Dat dus.. Mijn man is ontslagen. En we kwamen er bij de ww aanvraag achter dat hij bij het uwv nog ziekgemeld is. Terwijl hij begin november betergemeld zou worden.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:24 schreef Isabeau het volgende:
En hoe weet je nou dat je nog voor 1% ziek gemeld staat? Dan moet je al langs de administratie om te vragen of je 100% beter bent gemeld. Of staat het op je loonstrookje oid?
Klopt maar voor de volledigheid kun je nog zeggen dat dat dan ook 100% is (dus niet dat je het bijv. weer eens gaat proberen). Dan kan de werkgever je niet voor 1% ziek houden.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Gewoon beter melden is al genoeg. Hoi ik ben beter klaar.
Dat klinkt als flauwekul. Waar komt die 1% dan vandaan?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
op nu.nl staat juist dat het komt doordat de werknemers zich vergeten beter te melden, dan zijn ze administratief voor 1% ziek ook al werken ze weer. kortom wil je dit voorkomen moet je jezelf 100% beter melden als je weer op het werk komt.
omdat je ziek bent maar toch werkt blijf je voor 1% ziek oid? ik ken die HR&O regels nietquote:Op maandag 18 maart 2013 18:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat klinkt als flauwekul. Waar komt die 1% dan vandaan?
Het percentage is toch altijd na overleg tussen werkgever, werknemer en als het goed is de bedrijfsarts. 1% omdat je aan het werk bent gegaan maar vergeten bent je weer beter te melden? Humbug.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat je ziek bent maar toch werkt blijf je voor 1% ziek oid? ik ken die HR&O regels niet.
euh open er maar een nieuw topique over dan kunnen we gaan bomen over die regels en hoe dit nou komt, is hier nu offtopiquequote:Op maandag 18 maart 2013 18:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het percentage is toch altijd na overleg tussen werkgever, werknemer en als het goed is de bedrijfsarts. 1% omdat je aan het werk bent gegaan maar vergeten bent je weer beter te melden? Humbug.
Dat heeft mijn teamleider me verteld en het is me ook per e-mail bevestigd door de casemanager.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:24 schreef Isabeau het volgende:
En hoe weet je nou dat je nog voor 1% ziek gemeld staat? Dan moet je al langs de administratie om te vragen of je 100% beter bent gemeld. Of staat het op je loonstrookje oid?
Als jij je vergeet beter te melden ben je niet ineens voor 1% ziek. Niemand is 1% ziek. Vergeet niet dat een werkgever op medische grond moet aantonen dat jij voor 1% arbeidsongeschikt bent voor je eigen functie.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:30 schreef Maanvis het volgende:
op nu.nl staat juist dat het komt doordat de werknemers zich vergeten beter te melden, dan zijn ze administratief voor 1% ziek ook al werken ze weer. kortom wil je dit voorkomen moet je jezelf 100% beter melden als je weer op het werk komt.
Dank jequote:Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef knoblaucha6 het volgende:
Afgezien van heel dat wettelijke geneuzel: 1% ziek is zo ongeveer een gekneusde pink dan wel een ingescheurde nagel of een gekneusd haarzakje (maar dat laatste slechts aan de linkerkant nét boven je oor, anders telt het niet![]()
Rewimo, sterkte met deze (totaal onnozele) strijd meid
Op het moment gaat het wel. Ik hoop maar dat ie het nog een tijdje volhoudt, bij voorkeur tot na 2 februari volgend jaarquote:Op maandag 18 maart 2013 20:03 schreef knoblaucha6 het volgende:
Bai zu wee, hoe is het nu met je andere heup?
Kun je die nog een beetje goed handelen of is het toch de planning dat die op relatief korte termijn "op de schop" moet ?
Got itquote:Op maandag 18 maart 2013 20:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Op het moment gaat het wel. Ik hoop maar dat ie het nog een tijdje volhoudt, bij voorkeur tot na 2 februari volgend jaar
Als dat zo was dan was dat nieuwsbericht van vandaag er niet geweest hèquote:Op maandag 18 maart 2013 19:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als jij je vergeet beter te melden ben je niet ineens voor 1% ziek. Niemand is 1% ziek. Vergeet niet dat een werkgever op medische grond moet aantonen dat jij voor 1% arbeidsongeschikt bent voor je eigen functie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jawel, ik kreeg antwoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Als ik voor het eind van deze week geen antwoord krijg deel ik Casemanager nummer 2 mee dat ik de vakbond ga inschakelen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
quote:Op maandag 25 maart 2013 17:35 schreef Rewimo het volgende:
Ha, nu denken jullie natuurlijk dat ik antwoord heb![]()
Nou, dat is ook zoDat wil zeggen, nadat ik vandaag dit mailde:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jawel, ik kreeg antwoord:Als het niet zo'n rotsituatie was, was het grappig te noemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Als ik voor het eind van deze week geen antwoord krijg deel ik Casemanager nummer 2 mee dat ik de vakbond ga inschakelen![]()
Hoezo "casemanager" , de sufkut hoeft alleen een betermelding te verwerken
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Je zou het bijna denken hè?quote:Op maandag 25 maart 2013 18:27 schreef Copycat het volgende:
Je weet zeker dat Ralph Inbar zaliger daar niet aan het hoofd staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, dan dus maar wat minder vriendelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het houdt een keer op natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |