abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120262324
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ga je nu dan stoppen met generalisaties als alle artsen zijn slagers die maar wat doen?
Ik vermoed dat ik het antwoord wel weet... :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 13 december 2012 @ 11:54:32 #103
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120262406
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ik het antwoord wel weet... :P
Same here :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_120264062
quote:

[..]

Ga je nu dan stoppen met generalisaties als alle artsen zijn slagers die maar wat doen?
retorische vraag iemand?
  donderdag 13 december 2012 @ 12:56:31 #105
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_120264281
quote:

[..]

Nee natuurlijk niet.

Want deze week zij er weer prutsers de laan uitgestuurd.

Dat je kennis gered is na een operatie geeft niet aan hoe verrot het systeem is of de ondeskundigheid van de ziekenhuisslagers.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 13 december 2012 @ 13:00:36 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120264413
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.

Dat je kennis gered is na een operatie geeft niet aan hoe verrot het systeem is of de ondeskundigheid van de ziekenhuisslagers.
Dus ze hebben hem per ongeluk gered of zo? :P Hoe knoopt jouw geest hier een logisch verhaal van?
Onikaan ni ov dovah
pi_120264442
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.

Doe zelf eens niet zo slagerachtig.
Natuurlijk gebeuren er dingen die niet deugen.
Maar jij gaat voorbij aan de vele goede dingen die dagelijks gebeuren in de medische wereld en scheert huppatee iedereen over jouw botte kam. Heb je dat zelf niet in de gaten?
  donderdag 13 december 2012 @ 13:14:08 #108
52357 Lambiekje
pi_120264838
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doe zelf eens niet zo slagerachtig.
Natuurlijk gebeuren er dingen die niet deugen.
Maar jij gaat voorbij aan de vele goede dingen die dagelijks gebeuren in de medische wereld en scheert huppatee iedereen over jouw botte kam. Heb je dat zelf niet in de gaten?
Het is dermate verrrot dat je alles over een kam kan scheren.

je kun beter stellen er gebeurne wel eens dingen die deugen. Gros van de werkzaamheden van de zorg is nutteloos, overbodig een vaak ronduit crimineel.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_120265017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is dermate verrrot dat je alles over een kam kan scheren.

je kun beter stellen er gebeurne wel eens dingen die deugen. Gros van de werkzaamheden van de zorg is nutteloos, overbodig een vaak ronduit crimineel.
Echt niet. Hoe kom je er toch bij?
  donderdag 13 december 2012 @ 21:46:14 #110
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120284789
quote:
Psychiatry goes insane: Every human emotion now classified as a mental disorder in new psychiatric manual DSM-5

(NaturalNews) The industry of modern psychiatry has officially gone insane. Virtually every emotion experienced by a human being -- sadness, grief, anxiety, frustration, impatience, excitement -- is now being classified as a "mental disorder" demanding chemical treatment (with prescription medications, of course).

The new, upcoming DSM-5 "psychiatry bible," expected to be released in a few months, has transformed itself from a medical reference manual to a testament to the insanity of the industry itself.

http://www.naturalnews.co(...)s.html#ixzz2Exc3lVzx
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:29:42 #111
52357 Lambiekje
pi_120294371
quote:
11s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt niet. Hoe kom je er toch bij?
Als je eenmaal de paradigma-switch hebt gemaakt doorzie je het wel. Dan kun jij me alleen maar gelijk geven. Zet verdomme toch die roze bril af.

Je ziet 't toch aan alles. Ik hoor alleen maar horrorverhalen. Slecht behandelen. Niet luisteren. En je hoeft maar een week het journaal of de reguliere krant te lezen of er is wel weer een of andere arts of chirurg ontslagen of op nonactief omdat er doelbewust onjuist is gehandeld. En dat zijn nog maar de zaken waarbij NIET meer binnenskamer kon blijven. Want jij weet net zo goed als ik dat Steur Janzen jaren lang kon door kutten ondanks dat directie/management van het ziekenhuis ervan wist.

Ik kan met alle goede wil van de wereld niets (meer) goeds zien in onze huidige zorg. Afgezien van dat ze meesterlijk zijn in het afzetten, besodemieteren en naaien van hun eigen clientele.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 14-12-2012 08:49:12 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:37:16 #112
52357 Lambiekje
pi_120294453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:46 schreef Summers het volgende:
Psychiatry goes insane: Every human emotion now classified as a mental disorder in new psychiatric manual DSM-5
[..]

Don’t Let Your Child See a Psychiatrist. Ever. een artikel over bovenstaande artikel.
pi_120295875
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je eenmaal de paradigma-switch hebt gemaakt doorzie je het wel. Dan kun jij me alleen maar gelijk geven. Zet verdomme toch die roze bril af.

Je ziet 't toch aan alles. Ik hoor alleen maar horrorverhalen. Slecht behandelen. Niet luisteren. En je hoeft maar een week het journaal of de reguliere krant te lezen of er is wel weer een of andere arts of chirurg ontslagen of op nonactief omdat er doelbewust onjuist is gehandeld. En dat zijn nog maar de zaken waarbij NIET meer binnenskamer kon blijven. Want jij weet net zo goed als ik dat Steur Janzen jaren lang kon door kutten ondanks dat directie/management van het ziekenhuis ervan wist.

Ik kan met alle goede wil van de wereld niets (meer) goeds zien in onze huidige zorg. Afgezien van dat ze meesterlijk zijn in het afzetten, besodemieteren en naaien van hun eigen clientele.
En toch generaliseer je.
Ik hoor je NOOIT over de dokters, verpleegkundigen, radiologen en laboranten etc etc die dagelijks hun werk met volle inzet met hart voor de patienten verrichten.
Je praat alleen maar over de rotte appels in de mand. Rotte appels die er zeker zijn.
Waarom toch alleen daar op letten? Daar doe je een hele beroepsgroep mee tekort.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:56:51 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120295913
Belachelijk dat de media niet elke week alle goedverlopen operaties en andere artsenacties laten zien!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_120295955
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:56 schreef Copycat het volgende:
Belachelijk dat de media niet elke week alle goedverlopen operaties en andere artsenacties laten zien!
Nou, dat hoeft nu ook weer niet hoor. Het is hun werk.
Maar ik kan zo boos worden op dat eenzijdige ge*** van Biekje.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:01:02 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120296006
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:59 schreef Lavenderr het volgende:

Dat bedoel ik. Het is simpelweg logisch dat de excessen (!) de media halen en niet de dagelijkse, normale praktijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_120296044
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Het is simpelweg logisch dat de excessen (!) de media halen en niet de dagelijkse, normale praktijk.
Ik had even mijn verkeerde bril op. Nu weer de goede . De roze 8-)
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:28:34 #118
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120296659
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

En de ontslagen etc laten ook nog eens zien dat er iig iets tegen die excessen gedaan wordt.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:51:41 #119
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120297176
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En toch generaliseer je.
Ik hoor je NOOIT over de dokters, verpleegkundigen, radiologen en laboranten etc etc die dagelijks hun werk met volle inzet met hart voor de patienten verrichten.
Je praat alleen maar over de rotte appels in de mand. Rotte appels die er zeker zijn.
Waarom toch alleen daar op letten? Daar doe je een hele beroepsgroep mee tekort.
En we leven in een wereldwijd systeem waar de rotte appels elk gebied domineren en geld staat boven het leven voor de rotte appels zodat ze nog meer geld en macht kunnen vergaren . Iedereen begrijpt dat de meeste mensen een goed hart hebben maar we zijn allemaal getraint , misleid , voorgelogen , gemanipuleerd enz om dit systeem te ondersteunen voor de rotte appels . Zolang mensen dat niet inzien benadelen ze niet alleen een beroepsgroep maar de hele wereldbevolking vol met mensen met een goed hart in verschillende beroepen in een systeem voor en door de rotte appels .
pi_120297215
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:51 schreef Summers het volgende:

[..]

En we leven in een wereldwijd systeem waar de rotte appels elk gebied domineren en geld staat boven het leven voor de rotte appels zodat ze nog meer geld en macht kunnen vergaren . Iedereen begrijpt dat de meeste mensen een goed hart hebben maar we zijn allemaal getraint , misleid , voorgelogen , gemanipuleerd enz om dit systeem te ondersteunen voor de rotte appels . Zolang mensen dat niet inzien benadelen ze niet alleen een beroepsgroep maar de hele wereldbevolking vol met mensen met een goed hart in verschillende beroepen in een systeem voor en door de rotte appels .
Wow, nu eens diep ademhalen, nalezen en wat structuur in je stukje brengen.
Misschien dat het dan daadwerkelijk ergens op gaat slaan.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:13:46 #121
52357 Lambiekje
pi_120297719
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar ik kan zo boos worden op dat eenzijdige ge*** van Biekje.
ik ben boos over de structurele criminaliteit en totale disempathie, disrespect van onze zorg.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:18:41 #122
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120297849
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik ben boos over de structurele criminaliteit en totale disempathie, disrespect van onze zorg.
Boos over iets wat je jezelf inbeeld. Das nie handig he?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:20:01 #123
52357 Lambiekje
pi_120297888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En toch generaliseer je.
dat geloof ik ook wel ... alleen het verbaast me dat men niet beseft dat ze werken voor en met wat in de basis door en door en door verrot is. Ik vind dat behoorlijk naief.

Maar aan de andere kant het verklaart ook wel waarom veel gerenomeerde artsen,wetenschappers na en werkzame carriere uit de schoolklappen over de verrotheid van het systeem. Eerder kan het niet aangezien feitelijk iedereen in een spagaat zit met z;n hypotheek/inkomen en het in leven houden van zijn of haar gezin.
quote:
Zoals je in het artikeltje wat Summers poste ziet dient een dergelijke beroepsgeroep accuut opgeheven te worden. En dat mag na veel meer takken binnen de zorg. Opheven en wel nu.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:20:35 #124
52357 Lambiekje
pi_120297906
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Boos over iets wat je jezelf inbeeld. Das nie handig he?
FYI het IS geen inbeelding het is de realiteit
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:22:04 #125
52357 Lambiekje
pi_120297952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En de ontslagen etc laten ook nog eens zien dat er iig iets tegen die excessen gedaan wordt.
Damage control.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:26:29 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120298053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

FYI het IS geen inbeelding het is de realiteit
Al de mensen die wel succesvol behandeld worden laten zien dat je daar geen gelijk in hebt.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:32:42 #127
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120298222
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat geloof ik ook wel ... alleen het verbaast me dat men niet beseft dat ze werken voor en met wat in de basis door en door en door verrot is. Ik vind dat behoorlijk naief.

Maar aan de andere kant het verklaart ook wel waarom veel gerenomeerde artsen,wetenschappers na en werkzame carriere uit de schoolklappen over de verrotheid van het systeem. Eerder kan het niet aangezien feitelijk iedereen in een spagaat zit met z;n hypotheek/inkomen en het in leven houden van zijn of haar gezin.

[..]

Zoals je in het artikeltje wat Summers poste ziet dient een dergelijke beroepsgeroep accuut opgeheven te worden. En dat mag na veel meer takken binnen de zorg. Opheven en wel nu.
Dat stukje op onwetendheid gebaseerde bangmakerij bedoel je? Ja, als je dat soort dingen klakkeloos voor waar aan gaat nemen kan ik me voorstellen dat je hele rare beelden krijgt van het veld in kwestie.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:23:23 #128
52357 Lambiekje
pi_120301346
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Al de mensen die wel succesvol behandeld worden laten zien dat je daar geen gelijk in hebt.
Je moet je afvragen waarom iemand uberhaupt geholpen dient te worden.

Het is namelijk omdat een andere tak van het verrotte systeem eerste mensen ziek, zwak allergische maakt met chemische troep in vaccins, GMO voedsel, junkfood, aspartaam, fluoride. of nog slinkers door gewoon botweg te zeggen van u bent ziek. Ontwikkel je fijn allerlei kwalen, tumoren en andere ongein en dan mag de butcher lekker snijden of mag je een andere set van chemische rotzooi ondergaan.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:24:25 #129
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120301367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je moet je afvragen waarom iemand uberhaupt geholpen dient te worden.

Het is namelijk omdat een andere tak van het verrotte systeem eerste mensen ziek, zwak allergische maakt met chemische troep in vaccins, GMO voedsel, junkfood, aspartaam, fluoride. of nog slinkers door gewoon botweg te zeggen van u bent ziek. Ontwikkel je fijn allerlei kwalen, tumoren en andere ongein en dan mag de butcher lekker snijden of mag je een andere set van chemische rotzooi ondergaan.
Probeer nou niet af te leiden van het punt.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:25:40 #130
52357 Lambiekje
pi_120301412
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat stukje op onwetendheid gebaseerde bangmakerij bedoel je? Ja, als je dat soort dingen klakkeloos voor waar aan gaat nemen kan ik me voorstellen dat je hele rare beelden krijgt van het veld in kwestie.
je valt ooit door de mand. vertrouw maar lekker blind op het wassen-neus-peerreview systeem.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:28:13 #131
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120301497
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je valt ooit door de mand. vertrouw maar lekker blind op het wassen-neus-peerreview systeem.
Dat is nou juist het punt wat jij nooit lijkt te snappen. Ik heb er geen blind vertrouwen in.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 15 december 2012 @ 00:35:55 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_120330071
quote:
'Minister Schippers sluit een mooie deal met de farmacie, maar voor wie?'

Rondom de deal die de farmacie met minister Schippers heeft gesloten lijkt zich ook iets vreemds te hebben voorgedaan, schrijft Tim van Opijnen. 'Voordat de medicijnen door minister Schippers werden toegelaten voor vergoeding door de zorgverzekeraars onthulde Argos dat duizenden mensen het op kosten van de farmacie al kregen voorgeschreven.'

Afgelopen week presenteerde het radioprogramma Argos dat nieuwe antistollingsmiddelen dabigatran en rivaroxaban, zogenaamde NOACs, gevaarlijke bijwerkingen zouden hebben en mogelijk verschillende doden in Nederland zouden hebben veroorzaakt. De ophef na het programma was gering; in de media reageerden verschillende artsen dat het medicijn keurig in een klinische studie was getest en dat we ons nergens zorgen over hoefden te maken. De reactie van de Tweede Kamer en de minister laat vooralsnog op zich wachten. Was het Argos programma daarmee tendentieus en zonder reden zeer negatief tegenover de farmaceutische industrie, of is er meer aan de hand?

Nog maar enkele jaren geleden hebben we met het vioxx-drama te maken gehad; een ontstekingsremmer die aan tienduizenden mensen het leven heeft gekost doordat het een verhoogde kans op hartproblemen gaf. Het medicijn werd initieel met hoge verwachtingen en mooie resultaten vanuit de klinische studies op de markt gebracht en razendsnel aan grote groepen mensen voorgeschreven. Vioxx werd daarmee het meest voorgeschreven medicijn ooit en totdat er verdacht veel mensen begonnen om te vallen werden er miljarden aan verdient. Uiteindelijk moest producent Merck het medicijn van de markt halen, en terwijl later bleek dat er tijdens verschillende studies al indicaties waren voor gevaarlijke bijwerkingen, werd de zaak uiteindelijk afgedaan met een boete die in verhouding met de omzet van de farmaceutische industrie niets voorstelde.

Naïef
Gezien verschillende beruchte voorvallen in de afgelopen jaren, zou het naïef zijn als we de berichtgeving rond de NOACs zomaar afdoen als tendentieus. Nog altijd verdwijnen 2 van de 4 klinische studies die door de farmacie worden uitgevoerd in de diepste archiefkasten omdat niet de gewenste resultaten worden behaald. Anderzijds worden studies voortijdig stop gezet op het moment dat een positief resultaat wordt behaald. Dit zijn doodzondes die uiteindelijk de effectiviteit van een medicijn beter laten lijken en de bijwerkingen minder laten lijken dan ze werkelijk zijn. Die problemen komen nu ook naar boven bij de NOACs; zijn de studies wel juist en lang genoeg uitgevoerd en hoe gevaarlijk zijn de werkelijke bijwerkingen?

Eind 2011 werd het medicijn rivaroxaban door de FDA (het Amerikaanse agentschap dat medicijnen op hun veiligheid en effectiviteit beoordeelt) goedgekeurd terwijl het adviesorgaan van de FDA grote bedenkingen had en op minstens nog één klinische studie aandrong. De redenen voor de bedenkingen waren dat: het niet vaststond dat het middel beter was dan het oude middel waartegen het getest werd (warfarin), het nieuwe middel zo'n 15 maal duurder zou zijn dan het oude, er bedenkingen waren bij de manier waarop de klinische studie was uitgevoerd, er geen antidotum tegen het middel bestaat (dus als een bloeding optreed, een veel voorkomende bijwerking, dan is die niet te stoppen, terwijl dat bij de oude middelen wel zo is) en er waren serieuze bedenkingen hoe mensen (bij problemen) van het middel afgehaald kunnen worden en op het oude vertrouwde middel kunnen worden gezet zonder dat er grote bijwerkingen optreden.

Vreemd
Rondom de deal die de farmacie met minister Schippers heeft gesloten lijkt zich ook iets vreemds te hebben voorgedaan. Voordat de medicijnen door minister Schippers werden toegelaten voor vergoeding door de zorgverzekeraars onthulde Argos dat duizenden mensen het op kosten van de farmacie al kregen voorgeschreven. Nu sinds 1 december de medicijnen dan toch worden vergoed zit het zorgstelsel dus direct met een rekening opgescheept van duizenden mensen die al aan de nieuwe middelen zitten.

De minister zegt ondertussen dat ze een geweldige, nog nooit vertoonde deal heeft afgedwongen. Maar dat ziet er vanuit het perspectief van de farmacie heel anders uit; zij weten dat ze gegarandeerd miljoenen zullen verdienen aan een nieuw 'blockbuster' medicijn dat ze zelf alvast aan heel wat mensen hebben aangeboden. Die deal van de minister, voor medicijnen waarover het laatste woord wat betreft veiligheid en effectiviteit nog niet is gesproken is inderdaad een zeer mooie afspraak. Dat heet ook wel een sigaar uit eigen doos.

Tim van Opijnen is verbonden aan SciencePalooza.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_120334207
quote:
Dus ik begrijp dat er een deal is gemaakt met de minister om medicijnen vergoed te krijgen die al een hele tijd vergoed worden?
Begrijp er echt geen snars van :?
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:02:59 #134
pi_120334299
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus ik begrijp dat er een deal is gemaakt met de minister om medicijnen vergoed te krijgen die al een hele tijd vergoed worden?
Begrijp er echt geen snars van :?
Nee, de farmacie gaf medicijnen op hun kosten, misschien als onderdeel van het onderzoek naar de werkzaamheid en bijwerkingen. En die worden nu met terugwerkende kracht vergoedt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_120334340
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, de farmacie gaf medicijnen op hun kosten, misschien als onderdeel van het onderzoek naar de werkzaamheid en bijwerkingen. En die worden nu met terugwerkende kracht vergoedt.
Oh zo. En voor wie is dat een goede deal dan? Voor de farmacie toch?
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:11:52 #136
pi_120334472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh zo. En voor wie is dat een goede deal dan? Voor de farmacie toch?
yep
pi_120334512
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

yep
Dan begrijp ik die blijdschap van Schippers niet zo goed :?
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:19:08 #138
pi_120334602
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan begrijp ik die blijdschap van Schippers niet zo goed :?
Ze is politicus, ze moet haar deal verkopen.
pi_120336326
Hey bn ziek geweest en had congres, had Lambiekje mijn vraag nog beantwoord?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_120336344
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:47 schreef oompaloompa het volgende:
Hey bn ziek geweest en had congres, had Lambiekje mijn vraag nog beantwoord?
Wat denk je :D
pi_120337083
De minister en de belastingbetalers werden nogal voor het blok gezet zo te zien.
pi_120337137
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:15 schreef Gray het volgende:
De minister en de belastingbetalers werden nogal voor het blok gezet zo te zien.
Nee, de minister doet alsof ze een goede deal heeft gemaakt terwijl degene met de goede deal de farmacie is.
pi_120337175
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, de minister doet alsof ze een goede deal heeft gemaakt terwijl degene met de goede deal de farmacie is.
Zoals eerder gezegd: ze moest het wel kunnen verkopen (recht lullen). :P
pi_120337336
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd: ze moest het wel kunnen verkopen (recht lullen). :P
Maar daar trapt toch niemand die zich hier een beetje in verdiept (en Papierversnipperaar om uitleg vraagt :P ) nog in?
pi_120337387
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar daar trapt toch niemand die zich hier een beetje in verdiept (en Papierversnipperaar om uitleg vraagt :P ) nog in?
Henk en Ingrid misschien wel.
pi_120337465
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Henk en Ingrid misschien wel.
Onderschat H en I niet. Salt of the earth.
Gewone doorsnee burgers.
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:58:10 #147
pi_120338328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:23 schreef Lavenderr het volgende:
(en Papierversnipperaar om uitleg vraagt :P )
I stand on the shoulders of giants.
  zondag 16 december 2012 @ 21:19:53 #148
pi_120391465
quote:
quote:
Veel mannen, maar ook vrouwen, denken de hele dag door aan seks. Is dat ziekelijk? De farmaceutische industrie zou dat wel willen.
quote:
Ook bij het samenstellen van de DSM-5 hebben de pillenfabrikanten een flinke vinger in de pap gehad. Ruim tweederde van de artsen en wetenschappers die eraan meewerkten hebben financiële banden met de farmaceutische industrie, bleek uit een geruchtmakende publicatie van Harvard-onderzoeker Lisa Cosgrove, afgelopen maart in PLoS Medicine.
  maandag 17 december 2012 @ 08:42:27 #149
52357 Lambiekje
pi_120405594
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 00:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En ik? :)
Bedoel je dat ik hier op moest antwoorden.

Als men de medische industrie verdedigd is òf geheel niet niet op de hoogte wat hij/zij aan het doen is òf er word hard meegewerkt om de corruptie in stand te houden.
pi_120409706
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als men de medische industrie verdedigd is òf geheel niet niet op de hoogte wat hij/zij aan het doen is òf er word hard meegewerkt om de corruptie in stand te houden.
Je bent zo'n arrogante ongeinformeerde betweterige generalist dat discussieren met jou onmogelijk is.

Mocht je daadwerkelijk jouw "geloof" willen verspreiden onder het domme volk moet je je manier van communiceren echt eens veranderen.
  maandag 17 december 2012 @ 12:01:29 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120410544
quote:

[..]

Hoe zit het nou met die mensen die wel succesvol behandeld worden? Hoe pas je dat in je denkbeeld?
Onikaan ni ov dovah
pi_120410992
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe zit het nou met die mensen die wel succesvol behandeld worden? Hoe pas je dat in je denkbeeld?
Niet?
  maandag 17 december 2012 @ 12:43:06 #153
52357 Lambiekje
pi_120411918
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:36 schreef .SP. het volgende:

[..]

Je bent zo'n arrogante ongeinformeerde betweterige generalist dat discussieren met jou onmogelijk is.

Mocht je daadwerkelijk jouw "geloof" willen verspreiden onder het domme volk moet je je manier van communiceren echt eens veranderen.
Als er eentje ongeinformeerd is. -edit-Samen met Atuinhek ben je echt diegene die plaat voor zijn kop heeft. Het is beyond belief.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 17-12-2012 14:04:33 ]
  maandag 17 december 2012 @ 12:48:46 #154
52357 Lambiekje
pi_120412108
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet?
er zijn wel eventueel goede behandelingen maar je moet je afvragen waarom het uberhaupt nodig is.
pi_120412260
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

er zijn wel eventueel goede behandelingen maar je moet je afvragen waarom het uberhaupt nodig is.
Als jij een blindedarmonsteking krijgt, en ja, dat kan iedereen krijgen ben je blij dat er een behandeling voor is. Tenzij je er voor kiest niet geopereerd te worden en kermend van de pijn wilt sterven.
pi_120412563
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als er eentje ongeinformeerd is. -edit- Samen met Atuinhek ben je echt diegene die plaat voor zijn kop heeft. Het is beyond belief.
Tuurlijk, iedereen is gek behalve jij.

Wij staan tenminste open voor mensen met een andere mening.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 17-12-2012 14:04:56 ]
  maandag 17 december 2012 @ 13:25:35 #157
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120413533
quote:

[..]

Als er eentje ongeinformeerd is. -edit-. Samen met Atuinhek ben je echt diegene die plaat voor zijn kop heeft. Het is beyond belief.
Hoe vaak hebben wij nou dingen verteld die niet binnen dat denkbeeld van je passen (bijv over kritiek op het peer-review systeem). Hoe vaak heb je daar nou echt wat mee gedaan? Denk daar maar eens over na, en over wie hier nou de plaat voor de kop heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 17-12-2012 14:05:15 ]
Onikaan ni ov dovah
  maandag 17 december 2012 @ 13:26:12 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120413559
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat dat geen verklaring is zal je hopelijk zelf toch ook wel snappen?
Onikaan ni ov dovah
pi_120413711
quote:

[..]

nee }:|
~O>

[ Bericht 11% gewijzigd door Lavenderr op 17-12-2012 14:06:32 ]
pi_120418372
quote:

[..]

Ja graag, maar misschien dat de vraag ondertussen minder duidelijk was.

De vraag was dat je vaak roept dat a-tuin, SP, ik, en vele anderen niet kritisch genoeg zijn. Dus onze tegenargumenten worden door je weggewuifd omdat wij toch in het systeem zitten.

Als nu zou blijken dat een van ons wel degelijk kritisch t.o.v. het systeem is (in mijn voorbeeld bv een klokkeluider), hoe zou dit jouw houding tov die persoon veranderen?

Betekent dit dat je dan er van uit gaat dat die persoon, tegen je verwachting in, misschien toch wel kritisch genoeg is en heroverweeg je dan de argumenten die je weg hebt gewuifd, of interpreteer je dan de kritische actie (bv klokkeluider) opeens anders en is dat dus een soort van complot gewest?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 17 december 2012 @ 20:36:18 #161
52357 Lambiekje
pi_120431807
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als jij een blindedarmonsteking krijgt, en ja, dat kan iedereen krijgen ben je blij dat er een behandeling voor is. Tenzij je er voor kiest niet geopereerd te worden en kermend van de pijn wilt sterven.
Dat is een noodgeval. Daarbij is het geval dat als je niet behandeld in uren dood. Maar ook daar zijn mening arts niet zo goed in om het te herkennen en je gewoon botweg naar huis sturen met een aspirientje.
  maandag 17 december 2012 @ 20:37:27 #162
52357 Lambiekje
pi_120431872
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe vaak hebben wij nou dingen verteld die niet binnen dat denkbeeld van je passen (bijv over kritiek op het peer-review systeem). Hoe vaak heb je daar nou echt wat mee gedaan? Denk daar maar eens over na, en over wie hier nou de plaat voor de kop heeft.
nog maar een keertje... peer-review werkt niet. Op papier staat het protocol leuk maar in de realiteit is het handjeklap en subsidiefraude of andere ongein.
  maandag 17 december 2012 @ 20:37:49 #163
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120431893
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat is een noodgeval. Daarbij is het geval dat als je niet behandeld in uren dood. Maar ook daar zijn mening arts niet zo goed in om het te herkennen en je gewoon botweg naar huis sturen met een aspirientje.
Veel vormen van kanker ga je zonder behandeling met een paar maanden aan dood. Niet even accuut, maar toch ook wel een noodgeval. Waar leg jij die grens?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 17 december 2012 @ 20:38:54 #164
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120431961
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nog maar een keertje... peer-review werkt niet. Op papier staat het protocol leuk maar in de realiteit is het handjeklap en subsidiefraude of andere ongein.
Zegt de persoon die nooit ook maar in de buurt van een peer review is geweest..
En wtf heeft subsidiefraude met peer review te maken?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 17 december 2012 @ 20:40:15 #165
52357 Lambiekje
pi_120432025
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:00 schreef .SP. het volgende:

[..]

Tuurlijk, iedereen is gek behalve jij.

Wij staan tenminste open voor mensen met een andere mening.
De gehele wereld (politiek, wetenschap, onderwijs, zorg, industrie, bankwezen, journaille) is maniakaal ongeneselijk (maar dan dus wel itt medische wereld) ziek. Geperverteerd corrupt tot op het bot.
  maandag 17 december 2012 @ 20:41:53 #166
52357 Lambiekje
pi_120432119
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Veel vormen van kanker ga je zonder behandeling met een paar maanden aan dood. Niet even accuut, maar toch ook wel een noodgeval. Waar leg jij die grens?
Kanker is geen ziekte en is een overlevingsstrategie.
  maandag 17 december 2012 @ 20:43:13 #167
52357 Lambiekje
pi_120432180
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zegt de persoon die nooit ook maar in de buurt van een peer review is geweest..
En wtf heeft subsidiefraude met peer review te maken?
Bedenk dat nu maar zelf.

Om te begrijpen dat peerreview niet werkt hoef je geen rocketscience voor gestudeerd te hebben.
Kijk om je heen. De wereld is onmetelijk corrupt en doet aan monsterlijke zelfverrijking ten koste van alles en iedereen.

Het is eerlijk gezegd behoorlijk sneu, zeg maar gerust zielig dat je zoveel vertrouwen hebt in het peerreview-systeem. Alsjeblieft hier heb je je donald duck-sticker.
pi_120432354
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nokken Lambiekje met dit soort posts. Je beledigt mensen, besef je dat wel?
  maandag 17 december 2012 @ 20:46:42 #169
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120432359
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Be denk dat nu maar zelf.
In dat geval zeg ik dat je maar wat willekeurigs bedacht.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 17 december 2012 @ 20:47:32 #170
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120432406
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ach ja natuurlijk. Een pijnlijke dood sterven is een overlevingsstrategie...
Onikaan ni ov dovah
  maandag 17 december 2012 @ 20:49:55 #171
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120432544
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Bedenk dat nu maar zelf.

Om te begrijpen dat peerreview niet werkt hoef je geen rocketscience voor gestudeerd te hebben.
Kijk om je heen. De wereld is onmetelijk corrupt en doet aan monsterlijke zelfverrijking ten koste van alles en iedereen.

Het is eerlijk gezegd behoorlijk sneu, zeg maar gerust zielig dat je zoveel vertrouwen hebt in het peerreview-systeem. Alsjeblieft hier heb je je donald duck-sticker.
Weet je wat pas sneu is? Dat je zulke dingen maar blijft schrijven. Ik heb geen blind vertrouwen in het peer-review system. Sterker nog, ik denk dat er aardig wat mis mee is. Hoe vaak ik dat soort dingen ook zeg, je blijft met dit soort dingen komen. Dat doet mij overtuigen dat je zo vastgeroest zit dat je met geen enkele mogelijkheid meer van je plek kan komen, en je dus helemaal gesloten staat voor andere denkbeelden.
Erg triest allemaal.
Onikaan ni ov dovah
pi_120438043
Lambiekje, zou je mijn vraag nog kunnen beantwoorden?

Ongeveer halverwege deze pagina.
pi_120451393
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De gehele wereld (politiek, wetenschap, onderwijs, zorg, industrie, bankwezen, journaille) is maniakaal ongeneselijk (maar dan dus wel itt medische wereld) ziek. Geperverteerd corrupt tot op het bot.
Het enige wat jij doet is je uiterst beperkte kennis en levenservaring maskeren door te tieren en schreeuwen, maar ondertussen kan je geen enkele vraag die gesteld wordt beantwoorden.

Je bent een ongeinformeerde schreeuwlelijk met geen enkele inhoudelijke toegevoegde waarde.
  dinsdag 18 december 2012 @ 10:27:30 #174
52357 Lambiekje
pi_120451766
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:14 schreef .SP. het volgende:

[..]

Het enige wat jij doet is je uiterst beperkte kennis en levenservaring maskeren door te tieren en schreeuwen, maar ondertussen kan je geen enkele vraag die gesteld wordt beantwoorden.

Je bent een ongeinformeerde schreeuwlelijk met geen enkele inhoudelijke toegevoegde waarde.
ik mag dan een wel een schreeuwlelijk zijn. Maar het is dan ook hard nodig in het hautaine gedrag van jullie tav de medische wereld. Heb je dan echt geen idee hor corrupt de wereld is. Ik heb meer gelijk dan je lief is. Hopelijk zal je het gaan inzien.
  dinsdag 18 december 2012 @ 10:28:43 #175
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120451804
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nokken Lambiekje met dit soort posts. Je beledigt mensen, besef je dat wel?
Waarom zou men beledigt moeten zijn door een andere zienswijze ? Dan maken mensen het zichzelf moeilijk en zijn ze zelf vastgeroest in denkbeelden .
  dinsdag 18 december 2012 @ 10:36:57 #176
52357 Lambiekje
pi_120452024
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:24 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja graag, maar misschien dat de vraag ondertussen minder duidelijk was.

De vraag was dat je vaak roept dat a-tuin, SP, ik, en vele anderen niet kritisch genoeg zijn. Dus onze tegenargumenten worden door je weggewuifd omdat wij toch in het systeem zitten.

Als nu zou blijken dat een van ons wel degelijk kritisch t.o.v. het systeem is (in mijn voorbeeld bv een klokkeluider), hoe zou dit jouw houding tov die persoon veranderen?

Betekent dit dat je dan er van uit gaat dat die persoon, tegen je verwachting in, misschien toch wel kritisch genoeg is en heroverweeg je dan de argumenten die je weg hebt gewuifd, of interpreteer je dan de kritische actie (bv klokkeluider) opeens anders en is dat dus een soort van complot gewest?
Als dat zo is dan speelt een van jullie de advocaat v.d. duivel. Echter de kritiekloosheid doet mij vermoeden dat men echt niet begrijpt hoe walgelijk corrupt de bende is wat jullie met verve verdedigen. Totaal geen inzicht hoe de maatschappij echt werkt.

Jullie tegenwerpingen maakt t zo overduidelijk zichtbaar dat jullie het niet begrijpen wat er mis is aan het systeme
pi_120452426
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:28 schreef Summers het volgende:

[..]

Waarom zou men beledigt moeten zijn door een andere zienswijze ? Dan maken mensen het zichzelf moeilijk en zijn ze zelf vastgeroest in denkbeelden .
Misschien kun je je voorstellen dat mensen die kanker hebben zeer beledigd zijn als ze lezen dat Biekje kanker een overlevingsstrategie noemt en stellig zegt dat het geen ziekte is.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:06:16 #178
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120452902
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als dat zo is dan speelt een van jullie de advocaat v.d. duivel. Echter de kritiekloosheid doet mij vermoeden dat men echt niet begrijpt hoe walgelijk corrupt de bende is wat jullie met verve verdedigen. Totaal geen inzicht hoe de maatschappij echt werkt.

Jullie tegenwerpingen maakt t zo overduidelijk zichtbaar dat jullie het niet begrijpen wat er mis is aan het systeme
Ik probeer met m'n werk een dogma wat al 10 jaar staat om te gooien. Is nou niet echt bepaald simpelweg met the masses meegaan he?
Dat werk is ondertussen bijna klaar voor publicatie. Moet nog iets herschreven worden, want de prof bedacht zich over welk journal we het bij in gaan sturen (zo hoog mogelijk, gezien de solide resultaten). Wat we daarna zijn gaan doen gebruikt die paper als startpunt om veel en veel verder te kijken dan de methoden van de afgelopen 10 jaar deden. Dat is al hele gave resultaten aan het geven, met een goede kans om wat dingen mogelijk te maken die heel lang als onmogelijk werden gezien. We zijn door een hoog lvl journal uitgenodigt om daarin als onderdeel van een special issue een stukje over te schrijven (soort proof of concept paper). Nou zie ik je al denken, zie je wel! Achterkamer geregel etc. Ook die papers zullen langs een peer review moeten, met (zeker bij die journal een grote) kans om afgewezen te worden.
Die dogma's zijn juist een uitdaging om te doorbreken, en juist niet iets wat ik blind wil volgen.
Onikaan ni ov dovah
pi_120452973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:28 schreef Summers het volgende:

[..]

Zienswijze? Het is de botte en domme uitspraak van een niet medisch/biologisch (of eigenlijk alles) onderlegd persoon.

Als "zienswijze" voldoende is om alle verbale braaksel die een mens kan verzinnen goed te keuren is het hek van de dam.
pi_120453171
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dan zijn we wel al heel erg lang heel erg consistent advocaat van de duivel aan het spelen.

Een klokkeluider en iemand die een 10 jaar oud bekend paradigma om gaait gooien. 2 van de 3 is geen slechte score voor een stelletje naive clowns die niet door hebben wat er mis is met het systeem.

Wat heb jij zoal al aan dat verkeerde systeem gedaan Lambiekje?
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:19:05 #181
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120453354
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien kun je je voorstellen dat mensen die kanker hebben zeer beledigd zijn als ze lezen dat Biekje kanker een overlevingsstrategie noemt en stellig zegt dat het geen ziekte is.
Dan kunnen ze uitzoeken wat hij daarmee bedoeld en waarom hij dat zegt alsof ze volwassen zijn en nog voor hunzelf kunnen nadenken .
pi_120453675
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:19 schreef Summers het volgende:

[..]

Dan kunnen ze uitzoeken wat hij daarmee bedoeld en waarom hij dat zegt alsof ze volwassen zijn en nog voor hunzelf kunnen nadenken .
Denk dat ze hun energie wel voor andere dingen kunnen gebruiken.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:30:27 #183
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120453729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:08 schreef .SP. het volgende:

[..]

Zienswijze? Het is de botte en domme uitspraak van een niet medisch/biologisch (of eigenlijk alles) onderlegd persoon.

Als "zienswijze" voldoende is om alle verbale braaksel die een mens kan verzinnen goed te keuren is het hek van de dam.
Blijkbaar heb jij het geloof dat alleen mensen met een status mogen nadenken over allerlei zaken maar dat is precies datgene wat alles in stand houd wat mis is , het massale geloof dat je alles aan een ander moet overlaten en dat andere mensen net zo normaal zijn als je zelf bent en dat de macht buiten jezelf ligt . We hebben allemaal hersenen en gezond verstand gekregen om te gebruiken , we hebben dat niet gekregen om onze verantwoordelijkheid af te schuiven op iemand met een "status " . Dat is echt aangeleerd en veel te ver doorgeschoten waardoor mensen niet meer zelf nadenken en vreemde mensen die ze niet kennen heilig geloven . Alles zou bespreekbaar moeten zijn .
pi_120453866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Blijkbaar heb jij het geloof dat alleen mensen met een status mogen nadenken over allerlei zaken maar dat is precies datgene wat alles in stand houd wat mis is , het massale geloof dat je alles aan een ander moet overlaten en dat andere mensen net zo normaal zijn als je zelf bent en dat de macht buiten jezelf ligt . We hebben allemaal hersenen en gezond verstand gekregen om te gebruiken , we hebben dat niet gekregen om onze verantwoordelijkheid af te schuiven op iemand met een "status " . Dat is echt aangeleerd en veel te ver doorgeschoten waardoor mensen niet meer zelf nadenken en vreemde mensen die ze niet kennen heilig geloven . Alles zou bespreekbaar moeten zijn .
Mensen mogen net zo veel domme shit zeggen als ze willen. Net zoals anderen dan mogen zeggen dat het dom is.

Net zoals ik mag zeggen dat status en kennis niet hetzelfde zijn.

Net zoals, als je blijkbaar ergens geen verstand van hebt, je jezelf mag ontwikkelen zodat de volgende keer je geen onkunde verweten wordt.

De meningen van mensen over zaken waar ze niet voor gestudeerd hebben of een diploma voor hebben worden meestal serieus genomen hier wanneer blijkt dat degene die de uitspraken doet een goed argument heeft.

Als het argument niet goed is, wordt dat in het begin vriendelijk uitgelegd en leren de mensen die het fout hebben er van.

Tot daar gaat alles nog goed. Echter wanneer iemand die duidelijk ergens helemaal niks van begrepen heeft blijft roepen dat het toch echt zo is, en voor geen rede vatbaar is noch goede argumenten kan aandragen, dan is het ieders volste recht om dat belachelijk te maken.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:36:23 #185
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120453901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Mensen mogen net zo veel domme shit zeggen als ze willen. Net zoals anderen dan mogen zeggen dat het dom is.

Net zoals ik mag zeggen dat status en kennis niet hetzelfde zijn.

Net zoals, als je blijkbaar ergens geen verstand van hebt, je jezelf mag ontwikkelen zodat de volgende keer je geen onkunde verweten wordt.

De meningen van mensen over zaken waar ze niet voor gestudeerd hebben of een diploma voor hebben worden meestal serieus genomen hier wanneer blijkt dat degene die de uitspraken doet een goed argument heeft.

Als het argument niet goed is, wordt dat in het begin vriendelijk uitgelegd en leren de mensen die het fout hebben er van.

Tot daar gaat alles nog goed. Echter wanneer iemand die duidelijk ergens helemaal niks van begrepen heeft blijft roepen dat het toch echt zo is, en voor geen rede vatbaar is noch goede argumenten kan aandragen, dan is het ieders volste recht om dat belachelijk te maken.
Belachelijk maken is altijd een gebrek in jezelf en niet in de ander .
pi_120453995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Sure, maar het "mag" net zo goed als idiote onzin posten.

je kunt niet klagen dat negatieve reacties op dingen oneerlijk zijn omdat iedereen zijn mening mag hebben, dat recht gaat allebei de kanten op.
pi_120454024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Eens.

Dat is wanneer onvrede in jezelf overstroomt naar een ander.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Sure, maar het "mag" net zo goed als idiote onzin posten.
Tot op een zekere hoogte en dan nog wordt het niet op prijs gesteld. :{w
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:56:07 #188
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120454448
quote:

[..]

Status is inderdaad misschien niet het juiste woord. Schoenmaker blijf bij je leest is dan weer wel van toepassing. Status in de zin van ergens voor gestudeerd te hebben en/of veel ervaring er mee hebben speelt wel mee. We zitten in een samenleving van specialisten. Jij gaat een willekeurige boer in de achterhoek toch ook niet vragen hoe je een hersenoperatie uit moet voeren? Daar heeft hij helemaal geen verstand van, net als je een hersenchirurg niet moet vragen hoe je er voor zorgt dat de koeien goede melk leveren.
Gezond verstand kan je maar tot een bepaald punt helpen. Met gezond verstand kan je niet snappen hoe een MRI werkt, of hoe een kernwapen werkt. Voor veel mensen gaat het al te ver om met gezond verstand te snappen wat de boordcomputer van je auto met dit weer doet om de motor te laten starten. Een goed stel hersenen is een solide startpunt, maar je moet er wel wat in stoppen voor je er wat aan hebt.
Onikaan ni ov dovah
pi_120454486
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

[..]

Late reactie, er is idd veel mis met de nieuwe DSM. Dat gezegd hebbende wordt het wel beter, de banden zijn ondertussen minder dan eerst en de vraag is in hoeverre minder banden goed of slecht is.

Aan de ene kant wil je zeker weten dat er geen belangenverstrengeling is, aan de andere kant hebben de beste onderzoekers vrijwel allemaal ooit contact / onderzoeksbeurd gehad.

Het is een moeilijke afweging wat uiteindelijk in the best interest van mensen is.

Denk om eerlijk te zijn dat de "banden-beschuldiging" het minst grote probleem van de DSM is op dit moment. (wel het gemakkelijkst te begrijpen probleem, misschien dat het daarom zo in the picture staat).
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:06:51 #190
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120454780
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Late reactie, er is idd veel mis met de nieuwe DSM. Dat gezegd hebbende wordt het wel beter, de banden zijn ondertussen minder dan eerst en de vraag is in hoeverre minder banden goed of slecht is.

Aan de ene kant wil je zeker weten dat er geen belangenverstrengeling is, aan de andere kant hebben de beste onderzoekers vrijwel allemaal ooit contact / onderzoeksbeurd gehad.

Het is een moeilijke afweging wat uiteindelijk in the best interest van mensen is.

Denk om eerlijk te zijn dat de "banden-beschuldiging" het minst grote probleem van de DSM is op dit moment. (wel het gemakkelijkst te begrijpen probleem, misschien dat het daarom zo in the picture staat).
Ik heb wel eens 1 van de schrijvers gesproken (werkt in hetzelfde gebouw) over de moeite die ze moesten doen om mensen te vinden die al x jaar niet meer voor een farmaceut hadden gewerkt. Op een gegeven moment moet je wel.
Onikaan ni ov dovah
pi_120454831
quote:

[..]

Blabla, heeft helemaal niets met status te maken. Ik ken mijn grenzen qua kennis en doe niet alsof ik een expert ben op gebieden waar ik weinig vanaf weet.

Het gevaar zit in het feit dat mensen als Lambiekje stellige uitspraken doen over vaccins, kanker, windmolens etc. zonder een greintje kennis van zaken.
pi_120456548
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 1 van de schrijvers gesproken (werkt in hetzelfde gebouw) over de moeite die ze moesten doen om mensen te vinden die al x jaar niet meer voor een farmaceut hadden gewerkt. Op een gegeven moment moet je wel.
Ik ben pas een jaar bezig en heb een keer geld van unilever gekregen, betekent dit dat ik nooit fatsoenlijk consumentengedrag zou kunnen onderzoeken?
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:25:49 #193
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120457400
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben pas een jaar bezig en heb een keer geld van unilever gekregen, betekent dit dat ik nooit fatsoenlijk consumentengedrag zou kunnen onderzoeken?
Jep, nu ben je voor altijd tainted ;)
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:41:08 #194
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120459976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:08 schreef .SP. het volgende:

[..]

Blabla, heeft helemaal niets met status te maken. Ik ken mijn grenzen qua kennis en doe niet alsof ik een expert ben op gebieden waar ik weinig vanaf weet.

Het gevaar zit in het feit dat mensen als Lambiekje stellige uitspraken doen over vaccins, kanker, windmolens etc. zonder een greintje kennis van zaken.
En waarom zou dat niet mogen als dat is wat je ziet ? Elk gebied is aangetast door mensen die geld en macht voor ogen hebben en niet het welzijn van ons of het informeren van ons . Het sprookje is over , er zijn geen heilige huisjes meer op het moment dat een mensenleven en de natuur na geld en macht komen in een systeem . De graaiende " slimme " haaien hebben op elk gebied hun kansen gegrepen ten koste van de grote massa . Ben je dan gek als je zegt dat het hele systeem corupt is of zijn we met z'n allen gek om een systeem te steunen waarin we zelf niet meer op de eerste plaats komen .
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:57:50 #195
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120460529
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:41 schreef Summers het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet mogen als dat is wat je ziet ? Elk gebied is aangetast door mensen die geld en macht voor ogen hebben en niet het welzijn van ons of het informeren van ons . Het sprookje is over , er zijn geen heilige huisjes meer op het moment dat een mensenleven en de natuur na geld en macht komen in een systeem . De graaiende " slimme " haaien hebben op elk gebied hun kansen gegrepen ten koste van de grote massa . Ben je dan gek als je zegt dat het hele systeem corupt is of zijn we met z'n allen gek om een systeem te steunen waarin we zelf niet meer op de eerste plaats komen .
Simpel gezegt omdat wat hij denkt te zien niet bestaat of niet klopt. Zulke personen brengen daarmee andere mensen in gevaar.
Onikaan ni ov dovah
pi_120461815
quote:

[..]

God, verzak nu niet steeds is wollige zeurstukjes, wat hebben graaiende haaien en heilige huisjes in vredesnaam te maken met simpele natuurkunde die Lambiekje niet voor kennis heeft (opwarmen van de aarde door windmolens)?
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:31:11 #197
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120461883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:29 schreef .SP. het volgende:

[..]

God, verzak nu niet steeds is wollige zeurstukjes, wat hebben graaiende haaien en heilige huisjes in vredesnaam te maken met simpele natuurkunde die Lambiekje niet voor kennis heeft (opwarmen van de aarde door windmolens)?
En mss nog belangrijker, het begrijpend lezen niet beheersen. Dat zie je wel in bronnen die hij regelmatig plaatst, die dan over iets anders gaan of iets anders zeggen (soms zelfs 180 graden de andere kant op) dan wat hij denkt dat ze zeggen.
Onikaan ni ov dovah
pi_120462739
quote:

[..]

En wat heeft dat te maken met de uitspraken van Lambiekje over o.a. kanker?
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:01:36 #199
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120463121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Simpel gezegt omdat wat hij denkt te zien niet bestaat of niet klopt. Zulke personen brengen daarmee andere mensen in gevaar.
Simpel gezegt jij ziet het niet maar dan kan het nog wel waar zijn , angst is ook maar een illusie die je zelf creeert , waarom zou een ander daar rekening mee moeten houden ? Bekijk iets vanuit verschillende invalshoeken en vorm je eigen mening .
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:27:40 #200
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120464255
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:01 schreef Summers het volgende:

[..]

Simpel gezegt jij ziet het niet maar dan kan het nog wel waar zijn , angst is ook maar een illusie die je zelf creeert , waarom zou een ander daar rekening mee moeten houden ? Bekijk iets vanuit verschillende invalshoeken en vorm je eigen mening .
Ik zie het niet omdat zijn argumentatie niet klopt, als er al een argumentatie is.
Neem nou bijvoorbeeld vaccins. Lambiekje komt regelmatig met een grafiek waarin te zien is dat het aantal mensen die sterven aan bijv de mazelen over de afgelopen 100-150 jaar aan het dalen is. Rond de tijd van de introductie van de vaccins gaat die trend rustig door. Nou kan je als iemand met beperkte kennis van zaken inderdaad denken "Oh kijk nou! vaccins doen niets! Tis gewoon toenemende algemene gezondheid!" etc. Als je nou iets er van af weet kan je je bedenken dat het aantal sterfgevallen niet de enige statistiek is, maar ook hoe vaak het voorkomt. Als je naar die grafiek kijkt zie je dat er wel een scherpe afname te zien is in het aantal gevallen, net na de introductie van de vaccinatie programma's. Nou heb ik er geen probleem mee als iemand een keer die fout maakt. Ik heb er wel een probleem mee als iemand daar keer op keer op gewezen wordt, en hier helemaal niets mee doet. Dan wil je ook alleen maar weten wat in je denkbeeld past, en sta je niet meer open voor andere ideeen.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:28:25 #201
52357 Lambiekje
pi_120468929
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan zijn het naast zieke mensen ook nog eens domme mensen (of iig dom gehouden) dat ze niet weten dat ze besodemieterd worden door hun arts en het systeem.

Het is al ruim 30 jaar bekend dat kanker een industrie is. Er zijn al tig boeken verschenen over het feit dat kanker GEEN ziekte is. Neem bv Moerman dieet.

Dat men dat niet weet is behoorlijk kwalijk te noemen eerlijk gezegd. En vind het persoonlijk nog al achterlijk dat je niet zelf op onderzoek uitgaat. Het lijkt wel of een arts onfeilbaar is. Een autoriteit dat niet tegen gesproken mag worden.
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:31:28 #202
52357 Lambiekje
pi_120469035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:08 schreef .SP. het volgende:

[..]

Je bent dus ook nog eens ongeïnteresseerd in het alternatieve circuit ( al zou een paar procent waar zou kunnen zijn wat er geclaimd wordt). Het maakt je nog dommer hoe je reageert met je hautain houding. De naïviteit. Ungelaublich.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')