abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120505898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hij moet vast ook de hele dag door eten om aan z'n calorieeen te komen als hij behalve fruit en groente en noten niks mag.
Zo kun je toch niet normaal leven?
Dan draait de hele dag om eten.
Wist je dat het juist goed is voor je om je eten te verdelen over de dag, zo'n 7 eet momenten op een dag is het beste, beter dan 3 keer per dag een maaltijd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_120505900
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor een muis wel en voor een olifant niet.
Gelukkig hebben we het hier over Homo Sapiens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_120505911
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

hij at toch ook geen noten?
Ik begreep van wel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:51:11 #179
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120505929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we het hier over Homo Sapiens.
Een kleintje van 15 ;)
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_120505985
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:51 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een kleintje van 15 ;)
125 gram is echt niet veel, dat is nog niet eens zo'n bakje als ik heb laten zien. Kijk de volgende keer maar eens dat je bij een supermarkt bent.
En je kan die noten ook verwerken in andere zaken, je hoeft ze niet zo los te eten, kan in de salade, kan in heel veel voedsel verwerkt worden.
pi_120505990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Wist je dat het juist goed is voor je om je eten te verdelen over de dag, zo'n 7 eet momenten op een dag is het beste, beter dan 3 keer per dag een maaltijd.
Ja, dat weet ik. Maar als je bijna alleen maar groente en fruit eet moet je grote hoeveelheden eten de hele dag door om aan je calorieen te komen.
pi_120506030
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:51 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een kleintje van 15 ;)
Ja mooi is dat, geef mij maar m'n groeihormonen. :9
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_120506054
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Maar als je bijna alleen maar groente en fruit eet moet je grote hoeveelheden eten de hele dag door om aan je calorieen te komen.
De noten hebben wel wat gewicht hierin, die bevatten dan weer juist veel calorieen.

Aanvulling:
quote:
Noten bevatten veel calorieën en vet en worden daardoor te vaak onterecht als ongezond bestempeld. Naast vet zitten er namelijk ook veel mineralen en vitaminen in noten en bevatten walnoten bijvoorbeeld stoffen die kanker kunnen voorkomen. Noten staan ook bekend om de vitamine B die vooral voor mensen met een vegetarisch dieet van belang zijn. Noten zijn heerlijk door de yoghurt, door de salade, in gebak, als tussendoortjes of met vers fruit.

Veel vet en calorieën
In noten zit veel vet, daardoor denken veel mensen dat noten ongezond zijn. De vetten in noten zijn echter gezonde vetten en niet de verzadigde vetten die slecht zijn voor de gezondheid. Noten zitten vol omega 3 en 6. Ze zorgen voor een goed cholesterol niveau en beschermen tegen hart- en vaatziekten. Men dient, mede door het hoge gehalte aan vet, wel op te letten met de hoeveelheid noten. Te veel vet is nooit goed en met betrekking op de lijn maakt het niet uit welke soort vet er wordt gegeten. Het aantal calorieën in noten varieert van ongeveer 400 tot 700 per 100 gram.
Bron: http://www.dieetvandaag.nl/290/2011/10/27/alles-over-noten/

[ Bericht 50% gewijzigd door erodome op 19-12-2012 14:00:07 ]
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 13:55:50 #184
43556 miss_dynastie
pi_120506123
Ik kijk de documentaire 'rauw' nu en ik snap ineens helemaal waarom indoctrimama haar kind thuishoudt. Een meisje van een jaar of elf weet al vragen te stellen waar hij geen goed antwoord op heeft en over na gaat denken, laat staan op de middelbare school met al die grotere kinderen en volwassenen, brrrrrrr.....
  woensdag 19 december 2012 @ 13:56:19 #185
379943 Paper_Tiger
pi_120506144
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:53 schreef waht het volgende:

[..]

Ja mooi is dat, geef mij maar m'n groeihormonen. :9
Voor je het weet heb je de ziekte van Hul...
  woensdag 19 december 2012 @ 13:58:06 #186
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120506205
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hangt misschien ook van je bouw af. Ik vind het in principe prachtig. Een vrouw van 40 mag wel wat meer wegen.
Zal ook te maken hebben met wat je aantrekkelijk vindt.
Sommige mensen vallen op dun, anderen vallen op dik, net als je een voorkeur kan hebben voor haarkleur enzo.
(Un)masking for the greater good.
pi_120506211
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor je het weet heb je de ziekte van Hul...
Ik ben benieuwd of het gevraagd gaat worden.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:02:04 #188
379943 Paper_Tiger
pi_120506338
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:58 schreef maartend het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of het gevraagd gaat worden.
_O-
pi_120506443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:02 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

_O-
Iedereen zit nu te googlen.
pi_120506579
Oh, trouwens, verschillende bonen soorten en mais hebben ook nog wel wat gewicht in calorieen, nu weet ik niet of ze dat eten natuurlijk, maar ook daar kan nog wel wat vandaan gehaalt worden.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:09:29 #191
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120506628
Het ontging mij trouwens volledig waarom er niet gekookt wordt? Niks mis toch ook met gekookte groenten??
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_120506701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het ontging mij trouwens volledig waarom er niet gekookt wordt? Niks mis toch ook met gekookte groenten??
Mij ook! Wordt in de documentaires volgens mij geen uitleg overgegeven.
pi_120506706
quote:
Wat moeders zegt (en dat is een stroming die tegen het sektarische aanhangt in deze vorm), is dat door het koken van groenten er giftige stoffen owrden aangemaakt in de groenten die slecht voor de mens zijn.
Maar dat is verder ook niet van belang voor de docu. Kunnen mensen zelf opzoeken. Als je op FOK! kunt komen, kun je ook googlen.
pi_120506716
quote:
Vorming van chemische componenten tijdens het koken geloof ik. En zo deden de mensen het vroeger ook niet.
pi_120506718
Wat is Orthorexia Nervosa?

Een nieuwe eetstoornisontwikkeling passend in onze huidige maatschappij, wel een naam die we serieus mee moeten nemen in de rubriek eetstoornissen.

De naam Orthorexia Nervosa komt vanuit Amerika en is geïntroduceerd in 2001 door Dr. Steven Bratman. Dr. Steven Bratman, een natuurgeneeskundige arts, acupuncturist en een voormalige ‘orthorexiapatiënt’ schreef onlangs een boek over Health Food Junkies “Een pathologische fixatie op gezond eten”.

Mensen die lijden aan orthorexia zijn 24 uur bezig met verantwoord en te gezond voedsel. Zij weigeren, in hun ogen, ‘ongezond voedsel’. Het verraderlijke van deze aandoening is dat het er langzaam insluipt. Vaak worden eerst vlees, vis, graan en zuivel uit het dieet verbannen. Zij hebben voornemens om meer groente te eten en veel fruit wordt er ook genuttigd. Koken van groente betekent vitamineverlies dus vanaf die tijd eten de mensen alleen nog maar meer bergen rauwe groente, ook al beginnen hun darmen te protesteren. Vetten zijn slecht, dus eten ze ook geen boter op hen brood, waardoor vitamine A-D tekort ontstaat.
Het gaat bij orthorexia dan ook niet zozeer om de hoeveelheid eten, maar om de kwaliteit ervan. Aan de kwaliteit van het eten wordt de kwaliteit van het leven afgemeten. Over het algemeen eten mensen dan ook die lijden aan orthorexia veel te eenzijdig.

De sociale gevolgen

Orthorexia heeft op sociaal gebied ook veel gevolgen dit doordat zij 24 uur per dag met gezond voedsel bezig zijn. Door alle lichamelijke en geestelijke stress kunnen mensen die aan orthorexia zich onzeker, angstig en depressief gaan voelen. Deze mensen moeten van henzelf zich aan allerlei regels voldoen, en eigenlijk wordt hen hele denken en doen, in beslag genomen door de eetstoornis. Door chronische vermoeidheid worden sociale contacten vermeden, ze hebben ze weinig tijd voor andere dingen zoals hobby’s etc. Hoezeer ze zich ook proberen aan te passen, ze zonderen zich steeds meer van hen omgeving af waardoor ze in een sociaal isolement komt.

De lichamelijke gevolgen

Orthorexia-patiënten kunnen door hun eetgedrag erg vermageren. Door de ondervoeding en vermagering kunnen veel lichamelijke klachten optreden. • Vitaminetekort
• Duizeligheid
• Langdurige heesheid
• Ernstige maagklachten
• Haaruitval
• Chronische vermoeidheid
• Gebitsproblemen
• Menstruatiestoornissen
• Nier- en leverbeschadigingen
• Spierkrampen
• Hartritmestoornissen

Dit is Francis ten voeten uit! Toch best erg als je geen persoonlijkheid bent, maar een lopend psychisch ziektebeeld.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 19 december 2012 @ 14:12:33 #196
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120506727
quote:
Het enige wat ik kan bedenken is dat er dan voedingstoffen verloren kunnen gaan, eik.
pi_120506745
Francis moet zelf maar doen waar ze zin in heeft, maar ze mag Tom niet dwingen .....en die hond ook niet!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_120506766
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:12 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan bedenken is dat er dan voedingstoffen verloren kunnen gaan, eik.
En er staat ook nog tegenover dat de beschikbaarheid van andere voedingsstoffen juist beter wordt ;).
  woensdag 19 december 2012 @ 14:13:41 #199
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120506768
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:11 schreef maartend het volgende:

[..]

Wat moeders zegt (en dat is een stroming die tegen het sektarische aanhangt in deze vorm), is dat door het koken van groenten er giftige stoffen owrden aangemaakt in de groenten die slecht voor de mens zijn.
Maar dat is verder ook niet van belang voor de docu. Kunnen mensen zels opzoeken. Als je op FOK! kunt komen, kun je ook googlen.
Oh lord...
Ik vraag me altijd af hoe het toch zover heeft kunnen komen met mensen die er een dergelijke levenstijl op nahouden.
pi_120506787
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:12 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zij zegt dat er dan giftige stoffen in ontstaan, het omgekeerde is waar, bonen kun je bv. niet ongekookt eten omdat er een gif in zit wat door koken geneutraliseerd wordt, hetzelfde met aardappelen.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')