Bron: RTL Boulevardquote:Badr Hari al 23 kilo afgevallen
Het gaat niet goed met Badr Hari, zo betoogt zijn advocaat Bénédicte Ficq vandaag voor de rechter. De kickbokser is al 23 kilo afgevallen nu hij niet kan trainen. "Ik vind hem gedeprimeerd overkomen", aldus Ficq.
Ze wil een nieuw schorsingsverzoek bij de rechtbank indienen, zodat de kickbokser zijn proces thuis kan afwachten. Nu alle getuigen zijn gehoord, zou er geen belang meer zijn om hem nog langer in voorarrest te houden, stelt Ficq. Het zou kunnen betekenen dat hij de feestdagen al met Estelle kan doorbrengen.
Ficq oppert tijdens een tussentijdse zitting vandaag nog strengere voorwaarden waaronder de vrijlating zou kunnen plaatsvinden, dat Badr alleen naar afgesproken adressen mag gaan. Hij zou eventueel wel naar het buitenland moeten kunnen reizen voor contractbesprekingen en mogelijke wedstrijden.
De rechters in de zaak Badr Hari zijn vandaag naar de skybox in de Amsterdam Arena geweest voor een schouw, om een beter beeld te krijgen van wat er zich tijdens Sensation White in juli allemaal heeft afgespeeld. Daarna zijn ze naar de rechtbank in Amsterdam gegaan. Daar was Badr bij aanwezig, in de ArenA niet.
De rechters hebben Badr gevraagd hoe het met hem gaat. "Ik zit nog steeds in een achtbaan", was zijn antwoord.
Het Openbaar Ministerie is tegen zijn voorlopige vrijlating. Volgens het OM zijn nog niet alle getuigen gehoord en zijn sommige getuigen bang voor Badr Hari. Daarnaast vinden ze de voorgestelde strengere voorwaarden te ingewikkeld. "Daar moet je bijna een contract voor gaan opstellen. We willen zoiets niet."
Inmiddels is ook bekend geworden dat Estelle een nieuwe oproep heeft gekregen om gehoord te worden. Ze is verzocht volgende week te komen vertellen wat ze heeft gehoord en gezien in de skybox.
Mijn hart breekt. Amnesty, waar blijft de petitie? Of de kaartenactie; adres bekend bij zouzou!quote:‘Badr Hari 23 kilo lichter’ AMSTERDAM - Het gaat niet goed met Badr Hari. De kickbokser is sinds zijn arrestatie 23 kilo afgevallen en maakt een gedeprimeerde indruk. Dat stelde zijn advocaat Bénédicte Ficq dinsdag voor de rechtbank in Amsterdam, waar ze een nieuw schorsingsverzoek indiende zodat haar cliënt de komende feestdagen eventueel thuis kan doorbrengen.
Badr Hari is zelf ook bij de zitting aanwezig. De rechtbank doet naar verwachting rond 14.00 uur uitspraak. Volgens Ficq is haar client genoeg gestraft en bespot. Zij stelt voor hem voorlopig vrij te laten onder strenge voorwaarden. Hari zou zich alleen op een aantal van tevoren vastgestelde adressen mogen vertonen, waaronder bij Estelle Cruijff thuis, bij zijn ouders en in de sportschool.
In een verklaring richtte Hari zich persoonlijk nog even tot de rechter. Hij zei: "Ik heb geen moment gedacht dat ik iets verkeerds heb gedaan, maar ik zat fout. Ik hoop op nog een kans."
De officier van justitie vindt de voorgestelde voorwaarden van Ficq veel te ingewikkeld. Bovendien zijn de verdenkingen tegen de kickbokser te ernstig en loopt het onderzoek nog.
Ja dat, en nergens spijt over het lot van Koen Everink.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:28 schreef Greys het volgende:
Oh man man, al die zieligheidskaarten die gespeeld worden...
ja, is hij dat? hij zal het van huis uit wel zijn, maar misschien beleidt hij het geloof niet meer? ik denk niet dat je daar te star in moet zijn, ik ken trouwens in mijn omgeving ook islamieten die kerst vierenquote:Op dinsdag 11 december 2012 09:42 schreef WRH het volgende:
[..]
hij is toch Moslim?!
sinds wanneer vieren die kerst?
Nou, zijn beloftes aan haar zijn veel waard. Net als haar standvastigheid om hem nog één laatste kans te geven. Ze lijkt daar enigszins flexibel in. We kennen haar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:15 schreef barca1971 het volgende:
Ik ben idd benieuwd hoe lang badr zich onder controle kan houden als hij straks vrij is en merkt dat hij niet overal meer binnen mag. Eerder liet hij zich dan gelden, nu heeft hij estelle beloofd zich te gedragen ( maar dat had hij in juni ook al beloofd en prompt pakt hij Koen in Juli ) maar ik ben heel benieuwd, ook als vreemden iets naar hem zouden roepen ofzo...zou hij zich in kunnen blijven houden?
Dat is behoorlijk op de stoel van de rechter gaan zitten, stellen dat je cliënt al genoeg gestraft is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Pfoe he, hoe krijg je het je strot uit, 'mijn cliënt is genoeg gestraft'... en die man die voor de rest van zijn leven invalide is? ... Uit de verklaring van Hari hoor ik ook geen spijt van de gevolgen voor het slachtoffer, alleen voor zijn eigen hachje. Walgelijke bende bij elkaar...
Deze ongegeneerdheid is echt stuitend. Badr is genoeg gestraft, hoe durven ze.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Pfoe he, hoe krijg je het je strot uit, 'mijn cliënt is genoeg gestraft'... en die man die voor de rest van zijn leven invalide is? ... Uit de verklaring van Hari hoor ik ook geen spijt van de gevolgen voor het slachtoffer, alleen voor zijn eigen hachje. Walgelijke bende bij elkaar...
*snik boehoe* maar ik heb *snik snotter* niks gezien hoor *snik* echt niet! *snik snotter boehoe*quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef Haaibaaike het volgende:
Ben benieuwd hoe Estelle zich afbrengt bij het verhoor.
Mee eensquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:06 schreef Smallish het volgende:
Wat een stelletje droeftoeters, zeg.....
Mwah, vooral door de manier waarop waarschijnlijk, dat het haar taak is hem te verdedigen is duidelijk, maar om nou te doen alsof hij zoooooo zielig is.... neuh, als dat haar enige troef is, dan staat ze niet bijzonder sterk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:06 schreef alors het volgende:
Mensen die verontwaardigd zijn over dat Ficq het voor haar cliënt opneemt en alles in de strijd gooit om hem vrij te krijgen, mensen serieusDaar wordt ze voor betaald.
Ben het op zich wel met je eens want dat is nou eenmaal een basiselement van de rechtspraak en iedere verdachte heeft rechten, hoe verwerperlijk de (vermeende) misdaden ook zijn. Maar aan de andere kant vind ik het bedenkelijk om de gesteldheid van de client/verdachte erbij te betrekken. Niemand zal fris, fruitig en vrolijk worden van detentie dus dergelijke argumenten kun je dan altijd wel opvoeren als je om vervroegde vrijlating of schorsing vraagt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:06 schreef alors het volgende:
Mensen die verontwaardigd zijn over dat Ficq het voor haar cliënt opneemt en alles in de strijd gooit om hem vrij te krijgen, mensen serieusDaar wordt ze voor betaald.
Nee, ik ben er niet verontwaardigd over als een advocaat het voor haar cliënt opneemt. Dankzij mensen als Ficq die bereid zijn het tuig van deze samenleving te verdedigen, kan ons rechtsstelsel bestaan. In die zin ben ik mensen zoals zij zeer dankbaar. Maar het is een ander uiterste om te stellen dat je cliënt, die alles bij elkaar tegen een jaar of 13 mogelijke gevangenisstraf aankijkt, zijn straf heeft gehad en depri wordt van het gevang. Dat vind ik misselijkmakend en niks te maken hebben met het verdedigen van je cliënt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:06 schreef alors het volgende:
Ja dat vrees ik ook als een onschuldige niet wetende (zogenaamd)quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:06 schreef Miracle_Drug het volgende:
*snik boehoe* maar ik heb *snik snotter* niks gezien hoor *snik* echt niet! *snik snotter boehoe*
Mee eens
*Huil* "Ik kan alleen praten met Evert Santegoeds *meelij*quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef Haaibaaike het volgende:
Ben benieuwd hoe Estelle zich afbrengt bij het verhoor.
ik zie t al gebeuren, estelle stort opnieuw in en kan volgende week geen verklaring afleggenquote:
Met een fles wijn..... dat gaat een bijzonder verhoor worden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:33 schreef MightyMightyM het volgende:
Ach en wee, dit worden weer veel therapeutische appeltaarten en nieuwe dramatische Shakespeariaanse liefdesscenes voor Stel. Hoop dat Amanda Krabbe haar op tijd oplapt voor het verhoor.
Zij was toch ook al 20 kg afgevallen? Dat wordt gezellig samen shoppen tztquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:44 schreef Smallish het volgende:
Die 23 kg... Estelle geeft licht, Badr wordt het. Sjonge, jonge....
oh inderdaad, zoiets gaat natuurlijk gebeuren.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:47 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ik zie t al gebeuren, estelle stort opnieuw in en kan volgende week geen verklaring afleggen
hoe komt zij ooit deze klap te boven?!
Tuurlijk, ze heeft groot gelijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:06 schreef alors het volgende:
Een verklaring? Aan Evert Santegoeds of aan Albert Verlinde?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Dinsdag gaat Estelle verklaring geven volgens John vd Heuvel in Boulevard.
Dat was de stand voordat het kerstverzoek werd afgewezen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Wilma Nanningaquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:46 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Een verklaring? Aan Evert Santegoeds of aan Albert Verlinde?
Tsja, maar om nou geen Kerst te kunnen vieren, lijkt me ook niet zo'n punt. Geen historie/binding mee.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:45 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ja, is hij dat? hij zal het van huis uit wel zijn, maar misschien beleidt hij het geloof niet meer? ik denk niet dat je daar te star in moet zijn, ik ken trouwens in mijn omgeving ook islamieten die kerst vieren
Eerst zien, dan geloven.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:19 schreef ThunderBitch het volgende:
Wel opvallend dat Estelle nu wel gehoord gaat worden.
DAT zondermeer. Kijken wat er nog uit de toga van Ficq/Bram komt.quote:
begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze hem nog jaren vast houden (sorry stellie), maar het ging er hier om dat hij als moslim geen kerst 'hoort' te vierenquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Tsja, maar om nou geen Kerst te kunnen vieren, lijkt me ook niet zo'n punt. Geen historie/binding mee.
Dan nog, mogen andere verdachten ook dan maar naar huis om bepaalde redenen?
Lijkt me dat er dan een precedent geschapen wordt om hem los te laten, alleen omdat hij zielig is.
Wel opvallend dat Estelle nu wel gehoord gaat worden.
Ben benieuwd of ze in de tussentijd op bezoek mag.
Ik vind het altijd nog een hele rare situatie.
Nee, dat zou wel mogen natuurlijk. The more the merrier.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:28 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze hem nog jaren vast houden (sorry stellie), maar het ging er hier om dat hij als moslim geen kerst 'hoort' te vieren
Marrier in het geval van estelle .quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:51 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Nee, dat zou wel mogen natuurlijk. The more the merrier.
Moet ze eerst haar scheiding regelen, en daar lijkt ze geen haast mee te hebben.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:59 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Marrier in het geval van estelle .
Snel trouwen en dan niet hoeven getuigen
Wat vervelend nou, dinsdag is precies de dag dat ze altijd bij Badr op visite gaat....quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:42 schreef Haaibaaike het volgende:
En ze laat zich dat bezoekuurtje natuurlijk niet door haar neus boren.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat vervelend nou, dinsdag is precies de dag dat ze altijd bij Badr op visite gaat....
Daar hebben ze al in geboordquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:22 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
En ze laat zich dat bezoekuurtje natuurlijk niet door haar neus boren.
Ja, heel vervelend. Dinsdag deze week is ook al zo naar verlopen. Precies nu naar de skybox en dan ook nog "nee" tegen de feestdagen. Vergt wel erg veel van de geestelijke gesteldheid. Heavy hoor.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat vervelend nou, dinsdag is precies de dag dat ze altijd bij Badr op visite gaat....
Tsja Mosko zijn reputatie is toch al kapot, en Estelle en Badr kunnen vast onderhands wel wat extra schuiven. Zou een kwaaddenkend mens beweren.quote:Estelle Cruijff lijkt opnieuw onder een verhoor over de mishandeling van zakenman Koen Everink uit te komen.
De vriendin van Badr Hari, die gisteren te horen kreeg dat hij voorlopig vast blijft zitten, heeft een oproep ontvangen om volgende week dinsdag te verschijnen bij de rechter-commissaris. Nadat Estelle twee keer zelf afzegde omdat ze mentaal niet in staat zou zijn een getuigenis af te leggen, is het dit keer haar advocaat Bram Moszkowicz die roet in het eten gooit. Bij de Amsterdamse rechtbank kwam gisteren een verzoek binnen het verhoor opnieuw te verschuiven, omdat Moszkowicz volgende week verhinderd zou zijn.
Als de rechter-commissaris dit verzoek honoreert, lijkt de kans klein dat Estelle dit jaar nog aan de tand kan worden gevoeld. De rechtbank en het OM willen haar verhoren, omdat ze in eerste instantie heeft verklaard niets te hebben gezien, terwijl andere getuigen het tegendeel beweren.
quote:door John van den Heuvel
AMSTERDAM, woensdag
Estelle Cruijff lijkt opnieuw onder een verhoor over de mishandeling van zakenman Koen Everink uit te komen.
De vriendin van Badr Hari, die gisteren te horen kreeg dat hij voorlopig vast blijft zitten, heeft een oproep ontvangen om volgende week dinsdag te verschijnen bij de rechtercommissaris.
Nadat Estelle twee keer zelf afzegde omdat ze mentaal niet in staat zou zijn een getuigenis af te leggen, is het dit keer haar advocaat Bram Moszkowicz die roet in het eten gooit.
Bij de Amsterdamse rechtbank kwam gisteren een verzoek binnen het verhoor opnieuw te verschuiven, omdat Moszkowicz volgende week verhinderd zou zijn. Als de rechter-commissaris dit verzoek honoreert, lijkt de kans klein dat Estelle dit jaar nog aan de tand kan worden gevoeld. De rechtbank en het OM willen haar verhoren, omdat ze in eerste instantie heeft verklaard niets te hebben gezien, terwijl andere getuigen het tegendeel beweren.
Smeekbede om verlof vergeefs
Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM, woensdag
De Amsterdamse rechtbank veegde gisteren smeekbedes van Hari’s advocaat Ficq om de voorlopige hechtenis van haar cliënt Badr Hari opnieuw te schorsen van tafel. Het schorsingsverzoek werd gedaan na een schouw door de rechtbank van de skybox waar Koen Everink afgelopen zomer zwaar werd mishandeld. De rechters wilden met eigen ogen de plaats van het delict zien om zich een beter beeld te vormen waar alle getuigen en het slachtoffer zich die nacht bevonden.
Daarna verplaatste het hele gezelschap zich naar de rechtbank, waar advocate Ficq vooral voor mededogen pleitte. Volgens haar is Badr Hari 23 kilogram afgevallen en maakt hij een gedeprimeerde indruk. Ficq beweerde ook dat het met het slachtoffer Koen Everink helemaal niet zo slecht gaat.
Nooit meer rennen
Hij zou zelf met een tv-programma hebben gebeld om een verzoeningsgesprek met Hari te regelen en vrolijk dansend op een feest zijn gesignaleerd. Het openbaar ministerie en Everinks advocaat verwezen dit verhaal naar het land der fabelen. „Everink heeft juist te horen gekregen dat hij nooit meer kan rennen en sporten”, aldus officier van justitie Hettie Hoekstra.
Ficq stelde ook dat de mishandeling van een vriendin van Badr niet zo ernstig was als het OM wil doen geloven. Er zou slechts sprake zijn van een blauw oog door een klap van Badr Hari met de vlakke hand. De rechtszaak wordt in februari voortgezet. Tot die tijd blijft Badr Hari in voorlopige hechtenis.
Ik vind het maar raar dat je zomaar af kunt zeggen met als "smoes" dat je mentaal niet in staat bent.quote:Op woensdag 12 december 2012 07:01 schreef mommychaos het volgende:
Nadat Estelle twee keer zelf afzegde omdat ze mentaal niet in staat zou zijn een getuigenis af te leggen,
Of omdat je advocaat niet kan...quote:Op woensdag 12 december 2012 08:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vind het maar raar dat je zomaar af kunt zeggen met als "smoes" dat je mentaal niet in staat bent.
Daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen, al zal een advocatenkantoor dan ook wel een andere collega mee kunnen sturen naar het verhoor. Of hoe noemen ze dat, een confrère.quote:Op woensdag 12 december 2012 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of omdat je advocaat niet kan...
Voor zo'n geoefend vechter slaat hij wel als een mietje in zijn privé gevechten. Altijd maar met vlakke hand.quote:Ficq stelde ook dat de mishandeling van een vriendin van Badr niet zo ernstig was als het OM wil doen geloven. Er zou slechts sprake zijn van een blauw oog door een klap van Badr Hari met de vlakke hand.
Echt een lelijke foto ja! En dat mutsje ookquote:Op woensdag 12 december 2012 08:48 schreef Leandra het volgende:
Nou zit ik mobiel, dus dat zal de foto wel wat vertekenen, maar ik dacht even dat het een foto van Patty Brard was
Jezus..... Wat walgelijk is dit.quote:Ficq beweerde ook dat het met het slachtoffer Koen Everink helemaal niet zo slecht gaat.
Nooit meer rennen
Hij zou zelf met een tv-programma hebben gebeld om een verzoeningsgesprek met Hari te regelen en vrolijk dansend op een feest zijn gesignaleerd. Het openbaar ministerie en Everinks advocaat verwezen dit verhaal naar het land der fabelen. „Everink heeft juist te horen gekregen dat hij nooit meer kan rennen en sporten”, aldus officier van justitie Hettie Hoekstra.
Ficq stelde ook dat de mishandeling van een vriendin van Badr niet zo ernstig was als het OM wil doen geloven. Er zou slechts sprake zijn van een blauw oog door een klap van Badr Hari met de vlakke hand.
De merry in het kader van Kerstfeest. Of het merry voor haar gaat worden is de vraag. Merry Christmas Ho Ho Ho.....quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:59 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Marrier in het geval van estelle .
Snel trouwen en dan niet hoeven getuigen
Welke meneer?quote:Op woensdag 12 december 2012 11:40 schreef piglet het volgende:
Volgens Evert Santegoeds gaat ze volgende week wel getuigen. Sterker nog, ze wil graag haar verhaal doen aan de politie maar heeft pas nu net weer een oproep gekregen![]()
Opvallend was ook dat de meneer van het shownieuws, Badr en Estelle zelf helemaal niet had willen noemen deze week bij Evers staat op. Het is dat Edwin & co er naar vroegen
Het fragment is te beluisteren op http://eversstaatop.538.n(...)s-met-shownieuws-97/
Hij valt op intellectuele vrouwen toch?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:25 schreef Lienekien het volgende:
Straks is het uit met Badr en heeft Moszkowicz een nieuwe blondine aan zijn arm.
Niets menselijks is ons vreemd.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:07 schreef barca1971 het volgende:
Die arme kinderen idd, papa vliegt de hele wereld over voor zijn nieuwe lief, mama is alleen maar een verliefde puber die de hele dag alleen maar aan Badr ligt te denken...en zij dan...heb het gevoel dat er van die kids ook niet teveel terecht gaat komen, zij worden groot met het idee dat alles zomaar kan..overal kinderen maken en families starten en net zo makkelijk er weer van weg lopen, omgaan met criminelen en hun gedrag goed praten, moet ook zomaar kunnen...hoe was ook weer? de maatschappij, dat zijn wij
Het scheelt waarschijnlijk dat ze op een internationale school zitten, dat er niet veel klasgenootjes zijn waarbij de Privé, Story en Weekend op de koffietafel liggen.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Zouden die kinderen op school niet gruwelijk gepest worden met hun achterlijke moeder? Kinderen van hun leeftijd volgen het nieuws meestal wel aardig....
Maar er hoeft er maar een te zijn die het lekker ff doorlult. Volgens mij moet je als kind best sterk in je schoenen staan, met zo'n ma.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het scheelt waarschijnlijk dat ze op een internationale school zitten, dat er niet veel klasgenootjes zijn waarbij de Privé, Story en Weekend op de koffietafel liggen.
Ik gok dat ze dat al wel geleerd hebben met een vader die voetbaltrainer is.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar er hoeft er maar een te zijn die het lekker ff doorlult. Volgens mij moet je als kind best sterk in je schoenen staan, met zo'n ma.
Evert Santegoeds uiteraardquote:
Nee joh, ze is 20 kilo afgevallen toch? Die lippen lijken gewoon groter in verhouding tot de restquote:Op woensdag 12 december 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:
Ik zie nu de foto in het groot en het is nog steeds net Patty Brard, heeft ze haar lippen laten oppompen ofzo?
quote:Op woensdag 12 december 2012 13:42 schreef piglet het volgende:
Nee joh, ze is 20 kilo afgevallen toch? Die lippen lijken gewoon groter in verhouding tot de rest
Ik vind haar ook echt onherkenbaar op deze foto hoorIs ze het wel echt?
Is het Priscilla Nasi niet?quote:Op woensdag 12 december 2012 13:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, ze is het echt. Maar na zo'n verdriet voldoen wimperextensions niet meer, dan moet je over op de botoxlipjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |