Er bestaat voor dit soort gestoorde sicko's ook nog zoiets als jeugd-TBS, en het zou me zeer verbazen als het OM dit niet gaat eisen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:03 schreef Tchock het volgende:
Ah, en er zijn er dus twee 15 jaar oud. Die krijgen in elk geval niet meer dan twee jaar jeugddetentie.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:10 schreef Schunckelstar het volgende:
De uiteindelijke straf zal goch wel weer tegenvallen, dus ik hoop dat de maatschappij ze een goede straf zal geven.
Hopelijk worden ze de rest van hun leven met de nek aangekeken, zijn ze niet meer in staat een goede baan te vinden, laten hun vrienden ze vallen en willen vrouwen ook niks meer van ze weten.
Held is wat overdreven he. Hij deed goed (vrijwilligers)werk, maar dat maakt hem nog geen held.quote:
Klopt... daarmee wachten ze tot ze op straat (of op de voetbalvereniging) zijn. Maar idd nooit waar de sensei oid bij isquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Toch zul je nooit zulke incidenten bij de budosport (geen kickboxen, da's geen budosport) tegenkomen. De discipline in die sporten is gewoon veel groter. De sensei pikt het gewoon niet, laat staan de vereniging.
Mee eens. Ongelooflijk hoe zo'n k*tsport continu gehyped wordt, hoe er tonnen belastinggeld aan worden verspild (gratis stadion van de gemeente, toe maar... nog een blik ME'ers opentrekken?), terwijl er zat sporten zijn waar zowel de sporters als het publiek zich grotendeels wel weten te gedragen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:10 schreef stopnaald het volgende:
[..]
EENS! Ik heb echt helemaal NIETS met voetbal en wordt er doodziek van hoe dat door je strot geduwd wordt. Wat dat betreft ben ik heel blij dat Fox die rechten heeft gekregen. Nou nog die samenvattingen weg bij de nos en dan kan van dat budget tenminste iets fatsoenlijks op de buis gebracht worden.
Vooral bij voetbal zou weer vooral duidelijk moeten worden dat het een spelletje is. Geen overfanatieke mensen op en naast het veld, en weg met de commerciële uitbuiting van sport. Een sportvereniging hoort geen BV te zijn en al helemaal geen tonnen/miljoenen aan subsidie te krijgen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mee eens. Ongelooflijk hoe zo'n k*tsport continu gehyped wordt, hoe er tonnen belastinggeld aan worden verspild (gratis stadion van de gemeente, toe maar... nog een blik ME'ers opentrekken?), terwijl er zat sporten zijn waar zowel de sporters als het publiek zich grotendeels wel weten te gedragen.
Nee ik was bloedserieus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al. Wilde het even controleren.
Ja, voortaan op zondagavond om 19.00 uur i.p.v. voetbal gewoon korfbal op tv, ........... o nee, nu praat ik onzinquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mee eens. Ongelooflijk hoe zo'n k*tsport continu gehyped wordt, hoe er tonnen belastinggeld aan worden verspild (gratis stadion van de gemeente, toe maar... nog een blik ME'ers opentrekken?), terwijl er zat sporten zijn waar zowel de sporters als het publiek zich grotendeels wel weten te gedragen.
Klopt. Voor mij hebben supporters mijn liefde voor voetbal ook kapot gemaakt. Zelf jaren lang op voetbal gezeten. Maar de agressiviteit en het onsportieve gedrag hebben mij de lol in de sport afgenomen. Bijna wekelijks vechtpartijen op het veld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
Soms loop ik per abuis langs een voetbalveld waar dan op zondag morgen een balletje wordt getrapt. Keine kinderen lopen massaal op een kluitje achter de bal aan en je zou denken, leuk, sportende kids.
Maar als je dan je oren weer open zet hoor je tientallen mensen door elkaar schreeuwen, de kinderen moeten vrijlopen, tackelen, hem pakken, de bal beter aannemen, ]#%{^]+[+*$£!!, een punt drukken en weet ik al niet meer. Ik denk dat daar de voedingsbodem voor geweld ligt: fannatisme op overwinnen, ten koste van de tegenstander.
Ik heb altijd sporten gedaan waar geen brullende toeschouwers waren en waar respect en tolerantie onderdeel was van het beter worden in de sport (judo bijv). Ik ben er van overtuigd dat sport als voetbal is vergiftigd en dat dit pas goed komt als elke 'supporter' en ouder zijn of haar mond dicht houdt en de kinderen laat spelen. Spe-len, want dat heb je zo met sport. Zelf fannatiek zijn, teamgevoel kweken, beter worden in het spel, maar geen opruiende meute mislukte coaches langs de zijlijn die nog net niet expliciet oproepen tot geweld tegen tegenstanders. Weg met deze mensen van alle vormen van sport.
Krijg vaker te horen dat ik het niet snap en wellicht ben ik niet de enige, dat is dan maar zo.
Mooi.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee ik was bloedserieus.
Dat is natuurlijk weer het andere uiterste...quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, voortaan op zondagavond om 19.00 uur i.p.v. voetbal gewoon korfbal op tv, ........... o nee, nu praat ik onzin![]()
Ja, het is ook elke week weer raak met de hooilgans en rellen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:28 schreef Luigi het volgende:
Doe maar eens een rondje VBL. Dan schieten je de tranen in je ogen. Al die duizenden jaren beschaving komen kennelijk neer op elkaar een grote bek geven over een potje balletjetrap. Te gek voor woorden. En als ze de kans krijgen slaan ze elkaar er nog voor neer ook, kennelijk.
Achterlijkequote:Op dinsdag 4 december 2012 13:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Alle andere sporten bij elkaar zorgen nog niet eens voor zoveel geweld als voetbal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Achterlijke
Als Nederland massaal korfbal of wat dan ook ging kijken vielen daar ook wel stoten
Maar jij vind het een gezellig sfeertje, zo in zo'n forum? En vind dat er geen agressie rond of op de velden (het voorbeeld van de vele amateurvelden waar je meer gevloek en getier hoort dan wat anders is al gegeven) te vinden is?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het is ook elke week weer raak met de hooilgans en rellen.
Oh wacht, dat hebben ze doelgericht aangepakt en komt nauwelijks meer voor, ideetje misschien?
Wat natuurlijk ook - als je je mening over de Nederlandse strafhoogte even loslaat - redelijk logisch is. Nog geen twee maanden geleden is een 15-jarige veroordeeld voor twee jaar (de maximumstraf) wegens moord, het zou raar zijn als deze jongens voor een minder zwaar vergrijp ook de maximumstraf krijgen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En zelfs dat lijkt me nog aan de hoge kant gezien recentelijk uitgedeelde straffen...
omdat dat sport nummer 1 isquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Alle andere sporten bij elkaar zorgen nog niet eens voor zoveel geweld als voetbal.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Alle andere sporten bij elkaar zorgen nog niet eens voor zoveel geweld als voetbal.
Maar als korfbal de nummer 1 sport van Nederland was en hele dagen op TV was geweest waren die simpele zielen daar langs het veld aan het kijken hoor, die gaan toch alleen maar mee met de massa.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Voetbal is dan ook de grootste sport ter wereld, geen wonder dat er dan klappen vallen als mensen (te) begaan zijn met hun team. (of gewoon achterlijk zijn)quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik denk dat er bij elkaar wel meer dan 1.5 miljoen "andere" sporters zijn (dat is het aantal voetballers als ik me niet vergis). Voetbal is dus verantwoordelijk voor een onevenredig groot aantal geweldsincidenten.quote:
Of laatst nog na de world series baseball in Amerika, rellen na een gewonnen finale in san fransisco.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Voetbal is dan ook de grootste sport ter wereld, geen wonder dat er dan klappen vallen als mensen (te) begaan zijn met hun team. (of gewoon achterlijk zijn)
In landen waar ijshockey het populairst zijn komen ook nog wel eens rellen voor, heeft verder niks met de sport op zich te maken.
Ach, kan me voorstellen dat het voor buitenstaanders allemaal soms erg ruig en primitief overkomt. Maar het is allemaal maar online geblaf zonder bijt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar jij vind het een gezellig sfeertje, zo in zo'n forum? En vind dat er geen agressie rond of op de velden (het voorbeeld van de vele amateurvelden waar je meer gevloek en getier hoort dan wat anders is al gegeven) te vinden is?
Dat er niet elke week een rel is of dode vallen zou er nog bij moeten komen.
Dat komt door de aard van de sport. Na voetbal zijn fitness en zwemmen het meest beoefend, het is logisch dat daar geen agressie bij komt. Daarna komen contactloze sporten als tennis, badminton, volleybal: ook daar is agressie veel onwaarschijnlijker omdat de spelers elkaar niet aanraken. Dus die zullen vast scheldpartijen hebben, maar dat is natuurlijk kleiner.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:32 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik denk dat er bij elkaar wel meer dan 1.5 miljoen sporters zijn (dat is het aantal voetballers als ik me niet vergis). Voetbal is dus verantwoordelijk voor een onevenredig groot aantal geweldsincidenten.
Los van contact in het veld is de agressie buiten het veld (supporters e.d.) ook groter dan bij andere sporten. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er veel mensen uit de lagere klassen bij voetbal betrokken zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat komt door de aard van de sport. Na voetbal zijn fitness en zwemmen het meest beoefend, het is logisch dat daar geen agressie bij komt. Daarna komen contactloze sporten als tennis, badminton, volleybal: ook daar is agressie veel onwaarschijnlijker omdat de spelers elkaar niet aanraken. Dus die zullen vast scheldpartijen hebben, maar dat is natuurlijk kleiner.
Contactsporten, ten slotte, zijn nooit zo groot als voetbal. Rugby, ijshockey, korfbal en handbal hebben maar een fractie van het aantal beoefenaars als dat voetbal heeft.
Niet dat ik daarmee het geweld in voetbal wil goedpraten of iets dergelijks, absoluut niet. Maar er moet wel een zekere mate van relativering gebruikt worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |