SPOILER: SpecificatiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.
Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.SPOILER: SpecificatiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.
De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.
Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.
Looks:
Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
Specificaties:Video's:quote:Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz
Software: Android 4.0.x
Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jiayu G3 FAQSPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verzenden:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Douane:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestellen via MisterTaoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestellen via AliExpressSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rooten en recovery?
https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs
Lijst met taobao en aliexpress sellers
https://docs.google.com/s(...)5S3JVRmxkRzFPQ2xPTXc
Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3![]()
quote:Op maandag 3 december 2012 18:00 schreef Krisser het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Mandéra het volgende:
Eerste foto's van mijn zilveren G3:Misschien een battery draining widget?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telefoon is sinds vanochtend 7u15 van de lader en heeft nu na 10u15 nog 78% over! Best indrukwekkend. Binnenkort maak ik een video review voor jullie.
]
Snap nog altijd niet waarom mijn batterij dan zo vlug leegloopt. Deze morgen om 07.30u van de lader, nu nog op 63% (met Wi-Fi, 2 SIM's actief en push e-mail).![]()
Instellingen -> over toestel -> batterij verbruik. Ik had vandaag het zelfde probleem opeens abnormaal hoog verbruik, en kapotte email server was de boosdoener. (Is opgelost)Say whaaaat?![]()
Is er eigenlijk een manier om te overclocken? Ik het allerlei CPU apps geprobeerd maar ik kan alleen kiezen van 250 Mhz t/m 1001 Mhz en ik wil eigenlijk het minimale wat naar beneden halen en het maximale wat op schroeven.![]()
Daar heb je dacht ik een OC kernel voor nodig die er waarschijnlijk niet gaan komen als de kernel sources niet worden released.quote:Op maandag 3 december 2012 20:59 schreef Masoo het volgende:
Is er eigenlijk een manier om te overclocken? Ik het allerlei CPU apps geprobeerd maar ik kan alleen kiezen van 250 Mhz t/m 1001 Mhz en ik wil eigenlijk het minimale wat naar beneden halen en het maximale wat op schroeven.![]()
Ik heb nu precies een week de jiayu en wou even mijn ervaring delen:
(hiervoor 1 week een lumia 800 gehad, en daarvoor 2 jaar een htc desire)
+ Groot kleurrijk scherm
+ Batterij
+ Uiterlijk (ziet er niet goedkoop uit)
+ RGB-led
- Reactietijd bij scherm aanzetten
- Volume knoppen voelen met indrukken soms cheap aan
- Trilfunctie klinkt anders/ cheap
- Camera
de min-punten zijn prima mee te leven, en wegen voor mij ook niet zo zwaar mee.
al met al vind ik dit een super telefoon!![]()
Die " Reactietijd bij scherm aanzetten" is ook irritatiefactortje bij mij, ik heb de nieuwste officiële rom, is hier toevallig al een oplossing voor?![]()
Dat duurt hier nog geen 2 seconden dus ik weet niet wat je probleem is.quote:Op maandag 3 december 2012 21:19 schreef Masoo het volgende:
Die " Reactietijd bij scherm aanzetten" is ook irritatiefactortje bij mij, ik heb de nieuwste officiële rom, is hier toevallig al een oplossing voor?![]()
Het is natuurlijk geen groot probleem, maar als ik dat vergelijk met mijn blade, die kan ik al ontgrendelen (vrijwel) meteen nadat ik de toets heb ingedrukt en losgelaten, bij de g3 moet ik zeg 2 seconden wachten. Dat is het enigequote:Op maandag 3 december 2012 21:37 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Dat duurt hier nog geen 2 seconden dus ik weet niet wat je probleem is.![]()
Mijn JiayuG3 is ook eindelijk binnen alleen het Flashen wil maar niet lukken.
Gebruik de guide uit de OP..
loop vast na het laden van de 100% balk, daarna hoor je de computer het apparaat verwijderen/herinïtialiseren.. en geeft het programme een Error.
Iemand tips/aanwijzingen?Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Godverdekke, gisteren toen ik packing tracking deed zat het in België
en als ik vandaag check is het nog steeds in Beijing![]()
![]()
Ofwel is er iets mis met die tracking, of er is iets mis met mij <.<![]()
chinese tracking klopt (volgens mij) vaak niet.
dhl tracking moet wel goed zijn anders zou ik morgen even dhl opbellen![]()
Wat voor tracking nummer is het?quote:Op maandag 3 december 2012 23:25 schreef xfxxl het volgende:
Probleem is nu weet ik nog steeds niet waar pakje is![]()
En hoe lang ik nog moet wachten <.<
HK/Singapore of DHL?Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Mistertao, China post, Air mailquote:Op maandag 3 december 2012 23:26 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Wat voor tracking nummer is het?
HK/Singapore of DHL?![]()
Bij mij was DHL al aan de deur voor de tracking geupdate was.
Dat chinapost wil bij mij helemaal niet sinds enige tijd maar reken op 3 tot 4 weken
maar 2 maanden hoeft ook niet te verbazen.![]()
Dan kan je er geen pijl op trekken en kan je beter gewoon niet meer kijken.quote:
Succes nog.Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Haha dus nu gwn thuis zitten en wachten zekerquote:Op maandag 3 december 2012 23:32 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Dan kan je er geen pijl op trekken en kan je beter gewoon niet meer kijken.
Succes nog.![]()
![]()
Ja, of gewoon naar school gaan of werken..quote:Op maandag 3 december 2012 23:34 schreef xfxxl het volgende:
[..]
Haha dus nu gwn thuis zitten en wachten zeker
Kan zo nog een maand duren, of 2 dagen... écht niets over te zeggen.
Behalve dat het rond de kerst (NU...) langer dan gemiddeld duurt.
(Bron: Jarenlange ervaring en Chinese webshopstopic)Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Daar gaat mijn Sinterklaas cadeauquote:Op maandag 3 december 2012 23:36 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Ja, of gewoon naar school gaan of werken..
Kan zo nog een maand duren, of 2 dagen... écht niets over te zeggen.
Behalve dat het rond de kerst (NU...) langer dan gemiddeld duurt.
(Bron: Jarenlange ervaring en Chinese webshopstopic)![]()
![]()
![]()
Als je 'm met sinterklaas wou hebben had je 'm met DHL moeten bestellenquote:
Mijne is loop van donderdag/vrijdag verstuurd.. en heb 'm nu in m'n handen.Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Ik vind de accu achterlijk snel leeg gaan bij mij. Volgens accu verbruik is Android systeem verantwoordelijk voor 62% van het batterij verbruik. Bij mijn sensation (die nou niet bekend staat als een zuinige telefoon) deed ik veel langer met een acculading. Ik had daar CM10 op staan en dat was echt top. Zodra er een nieuwe kernel of rom is ga ik die zeker proberen. Ben benieuwd of ik nu al wat kan doen want het verbruik slaat nergens op nu.quote:Op maandag 3 december 2012 18:22 schreef SuperChips het volgende:
Instellingen -> over toestel -> batterij verbruik. Ik had vandaag het zelfde probleem opeens abnormaal hoog verbruik, en kapotte email server was de boosdoener. (Is opgelost)![]()
Mijne was 8 dagen onderweg met CP.quote:Op maandag 3 december 2012 23:31 schreef Mehari het volgende:
Bij mij was DHL al aan de deur voor de tracking geupdate was.
Dat chinapost wil bij mij helemaal niet sinds enige tijd maar reken op 3 tot 4 weken
maar 2 maanden hoeft ook niet te verbazen.![]()
![]()
Dan is dit misschien wel de oplossing. Wade heeft de nieuwe firmware (G3-20121129-082828) aangekondigd. Die firmware is o.a. om stand-by te verbeteren.quote:Op maandag 3 december 2012 23:39 schreef Boppos het volgende:
[..]
Ik vind de accu achterlijk snel leeg gaan bij mij.
Vanavond ga ik maar eens proberen te downloaden.MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Juist zoiets zocht ik... Wel jammer dat ik geen chinees kan, zou toch zo handig zijn somsquote:Op dinsdag 4 december 2012 08:52 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dan is dit misschien wel de oplossing. Wade heeft de nieuwe firmware (G3-20121129-082828) aangekondigd. Die firmware is o.a. om stand-by te verbeteren.
Vanavond ga ik maar eens proberen te downloaden.![]()
Nu nog een manier om em te downen?![]()
Dat is dus het lastige, ik heb al wel een tijdje geleden voor elkaar gekregen om een account te maken, maar je moet dus in dat topic een reply posten om te kunnen downloaden. En dat heb ik geprobeerd, maar lukte niet.
Ik heb hier niet alle mogelijkheden die ik thuis wel heb, dus dan waag ik vanavond nog wel een poging.
edit:
Ik ben intussen een stap verder en ben aan het downloaden. Alleen zijn er twee bestanden, vertaald komt het uit op "card brush package" en "wire brush package". Ik ben nu die "card" aan het downloaden, ik neem aan dat het een bestand is dat ik dan op de SD-kaart moet zetten?
Edit 2:
En het andere bestand (wire brush) weet ik nu ook te downloaden. Gaat niet snel, duurt zeker nog een uur... Trage server...
Edit 3:
Een stukje van de website:Brush tool? Het is gewoon een zip-bestand, dus dan zou dat brush eigenlijk het compressieprogramma moeten zijn. Nog even wachten, download pas op 37%quote:The release firmware major improvements standby power, standby power consumption on the part of the phone caused by a significant improvement in power fast.
If your phone does not have this problem, No need to flash.
Download:
Tip: degrees Niang network disk download, the file name in Chinese garbled characters, modify the normal file name, and then decompress comes with the Brush tool run or will result in an error.
Edit 4:
En gelukt! Kernel 3.0.13, 29 november 2012. Build nummer G3 20121129-082828. Wel even schrikken in het begin als je dan alles in Chinees krijgt, maar na even wachten verscheen alles weer in het Nederlands!
Alleen zit ik nu even te denken hoe ik dit bestand online kan gooien, kunnen we er allemaal gebruik van maken.
[ Bericht 22% gewijzigd door ikbenik op 04-12-2012 12:11:08 ]MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Ik heb toch liever dat het scherm meteen aan gaat als ik op een knop drukquote:Op maandag 3 december 2012 21:37 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Dat duurt hier nog geen 2 seconden dus ik weet niet wat je probleem is.![]()
Voor diegene die al een account bij Baidu hebben:
Update G3 20121129-082828. Ik heb hier geen mogelijkheid om Dropbox te installeren, weet iemand anders nog een plek waar ik (via HTTP, ik zit achter een beveiligd netwerk) het updatebestand neer kan zetten? Anders moeten jullie maar even wachten tot vanavond
Edit:
Eerste wat me opvalt is het geheugengebruik. De G3 zweeft zo rond de 450MB wanneer ik niets open heb staan. Bij de vorige versie was dat meer richting de 480MB. Wel moet ik alle apps opnieuw installeren, maar ik was te lui om van te voren een backup te makenAch, ik had nog niets schokkends erop staan.
[ Bericht 13% gewijzigd door ikbenik op 04-12-2012 12:47:17 ]MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Ik heb alleen ervaring met chinese androids maar het duurt altijd even voor het aangaat.
Mijn Ramos W13Pro tablet had wel echt veel tijd nodig maar na de nieuwste update is dat ook normaal,
minder dan 2 sec.
Overigens, bij Uredeal een grey G3 besteld, volgens hun op voorraad, ben benieuwd.
Mijn initiële bestelling bij Pandawill was van 22aug, dat geld heb ik terug.![]()
Dropbox kan ook via http hoor. Heb je geen applicatie voor nodig. Gewoon account aanmaken en install appl negeren. Daarna inloggen en kun je uploaden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:24 schreef ikbenik het volgende:
Ik heb hier geen mogelijkheid om Dropbox te installeren, weet iemand anders nog een plek waar ik (via HTTP, ik zit achter een beveiligd netwerk) het updatebestand neer kan zetten? Anders moeten jullie maar even wachten tot vanavond![]()
Dat wist ik niet, gelijk een account aangemaakt!quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:00 schreef glsf het volgende:
[..]
Dropbox kan ook via http hoor. Heb je geen applicatie voor nodig. Gewoon account aanmaken en install appl negeren. Daarna inloggen en kun je uploaden.
Alstu, hier is het G3 20121129-082828 bestand! Uitpakken en het bestand update.zip + de map met de vele karakters (je ziet het vanzelf wel) in de root van de SD kaart plaatsen. In de lijst met toepassingen kiezen voor update, pijltje naar beneden en wachten maar. Er is ook een handleiding bij, maar die moet je dan maar even door Google Translate o.i.d. halen.
Let op, updaten is op eigen verantwoordelijkheid! En maak een backup als je je apps wilt bewaren, want die ben je na de update kwijt.MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Is dit nu een officiele update van Jiayu of van een "xda-developer" achtige ....?
Heb je root nodig om deze update te doen of gewoon op sd-kaart en update draait?![]()
Ja, deze is officieel van JiaYu, je hebt dan ook geen root nodig.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:55 schreef pinibo het volgende:
Is dit nu een officiele update van Jiayu of van een "xda-developer" achtige ....?
Heb je root nodig om deze update te doen of gewoon op sd-kaart en update draait?MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Kan je deze ook met CWM erop zetten? Daarna ben je CWM zeker weer kwijt en heb je de stock recovery weer terug?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:57 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Ja, deze is officieel van JiaYu, je hebt dan ook geen root nodig.![]()
Ik had voor deze update zelf nog niets gedaan qua firmware, dus ik kan niet uit persoonlijke ervaring vertellen. Wat ik wel heb gelezen, is dat je met zo'n update weer terug naar stock gaat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:06 schreef groninge01 het volgende:
[..]
Kan je deze ook met CWM erop zetten? Daarna ben je CWM zeker weer kwijt en heb je de stock recovery weer terug?MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Ja dat kan. Mogelijk moet je wel een regel verwijderen uit het updater script. Overschrijven van de recovery kan je ook vermijden. Er zit dacht ik een optie in CWM waarbij je kan aangeven dat de recovery niet moet worden overschreven. En anders moet je dat uit de zip slopen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:06 schreef groninge01 het volgende:
[..]
Kan je deze ook met CWM erop zetten? Daarna ben je CWM zeker weer kwijt en heb je de stock recovery weer terug?![]()
Ik heb de G3 ook binnen gekregen.
Helaas duurde het wat langer en kwamen er douanekosten (45,68) bij van PostNL.
Maar dat heb ik vorige week wel gecompenseerd aan gratis bioscoopbonnen gelukkig. *kuch* nog 21 over.
Het ziet er goed uit, zit zelfs een screenprotector bij en oortjes.
Als ik iemand aan een 100mbit FTP kan helpen DM je maar. Maar dropbox is misschien ook genoeg.
[ Bericht 15% gewijzigd door AnimeFan op 04-12-2012 14:29:14 ]![]()
Goed om te zien dat ze updates blijven maken. Dat vergroot de kans op JB ook weer. Eerst dit maar is flashen.Je hebt geen Baidu account nodig, ik druk net op download en het werkt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:24 schreef ikbenik het volgende:
Voor diegene die al een account bij Baidu hebben:
Update G3 20121129-082828.![]()
Dit is dus de dropbox link he https://www.dropbox.com/s/nxp0xlisfq1mp8r/G3-20121129-082828.zipquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:01 schreef Creqaw het volgende:
Goed om te zien dat ze updates blijven maken. Dat vergroot de kans op JB ook weer. Eerst dit maar is flashen.
[..]
Je hebt geen Baidu account nodig, ik druk net op download en het werkt.
Gaat veel sneller waarschijnlijk
Ook even op mijn dropbox gezet:
http://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/G3-20121129-082828.zip
Uitleg:quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:46 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Alstu, Uitpakken en het bestand update.zip + de map met de vele karakters (je ziet het vanzelf wel) in de root van de SD kaart plaatsen. In de lijst met toepassingen kiezen voor update, pijltje naar beneden en wachten maar. Er is ook een handleiding bij, maar die moet je dan maar even door Google Translate o.i.d. halen.
Let op, updaten is op eigen verantwoordelijkheid! En maak een backup als je je apps wilt bewaren, want die ben je na de update kwijt.![]()
Oh, had naar beneden moeten scrollen =Xquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:06 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Dit is dus de dropbox link he https://www.dropbox.com/s/nxp0xlisfq1mp8r/G3-20121129-082828.zip
Gaat veel sneller waarschijnlijk
Toch al 1/4 klaar nu, laat ik wel doorgaan heb geen haast.![]()
Hoi:
The big news is the details for the upcoming JiaYu G4 which will become the top of the range JiaYu phone when it arrives between April or May next year. Sources say the G4 is already in testing and is using Mediatek’s new MT6589 CPU, and will get a larger 4.7 inch display along with Android 4.1 Jelly Bean. Prices are expected to be around 1200 Yuan ($200)
Doei.
P.s: http://www.gizchina.com/2(...)quad-core-confirmed/![]()
Mijne is sinds 04.30 van de lader en redelijk wat gebruikt inclusief 45 minuten muziek streamen en zit op 50%.
Bellen en smsen vanaf beide simkaarten gaat ook zonder problemen.
Enige waar ik mee zit maar wat geen ramp is, dat de front cam extreem donker is. Zag in het vorige topic dat het door de camera update komt. Nu heb ik de rom van Niles draaien en daar zat die al in. De is er een zip waarmee ik de originele camera software kan terug flashen.?Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!![]()
D=quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:10 schreef nodig het volgende:
Hoi:
The big news is the details for the upcoming JiaYu G4 which will become the top of the range JiaYu phone when it arrives between April or May next year. Sources say the G4 is already in testing and is using Mediatek’s new MT6589 CPU, and will get a larger 4.7 inch display along with Android 4.1 Jelly Bean. Prices are expected to be around 1200 Yuan ($200)
Doei.
P.s: http://www.gizchina.com/2(...)quad-core-confirmed/
JB incoming!![]()
Op zijn vroegst dus in september 2013 leverbaar ofzo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:10 schreef nodig het volgende:
Hoi:
Doei.
P.s: http://www.gizchina.com/2(...)quad-core-confirmed/![]()
Ik heb de nieuwste LewaOS MIUI rom erop gezetLeuke interface.
( http://chinamobiles.org/s(...)overy-Tools-amp-ROMs --> LewaOS-ROM mit MIUI-Interface (Beta) )
Android kan met die rom ook in het NL net als met de standaard rom.
Het is wel nodig om gapps te flashen daarna, voor Google Play etc.
Standaard heb je een gekke Chinese market app
[ Bericht 23% gewijzigd door AnimeFan op 04-12-2012 19:28:41 ]![]()
Ik heb van alles gelezen ovver het flashen en roms, maar kom er niet echt uit.
is er toevallig iemand die mij via PM wat uit wil leggen? (A)![]()
Twee seconden is wel erg lang...quote:Op maandag 3 december 2012 21:37 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Dat duurt hier nog geen 2 seconden dus ik weet niet wat je probleem is.
Ik heb eigenlijk nog geen telefoon nodig - mijn Desire doet het nog - maar de G3 lijkt me toch wel erg interessant.
Hoe recent is de OP wat betreft verzenden? Ik zie dat hij hier ook te krijgen is:
http://www.fastcardtech.com/goods.php?id=7418
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2012 19:06:06 ]![]()
Ik heb update.zip en de map met lange naam uitgepakt op mijn sd kaart, dan gekozen in menu voor update systeem, en op het pijltje naar beneden gedrukt, dan moet ik nog een keer op "OK" drukken. Dan kom ik in cwm die de installatie heeft afgebroken
er staat dan:Kan iemand me helpen?
1
2
3E:unknown volume for path [/sdcard2/update.zip]
E:Can't mount /sdcard2/update.zip
Installation aborted
[ Bericht 18% gewijzigd door Masoo op 04-12-2012 19:53:50 ]![]()
Vraagje:
Binnenkort gaat een kennis van mij naar Shanghai, ik hoop dat zij de Jiayu G3 voor mij mee kan nemen. .. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het uberhaubt mogelijk? Ik geloof dat ik ergens in de 17 Jiayu topics iemand voorbij heb zien komen die dat ook gedaan heeft.![]()
Als ik mijn scherm aan zet kan ik gewoon meteen m'n telefoon ontgrendelen..quote:
Ik merk geen vertraging tot wanneer je het touchscreen kan gebruiken, behalve dan wanneer je je telefoon voor het eerst opstart.
Ik heb nu de Android 4.1.2 rom erop gegooid, ben benieuwd.![]()
Mooi.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:19 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Als ik mijn scherm aan zet kan ik gewoon meteen m'n telefoon ontgrendelen..
Ik merk geen vertraging tot wanneer je het touchscreen kan gebruiken, behalve dan wanneer je je telefoon voor het eerst opstart.Ik ben benieuwd hoe hij draait. Wat staat er origineel ook alweer op? 4.0?quote:Ik heb nu de Android 4.1.2 rom erop gegooid, ben benieuwd.
/edit: ja dus.
Is rooten, nieuwe roms installeren etc. net zo gemakkelijk als bij andere Android-telefoons?
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2012 19:24:36 ]![]()
Jaquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:22 schreef Sloggi het volgende:
Is rooten, nieuwe roms installeren etc. net zo gemakkelijk als bij andere Android-telefoons?Is dat echt een goed idee? Beta software is altijd erg... beta.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:19 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Ik merk geen vertraging tot wanneer je het touchscreen kan gebruiken, behalve dan wanneer je je telefoon voor het eerst opstart.
En? Draait het of niet?quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:19 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
4.1.2!? waarquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:19 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Ik heb nu de Android 4.1.2 rom erop gegooid, ben benieuwd.?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/![]()
Bedankt!quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:18 schreef Creqaw het volgende:
[..]
http://chinamobiles.org/s(...)overy-Tools-amp-ROMs
Scroll down, wel beta.
We horen wel hoe het werkt
Ben nog steeds op zoek naar een mooi hoesje voor het toestel. Iemand al iets gevonden?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
De 4.1.2 rom kwam met een 'Google zoeken' balk die steeds crashte als ik iets zocht. Die moest ik updaten en nu loopt alles goed. Nu even wat games proberen
Deze rom kan trouwens ook gewoon Nederlands.![]()
Dus het werkt eigenlijk wel goed? Vraag me af wat er beta aan is dan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:33 schreef AnimeFan het volgende:
De 4.1.2 rom kwam met een 'Google zoeken' balk die steeds crashte als ik iets zocht. Die moest ik updaten en nu loopt alles goed. Nu even wat games proberen
Heb je em al op dropbox staan?!? Ben de G5s_mod die op chinamobiles staat aan t binnenhalen maar dat gaat errug langzaamquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:33 schreef AnimeFan het volgende:
![]()
Na 5 refunds is er eindelijk iets onderweg (wel vage foto's
In totaal 199dollar kwijt en ik wou onze vriend robert bedanken door hem als reffer aan te duiden bij second pay.. maar ik heb geen korting gekregen![]()
![]()
Heeft die rom ook 4.1.2?quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:43 schreef groninge01 het volgende:
[..]
Heb je em al op dropbox staan?!? Ben de G5s_mod die op chinamobiles staat aan t binnenhalen maar dat gaat errug langzaam
Ik heb de gewone 4.1.2 rom hoor..![]()
Nee die is gebaseerd op de 4.0.4 official version van Jiayu van 15-11-2012, met wat extra's & aanpassingen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:47 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Heeft die rom ook 4.1.2?
Ik heb de gewone 4.1.2 rom hoor..
Maar als die 4.1.2 rom goed draait ga ik die wel flashen. Geflasht met CWM?![]()
Ja gewoon met CWM recovery idd. Eerst Dalvik cache gewiped.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:54 schreef groninge01 het volgende:
[..]
Nee die is gebaseerd op de 4.0.4 official version van Jiayu van 15-11-2012, met wat extra's & aanpassingen.
Maar als die 4.1.2 rom goed draait ga ik die wel flashen. Geflasht met CWM?
Hij staat nu op Dropbox: https://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/CWM_JY-G3_4.1.2.firmware.zip![]()
Geen full wipe gedaan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:57 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Ja gewoon met CWM recovery idd. Eerst Dalvik cache gewiped.
Hij staat nu op Dropbox: https://dl.dropbox.com/u/49172963/g3/CWM_JY-G3_4.1.2.firmware.zip![]()
Hmmm eerste poging flashen van de 4.1.2 rom resulteert in een boot loop (jiayu logo verschijnt en dan reset de telefoon)
Ff een restore backup terugzetten en dan opnieuw proberen
Edit 1: 2de poging geeft hetzelfde resultaat
Edit 2: na een full wipe blijft de telefoon ook nog steeds resetten. Ik ga morgen 1 van de andere 4.0.4 roms proberen van chinamobiles.
[ Bericht 6% gewijzigd door groninge01 op 04-12-2012 21:42:46 ]![]()
Dan heeft hij het zeker verkeerd geflashed als zelfs de boot logo niet is veranderd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:21 schreef AnimeFan het volgende:
Dat is vreemd want ik zie juist geen JiaYu logo meer bij het opstarten met deze rom..![]()
Superchill toch? Vind mijne ook verbazingwekkend snel opstarten! Mijn Transformer pad doet er ondanks quadcore toch echt wel ff langer over.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:06 schreef AnimeFan het volgende:
Hij start echt binnen 10 seconden op vanaf dat ie uit staat.
Is dat normaal met deze Android versie?
Vind hem sowieso erg snel reageren ook na opstart, snap niet waarom deze zo snel aanvoelt ten opzichte van voorgenoemde tablet met JB.![]()
Het viel mij ook al op dat het opvallend snel opstarte. Vooral omdat mijn Xperia P ook ICS draait en veel langzamer opstart (stock en CM9 allebei).![]()
Ik heb ook een Jiayu G3 mee laten nemen door een collega. Ik heb wel een lokale Chinees het toestel online laten bestellen. Ze zijn niet in de winkels te koop. De Chinees had het toestel bij TaoBao besteld en binnen 2 dagen op kantoor.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:19 schreef jostiebent het volgende:
Vraagje:
Binnenkort gaat een kennis van mij naar Shanghai, ik hoop dat zij de Jiayu G3 voor mij mee kan nemen. .. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het uberhaubt mogelijk? Ik geloof dat ik ergens in de 17 Jiayu topics iemand voorbij heb zien komen die dat ook gedaan heeft.![]()
En bij mij zit Mister Tao maar mis te graaien.quote:Op woensdag 5 december 2012 06:47 schreef pinibo het volgende:
[..]
Ik heb ook een Jiayu G3 mee laten nemen door een collega. Ik heb wel een lokale Chinees het toestel online laten bestellen. Ze zijn niet in de winkels te koop. De Chinees had het toestel bij TaoBao besteld en binnen 2 dagen op kantoor.![]()
2012-11-27 14:50:56 New
2012-11-27 14:51:04 First Paid
Geen updates.![]()
Oke, wel even bestellen sowieso dus. Dank je. Is het proberen waard!quote:Op woensdag 5 december 2012 06:47 schreef pinibo het volgende:
[..]
Ik heb ook een Jiayu G3 mee laten nemen door een collega. Ik heb wel een lokale Chinees het toestel online laten bestellen. Ze zijn niet in de winkels te koop. De Chinees had het toestel bij TaoBao besteld en binnen 2 dagen op kantoor.![]()
Waar is ie nog op voorraad? Lightake en Pandawill uitverkocht zie ik, ik kom niet verder dan Banggood.com die ze op voorraad hebben, maar daar zijn ze wel 218$.![]()
Lightake en pandawill hebben zelfs nog nooit voorraad gehad. Maar kijk even in het document met de lijst met taobao en aliexpress sellers uit de eerste post, daar staan een aantal tips waar je kan kopen. Zelf heb ik 'm via MisterTao besteld (die heeft 'm dan weer vanaf TaoBao).quote:Op woensdag 5 december 2012 10:23 schreef Majkool het volgende:
Waar is ie nog op voorraad? Lightake en Pandawill uitverkocht zie ik, ik kom niet verder dan Banggood.com die ze op voorraad hebben, maar daar zijn ze wel 218$.MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Dit document dus:
https://docs.google.com/s(...)mxkRzFPQ2xPTXc#gid=0
Qua MisterTao was het de laatste weken ook een beetje geluk hebben.. Bij de seller waar ik uiteindelijk beet had kreeg Fastfox, die 1 dag later daar besteld had, bijvoorbeeld alweer een refund.
Als je een message naar MisterTao stuurt over waar er voorraad is krijg je wel suggesties. Dat is dan nog steeds geen garantie, maar à la.
Mixeshop was (vorige week tenminste nog) wel een zekerheidje qua voorraad, maar dan betaal je ook 2, mss 3 tientjes meer.![]()
Kun jij Playstore gebruiken met 4.1.2? Ik kan niets downloaden, alles moet buiten playstore om.quote:![]()
Sinds de laatste update moet ik zeggen dat het batterijverbruik inderdaad verbeterd lijkt te zijn. Ik heb gisterenavond de accu volledig opgeladen en nu is het ruim 13 uur later en nog 92% over. De rest van de stats:
Mobiel standby: 26%
WiFi: 26%
Telefoon inactief: 26%
Android systeem: 23%
Vooral dat laatste is opvallend, want Android leek eerst ruim 60% van de batterij op te snoepen. Ik laat het voorlopig zo draaien, eens zien hoe ver die gaat komen op deze lading!MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Is dat de 4.1.2 bèta die je draait of die andere gebaseerd op 4.0?quote:Op woensdag 5 december 2012 11:16 schreef ikbenik het volgende:
Sinds de laatste update moet ik zeggen dat het batterijverbruik inderdaad verbeterd lijkt te zijn. Ik heb gisterenavond de accu volledig opgeladen en nu is het ruim 13 uur later en nog 92% over. De rest van de stats:
Vooral dat laatste is opvallend, want Android leek eerst ruim 60% van de batterij op te snoepen. Ik laat het voorlopig zo draaien, eens zien hoe ver die gaat komen op deze lading!Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!![]()
Ik draai de 4 december update van JiaYu zelf, dat is nog steeds versie 4.0.4.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:20 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is dat de 4.1.2 bèta die je draait of die andere gebaseerd op 4.0?MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Voor degene die nog interesse hebben, ik kreeg zojuist een berichtje van MisterTao. Er is weer een seller die de G3 op voorraad schijnt te hebben.Waarom ze me een mailtje sturen, weet ik niet (ik heb m'n toestel al van ze binnen gekregen en heb verder niet meer om voorraden gevraagd), maar het is misschien wel een tip voor wie het toestel nog wilt kopen!quote:Dear friend sorry to bother you. this link below is the only seller whom has brand new G3 in stock.MisterTao.com - recommender: DutchJohan![]()
Bij mij gaat het verbruik van 't Android systeem van 68% (voor de update) naar 83% na de update. Iemand een idee hoe dat kan?quote:Op woensdag 5 december 2012 11:16 schreef ikbenik het volgende:
Vooral dat laatste is opvallend, want Android leek eerst ruim 60% van de batterij op te snoepen. Ik laat het voorlopig zo draaien, eens zien hoe ver die gaat komen op deze lading!![]()
Ik kreeg em ook.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:44 schreef ikbenik het volgende:
Voor degene die nog interesse hebben, ik kreeg zojuist een berichtje van MisterTao. Er is weer een seller die de G3 op voorraad schijnt te hebben.
[..]
Waarom ze me een mailtje sturen, weet ik niet (ik heb m'n toestel al van ze binnen gekregen en heb verder niet meer om voorraden gevraagd), maar het is misschien wel een tip voor wie het toestel nog wilt kopen!
Dus als ze die naar heel veel mensen gestuurd hebben zal de voorraad daar nu ook wel weer rap gaan..![]()
Ik heb nu ook de laatste update (G3-20121129-082828) van Jiayu erop gezet. Nu krijg ik CWM er echter niet meer op![]()
![]()
Je had de update script moeten aanpassen zodat het CWM niet zou deleten.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:38 schreef groninge01 het volgende:
Ik heb nu ook de laatste update (G3-20121129-082828) van Jiayu erop gezet. Nu krijg ik CWM er echter niet meer op![]()
Dat had je gezegd inderdaad. Niet meer aangedacht. Maar waarom kan je CWM er dan niet nog een keer overheen zetten? Die werkt alleen als je de stock rom (die van 20121010) erop hebt staan?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:46 schreef Creqaw het volgende:
[..]
Je had de update script moeten aanpassen zodat het CWM niet zou deleten.![]()
Rooten en via de mobile uncle tools er weer op flashen zou moeten werken.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:59 schreef groninge01 het volgende:
[..]
Dat had je gezegd inderdaad. Niet meer aangedacht. Maar waarom kan je CWM er dan niet nog een keer overheen zetten? Die werkt alleen als je de stock rom (die van 20121010) erop hebt staan?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Dan blijft ie hangen in t boot logo schermquote:Op woensdag 5 december 2012 15:00 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Rooten en via de mobile uncle tools er weer op flashen zou moeten werken.![]()
Die update wijzigt zeker wat in de regions waar cwm naar toe wordt geschreven door sp flash.![]()
Echt geen idee waarom het niet werkt. Flashen zou als het goed is niets moeten doen met de preloader en dan zou de flash tool moeten werken.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:59 schreef groninge01 het volgende:
[..]
Dat had je gezegd inderdaad. Niet meer aangedacht. Maar waarom kan je CWM er dan niet nog een keer overheen zetten? Die werkt alleen als je de stock rom (die van 20121010) erop hebt staan?![]()
Kom steeds in de stock recovery terecht die ook niks doet (android mannetje op ze rug met een rood driehoekje + uitroepteken.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:10 schreef Creqaw het volgende:
[..]
Echt geen idee waarom het niet werkt. Flashen zou als het goed is niets moeten doen met de preloader en dan zou de flash tool moeten werken.Full wipe deed bij mij niks. Telefoon bleef toen ook in een boot loop hangenquote:Op woensdag 5 december 2012 15:17 schreef Vetnek het volgende:
Later nog maar eens proberen met een full wipe.![]()
Jippie Jelly Bean komt er aan:
http://www.gizchina.com/2012/12/04/updates-coming-to-jiayu-g3-g2s-jiayu-g4-mt6589-quad-core-confirmed/
Ook mijn telefoon van volgend jaar komt eraan.... De G4... Al mag dat van mij nog wel even duren want ben erg blij met de G3
Eigenlijk wisten we dat al maar jiayu heeft het dus officieel ook bekend gemaakt begrijp ik nu uit het nieuws bericht![]()
Iemand enig idee wat betreft autohouders voor de G3? Ik heb nu een brodit-houder in mijn auto maar hier is uiteraard geen jiayu g3 variant van te krijgen..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: