Wist je dat het juist goed is voor je om je eten te verdelen over de dag, zo'n 7 eet momenten op een dag is het beste, beter dan 3 keer per dag een maaltijd.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij moet vast ook de hele dag door eten om aan z'n calorieeen te komen als hij behalve fruit en groente en noten niks mag.
Zo kun je toch niet normaal leven?
Dan draait de hele dag om eten.
Gelukkig hebben we het hier over Homo Sapiens.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor een muis wel en voor een olifant niet.
Ik begreep van wel.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
hij at toch ook geen noten?
Een kleintje van 15quote:Op woensdag 19 december 2012 13:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we het hier over Homo Sapiens.
125 gram is echt niet veel, dat is nog niet eens zo'n bakje als ik heb laten zien. Kijk de volgende keer maar eens dat je bij een supermarkt bent.quote:
Ja, dat weet ik. Maar als je bijna alleen maar groente en fruit eet moet je grote hoeveelheden eten de hele dag door om aan je calorieen te komen.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Wist je dat het juist goed is voor je om je eten te verdelen over de dag, zo'n 7 eet momenten op een dag is het beste, beter dan 3 keer per dag een maaltijd.
Ja mooi is dat, geef mij maar m'n groeihormonen.quote:
De noten hebben wel wat gewicht hierin, die bevatten dan weer juist veel calorieen.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar als je bijna alleen maar groente en fruit eet moet je grote hoeveelheden eten de hele dag door om aan je calorieen te komen.
Bron: http://www.dieetvandaag.nl/290/2011/10/27/alles-over-noten/quote:Noten bevatten veel calorieën en vet en worden daardoor te vaak onterecht als ongezond bestempeld. Naast vet zitten er namelijk ook veel mineralen en vitaminen in noten en bevatten walnoten bijvoorbeeld stoffen die kanker kunnen voorkomen. Noten staan ook bekend om de vitamine B die vooral voor mensen met een vegetarisch dieet van belang zijn. Noten zijn heerlijk door de yoghurt, door de salade, in gebak, als tussendoortjes of met vers fruit.
Veel vet en calorieën
In noten zit veel vet, daardoor denken veel mensen dat noten ongezond zijn. De vetten in noten zijn echter gezonde vetten en niet de verzadigde vetten die slecht zijn voor de gezondheid. Noten zitten vol omega 3 en 6. Ze zorgen voor een goed cholesterol niveau en beschermen tegen hart- en vaatziekten. Men dient, mede door het hoge gehalte aan vet, wel op te letten met de hoeveelheid noten. Te veel vet is nooit goed en met betrekking op de lijn maakt het niet uit welke soort vet er wordt gegeten. Het aantal calorieën in noten varieert van ongeveer 400 tot 700 per 100 gram.
Voor je het weet heb je de ziekte van Hul...quote:Op woensdag 19 december 2012 13:53 schreef waht het volgende:
[..]
Ja mooi is dat, geef mij maar m'n groeihormonen.
Zal ook te maken hebben met wat je aantrekkelijk vindt.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hangt misschien ook van je bouw af. Ik vind het in principe prachtig. Een vrouw van 40 mag wel wat meer wegen.
Ik ben benieuwd of het gevraagd gaat worden.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor je het weet heb je de ziekte van Hul...
quote:Op woensdag 19 december 2012 13:58 schreef maartend het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het gevraagd gaat worden.
Mij ook! Wordt in de documentaires volgens mij geen uitleg overgegeven.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het ontging mij trouwens volledig waarom er niet gekookt wordt? Niks mis toch ook met gekookte groenten??
Wat moeders zegt (en dat is een stroming die tegen het sektarische aanhangt in deze vorm), is dat door het koken van groenten er giftige stoffen owrden aangemaakt in de groenten die slecht voor de mens zijn.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het ontging mij trouwens volledig waarom er niet gekookt wordt? Niks mis toch ook met gekookte groenten??
Vorming van chemische componenten tijdens het koken geloof ik. En zo deden de mensen het vroeger ook niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is dat er dan voedingstoffen verloren kunnen gaan, eik.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En er staat ook nog tegenover dat de beschikbaarheid van andere voedingsstoffen juist beter wordtquote:Op woensdag 19 december 2012 14:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat er dan voedingstoffen verloren kunnen gaan, eik.
Oh lord...quote:Op woensdag 19 december 2012 14:11 schreef maartend het volgende:
[..]
Wat moeders zegt (en dat is een stroming die tegen het sektarische aanhangt in deze vorm), is dat door het koken van groenten er giftige stoffen owrden aangemaakt in de groenten die slecht voor de mens zijn.
Maar dat is verder ook niet van belang voor de docu. Kunnen mensen zels opzoeken. Als je op FOK! kunt komen, kun je ook googlen.
Zij zegt dat er dan giftige stoffen in ontstaan, het omgekeerde is waar, bonen kun je bv. niet ongekookt eten omdat er een gif in zit wat door koken geneutraliseerd wordt, hetzelfde met aardappelen.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat er dan voedingstoffen verloren kunnen gaan, eik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |