Leg eens uit?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nah, ik denk dat je het te rooskleurig bekijkt. Iedereen is op die leeftijd al druk met vanalles, een nieuw persoon past niet altijd makkelijk in het leven. Een kennis opdoen lukt wel redelijk snel denk ik, maar een vriendschap opbouwen is weer een ander verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mystikvm wordt helemaal niet afgefakkeld voor zijn mening, hij ervaart het zo. Er worden kritische vragen gesteld maar het is best een interessante discussie en ik ben dan gewoon nieuwsgierig naar iemands beweegredenen.quote:
Zoals met elke internetdiscussie...krijg je uiteindelijk toch geen antwoorden, alleen steeds een nieuwe vraagquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:25 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Mystikvm wordt helemaal niet afgefakkeld voor zijn mening, hij ervaart het zo. Er worden kritische vragen gesteld maar het is best een interessante discussie en ik ben dan gewoon nieuwsgierig naar iemands beweegredenen.
Ik heb ze niet. Maar als iemand begint over mijn grote neus of mijn slechte huid, dan niet nee. Omdat ik wel kan zien wanneer iemand dit doet omdat het een goede grap is die mooi in de context past, of wanneer iemand dat zegt om mij keihard te willen pakken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:25 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Voel jij je tot op het bot beledigd als iemand begint over je flaporen?
Waar leg je de grens? Persoonlijk maak ik nooit grappen over kanker en miskramen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het punt hebt gemist. Iets durven te benoemen is niet hetzelfde als beledigen om iemand te kwetsen.
Als iemand in een rolstoel zit maak ik daar gerust een grap over. Dat is wat anders dan iemand tot op het bot beledigen om een wit voetje bij anderen te halen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt..quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het punt hebt gemist. Iets durven te benoemen is niet hetzelfde als beledigen om iemand te kwetsen.
Als iemand in een rolstoel zit maak ik daar gerust een grap over. Dat is wat anders dan iemand tot op het bot beledigen om een wit voetje bij anderen te halen.
ik denk dat er ook wel langs elkaar heen gepraat wordt. zoals mystik zelf daarnet al aangaf, verschil van definitie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:25 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Mystikvm wordt helemaal niet afgefakkeld voor zijn mening, hij ervaart het zo. Er worden kritische vragen gesteld maar het is best een interessante discussie en ik ben dan gewoon nieuwsgierig naar iemands beweegredenen.
De grens is denk ik als mensen het zelf nog kunnen waarderenquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waar leg je de grens? Persoonlijk maak ik nooit grappen over kanker en miskramen.
Pas op met wat je zegt Former, sommigen hier vinden je (als je alleen naar de bios gaat) een kneus en een loserquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef formerjellybean het volgende:
Mijn god wat een hoepla om gewoon alleen dingen doen . Ja ik ga alleen naar de bioscoop en vind het soms even heerlijk lekker film te kijken en te snaaien in mijn eentje en guess what soms kom ik daardoor met mensen aan de praat.
Uitgaan ga ik altijd alleen maar dat is omdat ik het lekker vind om mijn eigen gang te gaan zonder drama's van groepen van met wie mag je praten wie niet.
Trouwens ik heb juist vaak van mensen te horen gekregen dat ze het juist gewaagd vinden dat ik dat doe en ik heb er genoeg contacten aan over gehouden.
En ja als je in eentje een hutje op de hei gaat zitten niets onderneemt leer je ook geen mensen kennen.
Overigens ik sta er trouwens niet bij stil wat mensen ervan vinden of niet ik doe het gewoon als ik daar zin in heb, als ik me druk moet gaan maken om wat anderen ervan vinden of niet dan kan ik me wel op gaan sluiten .
Feit blijft je kan niet iedereen naar zijn maken , je kan wel voor jezelf dingen prettig en dat vind ik even wat belangrijker
Klopt. Daarbij is het internet. Zit je op een verjaardag hierover te discussiėren dan is er vaak wel wat meer nuance mogelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef dawg het volgende:
[..]
ik denk dat er ook wel langs elkaar heen gepraat wordt. zoals mystik zelf daarnet al aangaf, verschil van definitie.
Dat ligt aan de context. Woordgrapjes over het beste beentje voor zetten zijn snel gemaakt natuurlijk. Geldt ook voor dit:quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Wat gij niet wilt dat u geschiedt..Maar even serieus: wat voor grap maak jij tegen iemand in een rolstoel dan?
Die grens probeer ik aan te voelen. Gaat wel eens mis, maar dan maak ik gewoon excuses. Ik ben er niet op uit om mij door middel van gemene grappen beter voor te doen dan ik ben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waar leg je de grens? Persoonlijk maak ik nooit grappen over kanker en miskramen.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef formerjellybean het volgende:
Mijn god wat een hoepla om gewoon alleen dingen doen . Ja ik ga alleen naar de bioscoop en vind het soms even heerlijk lekker film te kijken en te snaaien in mijn eentje en guess what soms kom ik daardoor met mensen aan de praat.
Uitgaan ga ik altijd alleen maar dat is omdat ik het lekker vind om mijn eigen gang te gaan zonder drama's van groepen van met wie mag je praten wie niet. Dat is bij vrouwen echt erg altijd:')
Trouwens ik heb juist vaak van mensen te horen gekregen dat ze het juist gewaagd vinden dat ik dat doe en ik heb er genoeg contacten aan over gehouden.
En ja als je in eentje een hutje op de hei gaat zitten niets onderneemt leer je ook geen mensen kennen.
Overigens ik sta er trouwens niet bij stil wat mensen ervan vinden of niet ik doe het gewoon als ik daar zin in heb, als ik me druk moet gaan maken om wat anderen ervan vinden of niet dan kan ik me wel op gaan sluiten .
Feit blijft je kan niet iedereen naar zijn maken , je kan wel voor jezelf dingen prettig en dat vind ik even wat belangrijker
Nooit last van eigenlijk. Misschien schoppen de mensen waarmee jij uitgaat gewoon snel drama?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef formerjellybean het volgende:
Uitgaan ga ik altijd alleen maar dat is omdat ik het lekker vind om mijn eigen gang te gaan zonder drama's van groepen van met wie mag je praten wie niet.
Daar kan ik wel mee leven hoor . Ik lig daar niet zo wakker van en vermaak mezelf prima en dat vind ik eigenlijk belangrijkerquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Pas op met wat je zegt Former, sommigen hier vinden je (als je alleen naar de bios gaat) een kneus en een loser
Ik vraag me wel eens af in hoeverre dat nog leuk is voor mensen in een rolstoel, die blind zijn, whatever. Er wordt toch vaak uit beleefdheid gelachen. Want het is een ontzettend afgezaagde opmerking natuurlijk, die ze hun hele leven al horen. Ik probeer echt te begrijpen wat er leuk aan is maar ik kan het gewoon niet lollig vinden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat ligt aan de context. Woordgrapjes over het beste beentje voorzetten zijn snel gemaakt natuurlijk. Geldt ook voor dit:
[..]
Die grens probeer ik aan te voelen. Gaat wel eens mis, maar dan maak ik gewoon excuses. Ik ben er niet op uit om mij door middel van gemene grappen beter voor te doen dan ik ben.
wat mensen hier soms roepen hoor ik nooit in het echte leven. er zijn maar weinig mensen heel direct. ondanks dat velen anders beweren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:28 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Klopt. Daarbij is het internet. Zit je op een verjaardag hierover te discussiėren dan is er vaak wel wat meer nuance mogelijk.
Ik zei dus net dat ik niet met mensen uitga en bij de mensen waar ik het dus wel deed , was veel vaker dat ik niet mijn eigen gang kon gaan en bij hun groepje moest blijven, terwijl ik daarbuiten dus ook veel mensen ken en ook mee praat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nooit last van eigenlijk. Misschien schoppen de mensen waarmee jij uitgaat gewoon snel drama?
Op mijn studentenvereniging is er wel eens een keer liedjes gezongen over mijn lichamelijk probleempje (wat niets met mijn uiterlijk te maken heeft overigens) en over een jongen die in een rolstoel zat. Het was zo'n liedje dat erg beledigend zou zijn als je de context en de mensen niet kendequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:31 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af in hoeverre dat nog leuk is voor mensen in een rolstoel, die blind zijn, whatever. Er wordt toch vaak uit beleefdheid gelachen. Want het is een ontzettend afgezaagde opmerking natuurlijk, die ze hun hele leven al horen. Ik probeer echt te begrijpen wat er leuk aan is maar ik kan het gewoon niet lollig vinden.
Als je wilt weten in hoeverre dat nog leuk is voor hun, dan kan je het toch vragen? Of eens testen? In plaats van maar de aanname te doen dat ze het niet leuk zullen vinden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:31 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af in hoeverre dat nog leuk is voor mensen in een rolstoel, die blind zijn, whatever. Er wordt toch vaak uit beleefdheid gelachen. Want het is een ontzettend afgezaagde opmerking natuurlijk, die ze hun hele leven al horen. Ik probeer echt te begrijpen wat er leuk aan is maar ik kan het gewoon niet lollig vinden.
De meeste mensen zijn gewoon goed opgevoed en zijn dus niet nodeloos direct, want dat komt vaak gemeen over. Eerder had ik het over de kat uit de boom kijken. Ik begin niet gelijk grappen over iemand in een rolstoel te maken zonder dat ik die persoon een beetje in kan schatten. Op voorhand plaats ik hem of haar in een hokje, op basis van uiterlijk of van horen zeggen. Daarna wordt er met hokjes geschoven en weet ik wat ik wel en niet kan maken. Ik denk dat de meeste mensen dat zo doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:33 schreef dawg het volgende:
[..]
wat mensen hier soms roepen hoor ik nooit in het echte leven. er zijn maar weinig mensen heel direct. ondanks dat velen anders beweren.
tja, dat vind ik dus apart. of laf, gemakkelijk, weet ik het. hier wel nodeloos hard en gemeen zijn maar in het echte leven je mening niet durven geven.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Mystikvm het volgende:
De meeste mensen zijn gewoon goed opgevoed en zijn dus niet nodeloos direct, want dat komt vaak gemeen over. Eerder had ik het over de kat uit de boom kijken. Ik begin niet gelijk grappen over iemand in een rolstoel te maken zonder dat ik die persoon een beetje in kan schatten. Op voorhand plaats ik hem of haar in een hokje, op basis van uiterlijk of van horen zeggen. Daarna wordt er met hokjes geschoven en weet ik wat ik wel en niet kan maken. Ik denk dat de meeste mensen dat zo doen.
En als dat niet zo is...So be it. Ik doe dit al lang zo en het heeft me nog niet tegengewerkt.
En ja, hier verdwijnt de nuance nog al eens. Zo kom ik schijnbaar over als een onbehouwen boer, en iemand anders weer als een overdreven bedachtzame moraalridder. Stereotypes, nietwaar?De waarheid zal wel meer in het midden liggen dan we hier over laten komen.
Absoluut waar wat je zegt, ik snap gewoon de noodzaak niet. Er zijn zat andere dingen om over te grappen en andersomquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je wilt weten in hoeverre dat nog leuk is voor hun, dan kan je het toch vragen? Of eens testen? In plaats van maar de aanname te doen dat ze het niet leuk zullen vinden.
Maar goed, dat is gewoon een verschil van sociale omgang.
[..]
De meeste mensen zijn gewoon goed opgevoed en zijn dus niet nodeloos direct, want dat komt vaak gemeen over. Eerder had ik het over de kat uit de boom kijken. Ik begin niet gelijk grappen over iemand in een rolstoel te maken zonder dat ik die persoon een beetje in kan schatten. Op voorhand plaats ik hem of haar in een hokje, op basis van uiterlijk of van horen zeggen. Daarna wordt er met hokjes geschoven en weet ik wat ik wel en niet kan maken. Ik denk dat de meeste mensen dat zo doen.
En als dat niet zo is...So be it. Ik doe dit al lang zo en het heeft me nog niet tegengewerkt.
En ja, hier verdwijnt de nuance nog al eens. Zo kom ik schijnbaar over als een onbehouwen boer, en iemand anders weer als een overdreven bedachtzame moraalridder. Stereotypes, nietwaar?De waarheid zal wel meer in het midden liggen dan we hier over laten komen.
Even op inhakenquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Absoluut waar wat je zegt, ik snap gewoon de noodzaak niet. Er zijn zat andere dingen om over te grappen en andersomKlopt, in grote lijnen ben ik het wel met je eens. Je komt ook erg rationeel over en ook in het datingtopic denk je vaak in hokjes tov dates of andere posters. Niks mis mee, zo houd je het overzichtelijk in je hoofd en bijna iedereen doet dat wel zo. Ik heb juist weer de aanname dat mensen die erg van de hokjes zijn enorme controlfreaks zijn
Dus tja, you got me, ik doe ze ook
Dit gaat nog over het alleen op stap gaan e.d. van eerder in dit topic? In dat geval even de aanvulling dat jij dus wel met mensen kan praten. Genoeg mensen die alleen zulke dingen doen zijn niet zo vaardig daarin. Kunnen ze hier hoog en laag springen maar feitelijk doe je dat niet zo snel als je sociaal bent. Heb het hier over mensen die het dus niet eenmalig doen maar met regelmaat en het maar al te normaal vinden om alles alleen te doen. Wat jij zegt klinkt gewoon als een persoon die juist zo sociaal is dat hij beperkt wordt door het groepje wat je zelfs al hebt opgebouwd. Is een stapje verder kan je bijna zeggen denk ik en niet van toepassing op de meeste mensen die alleen zoiets doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:35 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik zei dus net dat ik niet met mensen uitga en bij de mensen waar ik het dus wel deed , was veel vaker dat ik niet mijn eigen gang kon gaan en bij hun groepje moest blijven, terwijl ik daarbuiten dus ook veel mensen ken en ook mee praat.
In mijn eentje kan ik veel meer ondernemen en met veel meer mensen praten en heb ik veel meer vrijheid want ik hoef niet met een groep rekening te houden .
Hoe denk je dat ik daar ooit mee begonnen ben ? Ik ben in Wormerveer gaan wonen kende daar niemand en juist toen besloot ik dat te gaan doen want ja alleen is ook maar alleen he.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dit gaat nog over het alleen op stap gaan e.d. van eerder in dit topic? In dat geval even de aanvulling dat jij dus wel met mensen kan praten. Genoeg mensen die alleen zulke dingen doen zijn niet zo vaardig daarin. Kunnen ze hier hoog en laag springen maar feitelijk doe je dat niet zo snel als je sociaal bent. Heb het hier over mensen die het dus niet eenmalig doen maar met regelmaat en het maar al te normaal vinden om alles alleen te doen. Wat jij zegt klinkt gewoon als een persoon die juist zo sociaal is dat hij beperkt wordt door het groepje wat je zelfs al hebt opgebouwd. Is een stapje verder kan je bijna zeggen denk ik en niet van toepassing op de meeste mensen die alleen zoiets doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |