Open maar een topic dan kom ik wel als er iets te melden valt. Anders post ik het hier wel. Er is voorlopig toch niets te melden.quote:
Nee, ik ben niet goed genoeg op de hoogte, dus lees liever mee.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:18 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Open maar een topic dan kom ik wel als er iets te melden valt. Anders post ik het hier wel. Er is voorlopig toch niets te melden.
Ja, maar de complotters maken daarbij probleemloos hele gezinnen van onschuldige mensen kapot, dat lijkt me toch een tikje anders dan de speculaties die al uitgaan van de schuld van de verdachte.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:15 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ik vind die complotters ook waardeloos, begrijp me niet verkeerd maar de niet-complotters in nieuws speculeren er ook op los, dat hou je niet tegen.
Verder ben ik wel voor een speciaal topic in BNW.
Dat is waar.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar de complotters maken daarbij probleemloos hele gezinnen van onschuldige mensen kapot, dat lijkt me toch een tikje anders dan de speculaties die al uitgaan van de schuld van de verdachte.
Tja, dat weet je nooit, aan de buitenkant zie je echt niet hoe iemand van binnen in elkaar zit. En ik weet niet of hij verder al heel erg vreemd gedrag had vertoond, los van dat joyriden.quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe kan het nou dat niemand in dat dorp wist dat die Jasper zo'n raar figuur is dat hij het wel eens gedaan zou kunnen hebben???
En nu zijn ze ineens allemaal verbaasd "dat het een van ons is"![]()
![]()
![]()
Wat denk je? Hoe groot is de kans als iedereen elkaar kent in het dorp?quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:56 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, dat weet je nooit, aan de buitenkant zie je echt niet hoe iemand van binnen in elkaar zit. En ik weet niet of hij verder al heel erg vreemd gedrag had vertoond, los van dat joyriden.
Grappig dat jij er blijkbaar van overtuigd bent dat je mensen op hun dagelijkse gedrag (dat je zelf waarneemt) kunt inschatten. Geloof me, iedereen in het leven speelt zijn/haar rol en er zijn maar weinig mensen diep van binnen zoals jij ze inschat. Mensen "kennen" elkaar veelal helemaal niet en ik durf zelfs te beweren dat zoiets zo ver doorgaat tot in bijvoorbeeld getrouwde stellen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat denk je? Hoe groot is de kans als iedereen elkaar kent in het dorp?
Oké...quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Xan21 het volgende:
Scenario 1 - Spencer en Wietse waren een fiets aan het stelen voor Marianne (toen fietste Verry Brouwer samen met zijn vriendin voorbij). Ze wamen erachter dat Marianne verdwenen was en werden opgehaald door Spencer zijn moeder. Misschien hebben ze nog gezocht in de buurt...Onwaarschijnlijk omdat ze zo een taxi voor haar hadden kunnen bellen, wat waarschijnlijk ook het plan was, maar dat was al te laat.
Scenario 2 - Spencer en Wietse wisten dat Marianne verdwenen was, konden hun eigen fietsen niet meer gebruiken en wilde haar gaan zoeken met een gestolen fiets (Verry Brouwer ziet ze). Wat ze misschien wel hebben gedaan erna (misschien op gestolen fiets, misschien met auto samen met moeder) want Geke zegt dat ze pas een uur nadat Marianne verdween weer op het Raboplein waren en aangezien Spencer de woorden - "Dit is zinloos geweld!" schreeuwde wist hij dat het geen grap of iets dergelijks was. Spencer en Wietse worden naar de Pyramide in Buitenpost gebracht, de fietsen liggen tot de volgende dag op het plein (Had Marianne de sleutels nog?)
Toendertijd werden zowat alle asielzoekers aansprakelijk gesteld door hysterische dorpsbewoners, nu is er alleen maar begrip voor en medeleven met vrienden, familie en zichzelf.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is in zo'n kleine gemeenschap ook gewoon vervelend als het iemand uit eigen kring is, daar heb je mee aan bar gezeten, die heb je mogelijk een goed nieuwjaar gewenst, je kinderen hebben met zijn kinderen in de klas gezeten, je kinderen hebben er misschien wel thuis gespeeld.
Het was een stuk makkelijker geweest als het een buitenstaander was, ongeacht of die buitenstaander nou een asielzoeker of een autochtone Amsterdammer was geweest.
Ik denk dat het een complot van het hele dorp was, en dat het ritueel gebeurd is in de kerk, waarbij de vader en de broer ook een rol speeldenquote:Op zaterdag 24 november 2012 12:19 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Toendertijd werden zowat alle asielzoekers aansprakelijk gesteld door hysterische dorpsbewoners, nu is er alleen maar begrip voor en medeleven met vrienden, familie en zichzelf.
En, zonder me te bekommeren om complotten, er is volgens mij meer aan de hand dan een uit de hand gelopen verkrachting. Er zijn vast meerdere dorpsbewoners bij betrokken.
Zo heb ik het nog nooit bekeken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot van het hele dorp was, en dat het ritueel gebeurd is in de kerk, waarbij de vader en de broer ook een rol speelden
Die Jasper is juist degene die nergens van afwist en nu de klos is, dat DNA is gefabriceerd in een laboratorium en in zijn mond geplaatst door de dorpsdokter , ja
Zo hoor je hoe het werkelijk zit he
Ja maar ik studeer dan ook aan de Sjerlok-Holmes instituut hequote:Op zaterdag 24 november 2012 12:34 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Zo heb ik het nog nooit bekeken.
Ik hou me d'r ook minder mee bezig dan jij, zo te zien.
Wat de asielzoekers waren voor Hilly Veenstra, dat zijn de Kollumers blijkbaar voor jou. Dat schiet niet op.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:19 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Toendertijd werden zowat alle asielzoekers aansprakelijk gesteld door hysterische dorpsbewoners, nu is er alleen maar begrip voor en medeleven met vrienden, familie en zichzelf.
En, zonder me te bekommeren om complotten, er is volgens mij meer aan de hand dan een uit de hand gelopen verkrachting. Er zijn vast meerdere dorpsbewoners bij betrokken.
Sukkel. Ik heb het juist niet over mijzelf. De verbazing die die mensen daar nu hebben dat het 'een van ons' is, is behoorlijk schijnheilig. Dit dorpje is zo klein dat iedereen alles van elkaar weet. Dat met die auto was bijvoorbeeld al jaren in het dorp bekend. Maar niemand die zijn of haar mond opentrekt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Grappig dat jij er blijkbaar van overtuigd bent dat je mensen op hun dagelijkse gedrag (dat je zelf waarneemt) kunt inschatten. Geloof me, iedereen in het leven speelt zijn/haar rol en er zijn maar weinig mensen diep van binnen zoals jij ze inschat. Mensen "kennen" elkaar veelal helemaal niet en ik durf zelfs te beweren dat zoiets zo ver doorgaat tot in bijvoorbeeld getrouwde stellen.
Ik ben overtuigd.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:04 schreef maniack28 het volgende:
Volgens de paragnosten waren het toch de asielzoekers he! En in een auto... dus Jasper S. was het niet.
Het was een dorp verderop.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Sukkel. Ik heb het juist niet over mijzelf. De verbazing die die mensen daar nu hebben dat het 'een van ons' is, is behoorlijk schijnheilig. Dit dorpje is zo klein dat iedereen alles van elkaar weet. Dat met die auto was bijvoorbeeld al jaren in het dorp bekend. Maar niemand die zijn of haar mond opentrekt.![]()
En lekker schijnheilig nu doen dat 'het een van ons is' en dat ze het zo moeilijk hebben, terwijl ze wel eerst asielzoekers zaten te beschuldigen. Stelletje racisten. Laat ze eens hun excuses eens aanbieden aan die asielzoekers...
Bij de mensen van het dorp heeel dichtbij de moordplek. Dat was het eerste wat naar buiten kwam toen het nieuws bekend. werd.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het was een dorp verderop.
En hoezo was dat met die auto al jaren bekend? Bij wie dan?
quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot van het hele dorp was, en dat het ritueel gebeurd is in de kerk, waarbij de vader en de broer ook een rol speelden
Die Jasper is juist degene die nergens van afwist en nu de klos is, dat DNA is gefabriceerd in een laboratorium en in zijn mond geplaatst door de dorpsdokter , ja
Het beste zou het zijn om een muur rond het dorp te plaatsen zodat die beheksing zich niet kan verspreiden
Misschien heeft Jasper wel een eeneiige tweelingbroer die geadopteerd is door buitenlanders en als asielzoeker naar Nerderland is gekomen om, uit afgunst, wraak te nemen op zijn broer....quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het beste zou het zijn om een muur rond het dorp te plaatsen zodat die beheksing zich niet kan verspreiden
Met mensen van zo'n laag niveau dat ze meteen met "sukkel" gaan gooien ga ik verder niet in discussie.....quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Sukkel. Ik heb het juist niet over mijzelf. De verbazing die die mensen daar nu hebben dat het 'een van ons' is, is behoorlijk schijnheilig. Dit dorpje is zo klein dat iedereen alles van elkaar weet. Dat met die auto was bijvoorbeeld al jaren in het dorp bekend. Maar niemand die zijn of haar mond opentrekt.![]()
En lekker schijnheilig nu doen dat 'het een van ons is' en dat ze het zo moeilijk hebben, terwijl ze wel eerst asielzoekers zaten te beschuldigen. Stelletje racisten. Laat ze eens hun excuses eens aanbieden aan die asielzoekers...
Ze stoppen niet hoor, de moeder van Marianne Vaatstra heeft gisteravond alweer een mail ontvangen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar het verschil tussen ons gespeculeer en dat van de complotdenkers is, dat wij niet bij iedereen die we mogelijk (mede)schuldig achten aan de deur staan en ze door het slijk halen.
quote:Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Sent: vrijdag 23 november 2012 23:34
To: ‘Maaike Terpstra’
Subject: Vriend van Johan
Maaike, Ik heb verschrikkelijk medelijden met Jasper Steringa en zijn familie. In tegenstelling tot zijn eigen advocaat die zegt dat niemand medelijden met hem mag hebben. Jij en ik weten dat deze man het ABSOLUUT niet gedaan heeft. 1000% onschuldig. Wordt er op een gigantische manier ingeluisd door Justitie, maar heel Nederland, de hele familie Vaatstra, met uitzondering van jou, heeft hem nu al veroordeeld. Hij is het beest van Oudwoude volgens Bauke en 80 jaar celstraf is nog niet genoeg volgens je zonen.
Vanavond werd ik gebeld door een vriend van Johan die mij aanvankelijk op een nogal dreigende manier verzocht mij stil te houden. We raakten toch aan de praat en uiteindelijk begon hij beter te begrijpen waar ik mee bezig was (net als jij) . En dat alle negatieve publiciteit en onbegrip mij geen worst uitmaakt. Helaas verbrak op gegeven moment de verbinding, dus ik weet niet wie het was.
Zeg alsjeblieft tegen je gezin dat zij zich stil houden totdat wettig en overtuigend bewezen is dat hij de moordenaar van Marianne is. Doe dat niet voor mij of voor jezelf, maar voor Jasper Steringa en zijn gezin. Want een onschuldig man verdient dit niet, maar de Vaatstra’s maken het nog erger door hem te veroordelen voor hij een proces heeft gehad.
Mvg
Wim
Zie ook artikel in de Volkskrant.
Brief van Ronald Beetz
23 november 2012
Beste familie Steringa,
Met ontsteltenis volg ik deze zaak en ook ik ben al jaren op de hoogte van het vele bewijs dat op internet gepubliceerd is over de zaak Vaatstra en waar het Openbaar Ministerie, de politie en ook Peter R. de Vries nooit iets mee hebben willen doen. Uit al dat bewijs is het nauwelijks te geloven dat de asielzoekers Ali en Feik niet verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van Marianne. De weigering en tegenwerking van justitie maken het zeer waarschijnlijk dat er iets in deze zaak zo erg stinkt dat de ware toedracht niet bekend mag worden.
Justitie had echter een groot probleem en dat was de aanhoudende aandacht van velen en met name Wim Dankbaar die justitie maar bleven bestoken om antwoorden te krijgen op de vele vragen. Men wilde hier nu van verlost worden en daarvoor moet er een “dader” komen die veroordeeld wordt. Het is een scenario dat justitie al eerder heeft gebruikt in de Deventermoordzaak waar Ernest Louwes moest opdraaien voor de moord die de Michael de Jong, de klusjesman, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heeft gepleegd. Peter R. de vries was ook in deze zaak maatje van justitie en heeft met zijn publicaties onophoudelijk Louwes veroordeeld en alle tegenwerpingen, ook van gerenommeerde hoogleraren, tegengesproken. Jan Vlug was in deze zaak de advocaat van de klusjesman en hij is heel goed op de hoogte van de fraude en leugens van het OM in deze zaak, maar hield er zijn mond over.
Afgelopen jaar hebben Peter R. de Vries en het OM een duivels plan in elkaar gezet, waar jullie Jasper op gruwelijke wijze het slachtoffer van is geworden. Het hele DNA onderzoek was een farce die alleen tot doel had om Jasper te slachtofferen. Dat Peter al van tevoren wist dat het DNA onderzoek succesvol zou zijn, blijkt al over zijn uitlatingen voor radio en TV, waarin hij de internetactivisten reeds wegzette als “schandelijke debielen die in een dwangbuis gezet moeten worden”. Peter nam geen enkel terughoudendheid in acht voor het geval het DNA onderzoek geen resultaat zou opleveren. Hij wist al dat er resultaat zou komen. Nadat onder meer het Katholiek Nieuwsblad met het alternatieve scenario kwam met als titel “Demmink ook in Vaatstra-zaak? Het alternatieve moordscenario” (http://www.katholieknieuw(...)e-moordscenario.html) en Wim Dankbaar de Dokkumer courant en het Katholiek Nieuwsblad zover had dat zij op 19 november zouden gaan publiceren over een petitie om het OM te dwingen openheid van zaken te geven, is men heel snel tot actie overgegaan en hebben hun plan ten uitvoer gebracht. Men gaat letterlijk bij justitie over lijken om hun eigen vuile was binnen te houden.
Nu naar de kern van mijn bericht. Het OM heeft bovengenoemde advocaat Jan Vlug voor Jasper geregeld. Van deze Jan Vlug hebben Jasper en jullie niets, maar dan ook niets, te verwachten. Hij is er niet om Jasper te verdedigen, maar om de zaak zo snel mogelijk voor het OM te regelen. Uit de eerste uitspraken van Vlug blijkt dat al. Hij zet net als Peter de Vries de groep mensen die in het alternatieve scenario geloven, weg als een stel krankzinnigen, in plaats van samen met hun de verdediging voor te bereiden. Hij accepteert op voorhand dat het DNA bewijs bikkelhard is, zonder de test en de kwaliteit van het zogenaamde “daderspoor” ter discussie te stellen. Ik besef dat Jasper zelf onmogelijk dit allemaal kan overzien. Door de beperking mag hij alleen met de justitiemaffia praten en staat er helemaal alleen voor. Het is nu aan jullie om actie te nemen en te strijden voor Jasper. Neem daarvoor zo snel mogelijk een advocaat in de hand die jullie kan helpen, maar vooral een advocaat die je kan vertrouwen. Helaas zijn dat er in Nederland een stuk minder dan je zou mogen verwachten. Ik weet dat je met Takema een goede advocaat hebt. Wim heeft jullie al het adres gegeven. Kom tot actie voordat het te laat is.
Jasper zal uiteraard ontkennen, maar de druk op hem zal zo groot worden dat het er dik in zit dat hij uiteindelijk een valse bekentenis gaat geven. Zo niet dan zullen ze hem zeker drie maanden psychisch martelen. In de recente geschiedenis zijn er vaker valse bekentenissen afgedwongen (o.a. Schiedammerparkmoord, Puttense moordzaak, Ina Post) en slechts enkele houden de druk vol (Ernest Louwes, Lucia de Berk).
Ik hoop dat jullie mijn raad opvolgen en wens jullie alle sterkte.
Ronald Beetz
ronald@beetz.nl
Ze doen helemaal niet schijnheilig. Ze vinden het enkel erg voor vrouw en kinderen, wat logisch is als je het gezin kent. Wat een priet praat, overal zou met verbazing worden gereageerd, als het een bekende is waar je het niet van verwacht. Zoiets moet eerst landen, voordat het besef komt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |