abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119782546
Nadat AEX / Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in AEX / [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
• Trollen en onzin posten zijn andere hoekjes voor
pi_119782620
Mag ik wel heipalen slaan voordat ik post.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:33 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

Welk probleem heeft Wientjes het over? Dat bouwsector is onacceptabel groot:krimpen graag
Idd dat zou toch de tucht van de markt zijn als deze krimpt gaan ze vanzelf veel goedkoper bouwen voor sommigen hier die daarin geloven.
pi_119782650
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd dat zou toch de tucht van de markt zijn als deze krimpt gaan ze vanzelf veel goedkoper bouwen voor sommigen hier die daarin geloven.
Wel als de huizen krimpen. ;)
pi_119782893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:43 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Niet als mijn huis zou krimpen. Dan moet er weer een bouwer bijkomen om het groter te maken en dat is toch zeker niet gratis. Maar daar ze nu allemaal niet zo heel erg veel te doen hebben, zouden ze over elkaar heen moeten buitelen om die opdracht te krijgen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119783250
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:43 schreef michaelHD9 het volgende:
Kleiner inderdaad en gewoon weer bouwen zoals vroeger, zonder spouw, zonder isolatie, enkelglas, 2 groepen zonder aardlek en 5 WCD's voor heel de woning, en in de woonkamer 1 aansluiting voor een gaskachel. :+

EDIT: LOL, green-acres meuk zeg maar :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119783772
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kleiner inderdaad en gewoon weer bouwen zoals vroeger, zonder spouw, zonder isolatie, enkelglas, 2 groepen zonder aardlek en 5 WCD's voor heel de woning, en in de woonkamer 1 aansluiting voor een gaskachel. :+

EDIT: LOL, green-acres meuk zeg maar :D
Overdrijven is ook leuk :Y

Maar als ik zie in welk tempo men die prefab dozen kan bouwen dan zou je verwachten dat ze spotgoedkoop kunnen zijn. Zeker die 13 in dozijn containers, dat is gewoon serie productie.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119783913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De tucht van de markt zou ook moeten gelden voor de banksters... helaas worden die ALTIJD gered door onze corrupte leiders. Want als de bank valt dan valt de hemel :|W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:09:16 #8
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119785719
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De tucht van de markt zou ook moeten gelden voor de banksters... helaas worden die ALTIJD gered door onze corrupte leiders. Want als de bank valt dan valt de hemel :|W
dat is natuurlijk ook zo, dat is juist HET probleem, je wilt niet dat opeens 2 miljoen nederlanders hun geld en betaalmogelijkheden kwijt zijn
pi_119785998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:09 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

dat is natuurlijk ook zo, dat is juist HET probleem, je wilt niet dat opeens 2 miljoen nederlanders hun geld en betaalmogelijkheden kwijt zijn
Welnee... die hemel blijft gewoon waar hij is, er zullen echter wel de nodige verliezen geleden worden en dan worden bepaalde mensen heel erg boos. Nu gaan ze alsnog die verliezen langzaam uitsmeren met als gevolg dat iedereen mee mag betalen aan de rekening.

Raar... bedrijven mogen wel de discipline van de markt voelen, particulieren ook.... maar banksters.... die niet want dan valt volgens sommige pipo's de hemel :|W
pi_119786063
de huizenmarkt gaat gewoon normaliseren. moeten we blij om zijn.
pi_119787448
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de huizenmarkt gaat gewoon normaliseren. moeten we blij om zijn.
Inderdaad.

410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000 in een sociale huurwoning gaat nergens over. Gewoon 9 a 10% huurverhoging erbij per jaar. c_/
pi_119787678
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Inderdaad.

410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000 in een sociale huurwoning gaat nergens over. Gewoon 9 a 10% huurverhoging erbij per jaar. c_/
sure. we'll see.
pi_119787708
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
sure. we'll see.
6,5% + inflatie, you do the math... ;)
pi_119787737
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

6,5% + inflatie, you do the math... ;)
10% verlaging koopprijzen komend jaar. daarbij heb ik mijn kapitaal niet alleen in euro's zitten, dus die inflatie zou jammer zijn maar geen ramp.
pi_119788485
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
10% verlaging koopprijzen komend jaar. daarbij heb ik mijn kapitaal niet alleen in euro's zitten, dus die inflatie zou jammer zijn maar geen ramp.
:? Waar je kapitaal inzit maakt voor je huursverhoging natuurlijk geen reet uit. Buiten dat is er ook niemand die het over jouw persoonlijke situatie had? Toch?
pi_119788645
het substituut is een koopwoning, dus dan moet ik wel even vergelijken dat die harder blijft zakken dan mijn huur theoretisch zou kunnen stijgen natuurlijk. gelukkig is dat wel de voorspelling ^O^
pi_119788689
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het substituut is een koopwoning
HET substituut voor een sociale huurwoning is volgens mij een vrije sector huurwoning. Op dit moment wonen er 410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000 in een sociale huurwoning en zijn de wachtlijsten voor starters soms wel 10 jaar. Kun je normaal vinden, ik niet.
pi_119788720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

HET substituut voor een sociale huurwoning is volgens mij een vrije sector huurwoning.
dat is iig een verstandigere keuze dan een koopwoning, dat dan weer wel.
pi_119788765
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Tja, ieder zijn meug. Voor jou is het wellicht verstandiger, voor mij niet.
pi_119788813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja, ieder zijn meug. Voor jou is het wellicht verstandiger, voor mij niet.
nee jij hebt al gekocht. alhoewel het financieel gezien natuurlijk verstandig is om te verkopen gezien de flinke dalingen die komende paar jaar voorspeld zijn, zou het wel eens een lastige opgave kunnen zijn. ik zou mijn woning ook houden als ik er nu net 1 gekocht had een paar jaar terug.
pi_119789047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nee jij hebt al gekocht. alhoewel het financieel gezien natuurlijk verstandig is om te verkopen gezien de flinke dalingen die komende paar jaar voorspeld zijn, zou het wel eens een lastige opgave kunnen zijn. ik zou mijn woning ook houden als ik er nu net 1 gekocht had een paar jaar terug.
_O-

Ik kan mijn woning makkelijk verkopen met winst hoor, ik had hem voor een erg goede prijs. :D

En het zal me worst zijn of hij over 5 jaar nog maar ¤ 1,- waard is. Over 22 jaar is hij toch afbetaald, dus who care's? Ik niet.

Ik heb gekocht zodat ik zelf kan bepalen wat ik verbouw en verander. En aan energiebesparingsmaatregelen neem. Alleen al mijn PV-panelen i.c.m. de HR-houtkachel leveren me 1500,- per jaar op (dat is 3 volle maanden hypotheek) en in begin maart gaat het restant PV erop dan scheelt het me 2000,- per jaar. (Dat is dan 4 maanden gratis wonen)
pi_119789078
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

_O-

Ik kan mijn woning makkelijk verkopen met winst hoor, ik had hem voor een erg goede prijs. :D

En het zal me worst zijn of hij over 5 jaar nog maar ¤ 1,- waard is. Over 22 jaar is hij toch afbetaald, dus who care's? Ik niet.

Ik heb gekocht zodat ik zelf kan bepalen wat ik verbouw en verander. En aan energiebesparingsmaatregelen neem. Alleen als mijn PV-panelen i.c.m. de HR-houtkachel leveren me 1500,- per jaar op (dat is 3 volle maanden hypotheek) en in begin maart gaat het restant PV erop dan scheelt het me 2000,- per jaar. (Dat is dan 4 maanden gratis wonen)
hoe heb je hem zo goedkoop geregeld? heb wel interesse in een goedkope koopwoning hoor.
pi_119789569
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hoe heb je hem zo goedkoop geregeld? heb wel interesse in een goedkope koopwoning hoor.
Just lucky...

Mar volgens Xeno en zijn posse hoefde je in 2007 nog maar 3 jaar te wachten en kon je voor een appel en een ei een woning kopen, die 3 jaar zijn elk jaar stilzwijgend een jaar verlengd, dus als je nog even geduld hebt tot 2015 liggen ze voor het oprapen. Heus. :o
pi_119789594
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Just lucky...

Mar volgens Xeno en zijn posse hoefde je in 2007 nog maar 3 jaar te wachten en kon je voor een appel en een ei een woning kopen, die 3 jaar zijn elk jaar stilzwijgend een jaar verlengd, dus als je nog even geduld hebt tot 2015 liggen ze voor het oprapen. Heus. :o
oprapen vast niet. een 20% lager geloof ik wel in.
pi_119789906
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
oprapen vast niet. een 20% lager geloof ik wel in.
Tja, waar trek je grens? Als ik nu een nieuwe PC koop, heb ik over 2 jaar voor hetzelfde geld ook een veel snellere. Maar dan mis ik wel 2 jaar gebruiksgenot van de PC die ik NU wil hebben.

Zo is het met woningen ook. Ik hecht heel veel waarde aan het feit dat als ik morgen bv een nieuwe keuken wil, ik morgen kan beginnen met plannen. Woongenot zeg maar. Ik heb tussen 2 koopwoningen in, 4 jaar gehuurd, en dat beviel me totaal niet. Niet om de kosten, maar omdat ik 'niet mijn gang kon gaan'.
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:15:43 #26
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119811285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Meningen verschillen gelukkiig.
pi_119811309
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:15 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Meningen verschillen gelukkiig.
dat is geen mening maar een feit gebaseerd op de koopmarktontwikkelingen. per jaar 10% eraf is al snel 20K voor een beetje woning. daar kun je gerust een jaar voor huren en de kat uit de boom kijken. ^O^
pi_119811493
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat is geen mening maar een feit gebaseerd op de koopmarktontwikkelingen. per jaar 10% eraf is al snel 20K voor een beetje woning. daar kun je gerust een jaar voor huren en de kat uit de boom kijken. ^O^
Maar als over een paar jaar alle scheefhuurders uit hun woningen trekken...is dat wel genoeg om het woningtekort in de sociale huursector op te lossen?

Nog een ander iets:Het kan toch niet anders of de beoogde bezuinigingen op woningbouwcorporaties gaan ervoor zorgen dat die weer minder gaan bouwen. Dat heft dan toch het wegjagen van de scheefhuurder weer op?
pi_119811837
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar als over een paar jaar alle scheefhuurders uit hun woningen trekken...is dat wel genoeg om het woningtekort in de sociale huursector op te lossen?

Nog een ander iets:Het kan toch niet anders of de beoogde bezuinigingen op woningbouwcorporaties gaan ervoor zorgen dat die weer minder gaan bouwen. Dat heft dan toch het wegjagen van de scheefhuurder weer op?
waarom zouden ze. over een paar jaar zijn de huren omlaag omdat ze te hoog zijn tov de koopmarkt.
pi_119811904
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waarom zouden ze. over een paar jaar zijn de huren omlaag omdat ze te hoog zijn tov de koopmarkt.
Lijkt me eerder dat dan de koopmarkt weer aantrekt. :Y
pi_119811905
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik snap je opmerking niet. Woningbouwcorporaties willen geld omzetten, ik denk niet dat ze vrijwillig de huurprijzen van hun woningen zullen gaan verlagen zonder zachte dwang. Zeker niet van de woningen van huurwoningen waar al iemand in zit.
pi_119811926
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat dan de koopmarkt weer aantrekt. :Y
Maar zo schiet de sociale woningbouw z'n doel toch voorbij?
Dan kunnen armere mensen noch huren, noch kopen.
pi_119812004
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar zo schiet de sociale woningbouw z'n doel toch voorbij?
Dan kunnen armere mensen noch huren, noch kopen.
De 'armere' krijgen toch niet de grote verhogingen? En hebben ook nog eens recht op huurtoeslag. Dus dat zal wel loslopen.
pi_119812150
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De 'armere' krijgen toch niet de grote verhogingen? En hebben ook nog eens recht op huurtoeslag. Dus dat zal wel loslopen.
Ik vraag me af hoe dat zit met iemand wiens huur omhoog is gegaan vanwege een hoog inkomen...om vervolgens werkloos te raken. Blijft ie dan aan z'n hogere huur vastzitten?

Ik denk niet dat woningbouwcorporaties de huren zullen verlagen trouwens. Ik heb al getikt waarom ik dat denk.
Ook zal dit averechts werken voor de wachttijden en die zijn al zo lang.

Het lijkt er op dat het huidige kabinet vooral gefixeerd is op de kopersmarkt en de huurdersmarkt "opoffert" om de kopersmarkt weer aan de gang te krijgen.

En wat de kopersmarkt betreft, woningen zijn tegenwoordig toch grotendeels prefab? Hoe kan het dan zo zijn dat het bouwen van woningen "zogenaamd" zo duur is geworden dat er niet meer winstgevend te bouwen is?
pi_119812807
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik vraag me af hoe dat zit met iemand wiens huur omhoog is gegaan vanwege een hoog inkomen...om vervolgens werkloos te raken. Blijft ie dan aan z'n hogere huur vastzitten?
Dat heb ik me ook al afgevraagd, en aangezien ik er nergens iets over kan vinden dat dat niet het geval zou zijn, vrees ik van wel. Mijn inziens onredelijk.

quote:
Ik denk niet dat woningbouwcorporaties de huren zullen verlagen trouwens. Ik heb al getikt waarom ik dat denk. Ook zal dit averechts werken voor de wachttijden en die zijn al zo lang.
Verlagen lijkt me ook sterk, maar waarom dit averechts zou werken voor de wachttijden vat ik ff niet. Bij een nieuwe bewoner wordt volgens mij de huurprijs opnieuw vastgesteld.

quote:
Het lijkt er op dat het huidige kabinet vooral gefixeerd is op de kopersmarkt en de huurdersmarkt "opoffert" om de kopersmarkt weer aan de gang te krijgen.
Het lijkt erop dat men de sociale woningbouw wil teruggeven aan de mensen waarvoor die bedoeld is. Dus niet voor 410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000.

quote:
En wat de kopersmarkt betreft, woningen zijn tegenwoordig toch grotendeels prefab? Hoe kan het dan zo zijn dat het bouwen van woningen "zogenaamd" zo duur is geworden dat er niet meer winstgevend te bouwen is?
Een stuk grond kost al een berg, en het bouwen van een woning is echt niet goedkoop hoor.
pi_119813180
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat heb ik me ook al afgevraagd, en aangezien ik er nergens iets over kan vinden dat dat niet het geval zou zijn, vrees ik van wel. Mijn inziens onredelijk.
Daar zouden ze wat meer over moeten nadenken.
quote:
[..]

Verlagen lijkt me ook sterk, maar waarom dit averechts zou werken voor de wachttijden vat ik ff niet. Bij een nieuwe bewoner wordt volgens mij de huurprijs opnieuw vastgesteld.
Ik had het over de bezuinigingen op de woningbouwcorporaties. Als die minder geld overhouden, zullen ze minder snel gaan bouwen. Daar zouden dan weer extra maatregelen voor nodig zijn en die zie ik niet.

quote:
[..]

Het lijkt erop dat men de sociale woningbouw wil teruggeven aan de mensen waarvoor die bedoeld is. Dus niet voor 410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000.
Waren ze niet ook van plan om voor alle huishoudens de huurprijzen extra op te drijven? Zoals ze dat in Amsterdam gedaan hebben. In veel wijken mogen de woningbouwverenigingen de huren extra ophogen. Zomaar.

quote:
[..]

Een stuk grond kost al een berg, en het bouwen van een woning is echt niet goedkoop hoor.
Maar dat had dan weer te maken met speculaties, toch? Daar doet de regering niks aan.
pi_119813799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan gaat zijn huur voor dat jaar niet meer omhoog dan met de inflatie.
Ofwel: het antwoord op je vraag is 'ja', en die huur wordt ook gewoon verhoogd hoor, alleen niet extra. Eerdere huurverhogingen worden niet teruggedraaid (je kan wel altijd zelf je huur opzeggen, en je heil elders proberen te zoeken, natuurlijk ;) )
pi_119814088
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

(je kan wel altijd zelf je huur opzeggen, en je heil elders proberen te zoeken, natuurlijk ;) )
Niet met de huidige wachttijden ;)
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:00:36 #39
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119815756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja als je let op 1 element ja. Huren zuigt apenballen en is zonde van je geld feitelijk. Daarnaast kijk jij nu naar het totaalplaatje van de ontwikkelingen; genoeg individuen (de slimme dus) die de goede woningen er tussenuit kunnen pikken. Je moet ook geen woning kopen waarvan je weet dat je de oorspronkelijke waarde niet meer voor terug kunt krijgen, vind ik. Kortom: als je het goed doet, heb je veel meer aan een koopwoning.
pi_119815814
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:00 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ja als je let op 1 element ja. Huren zuigt apenballen en is zonde van je geld feitelijk. Daarnaast kijk jij nu naar het totaalplaatje van de ontwikkelingen; genoeg individuen (de slimme dus) die de goede woningen er tussenuit kunnen pikken. Je moet ook geen woning kopen waarvan je weet dat je de oorspronkelijke waarde niet meer voor terug kunt krijgen, vind ik. Kortom: als je het goed doet, heb je veel meer aan een koopwoning.
'de goede woningen'. nou, als jou dat gelukkig maakt om dat te denken, fijn voor je gemoedsrust ^O^
pi_119818990
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nou, als jou dat gelukkig maakt om dat te denken, fijn voor je gemoedsrust ^O^
Dat werkt 2 kanten op. Jouw denkwijze schijnt jou ook gelukkiger te maken. ;)
pi_119833298
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat werkt 2 kanten op. Jouw denkwijze schijnt jou ook gelukkiger te maken. ;)
Nee. Het is puur een financieel gebaseerde overweging.
pi_119835605
quote:

Ja als je let op 1 element ja. Huren zuigt apenballen en is zonde van je geld feitelijk.
Ongeveer 1000 keer op deze forums gezegd, en 1000 keer onderuit gehaald. Okay, voor de 1001-ste keer dan.

Een huis kost geld, want de knakkers die het huis bouwen doen het niet voor niets. Bovendien moet het onderhouden worden. Of je nou koopt of huurt, je "gooit geld weg". Tussen quotes, want je gooit het niet weg, je krijgt er iets voor terug net zogoed als je naar een film of restautant gaat.

Het idee dat huur "geld weggooien" is komt uit de tijd dat koopwoningen in waarde stegen.
quote:
Daarnaast kijk jij nu naar het totaalplaatje van de ontwikkelingen; genoeg individuen (de slimme dus) die de goede woningen er tussenuit kunnen pikken. Je moet ook geen woning kopen waarvan je weet dat je de oorspronkelijke waarde niet meer voor terug kunt krijgen, vind ik. Kortom: als je het goed doet, heb je veel meer aan een koopwoning.
Inderdaad, je moet die 5% van de woningen eruit pikken die niet te duur geprijst zijn.
pi_119835633
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 10:01 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Ongeveer 1000 keer op deze forums gezegd, en 1000 keer onderuit gehaald. Okay, voor de 1001-ste keer dan.

Een huis kost geld, want de knakkers die het huis bouwen doen het niet voor niets. Bovendien moet het onderhouden worden. Of je nou koopt of huurt, je "gooit geld weg". Tussen quotes, want je gooit het niet weg, je krijgt er iets voor terug net zogoed als je naar een film of restautant gaat.

Het idee dat huur "geld weggooien" is komt uit de tijd dat koopwoningen in waarde stegen.

[..]

Inderdaad, je moet die 5% van de woningen eruit pikken die niet te duur geprijst zijn.
dit is een standpunt wat gemiddeld genomen wel verdedigbaar is vanuit financieel oogpunt. als je meeneemt dat zelfs banken beginnen over 20% daling de komende paar jaar, dan is het alleen pure onzin. voor zo'n daling kun je gerust nog even huren, dat verdien je daarna dubbel en dwars terug natuurlijk.
pi_119836029
quote:

[..]

Een van de weinige voordelen van een koopwoning op dit moment is dat je maandelijkse woonlasten niet stijgen en door de inflatie feitelijk ieder jaar lager worden. Alleen kan je weer pech hebben als de bijdrage aan de VvE omhoog gaat.
pi_119836732
Ik ben een tijdje op zoek maar kan het nergens officieel vinden:

Weten jullie wat het peilmoment is voor de nieuwe belastingwetgeving per 1-1-2013. Koopakte of transport bij de notaris/inschrijving in kadaster?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 2 december 2012 @ 11:18:49 #47
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119836740
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 10:01 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

[..]

Ja dat kan allemaal wel zo zijn maar een huis "is van jou", bij een huurhuis heb je niks. Daarnaast vind ik niet dat je een huis moet aankopen met als hoofddoel winst hierop te willen maken. Maar goed, schijnbaar een uitgekauwde discussie hier.
pi_119837218
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:18 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ja dat kan allemaal wel zo zijn maar een huis "is van jou", bij een huurhuis heb je niks. Daarnaast vind ik niet dat je een huis moet aankopen met als hoofddoel winst hierop te willen maken. Maar goed, schijnbaar een uitgekauwde discussie hier.
Dat huis is pas van jou als het is afbetaald. Dus als jij een paar maanden
je hypotheek niet betaald word je er net zo hard uitgegooid als dat je huur niet betaald.
pi_119837304
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:40 schreef graaierrr het volgende:

[..]

je hypotheek niet betaald word je er net zo hard uitgegooid als dat je huur niet betaald.
Dat is idd in alle gevallen zo. Maar als je netjes 30 jaar, of hoe lang je hypo dan ook mocht lopen (korter dan 30), hebt betaald en afbetaald. Dan is het huis wel van de eigenaar en niet meer van de bank. Maar goed er vallen tich rekensommetjes te maken over wat voordeliger is huren dan wel kopen.
pi_119837686
quote:
Dat huis is pas van jou als het is afbetaald.
Dus eigenlijk heb ik een huis in onderpand gegeven wat helemaal niet van mij is? :W
  zondag 2 december 2012 @ 12:07:57 #51
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119837857
quote:

[..]

Daarom heb ik het ook tussen haakjes gezet, wijsneus. Voordat je je huis wordt uitgeknikkerd moet je het wel erg bont hebben gemaakt hoor.
  zondag 2 december 2012 @ 12:09:01 #52
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119837883
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb ik een huis in onderpand gegeven wat helemaal niet van mij is? :W
Het is ook niet van jou.
pi_119837892
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:09 schreef ikjijallebei het volgende:
Het is ook niet van jou.
Nou en of. :Y
pi_119840231
quote:

[..]

Je begrijpt niet helemaal hoe bezit werkt, dat is ook niet erg als je niets hebt.

Als je iets niet betaalt krijg je altijd te maken met beslaglegging, jouw redenatie volgend zijn je auto, tv en computer ook niet van jou, want als je betalingsachterstanden krijgt ben je ze ook kwijt.

Kolder natuurlijk, het is van jou, en als je betalingsachterstanden krijgt kan je bezit worden afgenomen, net als bij alle andere zaken die je hebt.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_119842577
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 13:45 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je begrijpt niet helemaal hoe bezit werkt, dat is ook niet erg als je niets hebt.

Als je iets niet betaalt krijg je altijd te maken met beslaglegging, jouw redenatie volgend zijn je auto, tv en computer ook niet van jou, want als je betalingsachterstanden krijgt ben je ze ook kwijt.

Kolder natuurlijk, het is van jou, en als je betalingsachterstanden krijgt kan je bezit worden afgenomen, net als bij alle andere zaken die je hebt.
Bezit is idd erg vluchtig als je niet aan je maandelijkse verplichtingen kan voldoen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_119843747
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:18 schreef komrad het volgende:
Ik ben een tijdje op zoek maar kan het nergens officieel vinden:

Weten jullie wat het peilmoment is voor de nieuwe belastingwetgeving per 1-1-2013. Koopakte of transport bij de notaris/inschrijving in kadaster?
Iemand?
Allah Al Watan Al Malik
pi_119844562
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:55 schreef Mutant01 het volgende:
Iemand?
Volgens mij geldt de datum van het koopcontract.
pi_119844591
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bezit is idd erg vluchtig als je niet aan je maandelijkse verplichtingen kan voldoen.
Heee... Is het huis nu ineens wel bezit? :D
pi_119844681
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij geldt de datum van het koopcontract.
dat is wat meer mensen (makelaar) beweren, ik kan alleen geen betrouwbare bron vinden. bij de belastingdienst en ministerie heb ik niets kunnen vinden.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_119844823
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 16:28 schreef komrad het volgende:
dat is wat meer mensen (makelaar) beweren, ik kan alleen geen betrouwbare bron vinden. bij de belastingdienst en ministerie heb ik niets kunnen vinden.
Bel morgen de belastingtelefoon even. Volgens mij staat het wel op de site van de VEH, maar dat is ook een beetje een 'wij van WC-eend' verhaal natuurlijk.
pi_119845461
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 13:45 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Klopt, tis geen echt bezit. Het is grotendeels een illusie, net als onze welvaart.
pi_119846271
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:52 schreef graaierrr het volgende:
Klopt, tis geen echt bezit. Het is grotendeels een illusie, net als onze welvaart.
Gelukkig zijn aluhoedjes wel tastbaar.
pi_119846457
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:52 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Een huis is wel bezit, geld is domweg wat nullen en eenen bij een bank. Als de euro valt heb je niets meer.
pi_119847565
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 17:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Een huis is wel bezit, geld is domweg wat nullen en eenen bij een bank. Als de euro valt heb je niets meer.
Als de euro waardeloos wordt kun je wel met een 20$ biljet je hypotheek aflossen, en zeggen: 'Laat de rest maar zitten...'

Dat is dan beter dan elke maand 3,5 miljoen euro aan huur overmaken... :+
  zondag 2 december 2012 @ 17:53:51 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119847629
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als de euro waardeloos wordt kun je wel met een 20$ biljet je hypotheek aflossen, en zeggen: 'Laat de rest maar zitten...'

Niet als de koper 1.000.000 % rente moet lappen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119847687
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
Normaliter rekent een bank geen rente meer als je je hypotheek afgelost hebt... :X
pi_119847767
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat geld heb je dan nodig om eten te kopen.
pi_119847995
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:58 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Dat geld heb je dan nodig om eten te kopen.
Dan kun je maar beter nagenoeg nihil woonlasten hebben, wel 3.5M voor huur, geen 20$ voor een brood, hoe typisch....
pi_119848626
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarom moet je ook niet dan kopen natuurlijk, maar nu munt nog ietx waard is....... Je huur gaat elk jaar 300% omhoog, terwijl je koophuis niets meer kost. Simpel, bij een dikke inflatie is een huis hebben een voordeel, bij deflatie een huurhuis.

Met hoe het nu gaat met de euro zet ik liever in op inflatie.
pi_119848880
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 16:28 schreef komrad het volgende:

[..]

http://www.snsbank.nl/par(...)t-een-hypotheek.html
Allah Al Watan Al Malik
pi_119848971
quote:
let wel: onherroepelijk betekent zonder voorbehoud. Dus een evt. financieringsvoorbehoud moet uitgewerkt zijn (tip: kan je wel via een addendum bij de koopovereenkomst regelen wat na de overdracht 'verdwijnt' ;) )
pi_119849162
http://www.hpdetijd.nl/2012-02-01/jouw-huis-mijn-huis/

'Ik ben het haasje. Nout Wellink, bedankt.'
pi_119849278
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:41 schreef graaierrr het volgende:

Heb je die column gelezen? Gaat nergens over natuurlijk. 271.000 euro betalen voor een appartement waar je hooguit met 1 volwassene en een kind in kunt samenleven zoals hij zelf zegt.

Ik heb geen idee wat je met dit soort verhalen probeert aan te tonen.......
pi_119853649
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Heb je die column gelezen? Gaat nergens over natuurlijk. 271.000 euro betalen voor een appartement waar je hooguit met 1 volwassene en een kind in kunt samenleven zoals hij zelf zegt.

Ik heb geen idee wat je met dit soort verhalen probeert aan te tonen.......
Idd een klaagzang over zijn eigen falen.
pi_119853953
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:40 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Idd een klaagzang over zijn eigen falen.
Hint: Boudwijn woont helemaal niet in de Watergraafs.... ;)
pi_119854200
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:45 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Hint: Boudwijn woont helemaal niet in de Watergraafs.... ;)
Ah op die manier, klaagzang over andermans of (hypothetisch) falen dan dus. Geen toegevoegde waar de zoals zinvol zei. Als je zo´n hypotheek neemt was je zowiezo al niet slim bezig.
  zondag 2 december 2012 @ 20:55:38 #77
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119854550
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ja-en-nee... Ik ben het met je eens dat dit nergens over gaat, MAAR: deze mensen (voor zover het geen "nieuwe salarisstijgingen" betreft) wilden die woning niet verlaten toen koopprijzen stegen, en toen hoorde je de politiek er ook niet over. Pas nu prijzen dalen moeten deze mensen gedwongen worden te kopen, en dat klopt ook niet!
Maar ja, de hele woningmarkt klopt van geen kanten...
censuur :O
  zondag 2 december 2012 @ 21:03:40 #78
323876 michaelmoore
pi_119855050
Dit is ook leuk met een halve hectare grond erbij
http://www.green-acres.com/en/properties/1624a-td8987.htm
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119855459
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
Dit is ook leuk met een halve hectare grond erbij
http://www.green-acres.com/en/properties/1624a-td8987.htm
Eens! Leuk 1e stulpje als je wilt gaan rentenieren of je ouders een plek van rust zoeken.

Of je gaat voor zo'n huisje in Detroit voor een paar dollar.
http://www.realtor.com/re(...)I_48204_M43509-91764
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 2 december 2012 @ 21:18:15 #80
323876 michaelmoore
pi_119855925
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens! Leuk 1e stulpje als je wilt gaan rentenieren of je ouders een plek van rust zoeken.

Of je gaat voor zo'n huisje in Detroit voor een paar dollar.
http://www.realtor.com/re(...)I_48204_M43509-91764
of als je zelf een rustig plekje zoekt, ik hoorde vandaag dat een leeftijdsgenoot woning en bedrijf verkocht heeft en voorgoed naar de Philippines gaat

Ook niet verkeerd hoor
pi_119856072
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of als je zelf een rustig plekje zoekt, ik hoorde vandaag dat een leeftijdsgenoot woning en bedrijf verkocht heeft en voorgoed naar de Philippines gaat

Ook niet verkeerd hoor
Blijft een tricky keuze. Ik zou zoiets alleen doen als ik er 1) meerdere malen ben geweest en de omgeving een beetje ken 2) genoeg centen heb om het, mocht het mis gaan niet binnen een aantal maand terug te moeten 3) ik geen weemoed terug naar Nederland of welk land dan ook zou krijgen. Weer eventjes terug naar Nederland is dan niet zo gemakkelijk ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 2 december 2012 @ 21:34:47 #82
323876 michaelmoore
pi_119856850
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Blijft een tricky keuze. Ik zou zoiets alleen doen als ik er 1) meerdere malen ben geweest en de omgeving een beetje ken 2) genoeg centen heb om het, mocht het mis gaan niet binnen een aantal maand terug te moeten 3) ik geen weemoed terug naar Nederland of welk land dan ook zou krijgen. Weer eventjes terug naar Nederland is dan niet zo gemakkelijk ..
Hij en zijn vrouw hebben er Nederlandse vrienden en zijn er al heel wat keertjes geweest als ik het hoorde, die weet echt wel wat ie doet
Ik ga volgend jaar een keertje kijken daar

Een ander gaat in Colombia wonen, dat vindt ik veel linker
  maandag 3 december 2012 @ 06:14:39 #83
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119868623
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
Maar om dat nou rustig te noemen... Tenzij je zwaar afgelegen gaat wonen is het daar gruwelijk druk, ook in het verkeer...
pi_119869387
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 06:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar om dat nou rustig te noemen... Tenzij je zwaar afgelegen gaat wonen is het daar gruwelijk druk, ook in het verkeer...
Is daar net als in NL op sommige plekken lekker rustig andere plekken belachelijk druk. Hmmzzz is dat niet overal zo ??? Voordeel daar wel is, dat de een timmerman wel 5,- USD per dag kost.
  maandag 3 december 2012 @ 09:02:38 #85
323876 michaelmoore
pi_119869798
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 08:33 schreef Tikbalang het volgende:

??? Voordeel daar wel is, dat de een timmerman wel 5,- USD per dag kost.
moet je ze wel iedere dag aan de gang schoppen

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 06:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ik dacht niet dat het hartje manilla was , er zullen wel een paar mooie eilanden in de buurt zijn als ik hem zo ken
pi_119870007
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

moet je ze wel iedere dag aan de gang schoppen

[..]

ik dacht niet dat het hartje manilla was , er zullen wel een paar mooie eilanden in de buurt zijn als ik hem zo ken
Ach de filipijntjes waar ik mee werk die doen prima hun werk. De jongere garde daar vandaan heeft een betere arbeids etos dan de oudere garde daar vandaan.

Die mooie eilanden zijn daar zeker wel. Keuze genoeg ook nog.
pi_119870186
Maar wat hebben al die toekomstige expats/emigranten objecten niet in NL te maken met de nederlandse huizenmarkt? :?
  maandag 3 december 2012 @ 09:25:48 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119870235
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:23 schreef Basp1 het volgende:
Maar wat hebben al die toekomstige expats/emigranten objecten niet in NL te maken met de nederlandse huizenmarkt? :?
Vraaguitval?
  maandag 3 december 2012 @ 09:40:43 #89
323876 michaelmoore
pi_119870563
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vraaguitval?
nee aanbod
pi_119871323
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vraaguitval?
Integendeel, de meeste grootmuilen komen op hangende pootjes weer terug, gestript en wel.
pi_119871518
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:13 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Integendeel, de meeste grootmuilen komen op hangende pootjes weer terug, gestript en wel.
Maar gestript en wel zullen ze dan toch de sociale huur in moeten en die is al vol gezien de wachtlijsten.
pi_119872031
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:21 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Maar gestript en wel zullen ze dan toch de sociale huur in moeten en die is al vol gezien de wachtlijsten.
Het zijn allemaal grootverdieners hier, dus die komen dadelijk de sociale huur niet eens meer in, ach dan zich maar lekker in de armen werpen van de particuliere verhuurders. :D
pi_119872235
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het zijn allemaal grootverdieners hier, dus die komen dadelijk de sociale huur niet eens meer in, ach dan zich maar lekker in de armen werpen van de particuliere verhuurders. :D
Voordeel daar heb je wel dat onze regering dan niet zomaar kan zeggen "jij gaat 10% meer betalen vanaf nu om die en die bullshit reden". Welke wel begrijpbaar is maar zoals gewoonlijk op een verkeerd moment genomen is.
pi_119872262
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het voordeel is wel dat ze in dat soort landen gezien hebben dat je op je 72ste nog best een baantje als beveiliging aankan, of deuren opendoen.
pi_119872431
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2012 10:47 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Het voordeel is wel dat ze in dat soort landen gezien hebben dat je op je 72ste nog best een baantje als beveiliging aankan, of deuren opendoen.
Gisteren op belgie 2 een documantaire over een dame van 93 die nog een hotel runde met in totaal 20 kamers en 48 bedden, het merendeel van het werk in haar eentje deed. En haar kinderen die haar een rustige oude dag gunden maar zie ging als een echte workaholic maar door.
pi_119873372
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gisteren op belgie 2 een documantaire over een dame van 93 die nog een hotel runde met in totaal 20 kamers en 48 bedden, het merendeel van het werk in haar eentje deed. En haar kinderen die haar een rustige oude dag gunden maar zie ging als een echte workaholic maar door.
Ik vind dat dan ook wel weer wat overdreven, maar kan me wel voorstellen dat sommige mensen nu eenmaal een dagelijkse behoefte nodig hebben, en niet achter de geraniums kunnen zitten want anders sterft het misschien wel erg snel af.
  maandag 3 december 2012 @ 11:33:01 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119873806
Niets mis mee toch? Ik ken de verhalen van (Amerikanen) die na 80+ jaar werken met pensioen gaan, en twee weken later dood zijn... Routine is goed, en als ze het daarmee ook nog naar hun zin hebben is dat toch veel beter dan wachten tot de verpleegster je eens per week komt oppoetsen?
pi_119880102
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:41 schreef graaierrr het volgende:

quote:
De buurman gaat het schip in met zijn dure hypotheek. Wij niet. Net als zoveel huizenbezitters wiegen de redacteuren van HP/De Tijd zichzelf in slaap in hun onverkoopbare huis, terwijl hun hurende collega’s met leedvermaak toekijken. Slechts één redacteur ziet in de verte een ijsberg opdoemen: ‘Ik ben het haasje. Nout Wellink, bedankt.’
Je hebt toch wel een beetje recht op 'gratis' vermaeck als je buurtjes stemmen op een jaloeziebelasting voor verstandige huurders :Y

Dan kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg worden opgeslurpt door het afvoerputje ~O>
  maandag 3 december 2012 @ 14:58:55 #99
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119880603
Als ik hier in de buurt kijk zijn het de (particuliere) huurders die meer en grotere auto's hebben dan de rest van de wijk... Komt op mij over als tijdelijk huren zolang de prijzen dalen!

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoDelft op 03-12-2012 15:04:31 ]
  maandag 3 december 2012 @ 15:27:03 #100
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119881631
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik hier in de buurt kijk zijn het de (particuliere) huurders die meer en grotere auto's hebben dan de rest van de wijk... Komt op mij over als tijdelijk huren zolang de prijzen dalen!
vuige profiteurs.... ik denk dat Stef Blok zelfs wetgeving aan het maken is om deze parasieten aan te pakken met een fijne hoge huursverhoging. Hoe durven ze te weigeren hun nek door de strop te steken o|O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')