Misschien dat dit voor NHG hypotheken gaat werken maar ik vermoed dat Kareltje dan wel zelf met een soortgelijk plan komt. Huizen zelf opkopen en gaan verhuren kan maar zo het nieuwe verdien model worden. Maar of bedrijven hier geld voor gaan krijgen van de banken? Eerst verlies nemen om het vervolgens over de loop van tientallen jaren goed te kunnen maken? Lijkt mij niet dat banken daar de deur voor gaan openhouden. Pas als ze de verliezen op een ander af kunnen wentelen hebben ze daar oor na. De vraag is dus... wie gaat de rekening van de zeepbel betalen?quote:Op donderdag 29 november 2012 16:09 schreef Sjabba het volgende:
Als ik met een buisinessplan kom waarmee ik een rendement van 10% kan halen dan krijg ik dat echt wel gefinancierd, linksom of rechtsom.... Wie het verlies op de verkoop neemt staat dara los van.
De bank trekt je het vel niet over de neus, zeker niet als je goede vooruitzichten hebt.
De nieuwbouw wil men straks weer als eerste aan de praat krijgen, de economie draait immers op productie. Het hele huidige probleem concentreert zich maar om 1 vraagstuk: Wie gaat de rekening betalen.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:10 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Die vervalt zodra je verhuurt heb ik begrepen. Maar zonder nieuwbouw en een vrij(ere) huurmarkt is het wel interessant hoor, pandjesbaas zijn.
Als jij persoonlijk verlies gaat nemen dan is de bank wel bereid om een nieuwe lening uit te geven aan een particulier of bedrijf. Huizen zijn nog prima verkoopbaar tegen de marktprijs en die mensen krijgen ook gewoon een hypotheek. De media doet net alsof niemand meer kan lenen, dat is klinkklare onzin. Banken verstrekken echter niet meer de hypotheken die sommigen nodig hebben om hun droomhuis te kopen.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:26 schreef Sjabba het volgende:
Sorry maar je spoort echt niet. Of je wilt het niet begrijpen....
Als mijn huis onderwater staat en ik moet verkopen en verlies nemen, dan is dat mijn verlies of dat van NHG of dat van de bank.
De nieuwe koper heeft daar niets mee te maken.
Dan weet je ook meteen waarom we speculatieve zeepbellen nodig hebben... Helaas voor ons nemen 'de producenten' steeds minder genoegen met ons monopolygeld. Die zijn hard bezig de bestedingen binnen hun interne economieën aan te jagen. Mogen wij straks tegen lage kosten hun spulletjes in elkaar lijmenquote:Onze economie draait niet meer op productie, al heel lang niet meer trouwens...
Maar voor wiequote:Op donderdag 29 november 2012 16:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De nieuwbouw wil men straks weer als eerste aan de praat krijgen, de economie draait immers op productie.
Deze pipo?quote:Op donderdag 29 november 2012 11:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Eergisteren was er een pipo op BNR die riep dat de bouw in 2015 weer kon gaat groeien. De voorwaarde daarvoor was dat er in 2014 al weer een flinke verhoging moest komen van het aantal vergunningaanvragen. Waar deze joker het op baseerde dat dit ging gebeuren was mij volkomen onduidelijk.
In plaats van in te zetten op een korte maar hevige crash gaan onze verlichte leiders de pijn proberen uit te smeren over 20, 30 of 40 jaar. Volslagen waanzin natuurlijk![]()
Onverantwoordelijk gedrag heeft geleid tot de huizenmarkt zeepbel en nog meer onverantwoordelijk beleid zal de prijzen in stand proberen te houden ten koste van alle andere economische activiteiten. De criminelen die dit systeem besturen horen gewoon in de gevangenis te zitten want het zijn financiële terroristen
Een jaar? Elco roept al sinds 2007 dat de wereld vergaat, in zijn specifieke geval is dat natuurlijk ook zo. Althans... de mannetjes waarvoor hij zijn best doet in en buiten de eerste kamer. Kwalijke zaak dat een lid van de eerste kamer er een baantje als lobbyist op nahoudt.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:54 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Deze pipo?Die roept al een paar jaar hoor.
[ afbeelding ]
quote:Corporatiebestuurders verdienen weer meer
DEN HAAG - Bestuurders van woningbouwcorporaties verdienden in 2011 weer meer dan het jaar ervoor. Dat meldde minister Stef Blok (Wonen) donderdag aan de Tweede Kamer.
[knip...]
Een bestuurder met 229 woningen in beheer vergaarde in 2011 een salaris van 248.000 euro.
Het was mij nog niet opgevallen hoe bizar veel je op Eelco lijkt.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een jaar? Elco roept al sinds 2007 dat de wereld vergaat, in zijn specifieke geval is dat natuurlijk ook zo. Althans... de mannetjes waarvoor hij zijn best doet in en buiten de eerste kamer. Kwalijke zaak dat een lid van de eerste kamer er een baantje als lobbyist op nahoudt.
Wat een sufkippen van corporatieledenquote:Op donderdag 29 november 2012 21:38 schreef fedsingularity het volgende:
Lol, die heeft een straatje in beheer.
Wat een verantwoording!
de reële economie draait wel degelijk om productie, elke top-belegger gaat daarvan uit.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:26 schreef Sjabba het volgende:
Sorry maar je spoort echt niet. Of je wilt het niet begrijpen....
Als mijn huis onderwater staat en ik moet verkopen en verlies nemen, dan is dat mijn verlies of dat van NHG of dat van de bank.
De nieuwe koper heeft daar niets mee te maken.
Onze economie draait niet meer op productie, al heel lang niet meer trouwens...
Netjes, dan is bijna 100 euro per huis per maand...... En dan moet de rest van het personeel nog betaald worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
http://www.nuzakelijk.nl/(...)ienen-weer-meer.html
quote:Op donderdag 29 november 2012 21:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
wat een bullshit column, wat we mee maken is een gezonde correctie van een verziekte markt.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:33 schreef graaierrr het volgende:
[..]
http://beursgorilla.nl/einde_crisis_huizenmarkt_niet_in_zicht
quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:07 schreef Ratelbandolero het volgende:
Ik kocht in 2003 voor 235.000. Met verbouwing en k.k. en vernieuwing kost het nu 285.000 en ik krijg het niet verkocht voor 209.000
verkoop je het toch nietquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:07 schreef Ratelbandolero het volgende:
Ik kocht in 2003 voor 235.000. Met verbouwing en k.k. en vernieuwing kost het nu 285.000 en ik krijg het niet verkocht voor 209.000
so what?quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:07 schreef Ratelbandolero het volgende:
In 2014 gaat het huis onder de 2 ton duiken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
verkoop je het toch niet
in 2014 gaat iedereen 150 euro netto inleveren, dus ik zou het maar ff vasthouden
En dan maar janken over de maatregelen van het kabinetquote:Op donderdag 29 november 2012 21:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
Ongeveer 16%, gemiddeld. Dus dat kan nogal schelen per locatie en type huis. Ongeveer 4% per jaar, niet echt schokkend dus eigenlijk....quote:Op donderdag 29 november 2012 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoeveel % is er inmiddels af sinds de top?
Dat is de geprivatiseerde vrije markt, de zorg is ook zoveel geweldig veel beter sinds daar de zorgverzekeringen de dienst uitmaken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan maar janken over de maatregelen van het kabinet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |