlijke macht moeten worden ontzet. Deze gestoorde mama is er daar eentje van.
En toch zullen ze dat vooralsnog niet doen op basis van haar voedingsgewoontes, als het gebeurt dan gebeurt het omdat ze het kind van school houdt.

Met andere woorden: het is gewoon heel dom van haar dat ze hem van school houdt, als ze hem wel naar school had laten gaan hadden ze geen zaak gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 19 december 2012 @ 23:16:03 #295
3542 Gia
User under construction
pi_120532881
Zit nu de docu te kijken.
'Tara houd fucking veel van Tom.'

En die hebben geen school nodig?
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 23:19:30 #296
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120533106
Alsof het zo moeilijk is vrijstelling te krijgen. Wijfke heeft het gewoon verkeerd aangepakt.
  woensdag 19 december 2012 @ 23:32:41 #297
3542 Gia
User under construction
pi_120534165
Kan die hond daar ook weg? Beestje was ziek, krijgt twee dagen niet te eten, 'zodat het lichaam zich kan concentreren op het beter worden. Zo werkt dat ook bij mensen.'

Nou, ik heb tijdens ziekte toch de meeste baat bij lichtverteerbaar, maar volwaardige voeding.
pi_120534492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:28 schreef Gia het volgende:
Wat zal er gebeuren als hij verkering krijgt en wil trouwen?
Doen ze dan mee met 'wie trouwt mijn zoon' om een meisje te vinden dat bij hem past, qua voedingsgewoontes.

Als moeder dan nog leeft. Want met zon dieet word je niet oud.
Zoals je nu waarschijnlijk ziet heeft hij al zo'n meisje. Hoewel zij zich niet precies aan die eetregels houdt, ze eet o.a. vis in die docu.
Als ik jeugdzorg was zou ik trouwens als eerste bij haar kijken of 'ie niet daar zit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 19 december 2012 @ 23:58:57 #299
3542 Gia
User under construction
pi_120535394
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoals je nu waarschijnlijk ziet heeft hij al zo'n meisje. Hoewel zij zich niet precies aan die eetregels houdt, ze eet o.a. vis in die docu.
Als ik jeugdzorg was zou ik trouwens als eerste bij haar kijken of 'ie niet daar zit.
Inderdaad.
Schrok ook wel van die sektarische poppenkast.
Kind wordt voorgehouden dat hij alle landen kan gaan veranderen. Ze noemen hem nog net niet 'de messias'. Of heb ik dat gemist?
pi_120535875
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:08 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

ach, geef het beestje een naampje: iemand die verstand van onderwijzen heeft
quote:
[..]

vergeten wat je geleerd is kan niet, dat is er namelijk ingestampt.. (denk aan je manier van schrijven, het hoofdrekenen)

dat je je verder, vollediger, gaat ontwikkelen NA school: daar zit zeker een kern van waarheid in

quote:
9s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:23 schreef hexje het volgende:
Rauw etende Tom ondergedoken
De 15-jarige Tom Watkins, die van zijn moeder alleen rauwe groente mag eten, is ondergedoken. Hij probeert daarmee een uithuisplaatsing door Bureau Jeugdzorg te voorkomen.

De jongen kreeg landelijke bekendheid omdat hij van zijn moeder alleen maar rauw voedsel mag eten. De afgelopen twee jaar is hij niet meer naar school geweest, volgens zijn moeder omdat Tom wordt gepest vanwege zijn dieet.

Bureau Jeugzorg wil dat hij weer naar school gaat omdat zijn moeder geen toestemming heeft van de leerplichtambtenaar om hem thuis te houden. Jeugdzorg is nu naar hem op zoek zodat hij vanaf januari weer naar een reguliere school kan, meldt de NOS.

Rauw

Op advies van zijn moeder eet Tom sinds zijn vijfde alleen nog maar rauw, ongekookt voedsel. Ook mag hij geen vlees, vis, brood, rijst, zuivel of suiker. Volgens zijn moeder, die hetzelfde dieet aanhoudt, is dat gezonder. Voedingsdeskundigen spreken dat echter tegen. Het eten van uitsluitend rauw voedsel kan volgens hen leiden tot ernstige gezondheidsproblemen. Een kinderarts trok daarom al aan de bel bij het Meldpunt Kindermishandeling.

Over Tom en zijn moeder zijn inmiddels twee documentaires gemaakt: Rauw (2008) en Rauwer (2012). In die laatste film is te zien hoe Tom de laatste jaren nauwelijks is gegroeid. Een arts vergelijkt zijn groeipatroon met dat van een ondervoed kind in Afrika.

bron:telegraaf.nl
dat is mijn inziens solliciteren naar een gesloten afdeling..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')