abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119867624
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
pi_119867640
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Heb ik al ergens in dit topic antwoord op gegeven. Je moet het niet definiëren als schuld.... Het is eerder leren van het verleden.
Jij stelde 'nog steeds' niet geleerd, dus kennelijk deden ze volgens jou al iets fout, verder is het natuurlijk belachelijk dat je stelt dat Netanyahu alle Joden vertegenwoordigt :') :').
pi_119867665
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij stelde 'nog steeds' niet geleerd, dus kennelijk deden ze volgens jou al iets fout, verder is het natuurlijk belachelijk dat je stelt dat Netanyahu alle Joden vertegenwoordigt :') :').
Dat is de draai die jij er aan geeft. Lees eens de post rustig door en reageer dan nogmaals.
pi_119867677
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is de draai die jij er aan geeft. Lees eens de post rustig door en reageer dan nogmaals.
Ik zal het nog maar eens herhalen, wat hebben de Joden volgens jou 'nog steeds' niet geleerd, ik draai niets zo stel jij het maat ;) ;).
  maandag 3 december 2012 @ 03:21:39 #5
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119867685
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Alle Joden zijn verantwoordelijk?
Ik zei dat Israël verantwoordelijk is.
Maar de Joden zullen er op aangekeken worden, omdat mensen nou eenmaal het onderscheid niet kunnen maken. Maar de Israëlische regering, en alleen die, is verantwoordelijk voor die imagoschade!
pi_119867688
Palestina is geen apart land. Wel is het een kolonie dat behoort tot Israël. Daarbij komt dat het autonoom is, maar interne strijd voeren tegen de moederstraat is uit den boze.

Daarom heeft Israël alle recht om binnen te vallen en te bezetten. Dit is binnen het kader van de internationale wetgeving.

Daarbij zit Palestina volop met terroristen en vrouwonderdrukkende radicalen. Er moet daar eens een frisse wind in komen.

Support Israël. Deze strijd heeft niks met ras te maken met het beschermen van landsbelangen, wereldvrede en democratie.
pi_119867702
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik zei dat Israël verantwoordelijk is.
Maar de Joden zullen er op aangekeken worden, omdat mensen nou eenmaal het onderscheid niet kunnen maken. Maar de Israëlische regering, en alleen die, is verantwoordelijk voor die imagoschade!
Maar kan jij het onderscheid maken?
  maandag 3 december 2012 @ 03:25:05 #8
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119867729
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar kan jij het onderscheid maken?
Ja. Ik kan zelfs het onderscheid maken tussen goede Israëliërs en slechte Israëliërs. En ik weet dat er veel mensen in Israël niet eens gelovig zijn, laat staat Jood. Die zijn wel vaak het vriendelijkst, is mijn ervaring.
Afgaande op ontmoetingen in met name Zuid-Amerika.
pi_119867750
Israël heeft gewoon gelijk in deze. Wat begrijp je er niet aan?
  maandag 3 december 2012 @ 03:27:43 #10
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119867770
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:26 schreef Hetkapitaal het volgende:
Israël heeft gewoon gelijk in deze. Wat begrijp je er niet aan?
Dat is jouw mening.
Maar je wilt niet discussiëren, zie ik, dus dit is het einde van mijn discussie met jou.
  maandag 3 december 2012 @ 03:27:56 #11
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867773
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Daar zijn ze in dit tempo zeker mee bezig. De Israëlische overheid handelt namens alle Joden, dus is het niet meer dan logisch dat alle Joden erop worden aangekeken. Het is een volk dat niet geleerd heeft van het verleden. Natuurlijk alweer 65 jaar geleden en waarschijnlijk hebben de Joden het daar liever niet meer over. Terwijl het basale geschiedenis is die ze aan hun kinderen moeten overdragen. Wie weet worden ze ooit verstandig.. Een ding is zeker. Vrede is iets dat het land niet zal kennen. Arabieren en Perzen spuwen al op Joden. Turken schuiven ook al die richting op. Wat is het volgende volk of land dat daarin mee gaat. Het zal mij verwonderen.
Met het verleden bedoel ik dat de Joden niet hebben geleerd van de tijd dat het volk op een dusdanige manier is onderdrukt en vervolgd. Niemand zal de gebeurtenissen van de holocaust zijn vergeten. Je vraagt je af als je de geschiedenis maar enigzins kent, waarom de Joden nu de Palestijnen op deze manier onderdrukken door ze uit hun huizen te verjagen en huizen te gaan bouwen op bezet gebied. Je kunt als tegenreactie verwachten dat de Palestijnen zich verdedigen d.m.v. het afschieten van raketten en dat de buurlanden schuddend toekijken. Het is een gedrocht die de Joden op het moment zelf aan het creëren zijn. Ze gaan door met het zaaien van haat jegens hun eigen bevolking en door het negeren van internationale geluiden en geluiden afkomstig van buurlanden.
  maandag 3 december 2012 @ 03:28:49 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867781
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zal het nog maar eens herhalen, wat hebben de Joden volgens jou 'nog steeds' niet geleerd, ik draai niets zo stel jij het maat ;) ;).
Zie post boven.
pi_119867782
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je gooit er een paar zeer controversiële regels tussendoor, ja dat is leuk op een forum! :W
Jij noemt het controversiël, dat betekent nog niet dat het zo is. :W

Verder wat denk je wel niet dat de bedoeling is van een openbaar forum? :') }:| :N
pi_119867824
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja. Ik kan zelfs het onderscheid maken tussen goede Israëliërs en slechte Israëliërs. En ik weet dat er veel mensen in Israël niet eens gelovig zijn, laat staat Jood. Die zijn wel vaak het vriendelijkst, is mijn ervaring.
Afgaande op ontmoetingen in met name Zuid-Amerika.
Iedereen is gelovig maar dat is een onderwerp voor een ander topic verder raad ik je aan toch wat meer onderscheid te maken want dat bleek niet uit je eerdere reactie.
pi_119867829
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
Maar je wilt niet discussiëren, zie ik, dus dit is het einde van mijn discussie met jou.
Sinds wanneer was het ooit een discussie met jou?

Jij begin direct mij uit te schelden voor een troll.

Maar hierbij toch een poging:

Deze Palestijnse kwestie moet gewoon opgelost worden door de superieure Israëlische strijdkrachten desnoods ondersteund en versterkt door de Nato.

Israel moet die terroristen oppakken en de deelstaat Palestina bevrijden en weer onder Israëlische handen brengen.

Waarom? Omdat het een deelstaat van Israël is die gekaapt werd.
pi_119867837
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Met het verleden bedoel ik dat de Joden niet hebben geleerd van de tijd dat het volk op een dusdanige manier is onderdrukt en vervolgd. Niemand zal de gebeurtenissen van de holocaust zijn vergeten. Je vraagt je af als je de geschiedenis maar enigzins kent, waarom de Joden nu de Palestijnen op deze manier onderdrukken door ze uit hun huizen te verjagen en huizen te gaan bouwen op bezet gebied. Je kunt als tegenreactie verwachten dat de Palestijnen zich verdedigen d.m.v. het afschieten van raketten en dat de buurlanden schuddend toekijken. Het is een gedrocht die de Joden op het moment zelf aan het creëren zijn. Ze gaan door met het zaaien van haat jegens hun eigen bevolking en door het negeren van internationale geluiden en geluiden afkomstig van buurlanden.
Volgens mij hebben de Joden daar zeer goed van geleerd.
Het zijn de Palestijnen echter die wat de Nazi's begonnen probeerden door te zetten.
pi_119867841
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zie post boven.
Zie post boven.
Kijk.
  maandag 3 december 2012 @ 03:36:43 #18
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867879
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zie post boven.
Kijk.
Een hele beschrijving waar je om vroeg. Mooier kan het niet. De waarheid is hard. Vooral als je zionist bent. Ontkennen is lekker makkelijk. De jodenhaat is al groot. Perzen, Turken en Arabieren. Dat is niet mals. Het is de steun van de VS en Europa, maar anders was het een heel ander verhaal.
pi_119867901
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Jij schaart je achter de Palestijnen alleen omdat je zelf Moslim bent en daardoor voel je je een soort van broederschap. Maar dat is best misplaatst want Palestina werd gewoon gekaapt door terroristen onder een valse vlag operatie!
pi_119867933
quote:
6s.gif Op maandag 3 december 2012 03:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een hele beschrijving waar je om vroeg. Mooier kan het niet. De waarheid is hard. Vooral als je zionist bent. Ontkennen is lekker makkelijk. De jodenhaat is al groot. Perzen, Turken en Arabieren. Dat is niet mals. Het is de steun van de VS en Europa, maar anders was het een heel ander verhaal.
Ik dacht dat je toch wel iets had geleerd van bijvoorbeeld de Zesdaagse Oorlog.
Jammer zeg.
  maandag 3 december 2012 @ 03:45:22 #21
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867972
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 03:38 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Jij schaart je achter de Palestijnen alleen omdat je zelf Moslim bent en daardoor voel je je een soort van broederschap. Maar dat is best misplaatst want Palestina werd gewoon gekaapt door terroridten onder een valse vlag operatie!
Hamas is een organisatie die door de recente acties van het bouwen van nederzettingen op bezet grondgebied alleen maar zal groeien. Israël weet dat als het de Palestijnen als tweederangs burgers behandelt, dat een stel mannen met bivakmutsen dan wat primitieve raketten richting Israël schieten. Dat is wat men noemt 'actie-reactie'. Daarnaast zullen de Joden nooit vrede kennen als ze niet in samenspraak met de internationale gemeenschap naar een oplossing zoeken. Dat betekent dat beide partijen moeten geven en nemen. Beide kanten zullen concessies moeten doen. Gebeurt dat niet, dan zullen de zionisten geen vrede kennen.
  maandag 3 december 2012 @ 03:46:49 #22
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867989
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik dacht dat je toch wel iets had geleerd van bijvoorbeeld de Zesdaagse Oorlog.
Jammer zeg.
Probeer wat duidelijker te zijn. Die oorlog is maar een deel van de geschiedenis. De signalen wijzen nu al een heel verkeerde kant op. Je kunt niet blijven hangen in het verleden. Iran is zelfs al bezig met het verrijken van uranium. Daar kun je ogen niet voor sluiten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jellereppe op 03-12-2012 04:03:24 ]
pi_119868011
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Probeer wat duidelijker te zijn.
Ik ben zeer duidelijk :) :). Je hebt niet durven zeggen wat je echt bedoelde, spijtig, ik reageer misschien wel weer wanneer je dat wel doet dus.
pi_119868018
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hamas is een organisatie die door de recente acties van het bouwen van nederzettingen op bezet grondgebied alleen maar zal groeien. Israël weet dat als het de Palestijnen als tweederangs burgers behandelt, dat een stel mannen met bivakmutsen dan wat primitieve raketten richting Israël schieten. Dat is wat men noemt 'actie-reactie'. Daarnaast zullen de Joden nooit vrede kennen als ze niet in samenspraak met de internationale gemeenschap naar een oplossing zoeken. Dat betekent dat beide partijen moeten geven en nemen. Beide kanten zullen concessies moeten doen. Gebeurt dat niet, dan zullen de zionisten geen vrede kennen.
Nou sorry hoor maar dit komt erg sterk over als een bedreiging. Als je voor de Palestijnen bent (die niet oorspronkelijk uit Palestina komen btw) lijkt het erop dat jij ook geen vrede wilt kennen.
pi_119868039
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je spreekt dus onzin.
http://www.haaretz.com/ne(...)f-west-bank-1.251578
  maandag 3 december 2012 @ 03:53:22 #26
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119868041
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:50 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Nou sorry hoor maar dit komt erg sterk over als een bedreiging. Als je voor de Palestijnen bent (die niet oorspronkelijk uit Palestina komen btw) lijkt het erop dat jij ook geen vrede wilt kennen.
Het zijn de feiten en hoe de zaken ervoor staan. Men is daar al 60 jaar mee bezig. Israël heeft nooit vrede gekend sinds WO2. Alleen rustige periodes. Simpel. Ze nemen, maar geven niet. Draag de consequenties van het bezetten van grondgebied en begin niet te schreeuwen als er weer raketten boven je hoofd vliegen.

De post is inderdaad in een hard jasje gegoten, maar daar is het onderwerp ook naar. We hebben het per slot van rekening niet over een vrolijk onderwerp.
pi_119868056
En o Israel bouwt op haar eigen grondgebied, wat is daar mis mee? Palestijnen worden niet als tweederangs behandeld maar de terroristen worden opgepakt. Het is eerder zo dat de Palestijnen zelf boter op het hoofd hebben en elkaar ondedrukken/dwarsbomen. Daarom verkeert dat gebied nog altijd in de Middeleeuwen.

Israel wil gewoon haar eigen land terug. Desnoods dmv geweld tegen die overvallers in de bivakmutsen en met raketten.

Als Israël dat wil kan ze lekker makkelijk heel Palestina platgooien maar waarom zou ze haar eigen grond en burgers willen vernietigen? Daarom doet ze dat niet.
  maandag 3 december 2012 @ 03:56:24 #28
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119868059
quote:
Klopt.
pi_119868071
En bivakmuts dragende idioten met schietwapens moeten wel van straat hoor.
pi_119868111
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:53 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het zijn de feiten en hoe de zaken ervoor staan. Men is daar al 60 jaar mee bezig. Israël heeft nooit vrede gekend sinds WO2. Alleen rustige periodes. Simpel. Ze nemen, maar geven niet. Draag de consequenties van het bezetten van grondgebied en begin niet te schreeuwen als er weer raketten boven je hoofd vliegen.

De post is inderdaad in een hard jasje gegoten, maar daar is het onderwerp ook naar. We hebben het per slot van rekening niet over een vrolijk onderwerp.
Jij zegt hier in principe dat omdat een land geteisterd wordt door terroristische aanvallen dat dat land ongelijk heeft en moet toegeven. En wat dacht je van 9/11 en de Twin Towers? Moest de VS toentertijd ook land afstaan aan Al-Qaeda want anders zouden de raketten hen om de oren vliegen?

Maar misschien moet ik je dit helemaal niet vragen aangezien je Islamitische achtergrond en je vermoedelijke opvattingen omtrent jihad.
  maandag 3 december 2012 @ 04:04:07 #31
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119868128
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik ben zeer duidelijk :) :). Je hebt niet durven zeggen wat je echt bedoelde, spijtig, ik reageer misschien wel weer wanneer je dat wel doet dus.
Klopt. Ik las over de zesdaagse oorlog heen. Het is laat.
pi_119868167
Ben wel blij dat we hier op Fok! nog in conclaaf zijn en we deze problemen binnenkort kunnen oplossen. Vroeger deed men dat in een klein cafe aan de haven, tussen twee biertjes door.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_119868169
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 04:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt. Ik las over de zesdaagse oorlog heen. Het is laat.
Ik ga slapen. Fijne nacht. Shalom en salaam. :W
  maandag 3 december 2012 @ 04:10:20 #34
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119868181
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 04:02 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Jij zegt hier in principe dat omdat een land geteisterd wordt door terroristische aanvallen dat dat land ongelijk heeft en moet toegeven. En wat dacht je van 9/11 en de Twin Towers? Moest de VS toentertijd ook land afstaan aan Al-Qaeda want anders zouden de raketten hen om de oren vliegen?

Maar misschien moet ik je dit helemaal niet vragen aangezien je Islamitische achtergrond en je vermoedelijke opvattingen omtrent jihad.
Dat is een heel ander onderwerp en niet te vergelijken met de Palestijnen. De Palestijnen zijn uit hun huis gejaagd door de Joden en reageren daar op door raketten af te schieten. Een soort van verdediging voor het stukje grond dat ze hebben verloren. Dat zullen ze blijven doen zolang Israël ze uit hun huizen verjaagd en nederzettingen bouwt op bezet grondgebied. Je kunt ze terroristen noemen, maar ook de benaming geven dat het mensen zijn die met hun leven vechten voor een staat. Tuurlijk vallen daar doden bij, maar dat is te verwaarlozen. Palestijnen verliezen veel meer man in de strijd, maar zijn desalniettemin door de jaren heen blijven vechten. Dat is pure wilskracht en het najagen van een staat.
  maandag 3 december 2012 @ 04:10:46 #35
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119868186
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 04:09 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Ik ga slapen. Fijne nacht. Shalom en salaam. :W
Welterusten, jongen. :W
  maandag 3 december 2012 @ 04:11:46 #36
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119868196
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 04:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben wel blij dat we hier op Fok! nog in conclaaf zijn en we deze problemen binnenkort kunnen oplossen. Vroeger deed men dat in een klein cafe aan de haven, tussen twee biertjes door.
Meestal reageer ik niet eens in deze reeks. Bejegen mensen liever vriendelijk in plaats van in zo'n beladen onderwerp. Vereist toch een hele omslag qua posten als je voornamelijk in ONZ, KLB en SES post.
pi_119868245
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 04:11 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Meestal reageer ik niet eens in deze reeks. Bejegen mensen liever vriendelijk in plaats van in zo'n beladen onderwerp. Vereist toch een hele omslag qua posten als je voornamelijk in ONZ, KLB en SES post.
Vroeger was het hier ook veel drukker, heb ik 't gevoel. Misschien is heel Fok! aan het leeglopen maar er wordt meestal toch maar door 4/5 mensen gepost, dus discussies van meerdere topics zijn gewoon tafeltenniswedstrijden.
  maandag 3 december 2012 @ 04:18:01 #38
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119868269
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 04:15 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Vroeger was het hier ook veel drukker, heb ik 't gevoel. Misschien is heel Fok! aan het leeglopen maar er wordt meestal toch maar door 4/5 mensen gepost, dus discussies van meerdere topics zijn gewoon tafeltenniswedstrijden.
Het is een beladen onderwerp waar je snel genoeg van krijgt. Je moet mensen als mensen zien en niet in hokjes gaan plaatsen zoals we in dit topic doen. Helaas is het echt verschrikkelijk wat daar gebeurt. Voor beide volken.
pi_119868329
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 04:18 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is een beladen onderwerp waar je snel genoeg van krijgt. Je moet mensen als mensen zien en niet in hokjes gaan plaatsen zoals we in dit topic doen. Helaas is het echt verschrikkelijk wat daar gebeurt. Voor beide volken.
Dat is bij elk conflict zo. Alleen belicht dit conflict bij uitstek de zinloosheid van de discussie. Typisch kip of 't ei, en daarmee onmogelijk.
  maandag 3 december 2012 @ 04:27:22 #40
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119868344
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 04:25 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is bij elk conflict zo. Alleen belicht dit conflict bij uitstek de zinloosheid van de discussie. Typisch kip of 't ei, en daarmee onmogelijk.
Dat is precies de reden dat ik hier niet meer ga posten.
  maandag 3 december 2012 @ 09:41:40 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_119870591
IslamicAppeal twitterde op maandag 03-12-2012 om 02:44:10 Benefiet voor Gaza is tot zijn einde gekomen! Eindstand ruim 33.000 euro! Dank aan alle donateurs! http://t.co/2EsLUDKu http://t.co/uZdvWXrL reageer retweet
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_119870786
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 04:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is precies de reden dat ik hier niet meer ga posten.
De reden is dat je je ware aard hebt laten zien.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:41 schreef Perrin het volgende:
IslamicAppeal twitterde op maandag 03-12-2012 om 02:44:10 Benefiet voor Gaza is tot zijn einde gekomen! Eindstand ruim 33.000 euro! Dank aan alle donateurs! http://t.co/2EsLUDKu http://t.co/uZdvWXrL reageer retweet
Dus niet eens elke moslim heeft een euro gestort.
  maandag 3 december 2012 @ 09:54:16 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_119870890
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:49 schreef DeParo het volgende:

Beetje teleurstellend idd, voor een zaak waarvan velen zeggen dat het zo aan hun hart gaat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_119871609
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Beetje teleurstellend idd, voor een zaak waarvan velen zeggen dat het zo aan hun hart gaat.
Want er zijn geen andere goede doelen die voor Gaza/Palestina inzamelen ^O^ .
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  maandag 3 december 2012 @ 10:27:10 #45
382913 mahmoud030
korsp mariniers!!
pi_119871673
quote:

[..]

[..]

nee ik niet nee
  maandag 3 december 2012 @ 10:34:27 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_119871852
Ik denk dat Bibi met dit voornemen om meer nederzettingen te bouwen een aanval van Hamas wil uitlokken, waardoor hij weer kan zeggen: "Zie, ze houden zich niet aan het 'staakt-het-vuren' dus wij mogen ze weer platbombarderen cq. binnenvallen".

Beetje doorzichtig als je het mij vraagt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 3 december 2012 @ 10:44:26 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_119872166
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:34 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat Bibi met dit voornemen om meer nederzettingen te bouwen een aanval van Hamas wil uitlokken, waardoor hij weer kan zeggen: "Zie, ze houden zich niet aan het 'staakt-het-vuren' dus wij mogen ze weer platbombarderen cq. binnenvallen".

Beetje doorzichtig als je het mij vraagt.
Welnee, dit is gewoon een annexatie van grondgebied wat men toch nooit ging prijsgeven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 3 december 2012 @ 10:47:16 #48
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_119872264
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Welnee, dit is gewoon een annexatie van grondgebied wat men toch nooit ging prijsgeven.
Als ik het goed begrijp wordt een 2-staten oplossing zo goed als onmogelijk als men deze bouw doorzet, omdat met deze bouw het noorden en het zuiden van de Westelijke Jordaanoever gescheiden worden. Hierdoor creëert Israël de facto 3 aparte Palestijnse gebieden waar er nu 2 zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 3 december 2012 @ 11:25:48 #49
56749 BlaZ
pi_119873568
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp wordt een 2-staten oplossing zo goed als onmogelijk als men deze bouw doorzet, omdat met deze bouw het noorden en het zuiden van de Westelijke Jordaanoever gescheiden worden. Hierdoor creëert Israël de facto 3 aparte Palestijnse gebieden waar er nu 2 zijn.
Net of een 2 staten oplossing nu wel mogelijk is met de apart liggende Gaza street en West Bank.
Sowieso zal Israel de controle over grote stukken van de West-Bank nooit prijsgeven.
pi_119876237
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nouja, nu is het ook al erg lastig om een levensvatbare staat te krijgen die uit twee gebieden bestaat, met een vijandig gebied ertussen. Denk ook niet dat ze even vriendelijk een corridor zullen maken van de Westelijke Jordaanoever naar de Gazastrook.
..non est vivere sed valere vita est ..
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 12:55:18 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119876434
ja dat maakt het allemaal een beetje lastig idd, Israel zal Eilat niet op willen geven iig want dan zijn ze afhankelijk van het Suezkanaal en de Egyptenaren

edit:al zou je daar natuurlijk een Gibraltar'achtige oplossing van kunnen maken maar dat is nog steeds niet erg handig

makkelijkste zou zijn als de Westbank terug naar Jordanie en de Gazastrook terug naar Egypte gingen maar dat zit er nu ook niet meer in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119877184
quote:
Groot-Brittannië en Frankrijk roepen de Israëlische ambassadeur in hun land op het matje. De landen zullen tijdens de gesprekken met de ambassadeurs duidelijk maken dat ze het niet eens zijn met het besluit van Israël om 3000 huizen te bouwen in Oost-Jeruzalem en op de Westelijke Jordaanoever.

Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken in Londen vormt de bouw van de huizen een bedreiging voor een tweestatenoplossing. Groot-Brittannië heeft de Israëlische regering opgeroepen het besluit terug te draaien, staat in een verklaring.

Ook andere Europese landen hebben zorgen geuit over het besluit van Israël. VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon zei gisteren dat hij bezorgd en teleurgesteld is. Als de Israëlische bouwplannen doorgaan, dan is dat vrijwel zeker de nekslag voor het vredesproces, waarschuwde Ban.
En Nederland doet er weer het zwijgen toe, waarschijnlijk aangezien 'kritiek op Israël het vredesproces kan verstoren' :')

Conclusie: Het Midden-Oosten beleid van dit kabinet is exact hetzelfde als dat van Rutte 1.
pi_119878314
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:21 schreef Breekfast het volgende:

[..]

En Nederland doet er weer het zwijgen toe, waarschijnlijk aangezien 'kritiek op Israël het vredesproces kan verstoren' :')

Conclusie: Het Midden-Oosten beleid van dit kabinet is exact hetzelfde als dat van Rutte 1.
Was wel te verwachten. Die reageren vast wel meer op het moment dat de Pallies op deze actie van Israël reageren. Standaard verhaal al jaren.

Dat Israël stelselmatig eigenlijk ieder levensvatbare optie om zeep helpen voor een twee staten oplossing is nog nooit afgestraft.
  maandag 3 december 2012 @ 14:00:17 #54
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119878559
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 23:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei geen relevante waarde want bullshit haha maar dat zal jij gehersenspoeld dat je bent toch niet snel begrijpen.
De Egyptische POW die vermoord zijn door Israel is zeker geen bullshit.

Learn history, boy.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 3 december 2012 @ 14:13:12 #55
56749 BlaZ
pi_119878974
quote:
99s.gif Op maandag 3 december 2012 12:48 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Nouja, nu is het ook al erg lastig om een levensvatbare staat te krijgen die uit twee gebieden bestaat, met een vijandig gebied ertussen. Denk ook niet dat ze even vriendelijk een corridor zullen maken van de Westelijke Jordaanoever naar de Gazastrook.
Zelfs de Westelijke Jordaanoever is geen aaneengesloten gebied. In Oost-Jeruzalem wonen 300.000 Israelis.

maandag 3 december 2012 @ 14:14:46 #56
137562 rakotto
pi_119879027
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:55 schreef sp3c het volgende:
ja dat maakt het allemaal een beetje lastig idd, Israel zal Eilat niet op willen geven iig want dan zijn ze afhankelijk van het Suezkanaal en de Egyptenaren

edit:al zou je daar natuurlijk een Gibraltar'achtige oplossing van kunnen maken maar dat is nog steeds niet erg handig

makkelijkste zou zijn als de Westbank terug naar Jordanie en de Gazastrook terug naar Egypte gingen maar dat zit er nu ook niet meer in
Of Eilat terug naar Egypte. :P
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 14:18:05 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119879152
kan ook maar maar het kostte ze al moeite zat om de Sinai terug te krijgen ... Eilat lijkt me een wat grotere kluif en Israel gaat het niet afstaan

laten we wel een beetje reeel blijven
pi_119879229
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:14 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nee joh gek! Laat ze die stink Russen daar houden. We hebben er al genoeg... :D
  maandag 3 december 2012 @ 14:20:33 #59
56749 BlaZ
pi_119879239
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:14 schreef rakotto het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft Israel een grote fout gemaakt door de Sinai terug te geven aan Egypte.
pi_119879322
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft Israel een grote fout gemaakt door de Sinai terug te geven aan Egypte.
Vind ik ook.
Straks moet het Egyptische leger eerst de hele Sinai doorcrossen voordat ze Israel kunnen aanvallen..... :'(
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 14:23:56 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119879365
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

lolnee
  maandag 3 december 2012 @ 14:25:09 #62
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119879405
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:22 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Vind ik ook.
Straks moet het Egyptische leger eerst de hele Sinai doorcrossen voordat ze Israel kunnen aanvallen..... :'(
't Is wat
pi_119879546
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 14:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

't Is wat
200 kilometers is niet niks nee :+
  maandag 3 december 2012 @ 14:35:22 #64
104871 remlof
Europees federalist
pi_119879762
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:29 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

200 kilometers is niet niks nee :+
Doe je lopend door het zand een dag of 40 over, schijnt :P
  maandag 3 december 2012 @ 14:39:46 #65
137562 rakotto
pi_119879924
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:20 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Nee joh gek! Laat ze die stink Russen daar houden. We hebben er al genoeg... :D
Nu je het zo zegt... :D
pi_119880411
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 14:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Doe je lopend door het zand een dag of 40 over, schijnt :P
De Kinderen van Israël deden er 40 jaar over, schijnt... :D
  maandag 3 december 2012 @ 14:55:53 #67
104871 remlof
Europees federalist
pi_119880496
Oh ja jaren. Dat heb ik altijd al ongeloofwaardig gevonden :')
pi_119881197
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:00 schreef rakotto het volgende:

[..]

De Egyptische POW die vermoord zijn door Israel is zeker geen bullshit.

Learn history, boy.
Dikke bullshit ik zal het voor je herhalen dus dikke bullshit dan weet je het.
  maandag 3 december 2012 @ 15:16:31 #69
137562 rakotto
pi_119881266
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dikke bullshit ik zal het voor je herhalen dus dikke bullshit dan weet je het.
De waarheid is hard, zegt men. :W

Het Israelische leger is barbaars. Barbaren zijn het.

Egyptische POW zijn geen bullshit.
pi_119881800
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:16 schreef rakotto het volgende:

[..]

De waarheid is hard, zegt men. :W

Het Israelische leger is barbaars. Barbaren zijn het.

Egyptische POW zijn geen bullshit.
  maandag 3 december 2012 @ 15:33:43 #71
56749 BlaZ
pi_119881873
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

lolnee
Een buffergebied waar olie ligt.
pi_119881894

maandag 3 december 2012 @ 15:43:00 #73
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119882209
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gaat ie weer met z'n IDF-propaganda. Ik zie de propalestina hier ook niet de hamasstrijders en/of terroristen de hemel in prijzen...
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  maandag 3 december 2012 @ 15:59:57 #74
137562 rakotto
pi_119882837
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mja, als je het ermee eens bent om POW gevangen te executeren, dan vind je hen inderdaad niet barbaars.

En dan heeft ie het over mij dat ik gehersenspoeld ben... Jeetje zeg, kijk eens naar jezelf. Ik kom met historische feiten en jij komt alleen maar met zulke dingen. Jammer.
pi_119882898
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:59 schreef rakotto het volgende:

[..]

Mja, als je het ermee eens bent om POW gevangen te executeren, dan vind je hen inderdaad niet barbaars.

En dan heeft ie het over mij dat ik gehersenspoeld ben... Jeetje zeg, kijk eens naar jezelf. Ik kom met historische feiten en jij komt alleen maar met zulke dingen. Jammer.
Jij bent nog niet met historische feiten gekomen.

maandag 3 december 2012 @ 16:10:11 #76
137562 rakotto
pi_119883181
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij bent nog niet met historische feiten gekomen.

[ afbeelding ]
Oh jawel. Egyptische POW die gexecuteerd zijn. Linkjes heb ik al gepost, maar ja, die waren niet relevant volgens jou. :')
pi_119883242
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:10 schreef rakotto het volgende:

[..]

Oh jawel. Egyptische POW die gexecuteerd zijn. Linkjes heb ik al gepost, maar ja, die waren niet relevant volgens jou. :')
Ik zie geen enkele vorm van bewijs daar. Ik zag een filmpje, en daar was niet eens op te herkennen wie wie was, de eerste foto bij de eerste link waren niet eens Egyptische POWS maar Israëlische POWS. Dus als je denkt dat je gelijk hebt doe dan wat eens aan je argumenten en bewijzen. Tot dusverre heb je niet erg veel laten zien.
  maandag 3 december 2012 @ 16:12:36 #78
137562 rakotto
pi_119883263
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele vorm van bewijs daar. Ik zag een filmpje, en daar was niet eens op te herkennen wie wie was, de eerste foto bij de eerste link waren niet eens Egyptische POWS maar Israëlische POWS. Dus als je denkt dat je gelijk hebt doe dan wat eens aan je argumenten en bewijzen. Tot dusverre heb je niet erg veel laten zien.
Ik doelde dan ook niet op 1 post. Ik doelde op de hele website.
pi_119883303
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:12 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik doelde dan ook niet op 1 post. Ik doelde op de hele website.
Zoals ik al zei staat daar geen enkele vorm van bewijs.
Egyptenaren vonden botten in de woestijn, en al zouden die van Egyptische soldaten zijn, wat zegt dat.
  maandag 3 december 2012 @ 16:15:15 #80
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119883360
Even een vraag aan deparo: Heb je weleens de documentaire gezien en wat vond je daarvan? Graag niet weer de reactie: ik kan er ook een maken met 5 broken busses.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  maandag 3 december 2012 @ 16:16:15 #81
137562 rakotto
pi_119883403
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei staat daar geen enkele vorm van bewijs.
Egyptenaren vonden botten in de woestijn, en al zouden die van Egyptische soldaten zijn, wat zegt dat.
Ah, wat jij dus zegt is dat het Sinaiwood is. :W

Laat maar, eenmaal gehersenspoeld is altijd gehersenspoeld.
pi_119883528
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:16 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ah, wat jij dus zegt is dat het Sinaiwood is. :W

Laat maar, eenmaal gehersenspoeld is altijd gehersenspoeld.
Draag maar een voorbeeld aan wat voor jou toch oh zo sluitend bewijs is, want ik zie het niet, maar laat maar eens zien.
  maandag 3 december 2012 @ 16:21:58 #83
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119883622
quote:

[..]

[..]

Dat is de ware aard die jij wilt zien. De reden dat ik hier niet meer hoef te posten is omdat het zinloos is. Het is een feit dat de Joden en Palestijnen nog jaren in deze situatie zullen zitten. Hier met jou over bakkeleien is verspilling van mijn tijd.
pi_119883687
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:21 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is de ware aard die jij wilt zien.
Ik ben niet degene die alle Joden over dezelfde kam scheert.
Jij wel Jelle jij wel en dat weet je best dus.
  maandag 3 december 2012 @ 16:25:18 #85
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119883758
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die alle Joden over dezelfde kam scheert.
Jij wel Jelle jij wel en dat weet je best dus.
Klopt. Pak een lolly, kindje.
pi_119883820
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt.
I rest my case.

quote:
Pak een lolly, kindje.
Niet voor jou :') :').
  maandag 3 december 2012 @ 16:27:06 #87
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119883855
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

I rest my case.

[..]

Niet voor jou :') :').
Inderdaad. Het is geen beginnen aan met jou. Ik heb gisteren al mijn standpunt duidelijk gemaakt. We blijven niet bezig.
pi_119883875
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is geen beginnen aan met jou.
Toch maar weer reageren?
pi_119884182
Bite your tongues, altijd maar dat op de persoon gespeel.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119884748
Palestijns feestje van korte duur

Het feestje is alweer voorbij. Slechts de vlaggen en het verlaten podium in het centrum van Ramallah herinneren aan de avond ervoor, toen de Verenigde Naties (VN) impliciet een Palestijnse staat erkenden. Hoewel er van een ’historische’ stap wordt gesproken, is alles gewoon bij hetzelfde gebleven.

Israëlische soldaten bemannen nog steeds de controlepost naar de Palestijnse stad op de Westoever. Er komt geen Palestijnse beambte aan te pas om ’Palestina’ binnen te komen. De VN-resolutie heeft vooral symbolische waarde, beseffen ook de inwoners van Ramallah.

„Het is aardig, maar de grote vraag is wat er nu gebeurt”, zegt Mahmoud Ahmed.

„Dit is slechts een eerste stap.” De 27-jarige Ahmed feestte tot in de vroege uurtjes, maar hij weet ook dat er nog een lange weg te gaan is voordat er echt sprake kan zijn van een onafhankelijke Palestijnse staat.

Stappen

Dat blijkt ook uit de Israëlische reactie. Die gaf gisteren na de stemming haar goedkeuring aan de bouw van drieduizend nieuwe woningen in Oost-Jeruzalem en op de Westoever. Deze gebieden worden nu, samen met de Gazastrook, door de VN impliciet als een Palestijnse staat erkend. Israel beraadt zich bovendien nog op verdere stappen.

Ahmed maakt zich echter geen zorgen over de toorn van Israël, dat onder meer gedreigd heeft de Palestijnen financieel te straffen voor hun gang naar de VN. „De 138 landen die ons in de VN gesteund hebben, zullen ons met geld te hulp komen.” Hij vindt dat zijn land nu naar het Internationaal Strafhof moet stappen om Israël aan te pakken, onder meer vanwege de nederzettingenpolitiek. Ahmed: „Elke crimineel moet bestraft worden.”

Er zitten echter nog heel wat haken en ogen aan een gang naar het Strafhof. Niet in de laatste plaats riskeren de Palestijnen zelf aangepakt te worden wegens terreuraanslagen en raketbeschietingen op de Israëlische bevolking. Volgens de 41-jarige Abdallah heeft het sowieso geen zin om naar het Strafhof te stappen. „De internationale gemeenschap zal nooit actie ondernemen tegen Israël.”

Israël heeft echter de steun van een groot deel van de wereld verloren. Het leidde een bittere nederlaag in de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Slechts negen landen stemden tegen het verhogen van de Palestijnse status naar ’waarnemerstaat’.

Naast Israël, de VS, Canada en Tsjechië waren dit landen waar veel Israëli’s zelfs nog nooit van hadden gehoord: Micronesië, Nauru, Palau, Panama en de Marshall Eilanden.

Een klap in het gezicht van Israël is dat veel Europese landen – zoals Frankrijk, Zwitserland, Noorwegen en Spanje – het Palestijnse voorstel steunden, of zich van stemming onthielden, zoals Nederland, Duitsland en Engeland. De Palestijnse Alaa Mansour verwijt ons land dat. „Wat hebben wij Nederland ooit misdaan?” vraagt de 23-jarige Mansour enigszins verongelijkt, terwijl hij voor 60 cent Palestijnse vlaggen schildert op kindergezichten.

Hij glimlacht echter van oor tot oor als hij over de avond ervoor praat. Ik ben dolgelukkig. Gisteren woonden we nog in de bezette gebieden, vandaag wonen we in bezet Palestina. Hoewel hij meent dat de Palestijnen recht hebben op het hele stuk land tussen de Middellandse Zee en Jordanië, zegt hij nu genoegen te nemen met een Palestijnse staat binnen de grenzen van vóór 1967. Maar dan wil ik wel samen met Israël in vrede leven. Probleem is dat zij dat niet willen.

Bouw nieuwe nederzettingen wekt woede VS en Europa

Israël slaat terug

Israël heeft zich de woede van de Verenigde Staten en de rest van de wereld op de hals gehaald met de aankondiging van de bouw van 3000 nieuwe woningen in een stuk bezet gebied nabij Jeruzalem die een eventuele toekomstige Palestijnse staat schier onmogelijk maakt.

De stap is een reactie op de impliciete erkenning van een Palestijnse staat door de Verenigde Naties. Daarnaast overweegt Israël nog meer maatregelen te treffen. Een daarvan werd gisteren al aangekondigd: Israël zal deze maand geen belastingen uitkeren die het namens de Palestijnen int.

Dit geld, zo’n 100 miljoen euro, wordt gebruikt om een schuld af te lossen die de Palestijnen hebben bij een Israëlische elektriciteitsmaatschappij. Een hoge Palestijnse functionaris sprak gisteren van ’diefstal’.

De Israëlische regering bracht de Verenigde Staten, een van de weinige landen die Israël in de VN steunden, slechts enkele uren van tevoren op de hoogte van de omstreden bouwplannen in het gebied op de Westoever, die Israël in 1967 veroverde.

Vertrouwen

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Hillary Clinton, noemde de stap een tegenslag voor eventuele vredesonderhandelingen. Haar Britse collega Hague zei ’extreem bezorgd’ te zijn en te vrezen dat de bouw het internationale vertrouwen in de wil van Israël om vrede te sluiten met de Palestijnen ondermijnt.

Er wordt in Israël al langer gesproken om het gebied tussen Jeruzalem en de Joodse nederzetting Ma’aleh Adumim, E1 genaamd, vol te bouwen. Maar mede vanwege Amerikaanse druk is dit tot dusver nooit gebeurd.

Met de bouw zou de bezette Westoever in tweeën worden gesplitst en de steden Ramallah en Bethlehem van Jeruzalem worden afgesneden. Dit zou een levensvatbare Palestijnse staat in de weg staan. De Palestijnen zien bovendien Oost-Jeruzalem als de toekomstige hoofdstad van zo’n staat.

Het is echter niet zo dat er al op korte termijn met de bouw wordt begonnen. Tot dusver is deze alleen goedgekeurd. Het is goed mogelijk dat Israël pas werkelijk besluit tot de bouw als de Palestijnen naar het Internationaal Strafhof stappen om de Israëlische praktijken aan de kaak te stellen. De Palestijnen kunnen dit omdat zij sinds vorige week de status van ’waarnemerstaat’ ’hebben.

bron
pi_119887217
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:21 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Je bent te snel met je oordeel
quote:
Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken zal in een kennismakingsgesprek met de nieuwe Israëlische ambassadeur het Nederlandse standpunt over de bouw van 3000 huizen in de Palestijnse Gebieden nogmaals duidelijk maken.

Gisteren riep Nederland Israël op om af te zien van de bouw. Die ondermijnt de levensvatbaarheid van een Palestijnse staat en van de tweestatenoplossing, stelt Buitenlandse Zaken. Oost-Jeruzalem wordt door de bouw geïsoleerd van de rest van de Palestijnse Gebieden.

De Nederlands ambassadeur in Israël heeft het Nederlandse standpunt aan de Israëlische premier overgebracht.
http://nos.nl/artikel/447(...)over-aan-israel.html
pleased to meet you
pi_119887247
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4315044,00.html

quote:
Politicians: Netanyahu endangers Israel
Opposition members blast government's decision to build 3,000 housing units in area E1. 'World is losing patience with Netanyahu's irresponsible policy,' Ben-Eliezer says. Yishai: It is our obligation to build in Jerusalem

Leading Israeli politicians have leveled harsh criticism at government's decision to approve the construction of thousands of housing units in the territories, a move that has sparked a major diplomatic crisis with several European countries.

"A leader must bring the world closer to us, but (Prime Minister Benjamin) Netanyahu is distancing the world. This must stop," Hat'nua chairwoman Tzipi Livni said.

"The Netanyahu government is endangering Israel. The decision to build (in the territories) isolates Israel and invites international pressure. In one month of perilous conduct, Netanyahu established a Hamas state in Gaza and a Palestinian state in the UN," she said.

Minister Gilad Erdan, from the ruling Likud party, defended the government's decision. "Why are you all so shocked? In which country was the first arrest warrant for an Israeli politician issued? In Britain, after Operation Cast Lead, an arrest warrant was issued for Livni."

Erdan attacked the opposition members, saying "you are holding the prime minister responsible for the fact that there are not negotiations and no peace, despite the fact that (Palestinian President Mahmoud) Abbas does not condemn the rocket fire on Israeli citizens and dedicates a new square named after shahids who murdered women and children here every week. Despite all this, to you he is still a partner. And then you are still surprised when the European nations do not vote with us?"

Habayit Hayehudi chairman Naftali Bennett also addressed the European measures against Netanyahu's decision to expand settlement building. "To get out of this diplomatic avalanche Netanyahu must state clearly whether he supports or opposes a Palestinian state. If his position is not known, the world will never be able to accept it."

Labor Knesset Member Binyamin Ben-Eliezer said, "The world is losing its patience with Netanyahu's irresponsible policy. The decision to build 3,000 housing units in Jerusalem came at the worst time and will contribute nothing to Israel's interests."

Interior Minister Eli Yishai backed the decision to build in the so-called "E1" zone east of Jerusalem. "Israeli governments have always built in Jerusalem and in all other areas that are important, both diplomatically and from a security standpoint. We don’t have a right to build in Jerusalem, we have an obligation to build there."
Was Sharon nou maar gewoon weer terug in de politiek :( :(.
Ik hoop dat Ohlmert toch nog een poging gaat wagen.
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 18:13:31 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119888032
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Een buffergebied waar olie ligt.
en een oever van de meest drukbevaren waterweg ter wereld

ik zeg ook niet dat het geen nuttig stukje land is maar de vrede met Egypte heeft ze een stuk meer opgeleverd in die jaren dan de Sinai zou hebben gedaan

bovendien is het een gigantische killzone

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 03-12-2012 18:24:15 ]
pi_119888199
Ik vind dat er sancties overwogen moeten worden als Israel zijn sabotage van een twee-staten oplossing doordrijft.
pi_119888289
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:18 schreef HiZ het volgende:
Ik vind dat er sancties overwogen moeten worden als Israel zijn sabotage van een twee-staten oplossing doordrijft.
Ik vind van niet laat dat duidelijk zijn.
  maandag 3 december 2012 @ 18:23:27 #96
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119888377
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

en een oever van de meest drukbevaren waterweg ter wereld

ik zeg ook niet dat het geen nuttig stukje land is maar de vrede met Egypte heeft ze een stuk meer opgeleverd in die jaren dan de Sinai zou hebben gedaan

bovendien is het een giganatische killzone
Inderdaad... het is een GIGANTISCHE buffer naar zowel het westen als het zuiden. Egypte wist trouwens het gebaar wel te waarderen, itt de Gazanen...
  maandag 3 december 2012 @ 18:25:31 #97
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119888451
Verder is het weer hetzelfde liedje hier... iedereen schreeuwt, niemand luistert.

De nooitst gezegde uitspraak van deze topicreeks: "Je hebt gelijk... zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Misschien heb ik het al die tijd wel fout gedacht."
  maandag 3 december 2012 @ 18:34:44 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_119888814
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:18 schreef HiZ het volgende:
Sancties tegen Israel hebben geen zin want die leggen ze toch naast zich neer. Daarnaast zijn er ook genoeg Palestijnse acties die de tweestatenoplossing dwarsbomen.

Erkenning van Palestina door de VN is een stap in de goede richting alleen wel heel erg op het verkeerde moment. Een oplossing ligt wel degelijk in een tweestatenoplossing maar die is in de huidige situatie heel ver weg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_119889201
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sancties tegen Israel hebben geen zin want die leggen ze toch naast zich neer. Daarnaast zijn er ook genoeg Palestijnse acties die de tweestatenoplossing dwarsbomen.

Erkenning van Palestina door de VN is een stap in de goede richting alleen wel heel erg op het verkeerde moment. Een oplossing ligt wel degelijk in een tweestatenoplossing maar die is in de huidige situatie heel ver weg.
De Algemene Vergadering van de VN heeft niet de bevoegdheid om een land te erkennen, als je iets gaat roepen, weet dan op z'n minst wel waar je het over hebt.
  maandag 3 december 2012 @ 18:45:36 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_119889260
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Algemene Vergadering van de VN heeft niet de bevoegdheid om een land te erkennen, als je iets gaat roepen, weet dan op z'n minst wel waar je het over hebt.
Je snapt best wat ik bedoel.

Maar bekijk het maar verder, discussies waar de tenen zó kort zijn kan ik missen als kiespijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')