abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:18:38 #276
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119773941
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Xeno kom nu eens met bewijzen van je stellingen met je monologen die je hier voert profileer je je steeds meer als een beroeps autist.
Altijd makkelijk scoren... je bent een autist _O_
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119773967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nog veel makkelijker is te pas en te onpas C.D. roepen, en dan als een autist inderdaad, negeren dat dat volledig op jezelf van toepassing is.
pi_119773968
quote:

[..]

Altijd makkelijk scoren.... ik sprak met iemand..... ik ken een geval..... etc

Ja, ik ken een geval die zei: neem het huis maar van me over, voor niks, dan ben ik er vanaf. Toen zij de notaris: minstens een euro, anders kan het niet getransponeerd worden. Toen zij de koper: dan zie ik ervan af. Egt gebeurd hoor.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:21:25 #279
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119774007
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:18 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Dat laatste hebben ze onlangs een apart forum voor opgericht, begreep ik
Ooh... ik deel wel eens gegevens met 'gelijk gestemden'. Er is een groot verschil tussen mensen die kritisch zijn en mensen die gewoon een plaat voor hun hoofd hebben :)

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over het bestaan van God, ga een gelovige maar eens overtuigen dat God niet bestaat. Maakt niet uit hoeveel argumenten of bewijzen je aandraagt, ze zijn er gewoon niet ontvankelijk voor. Zelf geld voor de hogehuizenprijzen-religie, huizen zullen ALTIJD in waarde stijgen en kopen is altijd een fantastisch idee... ongeacht in welke fase van de zeepbel je koopt.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119774025
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh... ik deel wel eens gegevens met 'gelijk gestemden'. Er is een groot verschil tussen mensen die kritisch zijn en mensen die gewoon een plaat voor hun hoofd hebben :)

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over het bestaan van God, ga een gelovige maar eens overtuigen dat God niet bestaat. Maakt niet uit hoeveel argumenten of bewijzen je aandraagt, ze zijn er gewoon niet ontvankelijk voor. Zelf geld voor de hogehuizenprijzen-religie, huizen zullen ALTIJD in waarde stijgen en kopen is altijd een fantastisch idee... ongeacht in welke fase van de zeepbel je koopt.
Is dat een andere religie dan die de huize-motte-voor-niksers-en-alles-moet-kapot-voor-mijmijmij aanhangen?
pi_119774031
quote:

[..]

Nee malloot, kopen is niet altijd een goed idee :') vraag dat maar aan de mensen die tegenover zo'n adviseur zaten, 0 kritisch waren en gewoon hun handtekening hebbe....oh..wacht eens :')
pi_119774037
quote:

[..]

Ja kruip maar weer in je slachtoffer rol, en ontwijk concrete antwoorden. Waarom onderbouw je je stellingen niet, als je het allemaal zou goed weet, is het stiekum toch allemaal uit de duim gezogen?
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:24:21 #283
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119774075
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:19 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Altijd makkelijk scoren.... ik sprak met iemand..... ik ken een geval..... etc

Ja, ik ken een geval die zei: neem het huis maar van me over, voor niks, dan ben ik er vanaf. Toen zij de notaris: minstens een euro, anders kan het niet getransponeerd worden. Toen zij de koper: dan zie ik ervan af. Egt gebeurd hoor.
Kijk.... nu trek jij het in het extreme en daarmee is het niet langer geloofwaardig. Maar ik kom wel met een aanneembaar verhaal. Iemand wil gewoon van een huisje af waar 150k hypotheek opzit, zeer aannemelijk voor een woning die reeds 20 jaar geleden gekocht is toch? De eigenaar sterft, de erven willen van de woning af en verkopen deze tegen de opbrengst om de kosten te dekken. Dat er in 2008 een grotere sukkel was die een kapitaal voor de woning ernaast betaalde geeft gewoon aan hoe krankzinnig sommige mensen waren in die dagen :7
pi_119774088
quote:

Ow en omdat wij kritischer zijn we geen gelijk gestemden en wil je niet vrij geven over welke objecten je het hebt. Wat een vreemde logica houdt je er op na. Als je echt zo zeker van die dalingen bent dan gooi je die hier toch neer om je gelijk te kunnen aantonen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:25:15 #285
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119774100
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:22 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Is dat een andere religie dan die de huize-motte-voor-niksers-en-alles-moet-kapot-voor-mijmijmij aanhangen?
Wat ik vind is niet belangrijk, wel weet ik dat zeepbellen geen stand houden en vanzelf klappen. Dat is gewoon inherent aan de eigenschap van een zeepbel.
pi_119774122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kijk.... nu trek jij het in het extreme en daarmee is het niet langer geloofwaardig. Maar ik kom wel met een aanneembaar verhaal. Iemand wil gewoon van een huisje af waar 150k hypotheek opzit, zeer aannemelijk voor een woning die reeds 20 jaar geleden gekocht is toch? De eigenaar sterft, de erven willen van de woning af en verkopen deze tegen de opbrengst om de kosten te dekken. Dat er in 2008 een grotere sukkel was die een kapitaal voor de woning ernaast betaalde geeft gewoon aan hoe krankzinnig sommige mensen waren in die dagen :7
Ik vind jouw verhaal allesbehalve geloofwaardig, en er is ook geen enkele reden waarom je niet zou kunnen aangeven welke woningen dat zijn zodat we dit kunnen aanschouwen :)

Noem dat maar kritisch ipv bord-voor-de-kop :)
pi_119774160
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat ik vind is niet belangrijk, wel weet ik dat zeepbellen geen stand houden en vanzelf klappen. Dat is gewoon inherent aan de eigenschap van een zeepbel.
Ja, die te goedkope huur zeepbel gaat er inderdaad aan de komende jaren, ik ben het met Sjabba eens.

Gokken met je woonkonsten. Dat doe je je familie toch niet aan :N

Kijk anders een naar eind jaren '70, toen de wereld er veel en veel slechter voor stond hier. Het zou nooooooooit meer goedkomen. Echt, een megasukkel die medio jaren '80 een huis kocht: failliet zou ie gaan.
Dat zelfs LXIV -die toch buitengewoon prudent is, en calculerend- stiekem een beetje aan het rondkijken en overwegen is, wat zegt dat?
pi_119774248
Maar ik leer graag hoe dat moet hoor: concrete voorbeelden dus graag. Dat moet geen probleem zijn.

En dan niet van die leugenaarsgevalletjes in de buurt van Nieuwegein please, het is mythbusters niet hier.
pi_119774263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gelukkig zijn markten geen zeepbellen want dan zijn ze geheel kapot bij het klappen, laat het dan ballonen zijn waar de druk in kan fluctueren.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:32:01 #290
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_119774268
Het is wel goed dat er snel bankentoezicht in de EU komt, die al die overdreven aflossingsvrije hypotheken van meer dan 100% gaat verbieden

De Nederlandse banken zijn schuldig aan de bubbel

Doet Brussel toch nog iets goed

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2012 10:46:01 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:35:02 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119774338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn markten geen zeepbellen want dan zijn ze geheel kapot bij het klappen, laat het dan ballonen zijn waar de druk in kan fluctueren.
Als een zeepbel klapt raakt dat mensen vaak wel in hun mogelijkheden. Middelkoop zei ooit eens dat geld = vrijheid. Als je veel geld kan verdienen met huisjes doorschuiven dan kan je behoorlijk wat vrijheid krijgen, totdat de zeepbel klapt en je ineens muurvast geketend zit. Dag vrijheid :W

Je hebt gelijk dat er niets verandert in de werkelijkheid, de huizen storten niet in. Echter je schuld ook niet en daar zit voor vele mensen het probleem.
pi_119774387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als een zeepbel klapt raakt dat mensen vaak wel in hun mogelijkheden. Middelkoop zei ooit eens dat geld = vrijheid. Als je veel geld kan verdienen met huisjes doorschuiven dan kan je behoorlijk wat vrijheid krijgen, totdat de zeepbel klapt en je ineens muurvast geketend zit. Dag vrijheid :W

Je hebt gelijk dat er niets verandert in de werkelijkheid, de huizen storten niet in. Echter je schuld ook niet en daar zit voor vele mensen het probleem.
Ik moet wel toegeven dat ik best geloof dat in dit geval je ervaringsdeskundige bent....
pi_119774415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

Dat is pas een probleem als men gedwongen moet verhuizen en het verlies nemen. En zolang er nog meer dan genoeg mensen werken en niet met deze problemen te maken hebben zie ik het probleem wat je hier schetst niet als een gelobaal probleem.
pi_119774843
Deze vond ik trouwens wel bijzonder, ik was in de veronderstelling dat de financiering ook al definitief moest zijn in 2012. Kennelijk niet. Vond ik al zo vreemd. En aangezien koopaktes niet geregistreerd hoeven te worden, zou ik zeggen dat als je enigzins oportunistisch (ik ken er wel een paar hier ;) ) aangelegd bent antedateren een optie is.

quote:
edereen die de koopakte nog in 2012 ondertekent kan volgens hem aanspraak maken op de oude regelgeving voor hypotheken; ook als de financiering pas in het nieuwe jaar wordt geregeld.
http://www.nu.nl/economie(...)ukker-1-januari.html
pi_119775289
Terwijl juist bijvoorbeeld de ING per 17 november in ieder geval gestopt is met het omzetten van hypotheken naar aflossingsvrij.

http://www.ing.nl/nieuws/(...)rije_hypotheken.aspx

En als je die logica van koopaktes van hukker volgt ,zou je bij alle oude huizen bij het omzetten van je hypotheek altijd hypotheken volgens de oude regeling mogen afsluiten.
pi_119775605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:13 schreef Basp1 het volgende:
Terwijl juist bijvoorbeeld de ING per 17 november in ieder geval gestopt is met het omzetten van hypotheken naar aflossingsvrij.

http://www.ing.nl/nieuws/(...)rije_hypotheken.aspx

En als je die logica van koopaktes van hukker volgt ,zou je bij alle oude huizen bij het omzetten van je hypotheek altijd hypotheken volgens de oude regeling mogen afsluiten.
Daar staat volgens mij wat anders.
Dat gaat over kapitaalshypotheken (box1 vs box3)

Ja, zoals ik het begrijp mag je een bestaande (aflossingsvrije) hypotheek na 2013 oversluiten naar een andere aflossingsvrije hypotheek (van dezelfde of lagere grootte) op het zelfde pand zonder dat je het volledige aftrekrecht verliest.
pi_119776167
Ah dank je wel voor de verduidelijking.

Even voor de mensen die op zoek zijn naar goedkope nieuwbouwhuizen.

http://www.dezeen.com/201(...)ng-nghia-architects/

Nog altijd 3200$ in vietnam voor wat bamboo zonder ramen of enige privaat sanitair met een dakje er boven. _O-

Maar blijkbaar kan het toch nog wel geodkoper als we de experts hier in dit topic moeten geloven.
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:26:04 #298
323876 michaelmoore
pi_119777334
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:44 schreef Basp1 het volgende:
Ah dank je wel voor de verduidelijking.

Even voor de mensen die op zoek zijn naar goedkope nieuwbouwhuizen.

http://www.dezeen.com/201(...)ng-nghia-architects/

Nog altijd 3200$ in vietnam voor wat bamboo zonder ramen of enige privaat sanitair met een dakje er boven. _O-

Maar blijkbaar kan het toch nog wel geodkoper als we de experts hier in dit topic moeten geloven.
kost hier toch wel 95.000 zo n boerderijtje

http://www.green-acres.com/nl/properties/10874a-2469.htm
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:16:28 #299
323876 michaelmoore
pi_119781808
Nee we gaan niet bouwen en ook niet vervangen, we gaan de huren fors verhogen, in de hoop dat onze corporatiekrotten meer waard worden, en de hypotheken weer verhoogd worden, en dat geld gaan we uitgeven, zo ging dat vroeger altijd, en dat ging prima

Niet bouwen, laat het MKB maar een uitkering gaan halen

http://www.telegraaf.nl/d(...)jes_over_bouw__.html

quote:
vr 30 nov 2012, 14:42
Noodkreet Wientjes over bouw
DEN HAAG (AFN) - Het kabinet moet snel met maatregelen komen om de bouw erboven op te helpen.
Die oproep deed voorzitter Bernard Wientjes van werkgeversorganisatie VNO-NCW vrijdag na afloop van overleg met premier Mark Rutte en minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher.

"Zo kan het echt niet langer", zei Wientjes over de bouw. "Doe iets. Er is een acuut probleem dat nu aangepakt moeten worden." Hij doelde daarmee op de vele faillissementen en ontslagen in de bouwsector. Ook FNV-voorzitter Ton Heerts onderstreepte de ernstige situatie in de bouw.
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:33:59 #300
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119782358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef michaelmoore het volgende:
iet vervangen, we gaan de huren fors verhogen, in de hoop dat onze corporatiekrotten meer waard worden, en de hypotheken weer verhoogd worden, en dat geld gaan we uitgeven, zo ging dat vroeger altijd, en dat ging prima
Welk probleem heeft Wientjes het over? Dat bouwsector is onacceptabel groot:krimpen graag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')