Mensen zijn raar.quote:Op maandag 17 december 2012 01:41 schreef BlackLining het volgende:
Maar ehh, nee, ze zat dus gewoon totaal niet op te letten.
Ik krijg het idee dat mevrouw een soort van wedstrijdje wilde spelen. Gebeurt mij ook vaak. Meestal voor verkeerslichten en op de snelweg. Ik doe gewoon niet mee. Ik wil niet als eerste 'ergens' zijn. Normaal rijden schijnt al een kunst te zijn, waarom dan nog druk doen tegen je medeweggebruikers?quote:
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.quote:Op maandag 17 december 2012 08:25 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz.
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.quote:Op maandag 17 december 2012 03:08 schreef BlackLining het volgende:
Dat idee heb ik niet. Deze zat constant glazig voor zich uit te kijken. Kan natuurlijk altijd dat ze me doelbewust dwars zat, maar zoals jij zegt wordt dat doorgaans vooral uitgelokt door testosteron bommen in Golfjes. Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..
Blijf het idioot gedrag vinden. En niet één grote fout maken, maar gewoon continue blunderen en falen gedurende een kilometer of 40..
Je zat in een wàt? Met je slaperige kop?quote:Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.quote:Op maandag 17 december 2012 08:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.
Op een gladde dag staat zij dan met de 'familieklassebak' van links naar rechts te schuiven om een drempeltje van niets over te komen, een hobbel die zij met een voorwielaangedreven fiat Panda zonder enig probleem genomen zou hebben.
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.quote:Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Ik zou dat ook echt niet weten.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Door het instructieboekje te lezen?quote:Op maandag 17 december 2012 09:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zou dat ook echt niet weten.
Hoe kom ik daar achter?
Edit - Oh ik denk trouwens dat ik het wel weet, voorwielaangedreven weet ik bijna zeker.
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.quote:Op maandag 17 december 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Door het instructieboekje te lezen?
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten?quote:Op maandag 17 december 2012 09:24 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.
Haha nee ik weet het zeker.quote:Op maandag 17 december 2012 09:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten?
Ja dat weet ik.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.
Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet?om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
Maar toch vind ik het wel iets essentieels om te weten voordat je een auto instapt. In 99 van de 100 gevallen zul je er niets van merken, maar net die ene keer kan dat het verschil maken tussen je auto in de kreukels en veilig verder kunnen rijden.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.
zou ik het gebruiken, dan weet ik wat het doet.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet?om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
Ik ben dan ook maar een sigaretje gaan roken, knetterleip werd ik van het mensquote:Op maandag 17 december 2012 08:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.
Advies: zo snel mogelijk achter je laten. Als dat niet lukt, zo ver mogelijk voor je uit laten rijden.
Maareh...
[..]
Je zat in een wàt? Met je slaperige kop?
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.quote:Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).quote:Op maandag 17 december 2012 20:02 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.
Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen.
Hmm dan heb ik die post misschien verkeerd opgevat.quote:Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).
Bij mij zat een (korte,kleine) slipcursus in mijn lespakket, daarnaast heb ik zelf een uitvoerige gedaan en ga ik in een 'nieuwe auto' altijd bij sneeuw een lege parkeerplaats op om de grenzen op te zoeken (Bij hoeveel 'remkracht' glij ik, bij hoeveel gas spinnen de wielen, etc)
Rijden in slechte omstandigheden gaat dan ook een stuk zekerder = veiliger
1e dag dat er sneeuw lag dit najaar werd ik er door een leswagen uitgereden...quote:Op maandag 17 december 2012 20:30 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm dan heb ik die post misschien verkeerd opgevat.
Ik ben het zeker met jou eens van mening, autorijden leer je pas nadat je je rijbewijs gehaald hebt.
Zelf ook pas sinds september 2011 m'n rijbewijs toen het afgelopen winter flink gesneeuwd had inderdaad ook een lege parkeerplaats opgezocht en gewoon gaan 'spelen' met de auto waardoor je weet hoe de auto reageert in de sneeuw en je hierop dus ook kunt leren reageren.
Op wat voor weg? En hoe hard reed je?quote:Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef spoorrails het volgende:
[..]
1e dag dat er sneeuw lag dit najaar werd ik er door een leswagen uitgereden...
ok toegegeven ik had nog geen winterbanden, maar dan nog.
ben geen bang aangelegde automobilist...
dus of ze tijdens rijlessen altijd goed les krijgen is maar de vraag idd
Sommige vrouwen weten dat wel hoorquote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Applaus voor deze dame!!!quote:Op maandag 17 december 2012 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommige vrouwen weten dat wel hoor![]()
Zoals ik![]()
Ik weet het serieus, mijn Volvo was achterwielaangedreven en mijn Honda is voorwielaangedreven
Ik weet niet meer precies, maar geloof dat ik me een keertje aan snelheidslimiet hield op een doorgaande weg (60)quote:Op maandag 17 december 2012 23:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Op wat voor weg? En hoe hard reed je?
Enige waar ik eventueel, niet eens altijd, de CC gebruik is in trajectcontroles. Verder rijd ik eigenlijk altijd zonder.quote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen.
Cruise control is bijna nutteloos.
Weet je WAT irritant is? Voldoende afstand houden (ipv bijna tegen elkaar aanrijden) en dan een busje/vrachtwagen/auto met donkere ramen die vlak voor je gaat rijden (invoegt)... Ik heb graag overzicht en kijk graag vooruit (ivm anticiperen).. Dat lukt dan dus meteen niet meerquote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen.
Cruise control is bijna nutteloos.
Jep. Mijn auto heeft een snelheidsbegrenzer. Die is een stuk bruikbaarder dan cc.quote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Cruise control is bijna nutteloos.
Mijn ervaring in TC's is dat je daar ook nauwelijks een constante snelheid kunt rijdenquote:Op maandag 17 december 2012 23:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Enige waar ik eventueel, niet eens altijd, de CC gebruik is in trajectcontroles.
Op een A2 CC op 95 en je kan redelijk doortuffen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef OEM het volgende:
Mijn ervaring in TC's is dat je daar ook nauwelijks een constante snelheid kunt rijden
Afstand houden? Als er meer dan 2 strepen tussen zitten heb je hier heel veel afstand... :Squote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet je WAT irritant is? Voldoende afstand houden (ipv bijna tegen elkaar aanrijden) en dan een busje/vrachtwagen/auto met donkere ramen die vlak voor je gaat rijden (invoegt)... Ik heb graag overzicht en kijk graag vooruit (ivm anticiperen).. Dat lukt dan dus meteen niet meer![]()
Dus laat ik me wat terugzakken om toch iets meer overzicht te hebben en weer voldoende afstand.. Kruipt er natuurlijk WEER een busje tussen
Ook dat is niet het puntquote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Afstand houden? Als er meer dan 2 strepen tussen zitten heb je hier heel veel afstand... :S
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.quote:Op maandag 17 december 2012 18:29 schreef jitzzzze het volgende:
Lieve menschjes,
Als jullie op de invoeger rijden en ik op rechterbaan, dan heb je geen voorrang. Ik herhaal, je hebt geen voorrang. Je kan gewoon je richtingaanwijzer aan doen en gaan, en dan ook heel boos naar mij kijken als ik mijn grootlicht weer eens aanzet. Maar voorrang heb je er niet ineens mee.
En ja, dat geld ook als de linkerbaan leeg is.
Groetjes, groetjes, jitzzzze
Misschien moet ik toch maar eens 100W rally lampen in mijn grootlicht maken![]()
Toen ik in moest voegen bij mn rij examen en mn knipperlicht aanzette terwijl er een auto aankwam was dat een reden om me te laten zakken...quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ben ik niet met je eens. Als je gewoon op tijd begint met kijken is er niets aan de hand. Het is vaak altijd het gevolg van niet goed kijken waar de invoegende automobilist zijn auto tussen kan prakken. Ik maak het ook dagelijks mee, en reken maar dat ik niet opzij ga.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ik ga ook niet van baan wisselen om jou er tussen te laten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
CC op 110 op de A2 lukt anders ook prima hoor.quote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op een A2 CC op 95 en je kan redelijk doortuffen.
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt?quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zal het goed doen bij de rechter.quote:Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ga lekker in je eigen regio werken danquote:Op dinsdag 18 december 2012 07:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Mensen die niet kunnen rijden waardoor ik nu in de file sta @a4. Ga in je eigen wijk op elkaar rijden volgende keer...
Dalijk vertel je me nog dat ik het OV moet nemenquote:Op dinsdag 18 december 2012 07:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ga lekker in je eigen regio werken dan
Dat dus.quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:26 schreef Scorpie het volgende:
Kip ei verhaal dit. Als we allemaal een beetje mee denken met de ander hoeft dit geen enkel probleem te zijn. Soms betekent dat ff een baan opschuiven, andere keer betekent dat even opletten met invoegen en desnoods voorrang verlenen.
Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:49 schreef Ridocar het volgende:
Ik maak het ook dagelijks mee, en reken maar dat ik niet opzij ga.
Nee dat wil ik jou niet aan doen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dalijk vertel je me nog dat ik het OV moet nemen
Hoezo?quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit.
Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekkenquote:Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn een paar opritten waar ze nu volledig doorgetrokken strepen hebben gelegd, juist om te voorkomen dat mensen naar links gaan voor invoegers.
Nee, maar een vrachtauto zou het wel fijn vinden als de auto's een baan voor hem zouden opschuiven...quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoezo?
Een vrachtwagen die een baantje opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven lijkt mij sowieso niet de bedoeling.
Ik heb het niet over opschuivende vrachtwagens. Ik heb het over het feit dat een vrachtwagenchauffeur een "fuck the rest"-mentaliteit heeft, terwijl hij zelf juist veel meer afhankelijk is van sociale weggebruikers.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoezo?
Een vrachtwagen die een baantje opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven lijkt mij sowieso niet de bedoeling.
Toch is het overgrote deel van de belijning tegenwoordig zodat de mensen niet meer terug naar de rechter rijstrook mogen gaan. Juist om plaats vrij te houden voor de invoegers.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn een paar opritten waar ze nu volledig doorgetrokken strepen hebben gelegd, juist om te voorkomen dat mensen naar links gaan voor invoegers.
Binnen de verkeersregels kun je je prima als een asociale lul gedragen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt?
Ok sorry verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb het niet over opschuivende vrachtwagens. Ik heb het over het feit dat een vrachtwagenchauffeur een "fuck the rest"-mentaliteit heeft, terwijl hij zelf juist veel meer afhankelijk is van sociale weggebruikers.
True that. Die zien invoegers komen en rammen dan gelijk naar links. " Kijk mij eens sociaal zijn".quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekken
En dan een boete krijgen voor onnodig links rijdenquote:Op dinsdag 18 december 2012 08:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Binnen de verkeersregels kun je je prima als een asociale lul gedragen.
Dat je er wettelijk gezien een boete voor kan krijgen wil niet zeggen dat je die ook daadwerkelijk krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat een agent het erg vind dat je plaats maakt en daarmee de doorstroming verbetert.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dan een boete krijgen voor onnodig links rijden
Nou ben ik een lul terwijl ik me wel aan de regels hou?quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat je er wettelijk gezien een boete voor kan krijgen wil niet zeggen dat je die ook daadwerkelijk krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat een agent het erg vind dat je plaats maakt en daarmee de doorstroming verbetert.
Maar anders wil ik best wel eens de voorbeelden zien waar dat wel gebeurd is. De theorie hoeft niet altijd gebruikt te worden in de praktijk.
Er is niemand hier die je naar links wil hebben als je daar anderen hindert.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op. Het is echt niet zwart/wit. Al denken de meeste mensen van wel blijkbaar.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben.
ja want als de spitsstrook open gaat durven die dommies niet eens over de doorgetrokken lijn te gaan....quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekken
Kom je wel eens in de randstad?quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op. Het is echt niet zwart/wit. Al denken de meeste mensen van wel blijkbaar.
Maar met een lege strook links van is het toch gewoon netjes om plaats te maken. Dat wordt hier gewoon gedoogd en zul je dus ook nooit een boete voor krijgen.
Dat geldt dan precies voor de gene die wil invoegen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op.
Dus? Ik snap niet wat dit met de lege rijstrook links van je te maken heeft...quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Kom je wel eens in de randstad?
Als de weg echt leeg is wil ik het best overwegen, maar als ik bijvoorbeeld mijn snelheid aan moet passen om op te schuiven dan houdt het op. Dat is namelijk aan de invoeger.
Dat klopt. Maar het is een ander verhaal als die invoeger hem er gewoon voor kwakt. Dat staat los van het plaats maken als dat mogelijk is. Indien er geen plaats gemaakt wordt, dan is het inderdaad het probleem van de invoeger.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat geldt dan precies voor de gene die wil invoegen.
Je moet niet jouw probleem het probleem van een ander maken.
Waarom? Lekker op de cruisecontrol. Het is de taak van de invoegers om de snelheid aan te passen. Als mensen op.de snelweg zich aan gaan passen krijg je juist vertragingen. Daarom is afgesproken dat de invoeger zich aanpast. Als de strook links van me leeg is schuif ik wel op indien nodig, maar ik ga niet van mijn CC af.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:37 schreef rival het volgende:
een anticiperende rijder is een goede rijder.
als jij stug op de rechterbaan een constante snelheid blijft rijden dan ben je net zo'n prutser als degene die verkeerd aan het invoegen is. ook al doe je volgens de regels niks fout.
Ik anticipeer dat ik niet meer op de rechterbaan kan komen zodat ik mijn afslag mis. Of dat ik mijn auto er tussen moet gaan proppen omdat diegene op de uitvoegstrook niet anticipeert. Niet proberen je snelheid aan te passen aan het verkeer op de rechterbaan, zodat je er zonder problemen in kan ritsen, maar gas geven of juist remmen. Nou, ik ga niet remmen omdat er een eikel zo nodig perse voor mij wil terwijl hij van achter mij komt (en dus harder gaat rijden dan dat er op de rechterbaan gereden wordt). En mensen die die niet snappen dat wanneer je van een tweebaans weg invoegt, waarbij de linkerbaan ophoudt, dat je niet al moet gaan invoegen voordat de linkerbaan weg is als je op de rechterbaan zit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:37 schreef rival het volgende:
een anticiperende rijder is een goede rijder.
als jij stug op de rechterbaan een constante snelheid blijft rijden dan ben je net zo'n prutser als degene die verkeerd aan het invoegen is. ook al doe je volgens de regels niks fout.
Oh, dus ik moet een bon krijgen omdat ik niet naar de linkerbaan ga? Ik hinder niemand. Ik verricht geen speciale verrichting. Ik maak mogelijk zelfs wat ruimte vrij tussen mij en m'n voorganger.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Nee hoor. Dat is weer typisch iets mannelijks. Denken dat vrouwen niet kunnen rijden met glad weer.quote:Op maandag 17 december 2012 08:25 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz.
Ik heb in de zomer leren rijden. Het was zo'n cursus bij de ANWB. Ik had drie weken en heb m'n uren dus over die drie weken uitgespreid. In die drie weken had het zelfs helemaal niet eens geregend... (hoe vaak komt dat nou voor in September!?!?!) Wat namelijk wel in het pakket zat was berm rijden. Maar dat schoot natuurlijk ook niet op, aangezien alle bermen keihard waren (en je dus niet het gevoel kreeg dat je auto ontsnapte).quote:Op maandag 17 december 2012 20:02 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.
Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen.
en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging, die gaat nu remmen en met een nog langzamere snelheid achter jou invoegen.... heb jij geen last van maar de mensen achter jou weer wel....... (slechts een voorbeeldje)quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom? Lekker op de cruisecontrol. Het is de taak van de invoegers om de snelheid aan te passen. Als mensen op.de snelweg zich aan gaan passen krijg je juist vertragingen. Daarom is afgesproken dat de invoeger zich aanpast. Als de strook links van me leeg is schuif ik wel op indien nodig, maar ik ga niet van mijn CC af.
Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:54 schreef rival het volgende:
[..]
en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging, die gaat nu remmen en met een nog langzamere snelheid achter jou invoegen.... heb jij geen last van maar de mensen achter jou weer wel....... (slechts een voorbeeldje)
ik weet dat de oorzaak bij de ander ligt maar jij had daar dan een 'verzachtende actie' kunnen uitvoeren... iets wat toch te doen moet zijn voor al die perfecte bestuurders hier in het topic.
ik zie dat soort dingen meestal al van te voren aankomen en daar anticipeer ik dan op.. een beetje samenwerken helpt
Het is ook niet verkeerd, maar wel een beetje aso als de gehele linkerbaan vrij is. Je kunt mensen toch ook wel wat gunnen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt?
Invoegen is zo enorm makkelijk als je gewoon ff kijkt naar links als je de invoegstrook oprijd. Ik vind het asociaal dat ik bij elke oprit van mijn cruisecontrol af moet omdat mensen het vertikken om te anticiperen. Dat doe ik dus ook niet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke.
Wat heeft het met gunnen te maken?quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:05 schreef June. het volgende:
[..]
Het is ook niet verkeerd, maar wel een beetje aso als de gehele linkerbaan vrij is. Je kunt mensen toch ook wel wat gunnen?
De invoeger kan ook zelf wat gas bijgeven. Zoveel invoegstroken hier in Nederland zijn niet korter dan 100 meter.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:54 schreef rival het volgende:
[..]
en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging,
En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat heeft het met gunnen te maken?
Is het nou echt zo moeilijk dat, wanneer je wilt invoegen, jij je snelheid aanpast aan het verkeer op de voorrangsweg? Lukt je dat niet, dan moet je jezelf maar eens afvragen of je wel geschikt bent een motorvoertuig te besturen.
Als er ruimte is ga ik opzij, maar ik heb geen zin om telkens van mijn cc af te moeten. Daar heb ik dat ding niet voor.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest.
Houd toch op met dat zwart/wit denken.
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Probeer eens wat als je de plaats en mogelijkheid hebt, ook gewoon als het droog en helder weer is. Je hoeft niet meteen donuts te gaan draaien, maar probeer de auto eens aan te voelen. Daar leer je ook van voor het geval je dat een keer nodig hebt tijdens gladheid of andere extreme omstandigheden. Maar goed, ik zou ook groot voorstander zijn van een rijvaardigheidstraining tijdens je rijlessen. Bedenk eens goed wat een auto doet en hoe die reageert op verschillende omstandigheden.quote:Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).
Bij mij zat een (korte,kleine) slipcursus in mijn lespakket, daarnaast heb ik zelf een uitvoerige gedaan en ga ik in een 'nieuwe auto' altijd bij sneeuw een lege parkeerplaats op om de grenzen op te zoeken (Bij hoeveel 'remkracht' glij ik, bij hoeveel gas spinnen de wielen, etc)
Rijden in slechte omstandigheden gaat dan ook een stuk zekerder = veiliger
Het is wel zo dat vrouwen vaak die interesse niet hebben en dus er ook geen seconde over nadenken en dus compleet verrast worden als hen zoiets "overkomt". Dat kun je misschien wel tegen gaan spreken omdat je het niet leuk vindt om te horen, maar het wordt wel elke keer bevestigd.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is weer typisch iets mannelijks. Denken dat vrouwen niet kunnen rijden met glad weer.
Is dat mijn probleem?quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest.
Voor mij hoeft ook niet iedereen standaard naar links als ik eraan kom. Het is een kwestie van vertragen of gasgeven.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit.
Goh, daar gaat het toch ook de hele tijd over. Als het kan, maak je plaats (de gunst), maar als het niet kan, dan heeft de invoeger inderdaad geen recht op zijn plaats. Maar gelukkig zijn we het er over eens nu.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is dat mijn probleem?
Het word pas mijn probleem als die persoon hem er bij mij voor zet.
Goed, in de praktijk schuif ik heus wel op voor een vrachtwagen. Maar het is een gunst, geen recht.
Spijker, kop. Daar gaat het altijd mis. In verschilende gradaties. Van 'Als ik maar door kan rijden' tot 'rammel 'm maar naar binnen, jij zit toch lekker fout'.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke.
Ja, dat zie ik ook vaak. Ik ga meestal niet naar de linkerbaan (omdat op de twee plekken waar dit voorkomt op mijn dagelijkse rit, altijd bij de eerstvolgende afslag naar rechts moet). Dus houd ik mijn gas iets los, als ik zie dat de auto op de uitvoegstrook zo goed als de snelheid heeft die de rechterbaan heeft. Zodat er mooi een auto tussen past. En dan zie je twee dingen: de auto remt ineens af (huh!?!?!?!) of geeft ineens zo'n dot gas bij dat hij hem er 3 auto's verder voor kan proppen...quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voor mij hoeft ook niet iedereen standaard naar links als ik eraan kom. Het is een kwestie van vertragen of gasgeven.
Als ik iemand op de invoegstrook aan zie komen speel ik daar alvast op in. Het enige dat ik kan doen is wat langzamer rijden om een gat voor mij te creëren. Vaak zie ik dan dat men daar helemaal niet gebruik van maakt en gewoon doorkachelt om die paar auto's voor mij te 'winnen'.
Het hangt ervan af. Ik heb wel eens een vrachtwagen chauffeur gehad die mij naar de linkerbaan dwong (waar dus een auto reed op dat moment, verder was de weg leeg) omdat hij met 30km/h perse op de autoweg wilde invoegen. (als ik niet naar links was gegaan en die auto die op de linkerbaan kwam aanrijden ook niet had opgelet was het goed fout gegaan, want we zaten met z'n drieën naast elkaar, het was maar een korte periode natuurlijk, maar toch heel eng hoor!) Ik verwacht van een vrachtwagen ook dat hij zo veel mogelijk snelheid maakt voordat hij invoegt. Bij een lege snelweg is dat dus helemaal de uitvoegstrook uitrijden voordat je invoegt (leeg = er zijn wel auto's maar het rijdt wel normaal 120 door). En dus niet gelijk probeert in te voegen zodra invoegstrook begint...quote:Andersom, als ik dus ga invoegen zoek ik alvast naar ruimte om in te voegen. En dat hoeft echt niet aan het begin van de invoegstrook te zijn, maar dat is wel handig. Als er ruimte is, dan voeg ik in. Vaak zien automobilisten dat vroeg genoeg en proberen ze wel ruimte te maken. Het meest eenvoudige is gas loslaten, maar je hebt ze ook die meteen naar links gaan. Dat laatste hoeft echt niet hoor.
Jammer genoeg hebben sommige automobilisten ook oogkleppen op, of hebben ze schijt aan die vrachtauto die wilt invoegen. 'Alles best, maar jij gaat maar lekker achter mij' is vaak de gedachte terwijl ze met dezelfde snelheid doorkachelen.
Het gaat allemaal om een beetje geven en nemen. En dat gaat prima zonder overtredingen.
Als je nog 3 auto's kàn inhalen op de invoegstrook, why not?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik ook vaak. Ik ga meestal niet naar de linkerbaan (omdat op de twee plekken waar dit voorkomt op mijn dagelijkse rit, altijd bij de eerstvolgende afslag naar rechts moet). Dus houd ik mijn gas iets los, als ik zie dat de auto op de uitvoegstrook zo goed als de snelheid heeft die de rechterbaan heeft. Zodat er mooi een auto tussen past. En dan zie je twee dingen: de auto remt ineens af (huh!?!?!?!) of geeft ineens zo'n dot gas bij dat hij hem er 3 auto's verder voor kan proppen...
[..]
Het hangt ervan af. Ik heb wel eens een vrachtwagen chauffeur gehad die mij naar de linkerbaan dwong (waar dus een auto reed op dat moment, verder was de weg leeg) omdat hij met 30km/h perse op de autoweg wilde invoegen. (als ik niet naar links was gegaan en die auto die op de linkerbaan kwam aanrijden ook niet had opgelet was het goed fout gegaan, want we zaten met z'n drieën naast elkaar, het was maar een korte periode natuurlijk, maar toch heel eng hoor!) Ik verwacht van een vrachtwagen ook dat hij zo veel mogelijk snelheid maakt voordat hij invoegt. Bij een lege snelweg is dat dus helemaal de uitvoegstrook uitrijden voordat je invoegt (leeg = er zijn wel auto's maar het rijdt wel normaal 120 door). En dus niet gelijk probeert in te voegen zodra invoegstrook begint...
Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit)quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als je nog 3 auto's kàn inhalen op de invoegstrook, why not?
Ik heb toch veel mensen hier zien roepen dat je moet doorrijden tot aan het einde van de invoegstrook. Dus vanuit dat standpunt is het antwoord ja.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit)
Gewoon invoegen als het zonder andere te hinderen kan, ongeacht waar op de invoegstrook dat is.quote:Waarom voeg je niet in op de meest veilige plek? Oja, vooraan ertussen wurmen (met alle gevaren van dien) betekent tijdwinst, zeker een seconde of wat. Af en toe denk ik te maken te hebben met een stelletje meeuwen ('Mine')
Nee ik bedoelde gewoon als het kan zonder dat je echt op einde jezelf er ergens tussen hoeft te proppen. Maar als er ruimte zat is ga ik niet achter die mensen invoegen om ze vervolgens weer in te halen. Dan haal ik ze wel meteen in.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit)
Waarom voeg je niet in op de meest veilige plek? Oja, vooraan ertussen wurmen (met alle gevaren van dien) betekent tijdwinst, zeker een seconde of wat. Af en toe denk ik te maken te hebben met een stelletje meeuwen ('Mine')
Ik rijd ook altijd zo ver mogelijk door, snelheid makend. Daar is dat ding voor bedoeld. Maar als ik een gat zie, waar ik hem tussen kan zetten en mijn snelheid is dermate aangepast dat het ook echt kan, ga ik echt niet die drie auto's ervoor nog inhalen, om dat aan het eind van de uitvoegstrook erachter te komen dat het dan ineens wel heel erg krap wordt... Dat heet vooruit kijken en anticiperen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde gewoon als het kan zonder dat je echt op einde jezelf er ergens tussen hoeft te proppen. Maar als er ruimte zat is ga ik niet achter die mensen invoegen om ze vervolgens weer in te halen. Dan haal ik ze wel meteen in.
Als je vooruit hebt gekeken en ziet dat het kan zie ik geen probleem.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik rijd ook altijd zo ver mogelijk door, snelheid makend. Daar is dat ding voor bedoeld. Maar als ik een gat zie, waar ik hem tussen kan zetten en mijn snelheid is dermate aangepast dat het ook echt kan, ga ik echt niet die drie auto's ervoor nog inhalen, om dat aan het eind van de uitvoegstrook erachter te komen dat het dan ineens wel heel erg krap wordt... Dat heet vooruit kijken en anticiperen.
Ik heb echt wel eens "rechts' ingehaald over de uitvoegstrook (mag, want blokhaken!). Er reed een vrachtwagen en twee auto's voor mij. Een hele lange uitvoegstrook. De snelweg was (bijna) leeg, dus die vrachtwagen gaat met 40-50km/h naar de rechterbaan (invoegend). En die twee auto's gaan achter hem aan. Ik bleef op de uitvoegstrook, gaf een beetje extra gas bij en ruim voordat de uitvoegstrook op was, was ik die vrachtwagen al lang en breed voorbij. En die auto's die achter hem zaten konden niet naar de linkerbaan, want daar reden net een paar auto's... Dat is het voordeel van vooruit kijken, en anticiperen. Ik zag dat de weg leeg was, ik wist dat ik die invoegende vrachtwagen met drie vingers in m'n neus eruit kon trekken en die auto's die achter die vrachtwagen bleven konden ook geen snelheid maken want die moesten dan eerst naar de linkerbaan (vooral lekker dicht tegen de kont van zo'n vrachtwagen blijven rijden, werkt goed om snelheid te maken!)
Was het drukker geweest, had ik het mogelijk niet gedaan, omdat ik dan mogelijk niet voor die vrachtwagen had kunnen invoegen.
Eens. Het richtingaanwijzergebruik op rotondes is om te huilen. Maar ook dan heb je mij er niet mee. Alleen het volk achter mij. Als ik stop omdat een bestuurder 'vergeten' is richting aan te geven en toch afslaat, dan duurt het even voor ik opgetrokken ben. De bestuurders achter mij hebben het dan nog lastiger; vrachtauto's trekken niet zo hard op.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef TC_Artemis het volgende:
Mensen die godverdomme niet knipperen op een rotonde
DAAR moeten ze eens een keer 250 euro op gaan schrijven. Je houd iedereen op en het kost iedereen brandstof
die mensen zijn niet geschikt. ik zie ze dagelijks, idioten die geen enkel besef hebben waar ze mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat heeft het met gunnen te maken?
Is het nou echt zo moeilijk dat, wanneer je wilt invoegen, jij je snelheid aanpast aan het verkeer op de voorrangsweg? Lukt je dat niet, dan moet je jezelf maar eens afvragen of je wel geschikt bent een motorvoertuig te besturen.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
[..]
Het hangt ervan af. Ik heb wel eens een vrachtwagen chauffeur gehad die mij naar de linkerbaan dwong (waar dus een auto reed op dat moment, verder was de weg leeg) omdat hij met 30km/h perse op de autoweg wilde invoegen. (a
quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens vind ik het niet gebruiken van spitstroken nog irritanter aangezien de capaciteit van onze snelwegen daardoor totaal niet efficiënt gebruikt wordt. Zodra een snelweg meer dan 2 rijstroken heeft denk iedereen dat de meest rechtse strook voor vrachtwagens is, de middelste voor mensen die 100km/u rijden en de linken voor mensen die 101km/u rijden en de hele tijd remmen en optrekken (inclusief bumperkleven uiteraard).
Wtf joh wat een idioot.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik ben ook eens gedwongen
En nee, ik vind niet dat ik hier zelf vrijuit ga, de pijlen knipperden al. Die espace blijft alleen zo achterlijk lang gapen op de middelste baan. Scheelde niet veel of ik raakte dat blok
http://www.witnessphoneapp.com/quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wtf joh wat een idioot.
Ik zit ook te kijken naar een goede dashcam applicatie voor mijn telefoon.
Helaas zijn al die opritten met doorgetrokken streep juist opritten waar de doorgetrokken streep aan de linkerstrook kant ligt en dus voor links verboden naar rechts te komen, maar rechts mag wel naar links, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn een paar opritten waar ze nu volledig doorgetrokken strepen hebben gelegd, juist om te voorkomen dat mensen naar links gaan voor invoegers.
En dan nog mensen die het voor elkaar krijgen om met 60 in te voegen. Ik flik het trouwens steeds vaker om via de invoegstrook iemand die voor me reed nog in te halen. 60 Naar links, PB in zijn 3 erlangs en ervoor en dan door blijven stampen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Je ziet tegenwoordig steeds vaker dat invoegstroken het eerste stuk ook een dubbele doorgetrokken streep hebben.
Dat lukt mij soms nog en mijn auto trekt niet eens snel op...quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dan nog mensen die het voor elkaar krijgen om met 60 in te voegen. Ik flik het trouwens steeds vaker om via de invoegstrook iemand die voor me reed nog in te halen. 60 Naar links, PB in zijn 3 erlangs en ervoor en dan door blijven stampen.
je moet zo snel mogelijk de snelweg op zodra de blokken beginnen....quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Je ziet tegenwoordig steeds vaker dat invoegstroken het eerste stuk ook een dubbele doorgetrokken streep hebben.
Mijne dan welquote:Op dinsdag 18 december 2012 15:17 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Dat lukt mij soms nog en mijn auto trekt niet eens snel op...
Nee?quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:17 schreef spoorrails het volgende:
[..]
je moet zo snel mogelijk de snelweg op zodra de blokken beginnen....
Zoiets was het bij mij ook, alleen ging die vrachtwagen niet aan het eind van de invoegstrook naar links, maar zelfs nog voordat zijn dubbele doorgetrokken streep afgelopen was... Daarnaast kwam hij van beneden (snelweg ligt daar verhoogd) en was hij zwaar beladen. Dus in mijn geval had ik er niet eens op kunnen anticiperen aangezien ik absoluut niet verwacht had dat hij al ging invoegen voordat hij nog maar volledig op de invoegstrook zat...quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik ben ook eens gedwongen
En nee, ik vind niet dat ik hier zelf vrijuit ga, de pijlen knipperden al. Die espace blijft alleen zo achterlijk lang gapen op de middelste baan. Scheelde niet veel of ik raakte dat blok
Kringverjaardag zeker.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Zoiets ja.quote:
Een soort van overdreven "kijk mij anticiperend/attent zijn".quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom doet iemand zijn alarmlichten aan op een drukke snelweg bij het afremmen van 100km/u naar 80km/u? Er was amper sprake van filevorming.
Ja maar... Ja maar... Dan moet hij achteruit rijden...quote:Op woensdag 19 december 2012 01:01 schreef Ridocar het volgende:
Bestuurders die denken dat een vrachtauto van een kleine 8 ton eventjes in de berm kan staan zonder weg te zakken.. Ik stond dus tegenover een auto die tien meter voorbij een oprit was gereden. Hij ging niet opzij. Ik ook niet. Alarmlichten aan, handrem erop en wachten.
Uiteindelijk kwam bestuuder boos uit de auto en wees naar de berm. Mooie berm, maar daar ga ik niet in staan.
Toen hij voor de tweede keer uit de auto kwam en bij mij verhaal kwam halen heb ik 'm maar gewezen op het stukje oprit waar we elkaar prima kunnen passeren.
Ja, ik had ook 50 meter achteruit kunnen rijden, maar oplossing 1 leek me praktischer.
Dat zie ik ook wel eens ja. Dat werkt voornamelijk op mijn lachspieren, zo debiel ziet dat uit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom doet iemand zijn alarmlichten aan op een drukke snelweg bij het afremmen van 100km/u naar 80km/u? Er was amper sprake van filevorming.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat zij een potentieel gevaarlijke situatie zien ontstaan, en dat het achteraf mee blijkt te vallen?quote:Op woensdag 19 december 2012 08:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat zie ik ook wel eens ja. Dat werkt voornamelijk op mijn lachspieren, zo debiel ziet dat uit.
Dat kan idd ook, maar ik heb ook wel eens gevallen gezien waar dat echt niet zo was.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:54 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zou het misschien zo kunnen zijn dat zij een potentieel gevaarlijke situatie zien ontstaan, en dat het achteraf mee blijkt te vallen?
Waar je je wel niet druk om kan maken zeg...quote:Op woensdag 19 december 2012 08:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat kan idd ook, maar ik heb ook wel eens gevallen gezien waar dat echt niet zo was.
Ik zeg toch niet dat ik me er druk om maak!quote:Op woensdag 19 december 2012 09:05 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Waar je je wel niet druk om kan maken zeg...
Soms hoef je iets niet letterlijk te zeggen om de boodschap over te laten komenquote:Op woensdag 19 december 2012 09:08 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik me er druk om maak!
Als ik erom moet lachen maak ik me er ook echt druk om ja.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:18 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Soms hoef je iets niet letterlijk te zeggen om de boodschap over te laten komen
Het was druk op de weg, daarbij reden we allemaal 100km/u. Naar mijn mening creëer je juist een gevaarlijke situatie door onnodig dat soort dingen te doen. Mensen hengsten namelijk meteen op de rem en kijken daarna pas wat er is.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:06 schreef no1uknow het volgende:
Opmerkelijk verschijnsel, probeert er iemand rekening te houden met zijn mede-weggebruikers door z'n alarmlichten aan te doen daar waar het niet per se nodig is, is het weer overdreven en hebben we hier weer wat om over te klagen. Doen ze het een andere keer niet dan hebben we hier weer wat om over te klagen.
schijt aan hebben en gewoon vmax gaan rijden.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:53 schreef Luxuria het volgende:
Waar ik me ongelofelijk aan irriteer, zijn mensen die in mijn achterbak kruipen al rijd ik al een stuk harder dan de maximale snelheid.
Dan ben je geen haar beter dan die bumperklever. Gewoon je eigen ding blijven doen.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:30 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
schijt aan hebben en gewoon vmax gaan rijden.
het liefst nog nét er onder zodat ze zich echt gaan ergeren.
Ik ben het met je eens.
2 versnellingen terugschakelen (koppeling eerst helemaal op laten komen en dan pas gas gaan geven) en eventueel handrem zachtjes erbij... 2x... Maximaal, daarna houden ze wel afstand.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:30 schreef Martijn93 het volgende:
schijt aan hebben en gewoon vmax gaan rijden.
het liefst nog nét er onder zodat ze zich echt gaan ergeren.
Ik ben het met je eens.
Want? (onder) vmax rijden is niet strafbaar bumperkleven daarintegen wel.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan ben je geen haar beter dan die bumperklever. Gewoon je eigen ding blijven doen.
Dit. Die mensen zijn zo schijt irritant.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:53 schreef Luxuria het volgende:
Waar ik me ongelofelijk aan irriteer, zijn mensen die in mijn achterbak kruipen al rijd ik al een stuk harder dan de maximale snelheid.
Ga gewoon naar rechts dan, mensen die daar last van hebben rijden over het algemeen kilometers op de linkerbaan.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:37 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dit. Die mensen zijn zo schijt irritant.
Jij bent zeker zo'n kneus die direct op een bumper zit?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ga gewoon naar rechts dan, mensen die daar last van hebben rijden over het algemeen kilometers op de linkerbaan.
Ik doe me mistachterlichten wel es aan.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:58 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n kneus die direct op een bumper zit?
Voor dat soort figuren ga ik juist extra langzaam naar rechts.... als ik het uberhaupt kan... want inhalen enzo....
Ik gebruik doorgaans mijn smartphone. Heb houder en lader erbij, werkt prima. Zijn een aantal apps voor te vinden, een van de betere is tevens gratis: DailyRoads Voyager.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:43 schreef Spezza19 het volgende:
Oh ja, wat is een goede kwaliteit dashcam voor een schappelijke prijs?
Nee ik zet gewoon m'n xenon stralers op groot licht net zolang tot je opgerot bent.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:58 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n kneus die direct op een bumper zit?
Voor dat soort figuren ga ik juist extra langzaam naar rechts.... als ik het uberhaupt kan... want inhalen enzo....
Deed ik in mijn eerste auto ook. Die had links en rechts een mistlampquote:Op woensdag 19 december 2012 20:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik doe me mistachterlichten wel es aan.
Zeker van die pauper aftermarket xenon lampen. Prima. Heb dimmende spiegelsquote:Op woensdag 19 december 2012 21:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee ik zet gewoon m'n xenon stralers op groot licht net zolang tot je opgerot bent.
Daar heb ik een nachtstand voor op mijn spiegels...daar pak je mij echt niet mee..ik trap dan effe lekker op de rem.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee ik zet gewoon m'n xenon stralers op groot licht net zolang tot je opgerot bent.
Ja ik heb ook 2 keer 50 wattquote:Op woensdag 19 december 2012 21:00 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Deed ik in mijn eerste auto ook. Die had links en rechts een mistlamp
Beter gewoon 2x Hella Rally 100w erop.quote:
Op de achterkant?quote:Op woensdag 19 december 2012 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Beter gewoon 2x Hella Rally 100w erop.
Een grotere auto nemen, dan gaan ze meestal vanzelf welquote:Op woensdag 19 december 2012 21:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat heb ik daaraan om bumperklevers weg te jagen..daar gaat het namelijk over.
Dat zal je nog vies tegenvallen. Ik rijd veel met een wagen met een groot wit vlak van 2x3 als achterkant en men zit er op de snelweg alsnog 3 meter vanaf, terwijl ze echt helemaal, maar dan ook helemaal niks zien. Ook niet langs me.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:53 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Een grotere auto nemen, dan gaan ze meestal vanzelf wel.
Da's een soort hint, dat betekend dat je een baantje naar rechts moet opteffenquote:Op woensdag 19 december 2012 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat zal je nog vies tegenvallen. Ik rijd veel met een wagen met een groot wit vlak van 2x3 als achterkant en men zit er op de snelweg alsnog 3 meter vanaf, terwijl ze echt helemaal, maar dan ook helemaal niks zien. Ook niet langs me.
Ik ben tegen onnodig linksrijden dus doe dat ook niet. Daarbij had ik het vandaag weer in de avondspits.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:55 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Da's een soort hint, dat betekend dat je een baantje naar rechts moet opteffenTenzij je een vrachtwagen op de rechterbaan bent, dan zijn het gewoon mensen die niet kunnen rijden achter je.
Precies. In de spits is ongeveer elke linksrijder een bumperklever...quote:Op woensdag 19 december 2012 22:07 schreef Spezza19 het volgende:
Wel grappig dat iedereen hier denkt dat de linksrijder meteen een notoire linksrijder is omdat er een lul achter ze gaat bumperkleven.
In België hebben ze andere regels met betrekking tot het mislicht, dus vandaar. Net zoals wij ook van alles daar doen wat niet mag.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:56 schreef Matty___ het volgende:
Wat is dat toch met belgen en mistlampen. Staat er een beetje mist maar is het zicht nog 400m dan wordt gelijk heel de kerstboom aangezet.
Alsof iemand zich hier aan de regels voor mistverlichting houdt. Die tyfusmistachterlichten gaan al aan als ik nog makkelijk 2 of 3 hectometerpaaltjes kan tellen.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In België hebben ze andere regels met betrekking tot het mislicht, dus vandaar. Net zoals wij ook van alles daar doen wat niet mag.
Ach ja, paupervolk rijdt altijd met mistlampen voor aan.... dus dan vind ik het mistachterlicht met mist minder storend.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:28 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Alsof iemand zich hier aan de regels voor mistverlichting houdt. Die tyfusmistachterlichten gaan al aan als ik nog makkelijk 2 of 3 hectometerpaaltjes kan tellen.
Minstens net zo irritant. Zeker als het nog donker is zijn die mistachterlichten vrij fel (en meer overbodig dan overdag).quote:Op woensdag 19 december 2012 22:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach ja, paupervolk rijdt altijd met mistlampen voor aan.... dus dan vind ik het mistachterlicht met mist minder storend.
Irritant ja. Maar zoals gezegd, minder storend dan johnnys en ander eikelig volk die zonder enige vorm van mist de lampen voor aanhebben.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Minstens net zo irritant. Zeker als het nog donker is zijn die mistachterlichten vrij fel (en meer overbodig dan overdag).
Dat vind ik gevaarlijker dan teveel licht. En tevens een gebrek aan inzicht en rijvaardigheid.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Er rijden ook nog genoeg mensen in lichte mist zonder enige verlichting rond....en als je gaat seinen snappen ze je niet.
Het liefst zet ik ze even stil op de vluchtstrook ofzo en even vragen wat ze bezielen.. maar 9 van de 10 keren is het een ouder iemand die het wel niet door zou hebben.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat vind ik gevaarlijker dan teveel licht. En tevens een gebrek aan inzicht en rijvaardigheid.
Het hoeft toch niet over de snelweg te gaan.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ga gewoon naar rechts dan, mensen die daar last van hebben rijden over het algemeen kilometers op de linkerbaan.
Dat noemen ze dagrijverlichting...quote:Op woensdag 19 december 2012 22:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach ja, paupervolk rijdt altijd met mistlampen voor aan.... dus dan vind ik het mistachterlicht met mist minder storend.
Die petjes hebben absoluut geen auto met dagrijverlichting, maar knallen hun felle mistlichten aan omdat het op 'dagrijverlichting' lijkt en stoer staat ofzo.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat noemen ze dagrijverlichting...
Een mistlamp voor is minder fel dan DRL.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:51 schreef Me_Wesley het volgende:
Die petjes hebben absoluut geen auto met dagrijverlichting, maar knallen hun felle mistlichten aan omdat het op 'dagrijverlichting' lijkt en stoer staat ofzo.
quote:Op woensdag 19 december 2012 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat noemen ze dagrijverlichting...
Handig voor de bumperklevers voor jequote:Op woensdag 19 december 2012 21:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat heb ik daaraan om bumperklevers weg te jagen..daar gaat het namelijk over.
Hier in Manila is nooit mist, maar als iemand een europese auto kan betalen (vaak Ford Focus o.i.d.) vindt men een knopje, drukt het in en rijdt standaard met het mist achterlicht aanquote:Op woensdag 19 december 2012 21:56 schreef Matty___ het volgende:
Wat is dat toch met belgen en mistlampen. Staat er een beetje mist maar is het zicht nog 400m dan wordt gelijk heel de kerstboom aangezet.
lekker dan als je daar achter in de file staatquote:Op donderdag 20 december 2012 04:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hier in Manila is nooit mist, maar als iemand een europese auto kan betalen (vaak Ford Focus o.i.d.) vindt men een knopje, drukt het in en rijdt standaard met het mist achterlicht aan
quote:Op woensdag 19 december 2012 21:56 schreef Matty___ het volgende:
Wat is dat toch met belgen en mistlampen. Staat er een beetje mist maar is het zicht nog 400m dan wordt gelijk heel de kerstboom aangezet.
idd. en het weerkaatst ook zo lekker. Zie je ook minder of er geremd wordt bij de auto daar voor.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]In de regen doen ze het ook. Dat is pas irritant.
Niks lekkerder dan even flink op de toeter hangen en/of seinen als iemand wat verkeerd doetquote:Op donderdag 20 december 2012 19:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De claxon van mijn voertuig vandaag deed het niet, 2 gemiste kansen meteen. Jammer weer.
Je zou er bijna een scheepshoorn voor op je wagen monterenquote:Op donderdag 20 december 2012 21:26 schreef Viezze het volgende:
[..]
Niks lekkerder dan even flink op de toeter hangen en/of seinen als iemand wat verkeerd doet
4 Hella's op je bumper, treintoeter op je wagen, compressor achterin en knippermodule aan de hella's hangen.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je zou er bijna een scheepshoorn voor op je wagen monteren![]()
En twee 100watt pitten in je grootlicht schroeven
En alles aan de grootlichtschakelaar hangen...quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
4 Hella's op je bumper, treintoeter op je wagen, compressor achterin en knippermodule aan de hella's hangen.![]()
Heb je dit serieus ooit gedaanquote:Op woensdag 19 december 2012 22:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het liefst zet ik ze even stil op de vluchtstrook ofzo en even vragen wat ze bezielen..
Dat dus!quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En alles aan de grootlichtschakelaar hangen...
Ja en ik vraag of je dat ook daadwerkelijk wel eens gedaan hebt, of dat het blijft bij "dit zou ik het liefst willen doen".quote:Op vrijdag 21 december 2012 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens goed en reageer dan nog een keer.
Idem. Maar dan op een industrieterrein.quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:37 schreef Luxuria het volgende:
Fietsers zonder licht![]()
Ik moet iedere dag een stuk door het bos naar mij werk in het donker en daar staan bijna geen lampen.
Hoe voel je jezelf überhaupt veilig als je daar geen licht hebt?!
De zin is: het liefst....dus nee anders had ik wel getypt: ik heb wel eens....quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja en ik vraag of je dat ook daadwerkelijk wel eens gedaan hebt, of dat het blijft bij "dit zou ik het liefst willen doen".
ik denk dat de inzicht, hoe slecht je te zien bent vanuit de automobilist gezien, pas veel later komt cq op het moment dat je zelf meer auto gaat rijden.quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:37 schreef Luxuria het volgende:
Fietsers zonder licht![]()
Ik moet iedere dag een stuk door het bos naar mijn werk in het donker en daar staan bijna geen lampen.
Hoe voel je jezelf überhaupt veilig als je daar geen licht hebt?!
hiermee impliceer je dat fietsers zonder licht geen rijbewijs of wel geen verkeersinzicht hebben.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:18 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik denk dat de inzicht, hoe slecht je te zien bent vanuit de automobilist gezien, pas veel later komt cq op het moment dat je zelf meer auto gaat rijden.
ik denk dat pas het besef komt hoe slecht je zichtbaar bent, als je aan het autorijden bent.quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
hiermee impliceer je dat fietsers zonder licht geen rijbewijs of wel geen verkeersinzicht hebben.
Ik rijd elke dag in Groningen, ik schrik daar niet meer van. Ik vervloek ze nog wel dagelijks.quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Idem. Maar dan op een industrieterrein.
Schrik me elke keer weer de pleuris als er eentje de hoek om komt, zonder verlichting..
Beste Nederlandse automobilisten,quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:33 schreef spoorrails het volgende:
Beste Belgische automobilisten,
De rechterstrook is niet alleen voor vrachtwagens....
mijn god, die Belgen zijn echt erg, drama.
Ja, maar... dan halen ze míj in.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Beste automobilisten. De rechterstrook is niet alleen voor vrachtwagens.
Maar...maar....doorgetrokken streep!quote:Beste medeweggebruikers. Als er een groene pijl boven de vluchtstrook brand, mag je ook op de vluchtstrook rijden.
Dan kom ik achter de vrachtwaguh.....en dan halen zullie mij weheheer innnnn (snif)quote:Beste mede automobilisten. De invoegstrook is zo lang om snelheid te maken, niet voor de sier.
Oh, ik gooi m'n autootje altijd meteen naar links en dan gaan vrachtwagens zelfs netjes naar links voor mequote:Op vrijdag 21 december 2012 22:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Beste automobilisten. De rechterstrook is niet alleen voor vrachtwagens. Beste medeweggebruikers. Als er een groene pijl boven de vluchtstrook brand, mag je ook op de vluchtstrook rijden. Beste mede automobilisten. De invoegstrook is zo lang om snelheid te maken, niet voor de sier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt want ook ik had van de week bijna een aanvaring met zo een klapjosti die zijn koptelefoon op had,doodleuk weer naar zijn mobiel zat te staren (schijnbaar om een nummer uit te zoeken) en geen oog had voor het verkeer naast of voor hem.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:57 schreef kiwiko het volgende:
Sommige fietsers zijn gewoon levensmoe.
Het is dat ik bij die blinde bocht er al rekening mee houd dat een fietser de bocht afsnijd.......... anders had ik er in die 6 jaar tijd al een dikke honderd van mijn motorkap af kunnen schrapen.
Terwijl hij met zijn vinger naar zijn hoofd wijst draait hij cirkeltjes in de lucht?quote:Op zaterdag 22 december 2012 02:06 schreef Ridocar het volgende:
Bijna vergeten, 3 dagen terug. Provinciale weg, kruising, auto komt voor mij (in luxe wagen)de weg op. Niet gevaarlijk, maar wel irritant genoeg om mij te hinderen. Sta ik ernaast voor een rood verkeerslicht. en begint 'hints'. Ik bedek mijn ogen en doe met mijn hoofd een imitatie van Stevie Wonder als hij piano speelt. De man maakt een voor mij onbekend gebaar (vingers rondjes draaien, cirkels in de lucht tekenen) die ik nog steeds niet snap.
En toen werd het groen...
Ik ben voor een veel grotere aanpak. Eruit met al die vage limieten. Alles met 2 rijstroken of meer binnen bebouwde kom 70. Alle "grote" wegen binnen bebouwde kom 50. 1 strook per richting buiten bebouwde kom? Minimaal 80. 2 Stroken buiten de bebouwde kom? 100. Doorgaande meerstrooks wegen binnen bebouwde kom 80. Snelwegen: 120 verdwijnt, dat is gewoon standaard 130. 100 op snelwegen alleen in de directe nabijheid van woonkernen, mits er maximaal 2 rijstroken liggen of meer stroken bij geopende spitsstrook. Alles met meer dan 2 rijstroken gaat naar 130.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:44 schreef tcr het volgende:
Volgens mij moet Rijkswaterstaat de borden veranderen van 120 (6-19) (en ook die 100 (6-19), want meer dan 50% snapt hem niet. Gewoon 120 blijven rijden na 19u of erger 100. Maar ja omdraaien is weer lastig (is het nu 100 of 120). Tijd voor wat Postbus 51 spotjes (oh nee bestaat niet meer).
Gisteravond alleen een sukkel die al op het 100 stuk 130 reed, die ging ook waar het mocht 130 rijden. Lekker denken stoer te zijn met zijn hard rijden, terwijl het de max is.
Als ik vanuit Alkmaar richting het zuiden/oosten moet, pak ik altijd de A1-A30...quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ga voor de grap eens over de A1, je hebt 10 miljoen verschillende snelheidslimieten, verschillend per tijdstip.
Wacht, dat klinkt veelbelovend! Even verder lezen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ben voor een veel grotere aanpak. Eruit met al die vage limieten.
quote:[bak tekst met allerlei uitzonderingen, tig verschillende limieten en, bovenal, geen normale alinea's]
Ja, die ken ik wel. Maar deze vent deed het juist niet bij z'n hoofd, maar richting raam, op stuurhoogte.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Terwijl hij met zijn vinger naar zijn hoofd wijst draait hij cirkeltjes in de lucht?
Kom op, die ken je toch wel?
Geen snelheidsbeperking: 130quote:Op zondag 23 december 2012 01:45 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem van die onbegrijpelijke maximum snelheden zit 'm in de overgangen van 130 ls afwijkende snelheid en naar 130 als norm. Al die borden die destijds zijn geplaatst zijn nog niet allemaal weg. Voorlopig is de weggebruiker het lul, want je moet het maar kunnen, in split-second zo'n bosje borden (en onderborden) kunnen decoderen...
gewoon overal altijd 130. tenzij met een enkelvoudig bord anders aangegeven. gezeik altijd hier in nld.quote:Op zondag 23 december 2012 07:02 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Geen snelheidsbeperking: 130
Niet toepasbare snelheidsbeperking: 130
Simpel, alleen er moet inderdaad even campagne voor gevoerd worden.
quote:Op zondag 23 december 2012 08:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
gewoon overal altijd 130. tenzij met een enkelvoudig bord anders aangegeven. gezeik altijd hier in nld.
Beiden. Mijn niet-weten is altijd wat nou als het niet opgaat, geldt dan het bord dat ik 100 km terug heb gezien dat wel opging, of mag ik 130.quote:Op zondag 23 december 2012 08:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed, u mag kiezen. Is het pas 120km/h als maximumsnelheid op het moment dat beide borden van toepassing zijn, of is 120 ook de vmax als slechts één van de twee voorwaarden op de onderborden van toepassing is?
En volgens mij was deze al eens eerder voorbij gekomen, maar werd ik toen ook niet wijzer.
Dat dacht ik ook, maar sommigen denken daar anders over.quote:
Dan mag je gewoon de standaardsnelheid van een snelweg aanhouden. Als het goed is staat zo'n setje borden altijd vlak na een oprit. Een oprit is in mijn optiek altijd een 'reset' van de toen geldende verkeersregels dat door borden of elektronisch is aangegeven.quote:Mijn niet-weten is altijd wat nou als het niet opgaat, geldt dan het bord dat ik 100 km terug heb gezien dat wel opging, of mag ik 130.
ok maar nu het volgende: eerst 100, dan 80, dan een bord met 120 met die 2 beperkingen erop die op dat moment opgaan (dus geldt het bord niet). hoe hard mag je danquote:Op zondag 23 december 2012 08:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
dan mag je gewoon de standaard van de snelweg aanhouden. Als het goed is staat zo'n setje borden altijd vlak na een oprit. Een oprit is in mijn optiek altijd een 'reset' van de toen geldende verkeersregels dat door borden of elektronisch is aangegeven.
130. Het niet van toepassing zijn van de beperking kan er niet voor zorgen dat je minder hard mag dan het bord boven de beperking, lijkt me niet zo moeilijk.quote:Op zondag 23 december 2012 08:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok maar nu het volgende: eerst 100, dan 80, dan een bord met 120 met die 2 beperkingen erop die op dat moment opgaan (dus geldt het bord niet). hoe hard mag je dan
nou je hebt ook borden met 130 waar je 100 mocht met beperkingen. ik ga ervan uit dat die gewoon niet gelden als de beperkingen niet voldoen. anders zou je alsnog 130 mogen wat dan niet logisch isquote:Op zondag 23 december 2012 08:44 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
130. Het niet van toepassing zijn van de beperking kan er niet voor zorgen dat je minder hard mag dan het bord boven de beperking, lijkt me niet zo moeilijk.
ja het is ook fucking schandalig. ze moeten gewoon duidelijk zijn, dit vraagt erom om verkeerd uitgelegd te worden en dan krijg je zo'n belachelijk hoge prent (gok dat we het duurste land van europa zijn voor snelheidsovertredingen?)quote:Op zondag 23 december 2012 08:49 schreef kiwiko het volgende:
Dan nog even als sidethought............ je zal maar tourist zijn?? of expat??? heb je toch echt een groot probleem als je de Nederlandse taal niet machtig bent.
Dan rij je hoe hard je mag volgens het bovenste bord, ben je iig niet in overtreding.quote:Op zondag 23 december 2012 08:49 schreef kiwiko het volgende:
Dan nog even als sidethought............ je zal maar tourist zijn?? of expat??? heb je toch echt een groot probleem als je de Nederlandse taal niet machtig bent.
Of je rijd mee met de rest van het verkeer.......... en heb geen flauw ideequote:Op zondag 23 december 2012 08:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan rij je hoe hard je mag volgens het bovenste bord, ben je iig niet in overtreding.
volgens mij klopt dit niet. zit je op een 100 km weg en zie je bordjes met 120 (indien spitsstrook gesloten) dan mag je als de spitsstrook open is toch echt maar 100 lijkt me.quote:Op zondag 23 december 2012 08:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan rij je hoe hard je mag volgens het bovenste bord, ben je iig niet in overtreding.
daar zit mijn verwarring dus ookquote:Op zondag 23 december 2012 08:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens mij klopt dit niet. zit je op een 100 km weg en zie je bordjes met 120 (indien spitsstrook gesloten) dan mag je als de spitsstrook open is toch echt maar 100 lijkt me.
Niet helemaal waar. De onderborden geven uitzonderingen aan. Een toerist of analfabeet kan prima de snelheidsbeperking lezen, en gaat dus altijd 120 rijden. Geen agent die hem/haar dan een prent kan geven (tenzij het een gevaarlijk groot snelheidsverschil betreft)quote:Op zondag 23 december 2012 08:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja het is ook fucking schandalig. ze moeten gewoon duidelijk zijn, dit vraagt erom om verkeerd uitgelegd te worden en dan krijg je zo'n belachelijk hoge prent (gok dat we het duurste land van europa zijn voor snelheidsovertredingen?)
ik vind het buitengewoon slecht bedacht. voorheen was het tenminste altijd duidelijk (alhoewel soms onbegrijpelijk).quote:
jawel, als de 120 niet geldt en je mag maar 100 dan ben je gewoon in overtreding als je 120 rijdt en krijg je zonder blozen een geautomatiseerde prent als je pech hebt.quote:Op zondag 23 december 2012 08:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De onderborden geven uitzonderingen aan. Een toerist of analfabeet kan prima de snelheidsbeperking lezen, en gaat dus altijd 120 rijden. Geen agent die hem/haar dan een prent kan geven (tenzij het een gevaarlijk groot snelheidsverschil betreft)
Is dat de praktijk? Weet je zeker dat er geen oprit of samenkomende snelwegen tussen zitten?quote:Op zondag 23 december 2012 08:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok maar nu het volgende: eerst 100, dan 80, dan een bord met 120 met die 2 beperkingen erop die op dat moment opgaan (dus geldt het bord niet). hoe hard mag je dan
Waarom zou het niet van toepassing zijn van een beperking zorgen voor een lagere maximumsnelheid dan boven de beperking staat?quote:Op zondag 23 december 2012 08:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens mij klopt dit niet. zit je op een 100 km weg en zie je bordjes met 120 (indien spitsstrook gesloten) dan mag je als de spitsstrook open is toch echt maar 100 lijkt me.
Niet kunnen lezen is geen excuus.quote:Op zondag 23 december 2012 08:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De onderborden geven uitzonderingen aan. Een toerist of analfabeet kan prima de snelheidsbeperking lezen, en gaat dus altijd 120 rijden. Geen agent die hem/haar dan een prent kan geven (tenzij het een gevaarlijk groot snelheidsverschil betreft)
het is een beperking op het bord. jij legt het uit als beperking op de maximumsnelheid, wat volgens mij incorrect is.quote:Op zondag 23 december 2012 08:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom zou het niet van toepassing zijn van een beperking zorgen voor een lagere maximumsnelheid dan boven de beperking staat?
En harder wanneer de spitsstrook open is? Niet heel logisch ook.
.............. en dat die onderborden uitzonderingen aangeven moet je als toerist of anafabeet weten........... HOE??? omdat je kan lezen wat er staat?? Ik ben universitair geschoold en ik snap het niet eens.quote:Op zondag 23 december 2012 08:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De onderborden geven uitzonderingen aan. Een toerist of analfabeet kan prima de snelheidsbeperking lezen, en gaat dus altijd 120 rijden. Geen agent die hem/haar dan een prent kan geven (tenzij het een gevaarlijk groot snelheidsverschil betreft)
Ja, maar het bord geeft toch een snelheid aan, dus in dit geval geldt allebei.quote:Op zondag 23 december 2012 08:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is een beperking op het bord. jij legt het uit als beperking op de maximumsnelheid, wat volgens mij incorrect is.
ik weet het ook niet preciesquote:Op zondag 23 december 2012 09:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, maar het bord geeft toch een snelheid aan, dus in dit geval geldt allebei.
Dan ga je gewoon 120 rijden. Simpel. Een nieuwe snelheidsbeperking heft de oude op.quote:Op zondag 23 december 2012 08:59 schreef kiwiko het volgende:
[..]
.............. en dat die onderborden uitzonderingen aangeven moet je als toerist of anafabeet weten........... HOE??? omdat je kan lezen wat er staat?? Ik ben universitair geschoold en ik snap het niet eens.
Dus ik mag volgens jou daar 120 rijden??quote:Op zondag 23 december 2012 09:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan ga je gewoon 120 rijden. Simpel. Een nieuwe snelheidsbeperking heft de oude op.
130 indien gesloten, 120 indien open.quote:Op zondag 23 december 2012 09:03 schreef kiwiko het volgende:
Ik wil gewoon weten of ik daar 130, 120 of 100 moet rijden indien de spitstrook geopend is........ en ook wil ik weten of ik daar 130, 120 of 100 moet rijden als de spitsstrook gesloten is.
wie kan mij daar het antwoord op geven........... met gevolg dat als ik aan dat antwoord voldoe, diegene ook mijn bekeuring betaald zou de overheid anders gedacht hebben.
Zonder meer.quote:Op zondag 23 december 2012 09:04 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Dus ik mag volgens jou daar 120 rijden??
Tussen 06:00 en 19:00 en bij gesloten spitsstrook = 120. Alle andere situaties is 130.quote:Op zondag 23 december 2012 08:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed, u mag kiezen. Is het pas 120km/h als maximumsnelheid op het moment dat beide borden van toepassing zijn, of is 120 ook de vmax als slechts één van de twee voorwaarden op de onderborden van toepassing is?
En volgens mij was deze al eens eerder voorbij gekomen, maar werd ik toen ook niet wijzer.
ik weet vrij zeker dat dit niet kloptquote:Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tussen 06:00 en 19:00 en bij gesloten spitsstrook = 120. Alle andere situaties is 130.
Dit dus.quote:Op zondag 23 december 2012 09:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tussen 06:00 en 19:00 en bij gesloten spitsstrook = 120. Alle andere situaties is 130.
Vandaar dat ze nu overal de spitsstrookborden aanpassen zekerquote:Op zondag 23 december 2012 09:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik weet vrij zeker dat dit niet klopt
Jawel, waarom zou je harder mogen als de spitsstrook open is?quote:Op zondag 23 december 2012 09:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik weet vrij zeker dat dit niet klopt
Overdag mag je 120, 's-nachts 130.quote:Op zondag 23 december 2012 08:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed, u mag kiezen. Is het pas 120km/h als maximumsnelheid op het moment dat beide borden van toepassing zijn, of is 120 ook de vmax als slechts één van de twee voorwaarden op de onderborden van toepassing is?
En volgens mij was deze al eens eerder voorbij gekomen, maar werd ik toen ook niet wijzer.
Dan staan de matrixborden of de klapborden op 100, en dan zou het bord 120 ermee conflicteren, dus daarom is het bord 120 alleen geldig bij gesloten spitsstrook.quote:Op zondag 23 december 2012 09:16 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jawel, waarom zou je harder mogen als de spitsstrook open is?
Het is niet onduidelijk jij snapt het alleen niet.quote:Op zondag 23 december 2012 09:19 schreef kiwiko het volgende:
kort samengevat.......... het is onduidelijkerg onduidelijk.
niemand weet en alle antwoorden zijn in conflict met elkaar
Ik ga gewoon 90 rijden, zit ik altijd goed toch??
en lekker zuinigquote:Op zondag 23 december 2012 09:19 schreef kiwiko het volgende:
kort samengevat.......... het is onduidelijkerg onduidelijk.
niemand weet en alle antwoorden zijn in conflict met elkaar
Ik ga gewoon 90 rijden, zit ik altijd goed toch??
Nu de derde keer. Wie? Ik kom er niet vaak, en jullie allemaal wel.quote:Op zondag 23 december 2012 09:07 schreef Ridocar het volgende:
Het schijnt dat een stukje voor deze borden een snelheidsbepering was van 100.
Is er iemand die mij kan vertellen of er tussen het bord 100 en het bord 120, met onderborden, een samenvoeging van snelwegen is, een oprit of een bord dat alle beperkingen opheft? Iemand? (tweede keer dat ik dit vraag)
ik rij elke dag A12 van Gouda tot Den Haag...........quote:Op zondag 23 december 2012 09:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nu de derde keer. Wie? Ik kom er niet vaak, en jullie allemaal wel.
Ik en iedereen andersquote:Op zondag 23 december 2012 09:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is niet onduidelijk jij snapt het alleen niet.
De uitleg van Wesley klopt, 100%
En waarom dan wel niet?quote:Op zondag 23 december 2012 09:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik weet vrij zeker dat dit niet klopt
omdat het me onlogisch lijkt dat je overdag harder mag dan 's avonds als de spitsstrook dicht is. vanuit veiligheidsoptiek.quote:
Je hebt het over het spitsstrook gesloten onderbord? Daar geld dat bij open spitsstrook de draaiborden 100 omklappen cq. matrixborden 100 aangaan en dan geldt die 120 niet omdat het zou conflicteren. Daarom dat onderbord.quote:Op zondag 23 december 2012 09:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nu de derde keer. Wie? Ik kom er niet vaak, en jullie allemaal wel.
Dat is waar, maar dat is wel wat er op het bord + onderborden staat.quote:Op zondag 23 december 2012 09:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omdat het me onlogisch lijkt dat je overdag harder mag dan 's avonds als de spitsstrook dicht is. vanuit veiligheidsoptiek.
Echter, als overdag de spitsstrook open is staan er matrixborden aan met 100.quote:Op zondag 23 december 2012 09:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat is wel wat er op het bord + onderborden staat.
Niet overal, die gaan er wel komen.quote:Op zondag 23 december 2012 09:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Echter, als overdag de spitsstrook open is staan er matrixborden aan met 100.
Op de trajecten met spitsstroken heb je die omklapborden met 100 als de strook open is. Dat is de reden dat 120 geldt als de strook dicht is, anders zou het conflicteren met het omklapbord 100. Dus bij dit onderbord heb je ook omklapborden of matrixborden.quote:Op zondag 23 december 2012 09:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet overal, die gaan er wel komen.
Ik zie alleen dit bord. Mijn vraag is of en waar eventuele andere verkeersborden staan langs datzelfde stukje a2. En nog steeds is er niemand die duidelijk heeft geantwoord op deze vraag... Misschien verklaart dat mijn frustratie.quote:Op zondag 23 december 2012 09:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je hebt het over het spitsstrook gesloten onderbord? Daar geld dat bij open spitsstrook de draaiborden 100 omklappen cq. matrixborden 100 aangaan en dan geldt die 120 niet omdat het zou conflicteren. Daarom dat onderbord.
Je mag 130, overal, tenzij er een snelheidsbeperking is waarbij alle voorwaardem gelden (of waarbij er geen voorwaarden zijn). Hoezo is dat ingewikkeld?
quote:Op zondag 23 december 2012 09:36 schreef JDude het volgende:
Spitsstrook open, ongeacht tijdstip > 100.
Spitsstrook dicht tussen 6 en 19u > 120.
Spitsstrook dicht tussen 19 en 6u > 130.
Meer smaken zijn er niet. Ja, het zijn wel onhandige verwarrende borden. Men had beter wat extra centen kunnen investeren in dynamische bebording zonder allerlei ingewikkelde onderborden.
Klopt, maar daarom zijn er kantelwals en matrixborden. Deze hebben namelijk een hogere prioriteit dan de bermborden. Daarbij hebben matrixborden weer een hogere prioriteit dan kantelwals.quote:Op zondag 23 december 2012 10:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou inhouden dat (als er uiteraard geenv erdere borden staan) bij een open spitsstrook je er 130 mag..
Dat,quote:Op zondag 23 december 2012 11:10 schreef June. het volgende:
Maar goed verwarrend is het wel. Ik reed gister over de A1 en eerst zie je een bermbord 130, dus dan ga ik dat rijden en vervolgens staat er na 5 minuten rijden een bord met 120. En dan daarna weer na een paar km weer terug naar 130.
Dat is toch gewoon duidelijk dan. Sommige stukken mag je 120, sommige weer 130.quote:Op zondag 23 december 2012 11:10 schreef June. het volgende:
Maar goed verwarrend is het wel. Ik reed gister over de A1 en eerst zie je een bermbord 130, dus dan ga ik dat rijden en vervolgens staat er na 5 minuten rijden een bord met 120. En dan daarna weer na een paar km weer terug naar 130.
De borden zijn verder ook wel duidelijk, het beleid is alleen verwarrend. Je hoeft maar net een bord te missen, wat dus makkelijk kan omdat er om de zoveel km weer een andere snelheid geldt, en je rijdt al te hard.quote:Op zondag 23 december 2012 11:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon duidelijk dan. Sommige stukken mag je 120, sommige weer 130.
Dat "probleem" heeft helemaal niets met de onduidelijkheid (?) van de borden te maken, maar meer met regels van gemeenten...
Daarom komt er uiteindelijk op de hectometerpaaltjes ook de snelheid te staan, mag ik hopen. En als er dus niks opstaat, is het dan 130.quote:Op zondag 23 december 2012 11:20 schreef June. het volgende:
[..]
De borden zijn verder ook wel duidelijk, het beleid is alleen verwarrend. Je hoeft maar net een bord te missen, wat dus makkelijk kan omdat er om de zoveel km weer een andere snelheid geldt, en je rijdt al te hard.
Nee geen andere borden, tenzij de spitsstrook open is, dan staan er borden met 100.quote:Op zondag 23 december 2012 10:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zie alleen dit bord. Mijn vraag is of en waar eventuele andere verkeersborden staan langs datzelfde stukje a2. En nog steeds is er niemand die duidelijk heeft geantwoord op deze vraag... Misschien verklaart dat mijn frustratie.
Dus nogmaals: staan er meer borden dan alleen dat '120-met-twee-onderborden'?
Ik snap dat dit bord op zichzelf duidelijk is: 130, tenzij voorwaarden op de onderborden. Dan 120.
Moeten ze eerst overal matrixborden neerzetten.quote:Op zondag 23 december 2012 12:47 schreef kiwiko het volgende:
het is allemaal zo ontzettend simpel dat ze er in Den Haag niet opkomen.
Gewoon de matrixborden de snelheid aan laten geven, ik snap dat dit heeeeeel moeilijk is, en eigenlijk een onoverkoombaar probleem. Maar met inzet van alle departementen, alle bedrijven die ermee gemoeid zijn en een hardwerkende minister moet die enorme klus toch wel te klaren zijn?
Goed voor de werkverschaffing!quote:Op zondag 23 december 2012 12:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Moeten ze eerst overal matrixborden neerzetten.
Dat houdt het ook in, alleen is er meestal op datzelfde moment ook een 100 KM/u limiet op die stukken, aangegeven door matrixborden. Matrixborden gaan boven verkeersborden en dus gaat het verhaal niet op.quote:Op zondag 23 december 2012 10:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou inhouden dat (als er uiteraard geenv erdere borden staan) bij een open spitsstrook je er 130 mag..
Niets conflicten, want de kantelwalsen vallen onder de elektronische verkeerstekens en die gaan boven vaste verkeerstekens. Staan op hetzelfde niveau als die matrixbordjes.quote:Op zondag 23 december 2012 10:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Op de trajecten met spitsstroken heb je die omklapborden met 100 als de strook open is. Dat is de reden dat 120 geldt als de strook dicht is, anders zou het conflicteren met het omklapbord 100. Dus bij dit onderbord heb je ook omklapborden of matrixborden.
Nogmaals: 130 tenzij anders aangegeven (lees: beperking waarbij aan alle onderborden voldaan is). Punt.
In dat geval is het onderbord overbodig.quote:Op zondag 23 december 2012 16:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niets conflicten, want de kantelwalsen vallen onder de elektronische verkeerstekens en die gaan boven vaste verkeerstekens. Staan op hetzelfde niveau als die matrixbordjes.
Gros van de Nederlanders weet het niet. Overigens bestaat een "gesloten spitsstrook" niet, want dan is het een vluchtstrook.quote:Op zondag 23 december 2012 16:54 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In dat geval is het onderbord overbodig.
Ik ga nog eens een keer zo'n ding in mijn wagen monterenquote:Op zondag 23 december 2012 17:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb vanmiddag iemand hopelijk de schrik van haar oude leven bezorgd door even flink te toeteren naast haar omdat dat takkewijf met 90 op de snelweg rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |