Open maar een topic dan kom ik wel als er iets te melden valt. Anders post ik het hier wel. Er is voorlopig toch niets te melden.quote:
Nee, ik ben niet goed genoeg op de hoogte, dus lees liever mee.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:18 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Open maar een topic dan kom ik wel als er iets te melden valt. Anders post ik het hier wel. Er is voorlopig toch niets te melden.
Ja, maar de complotters maken daarbij probleemloos hele gezinnen van onschuldige mensen kapot, dat lijkt me toch een tikje anders dan de speculaties die al uitgaan van de schuld van de verdachte.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:15 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ik vind die complotters ook waardeloos, begrijp me niet verkeerd maar de niet-complotters in nieuws speculeren er ook op los, dat hou je niet tegen.
Verder ben ik wel voor een speciaal topic in BNW.
Dat is waar.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar de complotters maken daarbij probleemloos hele gezinnen van onschuldige mensen kapot, dat lijkt me toch een tikje anders dan de speculaties die al uitgaan van de schuld van de verdachte.
Tja, dat weet je nooit, aan de buitenkant zie je echt niet hoe iemand van binnen in elkaar zit. En ik weet niet of hij verder al heel erg vreemd gedrag had vertoond, los van dat joyriden.quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe kan het nou dat niemand in dat dorp wist dat die Jasper zo'n raar figuur is dat hij het wel eens gedaan zou kunnen hebben???
En nu zijn ze ineens allemaal verbaasd "dat het een van ons is"![]()
![]()
![]()
Wat denk je? Hoe groot is de kans als iedereen elkaar kent in het dorp?quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:56 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, dat weet je nooit, aan de buitenkant zie je echt niet hoe iemand van binnen in elkaar zit. En ik weet niet of hij verder al heel erg vreemd gedrag had vertoond, los van dat joyriden.
Grappig dat jij er blijkbaar van overtuigd bent dat je mensen op hun dagelijkse gedrag (dat je zelf waarneemt) kunt inschatten. Geloof me, iedereen in het leven speelt zijn/haar rol en er zijn maar weinig mensen diep van binnen zoals jij ze inschat. Mensen "kennen" elkaar veelal helemaal niet en ik durf zelfs te beweren dat zoiets zo ver doorgaat tot in bijvoorbeeld getrouwde stellen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat denk je? Hoe groot is de kans als iedereen elkaar kent in het dorp?
Oké...quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Xan21 het volgende:
Scenario 1 - Spencer en Wietse waren een fiets aan het stelen voor Marianne (toen fietste Verry Brouwer samen met zijn vriendin voorbij). Ze wamen erachter dat Marianne verdwenen was en werden opgehaald door Spencer zijn moeder. Misschien hebben ze nog gezocht in de buurt...Onwaarschijnlijk omdat ze zo een taxi voor haar hadden kunnen bellen, wat waarschijnlijk ook het plan was, maar dat was al te laat.
Scenario 2 - Spencer en Wietse wisten dat Marianne verdwenen was, konden hun eigen fietsen niet meer gebruiken en wilde haar gaan zoeken met een gestolen fiets (Verry Brouwer ziet ze). Wat ze misschien wel hebben gedaan erna (misschien op gestolen fiets, misschien met auto samen met moeder) want Geke zegt dat ze pas een uur nadat Marianne verdween weer op het Raboplein waren en aangezien Spencer de woorden - "Dit is zinloos geweld!" schreeuwde wist hij dat het geen grap of iets dergelijks was. Spencer en Wietse worden naar de Pyramide in Buitenpost gebracht, de fietsen liggen tot de volgende dag op het plein (Had Marianne de sleutels nog?)
Toendertijd werden zowat alle asielzoekers aansprakelijk gesteld door hysterische dorpsbewoners, nu is er alleen maar begrip voor en medeleven met vrienden, familie en zichzelf.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is in zo'n kleine gemeenschap ook gewoon vervelend als het iemand uit eigen kring is, daar heb je mee aan bar gezeten, die heb je mogelijk een goed nieuwjaar gewenst, je kinderen hebben met zijn kinderen in de klas gezeten, je kinderen hebben er misschien wel thuis gespeeld.
Het was een stuk makkelijker geweest als het een buitenstaander was, ongeacht of die buitenstaander nou een asielzoeker of een autochtone Amsterdammer was geweest.
Ik denk dat het een complot van het hele dorp was, en dat het ritueel gebeurd is in de kerk, waarbij de vader en de broer ook een rol speeldenquote:Op zaterdag 24 november 2012 12:19 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Toendertijd werden zowat alle asielzoekers aansprakelijk gesteld door hysterische dorpsbewoners, nu is er alleen maar begrip voor en medeleven met vrienden, familie en zichzelf.
En, zonder me te bekommeren om complotten, er is volgens mij meer aan de hand dan een uit de hand gelopen verkrachting. Er zijn vast meerdere dorpsbewoners bij betrokken.
Zo heb ik het nog nooit bekeken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot van het hele dorp was, en dat het ritueel gebeurd is in de kerk, waarbij de vader en de broer ook een rol speelden
Die Jasper is juist degene die nergens van afwist en nu de klos is, dat DNA is gefabriceerd in een laboratorium en in zijn mond geplaatst door de dorpsdokter , ja
Zo hoor je hoe het werkelijk zit he
Ja maar ik studeer dan ook aan de Sjerlok-Holmes instituut hequote:Op zaterdag 24 november 2012 12:34 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Zo heb ik het nog nooit bekeken.
Ik hou me d'r ook minder mee bezig dan jij, zo te zien.
Wat de asielzoekers waren voor Hilly Veenstra, dat zijn de Kollumers blijkbaar voor jou. Dat schiet niet op.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:19 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Toendertijd werden zowat alle asielzoekers aansprakelijk gesteld door hysterische dorpsbewoners, nu is er alleen maar begrip voor en medeleven met vrienden, familie en zichzelf.
En, zonder me te bekommeren om complotten, er is volgens mij meer aan de hand dan een uit de hand gelopen verkrachting. Er zijn vast meerdere dorpsbewoners bij betrokken.
Sukkel. Ik heb het juist niet over mijzelf. De verbazing die die mensen daar nu hebben dat het 'een van ons' is, is behoorlijk schijnheilig. Dit dorpje is zo klein dat iedereen alles van elkaar weet. Dat met die auto was bijvoorbeeld al jaren in het dorp bekend. Maar niemand die zijn of haar mond opentrekt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Grappig dat jij er blijkbaar van overtuigd bent dat je mensen op hun dagelijkse gedrag (dat je zelf waarneemt) kunt inschatten. Geloof me, iedereen in het leven speelt zijn/haar rol en er zijn maar weinig mensen diep van binnen zoals jij ze inschat. Mensen "kennen" elkaar veelal helemaal niet en ik durf zelfs te beweren dat zoiets zo ver doorgaat tot in bijvoorbeeld getrouwde stellen.
Ik ben overtuigd.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:04 schreef maniack28 het volgende:
Volgens de paragnosten waren het toch de asielzoekers he! En in een auto... dus Jasper S. was het niet.
Het was een dorp verderop.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Sukkel. Ik heb het juist niet over mijzelf. De verbazing die die mensen daar nu hebben dat het 'een van ons' is, is behoorlijk schijnheilig. Dit dorpje is zo klein dat iedereen alles van elkaar weet. Dat met die auto was bijvoorbeeld al jaren in het dorp bekend. Maar niemand die zijn of haar mond opentrekt.![]()
En lekker schijnheilig nu doen dat 'het een van ons is' en dat ze het zo moeilijk hebben, terwijl ze wel eerst asielzoekers zaten te beschuldigen. Stelletje racisten. Laat ze eens hun excuses eens aanbieden aan die asielzoekers...
Bij de mensen van het dorp heeel dichtbij de moordplek. Dat was het eerste wat naar buiten kwam toen het nieuws bekend. werd.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het was een dorp verderop.
En hoezo was dat met die auto al jaren bekend? Bij wie dan?
quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot van het hele dorp was, en dat het ritueel gebeurd is in de kerk, waarbij de vader en de broer ook een rol speelden
Die Jasper is juist degene die nergens van afwist en nu de klos is, dat DNA is gefabriceerd in een laboratorium en in zijn mond geplaatst door de dorpsdokter , ja
Het beste zou het zijn om een muur rond het dorp te plaatsen zodat die beheksing zich niet kan verspreiden
Misschien heeft Jasper wel een eeneiige tweelingbroer die geadopteerd is door buitenlanders en als asielzoeker naar Nerderland is gekomen om, uit afgunst, wraak te nemen op zijn broer....quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het beste zou het zijn om een muur rond het dorp te plaatsen zodat die beheksing zich niet kan verspreiden
Met mensen van zo'n laag niveau dat ze meteen met "sukkel" gaan gooien ga ik verder niet in discussie.....quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Sukkel. Ik heb het juist niet over mijzelf. De verbazing die die mensen daar nu hebben dat het 'een van ons' is, is behoorlijk schijnheilig. Dit dorpje is zo klein dat iedereen alles van elkaar weet. Dat met die auto was bijvoorbeeld al jaren in het dorp bekend. Maar niemand die zijn of haar mond opentrekt.![]()
En lekker schijnheilig nu doen dat 'het een van ons is' en dat ze het zo moeilijk hebben, terwijl ze wel eerst asielzoekers zaten te beschuldigen. Stelletje racisten. Laat ze eens hun excuses eens aanbieden aan die asielzoekers...
Ze stoppen niet hoor, de moeder van Marianne Vaatstra heeft gisteravond alweer een mail ontvangen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar het verschil tussen ons gespeculeer en dat van de complotdenkers is, dat wij niet bij iedereen die we mogelijk (mede)schuldig achten aan de deur staan en ze door het slijk halen.
quote:Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Sent: vrijdag 23 november 2012 23:34
To: ‘Maaike Terpstra’
Subject: Vriend van Johan
Maaike, Ik heb verschrikkelijk medelijden met Jasper Steringa en zijn familie. In tegenstelling tot zijn eigen advocaat die zegt dat niemand medelijden met hem mag hebben. Jij en ik weten dat deze man het ABSOLUUT niet gedaan heeft. 1000% onschuldig. Wordt er op een gigantische manier ingeluisd door Justitie, maar heel Nederland, de hele familie Vaatstra, met uitzondering van jou, heeft hem nu al veroordeeld. Hij is het beest van Oudwoude volgens Bauke en 80 jaar celstraf is nog niet genoeg volgens je zonen.
Vanavond werd ik gebeld door een vriend van Johan die mij aanvankelijk op een nogal dreigende manier verzocht mij stil te houden. We raakten toch aan de praat en uiteindelijk begon hij beter te begrijpen waar ik mee bezig was (net als jij) . En dat alle negatieve publiciteit en onbegrip mij geen worst uitmaakt. Helaas verbrak op gegeven moment de verbinding, dus ik weet niet wie het was.
Zeg alsjeblieft tegen je gezin dat zij zich stil houden totdat wettig en overtuigend bewezen is dat hij de moordenaar van Marianne is. Doe dat niet voor mij of voor jezelf, maar voor Jasper Steringa en zijn gezin. Want een onschuldig man verdient dit niet, maar de Vaatstra’s maken het nog erger door hem te veroordelen voor hij een proces heeft gehad.
Mvg
Wim
Zie ook artikel in de Volkskrant.
Brief van Ronald Beetz
23 november 2012
Beste familie Steringa,
Met ontsteltenis volg ik deze zaak en ook ik ben al jaren op de hoogte van het vele bewijs dat op internet gepubliceerd is over de zaak Vaatstra en waar het Openbaar Ministerie, de politie en ook Peter R. de Vries nooit iets mee hebben willen doen. Uit al dat bewijs is het nauwelijks te geloven dat de asielzoekers Ali en Feik niet verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van Marianne. De weigering en tegenwerking van justitie maken het zeer waarschijnlijk dat er iets in deze zaak zo erg stinkt dat de ware toedracht niet bekend mag worden.
Justitie had echter een groot probleem en dat was de aanhoudende aandacht van velen en met name Wim Dankbaar die justitie maar bleven bestoken om antwoorden te krijgen op de vele vragen. Men wilde hier nu van verlost worden en daarvoor moet er een “dader” komen die veroordeeld wordt. Het is een scenario dat justitie al eerder heeft gebruikt in de Deventermoordzaak waar Ernest Louwes moest opdraaien voor de moord die de Michael de Jong, de klusjesman, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heeft gepleegd. Peter R. de vries was ook in deze zaak maatje van justitie en heeft met zijn publicaties onophoudelijk Louwes veroordeeld en alle tegenwerpingen, ook van gerenommeerde hoogleraren, tegengesproken. Jan Vlug was in deze zaak de advocaat van de klusjesman en hij is heel goed op de hoogte van de fraude en leugens van het OM in deze zaak, maar hield er zijn mond over.
Afgelopen jaar hebben Peter R. de Vries en het OM een duivels plan in elkaar gezet, waar jullie Jasper op gruwelijke wijze het slachtoffer van is geworden. Het hele DNA onderzoek was een farce die alleen tot doel had om Jasper te slachtofferen. Dat Peter al van tevoren wist dat het DNA onderzoek succesvol zou zijn, blijkt al over zijn uitlatingen voor radio en TV, waarin hij de internetactivisten reeds wegzette als “schandelijke debielen die in een dwangbuis gezet moeten worden”. Peter nam geen enkel terughoudendheid in acht voor het geval het DNA onderzoek geen resultaat zou opleveren. Hij wist al dat er resultaat zou komen. Nadat onder meer het Katholiek Nieuwsblad met het alternatieve scenario kwam met als titel “Demmink ook in Vaatstra-zaak? Het alternatieve moordscenario” (http://www.katholieknieuw(...)e-moordscenario.html) en Wim Dankbaar de Dokkumer courant en het Katholiek Nieuwsblad zover had dat zij op 19 november zouden gaan publiceren over een petitie om het OM te dwingen openheid van zaken te geven, is men heel snel tot actie overgegaan en hebben hun plan ten uitvoer gebracht. Men gaat letterlijk bij justitie over lijken om hun eigen vuile was binnen te houden.
Nu naar de kern van mijn bericht. Het OM heeft bovengenoemde advocaat Jan Vlug voor Jasper geregeld. Van deze Jan Vlug hebben Jasper en jullie niets, maar dan ook niets, te verwachten. Hij is er niet om Jasper te verdedigen, maar om de zaak zo snel mogelijk voor het OM te regelen. Uit de eerste uitspraken van Vlug blijkt dat al. Hij zet net als Peter de Vries de groep mensen die in het alternatieve scenario geloven, weg als een stel krankzinnigen, in plaats van samen met hun de verdediging voor te bereiden. Hij accepteert op voorhand dat het DNA bewijs bikkelhard is, zonder de test en de kwaliteit van het zogenaamde “daderspoor” ter discussie te stellen. Ik besef dat Jasper zelf onmogelijk dit allemaal kan overzien. Door de beperking mag hij alleen met de justitiemaffia praten en staat er helemaal alleen voor. Het is nu aan jullie om actie te nemen en te strijden voor Jasper. Neem daarvoor zo snel mogelijk een advocaat in de hand die jullie kan helpen, maar vooral een advocaat die je kan vertrouwen. Helaas zijn dat er in Nederland een stuk minder dan je zou mogen verwachten. Ik weet dat je met Takema een goede advocaat hebt. Wim heeft jullie al het adres gegeven. Kom tot actie voordat het te laat is.
Jasper zal uiteraard ontkennen, maar de druk op hem zal zo groot worden dat het er dik in zit dat hij uiteindelijk een valse bekentenis gaat geven. Zo niet dan zullen ze hem zeker drie maanden psychisch martelen. In de recente geschiedenis zijn er vaker valse bekentenissen afgedwongen (o.a. Schiedammerparkmoord, Puttense moordzaak, Ina Post) en slechts enkele houden de druk vol (Ernest Louwes, Lucia de Berk).
Ik hoop dat jullie mijn raad opvolgen en wens jullie alle sterkte.
Ronald Beetz
ronald@beetz.nl
Ze doen helemaal niet schijnheilig. Ze vinden het enkel erg voor vrouw en kinderen, wat logisch is als je het gezin kent. Wat een priet praat, overal zou met verbazing worden gereageerd, als het een bekende is waar je het niet van verwacht. Zoiets moet eerst landen, voordat het besef komt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik woon ook in een klein dorp en het is precies zoals jij zegt. Iets wat weinig mensen maar lijken te begrijpen is dat in een dorp (niets meer of minder als in een deel van een stad) heus niet iedereen elkaar kent en alles van elkaar weet. Ik heb soms het idee dat mensen een achterhaald idee in hun hoofd hebben van hoe een dorp vandaag de dag is. Veelal wonen er mensen die er enkel wonen om lekker buiten de stad te zitten en verder weinig banden met het dorp zelf hebben. Vroeger was dat natuurlijk anders.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het was een dorp verderop.
En hoezo was dat met die auto al jaren bekend? Bij wie dan?
Ik woon ook in een klein dorp maar ik weet echt niet wat anderen op hun kerfstok hebben. Er zullen nog wel ergere dingen gebeurd zijn (Marianne Vaatstra even er buiten gehouden), en daar is echt niet iedereen van op de hoogte. Als je in een dorp woont betekent het niet dat de hele gemeenschap alles van je weet, je hebt ook privacy hoor.
Maar opzich mag de familie Vaatstra er inderdaad wel een beetje rekening mee houden dat Jasper nog niet veroordeeld is.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:42 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ze stoppen niet hoor, de moeder van Marianne Vaatstra heeft gisteravond alweer een mail ontvangen.
[..]
Dat klopt, maar als ik ze zo in de media zie (kan vertekend zijn) zijn het niet bepaald de slimste mensen.....quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:47 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Maar opzich mag de familie Vaatstra er inderdaad wel een beetje rekening mee houden dat Jasper nog niet veroordeeld is.
Dat is ook weer zo.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:48 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als ik ze zo in de media zie (kan vertekend zijn) zijn het niet bepaald de slimste mensen.....
Laten de Schiedammerparkmoord en Puttense Moordzaak nu juist door DNA bewijs de echte daders te pakken hebben gekregen. En bij Ina Post was DNA juist het ontlastende bewijs.quote:Jasper zal uiteraard ontkennen, maar de druk op hem zal zo groot worden dat het er dik in zit dat hij uiteindelijk een valse bekentenis gaat geven. Zo niet dan zullen ze hem zeker drie maanden psychisch martelen. In de recente geschiedenis zijn er vaker valse bekentenissen afgedwongen (o.a. Schiedammerparkmoord, Puttense moordzaak, Ina Post) en slechts enkele houden de druk vol (Ernest Louwes, Lucia de Berk).
Ik hoop dat jullie mijn raad opvolgen en wens jullie alle sterkte.
Ronald Beetz
ronald@beetz.nl
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik blijf er echt moeite mee hebben hoe je via de media al veroordeeld bent terwijl dat nog niet definitief is en er blijkbaar een hoop geoorloofd is. Stel idd dat in de (wel minieme) mogelijkheid dat hij toch niet de dader is hij toch weer verder moet met zn leven. Dat kan ie dan toch echt wel schudden en eigenlijk is dat toch wel van de gekke. Echter hebben we het er vandaag de dag maar mee te doen ben ik bang. De huidige media is er nu eenmaal met al zn voor en nadelen....quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:50 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo.
Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als Jasper S. toch onschuldig blijkt te zijn, maar denk niet dat we dat ooit te weten komen.
Das niet onmogelijk, dan zou die verre neef van die Jasper het sperma van Jasper geďmplanteerd hebben in dat Meisje Vaatstra tijdens het ritueel in de kerk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien heeft Jasper wel een eeneiige tweelingbroer die geadopteerd is door buitenlanders en als asielzoeker naar Nerderland is gekomen om, uit afgunst, wraak te nemen op zijn broer....
Scenario 3 en ook al in de media geweest:quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Xan21 het volgende:
Scenario 1 - Spencer en Wietse waren een fiets aan het stelen voor Marianne (toen fietste Verry Brouwer samen met zijn vriendin voorbij). Ze wamen erachter dat Marianne verdwenen was en werden opgehaald door Spencer zijn moeder. Misschien hebben ze nog gezocht in de buurt...Onwaarschijnlijk omdat ze zo een taxi voor haar hadden kunnen bellen, wat waarschijnlijk ook het plan was, maar dat was al te laat.
Scenario 2 - Spencer en Wietse wisten dat Marianne verdwenen was, konden hun eigen fietsen niet meer gebruiken en wilde haar gaan zoeken met een gestolen fiets (Verry Brouwer ziet ze). Wat ze misschien wel hebben gedaan erna (misschien op gestolen fiets, misschien met auto samen met moeder) want Geke zegt dat ze pas een uur nadat Marianne verdween weer op het Raboplein waren en aangezien Spencer de woorden - "Dit is zinloos geweld!" schreeuwde wist hij dat het geen grap of iets dergelijks was. Spencer en Wietse worden naar de Pyramide in Buitenpost gebracht, de fietsen liggen tot de volgende dag op het plein (Had Marianne de sleutels nog?)
Looser. En een sukkel. Geeft maar weer eens extra aan dat ik gewoon gelijk heb.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:42 schreef Samson het volgende:
[..]
Met mensen van zo'n laag niveau dat ze meteen met "sukkel" gaan gooien ga ik verder niet in discussie.....
Tuurlijk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:56 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik blijf er echt moeite mee hebben hoe je via de media al veroordeeld bent terwijl dat nog niet definitief is en er blijkbaar een hoop geoorloofd is. Stel idd dat in de (wel minieme) mogelijkheid dat hij toch niet de dader is hij toch weer verder moet met zn leven.
Als er iemand is die geen enkel recht van spreken heeft als het gaat om mensen onterecht en voor ze door een rechter veroordeeld zijn tot dader of medeplichtige te benoemen, dan is het dat tuig in de groep Kat/Dankbaar/Beetz wel.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:47 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Maar opzich mag de familie Vaatstra er inderdaad wel een beetje rekening mee houden dat Jasper nog niet veroordeeld is.
Dat van de Vaatstra's is misschien eigenlijk nog erger, want die zijn niet ziek en weten wat ze doenquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er iemand is die geen enkel recht van spreken heeft als het gaat om mensen onterecht en voor ze door een rechter veroordeeld zijn tot dader of medeplichtige te benoemen, dan is het dat tuig in de groep Kat/Dankbaar/Beetz wel.
Ach hou toch op, die hebben na 13 jaar onzekerheid eindelijk het antwoord op de vraag die ze dag en macht bezig heeft gehouden, geen wonder dat ze blij zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat van de Vaatstra's is misschien eigenlijk nog erger, want die zijn niet ziek en weten wat ze doen
Loos een overbodige o.quote:
1 bewijs is geen bewijs en hoeveel mensen hebben niet een valse bekentenis afgelegd. Wacht nou eerst maar eens gewoon rustig af voordat je iemand gelijk lynchtquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach hou toch op, die hebben na 13 jaar onzekerheid eindelijk het antwoord op de vraag die ze dag en macht bezig heeft gehouden, geen wonder dat ze blij zijn.
Daarbij is het sperma tot daderspoor betiteld, niet tot een toevallig aanwezig spoor, een 100% DNA-match met een daderspoor is dan ook wat anders dan een match met een ander onderdeel van het bewijsmateriaal.
Dat zij hem de dader noemen op basis van een 100% match met een daderspoor kun je hen moeilijk verwijten.
Precies!quote:Iedere officiële instantie heeft keurig over de verdachte gesproken.
Toen kende ik je nog niet. Maar nu wel. Daten?quote:Ik heb je ook niet gehoord toen de 2 van Putten uitspraken dat ze blij waren dat de dader eindelijk gevonden was, en dat was ook voor Ronald Pieper veroordeeld was.
stel, in het zeer onwaarschijnlijke geval dat de moord los staat van de sex, en laten we dan ook maar uit gaan van vrijwilligheid in de sex van Mariane haar kan, dan moet de brave huisvader en echtgenoot zich nog steeds verantwoorden voor buitenechtelijke sex met een tiener meisje die de helft zo jong is als hij en het frustreren en verzieken van een polite onderzoek die al 13 jaar duurt en miljoenen gekost heeft . zo braaf en onschudig en voorbeeldig is Jasper dus niet.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:56 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik blijf er echt moeite mee hebben hoe je via de media al veroordeeld bent terwijl dat nog niet definitief is en er blijkbaar een hoop geoorloofd is. Stel idd dat in de (wel minieme) mogelijkheid dat hij toch niet de dader is hij toch weer verder moet met zn leven. Dat kan ie dan toch echt wel schudden en eigenlijk is dat toch wel van de gekke. Echter hebben we het er vandaag de dag maar mee te doen ben ik bang. De huidige media is er nu eenmaal met al zn voor en nadelen....
quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:11 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik kan het de Vaatstra's niet verwijten dat ze hem dader noemen, daarbij lijken ze nog behoorlijk met zijn familie mee te leven, dus wat mij betreft zijn er anderen die eerder tot de orde moeten worden geroepen als het gaat om onschuldigen tot dader bestempelen.
hij is nog verdachte hequote:Op zaterdag 24 november 2012 17:30 schreef Alleskids het volgende:
[..]
stel, in het zeer onwaarschijnlijke geval dat de moord los staat van de sex, en laten we dan ook maar uit gaan van vrijwilligheid in de sex van Mariane haar kan, dan moet de brave huisvader en echtgenoot zich nog steeds verantwoorden voor buitenechtelijke sex met een tiener meisje die de helft zo jong is als hij en het frustreren en verzieken van een polite onderzoek die al 13 jaar duurt en miljoenen gekost heeft . zo braaf en onschudig en voorbeeldig is Jasper dus niet.
Hij heeft kinderen van rond de twintig, met de vrouw waarmee hij toen al getrouwd was, en nog steeds getrouwd is.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
hij is nog verdachte heEn hij was toen ook nog jonger weet je wel..... En was hij toen al getrouwd? Bron daarvoor?
Ik denk dat een familie niet kapot gemaakt wordt door de frustratie omtrent de onduidelijkheid over de moord van iemand uit die familie en het lijkt me toch echt sterk dat je 13!!! jaar lang je leven niet gewoon verder oppakt, hoe erg het ook is. Er zal dus wel meer gespeeld hebben in die familie.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:32 schreef Jane het volgende:
Die beschuldigingen hierboven in de richting van de familie Vaatstra zijn echt bullshit. Ik vond het juist prijzenswaardig hoe ze blijk gaven van medeleven met het gezin van Jasper S. Ik vond daar enorm veel compassie uit blijken en vind het des te knapper nu hun eigen familie er toch behoorlijk door kapot gegaan en gemaakt is de afgelopen 13 jaar.
Verder ook volledig eens met Alleskids hierboven.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:11 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat jij de menselijke psyche niet echt begrijpt.
Wat hadden ze moeten doen danquote:Op zaterdag 24 november 2012 19:35 schreef Bayswater het volgende:
Terwijl er rond twee uur ’s nachts bij de boerderij aan die weg wel een hond is aangeslagen. Met die informatie van ons heeft de politie nooit wat gedaan. Oerstom. Vonden we toen al.”[/i]
daar stonden ze dan te huilen met de andere wolven in de troep, tegen beter weten in.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:35 schreef Bayswater het volgende:
Nare smaak krijg ik hiervan:
Moord Vaatstra was aanleiding LPF denk de beste man![]()
Hilly Veenstra heeft geen spijt. Ze hield op 7 oktober 1999 op het Maartensplein in Kollum een toespraak waarin ze asielzoekerscentra (azc’s) broeinesten noemde van ‘criminaliteit, verkrachting en moord’. De honderden toehoorders scandeerden instemmend ‘AZC, weg ermee!'. Even later drong een deel van de demonstranten, onder wie vrienden van Marianne Vaatstra, de sporthal binnen waar een informatieavond bezig was over de verplaatsing van het asielzoekerscentrum. Ze bekogelden burgemeester met eieren en raakten slaags met agenten in burger.
Je moet het zien in z’n tijd, zegt Veenstra, een goede bekende van de familie Vaatstra. Ze was toen emotioneel. Haar zoon Hans was het die Marianne vond, de ochtend na de moord. Ze was half ontkleed en haar keel was doorgesneden. “Ik zei toen meteen: ‘De politie moet in het azc gaan kijken.’ Dat dit toen maar half-half is gebeurd, heeft de verdenkingen gevoed dat de moordenaar daar vandaan kwam.” Nu blijkt dat de moordenaar een Fries is, wil dat nog niet zeggen dat Veenstra het bij het verkeerde eind had. “Ik heb gezegd: laat ze het azc onderzoeken. Ik heb niet gezegd: de moordenaar ís een asielzoeker. Ik denk trouwens dat Kollum blij is dat er geen nieuw azc is gekomen.”
De Kollumer asielzoekersrel vond plaats voordat Pim Fortuyn de politiek in ging, memoreert Veenstra. “Je kon toen nog geen kritiek hebben op het vreemdelingenbeleid zonder voor racist te worden uitgemaakt.” Twee jaar later was het gemeengoed. “Waren wij voorlopers? Misschien wel.” Rond de rel gingen overal in de streek burgers zich organiseren in wat nu ‘leefbaarheidspartijen’ zouden heten. In Grootegast, net over de grens met Groningen, richtte Ytse van der Velden VZ 2000 op, een van de weinige partijen uit die tijd die nog altijd in de gemeenteraad is vertegenwoordigd. “We waren ontevreden met de arrogantie van CDA en PvdA, die al eeuwen de dienst uitmaakten. We wilden geen azc en waren daarmee racisten. Een paar jaar later was er een strengere vreemdelingenwet en was dat azc niet meer nodig.”
Toch waren er ook toen wel die overtuigd uitriepen dat de moordenaar een blanke uit de buurt was. Zo duiken nu weer de brieven op van Gerard de Vries, vrachtwagenzanger en paragnost op aanvraag. In zijn ‘lezing’ had hij het over een getrouwde ‘native’, wonend in een klassieke boerenschuur.
Opmerkelijk, vindt David de Haan uit Oudwoude die lezing van destijds. Zelf maakte De Haan deel uit van een groep amateurspeurders die moeder Maaike Vaatstra hielp. Hij laat een satellietfoto zien van de moordplek in Veenklooster, wijst op een onverharde weg die van het weiland noordwaarts wegloopt. “Over die weg is hij gevlucht. Het is maar 2 kilometer naar z’n huis. Dat laantje is nooit meegenomen in het onderzoek. Terwijl er rond twee uur ’s nachts bij de boerderij aan die weg wel een hond is aangeslagen. Met die informatie van ons heeft de politie nooit wat gedaan. Oerstom. Vonden we toen al.”
Azc lag ten oosten, als die hond echt zelden aanslaat (was tenslotte een onverhard pad), is het zeker een vraagteken waard aangezien er maar weinigen die weg zouden nemen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:48 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Wat hadden ze moeten doen dan![]()
De hond meenemen voor verhoor?
Er is gezocht met speurhonden als die het pad niet opgaan wat kan je dan?quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:15 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Azc lag ten oosten, als die hond echt zelden aanslaat (was tenslotte een onverhard pad), is het zeker een vraagteken waard aangezien er maar weinigen die weg zouden nemen.
Ten tijde van de moord woonde Jasper S. ook op de boerderij in Oudwoude.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Er is gezocht met speurhonden als die het pad niet opgaan wat kan je dan?
Daarbij komt, het was 30 april heel Friesland was dronken of bezig het te worden, genoeg beweging in de omgeving dus.
Aan de simpele constatering dat er een hond geblaft heeft heb je niets, zeker als de dader alle kanten opgegaan kan zijn en de speurhonden die hoek niet opgaan.
Daarbij komt nog de vraag woonde Jasper S. in die periode ook die kant op? Iemand die dat weet?
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet bedenken wat je met die melding had gekund meer
dan dat er gedaan is op basis van het buurtonderzoek en oproepen in de media.
Jasper S zijn woning lag op die route naar het noorden en het klinkt als een zandpad waar iemand wel erg laveloos moet zijn wil hij of zij daar op belanden aangezien er geen tot enkele boerderijen op die route liggen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Er is gezocht met speurhonden als die het pad niet opgaan wat kan je dan?
Daarbij komt, het was 30 april heel Friesland was dronken of bezig het te worden, genoeg beweging in de omgeving dus.
Aan de simpele constatering dat er een hond geblaft heeft heb je niets, zeker als de dader alle kanten opgegaan kan zijn en de speurhonden die hoek niet opgaan.
Daarbij komt nog de vraag woonde Jasper S. in die periode ook die kant op? Iemand die dat weet?
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet bedenken wat je met die melding had gekund meer
dan dat er gedaan is op basis van het buurtonderzoek en oproepen in de media.
Zijn boerderij ligt naar het noorden, maar vanwege de trekvaart móet hij over 1 van de twee grote doorgaande wegen, dwars door de dorpskern van Oudewoude of over de Leeuwarderweg, bijkant langs het AZC.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:42 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Jasper S zijn woning lag op die route naar het noorden en het klinkt als een zandpad waar iemand wel erg laveloos moet zijn wil hij of zij daar op belanden aangezien er geen tot enkele boerderijen op die route liggen.
Klopt maar dat wisten ze toen nog niet maar mijn vraag is wat: moet je onderzoeken als een hond blaft? Ik bedoel als er zich verder geen getuigen melden.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:42 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Jasper S zijn woning lag op die route naar het noorden en het klinkt als een zandpad waar iemand wel erg laveloos moet zijn wil hij of zij daar op belanden aangezien er geen tot enkele boerderijen op die route liggen.
Marianne kwam vanaf de tunnel en is dus langs die boerderij gekomen. Daar kan een hond van hebben aangeslagen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:26 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Klopt maar dat wisten ze toen nog niet maar mijn vraag is wat: moet je onderzoeken als een hond blaft? Ik bedoel als er zich verder geen getuigen melden.
Buiten dat is het meest waarschijnlijke dat Jasper S. zijn fiets naast die van Marianne in de greppel aan de Keningswei heeft gezet en ze samen het weiland in zijn gelopen.
Heb het even opgezocht, de sporen lopen dus niet richting de plaats waar Jasper S. woonde
Maar via het weiland naar de plaats waar ook sporen van een fiets zijn gevonden
[ afbeelding ]
Aan de Keningswei
[ afbeelding ]
Terwijl de boerderij van Jasper S. 100% de andere kant op ligt
[ afbeelding ]
Offfffffff hij moet zijn fiets gepakt hebben en alsnog die route genomen hebben maar goed, een hond is geen getuige, politiespeurhonden gingen die kant niet op en buurtonderzoek in combinatie met 13 jaar publiciteit over de zaak wezen ook niet in de richting van Jasper S.
Ik zie nog steeds niet wat de eenvoudige melding "de hond blafte" voor meerwaarde zou hebben gehad in het onderzoek.
Ik ken de hond niet. Weet niet wanneer hij wel en niet aanslaat. Waar het diertje zich bevond precies heb ik ook geen idee van. Het feit dat het gemeld is als iets opvallend waarschijnlijk van de hondenhouder zelf geeft achteraf wel te denken. Als onderzoeksteam zou ik het op de Volle maan van die avond hebben gegooid om het weg te wuiven.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:26 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Klopt maar dat wisten ze toen nog niet maar mijn vraag is wat: moet je onderzoeken als een hond blaft? Ik bedoel als er zich verder geen getuigen melden.
Buiten dat is het meest waarschijnlijke dat Jasper S. zijn fiets naast die van Marianne in de greppel aan de Keningswei heeft gezet en ze samen het weiland in zijn gelopen.
Heb het even opgezocht, de sporen lopen dus niet richting de plaats waar Jasper S. woonde
Maar via het weiland naar de plaats waar ook sporen van een fiets zijn gevonden
[ afbeelding ]
Aan de Keningswei
[ afbeelding ]
Terwijl de boerderij van Jasper S. 100% de andere kant op ligt
[ afbeelding ]
Offfffffff hij moet zijn fiets gepakt hebben en alsnog die route genomen hebben maar goed, een hond is geen getuige, politiespeurhonden gingen die kant niet op en buurtonderzoek in combinatie met 13 jaar publiciteit over de zaak wezen ook niet in de richting van Jasper S.
Ik zie nog steeds niet wat de eenvoudige melding "de hond blafte" voor meerwaarde zou hebben gehad in het onderzoek.
Als ik zie hoeveel tijd en moeite in die zaak is gestoken, tot in Turkije toe, geloof ik niet dat de onderzoeksteams (er zijn er een paar geweest) iets weg wilde wuiven.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:34 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik ken de hond niet. Weet niet wanneer hij wel en niet aanslaat. Waar het diertje zich bevond precies heb ik ook geen idee van. Het feit dat het gemeld is als iets opvallend waarschijnlijk van de hondenhouder zelf geeft achteraf wel te denken. Als onderzoeksteam zou ik het op de Volle maan van die avond hebben gegooid om het weg te wuiven.
Maar goed op Koninginnedag zit heel Nederland in de kroeg, daar kan je weinig mee.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:31 schreef Nies het volgende:
[..]
.
Het laatste kaartje, met het lichaam van Marianne tot hemelsbreed de woning van de verdachte kán niet ivm de trekvaart die daar dwars doorheen loopt. Hij is of terug gegaan door het tunneltje over de Leeuwarderweg, of door de kern van Oudwoude...
Of misschien nog ergens de kroeg in? Dan zou al helemaal iemand hem moeten hebben gezien.
Juist dan is het heel druk in en op de straten, tot diep in de nacht.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:48 schreef Buster24 het volgende:
Maar goed op Koninginnedag zit heel Nederland in de kroeg, daar kan je weinig mee.
Ja, en na middernacht is vrijwel iedereen te bezopen om met zekerheid te kunnen stellen wie hij die nacht tegengekomen is.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:52 schreef Nies het volgende:
[..]
Juist dan is het heel druk in en op de straten, tot diep in de nacht.
Precies en je hebt ook een goed excuus om op straat te zijn, stel hij is gezien op straat dan zal zijn advocaat aanvoeren "logisch hij ging de kroeg in" ik hoop dat DNA voldoende is om hem te veroordelen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en na middernacht is vrijwel iedereen te bezopen om met zekerheid te kunnen stellen wie hij die nacht tegengekomen is.
Tuurlijk. Maar dan zou toch iemand hem gezien moeten hebben?quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:58 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies en je hebt ook een goed excuus om op straat te zijn, stel hij is gezien op straat dan zal zijn advocaat aanvoeren "logisch hij ging de kroeg in" ik hoop dat DNA voldoende is om hem te veroordelen.
Hij was toen niet in beeld als dader, heb net nog even de uitzending van Peter R. gekeken, iedereen die op de fiets in de buurt is geweest (mits gezien en gemeld) hebben ze in kaart gebracht en vermoedelijk ook de bezoekers van discotheek Paradiso (waar Marianne uit was geweest) maar alsquote:Op zondag 25 november 2012 00:10 schreef Nies het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dan zou toch iemand hem gezien moeten hebben?
Ali en Hassan hebben 'ze' die avond overal gezien op de weg tussen Kollum en Veenklooster, en die BMW, en Spencer en zijn vriendje, en weet ik veel wie... Maar JS niet?
Ali en Hassan waren in discotheek Paradiso en volgens mij die avond alleen een van de 2quote:Op zondag 25 november 2012 00:10 schreef Nies het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dan zou toch iemand hem gezien moeten hebben?
Ali en Hassan hebben 'ze' die avond overal gezien op de weg tussen Kollum en Veenklooster, en die BMW, en Spencer en zijn vriendje, en weet ik veel wie... Maar JS niet?
En op de tas en aansteker, daarom is Jasper S. ook hoofdverdachte.quote:Op zondag 25 november 2012 00:18 schreef Gorraay het volgende:
Het lijkt alsof sommige mensen door al die aandacht voor maffe "amateurspeurders" even vergeten zijn dat het sperma van de verdachte op het lichaam van het slachtoffer is aangetroffen.
Maar wat dan wel weer gek is.... JS rookte toch niet?quote:Op zondag 25 november 2012 00:20 schreef Buster24 het volgende:
[..]
En op de tas en aansteker, daarom is Jasper S. ook hoofdverdachte.
Weet ik niet, misschien toch wel en wie zegt dat de aansteker van hem was?quote:Op zondag 25 november 2012 00:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar wat dan wel weer gek is.... JS rookte toch niet?
Ik heb ergens gelezen (volgens mij in één van de voorgaande draadjes van deze reeks), dat hij nooit gerookt zou hebben. Ik heb geen idee of dat wel of niet zo is.quote:Op zondag 25 november 2012 00:24 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Weet ik niet, misschien toch wel en wie zegt dat de aansteker van hem was?
Het zit zo, in de tas van Marianne zat een aansteker met daarin een haartje van Jasper S.
Laat Jasper maar uitleggen hoe het daar kwam, wij weten het in ieder geval niet
Blijft een feit dat een haartje van hem gevonden is in een aansteker in de tas van een meisje dat gewurgd in een weiland lag op 2.5 km van zijn huis.quote:Op zondag 25 november 2012 00:26 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen (volgens mij in één van de voorgaande draadjes van deze reeks), dat hij nooit gerookt zou hebben. Ik heb geen idee of dat wel of niet zo is.
Zeg dat wel.quote:Op zondag 25 november 2012 00:29 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Blijft een feit dat een haartje van hem gevonden is in een aansteker in de tas van een meisje dat gewurgd in een weiland lag op 2.5 km van zijn huis.
Dat was op zich nog niet zo'n probleem voor hem geweest ware het niet dat er op en in haar ook nog sperma van hem is aangetroffen.
Kortom: meneer heeft iets uit te leggen.
In Nederland worden jaarlijks circa 250 moorden gepleegd en bij veel stel ik die vraag ook.quote:Op zondag 25 november 2012 00:31 schreef Tayu het volgende:
[..]
Zeg dat wel.
Ik kan me met al deze bewijzen ook moeilijk voorstellen dat het toch een ander geweest zou kunnen zijn.
Maar je vraagt je wel af hoe iemand tot zoiets kan komen, iemand die een normaal en goed leven lijkt te hebben. Een eigen bedrijf, een gezin met vrouw en kinderen... hoe komt iemand tot zoiets?
hij is dus veelvuldig met Marianne in contact geweest, zelfs als het onschuldig en met wederzijdse instemming was. dus waarom zwijgt een gods eerende man, respectvol in zijn daden (?) dan 13 jaar lang? zelfs als je liever niet je slippertje wilt bekend hebben bij je vrouw en je familie en de kerk, dit lijkt me toch vele malen boven een klein persoonlijke kwestie uit te komen. in de meest besproken moordzaak van de laatse jaren, 13 jaar onzekerheid en onderzoek, terwijl zijn dna duidelijk en zonder twijfel met haar in contact gebracht wordt.quote:Op zondag 25 november 2012 00:20 schreef Buster24 het volgende:
[..]
En op de tas en aansteker, daarom is Jasper S. ook hoofdverdachte.
Het lag toch meer voor de hand dat ze eerst vermoord is en daarna verkracht? Omdat er weinig bloed was op de pd?quote:Op zondag 25 november 2012 00:33 schreef Alleskids het volgende:
[..]
hij is dus veelvuldig met Marianne in contact geweest, zelfs als het onschuldig en met wederzijdse instemming was. dus waarom zwijgt een gods eerende man, respectvol in zijn daden (?) dan 13 jaar lang? zelfs als je liever niet je slippertje wilt bekend hebben bij je vrouw en je familie en de kerk, dit lijkt me toch vele malen boven een klein persoonlijke kwestie uit te komen. in de meest besproken moordzaak van de laatse jaren, 13 jaar onzekerheid en onderzoek, terwijl zijn dna duidelijk en zonder twijfel met haar in contact gebracht wordt.
een onschuldig man zou kort na alle hectiek van de eerste dagen, de emoties, de twijfel of je het wel bekend wilt hebben, of het de ruzie met je vrouw wel waard is, toch echt wel met de waarheid naar buiten zijn gekomen. Hij zou zelfs en held kunnen worden als hij na hun wederzijdse instemmende sex nog een glimp van haar moordenaar heeft opgevangen. want de moord komt heel kort na haar sex. hij moet de moordenaar rakelings zijn gepasseerd (uitgaande van een onschuldig sexuele ontmoeting met haar
Dna overdracht kan door speeksel of sperma zijn en dat gebeurt bij een verkrachting een haartje in de aansteker kan er in komen omdat het zijn aansteker was of omdat hij hem gebruikt heeft.quote:Op zondag 25 november 2012 00:33 schreef Alleskids het volgende:
[..]
hij is dus veelvuldig met Marianne in contact geweest, zelfs als het onschuldig en met wederzijdse instemming was. dus waarom zwijgt een gods eerende man, respectvol in zijn daden (?) dan 13 jaar lang? zelfs als je liever niet je slippertje wilt bekend hebben bij je vrouw en je familie en de kerk, dit lijkt me toch vele malen boven een klein persoonlijke kwestie uit te komen. in de meest besproken moordzaak van de laatse jaren, 13 jaar onzekerheid en onderzoek, terwijl zijn dna duidelijk en zonder twijfel met haar in contact gebracht wordt.
een onschuldig man zou kort na alle hectiek van de eerste dagen, de emoties, de twijfel of je het wel bekend wilt hebben, of het de ruzie met je vrouw wel waard is, toch echt wel met de waarheid naar buiten zijn gekomen. Hij zou zelfs en held kunnen worden als hij na hun wederzijdse instemmende sex nog een glimp van haar moordenaar heeft opgevangen. want de moord komt heel kort na haar sex. hij moet de moordenaar rakelings zijn gepasseerd (uitgaande van een onschuldig sexuele ontmoeting met haar
Preciesquote:Op zondag 25 november 2012 00:40 schreef Gorraay het volgende:
. De aansteker kan van Marianne of van S. zijn geweest, S. kan hebben gerookt of niet hebben gerookt - het maakt allemaal weinig uit. Het haartje van S. in de aansteker in de tas van Marianne is uitermate belastend.
http://www.telegraaf.nl/b(...)d_in_Oudwoude__.htmlquote:Folders met complot verspreid in Oudwoude
Oudwoude -
In Oudwoude zijn zaterdagavond folders verspreid met een complottheorie over de moord op Marianne Vaatstra. De man die dit deed is uiteindelijk aangehouden door de politie.
Op de velletjes, die verwijzen naar de site van complotdenker Wim Dankbaar, stond dat dorpsbewoner Jasper S. onschuldig is en het slachtoffer van een doofpotoperatie. Bewoners waren niet van de folderaar gediend en belden de politie, meldt Omrop Fryslân.
Die kon de man staande houden. Hem werd gevraagd te stoppen met het bezorgen van zijn folders en naar huis te gaan. Dat zou hij vervolgens hebben gedaan.
Complotdenkers vielen al eerder mensen uit de omgeving lastig met hun ideeën. Zo belde zelfverklaard 'klokkenluider' Micha Kat met Bauke Vaatstra, de vader van Marianne
O ja........... Dat is bij veel moordzaken zoals de Deventer moordzaak ik ben een tijdje aan het lezen geweest over de bende van Nijvel nou daar heeft iedere inwoner van België wel een theorie over.quote:Op zondag 25 november 2012 00:48 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)d_in_Oudwoude__.html
Die blijven maar doorgaan he.
En over haar heen en in haar heeft staan sproeien?quote:Op zondag 25 november 2012 02:12 schreef michaelmoore het volgende:
nou je weet nooit of niet iemand het zaad van jasper heeft meegenomen he,
En hoe zou die iemand daar dan aangekomen moeten zijn?quote:Op zondag 25 november 2012 02:12 schreef michaelmoore het volgende:
Maar die gedachte slaat nergens op.quote:Op zondag 25 november 2012 02:52 schreef OeJ het volgende:
Ja, als het waar is wat die complotters zeggen, is het voor de hand liggend dat er gewoon niet echt een match is, maar is dat verzonnen.
Blijven we wel nadenken?
Dit stukje vind ik ook interessant, moet het verder niet hebben van de rare complot theorieen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Xan21 het volgende:
http://nos.nl/op3/artikel(...)aign=Feed%3A+nosop3+(NOS+op+3)quote:Het hele interview met de familie Vaatstra is terug te zien op de website van Omroep Friesland. Aanstaande zondag wordt de uitzending van Omroep Friesland met Nederlandse ondertiteling herhaald, om 15.30 uur op Ned 2.
http://fpblog.nl/2012/11/24/boer-jasper-en-de-wandertrieb/quote:Boer Jasper en de Wandertrieb
‘s Neerlands belangrijkste psychiater heet Hjalmer van Marle. Althans als het om moord en doodslag gaat. Daarom vroegen de vaderlandse journalisten hem: “Professor, denkt u dat het mogelijk is dat Boer Jasper aan een dissociatieve fugue leed, die keer toen hij de auto van zijn buurtgenoot pikte en een stukje ging rijden?”
Dissociatieve fugue? De term kwam niet zo maar uit de lucht vallen. Zoals bekend werd Boer Jasper door een politiepatrouille staande gehouden en kwam de zaak van de gepikte auto later voor de rechter. Tijdens de zitting bracht Boer Jasper het rapport van een psycho-expert in, waarvan de strekking was dat hij in een toestand van totale desoriëntatie – in jargon dissociatieve fugue – had gehandeld.
“Professor, is dat mogelijk?” vroegen de journalisten dus aan Van Marle. En Van Marle zei ongeveer: “jawel hoor. Want bij zo’n dissociatieve fugue gaat de knop helemaal om en weet je niet meer wie je bent en wat je doet.”
Wat zou het antwoord van Van Marle zijn geweest als de journalisten hem hadden gevraagd: “Professor, is het waarschijnlijk dat Boer Jasper toen aan een dissociatieve fugue leed?”
Van Marle – als echte connaisseur – had dan vast en zeker het volgende gezegd. “Dames en heren journalisten, het antwoord op die vraag is tamelijk eenvoudig en is in de vakliteratuur te vinden. De prevalentie van dissociatieve fugue – zo de aandoening al bestaat, maar daarover straks meer – komt dicht in de buurt van de 0%. Inderdaad, u hoort het goed, de dissociatieve fugue is zeldzamer dan zeldzaam. Zo komt het ook dat dokters en psychologen in staat van grote opwinding raken als een geval opduikt. Het laatste, goed beschreven geval deed zich voor in Beieren en natuurlijk is het terecht gekomen in de annalen van ons vak. De patiënt in dat geval – ik noem hem voor het gemak even de Lederhosen-man – liet alle kenmerken zien die in eerdere gevalsbeschrijvingen van de fugue ook al zo prominent aanwezig waren: De Lederhosen-man had een psychiatrische voorgeschiedenis, hij had een hoop ellende voor de kiezen gekregen, hij ging in een toestand van desoriëntatie zwerven en er was sprake van grote geografische verplaatsing. Toen hij eenmaal bij de dokters terecht kwam was de Lederhosen-man zijn autobiografisch geheugen kwijt. Dat geheugenverlies bleef tijden lang aanhouden.”
“Maar professor, dat beeld past toch in de verste verte niet bij Boer Jasper en het incident met de gepikte auto?”
De professor: “ U slaat de spijker op zijn kop; beter had ik het zelf niet kunnen samenvatten. Ik voeg er wel dit aan toe: valse fuguers bestaan. Talloos zijn de gevallen van mensen die zich diep in de nesten hebben gewerkt en dan de wijk nemen, om later te veinzen dat ze niet wisten wat ze deden. Ik noem de piano-man, de woud-jongen van Berlijn of het geval van Myra. Er zijn zelfs geleerden die menen dat alle fuguers in meer of mindere mate simulanten zijn. Ik moet me genuanceerder uitdrukken: dat alle fuguers zich die diagnose graag laten aanwrijven. De belangrijkste – en niet de minste in zijn vak – is Ian Hacking. Hij laat in zijn standaardwerk Mad Travellers (1998) zien dat de dissociatieve fugue een favoriete diagnose was van Duitse frontartsen. Ze gaven haar bij voorkeur aan deserteurs om hen van de standrechtelijke executie te redden. En de arme drommels vonden dat natuurlijk prima. Wandertrieb zeiden de Duitse dokters trouwens als ze het over de dissociatieve fugue hadden en dat is zo’n slechte uitdrukking nog niet.”
“Professor, dank voor deze heldere uiteenzetting. Wel nog een prangende slotvraag: komt het ook wel voor dat patiënten tijdens hun Wandertrieb een lustmoord plegen?”
De professor: “Zulke mensen zijn op de vlucht en daarin past een lustmoord niet. Ik zei u dat de Wandertrieb zeldzamer dan zeldzaam is en ik voeg er thans aan toe dat een moord tijdens zo’n toestand zo waarschijnlijk is als vogelenpoep in een koekoeksklok.”
“Dank professor!”
Die stukje kloppen niet, ik heb in een reconstructie gezien dat:quote:Op zondag 25 november 2012 03:04 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dit stukje vind ik ook interessant, moet het verder niet hebben van de rare complot theorieen.
Hoe houd iemand dat vloeibaar dan? Maar goed stel hij neemt een buisje mee wel toevallig dat hij net zaad bij zich heeft van buurtgenoot Jasper S. en wonder boven wonder een playboy aansteker met een haar van Jasper S.quote:Op zondag 25 november 2012 02:12 schreef michaelmoore het volgende:
Smakeloos ditquote:Op zondag 25 november 2012 02:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En over haar heen en in haar heeft staan sproeien?
Dan moet die persoon een behoorlijke voorraad hebben gehad.
Nee, je eigen posts zijn zo fijn voor de familie.quote:Op zondag 25 november 2012 07:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Smakeloos ditFijn voor de familie ook
mijn punt is: als Jasper zo onschuldig is als steeds beweerd wordt door de dorpsbewoners en de bond van wets overtreders. omdat hij is ten eerste nog niet veroordeeld door de rechter en hij heeft niet bekend voor zo ver bekend is. waarom heeft hij zich dan nooit gemeld in de afgelopen 13 jaar?quote:Op zondag 25 november 2012 00:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het lag toch meer voor de hand dat ze eerst vermoord is en daarna verkracht? Omdat er weinig bloed was op de pd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |