abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119934688
Dit is hèt topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

ProjSkippy: 4-12
Cwen: 7-12
HillieBillie: 11-12
Musique: 31-12

Users:
Aemelia (01-2012)
Babbel1 (02-2012)
Blokje.
Chanty (09-2011)
Cwen (10-2012)
DJMomo
Dushi2012(08-2012)
Estelle_ (07-2012)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
HilZillah (11-2012)
Kekaa (11-2010)
Limone
Lindala (10-2011)
Marijevdh
Martine1984
Musique
Poppejans
ProjSkippy (06-2012)
Sethiwe (08-2011)
Silmarwen
Winka (01-2011)
Wumb
Zomerzon01 (08-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 04-12-2012 21:47:54 ]
pi_119934792
Hopelijk zet die hoosbui van het vorige topic nog even door!

Nog aanpassingen?

Haha :D Ik loop het vorige topic nog even na op vetgedrukte NOD's zie ik die van Zomerzon, die wel naar 29 december mocht :N :D

[ Bericht 70% gewijzigd door Limone op 04-12-2012 21:37:43 ]
pi_119935304
Gefeliciteerd zomerzon en djmomo *O* *O* *O* *O*

het duurde even voor er streepjes bijkwamen, maar nu 3 tegelijk, wow echt super, het begin van een streepjes plensbui.

Silmarwen tot over een half jaar. Had je dit contract verwacht?
pi_119935644
Jemig...... Zelfs ik ben uit de lurkmodus.. Gefeliciteerd dames!!!!!# :-D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_119935702
Zomerzon en Momo!! *O* *O* *O*

Wat een goede dag vandaag!! *O*

Silmarwen, heel begrijpelijk! Succes en (hopelijk niet ;)) tot over een half jaar!
Home is where the O+ is...
pi_119935778
Djmomo jij ook al, gefeliciteerd!!!!!
Normaal heb ik een hekel aan regen, maar deze plensbui kan ik wel waarderen!
  dinsdag 4 december 2012 @ 21:49:08 #7
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_119935796
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:40 schreef Sethiwe het volgende:
Gefeliciteerd zomerzon en djmomo *O* *O* *O* *O*

het duurde even voor er streepjes bijkwamen, maar nu 3 tegelijk, wow echt super, het begin van een streepjes plensbui.

Silmarwen tot over een half jaar. Had je dit contract verwacht?
Nee. Eigenlijk mogen ze geen contracten meer aanbieden. Gaat erg slecht. Maar mijn manager wilde mij en nog een collega erg graag houden! Dus goed nieuws. :D
pi_119936536
Oh fijn dat je toch contractverlenging hebt gekregen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:13:25 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119937330
Tjonge jonge... ben ook een avondje weg :P

Zomerzon en DJmomo gefeliciteerd *O* :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:35:22 #10
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_119938744
Stelletje wildplassers! *O*
Gefeliciteerd!!!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_119938850
Van harte dames!!!! Mooie regen hebben jullie gemaakt! *O*
pi_119938927
Jongens, gaat ineens super goed hier! Gratz *O*
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:45:34 #13
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119939282
Jeetje! Feli allemaal! Hoe doen jullie dat? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Ik ga een Babbel doen!
pi_119939405
Hallo dames!

Een nieuweling komt zich melden :D
Na een hele tijd lurken (en rammelen) hebben mijn vriend en ik besloten om ervoor te gaan! Het kriebelde bij mij al wat langer, maar we wilden er natuurlijk wel allebei 100% klaar voor zijn. (het kan jaren duren, maar het kan ook zo gebeurd zijn...) Een paar weken geleden hebben we de knoop doorgehakt en bedacht dat 2013 wel een mooi jaar is om uit te breiden :P

Superspannend en nieuw allemaal wel zeg... Aan de ene kant is het drama om niks: behalve dat ik per december de pil niet meer slik verandert er in principe nog helemaal niets. Eerst maar eens kijken hoe en wanneer mijn cyclus terug gaat komen en dan zien we wel verder. Aan de andere kant: waaaah, we gaan gewoon misschien wel een kindje maken :o

Echt letterlijk wachten op de 2 streepjes zal voorlopig voor mij nog niet echt van toepassing zijn, maar de beslissing dat we er vanaf nu voor gaan vond ik zelf wel voldoende om hier ook te mogen posten :D

Ik ben op fok redelijk onbekend, maar voor de zekerheid gebruik ik liever wel een kloon in dit forum. Er zijn niet veel mensen die weten dat we 'begonnen' zijn en ik houd dat risico het liefst ook zo klein mogelijk ;)
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:52:06 #15
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119939636
Welkom Dyre! Spannend! Duimen dat alles weer mooi snel op gang komt :D.
pi_119939986
Dankjewel!
Ik ben nu ongesteld en zou eigenlijk zaterdag weer met de pil moeten beginnen. Ik heb wel al een app op mijn telefoon gezet waarin ik alles een beetje bij kan houden. Zo krijg ik misschien wat beter zicht in hoe mijn cylcus terugkomt.

Gefeliciteerd trouwens voor de zwangere dames hier!! *O*
pi_119940102
djmomo dat zijn echt twee streepjes hoor!! *O* als je niet zwanger bent dan blijft de plek van het tweede streepje namelijk écht wit! dus gefeliciteerd!!

Dyre welkom en succes en vooral ook veel plezier met de weg naar het tweede streepjes!!
pi_119940821
Jaaaa Zomerzon ook *O* Gefeliciteerd met je streepjes O+

*O* DJmomo, ik zie je tweede streepje!! Het staat er echt!! Gefeliciteerd O+
pi_119943333
Woooow, streepjesregen :D *O*

Van harte gefeliciteerd DJMomo en Zomerzon!! *O* *O* *O* O+
pi_119944042
Ik ben maar een half dagje niet geweest en ik zie ineens edb veelvoud aan streepies!! Mijn NOD is morgen, begin ineens ook te twijfelen aan mijn goedkope internet testjes! ;-)

Alle gekheid op een stokje... Ik voel helemaal niks geks maar voel ook niks de dagen voordat ik lek raak.

whoooohoooo! Helemaal leuk dat begin van het zebrapad!! *\o/*
pi_119944296
Wow wat een regen. Zomerzon en Momo *O* gefeliciteerd!
Momo dat is geen schaduw dat is een beetje verf die op je hcg heeft gereageerd.
Voor zomerzon een voorzichtige want volgens mij zin de predictortests niet heel betrouwbaar. Maar dat vertelde enkel internet me ooit...
  woensdag 5 december 2012 @ 04:55:23 #22
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119945044
Jeumig! :o Babbel, DJMomo en Zomerzon, ontzettend gefeliciteerd! *O*
3!
pi_119945321
Haha wumb, grappig dat je bij mij er vol in gelooft en bij zomer zon een slag om de arm houdt!

Wie volgt!?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119945446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 07:19 schreef DJMomo het volgende:
Haha wumb, grappig dat je bij mij er vol in gelooft en bij zomer zon een slag om de arm houdt!

Wie volgt!?
Ging jij niet nog met ochtenurine testen? O-)
pi_119945524
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 07:19 schreef DJMomo het volgende:

Wie volgt!?
Ik zie nu pas dat het bij jou ook gelukt is. Gefeliciteerd!!!

quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:10 schreef Wumb het volgende:
Wow wat een regen. Zomerzon en Momo *O* gefeliciteerd!
Momo dat is geen schaduw dat is een beetje verf die op je hcg heeft gereageerd.
Voor zomerzon een voorzichtige want volgens mij zin de predictortests niet heel betrouwbaar. Maar dat vertelde enkel internet me ooit...
Ja ik ga sowieso vrijdag naar de dokter om daar ook nog een test te laten doen. Ik wil het natuurlijk ook wel zeker weten. Maar mijn cyclus heeft me nog nooit in de steek gelaten. Zelfs als ik de pil door wilde slikken werd ik nog ongesteld zoals mijn normale cyclus. En nu had ik het al 5 dagen moeten zijn. En de streep was echt heel duidelijk. En van die verhalen hoor je ook over de Kruidvat testen. Dus ik ben toch optimistisch hoor. :)
Oost west, mij best.
pi_119945651
Zomerzon: overtijd én een positieve test = zwanger hoor, no doubt! *O*

Streepjesregen hier, het werd tijd! *O*
pi_119945684
Dyre, welkom!

Roomsnoes en Hillz, gaan jullie de streepjes nog aanvullen?

En Skip :*. Ik snap hoe je je voelt!
pi_119945701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 07:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Ging jij niet nog met ochtenurine testen? O-)
ja, ook iets met: geen test meer in huis hebben. :{ Morgen of overmorgen! Ga zo naar KV, en neem dan gelijk een goedkope en dure mee. Eerst de goedkope, als die weer vaag is, doe ik de dure :P
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119945708
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:07 schreef DJMomo het volgende:

[..]

ja, ook iets met: geen test meer in huis hebben. :{ Morgen of overmorgen! Ga zo naar KV, en neem dan gelijk een goedkope en dure mee. Eerst de goedkope, als die weer vaag is, doe ik de dure :P
Morgen is het vast geen schaduw meer, maar een echte streep!
pi_119945724
Oh ik hoop het Cwen! Maar moet nog even wachten. Gister een drupje bloed. Als dat de unnestelung was moet ik dus nog even wachten. Maar voorlopig heb ik hoop.
T Zou tof zijn om met z'n allen zwanger t jaar uit te gaan!
  woensdag 5 december 2012 @ 08:13:34 #31
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119945755
Wooooow babbel, zomerzon gefeliciteerd!!

Moom, tis echt wel een streep heur.
pi_119945756
ha ja, in een keer het topic leeg!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119945771
Nog meer streepjes :o

DJMomo gefeliciteerd! *O*
  woensdag 5 december 2012 @ 08:20:01 #34
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_119945798
Wow ik heb hier ff wat gemist zie ik!
Regen! *O*
Gefeliciteerd zomerzon en djmomo!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_119946087
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:13 schreef DJMomo het volgende:
ha ja, in een keer het topic leeg!
Dat zou wel een stunt zijn :D Nieuw jaar, leeg topic.
pi_119946342
*O* *O* *O* *O* Wauw wat goed!! Zomerzon en Momo!!! *O* *O* *O* *O*

3 keer dubbele streepjes op 1 dag, geweldig! Ik hoop dat ik over een paar weken mag aansluiten!

Dyre welkom hier! :W
pi_119946576
Gefeliciteerd iedereen :)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_119947024
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:30 schreef Limone het volgende:
Hopelijk zet die hoosbui van het vorige topic nog even door!

Nog aanpassingen?

Haha :D Ik loop het vorige topic nog even na op vetgedrukte NOD's zie ik die van Zomerzon, die wel naar 29 december mocht :N :D
Ja inderdaad... :x :)
Niet meer nodig!

Heb net voor vrijdag een afspraak gemaakt bij de huisarts. De dame aan de lijn vroeg om wat voor klachten het ging. Heb gezegd dat ik dat liever met de huisarts zelf bespreek (heb liever niet dat iedereen het al weet als ik 5 weken zwanger ben. Roddels enzo). Toen vroeg ze of 10 minuten genoeg was. Weet ik veel?? Zo'n test lijkt me niet lang werk. hooguit 5 minuten... Haha.
Ga wel zelf al een potje met urine meenemen denk ik. Dan hoef ik me daar geen zorgen te maken of ik wel moet... Of testen ze het daar dan met bloed?
Pfff... Spannend allemaal hoor...
Oost west, mij best.
pi_119947086
Bij mij testten ze helemaal niks Zomerzon! Werd gefeliciteerd en kreeg advies over een aantal verloskundigenpraktijken. De dame van Moeders voor Moeders deed wel nog een (minder gevoelige) test.
pi_119948005
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:46 schreef Suikertante het volgende:
Bij mij testten ze helemaal niks Zomerzon! Werd gefeliciteerd en kreeg advies over een aantal verloskundigenpraktijken. De dame van Moeders voor Moeders deed wel nog een (minder gevoelige) test.
Ow ok. Ga toch wel vragen of ze ook nog willen testen hoor... Is toch een beetje extra zekerheid.
Maar dan wordt in ieder geval alles in gang gezet en dat moet toch ook gebeuren.
En misschien ook al wat praktische vragen stellen.
Oost west, mij best.
pi_119948006
ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook alleen maar gemeld bij de huisarts, dat is ook meer da voldoende werd mij toen ook verteld. huisarts hier doet in ieder geval geen test meer als je zelf al getest hebt omdat de huis tuin en keuken testen net zo betrouwbaar zijn tegenwoordig..

misschien toch voor de zekerheid even navragen voor dat je er voor niks staat?

het is alleen handig dat het in het systeem staat ivm medicijnen die je nodig hebt bijvoorbeeld en het op dat moment per ongeluk zou vergeten te melden..
pi_119948182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:22 schreef hilliebillie het volgende:
ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook alleen maar gemeld bij de huisarts, dat is ook meer da voldoende werd mij toen ook verteld. huisarts hier doet in ieder geval geen test meer als je zelf al getest hebt omdat de huis tuin en keuken testen net zo betrouwbaar zijn tegenwoordig..

misschien toch voor de zekerheid even navragen voor dat je er voor niks staat?

het is alleen handig dat het in het systeem staat ivm medicijnen die je nodig hebt bijvoorbeeld en het op dat moment per ongeluk zou vergeten te melden..
Ja dat is ook zo. Maar ik weet niet hoe het allemaal werkt hier in de buurt. Dus dat wil ik wel even vragen. En gelukkig heb ik een huisarts waar ik voor dat soort dingen ook een afspraak kan maken. :)
Oost west, mij best.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:35:10 #43
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119948323
Gefeliciteerd dames met de streepjes! *O*

En Zomerzon, het is een beetje onzin om het door de huisarts te laten testen, dat is iets wat vroeg gebeurde, maar tegenwoordig niet meer. Beetje zonde van wat het kost zo'n consult.....

De verloskundige is de eerste die je moet bellen, daar kan je dan met 8/9 weken terecht.
Mijn huisarts wist pas na een aantal maanden dat ik zwanger was, toen ik een keer wat medijcijnen nodig had.
pi_119948480
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:35 schreef Juud79 het volgende:

En Zomerzon, het is een beetje onzin om het door de huisarts te laten testen, dat is iets wat vroeg gebeurde, maar tegenwoordig niet meer. Beetje zonde van wat het kost zo'n consult.....

De verloskundige is de eerste die je moet bellen, daar kan je dan met 8/9 weken terecht.
Mijn huisarts wist pas na een aantal maanden dat ik zwanger was, toen ik een keer wat medijcijnen nodig had.
Ok. Dan ga ik inderdaad toch maar eens bellen of het nodig is ja. Is inderdaad wel zonde van een consult als je alleen vragen hebt. En misschien kan de assistente mij toch ook wel helpen met mijn vragen. Die zal ook wel een geheimhoudingsplicht hebben wat betreft dat soort dingen.
Bedankt voor de tips!
Oost west, mij best.
pi_119948493
quote:

Ik vind het bijna iets voor in de OP, want zoveel denken bij het 2e streepje.... EN NU???
Ik heb 2 streepjes en nu?
- Bezoek huisarts is niet nodig, een huisarts zal je enkel doorverwijzen naar een verloskundige.
- Aanmelden dus bij een verloskundige voor een eerste afspraak.
- Zwanger worden vitamines evt vervangen door zwanger zijn vitamines... samenstelling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119948558
quote:

Het is wél handig om het te melden bij de huisarts zodra je het weet. Mocht er iets met jou gebeuren waardoor je niet kan melden dat je zwanger bent, staat het tenminste wel in je medische gegevens. :)
pi_119948563
Moeders voor Moeders mag daar ook wel bij ;)

* LovelyLady duikt weer in lurkstand
pi_119948571
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:41 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Ok. Dan ga ik inderdaad toch maar eens bellen of het nodig is ja. Is inderdaad wel zonde van een consult als je alleen vragen hebt. En misschien kan de assistente mij toch ook wel helpen met mijn vragen. Die zal ook wel een geheimhoudingsplicht hebben wat betreft dat soort dingen.
Bedankt voor de tips!
Huisarts hoef je alleen maar door te geven. Zij testen echt 0,0 :) Ze geven je wel tips (assistente) over verloskundigen in de buurt enzo en die kun je dan bellen om een afspraak te maken.

Gefeliciteerd joh!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_119948656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:44 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Huisarts hoef je alleen maar door te geven. Zij testen echt 0,0 :) Ze geven je wel tips (assistente) over verloskundigen in de buurt enzo en die kun je dan bellen om een afspraak te maken.

Gefeliciteerd joh!! *O*
Dank je wel!!

Ja een topic over the next step na 2 streepjes is inderdaad een goed idee. Voor alle onwetende nieuwbakken aanstaande moeders. (Waaronder ik dus ;))
Oost west, mij best.
pi_119948681
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:47 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Dank je wel!!

Ja een topic over the next step na 2 streepjes is inderdaad een goed idee. Voor alle onwetende nieuwbakken aanstaande moeders. (Waaronder ik dus ;))
Hey daar heb je ons toch voor in alle mogelijke topics :7

Edit: ow bij de weg, vraag ook, als je de verloskundige belt, wanneer je langs mag komen en als dat pas bij 8/9 weken is of je dan met 7 weken wel/geen een echo krijgt om te zien of het om een intacte zwangerschap cq meerling gaat. Heel fijn, die geruststelling en je kunt dan het hartje al zien kloppen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_119949281
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:48 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hey daar heb je ons toch voor in alle mogelijke topics :7
Ja dat is ook zo. Gelukkig! Kan het wel aan vriendinnen vragen die er al ervaring mee hebben maar dat valt zo op. En vind 5 weken echt te vroeg om het al te vertellen...

quote:
Edit: ow bij de weg, vraag ook, als je de verloskundige belt, wanneer je langs mag komen en als dat pas bij 8/9 weken is of je dan met 7 weken wel/geen een echo krijgt om te zien of het om een intacte zwangerschap cq meerling gaat. Heel fijn, die geruststelling en je kunt dan het hartje al zien kloppen O+
Ow dat is ook wel fijn inderdaad. Dan zou ik over 2 weken al een echo kunnen krijgen.
Oost west, mij best.
pi_119949569
Gefeliciteerd zomerzon en Djmomo! Ik ben alweer hartstikke laat geloof ik maar beter laat dan nooit! *O* :*
E.
pi_119949916
Idd, VK bellen, HA heeft geen toegevoegde waarde meer!
Trouwens ook gelijk nadenken over kraamzorg! kleinere buro's zitten snel vol. Of als je een buro bij je VK praktijk hebt, kan je daar ook gelijk aanmelden.
Verder: de verzekering inlichten, en als je wilt mvm bellen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119949953
Wellicht eerst je verzekering bellen, die hebben nog wel eens voorkeuren voor kraamzorg.
Huisarts doet inderdaad niks meer dan je feliciteren en foldertjes geven.
pi_119950122
ohja, das een goede toevoeging, lijnloos!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119955685
Babbel, DJMomo en Zomerzon *O* streepjesregen!

Nog wachtende dames, succes :*
pi_119958734
*O* wat een streepjes! Van harte meiden!
pi_119966243
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het bijna iets voor in de OP, want zoveel denken bij het 2e streepje.... EN NU???
Ik heb 2 streepjes en nu?
- Bezoek huisarts is niet nodig, een huisarts zal je enkel doorverwijzen naar een verloskundige.
- Aanmelden dus bij een verloskundige voor een eerste afspraak.
- Zwanger worden vitamines evt vervangen door zwanger zijn vitamines... samenstelling.
Ja! En dan meteen die rare afkortingen weg! KvK, FFF :')
  woensdag 5 december 2012 @ 19:24:23 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119967112
zomerzon, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_119967926
Ik heb net getest, 1 dag overtijd, negatief. Jammer, hoop niet dat ik de streepjesregen heb gestopt.
pi_119968694
Wumb :(
pi_119968870
Wumb :*
Hier ook nog nog altijd niks, wel buikpijn alsof we iets heel naars aan zit te komen :(. Nouja, het moet toch, dus duimen maar dat het doorzet.
Wumb, wij doen gewoon de jaarwisselingsstreepjesregen ;)
pi_119969079
Wumb en zand :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119971971
Ik lees al een tijdje stiekem mee. Ik zal mezelf ook even kort voorstellen. Maar eerst: gefeliciteerd voor de dames die zwanger zijn! Ik hoop dat jullie van jullie zwangerschap genieten.

Nou, wij zijn nu sinds augustus aan het proberen. Wel heel spannend vind ik het elke maand! Verder doen we (nog) niet aan ovulatietesten ofzo. Het enige wat ik doe is niet drinken (behalve als ik ongesteld ben geworden dan drink ik mijn favoriete champagne, want die mis ik soms wel!) en foliumzuur slikken. Ik mis ook dat ik straks geen sushi mag eten en rauwe tartaar. Hebben jullie dat ook soms?
Verder vind ik het tot nu toe een hele leuke tijd in mijn leven. Dat moment dat je besluit dat het nu de tijd is om het te proberen was voor mij toch wel bijzonder. We zijn nu ongeveer 8 jaar samen en soms voel ik me weer verliefder dan ooit.

Ik vind het leuk om zo af en toe te lezen dat er vrouwen zijn die in hetzelfde schuitje zitten en die ook af en toe kriebels voelen als ze bijna de "NOD" hebben. Of soms van alles voelen terwijl ze toch niet zwanger zijn. Dankjulliewel hiervoor ;)!
pi_119973124
Welkom Naena!
Klinkt allemaal heel erg herkenbaar :D (ook al zijn wij echt nog maar net begonnen, deze maand)

Alcohol zal ik niet echt gaan missen denk ik, ik drink alleen af en toe een wijntje op feestjes, maar ik drink net zo lief een lekkere kop thee :P Maar (rauwe) vis en american filet bijvoorbeeld zal ik wel missen denk ik.

Ik las dit trouwens op 1 van de sites in de OT:
Leer je vast aan om regelmatig vette vis te eten (bijvoorbeeld haring of makreel), dat is goed voor de kwaliteit van eitjes en sperma, later belangrijk voor de ontwikkeling van de hersentjes van je kindje en ook nog eens goed voor je eigen hart.

Maar is haring geen rauwe vis dan?

- Overigens stem ik ook vóór nog een streepjesregen volgende maand ;)
pi_119974123
Welkom Dyre en Naena! Heel veel succes beiden :)

Herken absoluut wat je zegt Naena! Het eten (sushi!) vooral haha. Drinken doe ik de laatste tijd al minder. Wel even benieuwd hoe dat te regelen rond de feestdagen, drink dan graag een drankje.. Nou goed, NOD is toch 26 december :+

Wanneer is jullie NOD eigenlijk?
pi_119974357
Wat een leuk berichtje :). Nou, ik ben gelijk gaan Googlen en ik zie allemaal andere berichten. O.a. dat haring wel mag omdat het gepekeld is. En ook dat het altijd mag als het maar vers is. En ook dat je het toch maar beter niet kan eten... Soms word je er ook niet echt wijzer van, hè? Ik zal het nog eens tot op de puntjes gaan uitzoeken!
En thee is te doen, hoor, daar niet van ;) Ik had mezelf nooit van die slechte gewoontes aan moeten leren als elk weekend champagne of wijn met bubbeltjes en vaak Irish coffee drinken in de winter en één keer in de maand sushi eten en bijna elk weekend een broodje rauwe tartaar haha. Mag allemaal niet en dan moet je daarna ook nog eens gaan bevallen. Wat een ellende allemaal ;)
pi_119974580
Succes Naena en Dyre. En niet ophouden met leven omdat je toevallig zwanger wenst te worden. Met meeste 'slechte' dingen hoef je echt pas rekening mee te houden zodra je zwanger bent. (al schijnt een beetje gezonde levensstijl icl eetpatroon je kansen wel wat te verhogen). Tot die tijd kun je prima sushi of filet eten.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119974586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:42 schreef Blokje. het volgende:
Welkom Dyre en Naena! Heel veel succes beiden :)
Thanks!!
quote:
Wanneer is jullie NOD eigenlijk?
Ja, dat is een goede!

Ik heb tot aan deze maand de pil geslikt. Als ik uitga van mijn normale cyclus zou ik rond 31 december weer ongesteld moeten worden. Maarja, nu ik stop is het nog even de vraag hoe en wanneer mijn cyclus weer op gang komt.
pi_119974719
Lastig idd, na de pil :) Ach, lekker je lichaam weer op gang laten komen, komt goed!

Ze zijn in Z&G iig ruimte voor ons aan het maken ;)
pi_119974955
Dankje Blokje! Ja, ik ben echt onregelmatig ongesteld dus ik vind dat moeilijk. Maar ik heb het zelf op 11 december gehouden (30 dagen), maar kan ook net zo goed weer langer duren. Of korter. Wie weet. Ik ben benieuwd hoe lang ik het uithoud voor de test ;)

Ja, de feestdagen daar horen bubbels bij! Haha, hoor mij nou.. Weet je familie/vrienden het wel? Want wij willen het een beetje voor onszelf houden maar het begint sommigen al wel op te vallen. Vooral vrienden want ik tikte altijd wel een paar drankjes weg.

Dat is wel heel spannend dat zou heel mooi kerstnieuws zijn!! Ik duim voor je, hoor. Voor jullie allemaal natuurlijk ;)
pi_119975212
Hoi DJMomo, dankjewel. Gelukkig heb ik verder al wel een gezond eetpatroon en ik sport genoeg. Alleen alcohol is een beetje mijn zwakte. Ik ben geen bingedrinker, maar ik schrok er nog best wel van toen ik ging bijhouden wat ik allemaal drink in een week. Maar je hebt gelijk en zaterdag ga ik lekker sushi (vr)eten!!
pi_119975692
Welkom nieuwe dames, dat jullie maar snel weer weg zijn ;).
Ik heb steak, sushi en wijn het meeste gemist toen ik zwanger was, dus ik haal het nu in ;) . Ik laat trouwens niks staan tot ik een positieve test in handen heb.
pi_119976261
Ik laat ook eigenlijk niks staan, alleen alcohol wat minder. Belangrijkste is wat DJMomo zegt, wel blijven leven en genieten :Y

Vind het wel enorm spannend allemaal! Gaat tenslotte om een stap wat je leven, als het goed is, enorm gaat veranderen O+
pi_119977292
Wat een lieve reacties allemaal! O+

Ik kan het gevoel dat ik heb maar moeilijk beschrijven, het is zo onwerkelijk dat we nu ineens een staafje hebben liggen met het bewijs van iets dat we zo graag wilden *;

Nja, we gaan proberen te genieten en vooral aftellen naar 24 december O+

Wumb, wat balen dat je weer geen positieve test had.. Maar 'geen bloed, houd moed!'...

:*
pi_119977593
Babbel geniet er maar lekker van!!! :D

Wat een geweldige datum trouwens voor de echo, wat een cadeautje is dat straks zeg, als je die echo gehad hebt!
pi_119977990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:41 schreef Dyre het volgende:
Babbel geniet er maar lekker van!!! :D

Wat een geweldige datum trouwens voor de echo, wat een cadeautje is dat straks zeg, als je die echo gehad hebt!
Ja, we vinden het ook echt zo bijzonder.. Kunnen we het op kerstavond aan de opa's en oma's gaan vertellen *;

Mijn vriend heeft alleen nog geen vrij gekregen, mag toch hopen dat dat nog wel te regelen is :X
pi_119978131
Ja dat zijn toch wel de momentjes waarop je er allebei bij wilt zijn :+
pi_119979931
Welkom Naena en Dyre!

Over het foliumzuurverhaal: gewoon alvast gaan slikken. Tenzij je (een vermoeden van) bloedarmoede/vitamine B12-tekort hebt. Dan moet je B12 er ook bij gaan slikken. B12 complex of een andere multivitamine gaan gebruiken is natuurlijk ook een optie.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:37 schreef Babbel1 het volgende:
Wat een lieve reacties allemaal! O+

Ik kan het gevoel dat ik heb maar moeilijk beschrijven, het is zo onwerkelijk dat we nu ineens een staafje hebben liggen met het bewijs van iets dat we zo graag wilden *;

Nja, we gaan proberen te genieten en vooral aftellen naar 24 december O+

Wumb, wat balen dat je weer geen positieve test had.. Maar 'geen bloed, houd moed!'...

:*
Ik had wel heel donkere urine, dus het kan maar zo dat er wel bloed bij zat, maar dat is dan wat anders dan menstruatiebloed denk ik :').

Maar geniet ervan Babbel. En DJMomo. En Zomerzon. Natuurlijk :Y.

En zandsculptuurtje... ik voel ook dingen in m'n buik maar ik kan ze niet plaatsen. Let er maar niet teveel op. Jij ook niet doen, hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
pi_119980678
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:26 schreef Wumb het volgende:
En zandsculptuurtje... ik voel ook dingen in m'n buik maar ik kan ze niet plaatsen. Let er maar niet teveel op. Jij ook niet doen, hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Het voelt alsof ik ongesteld moet worden, maar dan tien keer zo heftig. Vooralsnog heeft het niet doorgezet trouwens (en de pijn is ook weer weg).

En, irritant, elke keer als ik denk: kom op lijf, wordt nou gewoon ongesteld, denk ik meteen er achter aan: maar wat nou als ik per ongeluk toch zwanger ben, dan zit ik nu op een mk te hopen. Misschien moet ik er maar even iets minder mee bezig zijn :@ :').
pi_119980956
_O-. Afwachten is het enige wat je kan doen.
pi_119984918
Wumb, zand :( :*

welkom, Naena!

Ik ga sushi heel erg missen :(. Ik ben er dol op dus ik neem t er nu nog even van ;)
pi_119985039
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:44 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Het voelt alsof ik ongesteld moet worden, maar dan tien keer zo heftig. Vooralsnog heeft het niet doorgezet trouwens (en de pijn is ook weer weg).

En, irritant, elke keer als ik denk: kom op lijf, wordt nou gewoon ongesteld, denk ik meteen er achter aan: maar wat nou als ik per ongeluk toch zwanger ben, dan zit ik nu op een mk te hopen. Misschien moet ik er maar even iets minder mee bezig zijn :@ :').
Er is nog hoop hoor Zand. Ik had ook een negatieve test en ook echt de hoofdpijn en lichte krampen die ik normaal had bij ongesteld worden. Maar was toch een ander resultaat :).

Gisteren is manlief meteen naar de viswinkel gegaan want ik moest maar meer vis gaan eten nu. Dat is goed voor jullie... :)

Welkom nieuwe dames!! Dat jullie maar snel van het wachtbankje af mogen zijn!
Oost west, mij best.
pi_119985246
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:10 schreef zandsculptuur het volgende:
Welkom nieuwe dames, dat jullie maar snel weer weg zijn ;).
Ik heb steak, sushi en wijn het meeste gemist toen ik zwanger was, dus ik haal het nu in ;) . Ik laat trouwens niks staan tot ik een positieve test in handen heb.
Dat! Daarbij vind ik feestjes zonder drank, toch net iets minder leuk :@ :D

Hoe is het nu met je? En met jou, Wumb? Bij mijn vorige zwangerschap testte ik een week na mijn NOD pas een licht tweede streepje.. dus ik duim nog even door hoor!
  donderdag 6 december 2012 @ 11:00:24 #85
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119988807
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:52 schreef Blokje. het volgende:
Lastig idd, na de pil :) Ach, lekker je lichaam weer op gang laten komen, komt goed!

Ze zijn in Z&G iig ruimte voor ons aan het maken ;)
Ik lees echt te veel mee in Z&G en ik word bijna emotioneel van al die mooie baby's. Sowieso ben ik momenteel een beetje een emotioneel wrak, maar dat komt wel weer goed hoor.

En, ik ben nog steeds niet ongesteld en stiekem wil ik vasthouden aan mijn voorgevoel en gewoon een Babbel doen. Ik ben gek op Babbels. *;

Ik vind die leegloop hier trouwens helemaal niet zo leuk, moet ik straks weer allemaal mensen gaan missen ;) . (Mja, nee, serieus, leegloop is geweldig!)

Welkom Naena!

Hihi, hier laat ik opzich een aantal dingen (filet Americain, alcohol, carpaccio O+ , etc) staan in de periode tussen vermoedelijke eisprong en ongesteld zijn. Dat doe ik vooral omdat ik bij mijn eerste zwangerschap (2011) er pas wat later achter kwam dat ik zwanger was en ik in de tussentijd (Koninginnedag etc, jeweetzelluf!) wel van alles gedronken en gegeten had. Na de miskraam heb ik me daar toch schuldig over gevoeld en ben ik gaan denken van 'stel dat... dan...misschien..', blabla. En dat gevoel wil ik gewoon niet meer hebben :).
pi_119989627
Carpaccio. Dat had mijn vent gemaakt voor me in mijn kraamweek! <3
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119989760
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:00 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik lees echt te veel mee in Z&G en ik word bijna emotioneel van al die mooie baby's. Sowieso ben ik momenteel een beetje een emotioneel wrak, maar dat komt wel weer goed hoor.

En, ik ben nog steeds niet ongesteld en stiekem wil ik vasthouden aan mijn voorgevoel en gewoon een Babbel doen. Ik ben gek op Babbels. *;

:* Het komt idd weer goed Skips. Als het zover is, zal het des te mooier zijn.

Enne, doe de Babbel! Schijnt een trend hier te zijn, dus..why not?

Oh DJMomo, carpaccio :9 Krijg er trek van!
  donderdag 6 december 2012 @ 11:35:13 #88
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119989828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:28 schreef DJMomo het volgende:
Carpaccio. Dat had mijn vent gemaakt voor me in mijn kraamweek! <3
Oh my, met pijnboompitjes, beetje rucolasla, gedroogde tomaatjes en een klein beetje geschaafde kaas... :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
  donderdag 6 december 2012 @ 11:41:59 #89
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119990059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:33 schreef Blokje. het volgende:

[..]

:* Het komt idd weer goed Skips. Als het zover is, zal het des te mooier zijn.

Enne, doe de Babbel! Schijnt een trend hier te zijn, dus..why not?

Oh DJMomo, carpaccio :9 Krijg er trek van!
Hihi, oh ja, weet ik! Maar ik was even een klein hormoonmonstertje en die vonden het nodig om mijn beeld een beetje te vertekenen :( .
pi_119990711
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:16 schreef Limone het volgende:

[..]

Dat! Daarbij vind ik feestjes zonder drank, toch net iets minder leuk :@ :D

Hoe is het nu met je? En met jou, Wumb? Bij mijn vorige zwangerschap testte ik een week na mijn NOD pas een licht tweede streepje.. dus ik duim nog even door hoor!
Nog steeds niks hier, anders meld ik het wel :). Ik ga ook nog even een paar dagen wachten met testen.
  donderdag 6 december 2012 @ 12:12:08 #91
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119990912
Trouwens, vannacht had ik ook wat moois. Ik droomde dat ik moest bevallen (in het ziekenhuis). Het was allemaal al behoorlijk op gang en ik zei tegen vriend: 'kijk nog maar even goed daar beneden, want straks ziet het er niet zo mooi meer uit'. En daarna kwam Cwen (terwijl ik niet eens weet hoe Cwen er uit ziet, maar het was Cwen) en die zei dat alles helemaal goed ging.

Heuj!

Maar geen idee waarom ik dit droomde.
pi_119993155
Dankje Skippy. Wat een heftig stukje Het is een natuurlijke reactie dat je je schuldig gaat voelen maar natuurlijk niet terecht. Heel knap dat je dat weet om te zetten in toch iets positiefs door goed voor jezelf (en wie weet voor de baby!!) te zorgen.

En wat een leuke en grappige ("kijk nog maar even goed.." haha) droom. Het lijkt mij dat je zulke dingen droomt omdat je voelt dat je er klaar voor bent :) Ik had laatst ook zo'n gekke droom... Ik was de hondjes aan het uitlaten en ik liep met een kinderwagen. Toen kwam er een man en die keek erin en die zei:"Waarom loop je met een kinderwagen, er ligt helemaal geen baby in?" En toen zei ik: "Nou en?!" Hahaha.
Ik was op kraamvisite geweest die dag voor ik dat droomde en in de auto naar huis begon ik te twijfelen aan mezelf. Ik dacht echt ineens van, dat kan ik toch allemaal niet! Hoe moet ik nou straks ineens een kind opvoeden? Maar toch heeft de droom me wel een beetje gerustgesteld :).
  donderdag 6 december 2012 @ 16:12:03 #93
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119999086
Even tussendoor: waar had een aantal van jullie nou laatst zwangerschapstesten weggehaald? Ik ben inmiddels door mijn voorraad heen, dus ik moet ook weer even goedkoop (online) shoppen.

En ook niet onbelangrijk: hoe is de ervaring met die testen?

Edit: en hoe lang duurde het voor men ze in huis had? :+

[ Bericht 24% gewijzigd door ProjSkippy op 06-12-2012 16:46:15 ]
pi_119999898
Ik heb er nog niet positief mee getest dus geen idee of ze werken :P. Gekocht bij klackstar.
  donderdag 6 december 2012 @ 16:55:13 #95
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120001179
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:30 schreef Wumb het volgende:
Ik heb er nog niet positief mee getest dus geen idee of ze werken :P. Gekocht bij klackstar.
En dan gewoon http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item3f119aca81 deze?
pi_120002576
Yes.
pi_120004156
Die heb ik ook ja, ik had ze binnen een week in huis.
pi_120007078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:00 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik vind die leegloop hier trouwens helemaal niet zo leuk, moet ik straks weer allemaal mensen gaan missen ;) . (Mja, nee, serieus, leegloop is geweldig!)

*; Wat ontzettend lief om te lezen na een heeele lange dag..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120025188
Hoi, vanmorgen weer getest. Streep is al wat donkerder :Y
Begin het nu dus voorzichtig te geloven. Dank allemaal voor de feli's al :)

Komt er nu een streepjessneeuwstorm? ~:)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_120025663
Wat lief van je vriend, Babbel O+ Die is waarschijnlijk ook door het dolle heen!

Gefeliciteerd Momo, met je dikkere streep! *O*

Nou, laat die storm maar komen hoor! Ik kan niet wachten!

Ik ben overigens nog niet ongesteld, maar ik ga pas op z'n hoogst volgende week testen..
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:58:25 #101
52229 Chanty
pi_120026182
Pffff ik droomde vannacht dat ik twee streepjes had ;(

Oh en: Welkom en succes aan alle newbies :D
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:33:04 #102
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_120028519
*O* *O* *O* voor alle tweede streepjes!

-O- en :* voor alle }) .

Hier werd ik afgelopen maandag ook weer ongesteld na een cyclus van 32 dagen. Hij lijkt wat korter te worden, maar ik juich nog maar niet te vroeg. Ik wist al dat deze ronde niks zou zijn; heb de vruchtbare dagen een beetje gemeden... :@ Ik wil nog op ski-vakantie in februari... :@

Succes, nieuwe meiden! ^O^
pi_120028723
Ik wil liever mee skiën in de streepjessneeuwstorm!!
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:54:00 #104
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_120029160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:40 schreef Naena het volgende:
Ik wil liever mee skiën in de streepjessneeuwstorm!!
Haha snap ik ;) Als het eerder lukt, dan ga ik niet skiën hoor!
pi_120029954
Vanmorgen een super positieve ovulatie test. Voel van alles in mn buik. Hoop dat de file naar huis mee valt... Want er moet geklust worden ;) gelukkig is het er weer voor.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:19:22 #106
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_120030096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:15 schreef martine1984 het volgende:
Vanmorgen een super positieve ovulatie test. Voel van alles in mn buik. Hoop dat de file naar huis mee valt... Want er moet geklust worden ;) gelukkig is het er weer voor.
Succes! :9
pi_120034266
*O* martine! Dan kan je met kerst streepjes plassen O+.
pi_120035323
Balen van alle onzekerheden :(

Skippy, wat leuk dat ik in je droom mocht meedoen en zelfs nog iets zinnigs te zeggen had ;)

Babbel, klinkt echt super lief van je vriend!

chanty, altijd zo jammer als je dan wakker wordt :/

Martine, veel plezier ;)

Limone, bij jou wil het ook nog niet echt he? Hoeveel dagen ben je nu overtijd?

Hier nog gewoon in de wacht :)
pi_120037254
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:15 schreef martine1984 het volgende:
geklust :r neukze!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_120039831
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:15 schreef Joene het volgende:

[..]

geklust :r neukze!
Ja maar dat klinkt ook weer zo plat ;)
pi_120040039
Ik vind klussen zo :r
pi_120040299
Ik vind het :9 :9~
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:36:32 #113
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120040502
Mwah, ik vind klussen altijd klinken als dat het móét.. en dat de leuk van seks op zich er een beetje af is ;). Maar dat is puur mijn invulling van het woord klussen hoor! :)

Hihi, ach, Cwen, jouw adviezen zijn altijd zinnig. Het zou pas echt raar geweest zijn als je in mijn droom voorbij liep en zei: "Heey, kijk nou, een eekhoorn voor het raam". Ofzo.

Ahhhh, lieve vriend heb je Babbel!

DJMomo: hihi, nog een extra jompel voor je donkerder wordende streep *O*.

Limone: komende week weer in de duimstand ^O^ .
pi_120045601
Klussen doe je maar aan je huis niet in je huis.
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:50:46 #115
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120046078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:43 schreef DJMomo het volgende:
Hoi, vanmorgen weer getest. Streep is al wat donkerder :Y
Begin het nu dus voorzichtig te geloven. Dank allemaal voor de feli's al :)

Komt er nu een streepjessneeuwstorm? ~:)
kom je snel naar Z&G, kunnen we heeeeeeeel even samen posten.
pi_120047935
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:28 schreef Cwen het volgende:

Limone, bij jou wil het ook nog niet echt he? Hoeveel dagen ben je nu overtijd?

Hier nog gewoon in de wacht :)
Nee en ja. Ik ben nog steeds niet ongesteld, maar ik hou stiekem nog een beetje hoop :@ Ik ben nu 16 dagen overtijd als je uit gaat van mijn laatste cycli van 15 dagen. Als je uitgaat van opeens een hele normale, regelmatige cyclus van 28 dagen ben ik nu 3 dagen overtijd...

Ik zei vanochtend dat ik op z'n hoogst volgende week zou gaan testen, maar ik bedoelde op z'n vroegst. Die twee haal ik altijd door elkaar :?
Ik stel dat testen het liefst zo lang mogelijk uit. Ik ben toch meer teleurgesteld van een negatieve test dan ik zelf wil toegeven..

Wanneer ga jij weer testen? En Skips, hoe staat het bij jou?
pi_120048539
Dat is een korte cyclus Limone. Heb je wel langere gehad? Of wat is de reden dat je rekening houdt met een cyclus van 28 dagen?
pi_120049201
15 Dagen is inderdaad wel heel kort. Heb je een beetje een regelmatige cyclusreeks of gaat het alle kanten op? (sorry voor de wellicht overbodige vraag, maar ik kom hier net pas kijken)

Ik snap goed dat je nog even niet wilt testen tot (tenminste) volgende week. Een test doen is toch altijd spannend en ook al ga je ervan uit dat 'ie negatief wordt is het toch een teleurstelling als er echt geen 2e streepje bij komt. Maar ik vind het wel knap hoor, ik weet niet of ik zo lang zou kunnen wachten.

Ik vind 'klussen' trouwens ook niet echt een geweldige term, het haalt alle romantiek er wel een beetje af :P Neuken zal je me trouwens ook nooit horen zeggen, maar vrijen of gewoon seks dekt de lading ook wel :D

Chanty, wat een fijne droom en wat een kwelling als je dan wakker wordt :(
pi_120050022
Ik heb 2,5 maand geleden een miskraam gehad. Sindsdien is mijn lichaam in de war. In de war in dit geval betekende dat ik om de 15 dagen vrij heftig ongesteld werd. Een week of drie/vier geleden had ik ineens eisprongverschijnselen (Veul! Afscheiding! en steekjes!) en sindsdien heb ik geen bloed meer verloren.

Voor de miskraam (en voor de zwangerschap) was ik regelmatig.

De kans is natuurlijk heel groot dat ik gewoon niet ongesteld word omdat mijn lichaam nog in de war is. De kans is zeer zeker aanwezig, maar toch he, dat stemmetje in mijn hoofd blijft maar wishful thinking. :)
pi_120051070
Aw, dat is wel vervelend Limone, de onzekerheid van het niet weten :*. Ik kan je de hand schudden, al ga ik er maar gewoon vanuit dat ik niet zwanger ben en gewoon wat later ongesteld word (kan het altijd meevallen :')).
pi_120051832
Lief, dankje :)

Dat 'er maar vanuit gaan dat het niet zo is, dan kan het altijd meevallen' is ook een van mijn favoriete methodes. Maar waar het dus perfect werkt bij tentamens en sollicitatiegesprekken, lukt het wat minder in dit geval. Ik wil gewoon zo graag! O+
pi_120053467
Ja inderdaad, hierbij werkt het wat minder goed. Al probeer ik niet te denken aan mensen die laat positief testen. Of dat mijn eisprong later is dan gemerkt... :'). En als het zo is (zwanger zijn), dan is het zo en dan zien we dat dan wel weer :').

Misschien had ik mijn cycli niet bij moeten houden. Of niet tellen en op de kalender kijken. Maar dat is zo makkelijk gezegd :D.
pi_120055955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:50 schreef becky27 het volgende:

[..]

kom je snel naar Z&G, kunnen we heeeeeeeel even samen posten.
goed punt!
Dames, zet m op he. Hopelijk volgen jullie snel!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_120058743
Goh, ik loop al 2 dagen met steeds een gevoel van... als ik nu naar de wc ga plas ik bloed. Maar toch telkens niks. En toch voelt het zo!

Altijd spannend, je lichaam :P.

Oke en nu commando niet meer op letten

[ Bericht 10% gewijzigd door Wumb op 07-12-2012 23:01:51 ]
pi_120065812
Potverdorie... Ik ben nu 3 dagen overtijd... durf nog niet heel goed te testen uit angst voor een telleurstelling...

Ik bedenk me gewoon ineens dat ik in mijn hele menstruerende leven nog NOOIT geweten heb of ik een regelmatige cyclus heb. En mijn hele menstruerende leven is gewoon al 18 jaar :N Heel vervelend dat ik dat nu niet weet als het er op aankomt. Het stomme is dat ik ook helemaal niet anders ben voor, tijdens of na mijn menstruatie. Niet chagrijnig, geen pukkels en al helemaal nooit buikpijn of PMS. Trek in chocola heb ik eigenlijk altijd wel :D
pi_120067142
Hilzillah ik snap dat je bang bent voor een teleurstelling, maar onzekerheid is ook niet fijn. Je moet zelf de afweging maken wat t minst vervelend is maar ik zou toch even een test doen. Succes!
  zaterdag 8 december 2012 @ 09:08:20 #127
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120067470
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:39 schreef Limone het volgende:

Ik stel dat testen het liefst zo lang mogelijk uit. Ik ben toch meer teleurgesteld van een negatieve test dan ik zelf wil toegeven..

Wanneer ga jij weer testen? En Skips, hoe staat het bij jou?
Hier nog geen bloed! Ik stel het liefst het testen ook uit, en iedere keer wanneer ik de moed bij elkaar geraapt heb om wel te testen komt er wel iets van een lichaam-gaat-ongesteld-worden-kwaaltje langs en dan is die moed weer weg :').

quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:01 schreef Wumb het volgende:
Aw, dat is wel vervelend Limone, de onzekerheid van het niet weten :*. Ik kan je de hand schudden, al ga ik er maar gewoon vanuit dat ik niet zwanger ben en gewoon wat later ongesteld word (kan het altijd meevallen :')).
Wumb, heb jij ook een miskraam gehad? Heb ik iets gemist of begrijp ik het verkeerd?

:* voor Hilzillah. Vanaf nu goed bijhouden, dan heb je dat inzicht hopelijk snel. En voor nu zou ik uit gaan van 28 of 30 dagen. En als je daar nu overheen bent zou ik toch even testen.
pi_120067514
Nee geen miskraam gehad. Ik bedoel dat het vervelend is om niet te weten hoe je cyclus loopt. En ik nu ook 4 dagen overtijd ben maar er maar vanuit ga dat ik niet zwanger ben.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 09:08 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Hier nog geen bloed! Ik stel het liefst het testen ook uit, en iedere keer wanneer ik de moed bij elkaar geraapt heb om wel te testen komt er wel iets van een lichaam-gaat-ongesteld-worden-kwaaltje langs en dan is die moed weer weg :').

[..]
En dit herken ik.

Hilzillah ik zou inderdaad doen wat Skip zegt. :)
pi_120067534
woei!! steepjesregen.. hier net getest 4 dagen voor mn nod en heb een heel lichte tweede streepje!!
woei me so happy!! dinsdag of woensdag nog eens testen voor de zekerheid..!!

wou eik sowieso dinsdag pas testen maar was iets te nieuwsgierig vanmorgen.. *O*
pi_120067537
Oehhh gefeliciteerd! *O* *O* *O*
  zaterdag 8 december 2012 @ 09:19:24 #131
52229 Chanty
pi_120067542
Meer streepjes *O* Gefeliciteerd :D
pi_120067586
*O* Gefeliciteerd Hilliebillie!
pi_120067631
Jeee! Gefeliciteerd! *O*
pi_120067639
*O* Van harte!!
  zaterdag 8 december 2012 @ 09:31:29 #135
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120067640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 09:17 schreef hilliebillie het volgende:
woei!! steepjesregen.. hier net getest 4 dagen voor mn nod en heb een heel lichte tweede streepje!!

wou eik sowieso dinsdag pas testen maar was iets te nieuwsgierig vanmorgen.. *O*
OMG Hillie! Gefeliciteerd! Wat mooi snel! Hoe doe je dat? O+
pi_120067688
HillieBillie!! Watgoeoeoeoeoeoeoed!Zo is er binnen no time een compleet nieuw park! "Zebrapadland"

Ik ga het zomestrakjes, de evt telleurstelling ten spijt, ook gewoon doen!
  zaterdag 8 december 2012 @ 09:42:52 #137
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120067752
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 09:15 schreef Wumb het volgende:
Nee geen miskraam gehad. Ik bedoel dat het vervelend is om niet te weten hoe je cyclus loopt. En ik nu ook 4 dagen overtijd ben maar er maar vanuit ga dat ik niet zwanger ben.

[..]

En dit herken ik.

Hilzillah ik zou inderdaad doen wat Skip zegt. :)
Aha, oké. Ik was al bang dat ik last had van aankomende-zwangerschapsdementie :P. Ik heb zelfs maar even rondgeneusd of ik het goede verhaal wel bij de juiste persoon had (met de cezarette van 9 dagen enzo en die korte 'rel') maar dat klopte gelukkig wel. Mwehe, ik ben weer gerustgesteld!

Mja, irritant hè, die onzekerheid. :* Ik begin ook wat te twijfelen aan mijn cyclus omdat ik vorige maand ook op + 5 (geloof ik) zat.
pi_120067758
Jaaaa, van harte gefeliciteerd Babbel,DJMomo,Zomerzon en HillieBillie *O* *O* *O* *O* streepjesregen!
Eindelijk weer zwangeren hier, en hoe! :D ^O^ Augustusbeebs
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_120067822
Augustus kindjes zijn echt O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2012 09:50:53 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 09:52:18 #140
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_120067839
Het regent goed hier, eindelijk!!

Gefeliciteerd Hilliebillie!! *O*
pi_120068123
Totaal off topic. Ik vind het heel gek als iemand anders Hilliebillie genoemd wordt.. want dat ben ik :D (bijnaam)
pi_120068647
Hilliebillie wat goed *O*
pi_120068747
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 09:17 schreef hilliebillie het volgende:

Woohoo!! Gefeliciteerd!! *O*
pi_120069274
Hilliebillie gefeliciteerd!!! *O* 4 dagen voor je NOD al een streepje, dat wordt echt een dikke, vette lijn als je dinsdag of woensdag weer test :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:15 schreef Hilzillah het volgende:
Totaal off topic. Ik vind het heel gek als iemand anders Hilliebillie genoemd wordt.. want dat ben ik :D (bijnaam)
Dat is misschien een teken dat we jou ook mogen feliciteren strakjes ;)
pi_120069280
Hoi allemaal,

ik heb de afgelopen 2 maanden hier meegelezen en jullie raad en tips ter harte genomen. Heerlijk die herkenbare verhalen. Afgelopen September de pil in de wilgen gehangen.

Nu kan ik jullie streepjes regen aanvullen, want dinsdag ook twee streepjes geplast! Zo leuk, dat ik dat gelijk met een aantal van jullie heb gedaan. Eigenlijk hoor ik al niet meer in dit topic te posten maar wilde iedereen bedanken voor de verhalen, omdat ik er alleen met mijn vriend over kan praten geeft dat toch het gevoel dat ik niet alleen ben ;-)

Hiephiephoera voor iedereen en ook de anderen veel succes de komende maanden!
pi_120069303
Dit topic loopt leeg :o

Gefeliciteerd Purple010! *O*
pi_120069334
Gefeliciteerd, welkom en doei (op naar Z&G) Purple010! *O*
pi_120069399
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:52 schreef Wumb het volgende:
Ja inderdaad, hierbij werkt het wat minder goed. Al probeer ik niet te denken aan mensen die laat positief testen. Of dat mijn eisprong later is dan gemerkt... :'). En als het zo is (zwanger zijn), dan is het zo en dan zien we dat dan wel weer :').

Misschien had ik mijn cycli niet bij moeten houden. Of niet tellen en op de kalender kijken. Maar dat is zo makkelijk gezegd :D.
Na die laatste keer dat ik ongesteld ben geworden, heb ik het ook niet meer bijgehouden. Nu word ik juist weer gek dat ik niet weet waar ik aan toe ben :')
pi_120069406
Van harte *O*
pi_120070161
Gefeliciteerd hilliebillie en purple010 *O* *O*
pi_120070545
Jeetje wat een streepjes allemaal! Wow! Gefeliciteerd!!
pi_120071109
Dit wordt een 'one hell of a' zebrapad!
Ik heb ook 2 streepjes!! Niet heel fel maar desalnietemin... 2 streepjes!
Heb net een extra test gekocht (clearblue) voor de zekerheid. Kan alleen niet meer plassen van de zenuwen. Heb al een pak ijsthee leeg :D

Kanhet gewoon NIET geloven....
pi_120071320
Omg *O* Hilzillah gefeliciteerd!!! Wat tof, nog meer streepjes *O*
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:52:11 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120071389
hilliebillie, gaaf! Van harte! *O*
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:55:03 #155
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_120071465
Wtf?! Hillzillah ook al?!? Flinke hoosbui hier!!

Gefeliciteerd!!
pi_120071539
Ik kan de op nog aanpassen. Dus als het verse bloed al ud weten.... Kom maar door in z&g.
pi_120071570
'HET' streepje.... Ik hoop dat dit volstaat als streepje... Ik heb me helemaal scheel ge-google-d *twijfel twijfel twijfel*

SPOILER
pi_120071583
Whahaha!! Twijfelen??? Das overduidelijk!
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:00:36 #159
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_120071600
Idd! Wat Tico zegt!!
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:04:43 #160
52229 Chanty
pi_120071717
Nou dat is een heel duidelijk streepje Hilzillah :D Gefeliciteerd *O*

Damn wat doen jullie dat allemaal snel... Hier was net een vriend op bezoek met zijn tweejarige zoontje; ik rammel weer compleet de pan uit :')
pi_120071778
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:23 schreef Dyre het volgende:

[..]

Dat is misschien een teken dat we jou ook mogen feliciteren strakjes ;)
Nou, bij deze dus!! :D *O* Geen twijfel over mogelijk hoor, gefeliciteerd!!
pi_120071781
Ik zou twijfelen als je drie streepjes moest verwachten...
Gefeliciteerd Hilzillah! *O*
(Hoeveel zijn er deze maand hier nu zwanger geworden? Ik ben de tel kwijt.)
pi_120071805
Hilzillah, wat goeoeoeoed!!! *O* Dat is echt een dikke vette streep!! *O*

Hilliebille, jij ook al??? Wat geweldig!!! *O* *O*

Purple ook! Feli!!! *O* *O*

Het loopt hier echt leeg, goede maand dit... :o Zes of zeven zwanger in 1 maand!

Limone, Wumb, Chanty :*

quote:
Dat 'er maar vanuit gaan dat het niet zo is, dan kan het altijd meevallen' is ook een van mijn favoriete methodes. Maar waar het dus perfect werkt bij tentamens en sollicitatiegesprekken, lukt het wat minder in dit geval. Ik wil gewoon zo graag! O+
Dat ben ik met je eens - ik ben daar normaliter best goed in, maar nu? Rampzalig... En ik kan gewoon niet uitleggen waaróm het zo is.

Hier overigens nog niet ongesteld, maar ik wacht lekker verder. Als er nou maandag niets is ben ik 'officieel' 3 dagen over tijd en dan ga ik testen.

(en zul je zien, nu jinx ik het ofzo ;))

[ Bericht 18% gewijzigd door Cwen op 08-12-2012 13:13:25 ]
pi_120072083
Predictor zegt het ook.... Mozes kriebel. Ik ben er gewoon een beetje stil van. Ik voel ook gewoon helemaal niks geks aan mezelf.
pi_120072978
Wowwwww :D Gaat lekker hier! Gefeliciteerd Hilzillah!! Dat is een overduidelijke streep hoor! *O*
pi_120074015
Hilzilla *O* ook gefeliciteerd!! en dat is zeker een streep hoor wat je daar hebt! de mijne was zeker niet feller tenminste.. twee jaar geleden was mn streep bij de eerste test donkerder maar dat was ook een dag na mn NOD en deze 4 dagen er voor
Ik heb ook nog even een paar testjes in huis gehaald, de 2 voor 5 euro van de kruidvat en ook nog een van clearbleu.. dus ik kan in de loop van de week nog lekker een paar keer testen ;)

grappig trouwens Hilzilla dat jouw bijnaam ook hilliebillie is!

Wel een lekker vruchtbare maand geweest zeg!! voor mij was het weer een verjaardagscadeautje, net als twee jaar geleden en mn uitgerekende datum is ook het zelfde als twee jaar geleden! en augustuskindjes zijn errug leuk :)
pi_120074563
Wat leuk, dezelfde uitgerekende datum als 2 jaar geleden :D En volgens mij het beste verjaardagscadeau wat je je wensen kan O+
pi_120074616
Wow, Hilzillah en hilliebillie gefeliciteerd!! *O* *G* *O*

Het regent streepjes hier O+
pi_120076271
Allemaal streepjes!! Gefeliciteerd!!!

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:59 schreef Hilzillah het volgende:
'HET' streepje.... Ik hoop dat dit volstaat als streepje... Ik heb me helemaal scheel ge-google-d *twijfel twijfel twijfel*

SPOILER
Zo'n streepje had ik eind maart. Het resultaat ligt nu versgebakken in zijn wiegje te slapen.
*poef* nu is het weg
pi_120077719
Ik ben echt een complete knurft op dit gebied. Dacht dat hij net zo moest zijn als het controlle streepje :D
pi_120078863
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:59 schreef Hilzillah het volgende:

SPOILER
Hallejeetje zeg! Die van mij was vaag en twijfel waardig. Dit niet hoor!

Van harte beide hillies!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_120079534
Who het stort hier streepjes! Gefeliciteerd hilza en purple !!!!

Ik denk niet dat t deze maand gelukt is. Mn man heeft afgelopen donderdag een smakker gemaakt met de fiets en heeft die dag ook zijn verstandskies laten trekken. Dit resulteert in een zielige man ( zoals alleen mannen dat kunnen ;) ) dus hier is weinig actie geweest :( maar wellicht was t woensdag toch voldoende....
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:52:58 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120079597
Gaat lekker hier! *O*

Heel wat kerstdiners zonder carpaccio iig! :D
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:46:51 #174
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120081152
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:51 schreef martine1984 het volgende:
Who het stort hier streepjes! Gefeliciteerd hilza en purple !!!!

Ik denk niet dat t deze maand gelukt is. Mn man heeft afgelopen donderdag een smakker gemaakt met de fiets en heeft die dag ook zijn verstandskies laten trekken. Dit resulteert in een zielige man ( zoals alleen mannen dat kunnen ;) ) dus hier is weinig actie geweest :( maar wellicht was t woensdag toch voldoende....
Ahhhhh :*. Mja, mannen en zielig inderdaad. Oef. Ze zouden ook eens zwanger moeten raken! :P

Hilzillah! *O* Niet normaal meer dit.

Hier trouwens nu NOD + 5. Vorige maand was ook + 5 en aan m'n lijf te merken ga ik daar nu overheen. Dus uhm.. Bij + 7 gooi ik er weer een test tegenaan :$.
pi_120082257
Dat wordt een drukke augustus maand! Zeker als er nóg meer bijkomen :D
pi_120083297
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:46 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ahhhhh :*. Mja, mannen en zielig inderdaad. Oef. Ze zouden ook eens zwanger moeten raken! :P

Hilzillah! *O* Niet normaal meer dit.

Hier trouwens nu NOD + 5. Vorige maand was ook + 5 en aan m'n lijf te merken ga ik daar nu overheen. Dus uhm.. Bij + 7 gooi ik er weer een test tegenaan :$.
Ik sta voor je in de duimstand!

En wow Hilzillah OOK al! Wat een hoosbui zeg, wat gezellig!
pi_120083712
Hilzillah, dat is echt wel een duidelijke streep! Gefeliciteerd! *O*
pi_120086043
Het regent! *O*

Er zijn er nu zo veel zwanger dat ik al niet meer weet wie. Allemaal gefeliciteerd, tot later in Z&G!
pi_120087371
Gefeliciteerd meiden!
pi_120090244
OMG streeeepjesregen! *O* van harte!!! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2012 22:42:06 ]
pi_120090321
Damn, alle Hillies zwanger :+ Van harte dames!! *O*
pi_120091659
Hahaha een paar dagen offline en ineens weer een streepjesregen!!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Gefeliciteerd Hilliebillie, Hilzillah en Purple!!

En Skippy, ik duim voor je!

Hier gaat volgende week weer geklust worden :9 :P
pi_120094505
Hilzillah gefeliciteerd *O*

Ik hoop dat de streepjeshoosbui nog even doorgaat.

Voor de dames die nog niet aan hebben kunnen sluiten :*
pi_120099890
Skippy, ik duim ook!

Hier NOD en 1, maar ik durf niet te testen nog. :)
pi_120100024
Woow wat zijn er veel nieuwe zwangeren! Heel erg gefeliciteerd allemaal!!

Dikke :* voor degene voor wie het nog niet zover is. Weet nog heeeeel goed hoe k*t t ook kan voelen als iemand anders zwanger is, alleen omdat je zelf ook zo graag wil. Veel geluk voor jullie!
pi_120102152
Pff vriendin moet vandaag week weg voor werk, ovulatie gedacht afgelopen vrijdag of zaterdag maar vanmorgen getest en nog steeds niet...

Moet elk moment zijn..
  zondag 9 december 2012 @ 12:07:02 #187
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120102316
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:16 schreef Kwisted het volgende:
Woow wat zijn er veel nieuwe zwangeren! Heel erg gefeliciteerd allemaal!!

Dikke :* voor degene voor wie het nog niet zover is. Weet nog heeeeel goed hoe k*t t ook kan voelen als iemand anders zwanger is, alleen omdat je zelf ook zo graag wil. Veel geluk voor jullie!
Hihi, dat. Je bent echt super blij voor iedereen en gunt het ze echt allemaal, en ondanks dat heb je dan toch zo'n grmbl-achtergrondgevoel. En daar voel je (ik iig) je dan weer stom/schuldig om, want dat gevoel wil je helemaal niet hebben.
pi_120102383
Ik voel me alleen kut omdat PMS :P. Begin bruin te bloeden namelijk. Op naar volgend jaar.
pi_120102764
Jeutje, wat een windhoos aan strepen! Gefeliciteerd allemaal!

Mijn menstruatie was vrolijk 1,5 week te vroeg. En ik haat ongesteld zijn.
Die pijnlijke tieten waren kennelijk voor de lol. En dat ik nu kotsmisselijk ben zal wel een buikgriepje zijn. De volgende ronde gaat ook niet lukken omdat ik dan op reis ben. Ik ga maar eens een grote steen opzoeken denk ik. Dan zien we in januari wel weer verder. Denk ik. Blegh.
En had ik al gezegd dat ik het haat om ongesteld te zijn?
pi_120103218
Balen roomsnoes, rot hoe je eigen lichaam je zo voor de gek kan houden.
Lekker op reis gaan, even je gedachten verzetten en er dan in het nieuwe jaar volop weer voor gaan :)
pi_120103814
Wumb,wat jammer :(

Roomsnoes, :*. Ongesteld zijn is ook niet leuk... Ga je wel een leuke reis maken?

Skippy, ik snap precies wat je bedoelt! Zo'n dubbel gevoel idd!

Hier nog altijd geen tekenen van een naderende ongesteldheid...
pi_120109656
Ah cwen.... Doe s test!?

Roomsnoes, mijn laatste cyclus was ook veel te vroeg. Wie weet biedt t toch mogelijkheden!

Wumb, kus.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_120110130
Cwen ga eens testen..... Ik ben nieuwsgierig ;)
pi_120113980
Morgenochtend :)
pi_120116936
:(

vriendin haar ovulatie zou vrijdag moeten zijn, tot op heden nog steeds niet.
Nu moet ze vertrekken naar schiphol :'(
pi_120116939
Succes!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_120117968
Jammer SDM! Is ze lang weg?
pi_120123339
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:21 schreef Cwen het volgende:
Jammer SDM! Is ze lang weg?
Donderdagavond weer terug.
Vanmiddag nog wel even je weet wel, kleine kans maar toch
pi_120132143
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 21:04 schreef Sharpdressedman het volgende:
Donderdagavond weer terug.
Vanmiddag nog wel even je weet wel, kleine kans maar toch
Jammer dat ze weg moet nu het moment suprême eraan komt, maar goed plan om vanmiddag nog lekker tussen de lakens te duiken ;) Je weet immers maar nooit:

Het beste kun je vrijen in de twee dagen vóór je eisprong. Rond je eisprong zijn de omstandigheden in je baarmoeder optimaal. Sperma kan daarin een paar dagen overleven. Een eitje dat eenmaal gesprongen is blijft nog maar een paar uur leven. Het is dus raadzaam om ervoor te zorgen dat er altijd wat sperma op de loer ligt om het eitje te bevruchten als het springt.

Dan ligt het vast op de loer voor als het de komende 2 dagen alsnog komt :D
(sorry, helemaal niet leuk natuurlijk, maar ik vond het zo grappig omschreven)
  zondag 9 december 2012 @ 23:18:49 #200
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120132225
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:35 schreef Cwen het volgende:
Morgenochtend :)
Is het al ochtend? F5, f5, f5

@SDM: jullie zijn ook al eventjes bezig, toch? :* Hopen dat, ondanks dat de ovulatietest nog geen twee streepjes gaf, de timing nu toch goed genoeg was :).
pi_120132645
Vingers gaan in kruisstand hè... Een MEGA zebrapad!!
pi_120132766
Sdm, supercute, mannen die hier posten :P. Donderdag is 5 dagen dat kan het zaad misschien nog overleven.
pi_120138831
Hey cwen ik ben al twee uur wakker hoor! Kom maar door!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_120139010
Cwen, ik ook! ;)
pi_120139080
Ik sluit aan. Komop, testen :D
pi_120139103
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 07:33 schreef Dyre het volgende:
Ik sluit aan. Komop, testen :D
+1
  maandag 10 december 2012 @ 08:06:16 #207
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120139343
* Blokje. wacht ook ongeduldig
pi_120139346
Wumb, wat rot dat je ongesteld bent geworden :( Maar 2013 wordt jouw jaar! *O*

Roomsnoes, daar ben je mooi klaar mee. Voelde je het wel aankomen of kwam het als een totale verrassing?

Zet 'm op Cwen! :D
  maandag 10 december 2012 @ 08:42:30 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120139679
Wat een ware streepjesregen hier zeg! :Y *O*
pi_120139819
OMG OMG OMG

Ik heb 2 streepjes!!!

Is nog wel vrij licht maar een streep is een streep, toch?
Ga straks een foto erop gooien maar echt... Wow, wat een zebrapad!
pi_120139835
Cwen, gefeliciteerd! O+

Ik vind het zo tof dat er hier massaal streepjes worden geplast! *O*
pi_120139847
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:52 schreef Cwen het volgende:
OMG OMG OMG

Ik heb 2 streepjes!!!

WOOOHHH!!! *O*

Je hebt niet zoiets als "een beetje zwanger" he! Dat ding meet HCG en als dat er is, ben je gewoon ZWANGER!
Sarcasme. Herken het.
pi_120139858
WTF??? Van hrte gefeiciteed Cwen! *O* When it rains, it pours :D
pi_120139871
Jaaaa Cwen! :D Gefeliciteerd! *O*

Dat wordt een babyboom in augustus!
pi_120139916
Jeuj cwen! Van harte!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 10 december 2012 @ 09:03:03 #217
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_120139977
Woooow!! Het blijft regenen hier!!
Gefeliciteerd Cwen! *O*
pi_120140018
Gefeliciteerd Cwen *O* *O*
pi_120140040
En hierbij dus het bewijs... Ik kan het nog steeds nauwelijks geloven! *O*

pi_120140054
Joepie ook Cwen heeft 2 streepjes!!!!! Gefeliciteerd!!!!! Dat is een duidelijke streep hoor!

Hopelijk kan ik over 2 weken ook mee doen met t zebrapad
pi_120140069
En wat een mooie streep ook. O+
pi_120140070
Wat een streepjesregen hier. Dat wordt een heuse babyboom in Augustus! Iedereen gefeliciteerd!!!
Een dikke kus voor alle dames en heren nog op het wachtbankje.
Oost west, mij best.
pi_120140080
quote:
OMG OMG OMG

Ik heb 2 streepjes!!!

Jij ook al!!! Gefeliciteerd!!!
Babbel heeft de regen ingezet en nu gaan er zoveel mee!
Tnx Babbel!
Oost west, mij best.
pi_120140142
Oh die zijn heel duidelijk hoor! Leuk!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_120140156
Bedankt zeg, zit hier nu een beetje te grienen ;) :*

Martine, ik hoop het ook!

En voor alle wachtenden ook nog een :*
  maandag 10 december 2012 @ 09:23:08 #226
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120140318
quote:
OMG OMG OMG

Ik heb 2 streepjes!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*O*
pi_120140685
Kippenvel-topic. O+ Gefeliciteerd allemaal. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_120141107
gefeliciteerd Cwen, wat een streepjes hier :)
pi_120141149
WOW... Leegstroom!
pi_120141211
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:17 schreef Dyre het volgende:

[..]

Jammer dat ze weg moet nu het moment suprême eraan komt, maar goed plan om vanmiddag nog lekker tussen de lakens te duiken ;) Je weet immers maar nooit:

Het beste kun je vrijen in de twee dagen vóór je eisprong. Rond je eisprong zijn de omstandigheden in je baarmoeder optimaal. Sperma kan daarin een paar dagen overleven. Een eitje dat eenmaal gesprongen is blijft nog maar een paar uur leven. Het is dus raadzaam om ervoor te zorgen dat er altijd wat sperma op de loer ligt om het eitje te bevruchten als het springt.

Dan ligt het vast op de loer voor als het de komende 2 dagen alsnog komt :D
(sorry, helemaal niet leuk natuurlijk, maar ik vond het zo grappig omschreven)
Zo dachten wij ook hoor :) :Y

Alleen vreemd dat ze zo laat is, vrijdag al verwacht..

quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 23:18 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Is het al ochtend? F5, f5, f5

@SDM: jullie zijn ook al eventjes bezig, toch? :* Hopen dat, ondanks dat de ovulatietest nog geen twee streepjes gaf, de timing nu toch goed genoeg was :).
Thx :) We zijn inderdaad al eventjes bezig. Wij zijn de laatsten van de familie en vriendengroep. Zelfs mijn kleine broertje wordt in maart al pappa :D

Blij voor iedereen, maar stiekem ook wel een beetje van grmph waarom wij nog niet
  maandag 10 december 2012 @ 10:21:16 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120141437
Nog een paar streepjes! *O*
pi_120141468
Jippie! *O* *O* *O* Gefeliciteerd Cwen! *O* *O* *O*
pi_120141504
Cwen *O* streepjes regen *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 10 december 2012 @ 10:28:09 #234
52229 Chanty
pi_120141577
Cwen goed bezig *O* Gefeliciteerd *O*
Wie volgt? :P
pi_120141626
Wow, :o massale leegloop hier!

Gefeliciteerd,hoi en doei :D Purple *O*
Gefeliciteerd Hillzillah *O*
Gefeliciteerd Cwen *O*

Wat heerlijk dit! Augustus babyboom :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_120141727
Jaaaaa CWEN!!!! Dat is snel gegaan! *O* *O* *O*

En de rest ook allemaal gefefliciteerd *O* *O*
pi_120141793
Jemig, wat een bevruchtingen hier! *O*

:* voor de rest!
pi_120142047
*O* *O* Gefeliciteerd Cwen!! *O* *O*
Wat tof, zo snel een positieve test! Dit topic loopt onderhand leeg :D
pi_120142428
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:13 schreef Cwen het volgende:
Bedankt zeg, zit hier nu een beetje te grienen ;) :*
Dat was ook het eerste wat ik deed toen ik het tweede streepje zag. :)
Oost west, mij best.
pi_120142536
STREEPJES!!! Wauw het is echt niet normaal deze regen! *O*
Ik zou het wel leuk vinden als het hele lijstje binnen een maand achter jullie aankomt. Gun het jullie zo! :*
pi_120142563
Zo dan, gaat lekker :D ! Cwen, gefeliciteerd *O*
pi_120142731
YAY!!!!!!!! Cwen! Wat goeoeoeoeoeoeoeoeoeoed!!
  maandag 10 december 2012 @ 11:18:24 #243
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_120142784
joehoe en nog eentje!!1 Gefeliciteerd Cwen!! *O* *O* *O*

*en echt even een OMG momentje; tis alweer 2 jaar geleden dat ik mijn 2e streepje van de jongste heb geplast.....mijn augustuskindje....*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_120144970
*O* Ook een tweede streep voor Cwen! Gefeliciteerd!!!
pi_120145081
*O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_120145601
Gefeliciteerd Cwen :* :)
pi_120145889
Gefeliciteerd Cwen! Wat gaan jullie goed!! :D
Hopelijk mogen de dames zonder streepjes ook snel volgen. Ik vond de streepjesregen hier toen best lastig. Achter elkaar streepjes en ik had constant de neiging ook te piesen, had toch geen zin ;) maar jullie tijd komt ook, heus! :*
E.
pi_120145918
cwen van harte gefeliciteerd! !
iemand zei hier een week of twee geleden dat het tijd was voor een streepjesregen, nou da verzoek is gehoord hoor ;)
erg leuk zoveel augustus baby's!

ik ga morgen nog een keer testen ben benieuwd of mn streepje nog duidelijker is..
(gisteren ook al nog eens getest trouwens.. kan het nog niet echt helemaal geloven/bevatten)
pi_120148325
Cwen gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Ik blijf nog even want bloed. Nod op 7 januari. Mijn cyclus wordt langer :?.
  maandag 10 december 2012 @ 14:19:06 #250
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_120148481
Woah! Gefeliciteerd allemaal zeg!

*O*

:( Wumb.

Ik ook ongesteld, en dat is maar even goed ook. ;)
pi_120148753
Wumb :(

Ik ga eerste kerstdag testen mocht t nodig zijn dan heb ik misschien een leuk pakje onder de boom.....
*gaat op zoek naar vadertje tijd om de klok vooruit te draaien*
  maandag 10 december 2012 @ 14:27:43 #252
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120148755
Hier NOD + 7.

Ik durf alleen niet te testen eigenlijk :') :@ .

:* Wumb.
pi_120148868
wumb en silmarwen. -O- september baby's moeten er ook zijn. *O*

Bang de positieve flow te verbreken, projskippy?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_120148938
Jammer wumb en silmarwen! Maar inderdaad, september is ook leuk! Daar zou mijn uitgerekende datum zijn dit jaar, verwekt tijdens Kerstmis :D
E.
  maandag 10 december 2012 @ 14:36:55 #255
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120149101
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:31 schreef DJMomo het volgende:
wumb en silmarwen. -O- september baby's moeten er ook zijn. *O*

Bang de positieve flow te verbreken, projskippy?
Mwah, de afgelopen negatieve test (vorige week) kwam toch iets meer binnen dan verwacht. Ik had deze maand meer hoop dan de andere 6 maanden die we inmiddels bezig zijn en ook meer kwaaltjes e.d. die ik normaal niet heb. De andere maanden had ik meer een 'we zullen zien' gevoel en had ik ook wel wat kleine dingetjes, maar deze maand durfde ik eigenlijk pas echt te hopen. En toen kwam de negatieve test, ook in combinatie met alle andere streepjesplassers ( *O* ) hier toch iets meer aan dan verwacht. Vind ik echt heel stom van mezelf, vind mezelf zo'n aansteller :X .

Ik ben nu + 7 en ik heb nog steeds het zelfde positieve gevoel/hoop als toen ik vorige week ging testen, maar eigenlijk durf ik dus niet zo goed meer :{ .
pi_120149446
Ik snap je heel goed skip... bij elke negatieve test voel ik me bedrogen. Maar kop in het zand steken is ook niet altijd handig.
pi_120149620
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 14:46 schreef Wumb het volgende:
Ik snap je heel goed skip... bij elke negatieve test voel ik me bedrogen. Maar kop in het zand steken is ook niet altijd handig.
Hoezo is nog even wachten met testen je kop in het zand steken? :)
pi_120149638
lees hier af en toe wel mee...

maar het tweede streepje is er sinds vandaag...ben nu nog ant werk maar ze had een test gedaan...

-hele weekend huilig / misselijk -

en dus nu 1e test 2e streepje....hoe betrouwbaar is dat eigenlijk...

nog 1 extra test gehaald , en morgen anders dokter

:s)
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  maandag 10 december 2012 @ 14:55:39 #259
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120149681
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:54 schreef Thezappa het volgende:

maar het tweede streepje is er sinds vandaag...ben nu nog ant werk maar ze had een test gedaan...

Heel betrouwbaar en de huisarts doet niets :). Gefeliciteerd!

Sowieso, wow! Wat een mega streepjesfestijn hier! Gefeliciteerd allemaal *O*
pi_120149816
ooo...

duidelijk verhaal dan..

wil het vanavond nog wel met eigen ogen zien...haha...
  maandag 10 december 2012 @ 15:03:09 #261
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120149951
quote:

Twee streepjes is twee streepjes. Vals positief komt niet heel vaak voor. En anders: gewoon nog een test tegenaan gooien.

Gefeliciteerd! *O*
pi_120149978
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoezo is nog even wachten met testen je kop in het zand steken? :)
Nou nu blijf je het gevoel houden dat je misschien wel zwanger bent. Een negatieve test neemt dat gevoel iets weg. En een positieve helemaal. Duidelijkheid...

Gefeliciteerd Thezappa *O*!
pi_120150056
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 15:04 schreef Wumb het volgende:

[..]

Nou nu blijf je het gevoel houden dat je misschien wel zwanger bent. Een negatieve test neemt dat gevoel iets weg. En een positieve helemaal. Duidelijkheid...

dank je..
pi_120150265
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 15:04 schreef Wumb het volgende:

[..]

Nee, want een negatieve test biedt geen duidelijkheid. Zolang je niet ongesteld bent, kun je namelijk nog steeds zwanger zijn. Late eisprong, late innesteling, er zijn zat redenen om later dan je NOD pas positief te testen. Ik vind een negatieve test dus schijnduidelijkheid. :)
pi_120150334
quote:

Twee streepjes is hartstikke zwanger, gefeliciteerd! *O*
pi_120151721
Thezappa, jij ook al. Gefeliciteerd !!!!
pi_120152118
Wumb, balen :(. Maar op zich is het niet erg dat je cyclus langer wordt, toch? Die was toch vrij kort?

Martine, kerstkindje is hartstikke leuk ;)

Thezappa, gefeliciteerd! Een streep is een streep :D

Skippy, :*. Ik begrijp het wel. Maar 7 dagen is al vrij veel en de vibe hier erg goed, dus ik zeg doen ;)
pi_120153470
Thezappa, feli!!!!

En skippy, ik zeg doen!!
pi_120155369
Skippy doe een test dan is de twijfel weg. de vibe is goed dus wie weet doe je gewoon een babbel ;)
pi_120156488
Wauw, wat ee streepjes hier O+ ! Gefeliciteerd allemaal!
pi_120156548
Woooowww Cwen wat goed!! *O* En Thezappa erachteraan :D Zijn we records aan het breken inmiddels??

*O* Dames gefeliciteerd hoor! *O*

Wumb, kl*te :( (kan het niet anders omschrijven)

Skip, ik sluit me puur uit nieuwsgierigheid aan bij de dames die zeggen dat je moet testen, maar ik begrijp zó goed dat je het nog niet durft... Doe het pas als het voor jou goed voelt :)
pi_120156555
Ik ben toch maar aan de ovulatietesten gegaan, uit nieuwsgierigheid. Vorige cyclus was 40 dagen, eisprong had een week geleden moeten zijn maar vanaf drie dagen daarvoor tot nu nog niks. Ben benieuwd of dit dan een veel kortere cyclus of juist een langere wordt.

Of dat die testen gewoon niet werken :')
pi_120156598
Zo, wat een streepjes orkaan hier! Cwen gefeliciteerd! *O*
pi_120157573
Ik kan maar 1 ding zeggen wow, het wordt druk in Augustus.

En andere meiden zet hem op! Ik duim voor jullie.
pi_120158082
Ik kom me ook heel voorzichtig weer melden...

(Na een half jaar negatieve uitslagen op bloed hCG groen licht van de gynaecoloog om weer voor een tweede te gaan.)

Alle gelukkigen van de streepjesregen een goede zwangerschap toegewenst. Hopelijk houdt het regenweer nog een tijdje aan (moet zelf eerst nog ongesteld worden).
pi_120158353
Wat fijn Kursor *O* :* .
pi_120158410
Jaaaaa, Cwen *O* *O* *O* Gefeliciteerd!!

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:09 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Jij ook al!!! Gefeliciteerd!!!
Babbel heeft de regen ingezet en nu gaan er zoveel mee!
Tnx Babbel!
Ik vind het zo bijzonder allemaal.. Ik hoop zo hard dat iedereen snel meekomt naar het nieuwe topic (waar ik nog niet echt durf te gaan posten tot mijn eerste echo, btw..).

SPOILER
pi_120159629
Kursor, wat ontzettend bijzonder om jou hier te zien! Hopelijk ben je snel zwanger en gaat alles dit keer wel goed! Dat verdien je ontzettend :*
E.
pi_120159647
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:33 schreef Babbel1 het volgende:
Jaaaaa, Cwen *O* *O* *O* Gefeliciteerd!!

[..]

Ik vind het zo bijzonder allemaal.. Ik hoop zo hard dat iedereen snel meekomt naar het nieuwe topic (waar ik nog niet echt durf te gaan posten tot mijn eerste echo, btw..).

SPOILER
Wat leuk van die potjes! O+ En ik snap je gevoelens wel hoor. Het is ook superspannend allemaal! Het is goed om er rekening mee te houden dat het ook mis kan gaan maar probeer er niet teveel aan te denken en daardoor niet van deze bijzondere tijd te kunnen genieten. Mocht het mis gaan, dan is het dan nog vroeg genoeg om verdrietig te zijn.
En gelukkig is de kans dat het wél goed blijft gaan nog altijd een stuk groter dan dat het fout gaat! :)

En Kursor, wat fijn om jou hier weer te zien! Veel succes :*.
pi_120166197
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:25 schreef Kursor het volgende:
Ik kom me ook heel voorzichtig weer melden...

(Na een half jaar negatieve uitslagen op bloed hCG groen licht van de gynaecoloog om weer voor een tweede te gaan.)

Alle gelukkigen van de streepjesregen een goede zwangerschap toegewenst. Hopelijk houdt het regenweer nog een tijdje aan (moet zelf eerst nog ongesteld worden).
Welkom Kursor! Ik weet niet goed wat jouw voorgeschiedenis is (en al helemaal niet wat dat bloed HCG betekent :@ ) maar fijn dat je er voor kan gaan!
pi_120166799
Kursor, wat moet het vreselijk spannend voor jullie zijn! Ik wens je heel veel kracht toe en hoop dat alles ditmaal goed mag gaan :*
pi_120167416
Kursor, spannend hoor! Ik duim voor je dat het snel weer raak is. :*

*O* voor alle nieuwe zwangeren, wat zijn het er ineens weer veul!
pi_120168339
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, want een negatieve test biedt geen duidelijkheid. Zolang je niet ongesteld bent, kun je namelijk nog steeds zwanger zijn. Late eisprong, late innesteling, er zijn zat redenen om later dan je NOD pas positief te testen. Ik vind een negatieve test dus schijnduidelijkheid. :)
Bloeden is ook geen duidelijkheid.
pi_120171922
Dank voor het warme welkom. Moest er gewoon van huilen zelfs.

Razztwizzle, ik heb dit voorjaar een molazwangerschap gehad (zegt nog niets, sorry). Ik heb de afgelopen maanden een ander topic volgespamd over wat het is en hoe het met me ging/gaat. HCG is het hormoon dat "gemeten" wordt met een zwangerschapstest. Ik heb na de curettage van de mola veelvuldig zulke testen moeten laten doen op bloed om het verdwijnen/wegblijven van het molaweefsel te kunnen volgen. Heel erg cryptisch zo, maar dit is denk ik niet het goede topic voor een uitgebreide uitleg hierover.
pi_120174632
Kursor welkom terug. Dapper dat je weer de stap durft te zetten. Ik wens je heel veel succes. Krijg je nu ook nog extra controles of is het nu helemaal afgesloten (qua controles dan, want verwerking zal vast meer tijd nodig hebben) :*

projskippy ik begrijp dat je nog niet will testen om teleurstelling te voorkomen, het is heel herkenbaar. Laat je niet opjagen en doe waar je jezelf fijn bij voelt.

Een dikke :* voor de dames die nog geen aansluiting bij de streepjesregen hebben kunnen vinden, hopelijk regent het nog even door en kunnen we alsnog mee.
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:28:54 #286
52229 Chanty
pi_120179075
Kursor fijn dat je weer mag starten en heel veel succes :*
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:36:16 #287
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_120179116
Ik kom even wat streepjesplassers feliciteren! *O* *O*

En vooral ook even een dikke *O* voor Kursor, fijn dat jullie blik weer vooruit kan :* Ik duim :)
3!
pi_120179187
En weer eentje met 2 streepjes! *O* Wauw!

Kursor, succes meid! *O* Ik duim voor jullie...

quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 21:35 schreef Wumb het volgende:

[..]

Bloeden is ook geen duidelijkheid.
Nou, voor de meesten is bloed toch echt wel duidelijkheid. Er zijn maar bar weinig vrouwen die wel ongesteld worden en dan alsnog zwanger zijn. Maar een week na nod zou ik er ook nog wel een testje tegenaan flikkeren, dat wel. :@

En voor iedereen die nog geen streepjes heeft een dikke :*
pi_120179356
Ik dacht echt dat ik ongesteld was, maar toen was het toch innestelingsbloed! Deed alleen een test omdat mijn temperatuur hoog bleef. Verrassingen bestaan :)
pi_120179474
Alweer zwangere dames erbij! Gefeliciteerd! Prachtig!!

Wat lief van jullie dat jullie ook aan de anderen denken zonder streepje. Ik ook! Ik heb ook steeds elke maand bijna de hele maand het idee van: we hebben de tijd, een kind "krijg" je (het is een geschenk) dus wacht rustig af. Maar als je dan weer staat te wachten op de test en er komt geen streepje dan is het gewoon kut. Sta je daar te wachten tot het misschien nog komt en dan voel ik me zo klein : (. Je vergeet bijna door die streepjesregen dat dat er ook bij hoort. Van tevoren had ik niet gedacht dat het zo'n teleurstelling kon zijn. Dus ik denk ook aan die dames ;)! Uiteindelijk hoop ik dat het ons allemaal lukt en dan maakt het gelukkig niet meer uit.
pi_120179481
Spannend Kursor! *O* Heb je nu een hogere kans op nog een mola?
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:12:56 #292
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120180107
Kursor, wat fijn om jou hier te zien! *O* :*
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:22:16 #293
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120180290
En hier.. + 8. Vanmorgen toch een test gedaan. Weer negatief. Mijn gevoel gelooft het nog steeds niet :{ .
pi_120180828
Ik heb nu een 10x verhoogd risico op een molazwangerschap ten opzichte van de normale populatie. Ongeveer 1:200 kans. Bij herhaling is het risico op persisterende ziekte (en eventuele uitzaaiing) zo'n 50%. Bij een eerste complete mola is dat 'maar' 15%...en daar hoorde ik gelukkig niet bij.

Vanwege deze kans en bijbehorende risico's moet ik bij volgende zwangerschappen (hCG-stijging dus eigenlijk) met zes weken een echo laten maken in het ziekenhuis om te zien waardoor de hormoonwaarden zijn gestegen. Na iedere bevalling, zo'n zes weken later) moet ook weer in m'n bloed gekeken worden of hCG weer compleet verdwenen is.

Verder moeten artsen (en ikzelf natuurlijk) alert zijn op longklachten. Molaweefsel zaait namelijk bij voorkeur uit naar de longen. Dat dient dan met een thoraxfoto bekeken te worden.

(ik hoop dat ik het zo ook voor niet-insiders een beetje duidelijk heb uitgelegd)

Jullie reacties doen me veel goed...kon er gewoon niet van in slaap komen gisteravond. Het was weer eens te druk in m'n hoofd. Dank jullie wel.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:46:12 #295
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120180831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:12 schreef Suikertante het volgende:
Ik dacht echt dat ik ongesteld was, maar toen was het toch innestelingsbloed!
+ 1 :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_120181131
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:12 schreef Suikertante het volgende:
Ik dacht echt dat ik ongesteld was, maar toen was het toch innestelingsbloed! Deed alleen een test omdat mijn temperatuur hoog bleef. Verrassingen bestaan :)
Maar is dat dan evenveel bloed? En rond je nod of eerder? Ik dacht dat het dan vaak minder was?

Tof, die leegloop hier :D
pi_120181199
Ik had twee dagen bloed, niet superveel maar ook niet die paar drupjes waar ik over las. Ik wist nog niet echt waar ik op moest rekenen ook na het pilgebruik, daar zal het ook aan liggen misschien.
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:05:32 #298
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120181371
Hier ook vlak na pilstop, dus geen idee wanneer NOD was. Drie dagen bloed en inderdaad meer dan een paar druppels. Een klein maandverbandje was voldoende zeg maar.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_120181525
Oh ik had wel meer nodig!
pi_120181549
Skippy :'( Wat kl#te dat je nog steeds negatief test terwijl je ook niet ongesteld wordt. Zeker ook als je gevoel wat anders zegt...

Kursor, wat fijn dat je weer mag beginnen! Ik wist niet wat een molazwangerschap was dus heb even op wiki gekeken. Wat ellendig lijkt mij dat ;( Super dat je nu weer groen licht hebt gekregen!

Zand, hoe is het met jou?

Ik ga mijn vruchtbare dagen weer in, maar merk nog niets van een op handen zijnde eisprong. Maar deze week gaan we hoe dan ook veel oefenen ;)
pi_120181635
Kursor wat fijn dat je t weer mag proberen.

Skippy wat kl*te! Misschien toch ff langs de huisarts?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')