abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120079839
Hallo,

Ik moet dit topic maken voor m'n meisje en d'r ma maar ze kregen dus een brief een boete eigenlijk van het incassobureau dat er 21 euro betaald moet worden voor doorrijden bij het tanken zonder te betalen..

Maar ze zijn er natuurlijk nog nooit geweest. Het heen en terug naar dat tankstation rijden alleen al meer dan 21 euro dus ja wtf :')

Er moet binnen 4 dagen betaald worden maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren want ja flikker op waren wij niet..

Ik zelf zat te denken aan een storing of zo? Misschien sneeuw drap op het kenteken o.i.d...

Of natuurlijk keiharde kentekenfraude met misschien zelfs dezelfde merk, type en kleur auto... Het is natuurlijk het meest extreme geval maar je weet maar nooit en kan net pech hebben. Heb er zelf geen verstand van of dit vaak voorkomt. Lijkt me niet voor dat bedrag iig wie doet zoiets nou. Doet gewoon denken aan een fout.

Maar goed wat moet je nu dus doen?

Ik zelf dacht aan foto's opvragen en als deze duidelijk zijn (dus echt van alle camera's voor en achterkant) eventueel naar de politie dat je auto dus een kloon heeft.

Is het ook nog aan te raden om bij het tankstation zelf langs te gaan of maandag gewoon dat incassobureau bellen, vragen om bewijs en ja graag hoor ik adviezen want we hebben geen idee wat of waarom :P
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120079927
Ik vind het een erg raar bedrag, je tankt vaak altijd wel meer dan 21 euro en nu is het dus gewoon van 'betaal nog maar even dan is het prima'. Rare gang van zaken dit.

Heb je het incassobureau even door google gegooid om te kijken of het niet een verdacht bedrijfje is?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_120079958
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:06 schreef rene90 het volgende:
Ik vind het een erg raar bedrag, je tankt vaak altijd wel meer dan 21 euro en nu is het dus gewoon van 'betaal nog maar even dan is het prima'. Rare gang van zaken dit.

Heb je het incassobureau even door google gegooid om te kijken of het niet een verdacht bedrijfje is?
http://www.groenewegen.com/

Ziet er allemaal ok uit volgens mij?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120080027
Hmm en als je de gegevens checkt, kan je dan terughalen waar het vandaan komt? Wat staat er exact in de brief, wel een tijdstip / dag lijkt me. Is er gepind? Dan even op internetbankieren terugkijken. Misschien is er een flesje drinken gescand en is de pomp vergeten ofzo :').
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:11:28 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_120080047
Je kan gewoon bezwaar indienen, die ze dan in behandeling moeten nemen. In die tijd hoef je ook niet te betalen. Dus gewoon vragen om bewijs dat jij dat was.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:12:41 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_120080077
Als ze er nooit geweest zijn, kun je vragen naar beelden, lijkt me. En even bij de politie melding maken van het misbruik van je kenteken.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:13:23 #7
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120080093
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:10 schreef rene90 het volgende:
Hmm en als je de gegevens checkt, kan je dan terughalen waar het vandaan komt? Wat staat er exact in de brief, wel een tijdstip / dag lijkt me. Is er gepind? Dan even op internetbankieren terugkijken. Misschien is er een flesje drinken gescand en is de pomp vergeten ofzo :').
Eerste gedeelte van de brief:

Tot ons kantoor heeft zich gewend ACHILLES BRANDSTOFFEN. U hebt op 06/12/2012 om 17:43 uur, te Pijnacker bij cliente getankt met een *Automerk + type* en het kenteken *kenteken* WAARNA U BENT WEGGEREDEN ZONDER TE BETALEN.
Dat cliente daar geen genoegen mee neemt, kunt u aan de hand van de inschakeling van ons kantoor al begrijpen en wij hebben dan ook het verzoek gekregen al het nodige te doen om alsnog betaling te verkrijgen.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:14:38 #8
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_120080130
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:13 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Tot ons kantoor heeft zich gewend ACHILLES BRANDSTOFFEN. U hebt op 06/12/2012 om 17:43 uur, te Pijnacker bij cliente getankt met een *Automerk + type* en het kenteken *kenteken* WAARNA U BENT WEGGEREDEN ZONDER TE BETALEN.
Dat cliente daar geen genoegen mee neemt, kunt u aan de hand van de inschakeling van ons kantoor al begrijpen en wij hebben dan ook het verzoek gekregen al het nodige te doen om alsnog betaling te verkrijgen.
Wat een overdreven brief zeg :')
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:15:26 #9
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120080155
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Wat een overdreven brief zeg :')
Ja vooral die zin over het wegrijden. Staat nog net geen ' :o ' bij.
pi_120080295
Sowieso, zou je dan ook niet een boete/gedoe met de politie voor diefstal en zo krijgen? Een beetje raar allemaal.
De brief komt nou ook niet echt over alsof hij echt is (gelet op taalgebruik en zo).
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:24:18 #11
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_120080422
Wie eist, bewijst.

Laat die firma eerst maar eens met beelden/foto's komen.
Tics van je petten.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:25:12 #12
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120080449
Het zal u duidelijk zijn dat de daaraan verbonden hoge kosten voor uw rekening komen, hetgeen u alsdan aan uzelf te wijten heeft.
Tevens maken wij u erop attent dat uw persoonsgegevens zijn geregistreerd in ons computerbestand.

But i'm a good girl :'(
pi_120080476
Als dat tankstation zo zeker van z'n zaak is hadden ze gewoon aangifte moeten doen, lijkt me.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_120080479
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:13 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Incl die caps lock? :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:26:45 #15
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120080486
Raar verhaal, rare brief. Laat ze maar met bewijzen komen inderdaad.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:27:28 #16
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120080500
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Incl die caps lock? :D
Lol ja :D
pi_120080503
ik zou idd ook niet betalen voordat ik bewijzen gezien had. En als je er echt niet bent geweest, hebben ze die niet!
Vroeger was ik een twijfelaar, nu geloof ik niet meer
pi_120080525
Wel het snelste incassobureau ever volgens mij, binnen 24h alles geregeld. Ik zou even kijken of het allemaal wel klopt, het lijkt mij vrijwel onmogelijk om binnen een dag iemands gegevens te achterhalen, een incassobureau in te schakelen en een boete uit te laten schrijven.
;)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 december 2012 @ 18:28:34 #19
862 Arcee
Look closer
pi_120080531
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:28:40 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120080536
Dit zou trouwens op de 6e gebeurd zijn? Dan zijn ze er wel heel snel bij.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_120080555
Neem eerst 'ns even contact op met het betreffende tankstation.
pi_120080565
Wat een idiote brief.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:29:31 #23
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120080566
Google hun rekeningnummer eens voor de grap? Of kijk of dat overeenkomt met dat op hun website?
pi_120080575
Als iedereen nou eens massaal weg zou rijden zonder te betalen, dan kunnen deze belachelijke benzineprijzen eindelijk eens een halt toegeroepen worden. Maar massaal protesteren kent men in nl niet, makke schapen zijn we.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:31:23 #25
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120080625
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:29 schreef koekwausss het volgende:
Als iedereen nou eens massaal weg zou rijden zonder te betalen, dan kunnen deze belachelijke benzineprijzen eindelijk eens een halt toegeroepen worden. Maar massaal protesteren kent men in nl niet, makke schapen zijn we.
Ja sowieso, ook gewoon bij de drogisterij. Zo duur die make-up prijzen, we moeten gewoon protesteren :{w

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:29 schreef Flurry het volgende:
Google hun rekeningnummer eens voor de grap? Of kijk of dat overeenkomt met dat op hun website?
Krijg ik maar 1 hit, iets over een proces verbaal en deurwaarders. Oude link die je niet meer kan openen ofzo. Maar de website zelf ziet er wel betrouwbaar uit, dat van dat incasso bureau.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:32:26 #26
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_120080650
Ja groenewegen werkt ook altijd voor het CJIB. Dus wat betreft wel een soort van betrouwbaar.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:33:38 #27
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_120080678
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:31 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Ja sowieso, ook gewoon bij de drogisterij. Zo duur die make-up prijzen, we moeten gewoon protesteren :{w
Ja, dat komt door die linkse hippies die proefdiervrije cosmetica willen :') Net als bij brandstoffen. Vreselijke figuren die de 'vervuiler willen laten betalen'. :r
pi_120080737
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:31 schreef rosepetals het volgende:

[..]

[..]

Je snapt er niets van.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:35:26 #29
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120080740
Ik bedoel dat dit misschien niet van Groenewegen komt, maar van iemand die hun naam gebruikt en een eigen rekeningnummer. Zou ze maandag even bellen.
pi_120080784
Terugsturen dat je daar nog nooit op dat tankstation bent geweest en ook niet hebt getankt. Dat het waarschijnlijk op een vergissing berust en dat je graag foto/filmmateriaal wilt zien.

Ja commerciele incassobedrijven mogen dit doen, de pomphouder hoeft niet naar de politie hiervoor. Er is een wetswijziging geweest zodat bepaalde deurwaarders het kentekenregister hiervoor mogen inzien.
.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:37:09 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_120080806
Gewoon even bellen met dat incassobureau.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_120080872
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:33 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja, dat komt door die linkse hippies die proefdiervrije cosmetica willen :') Net als bij brandstoffen. Vreselijke figuren die de 'vervuiler willen laten betalen'. :r
:')
pi_120080883
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom een incassobureau via het RDW aan je adresgegevens kan komen?

Kort gezegd hoe kunnen ze je kenteken aan je adres koppelen zonder tussenkomst van justitie? :?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:41:28 #34
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120080965
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:39 schreef GizartFRL het volgende:
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom een incassobureau via het RDW aan je adresgegevens kan komen?

Kort gezegd hoe kunnen ze je kenteken aan je adres koppelen zonder tussenkomst van justitie? :?
dat ook inderdaad... is het niet gewoon een grap van haar kleine broertje of van een gestoorde buurman ofzo?
pi_120081069
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:39 schreef GizartFRL het volgende:

Ja dat mag, dit een speciale wet die alleen geld voor tanken zonder betalen. Dus niet voor een bijvoorbeeld een parkeergarage uitrijden door de slagboom op te tillen.

1500 benzinedieven via kentekenregister opgespoord

Maar het zou best kunnen dat de tankhouder bijv via email gelijk een vordering kan indienen bij het incasso-bureau en het beeldmateriaal pas later opgestuurd wordt of als dit pas nodig is. Misschien is er gewoon een tik/schrijffout gemaakt, heb weleens gezien dat een pomphouder een kenteken op een briefje schreef omdat diegene zich verdacht gedroeg.

Misschien is het beeldmateriaal niet eens ingekeken.
.
pi_120081678
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:29 schreef koekwausss het volgende:
Wat een Einstein ben jij :')
pi_120082138
quote:
13s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:04 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wat een Einstein ben jij :')
Zo is het wel grote vriend. Kijk maar naar andere landen in deze wereld.

Wij zijn makke schapen. Euro accijns op een liter, NP.
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:24:03 #38
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120082325
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:29 schreef Gutz het volgende:
Neem eerst 'ns even contact op met het betreffende tankstation.
Of eigenlijk gewoon met het incassobureau.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef Fer het volgende:
Terugsturen dat je daar nog nooit op dat tankstation bent geweest en ook niet hebt getankt. Dat het waarschijnlijk op een vergissing berust en dat je graag foto/filmmateriaal wilt zien.

Ja commerciele incassobedrijven mogen dit doen, de pomphouder hoeft niet naar de politie hiervoor. Er is een wetswijziging geweest zodat bepaalde deurwaarders het kentekenregister hiervoor mogen inzien.
Nou ja, dat dus.

Ik zou zeker niet meteen in de auto stappen en naar Pijnacker rijden.

Wel na het bellen even schriftelijk bevestigen wat je hebt verteld; desnoods via de mail.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120083090
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:02 schreef sinepedraap het volgende:
Hallo,

Ik moet dit topic maken voor m'n meisje en d'r ma maar ze kregen dus een brief een boete eigenlijk van het incassobureau dat er 21 euro betaald moet worden voor doorrijden bij het tanken zonder te betalen..

Maar ze zijn er natuurlijk nog nooit geweest. Het heen en terug naar dat tankstation rijden alleen al meer dan 21 euro dus ja wtf :')

Er moet binnen 4 dagen betaald worden maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren want ja flikker op waren wij niet..

Ik zelf zat te denken aan een storing of zo? Misschien sneeuw drap op het kenteken o.i.d...

Of natuurlijk keiharde kentekenfraude met misschien zelfs dezelfde merk, type en kleur auto... Het is natuurlijk het meest extreme geval maar je weet maar nooit en kan net pech hebben. Heb er zelf geen verstand van of dit vaak voorkomt. Lijkt me niet voor dat bedrag iig wie doet zoiets nou. Doet gewoon denken aan een fout.

Maar goed wat moet je nu dus doen?

Ik zelf dacht aan foto's opvragen en als deze duidelijk zijn (dus echt van alle camera's voor en achterkant) eventueel naar de politie dat je auto dus een kloon heeft.

Is het ook nog aan te raden om bij het tankstation zelf langs te gaan of maandag gewoon dat incassobureau bellen, vragen om bewijs en ja graag hoor ik adviezen want we hebben geen idee wat of waarom :P
Niks doen. Bewijslast ligt bij de andere partij. Je was het niet dus kunnen ze nooit bewijzen dat jij het wel was. Incasso bureau kan lullen wat het wil, ze kunnen je niks maken. Een deurwaarder heeft een executoriale titel nodig, alleen te verkrijgen bij de rechter. Dan zal het dus tot een zaak komen en zal niet bewezen kunnen worden dat jij het was.

Praktisch advies: Gewoon even bellen of langsgaan bij de eigenaar van het betreffende tankstation. dit soort dingen zijn vaak simpel op te lossen, maar mensen gaan vaak direct zwaarwichtig denken als er dergelijke brieven bij ze op de mat belanden. Zaken zijn vaak op een veel informelere manier af te handelen dan je in eerste instantie zou denken. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2012 19:51:53 ]
pi_120107107
Lieve meneer de INCASSO

Ik WAS HET NIET. Graag hoor ik van u waarom u DENKT VAN WEL.

Liefs,

ROSEPETALS.

Het liefst met wat getekende hartjes en bloemetjes er omheen :7
  zondag 9 december 2012 @ 15:56:49 #41
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120109952
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:48 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Niks doen. Bewijslast ligt bij de andere partij. Je was het niet dus kunnen ze nooit bewijzen dat jij het wel was. Incasso bureau kan lullen wat het wil, ze kunnen je niks maken. Een deurwaarder heeft een executoriale titel nodig, alleen te verkrijgen bij de rechter. Dan zal het dus tot een zaak komen en zal niet bewezen kunnen worden dat jij het was.

Praktisch advies: Gewoon even bellen of langsgaan bij de eigenaar van het betreffende tankstation. dit soort dingen zijn vaak simpel op te lossen, maar mensen gaan vaak direct zwaarwichtig denken als er dergelijke brieven bij ze op de mat belanden. Zaken zijn vaak op een veel informelere manier af te handelen dan je in eerste instantie zou denken. :)
Wat een bullshit advies. Ze hebben toch je kenteken grapjas, dus bewijs dat jij er was. Bij de rechter ga je echt voor het gaas met 'ik was het echt niet!'' :') Er is blijkbaar sprake van diefstal van kentekenplaten of een aflees fout.

Brief terug schrijven naar incasso boer:

Expliciet vermelden dat de vordering betwist.

Dat je niet getanked hebt daar, nog nooit op dat station geweest bent en graag het beeldmateriaal wilt zien waaruit blijkt dat jij getankt hebt daar. Mogenlijk is er sprake van een verkeerd gelezen kenteken of valse kentekenplaten, en dat wil je graag kunnen bepalen adh beeldmaterial ivm het doen van een aangifte daarvan.

Kloppen de kleur + merk 1:1 met wat er in het kentekenregister staat?
(check even bij https://ovi.rdw.nl) Ik vermoed dat de pomp alleen kenteken heeft doorgegeven en dat de rest bij het RDW vandaan komt.

Als er een foto komt waar jij en jouw auto niet op staan, maar wel jouw kenteken, dan _moet_ je aangifte doen. Het beste kan je dan ook je platen beschadigen, dan kan je nieuwe laten maken met een 1tje erop. Want er zal nog wel meer post komen :) Die aangifte stuur je dan door naar die incasso club met de melding dat je verwacht dat de zaak daarmee is afgedaan.

Trouwens is het wel handig om even te checken of niemand de auto geleend heeft op die dag, en of je kentekenplaten er nog op zitten. Zonde als het wel klopt en je ineens met een betekening a 90, - zit + een gang naar de rechter ;)
Dum de dum
  zondag 9 december 2012 @ 16:15:43 #42
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120110794
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:37 schreef CafeRoker het volgende:
Lieve meneer de INCASSO

Ik WAS HET NIET. Graag hoor ik van u waarom u DENKT VAN WEL.

Liefs,

ROSEPETALS.

Het liefst met wat getekende hartjes en bloemetjes er omheen :7
Haha :D !

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:56 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Wat een bullshit advies. Ze hebben toch je kenteken grapjas, dus bewijs dat jij er was. Bij de rechter ga je echt voor het gaas met 'ik was het echt niet!'' :') Er is blijkbaar sprake van diefstal van kentekenplaten of een aflees fout.

Dat je niet getanked hebt daar, nog nooit op dat station geweest bent en graag het beeldmateriaal wilt zien waaruit blijkt dat jij getankt hebt daar. Mogenlijk is er sprake van een verkeerd gelezen kenteken of valse kentekenplaten, en dat wil je graag kunnen bepalen adh beeldmaterial ivm het doen van een aangifte daarvan.

(check even bij https://ovi.rdw.nl) Ik vermoed dat de pomp alleen kenteken heeft doorgegeven en dat de rest bij het RDW vandaan komt.

Als er een foto komt waar jij en jouw auto niet op staan, maar wel jouw kenteken, dan _moet_ je aangifte doen. Het beste kan je dan ook je platen beschadigen, dan kan je nieuwe laten maken met een 1tje erop. Want er zal nog wel meer post komen :) Die aangifte stuur je dan door naar die incasso club met de melding dat je verwacht dat de zaak daarmee is afgedaan.

Trouwens is het wel handig om even te checken of niemand de auto geleend heeft op die dag, en of je kentekenplaten er nog op zitten. Zonde als het wel klopt en je ineens met een betekening a 90, - zit + een gang naar de rechter ;)
Ik heb een mailtje verstuurd aan het incassobureau dus ik wacht nog even het antwoord af :)
Maar sowieso dat het niet onze auto was, wij lenen die nooit uit.

Dankjewel voor alle adviezen O+
  zondag 9 december 2012 @ 16:18:22 #43
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120110893
Alle verzonden mail bewaren; alle ontvangen mail bewaren (printen!)

Liefst alles per post.
Dum de dum
pi_120111668
Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt!
Misschien nog handig: wat is het emailadres waar deze mail vandaan komt? En dan bedoel ik meer het gedeelte achter de @.
pi_120111985
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:18 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Zo is het wel grote vriend. Kijk maar naar andere landen in deze wereld.

Wij zijn makke schapen. Euro accijns op een liter, NP.
Ach, doen we de accijns toch gewoon op 0. En dan de inkomstenbelasting gewoon 7% omhoog.
pi_120112052
quote:
Ik vermoed dat de pomp alleen kenteken heeft doorgegeven en dat de rest bij het RDW vandaan komt.

Dat denk ik ook, pomphouder heeft alleen het kenteken opgeschreven en doorgeven. Dus inzage in de videobeelden vragen of vragen of ze het eerst willen checken.

Als je helemaal niets doet we komen er pas bij de rechter erachter dat het bijvoorbeeld om een vergissing betreft, kan het zijn dat je er niet zonder kosten afkomt. Trouwens als je niet reageert op de dagvaardig wordt veroordeeld bij verstek.
.
  zondag 9 december 2012 @ 16:56:09 #47
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120112531
Geachte *******,

Uw vordering inzake dossiernummer ******* is onjuist. Ik heb niet op 06/12/2012 getankt te Pijnacker bij uw client Achilles brandstoffen.
Mijn voertuig is van het merk ******* en vermoed dat het kenteken dat u geregistreerd heeft ofwel onjuist is afgelezen dan wel vals is. Mijn kenteken is namelijk inderdaad ********.
Het is ook uitgesloten dat de auto geleend is, gelieve uw (beeld)materiaal nader te inspecteren en mij per ommegaande een conclusie van uw onderzoek te doen toekomen.

Hoogachtend,

Rosie van FOK! O+

Dit heb ik gestuurd. Special thnx aan de FOK!er die deze mail voor mij heeft uitgetikt :D

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:35 schreef Thrasyllus het volgende:
Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt!
Misschien nog handig: wat is het emailadres waar deze mail vandaan komt? En dan bedoel ik meer het gedeelte achter de @.
Ja van het incassobureau zelf.
pi_120135807
Van de site:

Doorrijders komen stil te staan
Tanken zonder te betalen. Drie op de vier pomphouders krijgen er jaarlijks mee te maken. Ondanks alle camera's en andere beveiligingsmaatregelen.

Groenewegen en Partners kan ervoor zorgen dat uw financiële schade tot een minimum wordt beperkt. In samenwerking met de Rijksdienst voor het Wegverkeer kunnen we snel autokentekens opvragen en de eigenaar traceren. Binnen 48 uur krijgt de ‘zwarttanker’ een ingebrekestelling in de brievenbus en zo kan de openstaande benzinerekening alsnog worden geďncasseerd.
pi_120136879
quote:

[..]

Aan mijn advies is niks 'bullshit'. Wat kan een incassobureau doen? Ze sturen je een aantal aanmaningen en vervolgens? Juist, sturen ze een deurwaarder langs. Een deurwaarder kan echter niet zomaar een huis leeghalen om de vordering te verhalen. Die heeft daarvoor een executoriale titel nodig die in dit geval alleen door een rechter gegeven kan worden. Wat zal een rechter dan doen? Direct zo'n machtiging geven? Nee...die doet eerst nog wat onderzoek en dat onderzoek zal uitwijzen dat jij het niet was. Immers, ze zullen op z'n minst jouw kant van het verhaal willen horen, kijken of het kenteken strookt met jouw auto etc. M'n punt is...ze kunnen het niet bewijzen en dat is precies wat jij ook zegt met het aanvragen van foto's etc., alleen doe jij het bij het incassobureau.

Verder adviseerde ik gewoon om een mailtje te sturen. Simple as that. Ik zeg alleen hoe de verdere gang van zaken zal zijn en dat ze zich ook daar niet zo druk om hoeft te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2012 01:18:00 ]
  maandag 10 december 2012 @ 01:22:26 #50
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120136979
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:35 schreef Flurry het volgende:
Ik bedoel dat dit misschien niet van Groenewegen komt, maar van iemand die hun naam gebruikt en een eigen rekeningnummer. Zou ze maandag even bellen.
Dit vermoeden krijg ik dus ook. Het lijkt me een oplichtersbrief onder de naam van Groenewegen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120137842
Ik vind 21 euro wel een vreemd bedrag overigens. Voor een boete is dat erg laag en ze zullen toch niet alleen de kosten voor het tanken in rekening brengen lijkt me?
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † maandag 10 december 2012 @ 03:20:20 #52
25682 2cv
Niet subtiel
pi_120137911
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:56 schreef rosepetals het volgende:
Geachte *******,

Uw vordering inzake dossiernummer ******* is onjuist. Ik heb niet op 06/12/2012 getankt te Pijnacker bij uw client Achilles brandstoffen.
Mijn voertuig is van het merk ******* en vermoed dat het kenteken dat u geregistreerd heeft ofwel onjuist is afgelezen dan wel vals is. Mijn kenteken is namelijk inderdaad ********.
Het is ook uitgesloten dat de auto geleend is, gelieve uw (beeld)materiaal nader te inspecteren en mij per ommegaande een conclusie van uw onderzoek te doen toekomen.

Hoogachtend,

Rosie van FOK! O+

Dit heb ik gestuurd. Special thnx aan de FOK!er die deze mail voor mij heeft uitgetikt :D

[..]

Ja van het incassobureau zelf.
Ik zou niet eens laten weten wat het merk + kenteken + kleur etc. van jouw auto zijn. Je moet ze niet teveel informatie geven, laat ze maar werken voor hun geld.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_120138837
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 03:20 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik zou niet eens laten weten wat het merk + kenteken + kleur etc. van jouw auto zijn. Je moet ze niet teveel informatie geven, laat ze maar werken voor hun geld.
Die gegevens toveren ze met 2 keer klikken zo boven water :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 10 december 2012 @ 06:50:14 #54
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_120138861
Raar ook om als je tankt zonder te betalen, maar voor 21 euro te tanken? Das 1/3 tank ofzo.
It's okay to be white
  maandag 10 december 2012 @ 07:09:08 #55
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120138935
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 06:50 schreef Chokeme het volgende:
Raar ook om als je tankt zonder te betalen, maar voor 21 euro te tanken? Das 1/3 tank ofzo.
Ja terwijl ik een stuk van Pijnacker weg woon :D Maar met de incassokosten en alles moet ik dan 65 euro betalen ofzo :(

Ik verwacht ook wel een dikke vette excuus brief.
pi_120138952
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 06:50 schreef Chokeme het volgende:
In een moment van verstrooidheid kan veel gebeuren, wat dat betreft is het niet raar.
Het wil ook niet zeggen dat de persoon die getankt heeft een benzinedief is.

En ja incassobureaus krijgen die gegevens tegenwoordig gelijk, tanken zonder te betalen is geen prioriteit voor de politie in het algemeen.

Wat overigens niet zegt dat het een leesfout van de tankhouder kan zijn.
pi_120138972
Kun je bewijzen waar je wél was op dat moment?
Dat je bijvoorbeeld binnen een kwartier ergens gepind hebt op ruime afstand van dat tankstation?
pi_120139138
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 07:17 schreef lezzer het volgende:
Dat je bijvoorbeeld binnen een kwartier ergens gepind hebt op ruime afstand van dat tankstation?
Je kijkt teveel CSI. Sowieso kan iemand anders (vriendin of goede vriend) gepind hebben met de pas. Gelukkig is TS onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dus zij moeten aantonen dat hij tankte itt TS die moet aantonen dat hij niet tankte.

TS kan ook even het incassobureau zelf bellen om te vragen of er hiervan akte is gemaakt. Zo niet dan is er met zekerheid sprake van fraude. Is dat wel zo dan ligt de fout bij het incassobureau of pomphouder. Of iemand heeft gejoyride ;)

Maar die brief lezende ben ik ervan overtuigd dat die niet rechtstreeks afkomstig is van groenewegen; amateuristische brief.
I feel kinda Locrian today
pi_120139181
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 07:17 schreef lezzer het volgende:
Zegt natuurlijk niks over het feit of er met die auto is doorgereden, want ook iemand anders kan in TS zijn auto hebben gereden. Brengt ons tot de vraag wie er verantwoordelijk is bij doorrijden, lijkt me niet automatisch de kentekenhouder?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120139349
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 07:48 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Zegt natuurlijk niks over het feit of er met die auto is doorgereden, want ook iemand anders kan in TS zijn auto hebben gereden.
Zei ik dat? Dat dat zou aantonen dat het niet gebeurd is? Het zou kúnnen aantonen dat het niet TS is die door rijdt.
quote:
Brengt ons tot de vraag wie er verantwoordelijk is bij doorrijden, lijkt me niet automatisch de kentekenhouder?
Kentekenhouder is verantwoordelijk voor de auto neem ik aan.
Dus, dan gaat het misschien toch best wel tellen waar je dan wél was, als je niet bij die pomp was.
In ieder geval wel als je kentekenfraude wilt aantonen.
pi_120141030
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 03:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vind 21 euro wel een vreemd bedrag overigens. Voor een boete is dat erg laag en ze zullen toch niet alleen de kosten voor het tanken in rekening brengen lijkt me?
Ik heb ook wel eens getankt voor 21 euro, een volle tank kost mij rond de 50 euro en ik heb wel eens voor een vakantie 'bijgetankt' zodat ik niet onderweg nog hoefde te tanken. Niet zo heel raar dus.

Daarnaast sturen ze je altijd eerst een mogelijkheid tot betalen voordat ze je een boete geven, iedereen kan wel eens wegrijden zonder te betalen als je er niet bij stil staat. Of bijvoorbeeld een fout van de pompbediende, heb ik ook wel eens gehad, heb ik de verkeerde pomp betaald terwijl ik de juiste pomp aangaf.. Ik kwam er gelukkig op tijd achter maar alles kan gebeuren.
Fuck the EBU
pi_120141563
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:09 schreef lezzer het volgende:

[..]

Zei ik dat? Dat dat zou aantonen dat het niet gebeurd is? Het zou kúnnen aantonen dat het niet TS is die door rijdt.

[..]

Kentekenhouder is verantwoordelijk voor de auto neem ik aan.
Dus, dan gaat het misschien toch best wel tellen waar je dan wél was, als je niet bij die pomp was.
In ieder geval wel als je kentekenfraude wilt aantonen.
Dan moet je aantonen dat je auto ergens anders was, niet dat jij zelf ergens anders was. Lekker makkelijk, ga ik ergens pinnen en laat ik een vriend mijn auto aftanken en wegrijden.
'And I called your name,
pi_120141671
tvp
pi_120141786
Ben benieuwd hoe het afloopt.

Hekel aan incassobureaus, voornamelijk door alle mooie verhalen op het fok forum.
pi_120147593
Vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Bleek de auto voor mijn auto dit te hebben gedaan..

(er was diesel getankt, terwijl mijn auto op Benzine rijd).
Maar goed vraag om bewijslast.. dit moeten ze kunnen overleggen.
pi_120148341
Lullig wordt het als ze echt met gekopieerde platen rijden in eenzelfde merk/kleur, en er zijn fotos van.
Dan is het hopen dat je inderdaad aan kan tonen dat jij en je auto ergens anders waren.
'And I called your name,
  † In Memoriam † maandag 10 december 2012 @ 23:09:48 #67
25682 2cv
Niet subtiel
pi_120173254
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 06:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Die gegevens toveren ze met 2 keer klikken zo boven water :')
... dus ?

Los daarvan: de gegevens kloppen niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_120175669
Dus donderdag om 17:43 s'avonds wordt er schijnbaar getankt zonder te betalen. Op vrijdag wordt daar door een incassobureau een brief over gestuurd die op maandagochtend al bij TO zn schoonmoeder op de mat ligt....
Ik geloof heel veel, maar niet dat zn groot incassobureau zo snel kan. Binnen een dag is de vordering binnen gekomen én de brief al de deur uit....
pi_120178986
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:02 schreef boarn het volgende:
Dus donderdag om 17:43 s'avonds wordt er schijnbaar getankt zonder te betalen. Op vrijdag wordt daar door een incassobureau een brief over gestuurd die op maandagochtend al bij TO zn schoonmoeder op de mat ligt....
Ik geloof heel veel, maar niet dat zn groot incassobureau zo snel kan. Binnen een dag is de vordering binnen gekomen én de brief al de deur uit....
Ja dat gaat inderdaad zo snel.
Google er maar op.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:23:11 #70
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120179450
Heb nog steeds geen reactie mogen ontvangen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:30:59 #71
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120180473
Bel ze anders even of dit dossier überhaubt bij hen bekend is. De brief is zo raar dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat die echt van dat bureau komt. En zo wel, dan weet je meteen met wat voor mensen je te maken hebt :')
pi_120180758
Nooit betalen, wachten op een rechtszaak als die er al komt. Zij zullen met bewijs moeten komen dus als het echt zo is kom je er gewoon mee weg en laat je hen ook nog met de proceskosten zitten.
pi_120181803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:43 schreef Bonque54 het volgende:
Nooit betalen, wachten op een rechtszaak als die er al komt. Zij zullen met bewijs moeten komen dus als het echt zo is kom je er gewoon mee weg en laat je hen ook nog met de proceskosten zitten.
En wat als er nou fotos zijn van zelfde type auto met gekloonde platen?
Dan mag je hopen dat je overtuigend bewijs hebt dat je auto ergens anders was.
'And I called your name,
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:49:46 #74
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120182589
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En wat als er nou fotos zijn van zelfde type auto met gekloonde platen?
Dan mag je hopen dat je overtuigend bewijs hebt dat je auto ergens anders was.
Wij hebben nogal een aparte kleur auto die je minder vaak ziet. Dus dat scheelt.
pi_120182699
@me_wesley

haha doemdenker, ik denk niet dat er FBI praktijken aan de gang zijn hoor met een dergelijk klein bedragje.
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:54:15 #76
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120182735
Als je pas bij de rechter in verweer komt dan ga je geheid voor de kosten deurwaarder en rechtzaak voor et gaas. Daar is de beste man cq. vrouw niet van gecharmeerd.
Dum de dum
pi_120182771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:53 schreef Bonque54 het volgende:
@me_wesley

haha doemdenker, ik denk niet dat er FBI praktijken aan de gang zijn hoor met een dergelijk klein bedragje.
Neu, lijkt me ook niet. FBIpraktijken valt mee, het komt vaker voor dan je denkt. Dan mag je opeens een heleboel boetes aanvechten ;)
'And I called your name,
pi_120184627
Vermoed dat het neppers zijn die gebruikmaken van de naam van Groenewegen. Komt veel voor.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:00:58 #79
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120196175
Brief ontvangen:

In bovengenoemde zaak hebben wij van u een inhoudelijke reactie ontvangen.
De reactie hebben wij doorgestuurd aan onze cliente voor commentaar.
Na beoordeling van uw reactie door cliente ontvangt u ons bericht.
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:36:23 #80
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_120213964
Zelf bij de Shell gewerkt, waar ik weet dat bij de getankte kosten, er ook nog 37,95 aan administratiekosten overheen gaan. Staat ook duidelijk op het doorrijders formulier die ingevuld moet worden door een van de medewerkers die op dat moment afslaat en aan t werk is.

Ik ben nieuwsgierig :)
Tadumtiedum.
pi_120218771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:36 schreef Djurres het volgende:
Zelf bij de Shell gewerkt, waar ik weet dat bij de getankte kosten, er ook nog 37,95 aan administratiekosten overheen gaan. Staat ook duidelijk op het doorrijders formulier die ingevuld moet worden door een van de medewerkers die op dat moment afslaat en aan t werk is.

Ik ben nieuwsgierig :)
Ik heb daar ook gewerkt :P Zo ging dat inderdaad ja. Altijd nog een paar minuten die pomp laten staan, voor als ze het daadwerkelijk vergeten waren en nog terugkwamen. Gebeurde nog best vaak. Of mensen die hun portemonnee waren vergeten :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_120219851
áls je het al zou doen, doe je het niet voor 21 euro.

Gewoon even bellen, kijken wat erachter zit. En als het heel lastig wordt: politie. Laat hun maar bewijzen dat jij het was.

Of werkt het met dit soort dingen obv kentekenhouder?
  woensdag 12 december 2012 @ 10:59:22 #83
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120221936
Maar natuurlijk TS. Niemand heeft ooit iets gedaan. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120224036
Je bent nog vergeten ze te sommeren je persoonsgegevens uit hun administratie te verwijderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:31:40 #85
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120587794
Nou, kleine update dan maar, al is er eigenlijk niks te vertellen. Ik hoor namelijk niks meer van dit bedrijf, de laatste brief was van hun kant, die heb ik hierboven gepost. Die paar regeltjes.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:00 schreef rosepetals het volgende:
In bovengenoemde zaak hebben wij van u een inhoudelijke reactie ontvangen.
De reactie hebben wij doorgestuurd aan onze cliente voor commentaar.
Na beoordeling van uw reactie door cliente ontvangt u ons bericht.
Dit dus.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 december 2012 @ 09:36:44 #86
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120587913
10 dagen is niks. Vanwaar de haast. :').
pi_120588175
Mensen mensen...

Dit is geen strafzaak, maar een civiele zaak. Je kan dus niet in bezwaar gaan, geen foto's opvragen en als je niks doet ben je sowieso de lul en wijst de rechter de vordering sowieso toe.
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:52:31 #88
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120588313
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:47 schreef Yreal het volgende:
Mensen mensen...

Dit is geen strafzaak, maar een civiele zaak. Je kan dus niet in bezwaar gaan, geen foto's opvragen en als je niks doet ben je sowieso de lul en wijst de rechter de vordering sowieso toe.
En anders lees je het topic nog een keer :)
Dum de dum
pi_120588370
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:52 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

En anders lees je het topic nog een keer :)
In reactie op iedereen die foto's wil opvragen, in bezwaar gaan en het advies geeft om vooral het op een rechtzaak uit te laten draaien.
pi_120588567
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:47 schreef Yreal het volgende:
Mensen mensen...

Dit.
Leesvoer dat de bewijslast nu bij de kentekenhouder ligt
pi_120588607
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit.
Leesvoer dat de bewijslast nu bij de kentekenhouder ligt
Gelukkig dat er hier nog wel mensen zitten die dat snappen O+

en dan ga ik toch mijn tentamen burgerlijk procesrecht keihard verneuken zo :9~
pi_120588744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gelukkig dat er hier nog wel mensen zitten die dat snappen O+

en dan ga ik toch mijn tentamen burgerlijk procesrecht keihard verneuken zo :9~
Als het relevante verschil tussen deze zaak en leesvoer niet zit ben je ook nog niet aan een voldoende toe.
pi_120588812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het relevante verschil tussen deze zaak en leesvoer niet zit ben je ook nog niet aan een voldoende toe.
TS moet de vordering betwisten. Als ze naar de rechter gaan en er staat een kloonauto op de camera heb je sowieso verloren.
pi_120588887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wanneer is dit een stafzaak geworden dan precies?
pi_120589018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

TS moet de vordering betwisten. Als ze naar de rechter gaan en er staat een kloonauto op de camera heb je sowieso verloren.
TS betwist dat de auto er überhaupt geweest is, dat is heel wat anders dan betwisten dat je aansprakelijk bent voor het tanken zonder betalen met een auto die op je naam staat.
pi_120589050
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

TS betwist dat de auto er überhaupt geweest is, dat is heel wat anders dan betwisten dat je aansprakelijk bent voor het tanken zonder betalen met een auto die op je naam staat.
Maarja, als je tegen een rechter zegt : daar was ik heul niet :(

zegt de rechter : Ja, dikke lul :W
pi_120589136
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maarja, als je tegen een rechter zegt : daar was ik heul niet :(

zegt de rechter : Ja, dikke lul :W
Nee, de bewijslast dat er een vordering is ontstaan op TS door het bijtanken van diens auto ligt bij eiser.
pi_120589221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, de bewijslast dat er een vordering is ontstaan op TS door het bijtanken van diens auto ligt bij eiser.
De eiser laat dan een foto/video zien met daarop het kenteken. Dat is genoeg. Aangezien je in Nederland als kentekenhouder ten alle tijden aansprakelijk bent tenzij anders is aan te tonen door kentekenhouder.
pi_120589280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De eiser laat dan een foto/video zien met daarop het kenteken. Dat is genoeg.
Dat maakt je leesvoer niks relevanter. En die foto moet dan wel aantonen dat het de auto van TS was.
pi_120589340
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

TS voert een ja, maar verweer en moet dus zijn eigen stelling bewijzen. De eiser zal echt wel camera beelden oid hebben.
pi_120589372
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat maakt je leesvoer niks relevanter. En die foto moet dan wel aantonen dat het de auto van TS was.
de kentekenplaat? :')
pi_120589541
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het leesvoer is wel relevant omdat je alleen met een ja-maar dat was ik niet argument bij de rechtbank niks opschiet. Jij moet aannemenlijk kunnen maken dat jij het inderdaad niet was.
pi_120589590
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

TS voert een ja, maar verweer en moet dus zijn eigen stelling bewijzen. De eiser zal echt wel camera beelden oid hebben.
En dan is de vraag natuurlijk wat daarop te zien is. Misschien is de vordering wel gebaseerd op dat de pomphouder het kenteken heeft opgeschreven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

de kentekenplaat? :')
Op een ander type auto met een andere kleur? Bijvoorbeeld. Was die wel goed leesbaar?

Het maakt het leesvoer nog steeds niet relevant.
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:42:16 #104
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120589666
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:33 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

die dure prijzen breken je op inderdaad

Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_120589671
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dan is de vraag natuurlijk wat daarop te zien is. Misschien is de vordering wel gebaseerd op dat de pomphouder het kenteken heeft opgeschreven.
Ga er nou maar vanuit dat ze beelden hebben als ze zo zeker van hun zaak zijn.
quote:
[..]

Op een ander type auto met een andere kleur? Bijvoorbeeld. Was die wel goed leesbaar?
Dat is je enige zinnige verweer, maar tegenwoordig klonen ze je auto gewoon.
quote:
Het maakt het leesvoer nog steeds niet relevant.
Tuurlijk wel. het gaat om wat er onder de casus ligt.
pi_120589951
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat TS de waarheid spreekt. Dan moet er dus ergens iets fout zitten tussen de feiten en de waarneming van de pomp. Verder zegt het zeker van zijn zaak zijn van een incassobureau heel erg weinig, en lijkt me niet onwaarschijnlijk dat slechts het kenteken wordt genoteerd en het type auto daar dan automatisch bij wordt gezocht. Ook zijn de camerabeelden niet altijd even hoogwaardig.

quote:
Dat is je enige zinnige verweer, maar tegenwoordig klonen ze je auto gewoon.
Of ze gebruiken gewoon een kentekenplaat omdat het zo opvalt als je zonder rijdt.

quote:
Tuurlijk wel. het gaat om wat er onder de casus ligt.
Het verweer 'het was iemand anders met mijn auto' is heel wat anders dan 'mijn auto is daar nooit geweest'.
pi_120590217
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat TS de waarheid spreekt. Dan moet er dus ergens iets fout zitten tussen de feiten en de waarneming van de pomp. Verder zegt het zeker van zijn zaak zijn van een incassobureau heel erg weinig, en lijkt me niet onwaarschijnlijk dat slechts het kenteken wordt genoteerd en het type auto daar dan automatisch bij wordt gezocht. Ook zijn de camerabeelden niet altijd even hoogwaardig.

[..]

Of ze gebruiken gewoon een kentekenplaat omdat het zo opvalt als je zonder rijdt.

[..]
je moet dus weten wat ze hebben aan bewijs om je te kunnen verweren
quote:
Het verweer 'het was iemand anders met mijn auto' is heel wat anders dan 'mijn auto is daar nooit geweest'.
Zelfde rechtsgevolg
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:25:12 #108
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120590964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:03 schreef Yreal het volgende:

Zelfde rechtsgevolg
Bullshit.

Als er beeldmateriaal is dat ik niet sta te tanken hoe wil je dat dan aandragen in een rechtzaak dat ik er wel voor moet betalen? Dat er toevallig een auto naast staat met mijn kenteken?
Dum de dum
pi_120591007
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

je moet dus weten wat ze hebben aan bewijs om je te kunnen verweren
Dat is wel handig ja. Maar tot die tijd proberen zij gewoon betaling te krijgen.

quote:
Zelfde rechtsgevolg
Tja, als je het verschil niet ziet tussen beide zaken dan is dat de conclusie. Maar ja, met verkeerde aannames krijg je verkeerde conclusies.
pi_120594275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:25 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Bullshit.

Als er beeldmateriaal is dat ik niet sta te tanken hoe wil je dat dan aandragen in een rechtzaak dat ik er wel voor moet betalen? Dat er toevallig een auto naast staat met mijn kenteken?
Uuuh... Ja?
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:05:58 #111
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120594308
Op welke grond dan? Omdat het in een auto die op de mijne leek werd gegooid? :')
Dum de dum
pi_120594315
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is wel handig ja. Maar tot die tijd proberen zij gewoon betaling te krijgen.

[..]

Tja, als je het verschil niet ziet tussen beide zaken dan is dat de conclusie. Maar ja, met verkeerde aannames krijg je verkeerde conclusies.
Behalve dat ze de rechter wat bewijs geven en tenzij weerlegt winnen ze.
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:29:38 #113
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_120595014
Heb ook jaren terug bijna problemen bij een pomp gehad.

Ik was gewend dat je na het tanken naar de parkeerplaats naast het 'huisje' rijdt en daar je auto parkeert. Vervolgens ga je betalen.

Op die manier kan de volgende alvast gaan tanken.

Maar dat zorgde toen voor veel paniek, want de teller op de pomp wordt automatisch gereset als de volgende gaat tanken en dan kunnen ze je bedrag niet meer zien en kunnen ze je niet meer aanslaan en kan je niet meer afrekenen. Paniek, peeuw peeuw.

Geef mij maar lekker onbemand & betalen aan de paal. Geen gezeik.

Alleen zijn de nieuwe palen ook weer dom gemaakt.
Eén paal voor alle pompen waar je na afloop je betaalbewijs kan opvragen zonder de pas te gebruiken.
Klik op bon en vervolgens op het pompnummer. Je kan zo van alle pompen die recent getankt hebben de bon opvragen. Werkt wel lekker voor het sparen van de spaarpunten die op de bon worden afgedrukt ;)
pi_120598581
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:05 schreef Fe2O3 het volgende:
Op welke grond dan? Omdat het in een auto die op de mijne leek werd gegooid? :')
Als kenteken , merk, type, kleur kloppen verlies je ja. Daarom moet ts dit dus niet op een rechtzaak laten uitkomen.
pi_120598969
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Uuuh... Ja?
Dat het met de auto van TS gebeurde betekent nog niet dat TS zelf ook tankte. Kan iemand zijn de de auto geleend heeft, of iemand met valse platen. Als er op de beelden een ander persoon staat dan TS kan TD natuurlijk niet aansprakelijk worden gehouden.
'And I called your name,
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:23:55 #116
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120599198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou sowieso dat wij het niet waren, zijn zelfs nog nooit in die plaats geweest. De auto hebben we ook nog nooit uitgeleend en zeker niet die dag.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als kenteken , merk, type, kleur kloppen verlies je ja. Daarom moet ts dit dus niet op een rechtzaak laten uitkomen.
Sowieso dat dit niet het geval is. Wij hebben een aparte kleur auto die je zelden ziet, en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand bewust onze auto gaat klonen om vervolgens voor 21 euro benzine te stelen :D
pi_120599681
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:23 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Nou sowieso dat wij het niet waren, zijn zelfs nog nooit in die plaats geweest. De auto hebben we ook nog nooit uitgeleend en zeker niet die dag.

[..]

Sowieso dat dit niet het geval is. Wij hebben een aparte kleur auto die je zelden ziet, en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand bewust onze auto gaat klonen om vervolgens voor 21 euro benzine te stelen :D
Tot de incassoboer inhoudelijk reageert moet je alle opties open houden.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:39:11 #118
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120599773
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Tot de incassoboer inhoudelijk reageert moet je alle opties open houden.
Nou ik verwacht wel een sorry brief binnenkort ja :P
pi_120600046
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:39 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Nou ik verwacht wel een sorry brief binnenkort ja :P
Ik hoop het voor je. Wat ga je doen als het wel dezelfde auto+kleur blijkt?
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:46:42 #120
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120600102
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan ken ik wel een advocaat die wil helpen maar zover komt het vast niet.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:35:15 #121
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120620141
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan is er dus beeldmateriaal, waar TS dus blijkbaar niet op staat. Dus is de auto gekloond, moet TS aangifte gaan doen en vangen ze bot bij de rechter.

Als er geen beeld materiaal is dan is er uberhaupt al geen zaak, iedereen kan wel kentekens gaan opzoeken bij de RDW.
Dum de dum
pi_120629270
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:35 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dan is er dus beeldmateriaal, waar TS dus blijkbaar niet op staat. Dus is de auto gekloond, moet TS aangifte gaan doen en vangen ze bot bij de rechter.

Als er geen beeld materiaal is dan is er uberhaupt al geen zaak, iedereen kan wel kentekens gaan opzoeken bij de RDW.
Het gaat dan ook om de eigenaar van de auto.
pi_120629303
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:35 schreef Fe2O3 het volgende:

iedereen kan wel kentekens gaan opzoeken bij de RDW.
Neehoor
pi_120629340
Voor zover ik weet ben je in dit soort dingen als kentekenhouder niet eens aansprakelijk, ze moeten ook bewijzen dat jij als persoon het bent.

Dus inderdaad bezwaar indienen/incasso bureau bellen en zeggen dat je het niet was.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120629404
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:04 schreef shazaam het volgende:
Voor zover ik weet ben je in dit soort dingen als kentekenhouder niet eens aansprakelijk, ze moeten ook bewijzen dat jij als persoon het bent.

Dus inderdaad bezwaar indienen/incasso bureau bellen en zeggen dat je het niet was.
je kan niet in bezwaar tegen dit soort dingen :|W
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:30:37 #126
192798 gnimmel
Gnimmel all the way!
pi_120629799
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Neehoor
Ja hoor.
Gnimmeltje gnimmeltje aan de wand...
pi_120629828
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:30 schreef gnimmel het volgende:

[..]

Ja hoor.
Waar precies staan de naw gegevens?
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:08:01 #128
192798 gnimmel
Gnimmel all the way!
pi_120630440
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waar precies staan de naw gegevens?
Je zei kentekens opzoeken, niet adresgegevens.
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:35:11 #129
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120631030
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:08 schreef gnimmel het volgende:

[..]

En als pomphouder mag je via een deurwaarder de NAW gegevens opvragen van kentekens die wegrijden zonder te betalen :)
Dum de dum
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:38:00 #130
192798 gnimmel
Gnimmel all the way!
pi_120631099
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:35 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

En als pomphouder mag je via een deurwaarder de NAW gegevens opvragen van kentekens die wegrijden zonder te betalen :)
Maar dat ontken ik ook niet ;)
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:59:44 #131
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120631733
Nee maar ik denk dat onze kapitein zijn mening daarover mag storneren ;)
Dum de dum
pi_120632613
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Nee maar ik denk dat onze kapitein zijn mening daarover mag storneren ;)
Nee want de uitspraak die jij deed in context van dit topic geven mij gewoon gelijk.Want wat heb je alleen aan de voertuiggegevens als je iemand een naheffing wilt toesturen?
pi_120632735
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:08 schreef gnimmel het volgende:

[..]

Ah, we gaan muggenziften, dan doe ik gezellig eventjes mee *O*

Het kenteken hoef je niet op te zoeken, dat heb je al (en voer je in) 8-)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')