abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:36:28 #126
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_119540602
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Achja. Punt is wel dat als je al moeite hebt met een vriendschapsuitnodiging op Facebook, je niet alleen naar de bioscoop moet gaan. Omdat je dan toch al niet zo sociaal bent enzo. Beter met vrienden, denk ik.
Klopt hoor, alleen doen als je het daadwerkelijk leuk vindt. Ik ben ook wel eens alleen uit eten geweest. Vinden mensen vaak heel raar. Bij mij staat dat allemaal los van het hebben van vriendschappen eigenlijk. En vriendschappen zijn best pittig om te onderhouden en te vinden maar wel heel waardevol en iedereen kan het, uiteindelijk.

Heb een collega met amper vriendinnen. Heel geïsoleerd levend, fan van alles wat los en vast zit (dertiger) en kan ook werkelijk niet langer dan 2 seconden over jou praten, dan begint ze weer over zichzelf. Ik merk aan haar dat ze weinig feedback krijgt van anderen (vrienden) en dat maakt haar juist weer iemand met wie ik liever geen vriendschap krijg omdat ik daar helemaal gek van zou worden uiteindelijk. Maar ook zij loopt wel gezellige mensen tegen het lijf die ermee om kunnen gaan of haar tot de orde kunnen roepen als het teveel wordt en daar de puf voor hebben ;)
pi_119540615
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Is kortzichtigheid niet een woordje dat nu gebruikt wordt om maar een manier te vinden om te doen alsof sociaal contact/beoordelingen slecht zijn en mensen die een groep hebben juist negatief zijn dus dan? Het is wel typerend dat de mensen die op anderen neerkijken (in een groep ergens zijn) negatieve eigenschappen gegeven worden en het negatieve zelf (alleen ergens zijn) helemaal gebagataliseerd wordt. Omgekeerde wereld hier. Niks van mensen en de maatschappij aantrekken, hen zijn kortzichtig en dom, wij zijn dat niet, dat idee. Maar feitelijk lijkt het er juist op dat anderen die zogenaamd kortzichtig zijn dus wel zo vaardig zijn dat ze niet alleen daarheen gaan (hoeven te gaan)
Jij bent diegene die de boel zit om te draaien hoor.

Niks mis met iemand die alleen naar de bios gaat. Er is pas wat mis als diegene die zo kortzichtig is om de alleenganger een loser te vinden, er een probleem van gaat maken ;)
pi_119540629
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Is kortzichtigheid niet een woordje dat nu gebruikt wordt om maar een manier te vinden om te doen alsof sociaal contact/beoordelingen slecht zijn en mensen die een groep hebben juist negatief zijn dus dan? Het is wel typerend dat de mensen die op anderen neerkijken (in een groep ergens zijn) negatieve eigenschappen gegeven worden en het negatieve zelf (alleen ergens zijn) helemaal gebagataliseerd wordt. Omgekeerde wereld hier. Niks van mensen en de maatschappij aantrekken, hen zijn kortzichtig en dom, wij zijn dat niet, dat idee. Maar feitelijk lijkt het er juist op dat anderen die zogenaamd kortzichtig zijn dus wel zo vaardig zijn dat ze niet alleen daarheen gaan (hoeven te gaan)
Spijker en kop. De mensen die hier roepen dat ze generaliseren en stereotyperen gaan om de één of andere rare reden nooit alleen op stap en hebben over sociale contacten niet te klagen.

Zou het misschien gewoon maatschappelijk geaccepteerd zijn om mensen in hokjes te duwen en ze daarop te beoordelen?

Ik ben het eens met wat eerder is gezegd. Zij die om het hardst roepen dat mensen niet zo oordelend moeten zijn worden zelf het meest veroordeeld.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:37:03 #129
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_119540630
Je kan toch ook alleen op terras zitten en broodje eten? Krantje er bij en genieten maar :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:37:03 #130
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119540631
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zou het behoorlijk onbeschoft vinden als iemand zoiets tegen mij zou -durven- zeggen. Niet alleen zijn zulke mensen kortzichtig, maar om de persoon die zij als minderwaardig zien, ook nog eens met hun zielige gedachtengoed lastig te vallen...vind ik toch echt een stap -te- ver en getuigt (vind ik!) naar wansmaak en een gebrek aan respect.

Zo!
Ze zullen het niet gewoon in je gezicht gaan zeggen, het speelt in hun hoofd. Wat moet je met dat soort mensen? Ik heb een mening over iedereen, iedereen mag een mening hebben over mij. Aan het einde van de dag zal het me aan mijn reet roesten wat een wildvreemde van me vind.

Tuurlijk als ik honderden mensen zouden zeggen dat ik knap was zou ik me goed voelen, als honderden zeggen dat ik afzichtelijk ben, tsja het is wat het is. Neem het voor kennisgeving aan en meer niet.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_119540652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Inderdaad jammer. Want de mensen die oppervlakkig lijken te zijn zogenaamd in jullie beleving geven aan dat ze wel gewoon met vrienden zaken ondernemen. Dus het probleem is er juist dan dat jullie zogenaamd niet oppervlakkig genoeg zijn. Klinkt logisch? Vind ik niet. Maar ik moet nu gaan, werken nog even
Zie mijn vorige post ;)
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:37:33 #132
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119540655
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Iets waarmee je het in hart en ziel eens bent, hoef je niet recht te relativeren ;)

Of ben jij nu ook al aan het trollen??
En hou op met mensen trollen te noemen als ze iets zeggen wat jou niet aanstaat. Op die manier krijgt jouw statement niet extra waarheid ofzo hoor. Maar moet nu echt gaan, toi toi :*
we dan
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:38:11 #133
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_119540676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef ook_gek het volgende:
Je kan toch ook alleen op terras zitten en broodje eten? Krantje er bij en genieten maar :)
Dit, ik snap werkelijk niet wat daar vreemd aan is. Het is juist leuk. En soms wel even lekker om rustig te zitten lezen zonder dat iemand tegen je aan lult.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:38:40 #134
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119540692
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jij bent diegene die de boel zit om te draaien hoor.

Niks mis met iemand die alleen naar de bios gaat. Er is pas wat mis als diegene die zo kortzichtig is om de alleenganger een loser te vinden, er een probleem van gaat maken ;)
Ja het is altijd de schuld van de massa, de maatschappij. Mensen treffen geen blaam omdat ze gewoon moedwillig maar met de kop boven de heg uitkijken hé. Als je zo graag wil opvallen moet je ook tegen de kritiek kunnen. Is niks kortzichtigs aan, gewoon hoe mensen denken/werken.
we dan
pi_119540706
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef heloef het volgende:

[..]

Ze zullen het niet gewoon in je gezicht gaan zeggen, het speelt in hun hoofd. Wat moet je met dat soort mensen? Ik heb een mening over iedereen, iedereen mag een mening hebben over mij. Aan het einde van de dag zal het me aan mijn reet roesten wat een wildvreemde van me vind.

Tuurlijk als ik honderden mensen zouden zeggen dat ik knap was zou ik me goed voelen, als honderden zeggen dat ik afzichtelijk ben, tsja het is wat het is. Neem het voor kennisgeving aan en meer niet.
Ik zou het zo in iemands gezicht kunnen zeggen als 't iemand is die dichtbij staat.
pi_119540719
quote:
Dat kan best. Maar als daar een wat ongewassen fiiguur met een kopje koffie verdwaasd voor zich uit zit te kijken dan vind ik daar heel wat anders van dan wanneer een net geklede man daar met een krantje/laptop zit. Zo werkt het nu eenmaal.

En als iemand het vervelend vind dat ik daar een mening over heb...Suck it up. Mensen oordelen. Punt.
pi_119540722
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

En hou op met mensen trollen te noemen als ze iets zeggen wat jou niet aanstaat. Op die manier krijgt jouw statement niet extra waarheid ofzo hoor. Maar moet nu echt gaan, toi toi :*
Ik kom toch met een prima argument? Dus wat nou??
pi_119540750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Spijker en kop. De mensen die hier roepen dat ze generaliseren en stereotyperen gaan om de één of andere rare reden nooit alleen op stap en hebben over sociale contacten niet te klagen.

Zou het misschien gewoon maatschappelijk geaccepteerd zijn om mensen in hokjes te duwen en ze daarop te beoordelen?

Ik ben het eens met wat eerder is gezegd. Zij die om het hardst roepen dat mensen niet zo oordelend moeten zijn worden zelf het meest veroordeeld.
onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.
pi_119540768
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Ziba het volgende:
Achja. Punt is wel dat als je al moeite hebt met een vriendschapsuitnodiging op Facebook, je niet alleen naar de bioscoop moet gaan. Omdat je dan toch al niet zo sociaal bent enzo. Beter met vrienden, denk ik.
Meestal hebben dat soort mensen vaak ook geen vrienden. Ik had dat in ieder geval niet. Ik ging altijd met familie op stap (vader/broertje/neefje, etc).
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_119540774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat kan best. Maar als daar een wat ongewassen fiiguur met een kopje koffie verdwaasd voor zich uit zit te kijken dan vind ik daar heel wat anders van dan wanneer een net geklede man daar met een krantje/laptop zit. Zo werkt het nu eenmaal.

En als iemand het vervelend vind dat ik daar een mening over heb...Suck it up. Mensen oordelen. Punt.
Niemand haalde erbij dat het om ongewassen randfiguren zou gaan. Jullie hadden het collectief enkel en alleen maar over "alleen naar de bios gaan".
Even voor de duidelijkheid :)
pi_119540785
quote:
Ja, klopt. Vind ik alweer wat anders. Ik ga ook wel alleen naar de stad ofzo en ik vind mensen kijken toch altijd leuk. Misschien ga ik eens alleen op een terras zitten. :D :') Maargoed, dan nog
Is met iemand erbij fijner want lekker praten en oordelen. :P
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:41:17 #142
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119540789
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik zou het zo in iemands gezicht kunnen zeggen als 't iemand is die dichtbij staat.
Dan neem ik het voor kennisgeving aan, je kan er toch niks mee.
C'est la vie
pi_119540799
quote:
19s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef dawg het volgende:

[..]

onzin. het is juist andersom, mensen die dingen alleen ondernemen worden neergezet als losers met een gebrek aan sociaal leven en vrienden, en er wordt op neergekeken, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn. niet iedereen is hetzelfde.
Fijn dat je die open deur even intrapt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_119540828
quote:

[..]

Exact! ^O^

Soms verwoorden jullie het zoveel duidelijker dan ik dat kan!
pi_119540847
quote:

[..]

Om even eerlijk te zijn, ik denk dat dat voor de meeste mensen hier wel opgaat ja. No offense verder, maar je kan best iets gaan doen in je eentje, als je niet sociaal bent dan val je toch op. Iemand die wel sociaal is en iets in zijn eentje doet die valt niet op omdat die gewoon opgaat in de menigte en zijn of haar weg wel vindt.

Ik ga ook in mijn eentje uit. Gewoon omdat ik weet dat ik meer dan genoeg bekenden tegen ga komen om niet van tevoren af te hoeven spreken. Dat is wat anders dan in je eentje naar een wildvreemde kroeg en daar aan de bar gaan zitten en hopen dat iemand een gesprek aan gaat knopen. Dat val je uit de toon en mensen merken dat en laten je vervolgens nog meer links liggen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:43:12 #146
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_119540850
quote:

[..]

Ik vind mensen die dat doen juist lef hebben, totaal geen losers. Het zijn ook mensen met wie ik graag in gesprek ga als ik zelf alleen een krantje lees. Ik snap ook niet wat uiterlijk ermee te maken heeft, of kleding. Ik vind het niet veroordelend, eerder een beetje dom en kortzichtig. Maar dat is mijn mening maar. Ik ken maar weinig mensen die geen vrienden hebben maar als dat zo is hebben ze vaak iets meegemaakt waardoor ze vrienden zijn kwijtgeraakt of iets anders waardoor het niet lukte. Waarom zou ik dat veroordelen, stoer dat ze erover praten en er wat aan willen veranderen, als ze die behoefte hebben.
pi_119540867
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:41 schreef heloef het volgende:

[..]

Dan neem ik het voor kennisgeving aan, je kan er toch niks mee.
Het mAakt jou niets uit wat mensen van je vinden?
pi_119540951
quote:
Genieten? Dat heb ik echt nog nooit gedaan op een terras. Ik kan niet tegen het lawaai enzo ;(
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:45:53 #149
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119540958
Ik heb een vraag mensen, een belangrijke vraag.

Ik ben redelijk sociaal en vooral heel luid op school. Zo ben ik gewoon soms ben ik wat ingetogener maar dat is enkel als ik nieuw ergens binnenkom dan ben ik aan het af tasten.

Terug naar de vraag ik weet dat soort soort zoekt, maar hoe komt dat ik in de afgelopen 2 jaar een shitload aan in mijn ogen vervelende en irritante personen achter me aankrijg die continu contact zoeken, me op zoeken in pauze, elke aangelegenheid aanpakken om met me te praten.

Kortom waarom willen sukkels zo ontzettend graag vrienden met me zijn, ik heb al vrienden op school ik heb geen behoefte aan die gasten. En ze blijven beter plakken dan secondelijm zelfs als je in hun gezicht zegt dat ze weg moeten gaan.

Bij voorbaat dank.
C'est la vie
pi_119540961
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:43 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik vind mensen die dat doen juist lef hebben, totaal geen losers. Het zijn ook mensen met wie ik graag in gesprek ga als ik zelf alleen een krantje lees. Ik snap ook niet wat uiterlijk ermee te maken heeft, of kleding. Ik vind het niet veroordelend, eerder een beetje dom en kortzichtig. Maar dat is mijn mening maar. Ik ken maar weinig mensen die geen vrienden hebben maar als dat zo is hebben ze vaak iets meegemaakt waardoor ze vrienden zijn kwijtgeraakt of iets anders waardoor het niet lukte. Waarom zou ik dat veroordelen, stoer dat ze erover praten en er wat aan willen veranderen, als ze die behoefte hebben.
Jullie kennen we weinig autistische en anti-sociale figuren. Het stereotype dat hier wordt geschetst komt namelijk -exact- overeen met dat van veel mensen die ik ken. Als ik alleen maar hippe en sociale mensen had gekend die alleen iets ondernemen dan had ik dezelfde mening gehad als jij. Maar helaas ken ik er veel die niet zo makkelijk zijn, en die vallen gewoon uit de toon, en vrijwel iedereen laat ze links liggen. Als de wereld zou bestaan uit de moraalridders die hier zitten dan zouden deze mensen niet alleen hoeven zijn. Ergo: de maatschappij oordeelt op basis van uiterlijk ,en ik denk dat iedereen die hier het tegendeel beweert niet per sé de uitzondering op de regel is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')