Dat doe ik nou eenmaal. Als ik aanvoel (of invul, altijd maar de vraag) wat mensen ervan vinden en hoe ze daarover oordelen, dan voel ik me minderwaardig. Misschien is er dan toch ook iets in mezelf dat het raar vindt om zulke dingen alleen te doen. Zo niet is het makkelijker schijt hebben aan de meningen van anderen, omdat je er zelf dus anders over denkt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom zou je jouw eigen plezier daardoor laten verpesten? Je moet je gewoon niks aantrekken van wat zulke mensen van je denken. Het gaat om wat -jij- ervan vind, niet wat anderen van je vinden.
Het is niet dat zoiets me wekelijks overkomt hoor.quote:Als je je plezier alleen maar van anderen laat afhangen...waar ligt -dan- de grens?
Nee hoor, ik bepaal die grens lekker zelf!
Dat lijkt mij heel erg zwaar. Het leven gaat zo een stuk makkelijker worden als je dat los kan laten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het wel belangrijk wat mensen van me vinden en ik kan dat niet uitschakelen.
Tijd voor een relletjequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Waar denk je dat het ongeveer het eerste half uur over ging....
Fascination trollen
Kijk maar uit, straks komt er weer versterking
Ik vind het leuk om dingen samen te doen. En ik heb de mensen om dingen mee samen te doen. Ik doe wat ik wil doen, dus ik kom helemaal niet in situaties dat mensen die oordelen zouden kunnen hebben. Daarbij zou ik als ik in die situatie zitten ook heel anders zijn. Als ik alleen in de kroeg zou zitten, zou ik niet de hele tijd alleen in de kroeg zitten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:07 schreef dawg het volgende:
[..]
ben je bang dat anderen jou als raar bestempelen wanneer je dingen alleen zou doen? ben je zo onzeker op dat vlak, wat anderen wellicht wel of niet van je vinden?
Ik zal haar wel navragen dan. Maar jij zegt dus dat Eefje zei dat ik direct vervanging wou van mijn relatie en dat ik het helemaal over jouw lichaam heb gehad e.d.?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Waar denk je dat het ongeveer het eerste half uur over ging....
quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind jou maar een hard persoon.
Was een grapje, he.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef heloef het volgende:
[..]
Wat ben jij een kutwijf zeg, poeh poeh meid.
Iedereen heeft dat denk ik wel een beetje. Weinig mensen die zich helemaal nergens wat van aantrekken. Ik denk dat het belangrijker is dat een beetje onder controle te krijgen dan om het helemaal uit te schakelen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:11 schreef ook_gek het volgende:
makkelijker worden als je dat los kan laten.
Wat maakt het nou uit wat iemand van je vind? Het is zijn mening
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nosce te ipsum.
Waarom voel je je dan minderwaardig? Er is geen schaamte in iets alleen moeten doen!quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat doe ik nou eenmaal. Als ik aanvoel (of invul, altijd maar de vraag) wat mensen ervan vinden en hoe ze daarover oordelen, dan voel ik me minderwaardig. Misschien is er dan toch ook iets in mezelf dat het raar vindt om zulke dingen alleen te doen. Zo niet is het makkelijker schijt hebben aan de meningen van anderen, omdat je er zelf dus anders over denkt.
[..]
Het is niet dat zoiets me wekelijks overkomt hoor.Maar soms zou ik wel iets in mijn eentje willen doen maar weerhoudt het stigma me om het door te zetten.
Door je eigen doen, of doordat anderen naar jou toekomen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik alleen in de kroeg zou zitten, zou ik niet de hele tijd alleen in de kroeg zitten.
Het is logisch dat je je wat aantrekt wat anderen vinden. Een mens is een sociaal dier. Als niemand je mag, ben je alleen en dat wil je niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Iedereen heeft dat denk ik wel een beetje. Weinig mensen die zich helemaal nergens wat van aantrekken. Ik denk dat het belangrijker is dat een beetje onder controle te krijgen dan om het helemaal uit te schakelen.
/carequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:08 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik vind jou zo'n loser, he. Och man.
fijn, maar dat vroeg ik niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om dingen samen te doen. En ik heb de mensen om dingen mee samen te doen. Ik doe wat ik wil doen, dus ik kom helemaal niet in situaties dat mensen die oordelen zouden kunnen hebben. Daarbij zou ik als ik in die situatie zitten ook heel anders zijn. Als ik alleen in de kroeg zou zitten, zou ik niet de hele tijd alleen in de kroeg zitten.
Klopt. Ik ben wel helemaal met je eens. Maar je overmatig van dingen aantrekken is alleen maar slecht voor je. Gewoon alleen naar de film als je daar zin in hebtquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het is logisch dat je je wat aantrekt wat anderen vinden. Een mens is een sociaal dier. Als niemand je mag, ben je alleen en dat wil je niet.
Misschien is dat dan weer een voordeel van autisme: Ik heb me nooit echt aangetrokken gevoeld tot datgene wat "de meerderheid" zou willenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat doe ik nou eenmaal. Als ik aanvoel (of invul, altijd maar de vraag) wat mensen ervan vinden en hoe ze daarover oordelen, dan voel ik me minderwaardig. Misschien is er dan toch ook iets in mezelf dat het raar vindt om zulke dingen alleen te doen. Zo niet is het makkelijker schijt hebben aan de meningen van anderen, omdat je er zelf dus anders over denkt.
[..]
Het is niet dat zoiets me wekelijks overkomt hoor.Maar soms zou ik wel iets in mijn eentje willen doen maar weerhoudt het stigma me om het door te zetten.
Mensen waar van je echt weet dat ze eerlijk en oprecht zijn. Die mensen zijn de moeite waard om naar te luisteren wat ze van je vinden. De rest boeit niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Iedereen heeft dat denk ik wel een beetje. Weinig mensen die zich helemaal nergens wat van aantrekken. Ik denk dat het belangrijker is dat een beetje onder controle te krijgen dan om het helemaal uit te schakelen.
Dit is vast een trucje dat je geleerd hebt in dit topicquote:
Ja dit was ook een grapje.quote:
Hard, ja.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit is vast een trucje dat je geleerd hebt in dit topic
Maar diep in je hard daar suddert het verder....
eens. ik sta daar ook niet bij stil. lijkt me ook erg vermoeiend als je daar wel bij stil staat of wanneer je daardoor dingen laat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Mensen waar van je echt weet dat ze eerlijk en oprecht zijn. Die mensen zijn de moeite waard om naar te luisteren wat ze van je vinden. De rest boeit niet.
Ik denk er niet eens over na.
Mij maakt het uiteindelijk nog niet eens zoveel uit wie het precies zegt. Ik probeer zoveel mogelijk gevoelig te zijn voor argumentenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Mensen waar van je echt weet dat ze eerlijk en oprecht zijn. Die mensen zijn de moeite waard om naar te luisteren wat ze van je vinden. De rest boeit niet.
Het is alleen een probleem als bepaalde mensen er een probleem van maken...zoals hier gebeurde toen men het ging hebben over wel of niet alleen naar de film gaanquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:16 schreef Black_Rainbow het volgende:
Er zijn mensen die het prima vinden om sociale dingen alleen te ondernemen, prima
Er zijn mensen die andere mensen raar vinden als ze sociale dingen alleen doen, prima
Er zijn mensen die zich iets aantrekken van de mening van andere, prima
Er zijn mensen die zich niets aantrekken van meningen van andere, prima
Wat the fuck is hier het probleem?
Net zoals 99% van de problemen: geenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:16 schreef Black_Rainbow het volgende:
Er zijn mensen die het prima vinden om sociale dingen alleen te ondernemen, prima
Er zijn mensen die andere mensen raar vinden als ze sociale dingen alleen doen, prima
Er zijn mensen die zich iets aantrekken van de mening van andere, prima
Er zijn mensen die zich niets aantrekken van meningen van andere, prima
Wat the fuck is hier het probleem?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Been there, done that. En dan achteraf via iemand anders te horen krijgen dat ze het echt niet kon hebbenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ik kan wel gelijk grappen over het doorspoelen van foetussen gaan maken, maar dat valt niet bij elk publiek in goede aarde.
Dat klopt inderdaad. Het probleem is echter dat daar ook vaak naar gehandeld wordt. Mensen gaan letterlijk met de rug naar je toe staan waardoor ze voor je niet meer (of minder) toegankelijk zijn. Bij mij op de studentenvereniging hebben ze een regel dat zegt dat je niet met de rug richting de barman (-vrouw) mag zitten als je aan de bar zit, omdat de persoon zich dan onprettig gaat voelen terwijl hij/zij je wel bedient. Daar staat een straf op trouwensquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En als nou iets totaal niet belangrijk is!
Dat is waar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
De mening van anderen speelt voor veel mensen wel een rol. Niet voor niks dat de meeste mensen in nieuwe groepen eerst even de kat uit de boom kijken. Dat doe ik ook. Ik kan wel gelijk grappen over het doorspoelen van foetussen gaan maken, maar dat valt niet bij elk publiek in goede aarde. Ik wil dus eerst weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Hoeft niet lang te duren overigens.
Bovendien is het ook zo dat mensen die overduidelijk schijt hebben aan de mening van anderen over het algemeen niet erg bij mij in de smaak vallen. De mensen die ergens binnenkomen en gelijk de aandacht opeisen en onaangepast gedrag vertonen. Als je je een beetje aan kunt passen dan weet je met wat voor een soort mensen je te maken hebt en dan pas je je gedrag aan.
Is weer gelul van hem. Kan ook wel duidelijk laten maken dat het zo is aangezien die meid gewoon op fok zit. Maar goed hij liegt nou eenmaal veel bij elkaarquote:
Totdat zo'n persoon toevallig met je in gesprek komt in de rij voor de popcorn en cola.... en er iets te sprake komt, en opeens hoor je dat hij hier nieuw naar verhuisd is... of dat hij zijn vriendin is kwijtgeraakt door een gruwelijk ongeluk en dit de film was waar ze samen zo naar uitgekeken hebben...quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:19 schreef Ziba het volgende:
Alleen naar de bios is raar. Op zulke mensen kijk ik onbewust neer. Denk ik. Eerlijk is eerlijk. Zo van 'meh, kneus'. Zijn ook altijd bepaalde types. Maar leven en laten leven!
Ik vind het vaak wel losers, ja. Van die nerderige mannen vaak.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:19 schreef Ziba het volgende:
Alleen naar de bios is raar. Op zulke mensen kijk ik onbewust neer. Denk ik. Eerlijk is eerlijk. Zo van 'meh, kneus'. Zijn ook altijd bepaalde types. Maar leven en laten leven!
quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik vind het vaak wel losers, ja. Van die nerderige mannen vaak.
Ik dus nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:19 schreef Ziba het volgende:
Alleen naar de bios is raar. Op zulke mensen kijk ik onbewust neer. Denk ik. Eerlijk is eerlijk. Zo van 'meh, kneus'.
Allemaal zo simpel zoquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:19 schreef Ziba het volgende:
idd, als je gewoon zelf-vertrouwen hebt dan maakt het allemaal niks uit; voor beide partijen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Allemaal zo simpel zo
Maar ligt er echt aan hoe de persoon er bij loopt.
Dit is vaak wel zoquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar als ik mijn mening moet gaan nuanceren naar elke mogelijke verklaring waarom iemand alleen in de bios zit, dan blijf je bezig. Stereotyperen is heel menselijk, en het is allang bewezen dat de stereotypes in de hoofden van mensen vaak ook kloppen. Dus ik blijf dat lekker doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Totdat zo'n persoon toevallig met je in gesprek komt in de rij voor de popcorn en cola.... en er iets te sprake komt, en opeens hoor je dat hij hier nieuw naar verhuisd is... of dat hij zijn vriendin is kwijtgeraakt door een gruwelijk ongeluk en dit de film was waar ze samen zo naar uitgekeken hebben...
jup... a genuine kneus.
En ik blijf dat dus ook gewoon lekker doenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Stereotyperen is heel menselijk, en het is allang bewezen dat de stereotypes in de hoofden van mensen vaak ook kloppen. Dus ik blijf dat lekker doen.
mensen veroordelen omdat ze zo nu en dan alleen dingen ondernemen vind ik anders best zielig.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
De mening van anderen speelt voor veel mensen wel een rol. Niet voor niks dat de meeste mensen in nieuwe groepen eerst even de kat uit de boom kijken. Dat doe ik ook. Ik kan wel gelijk grappen over het doorspoelen van foetussen gaan maken, maar dat valt niet bij elk publiek in goede aarde. Ik wil dus eerst weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Hoeft niet lang te duren overigens.
Bovendien is het ook zo dat mensen die overduidelijk schijt hebben aan de mening van anderen over het algemeen niet erg bij mij in de smaak vallen. De mensen die ergens binnenkomen en gelijk de aandacht opeisen en onaangepast gedrag vertonen. Als je je een beetje aan kunt passen dan weet je met wat voor een soort mensen je te maken hebt en dan pas je je gedrag aan.
Of van die emochicks. Het is ook gewoon zo. En daar kijk je of op neer of je hebt medelijden. Alleen niemand die dat durft te zeggen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Beter zie je ze als wanhopige breezersletjes en ga je ze versierenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:24 schreef heloef het volgende:
Dan vinden ze mij een loser en een nerd en dan vind ik hun oppervlakkig trutjes.
Heerlijk die vrijheid van meningsuiting vinden jullie ook niet?
Zo werkt het wel. Als je niet een nerd gevonden wilt worden, dan moet je je niet kleden/gedragen als een nerd. Je kan wel tegen de stroom in gaan zwemmen door steeds maar te moeten bewijzen dat het met je nerderigheid wel meevalt, maar daar is geen beginnen aan. Looks matter.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:24 schreef heloef het volgende:
Dan vinden ze mij een loser en een nerd en dan vind ik hun oppervlakkig trutjes.
Heerlijk die vrijheid van meningsuiting vinden jullie ook niet?
Hm, ik heb nog nooit een vrouw alleen zien zitten in de bios.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Ziba het volgende:
[..]
Of van die emochicks. Het is ook gewoon zo. En daar kijk je of op neer of je hebt medelijden. Alleen niemand die dat durft te zeggen.
Ik hou niet van oppervlakkige mensen, wat moet ik met dat soort lui?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Beter zie je ze als wanhopige breezersletjes en ga je ze versieren
Je hebt me door.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit is vast een trucje dat je geleerd hebt in dit topic
Maar diep in je hard daar suddert het verder....
Of je vind er gewoon niets van, omdat je eigenlijk niets met ze te maken hebt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Ziba het volgende:
[..]
Of van die emochicks. Het is ook gewoon zo. En daar kijk je of op neer of je hebt medelijden. Alleen niemand die dat durft te zeggen.
Nee ging mij om het alleen naar de bioscoop gaan verhaal niet zo zeer de kleding.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo werkt het wel. Als je niet een nerd gevonden wilt worden, dan moet je je niet kleden/gedragen als een nerd. Je kan wel tegen de stroom in gaan zwemmen door steeds maar te moeten bewijzen dat het met je nerderigheid wel meevalt, maar daar is geen beginnen aan. Looks matter.
Heeft in mijn ogen niks met kortzichtigheid te maken. Ik maak stereotypes op basis van ervaring. Mensen wegen in in hokjes plaatsen is heel natuurlijk. Iedereen doet het. Nuancering doe ik wel aan als ik mensen leer kennen. Ik ga niet op voorhand het politiek correcte mannetje uithangen omdat er misschien wel een heel verhaal achter iemand zit dat ik niet ken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:25 schreef dawg het volgende:
[..]
mensen veroordelen omdat ze zo nu en dan alleen dingen ondernemen vind ik anders best zielig.
niet iedereen is hetzelfde en ik vind mensen die verwachten dat alles en iedereen aan hun wereldbeeld voldoen en de rest is raar en een loser en weet ik wat allemaal, uitermate vermoeiend en eigenlijk ook behoorlijk dom want kortzichtigheid vind ik geen teken van een hoge intelligentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |