Daarom heb ik het ook tussen haakjes gezet, wijsneus. Voordat je je huis wordt uitgeknikkerd moet je het wel erg bont hebben gemaakt hoor.quote:Op zondag 2 december 2012 11:40 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Dat huis is pas van jou als het is afbetaald. Dus als jij een paar maanden
je hypotheek niet betaald word je er net zo hard uitgegooid als dat je huur niet betaald.
Het is ook niet van jou.quote:Op zondag 2 december 2012 12:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb ik een huis in onderpand gegeven wat helemaal niet van mij is?
Je begrijpt niet helemaal hoe bezit werkt, dat is ook niet erg als je niets hebt.quote:Op zondag 2 december 2012 11:40 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Dat huis is pas van jou als het is afbetaald. Dus als jij een paar maanden
je hypotheek niet betaald word je er net zo hard uitgegooid als dat je huur niet betaald.
Bezit is idd erg vluchtig als je niet aan je maandelijkse verplichtingen kan voldoen.quote:Op zondag 2 december 2012 13:45 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je begrijpt niet helemaal hoe bezit werkt, dat is ook niet erg als je niets hebt.
Als je iets niet betaalt krijg je altijd te maken met beslaglegging, jouw redenatie volgend zijn je auto, tv en computer ook niet van jou, want als je betalingsachterstanden krijgt ben je ze ook kwijt.
Kolder natuurlijk, het is van jou, en als je betalingsachterstanden krijgt kan je bezit worden afgenomen, net als bij alle andere zaken die je hebt.
Iemand?quote:Op zondag 2 december 2012 11:18 schreef komrad het volgende:
Ik ben een tijdje op zoek maar kan het nergens officieel vinden:
Weten jullie wat het peilmoment is voor de nieuwe belastingwetgeving per 1-1-2013. Koopakte of transport bij de notaris/inschrijving in kadaster?
Volgens mij geldt de datum van het koopcontract.quote:
Heee... Is het huis nu ineens wel bezit?quote:Op zondag 2 december 2012 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bezit is idd erg vluchtig als je niet aan je maandelijkse verplichtingen kan voldoen.
dat is wat meer mensen (makelaar) beweren, ik kan alleen geen betrouwbare bron vinden. bij de belastingdienst en ministerie heb ik niets kunnen vinden.quote:Op zondag 2 december 2012 16:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij geldt de datum van het koopcontract.
Bel morgen de belastingtelefoon even. Volgens mij staat het wel op de site van de VEH, maar dat is ook een beetje een 'wij van WC-eend' verhaal natuurlijk.quote:Op zondag 2 december 2012 16:28 schreef komrad het volgende:
dat is wat meer mensen (makelaar) beweren, ik kan alleen geen betrouwbare bron vinden. bij de belastingdienst en ministerie heb ik niets kunnen vinden.
Klopt, tis geen echt bezit. Het is grotendeels een illusie, net als onze welvaart.quote:Op zondag 2 december 2012 13:45 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je begrijpt niet helemaal hoe bezit werkt, dat is ook niet erg als je niets hebt.
Als je iets niet betaalt krijg je altijd te maken met beslaglegging, jouw redenatie volgend zijn je auto, tv en computer ook niet van jou, want als je betalingsachterstanden krijgt ben je ze ook kwijt.
Kolder natuurlijk, het is van jou, en als je betalingsachterstanden krijgt kan je bezit worden afgenomen, net als bij alle andere zaken die je hebt.
Gelukkig zijn aluhoedjes wel tastbaar.quote:Op zondag 2 december 2012 16:52 schreef graaierrr het volgende:
Klopt, tis geen echt bezit. Het is grotendeels een illusie, net als onze welvaart.
Een huis is wel bezit, geld is domweg wat nullen en eenen bij een bank. Als de euro valt heb je niets meer.quote:Op zondag 2 december 2012 16:52 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Klopt, tis geen echt bezit. Het is grotendeels een illusie, net als onze welvaart.
Als de euro waardeloos wordt kun je wel met een 20$ biljet je hypotheek aflossen, en zeggen: 'Laat de rest maar zitten...'quote:Op zondag 2 december 2012 17:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Een huis is wel bezit, geld is domweg wat nullen en eenen bij een bank. Als de euro valt heb je niets meer.
Niet als de koper 1.000.000 % rente moet lappenquote:Op zondag 2 december 2012 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de euro waardeloos wordt kun je wel met een 20$ biljet je hypotheek aflossen, en zeggen: 'Laat de rest maar zitten...'
Dat is dan beter dan elke maand 3,5 miljoen euro aan huur overmaken...![]()
Normaliter rekent een bank geen rente meer als je je hypotheek afgelost hebt...quote:Op zondag 2 december 2012 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
Niet als de koper 1.000.000 % rente moet lappen
Dat geld heb je dan nodig om eten te kopen.quote:Op zondag 2 december 2012 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de euro waardeloos wordt kun je wel met een 20$ biljet je hypotheek aflossen, en zeggen: 'Laat de rest maar zitten...'
Dat is dan beter dan elke maand 3,5 miljoen euro aan huur overmaken...![]()
Dan kun je maar beter nagenoeg nihil woonlasten hebben, wel 3.5M voor huur, geen 20$ voor een brood, hoe typisch....quote:Op zondag 2 december 2012 17:58 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Dat geld heb je dan nodig om eten te kopen.
Daarom moet je ook niet dan kopen natuurlijk, maar nu munt nog ietx waard is....... Je huur gaat elk jaar 300% omhoog, terwijl je koophuis niets meer kost. Simpel, bij een dikke inflatie is een huis hebben een voordeel, bij deflatie een huurhuis.quote:Op zondag 2 december 2012 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Niet als de koper 1.000.000 % rente moet lappen
http://www.snsbank.nl/par(...)t-een-hypotheek.htmlquote:Op zondag 2 december 2012 16:28 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is wat meer mensen (makelaar) beweren, ik kan alleen geen betrouwbare bron vinden. bij de belastingdienst en ministerie heb ik niets kunnen vinden.
let wel: onherroepelijk betekent zonder voorbehoud. Dus een evt. financieringsvoorbehoud moet uitgewerkt zijn (tip: kan je wel via een addendum bij de koopovereenkomst regelen wat na de overdracht 'verdwijnt'quote:Op zondag 2 december 2012 18:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://www.snsbank.nl/par(...)t-een-hypotheek.html
Heb je die column gelezen? Gaat nergens over natuurlijk. 271.000 euro betalen voor een appartement waar je hooguit met 1 volwassene en een kind in kunt samenleven zoals hij zelf zegt.quote:Op zondag 2 december 2012 18:41 schreef graaierrr het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/2012-02-01/jouw-huis-mijn-huis/
'Ik ben het haasje. Nout Wellink, bedankt.'
Idd een klaagzang over zijn eigen falen.quote:Op zondag 2 december 2012 18:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heb je die column gelezen? Gaat nergens over natuurlijk. 271.000 euro betalen voor een appartement waar je hooguit met 1 volwassene en een kind in kunt samenleven zoals hij zelf zegt.
Ik heb geen idee wat je met dit soort verhalen probeert aan te tonen.......
Hint: Boudwijn woont helemaal niet in de Watergraafs....quote:Op zondag 2 december 2012 20:40 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Idd een klaagzang over zijn eigen falen.
Ah op die manier, klaagzang over andermans of (hypothetisch) falen dan dus. Geen toegevoegde waar de zoals zinvol zei. Als je zo´n hypotheek neemt was je zowiezo al niet slim bezig.quote:Op zondag 2 december 2012 20:45 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Hint: Boudwijn woont helemaal niet in de Watergraafs....
Ja-en-nee... Ik ben het met je eens dat dit nergens over gaat, MAAR: deze mensen (voor zover het geen "nieuwe salarisstijgingen" betreft) wilden die woning niet verlaten toen koopprijzen stegen, en toen hoorde je de politiek er ook niet over. Pas nu prijzen dalen moeten deze mensen gedwongen worden te kopen, en dat klopt ook niet!quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000 in een sociale huurwoning gaat nergens over. Gewoon 9 a 10% huurverhoging erbij per jaar.
Eens! Leuk 1e stulpje als je wilt gaan rentenieren of je ouders een plek van rust zoeken.quote:Op zondag 2 december 2012 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
Dit is ook leuk met een halve hectare grond erbij
http://www.green-acres.com/en/properties/1624a-td8987.htm
of als je zelf een rustig plekje zoekt, ik hoorde vandaag dat een leeftijdsgenoot woning en bedrijf verkocht heeft en voorgoed naar de Philippines gaatquote:Op zondag 2 december 2012 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens! Leuk 1e stulpje als je wilt gaan rentenieren of je ouders een plek van rust zoeken.
Of je gaat voor zo'n huisje in Detroit voor een paar dollar.
http://www.realtor.com/re(...)I_48204_M43509-91764
Blijft een tricky keuze. Ik zou zoiets alleen doen als ik er 1) meerdere malen ben geweest en de omgeving een beetje ken 2) genoeg centen heb om het, mocht het mis gaan niet binnen een aantal maand terug te moeten 3) ik geen weemoed terug naar Nederland of welk land dan ook zou krijgen. Weer eventjes terug naar Nederland is dan niet zo gemakkelijk ..quote:Op zondag 2 december 2012 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of als je zelf een rustig plekje zoekt, ik hoorde vandaag dat een leeftijdsgenoot woning en bedrijf verkocht heeft en voorgoed naar de Philippines gaat
Ook niet verkeerd hoor
Hij en zijn vrouw hebben er Nederlandse vrienden en zijn er al heel wat keertjes geweest als ik het hoorde, die weet echt wel wat ie doetquote:Op zondag 2 december 2012 21:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Blijft een tricky keuze. Ik zou zoiets alleen doen als ik er 1) meerdere malen ben geweest en de omgeving een beetje ken 2) genoeg centen heb om het, mocht het mis gaan niet binnen een aantal maand terug te moeten 3) ik geen weemoed terug naar Nederland of welk land dan ook zou krijgen. Weer eventjes terug naar Nederland is dan niet zo gemakkelijk ..
Maar om dat nou rustig te noemen... Tenzij je zwaar afgelegen gaat wonen is het daar gruwelijk druk, ook in het verkeer...quote:Op zondag 2 december 2012 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
of als je zelf een rustig plekje zoekt, ik hoorde vandaag dat een leeftijdsgenoot woning en bedrijf verkocht heeft en voorgoed naar de Philippines gaat
Is daar net als in NL op sommige plekken lekker rustig andere plekken belachelijk druk. Hmmzzz is dat niet overal zo ??? Voordeel daar wel is, dat de een timmerman wel 5,- USD per dag kost.quote:Op maandag 3 december 2012 06:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar om dat nou rustig te noemen... Tenzij je zwaar afgelegen gaat wonen is het daar gruwelijk druk, ook in het verkeer...
moet je ze wel iedere dag aan de gang schoppenquote:Op maandag 3 december 2012 08:33 schreef Tikbalang het volgende:
??? Voordeel daar wel is, dat de een timmerman wel 5,- USD per dag kost.
ik dacht niet dat het hartje manilla was , er zullen wel een paar mooie eilanden in de buurt zijn als ik hem zo kenquote:Op maandag 3 december 2012 06:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar om dat nou rustig te noemen... Tenzij je zwaar afgelegen gaat wonen is het daar gruwelijk druk, ook in het verkeer...
Ach de filipijntjes waar ik mee werk die doen prima hun werk. De jongere garde daar vandaan heeft een betere arbeids etos dan de oudere garde daar vandaan.quote:Op maandag 3 december 2012 09:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moet je ze wel iedere dag aan de gang schoppen
[..]
ik dacht niet dat het hartje manilla was , er zullen wel een paar mooie eilanden in de buurt zijn als ik hem zo ken
Vraaguitval?quote:Op maandag 3 december 2012 09:23 schreef Basp1 het volgende:
Maar wat hebben al die toekomstige expats/emigranten objecten niet in NL te maken met de nederlandse huizenmarkt?
nee aanbodquote:
Maar gestript en wel zullen ze dan toch de sociale huur in moeten en die is al vol gezien de wachtlijsten.quote:Op maandag 3 december 2012 10:13 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Integendeel, de meeste grootmuilen komen op hangende pootjes weer terug, gestript en wel.
Het zijn allemaal grootverdieners hier, dus die komen dadelijk de sociale huur niet eens meer in, ach dan zich maar lekker in de armen werpen van de particuliere verhuurders.quote:Op maandag 3 december 2012 10:21 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Maar gestript en wel zullen ze dan toch de sociale huur in moeten en die is al vol gezien de wachtlijsten.
Voordeel daar heb je wel dat onze regering dan niet zomaar kan zeggen "jij gaat 10% meer betalen vanaf nu om die en die bullshit reden". Welke wel begrijpbaar is maar zoals gewoonlijk op een verkeerd moment genomen is.quote:Op maandag 3 december 2012 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal grootverdieners hier, dus die komen dadelijk de sociale huur niet eens meer in, ach dan zich maar lekker in de armen werpen van de particuliere verhuurders.
Het voordeel is wel dat ze in dat soort landen gezien hebben dat je op je 72ste nog best een baantje als beveiliging aankan, of deuren opendoen.quote:Op maandag 3 december 2012 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal grootverdieners hier, dus die komen dadelijk de sociale huur niet eens meer in, ach dan zich maar lekker in de armen werpen van de particuliere verhuurders.
Gisteren op belgie 2 een documantaire over een dame van 93 die nog een hotel runde met in totaal 20 kamers en 48 bedden, het merendeel van het werk in haar eentje deed. En haar kinderen die haar een rustige oude dag gunden maar zie ging als een echte workaholic maar door.quote:Op maandag 3 december 2012 10:47 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Het voordeel is wel dat ze in dat soort landen gezien hebben dat je op je 72ste nog best een baantje als beveiliging aankan, of deuren opendoen.
Ik vind dat dan ook wel weer wat overdreven, maar kan me wel voorstellen dat sommige mensen nu eenmaal een dagelijkse behoefte nodig hebben, en niet achter de geraniums kunnen zitten want anders sterft het misschien wel erg snel af.quote:Op maandag 3 december 2012 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gisteren op belgie 2 een documantaire over een dame van 93 die nog een hotel runde met in totaal 20 kamers en 48 bedden, het merendeel van het werk in haar eentje deed. En haar kinderen die haar een rustige oude dag gunden maar zie ging als een echte workaholic maar door.
quote:Op zondag 2 december 2012 18:41 schreef graaierrr het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/2012-02-01/jouw-huis-mijn-huis/
'Ik ben het haasje. Nout Wellink, bedankt.'
Je hebt toch wel een beetje recht op 'gratis' vermaeck als je buurtjes stemmen op een jaloeziebelasting voor verstandige huurdersquote:De buurman gaat het schip in met zijn dure hypotheek. Wij niet. Net als zoveel huizenbezitters wiegen de redacteuren van HP/De Tijd zichzelf in slaap in hun onverkoopbare huis, terwijl hun hurende collega’s met leedvermaak toekijken. Slechts één redacteur ziet in de verte een ijsberg opdoemen: ‘Ik ben het haasje. Nout Wellink, bedankt.’
vuige profiteurs.... ik denk dat Stef Blok zelfs wetgeving aan het maken is om deze parasieten aan te pakken met een fijne hoge huursverhoging. Hoe durven ze te weigeren hun nek door de strop te stekenquote:Op maandag 3 december 2012 14:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik hier in de buurt kijk zijn het de (particuliere) huurders die meer en grotere auto's hebben dan de rest van de wijk... Komt op mij over als tijdelijk huren zolang de prijzen dalen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |