abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120592899
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ga wel eens even rondkijken en bellen !
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik heb even gegoogled, maar ik zou er maar ernstig rekening mee houden dat de benaming seccata van de AH afkomstig is, om niet-Parmezaanse ham toch van een fraai etiket en bijpassende prijs te voorzien. Dus waarschijnlijk vind je het sneller met vragen om gedroogde Italiaanse ham.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120592961
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik heb even gegoogled, maar ik zou er maar ernstig rekening mee houden dat de benaming seccata van de AH afkomstig is, om niet-Parmezaanse ham toch van een fraai etiket en bijpassende prijs te voorzien. Dus waarschijnlijk vind je het sneller met vragen om gedroogde Italiaanse ham.
Hmmmmmm ik vond het al zo apart dat er op internet zo weinig over te vinden was. Dus gedroogde italiaanse ham is voldoende?
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:26:13 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120593025
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hmmmmmm ik vond het al zo apart dat er op internet zo weinig over te vinden was. Dus gedroogde italiaanse ham is voldoende?
Spaanse kan ook, Kroatische, etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120593120
O joy, mijn vriend heeft het in zijn hoofd gehaald dat hij kwartel wil. Wat doe ik daar in vredesnaam mee? En wederom niet in de oven als het even kan.
Spoilers!
pi_120593172
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
O joy, mijn vriend heeft het in zijn hoofd gehaald dat hij kwartel wil. Wat doe ik daar in vredesnaam mee? En wederom niet in de oven als het even kan.
Ik heb deze: http://www.smulweb.nl/rec(...)rambozenroomdressing een keer gemaakt. Was wel goed te doen. Misschien alleen voor Kerst iets te 'zomers', hoe zeg je dat.
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:30:53 #106
45206 Pietverdriet
pi_120593178
quote:
Braden als kleine kippetjes.
By the way, jij kookt, jij bepaald.
Mensen willen zoveel, maar hebben geen idee.
pi_120593235
quote:
Kwartel is lekker!!
pi_120593241
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Braden als kleine kippetjes.
By the way, jij kookt, jij bepaald.
Mensen willen zoveel, maar hebben geen idee.
Wij koken samen en bepalen samen ;) Kunnen we hartstikke goed saampjes gelukkig.
En onze kwartelman is maandagochtend niet op de Culimarkt dus geen kwartels. Ik denk dat ik gewoon voor kip ga ofzo.
Spoilers!
pi_120593477
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Secatta betekent gewoon gedroogd als ik mij niet vergis, dus dat onderscheidt deze ham slechts van ham die nog gedroogd moet worden, maar die ligt niet in de winkel, en ham die gerookt of gekookt is. 'Droge ham' is een normale aanduiding bij een Nederlandse slager, dus is denk dat er gewoon iemand van de AH creatief met taal is geweest. Met succes want het wekte ook mijn interesse, alleen niet op het moment dat ik in de winkel stond.

Italiaanse droge ham is vaak wat markanter dan Nederlandse/Belgische, maar ik denk dat je met Schwarzwalder schinken een goed 'alternatief' zou hebben, terwijl je het met Parmezaanse, Serrano, Bayonne of pata negra/iberico waarschijnlijk lekkerder maakt. Gewoon omdat die ham meestal lekkerder is dan een gewone prosciutto. Lijkt me ook een prima combinatie met het notige van ruccola/raketsla.
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:42:02 #110
45206 Pietverdriet
pi_120593523
Schwarzwalder is dan weer gerookt op dennehout
pi_120593679

[ Bericht 100% gewijzigd door Kamper86 op 22-12-2012 10:49:33 ]
pi_120593998
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Secatta betekent gewoon gedroogd als ik mij niet vergis, dus dat onderscheidt deze ham slechts van ham die nog gedroogd moet worden, maar die ligt niet in de winkel, en ham die gerookt of gekookt is. 'Droge ham' is een normale aanduiding bij een Nederlandse slager, dus is denk dat er gewoon iemand van de AH creatief met taal is geweest. Met succes want het wekte ook mijn interesse, alleen niet op het moment dat ik in de winkel stond.

Italiaanse droge ham is vaak wat markanter dan Nederlandse/Belgische, maar ik denk dat je met Schwarzwalder schinken een goed 'alternatief' zou hebben, terwijl je het met Parmezaanse, Serrano, Bayonne of pata negra/iberico waarschijnlijk lekkerder maakt. Gewoon omdat die ham meestal lekkerder is dan een gewone prosciutto. Lijkt me ook een prima combinatie met het notige van ruccola/raketsla.
Thanks Weltie, hier kan ik wat mee!
pi_120594274
Eureka!

Zondag
Geroosterde pompoen
Ravioli met spinazie, ricotta, pijnboompitten en salieboter
Desert: Mississippi mud pie

Maandag
1. Paddenstoelenragout
2. Wildbouillon
3. Zalmtartaar
4. Cheddar/aardappeltaart, asperge/spinaziesalade, geglaceerde wortels, citroenkip
5. Frambozen semifreddo

Nu nog wat hapjes verzinnen, een boodschappenlijst maken en dan kan ik naar de markt. Vanavond de preplist en dan kan de kerst wat mij betreft beginnen. Oh ja, laat ik ook mijn boom nog even afmaken ~:)
Spoilers!
pi_120595927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:51 schreef Perruche het volgende:
Ons kerstdiner:
Blini's met gerookte zalm en zure room, met dille
Paddestoelenbouillon met verse kruiden
Hertenmedaillons met spek omwikkeld, met groentefrietjes en stoofpeertjes
Kaasplankje met appelgelei en vijgenchutney
Dadelcakajes met zoute caramelsaus en vanilleijs
Ik eet mee :9
Be someone that makes you happy
pi_120598145
Ik zit voor het hoofdgerecht nog te twijfelen tussen beef wellington of civet de sanglier, een everzwijnstoofpotje. We gaan morgen nog even naar de Auchan in Lille, en dan maar kijken wat er voorradig is.
In het recept voor civet de sanglier moet ook een eetlepel marc de bourgogne. Ik heb even gegoogled en de meningen over dit drankje zijn niet mals. Ik heb het niet in huis, maar zou het evt bij de auchan mee kunnen nemen. Maar liever neem ik dan iets wat ook nog enigzins drinkbaar is. Wat zou een goede vervanger hiervoor zijn? Cognac?
pi_120598842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:56 schreef zeeuws_meisje het volgende:
marc de bourgogne
Grappa gok ik, dat is ook van druivenpulp gemaakt.
pi_120599593
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:51 schreef Perruche het volgende:
Ons kerstdiner:
Blini's met gerookte zalm en zure room, met dille
Paddestoelenbouillon met verse kruiden
Hertenmedaillons met spek omwikkeld, met groentefrietjes en stoofpeertjes
Kaasplankje met appelgelei en vijgenchutney
Dadelcakajes met zoute caramelsaus en vanilleijs
De cakejes uit yvette van boven, winter? Die zijn heel lekker! Wel iets meer zout als je echt gezouten karamel wil. :9
  vrijdag 21 december 2012 @ 18:01:55 #118
45206 Pietverdriet
pi_120605214
Pffff vanmiddag laatste inkopen gedaan bij de Hanos,
Vanmorgen een drie voudige wortelkanaal behandeling gehad en heb een kaakholte ontsteking, dit was zeer pijnlijk. Daarna zat ik bij de fysio, dit deed zo mogelijk nog meer pijn.
Daarna naar de Hanos waar het vol was met bejaarden met een geleende pas die dan staan te twijfelen over een netje sjalotjes en hun kar in de weg laten staan..
pi_120605997
En toch nog al die aandacht aan ons besteden. Piet, je bent een held!

Gelukkig is bij mij de antibiotica voor de verandering aangeslagen dus ik hoef volgende week niet naar de kaakchirurg zoals 2 jaar geleden op 24 december... Maar jij bent waarschijnlijk van de pijn af als het vreetfestijn echt begint!
Spoilers!
  vrijdag 21 december 2012 @ 18:37:11 #120
45206 Pietverdriet
pi_120606288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
En toch nog al die aandacht aan ons besteden. Piet, je bent een held!

Gelukkig is bij mij de antibiotica voor de verandering aangeslagen dus ik hoef volgende week niet naar de kaakchirurg zoals 2 jaar geleden op 24 december... Maar jij bent waarschijnlijk van de pijn af als het vreetfestijn echt begint!
Ik hoop het, moet voor 20 man koken.
pi_120606402
Pietje _O_
pi_120608184
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:33 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

De cakejes uit yvette van boven, winter? Die zijn heel lekker! Wel iets meer zout als je echt gezouten karamel wil. :9
Ik geef het door een de chef patissier :Y
pi_120628113
Vandaag een beenhammetje gekocht en een kilo krieltjes.
Ik kan maar geen vulling vinden voor de ham. Iemand suggesties?
Die ene die ik wel vond leek me niet heel lekker(noten/rozijnenmengsel).
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:41:58 #124
45206 Pietverdriet
pi_120631212
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:48 schreef Kamper86 het volgende:
Vandaag een beenhammetje gekocht en een kilo krieltjes.
Ik kan maar geen vulling vinden voor de ham. Iemand suggesties?
Die ene die ik wel vond leek me niet heel lekker(noten/rozijnenmengsel).
Waarom zou je een ham vullen?
.
pi_120633253
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je een ham vullen?
.
Ja eigenlijk gewoon omdat het me lekker lijkt. Maar ik heb nooit veel fantasie met dit soort dingen.

Kan het eigenlijk wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')