Het is in lijn, maar wel een lijn van complete waanzin die niets met rechtvaardigheid te maken heeft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook - als je je mening over de Nederlandse strafhoogte even loslaat - redelijk logisch is. Nog geen twee maanden geleden is een 15-jarige veroordeeld voor twee jaar (de maximumstraf) wegens moord, het zou raar zijn als deze jongens voor een minder zwaar vergrijp ook de maximumstraf krijgen.
Jaja nou weten we het wel. Rot toch op je gestuur.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:45 schreef gtotep het volgende:
voor enige weken werd er duidelijk vermeld:BLANKE AUTOCHTONE MAN, was de dader.
Waarom wordt er nu niet gezegd : ALLOCHTOON TUIG
dat is meten met 2 maten.
ik zou het nog een keer posten, misschien helpt hetquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:45 schreef gtotep het volgende:
Hoe vaak ga je dit bericht nog posten?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:45 schreef gtotep het volgende:
Wat precies is er waanzin aan de maximumstraf opleggen voor het zwaarste vergrijp in ons wetboek?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is in lijn, maar wel een lijn van complete waanzin die niets met rechtvaardigheid te maken heeft.
Misschien ligt de waanzin in het feit dat het wetboek geen hogere maximumstraf voorschrijft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat precies is er waanzin aan de maximumstraf opleggen voor het zwaarste vergrijp in ons wetboek?
Ik ben het wel eens met het jongerenstrafrecht. Dit soort zaken zijn gelukkig de -trieste- uitzondering.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:47 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Misschien ligt de waanzin in het feit dat het wetboek geen hogere maximumstraf voorschrijft.
nah, voetbal gaat door alle lagen heenquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:43 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een afspiegeling is van de samenleving met een sterke nadruk op de onderkant.
Mwoch, ik zal wel weer als een elitaire huftert klinken maar ik zie bij onze voetbalclub toch weinig erudiets langs de kant staan hoorquote:
In het amateurvoetbal spelen wel meer lageropgeleiden, dat klopt. Maar voetbalfans in het algemeen zijn overal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mwoch, ik zal wel weer als een elitaire huftert klinken maar ik zie bij onze voetbalclub toch weinig erudiets langs de kant staan hoor. Meer type shaggie-biertje-gillen , met alle respect. Dat er wat bobo's naar de Arena in hun sky boxen gaan als relatiegeschenk, mja.
Over het algemeen zie ik in het stadion toch vooral gewoon doorsnee gezinnen die komen kijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mwoch, ik zal wel weer als een elitaire huftert klinken maar ik zie bij onze voetbalclub toch weinig erudiets langs de kant staan hoor. Meer type shaggie-biertje-gillen , met alle respect. Dat er wat bobo's naar de Arena in hun sky boxen gaan als relatiegeschenk, mja.
Tja, waar zie je dat wel? Hockey? Polo?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
De hoogte van die maximumstraf is waanzin.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat precies is er waanzin aan de maximumstraf opleggen voor het zwaarste vergrijp in ons wetboek?
Verklaar u nader.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De hoogte van die maximumstraf is waanzin.
Nee nee nee. Dat is het absoluut al lang niet meer. Kom op, zelfs een huurmoord door een 14 jarige vindt plaats, om nog maar te zwijgen van wat 15/16 en 17-jarigen uitvreten. Die leeftijd moet op zijn minst omlaag (standaard) naar 16 en in bijzondere gevallen naar 12.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met het jongerenstrafrecht. Dit soort zaken zijn gelukkig de -trieste- uitzondering.
Wat is er niet duidelijk? De maximumstraf voor dit soort vergrijpen zou hoger moeten zijn.quote:
Hockey, polo, tennis, hebben toch wel die naam. En dat geeft toch ook niet. Als je sommige sporten als elitair kunt bestempelen moet je ook kunnen zeggen dat voetbal geen kak-sport is (om het zo ff uit te drukken).quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, waar zie je dat wel? Hockey? Polo?
2 jaar maximale detentie + jeugd-TBS als maximale straf is complete waanzin en doet in veel gevallen geen enkel recht gelden.quote:
Ik word er moe van om in herhaling te vallen maar uit onderzoek is gebleken dat hoger straffen geen nut heeft! Het schrikt niet af!quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:00 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Wat is er niet duidelijk? De maximumstraf voor dit soort vergrijpen zou hoger moeten zijn.
gelul....het hoeft ook niet af te schrikken..het moet ervoor zorgen dat die kankergezwellen niet meer op straat rondlopen. Flikker ze allemaal in een put... wat boeit mij het nou dat zij er zelf niet beter van worden. Daar is detentie niet voor ...detentie staat voor opsluiting, het wegbonjouren van gezwellen op straat...Dus hop..50 jaar achter slot en grendel is 50 jaar geen last van zo'n gezwel. Wat boeit mij het nou als zo'n vent na 50 jaar helemaal verknipt op straat komt...quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik word er moe van om in herhaling te vallen maar uit onderzoek is gebleken dat hoger straffen geen nut heeft! Het schrikt niet af!
Volgens mij is dat helemaal niet uit onderzoek gebleken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik word er moe van om in herhaling te vallen maar uit onderzoek is gebleken dat hoger straffen geen nut heeft! Het schrikt niet af!
Nee, en zelfs al was het wel zo, dan nog kan het me ook niet schelen. Des te langer dit soort gevaarlijke gekken van straat zijn, des te beter. Elk maandje is een maandje meer waarin ze geen roofovervallen plegen, mensen lastigvallen, aanranden en doden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is dat helemaal niet uit onderzoek gebleken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |