abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119770837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 02:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ongeveer 16%, gemiddeld. Dus dat kan nogal schelen per locatie en type huis. Ongeveer 4% per jaar, niet echt schokkend dus eigenlijk....
Grootste probleem voor de prijsbepaling is de afname in verkopen.
De grootste daling moet dan nog komen wanneer er gewoonweg veel meer huizen gedwongen door wat voor reden dan ook in de verkoop komen dan er starters zijn om aan het begin van de keten in te stappen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 04:23:21 #252
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_119771104
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 02:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Grootste probleem voor de prijsbepaling is de afname in verkopen.
De grootste daling moet dan nog komen wanneer er gewoonweg veel meer huizen gedwongen door wat voor reden dan ook in de verkoop komen dan er starters zijn om aan het begin van de keten in te stappen.
mensen moeten niet zeuren, als je wilt verkassen gewoon eerst je huis verkopen heel scherp, en dan pas kopen ook scherp

huizen blijven zakken hoor
starters hebben geen vaste baan en ouderen willen cashen
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_119771108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 04:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensen moeten niet zeuren, als je wilt verkassen gewoon eerst je huis verkopen heel scherp, en dan pas kopen ook scherp

huizen blijven zakken hoor
Ik als oude lul zonder enige economische kennis kan voorspellen dat 200 vierkante meter grond met wat stenen en dak erop geen 2 ton waard is.
Ik gok dat het op zo'n 120.000 gaat uitkomen voor een gemiddelde rijtjeswoning, de hoekwoning 10 ruggen meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2012 04:29:45 ]
pi_119771938
http://www.telegraaf.nl/o(...)op_koophuizen__.html

quote:
We zien een verdubbeling van het aantal transacties ten opzichte van vorige maand
Wie houdt wie voor de gek?
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_119771955
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:30 schreef BertV het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)op_koophuizen__.html

[..]

Wie houdt wie voor de gek?
Even een spurt van de mensen die graag nog maximaal willen lenen, dat is in januarie voorbij.
  vrijdag 30 november 2012 @ 08:42:36 #256
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119772082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Even een spurt van de mensen die graag nog maximaal willen lenen, dat is in januarie voorbij.
^^ Dat. Vreemd eigenlijk, hebben belangenclubs van makelaars en huizenbezitters werkelijk zo'n invloed gehad op het denken van deze mensen?
In januari storten de verkopen dus gigantisch in, en daarmee de prijzen. Maand-op-maand was-ie bij de vorige "spurt" ook gigantisch. Als ik nu zou willen kopen zou ik mooi na januari pas kopen.
censuur :O
pi_119772114
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:42 schreef RemcoDelft het volgende:
In januari storten de verkopen dus gigantisch in, en daarmee de prijzen. Maand-op-maand was-ie bij de vorige "spurt" ook gigantisch. Als ik nu zou willen kopen zou ik mooi na januari pas kopen
Die verkopen zijn al ruim 2 jaar gigantisch ingestort dus er is tot nu toe nog lang geen verband tussen zwaar verminderde verkoopvolumes en gigantische prijsdalingen geweest. :D
pi_119772813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:07 schreef Ratelbandolero het volgende:
Ik kocht in 2003 voor 235.000. Met verbouwing en k.k. en vernieuwing kost het nu 285.000 en ik krijg het niet verkocht voor 209.000 :{w
Dan probeer je het toch voor 200.000 of 190.000, of blijf je gewoon zitten?

ING verwacht (in hun periodieke koffiedik-kijksessies) voor 2013 nog een daling van 7% en in 2014 van nog eens 5%: http://www.rtl.nl/compone(...)-in-2013-en-2014.xml
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:50:52 #259
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773233
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:28 schreef Artimunor het volgende:

[..]

de reële economie draait wel degelijk om productie, elke top-belegger gaat daarvan uit.
waarom denk je dat ze niet meer in ons willen beleggen? (op de torenhoge schulden na die we maar niet lijken te willen afbetalen)
I know, you know... alleen de mensen die in een fantasie wereld leven geloven nog in sprookjes.

Waarom gaat het hier berg afwaarts? Omdat wij te weinig welvaart creëren en denken met slimme ponzi spelletjes de rest van de wereld voor de gek te houden. Zoiets houd gewoon een keer op en we stevenen hard af op het eindspel. Daarna blijven we achter met een industrie die kompleet kansloos is tegenover de Aziatische industrie. Wij hebben de afgelopen 30 jaar namelijk alles in de etalage gezet, naar het buitenland gebracht en hiermee de basis van onze welvaart vernietigt.

Een oud werkgever van mij zijn ooit eens dat we de strop waarmee 'ze' ons gaan ophangen voor een mooie prijs verkocht hebben.

Er zal minstens weer een hele generatie overheen gaan voordat wij op industrieel gebied weer mee kunnen komen, het opleiden van de eigen bevolking kost namelijk veel tijd, net als het opdoen van ervaring, deze is namelijk niet over te dragen.

Europa word een continent van lagere lonen en lagere welvaart. De komende generaties zullen niet langer de welvaart kennen van hun voorouders.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:57:19 #260
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773398
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:07 schreef Ratelbandolero het volgende:
Ik kocht in 2003 voor 235.000. Met verbouwing en k.k. en vernieuwing kost het nu 285.000 en ik krijg het niet verkocht voor 209.000 :{w
Ik zag laatst een woning verkocht worden voor 150k +2%OB, de buren kochten de identieke woning in 2008 voor 255k +6% OB. _O-

Dan heb je in 4 jaar tijd gewoon 117k bespaart, dat is gewoon 2400 euro per maand. Daar kun je dus met gemak voor blijven huren :Y)

Was een sterfgevalletje.... de hypotheek op de woning was 145k dus de erven speelden net quitte.

Als starter moet je vooral de overlijdensadvertenties in je lokale media in de gaten houden :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:02:27 #261
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773518
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 04:23 schreef michaelmoore het volgende:

Als je interesse hebt gewoon even de gegevens opvragen bij het kadaster, kost slechts een paar euro en je hebt meteen een goede indicatie hoe die mensen ervoor staan. Ik sprak laatst een man die zijn woning voor een 'x' bedrag te koop had staan maar eerlijk toegaf dat hij zou toehappen als iemand daar 25% onder zou bieden want dan kon hij verhuizen en maakte hij alsnog een forse winst.
Er zijn gewoon veel mensen die een prijskaartje op hun huis plakken omdat de makelaar ze wijs gemaakt heeft dat dit de reële marktwaarde is.

En zoals eerder vermeld... mensen gaan ook dood.... ja mensen ZELFS huiseigenaren :D

Dan zitten de erven met het probleem dat de erfenis verkocht moet worden, een lastige kwestie in de huidige markt. Doe er je voordeel mee :Y)
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:04:28 #262
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773564
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die verkopen zijn al ruim 2 jaar gigantisch ingestort dus er is tot nu toe nog lang geen verband tussen zwaar verminderde verkoopvolumes en gigantische prijsdalingen geweest. :D
Euhm.... er zijn reeds gigantische prijsdalingen in de markt, het moet namelijk ook kunnen. De mensen die tot aan de oogballen gegaan zijn die zitten gewoon vast, de mensen die hun huis reeds afbetaald hebben of hem 20 jaar geleden kochten kunnen echt wel het prijsniveau van 2008 halveren zonder 1 centje pijn ;)
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:05:28 #263
323876 michaelmoore
pi_119773592
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

Er zijn gewoon veel mensen die een prijskaartje op hun huis plakken omdat de makelaar ze wijs gemaakt heeft dat dit de reële marktwaarde is.
makelaars zijn ook de mensen die zeggen niet verkopen, de zelfverkopers hebben hun huis in notime verkocht zie ik om me heen
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:05:44 #264
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773602
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:28 schreef MrBadGuy het volgende:

Dan probeer je het toch voor 200.000 of 190.000, of blijf je gewoon zitten?

ING verwacht (in hun periodieke koffiedik-kijksessies) voor 2013 nog een daling van 7% en in 2014 van nog eens 5%: http://www.rtl.nl/compone(...)-in-2013-en-2014.xml
Als je er echt vanaf wilt zou ik even langs de makelaar gaan en vragen welk prijskaartje je erop moet plakken om de woning binnen 2 maanden te kunnen verkopen. Een beetje makelaar heeft daar wel weet van.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:10:03 #265
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773714
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

makelaars zijn ook de mensen die zeggen niet verkopen, de zelfverkopers hebben hun huis in notime verkocht zie ik om me heen
Als je wilt verkopen kan je gewoon verkopen. Zoals Kees de Kort meerdere malen gezegd heeft: "alles is verkoopbaar voor de JUISTE prijs" en dat zakken met je prijs altijd leid tot meer verkopen.

Het probleem van de huizenmarkt is dat 'eigenaren' hun eigendom kopen met geld dat niet hun eigendom is. Daar zit het probleem.... iedere verstandige handelaar zal je vertellen dat je moet speculeren met geld dat je kan missen, m.a.w. wat je eigendom is. Speculeren met geleend geld... dom, dom, dom. Veel mensen hadden echter niet door dat toen ze een woning kochten met het geleende geld dat ze zich inkochten in een speculatieve zeepbel. Dat zij nu de rekening daarvoor gepresenteerd krijgen is zuur. Na het zuur, komt het zuurder. Zo gaat dat nu eenmaal als speculatieve zeepbellen klappen en je daar all-in zit met je geleende kapitaal.
pi_119773805
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik zag laatst een woning verkocht worden voor 150k +2%OB, de buren kochten de identieke woning in 2008 voor 255k +6% OB. _O-

Dan heb je in 4 jaar tijd gewoon 117k bespaart, dat is gewoon 2400 euro per maand. Daar kun je dus met gemak voor blijven huren :Y)

Was een sterfgevalletje.... de hypotheek op de woning was 145k dus de erven speelden net quitte.

Als starter moet je vooral de overlijdensadvertenties in je lokale media in de gaten houden :P
kom maar met de linkjes, of adressen mag ook.

en voor wat betreft al die andere kenissen van je: idem :)
pi_119773808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Euhm.... er zijn reeds gigantische prijsdalingen in de markt, het moet namelijk ook kunnen. De mensen die tot aan de oogballen gegaan zijn die zitten gewoon vast, de mensen die hun huis reeds afbetaald hebben of hem 20 jaar geleden kochten kunnen echt wel het prijsniveau van 2008 halveren zonder 1 centje pijn ;)
Nou kom maar eens met objectieve cijfers van je gigantische prijsdalingen, ipv de buur van de oom en andere annecdotische bewijzen waar je heel goed in bent maar totaal niet ter zake doen.

Even mijn annecdotisch bewijs,De appartementen die ik gekocht heb, zijn tot nu tot van 165 naar 160 gezakt in die 4 jaar. Als ik was blijven huren had me dat 4*12*600 = 28.800 euro huur gekost. Ipv die 5000 verlies die ook nog eens door de koopgrarant voor 50% opgehoest wordt door de woningbouw als ik wil verkopen.

En dan graag ook vergelijkbare objecten naast elkaar tonen. Want de CBS cijfers zijn ook vertroebeld omdat hierin ook alleen maar de verkochte objecten terug komen, en als er alleen maar kleinere objecten verkocht worden weet je wel wat dat doet met je statistiek.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:14:13 #268
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773821
Dat demagogen en andere politieke malloten het zuur van mislukte speculanten wil uitsmeren over meerdere generaties is ronduit kwalijk te noemen. Dus als mensen domme dingen gedaan hebben dan moeten toekomstige generaties daar maar klakkeloos OOK onder lijden? Want gedeelde smart is halve smart?

Jullie verdienen geen mooie toekomst want wij hebben reeds voor jullie beslist dat als wij de gevolgen van ons stupide gedrag moeten ondervinden jullie ook niet mogen GENIETEN van een onbezorgd leven o|O

De 'zorgstaat' op zijn smalst :|W
pi_119773833
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja, dat denk ik ook, makelaars zullen zeggen: ik wil geen provisie, verkoop het maar niet. dat is ook mijn ervaring.
pi_119773866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dat demagogen en andere politieke malloten het zuur van mislukte speculanten wil uitsmeren over meerdere generaties is ronduit kwalijk te noemen. Dus als mensen domme dingen gedaan hebben dan moeten toekomstige generaties daar maar klakkeloos OOK onder lijden? Want gedeelde smart is halve smart?

Jullie verdienen geen mooie toekomst want wij hebben reeds voor jullie beslist dat als wij de gevolgen van ons stupide gedrag moeten ondervinden jullie ook niet mogen GENIETEN van een onbezorgd leven o|O

De 'zorgstaat' op zijn smalst :|W
Ik zie maar één demagoog hier, hoor. Wel een hoop speculanten. Gokken met woonkosten door ongebreidelde speculatie op daliingen :N
pi_119773902
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:13 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Shit, ik wilde dit net gaan typen.

Overigens Xeno, wat een treurige kennissenkring heb jij eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2012 10:17:37 ]
pi_119773907
Xeno kom nu eens met bewijzen van je stellingen met je monologen die je hier voert profileer je je steeds meer als een beroeps autist.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:17:35 #273
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773916
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:13 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Je gelooft mij niet hè :)

Ik zie niet de noodzaak om jou te overtuigen, dus die gegevens houd ik liever even voor mij ;)
pi_119773918
dubbel en dwars
pi_119773928
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Xeno kom nu eens met bewijzen van je stellingen met je monologen die je hier voert profileer je je steeds meer als een beroeps autist.
Dat laatste hebben ze onlangs een apart forum voor opgericht, begreep ik
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:18:38 #276
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773941
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Altijd makkelijk scoren... je bent een autist _O_
pi_119773967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nog veel makkelijker is te pas en te onpas C.D. roepen, en dan als een autist inderdaad, negeren dat dat volledig op jezelf van toepassing is.
pi_119773968
quote:

[..]

Altijd makkelijk scoren.... ik sprak met iemand..... ik ken een geval..... etc

Ja, ik ken een geval die zei: neem het huis maar van me over, voor niks, dan ben ik er vanaf. Toen zij de notaris: minstens een euro, anders kan het niet getransponeerd worden. Toen zij de koper: dan zie ik ervan af. Egt gebeurd hoor.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:21:25 #279
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119774007
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:18 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Dat laatste hebben ze onlangs een apart forum voor opgericht, begreep ik
Ooh... ik deel wel eens gegevens met 'gelijk gestemden'. Er is een groot verschil tussen mensen die kritisch zijn en mensen die gewoon een plaat voor hun hoofd hebben :)

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over het bestaan van God, ga een gelovige maar eens overtuigen dat God niet bestaat. Maakt niet uit hoeveel argumenten of bewijzen je aandraagt, ze zijn er gewoon niet ontvankelijk voor. Zelf geld voor de hogehuizenprijzen-religie, huizen zullen ALTIJD in waarde stijgen en kopen is altijd een fantastisch idee... ongeacht in welke fase van de zeepbel je koopt.
pi_119774025
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh... ik deel wel eens gegevens met 'gelijk gestemden'. Er is een groot verschil tussen mensen die kritisch zijn en mensen die gewoon een plaat voor hun hoofd hebben :)

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over het bestaan van God, ga een gelovige maar eens overtuigen dat God niet bestaat. Maakt niet uit hoeveel argumenten of bewijzen je aandraagt, ze zijn er gewoon niet ontvankelijk voor. Zelf geld voor de hogehuizenprijzen-religie, huizen zullen ALTIJD in waarde stijgen en kopen is altijd een fantastisch idee... ongeacht in welke fase van de zeepbel je koopt.
Is dat een andere religie dan die de huize-motte-voor-niksers-en-alles-moet-kapot-voor-mijmijmij aanhangen?
pi_119774031
quote:

[..]

Nee malloot, kopen is niet altijd een goed idee :') vraag dat maar aan de mensen die tegenover zo'n adviseur zaten, 0 kritisch waren en gewoon hun handtekening hebbe....oh..wacht eens :')
pi_119774037
quote:

[..]

Ja kruip maar weer in je slachtoffer rol, en ontwijk concrete antwoorden. Waarom onderbouw je je stellingen niet, als je het allemaal zou goed weet, is het stiekum toch allemaal uit de duim gezogen?
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:24:21 #283
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119774075
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:19 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Altijd makkelijk scoren.... ik sprak met iemand..... ik ken een geval..... etc

Ja, ik ken een geval die zei: neem het huis maar van me over, voor niks, dan ben ik er vanaf. Toen zij de notaris: minstens een euro, anders kan het niet getransponeerd worden. Toen zij de koper: dan zie ik ervan af. Egt gebeurd hoor.
Kijk.... nu trek jij het in het extreme en daarmee is het niet langer geloofwaardig. Maar ik kom wel met een aanneembaar verhaal. Iemand wil gewoon van een huisje af waar 150k hypotheek opzit, zeer aannemelijk voor een woning die reeds 20 jaar geleden gekocht is toch? De eigenaar sterft, de erven willen van de woning af en verkopen deze tegen de opbrengst om de kosten te dekken. Dat er in 2008 een grotere sukkel was die een kapitaal voor de woning ernaast betaalde geeft gewoon aan hoe krankzinnig sommige mensen waren in die dagen :7
pi_119774088
quote:

Ow en omdat wij kritischer zijn we geen gelijk gestemden en wil je niet vrij geven over welke objecten je het hebt. Wat een vreemde logica houdt je er op na. Als je echt zo zeker van die dalingen bent dan gooi je die hier toch neer om je gelijk te kunnen aantonen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:25:15 #285
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119774100
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:22 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Is dat een andere religie dan die de huize-motte-voor-niksers-en-alles-moet-kapot-voor-mijmijmij aanhangen?
Wat ik vind is niet belangrijk, wel weet ik dat zeepbellen geen stand houden en vanzelf klappen. Dat is gewoon inherent aan de eigenschap van een zeepbel.
pi_119774122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kijk.... nu trek jij het in het extreme en daarmee is het niet langer geloofwaardig. Maar ik kom wel met een aanneembaar verhaal. Iemand wil gewoon van een huisje af waar 150k hypotheek opzit, zeer aannemelijk voor een woning die reeds 20 jaar geleden gekocht is toch? De eigenaar sterft, de erven willen van de woning af en verkopen deze tegen de opbrengst om de kosten te dekken. Dat er in 2008 een grotere sukkel was die een kapitaal voor de woning ernaast betaalde geeft gewoon aan hoe krankzinnig sommige mensen waren in die dagen :7
Ik vind jouw verhaal allesbehalve geloofwaardig, en er is ook geen enkele reden waarom je niet zou kunnen aangeven welke woningen dat zijn zodat we dit kunnen aanschouwen :)

Noem dat maar kritisch ipv bord-voor-de-kop :)
pi_119774160
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat ik vind is niet belangrijk, wel weet ik dat zeepbellen geen stand houden en vanzelf klappen. Dat is gewoon inherent aan de eigenschap van een zeepbel.
Ja, die te goedkope huur zeepbel gaat er inderdaad aan de komende jaren, ik ben het met Sjabba eens.

Gokken met je woonkonsten. Dat doe je je familie toch niet aan :N

Kijk anders een naar eind jaren '70, toen de wereld er veel en veel slechter voor stond hier. Het zou nooooooooit meer goedkomen. Echt, een megasukkel die medio jaren '80 een huis kocht: failliet zou ie gaan.
Dat zelfs LXIV -die toch buitengewoon prudent is, en calculerend- stiekem een beetje aan het rondkijken en overwegen is, wat zegt dat?
pi_119774248
Maar ik leer graag hoe dat moet hoor: concrete voorbeelden dus graag. Dat moet geen probleem zijn.

En dan niet van die leugenaarsgevalletjes in de buurt van Nieuwegein please, het is mythbusters niet hier.
pi_119774263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gelukkig zijn markten geen zeepbellen want dan zijn ze geheel kapot bij het klappen, laat het dan ballonen zijn waar de druk in kan fluctueren.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:32:01 #290
323876 michaelmoore
pi_119774268
Het is wel goed dat er snel bankentoezicht in de EU komt, die al die overdreven aflossingsvrije hypotheken van meer dan 100% gaat verbieden

De Nederlandse banken zijn schuldig aan de bubbel

Doet Brussel toch nog iets goed

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2012 10:46:01 ]
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:35:02 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119774338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn markten geen zeepbellen want dan zijn ze geheel kapot bij het klappen, laat het dan ballonen zijn waar de druk in kan fluctueren.
Als een zeepbel klapt raakt dat mensen vaak wel in hun mogelijkheden. Middelkoop zei ooit eens dat geld = vrijheid. Als je veel geld kan verdienen met huisjes doorschuiven dan kan je behoorlijk wat vrijheid krijgen, totdat de zeepbel klapt en je ineens muurvast geketend zit. Dag vrijheid :W

Je hebt gelijk dat er niets verandert in de werkelijkheid, de huizen storten niet in. Echter je schuld ook niet en daar zit voor vele mensen het probleem.
pi_119774387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als een zeepbel klapt raakt dat mensen vaak wel in hun mogelijkheden. Middelkoop zei ooit eens dat geld = vrijheid. Als je veel geld kan verdienen met huisjes doorschuiven dan kan je behoorlijk wat vrijheid krijgen, totdat de zeepbel klapt en je ineens muurvast geketend zit. Dag vrijheid :W

Je hebt gelijk dat er niets verandert in de werkelijkheid, de huizen storten niet in. Echter je schuld ook niet en daar zit voor vele mensen het probleem.
Ik moet wel toegeven dat ik best geloof dat in dit geval je ervaringsdeskundige bent....
pi_119774415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

Dat is pas een probleem als men gedwongen moet verhuizen en het verlies nemen. En zolang er nog meer dan genoeg mensen werken en niet met deze problemen te maken hebben zie ik het probleem wat je hier schetst niet als een gelobaal probleem.
pi_119774843
Deze vond ik trouwens wel bijzonder, ik was in de veronderstelling dat de financiering ook al definitief moest zijn in 2012. Kennelijk niet. Vond ik al zo vreemd. En aangezien koopaktes niet geregistreerd hoeven te worden, zou ik zeggen dat als je enigzins oportunistisch (ik ken er wel een paar hier ;) ) aangelegd bent antedateren een optie is.

quote:
edereen die de koopakte nog in 2012 ondertekent kan volgens hem aanspraak maken op de oude regelgeving voor hypotheken; ook als de financiering pas in het nieuwe jaar wordt geregeld.
http://www.nu.nl/economie(...)ukker-1-januari.html
pi_119775289
Terwijl juist bijvoorbeeld de ING per 17 november in ieder geval gestopt is met het omzetten van hypotheken naar aflossingsvrij.

http://www.ing.nl/nieuws/(...)rije_hypotheken.aspx

En als je die logica van koopaktes van hukker volgt ,zou je bij alle oude huizen bij het omzetten van je hypotheek altijd hypotheken volgens de oude regeling mogen afsluiten.
pi_119775605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:13 schreef Basp1 het volgende:
Terwijl juist bijvoorbeeld de ING per 17 november in ieder geval gestopt is met het omzetten van hypotheken naar aflossingsvrij.

http://www.ing.nl/nieuws/(...)rije_hypotheken.aspx

En als je die logica van koopaktes van hukker volgt ,zou je bij alle oude huizen bij het omzetten van je hypotheek altijd hypotheken volgens de oude regeling mogen afsluiten.
Daar staat volgens mij wat anders.
Dat gaat over kapitaalshypotheken (box1 vs box3)

Ja, zoals ik het begrijp mag je een bestaande (aflossingsvrije) hypotheek na 2013 oversluiten naar een andere aflossingsvrije hypotheek (van dezelfde of lagere grootte) op het zelfde pand zonder dat je het volledige aftrekrecht verliest.
pi_119776167
Ah dank je wel voor de verduidelijking.

Even voor de mensen die op zoek zijn naar goedkope nieuwbouwhuizen.

http://www.dezeen.com/201(...)ng-nghia-architects/

Nog altijd 3200$ in vietnam voor wat bamboo zonder ramen of enige privaat sanitair met een dakje er boven. _O-

Maar blijkbaar kan het toch nog wel geodkoper als we de experts hier in dit topic moeten geloven.
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:26:04 #298
323876 michaelmoore
pi_119777334
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:44 schreef Basp1 het volgende:
Ah dank je wel voor de verduidelijking.

Even voor de mensen die op zoek zijn naar goedkope nieuwbouwhuizen.

http://www.dezeen.com/201(...)ng-nghia-architects/

Nog altijd 3200$ in vietnam voor wat bamboo zonder ramen of enige privaat sanitair met een dakje er boven. _O-

Maar blijkbaar kan het toch nog wel geodkoper als we de experts hier in dit topic moeten geloven.
kost hier toch wel 95.000 zo n boerderijtje

http://www.green-acres.com/nl/properties/10874a-2469.htm
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:16:28 #299
323876 michaelmoore
pi_119781808
Nee we gaan niet bouwen en ook niet vervangen, we gaan de huren fors verhogen, in de hoop dat onze corporatiekrotten meer waard worden, en de hypotheken weer verhoogd worden, en dat geld gaan we uitgeven, zo ging dat vroeger altijd, en dat ging prima

Niet bouwen, laat het MKB maar een uitkering gaan halen

http://www.telegraaf.nl/d(...)jes_over_bouw__.html

quote:
vr 30 nov 2012, 14:42
Noodkreet Wientjes over bouw
DEN HAAG (AFN) - Het kabinet moet snel met maatregelen komen om de bouw erboven op te helpen.
Die oproep deed voorzitter Bernard Wientjes van werkgeversorganisatie VNO-NCW vrijdag na afloop van overleg met premier Mark Rutte en minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher.

"Zo kan het echt niet langer", zei Wientjes over de bouw. "Doe iets. Er is een acuut probleem dat nu aangepakt moeten worden." Hij doelde daarmee op de vele faillissementen en ontslagen in de bouwsector. Ook FNV-voorzitter Ton Heerts onderstreepte de ernstige situatie in de bouw.
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:33:59 #300
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119782358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef michaelmoore het volgende:
iet vervangen, we gaan de huren fors verhogen, in de hoop dat onze corporatiekrotten meer waard worden, en de hypotheken weer verhoogd worden, en dat geld gaan we uitgeven, zo ging dat vroeger altijd, en dat ging prima
Welk probleem heeft Wientjes het over? Dat bouwsector is onacceptabel groot:krimpen graag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')