abonnement Unibet Coolblue
pi_120708015
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:13 schreef Loedertje het volgende:

Weet dat het werken binnen al die kaders k*t is, was het toen ook al , bergen formulieren en invullen van papieren alvorens je iets kunt doen maar dat staat los van de zaken waar ik het hier over heb ( Zie AT5 forum 1996 http://forum.at5.nl/viewtopic.php?t=5978&highlight= )

En daardoor proberen we het met nog meer burowerk nog dichter te timmeren. Ja, dat zal werken.
Maar ik werk niet voor BJZ, ik werk voor verslavingszorg. Maak dus een heel andere kant mee.
  † In Memoriam † maandag 24 december 2012 @ 09:39:05 #177
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120708351
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:18 schreef maartend het volgende:

[..]

En daardoor proberen we het met nog meer burowerk nog dichter te timmeren. Ja, dat zal werken.
Maar ik werk niet voor BJZ, ik werk voor verslavingszorg. Maak dus een heel andere kant mee.
Bij het laatste heb ik ooit een jaar stage gelopen ( streetcornerwerk in Amsterdam)
Supercool, vooral 's avonds en 's nachts .
Veel schrijnende gevallen, máár wilde je iets dan kreeg je het in die tijd ook met wat manipuleren wel voor elkaar, jonge 12/13/14 jarige prostituees die je uit bescherming liet opsluiten, veel doorverwjzingen want je was immers een lopende wegwijzer, je kon veel instanties open benaderen , liet mensen in hun waarde en wist dat er ook niets aan een verslaving te doen is d.m.v. pushen en dwang . Het is alleen altijd zo complex omdat er veel andere dingen bij komen kijken (dakloosheid, psychische aandoeningen) en vooral bij het laatste is bijvoorbeeld een detentie funest voor een behandeling omdat de bewaarders (haha, tegenwoordig penitentiair inrichtings- werkers) simpelweg deze groep mensen niet kunnen begeleiden.

Leuk en divers vak maartend ! *O*
pi_120723356
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]
Leuk en divers vak maartend ! *O*
Leukste werk dat ik ooit heb gedaan. Voel me als een vis in het water en dan heb ik niet eens een gebruikersverleden.
pi_120730356
Even terug on topic
Vandaag een stuk in Het Parool over raw food opmars in Amsterdam.

De moeder van Tom heeft een marktstal op de Noordermarkt (Ik lust je Rauw) en doet momenteel hele goede zaken en krijgt veel steun van medestanders. Ze wilde niks zeggen over Tom, maar er schijnt toch aan een oplossing gewerkt te worden.
  maandag 24 december 2012 @ 19:33:02 #180
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120730518
Tuurlijk doet ze goede zaken als ze in het nieuws is, half antroposofisch Amsterdam gaat een kijkje nemen bij die kraam :P
  woensdag 26 december 2012 @ 16:04:34 #181
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120786474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:01 schreef Mike het volgende:
Forks over Knives

[ afbeelding ]

Een docu die een verhaal vertelt dat ik liever niet wil horen: we zouden een hoop ziektes kunnen voorkomen als we naast alle fastfood (dat lijkt me bekend :+ ) ook geen dierlijke producten meer zouden eten (zowel vlees als bv melk). We volgen in de docu een aantal wetenschappers die onderzoek ernaar gedaan hebben en ook wat doktoren die hun zieke patiënten op een dieet zetten van plantaardige producten. Informatief en onderhoudend.
pi_120806438
quote:
9s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:04 schreef hexje het volgende:

[..]

Dat is die docu met Dr. Esselstyn, Clinton volgt dat dieet en heeft er succes mee.
Redelijk bekende arts.

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_120856625
quote:
Oplossing voor rauw etende jongen

(Novum) - De 15-jarige jongen die alleen rauw voedsel eet wordt niet uit huis geplaatst. Tom Watkins gaat vanaf 7 januari naar een erkende school. Deze afspraken zijn het resultaat van bemiddeling van Kinderombudsman Marc Dullaert.

De ombudsman zat aan tafel met Tom en zijn moeder, Bureau Jeugdzorg Agglomeratie Amsterdam, leerplichtambtenaren, het Geert Groote College Amsterdam en de Wereldschool.

Bureau Jeugdzorg begon deze maand een spoedprocedure om de jongen uit huis te plaatsen, omdat hij niet deelneemt aan erkend onderwijs. Afgesproken is om deze spoedprocedure stop te zetten, aangezien Tom vanaf 7 januari onderwijs volgt bij de Wereldschool en leerling is van het Geert Groote College Amsterdam.

Onderwijs via de Wereldschool maakt het mogelijk dat Tom zowel in Groot-Brittannië als in Nederland onderwijs kan volgen. Dit is van belang omdat Tom en zijn moeder in het lopende schooljaar ook geregeld bij zijn broer en vader in Groot-Brittannië verblijft.

Alle partijen zijn verheugd over de oplossing. "Ik juich het toe dat er een oplossing is gekomen, die aansluit bij de wensen en behoeften van Tom", zegt Dullaert in een verklaring. "Ieder kind heeft volgens het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind het recht om op te groeien bij zijn ouders én recht op onderwijs. Met deze oplossing komen alle partijen hieraan tegemoet."

Toms moeder weigerde haar zoon twee jaar naar school te sturen vanwege pesterijen om zijn dieet. Hij kreeg thuis les, zonder toestemming van de leerplichtambtenaar. De jongen dook onlangs onder naar aanleiding van de mogelijke uithuisplaatsing.

Moeder en zoon eten al jaren alleen maar rauwe groenten, fruit, zaden en noten. De moeder wil het eten niet verhitten omdat dan vitamines en enzymen verloren zouden gaan. Volgens kinderartsen is de jongen door het dieet ondervoed geraakt.
http://binnenland.nieuws.(...)r_rauw_etende_jongen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_120856713
quote:
Dit is van belang omdat Tom en zijn moeder in het lopende schooljaar ook geregeld bij zijn broer en vader in Groot-Brittannië verblijft.
ieder normaal kind heeft volgens mij dan gewoon pech en krijg zijn andere ouder alleen in de vakantie's te zien :')
pi_120857211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ieder normaal kind heeft volgens mij dan gewoon pech en krijg zijn andere ouder alleen in de vakantie's te zien :')
Want je kunt je kind niet op de Wereldschool inschrijven?
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:42:15 #186
3542 Gia
User under construction
pi_120862917
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want je kunt je kind niet op de Wereldschool inschrijven?
Wat kost dat? En wie betaalt dat?
Neefjes en een nichtje van mij hebben ooit op een internationale school gezeten, in Spanje en in Nederland. Dat kostte nogal wat.
Of de wereldschool gratis is, weet ik niet.

Verder eens met mschol.
  † In Memoriam † vrijdag 28 december 2012 @ 14:49:24 #187
43556 miss_dynastie
pi_120863185
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want je kunt je kind niet op de Wereldschool inschrijven?
Nou, voor zover ik weet is dat normaliter niet zo eenvoudig.
pi_120863664
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat kost dat? En wie betaalt dat?
Neefjes en een nichtje van mij hebben ooit op een internationale school gezeten, in Spanje en in Nederland. Dat kostte nogal wat.
Of de wereldschool gratis is, weet ik niet.

Verder eens met mschol.
Wie draait er nu op voor de kosten dan?
pi_120867056
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat kost dat? En wie betaalt dat?
Neefjes en een nichtje van mij hebben ooit op een internationale school gezeten, in Spanje en in Nederland. Dat kostte nogal wat.
Of de wereldschool gratis is, weet ik niet.

Verder eens met mschol.
als ik kijk op de site van de wereld school dan kost 1 jaar tussen de 2300 en >3000 euro
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:24:12 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120869869
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want je kunt je kind niet op de Wereldschool inschrijven?
Nee, dat gaat niet zo makkelijk, en zeker niet als thuisonderwijs het doel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120871527
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 02:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat is die docu met Dr. Esselstyn, Clinton volgt dat dieet en heeft er succes mee.
Redelijk bekende arts.

Ja en?!! Francis en Tom eten rauw, niet vegan...een vegan kookt gewoon zijn eten hoor!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_120872946
Als reïncarnatie bestaat, dan was ze zeker een koe of een geit geweest.
To see or not to see. That's my answer.
pi_120885619
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:58 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja en?!! Francis en Tom eten rauw, niet vegan...een vegan kookt gewoon zijn eten hoor!
Dat meen je niet? :') :D..
Forks over Knives (waar hij mee aan kwam kakken) zegt dan ook niets over raw vegan.

Overigens vreet clinton 80/10/10. Wat eigenlijk wil zeggen 80% kolhydraten, 10% eiwit en 10% vet. Dan doen de meeste raw vegans ook, alleen koken die hun eten niet idd.

Maar goed, ik snapte sowieso niet zo goed waar hij heen wilde met die link naar Forks over Knives.. :P
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_120899660
Kinderen hadden dus adhd en leerproblemen.Rauw eten was de enige oplossing, toch!
Klinkyt alsof het weer zo;n moeder is die niet aankan dat haar kinderen "anders" zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Chernobog op 29-12-2012 03:10:34 ]
No.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')