quote:Tom mag van zijn moeder alleen rauw en onverwarmd voedsel eten. Dat hij daardoor ernstig ondervoed is en een groeiachterstand heeft, lijkt zijn moeder niet te willen inzien.
In Rauw maakten kijkers voor het eerst kennis met Tom en zijn moeder Francis. De film zorgde voor heftige en boze reacties. Tom mag namelijk sinds zijn vijfde alleen rauw, ongekookt en onverwarmd voedsel eten. Volgens zijn moeder is dat de enige gezonde manier van leven.
Ernstig ondervoed
Vijf jaar later zocht filmmaker Anneloek Sollart Tom en zijn moeder nogmaals op. In de vervolgfilm Rauwer blijkt dat er niets is veranderd. Tom eet nog steeds gehoorzaam de rauwe groentegerechten die zijn moeder klaarmaakt. Inmiddels is Tom wel medisch onderzocht. Het resultaat is schokkend. Uit het onderzoek blijkt dat hij te weinig calorieën binnenkrijgt en een kalkgebrek heeft. Volgens de kinderarts is hij ernstig ondervoed. Zonder bijvoeding wordt hij 12 tot 15 centimeter kleiner dan zijn leeftijdsgenoten.
Verwaarlozing
Het dieet heeft er inmiddels ook voor gezorgd dat Tom niet meer naar school gaat. Volgens zijn moeder is het onmogelijk dat haar zoon op een middelbare school blijft eten zoals zij dat van hem verlangt. Haar besluit hem voortaan thuis les te geven heeft vergaande gevolgen. Na de melding van kindermishandeling, moet Francis met Tom voor de rechter verschijnen. Ze wordt officieel beschuldigd van verwaarlozing en geestelijke mishandeling. Bovendien wordt ze geadviseerd haar voedingspatroon aan te passen. Francis is echter niet van plan op te geven. Naar eigen zeggen heeft ze het beste met haar kind voor.
RIP Specularium.quote:Op maandag 17 december 2012 23:41 schreef hexje het volgende:
Specularium er zitten schimmels in je m&m's.
Ik heb al zo'n soort grap gemaakt. Al moet ik toegeven dat jouw woord keuzes beter zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 23:41 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat hield samen met hormonen de jeugdopleiding van Messi in bij Barcelona.
YOLO.quote:Op maandag 17 december 2012 23:41 schreef hexje het volgende:
Specularium er zitten schimmels in je m&m's.
Is dan ook geen grap.quote:Op maandag 17 december 2012 23:41 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n soort grap gemaakt. Al moet ik toegeven dat jouw woord keuzes beter zijn.
Nee eigenlijk niet. Maar ik ben ook anders gewend.quote:
Tom weet zelf toch helemaal niet wat goed voor hem is, joh?quote:Op maandag 17 december 2012 23:41 schreef Specularium het volgende:
Als Tom nou nee zegt moet je het niet door zijn eten flikkeren, hoer.
quote:Op maandag 17 december 2012 23:43 schreef hexje het volgende:
Maar is het erg dat hij klein is. Roel van Velzen oogt gelukkig.
Roel heeft het dan ook niet gekregen door een voedingsgebrek.quote:Op maandag 17 december 2012 23:43 schreef hexje het volgende:
Maar is het erg dat hij klein is. Roel van Velzen oogt gelukkig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Ja maar wij zijn zo groot omdat we groeihormonen eten, dus totaal abnormaal.quote:
Wij zijn gewoon te lang door ons eten.quote:Op maandag 17 december 2012 23:42 schreef trovey het volgende:
Tom gaat een dwergje worden maar daar zal moeder ook wel weer een goede verklaring voor hebben.
quote:Op maandag 17 december 2012 23:44 schreef mrstylo het volgende:
Haar gezicht kwam me al bekend voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat die vorige vol was.quote:
Dat is niet het punt wat ik wil maken. Niet alle mannen zijn 1.90mquote:Op maandag 17 december 2012 23:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Roel heeft het dan ook niet gekregen door een voedingsgebrek.
Hij heeft thuisscholing dus komt nooit onder leeftijdsgenoten denk ikquote:Op maandag 17 december 2012 23:44 schreef rubbereend het volgende:
hij zal toch ook aan leeftijdsgenootjes gaan zien dat hij achterblijft
twitter:bramtankink twitterde op maandag 17-12-2012 om 23:42:08Ooo, oorontstekingen bij honden gaan over als je ze 3 dagen geen eten geeft. Nu ga ik echt naar bed. Eerst ff de hond wat extra eten geven. reageer retweet
Ik wel.quote:Op maandag 17 december 2012 23:44 schreef hexje het volgende:
[..]
Dat is niet het punt wat ik wil maken. Niet alle mannen zijn 1.90m
Merk ik anders niets van met mijn 1,69 m.quote:Op maandag 17 december 2012 23:44 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon te lang door ons eten.
Ja idd, dan laat hij zijn moeder helemaal alleen achter... Emotionele chantage.quote:Op maandag 17 december 2012 23:44 schreef poemojn het volgende:
Wat triest..
Dat die oudere broer bij zijn vader is gaan wonen zal het voor Tom ook niet makkelijker maken om minder loyaal naar zijn moeder te worden..
quote:Op maandag 17 december 2012 23:44 schreef mrstylo het volgende:
Haar gezicht kwam me al bekend voor.ooh lawdy, sprekend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die goeroe weet het beterquote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef Eenskijken het volgende:
trouwens, waarom slaat zij alle artsenadviezen in de wind? Zij hebben ervoor gestudeerd...
maar die gekke man op zn blote voeten heeft heel google volgezet met wijze speuken, dus dat is waar.quote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef Eenskijken het volgende:
trouwens, waarom slaat zij alle artsenadviezen in de wind? Zij hebben ervoor gestudeerd...
Artsen hebben volgens haar op de verkeerde manier/methode gestudeerd @ DWDD een tijdje geleden.quote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef Eenskijken het volgende:
Vraag ik mij ook af.quote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef OverRated het volgende:
Zijn penis zou dan ook 12 centimeter korter worden?
De gemiddelde FOK!ker heeft dan een vagina van 3 centimeter diepte.
zo naar Tom te kijken denk ik dat ie dat ook niet was geworden. Maar langer dan 1,55 is wel leuk voor een beetje man. toch?quote:Op maandag 17 december 2012 23:44 schreef hexje het volgende:
[..]
Dat is niet het punt wat ik wil maken. Niet alle mannen zijn 1.90m
daarom mag hij dus niet meer naar schoolquote:Op maandag 17 december 2012 23:44 schreef rubbereend het volgende:
hij zal toch ook aan leeftijdsgenootjes gaan zien dat hij achterblijft
Zou best kunnenquote:Op maandag 17 december 2012 23:46 schreef MilaNL het volgende:
Eerlijk gezegd dacht ik dat ze aan de crystal meth zat...
Hebben wij nu bewezen dat je van vlees 1.60m wordt?quote:Op maandag 17 december 2012 23:46 schreef Markeerstift het volgende:
Ik ben een ontzettende vleeseter, altijd al geweest. Liever vlees dan het brood en ik ben maar 1,60.
Heroinespuiters zien er anders beter uit dan zij.quote:Op maandag 17 december 2012 23:46 schreef penny-wise het volgende:
Heroine met eten vergelijken...jaja
hahah miniquote:Op maandag 17 december 2012 23:47 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben 1,72 en ik vreet me een ongeluk in het vleesch
1.63 en vegetariërquote:Op maandag 17 december 2012 23:46 schreef Markeerstift het volgende:
Ik ben een ontzettende vleeseter, altijd al geweest. Liever vlees dan het brood en ik ben maar 1,60.
ja duidelijk!quote:Op maandag 17 december 2012 23:47 schreef Uccie het volgende:
[..]
Hebben wij nu bewezen dat je van vlees 1.60m wordt?
Heroine wordt namelijk eerst gekookt..quote:Op maandag 17 december 2012 23:47 schreef alors het volgende:
[..]
Heroinespuiters zien er anders beter uit dan zij.
ik dacht hetzelfdequote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef gupje86 het volgende:
Dat jeugdzorg mens heeft wel mooie ogen
Gewoon veel chiazaad eten, komt goed schatjequote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef RickoKun het volgende:
[..]hou op, hou op!!!
Oh wacht, dit klinkt goed.
quote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef Uccie het volgende:
[..]
Heroine wordt namelijk eerst gekookt..
Je hersengroeiquote:Op maandag 17 december 2012 23:49 schreef OverRated het volgende:
Er zullen toch wel meer problemen ontstaan dan die paar centimeter minder lengte?
Is niet gezond. Wil een Mozzarella.quote:Op maandag 17 december 2012 23:49 schreef iBenny het volgende:
[..]
Geeft niet.
Hier een mandarijn om je te troosten...
Ik ook, bieffffffffquote:Op maandag 17 december 2012 23:50 schreef rubbereend het volgende:
ik krijg ineens zin in vis en vlees
Ze is geestesziek, daar ben ik nu wel van overtuigd. Alles ligt in het bevestigen van haar eigen ideeën.quote:Op maandag 17 december 2012 23:46 schreef Injetta het volgende:
Als ze zo bang is dat hij ziek wordt, maar ziet ze dan niet hoe ongezond en klein hij is? En dat is niet erg?
Mag ook. Die wordt namelijk niet gekooktquote:Op maandag 17 december 2012 23:50 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is niet gezond. Wil een Mozzarella.
Dat gevoel ontstond bij mij toen ze die sla wrap gingen etenquote:Op maandag 17 december 2012 23:50 schreef rubbereend het volgende:
ik krijg ineens zin in vis en vlees
Ben je een rapper ofzo?quote:
Geestelijk is hij ook achter, ik denk ook dat zijn puberteit achter blijft. Te weinig mannelijke hormonen of zo. Zwakke botten... En psychisch voor de rest van zijn leven een wrak.quote:Op maandag 17 december 2012 23:49 schreef OverRated het volgende:
Er zullen toch wel meer problemen ontstaan dan die paar centimeter minder lengte?
Ja WTF... ik ga ook rauwe groentes etenquote:Op maandag 17 december 2012 23:51 schreef Paxcon het volgende:
Hij heeft wel een geile chima gehosseld
nou nou nouquote:Op maandag 17 december 2012 23:51 schreef Injetta het volgende:
[..]
Geestelijk is hij ook achter, ik denk ook dat zijn puberteit achter blijft. Te weinig mannelijke hormonen of zo. Zwakke botten... En psychisch voor de rest van zijn leven een wrak.
Ja, dat denk ik ook. Omdat die vrouw het net had over het opwegen van die groei achterstand tegen hem bij z'n moeder weghalen..quote:Op maandag 17 december 2012 23:51 schreef Injetta het volgende:
[..]
Geestelijk is hij ook achter, ik denk ook dat zijn puberteit achter blijft. Te weinig mannelijke hormonen of zo. Zwakke botten... En psychisch voor de rest van zijn leven een wrak.
Als je wilt hosselen, moet je mandarijnen gaan uitdelen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:52 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ja WTF... ik ga ook rauwe groentes eten
quote:Op maandag 17 december 2012 23:53 schreef marcodej het volgende:
Mevrouw begreep het niet. Ze las vast ergens "van depressies kwik je niet op."
Ga ik morgen gelijk doenquote:Op maandag 17 december 2012 23:53 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Als je wilt hosselen, moet je mandarijnen gaan uitdelen.
Hehe.quote:Op maandag 17 december 2012 23:52 schreef iBenny het volgende:
Dat mens heeft vast scholen aan vis gegeten
quote:Op maandag 17 december 2012 23:53 schreef marcodej het volgende:
Mevrouw begreep het niet. Ze las vast ergens "van depressies kwik je niet op."
Ze zijn in de bonus deze week.quote:
google gaf me dezequote:
Geen kalk en calcium he...quote:Op maandag 17 december 2012 23:54 schreef marcodej het volgende:
Hoe lang heeft hij die gebroken arm wel niet?
nu heb ik echt trekquote:
al die tijd mag hij niet eten voor de genezingquote:Op maandag 17 december 2012 23:54 schreef marcodej het volgende:
Hoe lang heeft hij die gebroken arm wel niet?
Alleen maar CHIAZAADJESquote:Op maandag 17 december 2012 23:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
al die tijd mag hij niet eten voor de genezing
quote:Op maandag 17 december 2012 23:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 december 2012 23:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Citroentje. voor een lekker zuur smoeltje.quote:Op maandag 17 december 2012 23:55 schreef shmoopy het volgende:
Slimme uitspraak!
Banaantje voor de troost?
quote:
ghehehquote:Op maandag 17 december 2012 23:55 schreef shmoopy het volgende:
Slimme uitspraak!
quote:Op maandag 17 december 2012 23:55 schreef mrstylo het volgende:
Ik lette op die hand van die kut klote rechter. Wat zei ze?
Ja, enige nadeel is dat die tieten wel schizofreen worden later. Ofzo.quote:Op maandag 17 december 2012 23:55 schreef Caland het volgende:
Ze heeft best goede tietontwikkeling voor zo'n jong meisje. Zou dat door de vis komen?
Waarom doe je dat steeds?quote:
kipfiletjes.quote:Op maandag 17 december 2012 23:55 schreef Caland het volgende:
Ze heeft best goede tietontwikkeling voor zo'n jong meisje. Zou dat door de vis komen?
zn chi ligt er wel romantisch bijquote:
Ze bedoelt dat je vrouwonvriendelijk bent.quote:Op maandag 17 december 2012 23:56 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Waarom doe je dat steeds?
Is dit een teken dat je mijn klote wilt?
Die gebruikt die moeder ergens anders voor. Ze wil geen vlees in haar lijf; dan maar fruit.quote:Op maandag 17 december 2012 23:55 schreef shmoopy het volgende:
Slimme uitspraak!
Ook maar rauw gaan eten dan.quote:Op maandag 17 december 2012 23:56 schreef gupje86 het volgende:
Word agressief van dat mens zeg.. Had dr allang KO geslagen
quote:Op maandag 17 december 2012 23:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, enige nadeel is dat die tieten wel schizofreen worden later. Ofzo.
wel als ze geestelijk nog 8 zijnquote:Op maandag 17 december 2012 23:56 schreef debuurvrouw het volgende:
of Tom naar zijn moeder moet luisteren. Jongens van 15 luisteren toch per definitie niet naar hun moeder of doe ik iets verkeerd?
Als je een dag te vroeg op wintersport vakantie gaat, komen ze tegenwoordig al een boete van weet ik veel welk bedrag uitdelenquote:Op maandag 17 december 2012 23:57 schreef MilaNL het volgende:
Homeschooling is gewoon illegaal en hij gaat toch al 3 jaar niet naar school.. Hoe kan dat. Als anderen 2 dagen spijbelen krijgen de ouders een grote boete.
Diëtist.quote:Op maandag 17 december 2012 23:58 schreef JaneDoe het volgende:
Al sinds zn twaalfde niet naar school... wat moet dat van terecht komen
Die eerste staat hier:quote:Op maandag 17 december 2012 23:57 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat dit die documentaire was van dat ie 11 was
Mag hij straks bij de Mac hamburgers gaan flippenquote:
Ja belachelijk idd! Kan er echt kwaad om worden.quote:Op maandag 17 december 2012 23:58 schreef rubbereend het volgende:
250 euro voor lang je kind van school houden......... volgens mij kost bellen in de auto bijna net zoveel
Gaat net zo weinig aan de maatschappij toevoegen als moeder en alleen maar geld kosten.quote:Op maandag 17 december 2012 23:58 schreef JaneDoe het volgende:
Al sinds zn twaalfde niet naar school... wat moet dat van terecht komen
Haha voezelevozen ja?quote:Op maandag 17 december 2012 23:57 schreef shmoopy het volgende:
Leuk, je moeder erbij als je met je chickie zit te voezelevozen.
als hij ooit seks met dr heeft mogen ze geen condoom gebruiken, want is niet rauwquote:Op maandag 17 december 2012 23:57 schreef shmoopy het volgende:
Leuk, je moeder erbij als je met je chickie zit te voezelevozen.
Ja WTFquote:Op maandag 17 december 2012 23:58 schreef rubbereend het volgende:
250 euro voor lang je kind van school houden......... volgens mij kost bellen in de auto bijna net zoveel
You don't say?quote:Op maandag 17 december 2012 23:57 schreef alors het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat je vrouwonvriendelijk bent.
En in de pil zitten hormonen!quote:Op maandag 17 december 2012 23:59 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
als hij ooit seks met dr heeft mogen ze geen condoom gebruiken, want is niet rauw
Volgens Google zit er schadelijk rubber in.quote:Op maandag 17 december 2012 23:59 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
als hij ooit seks met dr heeft mogen ze geen condoom gebruiken, want is niet rauw
Niet met een smaakje natuurlijk.quote:Op maandag 17 december 2012 23:59 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
Heeft die gozer wel nodig. Ziet er best Justin Bieberie uit.quote:
+ geen contact met Moeder Aarde.quote:Op maandag 17 december 2012 23:59 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
Ja eikel smijt met je eigen vleeswaren!!!quote:
Ik denk dat die moeder haar zoon uberhaupt geen seconde alleen laatquote:Op maandag 17 december 2012 23:59 schreef debuurvrouw het volgende:
maar hij lijkt nog helemaal niet te puberen, dus met zijn babypiem gaat ie toch nog niks klaar maken. (nfi)
Condooms met wortelsmaak.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:00 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Niet met een smaakje natuurlijk.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:00 schreef hexje het volgende:
[..]
Ja eikelschaamlippen smijt met je eigen vleeswaren!!!
dude..quote:Op maandag 17 december 2012 23:57 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Die gebruikt die moeder ergens anders voor. Ze wil geen vlees in haar lijf; dan maar fruit.
Kutje.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:00 schreef hexje het volgende:
[..]
Ja eikel smijt met je eigen vleeswaren!!!
quote:Op maandag 17 december 2012 23:57 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Die gebruikt die moeder ergens anders voor. Ze wil geen vlees in haar lijf; dan maar fruit.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:01 schreef Caland het volgende:
Die uitspraak kwam toch wel even rauw op haar dak vallen.
Zat vlees nog vis aan volgens haar.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:01 schreef Caland het volgende:
Die uitspraak kwam toch wel even rauw op haar dak vallen.
Ik denk dat hij dagelijks vis eet bij die Tara.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:02 schreef hexje het volgende:
Zou hij later wel aan orale seks doen. Hij mag namelijk geen mossels eten.
toekomstig wajonger, ze kan t nu alvast voor em aanvragenquote:Op dinsdag 18 december 2012 00:00 schreef Injetta het volgende:
Pfffffff, dit laat me niet snel los zeg deze docu, denk ik. Ik heb zomte doen met die jongen.
En ook al 3 jaar geen onderwijs meer. Ze gaat ook niet meer met hem naar het ziekenhuis....
Hoe moet hij later functioneren in de samenleving? Hij zal toch in zijn levensonderhoud moeten gaan voorzien? Hij is echter zo wereldvreemd dat het volgens míj wel heel lastig gaat worden....
ik zit ff te rekenen, maar dat kan uit hoor, met 45 euro vrijwillige ouderbijdrage X6 jaar....quote:
3 jaar iemand thuishouden en dan maar 250 euro boete. Sorry hoor, maar dan klopt er iets nietquote:Op dinsdag 18 december 2012 00:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik zit ff te rekenen, maar dat kan uit hoor, met 45 euro vrijwillige ouderbijdrage X6 jaar....
quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik zit ff te rekenen, maar dat kan uit hoor, met 45 euro vrijwillige ouderbijdrage X6 jaar....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |