quote:Massale verontwaardiging over dood grensrechter
De dood van de overleden grensrechter uit Almere heeft tot veel verontwaardiging geleid. De KNVB overweegt om komend weekend op alle voetbalvelden stil te staan bij z'n overlijden.
Er waren zondag vier of vijf voetballers van Nieuw Sloten betrokken bij de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die maandag overleed. Dat zei voorzitter Marcel Oost van de Almeerse amateurvoetbalclub SC Buitenboys gisteravond.
Op dit moment zitten drie spelers van de Amsterdamse club vast.
Volgens Oost is het slachtoffer na afloop van de zeer grimmig verlopen wedstrijd door vier of vijf spelers van het bezoekende team naar de grond getrokken en daarna herhaaldelijk geschopt en geslagen. Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
Activiteiten
Het bestuur van voetbalvereniging Nieuw Sloten liet maandagavond in een verklaring weten dat alle activiteiten van de club worden opgeschort. "De trainingen van al onze teams zijn voor deze week afgelast. We hebben na overleg met de KNVB uit respect voor de familie van het slachtoffer besloten dat onze teams komend weekend geen wedstrijden spelen.''
Royement
De club besloot zondag al het bewuste team uit de KNVB-competitie te halen. Het lidmaatschap van de drie verdachten is ontbonden. "Zij kunnen nooit meer lid worden van onze vereniging. Zodra hun betrokkenheid officieel is vastgesteld, zullen wij deze personen ook bij de KNVB voordragen voor een levenslang royement.''
Teleurgesteld in KNVB
Ook is Oost zwaar teleurgesteld in de KNVB. De voetbalbond heeft het volgens hem ernstig laten afweten. "Een beetje ondersteuning was welkom geweest. Naast alle verdriet zorgt dat voor extra woede'', aldus de voorzitter maandag.
"Als iemand een gele kaart krijgt, weten ze ons meteen te vinden. Maar nu horen we niets. We zijn allemaal vrijwilligers. We hadden best wat advies kunnen gebruiken over hoe we hier mee om moeten gaan.''
Afspraak KNVB en Buitenboys
Volgens de bond was echter de afspraak gemaakt om maandagavond met elkaar om de tafel te gaan zitten. "Het gaat hier om menselijk leed. We proberen zo goed mogelijk in te spelen op de situatie en de club te helpen. Hoe, dat is afhankelijk van wat de club wil'', aldus de KNVB-woordvoerder.
'Verschrikkelijk'
KNVB-woordvoerder Rob de Leede heeft er geen woorden voor. “ Het is verschrikkelijk.”
“We zien dat het aantal incidenten afneemt door het strengere beleid van de KNVB. Maar dan zie je toch weer dat er op zo’n zondagmiddag een paar gekken het in hun hoofd halen om iets te doen wat normale mensen niet zouden bedenken”, aldus De Leede.
Excuses
Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van sv Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. Op de site van de de club staat dat dit soort zaken niet op de voetbalvelden hoort en dat er alles aan gedaan moet worden op dit soort excessen te voorkomen.
quote:Zaak grensrechter: Wat voor straffen hangt de verdachten boven het hoofd?
De twee 15-jarigen en een 16-jarige jongen uit de B1 van Nieuw Sloten die de grensrechter afgelopen zondag in Almere in elkaar zouden hebben geschopt en geslagen, worden door het OM beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Wat voor straf hangt de tieners boven het hoofd?
Strafrechtadvocaat Floris Holthuis zegt dat er een nieuwe wet voor het adolescentenstrafrecht, een tussenvorm van jeugd- en volwassenenstrafrecht. De wet is al aangenomen door het parlement, maar nog niet in werking. Daarom kunnen de drie nog de 'oude' maximumstraffen opgelegd krijgen.
De drie worden beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Volgens Holthuis kan voor al deze verdenkingen de maximumstraf worden opgelegd.
Dit hangt de jonge verdachten boven het hoofd:
De 16-jarige verdachte hangt naar verwachting nog niet de nieuwe maximumstraf van 4 jaar jeugddetentie boven het hoofd, maar de huidige 2 jaar. Voor de 15-jarige verdachten is de maximale gevangenisstraf momenteel 1 jaar.
Daarnaast kan de rechter jeugd-tbs bevelen. Dat is maximaal 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Deze termijn kan twee keer met 2 jaar verlengd worden, waardoor de jeugd-tbs maximaal 7 jaar kan duren, zegt advocate Maartje van Megen. De tbs kan opgelegd worden als een verdachte lijdt aan een geestelijke stoornis en als er gevaar voor herhaling is.
Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de 16-jarige als volwassene wordt berecht. Advocate Maartje van Megen hierover: "De rechter beoordeelt deze mogelijkheid aan de hand van de ernst van het feit, de persoon van de dader en de omstandigheden waaronder het feit is begaan." Berechting als volwassene betekent dat de straffen flink omhoog kunnen.
Van Megen verwijst naar de moord op een Amsterdamse garagehouder, waarvoor een 16-jarige jongen 18 jaar cel kreeg opgelegd. Levenslang kan niet aan minderjarigen worden opgelegd, ook niet als het volwassenenstrafrecht op hen wordt toegepast.
Alleen contact met advocaat
De jonge verdachten in de voetbalzaak zitten sinds hun arrestatie in zogeheten beperkingen en mogen uitsluitend contact hebben met hun advocaat. Het voorarrest van jongeren kan worden verlengd tot aan de uitspraak van de rechter.
Vandaag beslist de onderzoeksrechter of de jongens de komende 14 dagen vast kunnen blijven zitten.
quote:Molestatie grensrechter op foto
Foto’s van de jubilerende Buitenboys-keeper Nando (16) spelen een grote rol in het politieonderzoek naar de dodelijke mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Daarop zouden de schoppartij en de daders zijn vastgelegd.
„Ik zou tegen Nieuw-Sloten mijn driehonderdste wedstrijd spelen en werd voor de wedstrijd nog gehuldigd op de middenstip”, aldus de havo 5-scholier. „Mijn zus was er om foto’s te maken van deze, voor mij speciale wedstrijd.”
De keeper van Buitenboys B3 aarzelde geen moment toen hij zag dat Nieuwenhuizen achterna werd gezeten door zijn razende belagers. „Ik zag vanuit mijn ooghoek hoe Richard met nog slechts een schoen aan rennend voor ze probeerde te vluchten. Ik ben naar hem toe gesprint om zijn belagers van hem af te duwen.
quote:Grensrechter mensonterend behandeld
„De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine mensonterend behandeld. Dat steekt enorm”, vertelt Igor van Gelderen, die als technisch manager van Buitenboys ooggetuige was van het drama.
Twee walgelijke momenten staan in mijn geheugen gegrift. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. Heel denigrerend”, vertelt Van Gelderen.
„En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…
Hier maar verder ?quote:Leerlingen geschorst na goedkeurende uitlatingen over daders
Er is grote onrust ontstaan op het Huygens College in Amsterdam. Twee verdachten van de mishandeling waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen om het leven kwam, zitten op deze school.
De directie probeert de gemoederen kalm te houden maar moest gisteren leerlingen schorsen. Zij lieten zich op Twitter goedkeurend uit over de molestatie.
Een van de twee leerlingen twitterde 'Free Yassin' over een van de verdachten. Volgens schooldirecteur Rick d'Ancona zijn tot nu toe twee leerlingen geschorst, maar zullen er meer volgen.
Zo'n tweet is natuurlijk een schorsing waard De leerlingen hebben niet altijd door wat voor impact hun berichten hebben op internet en door hoeveel mensen die wordt gelezen,' aldus D'Ancona in Het Parool vandaag
Ja niet helemaal lekker, sorry daarvoor.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Waarom nou zo'n wijsneuzerig toontje?![]()
Om zichzelf niet in verlegenheid te brengen van discriminatie. Moet je nog eens kijken hoe hij beweegt tijdens dat interview.quote:Ik heb het teruggekeken. De journalist noemt inderdaad een keer dat het veelal om Marokkanen gaat.
De man van de scheidsrechtersbond trekt het breder, hij zegt "niet-Nederlandse origine".
He ho wacht. Ik had het niet over die getallen.quote:En jij bent ook niet onfeilbaar in je berichtgeving hoor, met je "vorig jaar waren er alleen al in de districten 1 en 2 van de KNVB (Noord en Zuid Holland) meer dan 500 geweldsdelicten rond amateurwedstrijden".
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 december 2012 20:31 schreef Hathor het volgende:
Net nog op het journaal...vorig jaar waren er alleen al in de districten 1 en 2 van de KNVB (Noord en Zuid Holland) meer dan 500 geweldsdelicten rond amateurwedstrijden,
(...)
quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:04 schreef Oldie57 het volgende:
Maar om alle Marokkanen over 1 kam te scheren gaat veel te ver.
Hoe fucking treurig dit...quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:16 schreef Oldie57 het volgende:
Ik discrimineer niet hoor, voor mij zijn alle Wilders-aanhangers gelijk.
Ja, dat doet hij, want ze zijn zo zielig, en hij kent ook 1 leuke marokkaan, ofzo...quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom ? Jij ontkent dat de meeerderheid van deze lieden in aanraking is geweest met de politie ?
Dan beloof ik er 1 keer te reageren en dan weg te blijven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoals jij, die in elk topic "hun zelfde riedel" tikt, bedoel je?.
Wat ben ik blij als ik over een jaar Nederland uit ben. Wat een kutland is dit geworden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Dom gelul? Zeggen dat we in Nederland een Marokkanenprobleem hebben omdat een MEERDERHEID van ALLE mannelijke Marokkanen onder de 23 jaar reeds in aanraking is geweest met politie en justitie is dom gelul? Zeggen dat we in Nederland een Marokkanenprobleem hebben omdat een heleboel Marokkanen te pas en te onpas termen bezigen als kankerhollander (dat gaat ook jou aan trouwens) en kankerhoer (dat gaat jouw dochter / vriendin aan) is dom gelul? Er is er hier maar één die dom lult en dat ben jij door telkens maar weer te roepen: "Ja maar! Er zijn ook een paar goeien bij!"
Ik over drie weken. Hier gaat het toch snel bergafwaarts en je hoort het meer en meer helaas.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat ben ik blij als ik over een jaar Nederland uit ben. Wat een kutland is dit geworden.
Die foto is genomen als de actie al geweest is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:31 schreef Remnant het volgende:
Ik heb vandaag de foto gezien. Het verbaast mij toch weer hoeveel mensen er omheen staan en (zo lijkt het) helemaal niets doen. Dat is natuurlijk altijd moeilijk te zien op een foto.
Ik kan me in ieder geval harstikke pissig maken om dat klote tuig.
het heeft bij elkaar misschien maar 30-45 seconde geduurd denk ik, en is die foto ergens te zien online?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:31 schreef Remnant het volgende:
Ik heb vandaag de foto gezien. Het verbaast mij toch weer hoeveel mensen er omheen staan en (zo lijkt het) helemaal niets doen. Dat is natuurlijk altijd moeilijk te zien op een foto.
Ze hadden toch wel ingegrepen ? Alleen nadat de trappen al waren gegeven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:31 schreef Remnant het volgende:
vals sentiment... denk dat er misschien maar 1-2 landen in de wereld zijn waar het beter is dan hier...quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat ben ik blij als ik over een jaar Nederland uit ben. Wat een kutland is dit geworden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)chter-op-voorpagina/quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:32 schreef Re het volgende:
[..]
het heeft bij elkaar misschien maar 30-45 seconde geduurd denk ik, en is die foto ergens te zien online?
http://www.geenstijl.nl/m(...)_foto_telegraaf.htmlquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:32 schreef Re het volgende:
[..]
het heeft bij elkaar misschien maar 30-45 seconde geduurd denk ik, en is die foto ergens te zien online?
Ach het gebeurt in heel West Europa hoor, niet alleen hier.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:32 schreef Remnant het volgende:
[..]
Ik over drie weken. Hier gaat het toch snel bergafwaarts en je hoort het meer en meer helaas.
Snap ik allemaal wel. En ik zei het ook al dat het altijd moeilijk af te leiden is van een foto. Maar als ik het had gezien was ik er wel op ingevlogen ja. Heb dat vaker gedaan tegen beter weten in, maar ik kan daar gewoon heel slecht tegen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze hadden toch wel ingegrepen ? Alleen nadat de trappen al waren gegeven.
Wat zou jij doen ? Het gebeurt ws heel snel en voordat je dat doorheb als toeschouwer.
.
Economisch gezien misschien maar sociaal is dit land echt zwaar en zwaar kut. Iedereen zeikt maar op elkaar in plaats van dingen proberen op te lossen. Ik heb het wel gehad hier. Ik zoek mijn geluk niet meer in Nederland want hier willen we geen gelukzoekers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:33 schreef Re het volgende:
[..]
vals sentiment... denk dat er misschien maar 1-2 landen in de wereld zijn waar het beter is dan hier...
Ja, ik steek misschien m'n kop ook wel in het zand, maar het lijkt alsof ik de laatste tijd niets anders meer lees op de nieuwssites en in de kranten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ach het gebeurt in heel West Europa hoor, niet alleen hier.
Ach man, lul niet zo slap. Dat is anno 2012 overal zo. Belgie? Frankrijk, Spanje, griekenland, italie, UK, is het daar beter? Scandinavie misschien, oh wacht, bakken depressieve mensen door gebrek aan zonlicht..quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Economisch gezien misschien maar sociaal is dit land echt zwaar en zwaar kut. Iedereen zeikt maar op elkaar in plaats van dingen proberen op te lossen. Ik heb het wel gehad hier. Ik zoek mijn geluk niet meer in Nederland want hier willen we geen gelukzoekers.
Nee, stel een vraag die nog niet gesteld is!quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:36 schreef Lemsterr het volgende:
Niemand daar kon die kutventjes van de grensrechter afschoppen?
Dingen oplossenquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Economisch gezien misschien maar sociaal is dit land echt zwaar en zwaar kut. Iedereen zeikt maar op elkaar in plaats van dingen proberen op te lossen. Ik heb het wel gehad hier. Ik zoek mijn geluk niet meer in Nederland want hier willen we geen gelukzoekers.
Niet. Daar is het voor bepaalde mensen in deze samenleving nu te laat voor. Dat krijg je er nooit of niet snel meer uit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dingen oplossenhoe ga je dit gebrek aan respect voor andermans leven dat dat tuig heeft oplossen dan?
Ik ga naar Turkije toet toetquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach man, lul niet zo slap. Dat is anno 2012 overal zo. Belgie? Frankrijk, Spanje, griekenland, italie, UK, is het daar beter? Scandinavie misschien, oh wacht, bakken depressieve mensen door gebrek aan zonlicht..
Waar is het dan zoooooo veel beter dan hier?
Zeker het is allang te laat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:38 schreef Remnant het volgende:
[..]
Niet. Daar is het voor bepaalde mensen in deze samenleving nu te laat voor. Dat krijg je er nooit of niet snel meer uit.
Misschien, misschien niet. Als ik op het veld zou zien dat een teamgenoot of de arbitrage aangevallen zou worden zou ik er zeker op afgaan om de daders te stoppen. Maarja, hoe lang duurt zo'n vechtpartijtje nou? 30 seconden? Voordat je door hebt wat er aan de hand is en voordat je er bent is het wellicht alweer voorbij.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:36 schreef Lemsterr het volgende:
Niemand daar kon die kutventjes van de grensrechter afschoppen?
Ik kreeg vroeger nog aanbiedingen van FOK!kers die mijn enkele reis vliegticket wilden betalen. Dat zit er nu zeker niet meer in met de crisis?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Denk niet dat je de enige bent die blij is.
Precies. Alhoewel er al zat omheen stonden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien, misschien niet. Als ik op het veld zou zien dat een teamgenoot of de arbitrage aangevallen zou worden zou ik er zeker op afgaan om de daders te stoppen. Maarja, hoe lang duurt zo'n vechtpartijtje nou? 30 seconden? Voordat je door hebt wat er aan de hand is en voordat je er bent is het wellicht alweer voorbij.
Het ligt er aan wat je belangrijk vind. Dat het land er economisch goed voor staat boeit mij niet. Als ik hier wegga neem ik mijn eigen geld mee, werk is dan ook niet nodig. Ik zoek slechts een goed klimaat met vriendelijke mensen. Dit land gaat toch naar de klote. Zie het zo, het tuig van nu moet later zorgen dat dit land blijft groeien in plaats van stagneren, zie jij het gebeuren?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:33 schreef Re het volgende:
[..]
vals sentiment... denk dat er misschien maar 1-2 landen in de wereld zijn waar het beter is dan hier...
Geen idee. Vraag het diegene.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeger nog aanbiedingen van FOK!kers die mijn enkele reis vliegticket wilden betalen. Dat zit er nu zeker niet meer in met de crisis?
Het is gewoon te bizar voor woorden, in marokko wordt zulk gedrag écht niet getolereerd. Waarom ze hier zich als zulke mongolen gedragen, snap ik nog steeds niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:44 schreef Nielsch het volgende:
Misschien dat het in Marokko zelf beter is, aangezien zij wel zo slim zijn geweest om al hun uitschot te deporteren naar Europa.
Na.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:52 schreef Maja het volgende:
Was de situatie op de foto tijdens of na de wedstrijd...?
Komt omdat ze daar wél echt straffen en hier niet. Hier krijgen ze kabeltv en een paar warme maaltijden...en dit is in het ergste geval, dus bij opsluiting. In Marokko worden ze gewoon op straat in elkaar geslagen door agenten. Zo hoort het ook.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Het is gewoon te bizar voor woorden, in marokko wordt zulk gedrag écht niet getolereerd. Waarom ze hier zich als zulke mongolen gedragen, snap ik nog steeds niet.
Walgelijk.
Ja man, politiegeweld is echt iets dat we ook hierheen moeten importeren. Alsof er niet al genoeg (lees: veel te veel) verziekt is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:58 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Komt omdat ze daar wél echt straffen en hier niet. Hier krijgen ze kabeltv en een paar warme maaltijden...en dit is in het ergste geval, dus bij opsluiting. In Marokko worden ze gewoon op straat in elkaar geslagen door agenten. Zo hoort het ook.
Bepaalde (imo ronduit blinde) maatschappelijke opvattingen maken dit niet alleen mogelijk maar lokken het zelfs uit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Het is gewoon te bizar voor woorden, in marokko wordt zulk gedrag écht niet getolereerd. Waarom ze hier zich als zulke mongolen gedragen, snap ik nog steeds niet.
Walgelijk.
Bruut politiegeweld is niet iets wat je heel graag moet willen nee, maar in NL is het echt teveel de andere kant op geslagen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja man, politiegeweld is echt iets dat we ook hierheen moeten importeren. Alsof er niet al genoeg (lees: veel te veel) verziekt is.
[..]
Bepaalde (imo ronduit blinde) maatschappelijke opvattingen maken dit niet alleen mogelijk maar lokken het zelfs uit.
nou in andere landen hoef je het niet te flikken een politieagent voor Jan Lul of erger uit te maken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja man, politiegeweld is echt iets dat we ook hierheen moeten importeren. Alsof er niet al genoeg (lees: veel te veel) verziekt is.
Ik zie het zelf niet zo goed, maar volgens de telegraaf was zijn schoen zelfs uit en zou zijn zoon er ook inmiddels naar toe gerend zijn. Volgens mij zijn de gezichten onherkenbaar gemaakt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:52 schreef Maja het volgende:
Was de situatie op de foto tijdens of na de wedstrijd...?
quote:EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief
By Brian Wheeler Political reporter, BBC News
The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said.
Peter Sutherland told peers the future prosperity of many EU states depended on them becoming multicultural.
He also suggested the UK government's immigration policy had no basis in international law.
He was being quizzed by the Lords EU home affairs sub-committee which is investigating global migration.
Mr Sutherland, who is non-executive chairman of Goldman Sachs International and a former chairman of oil giant BP, heads the Global Forum on Migration and Development, which brings together representatives of 160 nations to share policy ideas.
He told the House of Lords committee migration was a "crucial dynamic for economic growth" in some EU nations "however difficult it may be to explain this to the citizens of those states".
'More open'
An ageing or declining native population in countries like Germany or southern EU states was the "key argument and, I hesitate to the use word because people have attacked it, for the development of multicultural states", he added.
"It's impossible to consider that the degree of homogeneity which is implied by the other argument can survive because states have to become more open states, in terms of the people who inhabit them. Just as the United Kingdom has demonstrated."
Continue reading the main story
“Start Quote
At the most basic level individuals should have a freedom of choice”
Peter Sutherland UN special representative for migration
The UN special representative on migration was also quizzed about what the EU should do about evidence from the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) that employment rates among migrants were higher in the US and Australia than EU countries.
He told the committee: "The United States, or Australia and New Zealand, are migrant societies and therefore they accommodate more readily those from other backgrounds than we do ourselves, who still nurse a sense of our homogeneity and difference from others.
"And that's precisely what the European Union, in my view, should be doing its best to undermine."
Mr Sutherland recently argued, in a lecture to the London School of Economics, of which he is chairman, that there was a "shift from states selecting migrants to migrants selecting states" and the EU's ability to compete at a "global level" was at risk.
'No justification'
In evidence to the Lords committee, he urged EU member states to work together more closely on migration policy and advocated a global approach to the issue - criticising the UK government's attempt to cut net migration from its current level to "tens of thousands" a year through visa restrictions.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-18519395
Tja. Dat is sowieso de enige reden die ik kan bedenken waarom men zo graag de Europese landen wil overspoelen met kansloze migranten, zoals al decennia gebeurd. Om de eenheidsgevoelens van de natiestaten te vernietigen zodat het in een federale staat gepropt kan worden.quote:
En... waar ga je heen waar het beter is?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hoezo?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat is er verziekt dan? Behalve al die wannabe crimi's van 17 die denken dat het land van hun is?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
De sorry: genereus!quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja niet helemaal lekker, sorry daarvoor.
[..]
Om zichzelf niet in verlegenheid te brengen van discriminatie. Moet je nog eens kijken hoe hij beweegt tijdens dat interview.
[..]
He ho wacht. Ik had het niet over die getallen.
[..]
And that's it: we MOETEN EEUWIG economisch blijven groeien anders vangen de CEOs van de Goldman Sachs en de BPs van deze wereld niet hun jaarlijkse rendement. Dat daarvoor hele continenten ontwricht worden, barsten van de sociale spanningen en onrust en hele culturen vernietigd worden is maar bijzaak en interesseert ze geen moer.quote:He told the House of Lords committee migration was a "crucial dynamic for economic growth" in some EU nations "however difficult it may be to explain this to the citizens of those states".
'More open'
An ageing or declining native population in countries like Germany or southern EU states was the "key argument and, I hesitate to the use word because people have attacked it, for the development of multicultural states", he added.
Die voordelen die zijn er best, zolang je maar een multinational bent met behoefte aan goedkope, rechtenloze arbeidskrachten en een land dat zo door en door verziekt is dat niemand ernaar omkijkt als de politiek tegen volksbelang in, jou allerlei rechten toespeelt. Ook is een (verenigd/) federaal Europa erg praktisch: een stuk minder mensen om om te kopen te overtuigen en een volk zo divers en wijdverspreid dat het zich never nooit zal kunnen verenigen om tegen wat dan ook in opstand te komen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja. Dat is sowieso de enige reden die ik kan bedenken waarom men zo graag de Europese landen wil overspoelen met kansloze migranten, zoals al decennia gebeurd. Om de eenheidsgevoelens van de natiestaten te vernietigen zodat het in een federale staat gepropt kan worden.
Ik bedoel, economische voordelen of iets anders zijn er niet, er zijn alleen maar nadelen voor de ontvangende landen.
Vooral nog een paar honderdduizend immigranten toelaten dan! Hup meer meer meer!quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind dat er maar een eng sfeertje is onstaan in NL, ook onder de autochtonen opruiende en racistische uitlatingen. Maar dat is vast de schuld van een ander. Krijg soms het gevoel dat er over een paar jaar weer kampen gebouwd gaan worden een hoop mensen weer graag deportaties zouden willen zien etc.
Het probleem is dat het zoveel incidenten zijn inmiddels, dat het geen incidenten meer te noemen zijn. Met gevaar dat wanneer de overheid er niks tegen doet, de burgers het zelf maar gaan doen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind dat er maar een eng sfeertje is onstaan in NL, ook onder de autochtonen opruiende en racistische uitlatingen. Maar dat is vast de schuld van een ander. Krijg soms het gevoel dat er over een paar jaar weer kampen gebouwd gaan worden een hoop mensen weer graag deportaties zouden willen zien etc.
Ja hoor het is allemaal de schuld van de autochtonen......quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Nou, in werkelijkheid merk ik daar niets van. Het ligt denk ik ook eraan in welke kringen je verkeert.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Hoezo? Het laat gewoon de realiteit zien. Dat hoef je nooit te verbergen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was trouwens ook onhandig om dat stukje op dat schoolplein op het internet te gooien. Het enige dat bereikt wordt is vergroten van de spanningen.
Nou ik heb dinsdag nog 3 Marokkanen toegesproken, die vonden dat ze mochten roken in het binnenzwembad, in het water. Er stond immers geen bordje.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nou, in werkelijkheid merk ik daar niets van. Het ligt denk ik ook eraan in welke kringen je verkeert.
Op internet merk je het echter des te meer. Ik vraag me wel eens af of deze mensen in hun echte leven niet uit de voeten kunnen omdat ze dan niet gewild of getolereerd worden. En het daarom maar anoniem gaan doen. Lekker moedig.
Het effect bij mij was dat ik graag met een machinegeweer op zo'n schoolpleintje zou willen staan. En dat is niet best. En ik ben nog best een gematigd persoon.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoezo? Het laat gewoon de realiteit zien. Dat hoef je nooit te verbergen.
Nou prima toch dan, dat jij ze erop attent gemaakt hebt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ik heb dinsdag nog 3 Marokkanen toegesproken, die vonden dat ze mochten roken in het binnenzwembad, in het water. Er stond immers geen bordje.
Ja dat is waar. In real life merk ik daar ook niets van maar ja zo tonen ze wel hun werkelijke gedachten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nou, in werkelijkheid merk ik daar niets van. Het ligt denk ik ook eraan in welke kringen je verkeert.
Op internet merk je het echter des te meer. Ik vraag me wel eens af of deze mensen in hun echte leven niet uit de voeten kunnen omdat ze dan niet gewild of getolereerd worden. En het daarom maar anoniem gaan doen. Lekker moedig.
Inderdaad. Als je incidenten zou kunnen vergelijken met druppels dan komt op een gegeven moment die fatale druppel...quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het probleem is dat het zoveel incidenten zijn inmiddels, dat het geen incidenten meer te noemen zijn. Met gevaar dat wanneer de overheid er niks tegen doet, de burgers het zelf maar gaan doen.
Of juist niet onhandig omdat het juist de vinger op de zere plek legt? En wil je tot een oplossing komen zal je eerst het probleem moeten herkennen en erkennen.quote:Het was trouwens ook onhandig om dat stukje op dat schoolplein op het internet te gooien. Het enige dat bereikt wordt is vergroten van de spanningen.
Maar ik begrijp dat jij wel actie zal ondernemen als een groep Marokkanen overlast veroorzaakt ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Op internet merk je het echter des te meer. Ik vraag me wel eens af of deze mensen in hun echte leven niet uit de voeten kunnen omdat ze dan niet gewild zijn of getolereerd worden. En het daarom maar anoniem gaan doen. Lekker moedig.
Wat een onzin. Denk eens aan de ouders van Tristan even geleden. Niks mis met die mensen maar toch ging het fout met Tristan. Je kunt niet altijd de schuld bij de ouders leggen als een kind ontspoort. Verder wil ik Marokkanen niet de hand boven het hoofd houden maar als je steeds als uitschot wordt bestempeld en ook zo wordt bekeken door de omgeving en maatschappij ga je je op een gegeven moment ook zo gedragen. Psychologisch effect weet je wel, maar dit zal vast niet in goede aarde vallen bij een hoop Fokkertjes.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:29 schreef .Masturbatron. het volgende:
de vader v 1 vd verdachten geeft blijkbaar geen fuck, klootzak, zo vader zo zoon natuurlijk, zoals altijd geef ik de ouders de schuld
Ja het is de schuld van de autochtonen joh.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:36 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat een onzin. Denk eens aan de ouders van Tristan even geleden. Niks mis met die mensen maar toch ging het fout met Tristan. Je kunt niet altijd de schuld bij de ouders leggen als een kind ontspoort. Verder wil ik Marokkanen niet de hand boven het hoofd houden maar als je steeds als uitschot wordt bestempeld en ook zo wordt bekeken door de omgeving en maatschappij ga je je op een gegeven moment ook zo gedragen. Psychologisch effect weet je wel, maar dit zal vast niet in goede aarde vallen bij een hoop Fokkertjes.
Ja dat had ik ook jaquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het effect bij mij was dat ik graag met een machinegeweer op zo'n schoolpleintje zou willen staan. En dat is niet best. En ik ben nog best een gematigd persoon.
Niets mis met die mensen? Lekker schieten met hun zacht gezegd getroubleerde zoon, omdat dit het enige overgebleven raakvlak/puntje van contact was. En dan de wapens ook gewoon lekker thuis laten bewaren!quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:36 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat een onzin. Denk eens aan de ouders van Tristan even geleden. Niks mis met die mensen maar toch ging het fout met Tristan. Je kunt niet altijd de schuld bij de ouders leggen als een kind ontspoort. Verder wil ik Marokkanen niet de hand boven het hoofd houden maar als je steeds als uitschot wordt bestempeld en ook zo wordt bekeken door de omgeving en maatschappij ga je je op een gegeven moment ook zo gedragen. Psychologisch effect weet je wel, maar dit zal vast niet in goede aarde vallen bij een hoop Fokkertjes.
Moedig is om met groepen een 78-jarige man aanvallen of met groepen een enkeling beroven en als je er wat van zegt ben je een racist en discrimineer je. Dus nee, niet zo heel gek dat mensen het anoniem doen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Op internet merk je het echter des te meer. Ik vraag me wel eens af of deze mensen in hun echte leven niet uit de voeten kunnen omdat ze dan niet gewild zijn of getolereerd worden. En het daarom maar anoniem gaan doen. Lekker moedig.
Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Andere allochtonen worden niet als uitschot behandelt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:40 schreef .Masturbatron. het volgende:
dat je als uitschot wordt bestempeld geeft je niet het recht om te gaan klooien
dat ik een groepje jongeren 2 seconden aankijk, geeft ze niet het recht om zich brutaal te gedragen (zoals vaak gebeurt)
Ik heb zelf meer slechte ervaringen gehad met Nederlandse tokkies. In een groep, ja.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat jij wel actie zal ondernemen als een groep Marokkanen overlast veroorzaakt ?
Want dat is het probleem namelijk, het zijn meestal grote groepen.
nederland is te tolerantquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:41 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Moedig is om met groepen een 78-jarige man aanvallen of met groepen een enkeling beroven en als je er wat van zegt ben je een racist en discrimineer je. Dus nee, niet zo heel gek dat mensen het anoniem doen.
Nee dat is geen antwoord, als jij eenvechtpartij ziet door een groep Marokkanen, zou je dan ingrijpen ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb zelf meer slechte ervaringen gehad met Nederlandse tokkies. In een groep, ja.
Dat betekent niet dat ik het probleem met Marokkaanse jongeren onderschat. En wat er net gebeurd is met die grensrechter gaat natuurlijk alle perken te buiten.
Het betekent echter niet dat enkel Marokkaanse jongeren dit soort dingen doen.
Degene die die bejaarde meneer een rotschop gaf was geen Marokkaan, bijvoorbeeld.
Dus een beetje nuanceren mag wel.
Je maakt wat mee zeg. Ik heb daar nooit last van en ik woon nog wel in hartje A'dam. Eerlijk gezegd heb ik op dit moment meer last van mijn nieuwe buren sinds een poos (kaaskoppen) die zich aso gedragen dan mijn vorige buren die uit Afghanistan kwamen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:40 schreef .Masturbatron. het volgende:
dat je als uitschot wordt bestempeld geeft je niet het recht om te gaan klooien
dat ik een groepje jongeren 2 seconden aankijk, geeft ze niet het recht om zich brutaal te gedragen (zoals vaak gebeurt)
Leuk die anekdotes maar cijfers zeggen wat anders.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb zelf meer slechte ervaringen gehad met Nederlandse tokkies. In een groep, ja.
Dat betekent niet dat ik het probleem met Marokkaanse jongeren onderschat. En wat er net gebeurd is met die grensrechter gaat natuurlijk alle perken te buiten.
Degene die die bejaarde meneer een rotschop gaf was geen Marokkaan, bijvoorbeeld.
Eenling die een rotschop geeft vs in groepsverband direct op hoofd en hals intrappen. Ik vind het een schande dat je die vergelijking ook maar durft te maken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja in hartje A'dam. Moet je naar een andere wijk gaan daar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:43 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je maakt wat mee zeg. Ik heb daar nooit last van en ik woon nog wel in hartje A'dam. Eerlijk gezegd heb ik op dit moment meer last van mijn nieuwe buren sinds een poos (kaaskoppen) die zich aso gedragen dan mijn vorige buren die uit Afghanistan kwamen.
Ik kan niet goed tegen onrecht.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat is geen antwoord, als jij eenvechtpartij ziet door een groep Marokkanen, zou je dan ingrijpen ?
Dat heb ik al 100x gezegd en anderen ook hier.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik kan niet goed tegen onrecht.
Dus het maakt mij niet uit of het nou Marokkanen of iets anders is.
En ondanks dat ik een vrouw ben ben ik al een keer ergens tussen gesprongen. En werd tegengehouden door een vriendin, maar ik laat me dan niet tegenhouden.
Joh, en het zou je mooi staan het eens een keer niet over enkel Marokkanen te hebben.
Oh en jij komt daar zo vaak? Je weet nog niet eens welk stadsdeel ik woon.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja in hartje A'dam. Moet je naar een andere wijk gaan daar.
Hmm, ok.quote:Zwemclub Trivia uit Groningen staat zaterdag stil bij de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen uit Almere.
Nieuwenhuizen overleed deze week, nadat hij door drie jonge spelers was mishandeld. Hoewel zwemmen een compleet andere sport is dan voetbal, vinden Trivia en de Koninklijke Nederlandse Zwembond dat er een duidelijk signaal moet worden afgegeven. Daarom wordt zaterdag bij Trivia een verklaring voorgelezen en daarna een minuut stilte gehouden.
Je zegt zelf hartje A'dam.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:48 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oh en jij komt daar zo vaak? Je weet nog niet eens welk stadsdeel ik woon.
Volgens mij hebben we als samenleving dan ook vooral een probleem met jonge laagopgeleide mannen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
En ondanks dat ik een vrouw ben ben ik al een keer ergens tussen gesprongen. En werd tegengehouden door een vriendin, maar ik laat me dan niet tegenhouden.
Joh, en het zou je mooi staan het eens een keer niet over enkel Marokkanen te hebben.
Nee, je snat het niet. De haat vanuit de Marokkaanse kutjeugd jegens alles dat normaal, Nederlander en vrouw is moet zo diep mogelijk worden weggestopt. Stel je voor dat je de PvdA-zieligheidsindustrie gaat ondermijnen met de waarheid, dat kan echt niet hoor! Dan staan er namelijk een heleboel baantjes op de tocht en dat moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoezo? Het laat gewoon de realiteit zien. Dat hoef je nooit te verbergen.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ak-grensrechter.htmlquote:Vierde verdacht opgepakt in zaak-grensrechter
AMSTERDAM - In de zaak rond de vorige week doodgeslagen grensrechter is een vierde verdachte aangehouden.
Dat maakt de politie vrijdag bekend.
Meer informatie volgt nog.
Ik heb laatst ook nog 2 minderjarige Marokkaantjes aangesproken omdat ze mij zowat van m'n fiets reden op een punt waar ik toch echt voorrang had. De reactie was:quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ik heb dinsdag nog 3 Marokkanen toegesproken, die vonden dat ze mochten roken in het binnenzwembad, in het water. Er stond immers geen bordje.
We hebben het niet over enkel Marokkanen naar dat zij oververtegenwoordigd zijn in criminele cijfers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Deze zin staat er echt ALTIJD bij de linksenquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:43 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je maakt wat mee zeg. Ik heb daar nooit last van en ik woon nog wel in hartje A'dam. Eerlijk gezegd heb ik op dit moment meer last van mijn nieuwe buren sinds een poos (kaaskoppen) die zich aso gedragen dan mijn vorige buren die uit Afghanistan kwamen.
Die problemen waren er ook al voordat er Marokkanen waren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we als samenleving dan ook vooral een probleem met jonge laagopgeleide mannen.
Nogmaals, een MEERDERHEID van alle Marokkaanse jongens onder de 23 is reeds in aanraking gekomen met politie en justitie. Dan kun je wel fijn zeggen: "ja maar er zijn heus wel goeien hoor" of "ja maar blanken doen ook wel eens wat fout" maar daar schiet werkelijk niemand iets mee op. Het enige wat je daarmee doet is het probleem verhullen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je kunt niet altijd de schuld bij ouders leggen, maar zó veel Marokkaanse jongens komen in aanraking met politie en justitie. Het is fijn dat jij geen last van "ze" hebt. Maar de cijfers van het CPB wijzen gewoon uit dat het percentage buitensporig hoog is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:36 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat een onzin. Denk eens aan de ouders van Tristan even geleden. Niks mis met die mensen maar toch ging het fout met Tristan. Je kunt niet altijd de schuld bij de ouders leggen als een kind ontspoort. Verder wil ik Marokkanen niet de hand boven het hoofd houden maar als je steeds als uitschot wordt bestempeld en ook zo wordt bekeken door de omgeving en maatschappij ga je je op een gegeven moment ook zo gedragen.
Precies. Laten we dan nu ook vooral niet doen alsof we enkel een Marokkanen probleem hebben. Ze maken er wel deel van uit, en in de grote steden valt het extra op omdat er daar relatief veel jonge mannen van die afkomst zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:55 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Die problemen waren er ook al voordat er Marokkanen waren.
De linksenquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Deze zin staat er echt ALTIJD bij de linksen
Elke keer wanneer ze het argument niet kunnen winnen. Of de racisme kaart trekken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik zit bijna in het centrum maar dat is ook een stadsdeel. Ik ben vaak zat in andere stadsdelen maar ik voel me nergens onveilig of dat ik last heb van Marokkanen. Ook niet in Den Haag of R'dam. Ik denk dat dit ook een beetje aan jezelf ligt. Nog niet zo lang geleden viel mijn boodschappentas kapot die aan mijn fiets hing. Niemand die me even kwam helpen buiten zo'n moslim zelfs met baard en in witte jurk die stak een handje toe. En nee er was niets gejat voordat die flauwe grappen weer beginnen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je zegt zelf hartje A'dam.
Nee ik kom vaak in Den Haag. En in Rotterdam Centrum.
En vaak in OV s'avonds
Ja waarom moeten ze nou Afghanen erbij halen ? Laat ik nu ook Afghaanse buren hebben, prima mensen. Overigens discrimineren andere allochtonen nog 10x zo hard tegenover Marokkanen, maar goed.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus jij geeft het nu eindelijk toe.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja waarom moeten ze nou Afghanen erbij halen ? Laat ik nu ook Afghaanse buren hebben, prima mensen. Overigens discrimineren andere allochtonen nog 10x zo hard tegenover Marokkanen, maar goed.
Maar daar gaat het toch niet over ?
Goh leuk voor je ? Geen enkele negatieve ervaring ? Helemaal niets gezien ? Ik geloof er niets van.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zit bijna in het centrum maar dat is ook een stasdeel. Ik ben vaak zat in andere stadsdelen maar ik voel me nergens onveilig of dat ik last heb van Marokkanen. Ook niet in Den Haag of R'dam. Ik denk dat dit ook een beetje aan jezelf ligt. Nog niet zo lang geleden viel mijn boodschappentas kapot die aan mijn fiets hing. Niemand die me even kwam helpen buiten zo'n moslim zelfs met baard en in witte jurk die stak een handje toe. En nee er was niets gejat voordat die flauwe grappen weer beginnen.
Wat ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:58 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dus jij geeft het nu eindelijk toe.
linkse praatjes (volgens sommigen)quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zit bijna in het centrum maar dat is ook een stadsdeel. Ik ben vaak zat in andere stadsdelen maar ik voel me nergens onveilig of dat ik last heb van Marokkanen. Ook niet in Den Haag of R'dam. Ik denk dat dit ook een beetje aan jezelf ligt. Nog niet zo lang geleden viel mijn boodschappentas kapot die aan mijn fiets hing. Niemand die me even kwam helpen buiten zo'n moslim zelfs met baard en in witte jurk die stak een handje toe. En nee er was niets gejat voordat die flauwe grappen weer beginnen.
Door wiens toedoen is het dan zo'n kutland geworden? Door mensen die zeggen waar het op staat, of door toedoen van mensen die vanwege politieke correctheid problemen onder het tapijt hebben geveegd, in plaats van ze aan te pakken?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:59 schreef Nielsch het volgende:
- Ja maar, blanken doen ook wel eens wat!
- Ja maar, er zitten heus wel goeie Marokkanen bij hoor!
De twee argumenten die helaas telkens maar weer terugkomen om het echte probleem maar een beetje te verbloemen met de mantel der naïviteit.
Ik ben niet links en ik ben niet rechts. Maar ik ben nog liever links dan dat ik rechts zou zijn. Rechtse mensen kijken ook altijd zo eng uit hun ogen door die beperkte visie van zequote:Op vrijdag 7 december 2012 10:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Heel goed nieuws!quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Er is inmiddels een vierde verdachte aangehouden!
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)ak-grensrechter.html
Je woont in hartje Amsterdam en je hebt er nooit last van. Wat wil je nou met die bewering zeggen, dat Amsterdam geen probleem heeft met straatcriminaliteit en straatbendes bestaande uit jongeren, met voornamelijke een Marokkaanse achtergrond. Want als dat zo is moet je misschien eens naar buiten gaan. Ik kan je zelfs wijken aanwijzen waar jij, zelfs op klaarlichte dag, grote kans loopt om niet "heelhuids" doorheen te komen, als gevolg van de aanwezigheid van overwegend Marokkaans gespuis. En ja er is ook tuig met een andere afkomst, niemand zegt van niet volgens mij, maar feit is dat Marokkaanse jonge mannen nu eenmaal zwaar, zwaar oververtegenwoordigd zijn als het aankomt op straattereur, criminaliteit en het plegen van misdrijven. En laten we dat alsjeblieft gewoon onderkennen en benoemen want alle informatie die eventueel dienstig kan zijn aan het aanpakken en oplossen van dit probleem is welkom.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:43 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is gewoon onderdeel van deze discussie. Als jij daar niet tegen kunt of de realiteit niet onder ogen wilt zien, moet je hier wegblijven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Hallo,
Kunnen jullie niet een ander topic aanmaken over al jullie problemen met buitenlanders. Als er nieuws is, dan wordt het onder gesneeuwd...
Yep.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:59 schreef Boldface het volgende:
[..]
Door wiens toedoen is het dan zo'n kutland geworden? Door mensen die zeggen waar het op staat, of door toedoen van mensen die vanwege politieke correctheid problemen onder het tapijt hebben geveegd, in plaats van ze aan te pakken?
Door wiens toedoen is het zo'n kutland geworden? Door agressief tuig dat overal schijt aan heeft, mensen berooft, mishandelt, lastigvalt en zelfs de dood injaagt, of door mensen die daar boos over zijn?
Ik las een goed stuk in de Volkskrant:
Marokkaanse macho's accepteren geen autoriteit van 'vreemden'
Lijkt me een haarscherpe analyse.
Ze HATEN NL en de NLers. Tot diep in hun botten.quote:De betrokken verdachten zijn vaak Marokkaanse jongemannen. Ze zijn in Nederland geboren en getogen, van huis uit krijgen zij een zeer negatief beeld mee over de Nederlandse samenleving.
Nogmaals: kijk naar de cijfers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zit bijna in het centrum maar dat is ook een stadsdeel. Ik ben vaak zat in andere stadsdelen maar ik voel me nergens onveilig of dat ik last heb van Marokkanen. Ook niet in Den Haag of R'dam. Ik denk dat dit ook een beetje aan jezelf ligt.
Waarom moeten we nuanceren als de MEERDERHEID van alle Marokkaanse jongens onder de 23 jaar reeds in aanraking is gekomen met politie en justitie? Dat is echt een groot probleem. Waarom mag dat niet worden uitgesproken?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:00 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee.
Dat heet nuanceren. Iets wat jou tamelijk ontbreekt.
omdat nederland is te tolerantquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom moeten we nuanceren als de MEERDERHEID van alle Marokkaanse jongens onder de 23 jaar reeds in aanraking is gekomen met politie en justitie? Dat is echt een groot probleem. Waarom mag dat niet worden uitgesproken?
Wie ben jij om dat te bepalen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:01 schreef Boldface het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is gewoon onderdeel van deze discussie. Als jij daar niet tegen kunt of de realiteit niet onder ogen wilt zien, moet je hier wegblijven.
En een meerderheid die NL haat en veracht. Dat is nog erger eigenlijk, die hele mentaliteit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom moeten we nuanceren als de MEERDERHEID van alle Marokkaanse jongens onder de 23 jaar reeds in aanraking is gekomen met politie en justitie? Dat is echt een groot probleem. Waarom mag dat niet worden uitgesproken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je suis Charlie Sheen
Oh, als ik op ga bij mijn moeder op bezoek ga krijg ik van 12-jarige marokkaantjes ook regelmatig te horen wat ik als kankernederlander kom doen in hun wijkquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb laatst ook nog 2 minderjarige Marokkaantjes aangesproken omdat ze mij zowat van m'n fiets reden op een punt waar ik toch echt voorrang had. De reactie was:
"vuile kankerhollander hou je kankersmoel dicht ja we pakken jullie kankerland toch wel af!"
Nee, lekker dan met een peuter van 2,5 jaar achterop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
Ja iemand die in een stad woont, moet er 100% zeker mee in aanraking zijn gekomen, Niet zelf, want gezonde jongemannen pakken ze niet snel (teveel risico) l, maar wel gezien of gehoord hebben.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:02 schreef Gert het volgende:
[..]
Nogmaals: kijk naar de cijfers.
En kijk naar wat "de aanvoerder van de linkse kerk" concludeert, na een jaar (!) meegelopen te hebben als straatcoach: Samsom: Marokkanen hebben monopolie op overlast
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zit bijna in het centrum maar dat is ook een stadsdeel. Ik ben vaak zat in andere stadsdelen maar ik voel me nergens onveilig of dat ik last heb van Marokkanen. Ook niet in Den Haag of R'dam. Ik denk dat dit ook een beetje aan jezelf ligt. Nog niet zo lang geleden viel mijn boodschappentas kapot die aan mijn fiets hing. Niemand die me even kwam helpen buiten zo'n moslim zelfs met baard en in witte jurk die stak een handje toe. En nee er was niets gejat voordat die flauwe grappen weer beginnen.
we zullen het aan de familie van die grensrechter en als we toch bezig zijn, aan al die anderen die het slachtoffer zijn geweest van geweld en intimidatie door (Marokkaans) straattuig, doorgevenquote:Ik denk dat dit ook een beetje aan jezelf ligt
In A'dam? Ga toch weg man. Je hoort mij niet beweren dat er geen criminaliteit is of dat er niets aan de hand is maar dat je overdag niet over straat kan zonder mishandelt te worden is echt grote onzin. Welke wijk heb je het over trouwens? Slotervaart misschien?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Je woont in hartje Amsterdam en je hebt er nooit last van. Wat wil je nou met die bewering zeggen, dat Amsterdam geen probleem heeft met straatcriminaliteit en straatbendes bestaande uit jongeren, met voornamelijke een Marokkaanse achtergrond. Want als dat zo is moet je misschien eens naar buiten gaan. Ik kan je zelfs wijken aanwijzen waar jij, zelfs op klaarlichte dag, grote kans loopt om niet "heelhuids" doorheen te komen, als gevolg van de aanwezigheid van overwegend Marokkaans gespuis. En ja er is ook tuig met een andere afkomst, niemand zegt van niet volgens mij, maar feit is dat Marokkaanse jonge mannen nu eenmaal zwaar, zwaar oververtegenwoordigd zijn als het aankomt op straattereur, criminaliteit en het plegen van misdrijven. En laten we dat alsjeblieft gewoon onderkennen en benoemen want alle informatie die eventueel dienstig kan zijn aan het aanpakken en oplossen van dit probleem is welkom.
Struisvogels
quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:04 schreef NotYou het volgende:
..boft die antilliaan even dat zijn eventuele aandeel hierin kennelijk geheel niet meer meetelt..Precies mijn punt, he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
Een gebruiker van dit NWS-forum, die zich niet door jou de mond laat snoeren, omdat jouw tere zieltje niet met relevante factoren rondom actuele nieuwsgebeurtenissen kan omgaan. Dit is een discussieforum. Het is niet aan jou om ons te verbieden om een facet van de discussie te bespreken. Daar zijn mods en admins voor, voor zover nodig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat te bepalen?
Nou ik heb al diverse keren gezged dat het Marokkanen EN Antillianen zijn, die zijn oververtegenwoordigt in dit soort dingen.quote:
Het gaat niet alleen maar om Marokanen. Niemand hoeft zich de mond te laten snoeren door mij, hoor, maar ik erger me dood en wil graag meer lezen over het gebeuren zelf en de feiten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:07 schreef Boldface het volgende:
[..]
Een gebruiker van dit NWS-forum, die zich niet door jou de mond laat snoeren, omdat jouw tere zieltje niet met relevante factoren rondom actuele nieuwsgebeurtenissen kan omgaan. Dit is een discussieforum. Het is niet aan jou om ons te verbieden om een facet van de discussie te bespreken. Daar zijn mods en admins voor, voor zover nodig.
De etniciteit van de daders is meer dan relevant in deze discussie. Zie ook het artikel uit de Volkskrant dat ik zojuist noemde: http://www.volkskrant.nl/(...)t-van-vreemden.dhtml
Serieus? Dit zijn nou precies de uitlatingen waar de EC altijd een speech mee begint. Angst creëren voor een oorlog. Godwinnetjes plaatsen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Mijn god.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je kan dit niet ook niet los zien van dat achterlijke gedrag toen bij de moord op Van Wieren op het Terra college. Iemand schiet een leraar dood, gaan z'n klasgenoten bleren dat hij vrij moet worden gelaten, dat ze van hem houden etc
Hetzelfde zie je nu, ook in dat filmpje op die school. Hij moet vrij... want? Nou er is maar 1 reden voor: omdat hij iemand van ONS is en iemand van JULLIE heeft koudgemaakt, dus dat is niet erg. Puur, onvervalst anti-Nederlands racisme/discriminatie/whatever je het noemt.
dus Samsom verzint ook maar wat ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
In A'dam? Ga toch weg man. Je hoort mij niet beweren dat er geen criminaliteit is of dat er niets aan de hand is maar dat je overdag niet over straat kan zonder mishandelt te worden is echt grote onzin. Welke wijk heb je het over trouwens? Slotervaart misschien?
Ik ben dit - helaas - volledig met je eens. Ik zou het graag anders zien, maar dit is de realiteit in Nederland anno 2012. En wie dat weigert te geloven, doet er goed aan om eens een paar uurtjes op Twitter te gaan rondstruinen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je kan dit niet ook niet los zien van dat achterlijke gedrag toen bij de moord op Van Wieren op het Terra college. Iemand schiet een leraar dood, gaan z'n klasgenoten bleren dat hij vrij moet worden gelaten, dat ze van hem houden etc
Hetzelfde zie je nu, ook in dat filmpje op die school. Hij moet vrij... want? Nou er is maar 1 reden voor: omdat hij iemand van ONS is en iemand van JULLIE heeft koudgemaakt, dus dat is niet erg. Puur, onvervalst anti-Nederlands racisme/discriminatie/whatever je het noemt.
En al zou hij het over Slotervaart hebben? Is het dan ineens normaal dat je door Marokkaantjes wordt geterroriseerd?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Welke wijk heb je het over trouwens? Slotervaart misschien?
Ik loop overal alleen over straat in Amsterdam.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus Samsom verzint ook maar wat ?
Hoe erger bepaalde groepen zich blijven misdragen hoe meer andere groepen idd een hekel krijgen en een oplossing willen. Als kampen en deportaties dé oplossing blijken, waarom niet uitvoeren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is dan de reden dat zo'n kereltje roept dat die moordverdachte per direct vrij moet? Vertel jij het maar.quote:
Bagatelliseer het maar ja...quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:07 schreef Ziba het volgende:
Fokkers maken in ieder geval veel nare dingen mee betreft Marokkanen.
Ja, het is de schuld van de autochtone Nederlander...quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
En een meerderheid die NL haat en veracht. Dat is nog erger eigenlijk, die hele mentaliteit.
Voor de honderdste keer.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En al zou hij het over Slotervaart hebben? Is het dan ineens normaal dat je door Marokkaantjes wordt geterroriseerd?
Ik heb geen idee maar ik maak het nooit mee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus Samsom verzint ook maar wat ?
Onbewapend? Jeetje jij durftquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:11 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik loop overal alleen over straat in Amsterdam.
En jij bent een oud omaatje of opaatje ? Als je onder de 25 bent wordt het een te groot risisco, dan kunnen ze het niet aanquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:11 schreef Ziba het volgende:
[..]
Neem de leeftijd even mee. Toen ik die leeftijd had zei ik ook wel eens dingen waarvan ik nu denk:quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat is dan de reden dat zo'n kereltje roept dat die moordverdachte per direct vrij moet? Vertel jij het maar.
Gisteren zag ik de Jakhalzen op tv, die de school van de daders bezochten. Bij ieder fatsoenlijk mens die dat bekijkt gaan de nekharen recht overeind staan. Als dit de toekomst van Nederland is, gaat dat enge sfeertje zeker niet verdwijnen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind dat er maar een eng sfeertje is onstaan in NL, ook onder de autochtonen opruiende en racistische uitlatingen.
Ja ? Alleen marokkanen meer, dat zeggen de cijfers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:12 schreef Robijn48 het volgende:
Wat heeft dit gezeik nou voor zin?
Wat m
[..]
Voor de honderdste keer.
Er zijn Marokkaanse tokkies ja. Maar er zijn ook Nederlandse tokkies. En die kunnen er ook wat van.
Voor de honderdste keer.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:12 schreef Robijn48 het volgende:
Wat m
[..]
Voor de honderdste keer.
Er zijn Marokkaanse tokkies ja. Maar er zijn ook Nederlandse tokkies. En die kunnen er ook wat van.
Ik ben vrouwelijk en ben 19 jaar. Echt waar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
En jij bent een oud omaatje of opaatje ? Als je onder de 25 bent wordt het een te groot risisco, dan kunnen ze het niet aan
quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:13 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Gisteren zag ik de Jakhalzen op tv, die de school van de daders bezochten. Bij ieder fatsoenlijk mens die dat bekijkt gaan de nekharen recht overeind staan. Als dit de toekomst van Nederland is, gaat dat enge sfeertje zeker niet verdwijnen.
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/198441
Oh. En zoeven werd er door iemand gemeld dat de Antillianen meer misdaden op hun naam zouden hebben.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ? Alleen marokkanen meer, dat zeggen de cijfers.
Nou ga vanavond maar mee naar Delftshaven of de Schilderswijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:14 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik ben vrouwelijk en ben 19 jaar. Echt waar.Nog nooit beroofd, mishandeld, verkracht of uitgescholden.
Hahaha. Volgens fokkers hier word je dan per direct aangevallen door hitsige marokkaantjes.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb geen idee maar ik maak het nooit mee.
[..]
Onbewapend? Jeetje jij durft
Jaja, dat weten we nu al..Nederlanders zijn hartstikke erg..quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:12 schreef Robijn48 het volgende:
Wat m
[..]
Voor de honderdste keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
We zeiken omdat er niets aan gedaan wordtquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:15 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh. En zoeven werd er door iemand gemeld dat de Antillianen meer misdaden op hun naam zouden hebben.
Wat heeft dit gezeik nu voor zin?
Nooit geweest. Misschien eens doen. Wat staat mij te wachten?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ga vanavond maar mee naar Delftshaven of de Schilderswijk.
Ah, de leeftijd. Tering hee wat ben jij fucking naief. De leeftijd. Okee, prima, dan komt het dus vanzelf wel goed als ze 22 zijn. Fijn, probleem opgelost.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:13 schreef Ziba het volgende:
[..]
Neem de leeftijd even mee. Toen ik die leeftijd had zei ik ook wel eens dingen waarvan ik nu denk:. Bovendien zijn 't volgens mij nou ook niet echt heldere lichten.
Laat ik het anders zeggen dan, want ik ken je natuurlijk niet persoonlijk en weet dus niet wat voor vreeswekkend persoon je in het echte leven bent, maar er zijn wijken waar ik mijn vriendin, net als ik, ook een geboren en getogen Amsterdamse, op klaarlichte dag niet alleen doorheen zou sturen. Er zijn overigens wijken in Rotterdam en Den Haag, waar jij ook doorheen schijnt te huppelen, waar ik dat ook niet zou doen. Ben jij Marokkaanse soms en/of draag je een hoofddoekje?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
In A'dam? Ga toch weg man. Je hoort mij niet beweren dat er geen criminaliteit is of dat er niets aan de hand is maar dat je overdag niet over straat kan zonder mishandelt te worden is echt grote onzin. Welke wijk heb je het over trouwens? Slotervaart misschien?
Wie dan ? Ik heb het niet gelezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:15 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh. En zoeven werd er door iemand gemeld dat de Antillianen meer misdaden op hun naam zouden hebben.
Wat heeft dit gezeik nu voor zin?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:04 schreef NotYou het volgende:
..boft die antilliaan even dat zijn eventuele aandeel hierin kennelijk geheel niet meer meetelt..Gedrag van opgeschoten pubers (jongens) in die leeftijdsgroep is altijd wel op een bepaalde manier verklaarbaar. Groepsgedrag, bijvoorbeeld. Stoer willen doen. Kijk ook naar hoe jongeren zich volgieten met drank, waarom ze gaan roken of waarom ze gevaarlijke stunts uithalen in het verkeer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed denkbaar is - in dit geval - ook dat groepen allochtone jongeren naar elkaar toe trekken, omdat de blanke Nederlander de "gezamenlijke vijand" is. Bovendien zijn het ook teamgenoten, die voor elkaar in de bres springen.
Dat is heel fijn voor je muts, maar dat maakt het leed van bijvoorbeeld zo'n opa van 78 die door 40 Marokkanen is mishandeld er niet minder om he. Of wil je nu ook zeggen dat hij zich aanstelt. Oh en die grensrechter, die blijft ook fijn dood ook al heb jij nog niets meegemaakt. Stelt die zich soms ook aan ofzo?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:14 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik ben vrouwelijk en ben 19 jaar. Echt waar.Nog nooit beroofd, mishandeld, verkracht of uitgescholden.
pak een krant, wat let je?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:08 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen maar om Marokanen. Niemand hoeft zich de mond te laten snoeren door mij, hoor, maar ik erger me dood en wil graag meer lezen over het gebeuren zelf en de feiten.
De feiten zijn zo genoegzaam wel bekend. Een grensrechter is doodgeschopt door een aantal 15- en 16-jarige voetballers. Wat hier wordt besproken, is van alles wat in deze zaak een rol speelt. Dus ook de etnische achtergrond van de daders, aangezien er overduidelijk een link is te leggen tussen hun gedrag en de cultuur. Als je niet tegen die realiteit kunt, moet je hier wegblijven, of om de berichten heenlezen, danwel je in de materie verdiepen. Want er zijn genoeg vooraanstaande deskundigen die het beamen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:08 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen maar om Marokanen. Niemand hoeft zich de mond te laten snoeren door mij, hoor, maar ik erger me dood en wil graag meer lezen over het gebeuren zelf en de feiten.
Bespuugd en hoer genoemd worden minimaal. Misschien betast worden ook nog..quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nooit geweest. Misschien eens doen. Wat staat mij te wachten?
Man, ga weg, ze heeft gelijk.quote:
Check. De. Cijfers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:07 schreef Ziba het volgende:
Fokkers maken in ieder geval veel nare dingen mee betreft Marokkanen.
Denk ik wel, ja. Heeft niks met naïviteit te maken. Als je 15 bent sta je wel wat anders in het leven dan wanneer je 20 bent. Je gaat je ontwikkelen enzo.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, de leeftijd. Tering hee wat ben jij fucking naief. De leeftijd. Okee, prima, dan komt het dus vanzelf wel goed als ze 22 zijn. Fijn, probleem opgelost.
laat me raden, a. licht getint uiterlijk, eventueel met hoofddoekje, b. breedgeschouderde karateka, c. domme boerin d. potentieel slachtoffer van straatmisdrijf ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:11 schreef Ziba het volgende:
[..]
Die ene die er zelf met een ijzeren staaf op af zou zijn gegaan en het er ondanks zijn leeftijd en hun enorme overmacht, zonder noemenswaardig letsel vanaf zou hebben gebracht?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is heel fijn voor je muts, maar dat maakt het leed van bijvoorbeeld zo'n opa van 78 die door 40 Marokkanen is mishandeld er niet minder om he. Of wil je nu ook zeggen dat hij zich aanstelt. Oh en die grensrechter, die blijft ook fijn dood ook al heb jij nog niets meegemaakt. Stelt die zich soms ook aan ofzo?
Welke wijk heb je het over? Ik heb tot vorig jaar in west gewoond, vlakbij het Mercator en daarvoor in oost. Nooit heb ik me onveilig gevoeld en nu nog steeds niet. Ik zou werkelijkwaar geen enkel stadsdeel kunnen bedenken als ik er moet zijn waar ik van denk dat ik beter niet kan gaan want dan vraag ik om problemen. Dus over welke wijk cq. stadsdeel heb je het?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen dan, want ik ken je natuurlijk niet persoonlijk en weet dus niet wat voor vreeswekkend persoon je in het echte leven bent, maar er zijn wijken waar ik mijn vriendin, net als ik, ook een geboren en getogen Amsterdamse, op klaarlichte dag niet alleen doorheen zou sturen. Er zijn overigens wijken in Rotterdam en Den Haag, waar jij ook doorheen schijnt te huppelen, waar ik dat ook niet zou doen. Ben jij Marokkaanse soms en/of draag je een hoofddoekje?
Echt om te janken dit. Kotsmisselijk word ik van figuren als jij die maar een beetje doen alsof slachtoffers van Marokkanengeweld zich aanstellen, enkel en alleen omdat je zelf zo gelukkig bent dat je er nog nooit mee in aanraking bent gekomen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:15 schreef Ziba het volgende:
[..]
Hahaha. Volgens fokkers hier word je dan per direct aangevallen door hitsige marokkaantjes.
Ah, viel toch best mee, iedereen zegt of roept wel eens wat als hij jong is .......quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:13 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Gisteren zag ik de Jakhalzen op tv, die de school van de daders bezochten. Bij ieder fatsoenlijk mens die dat bekijkt gaan de nekharen recht overeind staan. Als dit de toekomst van Nederland is, gaat dat enge sfeertje zeker niet verdwijnen.
Delfshaven is hier bij om de hoek, dus wat wil jij ons vertellen? En niet gaan jokken en verhalen aandikkenquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ga vanavond maar mee naar Delftshaven of de Schilderswijk.
Grappigquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Die ene die er zelf met een ijzeren staaf op af zou zijn gegaan en het er ondanks zijn leeftijd en hun enorme overmacht, zonder noemenswaardig letsel vanaf heeft gebracht?
Doet me denken aan die keer, kort na 11 september, dat ik afreisde naar Afghanistan en daar eigenhandig afrekende met 50% van Al-Qaida. De M16 die de Amerikanen me aanboden mochten ze houden, ik heb 't als een echte man met mn blote vuisten opgelost en dat hebben ze geweten hoor, die vieze stinkterroristen.![]()
quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Echt om te janken dit. Kotsmisselijk word ik van figuren als jij die maar een beetje doen alsof slachtoffers van Marokkanengeweld zich aanstellen, enkel en alleen omdat je zelf zo gelukkig bent dat je er nog nooit mee in aanraking bent gekomen.
Die dochters die voor kankerhoer worden uitgescholden; AANSTELLERS! Dat homostel dat is weggeterroriseerd uit Utrecht; AANSTELLERS! Die opa van 78 die is mishandeld door een groep van 40 Marokkanen; AANSTELLER! Die grensrechter die is doodgetrapt; AANSTELLER!
Nou laten we hopen dat je nog een lang leven tegemoet gaat, dan is daar nog gelegenheid en tijd genoeg voor, toch!?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:14 schreef Ziba het volgende:
[..]
okee, dan zijn al die statistieken dus onwaar, omdat jij je toevallig veilig voelt. weten we dat ook weer. dat statistieken er niet toe doen maar persoonlijke ervaring des te meer. maar dan alleen jouw persoonlijke ervaringen (en die van Ziba) en niet van die mensen die er wel last van hebben want dat zijn allemaal aanstellers of leugenaars.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:22 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Welke wijk heb je het over? Ik heb tot vorig jaar in west gewoond, vlakbij het Mercator en daarvoor in oost. Nooit heb ik me onveilig gevoeld en nu nog steeds niet. Ik zou werkelijkwaar geen enkel stadsdeel kunnen bedenken als ik er moet zijn waar ik van denk dat ik beter niet kan gaan want dan vraag ik om problemen. Dus over welke wijk cq. stadsdeel heb je het?
nee ik draag geen hoofddoek, ik ben een kaaskop.
Gebeurt nooit wat he, vertel dat maar aan de RET controleurs in die tram die daar rijdt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:23 schreef Deadre het volgende:
[..]
Delfshaven is hier bij om de hoek, dus wat wil jij ons vertellen? En niet gaan jokken en verhalen aandikken
Dan toch niet joh!quote:
Jaja. Ik geloof 't niet, echt niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:19 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Bespuugd en hoer genoemd worden minimaal. Misschien betast worden ook nog..
Ik ken Delfshaven heel goed en er liegt helemaal niemand hier. Als jij beweert dat er verhalenquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:23 schreef Deadre het volgende:
[..]
Delfshaven is hier bij om de hoek, dus wat wil jij ons vertellen? En niet gaan jokken en verhalen aandikken
Treurig deze reactie. Okee jij je zin; omdat er toevallig 1 voorbeeld is waar jij het bestaan van betwijfeld doet de rest van de voorbeelden er ook niet toe en is er geen probleem. Klaar, opgelost.quote:
ongeloofllijk, en dat ene joch met zn hoodie op die zn gezicht niet durft te vertonen terwijl hij onzin praat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:13 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Oh jij komt nog wel aan de beurt hoor, wees maar niet bang.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:11 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wie ben jij dat om te bepalen als 9/10 hier de discussie voert en jij in je eentje het er niet over eens bent? En trouwens is er wel degelijk een discussie te voeren over de link tussen Marokkanengeweld en de dood van de heer Nieuwenhuizen. Zie de foto en alle posts van vanmorgen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat te bepalen?
Simpele naive ziel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:25 schreef Ziba het volgende:
[..]
Jaja. Ik geloof 't niet, echt niet.Ik zie best veel Marokkanen, ook aso-marokkanen en echt nog nooit plaatsgevonden. Wel aangesproken (alle vrouwen wel) maar gewoon niet op ingaan.
Ja echt hoor, het is zo heftig hier ik adviseer je om op zijn minst een kleine knuppel mee te nemen als je de straat op gaat want je moet al die vervelende marokkanen echt van je wegknuppelen. Sta je op de tram te wachten vergeet je maze niet want anders kom je de tram niet in manquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
okee, dan zijn al die statistieken dus onwaar, omdat jij je toevallig veilig voelt. weten we dat ook weer. dat statistieken er niet toe doen maar persoonlijke ervaring des te meer. maar dan alleen jouw persoonlijke ervaringen (en die van Ziba) en niet van die mensen die er wel last van hebben want dat zijn allemaal aanstellers of leugenaars.
Inderdaad, alle Nederlanders liegen en stellen zich aan. Marokkanen zijn NIET - ik herhaal NIET - betrokken bij welke misdragingen dan ook en CBS cijfers die aangeven dat de meerderheid van alle Marokkaanse jongens onder de 23 jaar reeds in aanraking zijn gekomen met politie en justitie zijn KEIHARD GELOGEN!quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:25 schreef Ziba het volgende:
[..]
Jaja. Ik geloof 't niet, echt niet.Ik zie best veel Marokkanen, ook aso-marokkanen en echt nog nooit plaatsgevonden. Wel aangesproken (alle vrouwen wel) maar gewoon niet op ingaan.
Meld er dan wel even bij dat je dit uit een krant hebt gekopieerd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |