Dat dus.. Mijn man is ontslagen. En we kwamen er bij de ww aanvraag achter dat hij bij het uwv nog ziekgemeld is. Terwijl hij begin november betergemeld zou worden.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:24 schreef Isabeau het volgende:
En hoe weet je nou dat je nog voor 1% ziek gemeld staat? Dan moet je al langs de administratie om te vragen of je 100% beter bent gemeld. Of staat het op je loonstrookje oid?
Klopt maar voor de volledigheid kun je nog zeggen dat dat dan ook 100% is (dus niet dat je het bijv. weer eens gaat proberen). Dan kan de werkgever je niet voor 1% ziek houden.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Gewoon beter melden is al genoeg. Hoi ik ben beter klaar.
Dat klinkt als flauwekul. Waar komt die 1% dan vandaan?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
op nu.nl staat juist dat het komt doordat de werknemers zich vergeten beter te melden, dan zijn ze administratief voor 1% ziek ook al werken ze weer. kortom wil je dit voorkomen moet je jezelf 100% beter melden als je weer op het werk komt.
omdat je ziek bent maar toch werkt blijf je voor 1% ziek oid? ik ken die HR&O regels nietquote:Op maandag 18 maart 2013 18:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat klinkt als flauwekul. Waar komt die 1% dan vandaan?
Het percentage is toch altijd na overleg tussen werkgever, werknemer en als het goed is de bedrijfsarts. 1% omdat je aan het werk bent gegaan maar vergeten bent je weer beter te melden? Humbug.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat je ziek bent maar toch werkt blijf je voor 1% ziek oid? ik ken die HR&O regels niet.
euh open er maar een nieuw topique over dan kunnen we gaan bomen over die regels en hoe dit nou komt, is hier nu offtopiquequote:Op maandag 18 maart 2013 18:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het percentage is toch altijd na overleg tussen werkgever, werknemer en als het goed is de bedrijfsarts. 1% omdat je aan het werk bent gegaan maar vergeten bent je weer beter te melden? Humbug.
Dat heeft mijn teamleider me verteld en het is me ook per e-mail bevestigd door de casemanager.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:24 schreef Isabeau het volgende:
En hoe weet je nou dat je nog voor 1% ziek gemeld staat? Dan moet je al langs de administratie om te vragen of je 100% beter bent gemeld. Of staat het op je loonstrookje oid?
Als jij je vergeet beter te melden ben je niet ineens voor 1% ziek. Niemand is 1% ziek. Vergeet niet dat een werkgever op medische grond moet aantonen dat jij voor 1% arbeidsongeschikt bent voor je eigen functie.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:30 schreef Maanvis het volgende:
op nu.nl staat juist dat het komt doordat de werknemers zich vergeten beter te melden, dan zijn ze administratief voor 1% ziek ook al werken ze weer. kortom wil je dit voorkomen moet je jezelf 100% beter melden als je weer op het werk komt.
Dank jequote:Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef knoblaucha6 het volgende:
Afgezien van heel dat wettelijke geneuzel: 1% ziek is zo ongeveer een gekneusde pink dan wel een ingescheurde nagel of een gekneusd haarzakje (maar dat laatste slechts aan de linkerkant nét boven je oor, anders telt het niet![]()
Rewimo, sterkte met deze (totaal onnozele) strijd meid
Op het moment gaat het wel. Ik hoop maar dat ie het nog een tijdje volhoudt, bij voorkeur tot na 2 februari volgend jaarquote:Op maandag 18 maart 2013 20:03 schreef knoblaucha6 het volgende:
Bai zu wee, hoe is het nu met je andere heup?
Kun je die nog een beetje goed handelen of is het toch de planning dat die op relatief korte termijn "op de schop" moet ?
Got itquote:Op maandag 18 maart 2013 20:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Op het moment gaat het wel. Ik hoop maar dat ie het nog een tijdje volhoudt, bij voorkeur tot na 2 februari volgend jaar
Als dat zo was dan was dat nieuwsbericht van vandaag er niet geweest hèquote:Op maandag 18 maart 2013 19:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als jij je vergeet beter te melden ben je niet ineens voor 1% ziek. Niemand is 1% ziek. Vergeet niet dat een werkgever op medische grond moet aantonen dat jij voor 1% arbeidsongeschikt bent voor je eigen functie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jawel, ik kreeg antwoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Als ik voor het eind van deze week geen antwoord krijg deel ik Casemanager nummer 2 mee dat ik de vakbond ga inschakelen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
quote:Op maandag 25 maart 2013 17:35 schreef Rewimo het volgende:
Ha, nu denken jullie natuurlijk dat ik antwoord heb![]()
Nou, dat is ook zoDat wil zeggen, nadat ik vandaag dit mailde:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jawel, ik kreeg antwoord:Als het niet zo'n rotsituatie was, was het grappig te noemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Als ik voor het eind van deze week geen antwoord krijg deel ik Casemanager nummer 2 mee dat ik de vakbond ga inschakelen![]()
Hoezo "casemanager" , de sufkut hoeft alleen een betermelding te verwerken
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Je zou het bijna denken hè?quote:Op maandag 25 maart 2013 18:27 schreef Copycat het volgende:
Je weet zeker dat Ralph Inbar zaliger daar niet aan het hoofd staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, dan dus maar wat minder vriendelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het houdt een keer op natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Om te kotsen, inderdaad. Ik heb pas nat gehoord van deze smerige 'truc' en het schijnt veel vaker voor te komen. Ik vind het puur machtsmisbruik, misbruik van de grote onwetendheid van velen (en zeg nou zelf, dit soort regelneverij, daar snapt toch bijna niemand meer wat van?), vaak zwakkere mensen. Oh, wat zijn ze toch "zielig", die werkgevers!quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:45 schreef kahlie het volgende:
Die toon ook Rewimo... "We zijn ooooh zo redelijk en daarom doen we dit". Gatver.![]()
![]()
Mensen die hun rechten niet weten of te ziek zijn om tegen dit soort praktijken te vechten gaan ten onder.
Je zou er bijna ziek van worden....quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:45 schreef kahlie het volgende:
Die toon ook Rewimo... "We zijn ooooh zo redelijk en daarom doen we dit". Gatver.![]()
![]()
Mensen die hun rechten niet weten of te ziek zijn om tegen dit soort praktijken te vechten gaan ten onder.
Nou, dat heb ik in deze historie van Rewimo al zo vaak gedacht: je zal er juist zieker van worden, dit gedoe!quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:10 schreef RobertNL het volgende:
Je zou er bijna ziek van worden....
Sterkte Rewimo!
Logisch. Ik zeg ook niet dat je nu je spullen moet pakken, maar vroeg me denk ik meer af of dit de sfeer niet enorm verziekt? Of merk je er verder in je werk met je leidinggevende niet zo veel van?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:55 schreef Rewimo het volgende:
Tja, ik ben niet op een leeftijd dat ik makkelijk iets anders vind. Zeker niet tegen het salaris dat ik nu krijg. En ik ben hoofdkostwinnaar, dat speelt ook allemaal mee.
Op dit moment niet. Als ik over 1,5 week weer aan het werk ga is mevrouw de manager foetsiequote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:34 schreef Nyota het volgende:
Logisch. Ik zeg ook niet dat je nu je spullen moet pakken, maar vroeg me denk ik meer af of dit de sfeer niet enorm verziekt? Of merk je er verder in je werk met je leidinggevende niet zo veel van?
Nou, ik hoop voor je iemand die je niet probeert te naaien! Succes alvastquote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Op dit moment niet. Als ik over 1,5 week weer aan het werk ga is mevrouw de manager foetsieDat is prettig, al weet je nooit wat je ervoor terugkrijgt (weer een vrouw, dat wel, maar ik ken haar niet).
Dat hoop ik ook jaquote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:17 schreef Nyota het volgende:
Nou, ik hoop voor je iemand die je niet probeert te naaien! Succes alvast![]()
Wat een onzin, alsof je collega's nooit koffie gaan halen of naar het toilet gaan, niemand is 100% productiefquote:Op zaterdag 27 april 2013 15:45 schreef Rewimo het volgende:
Nou, uiteindelijk na een gesprek met casemanager nummer 2 en mijn teamleider hebben ze dan eindelijk besloten dat komende week die 1% eraf gaat
Ik heb aangegeven dat ik het absoluut niet eens ben met hun stelling dat ik 1% arbeidsongeschikt ben, alleen omdat ik af en toe even moet lopen. Ja, maar dan was ik niet productief(Dit terwijl mijn teamleider een paar dagen eerder nog onder de indruk was van het aantal telefoontjes dat ik afgehandeld had. O echt, zo geloofwaardig allemaal ook
).
Maar goed, ik ben er maar mee akkoord gegaan. Nu nog zien dat ze het er ook echt afhalen deze week.
Inderdaad, belachelijk.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:52 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof je collega's nooit koffie gaan halen of naar het toilet gaan, niemand is 100% productief
+1. Dit idiote gedoe moet nou zo langzamerhand eens afgelopen zijn!quote:Nu inderdaad maar hopen dat de 1% eraf gaat komende week
Dat méén je niet! Dat is echt zo vastgelegd?quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:27 schreef Rewimo het volgende:
We hebben 10 minuten privétijd per dag (afgezien van pauzes dus). Die zijn voor toilet en koffie halen e.d. Toen ik weer ging werken hebben ze zelf gezegd dat ik meer op privétijd mocht loggen, als ik moest lopen. Dus dat heb ik gedaan en dat gebruiken ze vervolgens weer tegen me
Ik heb het even opgezocht:quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Dat méén je niet! Dat is echt zo vastgelegd?omg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
O mijn god, je moet dus je koffie-haal-tijd in- en uitklokken? Ik vond het al achterlijk dat ik op mijn werk nu mijn lunchpauze moest klokken (of loggen eigenlijk, klikken in een tijdsysteempje op mijn pc).quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:27 schreef Rewimo het volgende:
We hebben 10 minuten privétijd per dag (afgezien van pauzes dus). Die zijn voor toilet en koffie halen e.d. Toen ik weer ging werken hebben ze zelf gezegd dat ik meer op privétijd mocht loggen, als ik moest lopen. Dus dat heb ik gedaan en dat gebruiken ze vervolgens weer tegen me
Wij ook, maar minder strikt dan. SAP, TRT, dingen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:49 schreef Rewimo het volgende:
Ja wij hebben ook een systeem op de pc waarin je moet loggen wat je aan het doen bent.
Zoiets jaquote:Op zaterdag 27 april 2013 17:04 schreef egeltje1985 het volgende:
Wij ook, maar minder strikt dan. SAP, TRT, dingen.
Zo werkt dat als je met je telefoon bereikbaar moet zijn. Je kan moeilijk in de lijn blijven en weg gaan van je plek. En voor collega's is het gewoon ook handig te zien wat je aan het doen bent. Als iemand zijn pauze heeft en dus de status aanpast weet je ook dat ze langer weg zijn dan bijv. koffie halen of even naar het toilet. Ik moest dat ook gewoon bij mijn vorige projectquote:Op zaterdag 27 april 2013 16:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
O mijn god, je moet dus je koffie-haal-tijd in- en uitklokken? Ik vond het al achterlijk dat ik op mijn werk nu mijn lunchpauze moest klokken (of loggen eigenlijk, klikken in een tijdsysteempje op mijn pc).
Ja, ik snap het ergens ook wel, maar het komt ook heel kinderachtig over ofzo. En een draagbare telefoon zou natuurlijk ook een uitkomst kunnen bieden; kun je bij de koffieautomaat nog steeds opnemen. Maar ja, ik ben ook pas net voor het eerst in mijn leven fulltime aan het werk.quote:Op zondag 28 april 2013 13:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Zo werkt dat als je met je telefoon bereikbaar moet zijn. Je kan moeilijk in de lijn blijven en weg gaan van je plek. En voor collega's is het gewoon ook handig te zien wat je aan het doen bent. Als iemand zijn pauze heeft en dus de status aanpast weet je ook dat ze langer weg zijn dan bijv. koffie halen of even naar het toilet. Ik moest dat ook gewoon bij mijn vorige project
Heeft ie dat op papier/per mail aan je bevestigd of kan je dat zelf ergens controleren?quote:Op maandag 29 april 2013 18:13 schreef Rewimo het volgende:
Draagbare telefoon heeft geen zin. Je hebt je computer nodig om klantvragen te beantwoorden
Mijn teamleider kwam vanmiddag vertellen dat hij me 100% beter heeft gemeld.
Dat ga ik woensdag even controlerenquote:Op maandag 29 april 2013 19:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heeft ie dat op papier/per mail aan je bevestigd of kan je dat zelf ergens controleren?
Jullie raden het zeker al?quote:
Het zal ook weer eens niet. Heb je ze erop gewezen?quote:
quote:
Uiteraard. Meteen mijn teamleider ingeseind. En een screenshot naar huis gemaildquote:Op woensdag 1 mei 2013 18:14 schreef MaLo het volgende:
En nu? Navraag doen waarom het nog niet geregeld is?
Even een update van onze situatie. Helaas gelijk gekregen.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:13 schreef Rewimo het volgende:
Sterkte en beterschap voor je vrouw, Frank!
Ik heb me zojuist ook maar eens even aangemeld bij het meldpunt van de FNVAls ze contact opnemen heb ik nog wel een interessant verhaal voor ze
Eens kijken wat er gaat gebeuren als de volgende heup aan de beurt isquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Dat is goed nieuws! Hulde voor je lange adem.
Dan heb je ervaring!quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eens kijken wat er gaat gebeuren als de volgende heup aan de beurt is
Da's waarquote:
Opeens mis ik een Like buttonquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:22 schreef Rewimo het volgende:
Nou, de 1% is er zowaar afHeeft effe geduurd maar ik sta nu weer 100% betergemeld.
We hebben eigenlijk helemaal geen zin in dit gedoe. Al die negatieve energie....quote:Verstandig dat jullie er werk van maken en haar beter melden. Want het mag echt niet. Ik hoop dat het bij jullie ook snel opgelost wordt.
Gedaanquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:42 schreef Katinkat het volgende:
Poeh, poeh...wat moest dat lang duren....Vertel je ander heup, dat ie zich nog even koest houdt.
Melding bij de bond heb ik ook allang gedaanquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:38 schreef FrankV34 het volgende:
We hebben eigenlijk helemaal geen zin in dit gedoe. Al die negatieve energie....
Maar ze hebben wel al een melding bij het fnv en het cnv aan de broek.
Zo nu al?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:22 schreef Rewimo het volgende:
Nou, de 1% is er zowaar afHeeft effe geduurd maar ik sta nu weer 100% betergemeld.
Jaquote:
Nou de vlag kan uitquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Melding bij de bond heb ik ook allang gedaan
Ha, mooi zoquote:Op maandag 10 juni 2013 14:06 schreef FrankV34 het volgende:
Nou de vlag kan uit. Blijkbaar helpt het als je een aangetekende brief stuurt met daarin de hersteld melding en de vermelding dat de rechtsbijstandverzekering op de hoogte gesteld is. We hadden gevraagd om een schriftelijke bevestiging voor vandaag, die hebben we niet maar mijn vrouw heeft bij P&O geïnformeerd en ze staat weer volledig hersteld (vanaf de dag dat de aangetekende brief binnen is bij hun
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Ze vinden mijn case bijzonder interessantquote:Op dinsdag 5 november 2013 23:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Spannend zeg en ook fijn dat je verhaal zo serieus genomen wordt !
Ik vond 'm vooral bizarquote:Op woensdag 6 november 2013 18:38 schreef Rewimo het volgende:
Ze vinden mijn case bijzonder interessant
Heb net dat verslag gelezen. Man man. Wat een zooitje.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:50 schreef Rewimo het volgende:
Daar gaat het om ja. Wat mij is overkomen kan niet meer teruggedraaid worden. Maar hopelijk overkomt het straks anderen niet meer.
En mezelf, als ik weer geopereerd moet worden - want dat is een kwestie van tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |