Ja, dat weet ik. Maar als je bijna alleen maar groente en fruit eet moet je grote hoeveelheden eten de hele dag door om aan je calorieen te komen.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Wist je dat het juist goed is voor je om je eten te verdelen over de dag, zo'n 7 eet momenten op een dag is het beste, beter dan 3 keer per dag een maaltijd.
Ja mooi is dat, geef mij maar m'n groeihormonen.quote:
De noten hebben wel wat gewicht hierin, die bevatten dan weer juist veel calorieen.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar als je bijna alleen maar groente en fruit eet moet je grote hoeveelheden eten de hele dag door om aan je calorieen te komen.
Bron: http://www.dieetvandaag.nl/290/2011/10/27/alles-over-noten/quote:Noten bevatten veel calorieën en vet en worden daardoor te vaak onterecht als ongezond bestempeld. Naast vet zitten er namelijk ook veel mineralen en vitaminen in noten en bevatten walnoten bijvoorbeeld stoffen die kanker kunnen voorkomen. Noten staan ook bekend om de vitamine B die vooral voor mensen met een vegetarisch dieet van belang zijn. Noten zijn heerlijk door de yoghurt, door de salade, in gebak, als tussendoortjes of met vers fruit.
Veel vet en calorieën
In noten zit veel vet, daardoor denken veel mensen dat noten ongezond zijn. De vetten in noten zijn echter gezonde vetten en niet de verzadigde vetten die slecht zijn voor de gezondheid. Noten zitten vol omega 3 en 6. Ze zorgen voor een goed cholesterol niveau en beschermen tegen hart- en vaatziekten. Men dient, mede door het hoge gehalte aan vet, wel op te letten met de hoeveelheid noten. Te veel vet is nooit goed en met betrekking op de lijn maakt het niet uit welke soort vet er wordt gegeten. Het aantal calorieën in noten varieert van ongeveer 400 tot 700 per 100 gram.
Voor je het weet heb je de ziekte van Hul...quote:Op woensdag 19 december 2012 13:53 schreef waht het volgende:
[..]
Ja mooi is dat, geef mij maar m'n groeihormonen.
Zal ook te maken hebben met wat je aantrekkelijk vindt.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hangt misschien ook van je bouw af. Ik vind het in principe prachtig. Een vrouw van 40 mag wel wat meer wegen.
Ik ben benieuwd of het gevraagd gaat worden.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor je het weet heb je de ziekte van Hul...
quote:Op woensdag 19 december 2012 13:58 schreef maartend het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het gevraagd gaat worden.
Mij ook! Wordt in de documentaires volgens mij geen uitleg overgegeven.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het ontging mij trouwens volledig waarom er niet gekookt wordt? Niks mis toch ook met gekookte groenten??
Wat moeders zegt (en dat is een stroming die tegen het sektarische aanhangt in deze vorm), is dat door het koken van groenten er giftige stoffen owrden aangemaakt in de groenten die slecht voor de mens zijn.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het ontging mij trouwens volledig waarom er niet gekookt wordt? Niks mis toch ook met gekookte groenten??
Vorming van chemische componenten tijdens het koken geloof ik. En zo deden de mensen het vroeger ook niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is dat er dan voedingstoffen verloren kunnen gaan, eik.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En er staat ook nog tegenover dat de beschikbaarheid van andere voedingsstoffen juist beter wordtquote:Op woensdag 19 december 2012 14:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat er dan voedingstoffen verloren kunnen gaan, eik.
Oh lord...quote:Op woensdag 19 december 2012 14:11 schreef maartend het volgende:
[..]
Wat moeders zegt (en dat is een stroming die tegen het sektarische aanhangt in deze vorm), is dat door het koken van groenten er giftige stoffen owrden aangemaakt in de groenten die slecht voor de mens zijn.
Maar dat is verder ook niet van belang voor de docu. Kunnen mensen zels opzoeken. Als je op FOK! kunt komen, kun je ook googlen.
Zij zegt dat er dan giftige stoffen in ontstaan, het omgekeerde is waar, bonen kun je bv. niet ongekookt eten omdat er een gif in zit wat door koken geneutraliseerd wordt, hetzelfde met aardappelen.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat er dan voedingstoffen verloren kunnen gaan, eik.
Vond ik ook.quote:
Het is, denk ik, iets dwangmatigs, psychisch en dat mag ze voor zichzelf ook lekker bepalen, maar dat kindquote:Op woensdag 19 december 2012 14:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Oh lord...
Ik vraag me altijd af hoe het toch zover heeft kunnen komen met mensen die er een dergelijke levenstijl op nahouden.
Helderquote:Op woensdag 19 december 2012 14:14 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Zij zegt dat er dan giftige stoffen in ontstaan, het omgekeerde is waar, bonen kun je bv. niet ongekookt eten omdat er een gif in zit wat door koken geneutraliseerd wordt, hetzelfde met aardappelen.
Met name de groene delen van aardappelen zijn giftig, de aardappel zelf bevat weinig van deze stoffen al kan dit groeien als ze ouder worden/weg liggen te rotten. Bovendien moet je je aardappelen al op wel een hele hoge temperatuur verhitten (frituur temperaturen ipv. koken op ~100 graden) wil je deze stoffen wel kapot maken. Probleem met aardappels is vooral dat al het zetmeel voor een mens lastig te verteren is als het ongekookt is en dus niet echt bijdraagt aan je eet plezier. In ongekookte bonen zitten inderdaad andere toxines die ongekookt wel degelijk schadelijk kunnen zijn.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:14 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Zij zegt dat er dan giftige stoffen in ontstaan, het omgekeerde is waar, bonen kun je bv. niet ongekookt eten omdat er een gif in zit wat door koken geneutraliseerd wordt, hetzelfde met aardappelen.
Lijkt me geen straf.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor je het weet heb je de ziekte van Hul...
Hier moest ik wel om lachen. aangezien ze haar kind helemaal vol stopt met suikerbommen genaamd fruit.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:39 schreef muzas het volgende:
Lol.. letterlijke quote;
"Suiker is een van de allergrootste gifstoffen die je in je lichaam kunt stoppen"
Moet je eens chloor proberen snol
Nu zijn er verschillende soorten suiker zijn die allemaal anders door het lichaam worden opgenomen. Dat zal ze dan ook wel als excuus gebruiken.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:44 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Hier moest ik wel om lachen. aangezien ze haar kind helemaal vol stopt met suikerbommen genaamd fruit.
Ach ja. Ook hier zal ze wel een verklaring voor hebben. Wat versta je onder giftig? Zuurstof is ook giftig. Dus nu onmiddelijk stoppen met ademen aub.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Nu zijn er verschillende soorten suiker zijn die allemaal anders door het lichaam worden opgenomen. Dat zal ze dan ook wel als excuus gebruiken.
Maar kom op.. giftig??
Het toverwoord is 'te'quote:Op woensdag 19 december 2012 14:52 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ach ja. Ook hier zal ze wel een verklaring voor hebben. Wat versta je onder giftig? Zuurstof is ook giftig. Dus nu onmiddelijk stoppen met ademen aub.
Je zou eens empirisch onderzoek kunnen doen in BNW.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Oh lord...
Ik vraag me altijd af hoe het toch zover heeft kunnen komen met mensen die er een dergelijke levenstijl op nahouden.
Interessant, maar niet in m'n vakantiequote:Op woensdag 19 december 2012 14:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zou eens empirisch onderzoek kunnen doen in BNW.
Omdat de grote boze buitenwereld een groot complot is!quote:Op woensdag 19 december 2012 14:55 schreef muzas het volgende:
Ik snap sowieso nooit hoe mensen eeuwen aan wetenschappelijk gegrond onderzoek wat bekritiseerd, besproken, getest, betwist, uitgevoerd, etc is allemaal in twijfel trekken vanwege iets wat ze via google gevonden hebben, of wat een vent in een jurk ze verteld.
Die oma in die eerste docu kapt 'r mooi af. die zegt "Misschien wil ik geen 150 worden maar gewoon 80 en lekker gegeten hebben"quote:Op woensdag 19 december 2012 15:07 schreef ssebass het volgende:
Zag ergens op tv dat die moeder niet wilde dat hij naar school ging om in de verleiding te worden gebracht naar een snackbar te gaan (en een kroket te eten). Hij stond toch zelf volledig achter "zijn" levenswijze?
Ontzettend hard geindoctrineerd die jongen. Vreselijk zo'n manipulatieve moeder die het kind kapot maakt. Prima dat je dat bij jezelf doet, maar laat kinderen met rust. Ook verschrikkelijk hoe zij over dingen spreekt. Ja jullie gaven mij vroeger pindakaas en dat is echt ontzettend slecht want de enige goede noten zijn uit het midden van het amazonegebied van die en die boom, of iets in die trant. Dat belerende toontje...om te kotsen.
En omdat ze vaak in een soort echokamer zitten waarin ze zich omringen met gelijkgestemden en op die manier 'radicaliseren'. Durf te wedden dat die moeder ergens op een soort "raw food" forum of zoiets een van de bekendere gasten is.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:08 schreef ssebass het volgende:
[..]
Omdat de grote boze buitenwereld een groot complot is!
Wederom is 'te' of in dit geval 'extra' het toverwoord.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:10 schreef meth1745 het volgende:
Ze is niet de enige die iets tegen suiker heeft, Denemarken wou eerder dit jaar een suikertaks invoeren, Artikel in Nature pleit ook voor een belasting, Europese Unie wil verbod op extra suiker in fruitsap...
In docu 2 zegt ze toch ook "Heb 2 uur gegoogled, en lees alleen maar dat vlees giftig/kankerverwekkend is"quote:Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
En omdat ze vaak in een soort echokamer zitten waarin ze zich omringen met gelijkgestemden en op die manier 'radicaliseren'. Durf te wedden dat die moeder ergens op een soort "raw food" forum of zoiets een van de bekendere gasten is.
Ja precies absoluut geen selectie bias. Zij zoeken alleen naar bronnen die bevestigen wat zij in hun hoofd hebben. Een twitterbericht van een of andere malloot met een alu hoedje heeft meer waarde dan een stel wetenschappelijke publicaties in nature, the lancet e.d.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:12 schreef muzas het volgende:
[..]
In docu 2 zegt ze toch ook "Heb 2 uur gegoogled, en lees alleen maar dat vlees giftig/kankerverwekkend is"
Als ik 2 uur google kan ik bewijs hebben waarom obama een reptillian is met furry-fetish die puppyogen eet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Happiness is not getting more, but wanting less"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |