Ik ga wel eens alleen naar de sneak preview. Best relaxed soms. Maar dat vind ik ook gewoon leuk, net als alleen een terrasje pikken. Je raakt dan ook wel snel in gesprek met mensen als je een beetje benaderbaar bent. Met vrienden is het ook gezellig natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hm, ik heb nog nooit een vrouw alleen zien zitten in de bios.
Iedereen vindt daar wat van. Het niet hebben van een mening bestaat niet. Het interesseert mij ook niks of iemand alleen in de bios zit, maar ik heb wel onbewust een beeld van hoe die mensen zijn en leven. Omdat ik genoeg andere mensen ken die dat ook doen, en die voldoen allemaal aan dat stereotype.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:27 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Of je vind er gewoon niets van, omdat je eigenlijk niets met ze te maken hebt.
Lekker fucking boeiend of je er als je alleen in de bioscoop zit er niet uit ziet, je kent daar toch niemand.
En enorm wat losers die alles maar relativeren om zo minder sneu te lijken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken....
Lopen er hier dus aardig wat oppervlakkige mensen rond op Fok!
Problem solved.
Ik zou het behoorlijk onbeschoft vinden als iemand zoiets tegen mij zou -durven- zeggen. Niet alleen zijn zulke mensen kortzichtig, maar om de persoon die zij als minderwaardig zien, ook nog eens met hun zielige gedachtengoed lastig te vallen...vind ik toch echt een stap -te- ver en getuigt (vind ik!) naar wansmaak en een gebrek aan respect.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Ziba het volgende:
[..]
Of van die emochicks. Het is ook gewoon zo. En daar kijk je of op neer of je hebt medelijden. Alleen niemand die dat durft te zeggen.
mee eens. maar iemand die mensen die dingen alleen standaard <vul maar in> vindt, vind ik persoonlijk wel kortzichtig. hokjsdenken is in feite ook een mate van kortzichtigheid, al begrijp ik heus wel het nut van een dergelijk classificatiesysteem.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Heeft in mijn ogen niks met kortzichtigheid te maken. Ik maak stereotypes op basis van ervaring. Mensen wegen in in hokjes plaatsen is heel natuurlijk. Iedereen doet het. Nuancering doe ik wel aan als ik mensen leer kennen. Ik ga niet op voorhand het politiek correcte mannetje uithangen omdat er misschien wel een heel verhaal achter iemand zit dat ik niet ken.
Helaas maar waar...quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken....
Lopen er hier dus aardig wat oppervlakkige mensen rond op Fok!
Problem solved.
Beter hebben ze nog iets zelfvertrouwen jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
En enorm wat losers die alles maar relativeren om zo minder sneu te lijken.
/carequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Iets waarmee je het in hart en ziel eens bent, hoef je niet recht te relativerenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dan kom je er niet vaak genoeg.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hm, ik heb nog nooit een vrouw alleen zien zitten in de bios.
zoals jij zo nu en dan post val je bij mij ook wel in die categorie eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Beter met vrienden? Maar dat bestrijdt verder toch ook niemand hier?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Achja. Punt is wel dat als je al moeite hebt met een vriendschapsuitnodiging op Facebook, je niet alleen naar de bioscoop moet gaan. Omdat je dan toch al niet zo sociaal bent enzo. Beter met vrienden, denk ik.
Prima, zo zie ik het nou eenmaal. Gevoel. Kan ik echt niets aan doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou het behoorlijk onbeschoft vinden als iemand zoiets tegen mij zou -durven- zeggen. Niet alleen zijn zulke mensen kortzichtig, maar om de persoon die zij als minderwaardig zien, ook nog eens met hun zielige gedachtengoed lastig te vallen...vind ik toch echt een stap -te- ver en getuigt (vind ik!) naar wansmaak en een gebrek aan respect.
Zo!
Kom jij er zo vaak dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan kom je er niet vaak genoeg.
Is kortzichtigheid niet een woordje dat nu gebruikt wordt om maar een manier te vinden om te doen alsof sociaal contact/beoordelingen slecht zijn en mensen die een groep hebben juist negatief zijn dus dan? Het is wel typerend dat de mensen die op anderen neerkijken (in een groep ergens zijn) negatieve eigenschappen gegeven worden en het negatieve zelf (alleen ergens zijn) helemaal gebagataliseerd wordt. Omgekeerde wereld hier. Niks van mensen en de maatschappij aantrekken, hen zijn kortzichtig en dom, wij zijn dat niet, dat idee. Maar feitelijk lijkt het er juist op dat anderen die zogenaamd kortzichtig zijn dus wel zo vaardig zijn dat ze niet alleen daarheen gaan (hoeven te gaan)quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou het behoorlijk onbeschoft vinden als iemand zoiets tegen mij zou -durven- zeggen. Niet alleen zijn zulke mensen kortzichtig, maar om de persoon die zij als minderwaardig zien, ook nog eens met hun zielige gedachtengoed lastig te vallen...vind ik toch echt een stap -te- ver en getuigt (vind ik!) naar wansmaak en een gebrek aan respect.
Zo!
Maar je gaat toch naar de film, die meestal niet eens een pauze heeft? Wat maakt het dan uit dat je asociaal bent, je komt daar binnen en na de film ga je weer naar huis. Naar terrasjes etc is een ander verhaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Achja. Punt is wel dat als je al moeite hebt met een vriendschapsuitnodiging op Facebook, je niet alleen naar de bioscoop moet gaan. Omdat je dan toch al niet zo sociaal bent enzo. Beter met vrienden, denk ik.
Hm, ik zie eigenlijk sowieso weinig mensen alleen komen. Heeft misschien ook met de tijd en plaats te maken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan kom je er niet vaak genoeg.
Kloptquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:33 schreef Lokasenna het volgende:
Ik voldoe ook aan stereotypes
Maar ja, verder ben ik wel blij enzo dus ik ga ook niet veranderen omdat mensen het beeld hebben dat ik triest ben
En zo zullen er vast wel meer over denken.
Inderdaad jammer. Want de mensen die oppervlakkig lijken te zijn zogenaamd in jullie beleving geven aan dat ze wel gewoon met vrienden zaken ondernemen. Dus het probleem is er juist dan dat jullie zogenaamd niet oppervlakkig genoeg zijn. Klinkt logisch? Vind ik niet. Maar ik moet nu gaan, werken nog evenquote:
Dan ga je alleen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar je gaat toch naar de film, die meestal niet eens een pauze heeft? Wat maakt het dan uit dat je asociaal bent, je komt daar binnen en na de film ga je weer naar huis. Naar terrasjes etc is een ander verhaal natuurlijk.
Klopt hoor, alleen doen als je het daadwerkelijk leuk vindt. Ik ben ook wel eens alleen uit eten geweest. Vinden mensen vaak heel raar. Bij mij staat dat allemaal los van het hebben van vriendschappen eigenlijk. En vriendschappen zijn best pittig om te onderhouden en te vinden maar wel heel waardevol en iedereen kan het, uiteindelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Jij bent diegene die de boel zit om te draaien hoor.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Is kortzichtigheid niet een woordje dat nu gebruikt wordt om maar een manier te vinden om te doen alsof sociaal contact/beoordelingen slecht zijn en mensen die een groep hebben juist negatief zijn dus dan? Het is wel typerend dat de mensen die op anderen neerkijken (in een groep ergens zijn) negatieve eigenschappen gegeven worden en het negatieve zelf (alleen ergens zijn) helemaal gebagataliseerd wordt. Omgekeerde wereld hier. Niks van mensen en de maatschappij aantrekken, hen zijn kortzichtig en dom, wij zijn dat niet, dat idee. Maar feitelijk lijkt het er juist op dat anderen die zogenaamd kortzichtig zijn dus wel zo vaardig zijn dat ze niet alleen daarheen gaan (hoeven te gaan)
Spijker en kop. De mensen die hier roepen dat ze generaliseren en stereotyperen gaan om de één of andere rare reden nooit alleen op stap en hebben over sociale contacten niet te klagen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Is kortzichtigheid niet een woordje dat nu gebruikt wordt om maar een manier te vinden om te doen alsof sociaal contact/beoordelingen slecht zijn en mensen die een groep hebben juist negatief zijn dus dan? Het is wel typerend dat de mensen die op anderen neerkijken (in een groep ergens zijn) negatieve eigenschappen gegeven worden en het negatieve zelf (alleen ergens zijn) helemaal gebagataliseerd wordt. Omgekeerde wereld hier. Niks van mensen en de maatschappij aantrekken, hen zijn kortzichtig en dom, wij zijn dat niet, dat idee. Maar feitelijk lijkt het er juist op dat anderen die zogenaamd kortzichtig zijn dus wel zo vaardig zijn dat ze niet alleen daarheen gaan (hoeven te gaan)
Ze zullen het niet gewoon in je gezicht gaan zeggen, het speelt in hun hoofd. Wat moet je met dat soort mensen? Ik heb een mening over iedereen, iedereen mag een mening hebben over mij. Aan het einde van de dag zal het me aan mijn reet roesten wat een wildvreemde van me vind.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zo!
Zie mijn vorige postquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Inderdaad jammer. Want de mensen die oppervlakkig lijken te zijn zogenaamd in jullie beleving geven aan dat ze wel gewoon met vrienden zaken ondernemen. Dus het probleem is er juist dan dat jullie zogenaamd niet oppervlakkig genoeg zijn. Klinkt logisch? Vind ik niet. Maar ik moet nu gaan, werken nog even
En hou op met mensen trollen te noemen als ze iets zeggen wat jou niet aanstaat. Op die manier krijgt jouw statement niet extra waarheid ofzo hoor. Maar moet nu echt gaan, toi toiquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Iets waarmee je het in hart en ziel eens bent, hoef je niet recht te relativeren
Of ben jij nu ook al aan het trollen??
Dit, ik snap werkelijk niet wat daar vreemd aan is. Het is juist leuk. En soms wel even lekker om rustig te zitten lezen zonder dat iemand tegen je aan lult.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef ook_gek het volgende:
Je kan toch ook alleen op terras zitten en broodje eten? Krantje er bij en genieten maar
Ja het is altijd de schuld van de massa, de maatschappij. Mensen treffen geen blaam omdat ze gewoon moedwillig maar met de kop boven de heg uitkijken hé. Als je zo graag wil opvallen moet je ook tegen de kritiek kunnen. Is niks kortzichtigs aan, gewoon hoe mensen denken/werken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij bent diegene die de boel zit om te draaien hoor.
Niks mis met iemand die alleen naar de bios gaat. Er is pas wat mis als diegene die zo kortzichtig is om de alleenganger een loser te vinden, er een probleem van gaat maken
Ik zou het zo in iemands gezicht kunnen zeggen als 't iemand is die dichtbij staat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef heloef het volgende:
[..]
Ze zullen het niet gewoon in je gezicht gaan zeggen, het speelt in hun hoofd. Wat moet je met dat soort mensen? Ik heb een mening over iedereen, iedereen mag een mening hebben over mij. Aan het einde van de dag zal het me aan mijn reet roesten wat een wildvreemde van me vind.
Tuurlijk als ik honderden mensen zouden zeggen dat ik knap was zou ik me goed voelen, als honderden zeggen dat ik afzichtelijk ben, tsja het is wat het is. Neem het voor kennisgeving aan en meer niet.
Dat kan best. Maar als daar een wat ongewassen fiiguur met een kopje koffie verdwaasd voor zich uit zit te kijken dan vind ik daar heel wat anders van dan wanneer een net geklede man daar met een krantje/laptop zit. Zo werkt het nu eenmaal.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef ook_gek het volgende:
Je kan toch ook alleen op terras zitten en broodje eten? Krantje er bij en genieten maar
Ik kom toch met een prima argument? Dus wat nou??quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En hou op met mensen trollen te noemen als ze iets zeggen wat jou niet aanstaat. Op die manier krijgt jouw statement niet extra waarheid ofzo hoor. Maar moet nu echt gaan, toi toi
onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Spijker en kop. De mensen die hier roepen dat ze generaliseren en stereotyperen gaan om de één of andere rare reden nooit alleen op stap en hebben over sociale contacten niet te klagen.
Zou het misschien gewoon maatschappelijk geaccepteerd zijn om mensen in hokjes te duwen en ze daarop te beoordelen?
Ik ben het eens met wat eerder is gezegd. Zij die om het hardst roepen dat mensen niet zo oordelend moeten zijn worden zelf het meest veroordeeld.
Meestal hebben dat soort mensen vaak ook geen vrienden. Ik had dat in ieder geval niet. Ik ging altijd met familie op stap (vader/broertje/neefje, etc).quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Niemand haalde erbij dat het om ongewassen randfiguren zou gaan. Jullie hadden het collectief enkel en alleen maar over "alleen naar de bios gaan".quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat kan best. Maar als daar een wat ongewassen fiiguur met een kopje koffie verdwaasd voor zich uit zit te kijken dan vind ik daar heel wat anders van dan wanneer een net geklede man daar met een krantje/laptop zit. Zo werkt het nu eenmaal.
En als iemand het vervelend vind dat ik daar een mening over heb...Suck it up. Mensen oordelen. Punt.
Ja, klopt. Vind ik alweer wat anders. Ik ga ook wel alleen naar de stad ofzo en ik vind mensen kijken toch altijd leuk. Misschien ga ik eens alleen op een terras zitten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef ook_gek het volgende:
Dan neem ik het voor kennisgeving aan, je kan er toch niks mee.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik zou het zo in iemands gezicht kunnen zeggen als 't iemand is die dichtbij staat.
Fijn dat je die open deur even intrapt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.
Exact!quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.
Om even eerlijk te zijn, ik denk dat dat voor de meeste mensen hier wel opgaat ja. No offense verder, maar je kan best iets gaan doen in je eentje, als je niet sociaal bent dan val je toch op. Iemand die wel sociaal is en iets in zijn eentje doet die valt niet op omdat die gewoon opgaat in de menigte en zijn of haar weg wel vindt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik vind mensen die dat doen juist lef hebben, totaal geen losers. Het zijn ook mensen met wie ik graag in gesprek ga als ik zelf alleen een krantje lees. Ik snap ook niet wat uiterlijk ermee te maken heeft, of kleding. Ik vind het niet veroordelend, eerder een beetje dom en kortzichtig. Maar dat is mijn mening maar. Ik ken maar weinig mensen die geen vrienden hebben maar als dat zo is hebben ze vaak iets meegemaakt waardoor ze vrienden zijn kwijtgeraakt of iets anders waardoor het niet lukte. Waarom zou ik dat veroordelen, stoer dat ze erover praten en er wat aan willen veranderen, als ze die behoefte hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef dawg het volgende:
[..]
Het mAakt jou niets uit wat mensen van je vinden?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:41 schreef heloef het volgende:
[..]
Dan neem ik het voor kennisgeving aan, je kan er toch niks mee.
Genieten? Dat heb ik echt nog nooit gedaan op een terras. Ik kan niet tegen het lawaai enzoquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef ook_gek het volgende:
Jullie kennen we weinig autistische en anti-sociale figuren. Het stereotype dat hier wordt geschetst komt namelijk -exact- overeen met dat van veel mensen die ik ken. Als ik alleen maar hippe en sociale mensen had gekend die alleen iets ondernemen dan had ik dezelfde mening gehad als jij. Maar helaas ken ik er veel die niet zo makkelijk zijn, en die vallen gewoon uit de toon, en vrijwel iedereen laat ze links liggen. Als de wereld zou bestaan uit de moraalridders die hier zitten dan zouden deze mensen niet alleen hoeven zijn. Ergo: de maatschappij oordeelt op basis van uiterlijk ,en ik denk dat iedereen die hier het tegendeel beweert niet per sé de uitzondering op de regel isquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:43 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik vind mensen die dat doen juist lef hebben, totaal geen losers. Het zijn ook mensen met wie ik graag in gesprek ga als ik zelf alleen een krantje lees. Ik snap ook niet wat uiterlijk ermee te maken heeft, of kleding. Ik vind het niet veroordelend, eerder een beetje dom en kortzichtig. Maar dat is mijn mening maar. Ik ken maar weinig mensen die geen vrienden hebben maar als dat zo is hebben ze vaak iets meegemaakt waardoor ze vrienden zijn kwijtgeraakt of iets anders waardoor het niet lukte. Waarom zou ik dat veroordelen, stoer dat ze erover praten en er wat aan willen veranderen, als ze die behoefte hebben.
Laatstgeschevene is dus gewoon niet waar!quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Om even eerlijk te zijn, ik denk dat dat voor de meeste mensen hier wel opgaat ja. No offense verder, maar je kan best iets gaan doen in je eentje, als je niet sociaal bent dan val je toch op. Iemand die wel sociaal is en iets in zijn eentje doet die valt niet op omdat die gewoon opgaat in de menigte en zijn of haar weg wel vindt.
Ik ga ook in mijn eentje uit. Gewoon omdat ik weet dat ik meer dan genoeg bekenden tegen ga komen om niet van tevoren af te hoeven spreken. Dat is wat anders dan in je eentje naar een wildvreemde kroeg en daar aan de bar gaan zitten en hopen dat iemand een gesprek aan gaat knopen. Dat val je uit de toon en mensen merken dat en laten je vervolgens nog meer links liggen.
Ik werk er, dus ja. Gaan wel vaak vrouwen alleen, maar die zijn dan of van middelbare leeftijd en inderdaad een beetje sneu, of het zijn jongeren met een PUC pas, studenten veelal.quote:
Lees "hopen dat iemand een praatje met je aanknoopt". Dan gedraag je je passief en anti-sociaal. Als je je gewoon gaat bemoeien met het gesprek aan de bar dan lukt het wel jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Laatstgeschevene is dus gewoon niet waar!
Ik heb een uurtje of wat geleden al verteld dat ik naar een kroeg ging -in m'n 1tje- en dat dat mijn stamkroeg werd en dat ging prima! Het is maar net hoe je je gedraagt, en niet afhankelijk van met hoeveel man je daar heen gaat
Meestal niet, ik ben vaak genoeg uitgescholden om er niet meer van op te kijken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Het mAakt jou niets uit wat mensen van je vinden?
lef vind ik niet het juiste woord, ik denk dat de meeste mensen die gerust alleen in een restaurant gaan zitten, of alleen een terras pakken, heel zelfzeker zijn, niet bang zijn dat ze raar aangekeken worden. iemand die geen vrienden heeft heeft vaak (aanname) ook minder zelfvertrouwen, waardoor je zo iemand niet zo snel ergens in een drukke gelegenheid alleen zult zien.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:43 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik vind mensen die dat doen juist lef hebben, totaal geen losers. Het zijn ook mensen met wie ik graag in gesprek ga als ik zelf alleen een krantje lees. Ik snap ook niet wat uiterlijk ermee te maken heeft, of kleding. Ik vind het niet veroordelend, eerder een beetje dom en kortzichtig. Maar dat is mijn mening maar. Ik ken maar weinig mensen die geen vrienden hebben maar als dat zo is hebben ze vaak iets meegemaakt waardoor ze vrienden zijn kwijtgeraakt of iets anders waardoor het niet lukte. Waarom zou ik dat veroordelen, stoer dat ze erover praten en er wat aan willen veranderen, als ze die behoefte hebben.
Eens.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jullie kennen we weinig autistische en anti-sociale figuren. Het stereotype dat hier wordt geschetst komt namelijk -exact- overeen met dat van veel mensen die ik ken. Als ik alleen maar hippe en sociale mensen had gekend die alleen iets ondernemen dan had ik dezelfde mening gehad als jij. Maar helaas ken ik er veel die niet zo makkelijk zijn, en die vallen gewoon uit de toon, en vrijwel iedereen laat ze links liggen. Als de wereld zou bestaan uit de moraalridders die hier zitten dan zouden deze mensen niet alleen hoeven zijn. Ergo: de maatschappij oordeelt op basis van uiterlijk ,en ik denk dat iedereen die hier het tegendeel beweert niet per sé de uitzondering op de regel is
Denk dat ze zich in jou herkennen, zegmaar. Misschien tegen je opkijken. En omdat je dus aardig en sociaal bent, je te benaderen bent.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef heloef het volgende:
Ik heb een vraag mensen, een belangrijke vraag.
Ik ben redelijk sociaal en vooral heel luid op school. Zo ben ik gewoon soms ben ik wat ingetogener maar dat is enkel als ik nieuw ergens binnenkom dan ben ik aan het af tasten.
Terug naar de vraag ik weet dat soort soort zoekt, maar hoe komt dat ik in de afgelopen 2 jaar een shitload aan in mijn ogen vervelende en irritante personen achter me aankrijg die continu contact zoeken, me op zoeken in pauze, elke aangelegenheid aanpakken om met me te praten.
Kortom waarom willen sukkels zo ontzettend graag vrienden met me zijn, ik heb al vrienden op school ik heb geen behoefte aan die gasten. En ze blijven beter plakken dan secondelijm zelfs als je in hun gezicht zegt dat ze weg moeten gaan.
Bij voorbaat dank.
Ze hebben aandacht nodig en krijgen het van jou, denk ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef heloef het volgende:
Ik ben redelijk sociaal en vooral heel luid op school. Zo ben ik gewoon soms ben ik wat ingetogener maar dat is enkel als ik nieuw ergens binnenkom dan ben ik aan het af tasten.
Terug naar de vraag ik weet dat soort soort zoekt, maar hoe komt dat ik in de afgelopen 2 jaar een shitload aan in mijn ogen vervelende en irritante personen achter me aankrijg die continu contact zoeken, me op zoeken in pauze, elke aangelegenheid aanpakken om met me te praten.
Kortom waarom willen sukkels zo ontzettend graag vrienden met me zijn, ik heb al vrienden op school ik heb geen behoefte aan die gasten. En ze blijven beter plakken dan secondelijm zelfs als je in hun gezicht zegt dat ze weg moeten gaan.
Bij voorbaat dank.
Ze zoeken iemand om mee naar de bios te gaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef heloef het volgende:
Bij voorbaat dank.
Zie. Ik heb gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik werk er, dus ja. Gaan wel vaak vrouwen alleen, maar die zijn dan of van middelbare leeftijd en inderdaad een beetje sneu, of het zijn jongeren met een PUC pas, studenten veelal.
Eh..deze moraalridder heeft jarenlang aan bovengenoemde groep lesgegeven in het voortgezet onderwijs en wel wat grotere extremen gezien. Meeste jongens en meiden hadden wel een goede vriendin of vriend. Geldt ook voor mensen met een gediagnostiseerde stoornis die ik in mijn privé-leven ken. Weet niet waar ze zich verzamelen maar als ik met iemand contact heb die moeite heeft met contact maken ren ik niet weg en laat ik ze ook niet stikken. Je kunt alleen niet met íedereen contact maken/houden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jullie kennen we weinig autistische en anti-sociale figuren. Het stereotype dat hier wordt geschetst komt namelijk -exact- overeen met dat van veel mensen die ik ken. Als ik alleen maar hippe en sociale mensen had gekend die alleen iets ondernemen dan had ik dezelfde mening gehad als jij. Maar helaas ken ik er veel die niet zo makkelijk zijn, en die vallen gewoon uit de toon, en vrijwel iedereen laat ze links liggen. Als de wereld zou bestaan uit de moraalridders die hier zitten dan zouden deze mensen niet alleen hoeven zijn. Ergo: de maatschappij oordeelt op basis van uiterlijk ,en ik denk dat iedereen die hier het tegendeel beweert niet per sé de uitzondering op de regel is
Als je een open lichaamshouding hebt en een lach op je kop en oogcontact maakt hoef je niet altijd zelf dat gesprek aan te knopen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leidenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Lees "hopen dat iemand een praatje met je aanknoopt". Dan gedraag je je passief en anti-sociaal. Als je je gewoon gaat bemoeien met het gesprek aan de bar dan lukt het wel jaMaar dan ben je ook 'normaal' in de ogen van andere mensen.
Zit wat in, ik sta graag open voor mensen. Maar als ik niets met ze gemeen heb dan moeten ze ook wieberen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Denk dat ze zich in jou herkennen, zegmaar. Misschien tegen je opkijken. En omdat je dus aardig en sociaal bent, je te benaderen bent.
Onder de noemer negatieve aandacht, is ook aandacht. Kan wel kloppen want sinds de hele klas zegt dat hij moet gaan zitten (hij staat continu op midden in de les om naar mensen toe te lopen die daar niet op zitten te wachten) komt hij ook minder vaak naar mij toe.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze hebben aandacht nodig en krijgen het van jou, denk ik
Ze gaan maar met hun moeder.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:49 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ze zoeken iemand om mee naar de bios te gaan.
Ik wijs mensen met een handicap na. Ik maak grappen over vrouwen die een miskraam hebben gehad. Ik drijf de spot met kanker. Ik laat geen spaander heel van autisten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:50 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Eh..deze moraalridder heeft jarenlang aan bovengenoemde groep lesgegeven in het voortgezet onderwijs en wel wat grotere extremen gezien. Meeste jongens en meiden hadden wel een goede vriendin of vriend. Geldt ook voor mensen met een gediagnostiseerde stoornis die ik in mijn privé-leven ken. Weet niet waar ze zich verzamelen maar als ik met iemand contact heb die moeite heeft met contact maken ren ik niet weg en laat ik ze ook niet stikken. Je kunt alleen niet met íedereen contact maken/houden.
En uiterlijk, ook zoiets. Ik heb bijna nooit dat iemands uiterlijk me afstoot of niet aanspreekt. Je hebt inderdaad figuren die gaan wijzen, maar dat doen ze ook naar mensen met een zichtbare handicap of wat dan ook. Dat zijn sneue mensen, wat mij betreft, zonder sociale vaardigheden. Daar staan mensen met wat minder sociale vaardigheden en sociale angsten wat mij betreft mijlenver boven.
Wijzen gaat ver. Maargoed, soort zoekt soort qua uiterlijk zullen we maar zeggen. Ik heb vaak gehad dat ik afknap op iemand zijn/haar uiterlijk. Sowieso kijk ik liever naar iemand die d'r goed uitziet. Ga ik ook liever mee om. Hoe vreemd ook. En ik selecteer heus niet op uiterlijk ofzo qua vriendschappen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:50 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Eh..deze moraalridder heeft jarenlang aan bovengenoemde groep lesgegeven in het voortgezet onderwijs en wel wat grotere extremen gezien. Meeste jongens en meiden hadden wel een goede vriendin of vriend. Geldt ook voor mensen met een gediagnostiseerde stoornis die ik in mijn privé-leven ken. Weet niet waar ze zich verzamelen maar als ik met iemand contact heb die moeite heeft met contact maken ren ik niet weg en laat ik ze ook niet stikken. Je kunt alleen niet met íedereen contact maken/houden.
En uiterlijk, ook zoiets. Ik heb bijna nooit dat iemands uiterlijk me afstoot of niet aanspreekt. Je hebt inderdaad figuren die gaan wijzen, maar dat doen ze ook naar mensen met een zichtbare handicap of wat dan ook. Dat zijn sneue mensen, wat mij betreft, zonder sociale vaardigheden. Daar staan mensen met wat minder sociale vaardigheden en sociale angsten wat mij betreft mijlenver boven.
awh, het lijkt me dan ook niet bepaald makkelijk om een praatje te maken als ik een dame alleen zie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik werk er, dus ja. Gaan wel vaak vrouwen alleen, maar die zijn dan of van middelbare leeftijd en inderdaad een beetje sneu, of het zijn jongeren met een PUC pas, studenten veelal.
Laten we eerlijk zijn, de manier waarop iemand zich kleedt zegt behoorlijk wat over iemand.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:53 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wijzen gaat ver. Maargoed, soort zoekt soort qua uiterlijk zullen we maar zeggen. Ik heb vaak gehad dat ik afknap op iemand zijn/haar uiterlijk. Sowieso kijk ik liever naar iemand die d'r goed uitziet. Ga ik ook liever mee om. Hoe vreemd ook. En ik selecteer heus niet op uiterlijk ofzo qua vriendschappen.
en dikke mensen moeten niet zoveel friet vreten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de manier waarop iemand zich kleedt zegt behoorlijk wat over iemand.
Wel toegankelijker dan met vriendinnen denk ik zo.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
awh, het lijkt me dan ook niet bepaald makkelijk om een praatje te maken als ik een dame alleen zie.
wel als ik haar voor en na de voorstelling alleen zien, dan is het wel makkelijk om een praatje te maken en voor te stellen om een drankje te doen.
maar ik ga zelf echt nooit alleen naar de bios...
Daarom zoek ik meestal juist de mensen op die er wat aparter uitzien, daar heb ik meer band meequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de manier waarop iemand zich kleedt zegt behoorlijk wat over iemand.
Fasc.... nou nam ik het net voor je op... krijgen we dit...quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik ook met me neefje en nichtje etc.. ook met hun op vakantie geweest... top tijd gehad... dus ik ben per definitie een loser?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Meestal hebben dat soort mensen vaak ook geen vrienden. Ik had dat in ieder geval niet. Ik ging altijd met familie op stap (vader/broertje/neefje, etc).
Klopt. Maar gewoon: je gaat toch liever met iemand om die er goed uitziet. Niet raar of super lelijk(negatief)?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Jij ontkent wat ik beweer?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:56 schreef dawg het volgende:
[..]
en dikke mensen moeten niet zoveel friet vreten.
He-le-maal mee eensquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:50 schreef eefje801 het volgende:
[..]
ik zeg dat ik het een simplistische instelling vind, die niet verder uitdaagt tot nadenken en nuance.quote:
Vaak wel ja. Het weerspiegelt hoe iemand over zichzelf denkt. Zelfde met make-up trouwens.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Weet je nog dat ik vertelde dat naarmate je ouder wordt, dit soort dingen je steeds minder gaan schelen, Strawberry?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Om de een of andere reden knap ik heel vaak af op make-up. Liever naturel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Het weerspiegelt hoe iemand over zichzelf denkt. Zelfde met make-up trouwens.
Gutgutgut.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
ik zeg dat ik het een simplistische instelling vind, die niet verder uitdaagt tot nadenken en nuance.
deze discussiequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen reizen is weer sneu. Met z'n 2en is toch altijd leuker?
Maakt me niet zo veel uit eigenlijk hoe een vriend er uit ziet. Alleen heel extreem stoot mij wel erg af.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Klopt. Maar gewoon: je gaat toch liever met iemand om die er goed uitziet. Niet raar of super lelijk(negatief)?
Dus iemand die zichzelf niet goed verzorgd is niet echt vrolijk en vindt zichzelf de moeite niet waard. Of boeit het niet zoveel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Het weerspiegelt hoe iemand over zichzelf denkt. Zelfde met make-up trouwens.
Met alleen reizen maak je sneller contact met mensen dan bij welke andere activiteit dan ookquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
flikker toch op, dat zeg ik nergens. ik zeg dat ik het simplistisch vind. en dat mag ik vinden, net zoals jij jouw mening mag hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Fascination het volgende:
[..]
Gutgutgut.Voel je maar verheven, hoor.
Ik vind het knap hoor, zonder enige mening over andere mensen door het leven gaan. Lijkt me ook lastig, om voortdurend het wel hebben van een mening over mensen als je ze voor het eerst ziet uit te moeten schakelen tot je ze diepgaand hebt leren kennen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
ik zeg dat ik het een simplistische instelling vind, die niet verder uitdaagt tot nadenken en nuance.
Knap je ook af op de mijne?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Om de een of andere reden knap ik heel vaak af op make-up. Liever naturel.
Denk 'r wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is echt verrassend vaak aan de make-up te zien of iemand op de universiteit zit of op de uniquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vind ik ookquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn PIquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Met alleen reizen maak je sneller contact met mensen dan bij welke andere activiteit dan ook
Met een beetje make up ziet iedere vrouw er beter uit. Maar ik denk dat veel mannen bepaalde subtiele make up niet opmerken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hele rit naar Italië ook in me eentje gedaan (en weer terug) hun waren er alquote:
ook dat ontken ik niet, maar ik probeer mensen niet al teveel te veroordelen op basis van die hokjes. mensen indelen is een ding, hoe je daarna met ze omgaat is een tweede.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor, zonder enige mening over andere mensen door het leven gaan. Lijkt me ook lastig, om voortdurend het wel hebben van een mening over mensen als je ze voor het eerst ziet uit te moeten schakelen tot je ze diepgaand hebt leren kennen.
Volgens mij plaats jij mensen net zo goed in hokjes.
Dan zeg je gewoon "ik ben opzoek naar mezelf en de rest van de wereld" en dan doet iedereen zo:quote:
Ik plaats alleen maar mensen in een hokje als het mensen zijn die mensen in een hokje plaatsen. Dat hebben ze naar mijn mening dan ook verdiendquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor, zonder enige mening over andere mensen door het leven gaan. Lijkt me ook lastig, om voortdurend het wel hebben van een mening over mensen als je ze voor het eerst ziet uit te moeten schakelen tot je ze diepgaand hebt leren kennen.
Volgens mij plaats jij mensen net zo goed in hokjes.
Ja ja, zal ook best. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat oudere mensen vaak minder vrienden hebben dan op jongere leeftijd. Vriendschappen zijn verwaterd of wat ook de reden mag zijn en als je die leeftijd hebt is het moeilijker om nog nieuwe vrienden te maken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weet je nog dat ik vertelde dat naarmate je ouder wordt, dit soort dingen je steeds minder gaan schelen, Strawberry?
Zie mijn laatste postquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:01 schreef Mystikvm het volgende:
Overigens worden de mensen die er hier voor uitkomen dat ze in eerste instantie generaliserend over mensen denken net zo hard gegeneraliseerd door de mensen die zeggen dat niet te doen.
Lekker staaltje potten die ketels verwijten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |