abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119750128
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:09 schreef Sjabba het volgende:

Als ik met een buisinessplan kom waarmee ik een rendement van 10% kan halen dan krijg ik dat echt wel gefinancierd, linksom of rechtsom.... Wie het verlies op de verkoop neemt staat dara los van.

De bank trekt je het vel niet over de neus, zeker niet als je goede vooruitzichten hebt.
Misschien dat dit voor NHG hypotheken gaat werken maar ik vermoed dat Kareltje dan wel zelf met een soortgelijk plan komt. Huizen zelf opkopen en gaan verhuren kan maar zo het nieuwe verdien model worden. Maar of bedrijven hier geld voor gaan krijgen van de banken? Eerst verlies nemen om het vervolgens over de loop van tientallen jaren goed te kunnen maken? Lijkt mij niet dat banken daar de deur voor gaan openhouden. Pas als ze de verliezen op een ander af kunnen wentelen hebben ze daar oor na. De vraag is dus... wie gaat de rekening van de zeepbel betalen?

Een nationaal opkoopfonds voor onderwaterwoningen.... dat Rutte et al. daar nog niet opgekomen is :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119750283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:10 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Die vervalt zodra je verhuurt heb ik begrepen. Maar zonder nieuwbouw en een vrij(ere) huurmarkt is het wel interessant hoor, pandjesbaas zijn.
De nieuwbouw wil men straks weer als eerste aan de praat krijgen, de economie draait immers op productie. Het hele huidige probleem concentreert zich maar om 1 vraagstuk: Wie gaat de rekening betalen.

Zelfde zie je in Griekenland, fuck de Grieken!!! Wie neemt de slechte investeringen over van de banken en andere beleggers die domme dingen hebben gedaan. We zijn al een paar jaartjes bezig de schulden over te hevelen van de private naar de publieke sector, pas als dat proces is afgerond dan mag Griekenland klappen. Tot die tijd mogen de Grieken lekker lijden onder de bezuinigingen en mag hun economie volledig gesloopt worden. Feitelijk gebeurt hier in NL hetzelfde maar concentreert dit zich momenteel rond de bouwsector, ik voorspel echter dat deze handelswijze ook snel andere economische sectoren hard gaat raken, het kan niet anders.

Feitelijk betalen wij met de oplopende staatsschulden voor het 'sloopfonds' van de banken :X

Waarschijnlijk denkt men dat het enige alternatief WOIII is :|W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 29 november 2012 @ 16:26:27 #228
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119750465
Sorry maar je spoort echt niet. Of je wilt het niet begrijpen....

Als mijn huis onderwater staat en ik moet verkopen en verlies nemen, dan is dat mijn verlies of dat van NHG of dat van de bank.

De nieuwe koper heeft daar niets mee te maken.

Onze economie draait niet meer op productie, al heel lang niet meer trouwens...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_119750881
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:26 schreef Sjabba het volgende:

Als mijn huis onderwater staat en ik moet verkopen en verlies nemen, dan is dat mijn verlies of dat van NHG of dat van de bank.

Als jij persoonlijk verlies gaat nemen dan is de bank wel bereid om een nieuwe lening uit te geven aan een particulier of bedrijf. Huizen zijn nog prima verkoopbaar tegen de marktprijs en die mensen krijgen ook gewoon een hypotheek. De media doet net alsof niemand meer kan lenen, dat is klinkklare onzin. Banken verstrekken echter niet meer de hypotheken die sommigen nodig hebben om hun droomhuis te kopen.

Kareltje wil zelfs helemaal stoppen met de executieveilingen voor NHG huisjes, hij gaat ze liever zelf verkopen en mogelijk zelfs verhuren. Als dat laatste interessant word dan gaan ze die kans echt niet onbenut laten.

quote:
Dan weet je ook meteen waarom we speculatieve zeepbellen nodig hebben... Helaas voor ons nemen 'de producenten' steeds minder genoegen met ons monopolygeld. Die zijn hard bezig de bestedingen binnen hun interne economieën aan te jagen. Mogen wij straks tegen lage kosten hun spulletjes in elkaar lijmen :Y
  donderdag 29 november 2012 @ 18:27:17 #230
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_119754095
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De nieuwbouw wil men straks weer als eerste aan de praat krijgen, de economie draait immers op productie.
Maar voor wie

de ouderen gaan naar andere landen en nemen een villa of huis in Spanje of Frankrijk en de corporaties moeten 1.000.000 woningen verkopen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 29-11-2012 20:01:07 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_119757164
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Eergisteren was er een pipo op BNR die riep dat de bouw in 2015 weer kon gaat groeien. De voorwaarde daarvoor was dat er in 2014 al weer een flinke verhoging moest komen van het aantal vergunningaanvragen. Waar deze joker het op baseerde dat dit ging gebeuren was mij volkomen onduidelijk.

In plaats van in te zetten op een korte maar hevige crash gaan onze verlichte leiders de pijn proberen uit te smeren over 20, 30 of 40 jaar. Volslagen waanzin natuurlijk 8)7

Onverantwoordelijk gedrag heeft geleid tot de huizenmarkt zeepbel en nog meer onverantwoordelijk beleid zal de prijzen in stand proberen te houden ten koste van alle andere economische activiteiten. De criminelen die dit systeem besturen horen gewoon in de gevangenis te zitten want het zijn financiële terroristen :7
Deze pipo? :) Die roept al een paar jaar hoor.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_119757332
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:54 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Deze pipo? :) Die roept al een paar jaar hoor.
[ afbeelding ]
Een jaar? Elco roept al sinds 2007 dat de wereld vergaat, in zijn specifieke geval is dat natuurlijk ook zo. Althans... de mannetjes waarvoor hij zijn best doet in en buiten de eerste kamer. Kwalijke zaak dat een lid van de eerste kamer er een baantje als lobbyist op nahoudt.
pi_119761263
quote:
Corporatiebestuurders verdienen weer meer
DEN HAAG - Bestuurders van woningbouwcorporaties verdienden in 2011 weer meer dan het jaar ervoor. Dat meldde minister Stef Blok (Wonen) donderdag aan de Tweede Kamer.

[knip...]

Een bestuurder met 229 woningen in beheer vergaarde in 2011 een salaris van 248.000 euro.
:D

http://www.nuzakelijk.nl/(...)ienen-weer-meer.html
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119761746
Lol, die heeft een straatje in beheer.
Wat een verantwoording!
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_119762298
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:59 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een jaar? Elco roept al sinds 2007 dat de wereld vergaat, in zijn specifieke geval is dat natuurlijk ook zo. Althans... de mannetjes waarvoor hij zijn best doet in en buiten de eerste kamer. Kwalijke zaak dat een lid van de eerste kamer er een baantje als lobbyist op nahoudt.
Het was mij nog niet opgevallen hoe bizar veel je op Eelco lijkt. :D
pi_119762348
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:38 schreef fedsingularity het volgende:
Lol, die heeft een straatje in beheer.
Wat een verantwoording!
Wat een sufkippen van corporatieleden :)

zouden ze 'm in 2011 misschien toevallig ontslagen hebben, zodat dat salaris incluis wettelijk bepaalde ontslagvergoeding etc is, zoals die voor elke boerenlul geldt, zou zomaar kunnen
pi_119764609
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:26 schreef Sjabba het volgende:

de reële economie draait wel degelijk om productie, elke top-belegger gaat daarvan uit.
waarom denk je dat ze niet meer in ons willen beleggen? (op de torenhoge schulden na die we maar niet lijken te willen afbetalen)
pi_119767350
quote:
Netjes, dan is bijna 100 euro per huis per maand...... En dan moet de rest van het personeel nog betaald worden.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:55:24 #239
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119768357
Hoeveel % is er inmiddels af sinds de top?
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:04:34 #241
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119768573
quote:
wat een bullshit column, wat we mee maken is een gezonde correctie van een verziekte markt.
pi_119768695
Ik kocht in 2003 voor 235.000. Met verbouwing en k.k. en vernieuwing kost het nu 285.000 en ik krijg het niet verkocht voor 209.000 :{w
pi_119768709
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:07 schreef Ratelbandolero het volgende:
Ik kocht in 2003 voor 235.000. Met verbouwing en k.k. en vernieuwing kost het nu 285.000 en ik krijg het niet verkocht voor 209.000 :{w
pi_119768726
:X
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:30:26 #245
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_119769322
quote:
verkoop je het toch niet

in 2014 gaat iedereen 150 euro netto inleveren, dus ik zou het maar ff vasthouden
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:39:05 #246
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119769545
quote:
so what?
pi_119769623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

verkoop je het toch niet

in 2014 gaat iedereen 150 euro netto inleveren, dus ik zou het maar ff vasthouden
In 2014 gaat het huis onder de 2 ton duiken.
pi_119770794
quote:
En dan maar janken over de maatregelen van het kabinet :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_119770804
quote:
5s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoeveel % is er inmiddels af sinds de top?
Ongeveer 16%, gemiddeld. Dus dat kan nogal schelen per locatie en type huis. Ongeveer 4% per jaar, niet echt schokkend dus eigenlijk....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_119770816
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dan maar janken over de maatregelen van het kabinet :')
Dat is de geprivatiseerde vrije markt, de zorg is ook zoveel geweldig veel beter sinds daar de zorgverzekeringen de dienst uitmaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2012 02:04:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')