SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kom ik zelfverzekerd over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips voor online versieren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Geef ook anderen de ruimte om hun problemen te bespreken.
------------------------------------------------------------------------------------
geen slowchat hier!
Filosofeer hier verder over de methodiek van de menselijke balts.we dan![]()
Ik vind het geen onzin als iemand uitgebreid eet, ik vind het onzin als iemand dat alleen doet. Een 3 gangendiner eten waarbij je tussen de gangen maar een beetje voor je uit zit te staren is raar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk nog meest oneens met jouw verhaal
Hoe kan je het nou onzin vinden als iemand een keer lekker uitgebreid eet en daarvan geniet en met een fijn gevoel weer naar huis gaat.![]()
Niemand hier zegt dat je overal schijt aan moet hebben!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik hoor overigens meer oordelen vanaf de groep die zegt overal schijnt aan te hebben.
Echt, waar halen jullie die onzin toch ineens vandaan!
En dit wil je als bewijs aanleveren van jouw gelijk?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:51 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ah ja dat zal het wel zijn. Daarom heb ik ook gewoon vriendinnen/exen en een vaste vriendengroep al 10+ jaar. Komt omdat ik niet besef dat het niet raar is om alleen zaken te doen en mensen je daar niet op aankijken.
Beetje triest hoor, kom dan gewoon met normale argumenten.![]()
Gewoon op je telefoon/laptop gaan kloten of krantje erbijquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het geen onzin als iemand uitgebreid eet, ik vind het onzin als iemand dat alleen doet. Een 3 gangendiner eten waarbij je tussen de gangen maar een beetje voor je uit zit te staren is raar.
Maar ik zie dus geen enkel bezwaar om dingen in je eentje te gaan doen in het openbaar. En dat zie jij wel en dat vind ik raar.![]()
Hoezo is dat onzin? Wat is er mis met even echt tijd om niets te doen.
Geen afwas lekker zitten en rust..![]()
Even een serieuze vraag. Maar ik moet een reality check hebben blijkbaar.. maar jullie denken echt dat de meerderheid van de mensen het niet raar vind als ze iemand alleen in de disco zien staan en denken van 'die zal wel geen vrienden hebben' of alleen naar de bios gaat e.d.? Ik zit jullie te waarschuwen hiervoor juist en ik krijg te horen dat ik juist niet weet hoe de wereld in elkaar zit?we dan![]()
Myra kan zich niet voorstellen dat iemand dat fijn vindt en vindt dat je dat met vrienden of familie moet doen....quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:55 schreef Pvoesss het volgende:
Hoezo is dat onzin? Wat is er mis met even echt tijd om niets te doen.
Geen afwas lekker zitten en rust..![]()
Dus jij vindt het raar als iemand prima in z'n 1tje kan genieten?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het geen onzin als iemand uitgebreid eet, ik vind het onzin als iemand dat alleen doet. Een 3 gangendiner eten waarbij je tussen de gangen maar een beetje voor je uit zit te staren is raar.
Vind jij het ook raar als iemand alleen naar de supermarkt gaat?
Vind jij het raar als iemand alleen gaat zitten vissen uren lang?
Vind jij het raar als iemand alleen naar en van z'n werk gaat?
Waar leg -jij- dan die grens? Ik ben heel benieuwd naar je antwoord!![]()
![]()
Dat stempel krijg je makkelijk inderdaad. Zeker als je ook daadwerkelijk niet supersociaal bent.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Even een serieuze vraag. Maar ik moet een reality check hebben blijkbaar.. maar jullie denken echt dat de meerderheid van de mensen het niet raar vind als ze iemand alleen in de disco zien staan en denken van 'die zal wel geen vrienden hebben' of alleen naar de bios gaat e.d.? Ik zit jullie te waarschuwen hiervoor juist en ik krijg te horen dat ik juist niet weet hoe de wereld in elkaar zit?![]()
Ik vind het een vrij normaal iets dat je iets aanneemt van iemand die het juist normaal voor elkaar heeft. Een beter argument dan dat is er niet echt. Jullie zijn diegenen die iets wat vrij duidelijk is afdoen als gelul en onzin en dat ik zit te trollen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niemand hier zegt dat je overal schijt aan moet hebben!
Echt, waar halen jullie die onzin toch ineens vandaan!
[..]
En dit wil je als bewijs aanleveren van jouw gelijk?
Beetje triest hoor, kom dan gewoon met normale argumenten.we dan![]()
Hangt er van af hoe die persoon zich gedraagtquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Even een serieuze vraag. Maar ik moet een reality check hebben blijkbaar.. maar jullie denken echt dat de meerderheid van de mensen het niet raar vind als ze iemand alleen in de disco zien staan en denken van 'die zal wel geen vrienden hebben' of alleen naar de bios gaat e.d.? Ik zit jullie te waarschuwen hiervoor juist en ik krijg te horen dat ik juist niet weet hoe de wereld in elkaar zit?Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group![]()
Je hebt aardig wat pretentiesquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:56 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ik vind het een vrij normaal iets dat je iets aanneemt van iemand die het juist normaal voor elkaar heeft. Een beter argument dan dat is er niet echt. Jullie zijn diegenen die iets wat vrij duidelijk is afdoen als gelul en onzin en dat ik zit te trollen.![]()
![]()
Maar wel makkelijker denk ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:57 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe die persoon zich gedraagt![]()
![]()
Zal best. Zegt helemaal niks erover of ik gelijk heb of ongelijk. Is gewoon weer een woordje om iemand in diskrediet te brengen en daaruit voortvloeiend dat wat hij zegt minder geloofwaardig is. Maar goed dit gaat niet de goede kant op zo denk ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je hebt aardig wat pretentieswe dan![]()
Ik ga nooit naar de disco, omdat ik daar geen reet aan vind.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Even een serieuze vraag. Maar ik moet een reality check hebben blijkbaar.. maar jullie denken echt dat de meerderheid van de mensen het niet raar vind als ze iemand alleen in de disco zien staan en denken van 'die zal wel geen vrienden hebben' of alleen naar de bios gaat e.d.? Ik zit jullie te waarschuwen hiervoor juist en ik krijg te horen dat ik juist niet weet hoe de wereld in elkaar zit?
Alleen naar de film vind ik geen issue, het zal me aan mijn reet roesten wat een ander ervan vind! En bovendien zijn er zat mensen die het blijkbaar -geen- issue vinden dat ik alleen naar de film ga![]()
![]()
Heel erg normaal, je moest eens weten hoeveel mensen dat doen. Zeker aangezien het in eerste instantie om de film gaat. Bioscopen hebben van die abonnementen waardoor het aandeel mensen die alleen gaan alleen maar is gegroeid. Soms zijn het weirdos, soms studenten, allerlei soorten mensen.quote:
Bottom line, doe waar je zin in hebt. Kijk, als je mensen mee kunt vragen voor zulke toch meestal sociale aangelegenheden, moet je dat doen. Dan snap ik niet waarom je in je eentje zou gaan. Maar heb je zo snel niet iemand voor handen, is het zo jammer om dat maar thuis te blijven zitten als je dat niet wilt. Wordt zo eentonig dan.![]()
Ik vind het raar als je sociale bezigheden in je eentje gaat doen. Ik ga zo ook naar mijn werk, alleen, maar ik ga niet alleen in de kantine zitten. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus jij vindt het raar als iemand prima in z'n 1tje kan genieten?
Vind jij het ook raar als iemand alleen naar de supermarkt gaat?
Vind jij het raar als iemand alleen gaat zitten vissen uren lang?
Vind jij het raar als iemand alleen naar en van z'n werk gaat?
Waar leg -jij- dan die grens? Ik ben heel benieuwd naar je antwoord!![]()
Je pretendeert het namelijk voor elkaar te hebben en gebruikt dat als argument om je gelijk te bewijzen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Zal best. Zegt helemaal niks erover of ik gelijk heb of ongelijk. Is gewoon weer een woordje om iemand in diskrediet te brengen en daaruit voortvloeiend dat wat hij zegt minder geloofwaardig is. Maar goed dit gaat niet de goede kant op zo denk ik
Dat is nu niet echt ijzersterk toch![]()
![]()
Mwa. Soms kan dat fijn zijn. Gewoon even geen gedoequote:Op vrijdag 23 november 2012 14:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heel erg normaal, je moest eens weten hoeveel mensen dat doen. Zeker aangezien het in eerste instantie om de film gaat. Bioscopen hebben van die abonnementen waardoor het aandeel mensen die alleen gaan alleen maar is gegroeid. Soms zijn het weirdos, soms studenten, allerlei soorten mensen.
Bottom line, doe waar je zin in hebt. Kijk, als je mensen mee kunt vragen voor zulke toch meestal sociale aangelegenheden, moet je dat doen. Dan snap ik niet waarom je in je eentje zou gaan. Maar heb je zo snel niet iemand voor handen, is het zo jammer om dat maar thuis te blijven zitten als je dat niet wilt. Wordt zo eentonig dan.![]()
![]()
Ik zeg alleen dat ze misschien wel denken van 'die jongen alleen in de bios, geen vrienden/vriendin'. Is geen issue voor hen en hoeft het ook niet voor jou te zijn. Ik zeg alleen maar dat mensen dat wel opvalt en daar een beeld bij krijgen. Kunnen jullie daaraan schijt hebben bijvoorbeeld dat kan best. Maar zoiets helpt dan niet erbij dat mensen anders naar je kijken als je rare acties hebt. Maar blijkbaar maakt het de meerderheid niet uit wat de rest vindt, of in ieder geval vinden ze het belangrijker dat ze kunnen doen wat ze willen doen ongeacht wat anderen denken. Kan sterk zijn en spreken voor iemand, maar kan er ook voor zorgen dat sommige mensen de dorpsgek worden als je snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ga nooit naar de disco, omdat ik daar geen reet aan vind.
Alleen naar de film vind ik geen issue, het zal me aan mijn reet roesten wat een ander ervan vind! En bovendien zijn er zat mensen die het blijkbaar -geen- issue vinden dat ik alleen naar de film gawe dan![]()
Gedrag is alles, ze zullen misschien een beetje raar opkijken als je zegt dat je alleen bent gekomen. Maar als je gewoon sociaal bent, makkelijk bent in de omgang zijn ze allang vergeten dat je alleen kwam.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Even een serieuze vraag. Maar ik moet een reality check hebben blijkbaar.. maar jullie denken echt dat de meerderheid van de mensen het niet raar vind als ze iemand alleen in de disco zien staan en denken van 'die zal wel geen vrienden hebben' of alleen naar de bios gaat e.d.? Ik zit jullie te waarschuwen hiervoor juist en ik krijg te horen dat ik juist niet weet hoe de wereld in elkaar zit?
Ga je een beetje suf rondkijken, ja dan is het vreemd. Maar niet omdat je alleen bent.C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.![]()
Je draait de zaken omquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:56 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ik vind het een vrij normaal iets dat je iets aanneemt van iemand die het juist normaal voor elkaar heeft. Een beter argument dan dat is er niet echt. Jullie zijn diegenen die iets wat vrij duidelijk is afdoen als gelul en onzin en dat ik zit te trollen.
Jullie zijn juist diegenen die hier zitten te trollen, ik vertel je alleen amar de waarheid zoals ik die zie en blijkbaar ben ik niet alleen in die mening
En dat weet ik ook, want ik ken in het dagelijks leven -nog- meer mensen die er zo over denken, dus ik weet dondersgoed dat er niks raars aan is
Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen om diegenen die beweren dat alleen uitgaan triest is....lachen en een beetje huilen ook, dat zulke kortzichtigheid anno 2012 nog bestaat![]()
![]()
Alleen naar een disco kan makkelijk, net als uit eten en bios.
Qua stappen hangt het er gewoon van af hoe je zelf gedraagt en overkomt en wat je doet.Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Ik zeg nergens dat niemand het doet. Ik zeg dat ik het een rare keuze vind als je dit bewust doet. Zoals jij ook zegt, "als je niet zo snel iemand voor handen hebt" okay. Maar het fijner vinden dan samengaan snap ik niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heel erg normaal, je moest eens weten hoeveel mensen dat doen. Zeker aangezien het in eerste instantie om de film gaat. Bioscopen hebben van die abonnementen waardoor het aandeel mensen die alleen gaan alleen maar is gegroeid. Soms zijn het weirdos, soms studenten, allerlei soorten mensen.
Ik haalde het aan op de reactie dat ik onzin praat. Als je het voor elkaar hebt is de kans dat je onzin praat wel minder groot. De meeste mensen hebben daar dan namelijk wel gevoel voor. Was niet om me 100% gelijk te geven. Maar 'onzin' is het andere negatieve uiterste wat op die manier goed te neutraliseren is. Lezen wat iets is en niet verdraaien a.u.b.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je pretendeert het namelijk voor elkaar te hebben en gebruikt dat als argument om je gelijk te bewijzen.
Dat is nu niet echt ijzersterk tochwe dan![]()
Als je geen gedoe wil dan is thuis blijven nog een betere optie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Mwa. Soms kan dat fijn zijn. Gewoon even geen gedoe![]()
Maar ik ga ook wel eens alleen ja (meestal toch met vriendinnen/collega's/moeder). Alleen door het stigma dat het heeft, voel ik me daar niet prettig meer bij. En dat is erg, dat iets verpest wordt door wat anderen erover denken.![]()
En als nou iets totaal niet belangrijk is!quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je geen gedoe wil dan is thuis blijven nog een betere optie.![]()
Maar ik ga ook wel eens alleen ja (meestal toch met vriendinnen/collega's/moeder). Alleen door het stigma dat het heeft, voel ik me daar niet prettig meer bij. En dat is erg, dat iets verpest wordt door wat anderen erover denken.Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
De film is een ander verhaal, als ik ga naar een film. Kijk naar de film, ik praat niet. Dus ook al ga ik samen de persoon naast mij hoor en spreek ik anderhalf uur totaal niet. Dus tsja samen of alleen het maakt mij dan weer geen flikker uit.C'est la vie
in de bios niet, dan kijk je namelijk een film. iemand alleen in een restaurant vind ik ook niet echt raar, alleen in een kroeg of club ligt eraan. als diegene moederziel alleen een hele avond aan de bar hangt is dat wel apart, iemand die veel aanspraak heeft en sociaal is, daarbij valt het denk ik niet op.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Even een serieuze vraag. Maar ik moet een reality check hebben blijkbaar.. maar jullie denken echt dat de meerderheid van de mensen het niet raar vind als ze iemand alleen in de disco zien staan en denken van 'die zal wel geen vrienden hebben' of alleen naar de bios gaat e.d.? Ik zit jullie te waarschuwen hiervoor juist en ik krijg te horen dat ik juist niet weet hoe de wereld in elkaar zit?![]()
Wat raar...dat je in je 1tje naar je werk gaatquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het raar als je sociale bezigheden in je eentje gaat doen. Ik ga zo ook naar mijn werk, alleen, maar ik ga niet alleen in de kantine zitten. Zo simpel is het.Als bekrompen mensen (schaapjes) zo'n beeld van mij krijgen, ligt dat aan hun en is dat hun probleem. Niet het mijnequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:01 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ze misschien wel denken van 'die jongen alleen in de bios, geen vrienden/vriendin'. Is geen issue voor hen en hoeft het ook niet voor jou te zijn. Ik zeg alleen maar dat mensen dat wel opvalt en daar een beeld bij krijgen. Kunnen jullie daaraan schijt hebben bijvoorbeeld dat kan best. Maar zoiets helpt dan niet erbij dat mensen anders naar je kijken als je rare acties hebt. Maar blijkbaar maakt het de meerderheid niet uit wat de rest vindt, of in ieder geval vinden ze het belangrijker dat ze kunnen doen wat ze willen doen ongeacht wat anderen denken. Kan sterk zijn en spreken voor iemand, maar kan er ook voor zorgen dat sommige mensen de dorpsgek worden als je snapt wat ik bedoel
Ik vind het gewoon een beetje triest dat er mensen zijn die mij triest vinden als ik iets onderneem waar ik gewoon zin in heb.
Trouwens, is alleen naar de bibliotheek gaan ook raar??![]()
![]()
![]()
Comp_Lex.... echt sinds dat programma Casanova Bootcamp... vergelijk ik jou echt met die knakker die thuis zijn bier brouwt... ben z'n naam ff kwijt... maar zoals jij spreekt is het net alsof ik hem hoorquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je hebt een goed punt, maar mensen die hun geluk af laten hangen van wel of geen mensen om zich heen hebben zijn niet helemaal in orde. Mijn inziens is het veel belangrijker of je de keus hebt om mensen om je heen te hebben of niet.
[..]
Dit inderdaad en daar heb ik ervaring mee. Nou nou wat een gezelligheid als de rest met hun rug naar je toe staat.
(niet lullig bedoeld trouwens!)Het punt is hier, dat het niet uitmaakt wat een ander vindt. Dat is nou juist de essentie van dit alles. Het gaat in dit leven erom hoe JIJ je als INDIVIDU vindt en beleeft. Wat een ander vindt is niet belangrijk. Het gaat toch om jou geluk.... en als jij je niet laat tegenhouden dat door welke omstandigheden dan ook je alleen ergens heen bent, des te meer hulde to you!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Even een serieuze vraag. Maar ik moet een reality check hebben blijkbaar.. maar jullie denken echt dat de meerderheid van de mensen het niet raar vind als ze iemand alleen in de disco zien staan en denken van 'die zal wel geen vrienden hebben' of alleen naar de bios gaat e.d.? Ik zit jullie te waarschuwen hiervoor juist en ik krijg te horen dat ik juist niet weet hoe de wereld in elkaar zit?Iemand die het juist voor elkaar heeft?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:56 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ik vind het een vrij normaal iets dat je iets aanneemt van iemand die het juist normaal voor elkaar heeft. Een beter argument dan dat is er niet echt. Jullie zijn diegenen die iets wat vrij duidelijk is afdoen als gelul en onzin en dat ik zit te trollen.
Ok, goed...... dit wilde ik niet doen maar vooruit..... jij hebt het goed voor elkaar? Je ging daten met iemand (ik zal geen naam noemen) puur vanwege het gemis van je ex... je wilde gelijk met die persoon verder op de voet waar je mee geeindigd was met je ex.
en daarbij heb je het er dan ook nog eens over mijn "fysiek" gehad in relatie met die van jou.... aangezien je weet dat zij en ik ook regelmatig spraken (zonder intenties)..... dude... seriously?
Wat is jou definitie van het goed voor elkaar hebben?Lol terwijl ik dit typte, postte jij dat laatste... doe mij ook zo'n glazenbol!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Zal best. Zegt helemaal niks erover of ik gelijk heb of ongelijk. Is gewoon weer een woordje om iemand in diskrediet te brengen en daaruit voortvloeiend dat wat hij zegt minder geloofwaardig is. Maar goed dit gaat niet de goede kant op zo denk ikYouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Is ook echt iets waar je je overheen moet zetten. Ik zou het nu zo kunnen doen. Maar ik ga nog steeds liever met andere mensen omdat dat gezelliger is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar ik ga ook wel eens alleen ja (meestal toch met vriendinnen/collega's/moeder). Alleen door het stigma dat het heeft, voel ik me daar niet prettig meer bij. En dat is erg, dat iets verpest wordt door wat anderen erover denken.![]()
Af en toe kan ik wel inkomen, mijn hoofd staat ook niet altijd naar contact met anderen. Maar als je er consequent voor kiest om dat soort dingen alleen te doen, terwijl dat niet hoeft, ja. Dan geef ik je wel gelijk. Maar goed niet iedereen is even sociaal, kan verschillende redenen hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat niemand het doet. Ik zeg dat ik het een rare keuze vind als je dit bewust doet. Zoals jij ook zegt, "als je niet zo snel iemand voor handen hebt" okay. Maar het fijner vinden dan samengaan snap ik niet.![]()
Vind jij werken sowieso niet al een raar begrip?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat raar...dat je in je 1tje naar je werk gaat![]()
Ach rot toch op vent met je domme posts de hele tijd. Je zit telkens subtiel te zeggen dat ik kortzichtig ben en je me uitlacht enzo. Ga maar fijn in je eentje dan want het is ow zo normaal. Jij kent namelijk mensen die dat ook doen. Nou ik ken geen mensen die dat doen. Heeft te maken met verschil van groepen mensen waarmee je omgaat waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je draait de zaken om
Jullie zijn juist diegenen die hier zitten te trollen, ik vertel je alleen amar de waarheid zoals ik die zie en blijkbaar ben ik niet alleen in die mening
En dat weet ik ook, want ik ken in het dagelijks leven -nog- meer mensen die er zo over denken, dus ik weet dondersgoed dat er niks raars aan is
Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen om diegenen die beweren dat alleen uitgaan triest is....lachen en een beetje huilen ook, dat zulke kortzichtigheid anno 2012 nog bestaatwe dan![]()
Waarom zou je jouw eigen plezier daardoor laten verpesten? Je moet je gewoon niks aantrekken van wat zulke mensen van je denken. Het gaat om wat -jij- ervan vind, niet wat anderen van je vinden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar ik ga ook wel eens alleen ja (meestal toch met vriendinnen/collega's/moeder). Alleen door het stigma dat het heeft, voel ik me daar niet prettig meer bij. En dat is erg, dat iets verpest wordt door wat anderen erover denken.
Als je je plezier alleen maar van anderen laat afhangen...waar ligt -dan- de grens?
Nee hoor, ik bepaal die grens lekker zelf!![]()
![]()
Wat is deze?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
en daarbij heb je het er dan ook nog eens over mijn "fysiek" gehad in relatie met die van jou.... aangezien je weet dat zij en ik ook regelmatig spraken (zonder intenties)..... dude... seriously?![]()
Tom, Tom is een held hij praat een beetje alsof hij 55 jarige leraar is. Zijn manier van praten dan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Comp_Lex.... echt sinds dat programma Casanova Bootcamp... vergelijk ik jou echt met die knakker die thuis zijn bier brouwt... ben z'n naam ff kwijt... maar zoals jij spreekt is het net alsof ik hem hoor
(niet lullig bedoeld trouwens!)C'est la vie
ben je bang dat anderen jou als raar bestempelen wanneer je dingen alleen zou doen? ben je zo onzeker op dat vlak, wat anderen wellicht wel of niet van je vinden?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind jij werken sowieso niet al een raar begrip?![]()
![]()
Ik vind het wel belangrijk wat mensen van me vinden en ik kan dat niet uitschakelen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En als nou iets totaal niet belangrijk is!![]()
Juist! hahaquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:06 schreef heloef het volgende:
[..]
Tom, Tom is een held hij praat een beetje alsof hij 55 jarige leraar is. Zijn manier van praten dan.Ja I shit you not..... dat was één van de eerste dingen die de dame in kwestie mij vertelde.... dat HierGaanWeDan het had over mijn Profile picture.... een bazenplaatje van in de gym toen ik net klaar was met trainen en nog op mezelf geildequote:
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Maar hier wordt ook alles wel enorm zwart/wit gezien. Het kan toch ook gewoon zijn dat je af en toe gewoon behoefte hebt alleen dingen te doen. Het is ook heel verschillend hoe veel tijd mensen echt voor zichzelf nodig hebbenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Af en toe kan ik wel inkomen, mijn hoofd staat ook niet altijd naar contact met anderen. Maar als je er consequent voor kiest om dat soort dingen alleen te doen, terwijl dat niet hoeft, ja. Dan geef ik je wel gelijk. Maar goed niet iedereen is even sociaal, kan verschillende redenen hebben.![]()
![]()
Ik vind jou zo'n loser, he. Och man.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het wel belangrijk wat mensen van me vinden en ik kan dat niet uitschakelen.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.![]()
Oquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind jij werken sowieso niet al een raar begrip?
Gaan we op de man spelen nu?
Sorry, maar ik ga me niet verlagen tot zo een niveau![]()
![]()
Dit klopt helemaal niet. Kan je haar navragen. Dus lul niet zo dom, vraag maar na. Wat ben je voor een sukkeltje zegquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand die het juist voor elkaar heeft?
Ok, goed...... dit wilde ik niet doen maar vooruit..... jij hebt het goed voor elkaar? Je ging daten met iemand (ik zal geen naam noemen) puur vanwege het gemis van je ex... je wilde gelijk met die persoon verder op de voet waar je mee geeindigd was met je ex.
en daarbij heb je het er dan ook nog eens over mijn "fysiek" gehad in relatie met die van jou.... aangezien je weet dat zij en ik ook regelmatig spraken (zonder intenties)..... dude... seriously?
[ afbeelding ]
Wat is jou definitie van het goed voor elkaar hebben?
Lol terwijl ik dit typte, postte jij dat laatste... doe mij ook zo'n glazenbol!we dan![]()
Okequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Juist! haha
[..]
Ja I shit you not..... dat was één van de eerste dingen die de dame in kwestie mij vertelde.... dat HierGaanWeDan het had over mijn Profile picture.... een bazenplaatje van in de gym toen ik net klaar was met trainen en nog op mezelf geilde![]()
![]()
Ik vind jou maar een hard persoon.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:08 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik vind jou zo'n loser, he. Och man.![]()
Wat ben jij een kutwijf zeg, poeh poeh meid.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:08 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik vind jou zo'n loser, he. Och man.C'est la vie
Waar denk je dat het ongeveer het eerste half uur over ging....quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:08 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dit klopt helemaal niet. Kan je haar navragen. Dus lul niet zo dom, vraag maar na. Wat ben je voor een sukkeltje zeg
Fascination trollen
Kijk maar uit, straks komt er weer versterking
YouTube
Dat doe ik nou eenmaal. Als ik aanvoel (of invul, altijd maar de vraag) wat mensen ervan vinden en hoe ze daarover oordelen, dan voel ik me minderwaardig. Misschien is er dan toch ook iets in mezelf dat het raar vindt om zulke dingen alleen te doen. Zo niet is het makkelijker schijt hebben aan de meningen van anderen, omdat je er zelf dus anders over denkt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom zou je jouw eigen plezier daardoor laten verpesten? Je moet je gewoon niks aantrekken van wat zulke mensen van je denken. Het gaat om wat -jij- ervan vind, niet wat anderen van je vinden.Het is niet dat zoiets me wekelijks overkomt hoor.quote:Als je je plezier alleen maar van anderen laat afhangen...waar ligt -dan- de grens?
Nee hoor, ik bepaal die grens lekker zelf!Maar soms zou ik wel iets in mijn eentje willen doen maar weerhoudt het stigma me om het door te zetten.
![]()
Dat lijkt mij heel erg zwaar. Het leven gaat zo een stuk makkelijker worden als je dat los kan laten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het wel belangrijk wat mensen van me vinden en ik kan dat niet uitschakelen.
Wat maakt het nou uit wat iemand van je vind? Het is zijn mening. En je kan het niet altijd met elkaar eens zijn toch
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Tijd voor een relletjequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Waar denk je dat het ongeveer het eerste half uur over ging....
Fascination trollen
Kijk maar uit, straks komt er weer versterking
Dus kom maar met de geile pics van de slet van hiergaanwedan![]()
![]()
Ik vind het leuk om dingen samen te doen. En ik heb de mensen om dingen mee samen te doen. Ik doe wat ik wil doen, dus ik kom helemaal niet in situaties dat mensen die oordelen zouden kunnen hebben. Daarbij zou ik als ik in die situatie zitten ook heel anders zijn. Als ik alleen in de kroeg zou zitten, zou ik niet de hele tijd alleen in de kroeg zitten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:07 schreef dawg het volgende:
[..]
ben je bang dat anderen jou als raar bestempelen wanneer je dingen alleen zou doen? ben je zo onzeker op dat vlak, wat anderen wellicht wel of niet van je vinden?![]()
Ik zal haar wel navragen dan. Maar jij zegt dus dat Eefje zei dat ik direct vervanging wou van mijn relatie en dat ik het helemaal over jouw lichaam heb gehad e.d.?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Waar denk je dat het ongeveer het eerste half uur over ging....we dan![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind jou maar een hard persoon.Was een grapje, he.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef heloef het volgende:
[..]
Wat ben jij een kutwijf zeg, poeh poeh meid.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Iedereen heeft dat denk ik wel een beetje. Weinig mensen die zich helemaal nergens wat van aantrekken. Ik denk dat het belangrijker is dat een beetje onder controle te krijgen dan om het helemaal uit te schakelen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:11 schreef ook_gek het volgende:
makkelijker worden als je dat los kan laten.
Wat maakt het nou uit wat iemand van je vind? Het is zijn mening![]()
zijn we elkaar nu op deze manier aan het versieren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nosce te ipsum.![]()
Waarom voel je je dan minderwaardig? Er is geen schaamte in iets alleen moeten doen!quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat doe ik nou eenmaal. Als ik aanvoel (of invul, altijd maar de vraag) wat mensen ervan vinden en hoe ze daarover oordelen, dan voel ik me minderwaardig. Misschien is er dan toch ook iets in mezelf dat het raar vindt om zulke dingen alleen te doen. Zo niet is het makkelijker schijt hebben aan de meningen van anderen, omdat je er zelf dus anders over denkt.
[..]
Het is niet dat zoiets me wekelijks overkomt hoor.Maar soms zou ik wel iets in mijn eentje willen doen maar weerhoudt het stigma me om het door te zetten.
Zelf ben ik kortgeleden verhuisd.... had een leuk groepje, met een vriendin, ging uit en groepje weg dus ben weer alleen... maar het interesseert me niets en ik ben gewend om ergens alleen te zijn/opnieuw te beginnen... daar is niets mis mee
Het is niet makkelijk om de knop om te zetten, maar het werkt wel in je voordeel... ga maar eens elke dag boodschappen doen in de Albert Heijn ofzo.. gewoon elke dag iets vers ophalen... dan zal je zien hoeveel mensen er NIET op jou letten, in tegenstelling tot mensen die je wel aankijken.
Boodschappen doen wordt vaak alleen gedaan, dus dat zou een mooi begin zijn om die angst te overwinnen
en dan bijvoorbeeld aan het jochie achter de kassa vragen als hij jou begroet: "hoe is het ermee?"
gewoon 1 zin, daar mee beginnen...
kost tijd, maar levert veel op!YouTube
Door je eigen doen, of doordat anderen naar jou toekomen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik alleen in de kroeg zou zitten, zou ik niet de hele tijd alleen in de kroeg zitten.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Het is logisch dat je je wat aantrekt wat anderen vinden. Een mens is een sociaal dier. Als niemand je mag, ben je alleen en dat wil je niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Iedereen heeft dat denk ik wel een beetje. Weinig mensen die zich helemaal nergens wat van aantrekken. Ik denk dat het belangrijker is dat een beetje onder controle te krijgen dan om het helemaal uit te schakelen.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
/carequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:08 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik vind jou zo'n loser, he. Och man.![]()
fijn, maar dat vroeg ik niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om dingen samen te doen. En ik heb de mensen om dingen mee samen te doen. Ik doe wat ik wil doen, dus ik kom helemaal niet in situaties dat mensen die oordelen zouden kunnen hebben. Daarbij zou ik als ik in die situatie zitten ook heel anders zijn. Als ik alleen in de kroeg zou zitten, zou ik niet de hele tijd alleen in de kroeg zitten.
dat jij "wel mensen hebt om dingen mee te ondernemen" heb je al meer dan eens duidelijk gemaakt aan koffie.![]()
![]()
Klopt. Ik ben wel helemaal met je eens. Maar je overmatig van dingen aantrekken is alleen maar slecht voor je. Gewoon alleen naar de film als je daar zin in hebtquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het is logisch dat je je wat aantrekt wat anderen vinden. Een mens is een sociaal dier. Als niemand je mag, ben je alleen en dat wil je niet.![]()
![]()
Misschien is dat dan weer een voordeel van autisme: Ik heb me nooit echt aangetrokken gevoeld tot datgene wat "de meerderheid" zou willenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat doe ik nou eenmaal. Als ik aanvoel (of invul, altijd maar de vraag) wat mensen ervan vinden en hoe ze daarover oordelen, dan voel ik me minderwaardig. Misschien is er dan toch ook iets in mezelf dat het raar vindt om zulke dingen alleen te doen. Zo niet is het makkelijker schijt hebben aan de meningen van anderen, omdat je er zelf dus anders over denkt.
[..]
Het is niet dat zoiets me wekelijks overkomt hoor.Maar soms zou ik wel iets in mijn eentje willen doen maar weerhoudt het stigma me om het door te zetten.
![]()
Ik kan me niet echt voorstellen hoe het is om onder zo'n stigma te moeten leven. Maar zou ook gewoon je leeftijd kunnen zijn?
Ik weet wel dat mijn leeftijdsgenoten over het algemeen gesproken meer schijt hebben aan dingen dan jouw leeftijdsgenoten![]()
![]()
Mensen waar van je echt weet dat ze eerlijk en oprecht zijn. Die mensen zijn de moeite waard om naar te luisteren wat ze van je vinden. De rest boeit niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Iedereen heeft dat denk ik wel een beetje. Weinig mensen die zich helemaal nergens wat van aantrekken. Ik denk dat het belangrijker is dat een beetje onder controle te krijgen dan om het helemaal uit te schakelen.
Ik denk er niet eens over na.Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Dit is vast een trucje dat je geleerd hebt in dit topicquote:
Maar diep in je hard daar suddert het verder....![]()
Ja dit was ook een grapje.quote:C'est la vie
Hard, ja.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit is vast een trucje dat je geleerd hebt in dit topic
Er zijn mensen die het prima vinden om sociale dingen alleen te ondernemen, prima
Er zijn mensen die andere mensen raar vinden als ze sociale dingen alleen doen, prima
Er zijn mensen die zich iets aantrekken van de mening van andere, prima
Er zijn mensen die zich niets aantrekken van de mening van andere, prima
What the fuck is hier het probleem?"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"![]()
eens. ik sta daar ook niet bij stil. lijkt me ook erg vermoeiend als je daar wel bij stil staat of wanneer je daardoor dingen laat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Mensen waar van je echt weet dat ze eerlijk en oprecht zijn. Die mensen zijn de moeite waard om naar te luisteren wat ze van je vinden. De rest boeit niet.
Ik denk er niet eens over na.![]()
Mij maakt het uiteindelijk nog niet eens zoveel uit wie het precies zegt. Ik probeer zoveel mogelijk gevoelig te zijn voor argumentenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Mensen waar van je echt weet dat ze eerlijk en oprecht zijn. Die mensen zijn de moeite waard om naar te luisteren wat ze van je vinden. De rest boeit niet.
![]()
Het is alleen een probleem als bepaalde mensen er een probleem van maken...zoals hier gebeurde toen men het ging hebben over wel of niet alleen naar de film gaanquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:16 schreef Black_Rainbow het volgende:
Er zijn mensen die het prima vinden om sociale dingen alleen te ondernemen, prima
Er zijn mensen die andere mensen raar vinden als ze sociale dingen alleen doen, prima
Er zijn mensen die zich niets aantrekken van meningen van andere, prima
Wat the fuck is hier het probleem?![]()
![]()
Net zoals 99% van de problemen: geenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:16 schreef Black_Rainbow het volgende:
Er zijn mensen die zich niets aantrekken van meningen van andere, prima
Wat the fuck is hier het probleem?
Wij discussiëren graag over dingen die meestal het best kunnen worden afgedaan met een: let's agree to disagreeC'est la vie
quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
De mening van anderen speelt voor veel mensen wel een rol. Niet voor niks dat de meeste mensen in nieuwe groepen eerst even de kat uit de boom kijken. Dat doe ik ook. Ik kan wel gelijk grappen over het doorspoelen van foetussen gaan maken, maar dat valt niet bij elk publiek in goede aarde. Ik wil dus eerst weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Hoeft niet lang te duren overigens.
Bovendien is het ook zo dat mensen die overduidelijk schijt hebben aan de mening van anderen over het algemeen niet erg bij mij in de smaak vallen. De mensen die ergens binnenkomen en gelijk de aandacht opeisen en onaangepast gedrag vertonen. Als je je een beetje aan kunt passen dan weet je met wat voor een soort mensen je te maken hebt en dan pas je je gedrag aan.![]()
Alleen naar de bios is raar. Op zulke mensen kijk ik onbewust neer. Denk ik. Eerlijk is eerlijk. Zo van 'meh, kneus'. Zijn ook altijd bepaalde types. Maar leven en laten leven!![]()
![]()
Been there, done that. En dan achteraf via iemand anders te horen krijgen dat ze het echt niet kon hebbenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ik kan wel gelijk grappen over het doorspoelen van foetussen gaan maken, maar dat valt niet bij elk publiek in goede aarde.![]()
![]()
![]()
Dat klopt inderdaad. Het probleem is echter dat daar ook vaak naar gehandeld wordt. Mensen gaan letterlijk met de rug naar je toe staan waardoor ze voor je niet meer (of minder) toegankelijk zijn. Bij mij op de studentenvereniging hebben ze een regel dat zegt dat je niet met de rug richting de barman (-vrouw) mag zitten als je aan de bar zit, omdat de persoon zich dan onprettig gaat voelen terwijl hij/zij je wel bedient. Daar staat een straf op trouwensquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En als nou iets totaal niet belangrijk is!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Dat is waar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
De mening van anderen speelt voor veel mensen wel een rol. Niet voor niks dat de meeste mensen in nieuwe groepen eerst even de kat uit de boom kijken. Dat doe ik ook. Ik kan wel gelijk grappen over het doorspoelen van foetussen gaan maken, maar dat valt niet bij elk publiek in goede aarde. Ik wil dus eerst weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Hoeft niet lang te duren overigens.
Bovendien is het ook zo dat mensen die overduidelijk schijt hebben aan de mening van anderen over het algemeen niet erg bij mij in de smaak vallen. De mensen die ergens binnenkomen en gelijk de aandacht opeisen en onaangepast gedrag vertonen. Als je je een beetje aan kunt passen dan weet je met wat voor een soort mensen je te maken hebt en dan pas je je gedrag aan.
Maar stel dat ik naar een film ga in m'n 1tje (om wat voor reden dan ook). Dan zou ik dat doen puur om die film te zien en niet op contact te maken met een ander.
Zelfde reden als wanneer ik in de supermarkt ben: Ik ben er niet om sociaal te doen, maar om vreten en proviant in te slaan![]()
![]()
Is weer gelul van hem. Kan ook wel duidelijk laten maken dat het zo is aangezien die meid gewoon op fok zit. Maar goed hij liegt nou eenmaal veel bij elkaarquote:we dan![]()
Totdat zo'n persoon toevallig met je in gesprek komt in de rij voor de popcorn en cola.... en er iets te sprake komt, en opeens hoor je dat hij hier nieuw naar verhuisd is... of dat hij zijn vriendin is kwijtgeraakt door een gruwelijk ongeluk en dit de film was waar ze samen zo naar uitgekeken hebben...quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:19 schreef Ziba het volgende:
Alleen naar de bios is raar. Op zulke mensen kijk ik onbewust neer. Denk ik. Eerlijk is eerlijk. Zo van 'meh, kneus'. Zijn ook altijd bepaalde types. Maar leven en laten leven!
jup... a genuine kneus.YouTube
Ik vind het vaak wel losers, ja. Van die nerderige mannen vaak.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:19 schreef Ziba het volgende:
Alleen naar de bios is raar. Op zulke mensen kijk ik onbewust neer. Denk ik. Eerlijk is eerlijk. Zo van 'meh, kneus'. Zijn ook altijd bepaalde types. Maar leven en laten leven!Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik vind het vaak wel losers, ja. Van die nerderige mannen vaak.Ik dus nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:19 schreef Ziba het volgende:
Alleen naar de bios is raar. Op zulke mensen kijk ik onbewust neer. Denk ik. Eerlijk is eerlijk. Zo van 'meh, kneus'.
Met deze gedachtenkronkel sluit je jezelf wel meteen uit van een aardig grote groep mensen. Je keurt een hele groep mensen bij voorbaat al af....vanwege zo'n klein dingetje!!![]()
![]()
Allemaal zo simpel zoquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:19 schreef Ziba het volgende:
Alleen naar de bios is raar. Op zulke mensen kijk ik onbewust neer. Denk ik. Eerlijk is eerlijk. Zo van 'meh, kneus'. Zijn ook altijd bepaalde types. Maar leven en laten leven!
Maar ligt er echt aan hoe de persoon er bij loopt.![]()
idd, als je gewoon zelf-vertrouwen hebt dan maakt het allemaal niks uit; voor beide partijen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Allemaal zo simpel zo
Maar ligt er echt aan hoe de persoon er bij loopt.Nosce te ipsum.![]()
Dit is vaak wel zoquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik vind het vaak wel losers, ja. Van die nerderige mannen vaak.Van die slecht geklede, bebrilde figuren met niet iets teveel zweetlucht om zich heen. Die knorrend lachen en dan hun bril recht op hun neus zetten.
Kan best zijn, maar als ik mijn mening moet gaan nuanceren naar elke mogelijke verklaring waarom iemand alleen in de bios zit, dan blijf je bezig. Stereotyperen is heel menselijk, en het is allang bewezen dat de stereotypes in de hoofden van mensen vaak ook kloppen. Dus ik blijf dat lekker doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Totdat zo'n persoon toevallig met je in gesprek komt in de rij voor de popcorn en cola.... en er iets te sprake komt, en opeens hoor je dat hij hier nieuw naar verhuisd is... of dat hij zijn vriendin is kwijtgeraakt door een gruwelijk ongeluk en dit de film was waar ze samen zo naar uitgekeken hebben...
jup... a genuine kneus.![]()
En ik blijf dat dus ook gewoon lekker doenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Stereotyperen is heel menselijk, en het is allang bewezen dat de stereotypes in de hoofden van mensen vaak ook kloppen. Dus ik blijf dat lekker doen.![]()
![]()
Dan vinden ze mij een loser en een nerd en dan vind ik hun oppervlakkig trutjes.
Heerlijk die vrijheid van meningsuiting vinden jullie ook niet?C'est la vie
mensen veroordelen omdat ze zo nu en dan alleen dingen ondernemen vind ik anders best zielig.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
Bovendien is het ook zo dat mensen die overduidelijk schijt hebben aan de mening van anderen over het algemeen niet erg bij mij in de smaak vallen. De mensen die ergens binnenkomen en gelijk de aandacht opeisen en onaangepast gedrag vertonen. Als je je een beetje aan kunt passen dan weet je met wat voor een soort mensen je te maken hebt en dan pas je je gedrag aan.
niet iedereen is hetzelfde en ik vind mensen die verwachten dat alles en iedereen aan hun wereldbeeld voldoen en de rest is raar en een loser en weet ik wat allemaal, uitermate vermoeiend en eigenlijk ook behoorlijk dom want kortzichtigheid vind ik geen teken van een hoge intelligentie.![]()
Of van die emochicks. Het is ook gewoon zo. En daar kijk je of op neer of je hebt medelijden. Alleen niemand die dat durft te zeggen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik vind het vaak wel losers, ja. Van die nerderige mannen vaak.![]()
Beter zie je ze als wanhopige breezersletjes en ga je ze versierenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:24 schreef heloef het volgende:
Dan vinden ze mij een loser en een nerd en dan vind ik hun oppervlakkig trutjes.
Heerlijk die vrijheid van meningsuiting vinden jullie ook niet?![]()
![]()
Zo werkt het wel. Als je niet een nerd gevonden wilt worden, dan moet je je niet kleden/gedragen als een nerd. Je kan wel tegen de stroom in gaan zwemmen door steeds maar te moeten bewijzen dat het met je nerderigheid wel meevalt, maar daar is geen beginnen aan. Looks matter.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:24 schreef heloef het volgende:
Heerlijk die vrijheid van meningsuiting vinden jullie ook niet?![]()
Hm, ik heb nog nooit een vrouw alleen zien zitten in de bios.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Ziba het volgende:
[..]
Of van die emochicks. Het is ook gewoon zo. En daar kijk je of op neer of je hebt medelijden. Alleen niemand die dat durft te zeggen.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik hou niet van oppervlakkige mensen, wat moet ik met dat soort lui?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Beter zie je ze als wanhopige breezersletjes en ga je ze versieren
Tevens iedereen is oppervlakkig, niemand is totaal open minded. Alleen de mate van oppervlakkigheid verschilt.C'est la vie
Je hebt me door.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit is vast een trucje dat je geleerd hebt in dit topic
![]()
Of je vind er gewoon niets van, omdat je eigenlijk niets met ze te maken hebt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Ziba het volgende:
[..]
Of van die emochicks. Het is ook gewoon zo. En daar kijk je of op neer of je hebt medelijden. Alleen niemand die dat durft te zeggen.
Lekker fucking boeiend of je er als je alleen in de bioscoop zit er niet uit ziet, je kent daar toch niemand.![]()
Nee ging mij om het alleen naar de bioscoop gaan verhaal niet zo zeer de kleding.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo werkt het wel. Als je niet een nerd gevonden wilt worden, dan moet je je niet kleden/gedragen als een nerd. Je kan wel tegen de stroom in gaan zwemmen door steeds maar te moeten bewijzen dat het met je nerderigheid wel meevalt, maar daar is geen beginnen aan. Looks matter.
Kleding kan je kopen dat is makkelijk oplosbaar.C'est la vie
Heeft in mijn ogen niks met kortzichtigheid te maken. Ik maak stereotypes op basis van ervaring. Mensen wegen in in hokjes plaatsen is heel natuurlijk. Iedereen doet het. Nuancering doe ik wel aan als ik mensen leer kennen. Ik ga niet op voorhand het politiek correcte mannetje uithangen omdat er misschien wel een heel verhaal achter iemand zit dat ik niet ken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:25 schreef dawg het volgende:
[..]
mensen veroordelen omdat ze zo nu en dan alleen dingen ondernemen vind ik anders best zielig.
niet iedereen is hetzelfde en ik vind mensen die verwachten dat alles en iedereen aan hun wereldbeeld voldoen en de rest is raar en een loser en weet ik wat allemaal, uitermate vermoeiend en eigenlijk ook behoorlijk dom want kortzichtigheid vind ik geen teken van een hoge intelligentie.![]()
Om een lang verhaal kort te maken....
Lopen er hier dus aardig wat oppervlakkige mensen rond op Fok!
Problem solved.YouTube
Ik ga wel eens alleen naar de sneak preview. Best relaxed soms. Maar dat vind ik ook gewoon leuk, net als alleen een terrasje pikken. Je raakt dan ook wel snel in gesprek met mensen als je een beetje benaderbaar bent. Met vrienden is het ook gezellig natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hm, ik heb nog nooit een vrouw alleen zien zitten in de bios.![]()
Iedereen vindt daar wat van. Het niet hebben van een mening bestaat niet. Het interesseert mij ook niks of iemand alleen in de bios zit, maar ik heb wel onbewust een beeld van hoe die mensen zijn en leven. Omdat ik genoeg andere mensen ken die dat ook doen, en die voldoen allemaal aan dat stereotype.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:27 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Of je vind er gewoon niets van, omdat je eigenlijk niets met ze te maken hebt.
Lekker fucking boeiend of je er als je alleen in de bioscoop zit er niet uit ziet, je kent daar toch niemand.
Ik maak me er verder niet druk om. Wat dat betreft zal het me worst wezen wie er alleen naar de bios gaat en wie niet.![]()
En enorm wat losers die alles maar relativeren om zo minder sneu te lijken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Problem solved.
Ik zou het behoorlijk onbeschoft vinden als iemand zoiets tegen mij zou -durven- zeggen. Niet alleen zijn zulke mensen kortzichtig, maar om de persoon die zij als minderwaardig zien, ook nog eens met hun zielige gedachtengoed lastig te vallen...vind ik toch echt een stap -te- ver en getuigt (vind ik!) naar wansmaak en een gebrek aan respect.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Ziba het volgende:
[..]
Of van die emochicks. Het is ook gewoon zo. En daar kijk je of op neer of je hebt medelijden. Alleen niemand die dat durft te zeggen.
Zo!![]()
mee eens. maar iemand die mensen die dingen alleen standaard <vul maar in> vindt, vind ik persoonlijk wel kortzichtig. hokjsdenken is in feite ook een mate van kortzichtigheid, al begrijp ik heus wel het nut van een dergelijk classificatiesysteem.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Heeft in mijn ogen niks met kortzichtigheid te maken. Ik maak stereotypes op basis van ervaring. Mensen wegen in in hokjes plaatsen is heel natuurlijk. Iedereen doet het. Nuancering doe ik wel aan als ik mensen leer kennen. Ik ga niet op voorhand het politiek correcte mannetje uithangen omdat er misschien wel een heel verhaal achter iemand zit dat ik niet ken.
heeft ook niets met politiek correct te maken, maar met veroordelen (en neerkijken op). en dat vind ik wat anders, iets triests dus. maar dat ben ik.![]()
Helaas maar waar...quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Problem solved.![]()
Beter hebben ze nog iets zelfvertrouwen jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
En enorm wat losers die alles maar relativeren om zo minder sneu te lijken.![]()
![]()
/carequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
En enorm wat losers die alles maar relativeren om zo minder sneu te lijken.C'est la vie
Achja. Punt is wel dat als je al moeite hebt met een vriendschapsuitnodiging op Facebook, je niet alleen naar de bioscoop moet gaan. Omdat je dan toch al niet zo sociaal bent enzo. Beter met vrienden, denk ik.![]()
Iets waarmee je het in hart en ziel eens bent, hoef je niet recht te relativerenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
En enorm wat losers die alles maar relativeren om zo minder sneu te lijken.
Of ben jij nu ook al aan het trollen??![]()
Ik voldoe ook aan stereotypes
Maar ja, verder ben ik wel blij enzo dus ik ga ook niet veranderen omdat mensen het beeld hebben dat ik triest ben
En zo zullen er vast wel meer over denken.![]()
Dan kom je er niet vaak genoeg.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hm, ik heb nog nooit een vrouw alleen zien zitten in de bios.![]()
zoals jij zo nu en dan post val je bij mij ook wel in die categorie eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
En enorm wat losers die alles maar relativeren om zo minder sneu te lijken.![]()
![]()
Beter met vrienden? Maar dat bestrijdt verder toch ook niemand hier?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Achja. Punt is wel dat als je al moeite hebt met een vriendschapsuitnodiging op Facebook, je niet alleen naar de bioscoop moet gaan. Omdat je dan toch al niet zo sociaal bent enzo. Beter met vrienden, denk ik.![]()
Prima, zo zie ik het nou eenmaal. Gevoel. Kan ik echt niets aan doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou het behoorlijk onbeschoft vinden als iemand zoiets tegen mij zou -durven- zeggen. Niet alleen zijn zulke mensen kortzichtig, maar om de persoon die zij als minderwaardig zien, ook nog eens met hun zielige gedachtengoed lastig te vallen...vind ik toch echt een stap -te- ver en getuigt (vind ik!) naar wansmaak en een gebrek aan respect.
Zo!![]()
Kom jij er zo vaak dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan kom je er niet vaak genoeg.![]()
![]()
Is kortzichtigheid niet een woordje dat nu gebruikt wordt om maar een manier te vinden om te doen alsof sociaal contact/beoordelingen slecht zijn en mensen die een groep hebben juist negatief zijn dus dan? Het is wel typerend dat de mensen die op anderen neerkijken (in een groep ergens zijn) negatieve eigenschappen gegeven worden en het negatieve zelf (alleen ergens zijn) helemaal gebagataliseerd wordt. Omgekeerde wereld hier. Niks van mensen en de maatschappij aantrekken, hen zijn kortzichtig en dom, wij zijn dat niet, dat idee. Maar feitelijk lijkt het er juist op dat anderen die zogenaamd kortzichtig zijn dus wel zo vaardig zijn dat ze niet alleen daarheen gaan (hoeven te gaan)quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou het behoorlijk onbeschoft vinden als iemand zoiets tegen mij zou -durven- zeggen. Niet alleen zijn zulke mensen kortzichtig, maar om de persoon die zij als minderwaardig zien, ook nog eens met hun zielige gedachtengoed lastig te vallen...vind ik toch echt een stap -te- ver en getuigt (vind ik!) naar wansmaak en een gebrek aan respect.
Zo!we dan![]()
Maar je gaat toch naar de film, die meestal niet eens een pauze heeft? Wat maakt het dan uit dat je asociaal bent, je komt daar binnen en na de film ga je weer naar huis. Naar terrasjes etc is een ander verhaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Hm, ik zie eigenlijk sowieso weinig mensen alleen komen. Heeft misschien ook met de tijd en plaats te maken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan kom je er niet vaak genoeg.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Kloptquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:33 schreef Lokasenna het volgende:
Ik voldoe ook aan stereotypes
Maar ja, verder ben ik wel blij enzo dus ik ga ook niet veranderen omdat mensen het beeld hebben dat ik triest ben
En zo zullen er vast wel meer over denken.![]()
![]()
Inderdaad jammer. Want de mensen die oppervlakkig lijken te zijn zogenaamd in jullie beleving geven aan dat ze wel gewoon met vrienden zaken ondernemen. Dus het probleem is er juist dan dat jullie zogenaamd niet oppervlakkig genoeg zijn. Klinkt logisch? Vind ik niet. Maar ik moet nu gaan, werken nog evenquote:we dan![]()
Dan ga je alleen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar je gaat toch naar de film, die meestal niet eens een pauze heeft? Wat maakt het dan uit dat je asociaal bent, je komt daar binnen en na de film ga je weer naar huis. Naar terrasjes etc is een ander verhaal natuurlijk.![]()
Klopt hoor, alleen doen als je het daadwerkelijk leuk vindt. Ik ben ook wel eens alleen uit eten geweest. Vinden mensen vaak heel raar. Bij mij staat dat allemaal los van het hebben van vriendschappen eigenlijk. En vriendschappen zijn best pittig om te onderhouden en te vinden maar wel heel waardevol en iedereen kan het, uiteindelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Achja. Punt is wel dat als je al moeite hebt met een vriendschapsuitnodiging op Facebook, je niet alleen naar de bioscoop moet gaan. Omdat je dan toch al niet zo sociaal bent enzo. Beter met vrienden, denk ik.
Heb een collega met amper vriendinnen. Heel geïsoleerd levend, fan van alles wat los en vast zit (dertiger) en kan ook werkelijk niet langer dan 2 seconden over jou praten, dan begint ze weer over zichzelf. Ik merk aan haar dat ze weinig feedback krijgt van anderen (vrienden) en dat maakt haar juist weer iemand met wie ik liever geen vriendschap krijg omdat ik daar helemaal gek van zou worden uiteindelijk. Maar ook zij loopt wel gezellige mensen tegen het lijf die ermee om kunnen gaan of haar tot de orde kunnen roepen als het teveel wordt en daar de puf voor hebben![]()
![]()
Jij bent diegene die de boel zit om te draaien hoor.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Is kortzichtigheid niet een woordje dat nu gebruikt wordt om maar een manier te vinden om te doen alsof sociaal contact/beoordelingen slecht zijn en mensen die een groep hebben juist negatief zijn dus dan? Het is wel typerend dat de mensen die op anderen neerkijken (in een groep ergens zijn) negatieve eigenschappen gegeven worden en het negatieve zelf (alleen ergens zijn) helemaal gebagataliseerd wordt. Omgekeerde wereld hier. Niks van mensen en de maatschappij aantrekken, hen zijn kortzichtig en dom, wij zijn dat niet, dat idee. Maar feitelijk lijkt het er juist op dat anderen die zogenaamd kortzichtig zijn dus wel zo vaardig zijn dat ze niet alleen daarheen gaan (hoeven te gaan)
Niks mis met iemand die alleen naar de bios gaat. Er is pas wat mis als diegene die zo kortzichtig is om de alleenganger een loser te vinden, er een probleem van gaat maken![]()
![]()
Spijker en kop. De mensen die hier roepen dat ze generaliseren en stereotyperen gaan om de één of andere rare reden nooit alleen op stap en hebben over sociale contacten niet te klagen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Is kortzichtigheid niet een woordje dat nu gebruikt wordt om maar een manier te vinden om te doen alsof sociaal contact/beoordelingen slecht zijn en mensen die een groep hebben juist negatief zijn dus dan? Het is wel typerend dat de mensen die op anderen neerkijken (in een groep ergens zijn) negatieve eigenschappen gegeven worden en het negatieve zelf (alleen ergens zijn) helemaal gebagataliseerd wordt. Omgekeerde wereld hier. Niks van mensen en de maatschappij aantrekken, hen zijn kortzichtig en dom, wij zijn dat niet, dat idee. Maar feitelijk lijkt het er juist op dat anderen die zogenaamd kortzichtig zijn dus wel zo vaardig zijn dat ze niet alleen daarheen gaan (hoeven te gaan)
Zou het misschien gewoon maatschappelijk geaccepteerd zijn om mensen in hokjes te duwen en ze daarop te beoordelen?
Ik ben het eens met wat eerder is gezegd. Zij die om het hardst roepen dat mensen niet zo oordelend moeten zijn worden zelf het meest veroordeeld.![]()
Je kan toch ook alleen op terras zitten en broodje eten? Krantje er bij en genieten maar
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Ze zullen het niet gewoon in je gezicht gaan zeggen, het speelt in hun hoofd. Wat moet je met dat soort mensen? Ik heb een mening over iedereen, iedereen mag een mening hebben over mij. Aan het einde van de dag zal het me aan mijn reet roesten wat een wildvreemde van me vind.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zo!
Tuurlijk als ik honderden mensen zouden zeggen dat ik knap was zou ik me goed voelen, als honderden zeggen dat ik afzichtelijk ben, tsja het is wat het is. Neem het voor kennisgeving aan en meer niet.C'est la vie
Zie mijn vorige postquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Inderdaad jammer. Want de mensen die oppervlakkig lijken te zijn zogenaamd in jullie beleving geven aan dat ze wel gewoon met vrienden zaken ondernemen. Dus het probleem is er juist dan dat jullie zogenaamd niet oppervlakkig genoeg zijn. Klinkt logisch? Vind ik niet. Maar ik moet nu gaan, werken nog even![]()
![]()
En hou op met mensen trollen te noemen als ze iets zeggen wat jou niet aanstaat. Op die manier krijgt jouw statement niet extra waarheid ofzo hoor. Maar moet nu echt gaan, toi toiquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Iets waarmee je het in hart en ziel eens bent, hoef je niet recht te relativeren
Of ben jij nu ook al aan het trollen??
we dan![]()
Dit, ik snap werkelijk niet wat daar vreemd aan is. Het is juist leuk. En soms wel even lekker om rustig te zitten lezen zonder dat iemand tegen je aan lult.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef ook_gek het volgende:
Je kan toch ook alleen op terras zitten en broodje eten? Krantje er bij en genieten maar![]()
Ja het is altijd de schuld van de massa, de maatschappij. Mensen treffen geen blaam omdat ze gewoon moedwillig maar met de kop boven de heg uitkijken hé. Als je zo graag wil opvallen moet je ook tegen de kritiek kunnen. Is niks kortzichtigs aan, gewoon hoe mensen denken/werken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij bent diegene die de boel zit om te draaien hoor.
Niks mis met iemand die alleen naar de bios gaat. Er is pas wat mis als diegene die zo kortzichtig is om de alleenganger een loser te vinden, er een probleem van gaat makenwe dan![]()
Ik zou het zo in iemands gezicht kunnen zeggen als 't iemand is die dichtbij staat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef heloef het volgende:
[..]
Ze zullen het niet gewoon in je gezicht gaan zeggen, het speelt in hun hoofd. Wat moet je met dat soort mensen? Ik heb een mening over iedereen, iedereen mag een mening hebben over mij. Aan het einde van de dag zal het me aan mijn reet roesten wat een wildvreemde van me vind.
Tuurlijk als ik honderden mensen zouden zeggen dat ik knap was zou ik me goed voelen, als honderden zeggen dat ik afzichtelijk ben, tsja het is wat het is. Neem het voor kennisgeving aan en meer niet.![]()
Dat kan best. Maar als daar een wat ongewassen fiiguur met een kopje koffie verdwaasd voor zich uit zit te kijken dan vind ik daar heel wat anders van dan wanneer een net geklede man daar met een krantje/laptop zit. Zo werkt het nu eenmaal.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef ook_gek het volgende:
Je kan toch ook alleen op terras zitten en broodje eten? Krantje er bij en genieten maar
En als iemand het vervelend vind dat ik daar een mening over heb...Suck it up. Mensen oordelen. Punt.![]()
Ik kom toch met een prima argument? Dus wat nou??quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En hou op met mensen trollen te noemen als ze iets zeggen wat jou niet aanstaat. Op die manier krijgt jouw statement niet extra waarheid ofzo hoor. Maar moet nu echt gaan, toi toi![]()
onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Spijker en kop. De mensen die hier roepen dat ze generaliseren en stereotyperen gaan om de één of andere rare reden nooit alleen op stap en hebben over sociale contacten niet te klagen.
Zou het misschien gewoon maatschappelijk geaccepteerd zijn om mensen in hokjes te duwen en ze daarop te beoordelen?
Ik ben het eens met wat eerder is gezegd. Zij die om het hardst roepen dat mensen niet zo oordelend moeten zijn worden zelf het meest veroordeeld.![]()
Meestal hebben dat soort mensen vaak ook geen vrienden. Ik had dat in ieder geval niet. Ik ging altijd met familie op stap (vader/broertje/neefje, etc).quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Achja. Punt is wel dat als je al moeite hebt met een vriendschapsuitnodiging op Facebook, je niet alleen naar de bioscoop moet gaan. Omdat je dan toch al niet zo sociaal bent enzo. Beter met vrienden, denk ik."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Niemand haalde erbij dat het om ongewassen randfiguren zou gaan. Jullie hadden het collectief enkel en alleen maar over "alleen naar de bios gaan".quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat kan best. Maar als daar een wat ongewassen fiiguur met een kopje koffie verdwaasd voor zich uit zit te kijken dan vind ik daar heel wat anders van dan wanneer een net geklede man daar met een krantje/laptop zit. Zo werkt het nu eenmaal.
En als iemand het vervelend vind dat ik daar een mening over heb...Suck it up. Mensen oordelen. Punt.
Even voor de duidelijkheid![]()
![]()
Ja, klopt. Vind ik alweer wat anders. Ik ga ook wel alleen naar de stad ofzo en ik vind mensen kijken toch altijd leuk. Misschien ga ik eens alleen op een terras zitten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef ook_gek het volgende:
Je kan toch ook alleen op terras zitten en broodje eten? Krantje er bij en genieten maar![]()
Maargoed, dan nog
Is met iemand erbij fijner want lekker praten en oordelen.![]()
![]()
Dan neem ik het voor kennisgeving aan, je kan er toch niks mee.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik zou het zo in iemands gezicht kunnen zeggen als 't iemand is die dichtbij staat.C'est la vie
Fijn dat je die open deur even intrapt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Exact!quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.![]()
Soms verwoorden jullie het zoveel duidelijker dan ik dat kan!![]()
Om even eerlijk te zijn, ik denk dat dat voor de meeste mensen hier wel opgaat ja. No offense verder, maar je kan best iets gaan doen in je eentje, als je niet sociaal bent dan val je toch op. Iemand die wel sociaal is en iets in zijn eentje doet die valt niet op omdat die gewoon opgaat in de menigte en zijn of haar weg wel vindt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.
Ik ga ook in mijn eentje uit. Gewoon omdat ik weet dat ik meer dan genoeg bekenden tegen ga komen om niet van tevoren af te hoeven spreken. Dat is wat anders dan in je eentje naar een wildvreemde kroeg en daar aan de bar gaan zitten en hopen dat iemand een gesprek aan gaat knopen. Dat val je uit de toon en mensen merken dat en laten je vervolgens nog meer links liggen.![]()
Ik vind mensen die dat doen juist lef hebben, totaal geen losers. Het zijn ook mensen met wie ik graag in gesprek ga als ik zelf alleen een krantje lees. Ik snap ook niet wat uiterlijk ermee te maken heeft, of kleding. Ik vind het niet veroordelend, eerder een beetje dom en kortzichtig. Maar dat is mijn mening maar. Ik ken maar weinig mensen die geen vrienden hebben maar als dat zo is hebben ze vaak iets meegemaakt waardoor ze vrienden zijn kwijtgeraakt of iets anders waardoor het niet lukte. Waarom zou ik dat veroordelen, stoer dat ze erover praten en er wat aan willen veranderen, als ze die behoefte hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.![]()
Het mAakt jou niets uit wat mensen van je vinden?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:41 schreef heloef het volgende:
[..]
Dan neem ik het voor kennisgeving aan, je kan er toch niks mee.![]()
Genieten? Dat heb ik echt nog nooit gedaan op een terras. Ik kan niet tegen het lawaai enzoquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef ook_gek het volgende:
![]()
Ik heb een vraag mensen, een belangrijke vraag.
Ik ben redelijk sociaal en vooral heel luid op school. Zo ben ik gewoon soms ben ik wat ingetogener maar dat is enkel als ik nieuw ergens binnenkom dan ben ik aan het af tasten.
Terug naar de vraag ik weet dat soort soort zoekt, maar hoe komt dat ik in de afgelopen 2 jaar een shitload aan in mijn ogen vervelende en irritante personen achter me aankrijg die continu contact zoeken, me op zoeken in pauze, elke aangelegenheid aanpakken om met me te praten.
Kortom waarom willen sukkels zo ontzettend graag vrienden met me zijn, ik heb al vrienden op school ik heb geen behoefte aan die gasten. En ze blijven beter plakken dan secondelijm zelfs als je in hun gezicht zegt dat ze weg moeten gaan.
Bij voorbaat dank.C'est la vie
Jullie kennen we weinig autistische en anti-sociale figuren. Het stereotype dat hier wordt geschetst komt namelijk -exact- overeen met dat van veel mensen die ik ken. Als ik alleen maar hippe en sociale mensen had gekend die alleen iets ondernemen dan had ik dezelfde mening gehad als jij. Maar helaas ken ik er veel die niet zo makkelijk zijn, en die vallen gewoon uit de toon, en vrijwel iedereen laat ze links liggen. Als de wereld zou bestaan uit de moraalridders die hier zitten dan zouden deze mensen niet alleen hoeven zijn. Ergo: de maatschappij oordeelt op basis van uiterlijk ,en ik denk dat iedereen die hier het tegendeel beweert niet per sé de uitzondering op de regel isquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:43 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik vind mensen die dat doen juist lef hebben, totaal geen losers. Het zijn ook mensen met wie ik graag in gesprek ga als ik zelf alleen een krantje lees. Ik snap ook niet wat uiterlijk ermee te maken heeft, of kleding. Ik vind het niet veroordelend, eerder een beetje dom en kortzichtig. Maar dat is mijn mening maar. Ik ken maar weinig mensen die geen vrienden hebben maar als dat zo is hebben ze vaak iets meegemaakt waardoor ze vrienden zijn kwijtgeraakt of iets anders waardoor het niet lukte. Waarom zou ik dat veroordelen, stoer dat ze erover praten en er wat aan willen veranderen, als ze die behoefte hebben.![]()
Laatstgeschevene is dus gewoon niet waar!quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Om even eerlijk te zijn, ik denk dat dat voor de meeste mensen hier wel opgaat ja. No offense verder, maar je kan best iets gaan doen in je eentje, als je niet sociaal bent dan val je toch op. Iemand die wel sociaal is en iets in zijn eentje doet die valt niet op omdat die gewoon opgaat in de menigte en zijn of haar weg wel vindt.
Ik ga ook in mijn eentje uit. Gewoon omdat ik weet dat ik meer dan genoeg bekenden tegen ga komen om niet van tevoren af te hoeven spreken. Dat is wat anders dan in je eentje naar een wildvreemde kroeg en daar aan de bar gaan zitten en hopen dat iemand een gesprek aan gaat knopen. Dat val je uit de toon en mensen merken dat en laten je vervolgens nog meer links liggen.
Ik heb een uurtje of wat geleden al verteld dat ik naar een kroeg ging -in m'n 1tje- en dat dat mijn stamkroeg werd en dat ging prima! Het is maar net hoe je je gedraagt, en niet afhankelijk van met hoeveel man je daar heen gaat![]()
![]()
Ik werk er, dus ja. Gaan wel vaak vrouwen alleen, maar die zijn dan of van middelbare leeftijd en inderdaad een beetje sneu, of het zijn jongeren met een PUC pas, studenten veelal.quote:![]()
Lees "hopen dat iemand een praatje met je aanknoopt". Dan gedraag je je passief en anti-sociaal. Als je je gewoon gaat bemoeien met het gesprek aan de bar dan lukt het wel jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Laatstgeschevene is dus gewoon niet waar!
Ik heb een uurtje of wat geleden al verteld dat ik naar een kroeg ging -in m'n 1tje- en dat dat mijn stamkroeg werd en dat ging prima! Het is maar net hoe je je gedraagt, en niet afhankelijk van met hoeveel man je daar heen gaatMaar dan ben je ook 'normaal' in de ogen van andere mensen.
![]()
Meestal niet, ik ben vaak genoeg uitgescholden om er niet meer van op te kijken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Het mAakt jou niets uit wat mensen van je vinden?C'est la vie
lef vind ik niet het juiste woord, ik denk dat de meeste mensen die gerust alleen in een restaurant gaan zitten, of alleen een terras pakken, heel zelfzeker zijn, niet bang zijn dat ze raar aangekeken worden. iemand die geen vrienden heeft heeft vaak (aanname) ook minder zelfvertrouwen, waardoor je zo iemand niet zo snel ergens in een drukke gelegenheid alleen zult zien.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:43 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik vind mensen die dat doen juist lef hebben, totaal geen losers. Het zijn ook mensen met wie ik graag in gesprek ga als ik zelf alleen een krantje lees. Ik snap ook niet wat uiterlijk ermee te maken heeft, of kleding. Ik vind het niet veroordelend, eerder een beetje dom en kortzichtig. Maar dat is mijn mening maar. Ik ken maar weinig mensen die geen vrienden hebben maar als dat zo is hebben ze vaak iets meegemaakt waardoor ze vrienden zijn kwijtgeraakt of iets anders waardoor het niet lukte. Waarom zou ik dat veroordelen, stoer dat ze erover praten en er wat aan willen veranderen, als ze die behoefte hebben.
toen ik bijvoorbeeld nog bij mijn oude werkgever werkte moest ik weleens verder weg, zodat ik niet op tijd thuis was. dan pakte ik een restaurant, ik wil lekker en fatsoenlijk eten en ga niet schichtig een broodje halen bij het tankstation om dat vervolgens in de auto op te eten, alleen omdat mensen misschien weleens kunnen denken dat ik raar ben.![]()
![]()
Eens.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jullie kennen we weinig autistische en anti-sociale figuren. Het stereotype dat hier wordt geschetst komt namelijk -exact- overeen met dat van veel mensen die ik ken. Als ik alleen maar hippe en sociale mensen had gekend die alleen iets ondernemen dan had ik dezelfde mening gehad als jij. Maar helaas ken ik er veel die niet zo makkelijk zijn, en die vallen gewoon uit de toon, en vrijwel iedereen laat ze links liggen. Als de wereld zou bestaan uit de moraalridders die hier zitten dan zouden deze mensen niet alleen hoeven zijn. Ergo: de maatschappij oordeelt op basis van uiterlijk ,en ik denk dat iedereen die hier het tegendeel beweert niet per sé de uitzondering op de regel isOp maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Denk dat ze zich in jou herkennen, zegmaar. Misschien tegen je opkijken. En omdat je dus aardig en sociaal bent, je te benaderen bent.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef heloef het volgende:
Ik ben redelijk sociaal en vooral heel luid op school. Zo ben ik gewoon soms ben ik wat ingetogener maar dat is enkel als ik nieuw ergens binnenkom dan ben ik aan het af tasten.
Terug naar de vraag ik weet dat soort soort zoekt, maar hoe komt dat ik in de afgelopen 2 jaar een shitload aan in mijn ogen vervelende en irritante personen achter me aankrijg die continu contact zoeken, me op zoeken in pauze, elke aangelegenheid aanpakken om met me te praten.
Kortom waarom willen sukkels zo ontzettend graag vrienden met me zijn, ik heb al vrienden op school ik heb geen behoefte aan die gasten. En ze blijven beter plakken dan secondelijm zelfs als je in hun gezicht zegt dat ze weg moeten gaan.
Bij voorbaat dank.![]()
Ze hebben aandacht nodig en krijgen het van jou, denk ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef heloef het volgende:
Bij voorbaat dank.![]()
![]()
Ze zoeken iemand om mee naar de bios te gaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef heloef het volgende:
Bij voorbaat dank.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Zie. Ik heb gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik werk er, dus ja. Gaan wel vaak vrouwen alleen, maar die zijn dan of van middelbare leeftijd en inderdaad een beetje sneu, of het zijn jongeren met een PUC pas, studenten veelal.![]()
![]()
Eh..deze moraalridder heeft jarenlang aan bovengenoemde groep lesgegeven in het voortgezet onderwijs en wel wat grotere extremen gezien. Meeste jongens en meiden hadden wel een goede vriendin of vriend. Geldt ook voor mensen met een gediagnostiseerde stoornis die ik in mijn privé-leven ken. Weet niet waar ze zich verzamelen maar als ik met iemand contact heb die moeite heeft met contact maken ren ik niet weg en laat ik ze ook niet stikken. Je kunt alleen niet met íedereen contact maken/houden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jullie kennen we weinig autistische en anti-sociale figuren. Het stereotype dat hier wordt geschetst komt namelijk -exact- overeen met dat van veel mensen die ik ken. Als ik alleen maar hippe en sociale mensen had gekend die alleen iets ondernemen dan had ik dezelfde mening gehad als jij. Maar helaas ken ik er veel die niet zo makkelijk zijn, en die vallen gewoon uit de toon, en vrijwel iedereen laat ze links liggen. Als de wereld zou bestaan uit de moraalridders die hier zitten dan zouden deze mensen niet alleen hoeven zijn. Ergo: de maatschappij oordeelt op basis van uiterlijk ,en ik denk dat iedereen die hier het tegendeel beweert niet per sé de uitzondering op de regel is
En uiterlijk, ook zoiets. Ik heb bijna nooit dat iemands uiterlijk me afstoot of niet aanspreekt. Je hebt inderdaad figuren die gaan wijzen, maar dat doen ze ook naar mensen met een zichtbare handicap of wat dan ook. Dat zijn sneue mensen, wat mij betreft, zonder sociale vaardigheden. Daar staan mensen met wat minder sociale vaardigheden en sociale angsten wat mij betreft mijlenver boven.![]()
Als je een open lichaamshouding hebt en een lach op je kop en oogcontact maakt hoef je niet altijd zelf dat gesprek aan te knopen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leidenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Lees "hopen dat iemand een praatje met je aanknoopt". Dan gedraag je je passief en anti-sociaal. Als je je gewoon gaat bemoeien met het gesprek aan de bar dan lukt het wel jaMaar dan ben je ook 'normaal' in de ogen van andere mensen.
![]()
![]()
Zit wat in, ik sta graag open voor mensen. Maar als ik niets met ze gemeen heb dan moeten ze ook wieberen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Denk dat ze zich in jou herkennen, zegmaar. Misschien tegen je opkijken. En omdat je dus aardig en sociaal bent, je te benaderen bent.Onder de noemer negatieve aandacht, is ook aandacht. Kan wel kloppen want sinds de hele klas zegt dat hij moet gaan zitten (hij staat continu op midden in de les om naar mensen toe te lopen die daar niet op zitten te wachten) komt hij ook minder vaak naar mij toe.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze hebben aandacht nodig en krijgen het van jou, denk ikZe gaan maar met hun moeder.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:49 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ze zoeken iemand om mee naar de bios te gaan.C'est la vie
Ik wijs mensen met een handicap na. Ik maak grappen over vrouwen die een miskraam hebben gehad. Ik drijf de spot met kanker. Ik laat geen spaander heel van autisten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:50 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Eh..deze moraalridder heeft jarenlang aan bovengenoemde groep lesgegeven in het voortgezet onderwijs en wel wat grotere extremen gezien. Meeste jongens en meiden hadden wel een goede vriendin of vriend. Geldt ook voor mensen met een gediagnostiseerde stoornis die ik in mijn privé-leven ken. Weet niet waar ze zich verzamelen maar als ik met iemand contact heb die moeite heeft met contact maken ren ik niet weg en laat ik ze ook niet stikken. Je kunt alleen niet met íedereen contact maken/houden.
En uiterlijk, ook zoiets. Ik heb bijna nooit dat iemands uiterlijk me afstoot of niet aanspreekt. Je hebt inderdaad figuren die gaan wijzen, maar dat doen ze ook naar mensen met een zichtbare handicap of wat dan ook. Dat zijn sneue mensen, wat mij betreft, zonder sociale vaardigheden. Daar staan mensen met wat minder sociale vaardigheden en sociale angsten wat mij betreft mijlenver boven.
Toch vindt iedereen mij aardig. Ik ken werkelijk niemand die mij niet mag, en die veren durf ik mijzelf wel in mijn reet te steken. Want hoewel ik ongenuanceerd kan zijn houd ik altijd rekening met mijn gezelschap, zal ik nooit iemand bewust voor het hoofd stoten en bestaat mijn ruime vriendenkring uit autisten, fysiek gehandicapten en vrouwen die een miskraam mee hebben moeten maken. En zij kunnen allemaal mijn grappen waarderen.
Dus. Jij schetst een prachtig stereotype over mensen die stereotyperen. Ik kaats bij dezen de bal terug, je stereotype klopt niet. Waarom dan zo'n grote mond over mensen die stereotypes erop na houden als je zelf net zo goed mensen op één hoop veegt?![]()
Wijzen gaat ver. Maargoed, soort zoekt soort qua uiterlijk zullen we maar zeggen. Ik heb vaak gehad dat ik afknap op iemand zijn/haar uiterlijk. Sowieso kijk ik liever naar iemand die d'r goed uitziet. Ga ik ook liever mee om. Hoe vreemd ook. En ik selecteer heus niet op uiterlijk ofzo qua vriendschappen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:50 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Eh..deze moraalridder heeft jarenlang aan bovengenoemde groep lesgegeven in het voortgezet onderwijs en wel wat grotere extremen gezien. Meeste jongens en meiden hadden wel een goede vriendin of vriend. Geldt ook voor mensen met een gediagnostiseerde stoornis die ik in mijn privé-leven ken. Weet niet waar ze zich verzamelen maar als ik met iemand contact heb die moeite heeft met contact maken ren ik niet weg en laat ik ze ook niet stikken. Je kunt alleen niet met íedereen contact maken/houden.
En uiterlijk, ook zoiets. Ik heb bijna nooit dat iemands uiterlijk me afstoot of niet aanspreekt. Je hebt inderdaad figuren die gaan wijzen, maar dat doen ze ook naar mensen met een zichtbare handicap of wat dan ook. Dat zijn sneue mensen, wat mij betreft, zonder sociale vaardigheden. Daar staan mensen met wat minder sociale vaardigheden en sociale angsten wat mij betreft mijlenver boven.![]()
awh, het lijkt me dan ook niet bepaald makkelijk om een praatje te maken als ik een dame alleen zie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik werk er, dus ja. Gaan wel vaak vrouwen alleen, maar die zijn dan of van middelbare leeftijd en inderdaad een beetje sneu, of het zijn jongeren met een PUC pas, studenten veelal.
wel als ik haar voor en na de voorstelling alleen zien, dan is het wel makkelijk om een praatje te maken en voor te stellen om een drankje te doen.
maar ik ga zelf echt nooit alleen naar de bios...Nosce te ipsum.![]()
Laten we eerlijk zijn, de manier waarop iemand zich kleedt zegt behoorlijk wat over iemand.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:53 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wijzen gaat ver. Maargoed, soort zoekt soort qua uiterlijk zullen we maar zeggen. Ik heb vaak gehad dat ik afknap op iemand zijn/haar uiterlijk. Sowieso kijk ik liever naar iemand die d'r goed uitziet. Ga ik ook liever mee om. Hoe vreemd ook. En ik selecteer heus niet op uiterlijk ofzo qua vriendschappen.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
en dikke mensen moeten niet zoveel friet vreten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de manier waarop iemand zich kleedt zegt behoorlijk wat over iemand.![]()
Wel toegankelijker dan met vriendinnen denk ik zo.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
awh, het lijkt me dan ook niet bepaald makkelijk om een praatje te maken als ik een dame alleen zie.
wel als ik haar voor en na de voorstelling alleen zien, dan is het wel makkelijk om een praatje te maken en voor te stellen om een drankje te doen.
maar ik ga zelf echt nooit alleen naar de bios...
Maar tegenwoordig heb je haast geen pauze's meer in bioscopen dus dat maakt het lastiger. Maakt ook wel dat het steeds minder voelt als een sociale aangelegenheid en dus meer iets wat je ook alleen kunt doen.![]()
Daarom zoek ik meestal juist de mensen op die er wat aparter uitzien, daar heb ik meer band meequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de manier waarop iemand zich kleedt zegt behoorlijk wat over iemand.![]()
![]()
Fasc.... nou nam ik het net voor je op... krijgen we dit...quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
En enorm wat losers die alles maar relativeren om zo minder sneu te lijken.
JammerIk ook met me neefje en nichtje etc.. ook met hun op vakantie geweest... top tijd gehad... dus ik ben per definitie een loser?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Meestal hebben dat soort mensen vaak ook geen vrienden. Ik had dat in ieder geval niet. Ik ging altijd met familie op stap (vader/broertje/neefje, etc).
Ging alleen naar Liverpool naar een vriendin van me die daar woont die ik uit Spanje ken...
Dus ik ben dan ook een loser? lol...
vraag is niet aan jou trouwens comp_lex..YouTube
Klopt. Maar gewoon: je gaat toch liever met iemand om die er goed uitziet. Niet raar of super lelijk(negatief)?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Jij ontkent wat ik beweer?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:56 schreef dawg het volgende:
[..]
en dikke mensen moeten niet zoveel friet vreten.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
He-le-maal mee eensquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:50 schreef eefje801 het volgende:
[..]
![]()
Zullen we gewoon, met alle einzelgängers hier... een meeting met hosselpraktijken organiseren?
Gewoon een heloef, wasmachinator, ik, etc etc.
Gaan we lekker individueel samen zijn.YouTube
ik zeg dat ik het een simplistische instelling vind, die niet verder uitdaagt tot nadenken en nuance.quote:![]()
Vaak wel ja. Het weerspiegelt hoe iemand over zichzelf denkt. Zelfde met make-up trouwens.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Weet je nog dat ik vertelde dat naarmate je ouder wordt, dit soort dingen je steeds minder gaan schelen, Strawberry?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik werk er, dus ja. Gaan wel vaak vrouwen alleen, maar die zijn dan of van middelbare leeftijd en inderdaad een beetje sneu, of het zijn jongeren met een PUC pas, studenten veelal.![]()
![]()
Om de een of andere reden knap ik heel vaak af op make-up. Liever naturel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Het weerspiegelt hoe iemand over zichzelf denkt. Zelfde met make-up trouwens.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Gutgutgut.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
ik zeg dat ik het een simplistische instelling vind, die niet verder uitdaagt tot nadenken en nuance.Voel je maar verheven, hoor.
deze discussiequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen reizen is weer sneu. Met z'n 2en is toch altijd leuker?
Nosce te ipsum.![]()
Maakt me niet zo veel uit eigenlijk hoe een vriend er uit ziet. Alleen heel extreem stoot mij wel erg af.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Klopt. Maar gewoon: je gaat toch liever met iemand om die er goed uitziet. Niet raar of super lelijk(negatief)?![]()
Dus iemand die zichzelf niet goed verzorgd is niet echt vrolijk en vindt zichzelf de moeite niet waard. Of boeit het niet zoveel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Het weerspiegelt hoe iemand over zichzelf denkt. Zelfde met make-up trouwens.![]()
![]()
Met alleen reizen maak je sneller contact met mensen dan bij welke andere activiteit dan ookquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen reizen is weer sneu. Met z'n 2en is toch altijd leuker?![]()
![]()
flikker toch op, dat zeg ik nergens. ik zeg dat ik het simplistisch vind. en dat mag ik vinden, net zoals jij jouw mening mag hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Fascination het volgende:
[..]
Gutgutgut.Voel je maar verheven, hoor.
![]()
Ik vind het knap hoor, zonder enige mening over andere mensen door het leven gaan. Lijkt me ook lastig, om voortdurend het wel hebben van een mening over mensen als je ze voor het eerst ziet uit te moeten schakelen tot je ze diepgaand hebt leren kennen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
ik zeg dat ik het een simplistische instelling vind, die niet verder uitdaagt tot nadenken en nuance.
Volgens mij plaats jij mensen net zo goed in hokjes.![]()
Knap je ook af op de mijne?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Om de een of andere reden knap ik heel vaak af op make-up. Liever naturel.![]()
![]()
Denk 'r wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen reizen is weer sneu. Met z'n 2en is toch altijd leuker?![]()
Het is echt verrassend vaak aan de make-up te zien of iemand op de universiteit zit of op de uniquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Het weerspiegelt hoe iemand over zichzelf denkt. Zelfde met make-up trouwens.![]()
![]()
Vind ik ookquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Om de een of andere reden knap ik heel vaak af op make-up. Liever naturel.Vandaar ook mijn PIquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Met alleen reizen maak je sneller contact met mensen dan bij welke andere activiteit dan ook![]()
![]()
Met een beetje make up ziet iedere vrouw er beter uit. Maar ik denk dat veel mannen bepaalde subtiele make up niet opmerken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Om de een of andere reden knap ik heel vaak af op make-up. Liever naturel.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Overigens worden de mensen die er hier voor uitkomen dat ze in eerste instantie generaliserend over mensen denken net zo hard gegeneraliseerd door de mensen die zeggen dat niet te doen.
Lekker staaltje potten die ketels verwijten.![]()
Hele rit naar Italië ook in me eentje gedaan (en weer terug) hun waren er alquote:
YouTube
ook dat ontken ik niet, maar ik probeer mensen niet al teveel te veroordelen op basis van die hokjes. mensen indelen is een ding, hoe je daarna met ze omgaat is een tweede.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor, zonder enige mening over andere mensen door het leven gaan. Lijkt me ook lastig, om voortdurend het wel hebben van een mening over mensen als je ze voor het eerst ziet uit te moeten schakelen tot je ze diepgaand hebt leren kennen.
Volgens mij plaats jij mensen net zo goed in hokjes.![]()
Dan zeg je gewoon "ik ben opzoek naar mezelf en de rest van de wereld" en dan doet iedereen zo:quote:
Zo simplistisch is de mens.C'est la vie
Ik plaats alleen maar mensen in een hokje als het mensen zijn die mensen in een hokje plaatsen. Dat hebben ze naar mijn mening dan ook verdiendquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor, zonder enige mening over andere mensen door het leven gaan. Lijkt me ook lastig, om voortdurend het wel hebben van een mening over mensen als je ze voor het eerst ziet uit te moeten schakelen tot je ze diepgaand hebt leren kennen.
Volgens mij plaats jij mensen net zo goed in hokjes.
Voor de rest ben ik niet zo'n hokjesdenker, nooit geweest ook![]()
![]()
Ja ja, zal ook best. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat oudere mensen vaak minder vrienden hebben dan op jongere leeftijd. Vriendschappen zijn verwaterd of wat ook de reden mag zijn en als je die leeftijd hebt is het moeilijker om nog nieuwe vrienden te maken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weet je nog dat ik vertelde dat naarmate je ouder wordt, dit soort dingen je steeds minder gaan schelen, Strawberry?![]()
Zie mijn laatste postquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:01 schreef Mystikvm het volgende:
Overigens worden de mensen die er hier voor uitkomen dat ze in eerste instantie generaliserend over mensen denken net zo hard gegeneraliseerd door de mensen die zeggen dat niet te doen.
Lekker staaltje potten die ketels verwijten.![]()
![]()
Dat is zeker waar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:01 schreef Fascination het volgende:
[..]
Met een beetje make up ziet iedere vrouw er beter uit. Maar ik denk dat veel mannen bepaalde subtiele make up niet opmerken.Boks ouwe.quote:Nee.quote:
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Hehe.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef dawg het volgende:
[..]
flikker toch op, dat zeg ik nergens. ik zeg dat ik het simplistisch vind. en dat mag ik vinden, net zoals jij jouw mening mag hebben.
Kloptquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:01 schreef Fascination het volgende:
[..]
Met een beetje make up ziet iedere vrouw er beter uit. Maar ik denk dat veel mannen bepaalde subtiele make up niet opmerken.Maar ook niks mis met knalrode lippenstift
![]()
![]()
Meestal verwatert dat als ze kinderen krijgen. Naar mijn waarnemingen dan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja ja, zal ook best. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat oudere mensen vaak minder vrienden hebben dan op jongere leeftijd. Vriendschappen zijn verwaterd of wat ook de reden mag zijn en als je die leeftijd hebt is het moeilijker om nog nieuwe vrienden te maken.![]()
Fout!quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja ja, zal ook best. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat oudere mensen vaak minder vrienden hebben dan op jongere leeftijd. Vriendschappen zijn verwaterd of wat ook de reden mag zijn en als je die leeftijd hebt is het moeilijker om nog nieuwe vrienden te maken.
Het kan net zo makkelijk dat oudere mensen net zo min vrienden hebben als jongere mensen, maar die jongere mensen gaan niet naar de bios maar blijven thuis!![]()
![]()
Vind ik ook.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
KloptMaar ook niks mis met knalrode lippenstift
De meeste mensen maken hun vrienden op de middelbare school en/of het dorp/voetbalvereniging/tennisvereniging/zwemvereniging waar ze lid van zijn.
Mensen die vaak verhuisd zijn daarentegen, hebben dat niet.
Des te ouder je wordt, des te moeilijker wordt het... maar het is nog altijd een KEUS die je maakt.
Iemand aanspreken, is nog nooit iemand voor opgepakt (binnen normale omstandigheden)
YouTube
Ik heb dat nooit zo mooi gevonden eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
KloptMaar ook niks mis met knalrode lippenstift
C'est la vie
Is toch ook enorm sexyquote:
Het gaat pas mis als het teveel make-up wordt en het objectief lelijk isAnders houd ik van make-up
![]()
![]()
Ik veroordeel ze niet. Misschien is het gewoon een verschil van definitie? Ik werk in een branche waar veel autistische jongens werken met een Wajong-uitkering. Als er weer een nieuwe binnenkomt heb ik hem na 5 minuten al bepaalde eigenschappen toegekend die ik bij de anderen ook heb gezien. Daar oordeel ik op en op die basis ga ik op een andere manier met hem om. Dat ik hem 'een autist' vind (dat is mijn hokje) betekent niet dat ik hem niet uit wil nodigen op mijn feestjes of met hem de kroeg in ga. Dat is namelijk wel mogelijk, ook al is het een ongewassen, ongeïnteresseerde anti-sociale figuur (om even wat vooroordelen te noemen). Dat maakt hem niet per definitie onaardig, maar bepaalt wel mijn grondhouding.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:02 schreef dawg het volgende:
[..]
ook dat ontken ik niet, maar ik probeer mensen niet al teveel te veroordelen op basis van die hokjes. mensen indelen is een ding, hoe je daarna met ze omgaat is een tweede.![]()
Het is dan ook lastiger om nieuwe vrienden te vinden naarmate je ouder wordt (lees:naarmate je minder vaak naar school gaat).quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
De meeste mensen maken hun vrienden op de middelbare school en/of het dorp/voetbalvereniging/tennisvereniging/zwemvereniging waar ze lid van zijn.
Maar het is niet onmogelijk. 'k heb zelf 2 nieuwe vrienden gemaakt nadat ik gestopt was met m'n opleiding. Sterker nog, -geen- van mijn vrienden ken ik nog van school![]()
![]()
Klopt. Je hebt natuurlijk ook gevallen dat iemand gewoon echt geen verstand heeft van wat goed staat maar als het samen gaat met vettig haar of slechte hygiëne betekent het meestal dat iemand totaal geen moeite meer doet en niet goed in z'n vel zit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dus iemand die zichzelf niet goed verzorgd is niet echt vrolijk en vindt zichzelf de moeite niet waard. Of boeit het niet zoveel.
Aan de andere kant, is dat een reden om zo iemand dan te mijden of slecht te oordelen? Iedereen kent wel mindere periodes. Het feit dat je kan zien dat iemand misschien niet lekker in zijn/haar vel zit is geen reden om dan maar neer te kijken op die persoon.![]()
Lees het stukje van Strawberry nog 'ns.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Fout!
Het kan net zo makkelijk dat oudere mensen net zo min vrienden hebben als jongere mensen, maar die jongere mensen gaan niet naar de bios maar blijven thuis!Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Mja, al die vriendschappen verwateren ook redelijk snel als je niet meer bij elkaar in de buurt woont hoor, dan blijven er nog maar een paar over die de moeite waard zijn om contact mee te houden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
Des te ouder je wordt, des te moeilijker wordt het... maar het is nog altijd een KEUS die je maakt.
Iemand aanspreken, is nog nooit iemand voor opgepakt (binnen normale omstandigheden)
![]()
Jij vindt dat het stereotype niet klopt. Ik zeg niet dat het feiten zijn maar dat ik dat vind. Ik denk dat je je vergist als je denkt dat iedereen je mag. Waarom zou je dat ook willen? Dan waai je dus met alle winden mee en klopt het bovengenoemde niet. Ik lees dit vaker op fok en dan via DM komt opeens naar voren dat men "eigenlijk" helemaal niet zo is. Maar ja, internet, stoer doen etc. Zo zou het ook bij vrienden kunnen zijn. Heb je helemaal niet nodig, mijns inziens. Ik vind het goedkoop scoren. Maar is wederom mijn meningquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik wijs mensen met een handicap na. Ik maak grappen over vrouwen die een miskraam hebben gehad. Ik drijf de spot met kanker. Ik laat geen spaander heel van autisten.
Toch vindt iedereen mij aardig. Ik ken werkelijk niemand die mij niet mag, en die veren durf ik mijzelf wel in mijn reet te steken. Want hoewel ik ongenuanceerd kan zijn houd ik altijd rekening met mijn gezelschap, zal ik nooit iemand bewust voor het hoofd stoten en bestaat mijn ruime vriendenkring uit autisten, fysiek gehandicapten en vrouwen die een miskraam mee hebben moeten maken. En zij kunnen allemaal mijn grappen waarderen.
Dus. Jij schetst een prachtig stereotype over mensen die stereotyperen. Ik kaats bij dezen de bal terug, je stereotype klopt niet. Waarom dan zo'n grote mond over mensen die stereotypes erop na houden als je zelf net zo goed mensen op één hoop veegt?![]()
![]()
Sorry maar ik volg je nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:05 schreef Fascination het volgende:
[..]
Lees het stukje van Strawberry nog 'ns.
Leg eens uit?![]()
![]()
Kan ook natuurlijk. Maar als ik naar mijn ouders kijk zijn veel vriendschappen ook verwaterd, mede door het krijgen van kinderen, en ik denk dat het gewoon wel vaker voorkomt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Fout!
Het kan net zo makkelijk dat oudere mensen net zo min vrienden hebben als jongere mensen, maar die jongere mensen gaan niet naar de bios maar blijven thuis!![]()
“You can't stay in your corner of the Forest waiting for others to come to you. You have to go to them sometimes.”
― Winnie-the-Pooh"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard![]()
zoals ik je nu lees is het inderdaad een definitieverschil.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik veroordeel ze niet. Misschien is het gewoon een verschil van definitie? Ik werk in een branche waar veel autistische jongens werken met een Wajong-uitkering. Als er weer een nieuwe binnenkomt heb ik hem na 5 minuten al bepaalde eigenschappen toegekend die ik bij de anderen ook heb gezien. Daar oordeel ik op en op die basis ga ik op een andere manier met hem om. Dat ik hem 'een autist' vind (dat is mijn hokje) betekent niet dat ik hem niet uit wil nodigen op mijn feestjes of met hem de kroeg in ga. Dat is namelijk wel mogelijk, ook al is het een ongewassen, ongeïnteresseerde anti-sociale figuur (om even wat vooroordelen te noemen). Dat maakt hem niet per definitie onaardig, maar bepaalt wel mijn grondhouding.
het zou veroordelend zijn als je hen losers vindt omdat ze autistisch zijn.![]()
Zo'n buurman heb ik. Zet ik gerust een bak koffie voor, is een aardige vent verder. Komt er gewoon soms niet uit in het leven. Het kan iedereen overkomen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt. Je hebt natuurlijk ook gevallen dat iemand gewoon echt geen verstand heeft van wat goed staat maar als het samen gaat met vettig haar of slechte hygiëne betekent het meestal dat iemand totaal geen moeite meer doet en niet goed in z'n vel zit.
Aan de andere kant, is dat een reden om zo iemand dan te mijden of slecht te oordelen? Iedereen kent wel mindere periodes. Het feit dat je kan zien dat iemand misschien niet lekker in zijn/haar vel zit is geen reden om dan maar neer te kijken op die persoon.![]()
Stuur hem naar 'the big quote'quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:07 schreef Murvgeslagen het volgende:
“You can't stay in your corner of the Forest waiting for others to come to you. You have to go to them sometimes.”
― Winnie-the-PoohC'est la vie
Dat verandert wel weer zodra de kinderen de deur uit zijnquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kan ook natuurlijk. Maar als ik naar mijn ouders kijk zijn veel vriendschappen ook verwaterd, mede door het krijgen van kinderen, en ik denk dat het gewoon wel vaker voorkomt.
Dan trekken bij wijze van de rookwolken weer op, wordt de schade opgenomen en gaan ze weer met hun sociale leven aan de slag![]()
![]()
Mij lijkt dat niet zo makkelijk maar wie weet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat verandert wel weer zodra de kinderen de deur uit zijn
Dan trekken bij wijze van de rookwolken weer op, wordt de schade opgenomen en gaan ze weer met hun sociale leven aan de slag![]()
Hoewel ik eerst dacht dat ik niet vaak in mijn eentje ergens naar toe ging, ben ik toch aardig wat in mijn eentje naar activiteiten en dergelijke geweest.
Het is een aantal keer gebeurt dat ik ook alleen bleef. Maar ook een aantal keer dat ik een hele avond leuk contact met iemand heb gehad die daar ook was. Ik vind het aanspreken van mensen moeilijk, dus ze hebben mij wel aangesproken, maar toch.
Soms waren die mensen ook alleen, soms waren ze met iemand anders en bleven ze toevallig plakken.
Als mij dit soort dingen lukt, kan het bij benzin ook.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Dit maakt je latere verhaal al wat anders. Maar ik blijf erbij dat je je grondhouding kunt veranderen als je meer van iemand weet/begrip hebt voor iemand.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik veroordeel ze niet. Misschien is het gewoon een verschil van definitie? Ik werk in een branche waar veel autistische jongens werken met een Wajong-uitkering. Als er weer een nieuwe binnenkomt heb ik hem na 5 minuten al bepaalde eigenschappen toegekend die ik bij de anderen ook heb gezien. Daar oordeel ik op en op die basis ga ik op een andere manier met hem om. Dat ik hem 'een autist' vind (dat is mijn hokje) betekent niet dat ik hem niet uit wil nodigen op mijn feestjes of met hem de kroeg in ga. Dat is namelijk wel mogelijk, ook al is het een ongewassen, ongeïnteresseerde anti-sociale figuur (om even wat vooroordelen te noemen). Dat maakt hem niet per definitie onaardig, maar bepaalt wel mijn grondhouding.![]()
quote:De wat?quote:
Ik vond hem wel toepasselijk voor mensen die moeite hebben met versieren, dus ik dacht ik deel hem even
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard![]()
Het is natuurlijk zo dat mensen die mij niet mogen ik waarschijnlijk ook niet mag en dat ik mij dus omringd heb met mensen die houden van "goedkoop scoren". Toch verbaast het mij dat dit mensen zijn op wie stuk voor stuk het nodige aan te merken is. Op mij overigens ook. En toch plaatsen ook zij iedereen in hokjes en herkennen we elkaars stereotypes en kunnen we erom lachen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:07 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Jij vindt dat het stereotype niet klopt. Ik zeg niet dat het feiten zijn maar dat ik dat vind. Ik denk dat je je vergist als je denkt dat iedereen je mag. Waarom zou je dat ook willen? Dan waai je dus met alle winden mee en klopt het bovengenoemde niet. Ik lees dit vaker op fok en dan via DM komt opeens naar voren dat men "eigenlijk" helemaal niet zo is. Maar ja, internet, stoer doen etc. Zo zou het ook bij vrienden kunnen zijn. Heb je helemaal niet nodig, mijns inziens. Ik vind het goedkoop scoren. Maar is wederom mijn mening
Het plaatsen van mensen in hokjes is geen teken van weinig respect. Het beledigen van mensen om ze maar te beledigen is een teken van weinig respect.![]()
Wat het makkelijker maakt is de toegenomen mensenkennis die je normaliter op die leeftijd hebt opgedaanquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mij lijkt dat niet zo makkelijk maar wie weet.
Tuurlijk zal het op een heel andere manier gaan, maar naarmate je ouder wordt, word het denk ik steeds makkelijker om gelijkgestemden te herkennen![]()
![]()
Dat is niet vaak waar hoorquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat verandert wel weer zodra de kinderen de deur uit zijn
![]()
https://www.facebook.com/bigquote?fref=tsquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:11 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
[..]
De wat?
Ik vond hem wel toepasselijk voor mensen die moeite hebben met versieren, dus ik dacht ik deel hem evenC'est la vie
Maar ik beantwoord je vraag lekker welquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:56 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Fasc.... nou nam ik het net voor je op... krijgen we dit...
Jammer
[..]
Ik ook met me neefje en nichtje etc.. ook met hun op vakantie geweest... top tijd gehad... dus ik ben per definitie een loser?
Ging alleen naar Liverpool naar een vriendin van me die daar woont die ik uit Spanje ken...
Dus ik ben dan ook een loser? lol...
vraag is niet aan jou trouwens comp_lex..![]()
Je moet ook geen vrienden hebben trouwens."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Tsja, sommigen gaan dan bij de pakken neerzetten en geven het op. Jammer voor hun, maar afvallers zal je altijd houden. Punt is dat je zelf niet in een isolement terecht komt terwijl jij dat niet wiltquote:![]()
![]()
Vaak trekken de types die oh zo openminded zijn fel van leer als ze worden geconfronteerd met een type als Barbie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zo dat mensen die mij niet mogen ik waarschijnlijk ook niet mag en dat ik mij dus omringd heb met mensen die houden van "goedkoop scoren". Toch verbaast het mij dat dit mensen zijn op wie stuk voor stuk het nodige aan te merken is. Op mij overigens ook. En toch plaatsen ook zij iedereen in hokjes en herkennen we elkaars stereotypes en kunnen we erom lachen.
Het plaatsen van mensen in hokjes is geen teken van weinig respect. Het beledigen van mensen om ze maar te beledigen is een teken van weinig respect.
Je hebt het nu over jezelf neem ik aan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vaak trekken de types die oh zo openminded zijn fel van leer als ze worden geconfronteerd met een type als Barbie.
En zou je mijn laatste vraag aan jou willen beantwoorden? Ik dacht dat je een antwoord van mij wou hebben?![]()
![]()
Of mensen die claimen openminded te zijn en dan komen haten op Beyoncequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vaak trekken de types die oh zo openminded zijn fel van leer als ze worden geconfronteerd met een type als Barbie.
Heaven is a place on earth with you![]()
Vind haar make-up toch niet zoquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vaak trekken de types die oh zo openminded zijn fel van leer als ze worden geconfronteerd met een type als Barbie.![]()
![]()
Nah, ik denk dat je het te rooskleurig bekijkt. Iedereen is op die leeftijd al druk met vanalles, een nieuw persoon past niet altijd makkelijk in het leven. Een kennis opdoen lukt wel redelijk snel denk ik, maar een vriendschap opbouwen is weer een ander verhaal.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat het makkelijker maakt is de toegenomen mensenkennis die je normaliter op die leeftijd hebt opgedaan
Tuurlijk zal het op een heel andere manier gaan, maar naarmate je ouder wordt, word het denk ik steeds makkelijker om gelijkgestemden te herkennenOp maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik vind het wel grappig dat die openmindedness alleen maar betrekking heeft op de "sociaal zwakkeren". Mensen die generaliseren worden keihard afgefakkeld zonder dat daar gevraagd wordt om een nuancering.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waarom is een autist iemand die je eerst uit moet horen voor je een mening mag hebben, maar iemand die eerlijk is over het snel klaar hebben van een oordeel iemand die je geen verdere vragen hoeft te stellen maar op de sociale ladder onder de "sociaal zwakkeren" plaatst? Misschien heb ik ook wel hele goede redenen? Kennen ze mijn verhaal? Nee. Dus waarom verdien ik hun openmindedness niet?![]()
Dat vind ik echt bizar!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het raar als je sociale bezigheden in je eentje gaat doen. Ik ga zo ook naar mijn werk, alleen, maar ik ga niet alleen in de kantine zitten. Zo simpel is het.![]()
Scherpe post.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat die openmindedness alleen maar betrekking heeft op de "sociaal zwakkeren". Mensen die generaliseren worden keihard afgefakkeld zonder dat daar gevraagd wordt om een nuancering.
Waarom is een autist iemand die je eerst uit moet horen voor je een mening mag hebben, maar iemand die eerlijk is over het snel klaar hebben van een oordeel iemand die je geen verdere vragen hoeft te stellen maar op de sociale ladder onder de "sociaal zwakkeren" plaatst? Misschien heb ik ook wel hele goede redenen? Kennen ze mijn verhaal? Nee. Dus waarom verdien ik hun openmindedness niet?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:19 schreef Fascination het volgende:
Ik vind het wel grappig dat die openmindedness alleen maar betrekking heeft op de "sociaal zwakkeren". Mensen die generaliseren worden keihard afgefakkeld zonder dat daar gevraagd wordt om een nuancering.![]()
Die mensen hebben gewoon een woordje klaar. Die kan ik toch niet handelen![]()
![]()
Applaus voor jou hoor Mystik.... Wat een grote meid ben je toch... Maar als iemand begint over je flaporen die je afschermt met je haren, is de wereld te klein.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik wijs mensen met een handicap na. Ik maak grappen over vrouwen die een miskraam hebben gehad. Ik drijf de spot met kanker. Ik laat geen spaander heel van autisten.
Toch vindt iedereen mij aardig. Ik ken werkelijk niemand die mij niet mag, en die veren durf ik mijzelf wel in mijn reet te steken
fixed ;-)YouTube
*afschermtquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Applaus voor jou hoor Mystik.... Wat een grote meid ben je toch... Maar als iemand begint over je flaporen die je afschermd met je haren, is de wereld te klein.![]()
je doet het zelf al met deze post dus ik denk niet dat die types nu nog fel van leer hoeven te trekken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vaak trekken de types die oh zo openminded zijn fel van leer als ze worden geconfronteerd met een type als Barbie.![]()
![]()
Nu doe jij het ook. Infinite zo D:quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:20 schreef dawg het volgende:
[..]
je doet het zelf al met deze post dus ik denk niet dat die types nu nog fel van leer hoeven te trekken.![]()
Ik denk dat mensen het niet altijd recht in je gezicht zeggen wat ze van je vinden, dat is het eerder. Oh, ik heb ook mensen in mijn vriendenkring die zo "scoren" en ik zie heus wel verschil daarin en nuance. Maar zeg er ook wat van als het me te ver gaat, weten ze van mij en mogen ze me gerust mee pakken, net als ik hun. Openminded betekent voor mij niets meer als openstaan voor de mening van een ander.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zo dat mensen die mij niet mogen ik waarschijnlijk ook niet mag en dat ik mij dus omringd heb met mensen die houden van "goedkoop scoren". Toch verbaast het mij dat dit mensen zijn op wie stuk voor stuk het nodige aan te merken is. Op mij overigens ook. En toch plaatsen ook zij iedereen in hokjes en herkennen we elkaars stereotypes en kunnen we erom lachen.
Het plaatsen van mensen in hokjes is geen teken van weinig respect. Het beledigen van mensen om ze maar te beledigen is een teken van weinig respect.![]()
Ik geloof dat jij het punt hebt gemist. Iets durven te benoemen is niet hetzelfde als beledigen om iemand te kwetsen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Applaus voor jou hoor Mystik.... Wat een grote meid ben je toch... Maar als iemand begint over je flaporen die je afschermd met je haren, is de wereld te klein.
Als iemand in een rolstoel zit maak ik daar gerust een grap over. Dat is wat anders dan iemand tot op het bot beledigen om een wit voetje bij anderen te halen.![]()
Voel jij je tot op het bot beledigd als iemand begint over je flaporen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het punt hebt gemist. Iets durven te benoemen is niet hetzelfde als beledigen om iemand te kwetsen.
Als iemand in een rolstoel zit maak ik daar gerust een grap over. Dat is wat anders dan iemand tot op het bot beledigen om een wit voetje bij anderen te halen.Heaven is a place on earth with you![]()
Dat is sociale angst. Bang voor negatieve oordelen enzo. Die oordelen zijn het probleem niet eigenlijk. Wat veel erger is dat mensen daar ook naar kunnen gaan handelen en dan moet je ingrijpen. Dan moet je laten zien dat hun negatieve oordelen niet kloppen (en dan maar hopen dat ze naar je luisteren, want soms doen ze dat niet).quote:"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Leg eens uit?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nah, ik denk dat je het te rooskleurig bekijkt. Iedereen is op die leeftijd al druk met vanalles, een nieuw persoon past niet altijd makkelijk in het leven. Een kennis opdoen lukt wel redelijk snel denk ik, maar een vriendschap opbouwen is weer een ander verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mystikvm wordt helemaal niet afgefakkeld voor zijn mening, hij ervaart het zo. Er worden kritische vragen gesteld maar het is best een interessante discussie en ik ben dan gewoon nieuwsgierig naar iemands beweegredenen.quote:![]()
Zoals met elke internetdiscussie...krijg je uiteindelijk toch geen antwoorden, alleen steeds een nieuwe vraagquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:25 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Mystikvm wordt helemaal niet afgefakkeld voor zijn mening, hij ervaart het zo. Er worden kritische vragen gesteld maar het is best een interessante discussie en ik ben dan gewoon nieuwsgierig naar iemands beweegredenen.![]()
![]()
Ik heb ze niet. Maar als iemand begint over mijn grote neus of mijn slechte huid, dan niet nee. Omdat ik wel kan zien wanneer iemand dit doet omdat het een goede grap is die mooi in de context past, of wanneer iemand dat zegt om mij keihard te willen pakken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:25 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Voel jij je tot op het bot beledigd als iemand begint over je flaporen?![]()
Mijn god wat een hoepla om gewoon alleen dingen doen . Ja ik ga alleen naar de bioscoop en vind het soms even heerlijk lekker film te kijken en te snaaien in mijn eentje en guess what soms kom ik daardoor met mensen aan de praat.
Uitgaan ga ik altijd alleen maar dat is omdat ik het lekker vind om mijn eigen gang te gaan zonder drama's van groepen van met wie mag je praten wie niet.
Trouwens ik heb juist vaak van mensen te horen gekregen dat ze het juist gewaagd vinden dat ik dat doe en ik heb er genoeg contacten aan over gehouden.
En ja als je in eentje een hutje op de hei gaat zitten niets onderneemt leer je ook geen mensen kennen.
Overigens ik sta er trouwens niet bij stil wat mensen ervan vinden of niet ik doe het gewoon als ik daar zin in heb, als ik me druk moet gaan maken om wat anderen ervan vinden of niet dan kan ik me wel op gaan sluiten .
Feit blijft je kan niet iedereen naar zijn maken , je kan wel voor jezelf dingen prettig en dat vind ik even wat belangrijker![]()
Waar leg je de grens? Persoonlijk maak ik nooit grappen over kanker en miskramen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het punt hebt gemist. Iets durven te benoemen is niet hetzelfde als beledigen om iemand te kwetsen.
Als iemand in een rolstoel zit maak ik daar gerust een grap over. Dat is wat anders dan iemand tot op het bot beledigen om een wit voetje bij anderen te halen."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Wat gij niet wilt dat u geschiedt..quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als iemand in een rolstoel zit maak ik daar gerust een grap over. Dat is wat anders dan iemand tot op het bot beledigen om een wit voetje bij anderen te halen.Maar even serieus: wat voor grap maak jij tegen iemand in een rolstoel dan?
![]()
ik denk dat er ook wel langs elkaar heen gepraat wordt. zoals mystik zelf daarnet al aangaf, verschil van definitie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:25 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Mystikvm wordt helemaal niet afgefakkeld voor zijn mening, hij ervaart het zo. Er worden kritische vragen gesteld maar het is best een interessante discussie en ik ben dan gewoon nieuwsgierig naar iemands beweegredenen.![]()
De grens is denk ik als mensen het zelf nog kunnen waarderenquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waar leg je de grens? Persoonlijk maak ik nooit grappen over kanker en miskramen.![]()
![]()
Pas op met wat je zegt Former, sommigen hier vinden je (als je alleen naar de bios gaat) een kneus en een loserquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef formerjellybean het volgende:
Mijn god wat een hoepla om gewoon alleen dingen doen . Ja ik ga alleen naar de bioscoop en vind het soms even heerlijk lekker film te kijken en te snaaien in mijn eentje en guess what soms kom ik daardoor met mensen aan de praat.
Uitgaan ga ik altijd alleen maar dat is omdat ik het lekker vind om mijn eigen gang te gaan zonder drama's van groepen van met wie mag je praten wie niet.
Trouwens ik heb juist vaak van mensen te horen gekregen dat ze het juist gewaagd vinden dat ik dat doe en ik heb er genoeg contacten aan over gehouden.
En ja als je in eentje een hutje op de hei gaat zitten niets onderneemt leer je ook geen mensen kennen.
Overigens ik sta er trouwens niet bij stil wat mensen ervan vinden of niet ik doe het gewoon als ik daar zin in heb, als ik me druk moet gaan maken om wat anderen ervan vinden of niet dan kan ik me wel op gaan sluiten .
Feit blijft je kan niet iedereen naar zijn maken , je kan wel voor jezelf dingen prettig en dat vind ik even wat belangrijker![]()
![]()
Klopt. Daarbij is het internet. Zit je op een verjaardag hierover te discussiëren dan is er vaak wel wat meer nuance mogelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef dawg het volgende:
[..]
ik denk dat er ook wel langs elkaar heen gepraat wordt. zoals mystik zelf daarnet al aangaf, verschil van definitie.![]()
Dat ligt aan de context. Woordgrapjes over het beste beentje voor zetten zijn snel gemaakt natuurlijk. Geldt ook voor dit:quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Wat gij niet wilt dat u geschiedt..Maar even serieus: wat voor grap maak jij tegen iemand in een rolstoel dan?
Die grens probeer ik aan te voelen. Gaat wel eens mis, maar dan maak ik gewoon excuses. Ik ben er niet op uit om mij door middel van gemene grappen beter voor te doen dan ik ben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waar leg je de grens? Persoonlijk maak ik nooit grappen over kanker en miskramen.![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef formerjellybean het volgende:
Uitgaan ga ik altijd alleen maar dat is omdat ik het lekker vind om mijn eigen gang te gaan zonder drama's van groepen van met wie mag je praten wie niet. Dat is bij vrouwen echt erg altijd:')
Feit blijft je kan niet iedereen naar zijn maken , je kan wel voor jezelf dingen prettig en dat vind ik even wat belangrijker
YouTube
Nooit last van eigenlijk. Misschien schoppen de mensen waarmee jij uitgaat gewoon snel drama?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef formerjellybean het volgende:
Uitgaan ga ik altijd alleen maar dat is omdat ik het lekker vind om mijn eigen gang te gaan zonder drama's van groepen van met wie mag je praten wie niet.![]()
Daar kan ik wel mee leven hoor . Ik lig daar niet zo wakker van en vermaak mezelf prima en dat vind ik eigenlijk belangrijkerquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Pas op met wat je zegt Former, sommigen hier vinden je (als je alleen naar de bios gaat) een kneus en een loser![]()
Ik vraag me wel eens af in hoeverre dat nog leuk is voor mensen in een rolstoel, die blind zijn, whatever. Er wordt toch vaak uit beleefdheid gelachen. Want het is een ontzettend afgezaagde opmerking natuurlijk, die ze hun hele leven al horen. Ik probeer echt te begrijpen wat er leuk aan is maar ik kan het gewoon niet lollig vinden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat ligt aan de context. Woordgrapjes over het beste beentje voorzetten zijn snel gemaakt natuurlijk. Geldt ook voor dit:
[..]
Die grens probeer ik aan te voelen. Gaat wel eens mis, maar dan maak ik gewoon excuses. Ik ben er niet op uit om mij door middel van gemene grappen beter voor te doen dan ik ben.![]()
wat mensen hier soms roepen hoor ik nooit in het echte leven. er zijn maar weinig mensen heel direct. ondanks dat velen anders beweren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:28 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Klopt. Daarbij is het internet. Zit je op een verjaardag hierover te discussiëren dan is er vaak wel wat meer nuance mogelijk.![]()
Ik zei dus net dat ik niet met mensen uitga en bij de mensen waar ik het dus wel deed , was veel vaker dat ik niet mijn eigen gang kon gaan en bij hun groepje moest blijven, terwijl ik daarbuiten dus ook veel mensen ken en ook mee praat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nooit last van eigenlijk. Misschien schoppen de mensen waarmee jij uitgaat gewoon snel drama?
In mijn eentje kan ik veel meer ondernemen en met veel meer mensen praten en heb ik veel meer vrijheid want ik hoef niet met een groep rekening te houden .![]()
Op mijn studentenvereniging is er wel eens een keer liedjes gezongen over mijn lichamelijk probleempje (wat niets met mijn uiterlijk te maken heeft overigens) en over een jongen die in een rolstoel zat. Het was zo'n liedje dat erg beledigend zou zijn als je de context en de mensen niet kendequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:31 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af in hoeverre dat nog leuk is voor mensen in een rolstoel, die blind zijn, whatever. Er wordt toch vaak uit beleefdheid gelachen. Want het is een ontzettend afgezaagde opmerking natuurlijk, die ze hun hele leven al horen. Ik probeer echt te begrijpen wat er leuk aan is maar ik kan het gewoon niet lollig vinden.
Omdat ik dus bekend ben met de context en de mensen was het niet erg, maar ik denk dat een erg autistische persoon zich daar flink aan had gestoord."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Als je wilt weten in hoeverre dat nog leuk is voor hun, dan kan je het toch vragen? Of eens testen? In plaats van maar de aanname te doen dat ze het niet leuk zullen vinden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:31 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af in hoeverre dat nog leuk is voor mensen in een rolstoel, die blind zijn, whatever. Er wordt toch vaak uit beleefdheid gelachen. Want het is een ontzettend afgezaagde opmerking natuurlijk, die ze hun hele leven al horen. Ik probeer echt te begrijpen wat er leuk aan is maar ik kan het gewoon niet lollig vinden.
Maar goed, dat is gewoon een verschil van sociale omgang.De meeste mensen zijn gewoon goed opgevoed en zijn dus niet nodeloos direct, want dat komt vaak gemeen over. Eerder had ik het over de kat uit de boom kijken. Ik begin niet gelijk grappen over iemand in een rolstoel te maken zonder dat ik die persoon een beetje in kan schatten. Op voorhand plaats ik hem of haar in een hokje, op basis van uiterlijk of van horen zeggen. Daarna wordt er met hokjes geschoven en weet ik wat ik wel en niet kan maken. Ik denk dat de meeste mensen dat zo doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:33 schreef dawg het volgende:
[..]
wat mensen hier soms roepen hoor ik nooit in het echte leven. er zijn maar weinig mensen heel direct. ondanks dat velen anders beweren.
En als dat niet zo is...So be it. Ik doe dit al lang zo en het heeft me nog niet tegengewerkt.
En ja, hier verdwijnt de nuance nog al eens. Zo kom ik schijnbaar over als een onbehouwen boer, en iemand anders weer als een overdreven bedachtzame moraalridder. Stereotypes, nietwaar?De waarheid zal wel meer in het midden liggen dan we hier over laten komen.
![]()
tja, dat vind ik dus apart. of laf, gemakkelijk, weet ik het. hier wel nodeloos hard en gemeen zijn maar in het echte leven je mening niet durven geven.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Mystikvm het volgende:
De meeste mensen zijn gewoon goed opgevoed en zijn dus niet nodeloos direct, want dat komt vaak gemeen over. Eerder had ik het over de kat uit de boom kijken. Ik begin niet gelijk grappen over iemand in een rolstoel te maken zonder dat ik die persoon een beetje in kan schatten. Op voorhand plaats ik hem of haar in een hokje, op basis van uiterlijk of van horen zeggen. Daarna wordt er met hokjes geschoven en weet ik wat ik wel en niet kan maken. Ik denk dat de meeste mensen dat zo doen.
En als dat niet zo is...So be it. Ik doe dit al lang zo en het heeft me nog niet tegengewerkt.
En ja, hier verdwijnt de nuance nog al eens. Zo kom ik schijnbaar over als een onbehouwen boer, en iemand anders weer als een overdreven bedachtzame moraalridder. Stereotypes, nietwaar?De waarheid zal wel meer in het midden liggen dan we hier over laten komen.
overigens vind ik jou helemaal niet overkomen als een onbehouwen boer, ik vind jou eigenlijk wel intelligent en ook altijd wel doordacht en genuanceerd overkomen. hoe kom je erbij dat men jou als boer ziet?![]()
![]()
Absoluut waar wat je zegt, ik snap gewoon de noodzaak niet. Er zijn zat andere dingen om over te grappen en andersomquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je wilt weten in hoeverre dat nog leuk is voor hun, dan kan je het toch vragen? Of eens testen? In plaats van maar de aanname te doen dat ze het niet leuk zullen vinden.
Maar goed, dat is gewoon een verschil van sociale omgang.
[..]
De meeste mensen zijn gewoon goed opgevoed en zijn dus niet nodeloos direct, want dat komt vaak gemeen over. Eerder had ik het over de kat uit de boom kijken. Ik begin niet gelijk grappen over iemand in een rolstoel te maken zonder dat ik die persoon een beetje in kan schatten. Op voorhand plaats ik hem of haar in een hokje, op basis van uiterlijk of van horen zeggen. Daarna wordt er met hokjes geschoven en weet ik wat ik wel en niet kan maken. Ik denk dat de meeste mensen dat zo doen.
Klopt, in grote lijnen ben ik het wel met je eens. Je komt ook erg rationeel over en ook in het datingtopic denk je vaak in hokjes tov dates of andere posters. Niks mis mee, zo houd je het overzichtelijk in je hoofd en bijna iedereen doet dat wel zo. Ik heb juist weer de aanname dat mensen die erg van de hokjes zijn enorme controlfreaks zijn
Dus tja, you got me, ik doe ze ook
![]()
![]()
Even op inhakenquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Absoluut waar wat je zegt, ik snap gewoon de noodzaak niet. Er zijn zat andere dingen om over te grappen en andersomKlopt, in grote lijnen ben ik het wel met je eens. Je komt ook erg rationeel over en ook in het datingtopic denk je vaak in hokjes tov dates of andere posters. Niks mis mee, zo houd je het overzichtelijk in je hoofd en bijna iedereen doet dat wel zo. Ik heb juist weer de aanname dat mensen die erg van de hokjes zijn enorme controlfreaks zijn
Dus tja, you got me, ik doe ze ook
Sommige mensen houden van controle (of zijn controlefreaks). Genoeg mensen plaatsen ook in hokjes omdat hun ervaring leert dat het in de realiteit vaak zo is dat een merendeel van de mensen bij bepaalde gedragingen een bepaalde manier zijn. Het is niet zo dat in hokjes plaatsen in eerste instantie direct verkeerd is. Zolang als iemand niet in het hokje blijkt te passen je die er alsnog uithaalt. Dat in hokjes plaatsen heet gewoon een eerste indruk (althans kan het zijn) en dan heb je een initiele mening. Het punt is vooral dat sommige mensen heel slecht zijn in in hokjes plaatsen waar anderen dat best wel goed kunnen. Verder is ook het probleem dat mensen die bijvoorbeeld onzeker zijn e.d. het vaak niet fijn vinden als iemand hen in hokjes plaatst (want vaak is het dan in een negatief hokje). Betekent niet dat het hokje niet klopt. Maar dan vinden ze het hokje gewoon niet fijn en dan zijn hokjesdenkers zogenaamd kortzichtig en oppervlakkig en blablabla.
Wil alleen maar aangeven dat het wel een bepaalde functionaliteit heeft en vaak genoeg ook wel klopt (bij normaal functionerende mensen) en lang niet altijd controlefreaks ofzo zijnwe dan![]()
Dit gaat nog over het alleen op stap gaan e.d. van eerder in dit topic? In dat geval even de aanvulling dat jij dus wel met mensen kan praten. Genoeg mensen die alleen zulke dingen doen zijn niet zo vaardig daarin. Kunnen ze hier hoog en laag springen maar feitelijk doe je dat niet zo snel als je sociaal bent. Heb het hier over mensen die het dus niet eenmalig doen maar met regelmaat en het maar al te normaal vinden om alles alleen te doen. Wat jij zegt klinkt gewoon als een persoon die juist zo sociaal is dat hij beperkt wordt door het groepje wat je zelfs al hebt opgebouwd. Is een stapje verder kan je bijna zeggen denk ik en niet van toepassing op de meeste mensen die alleen zoiets doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:35 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik zei dus net dat ik niet met mensen uitga en bij de mensen waar ik het dus wel deed , was veel vaker dat ik niet mijn eigen gang kon gaan en bij hun groepje moest blijven, terwijl ik daarbuiten dus ook veel mensen ken en ook mee praat.
In mijn eentje kan ik veel meer ondernemen en met veel meer mensen praten en heb ik veel meer vrijheid want ik hoef niet met een groep rekening te houden .we dan![]()
Hoe denk je dat ik daar ooit mee begonnen ben ? Ik ben in Wormerveer gaan wonen kende daar niemand en juist toen besloot ik dat te gaan doen want ja alleen is ook maar alleen he.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dit gaat nog over het alleen op stap gaan e.d. van eerder in dit topic? In dat geval even de aanvulling dat jij dus wel met mensen kan praten. Genoeg mensen die alleen zulke dingen doen zijn niet zo vaardig daarin. Kunnen ze hier hoog en laag springen maar feitelijk doe je dat niet zo snel als je sociaal bent. Heb het hier over mensen die het dus niet eenmalig doen maar met regelmaat en het maar al te normaal vinden om alles alleen te doen. Wat jij zegt klinkt gewoon als een persoon die juist zo sociaal is dat hij beperkt wordt door het groepje wat je zelfs al hebt opgebouwd. Is een stapje verder kan je bijna zeggen denk ik en niet van toepassing op de meeste mensen die alleen zoiets doen.
Ik weet dondersgoed hoe het is omdat ik het uit eigen ervaring meegemaakt heb maar ik weet ook uit ervaring mensen komen niet naar je toe als niets doet niets onderneemt en blijft klagen.
Uiteindelijk juist doordat ik die stap heb genomen heb ik uiteindelijk juist steeds meer mensen leren kennen.
Juist omdat ik dus niemand kende heb ik dus ook moeten leren dingen ondernemen.![]()
Ik had eens echt zin om op stap te gaan maar niemand wilde mee. Erg leuk wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:35 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik zei dus net dat ik niet met mensen uitga en bij de mensen waar ik het dus wel deed , was veel vaker dat ik niet mijn eigen gang kon gaan en bij hun groepje moest blijven, terwijl ik daarbuiten dus ook veel mensen ken en ook mee praat.
In mijn eentje kan ik veel meer ondernemen en met veel meer mensen praten en heb ik veel meer vrijheid want ik hoef niet met een groep rekening te houden .
With my pack on my back, down the road I will stray.![]()
Ja rustig maar, ik val je niet aan voor zover ik weet. Maar dat jij alleen bent gaan stappen en zo mensen hebt ontmoet betekent ook weer niet dat zoveel mensen dat ook zo hebben. Althans die ondertoon meen ik een beetje te zien? Naar mijn idee hebben veel van die mensen geen vrienden en krijgen ze die ook niet zo snel vaak door alleen zulke dingen te doen. Zullen genoeg mensen zijn die het wel doen en het ook lukt, hoor je me ook niet over. Maar het punt is dat mensen in dit topic graag leken te doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was om dingen alleen te doen die je normaal gesproken met een groep doet. Ik gaf alleen wat tegengas toen door te zeggen dat je dan wel opvalt en mensen anders naar je kunnen kijken. Ben blij voor je dat het jou wel geholpen heeft om juist in groepjes te komen, maar dat betekent niet dat het voor iedereen zo isquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:05 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ik daar ooit mee begonnen ben ? Ik ben in Wormerveer gaan wonen kende daar niemand en juist toen besloot ik dat te gaan doen want ja alleen is ook maar alleen he.
Ik weet dondersgoed hoe het is omdat ik het uit eigen ervaring meegemaakt heb maar ik weet ook uit ervaring mensen komen niet naar je toe als niets doet niets onderneemt en blijft klagen.
Uiteindelijk juist doordat ik die stap heb genomen heb ik uiteindelijk juist steeds meer mensen leren kennen.
Juist omdat ik dus niemand kende heb ik dus ook moeten leren dingen ondernemen.
we dan![]()
Gedeeltelijk mee eens maar het is niet een kunst hoor, mensen in hokjes plaatsen. Dat gebeurt gewoon vanzelf, door je referentiekader. Ik doe het zelf ook maar liever niet en dat heeft niets met onzekerheid te maken maar met niet teveel oordelen van te voren. Kan altijd later nogquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Even op inhakenSommige mensen houden van controle (of zijn controlefreaks). Genoeg mensen plaatsen ook in hokjes omdat hun ervaring leert dat het in de realiteit vaak zo is dat een merendeel van de mensen bij bepaalde gedragingen een bepaalde manier zijn. Het is niet zo dat in hokjes plaatsen in eerste instantie direct verkeerd is. Zolang als iemand niet in het hokje blijkt te passen je die er alsnog uithaalt. Dat in hokjes plaatsen heet gewoon een eerste indruk (althans kan het zijn) en dan heb je een initiele mening. Het punt is vooral dat sommige mensen heel slecht zijn in in hokjes plaatsen waar anderen dat best wel goed kunnen. Verder is ook het probleem dat mensen die bijvoorbeeld onzeker zijn e.d. het vaak niet fijn vinden als iemand hen in hokjes plaatst (want vaak is het dan in een negatief hokje). Betekent niet dat het hokje niet klopt. Maar dan vinden ze het hokje gewoon niet fijn en dan zijn hokjesdenkers zogenaamd kortzichtig en oppervlakkig en blablabla.
Wil alleen maar aangeven dat het wel een bepaalde functionaliteit heeft en vaak genoeg ook wel klopt (bij normaal functionerende mensen) en lang niet altijd controlefreaks ofzo zijn![]()
![]()
Nou als het vanzelf gebeurt moet je ook niet zeggen dat het controle freaks zijnquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:13 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens maar het is niet een kunst hoor, mensen in hokjes plaatsen. Dat gebeurt gewoon vanzelf, door je referentiekader. Ik doe het zelf ook maar liever niet en dat heeft niets met onzekerheid te maken maar met niet teveel oordelen van te voren. Kan altijd later nog![]()
we dan![]()
De ondertoon die mij irriteert is dat je net doet alsof ik hun niet zou begrijpen en geloof me dat weet ik dondersgoed. Ik heb ook mijn dingen meegemaakt die niet makkelijk zijn en ook moeite met sociale contacten, sterker nog heb een jaar lang in dagtherapie gezeten omdat ik dus problemen had.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:09 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja rustig maar, ik val je niet aan voor zover ik weet. Maar dat jij alleen bent gaan stappen en zo mensen hebt ontmoet betekent ook weer niet dat zoveel mensen dat ook zo hebben. Althans die ondertoon meen ik een beetje te zien? Naar mijn idee hebben veel van die mensen geen vrienden en krijgen ze die ook niet zo snel vaak door alleen zulke dingen te doen. Zullen genoeg mensen zijn die het wel doen en het ook lukt, hoor je me ook niet over. Maar het punt is dat mensen in dit topic graag leken te doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was om dingen alleen te doen die je normaal gesproken met een groep doet. Ik gaf alleen wat tegengas toen door te zeggen dat je dan wel opvalt en mensen anders naar je kunnen kijken. Ben blij voor je dat het jou wel geholpen heeft om juist in groepjes te komen, maar dat betekent niet dat het voor iedereen zo is
Ik ben er weer uitgekomen omdat ik er voor gekozen heb om juist voor mezelf te gaan kiezen , dingen te ondernemen en van alles , en dan kun je wel een boel goed praten .
Ik zeg ook niet dat het voor iedereen zo is maar wat me wel heel erg irriteert aan dit topic is dat een boel lopen te klagen en te klagen en niet eens proberen eruit te komen.
En dan kun je wel goedpraten onder het mom van niet iedereen is sociaal en ja daar heb je wel gelijk in maar probeer gewoon eens iets.
Wil je steeds in hetzelfde kringetje blijven hangen ??![]()
Het mensen in hokjes willen indelen komt een beetje zo op me over, gaf ik aan. Dat heb je niet nodig om je goed te voelen. Controle houden door mensen te plaatsen. Is heel logisch en doet iedereen wel in nieuwe situaties. Maar goed, het gaat hier om versieren: knipoog, lach, en loop er op afquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:14 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou als het vanzelf gebeurt moet je ook niet zeggen dat het controle freaks zijn![]()
![]()
Er wordt soms ook veel te veel nagedacht en geanalyseerd in dit topic. Invullen voor de ander enzo. Mensen zijn helemaal niet met je bezig, die zijn net zo hard met zichzelf bezig. Dat denken helpt echt om nieuwe situaties aan te gaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:15 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
De ondertoon die mij irriteert is dat je net doet alsof ik hun niet zou begrijpen en geloof me dat weet ik dondersgoed. Ik heb ook mijn dingen meegemaakt die niet makkelijk zijn en ook moeite met sociale contacten, sterker nog heb een jaar lang in dagtherapie gezeten omdat ik dus problemen had.
Ik ben er weer uitgekomen omdat ik er voor gekozen heb om juist voor mezelf te gaan kiezen , dingen te ondernemen en van alles , en dan kun je wel een boel goed praten .
Ik zeg ook niet dat het voor iedereen zo is maar wat me wel heel erg irriteert aan dit topic is dat een boel lopen te klagen en te klagen en niet eens proberen eruit te komen.
En dan kun je wel goedpraten onder het mom van niet iedereen is sociaal en ja daar heb je wel gelijk in maar probeer gewoon eens iets.
Wil je steeds in hetzelfde kringetje blijven hangen ??![]()
Hoi. Ik heb geen problemen met versieren. Die ondertoon was in ieder geval dus niet mijn bedoeling als die er wel in zat/zit. Denk dat dit wat naast elkaar loopt omdat ik dacht dat je nog reageerde op iets van 6 pagina's terug wat toen een discussie was.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:15 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
De ondertoon die mij irriteert is dat je net doet alsof ik hun niet zou begrijpen en geloof me dat weet ik dondersgoed. Ik heb ook mijn dingen meegemaakt die niet makkelijk zijn en ook moeite met sociale contacten, sterker nog heb een jaar lang in dagtherapie gezeten omdat ik dus problemen had.
Wil je steeds in hetzelfde kringetje blijven hangen ??
Ben het trouwens wel met je reactie eens. Helemaal wel eigenlijk
[ Bericht 3% gewijzigd door Hiergaanwedan op 23-11-2012 19:26:30 ]we dan![]()
Nou het ging in dit geval gewoon erom hoe mensen kijken naar mensen die alleen stappen e.d. (consistent), bios alleen e.d. Mensen hebben daar in het algemeen een minder positief beeld bij dan mensen die met een groep zulke dingen doen. Veel mensen lijken dat te willen ontkennen ofzo omdat het zo normaal zou zijn om dat ook in je eentje te doen. Dat is het enige waar ik het over had in ieder geval. Maar ja wat je zegt over analyseren e.d. ben ik het mee eens. Maar ja dit was gewoon een discussiequote:Op vrijdag 23 november 2012 19:18 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Er wordt soms ook veel te veel nagedacht en geanalyseerd in dit topic. Invullen voor de ander enzo. Mensen zijn helemaal niet met je bezig, die zijn net zo hard met zichzelf bezig. Dat denken helpt echt om nieuwe situaties aan te gaan.we dan![]()
Ja maar iemand zal toch een manier moeten beginnen , en voor iemand die wil proberen dingen op te pakken om dingen te doen om mensen te leren kennen , helpt het nou niet meteen als je gaat roepen ohh dat moet je niet doen hoor want dan ben je een loser.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:22 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou het ging in dit geval gewoon erom hoe mensen kijken naar mensen die alleen stappen e.d. (consistent), bios alleen e.d. Mensen hebben daar in het algemeen een minder positief beeld bij dan mensen die met een groep zulke dingen doen. Veel mensen lijken dat te willen ontkennen ofzo omdat het zo normaal zou zijn om dat ook in je eentje te doen. Dat is het enige waar ik het over had in ieder geval. Maar ja wat je zegt over analyseren e.d. ben ik het mee eens. Maar ja dit was gewoon een discussie
Die mensen moeten juist over de drempel heen en leren dingen te ondernemen en ja daar horen dat soort dingen ook bij.![]()
Het is ook normaal om iets in je eentje te doen. Je moet het eerst met jezelf kunnen vinden om het met anderen te kunnen vindenquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:22 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou het ging in dit geval gewoon erom hoe mensen kijken naar mensen die alleen stappen e.d. (consistent), bios alleen e.d. Mensen hebben daar in het algemeen een minder positief beeld bij dan mensen die met een groep zulke dingen doen. Veel mensen lijken dat te willen ontkennen ofzo omdat het zo normaal zou zijn om dat ook in je eentje te doen. Dat is het enige waar ik het over had in ieder geval. Maar ja wat je zegt over analyseren e.d. ben ik het mee eens. Maar ja dit was gewoon een discussieKlopt, en een interessante. Maar voor het versieren kan het inderdaad wel eens meehelpen als je niet in een club vrienden staat maar even (of langer) op jezelf. Je bent dan veel meer benaderbaar. Als ik niet alleen was blijven zitten aan de bar na een avondje stappen had ik nooit mijn ex leren kennen
![]()
![]()
Mee eens. Het punt voor mij was alleen maar dat mensen in het topic maar deden alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dat ze schijt hebben aan de rest e.d. Dat ze maar doen wat ze willen. In die sfeer kwam het terecht. Ik zei/stel alleen maar dat het je wel tot op zekere hoogte hoort uit te maken wat mensen vinden (zorgt er ook voor dat je jezelf niet voor gek zet en rare dingen doet). Ik zei dat alleen maar omdat hen juist de extreme kant kozen van 'schijt aan iedereen'. Tegengas lijkt me dan wel goed want de middenweg is toch wel beter meestal. Daarom reageer ik zo, juist om te waarschuwen dat het ook negatieve aandacht kan geven als je aparte dingen doet. En vervolgens ben ik een troll en geen wereldkennis e.d.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:26 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja maar iemand zal toch een manier moeten beginnen , en voor iemand die wil proberen dingen op te pakken om dingen te doen om mensen te leren kennen , helpt het nou niet meteen als je gaat roepen ohh dat moet je niet doen hoor want dan ben je een loser.
Die mensen moeten juist over de drempel heen en leren dingen te ondernemen en ja daar horen dat soort dingen ook bij.![]()
Ben het dus met je eens dat je in je eentje best wat kan doen en dat ook goed kan zijn maar dat je niet zo extreem moet denken van 'maakt me niks uit wat anderen vinden' e.d. Zulke gedachtes zijn goed bij een date bijvoorbeeld (wat heb je te verliezen idee e.d.) maar niet als je het bij elke situatie toe gaat passen..we dan![]()
Mee eens, behalve het dikgedrukte. Er is niks aparts aan, maar je moet wel openstaan voor anderen en meningen, ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:31 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Mee eens. Het punt voor mij was alleen maar dat mensen in het topic maar deden alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dat ze schijt hebben aan de rest e.d. Dat ze maar doen wat ze willen. In die sfeer kwam het terecht. Ik zei/stel alleen maar dat het je wel tot op zekere hoogte hoort uit te maken wat mensen vinden (zorgt er ook voor dat je jezelf niet voor gek zet en rare dingen doet). Ik zei dat alleen maar omdat hen juist de extreme kant kozen van 'schijt aan iedereen'. Tegengas lijkt me dan wel goed want de middenweg is toch wel beter meestal. Daarom reageer ik zo, juist om te waarschuwen dat het ook negatieve aandacht kan geven als je aparte dingen doet. En vervolgens ben ik een troll en geen wereldkennis e.d.![]()
Ben het dus met je eens dat je in je eentje best wat kan doen en dat ook goed kan zijn maar dat je niet zo extreem moet denken van 'maakt me niks uit wat anderen vinden' e.d. Zulke gedachtes zijn goed bij een date bijvoorbeeld (wat heb je te verliezen idee e.d.) maar niet als je het bij elke situatie toe gaat passen..![]()
Ken deze reeks niet, maar een observatie, sinds ik nu een maand met mijn puppy matroos hond op stap ben moet ik de vrouwen met een stok van me afslaan. En ik val geeneens op vrouwen.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ik zei dat het negatief is als je aparte dingen doetquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:32 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Mee eens, behalve het dikgedrukte. Er is niks aparts aan, maar je moet wel openstaan voor anderen en meningen, ben ik het mee eens.Dus geen enkel apart ding is apart?
Ik begrijp wat je bedoelt.. stappen e.d.. maar toch is het in steeds groter wordende mate raar als je het vaker en vaker alleen doet en niet de sociale vaardigheden hebt om in een groepje te praten.. verschilt ook per persoon wat je raar vindt maar sommige dingen zijn wel gewoon raar om te doen naar mijn idee
we dan![]()
Heel eerlijk ik denk juist dat je juist wel schijt moet leren hebben aan wat anderen denken en niet alleen bij versieren . Het helpt namelijk helemaal niets als je steeds druk maakt wat anderen denken. Ik analyseerde me eerst ook alles kapot en oh wat zouden ze van me denken maar toen ik lekker leerde dingen voor mezelf te doen en me niet constant af te vragen wat anderen ervan vinden is het leven een stuk prettiger . Er zijn natuurlijk wel grenzen maar zolang je geen gedrag vertoont wat anderen schaad of jezelf schaad waarom niet .quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:31 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Mee eens. Het punt voor mij was alleen maar dat mensen in het topic maar deden alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dat ze schijt hebben aan de rest e.d. Dat ze maar doen wat ze willen. In die sfeer kwam het terecht. Ik zei/stel alleen maar dat het je wel tot op zekere hoogte hoort uit te maken wat mensen vinden (zorgt er ook voor dat je jezelf niet voor gek zet en rare dingen doet). Ik zei dat alleen maar omdat hen juist de extreme kant kozen van 'schijt aan iedereen'. Tegengas lijkt me dan wel goed want de middenweg is toch wel beter meestal. Daarom reageer ik zo, juist om te waarschuwen dat het ook negatieve aandacht kan geven als je aparte dingen doet. En vervolgens ben ik een troll en geen wereldkennis e.d.![]()
Ben het dus met je eens dat je in je eentje best wat kan doen en dat ook goed kan zijn maar dat je niet zo extreem moet denken van 'maakt me niks uit wat anderen vinden' e.d. Zulke gedachtes zijn goed bij een date bijvoorbeeld (wat heb je te verliezen idee e.d.) maar niet als je het bij elke situatie toe gaat passen..![]()
Je doet nu aannames. Er zullen best mensen zijn die geen praatje kunnen maken, maar geloof me: die staan echt niet alleen in de kroeg. Veel te spannend. Misschien om eens te proberen, maar dat is meer uitzondering dan regel. Natuurlijk zijn sommige dingen wel apart, ben ik met je eensquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ik zei dat het negatief is als je aparte dingen doetDus geen enkel apart ding is apart?
Ik begrijp wat je bedoelt.. stappen e.d.. maar toch is het in steeds groter wordende mate raar als je het vaker en vaker alleen doet en niet de sociale vaardigheden hebt om in een groepje te praten.. verschilt ook per persoon wat je raar vindt maar sommige dingen zijn wel gewoon raar om te doen naar mijn idee
![]()
![]()
Een chick die door het alleen stappen een sociale kring opbouwt, cool! Kom me een keer wingen in Den Haagquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:05 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ik daar ooit mee begonnen ben ? Ik ben in Wormerveer gaan wonen kende daar niemand en juist toen besloot ik dat te gaan doen want ja alleen is ook maar alleen he.
Juist omdat ik dus niemand kende heb ik dus ook moeten leren dingen ondernemen.Maar even serious, hoe heb je dat gedaan? Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een meisje die op andere dames afstapt om 'vrienden' te worden. Ben erg benieuwd ^^
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''![]()
Voor sommige mensen is het goed om zich minder druk te maken over wat anderen vinden. Voor sommige mensen is het juist goed omdat ze zich anders erg te kakken zetten. Denk dat we beide wel hetzelfde denken (en nee wil nu niet je gedachtes invullen met aannames ofzo) maar jij bekijkt het meer vanuit de mensen met vaardigheden en ik die wat minder goed weten hoe ze dingen moeten aanpakken..quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:37 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Heel eerlijk ik denk juist dat je juist wel schijt moet leren hebben aan wat anderen denken en niet alleen bij versieren . Het helpt namelijk helemaal niets als je steeds druk maakt wat anderen denken. Ik analyseerde me eerst ook alles kapot en oh wat zouden ze van me denken maar toen ik lekker leerde dingen voor mezelf te doen en me niet constant af te vragen wat anderen ervan vinden is het leven een stuk prettiger . Er zijn natuurlijk wel grenzen maar zolang je geen gedrag vertoont wat anderen schaad of jezelf schaad waarom niet .we dan![]()
Ik ben gewoon naar de kroeg gegaan en daar wat gaan drinken aan de bar en dan komen vanzelf mensen naar je toe om een praatje of je ziet iets wat je opvalt en begint daarover en hebt vaak gewoon een gesprek, dat beviel en zo paar keer achter elkaar gedaan en zo kom je op een plek waar steeds mensen weer bekender voor je worden en voor je het weet heb je zo een kennissenkring.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:38 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Een chick die door het alleen stappen een sociale kring opbouwt, cool! Kom me een keer wingen in Den HaagMaar even serious, hoe heb je dat gedaan? Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een meisje die op andere dames afstapt om 'vrienden' te worden. Ben erg benieuwd ^^
![]()
Nee , ik bekijk het niet uit de mensen met vaardigheden , want ik ontbrak ze ook allemaal hoor maar op een gegeven moment kan je niet anders en moet je wel . Ik wist totaal niet hoe ik dingen moest aanpakken maar ik probeerde en juist door het steeds vaker te doen kreeg ik er veel minder moeite mee en kon ik het uiteindelijk . Je moet alleen over de drempelvrees komen en dingen uit proberen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:40 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het goed om zich minder druk te maken over wat anderen vinden. Voor sommige mensen is het juist goed omdat ze zich anders erg te kakken zetten. Denk dat we beide wel hetzelfde denken (en nee wil nu niet je gedachtes invullen met aannames ofzo) maar jij bekijkt het meer vanuit de mensen met vaardigheden en ik die wat minder goed weten hoe ze dingen moeten aanpakken..![]()
Gister had ik dat ook opeens, dat op een feestje een jongen een praatje met me maakte uit het niksquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:38 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Een chick die door het alleen stappen een sociale kring opbouwt, cool! Kom me een keer wingen in Den HaagMaar even serious, hoe heb je dat gedaan? Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een meisje die op andere dames afstapt om 'vrienden' te worden. Ben erg benieuwd ^^
Vind ik best gezellig, waarom doen vrouwen dat nooit zo weinig?
![]()
Ook daarvoor ga je een beetje de kroeg in, lijkt me.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:58 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Gister had ik dat ook opeens, dat op een feestje een jongen een praatje met me maakte uit het niksVind ik best gezellig, waarom doen vrouwen dat nooit zo weinig?
With my pack on my back, down the road I will stray.![]()
In mijn ervaring lijken ze het inderdaad minder te doen dan mannen. Maar daar zullen de echte Casanova's wel andere ervaringen mee hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:58 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Gister had ik dat ook opeens, dat een jongen een praatje met me maakte uit het niksVind ik best gezellig, waarom doen vrouwen dat nooit zo weinig?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Vroeger had ik dat ook nog wel eens, dat meisjes op me afkwamen. Maar ik ben mijn mojo kwijt, blijkbaarquote:Op vrijdag 23 november 2012 20:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
In mijn ervaring lijken ze het inderdaad minder te doen dan mannen. Maar daar zullen de echte Casanova's wel andere ervaringen mee hebben.![]()
![]()
Nou ik denk dat die dat ook net zo hebben als de rest. Alleen als ze hun best doen werpt het gewoon vaker vruchten af. Heb niet het idee dat vrouwen nou zovaak afgaan op jongens/mannen uberhauptquote:Op vrijdag 23 november 2012 20:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
In mijn ervaring lijken ze het inderdaad minder te doen dan mannen. Maar daar zullen de echte Casanova's wel andere ervaringen mee hebben.we dan
Forum Opties Forumhop: Hop naar: