abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2012 @ 11:32:09 #101
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_119873790
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:30 schreef 3-voud het volgende:
Wat nemen deze toestanden toch toe de laatste jaren. En mensen maar denken dat het wel goed komt met gesprekjes, dialogen en vingertje-foei.
Krijg kramp in mijn ballen van die versufte & verwijfde houding.
Het hoort gewoon bij voetbal. Onderdeel van onze cultuur.
pi_119873832
Het wachten is op de eerste berichten van actieve groepen vigilantes.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 11:36:49 #103
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119873913
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:33 schreef Cracka-ass het volgende:
Het wachten is op de eerste berichten van actieve groepen vigilantes.
Mensen die met knuppels die jongens een bezoekje komen brengen?
Dat zijn we al 100 jaar vergeten. We maken ons drukker om de TVOH. Beetje blèren op fora en we hebben onze plicht weer gedaan. Zeg nou eerlijk, buiten dat geblèr geeft geen hond om die afgetrapte scheids.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 3 december 2012 @ 11:39:24 #104
382130 gnaeus
pi_119873975
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]
Zeg nou eerlijk, buiten dat geblèr geeft geen hond om die afgetrapte scheids.
Het is inderdaad triest om te zien dat over de rug van deze gemolesteerde scheids weer eens alle registers over de afkomst van de daders open getrokken worden. Voetbal brengt nu eenmaal het slechste in de mens naar boven.
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 11:39:42 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_119873986
Verschrikkelijk voor het slachtoffer, verschrikkelijk voor het voetbal in Nederland. Dat was de eerste reactie van de KNVB. 'We doen er de laatste jaren alles aan om het geweld op de amateurvelden terug te dringen', liet een woordvoerder weten. 'In dat proces hebben we flinke stappen vooruit gedaan. Maar tegen figuren die zomaar ineens doorslaan op een voetbalveld omdat iets of iemand hen niet zint, valt niet veel te beginnen.'

De KNVB legde alleen al vorig jaar 74 leden een levenslange schorsing op wegens ernstig wangedrag. 'Dat hakt er bij de betrokken personen behoorlijk in. Als je nooit meer op een voetbalveld mag komen en/of nooit meer mag voetballen bij een club is dat een heel zware sanctie. Maar je hoort er niemand over klagen. Niemand zit te wachten op een paar gekken die hun hoofd verliezen en het imago van het voetbal verzieken.'

Moeilijke leeftijd
De KNVB is volgens de zegsman nog niet helemaal van alle feiten van het incident op de hoogte gebracht. 'Wat we nu weten, weten we van de politie. Het is triest dat er zulke jonge gasten bij betrokken zijn. Maar de cijfers wijzen ook uit dat de meeste incidenten in het jeugdvoetbal juist bij de B-junioren voorkomen. Dat is kennelijk toch een moeilijke leeftijd waarop sommige spelers roekeloos zijn.'

De harde maatregelen die het bestuur van Nieuw Sloten heeft genomen - royement van minimaal drie verdachten en terugtrekking van B1 uit de competitie - zijn in lijn met de huidige reglementen van de KNVB. 'Maar preventief beleid is natuurlijk nog beter. Gelukkig hebben al heel veel clubs in Nederland een eigen huishoudelijk reglement waarin is vastgelegd hoe men zich bij de vereniging dient te gedragen. Dat werkt over het algemeen goed, al word je wel even stil als je hoort wat er allemaal in Almere is misgegaan.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 11:43:09 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_119874080
AMSTERDAM - De toestand van de grensrechter die zondag in elkaar is geslagen door een paar amateurvoetballers, is 'zorgwekkend.'

De verantwoordelijken zijn per direct uit de club gezet. Dat schrijft het bestuur van de Amsterdamse voetbalvereniging sv Nieuw Sloten op de website. De grensrechter vlagde bij een wedstrijd van Buitenboys B3 uit Almere tegen Nieuw Sloten B1. Het bestuur van de Amsterdamse club heeft het team eveneens uit de competitie gehaald.

''Inmiddels hebben wij onze excuses gemaakt naar Buitenboys voor dit wangedrag”, staat verder op de site te lezen. „Dit soort zaken hoort niet op de voetbalvelden thuis. We moeten er alles aan doen om deze excessen uit te bannen.”

Voorzitter Frans Mobron van sv Nieuw Sloten liet maandag weten dat het bestuur later op de ochtend bijeen komt. Voor die tijd wil hij nog niet nader ingaan op de zaak.

Op de website van de andere club, SC Buitenboys uit Almere, staat dat het bestuur later met verdere mededelingen komt.

Het bestuur heeft geschokt gereageerd op de ernstige mishandeling. „Dit geweld is buiten alle proporties. We hebben zoiets nog nooit meegemaakt. Hier zal echt iets aan gedaan moeten worden”, liet voorzitter Marcel Oost maandag op Radio 1 weten.

Volgens de preses is de toestand van de grensrechter zorgwekkend. „Het gaat heel slecht met hem. Meer kan ik er niet over zeggen, uit respect voor zijn familie. Dat is niet aan mij.”

Oost was zelf niet bij de thuiswedstrijd van B3 tegen B1 van Nieuw Sloten aanwezig. „Ik heb begrepen dat er de hele wedstrijd al een grimmige sfeer hing. Maar hoe het na afloop zo vreselijk uit de hand heeft kunnen lopen, weten we nog niet. Alles is heel snel gegaan.”

Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. „We hebben aangifte gedaan bij de politie en de familie van de grensrechter heeft dat ook gedaan”, zei Oost.

De politie heeft inmiddels drie jongens van 15 en 16 jaar als verdachten van het zware geweldsincident opgepakt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_119874254
Ze zitten wel in de hoek waar de klappen vallen bij Buitenboys:

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=96401
pi_119874262
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Het is inderdaad triest om te zien dat over de rug van deze gemolesteerde scheids weer eens alle registers over de afkomst van de daders open getrokken worden. Voetbal brengt nu eenmaal het slechste in de mens naar boven.
O, de afkomst is niet relevant? En wat nou als die drie Nederlandse namen straks in het nieuws komen als zijnde dader? Dan sta jij toch wel te juichen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 11:51:46 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_119874328
quote:

[..]

:?

maandag 3 december 2012 @ 11:52:43 #110
382130 gnaeus
pi_119874363
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 11:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

O, de afkomst is niet relevant? En wat nou als die drie Nederlandse namen straks in het nieuws komen als zijnde dader? Dan sta jij toch wel te juichen.
Dan a) komt er waarschijnlijk geen topic en b) zowel, dan blijft het bij 1 pagina aan reacties.

Je komt hier langer dan vandaag toch ? Er worden elk weekend scheidsrechters, voetballers en supporters gemolesteerd in het amateurvoetbal. Dat is ook gewoon inherent aan de sport.
pi_119874381
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar een goede eerste stap. Doe eens niet zo zuur man. De rechtsstaat doet een keer zijn werk en bij voorbaat ga je er al vanuit dat het toch allemaal op niks uitdraait.
Je weet tog, op FOK! is ut nooit goed ;(
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_119874389
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:52 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dan a) komt er waarschijnlijk geen topic en b) zowel, dan blijft het bij 1 pagina aan reacties.

Je komt hier langer dan vandaag toch ? Er worden elk weekend scheidsrechters, voetballers en supporters gemolesteerd in het amateurvoetbal. Dat is ook gewoon inherent aan de sport.
Wat? :D Waar woon jij? Waar kijk jij voetbal?
pi_119874399
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:52 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Onzin. En het argument dat het maar bij de sport hoort praat niet goed dat een stel wilde apen zo'n man hebben afgetuigd. Het hoort er niet bij en het zal er ook nooit bij horen. :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 3 december 2012 @ 11:54:29 #114
382130 gnaeus
pi_119874408
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 11:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Onzin. En het argument dat het maar bij de sport hoort praat niet goed dat een stel wilde apen zo'n man hebben afgetuigd. Het hoort er niet bij en het zal er ook nooit bij horen. :r
Steek je kop maar in het zand.
  maandag 3 december 2012 @ 11:56:27 #115
382130 gnaeus
pi_119874462
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wat? :D Waar woon jij? Waar kijk jij voetbal?
Je komt niet net uit een ei toch ?

quote:
LEIDEN/REGIO - Het aantal geweldsincidenten in het amateurvoetbal in deze regio moet de komende jaren ’verder dalen’, zonder dat district West II van de KNVB daar een percentage aan wil verbinden. ,,Het mooiste zou zijn als het aantal nul wordt. Maar dat is een utopie, denk ik’’, zegt districtsmanager Sjaak van der Kroon.

De KNVB presenteerde vorige week de landelijke cijfers. Bondsvoorzitter Michael van Praag rekende toen een daling van 16,1 procent voor. Het aantal gemelde excessen in het amateurvoetbal liep terug van 1040 in het seizoen 2010-2011 naar 873 in de voorbije voetbaljaargang.

In werkelijkheid ligt het aantal lager. In nog niet de helft van de gevallen concludeerde de tuchtcommissie uiteindelijk dat er sprake was van een exces.

Onder excessen worden buitensporige vormen van geweld geschaard. Het gaat daarbij om ernstige bedreigingen of zwaar fysiek geweld van voetballers tegen scheidsrechters, andere KNVB-officials en tegenstanders. Bij collectieve excessen - vechtpartijen - gaat het om twee spelers of meer.

Uit de landelijke cijfers blijkt dat de districten West I (Amsterdam en Utrecht) en II uitschieters naar boven zijn. In het seizoen 2010-2011 vond meer dan eenderde van de gemelde excessen plaats in West II (385), en het aantal en aandeel is onverminderd hoog (351) gebleven.

,,Het is altijd al zo geweest’’, zegt KNVB-manager Van der Kroon vrijdag in het Leidsch Dagblad. ,,Dat heeft te maken met de grote steden. Bij andere tuchtrechterlijke organen zie je ook meer dingen gebeuren. Om en nabij de steden ligt de agressie vaak vele malen hoger dan, en dat is niet denigrerend bedoeld, op het ’platteland’. De geweldcijfers in de steden zijn hoger. Daar is dit een afgeleide van.’’

Sinds een jaar treedt de bond landelijk hard op tegen excessen. District West II was trendsetter, en haalt bijvoorbeeld al sinds 2005 elftallen voorwaardelijk uit competities. Hoe bedreigend dat kan zijn, weten bijvoorbeeld de (toenmalige) hoofdklassers FC Lisse en Ter Leede heel goed: Ook zij werden, nadat vrijwel alle spelers aan elkaar waren begonnen te duwen en trekken, in het seizoen 2007-2008 voorwaardelijk uit de competitie gehaald. Die maatregel hield in dat bij een volgende misstap definitieve uitsluiting zou volgen.
http://www.leidschdagblad(...)oetbal-verder-omlaag
pi_119874484
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:54 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Steek je kop maar in het zand.
Heb je ook bronnen die jouw wilde verhalen kunnen staven of lul je maar wat om het wangedrag van je soortgenoten goed te praten?
pi_119874532
Het beweren dat dit soort dingen bij voetbal horen is als het beweren dat criminaliteit hoort bij Marokkanen. ;)
  maandag 3 december 2012 @ 11:58:36 #118
382130 gnaeus
pi_119874543
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb je ook bronnen die jouw wilde verhalen kunnen staven of lul je maar wat om het wangedrag van je soortgenoten goed te praten?
Voetbal trekt nu eenmaal een bepaald publiek dat kennelijk sneller overgaat tot agressie. Kun jij je de laatste badmintonrellen of judodrama's herinneren ?
pi_119874559
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Je komt niet net uit een ei toch ?

[..]

http://www.leidschdagblad(...)oetbal-verder-omlaag
Opmerkelijk, bedankt voor de link.
  maandag 3 december 2012 @ 11:59:27 #120
382130 gnaeus
pi_119874574
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef bijdehand het volgende:
Het beweren dat dit soort dingen bij voetbal horen is als het beweren dat criminaliteit hoort bij Marokkanen. ;)
Bij een bepaald slag Marokkanen ja. Uit dezelfde sociale klasse die graag naar voetbal kijkt.
  Redactie Frontpage maandag 3 december 2012 @ 12:00:28 #121
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119874614
Nieuw-Sloten vol met nieuwe Nederlanders. Retour afzender aub.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119874675
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Voetbal trekt nu eenmaal een bepaald publiek dat kennelijk sneller overgaat tot agressie. Kun jij je de laatste badmintonrellen of judodrama's herinneren ?
Dan hoort het niet bij de sport maar bij het publiek.
pi_119874683
quote:

[..]

Was tog K*ckboxen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_119874693
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:59 schreef gnaeus het volgende:

[..]
Uit dezelfde sociale klasse die graag naar voetbal kijkt.
Ja alleen de lagere sociale klasses kijken en doen graag aan voetbal ja.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119874755
quote:
9s.gif Op maandag 3 december 2012 12:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja alleen de lagere sociale klasses kijken en doen graag aan voetbal ja.
De hogere sociale klassen gaan kankeren op een forum toch?? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')