Daarom heb ik het ook tussen haakjes gezet, wijsneus. Voordat je je huis wordt uitgeknikkerd moet je het wel erg bont hebben gemaakt hoor.quote:Op zondag 2 december 2012 11:40 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Dat huis is pas van jou als het is afbetaald. Dus als jij een paar maanden
je hypotheek niet betaald word je er net zo hard uitgegooid als dat je huur niet betaald.
Het is ook niet van jou.quote:Op zondag 2 december 2012 12:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb ik een huis in onderpand gegeven wat helemaal niet van mij is?
Je begrijpt niet helemaal hoe bezit werkt, dat is ook niet erg als je niets hebt.quote:Op zondag 2 december 2012 11:40 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Dat huis is pas van jou als het is afbetaald. Dus als jij een paar maanden
je hypotheek niet betaald word je er net zo hard uitgegooid als dat je huur niet betaald.
Bezit is idd erg vluchtig als je niet aan je maandelijkse verplichtingen kan voldoen.quote:Op zondag 2 december 2012 13:45 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je begrijpt niet helemaal hoe bezit werkt, dat is ook niet erg als je niets hebt.
Als je iets niet betaalt krijg je altijd te maken met beslaglegging, jouw redenatie volgend zijn je auto, tv en computer ook niet van jou, want als je betalingsachterstanden krijgt ben je ze ook kwijt.
Kolder natuurlijk, het is van jou, en als je betalingsachterstanden krijgt kan je bezit worden afgenomen, net als bij alle andere zaken die je hebt.
Iemand?quote:Op zondag 2 december 2012 11:18 schreef komrad het volgende:
Ik ben een tijdje op zoek maar kan het nergens officieel vinden:
Weten jullie wat het peilmoment is voor de nieuwe belastingwetgeving per 1-1-2013. Koopakte of transport bij de notaris/inschrijving in kadaster?
Volgens mij geldt de datum van het koopcontract.quote:
Heee... Is het huis nu ineens wel bezit?quote:Op zondag 2 december 2012 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bezit is idd erg vluchtig als je niet aan je maandelijkse verplichtingen kan voldoen.
dat is wat meer mensen (makelaar) beweren, ik kan alleen geen betrouwbare bron vinden. bij de belastingdienst en ministerie heb ik niets kunnen vinden.quote:Op zondag 2 december 2012 16:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij geldt de datum van het koopcontract.
Bel morgen de belastingtelefoon even. Volgens mij staat het wel op de site van de VEH, maar dat is ook een beetje een 'wij van WC-eend' verhaal natuurlijk.quote:Op zondag 2 december 2012 16:28 schreef komrad het volgende:
dat is wat meer mensen (makelaar) beweren, ik kan alleen geen betrouwbare bron vinden. bij de belastingdienst en ministerie heb ik niets kunnen vinden.
Klopt, tis geen echt bezit. Het is grotendeels een illusie, net als onze welvaart.quote:Op zondag 2 december 2012 13:45 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je begrijpt niet helemaal hoe bezit werkt, dat is ook niet erg als je niets hebt.
Als je iets niet betaalt krijg je altijd te maken met beslaglegging, jouw redenatie volgend zijn je auto, tv en computer ook niet van jou, want als je betalingsachterstanden krijgt ben je ze ook kwijt.
Kolder natuurlijk, het is van jou, en als je betalingsachterstanden krijgt kan je bezit worden afgenomen, net als bij alle andere zaken die je hebt.
Gelukkig zijn aluhoedjes wel tastbaar.quote:Op zondag 2 december 2012 16:52 schreef graaierrr het volgende:
Klopt, tis geen echt bezit. Het is grotendeels een illusie, net als onze welvaart.
Een huis is wel bezit, geld is domweg wat nullen en eenen bij een bank. Als de euro valt heb je niets meer.quote:Op zondag 2 december 2012 16:52 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Klopt, tis geen echt bezit. Het is grotendeels een illusie, net als onze welvaart.
Als de euro waardeloos wordt kun je wel met een 20$ biljet je hypotheek aflossen, en zeggen: 'Laat de rest maar zitten...'quote:Op zondag 2 december 2012 17:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Een huis is wel bezit, geld is domweg wat nullen en eenen bij een bank. Als de euro valt heb je niets meer.
Niet als de koper 1.000.000 % rente moet lappenquote:Op zondag 2 december 2012 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de euro waardeloos wordt kun je wel met een 20$ biljet je hypotheek aflossen, en zeggen: 'Laat de rest maar zitten...'
Dat is dan beter dan elke maand 3,5 miljoen euro aan huur overmaken...![]()
Normaliter rekent een bank geen rente meer als je je hypotheek afgelost hebt...quote:Op zondag 2 december 2012 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
Niet als de koper 1.000.000 % rente moet lappen
Dat geld heb je dan nodig om eten te kopen.quote:Op zondag 2 december 2012 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de euro waardeloos wordt kun je wel met een 20$ biljet je hypotheek aflossen, en zeggen: 'Laat de rest maar zitten...'
Dat is dan beter dan elke maand 3,5 miljoen euro aan huur overmaken...![]()
Dan kun je maar beter nagenoeg nihil woonlasten hebben, wel 3.5M voor huur, geen 20$ voor een brood, hoe typisch....quote:Op zondag 2 december 2012 17:58 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Dat geld heb je dan nodig om eten te kopen.
Daarom moet je ook niet dan kopen natuurlijk, maar nu munt nog ietx waard is....... Je huur gaat elk jaar 300% omhoog, terwijl je koophuis niets meer kost. Simpel, bij een dikke inflatie is een huis hebben een voordeel, bij deflatie een huurhuis.quote:Op zondag 2 december 2012 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Niet als de koper 1.000.000 % rente moet lappen
http://www.snsbank.nl/par(...)t-een-hypotheek.htmlquote:Op zondag 2 december 2012 16:28 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is wat meer mensen (makelaar) beweren, ik kan alleen geen betrouwbare bron vinden. bij de belastingdienst en ministerie heb ik niets kunnen vinden.
let wel: onherroepelijk betekent zonder voorbehoud. Dus een evt. financieringsvoorbehoud moet uitgewerkt zijn (tip: kan je wel via een addendum bij de koopovereenkomst regelen wat na de overdracht 'verdwijnt'quote:Op zondag 2 december 2012 18:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://www.snsbank.nl/par(...)t-een-hypotheek.html
Heb je die column gelezen? Gaat nergens over natuurlijk. 271.000 euro betalen voor een appartement waar je hooguit met 1 volwassene en een kind in kunt samenleven zoals hij zelf zegt.quote:Op zondag 2 december 2012 18:41 schreef graaierrr het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/2012-02-01/jouw-huis-mijn-huis/
'Ik ben het haasje. Nout Wellink, bedankt.'
Idd een klaagzang over zijn eigen falen.quote:Op zondag 2 december 2012 18:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heb je die column gelezen? Gaat nergens over natuurlijk. 271.000 euro betalen voor een appartement waar je hooguit met 1 volwassene en een kind in kunt samenleven zoals hij zelf zegt.
Ik heb geen idee wat je met dit soort verhalen probeert aan te tonen.......
Hint: Boudwijn woont helemaal niet in de Watergraafs....quote:Op zondag 2 december 2012 20:40 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Idd een klaagzang over zijn eigen falen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |