abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2012 @ 11:32:09 #101
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_119873790
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:30 schreef 3-voud het volgende:
Wat nemen deze toestanden toch toe de laatste jaren. En mensen maar denken dat het wel goed komt met gesprekjes, dialogen en vingertje-foei.
Krijg kramp in mijn ballen van die versufte & verwijfde houding.
Het hoort gewoon bij voetbal. Onderdeel van onze cultuur.
pi_119873832
Het wachten is op de eerste berichten van actieve groepen vigilantes.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 11:36:49 #103
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119873913
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:33 schreef Cracka-ass het volgende:
Het wachten is op de eerste berichten van actieve groepen vigilantes.
Mensen die met knuppels die jongens een bezoekje komen brengen?
Dat zijn we al 100 jaar vergeten. We maken ons drukker om de TVOH. Beetje blèren op fora en we hebben onze plicht weer gedaan. Zeg nou eerlijk, buiten dat geblèr geeft geen hond om die afgetrapte scheids.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 3 december 2012 @ 11:39:24 #104
382130 gnaeus
pi_119873975
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]
Zeg nou eerlijk, buiten dat geblèr geeft geen hond om die afgetrapte scheids.
Het is inderdaad triest om te zien dat over de rug van deze gemolesteerde scheids weer eens alle registers over de afkomst van de daders open getrokken worden. Voetbal brengt nu eenmaal het slechste in de mens naar boven.
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 11:39:42 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_119873986
Verschrikkelijk voor het slachtoffer, verschrikkelijk voor het voetbal in Nederland. Dat was de eerste reactie van de KNVB. 'We doen er de laatste jaren alles aan om het geweld op de amateurvelden terug te dringen', liet een woordvoerder weten. 'In dat proces hebben we flinke stappen vooruit gedaan. Maar tegen figuren die zomaar ineens doorslaan op een voetbalveld omdat iets of iemand hen niet zint, valt niet veel te beginnen.'

De KNVB legde alleen al vorig jaar 74 leden een levenslange schorsing op wegens ernstig wangedrag. 'Dat hakt er bij de betrokken personen behoorlijk in. Als je nooit meer op een voetbalveld mag komen en/of nooit meer mag voetballen bij een club is dat een heel zware sanctie. Maar je hoort er niemand over klagen. Niemand zit te wachten op een paar gekken die hun hoofd verliezen en het imago van het voetbal verzieken.'

Moeilijke leeftijd
De KNVB is volgens de zegsman nog niet helemaal van alle feiten van het incident op de hoogte gebracht. 'Wat we nu weten, weten we van de politie. Het is triest dat er zulke jonge gasten bij betrokken zijn. Maar de cijfers wijzen ook uit dat de meeste incidenten in het jeugdvoetbal juist bij de B-junioren voorkomen. Dat is kennelijk toch een moeilijke leeftijd waarop sommige spelers roekeloos zijn.'

De harde maatregelen die het bestuur van Nieuw Sloten heeft genomen - royement van minimaal drie verdachten en terugtrekking van B1 uit de competitie - zijn in lijn met de huidige reglementen van de KNVB. 'Maar preventief beleid is natuurlijk nog beter. Gelukkig hebben al heel veel clubs in Nederland een eigen huishoudelijk reglement waarin is vastgelegd hoe men zich bij de vereniging dient te gedragen. Dat werkt over het algemeen goed, al word je wel even stil als je hoort wat er allemaal in Almere is misgegaan.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 11:43:09 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_119874080
AMSTERDAM - De toestand van de grensrechter die zondag in elkaar is geslagen door een paar amateurvoetballers, is 'zorgwekkend.'

De verantwoordelijken zijn per direct uit de club gezet. Dat schrijft het bestuur van de Amsterdamse voetbalvereniging sv Nieuw Sloten op de website. De grensrechter vlagde bij een wedstrijd van Buitenboys B3 uit Almere tegen Nieuw Sloten B1. Het bestuur van de Amsterdamse club heeft het team eveneens uit de competitie gehaald.

''Inmiddels hebben wij onze excuses gemaakt naar Buitenboys voor dit wangedrag”, staat verder op de site te lezen. „Dit soort zaken hoort niet op de voetbalvelden thuis. We moeten er alles aan doen om deze excessen uit te bannen.”

Voorzitter Frans Mobron van sv Nieuw Sloten liet maandag weten dat het bestuur later op de ochtend bijeen komt. Voor die tijd wil hij nog niet nader ingaan op de zaak.

Op de website van de andere club, SC Buitenboys uit Almere, staat dat het bestuur later met verdere mededelingen komt.

Het bestuur heeft geschokt gereageerd op de ernstige mishandeling. „Dit geweld is buiten alle proporties. We hebben zoiets nog nooit meegemaakt. Hier zal echt iets aan gedaan moeten worden”, liet voorzitter Marcel Oost maandag op Radio 1 weten.

Volgens de preses is de toestand van de grensrechter zorgwekkend. „Het gaat heel slecht met hem. Meer kan ik er niet over zeggen, uit respect voor zijn familie. Dat is niet aan mij.”

Oost was zelf niet bij de thuiswedstrijd van B3 tegen B1 van Nieuw Sloten aanwezig. „Ik heb begrepen dat er de hele wedstrijd al een grimmige sfeer hing. Maar hoe het na afloop zo vreselijk uit de hand heeft kunnen lopen, weten we nog niet. Alles is heel snel gegaan.”

Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. „We hebben aangifte gedaan bij de politie en de familie van de grensrechter heeft dat ook gedaan”, zei Oost.

De politie heeft inmiddels drie jongens van 15 en 16 jaar als verdachten van het zware geweldsincident opgepakt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_119874254
Ze zitten wel in de hoek waar de klappen vallen bij Buitenboys:

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=96401
pi_119874262
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Het is inderdaad triest om te zien dat over de rug van deze gemolesteerde scheids weer eens alle registers over de afkomst van de daders open getrokken worden. Voetbal brengt nu eenmaal het slechste in de mens naar boven.
O, de afkomst is niet relevant? En wat nou als die drie Nederlandse namen straks in het nieuws komen als zijnde dader? Dan sta jij toch wel te juichen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 11:51:46 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_119874328
quote:

[..]

:?

maandag 3 december 2012 @ 11:52:43 #110
382130 gnaeus
pi_119874363
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 11:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

O, de afkomst is niet relevant? En wat nou als die drie Nederlandse namen straks in het nieuws komen als zijnde dader? Dan sta jij toch wel te juichen.
Dan a) komt er waarschijnlijk geen topic en b) zowel, dan blijft het bij 1 pagina aan reacties.

Je komt hier langer dan vandaag toch ? Er worden elk weekend scheidsrechters, voetballers en supporters gemolesteerd in het amateurvoetbal. Dat is ook gewoon inherent aan de sport.
pi_119874381
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar een goede eerste stap. Doe eens niet zo zuur man. De rechtsstaat doet een keer zijn werk en bij voorbaat ga je er al vanuit dat het toch allemaal op niks uitdraait.
Je weet tog, op FOK! is ut nooit goed ;(
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_119874389
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:52 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dan a) komt er waarschijnlijk geen topic en b) zowel, dan blijft het bij 1 pagina aan reacties.

Je komt hier langer dan vandaag toch ? Er worden elk weekend scheidsrechters, voetballers en supporters gemolesteerd in het amateurvoetbal. Dat is ook gewoon inherent aan de sport.
Wat? :D Waar woon jij? Waar kijk jij voetbal?
pi_119874399
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:52 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Onzin. En het argument dat het maar bij de sport hoort praat niet goed dat een stel wilde apen zo'n man hebben afgetuigd. Het hoort er niet bij en het zal er ook nooit bij horen. :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 3 december 2012 @ 11:54:29 #114
382130 gnaeus
pi_119874408
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 11:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Onzin. En het argument dat het maar bij de sport hoort praat niet goed dat een stel wilde apen zo'n man hebben afgetuigd. Het hoort er niet bij en het zal er ook nooit bij horen. :r
Steek je kop maar in het zand.
  maandag 3 december 2012 @ 11:56:27 #115
382130 gnaeus
pi_119874462
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wat? :D Waar woon jij? Waar kijk jij voetbal?
Je komt niet net uit een ei toch ?

quote:
LEIDEN/REGIO - Het aantal geweldsincidenten in het amateurvoetbal in deze regio moet de komende jaren ’verder dalen’, zonder dat district West II van de KNVB daar een percentage aan wil verbinden. ,,Het mooiste zou zijn als het aantal nul wordt. Maar dat is een utopie, denk ik’’, zegt districtsmanager Sjaak van der Kroon.

De KNVB presenteerde vorige week de landelijke cijfers. Bondsvoorzitter Michael van Praag rekende toen een daling van 16,1 procent voor. Het aantal gemelde excessen in het amateurvoetbal liep terug van 1040 in het seizoen 2010-2011 naar 873 in de voorbije voetbaljaargang.

In werkelijkheid ligt het aantal lager. In nog niet de helft van de gevallen concludeerde de tuchtcommissie uiteindelijk dat er sprake was van een exces.

Onder excessen worden buitensporige vormen van geweld geschaard. Het gaat daarbij om ernstige bedreigingen of zwaar fysiek geweld van voetballers tegen scheidsrechters, andere KNVB-officials en tegenstanders. Bij collectieve excessen - vechtpartijen - gaat het om twee spelers of meer.

Uit de landelijke cijfers blijkt dat de districten West I (Amsterdam en Utrecht) en II uitschieters naar boven zijn. In het seizoen 2010-2011 vond meer dan eenderde van de gemelde excessen plaats in West II (385), en het aantal en aandeel is onverminderd hoog (351) gebleven.

,,Het is altijd al zo geweest’’, zegt KNVB-manager Van der Kroon vrijdag in het Leidsch Dagblad. ,,Dat heeft te maken met de grote steden. Bij andere tuchtrechterlijke organen zie je ook meer dingen gebeuren. Om en nabij de steden ligt de agressie vaak vele malen hoger dan, en dat is niet denigrerend bedoeld, op het ’platteland’. De geweldcijfers in de steden zijn hoger. Daar is dit een afgeleide van.’’

Sinds een jaar treedt de bond landelijk hard op tegen excessen. District West II was trendsetter, en haalt bijvoorbeeld al sinds 2005 elftallen voorwaardelijk uit competities. Hoe bedreigend dat kan zijn, weten bijvoorbeeld de (toenmalige) hoofdklassers FC Lisse en Ter Leede heel goed: Ook zij werden, nadat vrijwel alle spelers aan elkaar waren begonnen te duwen en trekken, in het seizoen 2007-2008 voorwaardelijk uit de competitie gehaald. Die maatregel hield in dat bij een volgende misstap definitieve uitsluiting zou volgen.
http://www.leidschdagblad(...)oetbal-verder-omlaag
pi_119874484
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:54 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Steek je kop maar in het zand.
Heb je ook bronnen die jouw wilde verhalen kunnen staven of lul je maar wat om het wangedrag van je soortgenoten goed te praten?
pi_119874532
Het beweren dat dit soort dingen bij voetbal horen is als het beweren dat criminaliteit hoort bij Marokkanen. ;)
  maandag 3 december 2012 @ 11:58:36 #118
382130 gnaeus
pi_119874543
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb je ook bronnen die jouw wilde verhalen kunnen staven of lul je maar wat om het wangedrag van je soortgenoten goed te praten?
Voetbal trekt nu eenmaal een bepaald publiek dat kennelijk sneller overgaat tot agressie. Kun jij je de laatste badmintonrellen of judodrama's herinneren ?
pi_119874559
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Je komt niet net uit een ei toch ?

[..]

http://www.leidschdagblad(...)oetbal-verder-omlaag
Opmerkelijk, bedankt voor de link.
  maandag 3 december 2012 @ 11:59:27 #120
382130 gnaeus
pi_119874574
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef bijdehand het volgende:
Het beweren dat dit soort dingen bij voetbal horen is als het beweren dat criminaliteit hoort bij Marokkanen. ;)
Bij een bepaald slag Marokkanen ja. Uit dezelfde sociale klasse die graag naar voetbal kijkt.
  Redactie Frontpage maandag 3 december 2012 @ 12:00:28 #121
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119874614
Nieuw-Sloten vol met nieuwe Nederlanders. Retour afzender aub.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119874675
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Voetbal trekt nu eenmaal een bepaald publiek dat kennelijk sneller overgaat tot agressie. Kun jij je de laatste badmintonrellen of judodrama's herinneren ?
Dan hoort het niet bij de sport maar bij het publiek.
pi_119874683
quote:

[..]

Was tog K*ckboxen.
pi_119874693
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:59 schreef gnaeus het volgende:

[..]
Uit dezelfde sociale klasse die graag naar voetbal kijkt.
Ja alleen de lagere sociale klasses kijken en doen graag aan voetbal ja.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119874755
quote:
9s.gif Op maandag 3 december 2012 12:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De hogere sociale klassen gaan kankeren op een forum toch?? :D
pi_119874832
quote:

[..]

Alle registers? Je hoeft geen waarzegger te zijn om te kunnen voorspellen wat de afkomst van dit tuig was hoor.
pi_119874891
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 12:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De hogere sociale klassen gaan kankeren op een forum toch?? :D
Iedereen weet dat de volledige eretribunes, de skyboxen, de prive-ruimtes in de moderne stadions van Henk en Ingrid zijn.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 3 december 2012 @ 12:06:40 #128
382130 gnaeus
pi_119874938
quote:
9s.gif Op maandag 3 december 2012 12:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Statistiek is aan jou niet besteed zie ik.
pi_119874939
quote:

[..]

Wel de laatste kickbox trouwens.

http://nos.nl/video/24879(...)jd-in-vancouver.html

IJshockey ook voor paupers. :(
pi_119874954
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:06 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Statistiek is aan jou niet besteed zie ik.
De N is zeker heel groot he?
pi_119874988
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Iedereen weet dat de volledige eretribunes, de skyboxen, de prive-ruimtes in de moderne stadions van Henk en Ingrid zijn.
Dit zitten daar te fokken enzo
  maandag 3 december 2012 @ 12:09:33 #132
382130 gnaeus
pi_119875025
Ja, je kunt ook net doen alsof voetbal niet een buitensporig aantal paupers aantrekt. Dat zou net zoiets zijn als ontkennen dat er onder Marokkaanse jeugd meer criminaliteit plaatsvindt dan gemiddeld.

Wat doen die agenten daar toch elke weekend bij voetbalstadions, ze kunnen beter bij hockey- of dressuurwedstrijden gaan staan !
pi_119875058
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:09 schreef gnaeus het volgende:
Wat doen die agenten daar toch elke weekend bij voetbalstadions
Eh... wanneer ben jij er voor het laatst geweest? :?
  maandag 3 december 2012 @ 12:11:50 #134
382130 gnaeus
pi_119875101
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Eh... wanneer ben jij er voor het laatst geweest? :?
Oh, de politieinzet is niet meer nodig ?
pi_119875173
quote:
Ja, je kunt ook net doen alsof voetbal niet een buitensporig aantal paupers aantrekt. Dat zou net zoiets zijn als ontkennen dat er onder Marokkaanse jeugd meer criminaliteit plaatsvindt dan gemiddeld.

Wat doen die agenten daar toch elke weekend bij voetbalstadions, ze kunnen beter bij hockey- of dressuurwedstrijden gaan staan !
Dat wil toch niet zeggen dat dat bij de sport hoort? Want dan kan je gewoon beweren dat criminaliteit bij de Marokkaanse jeugd hoor. Je moet wel logische conclusies trekken.
pi_119875192
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2012 12:11 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Oh, de politieinzet is niet meer nodig ?
Zelfs bij FC Den Haag gebeurt er al jaren en jaren niets meer.

Maar goed: ik zie ook vaak politie bij om het even welk grootschalig evenement, zoals festivals, concerten, vlaggetjesdag, vliegerfestival en zelfs bij het klassieke nieuwjaarsconcert. Dat zijn dus allemaal tokkie-pauper-feesten van mensen die op knokken uit zijn? :?
  maandag 3 december 2012 @ 12:17:23 #137
382130 gnaeus
pi_119875278
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 12:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat wil toch niet zeggen dat dat bij de sport hoort? Want dan kan je gewoon beweren dat criminaliteit bij de Marokkaanse jeugd hoor. Je moet wel logische conclusies trekken.
Criminaliteit komt vaker voor bij een bepaalde sociale klasse en geweld bij sport vind je voornamelijk bij voetbal.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 12:18:15 #138
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119875304
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:17 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Criminaliteit komt vaker voor bij een bepaalde sociale klasse en geweld bij sport vind je voornamelijk bij voetbal.
Kap gewoon met deze onzin.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 3 december 2012 @ 12:21:20 #139
382130 gnaeus
pi_119875407
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kap gewoon met deze onzin.
Boehoe ;(
pi_119875486
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:17 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Valt reuze mee. Kickboksen, daar zit het tuig. True, voetbal trekt bepaalde idioten aan, maar dit is een zeer klein deel van de supporters.
pi_119875835
Asociaal respectloos kutvolk :r

Je hebt toch echt geen ene reet aan die mensen, alleen maar problemen en gezeik.
pi_119876070
quote:

[..]

Zonder agressie kun je ook niet voetballen. En wat we een 'sfeervol stadion' noemen heeft ook alles met agressie en wij tegen hullie te maken. Je mag ook een beetje geintimideerd raken door de omgeving, daar moet je maar tegen kunnen. We zijn tenslotte niet aan het korfballen.

Als je voor 30 man en een paardekop, doorgaans de grensrechter die net van de bar is getrokken, speelt in een of andere negorij en je staat linksbuiten dan staat de plaatselijke jeugd je ook uit te dagen, terwijl de rechtsback zijn ogen zo staan dat je een erg kleine genenpoel vermoedt en na elk poortje tot rust gemaand wordt door zijn teamgenoten. Tegenwoordig voetbal ik in een park met een gemeleerd maar vrij vast gezelschap en zonder scheids, en daar moet er ook wel eens een ruzie gesust worden tussen twee hogeropgeleide huisvaders. Dat is voetbal.

Het gaat om grenzen, om zelfbeheersing maar vooral om de collectieve beheersing. Dat de gemoederen wel eens hoog oplopen is het probleem niet, dat is onderdeel van de intensiteit, het probleem lijkt mij dat het groepsgedrag niet een beheersend effect heeft maar een escalerend effect.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119876109
quote:

[..]
Voetbal brengt nu eenmaal het slechste in de mens naar boven.
  maandag 3 december 2012 @ 12:44:43 #144
382130 gnaeus
pi_119876143
quote:
Je zat op gayporn te zoeken en toen kwam je dit tegen ?
pi_119876170
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 12:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zelfs bij FC Den Haag gebeurt er al jaren en jaren niets meer.

Maar goed: ik zie ook vaak politie bij om het even welk grootschalig evenement, zoals festivals, concerten, vlaggetjesdag, vliegerfestival en zelfs bij het klassieke nieuwjaarsconcert. Dat zijn dus allemaal tokkie-pauper-feesten van mensen die op knokken uit zijn? :?
Nee hoor, gewoon tijdens werktijd naar een feestje, de belastingbetaler schokt wel de overurentoeslag.
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 12:46:11 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_119876188
quote:
Ja, je kunt ook net doen alsof voetbal niet een buitensporig aantal paupers aantrekt.
12.000.000 Nederlanders keken naar de WK-Finale.

1.000.000 geregistreerde voetballers.

pi_119876248
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zonder agressie kun je ook niet voetballen. En wat we een 'sfeervol stadion' noemen heeft ook alles met agressie en wij tegen hullie te maken. Je mag ook een beetje geintimideerd raken door de omgeving, daar moet je maar tegen kunnen. We zijn tenslotte niet aan het korfballen.

Als je voor 30 man en een paardekop, doorgaans de grensrechter die net van de bar is getrokken, speelt in een of andere negorij en je staat linksbuiten dan staat de plaatselijke jeugd je ook uit te dagen, terwijl de rechtsback zijn ogen zo staan dat je een erg kleine genenpoel vermoedt en na elk poortje tot rust gemaand wordt door zijn teamgenoten. Tegenwoordig voetbal ik in een park met een gemeleerd maar vrij vast gezelschap en zonder scheids, en daar moet er ook wel eens een ruzie gesust worden tussen twee hogeropgeleide huisvaders. Dat is voetbal.

Het gaat om grenzen, om zelfbeheersing maar vooral om de collectieve beheersing. Dat de gemoederen wel eens hoog oplopen is het probleem niet, dat is onderdeel van de intensiteit, het probleem lijkt mij dat het groepsgedrag niet een beheersend effect heeft maar een escalerend effect.
Mooi gezegd :Y
pi_119876253
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:45 schreef sorcees het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon tijdens werktijd naar een feestje, de belastingbetaler schokt wel de overurentoeslag.
Ik snap het argument ook niet, bij de Nationale Veteranendag is ook politie inzet, dus dat is ook allemaal rellend tuig uit de Henk en Ingrid hoek?
pi_119876308
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik snap het argument ook niet, bij de Nationale Veteranendag is ook politie inzet, dus dat is ook allemaal rellend tuig uit de Henk en Ingrid hoek?
Precies, analoog aan huilie huilie doen als Jan Soldaat uitgezonden wordt.
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 12:50:54 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_119876330
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En wat denk je van de vereniging van waxinelichtjesliefhebbers.

Die vent werd ook gelijk geroyeerd.

Official ESF Kreviewer maandag 3 december 2012 @ 12:52:37 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_119876370
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 03-12-2012 13:08:56 ]
pi_119876375
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 12:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Valt reuze mee. Kickboksen, daar zit het tuig. True, voetbal trekt bepaalde idioten aan, maar dit is een zeer klein deel van de supporters.
Dat zijn ook zo'n beetje de enige sporten waarbij geweld de supporters en beoefenaars regelmatig in het nieuws komen met gewelddadigheden.

Bij de dader(s) van 16 kan het volwassenstrafrecht worden toegepast. Sowieso vind ik dat het rechtssysteem bij minderjarigen die zich schuldig maken aan zulk excessief geweld best eens kan kijken naar de (mede)verantwoordelijkheid en eventuele sacties van/voor de ouders. Het is wellicht slecht meetbaar maar bij bepaalde groepen rotjochies kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat zij ouders hebben die de regie allang kwijt zijn.
pi_119876478
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

En wat denk je van de vereniging van waxinelichtjesliefhebbers.

Die vent werd ook gelijk geroyeerd.

Nee hoor, de vereniging werd bij koninklijk besluit opgeheven.
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 13:50:41 #154
7889 tong80
Spleenheup
pi_119878236
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:56 schreef sorcees het volgende:

[..]

Nee hoor, de vereniging werd bij koninklijk besluit opgeheven.
En hij zat 2 jaar vast.

Dat is pas een beleid. Aanpakken die hap. :(

pi_119878334
Je weet niet wat de splinters van zo een waxinelichtje aan kunnen richten, zeker gezien de nog niet onderzochte effecten van fijn glasstof.
pi_119879480
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Zonder agressie kun je ook niet voetballen niet aan teamsport doen.
Voetbal staat volledig los van jouw reactie.
  maandag 3 december 2012 @ 14:42:19 #157
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_119880031
Stond Estelle soms ook langs de lijn?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 3 december 2012 @ 14:43:17 #158
3647 B.R.Oekhoest
pi_119880071
En dan ook nog de B3, oftewel de talentlozen. Dat maakt het nog extra sneu.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_119880203
http://news.google.nl/new(...)og-een-wedstrijd.xml

Ik kan het me haast niet voorstellen dat een volwassen 41 jarige kerel zich zo laat leggen door 3 van die 15 jarige mannetjes, die trap je toch gewoon dat hele veld over?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_119880250
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:47 schreef Hathor het volgende:

Ik kan het me haast niet voorstellen dat een volwassen 41 jarige kerel zich zo laat leggen door 3 van die 15 jarige mannetjes, die trap je toch gewoon dat hele veld over?
1e klap onverwacht in je nek, als je dan tegen de vlakte gaat is het al klaar.
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 14:48:14 #161
9859 crew  Karina
Woman
pi_119880255
quote:

Heb je de 15jarigen van tegenwoordig weleens gezien? Dat zijn meestal niet van die sprieterige ukkies hoor.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 3 december 2012 @ 14:48:22 #162
3647 B.R.Oekhoest
pi_119880260
quote:

De profielschets van de daders in acht nemende, zullen ze hem wel van achteren hebben aangevallen
pi_119880975
Nou eh, die grensrechter was vast ook geen lieverdje met zijn rare vlaggetje. -O-
pi_119881077
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nou eh, die grensrechter was vast ook geen lieverdje met zijn rare vlaggetje. -O-
en?
pi_119881626
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

en?
Je snapt de intentie echt niet he?
  maandag 3 december 2012 @ 15:30:43 #166
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_119881764
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_119881972
quote:
Beroep: Schoonmaker Osdorp
pi_119882004
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:26 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

je wilt het niet uitleggen?
pi_119882007
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:26 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Men hapt zo lekker hier. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_119882025
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:37 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

je wilt het niet uitleggen?
Je wil. :*

En nu lekker voetballen. :W
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_119882030
quote:
Is dat een van de jochies waar dit topic over gaat?
pi_119882033
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2012 15:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Men hapt zo lekker hier. :D
als hij nou gewoon zegt wat hij ermee wil zeggen
pi_119882058
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:38 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

als hij nou gewoon zegt wat hij ermee wil zeggen
Hoe oud ben je?
pi_119882087
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2012 15:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je wil. :*

En nu lekker voetballen. :W
jij wilt
hij wil

en lekker voetballen he, have fun man :)
pi_119882107
Zo, zo, hij is dus tegen zijn hoofd geschopt en geslagen en toch weer naar het veld teruggekeerd en later in elkaar gezakt en buiten westen.
pi_119882122
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:38 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
:')

je bedoelde dat die scheids het verdiende he
geef nou maar toe
pi_119882125

[ Bericht 100% gewijzigd door Voorschrift op 03-12-2012 15:59:26 ]

pi_119882162
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:40 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

:')

je bedoelde dat scheids het verdiende he
geef nou maar toe
Nee, je begrijpt het dus echt niet, zo jammer.... :'(
pi_119882185
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:41 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het dus echt niet, zo jammer.... :'(
als jij het maar niet wilt uitleggen :'(
  maandag 3 december 2012 @ 15:43:10 #180
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_119882215
Ook ongelofelijk dat deze jongens kickboxs lessen hebben gehad...Ongelofelijk.
pi_119882219
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat zijn er meer dan vier of vijf.
Het is ook het elftal
  maandag 3 december 2012 @ 15:43:53 #182
67174 Dos37
Come on Twente
pi_119882238
Het wordt toch steeds gekker, eerst wordt er een bejaarde dood getrapt. Nu jongeren die grensrechter in elkaar slaan :N
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_119882267
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:43 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Het is ook het elftal
Ja, en er staat duidelijk dat er vier of vijf hebben geschopt en geslagen, dus dan is het niet netjes al hun namen er op te gooien, en zoals iemand anders deed nog verdere gegevens erbij zetten.
pi_119882290
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je moet wel zeker weten dat hij een van hun was.
Ik ben niet in de positie hier iets mee te doen. Behalve mijn gal spuwen over dom geweld dat veeeeeeul te laag bestraft wordt in Nederland. Het is godverdomme onveiliger in Nederland dan in Colombia.
Maar als ik familie van de scheids zou zijn, of een andere getuige die heeft gezien wie precies welke rol had op de apenrots, dan zou ik daar zeker iets mee doen ja.

De "recht"bank doet geen recht aan een coma, zoveel is zeker.

pi_119882317
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:43 schreef sonnyspek het volgende:
Ook ongelofelijk dat deze jongens kickboxs lessen hebben gehad...Ongelofelijk.
Die burgemeester van Gouda!! 8)7 :|W

pi_119882334
Nou El-Matador, ik denk toch echt niet dat NL onveiliger is dan Columbia. Daar zijn zulke knokpartijen vast zo normaal dat ze het nieuws niet eens halen. :')
pi_119882342
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:43 schreef Dos37 het volgende:
Het wordt toch steeds gekker, eerst wordt er een bejaarde dood getrapt. Nu jongeren die grensrechter in elkaar slaan :N
Geloof mij, dit zal ook niet het laatste nieuwsbericht zijn helaas tenzij al dat respectloze kut tuig in heropvoedingskampen gestopt worden.
  maandag 3 december 2012 @ 15:47:33 #188
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_119882370
Je bedenkt je als grensrechter wel drie keer voor je een doelpunt afvlagt voor buitenspel op deze manier...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_119882391
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
Je bedenkt je als grensrechter wel drie keer voor je een doelpunt afvlagt voor buitenspel op deze manier...
Zal best dat hij er als hij nog bijkomt ook noooooit geen zin meer in heeft.
  maandag 3 december 2012 @ 15:49:37 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_119882439
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zal best dat hij er als hij nog bijkomt ook noooooit geen zin meer in heeft.
Dat denk ik ook, maar er zijn nog wel meer grensrechters. Iets zegt me dat die er liever niet achteraan gaan richting ziekenhuis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_119882459
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Dat kan nooit kloppen, Marokkanen eten toch helemaal geen varkensvlees :? .
Damn! :')
Denk eens na!
  maandag 3 december 2012 @ 15:52:58 #192
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119882558
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Denk eens na!
Ik snapte hem niet, maar toen ging ik nog eens lezen en :D :@ , nu snap ik hem wel. Dacht nl. dat dat bij de hobby's stond ofzo :D .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_119882560
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou El-Matador, ik denk toch echt niet dat NL onveiliger is dan Columbia. Daar zijn zulke knokpartijen vast zo normaal dat ze het nieuws niet eens halen. :')
Sorry, ik heb er een iets betere kijk op dan jij. Geeft niet, maar laat het me dan uitleggen.

In Colombia komt "geweld" (het is meer bedreiging) voor. En die kans loop je als normale toerist of bewoner. Met een mes of pistool van je waardevolle spullen beroofd worden. Dat kan. Maar; dat kan je voor een groot deel voorkomen. Als je die elementaire regels in acht neemt, kan je prima veilig leven.

In een jaar hier in Latijns-Amerika heb ik:
0 dronken gevechten
0 schietpartijen door mannen die geweigerd zijn en al maaiend een complete rij neermaaien (Gorinchem eind jaren 90)
0 gevallen van zinloos geweld
0 gevallen gezien van racisme
0 gevallen van "hey, wat mot je, je kijkt naar mijn vriendin"
0 agressieve cokegebruikers (toegegeven; er wordt sowieso bizar weinig coke gebruikt, dus de kans een agressieve te treffen is al veul kleiner dan in Nederland)
gezien

Bekijk Nederland eens. Een land waar je volledig uit het niets, door een stel rifapen of net zo strontvervelende Nederlandse Tokkies (Haren, iemand?) in een coma getrapt, geslagen of gereden kan worden. Door straatracend, kickboksend tuig.

EN; dat tuig is volledig vrij in wat ze doen. Zelfs ALS ze al gepakt worden (in 1,8% van de gevallen :r :r ), dan worden ze ZO licht gestraft dat ze er geen reet van leren. Ze zijn vogelvrij om Nederland volledig te vernielen.

Een homo in Amsterdam is minder veilig dan in Bogotá of Mexico D.F.

Ja, ik durf de bewering keihard te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 03-12-2012 15:58:19 ]

pi_119882563
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Dat kan nooit kloppen, Marokkanen eten toch helemaal geen varkensvlees :? .
En ze drinken ook noooooit alcohol, yeah right!
pi_119882586
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Denk eens na!
_O-

dames toch! :*

pi_119882632
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:53 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En ze drinken ook noooooit alcohol, yeah right!
Je hebt gelijk. De biertaxi vergeten. Zal het gezin Fayed vast van houden, zo'n lekker biertje bij de voetbal/kickbokstraining. Een nieuwe sport; Badr Hari doet het tenslotte ook met een Gullit. :7

pi_119882658
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Ik snapte hem niet, maar toen ging ik nog eens lezen en :D :@ , nu snap ik hem wel. Dacht nl. dat dat bij de hobby's stond ofzo :D .
;)
pi_119882678
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 08:02 schreef Scorpie het volgende:
Die achternamen _O_
Was te verwachten toch? Die mannetjes lopen gewoon allemaal met een trauma rond, voor de rest zijn het lieve en goeie jongens :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_119882844
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2012 15:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sorry, ik heb er een iets betere kijk op dan jij. Geeft niet, maar laat het me dan uitleggen.

In Colombia komt "geweld" (het is meer bedreiging) voor. En die kans loop je als normale toerist of bewoner. Met een mes of pistool van je waardevolle spullen beroofd worden. Dat kan. Maar; dat kan je voor een groot deel voorkomen. Als je die elementaire regels in acht neemt, kan je prima veilig leven.

In een jaar hier in Latijns-Amerika heb ik:
0 dronken gevechten
0 schietpartijen door mannen die geweigerd zijn en al maaiend een complete rij neermaaien (Gorinchem eind jaren 90)
0 gevallen van zinloos geweld
0 gevallen gezien van racisme
0 gevallen van "hey, wat mot je, je kijkt naar mijn vriendin"
0 agressieve cokegebruikers (toegegeven; er wordt sowieso bizar weinig coke gebruikt, dus de kans een agressieve te treffen is al veul kleiner dan in Nederland)
gezien

Bekijk Nederland eens. Een land waar je volledig uit het niets, door een stel rifapen of net zo strontvervelende Nederlandse Tokkies (Haren, iemand?) in een coma getrapt, geslagen of gereden kan worden door straatracend, kickboksend tuig.

EN; dat tuig is volledig vrij in wat ze doen. Zelfs ALS ze al gepakt worden (in 1,8% van de gevallen :r :r ), dan worden ze ZO licht gestraft dat ze er geen reet van leren. Ze zijn vogelvrij om Nederland volledig te vernielen.

Een homo in Amsterdam is minder veilig dan in Bogotá of Mexico D.F.

Ja, ik durf de bewering keihard te maken.
Ja, en als in Colombia een homo in elkaar wordt geslagen, een vrouw verkracht of een kind vermoord door drugsdealers zal het geen enkele krant halen en zal jij het niet eens weten El-Matador, ook al woon je er.
Er worden vele mensen meer daar bedreigd en vermoord, maar die hebben geen stem, zoals hier. Gelukkig maar, dat we hier kunnen klagen met z'n allen hoe slecht het is. En voor die mensen zoals de scheids is het ook kut. Maar in Colombia is het kutter, zeker weten.
pi_119882860
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, en als in Colombia een homo in elkaar wordt geslagen, een vrouw verkracht of een kind vermoord door drugsdealers zal het geen enkele krant halen en zal jij het niet eens weten El-Matador, ook al woon je er.
Er worden vele mensen meer daar bedreigd en vermoord, maar die hebben geen stem, zoals hier. Gelukkig maar, dat we hier kunnen klagen met z'n allen hoe slecht het is. En voor die mensen zoals de scheids is het ook kut. Maar in Colombia is het kutter, zeker weten.
Waar baseer je die kennis op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')