Ja, voortaan op zondagavond om 19.00 uur i.p.v. voetbal gewoon korfbal op tv, ........... o nee, nu praat ik onzinquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mee eens. Ongelooflijk hoe zo'n k*tsport continu gehyped wordt, hoe er tonnen belastinggeld aan worden verspild (gratis stadion van de gemeente, toe maar... nog een blik ME'ers opentrekken?), terwijl er zat sporten zijn waar zowel de sporters als het publiek zich grotendeels wel weten te gedragen.
Klopt. Voor mij hebben supporters mijn liefde voor voetbal ook kapot gemaakt. Zelf jaren lang op voetbal gezeten. Maar de agressiviteit en het onsportieve gedrag hebben mij de lol in de sport afgenomen. Bijna wekelijks vechtpartijen op het veld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
Soms loop ik per abuis langs een voetbalveld waar dan op zondag morgen een balletje wordt getrapt. Keine kinderen lopen massaal op een kluitje achter de bal aan en je zou denken, leuk, sportende kids.
Maar als je dan je oren weer open zet hoor je tientallen mensen door elkaar schreeuwen, de kinderen moeten vrijlopen, tackelen, hem pakken, de bal beter aannemen, ]#%{^]+[+*$£!!, een punt drukken en weet ik al niet meer. Ik denk dat daar de voedingsbodem voor geweld ligt: fannatisme op overwinnen, ten koste van de tegenstander.
Ik heb altijd sporten gedaan waar geen brullende toeschouwers waren en waar respect en tolerantie onderdeel was van het beter worden in de sport (judo bijv). Ik ben er van overtuigd dat sport als voetbal is vergiftigd en dat dit pas goed komt als elke 'supporter' en ouder zijn of haar mond dicht houdt en de kinderen laat spelen. Spe-len, want dat heb je zo met sport. Zelf fannatiek zijn, teamgevoel kweken, beter worden in het spel, maar geen opruiende meute mislukte coaches langs de zijlijn die nog net niet expliciet oproepen tot geweld tegen tegenstanders. Weg met deze mensen van alle vormen van sport.
Krijg vaker te horen dat ik het niet snap en wellicht ben ik niet de enige, dat is dan maar zo.
Mooi.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee ik was bloedserieus.
Dat is natuurlijk weer het andere uiterste...quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, voortaan op zondagavond om 19.00 uur i.p.v. voetbal gewoon korfbal op tv, ........... o nee, nu praat ik onzin![]()
Ja, het is ook elke week weer raak met de hooilgans en rellen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:28 schreef Luigi het volgende:
Doe maar eens een rondje VBL. Dan schieten je de tranen in je ogen. Al die duizenden jaren beschaving komen kennelijk neer op elkaar een grote bek geven over een potje balletjetrap. Te gek voor woorden. En als ze de kans krijgen slaan ze elkaar er nog voor neer ook, kennelijk.
Achterlijkequote:Op dinsdag 4 december 2012 13:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mee eens. Ongelooflijk hoe zo'n k*tsport continu gehyped wordt, hoe er tonnen belastinggeld aan worden verspild (gratis stadion van de gemeente, toe maar... nog een blik ME'ers opentrekken?), terwijl er zat sporten zijn waar zowel de sporters als het publiek zich grotendeels wel weten te gedragen.
Dat betwijfel ik. Alle andere sporten bij elkaar zorgen nog niet eens voor zoveel geweld als voetbal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Achterlijke
Als Nederland massaal korfbal of wat dan ook ging kijken vielen daar ook wel stoten
Maar jij vind het een gezellig sfeertje, zo in zo'n forum? En vind dat er geen agressie rond of op de velden (het voorbeeld van de vele amateurvelden waar je meer gevloek en getier hoort dan wat anders is al gegeven) te vinden is?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het is ook elke week weer raak met de hooilgans en rellen.
Oh wacht, dat hebben ze doelgericht aangepakt en komt nauwelijks meer voor, ideetje misschien?
Wat natuurlijk ook - als je je mening over de Nederlandse strafhoogte even loslaat - redelijk logisch is. Nog geen twee maanden geleden is een 15-jarige veroordeeld voor twee jaar (de maximumstraf) wegens moord, het zou raar zijn als deze jongens voor een minder zwaar vergrijp ook de maximumstraf krijgen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En zelfs dat lijkt me nog aan de hoge kant gezien recentelijk uitgedeelde straffen...
omdat dat sport nummer 1 isquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Alle andere sporten bij elkaar zorgen nog niet eens voor zoveel geweld als voetbal.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Alle andere sporten bij elkaar zorgen nog niet eens voor zoveel geweld als voetbal.
Maar als korfbal de nummer 1 sport van Nederland was en hele dagen op TV was geweest waren die simpele zielen daar langs het veld aan het kijken hoor, die gaan toch alleen maar mee met de massa.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Voetbal is dan ook de grootste sport ter wereld, geen wonder dat er dan klappen vallen als mensen (te) begaan zijn met hun team. (of gewoon achterlijk zijn)quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik denk dat er bij elkaar wel meer dan 1.5 miljoen "andere" sporters zijn (dat is het aantal voetballers als ik me niet vergis). Voetbal is dus verantwoordelijk voor een onevenredig groot aantal geweldsincidenten.quote:
Of laatst nog na de world series baseball in Amerika, rellen na een gewonnen finale in san fransisco.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Voetbal is dan ook de grootste sport ter wereld, geen wonder dat er dan klappen vallen als mensen (te) begaan zijn met hun team. (of gewoon achterlijk zijn)
In landen waar ijshockey het populairst zijn komen ook nog wel eens rellen voor, heeft verder niks met de sport op zich te maken.
Ach, kan me voorstellen dat het voor buitenstaanders allemaal soms erg ruig en primitief overkomt. Maar het is allemaal maar online geblaf zonder bijt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar jij vind het een gezellig sfeertje, zo in zo'n forum? En vind dat er geen agressie rond of op de velden (het voorbeeld van de vele amateurvelden waar je meer gevloek en getier hoort dan wat anders is al gegeven) te vinden is?
Dat er niet elke week een rel is of dode vallen zou er nog bij moeten komen.
Dat komt door de aard van de sport. Na voetbal zijn fitness en zwemmen het meest beoefend, het is logisch dat daar geen agressie bij komt. Daarna komen contactloze sporten als tennis, badminton, volleybal: ook daar is agressie veel onwaarschijnlijker omdat de spelers elkaar niet aanraken. Dus die zullen vast scheldpartijen hebben, maar dat is natuurlijk kleiner.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:32 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik denk dat er bij elkaar wel meer dan 1.5 miljoen sporters zijn (dat is het aantal voetballers als ik me niet vergis). Voetbal is dus verantwoordelijk voor een onevenredig groot aantal geweldsincidenten.
Los van contact in het veld is de agressie buiten het veld (supporters e.d.) ook groter dan bij andere sporten. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er veel mensen uit de lagere klassen bij voetbal betrokken zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat komt door de aard van de sport. Na voetbal zijn fitness en zwemmen het meest beoefend, het is logisch dat daar geen agressie bij komt. Daarna komen contactloze sporten als tennis, badminton, volleybal: ook daar is agressie veel onwaarschijnlijker omdat de spelers elkaar niet aanraken. Dus die zullen vast scheldpartijen hebben, maar dat is natuurlijk kleiner.
Contactsporten, ten slotte, zijn nooit zo groot als voetbal. Rugby, ijshockey, korfbal en handbal hebben maar een fractie van het aantal beoefenaars als dat voetbal heeft.
Niet dat ik daarmee het geweld in voetbal wil goedpraten of iets dergelijks, absoluut niet. Maar er moet wel een zekere mate van relativering gebruikt worden.
Spijker op de kop, mensen die niet langer kijken dan hun neus lang is en daarom eerder geneigd zijn naar het makkelijke te kijken, voetbal dus in ons geval.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:39 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Los van contact in het veld is de agressie buiten het veld (supporters e.d.) ook groter dan bij andere sporten. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er veel mensen uit de lagere klassen bij voetbal betrokken zijn.
Niet alleen maar natuurlijk![]()
Dit ja. Voetbal is de sport van het gewone volk en alles wat daaronder komt. Als je op een willekeurige harde kern gaat zitten zit er om je heen voor 100 jaar aan celstraf.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:39 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Los van contact in het veld is de agressie buiten het veld (supporters e.d.) ook groter dan bij andere sporten. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er veel mensen uit de lagere klassen bij voetbal betrokken zijn.
Ik weet niet of dat meespeelt. Het voetbalpubliek is over het algemeen wel een redelijke afspiegeling van de samenleving. Meer dan wat sommige mensen denken misschien zijn het absoluut niet alleen maar 'tokkies' die van voetbal houden. Het is natuurlijk wel zo dat er überhaupt meer lageropgeleiden in Nederland zijn dan hogeropgeleiden, maar enige nuance is wel op zijn plaats.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:39 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een afspiegeling is van de samenleving met een sterke nadruk op de onderkant.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat meespeelt. Het voetbalpubliek is over het algemeen wel een redelijke afspiegeling van de samenleving. Meer dan wat sommige mensen denken misschien zijn het absoluut niet alleen maar 'tokkies' die van voetbal houden. Het is natuurlijk wel zo dat er überhaupt meer lageropgeleiden in Nederland zijn dan hogeropgeleiden, maar enige nuance is wel op zijn plaats.
Fair enoughquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:43 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een afspiegeling is van de samenleving met een sterke nadruk op de onderkant.
Het is in lijn, maar wel een lijn van complete waanzin die niets met rechtvaardigheid te maken heeft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook - als je je mening over de Nederlandse strafhoogte even loslaat - redelijk logisch is. Nog geen twee maanden geleden is een 15-jarige veroordeeld voor twee jaar (de maximumstraf) wegens moord, het zou raar zijn als deze jongens voor een minder zwaar vergrijp ook de maximumstraf krijgen.
Jaja nou weten we het wel. Rot toch op je gestuur.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:45 schreef gtotep het volgende:
voor enige weken werd er duidelijk vermeld:BLANKE AUTOCHTONE MAN, was de dader.
Waarom wordt er nu niet gezegd : ALLOCHTOON TUIG
dat is meten met 2 maten.
ik zou het nog een keer posten, misschien helpt hetquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:45 schreef gtotep het volgende:
Hoe vaak ga je dit bericht nog posten?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:45 schreef gtotep het volgende:
Wat precies is er waanzin aan de maximumstraf opleggen voor het zwaarste vergrijp in ons wetboek?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is in lijn, maar wel een lijn van complete waanzin die niets met rechtvaardigheid te maken heeft.
Misschien ligt de waanzin in het feit dat het wetboek geen hogere maximumstraf voorschrijft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat precies is er waanzin aan de maximumstraf opleggen voor het zwaarste vergrijp in ons wetboek?
Ik ben het wel eens met het jongerenstrafrecht. Dit soort zaken zijn gelukkig de -trieste- uitzondering.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:47 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Misschien ligt de waanzin in het feit dat het wetboek geen hogere maximumstraf voorschrijft.
nah, voetbal gaat door alle lagen heenquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:43 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een afspiegeling is van de samenleving met een sterke nadruk op de onderkant.
Mwoch, ik zal wel weer als een elitaire huftert klinken maar ik zie bij onze voetbalclub toch weinig erudiets langs de kant staan hoorquote:
In het amateurvoetbal spelen wel meer lageropgeleiden, dat klopt. Maar voetbalfans in het algemeen zijn overal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mwoch, ik zal wel weer als een elitaire huftert klinken maar ik zie bij onze voetbalclub toch weinig erudiets langs de kant staan hoor. Meer type shaggie-biertje-gillen , met alle respect. Dat er wat bobo's naar de Arena in hun sky boxen gaan als relatiegeschenk, mja.
Over het algemeen zie ik in het stadion toch vooral gewoon doorsnee gezinnen die komen kijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mwoch, ik zal wel weer als een elitaire huftert klinken maar ik zie bij onze voetbalclub toch weinig erudiets langs de kant staan hoor. Meer type shaggie-biertje-gillen , met alle respect. Dat er wat bobo's naar de Arena in hun sky boxen gaan als relatiegeschenk, mja.
Tja, waar zie je dat wel? Hockey? Polo?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
De hoogte van die maximumstraf is waanzin.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat precies is er waanzin aan de maximumstraf opleggen voor het zwaarste vergrijp in ons wetboek?
Verklaar u nader.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De hoogte van die maximumstraf is waanzin.
Nee nee nee. Dat is het absoluut al lang niet meer. Kom op, zelfs een huurmoord door een 14 jarige vindt plaats, om nog maar te zwijgen van wat 15/16 en 17-jarigen uitvreten. Die leeftijd moet op zijn minst omlaag (standaard) naar 16 en in bijzondere gevallen naar 12.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met het jongerenstrafrecht. Dit soort zaken zijn gelukkig de -trieste- uitzondering.
Wat is er niet duidelijk? De maximumstraf voor dit soort vergrijpen zou hoger moeten zijn.quote:
Hockey, polo, tennis, hebben toch wel die naam. En dat geeft toch ook niet. Als je sommige sporten als elitair kunt bestempelen moet je ook kunnen zeggen dat voetbal geen kak-sport is (om het zo ff uit te drukken).quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, waar zie je dat wel? Hockey? Polo?
2 jaar maximale detentie + jeugd-TBS als maximale straf is complete waanzin en doet in veel gevallen geen enkel recht gelden.quote:
Ik word er moe van om in herhaling te vallen maar uit onderzoek is gebleken dat hoger straffen geen nut heeft! Het schrikt niet af!quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:00 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Wat is er niet duidelijk? De maximumstraf voor dit soort vergrijpen zou hoger moeten zijn.
gelul....het hoeft ook niet af te schrikken..het moet ervoor zorgen dat die kankergezwellen niet meer op straat rondlopen. Flikker ze allemaal in een put... wat boeit mij het nou dat zij er zelf niet beter van worden. Daar is detentie niet voor ...detentie staat voor opsluiting, het wegbonjouren van gezwellen op straat...Dus hop..50 jaar achter slot en grendel is 50 jaar geen last van zo'n gezwel. Wat boeit mij het nou als zo'n vent na 50 jaar helemaal verknipt op straat komt...quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik word er moe van om in herhaling te vallen maar uit onderzoek is gebleken dat hoger straffen geen nut heeft! Het schrikt niet af!
Volgens mij is dat helemaal niet uit onderzoek gebleken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik word er moe van om in herhaling te vallen maar uit onderzoek is gebleken dat hoger straffen geen nut heeft! Het schrikt niet af!
Nee, en zelfs al was het wel zo, dan nog kan het me ook niet schelen. Des te langer dit soort gevaarlijke gekken van straat zijn, des te beter. Elk maandje is een maandje meer waarin ze geen roofovervallen plegen, mensen lastigvallen, aanranden en doden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is dat helemaal niet uit onderzoek gebleken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |