Mensen zijn raar.quote:Op maandag 17 december 2012 01:41 schreef BlackLining het volgende:
Maar ehh, nee, ze zat dus gewoon totaal niet op te letten.
Ik krijg het idee dat mevrouw een soort van wedstrijdje wilde spelen. Gebeurt mij ook vaak. Meestal voor verkeerslichten en op de snelweg. Ik doe gewoon niet mee. Ik wil niet als eerste 'ergens' zijn. Normaal rijden schijnt al een kunst te zijn, waarom dan nog druk doen tegen je medeweggebruikers?quote:
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.quote:Op maandag 17 december 2012 08:25 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz.
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.quote:Op maandag 17 december 2012 03:08 schreef BlackLining het volgende:
Dat idee heb ik niet. Deze zat constant glazig voor zich uit te kijken. Kan natuurlijk altijd dat ze me doelbewust dwars zat, maar zoals jij zegt wordt dat doorgaans vooral uitgelokt door testosteron bommen in Golfjes. Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..
Blijf het idioot gedrag vinden. En niet één grote fout maken, maar gewoon continue blunderen en falen gedurende een kilometer of 40..
Je zat in een wàt? Met je slaperige kop?quote:Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.quote:Op maandag 17 december 2012 08:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.
Op een gladde dag staat zij dan met de 'familieklassebak' van links naar rechts te schuiven om een drempeltje van niets over te komen, een hobbel die zij met een voorwielaangedreven fiat Panda zonder enig probleem genomen zou hebben.
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.quote:Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Ik zou dat ook echt niet weten.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Door het instructieboekje te lezen?quote:Op maandag 17 december 2012 09:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zou dat ook echt niet weten.
Hoe kom ik daar achter?
Edit - Oh ik denk trouwens dat ik het wel weet, voorwielaangedreven weet ik bijna zeker.
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.quote:Op maandag 17 december 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Door het instructieboekje te lezen?
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten?quote:Op maandag 17 december 2012 09:24 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.
Haha nee ik weet het zeker.quote:Op maandag 17 december 2012 09:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten?
Ja dat weet ik.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.
Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet?om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
Maar toch vind ik het wel iets essentieels om te weten voordat je een auto instapt. In 99 van de 100 gevallen zul je er niets van merken, maar net die ene keer kan dat het verschil maken tussen je auto in de kreukels en veilig verder kunnen rijden.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.
zou ik het gebruiken, dan weet ik wat het doet.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet?om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
Ik ben dan ook maar een sigaretje gaan roken, knetterleip werd ik van het mensquote:Op maandag 17 december 2012 08:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.
Advies: zo snel mogelijk achter je laten. Als dat niet lukt, zo ver mogelijk voor je uit laten rijden.
Maareh...
[..]
Je zat in een wàt? Met je slaperige kop?
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.quote:Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).quote:Op maandag 17 december 2012 20:02 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.
Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen.
Hmm dan heb ik die post misschien verkeerd opgevat.quote:Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).
Bij mij zat een (korte,kleine) slipcursus in mijn lespakket, daarnaast heb ik zelf een uitvoerige gedaan en ga ik in een 'nieuwe auto' altijd bij sneeuw een lege parkeerplaats op om de grenzen op te zoeken (Bij hoeveel 'remkracht' glij ik, bij hoeveel gas spinnen de wielen, etc)
Rijden in slechte omstandigheden gaat dan ook een stuk zekerder = veiliger
1e dag dat er sneeuw lag dit najaar werd ik er door een leswagen uitgereden...quote:Op maandag 17 december 2012 20:30 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm dan heb ik die post misschien verkeerd opgevat.
Ik ben het zeker met jou eens van mening, autorijden leer je pas nadat je je rijbewijs gehaald hebt.
Zelf ook pas sinds september 2011 m'n rijbewijs toen het afgelopen winter flink gesneeuwd had inderdaad ook een lege parkeerplaats opgezocht en gewoon gaan 'spelen' met de auto waardoor je weet hoe de auto reageert in de sneeuw en je hierop dus ook kunt leren reageren.
Op wat voor weg? En hoe hard reed je?quote:Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef spoorrails het volgende:
[..]
1e dag dat er sneeuw lag dit najaar werd ik er door een leswagen uitgereden...
ok toegegeven ik had nog geen winterbanden, maar dan nog.
ben geen bang aangelegde automobilist...
dus of ze tijdens rijlessen altijd goed les krijgen is maar de vraag idd
Sommige vrouwen weten dat wel hoorquote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Applaus voor deze dame!!!quote:Op maandag 17 december 2012 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommige vrouwen weten dat wel hoor![]()
Zoals ik![]()
Ik weet het serieus, mijn Volvo was achterwielaangedreven en mijn Honda is voorwielaangedreven
Ik weet niet meer precies, maar geloof dat ik me een keertje aan snelheidslimiet hield op een doorgaande weg (60)quote:Op maandag 17 december 2012 23:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Op wat voor weg? En hoe hard reed je?
Enige waar ik eventueel, niet eens altijd, de CC gebruik is in trajectcontroles. Verder rijd ik eigenlijk altijd zonder.quote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen.
Cruise control is bijna nutteloos.
Weet je WAT irritant is? Voldoende afstand houden (ipv bijna tegen elkaar aanrijden) en dan een busje/vrachtwagen/auto met donkere ramen die vlak voor je gaat rijden (invoegt)... Ik heb graag overzicht en kijk graag vooruit (ivm anticiperen).. Dat lukt dan dus meteen niet meerquote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen.
Cruise control is bijna nutteloos.
Jep. Mijn auto heeft een snelheidsbegrenzer. Die is een stuk bruikbaarder dan cc.quote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Cruise control is bijna nutteloos.
Mijn ervaring in TC's is dat je daar ook nauwelijks een constante snelheid kunt rijdenquote:Op maandag 17 december 2012 23:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Enige waar ik eventueel, niet eens altijd, de CC gebruik is in trajectcontroles.
Op een A2 CC op 95 en je kan redelijk doortuffen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef OEM het volgende:
Mijn ervaring in TC's is dat je daar ook nauwelijks een constante snelheid kunt rijden
Afstand houden? Als er meer dan 2 strepen tussen zitten heb je hier heel veel afstand... :Squote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet je WAT irritant is? Voldoende afstand houden (ipv bijna tegen elkaar aanrijden) en dan een busje/vrachtwagen/auto met donkere ramen die vlak voor je gaat rijden (invoegt)... Ik heb graag overzicht en kijk graag vooruit (ivm anticiperen).. Dat lukt dan dus meteen niet meer![]()
Dus laat ik me wat terugzakken om toch iets meer overzicht te hebben en weer voldoende afstand.. Kruipt er natuurlijk WEER een busje tussen
Ook dat is niet het puntquote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Afstand houden? Als er meer dan 2 strepen tussen zitten heb je hier heel veel afstand... :S
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.quote:Op maandag 17 december 2012 18:29 schreef jitzzzze het volgende:
Lieve menschjes,
Als jullie op de invoeger rijden en ik op rechterbaan, dan heb je geen voorrang. Ik herhaal, je hebt geen voorrang. Je kan gewoon je richtingaanwijzer aan doen en gaan, en dan ook heel boos naar mij kijken als ik mijn grootlicht weer eens aanzet. Maar voorrang heb je er niet ineens mee.
En ja, dat geld ook als de linkerbaan leeg is.
Groetjes, groetjes, jitzzzze
Misschien moet ik toch maar eens 100W rally lampen in mijn grootlicht maken![]()
Toen ik in moest voegen bij mn rij examen en mn knipperlicht aanzette terwijl er een auto aankwam was dat een reden om me te laten zakken...quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ben ik niet met je eens. Als je gewoon op tijd begint met kijken is er niets aan de hand. Het is vaak altijd het gevolg van niet goed kijken waar de invoegende automobilist zijn auto tussen kan prakken. Ik maak het ook dagelijks mee, en reken maar dat ik niet opzij ga.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ik ga ook niet van baan wisselen om jou er tussen te laten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
CC op 110 op de A2 lukt anders ook prima hoor.quote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op een A2 CC op 95 en je kan redelijk doortuffen.
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt?quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zal het goed doen bij de rechter.quote:Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ga lekker in je eigen regio werken danquote:Op dinsdag 18 december 2012 07:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Mensen die niet kunnen rijden waardoor ik nu in de file sta @a4. Ga in je eigen wijk op elkaar rijden volgende keer...
Dalijk vertel je me nog dat ik het OV moet nemenquote:Op dinsdag 18 december 2012 07:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ga lekker in je eigen regio werken dan
Dat dus.quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:26 schreef Scorpie het volgende:
Kip ei verhaal dit. Als we allemaal een beetje mee denken met de ander hoeft dit geen enkel probleem te zijn. Soms betekent dat ff een baan opschuiven, andere keer betekent dat even opletten met invoegen en desnoods voorrang verlenen.
Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:49 schreef Ridocar het volgende:
Ik maak het ook dagelijks mee, en reken maar dat ik niet opzij ga.
Nee dat wil ik jou niet aan doen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dalijk vertel je me nog dat ik het OV moet nemen
Hoezo?quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit.
Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekkenquote:Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn een paar opritten waar ze nu volledig doorgetrokken strepen hebben gelegd, juist om te voorkomen dat mensen naar links gaan voor invoegers.
Nee, maar een vrachtauto zou het wel fijn vinden als de auto's een baan voor hem zouden opschuiven...quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoezo?
Een vrachtwagen die een baantje opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven lijkt mij sowieso niet de bedoeling.
Ik heb het niet over opschuivende vrachtwagens. Ik heb het over het feit dat een vrachtwagenchauffeur een "fuck the rest"-mentaliteit heeft, terwijl hij zelf juist veel meer afhankelijk is van sociale weggebruikers.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoezo?
Een vrachtwagen die een baantje opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven lijkt mij sowieso niet de bedoeling.
Toch is het overgrote deel van de belijning tegenwoordig zodat de mensen niet meer terug naar de rechter rijstrook mogen gaan. Juist om plaats vrij te houden voor de invoegers.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn een paar opritten waar ze nu volledig doorgetrokken strepen hebben gelegd, juist om te voorkomen dat mensen naar links gaan voor invoegers.
Binnen de verkeersregels kun je je prima als een asociale lul gedragen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt?
Ok sorry verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb het niet over opschuivende vrachtwagens. Ik heb het over het feit dat een vrachtwagenchauffeur een "fuck the rest"-mentaliteit heeft, terwijl hij zelf juist veel meer afhankelijk is van sociale weggebruikers.
True that. Die zien invoegers komen en rammen dan gelijk naar links. " Kijk mij eens sociaal zijn".quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekken
En dan een boete krijgen voor onnodig links rijdenquote:Op dinsdag 18 december 2012 08:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Binnen de verkeersregels kun je je prima als een asociale lul gedragen.
Dat je er wettelijk gezien een boete voor kan krijgen wil niet zeggen dat je die ook daadwerkelijk krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat een agent het erg vind dat je plaats maakt en daarmee de doorstroming verbetert.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dan een boete krijgen voor onnodig links rijden
Nou ben ik een lul terwijl ik me wel aan de regels hou?quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat je er wettelijk gezien een boete voor kan krijgen wil niet zeggen dat je die ook daadwerkelijk krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat een agent het erg vind dat je plaats maakt en daarmee de doorstroming verbetert.
Maar anders wil ik best wel eens de voorbeelden zien waar dat wel gebeurd is. De theorie hoeft niet altijd gebruikt te worden in de praktijk.
Er is niemand hier die je naar links wil hebben als je daar anderen hindert.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op. Het is echt niet zwart/wit. Al denken de meeste mensen van wel blijkbaar.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben.
ja want als de spitsstrook open gaat durven die dommies niet eens over de doorgetrokken lijn te gaan....quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekken
Kom je wel eens in de randstad?quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op. Het is echt niet zwart/wit. Al denken de meeste mensen van wel blijkbaar.
Maar met een lege strook links van is het toch gewoon netjes om plaats te maken. Dat wordt hier gewoon gedoogd en zul je dus ook nooit een boete voor krijgen.
Dat geldt dan precies voor de gene die wil invoegen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op.
Dus? Ik snap niet wat dit met de lege rijstrook links van je te maken heeft...quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Kom je wel eens in de randstad?
Als de weg echt leeg is wil ik het best overwegen, maar als ik bijvoorbeeld mijn snelheid aan moet passen om op te schuiven dan houdt het op. Dat is namelijk aan de invoeger.
Dat klopt. Maar het is een ander verhaal als die invoeger hem er gewoon voor kwakt. Dat staat los van het plaats maken als dat mogelijk is. Indien er geen plaats gemaakt wordt, dan is het inderdaad het probleem van de invoeger.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat geldt dan precies voor de gene die wil invoegen.
Je moet niet jouw probleem het probleem van een ander maken.
Waarom? Lekker op de cruisecontrol. Het is de taak van de invoegers om de snelheid aan te passen. Als mensen op.de snelweg zich aan gaan passen krijg je juist vertragingen. Daarom is afgesproken dat de invoeger zich aanpast. Als de strook links van me leeg is schuif ik wel op indien nodig, maar ik ga niet van mijn CC af.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:37 schreef rival het volgende:
een anticiperende rijder is een goede rijder.
als jij stug op de rechterbaan een constante snelheid blijft rijden dan ben je net zo'n prutser als degene die verkeerd aan het invoegen is. ook al doe je volgens de regels niks fout.
Ik anticipeer dat ik niet meer op de rechterbaan kan komen zodat ik mijn afslag mis. Of dat ik mijn auto er tussen moet gaan proppen omdat diegene op de uitvoegstrook niet anticipeert. Niet proberen je snelheid aan te passen aan het verkeer op de rechterbaan, zodat je er zonder problemen in kan ritsen, maar gas geven of juist remmen. Nou, ik ga niet remmen omdat er een eikel zo nodig perse voor mij wil terwijl hij van achter mij komt (en dus harder gaat rijden dan dat er op de rechterbaan gereden wordt). En mensen die die niet snappen dat wanneer je van een tweebaans weg invoegt, waarbij de linkerbaan ophoudt, dat je niet al moet gaan invoegen voordat de linkerbaan weg is als je op de rechterbaan zit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:37 schreef rival het volgende:
een anticiperende rijder is een goede rijder.
als jij stug op de rechterbaan een constante snelheid blijft rijden dan ben je net zo'n prutser als degene die verkeerd aan het invoegen is. ook al doe je volgens de regels niks fout.
Oh, dus ik moet een bon krijgen omdat ik niet naar de linkerbaan ga? Ik hinder niemand. Ik verricht geen speciale verrichting. Ik maak mogelijk zelfs wat ruimte vrij tussen mij en m'n voorganger.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Nee hoor. Dat is weer typisch iets mannelijks. Denken dat vrouwen niet kunnen rijden met glad weer.quote:Op maandag 17 december 2012 08:25 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz.
Ik heb in de zomer leren rijden. Het was zo'n cursus bij de ANWB. Ik had drie weken en heb m'n uren dus over die drie weken uitgespreid. In die drie weken had het zelfs helemaal niet eens geregend... (hoe vaak komt dat nou voor in September!?!?!) Wat namelijk wel in het pakket zat was berm rijden. Maar dat schoot natuurlijk ook niet op, aangezien alle bermen keihard waren (en je dus niet het gevoel kreeg dat je auto ontsnapte).quote:Op maandag 17 december 2012 20:02 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.
Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen.
en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging, die gaat nu remmen en met een nog langzamere snelheid achter jou invoegen.... heb jij geen last van maar de mensen achter jou weer wel....... (slechts een voorbeeldje)quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom? Lekker op de cruisecontrol. Het is de taak van de invoegers om de snelheid aan te passen. Als mensen op.de snelweg zich aan gaan passen krijg je juist vertragingen. Daarom is afgesproken dat de invoeger zich aanpast. Als de strook links van me leeg is schuif ik wel op indien nodig, maar ik ga niet van mijn CC af.
Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:54 schreef rival het volgende:
[..]
en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging, die gaat nu remmen en met een nog langzamere snelheid achter jou invoegen.... heb jij geen last van maar de mensen achter jou weer wel....... (slechts een voorbeeldje)
ik weet dat de oorzaak bij de ander ligt maar jij had daar dan een 'verzachtende actie' kunnen uitvoeren... iets wat toch te doen moet zijn voor al die perfecte bestuurders hier in het topic.
ik zie dat soort dingen meestal al van te voren aankomen en daar anticipeer ik dan op.. een beetje samenwerken helpt
Het is ook niet verkeerd, maar wel een beetje aso als de gehele linkerbaan vrij is. Je kunt mensen toch ook wel wat gunnen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt?
Invoegen is zo enorm makkelijk als je gewoon ff kijkt naar links als je de invoegstrook oprijd. Ik vind het asociaal dat ik bij elke oprit van mijn cruisecontrol af moet omdat mensen het vertikken om te anticiperen. Dat doe ik dus ook niet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke.
Wat heeft het met gunnen te maken?quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:05 schreef June. het volgende:
[..]
Het is ook niet verkeerd, maar wel een beetje aso als de gehele linkerbaan vrij is. Je kunt mensen toch ook wel wat gunnen?
De invoeger kan ook zelf wat gas bijgeven. Zoveel invoegstroken hier in Nederland zijn niet korter dan 100 meter.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:54 schreef rival het volgende:
[..]
en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging,
En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat heeft het met gunnen te maken?
Is het nou echt zo moeilijk dat, wanneer je wilt invoegen, jij je snelheid aanpast aan het verkeer op de voorrangsweg? Lukt je dat niet, dan moet je jezelf maar eens afvragen of je wel geschikt bent een motorvoertuig te besturen.
Als er ruimte is ga ik opzij, maar ik heb geen zin om telkens van mijn cc af te moeten. Daar heb ik dat ding niet voor.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest.
Houd toch op met dat zwart/wit denken.
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Probeer eens wat als je de plaats en mogelijkheid hebt, ook gewoon als het droog en helder weer is. Je hoeft niet meteen donuts te gaan draaien, maar probeer de auto eens aan te voelen. Daar leer je ook van voor het geval je dat een keer nodig hebt tijdens gladheid of andere extreme omstandigheden. Maar goed, ik zou ook groot voorstander zijn van een rijvaardigheidstraining tijdens je rijlessen. Bedenk eens goed wat een auto doet en hoe die reageert op verschillende omstandigheden.quote:Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).
Bij mij zat een (korte,kleine) slipcursus in mijn lespakket, daarnaast heb ik zelf een uitvoerige gedaan en ga ik in een 'nieuwe auto' altijd bij sneeuw een lege parkeerplaats op om de grenzen op te zoeken (Bij hoeveel 'remkracht' glij ik, bij hoeveel gas spinnen de wielen, etc)
Rijden in slechte omstandigheden gaat dan ook een stuk zekerder = veiliger
Het is wel zo dat vrouwen vaak die interesse niet hebben en dus er ook geen seconde over nadenken en dus compleet verrast worden als hen zoiets "overkomt". Dat kun je misschien wel tegen gaan spreken omdat je het niet leuk vindt om te horen, maar het wordt wel elke keer bevestigd.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is weer typisch iets mannelijks. Denken dat vrouwen niet kunnen rijden met glad weer.
Is dat mijn probleem?quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest.
Voor mij hoeft ook niet iedereen standaard naar links als ik eraan kom. Het is een kwestie van vertragen of gasgeven.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit.
Goh, daar gaat het toch ook de hele tijd over. Als het kan, maak je plaats (de gunst), maar als het niet kan, dan heeft de invoeger inderdaad geen recht op zijn plaats. Maar gelukkig zijn we het er over eens nu.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is dat mijn probleem?
Het word pas mijn probleem als die persoon hem er bij mij voor zet.
Goed, in de praktijk schuif ik heus wel op voor een vrachtwagen. Maar het is een gunst, geen recht.
Spijker, kop. Daar gaat het altijd mis. In verschilende gradaties. Van 'Als ik maar door kan rijden' tot 'rammel 'm maar naar binnen, jij zit toch lekker fout'.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke.
Ja, dat zie ik ook vaak. Ik ga meestal niet naar de linkerbaan (omdat op de twee plekken waar dit voorkomt op mijn dagelijkse rit, altijd bij de eerstvolgende afslag naar rechts moet). Dus houd ik mijn gas iets los, als ik zie dat de auto op de uitvoegstrook zo goed als de snelheid heeft die de rechterbaan heeft. Zodat er mooi een auto tussen past. En dan zie je twee dingen: de auto remt ineens af (huh!?!?!?!) of geeft ineens zo'n dot gas bij dat hij hem er 3 auto's verder voor kan proppen...quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voor mij hoeft ook niet iedereen standaard naar links als ik eraan kom. Het is een kwestie van vertragen of gasgeven.
Als ik iemand op de invoegstrook aan zie komen speel ik daar alvast op in. Het enige dat ik kan doen is wat langzamer rijden om een gat voor mij te creëren. Vaak zie ik dan dat men daar helemaal niet gebruik van maakt en gewoon doorkachelt om die paar auto's voor mij te 'winnen'.
Het hangt ervan af. Ik heb wel eens een vrachtwagen chauffeur gehad die mij naar de linkerbaan dwong (waar dus een auto reed op dat moment, verder was de weg leeg) omdat hij met 30km/h perse op de autoweg wilde invoegen. (als ik niet naar links was gegaan en die auto die op de linkerbaan kwam aanrijden ook niet had opgelet was het goed fout gegaan, want we zaten met z'n drieën naast elkaar, het was maar een korte periode natuurlijk, maar toch heel eng hoor!) Ik verwacht van een vrachtwagen ook dat hij zo veel mogelijk snelheid maakt voordat hij invoegt. Bij een lege snelweg is dat dus helemaal de uitvoegstrook uitrijden voordat je invoegt (leeg = er zijn wel auto's maar het rijdt wel normaal 120 door). En dus niet gelijk probeert in te voegen zodra invoegstrook begint...quote:Andersom, als ik dus ga invoegen zoek ik alvast naar ruimte om in te voegen. En dat hoeft echt niet aan het begin van de invoegstrook te zijn, maar dat is wel handig. Als er ruimte is, dan voeg ik in. Vaak zien automobilisten dat vroeg genoeg en proberen ze wel ruimte te maken. Het meest eenvoudige is gas loslaten, maar je hebt ze ook die meteen naar links gaan. Dat laatste hoeft echt niet hoor.
Jammer genoeg hebben sommige automobilisten ook oogkleppen op, of hebben ze schijt aan die vrachtauto die wilt invoegen. 'Alles best, maar jij gaat maar lekker achter mij' is vaak de gedachte terwijl ze met dezelfde snelheid doorkachelen.
Het gaat allemaal om een beetje geven en nemen. En dat gaat prima zonder overtredingen.
Als je nog 3 auto's kàn inhalen op de invoegstrook, why not?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik ook vaak. Ik ga meestal niet naar de linkerbaan (omdat op de twee plekken waar dit voorkomt op mijn dagelijkse rit, altijd bij de eerstvolgende afslag naar rechts moet). Dus houd ik mijn gas iets los, als ik zie dat de auto op de uitvoegstrook zo goed als de snelheid heeft die de rechterbaan heeft. Zodat er mooi een auto tussen past. En dan zie je twee dingen: de auto remt ineens af (huh!?!?!?!) of geeft ineens zo'n dot gas bij dat hij hem er 3 auto's verder voor kan proppen...
[..]
Het hangt ervan af. Ik heb wel eens een vrachtwagen chauffeur gehad die mij naar de linkerbaan dwong (waar dus een auto reed op dat moment, verder was de weg leeg) omdat hij met 30km/h perse op de autoweg wilde invoegen. (als ik niet naar links was gegaan en die auto die op de linkerbaan kwam aanrijden ook niet had opgelet was het goed fout gegaan, want we zaten met z'n drieën naast elkaar, het was maar een korte periode natuurlijk, maar toch heel eng hoor!) Ik verwacht van een vrachtwagen ook dat hij zo veel mogelijk snelheid maakt voordat hij invoegt. Bij een lege snelweg is dat dus helemaal de uitvoegstrook uitrijden voordat je invoegt (leeg = er zijn wel auto's maar het rijdt wel normaal 120 door). En dus niet gelijk probeert in te voegen zodra invoegstrook begint...
Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit)quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als je nog 3 auto's kàn inhalen op de invoegstrook, why not?
Ik heb toch veel mensen hier zien roepen dat je moet doorrijden tot aan het einde van de invoegstrook. Dus vanuit dat standpunt is het antwoord ja.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit)
Gewoon invoegen als het zonder andere te hinderen kan, ongeacht waar op de invoegstrook dat is.quote:Waarom voeg je niet in op de meest veilige plek? Oja, vooraan ertussen wurmen (met alle gevaren van dien) betekent tijdwinst, zeker een seconde of wat. Af en toe denk ik te maken te hebben met een stelletje meeuwen ('Mine')
Nee ik bedoelde gewoon als het kan zonder dat je echt op einde jezelf er ergens tussen hoeft te proppen. Maar als er ruimte zat is ga ik niet achter die mensen invoegen om ze vervolgens weer in te halen. Dan haal ik ze wel meteen in.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit)
Waarom voeg je niet in op de meest veilige plek? Oja, vooraan ertussen wurmen (met alle gevaren van dien) betekent tijdwinst, zeker een seconde of wat. Af en toe denk ik te maken te hebben met een stelletje meeuwen ('Mine')
Ik rijd ook altijd zo ver mogelijk door, snelheid makend. Daar is dat ding voor bedoeld. Maar als ik een gat zie, waar ik hem tussen kan zetten en mijn snelheid is dermate aangepast dat het ook echt kan, ga ik echt niet die drie auto's ervoor nog inhalen, om dat aan het eind van de uitvoegstrook erachter te komen dat het dan ineens wel heel erg krap wordt... Dat heet vooruit kijken en anticiperen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde gewoon als het kan zonder dat je echt op einde jezelf er ergens tussen hoeft te proppen. Maar als er ruimte zat is ga ik niet achter die mensen invoegen om ze vervolgens weer in te halen. Dan haal ik ze wel meteen in.
Als je vooruit hebt gekeken en ziet dat het kan zie ik geen probleem.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik rijd ook altijd zo ver mogelijk door, snelheid makend. Daar is dat ding voor bedoeld. Maar als ik een gat zie, waar ik hem tussen kan zetten en mijn snelheid is dermate aangepast dat het ook echt kan, ga ik echt niet die drie auto's ervoor nog inhalen, om dat aan het eind van de uitvoegstrook erachter te komen dat het dan ineens wel heel erg krap wordt... Dat heet vooruit kijken en anticiperen.
Ik heb echt wel eens "rechts' ingehaald over de uitvoegstrook (mag, want blokhaken!). Er reed een vrachtwagen en twee auto's voor mij. Een hele lange uitvoegstrook. De snelweg was (bijna) leeg, dus die vrachtwagen gaat met 40-50km/h naar de rechterbaan (invoegend). En die twee auto's gaan achter hem aan. Ik bleef op de uitvoegstrook, gaf een beetje extra gas bij en ruim voordat de uitvoegstrook op was, was ik die vrachtwagen al lang en breed voorbij. En die auto's die achter hem zaten konden niet naar de linkerbaan, want daar reden net een paar auto's... Dat is het voordeel van vooruit kijken, en anticiperen. Ik zag dat de weg leeg was, ik wist dat ik die invoegende vrachtwagen met drie vingers in m'n neus eruit kon trekken en die auto's die achter die vrachtwagen bleven konden ook geen snelheid maken want die moesten dan eerst naar de linkerbaan (vooral lekker dicht tegen de kont van zo'n vrachtwagen blijven rijden, werkt goed om snelheid te maken!)
Was het drukker geweest, had ik het mogelijk niet gedaan, omdat ik dan mogelijk niet voor die vrachtwagen had kunnen invoegen.
Eens. Het richtingaanwijzergebruik op rotondes is om te huilen. Maar ook dan heb je mij er niet mee. Alleen het volk achter mij. Als ik stop omdat een bestuurder 'vergeten' is richting aan te geven en toch afslaat, dan duurt het even voor ik opgetrokken ben. De bestuurders achter mij hebben het dan nog lastiger; vrachtauto's trekken niet zo hard op.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef TC_Artemis het volgende:
Mensen die godverdomme niet knipperen op een rotonde
DAAR moeten ze eens een keer 250 euro op gaan schrijven. Je houd iedereen op en het kost iedereen brandstof
die mensen zijn niet geschikt. ik zie ze dagelijks, idioten die geen enkel besef hebben waar ze mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat heeft het met gunnen te maken?
Is het nou echt zo moeilijk dat, wanneer je wilt invoegen, jij je snelheid aanpast aan het verkeer op de voorrangsweg? Lukt je dat niet, dan moet je jezelf maar eens afvragen of je wel geschikt bent een motorvoertuig te besturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |