abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120403881
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.





Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_120403887
Maar ehh, nee, ze zat dus gewoon totaal niet op te letten. :N
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 17 december 2012 @ 01:43:02 #3
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_120403901
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:41 schreef BlackLining het volgende:
Maar ehh, nee, ze zat dus gewoon totaal niet op te letten. :N
Mensen zijn raar.
pi_120404278
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:43 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Mensen zijn raar.
Ik krijg het idee dat mevrouw een soort van wedstrijdje wilde spelen. Gebeurt mij ook vaak. Meestal voor verkeerslichten en op de snelweg. Ik doe gewoon niet mee. Ik wil niet als eerste 'ergens' zijn. Normaal rijden schijnt al een kunst te zijn, waarom dan nog druk doen tegen je medeweggebruikers?
Probleem is ook wat veel mensen (vooral mannen) hebben: Ze vinden zich heel wat in hun blikje. Zelfs de meest introverte puistenkop ontpopt zich als een bonk testosteron als 'ie eenmaal achter het stuur kruipt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120404391
Dat idee heb ik niet. Deze zat constant glazig voor zich uit te kijken. Kan natuurlijk altijd dat ze me doelbewust dwars zat, maar zoals jij zegt wordt dat doorgaans vooral uitgelokt door testosteron bommen in Golfjes. Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..

Blijf het idioot gedrag vinden. En niet één grote fout maken, maar gewoon continue blunderen en falen gedurende een kilometer of 40..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_120405398
Effe een irritatie niet zozeer van de openbare weg maar wel een wat betreft verkeer en vrouwen. Ik had zaterdag een slipcursus in Rosmalen. Ik zat in een groep van 10 mensen. Op een gegeven moment kwamen we bij een kleine rotonde met glad oppervlak die nat werd gehouden waar het de bedoeling was dat je met de auto steeds harder probeerde te rijden zodat je de grenzen kon opzoeken wanneer de auto weg begon te glijden.

We reden in een BMW 1 serie, dus met achterwiel aandrijving, dus ja dan is het leuk om hem even op zijn staart te trappen zodat de achterkant weggleed. Die vrouwen in de groep waren alleen maar bezig om de 3 rondjes te voltooien en weer uit te stappen. Waar de FOK! is daar nou de lol van...3 rondjes rijden en doei! Ik vond het juist de kunst om zo vaak mogelijk het gevoel te krijgen dat je weggleed en dat opvangen.
pi_120405456
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz.
Don't let my username fool you...
  maandag 17 december 2012 @ 08:44:25 #8
85962 ioko
I Appear Missing
pi_120405615
Op de A28 verbaasde ik me afgelopen vrijdag ook weer eens.

Omstandigheden waren vrij slecht: veel wind, regenbuien en vrij druk op de A28 vlak voor Nijkerk. Ik rijd 110 op de rechterbaan. Er rijdt een kleine auto voor me, met het binnenlicht aan. De auto zwenkt zowel rechts als links over de streep heen en hangt vlak achter een vrachtwagen.

Ik besluit om in te halen en zie een dame al lezend, met haar handen vol papieren achter het stuur.

Dan denk ik echt: als je zo graag dood wil, moet dat dan midden op een drukke snelweg? Wat is er in hemelsnaam zo belangrijk dat je dat op de snelweg moet lezen?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_120405680
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:25 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz.
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.
Op een gladde dag staat zij dan met de 'familieklassebak' van links naar rechts te schuiven om een drempeltje van niets over te komen, een hobbel die zij met een voorwielaangedreven fiat Panda zonder enig probleem genomen zou hebben.
pi_120405692
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:08 schreef BlackLining het volgende:
Dat idee heb ik niet. Deze zat constant glazig voor zich uit te kijken. Kan natuurlijk altijd dat ze me doelbewust dwars zat, maar zoals jij zegt wordt dat doorgaans vooral uitgelokt door testosteron bommen in Golfjes. Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..

Blijf het idioot gedrag vinden. En niet één grote fout maken, maar gewoon continue blunderen en falen gedurende een kilometer of 40..
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.
Advies: zo snel mogelijk achter je laten. Als dat niet lukt, zo ver mogelijk voor je uit laten rijden.

Maareh...
quote:
Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..
Je zat in een wàt? Met je slaperige kop?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 17 december 2012 @ 09:03:24 #11
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_120405854
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:50 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.
Op een gladde dag staat zij dan met de 'familieklassebak' van links naar rechts te schuiven om een drempeltje van niets over te komen, een hobbel die zij met een voorwielaangedreven fiat Panda zonder enig probleem genomen zou hebben.
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Don't let my username fool you...
  maandag 17 december 2012 @ 09:06:14 #12
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120405895
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
  maandag 17 december 2012 @ 09:19:17 #13
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120406061
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Ik zou dat ook echt niet weten.
Hoe kom ik daar achter?

Edit - Oh ik denk trouwens dat ik het wel weet, voorwielaangedreven weet ik bijna zeker.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_120406146
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:19 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik zou dat ook echt niet weten.
Hoe kom ik daar achter?

Edit - Oh ik denk trouwens dat ik het wel weet, voorwielaangedreven weet ik bijna zeker.
Door het instructieboekje te lezen?
  maandag 17 december 2012 @ 09:24:23 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120406161
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Door het instructieboekje te lezen?
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_120406243
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.

Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet? :') om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
pi_120406392
quote:
12s.gif Op maandag 17 december 2012 09:24 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten? ;)
  maandag 17 december 2012 @ 09:41:16 #18
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120406498
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2012 09:36 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten? ;)
Haha nee ik weet het zeker.
Want toen ik wel eens te snel optrok, spinden de voorwielen een beetje.
En dat merk je ook wel met rijden, zeker met glad weer in bochten.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 17 december 2012 @ 09:42:39 #19
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120406523
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.

Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet? :') om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
Ja dat weet ik.
Je financieel uitkleden.
Want verder werkt het voor geen mallemoer.
  maandag 17 december 2012 @ 09:54:23 #20
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_120406794
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.

Maar toch vind ik het wel iets essentieels om te weten voordat je een auto instapt. In 99 van de 100 gevallen zul je er niets van merken, maar net die ene keer kan dat het verschil maken tussen je auto in de kreukels en veilig verder kunnen rijden.
Don't let my username fool you...
pi_120406866
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet? :') om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
zou ik het gebruiken, dan weet ik wat het doet.
dus gebruiken ze die auto, dan moeten ze er iets van weten.

IMHO.
pi_120410667
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.
Advies: zo snel mogelijk achter je laten. Als dat niet lukt, zo ver mogelijk voor je uit laten rijden.

Maareh...

[..]

Je zat in een wàt? Met je slaperige kop?
Ik ben dan ook maar een sigaretje gaan roken, knetterleip werd ik van het mens :%

En ik zat in een Peugeot 107. Of 106 of 108, geen idee ook. Het was in ieder geval een auto en dan is mijn interesse voor het exacte type al snel verdwenen :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 18:29:43 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120425744
Lieve menschjes,

Als jullie op de invoeger rijden en ik op rechterbaan, dan heb je geen voorrang. Ik herhaal, je hebt geen voorrang. Je kan gewoon je richtingaanwijzer aan doen en gaan, en dan ook heel boos naar mij kijken als ik mijn grootlicht weer eens aanzet. Maar voorrang heb je er niet ineens mee.

En ja, dat geld ook als de linkerbaan leeg is.

Groetjes, groetjes, jitzzzze

Misschien moet ik toch maar eens 100W rally lampen in mijn grootlicht maken :X
pi_120430116
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.
Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen.
  maandag 17 december 2012 @ 20:15:40 #25
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_120430693
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:02 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.
Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen.
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).

Bij mij zat een (korte,kleine) slipcursus in mijn lespakket, daarnaast heb ik zelf een uitvoerige gedaan en ga ik in een 'nieuwe auto' altijd bij sneeuw een lege parkeerplaats op om de grenzen op te zoeken (Bij hoeveel 'remkracht' glij ik, bij hoeveel gas spinnen de wielen, etc)

Rijden in slechte omstandigheden gaat dan ook een stuk zekerder = veiliger
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_120431482
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef Koepert het volgende:

[..]

Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).

Bij mij zat een (korte,kleine) slipcursus in mijn lespakket, daarnaast heb ik zelf een uitvoerige gedaan en ga ik in een 'nieuwe auto' altijd bij sneeuw een lege parkeerplaats op om de grenzen op te zoeken (Bij hoeveel 'remkracht' glij ik, bij hoeveel gas spinnen de wielen, etc)

Rijden in slechte omstandigheden gaat dan ook een stuk zekerder = veiliger
Hmm dan heb ik die post misschien verkeerd opgevat.

Ik ben het zeker met jou eens van mening, autorijden leer je pas nadat je je rijbewijs gehaald hebt.
Zelf ook pas sinds september 2011 m'n rijbewijs toen het afgelopen winter flink gesneeuwd had inderdaad ook een lege parkeerplaats opgezocht en gewoon gaan 'spelen' met de auto waardoor je weet hoe de auto reageert in de sneeuw en je hierop dus ook kunt leren reageren.
pi_120442584
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:30 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Hmm dan heb ik die post misschien verkeerd opgevat.

Ik ben het zeker met jou eens van mening, autorijden leer je pas nadat je je rijbewijs gehaald hebt.
Zelf ook pas sinds september 2011 m'n rijbewijs toen het afgelopen winter flink gesneeuwd had inderdaad ook een lege parkeerplaats opgezocht en gewoon gaan 'spelen' met de auto waardoor je weet hoe de auto reageert in de sneeuw en je hierop dus ook kunt leren reageren.
1e dag dat er sneeuw lag dit najaar werd ik er door een leswagen uitgereden...
ok toegegeven ik had nog geen winterbanden, maar dan nog.
ben geen bang aangelegde automobilist...

dus of ze tijdens rijlessen altijd goed les krijgen is maar de vraag idd :P
  maandag 17 december 2012 @ 23:24:53 #28
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_120442913
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef spoorrails het volgende:

[..]

1e dag dat er sneeuw lag dit najaar werd ik er door een leswagen uitgereden...
ok toegegeven ik had nog geen winterbanden, maar dan nog.
ben geen bang aangelegde automobilist...

dus of ze tijdens rijlessen altijd goed les krijgen is maar de vraag idd :P
Op wat voor weg? En hoe hard reed je?
  maandag 17 december 2012 @ 23:31:53 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120443305
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Sommige vrouwen weten dat wel hoor :P
Zoals ik O-)

Ik weet het serieus, mijn Volvo was achterwielaangedreven en mijn Honda is voorwielaangedreven
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 december 2012 @ 23:33:43 #30
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120443400
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sommige vrouwen weten dat wel hoor :P
Zoals ik O-)

Ik weet het serieus, mijn Volvo was achterwielaangedreven en mijn Honda is voorwielaangedreven
Applaus voor deze dame!!!
pi_120443648
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:24 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Op wat voor weg? En hoe hard reed je?
Ik weet niet meer precies, maar geloof dat ik me een keertje aan snelheidslimiet hield op een doorgaande weg (60)
pi_120443721
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen.

Cruise control is bijna nutteloos.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  FOK!fotograaf maandag 17 december 2012 @ 23:42:38 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120443916
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen.

Cruise control is bijna nutteloos.
Enige waar ik eventueel, niet eens altijd, de CC gebruik is in trajectcontroles. Verder rijd ik eigenlijk altijd zonder.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 17 december 2012 @ 23:45:16 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120444076
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen.

Cruise control is bijna nutteloos.
Weet je WAT irritant is? Voldoende afstand houden (ipv bijna tegen elkaar aanrijden) en dan een busje/vrachtwagen/auto met donkere ramen die vlak voor je gaat rijden (invoegt)... Ik heb graag overzicht en kijk graag vooruit (ivm anticiperen).. Dat lukt dan dus meteen niet meer }:|

Dus laat ik me wat terugzakken om toch iets meer overzicht te hebben en weer voldoende afstand.. Kruipt er natuurlijk WEER een busje tussen :(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 december 2012 @ 23:45:23 #35
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120444079
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Cruise control is bijna nutteloos.
Jep. Mijn auto heeft een snelheidsbegrenzer. Die is een stuk bruikbaarder dan cc.
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Enige waar ik eventueel, niet eens altijd, de CC gebruik is in trajectcontroles.
Mijn ervaring in TC's is dat je daar ook nauwelijks een constante snelheid kunt rijden
  FOK!fotograaf maandag 17 december 2012 @ 23:48:24 #36
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120444246
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef OEM het volgende:
Mijn ervaring in TC's is dat je daar ook nauwelijks een constante snelheid kunt rijden
Op een A2 CC op 95 en je kan redelijk doortuffen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf maandag 17 december 2012 @ 23:48:46 #37
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120444265
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Weet je WAT irritant is? Voldoende afstand houden (ipv bijna tegen elkaar aanrijden) en dan een busje/vrachtwagen/auto met donkere ramen die vlak voor je gaat rijden (invoegt)... Ik heb graag overzicht en kijk graag vooruit (ivm anticiperen).. Dat lukt dan dus meteen niet meer }:|

Dus laat ik me wat terugzakken om toch iets meer overzicht te hebben en weer voldoende afstand.. Kruipt er natuurlijk WEER een busje tussen :(
Afstand houden? Als er meer dan 2 strepen tussen zitten heb je hier heel veel afstand... :S
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 17 december 2012 @ 23:51:05 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120444395
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Afstand houden? Als er meer dan 2 strepen tussen zitten heb je hier heel veel afstand... :S
Ook dat is niet het punt ;)

En ik ben tegenwoordig HEEL voorzichtig (meestal :+ ), want 1 schade - mijn schuld of niet (of wordt schade altijd vergoed???) - en ik ben mijn auto kwijt.. Dagwaarde zo goed als nihil namelijk -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_120446774
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:29 schreef jitzzzze het volgende:
Lieve menschjes,

Als jullie op de invoeger rijden en ik op rechterbaan, dan heb je geen voorrang. Ik herhaal, je hebt geen voorrang. Je kan gewoon je richtingaanwijzer aan doen en gaan, en dan ook heel boos naar mij kijken als ik mijn grootlicht weer eens aanzet. Maar voorrang heb je er niet ineens mee.

En ja, dat geld ook als de linkerbaan leeg is.

Groetjes, groetjes, jitzzzze

Misschien moet ik toch maar eens 100W rally lampen in mijn grootlicht maken :X
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.

Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_120447930
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.

Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Toen ik in moest voegen bij mn rij examen en mn knipperlicht aanzette terwijl er een auto aankwam was dat een reden om me te laten zakken...

De snelweg heeft voorrang, punt.
pi_120447987
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.

Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ben ik niet met je eens. Als je gewoon op tijd begint met kijken is er niets aan de hand. Het is vaak altijd het gevolg van niet goed kijken waar de invoegende automobilist zijn auto tussen kan prakken. Ik maak het ook dagelijks mee, en reken maar dat ik niet opzij ga.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 18-12-2012 01:59:41 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 18 december 2012 @ 07:17:47 #42
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120448911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.

Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ik ga ook niet van baan wisselen om jou er tussen te laten.
Je past je snelheid maar aan en leert maar invoegen.
pi_120448949
Kip ei verhaal dit. Als we allemaal een beetje mee denken met de ander hoeft dit geen enkel probleem te zijn. Soms betekent dat ff een baan opschuiven, andere keer betekent dat even opletten met invoegen en desnoods voorrang verlenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 07:27:14 ]
pi_120449003
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Op een A2 CC op 95 en je kan redelijk doortuffen.
CC op 110 op de A2 lukt anders ook prima hoor.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:

Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt? :')

quote:
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Zal het goed doen bij de rechter.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449022
Mensen die niet kunnen rijden waardoor ik nu in de file sta @a4. Ga in je eigen wijk op elkaar rijden volgende keer...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 18 december 2012 @ 07:42:35 #47
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_120449029
tussen Hoogmade en Hoofddorp
15 km stilstaand verkeer (vertraging: meer dan 30 min) door een ongeva

nice.
pi_120449031
:(
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120449107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Mensen die niet kunnen rijden waardoor ik nu in de file sta @a4. Ga in je eigen wijk op elkaar rijden volgende keer...
Ga lekker in je eigen regio werken dan o|O
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449155
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ga lekker in je eigen regio werken dan o|O
Dalijk vertel je me nog dat ik het OV moet nemen
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 18 december 2012 @ 07:58:50 #51
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_120449164
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:26 schreef Scorpie het volgende:
Kip ei verhaal dit. Als we allemaal een beetje mee denken met de ander hoeft dit geen enkel probleem te zijn. Soms betekent dat ff een baan opschuiven, andere keer betekent dat even opletten met invoegen en desnoods voorrang verlenen.
Dat dus.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:01:24 #52
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120449177
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 01:49 schreef Ridocar het volgende:
Ik maak het ook dagelijks mee, en reken maar dat ik niet opzij ga.
Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit.
pi_120449191
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dalijk vertel je me nog dat ik het OV moet nemen
Nee dat wil ik jou niet aan doen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit.
Hoezo?
Een vrachtwagen die een baantje opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven lijkt mij sowieso niet de bedoeling.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449200
Zijn een paar opritten waar ze nu volledig doorgetrokken strepen hebben gelegd, juist om te voorkomen dat mensen naar links gaan voor invoegers.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120449211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn een paar opritten waar ze nu volledig doorgetrokken strepen hebben gelegd, juist om te voorkomen dat mensen naar links gaan voor invoegers.
Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekken
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449217
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoezo?
Een vrachtwagen die een baantje opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven lijkt mij sowieso niet de bedoeling.
Nee, maar een vrachtauto zou het wel fijn vinden als de auto's een baan voor hem zouden opschuiven...
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:08:35 #58
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120449226
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoezo?
Een vrachtwagen die een baantje opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven lijkt mij sowieso niet de bedoeling.
Ik heb het niet over opschuivende vrachtwagens. Ik heb het over het feit dat een vrachtwagenchauffeur een "fuck the rest"-mentaliteit heeft, terwijl hij zelf juist veel meer afhankelijk is van sociale weggebruikers.
pi_120449239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn een paar opritten waar ze nu volledig doorgetrokken strepen hebben gelegd, juist om te voorkomen dat mensen naar links gaan voor invoegers.
Toch is het overgrote deel van de belijning tegenwoordig zodat de mensen niet meer terug naar de rechter rijstrook mogen gaan. Juist om plaats vrij te houden voor de invoegers. :)
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:10:33 #60
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120449240
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt? :')
Binnen de verkeersregels kun je je prima als een asociale lul gedragen.
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 08:11:00 #61
9859 crew  Karina
Woman
pi_120449244
Fietsers die hun poot niet uitsteken. Gisterenmiddag, ik netjes wachten omdat ik verwacht dat twee fietsers (man met kind, geen goed voorbeeld dus!) rechtdoor gaan, maar nee hoor, ze slaan af naar rechts }:|
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_120449251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:08 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik heb het niet over opschuivende vrachtwagens. Ik heb het over het feit dat een vrachtwagenchauffeur een "fuck the rest"-mentaliteit heeft, terwijl hij zelf juist veel meer afhankelijk is van sociale weggebruikers.
Ok sorry verkeerd begrepen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449259
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekken
True that. Die zien invoegers komen en rammen dan gelijk naar links. " Kijk mij eens sociaal zijn".
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120449260
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:10 schreef OEM het volgende:

[..]

Binnen de verkeersregels kun je je prima als een asociale lul gedragen.
En dan een boete krijgen voor onnodig links rijden :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449289
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En dan een boete krijgen voor onnodig links rijden :')
Dat je er wettelijk gezien een boete voor kan krijgen wil niet zeggen dat je die ook daadwerkelijk krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat een agent het erg vind dat je plaats maakt en daarmee de doorstroming verbetert.

Maar anders wil ik best wel eens de voorbeelden zien waar dat wel gebeurd is. De theorie hoeft niet altijd gebruikt te worden in de praktijk.
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 08:18:31 #66
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120449318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.

Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Nou ben ik een lul terwijl ik me wel aan de regels hou? :') _O-
En over die mogelijk bon: :') _O-

Jij bent echt een mooie, jij doet zeker ook je richtingaanwijzer aan voegt vast gewoon in. Ongeacht wat er rijd.
pi_120449334
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat je er wettelijk gezien een boete voor kan krijgen wil niet zeggen dat je die ook daadwerkelijk krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat een agent het erg vind dat je plaats maakt en daarmee de doorstroming verbetert.

Maar anders wil ik best wel eens de voorbeelden zien waar dat wel gebeurd is. De theorie hoeft niet altijd gebruikt te worden in de praktijk.
Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:24:06 #68
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120449369
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben.
Er is niemand hier die je naar links wil hebben als je daar anderen hindert.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
pi_120449370
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat je geen boete krijgt betekent niet dat je het ddan maar moet doen. Dat mensen te incompetent zijn om zich aan te passe. aan het verkeer op de snelweg betekent niet dat ik met 100 een baantje op ga schuiven waar amdere mensen last van me hebben.
Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op. Het is echt niet zwart/wit. Al denken de meeste mensen van wel blijkbaar. :')

Maar met een lege strook links van je is het toch gewoon netjes om plaats te maken. Dat wordt hier gewoon gedoogd en zul je dus ook nooit een boete voor krijgen.
Maar je hebt gelijk dat je geen baantje wilt opschuiven, spookrijden is nooit goed natuurlijk. :') Wanneer leren mensen nu eindelijk eens het verschil tussen een strook en een baan.
pi_120449406
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Alsof dat schaapachtig volk zich ook maar iets van de belijning op de weg aantrekken
ja want als de spitsstrook open gaat durven die dommies niet eens over de doorgetrokken lijn te gaan....

die grote groene pijn boven de weg zou toch voldoende moeten zijn denk ik... maar nee we moeten digitale belijning krijgen ofzo :')
pi_120449412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op. Het is echt niet zwart/wit. Al denken de meeste mensen van wel blijkbaar. :')

Maar met een lege strook links van is het toch gewoon netjes om plaats te maken. Dat wordt hier gewoon gedoogd en zul je dus ook nooit een boete voor krijgen.
Kom je wel eens in de randstad?
Als de weg echt leeg is wil ik het best overwegen, maar als ik bijvoorbeeld mijn snelheid aan moet passen om op te schuiven dan houdt het op. Dat is namelijk aan de invoeger.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120449461
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je mag dan ook geen mensen hinderen. Als er geen plaats is links van je, dan schuif je uiteraard niet op.

Dat geldt dan precies voor de gene die wil invoegen.
Je moet niet jouw probleem het probleem van een ander maken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449501
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Kom je wel eens in de randstad?
Als de weg echt leeg is wil ik het best overwegen, maar als ik bijvoorbeeld mijn snelheid aan moet passen om op te schuiven dan houdt het op. Dat is namelijk aan de invoeger.
Dus? Ik snap niet wat dit met de lege rijstrook links van je te maken heeft...
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat geldt dan precies voor de gene die wil invoegen.
Je moet niet jouw probleem het probleem van een ander maken.
Dat klopt. Maar het is een ander verhaal als die invoeger hem er gewoon voor kwakt. Dat staat los van het plaats maken als dat mogelijk is. Indien er geen plaats gemaakt wordt, dan is het inderdaad het probleem van de invoeger.

Maar ook dat staat los van de discussie om als het kan plaats te maken.
pi_120449504
een anticiperende rijder is een goede rijder.

als jij stug op de rechterbaan een constante snelheid blijft rijden dan ben je net zo'n prutser als degene die verkeerd aan het invoegen is. ook al doe je volgens de regels niks fout.
pi_120449604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:37 schreef rival het volgende:
een anticiperende rijder is een goede rijder.

als jij stug op de rechterbaan een constante snelheid blijft rijden dan ben je net zo'n prutser als degene die verkeerd aan het invoegen is. ook al doe je volgens de regels niks fout.
Waarom? Lekker op de cruisecontrol. Het is de taak van de invoegers om de snelheid aan te passen. Als mensen op.de snelweg zich aan gaan passen krijg je juist vertragingen. Daarom is afgesproken dat de invoeger zich aanpast. Als de strook links van me leeg is schuif ik wel op indien nodig, maar ik ga niet van mijn CC af.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120449688
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:37 schreef rival het volgende:
een anticiperende rijder is een goede rijder.

als jij stug op de rechterbaan een constante snelheid blijft rijden dan ben je net zo'n prutser als degene die verkeerd aan het invoegen is. ook al doe je volgens de regels niks fout.
Ik anticipeer dat ik niet meer op de rechterbaan kan komen zodat ik mijn afslag mis. Of dat ik mijn auto er tussen moet gaan proppen omdat diegene op de uitvoegstrook niet anticipeert. Niet proberen je snelheid aan te passen aan het verkeer op de rechterbaan, zodat je er zonder problemen in kan ritsen, maar gas geven of juist remmen. Nou, ik ga niet remmen omdat er een eikel zo nodig perse voor mij wil terwijl hij van achter mij komt (en dus harder gaat rijden dan dat er op de rechterbaan gereden wordt). En mensen die die niet snappen dat wanneer je van een tweebaans weg invoegt, waarbij de linkerbaan ophoudt, dat je niet al moet gaan invoegen voordat de linkerbaan weg is als je op de rechterbaan zit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.

Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Oh, dus ik moet een bon krijgen omdat ik niet naar de linkerbaan ga? Ik hinder niemand. Ik verricht geen speciale verrichting. Ik maak mogelijk zelfs wat ruimte vrij tussen mij en m'n voorganger.

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:25 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz.
Nee hoor. Dat is weer typisch iets mannelijks. Denken dat vrouwen niet kunnen rijden met glad weer.

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:02 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.
Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen.
Ik heb in de zomer leren rijden. Het was zo'n cursus bij de ANWB. Ik had drie weken en heb m'n uren dus over die drie weken uitgespreid. In die drie weken had het zelfs helemaal niet eens geregend... (hoe vaak komt dat nou voor in September!?!?!) Wat namelijk wel in het pakket zat was berm rijden. Maar dat schoot natuurlijk ook niet op, aangezien alle bermen keihard waren (en je dus niet het gevoel kreeg dat je auto ontsnapte).

Natuurlijk op de dag van het examen had het heeeeeeeel erg hard geregend (een uur of 2, 3 voor het examen). Dus op weg naar het examen maar eens met 50km/h door een flinke plas gereden (ik kende de weg, wist dus dat de weg wel goed was, doe dit nooit op een onbekende weg, je weet nooit wat er in die plas verborgen zit!). Gewoon om eens te voelen hoe de auto reageerde als je echt veel water onder je wielen had... (de instructeur gaf aan dat ik er ook wel omheen had mogen rijden omdat de weg vrij was, en toen gaf ik dus aan waarom ik het gedaan had, kon hij zich wel in vinden :P) Maar mijn instructeur zei ook dat eigenlijk alle beginnende bestuurders een jaar na het behalen van hun rijbewijs eens een slipcursus moesten volgen en hij vond het jammer dat het niet standaard in het pakket zat...
pi_120449701
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Waarom? Lekker op de cruisecontrol. Het is de taak van de invoegers om de snelheid aan te passen. Als mensen op.de snelweg zich aan gaan passen krijg je juist vertragingen. Daarom is afgesproken dat de invoeger zich aanpast. Als de strook links van me leeg is schuif ik wel op indien nodig, maar ik ga niet van mijn CC af.
en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging, die gaat nu remmen en met een nog langzamere snelheid achter jou invoegen.... heb jij geen last van maar de mensen achter jou weer wel....... (slechts een voorbeeldje)

ik weet dat de oorzaak bij de ander ligt maar jij had daar dan een 'verzachtende actie' kunnen uitvoeren... iets wat toch te doen moet zijn voor al die perfecte bestuurders hier in het topic.

ik zie dat soort dingen meestal al van te voren aankomen en daar anticipeer ik dan op.. een beetje samenwerken helpt :)
pi_120449832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:54 schreef rival het volgende:

[..]

en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging, die gaat nu remmen en met een nog langzamere snelheid achter jou invoegen.... heb jij geen last van maar de mensen achter jou weer wel....... (slechts een voorbeeldje)

ik weet dat de oorzaak bij de ander ligt maar jij had daar dan een 'verzachtende actie' kunnen uitvoeren... iets wat toch te doen moet zijn voor al die perfecte bestuurders hier in het topic.

ik zie dat soort dingen meestal al van te voren aankomen en daar anticipeer ik dan op.. een beetje samenwerken helpt :)
Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke. ;)
pi_120449873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt? :')
Het is ook niet verkeerd, maar wel een beetje aso als de gehele linkerbaan vrij is. Je kunt mensen toch ook wel wat gunnen?
Shine bright like a diamond.
pi_120449987
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke. ;)
Invoegen is zo enorm makkelijk als je gewoon ff kijkt naar links als je de invoegstrook oprijd. Ik vind het asociaal dat ik bij elke oprit van mijn cruisecontrol af moet omdat mensen het vertikken om te anticiperen. Dat doe ik dus ook niet. :W en dan kun je de rollen omdraaien door te zeggen dat ik asociaal ben, maar zo werkt dat niet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120450237
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:05 schreef June. het volgende:

[..]

Het is ook niet verkeerd, maar wel een beetje aso als de gehele linkerbaan vrij is. Je kunt mensen toch ook wel wat gunnen?
Wat heeft het met gunnen te maken?

Is het nou echt zo moeilijk dat, wanneer je wilt invoegen, jij je snelheid aanpast aan het verkeer op de voorrangsweg? Lukt je dat niet, dan moet je jezelf maar eens afvragen of je wel geschikt bent een motorvoertuig te besturen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120450271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:54 schreef rival het volgende:

[..]

en de persoon die misschien voor jou kon als jij een klein beetje van het gas af ging,
De invoeger kan ook zelf wat gas bijgeven. Zoveel invoegstroken hier in Nederland zijn niet korter dan 100 meter.

Je moet niet iemand anders met jouw "probleem" opzadelen.
Dat is gewoon de omgekeerde wereld.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120450311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat heeft het met gunnen te maken?

Is het nou echt zo moeilijk dat, wanneer je wilt invoegen, jij je snelheid aanpast aan het verkeer op de voorrangsweg? Lukt je dat niet, dan moet je jezelf maar eens afvragen of je wel geschikt bent een motorvoertuig te besturen.
En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest.

Houd toch op met dat zwart/wit denken. :')
pi_120450332
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest.

Houd toch op met dat zwart/wit denken. :')
Als er ruimte is ga ik opzij, maar ik heb geen zin om telkens van mijn cc af te moeten. Daar heb ik dat ding niet voor.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:42:43 #85
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_120450563
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef Koepert het volgende:

[..]

Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).

Bij mij zat een (korte,kleine) slipcursus in mijn lespakket, daarnaast heb ik zelf een uitvoerige gedaan en ga ik in een 'nieuwe auto' altijd bij sneeuw een lege parkeerplaats op om de grenzen op te zoeken (Bij hoeveel 'remkracht' glij ik, bij hoeveel gas spinnen de wielen, etc)

Rijden in slechte omstandigheden gaat dan ook een stuk zekerder = veiliger
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Probeer eens wat als je de plaats en mogelijkheid hebt, ook gewoon als het droog en helder weer is. Je hoeft niet meteen donuts te gaan draaien, maar probeer de auto eens aan te voelen. Daar leer je ook van voor het geval je dat een keer nodig hebt tijdens gladheid of andere extreme omstandigheden. Maar goed, ik zou ook groot voorstander zijn van een rijvaardigheidstraining tijdens je rijlessen. Bedenk eens goed wat een auto doet en hoe die reageert op verschillende omstandigheden.

Als je tijdens gladheid je auto niet voldoende onder controle kunt houden om je veilig tussen het andere verkeer te kunnen bewegen, ben ik van mening dat je geen rijbewijs verdient.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is weer typisch iets mannelijks. Denken dat vrouwen niet kunnen rijden met glad weer.
Het is wel zo dat vrouwen vaak die interesse niet hebben en dus er ook geen seconde over nadenken en dus compleet verrast worden als hen zoiets "overkomt". Dat kun je misschien wel tegen gaan spreken omdat je het niet leuk vindt om te horen, maar het wordt wel elke keer bevestigd.

[ Bericht 18% gewijzigd door Metalfreak op 18-12-2012 10:00:55 ]
Don't let my username fool you...
pi_120450575
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met voertuigen die niet de maximale snelheid mogen rijden? Hoe kunnen die zich ooit aanpassen aan de snelheid van de rest.
Is dat mijn probleem?
Het word pas mijn probleem als die persoon hem er bij mij voor zet.

Goed, in de praktijk schuif ik heus wel op voor een vrachtwagen. Maar het is een gunst, geen recht.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120450579
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Jij was toch vrachtwagenchauffeur? Ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur er blijer op wordt met deze "ik rij hier en de rest kan de tering krijgen"-mentaliteit.
Voor mij hoeft ook niet iedereen standaard naar links als ik eraan kom. Het is een kwestie van vertragen of gasgeven.
Als ik iemand op de invoegstrook aan zie komen speel ik daar alvast op in. Het enige dat ik kan doen is wat langzamer rijden om een gat voor mij te creëren. Vaak zie ik dan dat men daar helemaal niet gebruik van maakt en gewoon doorkachelt om die paar auto's voor mij te 'winnen'.
Automobilisten-met-oogkleppen die met dezelfde snelheid naast mij blijven rijden kunnen inderdaad de tering krijgen. Ik wil best sociaal zijn, maar ik ga niet je handje vasthouden.
Andersom, als ik dus ga invoegen zoek ik alvast naar ruimte om in te voegen. En dat hoeft echt niet aan het begin van de invoegstrook te zijn, maar dat is wel handig. Als er ruimte is, dan voeg ik in. Vaak zien automobilisten dat vroeg genoeg en proberen ze wel ruimte te maken. Het meest eenvoudige is gas loslaten, maar je hebt ze ook die meteen naar links gaan. Dat laatste hoeft echt niet hoor.
Jammer genoeg hebben sommige automobilisten ook oogkleppen op, of hebben ze schijt aan die vrachtauto die wilt invoegen. 'Alles best, maar jij gaat maar lekker achter mij' is vaak de gedachte terwijl ze met dezelfde snelheid doorkachelen.

Het gaat allemaal om een beetje geven en nemen. En dat gaat prima zonder overtredingen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120450671
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is dat mijn probleem?
Het word pas mijn probleem als die persoon hem er bij mij voor zet.

Goed, in de praktijk schuif ik heus wel op voor een vrachtwagen. Maar het is een gunst, geen recht.

Goh, daar gaat het toch ook de hele tijd over. Als het kan, maak je plaats (de gunst), maar als het niet kan, dan heeft de invoeger inderdaad geen recht op zijn plaats. Maar gelukkig zijn we het er over eens nu. :)
pi_120450672
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Samenwerken op de weg? Wat is dat voor een vies woord. In het voertuig moeten de oogkleppen op en gaat het verstand naar ikke, ikke, ikke. ;)
Spijker, kop. Daar gaat het altijd mis. In verschilende gradaties. Van 'Als ik maar door kan rijden' tot 'rammel 'm maar naar binnen, jij zit toch lekker fout'.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120451060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Voor mij hoeft ook niet iedereen standaard naar links als ik eraan kom. Het is een kwestie van vertragen of gasgeven.
Als ik iemand op de invoegstrook aan zie komen speel ik daar alvast op in. Het enige dat ik kan doen is wat langzamer rijden om een gat voor mij te creëren. Vaak zie ik dan dat men daar helemaal niet gebruik van maakt en gewoon doorkachelt om die paar auto's voor mij te 'winnen'.
Ja, dat zie ik ook vaak. Ik ga meestal niet naar de linkerbaan (omdat op de twee plekken waar dit voorkomt op mijn dagelijkse rit, altijd bij de eerstvolgende afslag naar rechts moet). Dus houd ik mijn gas iets los, als ik zie dat de auto op de uitvoegstrook zo goed als de snelheid heeft die de rechterbaan heeft. Zodat er mooi een auto tussen past. En dan zie je twee dingen: de auto remt ineens af (huh!?!?!?!) of geeft ineens zo'n dot gas bij dat hij hem er 3 auto's verder voor kan proppen...

quote:
Andersom, als ik dus ga invoegen zoek ik alvast naar ruimte om in te voegen. En dat hoeft echt niet aan het begin van de invoegstrook te zijn, maar dat is wel handig. Als er ruimte is, dan voeg ik in. Vaak zien automobilisten dat vroeg genoeg en proberen ze wel ruimte te maken. Het meest eenvoudige is gas loslaten, maar je hebt ze ook die meteen naar links gaan. Dat laatste hoeft echt niet hoor.
Jammer genoeg hebben sommige automobilisten ook oogkleppen op, of hebben ze schijt aan die vrachtauto die wilt invoegen. 'Alles best, maar jij gaat maar lekker achter mij' is vaak de gedachte terwijl ze met dezelfde snelheid doorkachelen.

Het gaat allemaal om een beetje geven en nemen. En dat gaat prima zonder overtredingen.
Het hangt ervan af. Ik heb wel eens een vrachtwagen chauffeur gehad die mij naar de linkerbaan dwong (waar dus een auto reed op dat moment, verder was de weg leeg) omdat hij met 30km/h perse op de autoweg wilde invoegen. (als ik niet naar links was gegaan en die auto die op de linkerbaan kwam aanrijden ook niet had opgelet was het goed fout gegaan, want we zaten met z'n drieën naast elkaar, het was maar een korte periode natuurlijk, maar toch heel eng hoor!) Ik verwacht van een vrachtwagen ook dat hij zo veel mogelijk snelheid maakt voordat hij invoegt. Bij een lege snelweg is dat dus helemaal de uitvoegstrook uitrijden voordat je invoegt (leeg = er zijn wel auto's maar het rijdt wel normaal 120 door). En dus niet gelijk probeert in te voegen zodra invoegstrook begint...
pi_120452756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, dat zie ik ook vaak. Ik ga meestal niet naar de linkerbaan (omdat op de twee plekken waar dit voorkomt op mijn dagelijkse rit, altijd bij de eerstvolgende afslag naar rechts moet). Dus houd ik mijn gas iets los, als ik zie dat de auto op de uitvoegstrook zo goed als de snelheid heeft die de rechterbaan heeft. Zodat er mooi een auto tussen past. En dan zie je twee dingen: de auto remt ineens af (huh!?!?!?!) of geeft ineens zo'n dot gas bij dat hij hem er 3 auto's verder voor kan proppen...

[..]

Het hangt ervan af. Ik heb wel eens een vrachtwagen chauffeur gehad die mij naar de linkerbaan dwong (waar dus een auto reed op dat moment, verder was de weg leeg) omdat hij met 30km/h perse op de autoweg wilde invoegen. (als ik niet naar links was gegaan en die auto die op de linkerbaan kwam aanrijden ook niet had opgelet was het goed fout gegaan, want we zaten met z'n drieën naast elkaar, het was maar een korte periode natuurlijk, maar toch heel eng hoor!) Ik verwacht van een vrachtwagen ook dat hij zo veel mogelijk snelheid maakt voordat hij invoegt. Bij een lege snelweg is dat dus helemaal de uitvoegstrook uitrijden voordat je invoegt (leeg = er zijn wel auto's maar het rijdt wel normaal 120 door). En dus niet gelijk probeert in te voegen zodra invoegstrook begint...
Als je nog 3 auto's kàn inhalen op de invoegstrook, why not?
pi_120453066
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:00 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Als je nog 3 auto's kàn inhalen op de invoegstrook, why not?
Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit)
Waarom voeg je niet in op de meest veilige plek? Oja, vooraan ertussen wurmen (met alle gevaren van dien) betekent tijdwinst, zeker een seconde of wat. Af en toe denk ik te maken te hebben met een stelletje meeuwen ('Mine')
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120453148
Mensen die godverdomme niet knipperen op een rotonde
DAAR moeten ze eens een keer 250 euro op gaan schrijven. Je houd iedereen op en het kost iedereen brandstof
pi_120453224
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit)
Ik heb toch veel mensen hier zien roepen dat je moet doorrijden tot aan het einde van de invoegstrook. Dus vanuit dat standpunt is het antwoord ja. ;)
quote:
Waarom voeg je niet in op de meest veilige plek? Oja, vooraan ertussen wurmen (met alle gevaren van dien) betekent tijdwinst, zeker een seconde of wat. Af en toe denk ik te maken te hebben met een stelletje meeuwen ('Mine')
Gewoon invoegen als het zonder andere te hinderen kan, ongeacht waar op de invoegstrook dat is. :)
pi_120453317
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar moet het dan altijd bij einde invoegstrook, met net een auto tussenruimte? (Ja, ik zie het zo gebeuren, want hogere zit)
Waarom voeg je niet in op de meest veilige plek? Oja, vooraan ertussen wurmen (met alle gevaren van dien) betekent tijdwinst, zeker een seconde of wat. Af en toe denk ik te maken te hebben met een stelletje meeuwen ('Mine')
Nee ik bedoelde gewoon als het kan zonder dat je echt op einde jezelf er ergens tussen hoeft te proppen. Maar als er ruimte zat is ga ik niet achter die mensen invoegen om ze vervolgens weer in te halen. Dan haal ik ze wel meteen in.
pi_120453688
Het ligt er ook maar net aan hoe druk het is met invoegen. Als er 1 iemand in wilt voegen en diegene gaat precies naast mij rijden dan stikt diegene er maar in.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120453699
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde gewoon als het kan zonder dat je echt op einde jezelf er ergens tussen hoeft te proppen. Maar als er ruimte zat is ga ik niet achter die mensen invoegen om ze vervolgens weer in te halen. Dan haal ik ze wel meteen in.
Ik rijd ook altijd zo ver mogelijk door, snelheid makend. Daar is dat ding voor bedoeld. Maar als ik een gat zie, waar ik hem tussen kan zetten en mijn snelheid is dermate aangepast dat het ook echt kan, ga ik echt niet die drie auto's ervoor nog inhalen, om dat aan het eind van de uitvoegstrook erachter te komen dat het dan ineens wel heel erg krap wordt... Dat heet vooruit kijken en anticiperen.

Ik heb echt wel eens "rechts' ingehaald over de uitvoegstrook (mag, want blokhaken!). Er reed een vrachtwagen en twee auto's voor mij. Een hele lange uitvoegstrook. De snelweg was (bijna) leeg, dus die vrachtwagen gaat met 40-50km/h naar de rechterbaan (invoegend). En die twee auto's gaan achter hem aan. Ik bleef op de uitvoegstrook, gaf een beetje extra gas bij en ruim voordat de uitvoegstrook op was, was ik die vrachtwagen al lang en breed voorbij. En die auto's die achter hem zaten konden niet naar de linkerbaan, want daar reden net een paar auto's... Dat is het voordeel van vooruit kijken, en anticiperen. Ik zag dat de weg leeg was, ik wist dat ik die invoegende vrachtwagen met drie vingers in m'n neus eruit kon trekken en die auto's die achter die vrachtwagen bleven konden ook geen snelheid maken want die moesten dan eerst naar de linkerbaan (vooral lekker dicht tegen de kont van zo'n vrachtwagen blijven rijden, werkt goed om snelheid te maken!)

Was het drukker geweest, had ik het mogelijk niet gedaan, omdat ik dan mogelijk niet voor die vrachtwagen had kunnen invoegen.
pi_120453740
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik rijd ook altijd zo ver mogelijk door, snelheid makend. Daar is dat ding voor bedoeld. Maar als ik een gat zie, waar ik hem tussen kan zetten en mijn snelheid is dermate aangepast dat het ook echt kan, ga ik echt niet die drie auto's ervoor nog inhalen, om dat aan het eind van de uitvoegstrook erachter te komen dat het dan ineens wel heel erg krap wordt... Dat heet vooruit kijken en anticiperen.

Ik heb echt wel eens "rechts' ingehaald over de uitvoegstrook (mag, want blokhaken!). Er reed een vrachtwagen en twee auto's voor mij. Een hele lange uitvoegstrook. De snelweg was (bijna) leeg, dus die vrachtwagen gaat met 40-50km/h naar de rechterbaan (invoegend). En die twee auto's gaan achter hem aan. Ik bleef op de uitvoegstrook, gaf een beetje extra gas bij en ruim voordat de uitvoegstrook op was, was ik die vrachtwagen al lang en breed voorbij. En die auto's die achter hem zaten konden niet naar de linkerbaan, want daar reden net een paar auto's... Dat is het voordeel van vooruit kijken, en anticiperen. Ik zag dat de weg leeg was, ik wist dat ik die invoegende vrachtwagen met drie vingers in m'n neus eruit kon trekken en die auto's die achter die vrachtwagen bleven konden ook geen snelheid maken want die moesten dan eerst naar de linkerbaan (vooral lekker dicht tegen de kont van zo'n vrachtwagen blijven rijden, werkt goed om snelheid te maken!)

Was het drukker geweest, had ik het mogelijk niet gedaan, omdat ik dan mogelijk niet voor die vrachtwagen had kunnen invoegen.
Als je vooruit hebt gekeken en ziet dat het kan zie ik geen probleem.
pi_120454274
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef TC_Artemis het volgende:
Mensen die godverdomme niet knipperen op een rotonde
DAAR moeten ze eens een keer 250 euro op gaan schrijven. Je houd iedereen op en het kost iedereen brandstof
Eens. Het richtingaanwijzergebruik op rotondes is om te huilen. Maar ook dan heb je mij er niet mee. Alleen het volk achter mij. Als ik stop omdat een bestuurder 'vergeten' is richting aan te geven en toch afslaat, dan duurt het even voor ik opgetrokken ben. De bestuurders achter mij hebben het dan nog lastiger; vrachtauto's trekken niet zo hard op.

Eigenlijk boeit het mij geen fluit of ik ergens eerder of later ben. De cc staat op de snelweg altijd op 82. Ik word immers betaald om te rijden. En dat is gewoon per uur. Ik zou wel gek zijn om dan te trappen voor het half uurtje winst.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120454419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat heeft het met gunnen te maken?

Is het nou echt zo moeilijk dat, wanneer je wilt invoegen, jij je snelheid aanpast aan het verkeer op de voorrangsweg? Lukt je dat niet, dan moet je jezelf maar eens afvragen of je wel geschikt bent een motorvoertuig te besturen.
die mensen zijn niet geschikt. ik zie ze dagelijks, idioten die geen enkel besef hebben waar ze mee bezig zijn.
maar ze zijn er nou eenmaal. ze hebben een rijbewijs en wij moeten de weg met ze delen.
dus wees de grotere man en werk een beetje mee. zodat ik daarachter niet in de file sta ;)

snap je dat een beetje?
pi_120454428
Overigens vind ik het niet gebruiken van spitstroken nog irritanter aangezien de capaciteit van onze snelwegen daardoor totaal niet efficiënt gebruikt wordt. Zodra een snelweg meer dan 2 rijstroken heeft denk iedereen dat de meest rechtse strook voor vrachtwagens is, de middelste voor mensen die 100km/u rijden en de linken voor mensen die 101km/u rijden en de hele tijd remmen en optrekken (inclusief bumperkleven uiteraard).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')