Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik heb even gegoogled, maar ik zou er maar ernstig rekening mee houden dat de benaming seccata van de AH afkomstig is, om niet-Parmezaanse ham toch van een fraai etiket en bijpassende prijs te voorzien. Dus waarschijnlijk vind je het sneller met vragen om gedroogde Italiaanse ham.quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ga wel eens even rondkijken en bellen !
Hmmmmmm ik vond het al zo apart dat er op internet zo weinig over te vinden was. Dus gedroogde italiaanse ham is voldoende?quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik heb even gegoogled, maar ik zou er maar ernstig rekening mee houden dat de benaming seccata van de AH afkomstig is, om niet-Parmezaanse ham toch van een fraai etiket en bijpassende prijs te voorzien. Dus waarschijnlijk vind je het sneller met vragen om gedroogde Italiaanse ham.
Spaanse kan ook, Kroatische, etc etcquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hmmmmmm ik vond het al zo apart dat er op internet zo weinig over te vinden was. Dus gedroogde italiaanse ham is voldoende?
Ik heb deze: http://www.smulweb.nl/rec(...)rambozenroomdressing een keer gemaakt. Was wel goed te doen. Misschien alleen voor Kerst iets te 'zomers', hoe zeg je dat.quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
O joy, mijn vriend heeft het in zijn hoofd gehaald dat hij kwartel wil. Wat doe ik daar in vredesnaam mee? En wederom niet in de oven als het even kan.
Braden als kleine kippetjes.quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
O joy, mijn vriend heeft het in zijn hoofd gehaald dat hij kwartel wil. Wat doe ik daar in vredesnaam mee? En wederom niet in de oven als het even kan.
Kwartel is lekker!!quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij koken samen en bepalen samenquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Braden als kleine kippetjes.
By the way, jij kookt, jij bepaald.
Mensen willen zoveel, maar hebben geen idee.
Secatta betekent gewoon gedroogd als ik mij niet vergis, dus dat onderscheidt deze ham slechts van ham die nog gedroogd moet worden, maar die ligt niet in de winkel, en ham die gerookt of gekookt is. 'Droge ham' is een normale aanduiding bij een Nederlandse slager, dus is denk dat er gewoon iemand van de AH creatief met taal is geweest. Met succes want het wekte ook mijn interesse, alleen niet op het moment dat ik in de winkel stond.quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hmmmmmm ik vond het al zo apart dat er op internet zo weinig over te vinden was. Dus gedroogde italiaanse ham is voldoende?
Thanks Weltie, hier kan ik wat mee!quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Secatta betekent gewoon gedroogd als ik mij niet vergis, dus dat onderscheidt deze ham slechts van ham die nog gedroogd moet worden, maar die ligt niet in de winkel, en ham die gerookt of gekookt is. 'Droge ham' is een normale aanduiding bij een Nederlandse slager, dus is denk dat er gewoon iemand van de AH creatief met taal is geweest. Met succes want het wekte ook mijn interesse, alleen niet op het moment dat ik in de winkel stond.
Italiaanse droge ham is vaak wat markanter dan Nederlandse/Belgische, maar ik denk dat je met Schwarzwalder schinken een goed 'alternatief' zou hebben, terwijl je het met Parmezaanse, Serrano, Bayonne of pata negra/iberico waarschijnlijk lekkerder maakt. Gewoon omdat die ham meestal lekkerder is dan een gewone prosciutto. Lijkt me ook een prima combinatie met het notige van ruccola/raketsla.
Ik eet meequote:Op woensdag 19 december 2012 09:51 schreef Perruche het volgende:
Ons kerstdiner:
Blini's met gerookte zalm en zure room, met dille
Paddestoelenbouillon met verse kruiden
Hertenmedaillons met spek omwikkeld, met groentefrietjes en stoofpeertjes
Kaasplankje met appelgelei en vijgenchutney
Dadelcakajes met zoute caramelsaus en vanilleijs
Grappa gok ik, dat is ook van druivenpulp gemaakt.quote:
De cakejes uit yvette van boven, winter? Die zijn heel lekker! Wel iets meer zout als je echt gezouten karamel wil.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:51 schreef Perruche het volgende:
Ons kerstdiner:
Blini's met gerookte zalm en zure room, met dille
Paddestoelenbouillon met verse kruiden
Hertenmedaillons met spek omwikkeld, met groentefrietjes en stoofpeertjes
Kaasplankje met appelgelei en vijgenchutney
Dadelcakajes met zoute caramelsaus en vanilleijs
Ik hoop het, moet voor 20 man koken.quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
En toch nog al die aandacht aan ons besteden. Piet, je bent een held!
Gelukkig is bij mij de antibiotica voor de verandering aangeslagen dus ik hoef volgende week niet naar de kaakchirurg zoals 2 jaar geleden op 24 december... Maar jij bent waarschijnlijk van de pijn af als het vreetfestijn echt begint!
Ik geef het door een de chef patissierquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
De cakejes uit yvette van boven, winter? Die zijn heel lekker! Wel iets meer zout als je echt gezouten karamel wil.
Waarom zou je een ham vullen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:48 schreef Kamper86 het volgende:
Vandaag een beenhammetje gekocht en een kilo krieltjes.
Ik kan maar geen vulling vinden voor de ham. Iemand suggesties?
Die ene die ik wel vond leek me niet heel lekker(noten/rozijnenmengsel).
Ja eigenlijk gewoon omdat het me lekker lijkt. Maar ik heb nooit veel fantasie met dit soort dingen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je een ham vullen?
.
Alles kan gevuld worden, maar een beenham zou ik niet vullen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:45 schreef Kamper86 het volgende:
Ja eigenlijk gewoon omdat het me lekker lijkt. Maar ik heb nooit veel fantasie met dit soort dingen.
Kan het eigenlijk wel?
Ik wou een wat origineler idee, bij beenham vind je standaard de honing/mosterdmarinade en colamarinade. Maar niemand heeft een idee voor een leuke vulling of een wat "kerstige marinade" voor mij?quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Alles kan gevuld worden, maar een beenham zou ik niet vullen.
Gewoon lekker braden en dan lakken met wat honing ofzo.
beenham lekker in een marinade leggen van honing, ketjap en tijm, en enorm langzaam garen in de oven.quote:Op zondag 23 december 2012 17:32 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Ik wou een wat origineler idee, bij beenham vind je standaard de honing/mosterdmarinade en colamarinade. Maar niemand heeft een idee voor een leuke vulling of een wat "kerstige marinade" voor mij?
Ik eet er krieltjes bij uit de oven en gegrilde groenten.
Doe je het op zijn frans: geef er een selectie zeer goede vleeswaren bij. Ik kreeg in de savoie fondue speciale met een lepel erbij en vleeswaren, aardappels in schil (lekker zout, op zijn frans), allerlei ingelegde groenten. Dat zou je dus kunnen uitwerken.quote:Op maandag 17 december 2012 13:59 schreef Inu het volgende:
Wij hebben dit jaar het hoofdgerecht en met 1 pescotarier en 2 niet-zulke-vlees-liefhebbers dacht ik aan eenpersoons kaasfonduetjes in twee smaken. Maar om daarvoor nu 7 van die fonduesetjes voor te gaan kopen is natuurlijk ook weer wat. Als ik vantevoren de bakjes opwarm in de oven, zou dat dan lang genoeg warm blijven? Twee grote pannen kan natuurlijk ook, maar dit lijkt me er wel leuk uitzien
En dan natuurlijk een heleboel gedipIemand nog tips voor de vleeseters? Spekjes door de kaas valt meestal wel in goede aarde en een soepstengel met rauwe ham eromheen ook.
En waarom precies noem je het dan toch sashimi?quote:Op maandag 24 december 2012 14:35 schreef MonkNL het volgende:
Ik mag het voorgerecht maken morgen (schoonfamilie). Deze keer gekozen voor Sashimi, maar dan niet van Tonijn maar van ligt gegrilde Ossenhaas. (Aantal mensen lusten geen vis........ .. ....)
Ach... carpaccio van bv. tonijn of bietjes kan ook toch? Zie je vaak genoeg op menukaarten van restaurants.quote:Op maandag 24 december 2012 15:02 schreef RobinOok het volgende:
[..]
En waarom precies noem je het dan toch sashimi?![]()
Wij eten vandaag hutspot, alleen niet met aardappels maar met rijst, aubergines en tofu.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |