Mensen zijn raar.quote:Op maandag 17 december 2012 01:41 schreef BlackLining het volgende:
Maar ehh, nee, ze zat dus gewoon totaal niet op te letten.
Ik krijg het idee dat mevrouw een soort van wedstrijdje wilde spelen. Gebeurt mij ook vaak. Meestal voor verkeerslichten en op de snelweg. Ik doe gewoon niet mee. Ik wil niet als eerste 'ergens' zijn. Normaal rijden schijnt al een kunst te zijn, waarom dan nog druk doen tegen je medeweggebruikers?quote:
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.quote:Op maandag 17 december 2012 08:25 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dat is typisch iets vrouwelijks. Die verbazen zich er dan ook elk jaar met sneeuw weer over dat hun auto ineens achterstevoren staat. Absoluut niet gehinderd door enige kennis van natuurkundige wetten of gevoel voor gewichtsverdeling enz.
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.quote:Op maandag 17 december 2012 03:08 schreef BlackLining het volgende:
Dat idee heb ik niet. Deze zat constant glazig voor zich uit te kijken. Kan natuurlijk altijd dat ze me doelbewust dwars zat, maar zoals jij zegt wordt dat doorgaans vooral uitgelokt door testosteron bommen in Golfjes. Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..
Blijf het idioot gedrag vinden. En niet één grote fout maken, maar gewoon continue blunderen en falen gedurende een kilometer of 40..
Je zat in een wàt? Met je slaperige kop?quote:Ik zat echter met een vrij slaperige kop in een Peugeot 107..
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.quote:Op maandag 17 december 2012 08:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Vaak is dat ook te danken aan de heer des huizes die in het weekend met alle geweld een overgemotoriseerde achterwielaangedreven klassebak wil rijden, er geen rekening mee houdend dat de vrouw des huizes met datzelfde apparaat doordeweeks de boodschappen moet doen en de kids naar school moet brengen.
Op een gladde dag staat zij dan met de 'familieklassebak' van links naar rechts te schuiven om een drempeltje van niets over te komen, een hobbel die zij met een voorwielaangedreven fiat Panda zonder enig probleem genomen zou hebben.
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.quote:Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Ik zou dat ook echt niet weten.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Door het instructieboekje te lezen?quote:Op maandag 17 december 2012 09:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zou dat ook echt niet weten.
Hoe kom ik daar achter?
Edit - Oh ik denk trouwens dat ik het wel weet, voorwielaangedreven weet ik bijna zeker.
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.quote:Op maandag 17 december 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Door het instructieboekje te lezen?
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten?quote:Op maandag 17 december 2012 09:24 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik ben er al achter gekomen door even na te denken.
Haha nee ik weet het zeker.quote:Op maandag 17 december 2012 09:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar weet je het dan zeker, of denk je nu het alleen zeker te weten?
Ja dat weet ik.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.
Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet?om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
Maar toch vind ik het wel iets essentieels om te weten voordat je een auto instapt. In 99 van de 100 gevallen zul je er niets van merken, maar net die ene keer kan dat het verschil maken tussen je auto in de kreukels en veilig verder kunnen rijden.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar ja laten we eerlijk wezen, dat soort dingen intereseren vrouwen ook niet.
zou ik het gebruiken, dan weet ik wat het doet.quote:Op maandag 17 december 2012 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Weet jij wat een gezichtscreme allemaal met je doet?om maar iets over-algemeen vrouwelijks te noemen wat mannen ook kunnen gebruiken.
Ik ben dan ook maar een sigaretje gaan roken, knetterleip werd ik van het mensquote:Op maandag 17 december 2012 08:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan heb je idd te maken met, wat ik noem, een onzekere factor in het verkeer.
Advies: zo snel mogelijk achter je laten. Als dat niet lukt, zo ver mogelijk voor je uit laten rijden.
Maareh...
[..]
Je zat in een wàt? Met je slaperige kop?
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.quote:Op maandag 17 december 2012 09:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee hoor, ook met voorwielaangedreven mini-gebakjes staan die net zo achterstevoren als met die dikke BMW. Ik herinner het me nog van een vriendin van me die het verbazingwekkend vreemd vond dat ze met 10cm sneeuw met haar Daewoo Matiz ineens achterstevoren op de weg stond. "Hoe kan dat?" was haar eerste vraag. En als het fout gaat, corrigeren ze meestal precies de verkeerde kant op. En ja, daarbij moet je wel weten of je een voorwielaangedreven of een achterwielaangedreven auto hebt, maar beiden zou je goed onder controle moeten kunnen houden als je je rijbewijs ooit hebt gehaald.
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).quote:Op maandag 17 december 2012 20:02 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens. Onder normale omstandigheden uiteraard wel anders vraag ik me ook af hoe diegene z'n rijbewijs heeft gehaald.
Maar met gladheid rijden leer je niet tijdens je rijles als je in de zomer lest of nooit sneeuw/gladheid hebt gehad met lessen.
Hmm dan heb ik die post misschien verkeerd opgevat.quote:Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maar toch, en zo vatte ik die post op, is het wel een beetje verantwoordelijkheid/onderdeel van 'leren rijden'(wat verder gaat dan je lessen, en doorgaat na je examen) dat je om leert gaan met onverwachte omstandigheden (van mist tot sneeuw van ijzel tot aquaplaning).
Bij mij zat een (korte,kleine) slipcursus in mijn lespakket, daarnaast heb ik zelf een uitvoerige gedaan en ga ik in een 'nieuwe auto' altijd bij sneeuw een lege parkeerplaats op om de grenzen op te zoeken (Bij hoeveel 'remkracht' glij ik, bij hoeveel gas spinnen de wielen, etc)
Rijden in slechte omstandigheden gaat dan ook een stuk zekerder = veiliger
1e dag dat er sneeuw lag dit najaar werd ik er door een leswagen uitgereden...quote:Op maandag 17 december 2012 20:30 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm dan heb ik die post misschien verkeerd opgevat.
Ik ben het zeker met jou eens van mening, autorijden leer je pas nadat je je rijbewijs gehaald hebt.
Zelf ook pas sinds september 2011 m'n rijbewijs toen het afgelopen winter flink gesneeuwd had inderdaad ook een lege parkeerplaats opgezocht en gewoon gaan 'spelen' met de auto waardoor je weet hoe de auto reageert in de sneeuw en je hierop dus ook kunt leren reageren.
Op wat voor weg? En hoe hard reed je?quote:Op maandag 17 december 2012 23:19 schreef spoorrails het volgende:
[..]
1e dag dat er sneeuw lag dit najaar werd ik er door een leswagen uitgereden...
ok toegegeven ik had nog geen winterbanden, maar dan nog.
ben geen bang aangelegde automobilist...
dus of ze tijdens rijlessen altijd goed les krijgen is maar de vraag idd
Sommige vrouwen weten dat wel hoorquote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Proefondervindelijk heb ik op een verjaardag ooit vastgesteld dat niet een van de daar aanwezige dames wist of hun auto voor- dan wel achterwielaangedreven werd.
Applaus voor deze dame!!!quote:Op maandag 17 december 2012 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommige vrouwen weten dat wel hoor![]()
Zoals ik![]()
Ik weet het serieus, mijn Volvo was achterwielaangedreven en mijn Honda is voorwielaangedreven
Ik weet niet meer precies, maar geloof dat ik me een keertje aan snelheidslimiet hield op een doorgaande weg (60)quote:Op maandag 17 december 2012 23:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Op wat voor weg? En hoe hard reed je?
Enige waar ik eventueel, niet eens altijd, de CC gebruik is in trajectcontroles. Verder rijd ik eigenlijk altijd zonder.quote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen.
Cruise control is bijna nutteloos.
Weet je WAT irritant is? Voldoende afstand houden (ipv bijna tegen elkaar aanrijden) en dan een busje/vrachtwagen/auto met donkere ramen die vlak voor je gaat rijden (invoegt)... Ik heb graag overzicht en kijk graag vooruit (ivm anticiperen).. Dat lukt dan dus meteen niet meerquote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me vandaag echt geërgerd aan het feit dat je op de Nederlandse snelwegen niet normaal kan doorrijden. Heb tussen 10 en 17 uur 400km gereden (in het zuiden des lands) en kon nergens fatsoenlijk 120/130 rijden zonder elke kilometer te moeten remmen voor allerlei mongolen.
Cruise control is bijna nutteloos.
Jep. Mijn auto heeft een snelheidsbegrenzer. Die is een stuk bruikbaarder dan cc.quote:Op maandag 17 december 2012 23:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Cruise control is bijna nutteloos.
Mijn ervaring in TC's is dat je daar ook nauwelijks een constante snelheid kunt rijdenquote:Op maandag 17 december 2012 23:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Enige waar ik eventueel, niet eens altijd, de CC gebruik is in trajectcontroles.
Op een A2 CC op 95 en je kan redelijk doortuffen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef OEM het volgende:
Mijn ervaring in TC's is dat je daar ook nauwelijks een constante snelheid kunt rijden
Afstand houden? Als er meer dan 2 strepen tussen zitten heb je hier heel veel afstand... :Squote:Op maandag 17 december 2012 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet je WAT irritant is? Voldoende afstand houden (ipv bijna tegen elkaar aanrijden) en dan een busje/vrachtwagen/auto met donkere ramen die vlak voor je gaat rijden (invoegt)... Ik heb graag overzicht en kijk graag vooruit (ivm anticiperen).. Dat lukt dan dus meteen niet meer![]()
Dus laat ik me wat terugzakken om toch iets meer overzicht te hebben en weer voldoende afstand.. Kruipt er natuurlijk WEER een busje tussen
Ook dat is niet het puntquote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Afstand houden? Als er meer dan 2 strepen tussen zitten heb je hier heel veel afstand... :S
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.quote:Op maandag 17 december 2012 18:29 schreef jitzzzze het volgende:
Lieve menschjes,
Als jullie op de invoeger rijden en ik op rechterbaan, dan heb je geen voorrang. Ik herhaal, je hebt geen voorrang. Je kan gewoon je richtingaanwijzer aan doen en gaan, en dan ook heel boos naar mij kijken als ik mijn grootlicht weer eens aanzet. Maar voorrang heb je er niet ineens mee.
En ja, dat geld ook als de linkerbaan leeg is.
Groetjes, groetjes, jitzzzze
Misschien moet ik toch maar eens 100W rally lampen in mijn grootlicht maken![]()
Toen ik in moest voegen bij mn rij examen en mn knipperlicht aanzette terwijl er een auto aankwam was dat een reden om me te laten zakken...quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ben ik niet met je eens. Als je gewoon op tijd begint met kijken is er niets aan de hand. Het is vaak altijd het gevolg van niet goed kijken waar de invoegende automobilist zijn auto tussen kan prakken. Ik maak het ook dagelijks mee, en reken maar dat ik niet opzij ga.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ik ga ook niet van baan wisselen om jou er tussen te laten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
CC op 110 op de A2 lukt anders ook prima hoor.quote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op een A2 CC op 95 en je kan redelijk doortuffen.
Je bent een lul omdat je je gewoon aan de verkeersregels houdt?quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:47 schreef BlackLining het volgende:
Je bent dan echter wel een lul als de linkerbaan inderdaad helemaal vrij is en je weigert alsnog ruimte te maken.
Zal het goed doen bij de rechter.quote:Zou me niet verbazen als oom agent je daarvoor nog eens op de bon zou slingeren voor het hinderen van medeweggebruikers.
Ga lekker in je eigen regio werken danquote:Op dinsdag 18 december 2012 07:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Mensen die niet kunnen rijden waardoor ik nu in de file sta @a4. Ga in je eigen wijk op elkaar rijden volgende keer...
Dalijk vertel je me nog dat ik het OV moet nemenquote:Op dinsdag 18 december 2012 07:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ga lekker in je eigen regio werken dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |