abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119887945
121106_177156_Chinese-telefoons.gif
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!

Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL.
Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.

121106_177156_ejiayu.gif
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.

Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.

Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
121106_177156_g123.gif

Jiayu G1:
De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.

Jiayu G2:
Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.

Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.

121106_177156_G3.gif
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.

De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.

Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.

Looks:

Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
121106_177156_Source-images.png
121106_177156_overview.png
121106_177156_dikte.gif
121106_177156_720p.png

Specificaties:

quote:
Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz

Software: Android 4.0.x

Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mm
Video's:

SPOILER
Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
SPOILER: Verzenden:
SPOILER: Douane:
Bestellen via MisterTao
SPOILER
Bestellen via AliExpress
SPOILER
Rooten en recovery?
https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Lijst met taobao en aliexpress sellers
https://docs.google.com/s(...)5S3JVRmxkRzFPQ2xPTXc

121106_177156_info.gif
Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3
pi_119887996
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:00 schreef Krisser het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Mandéra het volgende:
Eerste foto's van mijn zilveren G3:

SPOILER
Telefoon is sinds vanochtend 7u15 van de lader en heeft nu na 10u15 nog 78% over! Best indrukwekkend. Binnenkort maak ik een video review voor jullie.
]

Snap nog altijd niet waarom mijn batterij dan zo vlug leegloopt. Deze morgen om 07.30u van de lader, nu nog op 63% (met Wi-Fi, 2 SIM's actief en push e-mail).
Misschien een battery draining widget?
  maandag 3 december 2012 @ 18:22:54 #3
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_119888356
Instellingen -> over toestel -> batterij verbruik. Ik had vandaag het zelfde probleem opeens abnormaal hoog verbruik, en kapotte email server was de boosdoener. (Is opgelost)
Say whaaaat?
pi_119895719
Is er eigenlijk een manier om te overclocken? Ik het allerlei CPU apps geprobeerd maar ik kan alleen kiezen van 250 Mhz t/m 1001 Mhz en ik wil eigenlijk het minimale wat naar beneden halen en het maximale wat op schroeven.
pi_119896036
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:59 schreef Masoo het volgende:
Is er eigenlijk een manier om te overclocken? Ik het allerlei CPU apps geprobeerd maar ik kan alleen kiezen van 250 Mhz t/m 1001 Mhz en ik wil eigenlijk het minimale wat naar beneden halen en het maximale wat op schroeven.
Daar heb je dacht ik een OC kernel voor nodig die er waarschijnlijk niet gaan komen als de kernel sources niet worden released.
pi_119896070
Ik heb nu precies een week de jiayu en wou even mijn ervaring delen:
(hiervoor 1 week een lumia 800 gehad, en daarvoor 2 jaar een htc desire)

+ Groot kleurrijk scherm
+ Batterij
+ Uiterlijk (ziet er niet goedkoop uit)
+ RGB-led

- Reactietijd bij scherm aanzetten
- Volume knoppen voelen met indrukken soms cheap aan
- Trilfunctie klinkt anders/ cheap
- Camera

de min-punten zijn prima mee te leven, en wegen voor mij ook niet zo zwaar mee.
al met al vind ik dit een super telefoon!
pi_119896848
Die " Reactietijd bij scherm aanzetten" is ook irritatiefactortje bij mij, ik heb de nieuwste officiële rom, is hier toevallig al een oplossing voor?
pi_119897773
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:19 schreef Masoo het volgende:
Die " Reactietijd bij scherm aanzetten" is ook irritatiefactortje bij mij, ik heb de nieuwste officiële rom, is hier toevallig al een oplossing voor?
Dat duurt hier nog geen 2 seconden dus ik weet niet wat je probleem is.
pi_119898011
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:37 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Het is natuurlijk geen groot probleem, maar als ik dat vergelijk met mijn blade, die kan ik al ontgrendelen (vrijwel) meteen nadat ik de toets heb ingedrukt en losgelaten, bij de g3 moet ik zeg 2 seconden wachten. Dat is het enige
  maandag 3 december 2012 @ 22:19:46 #10
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_119900065
Mijn JiayuG3 is ook eindelijk binnen alleen het Flashen wil maar niet lukken.
Gebruik de guide uit de OP..

loop vast na het laden van de 100% balk, daarna hoor je de computer het apparaat verwijderen/herinïtialiseren.. en geeft het programme een Error.

Iemand tips/aanwijzingen?
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_119902754
Godverdekke, gisteren toen ik packing tracking deed zat het in België

en als ik vandaag check is het nog steeds in Beijing :( :(

Ofwel is er iets mis met die tracking, of er is iets mis met mij <.<
pi_119903047
chinese tracking klopt (volgens mij) vaak niet.
dhl tracking moet wel goed zijn anders zou ik morgen even dhl opbellen
pi_119903253
Probleem is nu weet ik nog steeds niet waar pakje is :( :(

En hoe lang ik nog moet wachten <.<
  maandag 3 december 2012 @ 23:26:32 #14
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_119903298
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:25 schreef xfxxl het volgende:
Probleem is nu weet ik nog steeds niet waar pakje is :( :(

En hoe lang ik nog moet wachten <.<
Wat voor tracking nummer is het?

HK/Singapore of DHL?
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_119903387
quote:
16s.gif Op maandag 3 december 2012 23:26 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Wat voor tracking nummer is het?

HK/Singapore of DHL?
Mistertao, China post, Air mail
pi_119903498
Bij mij was DHL al aan de deur voor de tracking geupdate was.
Dat chinapost wil bij mij helemaal niet sinds enige tijd maar reken op 3 tot 4 weken
maar 2 maanden hoeft ook niet te verbazen.
  maandag 3 december 2012 @ 23:32:15 #17
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_119903535
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:28 schreef xfxxl het volgende:

[..]

Mistertao, China post, Air mail
Dan kan je er geen pijl op trekken en kan je beter gewoon niet meer kijken.

Succes nog.
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_119903644
quote:
16s.gif Op maandag 3 december 2012 23:32 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Dan kan je er geen pijl op trekken en kan je beter gewoon niet meer kijken.

Succes nog.
Haha dus nu gwn thuis zitten en wachten zeker :)
  maandag 3 december 2012 @ 23:36:30 #19
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_119903704
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:34 schreef xfxxl het volgende:

[..]

Haha dus nu gwn thuis zitten en wachten zeker :)
Ja, of gewoon naar school gaan of werken.. ;)

Kan zo nog een maand duren, of 2 dagen... écht niets over te zeggen.
Behalve dat het rond de kerst (NU...) langer dan gemiddeld duurt.

(Bron: Jarenlange ervaring en Chinese webshopstopic)
pi_119903735
quote:
16s.gif Op maandag 3 december 2012 23:36 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Ja, of gewoon naar school gaan of werken.. ;)

Kan zo nog een maand duren, of 2 dagen... écht niets over te zeggen.
Behalve dat het rond de kerst (NU...) langer dan gemiddeld duurt.

(Bron: Jarenlange ervaring en Chinese webshopstopic)
Daar gaat mijn Sinterklaas cadeau :( :(
  maandag 3 december 2012 @ 23:38:14 #21
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_119903771
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:37 schreef xfxxl het volgende:

[..]

Daar gaat mijn Sinterklaas cadeau :( :(
Als je 'm met sinterklaas wou hebben had je 'm met DHL moeten bestellen ;)

Mijne is loop van donderdag/vrijdag verstuurd.. en heb 'm nu in m'n handen.
  maandag 3 december 2012 @ 23:39:46 #22
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_119903840
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:22 schreef SuperChips het volgende:
Instellingen -> over toestel -> batterij verbruik. Ik had vandaag het zelfde probleem opeens abnormaal hoog verbruik, en kapotte email server was de boosdoener. (Is opgelost)
Ik vind de accu achterlijk snel leeg gaan bij mij. Volgens accu verbruik is Android systeem verantwoordelijk voor 62% van het batterij verbruik. Bij mijn sensation (die nou niet bekend staat als een zuinige telefoon) deed ik veel langer met een acculading. Ik had daar CM10 op staan en dat was echt top. Zodra er een nieuwe kernel of rom is ga ik die zeker proberen. Ben benieuwd of ik nu al wat kan doen want het verbruik slaat nergens op nu.
pi_119907233
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:31 schreef Mehari het volgende:
Bij mij was DHL al aan de deur voor de tracking geupdate was.
Dat chinapost wil bij mij helemaal niet sinds enige tijd maar reken op 3 tot 4 weken
maar 2 maanden hoeft ook niet te verbazen.
Mijne was 8 dagen onderweg met CP. :D
  dinsdag 4 december 2012 @ 08:52:15 #24
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119908199
quote:
6s.gif Op maandag 3 december 2012 23:39 schreef Boppos het volgende:

[..]

Ik vind de accu achterlijk snel leeg gaan bij mij.
Dan is dit misschien wel de oplossing. Wade heeft de nieuwe firmware (G3-20121129-082828) aangekondigd. Die firmware is o.a. om stand-by te verbeteren.

Vanavond ga ik maar eens proberen te downloaden.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  dinsdag 4 december 2012 @ 10:38:30 #25
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_119910588
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 08:52 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dan is dit misschien wel de oplossing. Wade heeft de nieuwe firmware (G3-20121129-082828) aangekondigd. Die firmware is o.a. om stand-by te verbeteren.

Vanavond ga ik maar eens proberen te downloaden.
Juist zoiets zocht ik... Wel jammer dat ik geen chinees kan, zou toch zo handig zijn soms :7
Nu nog een manier om em te downen?
  dinsdag 4 december 2012 @ 10:44:53 #26
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119910763
Dat is dus het lastige, ik heb al wel een tijdje geleden voor elkaar gekregen om een account te maken, maar je moet dus in dat topic een reply posten om te kunnen downloaden. En dat heb ik geprobeerd, maar lukte niet.
Ik heb hier niet alle mogelijkheden die ik thuis wel heb, dus dan waag ik vanavond nog wel een poging.

edit:
Ik ben intussen een stap verder en ben aan het downloaden. Alleen zijn er twee bestanden, vertaald komt het uit op "card brush package" en "wire brush package". Ik ben nu die "card" aan het downloaden, ik neem aan dat het een bestand is dat ik dan op de SD-kaart moet zetten?

Edit 2:
En het andere bestand (wire brush) weet ik nu ook te downloaden. Gaat niet snel, duurt zeker nog een uur... Trage server...

Edit 3:
Een stukje van de website:
quote:
The release firmware major improvements standby power, standby power consumption on the part of the phone caused by a significant improvement in power fast.
If your phone does not have this problem, No need to flash.
Download:
Tip: degrees Niang network disk download, the file name in Chinese garbled characters, modify the normal file name, and then decompress comes with the Brush tool run or will result in an error.
Brush tool? Het is gewoon een zip-bestand, dus dan zou dat brush eigenlijk het compressieprogramma moeten zijn. Nog even wachten, download pas op 37%

Edit 4:
En gelukt! Kernel 3.0.13, 29 november 2012. Build nummer G3 20121129-082828. Wel even schrikken in het begin als je dan alles in Chinees krijgt, maar na even wachten verscheen alles weer in het Nederlands!

Alleen zit ik nu even te denken hoe ik dit bestand online kan gooien, kunnen we er allemaal gebruik van maken.

[ Bericht 22% gewijzigd door ikbenik op 04-12-2012 12:11:08 ]
pi_119913725
quote:

[..]

Ik heb toch liever dat het scherm meteen aan gaat als ik op een knop druk
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:24:21 #28
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119913898
Voor diegene die al een account bij Baidu hebben:
Update G3 20121129-082828. Ik heb hier geen mogelijkheid om Dropbox te installeren, weet iemand anders nog een plek waar ik (via HTTP, ik zit achter een beveiligd netwerk) het updatebestand neer kan zetten? Anders moeten jullie maar even wachten tot vanavond ;)

Edit:
Eerste wat me opvalt is het geheugengebruik. De G3 zweeft zo rond de 450MB wanneer ik niets open heb staan. Bij de vorige versie was dat meer richting de 480MB. Wel moet ik alle apps opnieuw installeren, maar ik was te lui om van te voren een backup te maken ;) Ach, ik had nog niets schokkends erop staan.

[ Bericht 13% gewijzigd door ikbenik op 04-12-2012 12:47:17 ]
pi_119914052
Ik heb alleen ervaring met chinese androids maar het duurt altijd even voor het aangaat.
Mijn Ramos W13Pro tablet had wel echt veel tijd nodig maar na de nieuwste update is dat ook normaal,
minder dan 2 sec.
Overigens, bij Uredeal een grey G3 besteld, volgens hun op voorraad, ben benieuwd.
Mijn initiële bestelling bij Pandawill was van 22aug, dat geld heb ik terug.
pi_119915168
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:24 schreef ikbenik het volgende:
Ik heb hier geen mogelijkheid om Dropbox te installeren, weet iemand anders nog een plek waar ik (via HTTP, ik zit achter een beveiligd netwerk) het updatebestand neer kan zetten? Anders moeten jullie maar even wachten tot vanavond ;)
Dropbox kan ook via http hoor. Heb je geen applicatie voor nodig. Gewoon account aanmaken en install appl negeren. Daarna inloggen en kun je uploaden.
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:46:15 #31
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119916661
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:00 schreef glsf het volgende:

[..]

Dropbox kan ook via http hoor. Heb je geen applicatie voor nodig. Gewoon account aanmaken en install appl negeren. Daarna inloggen en kun je uploaden.
Dat wist ik niet, gelijk een account aangemaakt!

Alstu, hier is het G3 20121129-082828 bestand! Uitpakken en het bestand update.zip + de map met de vele karakters (je ziet het vanzelf wel) in de root van de SD kaart plaatsen. In de lijst met toepassingen kiezen voor update, pijltje naar beneden en wachten maar. Er is ook een handleiding bij, maar die moet je dan maar even door Google Translate o.i.d. halen.
Let op, updaten is op eigen verantwoordelijkheid! En maak een backup als je je apps wilt bewaren, want die ben je na de update kwijt.
pi_119916969
Is dit nu een officiele update van Jiayu of van een "xda-developer" achtige ....?
Heb je root nodig om deze update te doen of gewoon op sd-kaart en update draait?
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:57:34 #33
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119917024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:55 schreef pinibo het volgende:
Is dit nu een officiele update van Jiayu of van een "xda-developer" achtige ....?
Heb je root nodig om deze update te doen of gewoon op sd-kaart en update draait?
Ja, deze is officieel van JiaYu, je hebt dan ook geen root nodig.
pi_119917299
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:57 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Ja, deze is officieel van JiaYu, je hebt dan ook geen root nodig.
Kan je deze ook met CWM erop zetten? Daarna ben je CWM zeker weer kwijt en heb je de stock recovery weer terug?
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:11:05 #35
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119917423
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:06 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Kan je deze ook met CWM erop zetten? Daarna ben je CWM zeker weer kwijt en heb je de stock recovery weer terug?
Ik had voor deze update zelf nog niets gedaan qua firmware, dus ik kan niet uit persoonlijke ervaring vertellen. Wat ik wel heb gelezen, is dat je met zo'n update weer terug naar stock gaat.
pi_119917569
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:06 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Ja dat kan. Mogelijk moet je wel een regel verwijderen uit het updater script. Overschrijven van de recovery kan je ook vermijden. Er zit dacht ik een optie in CWM waarbij je kan aangeven dat de recovery niet moet worden overschreven. En anders moet je dat uit de zip slopen.
pi_119917810
Ik heb de G3 ook binnen gekregen.
Helaas duurde het wat langer en kwamen er douanekosten (45,68) bij van PostNL.
Maar dat heb ik vorige week wel gecompenseerd aan gratis bioscoopbonnen gelukkig ;). *kuch* nog 21 over.
Het ziet er goed uit, zit zelfs een screenprotector bij en oortjes.

Als ik iemand aan een 100mbit FTP kan helpen DM je maar :). Maar dropbox is misschien ook genoeg.

[ Bericht 15% gewijzigd door AnimeFan op 04-12-2012 14:29:14 ]
pi_119920882
Goed om te zien dat ze updates blijven maken. Dat vergroot de kans op JB ook weer. Eerst dit maar is flashen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:24 schreef ikbenik het volgende:
Voor diegene die al een account bij Baidu hebben:
Update G3 20121129-082828.
Je hebt geen Baidu account nodig, ik druk net op download en het werkt.
pi_119921137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:01 schreef Creqaw het volgende:
Goed om te zien dat ze updates blijven maken. Dat vergroot de kans op JB ook weer. Eerst dit maar is flashen.

[..]

Je hebt geen Baidu account nodig, ik druk net op download en het werkt.
Dit is dus de dropbox link he https://www.dropbox.com/s/nxp0xlisfq1mp8r/G3-20121129-082828.zip
Gaat veel sneller waarschijnlijk :P

Ook even op mijn dropbox gezet:
http://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/G3-20121129-082828.zip

Uitleg:
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:46 schreef ikbenik het volgende:

[..]
Alstu, Uitpakken en het bestand update.zip + de map met de vele karakters (je ziet het vanzelf wel) in de root van de SD kaart plaatsen. In de lijst met toepassingen kiezen voor update, pijltje naar beneden en wachten maar. Er is ook een handleiding bij, maar die moet je dan maar even door Google Translate o.i.d. halen.
Let op, updaten is op eigen verantwoordelijkheid! En maak een backup als je je apps wilt bewaren, want die ben je na de update kwijt.
pi_119921233
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:06 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Dit is dus de dropbox link he https://www.dropbox.com/s/nxp0xlisfq1mp8r/G3-20121129-082828.zip
Gaat veel sneller waarschijnlijk :P
Oh, had naar beneden moeten scrollen =X
Toch al 1/4 klaar nu, laat ik wel doorgaan heb geen haast.
pi_119923337
Update accu G3: sinds gisterochtend 7u15 van de lader en momenteel nog 31% over.
pi_119923695
Zo, update geflashed. Nu alles restoren.
pi_119923787
Hoi:

The big news is the details for the upcoming JiaYu G4 which will become the top of the range JiaYu phone when it arrives between April or May next year. Sources say the G4 is already in testing and is using Mediatek’s new MT6589 CPU, and will get a larger 4.7 inch display along with Android 4.1 Jelly Bean. Prices are expected to be around 1200 Yuan ($200)

Doei.

P.s: http://www.gizchina.com/2(...)quad-core-confirmed/
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 17:12:33 #44
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119923867
Mijne is sinds 04.30 van de lader en redelijk wat gebruikt inclusief 45 minuten muziek streamen en zit op 50%.

Bellen en smsen vanaf beide simkaarten gaat ook zonder problemen.
Enige waar ik mee zit maar wat geen ramp is, dat de front cam extreem donker is. Zag in het vorige topic dat het door de camera update komt. Nu heb ik de rom van Niles draaien en daar zat die al in. De is er een zip waarmee ik de originele camera software kan terug flashen.?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_119923909
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:10 schreef nodig het volgende:
Hoi:

The big news is the details for the upcoming JiaYu G4 which will become the top of the range JiaYu phone when it arrives between April or May next year. Sources say the G4 is already in testing and is using Mediatek’s new MT6589 CPU, and will get a larger 4.7 inch display along with Android 4.1 Jelly Bean. Prices are expected to be around 1200 Yuan ($200)

Doei.

D=
JB incoming!
pi_119925906
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:10 schreef nodig het volgende:
Hoi:

Doei.

Op zijn vroegst dus in september 2013 leverbaar ofzo.
pi_119926035
Ik heb de nieuwste LewaOS MIUI rom erop gezet :) Leuke interface.
( http://chinamobiles.org/s(...)overy-Tools-amp-ROMs --> LewaOS-ROM mit MIUI-Interface (Beta) )
Android kan met die rom ook in het NL net als met de standaard rom.
Het is wel nodig om gapps te flashen daarna, voor Google Play etc.
Standaard heb je een gekke Chinese market app :P

[ Bericht 23% gewijzigd door AnimeFan op 04-12-2012 19:28:41 ]
pi_119927340
Ik heb van alles gelezen ovver het flashen en roms, maar kom er niet echt uit.
is er toevallig iemand die mij via PM wat uit wil leggen? (A)
pi_119927352
quote:

[..]

Twee seconden is wel erg lang...

Ik heb eigenlijk nog geen telefoon nodig - mijn Desire doet het nog - maar de G3 lijkt me toch wel erg interessant.

Hoe recent is de OP wat betreft verzenden? Ik zie dat hij hier ook te krijgen is:
http://www.fastcardtech.com/goods.php?id=7418

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2012 19:06:06 ]
pi_119927409
Ik heb update.zip en de map met lange naam uitgepakt op mijn sd kaart, dan gekozen in menu voor update systeem, en op het pijltje naar beneden gedrukt, dan moet ik nog een keer op "OK" drukken. Dan kom ik in cwm die de installatie heeft afgebroken
er staat dan:
1
2
3
E:unknown volume for path [/sdcard2/update.zip]
E:Can't mount /sdcard2/update.zip
Installation aborted
Kan iemand me helpen?

[ Bericht 18% gewijzigd door Masoo op 04-12-2012 19:53:50 ]
pi_119928179
Vraagje:

Binnenkort gaat een kennis van mij naar Shanghai, ik hoop dat zij de Jiayu G3 voor mij mee kan nemen. .. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het uberhaubt mogelijk? Ik geloof dat ik ergens in de 17 Jiayu topics iemand voorbij heb zien komen die dat ook gedaan heeft.
pi_119928180
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Twee seconden is wel erg lang...
Als ik mijn scherm aan zet kan ik gewoon meteen m'n telefoon ontgrendelen..
Ik merk geen vertraging tot wanneer je het touchscreen kan gebruiken, behalve dan wanneer je je telefoon voor het eerst opstart.

Ik heb nu de Android 4.1.2 rom erop gegooid, ben benieuwd.
pi_119928305
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:19 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Ik merk geen vertraging tot wanneer je het touchscreen kan gebruiken, behalve dan wanneer je je telefoon voor het eerst opstart.
Mooi.

quote:
Ik ben benieuwd hoe hij draait. Wat staat er origineel ook alweer op? 4.0?

/edit: ja dus.

Is rooten, nieuwe roms installeren etc. net zo gemakkelijk als bij andere Android-telefoons?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2012 19:24:36 ]
pi_119928316
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:22 schreef Sloggi het volgende:

Is rooten, nieuwe roms installeren etc. net zo gemakkelijk als bij andere Android-telefoons?
Ja
quote:

[..]

Is dat echt een goed idee? Beta software is altijd erg... beta.
pi_119930644
quote:

[..]

En? Draait het of niet?
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:17:38 #56
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119930936
quote:

[..]

4.1.2!? waar :9?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119930967
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

http://chinamobiles.org/s(...)overy-Tools-amp-ROMs
Scroll down, wel beta.
pi_119931053
nvm

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2012 20:20:24 ]
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:20:59 #59
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119931099
quote:
Bedankt!
We horen wel hoe het werkt :D

Ben nog steeds op zoek naar een mooi hoesje voor het toestel. Iemand al iets gevonden?
pi_119931731
De 4.1.2 rom kwam met een 'Google zoeken' balk die steeds crashte als ik iets zocht. Die moest ik updaten en nu loopt alles goed. Nu even wat games proberen :P

Deze rom kan trouwens ook gewoon Nederlands.
pi_119932011
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:33 schreef AnimeFan het volgende:
De 4.1.2 rom kwam met een 'Google zoeken' balk die steeds crashte als ik iets zocht. Die moest ik updaten en nu loopt alles goed. Nu even wat games proberen :P

Dus het werkt eigenlijk wel goed? Vraag me af wat er beta aan is dan.
pi_119932123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:33 schreef AnimeFan het volgende:

Heb je em al op dropbox staan?!? Ben de G5s_mod die op chinamobiles staat aan t binnenhalen maar dat gaat errug langzaam :(
pi_119932145
Na 5 refunds is er eindelijk iets onderweg (wel vage foto's :s)
In totaal 199dollar kwijt en ik wou onze vriend robert bedanken door hem als reffer aan te duiden bij second pay.. maar ik heb geen korting gekregen :(
pi_119932337
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:43 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Heb je em al op dropbox staan?!? Ben de G5s_mod die op chinamobiles staat aan t binnenhalen maar dat gaat errug langzaam :(
Heeft die rom ook 4.1.2?
Ik heb de gewone 4.1.2 rom hoor..
pi_119932681
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:47 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Heeft die rom ook 4.1.2?
Ik heb de gewone 4.1.2 rom hoor..
Nee die is gebaseerd op de 4.0.4 official version van Jiayu van 15-11-2012, met wat extra's & aanpassingen.
Maar als die 4.1.2 rom goed draait ga ik die wel flashen. Geflasht met CWM?
pi_119932844
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:54 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Nee die is gebaseerd op de 4.0.4 official version van Jiayu van 15-11-2012, met wat extra's & aanpassingen.
Maar als die 4.1.2 rom goed draait ga ik die wel flashen. Geflasht met CWM?
Ja gewoon met CWM recovery idd. Eerst Dalvik cache gewiped.
Hij staat nu op Dropbox: https://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/CWM_JY-G3_4.1.2.firmware.zip
pi_119933148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:57 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Ja gewoon met CWM recovery idd. Eerst Dalvik cache gewiped.
Hij staat nu op Dropbox: https://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/CWM_JY-G3_4.1.2.firmware.zip
Geen full wipe gedaan?
pi_119933176
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:02 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Geen full wipe gedaan?
Nope, bij geen enkele rom nog :P
pi_119933250
En als het goed is format CWM ook nog tijdens flashing process.
pi_119933388
Hij start echt binnen 10 seconden op vanaf dat ie uit staat.
Is dat normaal met deze Android versie? :{
pi_119934160
Hmmm eerste poging flashen van de 4.1.2 rom resulteert in een boot loop (jiayu logo verschijnt en dan reset de telefoon)

Ff een restore backup terugzetten en dan opnieuw proberen :)

Edit 1: 2de poging geeft hetzelfde resultaat :(

Edit 2: na een full wipe blijft de telefoon ook nog steeds resetten. Ik ga morgen 1 van de andere 4.0.4 roms proberen van chinamobiles.

[ Bericht 6% gewijzigd door groninge01 op 04-12-2012 21:42:46 ]
pi_119934265
Dat is vreemd want ik zie juist geen JiaYu logo meer bij het opstarten met deze rom..
pi_119934301
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:21 schreef AnimeFan het volgende:
Dat is vreemd want ik zie juist geen JiaYu logo meer bij het opstarten met deze rom..
Dan heeft hij het zeker verkeerd geflashed als zelfs de boot logo niet is veranderd.
pi_119934765
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:06 schreef AnimeFan het volgende:
Hij start echt binnen 10 seconden op vanaf dat ie uit staat.
Is dat normaal met deze Android versie? :{
Superchill toch? Vind mijne ook verbazingwekkend snel opstarten! Mijn Transformer pad doet er ondanks quadcore toch echt wel ff langer over.

Vind hem sowieso erg snel reageren ook na opstart, snap niet waarom deze zo snel aanvoelt ten opzichte van voorgenoemde tablet met JB.
pi_119935093
Het viel mij ook al op dat het opvallend snel opstarte. Vooral omdat mijn Xperia P ook ICS draait en veel langzamer opstart (stock en CM9 allebei).
pi_119945213
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:19 schreef jostiebent het volgende:
Vraagje:

Binnenkort gaat een kennis van mij naar Shanghai, ik hoop dat zij de Jiayu G3 voor mij mee kan nemen. .. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het uberhaubt mogelijk? Ik geloof dat ik ergens in de 17 Jiayu topics iemand voorbij heb zien komen die dat ook gedaan heeft.
Ik heb ook een Jiayu G3 mee laten nemen door een collega. Ik heb wel een lokale Chinees het toestel online laten bestellen. Ze zijn niet in de winkels te koop. De Chinees had het toestel bij TaoBao besteld en binnen 2 dagen op kantoor.
pi_119945402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 06:47 schreef pinibo het volgende:

[..]

Ik heb ook een Jiayu G3 mee laten nemen door een collega. Ik heb wel een lokale Chinees het toestel online laten bestellen. Ze zijn niet in de winkels te koop. De Chinees had het toestel bij TaoBao besteld en binnen 2 dagen op kantoor.
En bij mij zit Mister Tao maar mis te graaien. :'(
2012-11-27 14:50:56 New
2012-11-27 14:51:04 First Paid
Geen updates.
pi_119946987
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 06:47 schreef pinibo het volgende:

[..]

Oke, wel even bestellen sowieso dus. Dank je. Is het proberen waard!
pi_119948015
Waar is ie nog op voorraad? Lightake en Pandawill uitverkocht zie ik, ik kom niet verder dan Banggood.com die ze op voorraad hebben, maar daar zijn ze wel 218$.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:41:44 #80
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119948485
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:23 schreef Majkool het volgende:
Waar is ie nog op voorraad? Lightake en Pandawill uitverkocht zie ik, ik kom niet verder dan Banggood.com die ze op voorraad hebben, maar daar zijn ze wel 218$.
Lightake en pandawill hebben zelfs nog nooit voorraad gehad. Maar kijk even in het document met de lijst met taobao en aliexpress sellers uit de eerste post, daar staan een aantal tips waar je kan kopen. Zelf heb ik 'm via MisterTao besteld (die heeft 'm dan weer vanaf TaoBao).
pi_119948929
Dit document dus:
https://docs.google.com/s(...)mxkRzFPQ2xPTXc#gid=0

Qua MisterTao was het de laatste weken ook een beetje geluk hebben.. Bij de seller waar ik uiteindelijk beet had kreeg Fastfox, die 1 dag later daar besteld had, bijvoorbeeld alweer een refund.

Als je een message naar MisterTao stuurt over waar er voorraad is krijg je wel suggesties. Dat is dan nog steeds geen garantie, maar à la.

Mixeshop was (vorige week tenminste nog) wel een zekerheidje qua voorraad, maar dan betaal je ook 2, mss 3 tientjes meer.
pi_119949148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kun jij Playstore gebruiken met 4.1.2? Ik kan niets downloaden, alles moet buiten playstore om.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:16:09 #83
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119949478
Sinds de laatste update moet ik zeggen dat het batterijverbruik inderdaad verbeterd lijkt te zijn. Ik heb gisterenavond de accu volledig opgeladen en nu is het ruim 13 uur later en nog 92% over. De rest van de stats:

Mobiel standby: 26%
WiFi: 26%
Telefoon inactief: 26%
Android systeem: 23%

Vooral dat laatste is opvallend, want Android leek eerst ruim 60% van de batterij op te snoepen. Ik laat het voorlopig zo draaien, eens zien hoe ver die gaat komen op deze lading!
  Moderator woensdag 5 december 2012 @ 11:20:50 #84
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119949640
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:16 schreef ikbenik het volgende:
Sinds de laatste update moet ik zeggen dat het batterijverbruik inderdaad verbeterd lijkt te zijn. Ik heb gisterenavond de accu volledig opgeladen en nu is het ruim 13 uur later en nog 92% over. De rest van de stats:

Vooral dat laatste is opvallend, want Android leek eerst ruim 60% van de batterij op te snoepen. Ik laat het voorlopig zo draaien, eens zien hoe ver die gaat komen op deze lading!
Is dat de 4.1.2 bèta die je draait of die andere gebaseerd op 4.0?
Keiharde porno!
  woensdag 5 december 2012 @ 11:38:06 #85
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119950218
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:20 schreef dud0r het volgende:

[..]

Is dat de 4.1.2 bèta die je draait of die andere gebaseerd op 4.0?
Ik draai de 4 december update van JiaYu zelf, dat is nog steeds versie 4.0.4.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:44:28 #86
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119950421
Voor degene die nog interesse hebben, ik kreeg zojuist een berichtje van MisterTao. Er is weer een seller die de G3 op voorraad schijnt te hebben.

quote:
Dear friend sorry to bother you. this link below is the only seller whom has brand new G3 in stock.
Waarom ze me een mailtje sturen, weet ik niet (ik heb m'n toestel al van ze binnen gekregen en heb verder niet meer om voorraden gevraagd), maar het is misschien wel een tip voor wie het toestel nog wilt kopen!
pi_119950707
quote:

Bij mij gaat het verbruik van 't Android systeem van 68% (voor de update) naar 83% na de update. Iemand een idee hoe dat kan?
pi_119950944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:44 schreef ikbenik het volgende:
Voor degene die nog interesse hebben, ik kreeg zojuist een berichtje van MisterTao. Er is weer een seller die de G3 op voorraad schijnt te hebben.

[..]

Waarom ze me een mailtje sturen, weet ik niet (ik heb m'n toestel al van ze binnen gekregen en heb verder niet meer om voorraden gevraagd), maar het is misschien wel een tip voor wie het toestel nog wilt kopen!
Ik kreeg em ook.
Dus als ze die naar heel veel mensen gestuurd hebben zal de voorraad daar nu ook wel weer rap gaan..
pi_119956417
Ik heb nu ook de laatste update (G3-20121129-082828) van Jiayu erop gezet. Nu krijg ik CWM er echter niet meer op :(
pi_119956720
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:38 schreef groninge01 het volgende:
Ik heb nu ook de laatste update (G3-20121129-082828) van Jiayu erop gezet. Nu krijg ik CWM er echter niet meer op :(
Je had de update script moeten aanpassen zodat het CWM niet zou deleten.
pi_119957257
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:46 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Je had de update script moeten aanpassen zodat het CWM niet zou deleten.
Dat had je gezegd inderdaad. Niet meer aangedacht. Maar waarom kan je CWM er dan niet nog een keer overheen zetten? Die werkt alleen als je de stock rom (die van 20121010) erop hebt staan?
  woensdag 5 december 2012 @ 15:00:35 #92
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119957302
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:59 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Dat had je gezegd inderdaad. Niet meer aangedacht. Maar waarom kan je CWM er dan niet nog een keer overheen zetten? Die werkt alleen als je de stock rom (die van 20121010) erop hebt staan?
Rooten en via de mobile uncle tools er weer op flashen zou moeten werken.
pi_119957627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Rooten en via de mobile uncle tools er weer op flashen zou moeten werken.
Dan blijft ie hangen in t boot logo scherm :'(

Die update wijzigt zeker wat in de regions waar cwm naar toe wordt geschreven door sp flash.
pi_119957717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:59 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Echt geen idee waarom het niet werkt. Flashen zou als het goed is niets moeten doen met de preloader en dan zou de flash tool moeten werken.
pi_119957820
4.1.2 net geprobeerd maar kom in een boot-loop. Weer terug naar CWM en gniles z'n rom teruggezet.
pi_119958018
Later nog maar eens proberen met een full wipe. :P
pi_119958114
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:10 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Echt geen idee waarom het niet werkt. Flashen zou als het goed is niets moeten doen met de preloader en dan zou de flash tool moeten werken.
Kom steeds in de stock recovery terecht die ook niks doet (android mannetje op ze rug met een rood driehoekje + uitroepteken.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:17 schreef Vetnek het volgende:
Later nog maar eens proberen met een full wipe. :P
Full wipe deed bij mij niks. Telefoon bleef toen ook in een boot loop hangen
  woensdag 5 december 2012 @ 15:38:09 #98
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_119958816
Jippie Jelly Bean komt er aan:
http://www.gizchina.com/2012/12/04/updates-coming-to-jiayu-g3-g2s-jiayu-g4-mt6589-quad-core-confirmed/

Ook mijn telefoon van volgend jaar komt eraan.... De G4... Al mag dat van mij nog wel even duren want ben erg blij met de G3

Eigenlijk wisten we dat al maar jiayu heeft het dus officieel ook bekend gemaakt begrijp ik nu uit het nieuws bericht
pi_119959125
Iemand enig idee wat betreft autohouders voor de G3? Ik heb nu een brodit-houder in mijn auto maar hier is uiteraard geen jiayu g3 variant van te krijgen..
pi_119960076
Net bericht gekregen: mijn G3 is onderweg met ChinaPost.
Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren gezien mijn ervaringen dit jaar.
pi_119961735
Mixeshop heeft nog steeds alle uitvoeringen op voorraad, voor $199, in ongeveer 8 dagen thuis op de mat (excl. verzendkosten).
ZX spectrum &gt; Amiga 500 &gt; PC &gt; PC &gt; PC &gt; Wii &gt; PS3 &gt; ICS
pi_119962132
Ik was iets te enthousiast met roms testen en had gisternacht m'n G3 gebrickt.
Hij startte niet op en ik kon ook niet meer in recovery mode.
Dank aan dj_ko die me hielp :).
Weer wat geleerd iig

Op Windows 8 kan je niet zomaar de MTK preloaders 6577 drivers installeren, die voor SP Flash vereist zijn.
Je moet opstarten in een modus waar geen handtekeningen van drivers vereist zijn.

Dit kan door Windowskey + R te doen en dan dit commando uit te voeren:
quote:
shutdown.exe /r /o /f /t 00
Dan geavanceerd / opstarthulp en dan 'opnieuw opstarten'. (ongeveer, weet het niet precies meer :P)
Dan start je PC opnieuw op en kies je voor het cijfertje waarbij staat 'digitale handtekeningen voor stuurprogramma's uitschakelen'.
Daarna kan je de MTK6577 preloader in Configuratiescherm -> Apparaatbeheer als het goed is zien. Als dit niet zo is moet je je G3 aansluiten en laten opstarten.
En daarna handmatig de drivers hiervan installeren door de map te kiezen waar ze in staan.

Hierna werkt SP Flash Tool en kan je een rom flashen zodat je G3 niet meer onbruikbaar is :)

Hier is het linkje wat ik kreeg van dj_ko met de rom, SP Flash tool en de drivers: http://yadi.sk/d/1ZY0xqLW0gv_9

[ Bericht 15% gewijzigd door AnimeFan op 05-12-2012 17:20:23 ]
pi_119962133
Ik twijfel tussen de G3, de LG Nexus 4 of nog een tijd doen met mijn Desire.
pi_119962562
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:11 schreef Sloggi het volgende:
Ik twijfel tussen de G3, de LG Nexus 4 of nog een tijd doen met mijn Desire.
De G3 is leuk omdat je voor de prijs een prima telefoon hebt, maar dat geldt ook voor de Nexus 4, al is die iets duurder.
Ligt aan je budget dus.
Je kan ook kijken of je de nieuwste Android versies op de Desire kan zetten, dan kan je daar idd nog even mee doen.

Edit: Ik snap niet waarom de 4.1.2 rom gister wel wou, en nu als ik 'm erop zet in een bootloop terecht komt.
Dan maar de laatste officiele rom..

[ Bericht 4% gewijzigd door AnimeFan op 05-12-2012 18:54:13 ]
pi_119968103
Is kijken of de charger voor Xperia telefoons sneller charged. Ik weet niet zeker of het de charger is of de telefoon die ervoor zorgt dat het sneller gaat dus dit word een klein experiment.
pi_119968673
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:24 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

De G3 is leuk omdat je voor de prijs een prima telefoon hebt, maar dat geldt ook voor de Nexus 4, al is die iets duurder.
Ligt aan je budget dus.
Je kan ook kijken of je de nieuwste Android versies op de Desire kan zetten, dan kan je daar idd nog even mee doen.

Edit: Ik snap niet waarom de 4.1.2 rom gister wel wou, en nu als ik 'm erop zet in een bootloop terecht komt.
Dan maar de laatste officiele rom..
En heb je nog steeds CWM erop staan? Dat van die bootloop had ik ook gister dus. Jij had denk ik gewoon mazzel de eerste keer :)
pi_119968758
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef groninge01 het volgende:

[..]

En heb je nog steeds CWM erop staan? Dat van die bootloop had ik ook gister dus. Jij had denk ik gewoon mazzel de eerste keer :)
Nee ik kwam niet meer in de recovery, waarschijnlijk omdat ik op aanraden van iemand op tweakers 'herstel naar fabrieksinstellingen' had gedaan :P
Opgelost met SP Flash..
DIG / [Jiayu] G3 #17 - Nog steeds voorradig!

Ik heb nu dus de laatste officiele rom.
De 4.1.2 rom voor SP Flash tool werkt hier ook niet met SP Flash tool.
Dus gewoon maar wachten op een andere nieuwe rom :P

[ Bericht 7% gewijzigd door AnimeFan op 05-12-2012 20:11:34 ]
pi_119968941
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, een korte introductie. Sinds september 2 x Jia Yu G3 bij Lightake in besteling gehad, onlangs zijn beide toestellen gecancelled, netjes mijn geld retour ontvangen. 5 x bij Mister Tao geprobeerd, 5 x Refund. Vorige week bij Uredeal besteld, gisteren bericht gehad dat alleen grijs op voorraad is, vandaag bericht ontvangen dat er daadwerkelijk een G3 naar mijn adres is verzonden. Ik wacht het af.
Ik heb de diverse topics gevolgd, het meeste is abracadabra voor mij. Eerst maar eens mijn G3 ontvangen en dan zien wat deze allemaal in z'n mars heeft.
pi_119969105
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:01 schreef SpaanseJan het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, een korte introductie. Sinds september 2 x Jia Yu G3 bij Lightake in besteling gehad, onlangs zijn beide toestellen gecancelled, netjes mijn geld retour ontvangen. 5 x bij Mister Tao geprobeerd, 5 x Refund. Vorige week bij Uredeal besteld, gisteren bericht gehad dat alleen grijs op voorraad is, vandaag bericht ontvangen dat er daadwerkelijk een G3 naar mijn adres is verzonden. Ik wacht het af.
Ik heb de diverse topics gevolgd, het meeste is abracadabra voor mij. Eerst maar eens mijn G3 ontvangen en dan zien wat deze allemaal in z'n mars heeft.
Welkom :)
Je hoeft niet per se aan de gang met custom roms trouwens.
Officiele updates zijn te installeren met de Update app die standaard op de G3 staat.
Dan is het alleen de update.zip en een mapje op de microSD kaart zetten, en daarna de Update app starten :P
pi_119969532
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:01 schreef SpaanseJan het volgende:
Hallo allemaal,

Ach, niemand kan het in het begin. Gewoon een beetje rondlezen en dan zie je vanzelf dat het eigenlijk niet moeilijk is.
pi_119969545
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:57 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Nee ik kwam niet meer in de recovery, waarschijnlijk omdat ik op aanraden van iemand op tweakers 'herstel naar fabrieksinstellingen' had gedaan :P
Opgelost met SP Flash..
DIG / [Jiayu] G3 #17 - Nog steeds voorradig!

Ik heb nu dus de laatste officiele rom.
De 4.1.2 rom voor SP Flash tool werkt hier ook niet met SP Flash tool.
Dus gewoon maar wachten op een andere nieuwe rom :P
Bedankt!!!! Eerst die lewa recovery erop gezet, ff een backup daarmee gemaakt, en daarna kon ik CMW er wel weer op flashen!!

Ik blijf nu ook wel ff deze laatste officiele rom draaien, wacht wel tot Jiayu zelf JB uitbrengt :)
pi_119970111
Ok, ik kan zeggen dat fast charger van Sony niet werkt op de Jiayu, zal dan wel ingebouwd zitten bij hun telefoons ofzo.
pi_119973630
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:05 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Welkom :)
Je hoeft niet per se aan de gang met custom roms trouwens.
Officiele updates zijn te installeren met de Update app die standaard op de G3 staat.
Dan is het alleen de update.zip en een mapje op de microSD kaart zetten, en daarna de Update app starten :P
Hartelijk dank voor het warme welkom. Mooi om te lezen dat al vanaf sepember de Jia Yu zo'n hot item is. Ik hop dat de mijne dit jaar nog binnenkomt, we gaan het zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:14 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Ach, niemand kan het in het begin. Gewoon een beetje rondlezen en dan zie je vanzelf dat het eigenlijk niet moeilijk is.
Mooi om te lezen dat er diverse gebruikers zijn die zich een slag in de rondte werken om nog meer uit de telefoon te halen.
pi_119974646
Wat ik nog miste in Android 4.0 en hoger was de Nieuws en Weer app van Google.
Deze zat standaard in 2.X versies van Android. Een overzicht van alle Nederlandse kranten verdeeld over onderwerp-tabbladen :P

Hier de APK die gewoon werkt op Android 4.X: https://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/GenieWidget.apk
pi_119975008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:50 schreef AnimeFan het volgende:
Wat ik nog miste in Android 4.0 en hoger was de Nieuws en Weer app van Google.
Deze zat standaard in 2.X versies van Android. Een overzicht van alle Nederlandse kranten verdeeld over onderwerp-tabbladen :P

Hier de APK die gewoon werkt op Android 4.X: https://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/GenieWidget.apk
GenieWidget.apk zit er toch gewoon in, ik heb die namenlijk gister nog gedelete uit de stock Jiayu rom.
pi_119975056
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:58 schreef Creqaw het volgende:

[..]

GenieWidget.apk zit er toch gewoon in, ik heb die namenlijk gister nog gedelete uit de stock Jiayu rom.
Ah ok, ik had 'm niet in deze rom :P
pi_119981542
Ik heb gisteren een hoesje besteld bij Jiayumobileshop

Maar als ik bij mijn account ga kijken en bij " Order" ga kijken staat er : You have placed no orders?

Terwijl ik met paypal heb betaald en berichtje kreeg van paypal.

Of is dit normaal?
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 04:40:42 #118
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119984572
Iets aparts wat mij op viel, maar als de phone ligt op te laden en je laat het scherm uit zichzelf uit gaan dan springt die na 3 seconden weer aan.
Is hier wat aan te doen?
Ik gebruik sleep as android namelijk als wekker en die dimt het scherm waarna die na 3 seconden weer aan springt en dan begint het hele circus opnieuw.
Keiharde porno!
  donderdag 6 december 2012 @ 07:27:42 #119
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119984880
quote:

Toch even mezelf quoten. Ik zit nog steeds van dezelfde acculading gebruik te maken. Wel is het intussen aardig gezakt, maar eigenlijk vind ik het dan nog best wel meevallen. WiFi staat de hele tijd aan en ik heb gisterenavond zo'n 300MB gedownload (via WiFi dus) waarbij het scherm de hele tijd aan bleef staan (was een trage server, dus toch zeker een half uur aan). De statistieken zijn dan na 34 uur als volgt:

Totaal over: 59%

Verbruik:
Android systeem: 56%
Mobiel standby: 15%
WiFi: 15%
Telefoon inactief: 14%
Beeldscherm 2%

Het viel me op dat zodra ik maar iets begin te doen, dat het percentage van Android omhoog schiet. Op zich niet vreemd dus. En eigenlijk vind ik het ook wel enorm meevallen, ruim een dag verder en nog niet eens op de helft. Als ik dan lees dat de accu's van sommige telefoons al binnen een dag volledig leeg zijn, dan is de prestatie van de G3 wel goed te noemen.

O ja, het gaat dus om de officiele ROM van JiaYu, versie 20121129 (Android 4.0.4).

[ Bericht 2% gewijzigd door ikbenik op 06-12-2012 08:10:07 ]
pi_119985012
Lol, gisteren stuurde ik een bericht (naar MisterTao) of er nog updates waren, aangezien ik al 8 dagen niks gehoord had. Krijg ik een reactie terug met "Sorry, out of stock" + nog een link naar een seller die 'm wel in stock heeft. Dus ik reageren met de vraag of ze mijn order kunnen annuleren, zodat ik 'm daar kan bestellen. Kijk ik vanochtend, hebben ze de order van van vorige week eindelijk in stock. :D Nu dus een bericht gestuurd dat ik de annulering, wil annuleren. Hopelijk gaat het niet mis en heb ik 'm voor 2013 in huis.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:07:36 #121
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119987282
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 04:40 schreef dud0r het volgende:
Iets aparts wat mij op viel, maar als de phone ligt op te laden en je laat het scherm uit zichzelf uit gaan dan springt die na 3 seconden weer aan.
Is hier wat aan te doen?
Ik gebruik sleep as android namelijk als wekker en die dimt het scherm waarna die na 3 seconden weer aan springt en dan begint het hele circus opnieuw.
Kijk eens bij opties voor ontwikkelaars (laden = scherm aan).

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:10 schreef xfxxl het volgende:
Ik heb gisteren een hoesje besteld bij Jiayumobileshop

Maar als ik bij mijn account ga kijken en bij " Order" ga kijken staat er : You have placed no orders?

Terwijl ik met paypal heb betaald en berichtje kreeg van paypal.

Of is dit normaal?
Contact ze even via de mail. Was bij één van mijn orders ook het geval.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:27 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Toch even mezelf quoten. Ik zit nog steeds van dezelfde acculading gebruik te maken. Wel is het intussen aardig gezakt, maar eigenlijk vind ik het dan nog best wel meevallen. WiFi staat de hele tijd aan en ik heb gisterenavond zo'n 300MB gedownload (via WiFi dus) waarbij het scherm de hele tijd aan bleef staan (was een trage server, dus toch zeker een half uur aan). De statistieken zijn dan na 34 uur als volgt:

Verbruik:
Beeldscherm 2%

Het viel me op dat zodra ik maar iets begin te doen, dat het percentage van Android omhoog schiet. Op zich niet vreemd dus. En eigenlijk vind ik het ook wel enorm meevallen, ruim een dag verder en nog niet eens op de helft. Als ik dan lees dat de accu's van sommige telefoons al binnen een dag volledig leeg zijn, dan is de prestatie van de G3 wel goed te noemen.

O ja, het gaat dus om de officiele ROM van JiaYu, versie 20121129 (Android 4.0.4).
Ik kan iets meer dan een dag met een batterij, dit lijkt weinig maar ik kon ook maar tot een uur of 3 / half 4 met mijn Xperia S (muziek streamen = killing).

quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:51 schreef FastFox91 het volgende:
Lol, gisteren stuurde ik een bericht (naar MisterTao) of er nog updates waren, aangezien ik al 8 dagen niks gehoord had. Krijg ik een reactie terug met "Sorry, out of stock" + nog een link naar een seller die 'm wel in stock heeft. Dus ik reageren met de vraag of ze mijn order kunnen annuleren, zodat ik 'm daar kan bestellen. Kijk ik vanochtend, hebben ze de order van van vorige week eindelijk in stock. :D Nu dus een bericht gestuurd dat ik de annulering, wil annuleren. Hopelijk gaat het niet mis en heb ik 'm voor 2013 in huis.
Mooi :D! heb je al foto's of staat er gewoon alleen stock :P?
pi_119987345
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:07 schreef RobertNL het volgende:
Mooi :D! heb je al foto's of staat er gewoon alleen stock :P?
SPOILER
Volgende fase volgt toch vrij snel (binnen een dag) hierop?
  donderdag 6 december 2012 @ 10:14:24 #123
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119987463
Je krijgt op een gegeven moment de status dat ze wachten op je second payment, doen ze nadat ze je bestelling ingepakt hebben. Dus druk maar veel op F5 ;)
  donderdag 6 december 2012 @ 10:14:45 #124
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119987475
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:10 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

SPOILER
Volgende fase volgt toch vrij snel (binnen een dag) hierop?
Soms binnen een paar uur al :D
pi_119987710
Hij staat nu op Product Status: Packaged. :P Er is een foto toegevoegd met mijn naam en adres. *O*
edit: Second Paid
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:32 schreef groninge01 het volgende:

[..]

De aanhouder wint!! En nu begint het "lange" wachten :) Die van mij was er met 10 dagen dus ik duim voor je (of heb je voor DHL gekozen?).
Relatief zal het wachten wel meevallen, aangezien ik al wacht sinds 13 september. Ik heb niet voor DHL gekozen en met 10 dagen zou ik blij zijn. (10 dagen vanaf second paid, of 10 dagen vanaf shipping?)

[ Bericht 37% gewijzigd door FastFox91 op 06-12-2012 10:41:08 ]
pi_119987894
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:24 schreef FastFox91 het volgende:
Hij staat nu op Product Status: Packaged. :P Er is een foto toegevoegd met mijn naam en adres. *O*
De aanhouder wint!! En nu begint het "lange" wachten :) Die van mij was er met 10 dagen dus ik duim voor je (of heb je voor DHL gekozen?).

Ikzelf ben weer terug naar de 20121010 versie van de ROM. Opnieuw flashen van CWM ging goed en ik kon direct daarna CWM starten. Als ik vervolgens de 20121129 versie start overschrijft deze CWM weer :(

Ik ga vanavond de recovery wel even uit de laatste update halen om te kijken of dat beter gaat.
pi_119987989
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:32 schreef groninge01 het volgende:
Ikzelf ben weer terug naar de 20121010 versie van de ROM. Opnieuw flashen van CWM ging goed en ik kon direct daarna CWM starten. Als ik vervolgens de 20121129 versie start overschrijft deze CWM weer :(

Moet je even op tweakers in G3 rom topic kijken. Daar is de laatste update aangepast waarbij root en CWM blijft behouden.
pi_119988510
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:35 schreef glsf het volgende:

[..]

Moet je even op tweakers in G3 rom topic kijken. Daar is de laatste update aangepast waarbij root en CWM blijft behouden.
Dat heb ik idd ook gedaan. CWM werkt nu wel. Iemand Gapps via CWM erin geplaatst? Ik mis namelijk Google Talk e.d.
pi_119989661
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:35 schreef glsf het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Vanavond die update maar even binnenhalen dan.
pi_119992665
Wil er iemand een 3 dagen oude G3 kopen? :) Ben er toch niet zo tevreden mee als ik dacht out of the box, en ik heb niet bepaald heel veel behoefte om weken met roms en flashen te gaan zitten klooien. Vraagprijs 175. En ja ik snap dat dat duurder is dan direct uit china maar dan heb je 'm wel over 2 dagen.
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 13:08:01 #131
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_119992768
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kijk eens bij opties voor ontwikkelaars (laden = scherm aan).
Staat niet aan. Zal wel eens proberen wat er gebeurt als ik het aanvink. Misschien gaat er daar wel wat mis in de instellingen.
Keiharde porno!
pi_119992928
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:05 schreef Intrepidity het volgende:
Wil er iemand een 3 dagen oude G3 kopen? :) Ben er toch niet zo tevreden mee als ik dacht out of the box, en ik heb niet bepaald heel veel behoefte om weken met roms en flashen te gaan zitten klooien. Vraagprijs 175. En ja ik snap dat dat duurder is dan direct uit china maar dan heb je 'm wel over 2 dagen.
Pure interesse in je zinsopbouw: waarom ben je er 'toch niet zo tevreden' mee?
pi_119993017
quote:

Relatief zal het wachten wel meevallen, aangezien ik al wacht sinds 13 september. Ik heb niet voor DHL gekozen en met 10 dagen zou ik blij zijn. (10 dagen vanaf second paid, of 10 dagen vanaf shipping?)
Bij mij duurde het 8 dagen na dat de status op 'Shipped' was gesprongen.
pi_119993176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:12 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Pure interesse in je zinsopbouw: waarom ben je er 'toch niet zo tevreden' mee?
Omdat ik 5 jaar lang een iOS toestel gehad heb en gewend ben dat dingen gewoon werken en ik aardig wat dingen tegenkom die met enorme omwegen moeten gebeuren of gewoon niet logisch in elkaar zitten. Mijn experiment om naar Android over te stappen bevalt tot nu toe dan ook niet zo goed.
pi_119993479
quote:
edit: Second Paid

[..]

Ik wachtte ook al sinds begin september maar als je dan eenmaal beet heb dan wil je em zo snel mogelijk hebben!! Bij mij duurde het 10 dagen vanaf dattie op shipped stond.

17track is your friend :)
pi_119994566
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:51 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Dat heb ik idd ook gedaan. CWM werkt nu wel. Iemand Gapps via CWM erin geplaatst? Ik mis namelijk Google Talk e.d.
Yup. Zonder Google Apps heb je namelijk geen Network Location.
Dus Google Maps werkt dan alleen met GPS, heel irritant :P.
Je kan gewoon de Gapps (bij deze rom voor ICS) flashen via CWM.
Hier is de link: http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120429-signed.zip
pi_119994701
Ik heb het ergens gemist denk ik maar wat was nu eigenlijk de reden voor andere rom's?
pi_119995190
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:03 schreef Mehari het volgende:
Ik heb het ergens gemist denk ik maar wat was nu eigenlijk de reden voor andere rom's?
De laaste ROM vanuit jiayu geeft bijvoorbeeld een langere accuduur. Updates geven vaak verbetering.
pi_119995290
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:26 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Ik wachtte ook al sinds begin september maar als je dan eenmaal beet heb dan wil je em zo snel mogelijk hebben!! Bij mij duurde het 10 dagen vanaf dattie op shipped stond.

17track klopt niet bij mij, of wel zit hij gisteren in belgie en morgen terug in beijing <.<

En als hij in belGië zit moet hij al lang geleverd zijn want ik woon in belgie <.<
pi_119995309
quote:
je hoeft niet mee te klooien e :D

das niet verplicht :)
pi_119995345
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:21 schreef xfxxl het volgende:

[..]

je hoeft niet mee te klooien e :D

das niet verplicht :)
Als blijkt dat de standaard software instabiel en onhandig is, dan wel ja. Telefoon loopt iedere dag minstens 1 tot 2 keer vast zodat ik de accu er uit moet halen..
pi_119995383
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Als blijkt dat de standaard software instabiel en onhandig is, dan wel ja. Telefoon loopt iedere dag minstens 1 tot 2 keer vast zodat ik de accu er uit moet halen..
Dan vraag ik me af wat er mee aan de hand is :o
Heb je niet per ongeluk een hele andere telefoon gekregen? :P
pi_119995414
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:23 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af wat er mee aan de hand is :o
Heb je niet per ongeluk een hele andere telefoon gekregen? :P
Nee hoor :P Wellicht dat het een app is die lastig doet, maar dat zou imo uberhaupt niet moeten kunnen..
  donderdag 6 december 2012 @ 14:24:09 #144
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119995423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Wat doe je er dan mee :? Toestel van mij draait als een zonnetje, zowel met de oorspronkelijke ROM als de update.
pi_119995445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:24 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Wat doe je er dan mee :? Toestel van mij draait als een zonnetje, zowel met de oorspronkelijke ROM als de update.
Absoluut niks geks. Stock software en een 15-tal apps geinstalleerd waaronder facebook, whatsapp, etcetera.
  donderdag 6 december 2012 @ 14:26:34 #146
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119995521
Hier ruim 30 apps en geen enkel probleem. Skype staat de hele dag aan op de achtergrond samen met veel meer andere apps (track pack, whatsapp, buienalarm etc).

Denk dat er gewoon 1 app tussen zit die niet goed geprogrammeerd is. Maar aangezien ik het gevoel heb dat dit weinig van de oordeel af gaat doen zou ik je aanraden om hem op MP te zetten. Denk dat je hem zo kwijt bent :D
  donderdag 6 december 2012 @ 14:26:44 #147
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119995530
Toch zou ik als eerste naar die apps kijken, het alternatief zou veel minder mooi zijn (dat je toestel defect is). Misschien even alle apps er afgooien en dan kijken of die elke weer regelmatig vastloopt?
pi_119995660
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:26 schreef ikbenik het volgende:
Toch zou ik als eerste naar die apps kijken, het alternatief zou veel minder mooi zijn (dat je toestel defect is). Misschien even alle apps er afgooien en dan kijken of die elke weer regelmatig vastloopt?
Ja, zonder apps gebruik ik m'n toestel ook nauwelijks meer :') Dan vind ik het ook niet zo gek dat 'ie minder gaat vastlopen
pi_119995661
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:26 schreef RobertNL het volgende:
Hier ruim 30 apps en geen enkel probleem. Skype staat de hele dag aan op de achtergrond samen met veel meer andere apps (track pack, whatsapp, buienalarm etc).

Denk dat er gewoon 1 app tussen zit die niet goed geprogrammeerd is. Maar aangezien ik het gevoel heb dat dit weinig van de oordeel af gaat doen zou ik je aanraden om hem op MP te zetten. Denk dat je hem zo kwijt bent :D
Je moet 'm idd gewoon op marktplaats zetten, laat ze maar bieden :)
Beginprijs doe je dan bijv. 175 euro.

Hier heeft iemand al 205 geboden:
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=1&pos=1
pi_119995701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:59 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Yup. Zonder Google Apps heb je namelijk geen Network Location.
Dus Google Maps werkt dan alleen met GPS, heel irritant :P.
Je kan gewoon de Gapps (bij deze rom voor ICS) flashen via CWM.
Hier is de link: http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120429-signed.zip
Zal het eens testen! Thnx
pi_119995846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:31 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Zal het eens testen! Thnx
Gebeurt er dan niks met m`n Gmail apps enz enz?
pi_119995880
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:35 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Gebeurt er dan niks met m`n Gmail apps enz enz?
Alle apps blijven er gewoon op staan, ook Gmail.
pi_119996040
Ik begin inmiddels zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat het aan de "GO Keyboard" app ligt (alternatief toetsenbord). Eens een poosje met het default toetsenbord proberen en dan kijken of het nog vaak voorkomt. Een aantal gebruikers klagen met deze app namelijk over 25% CPU-verbruik als het toestel idle is.
  donderdag 6 december 2012 @ 14:46:04 #154
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119996196
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:41 schreef Intrepidity het volgende:
Ik begin inmiddels zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat het aan de "GO Keyboard" app ligt (alternatief toetsenbord). Eens een poosje met het default toetsenbord proberen en dan kijken of het nog vaak voorkomt. Een aantal gebruikers klagen met deze app namelijk over 25% CPU-verbruik als het toestel idle is.
Dat zou ik dus net aangeven. Soms zijn er apps die niet geoptimaliseerd zijn voor deze toestellen (of juist te veel voor andere toestellen).

Zelf ben ik zeer te spreken over swiftkey keyboard maar zo heeft ieder zijn eigen. swype beta is een gratis optie maar die is door de gegevensverzameling (bug reports etc) nog al een rescourse hog schijnt.
pi_119996247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:46 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat zou ik dus net aangeven. Soms zijn er apps die niet geoptimaliseerd zijn voor deze toestellen (of juist te veel voor andere toestellen).

Zelf ben ik zeer te spreken over swiftkey keyboard maar zo heeft ieder zijn eigen. swype beta is een gratis optie maar die is door de gegevensverzameling (bug reports etc) nog al een rescourse hog schijnt.
Ik ben in principe prima tevreden over het default toetsenbord, ware het niet dat ik ondersteuning voor Hebreeuws nodig heb (mijn vriendin is Israelisch) en die zit voor zover ik weet niet standaard ingebakken. Swiftkey maar eens proberen zeg jij?
pi_119996328
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:47 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik ben in principe prima tevreden over het default toetsenbord, ware het niet dat ik ondersteuning voor Hebreeuws nodig heb (mijn vriendin is Israelisch) en die zit voor zover ik weet niet standaard ingebakken. Swiftkey maar eens proberen zeg jij?
Swiftkey ondersteunt denk ik Hebreeuws, er staat עִבְרִית
pi_119996337
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:50 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Swiftkey ondersteunt denk ik Hebreeuws, er staat עִבְרִית
Klopt, da's hebreeuws :) Die maar eens proberen dan
pi_119996510
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:36 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Alle apps blijven er gewoon op staan, ook Gmail.
Top, Talk werkt. Werkt super via CWM.
pi_119996555
Net nog geprobeerd om van de Rom van G-Niles naar de 29-11 update (zie tweakers topic) te gaan. Helaas zonder succes. Zowel met signature verification aan als uit krijg ik meteen INSTALLATION ABORTED!
Iemand anders al de overstap gemaakt van G-Niles naar 29-11?
pi_119996563
Wat is nu een handige manier van backup van je rom om te restoren via je SD kaart of zo. Een soort van snapshot van je telefoon. Is dat mogelijk? Via CWM of zo?
pi_119996646
Via CWM kan dat heel makkelijk ja. Vandaag al 4 keer gedaan... :D
pi_119996907
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:00 schreef Vetnek het volgende:
Via CWM kan dat heel makkelijk ja. Vandaag al 4 keer gedaan... :D
Laat me raden ;-) Kiezen voor de optie "backup" haha.
pi_119996995
Lol, inderdaad. En dan kan je kiezen uit al je back-ups die je gemaakt hebt.

Zie net bij mij dat mijn eerste backup verdwenen is en dat ik nu alleen nog maar backup naar de G-Niles rom heb... Welke Chinees heeft mijn backup verwijderd??? :+
pi_119997117
Nice, heb daar nu een backup staan van een tweaker om m`n CWM permanent te krijgen. Ik zal er eens ff eentje draaien.
pi_119997455
Toen ik Ruzzle installeerde was ik nog ingelogd als 'muizen'.
Muizen _O-
Iemand die Mui Zen heet? :P
pi_119998020
Haha. Ruzzle gaf bij mij met de G-Niles rom aan dat ik ingelogd was als ene Bassie :P

Niemand de overstap gewaagd van G-Niles naar de 29-11 update?

quote:
16s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:58 schreef Vetnek het volgende:
Net nog geprobeerd om van de Rom van G-Niles naar de 29-11 update (zie tweakers topic) te gaan. Helaas zonder succes. Zowel met signature verification aan als uit krijg ik meteen INSTALLATION ABORTED!
Iemand anders al de overstap gemaakt van G-Niles naar 29-11?
pi_119998099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:41 schreef Vetnek het volgende:
Haha. Ruzzle gaf bij mij met de G-Niles rom aan dat ik ingelogd was als ene Bassie :P

Niemand de overstap gewaagd van G-Niles naar de 29-11 update?

[..]

G-Niles zelf misschien :P

Je zou met SP Flash terug kunnen naar een stock rom, en dan CWM erop zetten via SP Flash, en dan 29-11 update installeren ..
pi_120003161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:19 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Omdat ik 5 jaar lang een iOS toestel gehad heb en gewend ben dat dingen gewoon werken en ik aardig wat dingen tegenkom die met enorme omwegen moeten gebeuren of gewoon niet logisch in elkaar zitten. Mijn experiment om naar Android over te stappen bevalt tot nu toe dan ook niet zo goed.
Hmm oke, eerlijk gezegd ben ik nog niets tegengekomen in Android wat ik met omwegen moest doen maar goed, ieder zijn eigen ervaring. :)
pi_120004804
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:26 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. :)
Nadat m'n Jiayu is verzonden maar even vragen hoezo ik 20% korting krijg op de commissie en niet 50%. Hadden jullie dat ook?

[ Bericht 7% gewijzigd door FastFox91 op 06-12-2012 18:32:55 ]
pi_120006498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:43 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

G-Niles zelf misschien :P

Je zou met SP Flash terug kunnen naar een stock rom, en dan CWM erop zetten via SP Flash, en dan 29-11 update installeren ..
Ok, wat het updaten vanaf G-Niles zijn ROM betreft, dit is wat mij betreft de oplossing - link

Het is mijn bedoeling toekomstige officiële updates vanuit Jiayu ook CWM geschikt en pre-rooted te maken. Hou het Tweakers ROM topic maar in de gaten.

ps. De pre-rooted updates zijn nu (ook) voorzien van SuperSU ipv SuperUser. link

[ Bericht 3% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2012 21:25:18 ]
pi_120015398
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:43 schreef mizmat het volgende:
Ben de discussies over chinese smartphones al een maandje aan het volgen, intussen een Neo gekocht die ik met succes heb kunnen rooten en updaten naar T12, bedankt daarvoor! :D

Voor batterij: juicedefender ultimate is echte aanrader, verlengt m'n batterijleven 2.4X op 'balanced' mode (gamen, surfen blijft even snel :D)
Hoe lang zou de accu van de G3 het volhouden met Juicedefender ultimate? :D
pi_120019158
Lang! :D
Wel eerst rooten en setcpu of android tuner of iets dergelijks installeren zodat je cpu op 'ondemand' kan zetten, want als je processor standaard altijd volle snelheid draait zoals mijn neo deed hou je het maar een dagje vol.
Ik weet niet of ik dit mag zeggen op dit forum, excuses als het niet mag: geen zin om te betalen? gewoon eens juicedefender ultimate v3.9.4.apk googelen ;)
Als je hem op 'extreme' modus zet, wat nog altijd niet hindert vind ik, gaat je batterij bij zwaar gebruik 4 keer langer mee als zonder juice defender.
Als hij het grootste deel van de tijd standby staat gaat je batterij gemiddeld ongeveer 2.5 keer langer mee als vergelijkbaar gebruik zonder juicedefender:)
3 dagen zonder op je battterij te letten en te doen wat je wilt moet wel kunnen denk ik :p
pi_120019242
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:02 schreef mizmat het volgende:
Lang! :D
Wel eerst rooten en setcpu of android tuner of iets dergelijks installeren zodat je cpu op 'ondemand' kan zetten, want als je processor standaard altijd volle snelheid draait zoals mijn neo deed hou je het maar een dagje vol.
Ik weet niet of ik dit mag zeggen op dit forum, excuses als het niet mag: geen zin om te betalen? gewoon eens juicedefender ultimate v3.9.4.apk googelen ;)
Als je hem op 'extreme' modus zet, wat nog altijd niet hindert vind ik, gaat je batterij bij zwaar gebruik 4 keer langer mee als zonder juice defender.
Als hij het grootste deel van de tijd standby staat gaat je batterij gemiddeld ongeveer 2.5 keer langer mee als vergelijkbaar gebruik zonder juicedefender:)
3 dagen zonder op je battterij te letten en te doen wat je wilt moet wel kunnen denk ik :p
In SetCPU zag ik dat de governor standaard op 'hybrid' stond.
Dit heb ik nog niet eerder gezien op andere telefoons..
Is ondemand zuiniger?
pi_120019415
Denk dat hybrid zuiniger is dan ondemand. Het klinkt alleszinds zuiniger :p (ben totaal geen kenner, heb een weekje een android gsm, anderen hier weten er sowieso meer over;) )
pi_120019586
Huh, kan je die governor apps gewoon gebruiken? Dacht altijd dat je daar een OC kernel voor nodig had.
  donderdag 6 december 2012 @ 23:18:14 #176
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120019935
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:10 schreef Creqaw het volgende:
Huh, kan je die governor apps gewoon gebruiken? Dacht altijd dat je daar een OC kernel voor nodig had.
Kan je gewoon gebruiken alleen niet hoger klokken :). Dus in dit geval 1001 MHz
  donderdag 6 december 2012 @ 23:19:18 #177
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_120019987
waar kan ik in hemelsnaam zoeen ding vinden, al die chinese webshops hebben hem staan maar hij is "uitverkocht"
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
  donderdag 6 december 2012 @ 23:20:03 #178
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120020015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:19 schreef cool15 het volgende:
waar kan ik in hemelsnaam zoeen ding vinden, al die chinese webshops hebben hem staan maar hij is "uitverkocht"
http://mixeshop.com/
http://geekbuying.com
http://mistertao.com (moet je een seller zoeken, moeilijker maar wel de goedkoopste optie)/
pi_120020176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kan je gewoon gebruiken alleen niet hoger klokken :). Dus in dit geval 1001 MHz
Ah, dan ga ik er ook maar is naar kijken.
pi_120020331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:19 schreef cool15 het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

http://mixeshop.com/
http://geekbuying.com
http://mistertao.com (moet je een seller zoeken, moeilijker maar wel de goedkoopste optie)/

En anders kan je 'm misschien van Intrepidity kopen:
quote:
  donderdag 6 december 2012 @ 23:33:15 #181
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_120020547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:27 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

[..]

En anders kan je 'm misschien van Intrepidity kopen:

[..]

dank jullie, net Intrepidity een DM gestuurd, anders kijk ik op een van die webshops, tis namelijk wel leuk als ik hem binnen 2 dagen krijg
yhea
bitches love comments
  donderdag 6 december 2012 @ 23:37:37 #182
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120020730
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=1&pos=3
quote:
Gisteren zetten we nog een advertentie dat je JiaYu maar moet vergeten, en vandaag opeens een advertentie met nieuwe aanbiedingen. Ach, de wegen van de Chinezen zijn ondoorgrondelijk. De ene dag is het dat, de andere dag is het dit.

Maar de mazzel van een goed netwerk is dat je met behulp van Agentes (vooral vrouwen) in China veel kunt vinden. Zo nu ook een agente die pardoes de fabriek binnen stapte waar ze dus de JiaYu en andere toestellen maken.

JiaYu is niets anders dan een naam en komt uit een van de vele OEM/ODM fabrieken in China.

Zij bezwoer ons nu dat het echt leverbaar is, want, niet afhankelijk van tussenhandel, ze kan ze gewoon bij de fabriek zelf halen.

Wij leveren een aantal modellen maar dan vooral de G2 en de G3 met de Dual Cores, de 6577 CPU.

Kom snel naar de JiaYu afdeling en geniet van je toekomstige telefoon!
Ik moet nu diep van binnen huilen :{ . Denken dat Jiayu een OEM fabriek is _O- Die agente heeft hem anders mooi voor de gek gehouden (of was het de neppe Jiayu fabriek :P?!)

Sprak vandaag de manager van een webshop die naast de (echte) Jiayu fabriek woont dus dat zou anders wat lastig zijn :P.Hij zei dat hij bijna naar binnen zou lopen om ze eens aan te sporen om een paar extra toestellen te maken ~O> (want het sloeg nergens op de aantallen die vrijkomen).

[ Bericht 16% gewijzigd door RobertNL op 06-12-2012 23:45:04 ]
pi_120025163
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:37 schreef RobertNL het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=1&pos=3

[..]

Ik moet nu diep van binnen huilen :{ . Denken dat Jiayu een OEM fabriek is _O- Die agente heeft hem anders mooi voor de gek gehouden (of was het de neppe Jiayu fabriek :P?!)

Sprak vandaag de manager van een webshop die naast de (echte) Jiayu fabriek woont dus dat zou anders wat lastig zijn :P.Hij zei dat hij bijna naar binnen zou lopen om ze eens aan te sporen om een paar extra toestellen te maken ~O> (want het sloeg nergens op de aantallen die vrijkomen).

Wat een onzin van die MP advertentie, een hele tijd geleden gaven ze mij aan te kunnen dropshippen terwijl niemand de G3 kon leveren. De prijs was toen 159 euro (DS). Na meerdere malen gevraagd te hebben of er daadwerkelijk geleverd kon worden heb ik nooit iets meer gehoord van dat bedrijf.
  vrijdag 7 december 2012 @ 07:53:26 #184
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_120025292
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:40 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Wat een onzin van die MP advertentie, een hele tijd geleden gaven ze mij aan te kunnen dropshippen terwijl niemand de G3 kon leveren. De prijs was toen 159 euro (DS). Na meerdere malen gevraagd te hebben of er daadwerkelijk geleverd kon worden heb ik nooit iets meer gehoord van dat bedrijf.
Ja, was dat niet dat bedrijf dat aangaf dat je het kon kopen bij hun, maar dat je dan zelf het risico moest lopen op de douane? Vraag me af of dat eigenlijk wel toegestaan is, iets kopen bij een NL bedrijf die het dan laat leveren door een derde partij (in dit geval uit China) en zo de consument te laten opdraaien voor de BTW. Het is toch verplicht om bij B2C de prijs inclusief BTW te vermelden?
pi_120025320
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:53 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Ja, was dat niet dat bedrijf dat aangaf dat je het kon kopen bij hun, maar dat je dan zelf het risico moest lopen op de douane? Vraag me af of dat eigenlijk wel toegestaan is, iets kopen bij een NL bedrijf die het dan laat leveren door een derde partij (in dit geval uit China) en zo de consument te laten opdraaien voor de BTW. Het is toch verplicht om bij B2C de prijs inclusief BTW te vermelden?
Weet ik niet, volgens hun kwam er 12,50 aan extra kosten bij. Beetje uit de lucht gegrepen wat mij betreft. Je had dan uiteraard geen garantie e.d.
pi_120025854
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:53 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Het is natuurlijk aan het bedrijf zelf om te bepalen welke prijs inclusief BTW is. Dat zou betekenen dat die 159 euro als incl. BTW gerekend kan worden, maar ook als excl. BTW. Wel zijn ze verplicht BTW te rekenen. De constructie die ze hanteren is echter mijns inziens niet mogelijk.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:09:18 #187
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_120027861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:27 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Verbruik:
Beeldscherm 2%

En weer een quote van mij. Ik zit nu op 60 uur zonder lader. De WiFi staat nog steeds continu aan en ik heb gisteren weer wat lopen downloaden. Ook nog een half uur wat muziek streamen, niet echt lang, maar goed. Ik sta nu op nog zo'n 15%, voor mij reden om het nu rustiger aan te doen. Als laatste heb ik nog wel dat Juice Defender geinstalleerd, maar de batterij staat zo laag dat ik niet veel in die app ga instellen.

Totaal over: 15%

Verbruik:
Android systeem: 53%
Mobiel standby: 16%
Telefoon inactief: 15%

Nog even een indruk wat ik allemaal heb gedaan:
Een paar uur gebruikt als navigatiesysteem
Verschillende apps geinstalleerd
Veel gedownload (naast de apps vooral de extra contents, zoals kaarten voor die navigatieapps, bij elkaar misschien wel 700-800MB)
Beetje aan het surfen, beetje muziek streamen.
WiFi continu aan voor o.a. sync met e-mail en agenda, 3G staat uit.

Al met al is valt het me dus enorm mee. Als je de kans hebt om elke dag te kunnen opladen, hoef je je geen zorgen te maken over accuverbruik. Maar zelfs enkele dagen zonder tussentijds laden kan makkelijk. Vanavond zal ik het toestel dan wel gaan opladen, dan laat ik nog wel even weten wat de batterijstatus is.
pi_120027913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:09 schreef ikbenik het volgende:

[..]

En weer een quote van mij. Ik zit nu op 60 uur zonder lader. De WiFi staat nog steeds continu aan en ik heb gisteren weer wat lopen downloaden. Ook nog een half uur wat muziek streamen, niet echt lang, maar goed. Ik sta nu op nog zo'n 15%, voor mij reden om het nu rustiger aan te doen. Als laatste heb ik nog wel dat Juice Defender geinstalleerd, maar de batterij staat zo laag dat ik niet veel in die app ga instellen.

Totaal over: 15%

Verbruik:
Android systeem: 53%
Mobiel standby: 16%
Telefoon inactief: 15%

Nog even een indruk wat ik allemaal heb gedaan:
Een paar uur gebruikt als navigatiesysteem
Verschillende apps geinstalleerd
Veel gedownload (naast de apps vooral de extra contents, zoals kaarten voor die navigatieapps, bij elkaar misschien wel 700-800MB)
Beetje aan het surfen, beetje muziek streamen.
WiFi continu aan voor o.a. sync met e-mail en agenda, 3G staat uit.

Al met al is valt het me dus enorm mee. Als je de kans hebt om elke dag te kunnen opladen, hoef je je geen zorgen te maken over accuverbruik. Maar zelfs enkele dagen zonder tussentijds laden kan makkelijk. Vanavond zal ik het toestel dan wel gaan opladen, dan laat ik nog wel even weten wat de batterijstatus is.
Dual sim? 3g uit maar gprs voor roaming data of zo?
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:15:07 #189
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_120028002
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:11 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Dual sim? 3g uit maar gprs voor roaming data of zo?
Nee, ik heb op dit moment geen enkele reden gehad om op die manier op internet te gaan. Zowel op het werk als thuis toch WiFi. En voor buiten gaat het soms via een Fon-spot, dus dat is ook makkelijk.
En prepaid is met internet best wel duur terwijl ik te weinig bel voor een abonnement :')

Maar misschien dat ik van het werk een data-kaartje krijg, dus dat wacht ik nog even af :)
pi_120028182
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:15 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Nee, ik heb op dit moment geen enkele reden gehad om op die manier op internet te gaan. Zowel op het werk als thuis toch WiFi. En voor buiten gaat het soms via een Fon-spot, dus dat is ook makkelijk.
En prepaid is met internet best wel duur terwijl ik te weinig bel voor een abonnement :')

Maar misschien dat ik van het werk een data-kaartje krijg, dus dat wacht ik nog even af :)
Dat scheelt veel in accu verbruik denk ik
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:23:36 #191
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_120028231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:21 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Dat scheelt veel in accu verbruik denk ik
Mogelijk wel, al weet ik niet hoeveel stroom 3G verbruikt en hoeveel meer of minder dat is ten opzichte van WiFi. Is daar eigenlijk iets over bekend?
  Moderator vrijdag 7 december 2012 @ 10:25:23 #192
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_120028295
Zo lang doe ik er niet mee. De moet hem toch wel elke dag opladen.
Nou gebruik ik m zowel privé als voor werk. Bel er ongeveer 1,5 uur per dag mee. De verder 1,5 uur per dag muziek streamen, 3g constant aan, beetje Internet gebruiken, spelletje doen en dan staat die aan het eind van de dg rond de 15% waar die erg lang op blijft hangen.
Keiharde porno!
pi_120028466
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef dud0r het volgende:
Zo lang doe ik er niet mee. De moet hem toch wel elke dag opladen.
Nou gebruik ik m zowel privé als voor werk. Bel er ongeveer 1,5 uur per dag mee. De verder 1,5 uur per dag muziek streamen, 3g constant aan, beetje Internet gebruiken, spelletje doen en dan staat die aan het eind van de dg rond de 15% waar die erg lang op blijft hangen.
Heb ook alles aan, gebruik hem zakelijk.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:17:05 #194
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120030003
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Mogelijk wel, al weet ik niet hoeveel stroom 3G verbruikt en hoeveel meer of minder dat is ten opzichte van WiFi. Is daar eigenlijk iets over bekend?
Ja, 3g stookt heel wat batterij. Zelf had ik een xperia S met data abbo. Als ik dat vergelijk met die van mijn oude man (op werk en thuis wifi, verder geen internet) dan gaat die zo een dag of 3 mee ipv met moeite 1 dag bij mijn gebruik (was 1 dag bij weinig gebruik).
pi_120030020
quote:
Welke kleur heb je ? :D
pi_120031042
Ik ging maar is checken hoe snel de batterij omlaag gaat. Zat rond de 26% en ben toen iets meer dan een uur Temple Run gaan spelen en iets minder dan een uur Angry Birds Star Wars en toen viel die uit. Toch rond de 2 uur non-stop kunnen spelen met 1/4 batterij.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:49:32 #197
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_120031393
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, 3g stookt heel wat batterij. Zelf had ik een xperia S met data abbo. Als ik dat vergelijk met die van mijn oude man (op werk en thuis wifi, verder geen internet) dan gaat die zo een dag of 3 mee ipv met moeite 1 dag bij mijn gebruik (was 1 dag bij weinig gebruik).
Dat is wel een heel groot verschil, ik wist niet dat het zoveel meer zou zijn. Nou ja, des te meer reden om zoveel mogelijk gebruik te blijven maken van WiFi (als er nou maar eens meer mensen FON in huis zouden halen ;) )

De resterende batterijcapaciteit is nu wel aan het instorten, die is ineens gezakt naar 10% en ik doe er niet eens iets mee. Dan maar mijn WiFi uitgezet. Opladen doe ik wel als ik thuis ben.
pi_120031821
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:17 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

Welke kleur heb je ? :D
Ik wacht nog even af voordat ik 'm verkoop.. Had last van instabiliteit die na het deinstalleren van een app verholpen lijkt te zijn.. Ik kijk het nog even een paar dagen aan :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:02:09 #199
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120031974
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:49 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat is wel een heel groot verschil, ik wist niet dat het zoveel meer zou zijn. Nou ja, des te meer reden om zoveel mogelijk gebruik te blijven maken van WiFi (als er nou maar eens meer mensen FON in huis zouden halen ;) )

De resterende batterijcapaciteit is nu wel aan het instorten, die is ineens gezakt naar 10% en ik doe er niet eens iets mee. Dan maar mijn WiFi uitgezet. Opladen doe ik wel als ik thuis ben.
De laatste 10% gaat vaak niet heel snel als je alles uit zet.

Tevens blijft mijn toestel zelfs met het uitroepteken bij het batterij tekentje nog wel een aardig poosje werken :P (laatste keer checkte ik op 0% en een uur later ging het scherm gewoon nog even aan, om twee minuten daarna uit te vallen).

Wil dat wel even kalibreren, bij mijn Desire was daar altijd zo'n handige checklist voor. 1 keer doen met een nieuwe batterij en de status klopte beter.

SPOILER
pi_120032470
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:58 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik wacht nog even af voordat ik 'm verkoop.. Had last van instabiliteit die na het deinstalleren van een app verholpen lijkt te zijn.. Ik kijk het nog even een paar dagen aan :)
Nee joh.. blijft toch instabiel.. gewoon verkopen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

SPOILER
Welke kleur ?
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:19:55 #201
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_120032670
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De laatste 10% gaat vaak niet heel snel als je alles uit zet.

Tevens blijft mijn toestel zelfs met het uitroepteken bij het batterij tekentje nog wel een aardig poosje werken :P (laatste keer checkte ik op 0% en een uur later ging het scherm gewoon nog even aan, om twee minuten daarna uit te vallen).

Wil dat wel even kalibreren, bij mijn Desire was daar altijd zo'n handige checklist voor. 1 keer doen met een nieuwe batterij en de status klopte beter.
Ik zie wel, ik verwacht ook wel dat het even duurt voordat de telefoon goed de accu kan meten. Maar zo'n checklist is misschien ook wel apart te downloaden, of was dat echt iets HTC eigen?

quote:
SPOILER
Tja, ik (nou ja, eigenlijk m'n vrouw ;) ) heb nog steeds interesse, al ben ik bang dat het even boven mijn budget zit.
pi_120040617
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tussen Silver en Iron Grey. Heeft iemand foto's van de laatste uitvoering?
pi_120044070
Zoek met google afbeeldingen op Jiayu G3.
Iron grey is echt een flinke tint donkerder.
pi_120044717
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:59 schreef Mehari het volgende:
Zoek met google afbeeldingen op Jiayu G3.
Iron grey is echt een flinke tint donkerder.
Duh |:( .
pi_120044988
Ik heb de iron-gray, zal straks even wat fotos posten
pi_120045743
Iemand toevallig ook de g3 icm Vodafone? Ik krijg mobiel internet zo snel nog niet werkend mis ik ergens een setting?
pi_120045802
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:40 schreef dj_ko het volgende:
Iemand toevallig ook de g3 icm Vodafone? Ik krijg mobiel internet zo snel nog niet werkend mis ik ergens een setting?
APN verificatie moet op 'PAP' :)
pi_120045884
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:42 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Aaaah kijk :) dat was m thanks
pi_120046600
Zoals verwacht werken mijn iPhone earphones niet met de G3. Nu is het zo dat ik die earphones wat mooier vind dan de Sony earphones die ik heb en wat practicer zijn dan m'n Sennheisers dus is er een manier om ze werkend te krijgen? Ik had er dacht ik iets over gelezen een paar topics geleden maar kan het zo niet vinden.
pi_120046900
Hier wat fotos van de iron-gray, zijn niet zo duidelijk maar het is toch iets ;)

pi_120047271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:11 schreef Giel_gssl het volgende:
Hier wat fotos van de iron-gray, zijn niet zo duidelijk maar het is toch iets ;)

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Bedankt!
pi_120047490
Ik weet niet of ik de black of de iron gray heb eigenlijk :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:32:00 #213
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120047641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:11 schreef Giel_gssl het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Eh, dat kan aan mij liggen, maar dat zal toch zeker Black zijn? :P Difference:

En dan heb je nog:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_120047940
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:32 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En dan heb je nog:
[ afbeelding ]
Nee, heb echt de iron-grey, fotos zijn met een kut telefoon gemaakt :+ (iphone 5)
Maar had slecht licht en met flits werden ze veelste licht en niet mooi.
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:06:17 #215
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120048866
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:32 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En dan heb je nog:
[ afbeelding ]
Verschil is heel klein ;)
pi_120048909
Aha, dan heb ik toch iron gray :P
(De achterkant ziet er tenminste hetzelfde uit)
pi_120050257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:03 schreef Creqaw het volgende:
Zoals verwacht werken mijn iPhone earphones niet met de G3. Nu is het zo dat ik die earphones wat mooier vind dan de Sony earphones die ik heb en wat practicer zijn dan m'n Sennheisers dus is er een manier om ze werkend te krijgen? Ik had er dacht ik iets over gelezen een paar topics geleden maar kan het zo niet vinden.
Kabeltje bestellen :)

Deze (of de LU1) of deze.

En Shiznuts heeft de FIIO Rocky besteld. Ik ben benieuwd of die ook gaat werken.
pi_120052774
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:44 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Kabeltje bestellen :)

Deze (of de LU1) of deze.

En Shiznuts heeft de FIIO Rocky besteld. Ik ben benieuwd of die ook gaat werken.
Even wat gegoogled maar die dingen schijnen dus niet altijd te werken.
pi_120054678
Batterij doet het ook super :)

66 uur gedraaid en had nog 14% over (algemeen gebruik; whatsappen, facebook, internetten, mailen etc.)
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:39:22 #220
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120056078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:15 schreef Giel_gssl het volgende:
Batterij doet het ook super :)

66 uur gedraaid en had nog 14% over (algemeen gebruik; whatsappen, facebook, internetten, mailen etc.)
Kan je de screen time eens vermelden?
pi_120056327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kan je de screen time eens vermelden?
ik heb hem vannacht al weer helemaal geladen en vandaag de batterij eruit gehad.
maar kan ik dat ergens zien? of wat bedoel je precies?
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:51:30 #222
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120056672
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:44 schreef Giel_gssl het volgende:

[..]

ik heb hem vannacht al weer helemaal geladen en vandaag de batterij eruit gehad.
maar kan ik dat ergens zien? of wat bedoel je precies?
Bij batterij info en dan op scherm daar staat het aantal minuten dat het scherm actief was.
pi_120057096
Oei, m'n ouders willen nu ook een G3, lachen. :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:03:22 #224
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120057447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:57 schreef Mandéra het volgende:
Oei, m'n ouders willen nu ook een G3, lachen. :')
_O-
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:25:56 #225
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_120068272
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:42 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Thanks, zat ook al te zoeken waarom hij het maar niet deed :P
  zaterdag 8 december 2012 @ 11:42:34 #226
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120069701
Laat het nu voor eens en altijd duidelijk zijn dat ik zwart heb :P en ook een Iron grey :D
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:58:26 #227
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_120073045
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:42 schreef RobertNL het volgende:
Laat het nu voor eens en altijd duidelijk zijn dat ik zwart heb :P en ook een Iron grey :D
[ link | afbeelding ]
Geen misverstand meer! ;)
pi_120078200
Zou dit een andere camera fix zijn?
http://bbs.ejiayu.com/thread-363085-1-1.html

Ik kom er niet helemaal uit wat er staat..

Edit:

Te flashen zipjes: https://dl.dropbox.com/u/(...)6%89%93%E5%8C%85.zip (Slechts 1 flashen, en dan kijken of de foto's hierna beter zijn)

Voorbeeldfoto's: https://dl.dropbox.com/u/(...)6%A0%B7%E5%BC%A0.rar

Blijkbaar zijn het 6 verschillende .zip files met de Camera APK en lib-bestanden van verschillende andere telefoons. Deze kan je dus een voor een flashen en het verschil bekijken van de foto's.

In de onderste link vindt je 7 foto's die elk gemaakt zijn na een andere .zip te flashen, waarvan 1 met de gewone G3 bestanden.

Edit: Camera app crasht erdoor..

[ Bericht 24% gewijzigd door AnimeFan op 08-12-2012 20:38:24 ]
pi_120079279
Het gewicht van het toestel is 158 gram. Vergeleken met een iphone 5 is dat zwaar (112 gram), maar hoe is het in de praktijk?
pi_120080489
Dit is trouwens naar mijn mening een betere recovery dan de CWM recovery die we tot nu toe gebruikten: https://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/lewarecovery.img (Lewa recovery)
Is met het touchscreen te besturen in plaats van met de volumeknoppen ;)
Oh, en gewoon Engelstalig.
pi_120080859
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:26 schreef AnimeFan het volgende:
Dit is trouwens naar mijn mening een betere recovery dan de CWM recovery die we tot nu toe gebruikten: https://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/lewarecovery.img (Lewa recovery)
Ik dacht dat deze gebaseerd is op TWRP. Dat betekent zover ik weet zijn de backups niet compatibel zijn. Dus een backup gemaakt met CWM kun je niet restoren met Lewa recovery. Even iets om rekening mee te houden.
pi_120082237
Ik zit wat van die voorbeeld foto's te vergelijken en vind de SIQY en N281 versie het meeste detail overhouden.
De rest heeft duidelijk steviger ruisonderdrukking toegepast.
Wel grappig om te zien hoe de diverse fabrikanten andere inzichten hebben over hoe een foto er goed uit ziet.
pi_120082864
Zou Xiangji-signed.zip de originele bestanden terugzetten?
Dat betekent dat er dus 5 verschillende andere telefoon zipjes zijn om te testen :P

Maar waarom er dan 7 foto's zijn gemaakt.... :?

Edit: Camera app crasht erdoor..

Andere camera apps werken wel nog.

[ Bericht 14% gewijzigd door AnimeFan op 08-12-2012 20:47:38 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 21:01:04 #234
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_120085952
Mocht iemand z'n G3 nog willen verkopen, mn PM/DM staat open.
yhea
bitches love comments
pi_120087800
Zonet toch maar de knoop doorgehakt en er een besteld op mixeshop.com. Betaal wel een paar tientjes meer, maar tenminste wel zekerheid en snelle shipping! Zodra ik 'm binnen heb maar even verdiepen in dat rooten en ROM's en wat ik allemaal voorbij heb zien komen, snap er namelijk de ballen van. :D
pi_120088807
Ah, met Lewa recovery is het gelukt om de Android 4.1.2 rom weer op te starten :D
pi_120088880
Ik had 'm vorige week ook besteld bij mixeshop en 5-6 dagen later was ie binnen. Totaal ¤180 zonder extra's en zonder douanekosten. Prima zo :)

Waarom zijn mensen eigelijk zo bezig met ROMs en rooten. Wat voor voordelen biedt dat nou echt? :{
pi_120088986
ROMs voor updates en root voor Titanium om apps te restoren.
pi_120089008
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:46 schreef BartMcCormick het volgende:
Zonet toch maar de knoop doorgehakt en er een besteld op mixeshop.com. Betaal wel een paar tientjes meer, maar tenminste wel zekerheid en snelle shipping! Zodra ik 'm binnen heb maar even verdiepen in dat rooten en ROM's en wat ik allemaal voorbij heb zien komen, snap er namelijk de ballen van. :D
Ik hoopte ook op snelle shipping bij Mixeshop, ik wacht toch al 5 dagen en nog steeds processing.
Hopelijk versturen ze de phone volgende week :-)
I love the smell of china electroncs in the morning!
pi_120089617
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:11 schreef abhinnaya het volgende:
Ik had 'm vorige week ook besteld bij mixeshop en 5-6 dagen later was ie binnen. Totaal ¤180 zonder extra's en zonder douanekosten. Prima zo :)

Waarom zijn mensen eigelijk zo bezig met ROMs en rooten. Wat voor voordelen biedt dat nou echt? :{
Klinkt goed! Maar dat is uiteraard weer bij iedereen verschillend.. En wat voor voordelen 't allemaal heeft weet ik ook niet precies, zie het alleen 10000 keer voorbij komen haha.
Zit de Google Play Store bij deze er eigenlijk wel al standaard op? Dacht namelijk gelezen te hebben dat bij die Neo je 'm eerst moest rooten om die play store erop te krijgen oid...

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:14 schreef bartvdg het volgende:

[..]

Ik hoopte ook op snelle shipping bij Mixeshop, ik wacht toch al 5 dagen en nog steeds processing.
Dat is dan wel weer minder.. Ook voor DHL gekozen zeker? Ach, ik heb verder geen haast, maar het is natuurlijk wel fijn als je er geen maanden op hoeft te wachten.
pi_120089796
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:28 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Klinkt goed! Maar dat is uiteraard weer bij iedereen verschillend.. En wat voor voordelen 't allemaal heeft weet ik ook niet precies, zie het alleen 10000 keer voorbij komen haha.
Zit de Google Play Store bij deze er eigenlijk wel al standaard op? Dacht namelijk gelezen te hebben dat bij die Neo je 'm eerst moest rooten om die play store erop te krijgen oid...

[..]

Dat is dan wel weer minder.. Ook voor DHL gekozen zeker? Ach, ik heb verder geen haast, maar het is natuurlijk wel fijn als je er geen maanden op hoeft te wachten.
Play Store staat er standaard gewoon op, en je kan Android ook meteen in het Nederlands zetten.
pi_120089926
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:14 schreef bartvdg het volgende:

[..]

Vraag er eens achter op Skype, heb ik ook moeten doen. Dan geven ze je het tracking # en updaten ze de status, want blijkbaar gebeurt dat niet automatisch.

Ik heb de fout gemaakt om singpost airmail te kiezen, dacht wat goedkoper en minder kans op btw, maar ik ga dood van dat wachten :D Hebben er nog een aantal voor airmail gekozen en hoe lang duurde dat ongeveer?
pi_120090025
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:32 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Play Store staat er standaard gewoon op, en je kan Android ook meteen in het Nederlands zetten.
Mooi, duidelijk. ROMs en rooten is dan voor 't sneller maken van 't apparaat? Om 't ff makkelijk te zeggen?
pi_120090031
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:28 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Google Play staat er gewoon op en je kunt alles downloaden wat beschikbaar is, denk ik. Het is m'n eerste ervaring met Android. Verder werd ie geleverd met zo'n 60% accuduur, een belletje naar een vaag nummer, 2-3 Chinese bagger apps die gemakkelijk te verwijderen zijn en verder was het gewoon Westers zonder verdere (taal)troep. Anderen hadden precies dezelfde ervaringen :)
pi_120090088
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:37 schreef abhinnaya het volgende:

[..]

Google Play staat er gewoon op en je kunt alles downloaden wat beschikbaar is, denk ik. Het is m'n eerste ervaring met Android. Verder werd ie geleverd met zo'n 60% accuduur, een belletje naar een vaag nummer, 2-3 Chinese bagger apps die gemakkelijk te verwijderen zijn en verder was het gewoon Westers zonder verdere (taal)troep. Anderen hadden precies dezelfde ervaringen :)
Oke, nice! Ben benieuwd wat ik op de mijne zal aantreffen haha, maar zo te lezen is 't geen moeite om 'm ''normaal'' te krijgen.
pi_120093973
De 4.1.2 rom kwam met een LCD density van 360, waardoor er veel minder op het scherm paste, en bijvoorbeeld Chrome niet geinstalleerd kon worden :').
Aangepast naar 300 met Build Prop Editor en nu werkt ie weer goed.
  zondag 9 december 2012 @ 00:18:36 #247
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120094464
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:06 schreef AnimeFan het volgende:
De 4.1.2 rom kwam met een LCD density van 360, waardoor er veel minder op het scherm paste, en bijvoorbeeld Chrome niet geinstalleerd kon worden :').
Aangepast naar 300 met Build Prop Editor en nu werkt ie weer goed.
Waarom zou je dat doen :P? Die ROM maker heeft dan wel een steekje laten vallen (of was het wellicht een port vanaf een andere device met MKT6577 chipset?)
pi_120094733
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:18 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen :P? Die ROM maker heeft dan wel een steekje laten vallen (of was het wellicht een port vanaf een andere device met MKT6577 chipset?)
Zou kunnen..
In de build.prop staat wel dat het een G3 is enzo, misschien dat de ontwikkelaar slechtziend is en daardoor de resolutie zo laag instelde :P

Heb nu ook de Jelly Bean Google apps :D
(o.a. Google Now)

Ook wel grappig dat ik nu een Chinese market erop heb staan, die apps update waarvoor ik niet betaald heb..

[ Bericht 4% gewijzigd door AnimeFan op 09-12-2012 01:29:24 ]
pi_120099560
Iemand überhaupt iets aan de build.prop aangepast? Andere device of land?
pi_120102867
Heeft er iemand ervaring met ROMs porten? Het schijnt namenlijk dat de UMI X1's JB update zo goed als finalized is en aangezien de hardware heel similar is kan het waarschijnlijk wel geport worden.
pi_120103629
Die 4.1.2 rom die op dat Duitse forum staat raad ik niet aan.
Gisteren leek ie prima te draaien maar nu kan ik opeens geen Wifi meer gebruiken en herstart ie op willekeurige momenten.
Als die UMI X1 rom ergens online staat kunnen we daar wel even naar kijken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door AnimeFan op 09-12-2012 13:48:42 ]
pi_120103782
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:54 schreef AnimeFan het volgende:
Die 4.1.2 rom die op dat Duitse forum staat raad ik niet aan.
Gisteren leek ie prima te draaien maar nu kan ik opeens geen Wifi meer gebruiken en herstart ie op willekeurige momenten.
Als die UMI X1 rom ergens online staan kunnen we daar wel even naar kijken :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1978103&page=22
Niet zeker of die official is.
//edit Wel dus; http://bbs.91umi.com/foru(...)=5633&extra=page%3D1
pi_120104618
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:18 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Bedankt maar de downloadlink werkt niet meer :P
( http://pan.baidu.com/share/link?shareid=168448&uk=3355610835 )
Nu je het zegt, staat ook niet meer in de thread =S
pi_120105041
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:23 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Nu je het zegt, staat ook niet meer in de thread =S
http://pan.baidu.com/share/link?shareid=169199&uk=3355610835
Deze werkt :)
Ik heb even een account daar gemaakt, en gereageerd.
pi_120105060
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:37 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

http://pan.baidu.com/share/link?shareid=169199&uk=3355610835
Deze werkt :)
Ik heb even een account daar gemaakt, en gereageerd.
Zeker reuploaded dan.

Even met de camera gekloot. Heb de Umi camera libs en app geprobeert en het resultaat is:
Umi app + Umi libs = camera doesn't even appear on app list
G3 app + Umi libs = working camera

Uiteraard heb ik caches gewiped en permissions goed gezet maar doet niks. Ik heb verder ook geen zin om de G3 libs terug te zetten dus heb nu combo van G3 app + Umi libs wat gewoon werkt.
pi_120105162
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:37 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Zeker reuploaded dan.

Even met de camera gekloot. Heb de Umi camera libs en app geprobeert en het resultaat is:
Umi app + Umi libs = camera doesn't even appear on app list
G3 app + Umi libs = working camera

Uiteraard heb ik caches gewiped en permissions goed gezet maar doet niks. Ik heb verder ook geen zin om de G3 libs terug te zetten dus heb nu combo van G3 app + Umi libs wat gewoon werkt.
Klinkt goed :), zijn de foto's nu beter?
pi_120105560
Uhm, ik was dom bezig en heb eingelijk geen foto's gemaakt nog met de G3 dus ik heb niks om mee te vergelijken =/

//edit Je kunt het altijd zelf even proberen, hier zijn de umi files, het is geen flashable zip:
https://dl.dropbox.com/u/18909060/UmiCam.rar

[ Bericht 50% gewijzigd door Creqaw op 09-12-2012 14:03:59 ]
pi_120106517
Dit is denk ik ook een goed forum voor custom G3 roms:
http://www.592zn.com/forum-239-1.html

Ik had de UMI rom erop gezet maar het scherm was 180 graden gedraaid _O-

[ Bericht 35% gewijzigd door AnimeFan op 09-12-2012 14:39:13 ]
pi_120107245
Ach, dat is tenminste iets. Had ook een bootloop kunnen zijn.

//edit G3 libs terug gezet voor vergelijkings foto's maar ik zie eigenlijk niet echt verschil.
pi_120108853
De Jiayu zelf ook maar besteld, ben erg benieuwd, zal ervaringen hier delen.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120109144
2012-12-01 22:52 Departure from office of exchange, Location:CNBJSA( belgium)

Het is al 9 december, wrm leveren ze hem gwn niet <.<
  zondag 9 december 2012 @ 17:19:05 #263
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120113432
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:34 schreef xfxxl het volgende:
2012-12-01 22:52 Departure from office of exchange, Location:CNBJSA( belgium)

Het is al 9 december, wrm leveren ze hem gwn niet <.<
8 dagen kan primal, kan zo een week of 2 duren zonder tussenkomt van douane (met zelfs meer). De levering na die status zit vaak tussen de 4 en 14 dagen afhankelijk van de drukte (maar het kan zo langer duren door de kerst).

Die van mij (van misterTao) was de 26e verzonden en is dus gisteren binnen gekomen.
pi_120114011
Ik wil morgen bij deze seller de G3 gaan bestellen, iemand ervaring met deze seller? Niet al te duur vind ik zelf.
pi_120114632
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:36 schreef davedavy het volgende:
Ik wil morgen bij deze seller de G3 gaan bestellen, iemand ervaring met deze seller? Niet al te duur vind ik zelf.
Hij heeft al meer feedback dan Jenny.
Jenny had totaal geen feedback en m'n G3 is in prima staat aangekomen :P
pi_120117361
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:52 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Hij heeft al meer feedback dan Jenny.
Jenny had totaal geen feedback en m'n G3 is in prima staat aangekomen :P
Heeft Jenny ze nog? Even kijken :P
pi_120122381
Hier ook airmail (goedkoper en minder kans op tax). Is 5/12 verzonden (mistertoa) maar mijn trackingnummer werkt niet :( is trouwens RBxxxxxxxxCN en geen RRxxxxxxxxxxCN ...waar kan je die tracken of gaat dat niet?
pi_120122532
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:48 schreef Fluppe284 het volgende:
Hier ook airmail (goedkoper en minder kans op tax). Is 5/12 verzonden (mistertoa) maar mijn trackingnummer werkt niet :( is trouwens RBxxxxxxxxCN en geen RRxxxxxxxxxxCN ...waar kan je die tracken of gaat dat niet?
Alles kan getracked worden met http://www.17track.net/SingleEn.html zo niet dan is het waarschijnlijk nep of niet ingevoerd.
pi_120123254
lukt niet :s hopelijk is het geen nep :s staat ook zo op de foto van mistertoa
pi_120123323
Probeer de site van China Post waar 17track op leunt..
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0

En tracking heb je idd niks aan :P
  zondag 9 december 2012 @ 21:04:12 #271
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120123336
quote:
Tracking
http://www.17track.net/IndexEn.html (17Track | Onsite multitrack)
http://www.17track.net/SingleEn.html (17Track | Single official)
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 (China Post | CN)
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (Hong Kong Post | HK)
http://www.packagetrackr.com/ (Packagetrackr)
http://www.faranow.com/ (Faranow)
http://www.sao.cn/en/index/home.jsp (Sao)

[1] Het duurt een paar werkdagen voordat je trackingcode werkt (of alles ligt plat en doet het sowieso niet)
[2] Tracking is vrij onnauwkeurig/-berekenbaar en ga ervan uit dat je er weinig aan hebt
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_120124573
Naar mijn ervaring werkt de Chinapost tracking in het weekend al vrijwel nooit en daar buiten met veel geluk.
Update kan meerdere dagen duren plus dat weekend, mijne is ook sinds de 5e onderweg en nog geen tracking.
  zondag 9 december 2012 @ 21:22:31 #273
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_120124597
Tracken gaat idd lastig, een pakketje is 3 december verstuurd met CP, maar nog steeds niet te tracken. Ik verbaas me er niet over, komt wel goed. Het is des te leuker om straks verrast te worden door de postbode :)
pi_120125095
Ik ben trouwens erg benieuwd naar het stralingsniveau. Iemand die daar iets over heeft kunnen vinden?
pi_120125278
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 21:29 schreef ElmoFan het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd naar het stralingsniveau. Iemand die daar iets over heeft kunnen vinden?
Nee, maar ik heb 'm nu een week in m'n broekzak en m'n zaad is licht gaan geven dusse..
pi_120125810
Ja ik had een papegaai voordat ik de G3 ging gebruiken :/.
pi_120125951
Zo'n rare vraag vind ik het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 21:51:21 ]
pi_120126115
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 21:40 schreef Sloggi het volgende:
Zo'n rare vraag vindt ik het niet.
Ik heb echt nog nooit eerder iemand gezien die iets wilt weten over het stralings niveau van een mobiele telefoon.
pi_120126143
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 21:29 schreef ElmoFan het volgende:
pi_120126809
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:42 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Ik heb echt nog nooit eerder iemand gezien die iets wilt weten over het stralings niveau van een mobiele telefoon.
http://www.stralingswijzer.nl/
http://www.artsennet.nl/N(...)delijk-voor-kind.htm
http://www.nu.nl/wetensch(...)ie-onschadelijk.html
  zondag 9 december 2012 @ 22:23:02 #281
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120128884
quote:
Gewoon op de zuidpool gaan wonen in een huis van lood.

Serieus:
Ze geven niet (veel) meer straling af dan een telefoon die je hier koopt ze worden n.l. vaak genoeg door bedrijven geïmporteerd en verkocht (zie Aldi bijvoorbeeld). Daarnaast hebben ze zoals je hierboven kan zien ook gewoon een soort telecomagentschap die bepaalde eisen stelt.
Bij niet gecertificeerde klonen kan het wat anders liggen maar ook daar zal het wel loslopen.

SPOILER: Niet zeker
pi_120129036
quote:

[..]

Er zijn europese eisen hier. China geeft daar natuurlijk geen ene fuck om. Is het je niet opgevallen dat je heel goed bereik hebt met je Jiayu?

Ik ben niet iemand met een aluminium hoedje op, maar ik was gewoon benieuwd.
pi_120130632
De G3 staat ook met een Lewa/MIUI rom op hun site vermeld :o
http://bbs.lewaos.com/download.php
pi_120130873
Wat is LewaOS eigenlijk? Hebben ze special features ofzo? Zie het wel is vaker voorbij komen.
  zondag 9 december 2012 @ 22:57:29 #285
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120131154
Kun je daar toch zien dan?
http://www.lewaos.com/
Als MIUI, TouchWiz, Sense e.d. een eigen Android User Interface (UI) / schil.

Ik had begrepen dat ze een eigen recovery ook hadden dus, gebaseerd op touch.

If you wannit, you can gettit.
pi_120131224
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:57 schreef shiznuts het volgende:
Kun je daar toch zien dan?
http://www.lewaos.com/
Als MIUI, TouchWiz, Sense e.d. een eigen Android User Interface (UI) / schil.

If you wannit, you can gettit.
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:26 schreef AnimeFan het volgende:
idd :P
pi_120131260
Ah ok, eigen UI en een recovery. Niet zo veel speciaals dus.
  zondag 9 december 2012 @ 23:31:18 #288
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120132946
Je krijg er geen NFC, quadcore en glassless 3D-scherm van nee. :D
pi_120139775
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:57 schreef shiznuts het volgende:
Die is weer gebaseerd op TWRP voor zover ik weet.
pi_120140171
Iemand die dat lewaos gebruikt hier? Heeft het veel voordelen tegenover de stock rom
  maandag 10 december 2012 @ 10:22:36 #291
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_120141464
quote:

[..]

De vraag is overigens al twee/drie keer eerder gesteld in voorgaande topics, dus het is heus wel iets wat meer mensen zich afvragen. Onder wie ik :)

Maar heb er nog nergens iets over kunnen vinden.

Aluhoedjes-advies: Je telefoon één cm van je hoofd afhouden scheelt een bulk stralingsoverdracht je schedel in (zegt men)
pi_120142840
Ik las ergens iemand die een warm oor had na een half uur bellen. :P #magnetronaanjeoor
pi_120144950
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:20 schreef Vetnek het volgende:
Ik las ergens iemand die een warm oor had na een half uur bellen. :P #magnetronaanjeoor
Kan ook door geluid komen, als ik muziek te hard luister heb ik dat ook :P
pi_120150561
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:29 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Kan ook door geluid komen, als ik muziek te hard luister heb ik dat ook :P
Ik krijg altijd last van een in-gesprek-toon na te hard muziek luisteren.
pi_120157889
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:20 schreef Vetnek het volgende:
Zeker bepaalde 0900 nummers gebeld ..........

[ Bericht 0% gewijzigd door glsf op 10-12-2012 20:48:42 ]
pi_120169217
al 20 dagen aant wachten op mijne levering :(

En het ligt al een week bij Belgische verzenddistributie

Komaan wil het nog voor Kerstmis hebben! Sneller werken <.<
  maandag 10 december 2012 @ 22:10:02 #297
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120170262
Het lijkt nu aardig sneller te gaan bij Jiayu:

1208 (8 december) wordt vandaag/morgen al verzonden.
1212 (12 december) gaat de volgende batch in de vrije verkoop

Aantallen zijn wellicht niet te groot maar de pre-orders zijn dus geheel weg gewerkt ;).
Dus van stoppen met produceren etc is nog geen sprake.
  maandag 10 december 2012 @ 22:10:56 #298
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120170304
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:51 schreef xfxxl het volgende:

Achteraan bellen? Wellicht helpt het ;) (baat het niet dan schaad het het niet.)

Lastig dat quote en edit :')
pi_120173657
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:10 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Achteraan bellen? Wellicht helpt het ;) (baat het niet dan schaad het het niet.)

Lastig dat quote en edit :')
Bellen naar Mistertao of ...?

Want ik check het enkel met de trackingnummer, en zou niet weten naar waar ik moet bellen in België
pi_120175272
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:51 schreef xfxxl het volgende:

Ik heb dit nu via bpost track

Datum Tijdstip Laatste Status Plaats
09/12/2012 18:36 Vertrek uit het uitwisselingskantoor SGSINJ
09/12/2012 16:30 Vertrek uit het uitwisselingskantoor SGSINJ

Ik dacht deze week of volgende week binnen, maar ik hoop echt niet dat het zoals bij u gaat zijn.
Ben benieuwd in ieder geval :)
pi_120179129
Ik heb die Chinees gemaild op Aliexpress, hij zegt yes i have black in stock please pay, maar in de beschrijving staat black sold out. Vertrouw het niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')