abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120156548
Woooowww Cwen wat goed!! *O* En Thezappa erachteraan :D Zijn we records aan het breken inmiddels??

*O* Dames gefeliciteerd hoor! *O*

Wumb, kl*te :( (kan het niet anders omschrijven)

Skip, ik sluit me puur uit nieuwsgierigheid aan bij de dames die zeggen dat je moet testen, maar ik begrijp zó goed dat je het nog niet durft... Doe het pas als het voor jou goed voelt :)
pi_120156555
Ik ben toch maar aan de ovulatietesten gegaan, uit nieuwsgierigheid. Vorige cyclus was 40 dagen, eisprong had een week geleden moeten zijn maar vanaf drie dagen daarvoor tot nu nog niks. Ben benieuwd of dit dan een veel kortere cyclus of juist een langere wordt.

Of dat die testen gewoon niet werken :')
pi_120156598
Zo, wat een streepjes orkaan hier! Cwen gefeliciteerd! *O*
pi_120157573
Ik kan maar 1 ding zeggen wow, het wordt druk in Augustus.

En andere meiden zet hem op! Ik duim voor jullie.
pi_120158082
Ik kom me ook heel voorzichtig weer melden...

(Na een half jaar negatieve uitslagen op bloed hCG groen licht van de gynaecoloog om weer voor een tweede te gaan.)

Alle gelukkigen van de streepjesregen een goede zwangerschap toegewenst. Hopelijk houdt het regenweer nog een tijdje aan (moet zelf eerst nog ongesteld worden).
pi_120158353
Wat fijn Kursor *O* :* .
pi_120158410
Jaaaaa, Cwen *O* *O* *O* Gefeliciteerd!!

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:09 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Jij ook al!!! Gefeliciteerd!!!
Babbel heeft de regen ingezet en nu gaan er zoveel mee!
Tnx Babbel!
Ik vind het zo bijzonder allemaal.. Ik hoop zo hard dat iedereen snel meekomt naar het nieuwe topic (waar ik nog niet echt durf te gaan posten tot mijn eerste echo, btw..).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120159629
Kursor, wat ontzettend bijzonder om jou hier te zien! Hopelijk ben je snel zwanger en gaat alles dit keer wel goed! Dat verdien je ontzettend :*
E.
pi_120159647
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:33 schreef Babbel1 het volgende:
Jaaaaa, Cwen *O* *O* *O* Gefeliciteerd!!

[..]

Ik vind het zo bijzonder allemaal.. Ik hoop zo hard dat iedereen snel meekomt naar het nieuwe topic (waar ik nog niet echt durf te gaan posten tot mijn eerste echo, btw..).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat leuk van die potjes! O+ En ik snap je gevoelens wel hoor. Het is ook superspannend allemaal! Het is goed om er rekening mee te houden dat het ook mis kan gaan maar probeer er niet teveel aan te denken en daardoor niet van deze bijzondere tijd te kunnen genieten. Mocht het mis gaan, dan is het dan nog vroeg genoeg om verdrietig te zijn.
En gelukkig is de kans dat het wél goed blijft gaan nog altijd een stuk groter dan dat het fout gaat! :)

En Kursor, wat fijn om jou hier weer te zien! Veel succes :*.
pi_120166197
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:25 schreef Kursor het volgende:
Ik kom me ook heel voorzichtig weer melden...

(Na een half jaar negatieve uitslagen op bloed hCG groen licht van de gynaecoloog om weer voor een tweede te gaan.)

Alle gelukkigen van de streepjesregen een goede zwangerschap toegewenst. Hopelijk houdt het regenweer nog een tijdje aan (moet zelf eerst nog ongesteld worden).
Welkom Kursor! Ik weet niet goed wat jouw voorgeschiedenis is (en al helemaal niet wat dat bloed HCG betekent :@ ) maar fijn dat je er voor kan gaan!
pi_120166799
Kursor, wat moet het vreselijk spannend voor jullie zijn! Ik wens je heel veel kracht toe en hoop dat alles ditmaal goed mag gaan :*
Home is where the O+ is...
pi_120167416
Kursor, spannend hoor! Ik duim voor je dat het snel weer raak is. :*

*O* voor alle nieuwe zwangeren, wat zijn het er ineens weer veul!
pi_120168339
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, want een negatieve test biedt geen duidelijkheid. Zolang je niet ongesteld bent, kun je namelijk nog steeds zwanger zijn. Late eisprong, late innesteling, er zijn zat redenen om later dan je NOD pas positief te testen. Ik vind een negatieve test dus schijnduidelijkheid. :)
Bloeden is ook geen duidelijkheid.
pi_120171922
Dank voor het warme welkom. Moest er gewoon van huilen zelfs.

Razztwizzle, ik heb dit voorjaar een molazwangerschap gehad (zegt nog niets, sorry). Ik heb de afgelopen maanden een ander topic volgespamd over wat het is en hoe het met me ging/gaat. HCG is het hormoon dat "gemeten" wordt met een zwangerschapstest. Ik heb na de curettage van de mola veelvuldig zulke testen moeten laten doen op bloed om het verdwijnen/wegblijven van het molaweefsel te kunnen volgen. Heel erg cryptisch zo, maar dit is denk ik niet het goede topic voor een uitgebreide uitleg hierover.
pi_120174632
Kursor welkom terug. Dapper dat je weer de stap durft te zetten. Ik wens je heel veel succes. Krijg je nu ook nog extra controles of is het nu helemaal afgesloten (qua controles dan, want verwerking zal vast meer tijd nodig hebben) :*

projskippy ik begrijp dat je nog niet will testen om teleurstelling te voorkomen, het is heel herkenbaar. Laat je niet opjagen en doe waar je jezelf fijn bij voelt.

Een dikke :* voor de dames die nog geen aansluiting bij de streepjesregen hebben kunnen vinden, hopelijk regent het nog even door en kunnen we alsnog mee.
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:28:54 #286
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_120179075
Kursor fijn dat je weer mag starten en heel veel succes :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:36:16 #287
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_120179116
Ik kom even wat streepjesplassers feliciteren! *O* *O*

En vooral ook even een dikke *O* voor Kursor, fijn dat jullie blik weer vooruit kan :* Ik duim :)
3!
pi_120179187
En weer eentje met 2 streepjes! *O* Wauw!

Kursor, succes meid! *O* Ik duim voor jullie...

quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 21:35 schreef Wumb het volgende:

[..]

Bloeden is ook geen duidelijkheid.
Nou, voor de meesten is bloed toch echt wel duidelijkheid. Er zijn maar bar weinig vrouwen die wel ongesteld worden en dan alsnog zwanger zijn. Maar een week na nod zou ik er ook nog wel een testje tegenaan flikkeren, dat wel. :@

En voor iedereen die nog geen streepjes heeft een dikke :*
pi_120179356
Ik dacht echt dat ik ongesteld was, maar toen was het toch innestelingsbloed! Deed alleen een test omdat mijn temperatuur hoog bleef. Verrassingen bestaan :)
pi_120179474
Alweer zwangere dames erbij! Gefeliciteerd! Prachtig!!

Wat lief van jullie dat jullie ook aan de anderen denken zonder streepje. Ik ook! Ik heb ook steeds elke maand bijna de hele maand het idee van: we hebben de tijd, een kind "krijg" je (het is een geschenk) dus wacht rustig af. Maar als je dan weer staat te wachten op de test en er komt geen streepje dan is het gewoon kut. Sta je daar te wachten tot het misschien nog komt en dan voel ik me zo klein : (. Je vergeet bijna door die streepjesregen dat dat er ook bij hoort. Van tevoren had ik niet gedacht dat het zo'n teleurstelling kon zijn. Dus ik denk ook aan die dames ;)! Uiteindelijk hoop ik dat het ons allemaal lukt en dan maakt het gelukkig niet meer uit.
pi_120179481
Spannend Kursor! *O* Heb je nu een hogere kans op nog een mola?
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:12:56 #292
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120180107
Kursor, wat fijn om jou hier te zien! *O* :*
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:22:16 #293
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120180290
En hier.. + 8. Vanmorgen toch een test gedaan. Weer negatief. Mijn gevoel gelooft het nog steeds niet :{ .
pi_120180828
Ik heb nu een 10x verhoogd risico op een molazwangerschap ten opzichte van de normale populatie. Ongeveer 1:200 kans. Bij herhaling is het risico op persisterende ziekte (en eventuele uitzaaiing) zo'n 50%. Bij een eerste complete mola is dat 'maar' 15%...en daar hoorde ik gelukkig niet bij.

Vanwege deze kans en bijbehorende risico's moet ik bij volgende zwangerschappen (hCG-stijging dus eigenlijk) met zes weken een echo laten maken in het ziekenhuis om te zien waardoor de hormoonwaarden zijn gestegen. Na iedere bevalling, zo'n zes weken later) moet ook weer in m'n bloed gekeken worden of hCG weer compleet verdwenen is.

Verder moeten artsen (en ikzelf natuurlijk) alert zijn op longklachten. Molaweefsel zaait namelijk bij voorkeur uit naar de longen. Dat dient dan met een thoraxfoto bekeken te worden.

(ik hoop dat ik het zo ook voor niet-insiders een beetje duidelijk heb uitgelegd)

Jullie reacties doen me veel goed...kon er gewoon niet van in slaap komen gisteravond. Het was weer eens te druk in m'n hoofd. Dank jullie wel.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:46:12 #295
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120180831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:12 schreef Suikertante het volgende:
Ik dacht echt dat ik ongesteld was, maar toen was het toch innestelingsbloed!
+ 1 :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_120181131
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:12 schreef Suikertante het volgende:
Ik dacht echt dat ik ongesteld was, maar toen was het toch innestelingsbloed! Deed alleen een test omdat mijn temperatuur hoog bleef. Verrassingen bestaan :)
Maar is dat dan evenveel bloed? En rond je nod of eerder? Ik dacht dat het dan vaak minder was?

Tof, die leegloop hier :D
pi_120181199
Ik had twee dagen bloed, niet superveel maar ook niet die paar drupjes waar ik over las. Ik wist nog niet echt waar ik op moest rekenen ook na het pilgebruik, daar zal het ook aan liggen misschien.
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:05:32 #298
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120181371
Hier ook vlak na pilstop, dus geen idee wanneer NOD was. Drie dagen bloed en inderdaad meer dan een paar druppels. Een klein maandverbandje was voldoende zeg maar.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_120181525
Oh ik had wel meer nodig!
pi_120181549
Skippy :'( Wat kl#te dat je nog steeds negatief test terwijl je ook niet ongesteld wordt. Zeker ook als je gevoel wat anders zegt...

Kursor, wat fijn dat je weer mag beginnen! Ik wist niet wat een molazwangerschap was dus heb even op wiki gekeken. Wat ellendig lijkt mij dat ;( Super dat je nu weer groen licht hebt gekregen!

Zand, hoe is het met jou?

Ik ga mijn vruchtbare dagen weer in, maar merk nog niets van een op handen zijnde eisprong. Maar deze week gaan we hoe dan ook veel oefenen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')