abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119934688
Dit is hèt topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

ProjSkippy: 4-12
Cwen: 7-12
HillieBillie: 11-12
Musique: 31-12

Users:
Aemelia (01-2012)
Babbel1 (02-2012)
Blokje.
Chanty (09-2011)
Cwen (10-2012)
DJMomo
Dushi2012(08-2012)
Estelle_ (07-2012)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
HilZillah (11-2012)
Kekaa (11-2010)
Limone
Lindala (10-2011)
Marijevdh
Martine1984
Musique
Poppejans
ProjSkippy (06-2012)
Sethiwe (08-2011)
Silmarwen
Winka (01-2011)
Wumb
Zomerzon01 (08-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 04-12-2012 21:47:54 ]
pi_119934792
Hopelijk zet die hoosbui van het vorige topic nog even door!

Nog aanpassingen?

Haha :D Ik loop het vorige topic nog even na op vetgedrukte NOD's zie ik die van Zomerzon, die wel naar 29 december mocht :N :D

[ Bericht 70% gewijzigd door Limone op 04-12-2012 21:37:43 ]
pi_119935304
Gefeliciteerd zomerzon en djmomo *O* *O* *O* *O*

het duurde even voor er streepjes bijkwamen, maar nu 3 tegelijk, wow echt super, het begin van een streepjes plensbui.

Silmarwen tot over een half jaar. Had je dit contract verwacht?
pi_119935644
Jemig...... Zelfs ik ben uit de lurkmodus.. Gefeliciteerd dames!!!!!# :-D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_119935702
Zomerzon en Momo!! *O* *O* *O*

Wat een goede dag vandaag!! *O*

Silmarwen, heel begrijpelijk! Succes en (hopelijk niet ;)) tot over een half jaar!
Home is where the O+ is...
pi_119935778
Djmomo jij ook al, gefeliciteerd!!!!!
Normaal heb ik een hekel aan regen, maar deze plensbui kan ik wel waarderen!
  dinsdag 4 december 2012 @ 21:49:08 #7
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_119935796
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:40 schreef Sethiwe het volgende:
Gefeliciteerd zomerzon en djmomo *O* *O* *O* *O*

het duurde even voor er streepjes bijkwamen, maar nu 3 tegelijk, wow echt super, het begin van een streepjes plensbui.

Silmarwen tot over een half jaar. Had je dit contract verwacht?
Nee. Eigenlijk mogen ze geen contracten meer aanbieden. Gaat erg slecht. Maar mijn manager wilde mij en nog een collega erg graag houden! Dus goed nieuws. :D
pi_119936536
Oh fijn dat je toch contractverlenging hebt gekregen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:13:25 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119937330
Tjonge jonge... ben ook een avondje weg :P

Zomerzon en DJmomo gefeliciteerd *O* :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:35:22 #10
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_119938744
Stelletje wildplassers! *O*
Gefeliciteerd!!!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_119938850
Van harte dames!!!! Mooie regen hebben jullie gemaakt! *O*
pi_119938927
Jongens, gaat ineens super goed hier! Gratz *O*
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:45:34 #13
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119939282
Jeetje! Feli allemaal! Hoe doen jullie dat? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Ik ga een Babbel doen!
pi_119939405
Hallo dames!

Een nieuweling komt zich melden :D
Na een hele tijd lurken (en rammelen) hebben mijn vriend en ik besloten om ervoor te gaan! Het kriebelde bij mij al wat langer, maar we wilden er natuurlijk wel allebei 100% klaar voor zijn. (het kan jaren duren, maar het kan ook zo gebeurd zijn...) Een paar weken geleden hebben we de knoop doorgehakt en bedacht dat 2013 wel een mooi jaar is om uit te breiden :P

Superspannend en nieuw allemaal wel zeg... Aan de ene kant is het drama om niks: behalve dat ik per december de pil niet meer slik verandert er in principe nog helemaal niets. Eerst maar eens kijken hoe en wanneer mijn cyclus terug gaat komen en dan zien we wel verder. Aan de andere kant: waaaah, we gaan gewoon misschien wel een kindje maken :o

Echt letterlijk wachten op de 2 streepjes zal voorlopig voor mij nog niet echt van toepassing zijn, maar de beslissing dat we er vanaf nu voor gaan vond ik zelf wel voldoende om hier ook te mogen posten :D

Ik ben op fok redelijk onbekend, maar voor de zekerheid gebruik ik liever wel een kloon in dit forum. Er zijn niet veel mensen die weten dat we 'begonnen' zijn en ik houd dat risico het liefst ook zo klein mogelijk ;)
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:52:06 #15
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119939636
Welkom Dyre! Spannend! Duimen dat alles weer mooi snel op gang komt :D.
pi_119939986
Dankjewel!
Ik ben nu ongesteld en zou eigenlijk zaterdag weer met de pil moeten beginnen. Ik heb wel al een app op mijn telefoon gezet waarin ik alles een beetje bij kan houden. Zo krijg ik misschien wat beter zicht in hoe mijn cylcus terugkomt.

Gefeliciteerd trouwens voor de zwangere dames hier!! *O*
pi_119940102
djmomo dat zijn echt twee streepjes hoor!! *O* als je niet zwanger bent dan blijft de plek van het tweede streepje namelijk écht wit! dus gefeliciteerd!!

Dyre welkom en succes en vooral ook veel plezier met de weg naar het tweede streepjes!!
pi_119940821
Jaaaa Zomerzon ook *O* Gefeliciteerd met je streepjes O+

*O* DJmomo, ik zie je tweede streepje!! Het staat er echt!! Gefeliciteerd O+
pi_119943333
Woooow, streepjesregen :D *O*

Van harte gefeliciteerd DJMomo en Zomerzon!! *O* *O* *O* O+
pi_119944042
Ik ben maar een half dagje niet geweest en ik zie ineens edb veelvoud aan streepies!! Mijn NOD is morgen, begin ineens ook te twijfelen aan mijn goedkope internet testjes! ;-)

Alle gekheid op een stokje... Ik voel helemaal niks geks maar voel ook niks de dagen voordat ik lek raak.

whoooohoooo! Helemaal leuk dat begin van het zebrapad!! *\o/*
pi_119944296
Wow wat een regen. Zomerzon en Momo *O* gefeliciteerd!
Momo dat is geen schaduw dat is een beetje verf die op je hcg heeft gereageerd.
Voor zomerzon een voorzichtige want volgens mij zin de predictortests niet heel betrouwbaar. Maar dat vertelde enkel internet me ooit...
  woensdag 5 december 2012 @ 04:55:23 #22
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119945044
Jeumig! :o Babbel, DJMomo en Zomerzon, ontzettend gefeliciteerd! *O*
3!
pi_119945321
Haha wumb, grappig dat je bij mij er vol in gelooft en bij zomer zon een slag om de arm houdt!

Wie volgt!?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119945446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 07:19 schreef DJMomo het volgende:
Haha wumb, grappig dat je bij mij er vol in gelooft en bij zomer zon een slag om de arm houdt!

Wie volgt!?
Ging jij niet nog met ochtenurine testen? O-)
pi_119945524
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 07:19 schreef DJMomo het volgende:

Wie volgt!?
Ik zie nu pas dat het bij jou ook gelukt is. Gefeliciteerd!!!

quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:10 schreef Wumb het volgende:
Wow wat een regen. Zomerzon en Momo *O* gefeliciteerd!
Momo dat is geen schaduw dat is een beetje verf die op je hcg heeft gereageerd.
Voor zomerzon een voorzichtige want volgens mij zin de predictortests niet heel betrouwbaar. Maar dat vertelde enkel internet me ooit...
Ja ik ga sowieso vrijdag naar de dokter om daar ook nog een test te laten doen. Ik wil het natuurlijk ook wel zeker weten. Maar mijn cyclus heeft me nog nooit in de steek gelaten. Zelfs als ik de pil door wilde slikken werd ik nog ongesteld zoals mijn normale cyclus. En nu had ik het al 5 dagen moeten zijn. En de streep was echt heel duidelijk. En van die verhalen hoor je ook over de Kruidvat testen. Dus ik ben toch optimistisch hoor. :)
Oost west, mij best.
pi_119945651
Zomerzon: overtijd én een positieve test = zwanger hoor, no doubt! *O*

Streepjesregen hier, het werd tijd! *O*
pi_119945684
Dyre, welkom!

Roomsnoes en Hillz, gaan jullie de streepjes nog aanvullen?

En Skip :*. Ik snap hoe je je voelt!
Home is where the O+ is...
pi_119945701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 07:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Ging jij niet nog met ochtenurine testen? O-)
ja, ook iets met: geen test meer in huis hebben. :{ Morgen of overmorgen! Ga zo naar KV, en neem dan gelijk een goedkope en dure mee. Eerst de goedkope, als die weer vaag is, doe ik de dure :P
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119945708
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:07 schreef DJMomo het volgende:

[..]

ja, ook iets met: geen test meer in huis hebben. :{ Morgen of overmorgen! Ga zo naar KV, en neem dan gelijk een goedkope en dure mee. Eerst de goedkope, als die weer vaag is, doe ik de dure :P
Morgen is het vast geen schaduw meer, maar een echte streep!
pi_119945724
Oh ik hoop het Cwen! Maar moet nog even wachten. Gister een drupje bloed. Als dat de unnestelung was moet ik dus nog even wachten. Maar voorlopig heb ik hoop.
T Zou tof zijn om met z'n allen zwanger t jaar uit te gaan!
  woensdag 5 december 2012 @ 08:13:34 #31
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119945755
Wooooow babbel, zomerzon gefeliciteerd!!

Moom, tis echt wel een streep heur.
pi_119945756
ha ja, in een keer het topic leeg!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_119945771
Nog meer streepjes :o

DJMomo gefeliciteerd! *O*
  woensdag 5 december 2012 @ 08:20:01 #34
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_119945798
Wow ik heb hier ff wat gemist zie ik!
Regen! *O*
Gefeliciteerd zomerzon en djmomo!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_119946087
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:13 schreef DJMomo het volgende:
ha ja, in een keer het topic leeg!
Dat zou wel een stunt zijn :D Nieuw jaar, leeg topic.
pi_119946342
*O* *O* *O* *O* Wauw wat goed!! Zomerzon en Momo!!! *O* *O* *O* *O*

3 keer dubbele streepjes op 1 dag, geweldig! Ik hoop dat ik over een paar weken mag aansluiten!

Dyre welkom hier! :W
pi_119946576
Gefeliciteerd iedereen :)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_119947024
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:30 schreef Limone het volgende:
Hopelijk zet die hoosbui van het vorige topic nog even door!

Nog aanpassingen?

Haha :D Ik loop het vorige topic nog even na op vetgedrukte NOD's zie ik die van Zomerzon, die wel naar 29 december mocht :N :D
Ja inderdaad... :x :)
Niet meer nodig!

Heb net voor vrijdag een afspraak gemaakt bij de huisarts. De dame aan de lijn vroeg om wat voor klachten het ging. Heb gezegd dat ik dat liever met de huisarts zelf bespreek (heb liever niet dat iedereen het al weet als ik 5 weken zwanger ben. Roddels enzo). Toen vroeg ze of 10 minuten genoeg was. Weet ik veel?? Zo'n test lijkt me niet lang werk. hooguit 5 minuten... Haha.
Ga wel zelf al een potje met urine meenemen denk ik. Dan hoef ik me daar geen zorgen te maken of ik wel moet... Of testen ze het daar dan met bloed?
Pfff... Spannend allemaal hoor...
Oost west, mij best.
pi_119947086
Bij mij testten ze helemaal niks Zomerzon! Werd gefeliciteerd en kreeg advies over een aantal verloskundigenpraktijken. De dame van Moeders voor Moeders deed wel nog een (minder gevoelige) test.
pi_119948005
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:46 schreef Suikertante het volgende:
Bij mij testten ze helemaal niks Zomerzon! Werd gefeliciteerd en kreeg advies over een aantal verloskundigenpraktijken. De dame van Moeders voor Moeders deed wel nog een (minder gevoelige) test.
Ow ok. Ga toch wel vragen of ze ook nog willen testen hoor... Is toch een beetje extra zekerheid.
Maar dan wordt in ieder geval alles in gang gezet en dat moet toch ook gebeuren.
En misschien ook al wat praktische vragen stellen.
Oost west, mij best.
pi_119948006
ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook alleen maar gemeld bij de huisarts, dat is ook meer da voldoende werd mij toen ook verteld. huisarts hier doet in ieder geval geen test meer als je zelf al getest hebt omdat de huis tuin en keuken testen net zo betrouwbaar zijn tegenwoordig..

misschien toch voor de zekerheid even navragen voor dat je er voor niks staat?

het is alleen handig dat het in het systeem staat ivm medicijnen die je nodig hebt bijvoorbeeld en het op dat moment per ongeluk zou vergeten te melden..
pi_119948182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:22 schreef hilliebillie het volgende:
ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook alleen maar gemeld bij de huisarts, dat is ook meer da voldoende werd mij toen ook verteld. huisarts hier doet in ieder geval geen test meer als je zelf al getest hebt omdat de huis tuin en keuken testen net zo betrouwbaar zijn tegenwoordig..

misschien toch voor de zekerheid even navragen voor dat je er voor niks staat?

het is alleen handig dat het in het systeem staat ivm medicijnen die je nodig hebt bijvoorbeeld en het op dat moment per ongeluk zou vergeten te melden..
Ja dat is ook zo. Maar ik weet niet hoe het allemaal werkt hier in de buurt. Dus dat wil ik wel even vragen. En gelukkig heb ik een huisarts waar ik voor dat soort dingen ook een afspraak kan maken. :)
Oost west, mij best.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:35:10 #43
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119948323
Gefeliciteerd dames met de streepjes! *O*

En Zomerzon, het is een beetje onzin om het door de huisarts te laten testen, dat is iets wat vroeg gebeurde, maar tegenwoordig niet meer. Beetje zonde van wat het kost zo'n consult.....

De verloskundige is de eerste die je moet bellen, daar kan je dan met 8/9 weken terecht.
Mijn huisarts wist pas na een aantal maanden dat ik zwanger was, toen ik een keer wat medijcijnen nodig had.
pi_119948480
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:35 schreef Juud79 het volgende:

En Zomerzon, het is een beetje onzin om het door de huisarts te laten testen, dat is iets wat vroeg gebeurde, maar tegenwoordig niet meer. Beetje zonde van wat het kost zo'n consult.....

De verloskundige is de eerste die je moet bellen, daar kan je dan met 8/9 weken terecht.
Mijn huisarts wist pas na een aantal maanden dat ik zwanger was, toen ik een keer wat medijcijnen nodig had.
Ok. Dan ga ik inderdaad toch maar eens bellen of het nodig is ja. Is inderdaad wel zonde van een consult als je alleen vragen hebt. En misschien kan de assistente mij toch ook wel helpen met mijn vragen. Die zal ook wel een geheimhoudingsplicht hebben wat betreft dat soort dingen.
Bedankt voor de tips!
Oost west, mij best.
pi_119948493
quote:

Ik vind het bijna iets voor in de OP, want zoveel denken bij het 2e streepje.... EN NU???
Ik heb 2 streepjes en nu?
- Bezoek huisarts is niet nodig, een huisarts zal je enkel doorverwijzen naar een verloskundige.
- Aanmelden dus bij een verloskundige voor een eerste afspraak.
- Zwanger worden vitamines evt vervangen door zwanger zijn vitamines... samenstelling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119948558
quote:

Het is wél handig om het te melden bij de huisarts zodra je het weet. Mocht er iets met jou gebeuren waardoor je niet kan melden dat je zwanger bent, staat het tenminste wel in je medische gegevens. :)
pi_119948563
Moeders voor Moeders mag daar ook wel bij ;)

* LovelyLady duikt weer in lurkstand
pi_119948571
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:41 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Ok. Dan ga ik inderdaad toch maar eens bellen of het nodig is ja. Is inderdaad wel zonde van een consult als je alleen vragen hebt. En misschien kan de assistente mij toch ook wel helpen met mijn vragen. Die zal ook wel een geheimhoudingsplicht hebben wat betreft dat soort dingen.
Bedankt voor de tips!
Huisarts hoef je alleen maar door te geven. Zij testen echt 0,0 :) Ze geven je wel tips (assistente) over verloskundigen in de buurt enzo en die kun je dan bellen om een afspraak te maken.

Gefeliciteerd joh!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_119948656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:44 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Huisarts hoef je alleen maar door te geven. Zij testen echt 0,0 :) Ze geven je wel tips (assistente) over verloskundigen in de buurt enzo en die kun je dan bellen om een afspraak te maken.

Gefeliciteerd joh!! *O*
Dank je wel!!

Ja een topic over the next step na 2 streepjes is inderdaad een goed idee. Voor alle onwetende nieuwbakken aanstaande moeders. (Waaronder ik dus ;))
Oost west, mij best.
pi_119948681
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:47 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Dank je wel!!

Ja een topic over the next step na 2 streepjes is inderdaad een goed idee. Voor alle onwetende nieuwbakken aanstaande moeders. (Waaronder ik dus ;))
Hey daar heb je ons toch voor in alle mogelijke topics :7

Edit: ow bij de weg, vraag ook, als je de verloskundige belt, wanneer je langs mag komen en als dat pas bij 8/9 weken is of je dan met 7 weken wel/geen een echo krijgt om te zien of het om een intacte zwangerschap cq meerling gaat. Heel fijn, die geruststelling en je kunt dan het hartje al zien kloppen O+
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')