Over slim gesprokenquote:Op vrijdag 23 november 2012 10:56 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wat voor een wezen moet zwarte Piet dan voorstellen slimmerrik?
Dat is nogal een racistische stellingname van je vind je niet?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:16 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Zij maken zich waarschijnlijk ook niet druk over het slavenbeeld van de konining op haar koets. Zolang ze maar kunnen dealen en geld vangen.
Zonder de slavenhandel zouden de meesten nu zand liggen te happen onder een zon van 50 graden rond de evenaar in plek van het leven in luxe in het westen. Een beetje dankbaarheid richting de blanken zou ook weleens op zijn plek zijn. Maar hoor je blanken daar over miepen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef spierbal het volgende:
DIe zwarte moeten niet zo zeiken, mogen blij zijn dat ze hier naar toe konden komen en een leven op kunnen bouwen. Gaan ze nog lopen zeiken ook over kleine dingetjes... Ga dan lekker weg
Er is ook nergens een bewijs te vinden dat het koloniale knechten waren. Het enige dat je daarmee kunt linken is dat de Sint Nicolaas in Myra een slaaf heeft vrijgekocht. Maar ja dat spoort dan weer niet met het vrijgekocht gehalte.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het een racistisch tintje hebben. Zeker het Sinterklaasfeest van jaren geleden toen Zwarte Piet echt dom praatte en nog de roe bij zich had en de Sint de grote wijze (blanke) man met zijn koloniale knechtjes die niet al te bijster slim waren. Kinderen zien dit gelukkig niet zo en door de jaren heen is het enigzins verandert maar dat de pieten zogenaamd zwart van de roet moeten zijn willen we nu graag geloven maar zo was het vroeger niet.
Er is zelfs heel veel bewijs dat het zwarte raven warenquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Er is ook nergens een bewijs te vinden dat het koloniale knechten waren. Het enige dat je daarmee kunt linken is dat de Sint Nicolaas in Myra een slaaf heeft vrijgekocht. Maar ja dat spoort dan weer niet met het vrijgekocht gehalte.
Ik beweer ook niet dat de echte Sint zwarte knechten had maar in de loop der tijd men (de bevolking) er negers van gemaakt heeft. Zeker in de tijd toen racisme nog niet zo issue was.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Er is ook nergens een bewijs te vinden dat het koloniale knechten waren. Het enige dat je daarmee kunt linken is dat de Sint Nicolaas in Myra een slaaf heeft vrijgekocht. Maar ja dat spoort dan weer niet met het vrijgekocht gehalte.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huginn_en_Muninnquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de echte Sint zwarte knechten had maar in de loop der tijd men (de bevolking) er negers van gemaakt heeft. Zeker in de tijd toen racisme nog niet zo issue was.
Ik weet niet of dat echt zo is. Ik weet wel dat toen ik jong was er totaal niet over gesproken werd of zwarte piet een donker persoon was of niet. Het was gewoon simpelweg zwarte piet . Pas toen enkele randmongolen (volgens mij ergens in de jaren 80) er problemen in begonnen te zien begon dit gezeik over een oer oude hollandse traditie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de echte Sint zwarte knechten had maar in de loop der tijd men (de bevolking) er negers van gemaakt heeft. Zeker in de tijd toen racisme nog niet zo issue was.
Geen enkel kind zoekt er iets achter. Ik weet nog in mijn kindertijd dat mijn zus zich eens verkleedde als negerin (met strooien rokje en zwarte krullen pruik) zocht ook niemand iets achter destijds maar dit zou je nu niet meer kunnen maken. Verder is het toch niet erg als tradities aangepast worden of misschien zelfs verdwijnen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat echt zo is. Ik weet wel dat toen ik jong was er totaal niet over gesproken werd of zwarte piet een donker persoon was of niet. Het was gewoon simpelweg zwarte piet . Pas toen enkele randmongolen (volgens mij ergens in de jaren 80) er problemen in begonnen te zien begon dit gezeik over een oer oude hollandse traditie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huginn_en_Muninnquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zwarte pieten zijn zwart van het roet van de schoorstenen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huginn_en_Muninnquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef Chandler het volgende:
het is gewoon cultuur, net zoals hoofddoekjes, alleen schijnen er mensen problemen te hebben met andere culturen als hun eigen... zelfs in het land waar deze cultuur geboren is...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huginn_en_Muninnquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Geen enkel kind zoekt er iets achter. Ik weet nog in mijn kindertijd dat mijn zus zich eens verkleedde als negerin (met strooien rokje en zwarte krullen pruik) zocht ook niemand iets achter destijds maar dit zou je nu niet meer kunnen maken. Verder is het toch niet erg als tradities aangepast worden of misschien zelfs verdwijnen?
Echt zo triest dat je als zo geindoctrineerd bent door de racisme kaart dat je zelfs het onschuldig verkleden van kinderen al als iets ziet dat niet meer zou kunnen. Geef eens aan waarom een blank kind zich niet zou kunnen verkleden als een donker iemand? Ga je ook zo tekeer als je een donker iemand in een net maatpak ziet lopen? Of is het dan opeens wel acceptabel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Geen enkel kind zoekt er iets achter. Ik weet nog in mijn kindertijd dat mijn zus zich eens verkleedde als negerin (met strooien rokje en zwarte krullen pruik) zocht ook niemand iets achter destijds maar dit zou je nu niet meer kunnen maken. Verder is het toch niet erg als tradities aangepast worden of misschien zelfs verdwijnen?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:58 schreef trigt013 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huginn_en_Muninn
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:59 schreef trigt013 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:59 schreef trigt013 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:52 schreef trigt013 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:48 schreef trigt013 het volgende:
Wikipedia is zo'n betrouwbare bron dat elk argument ongeldig wordt!!quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Er is zelfs heel veel bewijs dat het zwarte raven waren
Bedankt voor je verwijzing, maar kom eens met tekst?! een inhoudelijke reactie zou zeer gewaardeerd wordenquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:59 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Probeer het eens uit met de carnaval, ga je verkleed als moslim, ik denk dat de rapen gaar zijnquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:01 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Echt zo triest dat je als zo geindoctrineerd bent door de racisme kaart dat je zelfs het onschuldig verkleden van kinderen al als iets ziet dat niet meer zou kunnen. Geef eens aan waarom een blank kind zich niet zou kunnen verkleden als een donker iemand? Ga je ook zo tekeer als je een donker iemand in een net maatpak ziet lopen? Of is het dan opeens wel acceptabel.
Nee, maar dit is wel historisch zeer juist, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wikipedia is zo'n betrouwbare bron dat elk argument ongeldig wordt!!
Heb ik ooit gedaan. Nergens last mee gehad.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Probeer het eens uit met de carnaval, ga je verkleed als moslim, ik denk dat de rapen gaar zijn
Dit is wel historisch de waarheid, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:03 schreef Chandler het volgende:
[..]
Bedankt voor je verwijzing, maar kom eens met tekst?! een inhoudelijke reactie zou zeer gewaardeerd worden
Dus die 2 dingen staan los van elkaar?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je bent vooral mij aan beoordelen en niet de inhoud van mijn quotes. Slim hoor.
En hoe was je verkleed dan? Eerlijk gezegd vind ik het nogal smakeloos.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:04 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Heb ik ooit gedaan. Nergens last mee gehad.
Wat begrijp je hier niet aan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dus die 2 dingen staan los van elkaar?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:04 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Idioot ja het naspelen van een negerslaaf in 2012. Waarom doen blanken dat nog in deze tijd? O ja om pepernoten en snoepgoed en traditie natuurlijk.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:07 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ooh gaan we nu op de man spelen? Is het te moeilijk voor je inhoudelijk te blijven?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je bent een triest figuur = op de man
het is een kinderfeestje = ja duh
je moet niet met je gedachten in het verleden blijven leven = op de man
Je bent vooral mij aan beoordelen en niet de inhoud van mijn quotes. Slim hoor.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:14 schreef anonymoussie het volgende:
Dan kan ik ook zeggen iedereen die Sinterklaas viert is triest![]()
Dan zou ik ook op de man af spelen in plaats van de vorm van het feest te bediscussieren.
Wat voor een wezen is zwarte Piet dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:04 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, maar dit is wel historisch zeer juist, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
Dus? hoe lang vieren we al sinterklaas? moet dit nou opeens stoppen omdat 'import' nederlanders er last van hebben? dan zou ik zeggen export maar lekker weer terug!quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:05 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dit is wel historisch de waarheid, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
De vraag is of zwarte Piet racistisch is. Het antwoord is ja. Case closed.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:13 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dus? hoe lang vieren we al sinterklaas? moet dit nou opeens stoppen omdat 'import' nederlanders er last van hebben? dan zou ik zeggen export maar lekker weer terug!
Een raaf. Later in de loop van de tijd heeft men negers/inboorlingen van gemaakt. Ik heb dat ravenverhaal idd eerder gelezen, ik denk dat dit het dichtst bij de waarheid komt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:13 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wat voor een wezen is zwarte Piet dan?
Waarom zou dat smakeloos zijn? Ik heb zelden zo'n eng persoon als jijzelf hier gezien. Of denk je dat alle moslims slecht zijn? Misschien was ik wel zo verkleed omdat ik een groot deel van mijn leven in het Midden Oosten heb gewoond.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En hoe was je verkleed dan? Eerlijk gezegd vind ik het nogal smakeloos.
Het antwoord is nee. Case closed.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:15 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De vraag is of zwarte Piet racistisch is. Het antwoord is ja. Case closed.
Alleen maar omdat een cultureel aspect vroeger een heel andere vorm had betekend niet dat de "modernere" toevoegingen en weglatingen irrelevant zijn. Jij doet alsof alles volledig terug naar de basis moet worden gevoerd. Bizar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:04 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, maar dit is wel historisch zeer juist, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
Dus waar je heb je over? Zwarte Pieten zijn blanken opgemaakt als negers? En niet als negerslaven? Die rode lippen zijn een versiering zekerquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Een raaf. Later in de loop van de tijd heeft men negers/inboorlingen van gemaakt. Ik heb dat ravenverhaal idd eerder gelezen, ik denk dat dit het dichtst bij de waarheid komt.
Oh, en nou is zwarte Piet weer racistisch, wat heeft hij nou weer gedaan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:15 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De vraag is of zwarte Piet racistisch is. Het antwoord is ja. Case closed.
Ik denk helemaal niet dat alle moslims slecht zijn, maar om je met carnaval te gaan verkleden als moslim vind ik niet echt een kraker eerlijk gezegd. Wat is er zo carnavalesk aan een moslim dan? Ik ben er niet door beledigd maar wellicht dat er een aantal moslims zijn die hier niet de humor van inzien.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:16 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Waarom zou dat smakeloos zijn? Ik heb zelden zo'n eng persoon als jijzelf hier gezien. Of denk je dat alle moslims slecht zijn? Misschien was ik wel zo verkleed omdat ik een groot deel van mijn leven in het Midden Oosten heb gewoond.
Ik bedoel zwarte Piet is wel racisme. Mijn fout voor de foute formulering.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Oh, en nou is zwarte Piet weer racistisch, wat heeft hij nou weer gedaan?
Beledigd hij blanken?
Ooit wel eens maar toen hadden we het niet eens door. Tegenwoordig wordt er niets negatiefs mee bedoelt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik bedoel zwarte Piet is wel racisme. Mijn fout voor de foute formulering.
Waarom is het zo belangrijk voor je dat niemand voor de kop wordt gestoten. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Eerlijk gezegd intereseert het me geen ene moer of een moslim daar aanstoot aanneemt. Net zoals het me geen ene moer intereseert of een donker persoon zwarte piet als racistisch ziet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat alle moslims slecht zijn, maar om je met carnaval te gaan verkleden als moslim vind ik niet echt een kraker eerlijk gezegd. Wat is er zo carnavalesk aan een moslim dan? Ik ben er niet door beledigd maar wellicht dat er een aantal moslims zijn die hier niet de humor van inzien.
O ja, want stel je voor dat je een moslim op zijn teentjes trapt, altijd maar rekening houden met, wanneer houden zij eens rekening met onze normen en waarden?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat alle moslims slecht zijn, maar om je met carnaval te gaan verkleden als moslim vind ik niet echt een kraker eerlijk gezegd. Wat is er zo carnavalesk aan een moslim dan? Ik ben er niet door beledigd maar wellicht dat er een aantal moslims zijn die hier niet de humor van inzien.
Humor en moslims......... die zien wel vaker dingen niet helemaal in....quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dan ga jij je feestje toch op jouw manier houden..? niemand houd je tegen... maar waarom moet een ander jou erin volgen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:25 schreef Anyanka het volgende:
De oorsprong (raven van Odin, duivel, etc.) is niet racistisch, maar Zwarte Piet zoals hij nu wordt uitgebeeld (donkere huid + overdreven lippen + kroeshaar), lijkt verdomd veel op een negroïde karikatuur. De knechtenrol maakt het er niet beter op.
Ik heb als kind altijd heilig geloofd dat Zwarte Piet zwart was door het roet in de schoorsteen en voelde me later diep beledigd dat mijn onschuldige kinderherinneringen bezoedeld werden door zo'n discussie over racisme. Inmiddels denk ik daar anders over, ik snap dat mensen zich gekwetst voelen. Het gaat ook zeker niet (alleen) om 'blanken die opkomen voor donkere mensen, terwijl die daar helemaal geen behoefte aan hebben'.
"Het is niet racistisch bedoeld" of "Het is een kinderfeest" vind ik een te zwakke argumenten. Geen handen willen schudden met een vrouw is volgens moslims ook niet seksistisch bedoeld, maar dat is het natuurlijk wel. (wellicht niet de sterkste vergelijking, maar ik kon zo snel geen betere verzinnen)
Overigens zou ik Zwarte Piet niet willen missen! Dus dat is voor mij wel een dilemma. Het enige wat ik kan bedenken is een compromis om de huid wel donker te laten (hij heet immers Zwarte Piet), maar de verdere raciale trekken te verminderen, bijvoorbeeld met gekleurd, niet kroezend haar. Als kind heb ik hem toch altijd als een soort magisch wezen gezien, en van mij zou hij er ook zo uit mogen zien.
Door de gemiddelde bevolking niet. Die vinden het niet raar om zich als blanke op te maken als neger of negerslaaf. Er zijn wel mensen die kinden daarom onthouden van Sinterklaas. Maar dat is ook weer zo harsh.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:23 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ooit wel eens maar toen hadden we het niet eens door. Tegenwoordig wordt er niets negatiefs mee bedoelt.
Omdat zij het niet zouden doen hoef jij geen rekening te houden met een ander? Beetje kort door de bocht. Ik vind je verkleden als een moslim iig niet echt goeie humor, is meer de spot drijven met, maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:24 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
O ja, want stel je voor dat je een moslim op zijn teentjes trapt, altijd maar rekening houden met, wanneer houden zij eens rekening met onze normen en waarden?
Postmen liet zijn kinden geen Sinterklaas vieren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:27 schreef bijdehand het volgende:
Serieus gaat deze crap nog steeds door?Ik heb van m'n leven nog nooit één buitenlander in Nederland gesproken die het racistisch vindt.
Postmen boeit me niet, nooit van gehoord, nooit gesproken. Heb het over de mensen die ik spreek, irl. De zwarte pakjesbezorger noemde zichzelf een keer zwarte piet toen hij begin december aan de deur stond.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Postmen liet zijn kinden geen Sinterklaas vieren.
Dat kun je ook niet maken als je kids hebt vind ik. Zelfs mijn Afghaanse bovenburen destijds die moslim waren, lieten hun kinderen Sinterklaas vieren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Postmen liet zijn kinden geen Sinterklaas vieren.
Dat mijn broer er met anderen grappen over maakt om te relativeren dat zijn kind niet ontkomt aan dat feest, zoals eerder uitgelegd in het vorige deel, betekent niet dat hij plezier beleeft eraan en hij het prettig vindt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Postmen boeit me niet, nooit van gehoord, nooit gesproken. Heb het over de mensen die ik spreek, irl. De zwarte pakjesbezorger noemde zichzelf een keer zwarte piet toen hij begin december aan de deur stond.
Maargoed, gelukkig hoeft men ook niet sinterklaas te vieren als men 't racistisch vindt.
Maar waarschijnlijk vindt hij het dan niet zo erg. Wel fijn als je je druk kan maken om zoiets kleins, wil toch wel zeggen dat we in een goed land wonen tochquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat mijn broer er met andere grappen over maakt om te relativeren dat zijn kind niet ontkomt aan dat feest, zoals eerder uitgelegd in het vorige deel, betekent niet dat hij plezier beleeft eraan en hij het prettig vindt.
Haha, wedden dat er enorm veel gezeik van zou komen? Net als met die gekleurde Pieten van een paar jaar geleden. De Zwarte Piet-verdedigers zijn mondiger dan de groep die het racistisch vindt. Beetje als die zogenaamde 'War on Christmas'.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan ga jij je feestje toch op jouw manier houden..? niemand houd je tegen... maar waarom moet een ander jou erin volgen?
Hij heeft andere prioriteiten. Maar ik zie die shit gebeuren en mij doet het meer om ik niet zo veel andere prioriteiten heb behalve mijn werk nu. Maar waarom die karikatuur ten opzichte van negers. Ik vind het ook geen prettig feest. Santa Claus is beter, toegankelijker, moderner, heeft ook traditie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk vindt hij het dan niet zo erg. Wel fijn als je je druk kan maken om zoiets kleins, wil toch wel zeggen dat we in een goed land wonen toch
Wat een heerlijk leven moet je hebben om dit als een prioriteit te kunnen zien, echt geweldigquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:46 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Hij heeft andere prioriteiten. Maar ik zie die shit gebeuren en mij doet het meer om ik niet zo veel andere prioriteiten heb behalve mijn werk nu. Maar waarom die karikatuur ten opzichte van negers. Ik vind het ook geen prettig feest. Santa Claus is beter, toegankelijker, moderner, heeft ook traditie.
En de liedjes zijn echt beter dan die slome sinterklaas liedjes (met soms vreemde teksten over Piet dat hij zwart is als roet en dat soort shit). Krijg het altijd warm van binnen als het kerst is.
Dat negers mochten stemmen in usa omdat een bepaalde partij meer kiezers zou ontvangen neemt niet weg dat negers er blij mee waren en het langzaam toch goede dingen teweeg heeft gebracht voor negers in usa.
Behalve Sinterklaas ben ik blij hier hoor. De mensen zijn aardig en leuk hier. Laten we Pinkeltje vieren. Dat vind ik toffe nederlandse kinderboeken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk vindt hij het dan niet zo erg. Wel fijn als je je druk kan maken om zoiets kleins, wil toch wel zeggen dat we in een goed land wonen toch
Eën keer per jaar is er een traditie waarbij men zich verkleedt als Sint en Zwarte Piet. En dat moet weg omdat mensen er iets racistisch van maken?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:48 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Behalve Sinterklaas ben ik blij hier hoor. De mensen zijn aardig en leuk hier. Laten we Pinkeltje vieren. Dat vind ik toffe nederlandse kinderboeken.
Nou, dan ga jij toch Pinkeltje vieren? Niemand die jou tegenhoudt. Nederlandquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:48 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Behalve Sinterklaas ben ik blij hier hoor. De mensen zijn aardig en leuk hier. Laten we Pinkeltje vieren. Dat vind ik toffe nederlandse kinderboeken.
Kwestie van mening schat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Eën keer per jaar is er een traditie waarbij men zich verkleedt als Sint en Zwarte Piet. En dat moet weg omdat mensen er iets racistisch van maken?
Dan moeten die klederdrachten die we dag in dag uit in het straatbeeld zien en die ons misschien ook niet altijd welgevallig zijn ook verdwijnen?
Waar gáát het over
Ik heb al uitgelegd waarom je er niet aan ontkomt hier als wel kinden hebt. Dat heb je natuurlijk niet gezien. Slimmerik.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, dan ga jij toch Pinkeltje vieren? Niemand die jou tegenhoudt. NederlandIedereen kan vieren wat hij wil
Best wel jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:53 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Kwestie van mening schat.![]()
Of maak jij je nog steeds zorgen om mijn hart?
Ik heb dat gelezen. Het ging over jou. JIJ wil Pinkeltje vieren. Als je het echt heel erg vindt heb ik een tip voor je: we hebben namelijk open grenzen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:54 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik heb al uitgelegd waarom je er niet aan ontkomt hier als wel kinden hebt. Dat heb je natuurlijk niet gezien. Slimmerik.
Grote goden!quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik heb dat gelezen. Het ging over jou. JIJ wil Pinkeltje vieren. Als je het echt heel erg vindt heb ik een tip voor je: we hebben namelijk open grenzen.
Toch blijf ik bij mijn tip.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:56 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Grote goden!![]()
Niet in dit topic slimmerik. In het vorige topic heb ik het toch uitgelegd, dat heb je natuurlijk niet onthouden.
Ik ben zwart en heb Sinterklaas altijd een leuk feest gevonden, als ik ooit kinderen heb (die uiteraard ook zwart of getint worden) gaan die ook gewoon Sint vieren. Postmen en Anouk sporen niet ..quote:
Je snapt het niet helemaal ... Zwarte piet heeft rode dikke lippen, kroeshaar, is lenig en oh zo dom. de verhaaltjes van zwarte raven en een italiaan door de schoorsteen is niet waar. Het zijn gewoon slaven, niet meer of minderquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
En als de sinterklaas nou zwart zou zijn en de pieten wit, jeetje wat zouden wij dat als Nederlanders racistisch vinden!
Nou, ik geef je op een briefje dat kinderen ze niet als slaven zien, maar als hulpje van de Sint.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:14 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal ... Zwarte piet heeft rode dikke lippen, kroeshaar, is lenig en oh zo dom. de verhaaltjes van zwarte raven en een italiaan door de schoorsteen is niet waar. Het zijn gewoon slaven, niet meer of minder
Maar dat is niet zo.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
En als de sinterklaas nou zwart zou zijn en de pieten wit, jeetje wat zouden wij dat als Nederlanders racistisch vinden!
Het gaat er toch niet om hoe kinden dat zien. Het gaat om het idee.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik geef je op een briefje dat kinderen ze niet als slaven zien, maar als hulpje van de Sint.
Dit zijn allemaal dingen die erbij bedacht worden door mensen die er graag racisme in zien.
Misschien in 1863 zag men het als slaven maar we leven nu in 2012, mensen die heir een probleem me hebben leven met hun gedachten nog steeds in het verleden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:14 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal ... Zwarte piet heeft rode dikke lippen, kroeshaar, is lenig en oh zo dom. de verhaaltjes van zwarte raven en een italiaan door de schoorsteen is niet waar. Het zijn gewoon slaven, niet meer of minder
Nee, het gaat om een kinderfeest.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:18 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om hoe kinden dat zien. Het gaat om het idee.
Juist!quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, het gaat om een kinderfeest.
Kinderen lopen niet met dat soort ideeën rond.
Dat zijn de grote mensen .
Bronquote:De kinderen zijn nu de klos, aldus Hoogenberg. Ik heb het twaalf jaar lang met veel plezier gedaan, een dertiende keer zit er niet meer in, vertelt hij diep teleurgesteld, thuis in Groningen. Ik ben dan wel niet weggestuurd, maar toch stop ik. Ik voelde een vreemd soort onrust. Sint en Piet zijn niet meer oké, er wordt gesproken van discriminatie. Jammer, want het is juist zon positief feest.
Dan heb jij mijn reactie niet goed gelezen. Ik ben er 100% optegen om hierdoor een feest af te schaffen. Maar witte Nederlanders willen nog wel eens vergeten, dat er sinds lange tijd veel gekleurde mensen in nederland wonen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik geef je op een briefje dat kinderen ze niet als slaven zien, maar als hulpje van de Sint.
Dit zijn allemaal dingen die erbij bedacht worden door mensen die er graag racisme in zien.
Ja we lezen wel in 2012 waarom zou een blanke zich in deze tijd opmaken als negerslaaf? Om dan feest vieren. Leuke manier van feesten. Hoera!quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Misschien in 1863 zag men het als slaven maar we leven nu in 2012, mensen die heir een probleem me hebben leven met hun gedachten nog steeds in het verleden.
Jonguh, Piet is geen negert. Hij is zwart omdat hij met z'n domme harses in de schoorsteen is wezen ploeteren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja we lezen wel in 2012 waarom zou een blanke zich in deze tijd opmaken als negerslaaf? Om dan feest vieren. Leuke manier van feesten. Hoera!
inderdaad, dus zeg ik nu NOG een keer, dat kinderen niks mis vinden met gekleurde pieten. Die kan het een ruk schelen manquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus omdat een kind niet beseft dat zwarte Pieten eigenlijk negers moeten voorstellen is het goed?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben je nou nog niet weg, racist?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:22 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dus omdat een kind niet beseft dat zwarte Pieten eigenlijk negers moeten voorstellen is het goed?Waarom vertel je het kind dit eigelijk niet? Dit noem je indoctrine.
En zijn haren zijn verbrand zeker!quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jonguh, Piet is geen negert. Hij is zwart omdat hij met z'n domme harses in de schoorsteen is wezen ploeteren.
Nope. Piet heeft gewoon een fraaie bos zwarte krullen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:25 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En zijn haren zijn verbrand zeker!
Niemand heeft mij verboden hier te posten. Jij hebt niet meer toegang dan mij. Als je mijn mening niet kan kauwen ga zelf lekker weg mafketel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ben je nou nog niet weg, racist?
En zijn lippen zijn rood zoals negerslaven uit de slaventijd omdat?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Piet heeft gewoon een fraaie bos zwarte krullen.
Maar goed, zo werd mij dat vroeger wel uitgelegd. Niemand had het over negerslaven.
Inderdaad afschaffen die shit. De Santa stamt ook af van Nederland, goede betere traditie. Ik hoop dat de EU deze shit echt verbiedt!quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef Dance99Vv het volgende:
En zo houden we dus racisme en discriminatie in stand.
Ik ben hier niet de racist die gaat zitten schelden anders...quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:26 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Niemand heeft mij verboden hier te posten. Jij hebt niet meer toegang dan mij. Als je mijn mening niet kan kauwen ga zelf lekker weg mafketel.
Wie scheld hier nou? En roept steeds dat ik weg moet. Wat voor inbreng heb jij gehad dan behalve dat?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik ben hier niet de racist die gaat zitten schelden anders...
Inderdaad. Toch grappig dat mensen roepen, hij is geen neger! '' ,quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En zijn lippen zijn rood zoals negerslaven uit de slaventijd omdat?
Waarom wordt hij dan helemaal zwart gemaakt en niet een beetje zogenaamde roet op zijn wangen?
Omdat Piet travo-trekjes heeft. Weet je dan echt niks?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En zijn lippen zijn rood zoals negerslaven uit de slaventijd omdat?
Nou, dan tezamen met wat andere verkleedpartijtjes. Die het hele jaar duren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Inderdaad afschaffen die shit. De Santa stamt ook af van Nederland, goede betere traditie. Ik hoop dat de EU deze shit echt verbiedt!
Het sintfeest afschaffen is echt niet nodig. Zwarte pieten rood of geel maken is zo opgelost. en al die kleurtjes werken alleen maar positiefquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Inderdaad afschaffen die shit. De Santa stamt ook af van Nederland, goede betere traditie. Ik hoop dat de EU deze shit echt verbiedt!
Ook goed.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:33 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Het sintfeest afschaffen is echt niet nodig. Zwarte pieten rood of geel maken is zo opgelost. en al die kleurtjes werken alleen maar positief
Lees maar eens terug dan voor je roept, dan zie je mijn bijdrage.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:31 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wie scheld hier nou? En roept steeds dat ik weg moet. Wat voor inbreng heb jij gehad dan behalve dat?
ja ja....de commercie doet dat al , groene piet voor milieu-vriendelijk een rooie piet voor de socialisten een zwarte piet voor de surinamers en een witte piet....tsja , dat werkt pas discriminatie in de kaart.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:33 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Het sintfeest afschaffen is echt niet nodig. Zwarte pieten rood of geel maken is zo opgelost. en al die kleurtjes werken alleen maar positief
Ja, dan alles wat je verkeerd zou kunnen interpreteren afschaffen. Maar dan ook ALLES. Leuke wereld krijgen we dan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, dan tezamen met wat andere verkleedpartijtjes. Die het hele jaar duren.
alsof KINDEREN voor wie het feest dus is, dat iets uitmaakt. En ja, zwarte kinderen willen graag ook leuk meedoen met het Sint-feest. Mag dat? ...quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:35 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ja ja....de commercie doet dat al , groene piet voor milieu-vriendelijk een rooie piet voor de socialisten een zwarte piet voor de surinamers en een witte piet....tsja , dat werkt pas discriminatie in de kaart.
Er moesten toen serieus kinderen huilen omdat ze die pieten eng vonden. En negerkindjes kunnen toch ook probleemloos meedoen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:38 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
alsof KINDEREN voor wie het feest dus is, dat iets uitmaakt. En ja, zwarte kinderen willen graag ook leuk meedoen met het Sint-feest. Mag dat? ...
quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dan alles wat je verkeerd zou kunnen interpreteren afschaffen. Maar dan ook ALLES. Leuke wereld krijgen we dan.
zolang het nog kan ...quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:38 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
alsof KINDEREN voor wie het feest dus is, dat iets uitmaakt. En ja, zwarte kinderen willen graag ook leuk meedoen met het Sint-feest. Mag dat? ...
owjah, zwarte kinderen kunnen nu niet mee doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:38 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
De kinden kunnen er juist niets aan doen. Zij hebben toch geen invloed op de vorm van het feest?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
owjah, zwarte kinderen kunnen nu niet mee doen.
En witte kinderen ook niet, die worden gelijk als slavendrijver gezien. Alleen de blauwe kinderen kunnen eigenlijk mee doen, maar ja... die zijn dan weer getekend.
Want zonder zwarte Piet kan je niet leuk leven?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dan alles wat je verkeerd zou kunnen interpreteren afschaffen. Maar dan ook ALLES. Leuke wereld krijgen we dan.
Jawel hoor. Maar om zo voorzichtig met iedereen om te gaan schaffen we dingen maar af, want stel je voor dat er mensen zijn die iets als belediging ervaren...quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:05 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Want zonder zwarte Piet kan je niet leuk leven?
Omdat Sinterklaas 6 december jarig is en dan gevierd wordt en de kerstman is met kerst. Wat snap je daar niet aanquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:08 schreef anonymoussie het volgende:
Hoe raar is het dat Sinterklaas en Santa Claus op verschillende dagen gevierd moeten worden terwijl het eenzelfde figuur is.
Maar hoe leuk is het om je op te maken als negerslaaf? Stel je voor dat mensen dit oke vinden. Zo oke dat er een feestje van gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jawel hoor. Maar om zo voorzichtig met iedereen om te gaan schaffen we dingen maar af, want stel je voor dat er mensen zijn die iets als belediging ervaren...
Sneu?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat Sinterklaas 6 december jarig is en dan gevierd wordt en de kerstman is met kerst. Wat snap je daar niet aanOm nou te zeggen dat het een en dezelfde figuur is vind ik dan weer een beetje sneu.
Nah, dat de kerstman gebaseerd is op sinterklaas wil niet zeggen dat het een en dezelfde zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:13 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Sneu?![]()
Mag je vinden maar het is wel een feit.
Als mensen dat willen doen moeten ze dat vooral doen. Ik ken echter niemand die dat doet. Is ook best koud als je dat in de winter wil doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Maar hoe leuk is het om je op te maken als negerslaaf? Stel je voor dat mensen dit oke vinden. Zo oke dat er een feestje van gemaakt wordt.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nah, dat de kerstman gebaseerd is op sinterklaas wil niet zeggen dat het een en dezelfde zijn.
[..]
Als mensen dat willen doen moeten ze dat vooral doen. Ik ken echter niemand die dat doet. Is ook best koud als je dat in de winter wil doen.
[ afbeelding ]
Oke nu heb je me overtuigd. Zwarte Piet moet wegquote:
St. Nicolas is Santa Claus, wat snap je er niet aan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nah, dat de kerstman gebaseerd is op sinterklaas wil niet zeggen dat het een en dezelfde zijn.
[..]
Godverdomme een vent die zich zo goed kan vermommen moet wel een zeer goede Heiligman zijnquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:20 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
St. Nicolas is Santa Claus, wat snap je er niet aan?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Godverdomme een vent die zich zo goed kan vermommen moet wel een zeer goede Heiligman zijn
Heeft niets met invulling te maken maar met feiten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:26 schreef bijdehand het volgende:
Kerstman geeft invulling aan kerst, en sinterklaas aan sinterklaas.
Slimmerik.quote:Knap dat je dat niet snapt.
Goed zo!quote:Anyway ik ga maar eens wat nuttigs doen
Ik heb het nooit gehad over wat het sint of piet zou zijn geweest.... het is gewoon een feest, en wie er wel of niet aan meedoet maakt me echt niet uit...quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:45 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Haha, wedden dat er enorm veel gezeik van zou komen? Net als met die gekleurde Pieten van een paar jaar geleden. De Zwarte Piet-verdedigers zijn mondiger dan de groep die het racistisch vindt. Beetje als die zogenaamde 'War on Christmas'.
Ik zeg trouwens helemaal niet dat mensen mij moeten volgen, ik geef alleen mijn mening en doe een voorstel dat hopelijk voor beide kampen acceptabel is. Verwachten dat iemand daarnaar luistert zou naïef zijn.
Het komt erop neer dat ik het vervelend vindt als mensen zich beledigd voelen en in dit geval van mening ben dat ze daar goede redenen voor hebben, dus dat het terecht zou zijn om er iets aan te doen. Als je het op het eerste punt denkt "mensen moeten er maar tegen kunnen" en op het tweede punt "Zwarte piet is een raaf van Odin, dus geen reden om je beledigd te voelen", ja, dan kom je tot een andere conclusie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Het gaat er niet om of je er wel of niet aan meedoet, het gaat erom of er kwalijke kanten aan zitten (in dit geval racisme). Als je constateert dat er bij het offerfeest sprake is van dierenmishandeling, dan kun je je daar toch ook tegen uitspreken? Niet omdat je die mensen hun feestje niet gunt, maar omdat we dierenmishandeling onacceptabel vinden. Idem dito voor de racistische trekjes van Zwarte Piet. Vergelijking met kerkbezoek slaat dus nergens op.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik heb het nooit gehad over wat het sint of piet zou zijn geweest.... het is gewoon een feest, en wie er wel of niet aan meedoet maakt me echt niet uit...
Maar ik ga toch ook niet zeuren, bijv als mensen op zondag in een kerk samen komen..?
Of tijdens carnaval..?
Je doet mee of niet... en het gezeik van mensen die de dingen naar hun hand willen zetten omdat ze dat beter uitkomt komt me de strot uit...
Dat moet je maar aan je docent vragen. Waarschijnlijk ging het om het zien van je ogen, die door de klep van een pet overschaduwd worden.quote:Ik noemde al eerder een voorbeeld van een hoofddoekje wat wel mocht in de klas... en mijn pet niet.... (wat is er mis met mijn pet..??)
Waarom zou ik de kerk niet als voorbeeld noemen..? die word ook niet afgeschaft terwijl er kinderen misbruikt worden (en zo ver dat het bijna openbaar gebeurt en gedoogd word..)quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je er wel of niet aan meedoet, het gaat erom of er kwalijke kanten aan zitten (in dit geval racisme). Als je constateert dat er bij het offerfeest sprake is van dierenmishandeling, dan kun je je daar toch ook tegen uitspreken? Niet omdat je die mensen hun feestje niet gunt, maar omdat we dierenmishandeling onacceptabel vinden. Idem dito voor de racistische trekjes van Zwarte Piet. Vergelijking met kerkbezoek slaat dus nergens op.
[..]
Dat moet je maar aan je docent vragen. Waarschijnlijk ging het om het zien van je ogen, die door de klep van een pet overschaduwd worden.
Maar het maakt geen onderdeel uit van de zondagse kerkdienst. Onzinvergelijking.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom zou ik de kerk niet als voorbeeld noemen..? die word ook niet afgeschaft terwijl er kinderen misbruikt worden (en zo ver dat het bijna openbaar gebeurt en gedoogd word..)
Ik vind het beledigen van mensen dus wel iets om rekening mee te houden (mits er een beetje redelijke gronden zijn voor het beledigd voelen, en die zijn er in mijn ogen in deze kwestie). Maargoed, daarover verschillen we dus van mening.quote:Mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen.... maar ook vooral laten wat ze niet willen.. Dus wil je geen sinterklaaskinderfeest dan doe je dat niet... maar als ik het wel wil vieren op de manier zoals ik gewend ben, dan doe ik dat....
En als ik mensen daarmee beledig zal me een worst zijn... ik zal ergens ook wel beledigd worden (wat mij dus ook een worst zal zijn..)
Ik ken toch geen enkele groep die zoveel zeurt en klaagt over discriminatie als de autochtone blanke Nederlander!quote:verder:
Een pet was verboden..... een hoofddoek niet...
en mijn ogen zijn prima zichtbaar.... met of zonder pet...![]()
Het is.... of een hoofddeksel wel... of niet toestaan, niet iets in het midden...
In dit geval ging het om het geloof van de persoon niet te willen aanvallen.. op een openbare school...
Dat het geen deel uitmaakt van de zondagse kerkdienst maakt geen hol uit.. het gebeurt door leden van de kerk.....quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar het maakt geen onderdeel uit van de zondagse kerkdienst. Onzinvergelijking.
Ik vind het beledigen van mensen dus wel iets om rekening mee te houden (mits er een beetje redelijke gronden zijn voor het beledigd voelen, en die zijn er in mijn ogen in deze kwestie). Maargoed, daarover verschillen we dus van mening.
[..]
Ik ken toch geen enkele groep die zoveel zeurt en klaagt over discriminatie als de autochtone blanke Nederlander!
Dat is natuurlijk flauwekul.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar het maakt geen onderdeel uit van de zondagse kerkdienst. Onzinvergelijking.
[..]
Ik vind het beledigen van mensen dus wel iets om rekening mee te houden (mits er een beetje redelijke gronden zijn voor het beledigd voelen, en die zijn er in mijn ogen in deze kwestie). Maargoed, daarover verschillen we dus van mening.
[..]
Ik ken toch geen enkele groep die zoveel zeurt en klaagt over discriminatie als de autochtone blanke Nederlander!
Misschien kom ik te veel op fok!quote:
Maar wij mogen toch ook zeuren dat ze vrouwen in Saudie-Arabië meer rechten moeten geven, of dat (meisjes)besnijdenis slecht is? Ik voel geen enkele behoefte om open te staan voor andere gedachten op dat gebied. Mensenrechten zijn universeel. Racisme heeft daarin geen plaats, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:52 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat het geen deel uitmaakt van de zondagse kerkdienst maakt geen hol uit.. het gebeurt door leden van de kerk.....
Als mensen beledigd worden door een feest wat hier al, ik weet niet hoelang gevierd word, dan moeten die mensen misschien iets meer open staan voor andere gedachtes en levenswijzen....
Ik voel mij ook wel eens beledigd... dan voel ik me even kut en ga verder met mijn ding.. zonder daar een enorme branie over te moeten schoppen... Daarover verschillen we idd van mening...
En zeuren over discriminatie, en zeuren over ongelijkheid zijn 2 verschillende dingen....
Of het nou een blanke nederlander, een witte albino of een chinees op de noordpool is....
Racisme is slecht ja. Maar gelukkig is Zwarte Piet niet racistisch.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar wij mogen toch ook zeuren dat ze vrouwen in Saudie-Arabië meer rechten moeten geven, of dat (meisjes)besnijdenis slecht is? Ik voel geen enkele behoefte om open te staan voor andere gedachten op dat gebied. Mensenrechten zijn universeel. Racisme heeft daarin geen plaats, wat mij betreft.
Discriminate betekent (onterecht) onderscheid maken, dus dat gaat over ongelijkheid.
Jij bent een slaafquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:14 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Dat jij het normaal en leuk vind je op te maken als negerslaaf en dan feest te vieren heb je al duidelijk laten merken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Racisme is slecht ja. Maar gelukkig is Zwarte Piet niet racistisch.
Dan vind ik je aardig kortzichtig... het is niet omdat wij de dingen op een bepaalde manier zien, dat anderen dat ook maar zo moeten zien....quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar wij mogen toch ook zeuren dat ze vrouwen in Saudie-Arabië meer rechten moeten geven, of dat (meisjes)besnijdenis slecht is? Ik voel geen enkele behoefte om open te staan voor andere gedachten op dat gebied. Mensenrechten zijn universeel. Racisme heeft daarin geen plaats, wat mij betreft.
Welke neger wilt dat nou, zich opmaken als zichzelf uit de slaventijd?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
Het wordt tijd dat donkere mensen ook zwarte piet worden. Inclusief schmink.
Alleen zo kan het idee weggenomen worden dat zwarte piet racisme is.
Waarom ga je dan in godsnaam in een land wonen waar dit een nationaal feest is? Dan ben je toch gewoon achterlijk?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je er wel of niet aan meedoet, het gaat erom of er kwalijke kanten aan zitten (in dit geval racisme). Als je constateert dat er bij het offerfeest sprake is van dierenmishandeling, dan kun je je daar toch ook tegen uitspreken? Niet omdat je die mensen hun feestje niet gunt, maar omdat we dierenmishandeling onacceptabel vinden. Idem dito voor de racistische trekjes van Zwarte Piet. Vergelijking met kerkbezoek slaat dus nergens op.
[..]
Dat moet je maar aan je docent vragen. Waarschijnlijk ging het om het zien van je ogen, die door de klep van een pet overschaduwd worden.
Het leuke is dat hoofddoekjes een cultuur iets is en geen geloof ietsquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom zou ik de kerk niet als voorbeeld noemen..? die word ook niet afgeschaft terwijl er kinderen misbruikt worden (en zo ver dat het bijna openbaar gebeurt en gedoogd word..)
Mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen.... maar ook vooral laten wat ze niet willen.. Dus wil je geen sinterklaaskinderfeest dan doe je dat niet... maar als ik het wel wil vieren op de manier zoals ik gewend ben, dan doe ik dat....
En als ik mensen daarmee beledig zal me dat een worst zijn... ik zal ergens ook wel beledigd worden (wat mij dus ook een worst zal zijn..)
verder:
Een pet was verboden..... een hoofddoek niet...
en mijn ogen zijn prima zichtbaar.... met of zonder pet...![]()
Het is.... of een hoofddeksel wel... of niet toestaan, niet iets in het midden...
In dit geval ging het om het geloof van de persoon niet te willen aanvallen.. op een openbare school...
Ik respecteer zaken als hoofddoekjes, maar niet dat vrouwen geen toegang hebben tot onderwijs. Ik respecteer mensen die willen bidden of vegetariër zijn, maar geen slavernij of kindhuwelijken. Laten we zeggen dat mijn respect voor mensenrechten groter is dan het respect voor allerhande uitwassen van culturen. Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan vind ik je aardig kortzichtig... het is niet omdat wij de dingen op een bepaalde manier zien, dat anderen dat ook maar zo moeten zien....
Dat opleggen van een monopolie daar moet ik van kotsen.....![]()
Mensen zijn allemaal verschillend en we moeten het met elkaar rondbreien, dus respecteer ik wat een ander wil vieren/slachten/besnijden/neuken/etc...
Dat ik het respecteer zegt nog niet dat ik het niet afkeur...
Okee graag wil ik een verklaring + voorbeelden wanneer een Nederlander zeurt over gediscrimineerd worden..quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef Anyanka het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wel lief toch dat men negerslaven make-up opdoet en mooi gekleurde pakjes geeft om aan te trekken?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat jij het normaal en leuk vind je op te maken als negerslaaf en dan feest te vieren heb je al duidelijk laten merken.
Nee slimmerik. Blanken krijgen make up op, zodat ze eruit kunnen zien als negerslaven. Wat begrijp je niet. Zaagsel in je hoofd?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel lief toch dat men negerslaven make-up opdoet en mooi gekleurde pakjes geeft om aan te trekken?
Oprechte vraag: waarom blijf je wonen in een land waar men het racisme viert en een zeer groot deel van de bevolking aan meedoet?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:38 schreef Anyanka het volgende:
Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
Jij denkt dat negerslaven allemaal felrode lippen en krulletjes hadden? En van die kekke pakjes?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:41 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Nee slimmerik. Blanken krijgen make up op, zodat ze eruit kunnen zien als negerslaven. Wat begrijp je niet. Zaagsel in je hoofd?
En welke groep is dat? Mensen met een mening?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:37 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Waarom ga je dan in godsnaam in een land wonen waar dit een nationaal feest is? Dan ben je toch gewoon achterlijk?
De mensen die erover zeiken zijn de enige die er iets racistisch inzien..
Dit gezeik begint mij een afkeer te geven naar een bepaalde groep mensen waar ik normaal gesproken heel positief tegenover sta.
Ik maak de Nederlander niet uit voor racist. De meeste Nederlanders zien Zwarte Piet immers niet als racistisch (al dan niet omdat ze echt geloven dat dat kleurtje uit de schoorsteen komt). Maar als je even de nostalgische, door mooie kinderherinneringen gekleurde bril afzet, blijft er iets over wat er eigenlijk wel behoorlijk racistisch uitziet. Nogmaals: de oorsprong (Odins raven en/of geknechte duivel) is NIET racistisch. Blanken in blackface (compleet met kroezende pruik en overdreven lippen) die een domme knecht spelen, ja, sorry, dat is best wel een beetje racistisch.quote:Je realiseerd dat je de Nederlander onbewust (of bewust) voor racisten uitmaakt he? En dit land past zich superveel aan culturen van andere landen. Ook al is dit voor onze culteer vreemd of raar. Helaas krijgen wij dit respect niet terug..
Je hebt mijn quote ook niet onthouden over dat als ik genoeg budget heb zeker ga emigreren naar ergens warm met mooie en lichte gebouwen. De bevolking kan er niets aan doen, die zijn voor een groot deel ontwetend.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Oprechte vraag: waarom blijf je wonen in een land waar men het racisme viert en een zeer groot deel van de bevolking aan meedoet?
Als ik Saoedi-Arabie zou wonen zou ik ook weg willen omdat vrouwenrechten daar zo worden geschonden enzo.
Openingspost van dit topic.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Okee graag wil ik een verklaring + voorbeelden wanneer een Nederlander zeurt over gediscrimineerd worden..
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Okee graag wil ik een verklaring + voorbeelden wanneer een Nederlander zeurt over gediscrimineerd worden..
Dat is wel het beeld dat weergeven werd. Zoals de oude Sjimmie en die Sinterklaas foto die ik liet zien.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij denkt dat negerslaven allemaal felrode lippen en krulletjes hadden? En van die kekke pakjes?
En aub niet zo op de man spelen anders kan ik je beter negeren
Lees wie ik quotequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je hebt mijn quote ook niet onthouden over dat ik genoeg budget heb zeker ga emigreren naar ergens warm met mooie en lichte gebouwen. De bevolking kan er niets aan doen, die zijn voor een groot deel ontwetend.
Of de mensen die klagen dat kan ook..quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je hebt mijn quote ook niet onthouden over dat ik genoeg budget heb zeker ga emigreren naar ergens warm met mooie en lichte gebouwen. De bevolking kan er niets aan doen, die zijn voor een groot deel ontwetend.
En dat plaatje dat ik liet zien dan? Of ben je dat al 'vergeten'? Wel fijn dat je gaat emigreren, hoop dat je snel de loterij wint ofzo!quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:46 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat is wel het beeld dat weergeven werd. Zoals de oude Sjimmie en die Sinterklaas foto die ik liet zien.
Onacceptabel nog wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:38 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik respecteer zaken als hoofddoekjes, maar niet dat vrouwen geen toegang hebben tot onderwijs. Ik respecteer mensen die willen bidden of vegetariër zijn, maar geen slavernij of kindhuwelijken. Laten we zeggen dat mijn respect voor mensenrechten groter is dan het respect voor allerhande uitwassen van culturen. Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
Weet je hoe gaaf het is om je een slachtoffer te kunnen voelen? En weet je hoe gaaf het is om aan dit vrolijke feest voor jong en oud mee te kunnen doen als zijnde Zeur Piet?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Onacceptabel nog wel.
Het is een feest voor crying out loud. Hoort bij de Nederlandse cultuur. Eén keer per jaar verklede mensen. Dat jij er iets racistisch in ziet ligt toch echt aan jou.
Kinderen vinden Sinterklaas en Zwarte Piet geweldig en het gaat toch om de kinderen? Of gaat het om een stel zeurpieten die er persé iets racistisch in willen zien?
Daar gaat het niet om. Het beeld van Sjimmie komt overeen met de oude karikatuur van negers die nu niet meer zo vaak tegen komt, behalve als zwarte Piet natuurlijk. Daar ontkom je met jouw plaatje niet aan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En dat plaatje dat ik liet zien dan? Of ben je dat al 'vergeten'? Wel fijn dat je gaat emigreren, hoop dat je snel de loterij wint ofzo!
Ik zou ook beslist niet in Saoedi-Arabië willen wonen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Oprechte vraag: waarom blijf je wonen in een land waar men het racisme viert en een zeer groot deel van de bevolking aan meedoet?
Als ik Saoedi-Arabie zou wonen zou ik ook weg willen omdat vrouwenrechten daar zo worden geschonden enzo.
Volgens mij ben je nog een beetje wereldvreemd ofzo.... Respect is iets wat voor mij wat telt.. helemaal in een voor mij vreemde omgeving of land... WAT ik ervan vind hoe een ander iets ziet, is voor mij in sommige gevallen onacceptabel, dat betekent nog niet dat ik ze ga vertellen dat ze het op MIJN manier moeten doen, omdat dat in MIJN ogen beter zou zijn.... Ik respecteer hun levenswijze omdat ze mij ook respecteren (en al dan niet onacceptabel vinden) in mijn levenswijze..quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:38 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik respecteer zaken als hoofddoekjes, maar niet dat vrouwen geen toegang hebben tot onderwijs. Ik respecteer mensen die willen bidden of vegetariër zijn, maar geen slavernij of kindhuwelijken. Laten we zeggen dat mijn respect voor mensenrechten groter is dan het respect voor allerhande uitwassen van culturen. Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
Zo makkelijk kan het zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nog een beetje wereldvreemd ofzo.... Respect is iets wat voor mij wat telt.. helemaal in een voor mij vreemde omgeving of land... WAT ik ervan vind hoe een ander iets ziet, is voor mij in sommige gevallen onacceptabel, dat betekent nog niet dat ik ze ga vertellen dat ze het op MIJN manier moeten doen, omdat dat in MIJN ogen beter zou zijn.... Ik respecteer hun levenswijze omdat ze mij ook respecteren (en al dan niet onacceptabel vinden) in mijn levenswijze..
Dus kunnen we rustig en in vrede naast elkaar leven..
Er is een verschil tussen een mening hebben en een kinderfeest verstoren/willen aanpassen. Staken op een kinderfeest? ECHT?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik zou ook beslist niet in Saoedi-Arabië willen wonen.Maar dat betekent toch niet dat je je mening niet mag geven? Stel dat ik naar Spanje verhuis, dan mag ik stierenvechten ook dierenmishandeling vinden (sterker nog, dan mag ik nu ook
). Hoeveel generaties moet iemand in een land wonen voordat hij volgens jou z'n mening mag geven?
Het gaat er me niet eens om dat je een buitenlandse bent, sterker nog, dat had ik niet eens in de gaten dus jouw laatste vraag slaat even nergens op. Waar het mij om gaat is dat je in een land woont waar men 'onacceptabele' Zwarte Pieten heeft. Je weet dat je dit niet kan veranderen en ermee moet leven. Wat veel makkelijker is om te verhuizen naar een land waar je dit soort dingen niet hebt, waar je geen racisme zult vinden in de volks en kinderfeesten. Dan zal jij je niet meer hoeven te ergeren aan het racisme hier en kan je daar genieten van een leven met een stuk minder ergernis.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik zou ook beslist niet in Saoedi-Arabië willen wonen.Maar dat betekent toch niet dat je je mening niet mag geven? Stel dat ik naar Spanje verhuis, dan mag ik stierenvechten ook dierenmishandeling vinden (sterker nog, dan mag ik nu ook
). Hoeveel generaties moet iemand in een land wonen voordat hij volgens jou z'n mening mag geven?
Mooie karikatuur wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het beeld van Sjimmie komt overeen met de oude karikatuur van negers die nu niet meer zo vaak tegen komt, behalve als zwarte Piet natuurlijk. Daar ontkom je met jouw plaatje niet aan.
Ik heb me jarenlang verzet tegen de gedachte dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. Als kind geloofde ik dat de kleur uit de schoorsteen kwam en ik heb daar nooit over getwijfeld en ze nooit verward met de Surinamers uit mijn buurt. Maar als je die Nederlandse kinderbril afzet, krijg je er een ander beeld bij, en dan snap ik hoe (sommige) allochtonen ertegen aan kijken en zich erbij voelen. En ik kan ze hierin geen ongelijk geven. De combinatie van alle 'negroïde kenmerken' + de rol van domme knecht kun je in mijn ogen als racistisch aanmerken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Onacceptabel nog wel.
Het is een feest voor crying out loud. Hoort bij de Nederlandse cultuur. Eén keer per jaar verklede mensen. Dat jij er iets racistisch in ziet ligt toch echt aan jou.
Kinderen vinden Sinterklaas en Zwarte Piet geweldig en het gaat toch om de kinderen? Of gaat het om een stel zeurpieten die er persé iets racistisch in willen zien?
Je zegt dat dit land van jouw is of van alle blanken uit dit land. Wat aardig dat ze een winkeltje mogen open. Als ze hun klep maar houden over racisme.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef Redbullkid het volgende:
Het is heel simpel.
- Met het sinterklaasfeest wil NIEMAND die dit viert welk ras dan ook discrimineren. Maar een leuk feest voor de kinderen hebben.
- De mensen die klagen dat het racistisch is. Die zeggen dus
1. Dat ons feest racistisch is, wat voor ons een volksfeest is.
2. Wij dus racistisch zijn en we het dus maar aan moeten passen.
Die groep mensen zijn dus de enigen die zich zonder dat het nodig is in een slachtofferrol stoppen.
Dit feest was er voordat jullie voorouders hierheen kwamen, dus blijf gewoon met je klauwen van mijn cultuur af. Ik respecteer andermans cultuur ook! We hebben verdomme Moskee's Surinaamse winkels e.d. hier
Wat wil je GVD nog meer?
Wees eens een keer dankbaar in plaats van alles zwart-wit te zien!
Fucking hypocriet zijn die zeikerts, ik ken me hier echt om opwinden..
Domme knecht? Al jaren, jaren, jaren komen er programma's op de tv waar te zien is dat de Sint in de shit zit en de Pieten met allerlei slimme plannen de problemen oplossen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:56 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik heb me jarenlang verzet tegen de gedachte dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. Als kind geloofde ik dat de kleur uit de schoorsteen kwam en ik heb daar nooit over getwijfeld en ze nooit verward met de Surinamers uit mijn buurt. Maar als je die Nederlandse kinderbril afzet, krijg je er een ander beeld bij, en dan snap ik hoe (sommige) allochtonen ertegen aan kijken en zich erbij voelen. En ik kan ze hierin geen ongelijk geven. De combinatie van alle 'negroïde kenmerken' + de rol van domme knecht kun je in mijn ogen als racistisch aanmerken.
Staken, verstoren, wat lul je nou?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:54 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een mening hebben en een kinderfeest verstoren/willen aanpassen. Staken op een kinderfeest? ECHT?
Dan ben je echt een pauper. Ik ben echt blij dat ik daar niet was, anders zat ik nu waarschijnlijk vast..
Op het moment dat het jou uitkomt..... ja...quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:56 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik heb me jarenlang verzet tegen de gedachte dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. Als kind geloofde ik dat de kleur uit de schoorsteen kwam en ik heb daar nooit over getwijfeld en ze nooit verward met de Surinamers uit mijn buurt. Maar als je die Nederlandse kinderbril afzet, krijg je er een ander beeld bij, en dan snap ik hoe (sommige) allochtonen ertegen aan kijken en zich erbij voelen. En ik kan ze hierin geen ongelijk geven. De combinatie van alle 'negroïde kenmerken' + de rol van domme knecht kun je in mijn ogen als racistisch aanmerken.
Het kan de kinderen natuurlijk geen drol schelen of Zwarte Piet er precies zo uit ziet of niet. Kijk maar naar de VS, waar Sinterklaas (met Pieten) in de loop der tijd in Santa Claus (met elven) is veranderd. Daar zitten kinderen ook niet mee. Niet dat ik Santa Claus wil! Sinterklaas is tof, en Zwarte Piet in mijn beleving ook.Maar ik kan wel het racistische zien, en ik ben tegen racisme. Tja, sorry.
Kijk, zo kan het ook, mooi gezegd, uiteindelijk gaat het om respectquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nog een beetje wereldvreemd ofzo.... Respect is iets wat voor mij wat telt.. helemaal in een voor mij vreemde omgeving of land... WAT ik ervan vind hoe een ander iets ziet, is voor mij in sommige gevallen onacceptabel, dat betekent nog niet dat ik ze ga vertellen dat ze het op MIJN manier moeten doen, omdat dat in MIJN ogen beter zou zijn.... Ik respecteer hun levenswijze omdat ze mij ook respecteren (en al dan niet onacceptabel vinden) in mijn levenswijze..
En dát zou je dus niet moeten doen. Het IS een kinderfeest namelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:56 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Het kan de kinderen natuurlijk geen drol schelen of Zwarte Piet er precies zo uit ziet of niet. Kijk maar naar de VS, waar Sinterklaas (met Pieten) in de loop der tijd in Santa Claus (met elven) is veranderd. Daar zitten kinderen ook niet mee. Niet dat ik Santa Claus wil! Sinterklaas is tof, en Zwarte Piet in mijn beleving ook.Maar ik kan wel het racistische zien, en ik ben tegen racisme. Tja, sorry.
Dus omdat mensen vinden dat het racisme is gaat er nu een aanslag gepleegd wordenquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik denk dat we volgend jaar maar moeten gaan oppassen met de intocht van Sinterklaas, misschien wordt er wel een aanslag gepleegd.
Het komt mij helemaal niet uit! Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Ik vind Zwarte Piet leuk. Ik haalde als kind vol trots mijn Zwarte Pietendiploma. Voor mezelf zou ik het leuk vinden als deze traditie precies zo blijft als die nu was.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Op het moment dat het jou uitkomt..... ja...
Is dat niet precies racistisch..?
Alles op deze wereld kwetst een ander. Het eten van rundvlees kwets een Hindoe, het eten tijdens de ramadan kwetst een moslim, het verkleden als zwarte piet kwetst een neger. En dan bedoel ik niet alle Hindoes, moslims en negers maar er zal er vast wel eentje zijn die zicht gekwetst voelt. Boehoe, wat ergquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:02 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Het komt mij helemaal niet uit! Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Ik vind Zwarte Piet leuk. Ik haalde als kind vol trots mijn Zwarte Pietendiploma. Voor mezelf zou ik het leuk vinden als deze traditie precies zo blijft als die nu was.
Maar als het mensen kwetst (en ik vind dat daar in dit geval wel reden voor is), vind ik eigenlijk dat het moet veranderen. Het liefst zo min mogelijk, want zelf vind ik het dus leuk zoals het is.
Zijn Nederlandse kinderen heilig ofzo? Ik gun ze zeker hun (ons!) leuke feest, maar het zijn de volwassenen die hechten aan DEZE EXACTE VORM van Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dát zou je dus niet moeten doen. Het IS een kinderfeest namelijk.
Geen zeurpietenfeest.
Get over it en gun kinderen hun leuke feest. Met Zwarte Piet en Sinterklaas met een mijter met kruis.
Dat noemen ze nou traditie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:05 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Zijn Nederlandse kinderen heilig ofzo? Ik gun ze zeker hun (ons!) leuke feest, maar het zijn de volwassenen die hechten aan DEZE EXACTE VORM van Zwarte Piet.
Kinderen ook.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:05 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Zijn Nederlandse kinderen heilig ofzo? Ik gun ze zeker hun (ons!) leuke feest, maar het zijn de volwassenen die hechten aan DEZE EXACTE VORM van Zwarte Piet.
quote:De gekleurde 'zwarte Pieten' waarmee de publieke omroep (NPS) middels het dagelijkse Sinterklaasjournaal de kinderen in Nederland confronteert, leidt tot grote verwarring bij kinderen en tot ergernis bij veel ouders. Dat schrijft De Telegraaf vandaag.
Sinterklaas heeft dit jaar naast de traditionele zwarte Pieten ook gele, rode, groene, witte en blauwe knechten. Dat komt omdat de Pakjesboot 'door de regenboog is gevaren'. Veel kijkers vinden dat de publieke omroep zo een jarenlange Nederlandse traditie vakkundig om zeep helpt.
Ook zouden de schrijvers van het Sinterklaasjournaal zorgvuldig het woord 'zwarte' voor Piet vermijden. De helpers van de sint gaat op televisie door het leven als 'Piet', 'Pieten' of 'Pietjes'.
Geen politiek correct statement
De eindredacteur van het Sinterklaasjournaal, Ajé Boschhuizen, zegt dat de omroep niet door belangenorganisaties onder druk is gezet om de knecht van Sinterklaas alle kleuren van de regenboog te geven. ''Absolute onzin. Het is ook niet een politiek correct statement. De Pakjesboot is gewoon door een regenboog gevaren.''
Of de gekleurde Pieten voortaan jaarlijks komen, weet Boschhuizen niet. ''Een Piet is gewoon de vrolijke helper van Sinterklaas. Zijn kleur is niet belangrijk.''
Ik wil hiermee alleen maar aangeven hoe verneukt de samenleving op dit moment is en dat een aanslag meestal het gevolg is van onmacht, het leven draait om respect, tolerantie, normen en waarden en vrijheid van meningsuiting hier in Nederland, als wij ons met ze allen daaraan kunnen houden is het mogelijk om met verschillende culturen samen te leven.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:59 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dus omdat mensen vinden dat het racisme is gaat er nu een aanslag gepleegd worden![]()
Je weet maar nooit met die negers
Al je je eigen posts even terug leest zie je dat je landen waar bepaalde zaken aan de orde van de dag zijn, onacceptabel vind, afkeurt, en niet respecteert....quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:02 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Het komt mij helemaal niet uit! Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Ik vind Zwarte Piet leuk. Ik haalde als kind vol trots mijn Zwarte Pietendiploma. Voor mezelf zou ik het leuk vinden als deze traditie precies zo blijft als die nu was.
Maar als het mensen kwetst (en ik vind dat daar in dit geval wel reden voor is), vind ik eigenlijk dat het moet veranderen. Het liefst zo min mogelijk, want zelf vind ik het dus leuk zoals het is.
Dus nu moeten we oppassen dat negers uit onmacht een aanslag gaan plegen op Sinterklaas?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ik wil hiermee alleen maar aangeven hoe verneukt de samenleving op dit moment is en dat een aanslag meestal het gevolg is van onmacht, het leven draait om respect, tolerantie, normen en waarden en vrijheid van meningsuiting hier in Nederland, als wij ons met ze allen daaraan kunnen houden is het mogelijk om met verschillende culturen samen te leven.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:09 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dus nu moeten we oppassen dat negers uit onmacht een aanslag gaan plegen op Sinterklaas?![]()
Ze hebben geen respect voor Sinterklaas dat is het probleem?
Wat een bullshit zeg. Mijn broer laat zijn kind gewoon vieren en slikt zijn eigen mening ervoor door, zei ik eerder ook. En jij komt zeggen dat zulke mensen geen respect hebben voor Sinterklaas? Je spoort echt niet helemaal.quote:
Ik zeg toch niet iedereen!quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:13 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wat een bullshit zeg. Mijn broer laat zijn kind gewoon vieren en slikt zijn eigen mening ervoor door, zei ik eerder ook. En jij komt zeggen dat zulke mensen geen respect hebben voor Sinterklaas? Je spoort echt niet helemaal.
Zo kan het ook.quote:Volgens mij ben je nog een beetje wereldvreemd ofzo.... Respect is iets wat voor mij wat telt.. helemaal in een voor mij vreemde omgeving of land... WAT ik ervan vind hoe een ander iets ziet, is voor mij in sommige gevallen onacceptabel, dat betekent nog niet dat ik ze ga vertellen dat ze het op MIJN manier moeten doen, omdat dat in MIJN ogen beter zou zijn.... Ik respecteer hun levenswijze omdat ze mij ook respecteren (en al dan niet onacceptabel vinden) in mijn levenswijze..
Hij heeft respect voor z'n kind(en), niet voor sinterklaas. Maar dat maakt niet uit, dat is ook nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:13 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wat een bullshit zeg. Mijn broer laat zijn kind gewoon vieren en slikt zijn eigen mening ervoor door, zei ik eerder ook. En jij komt zeggen dat zulke mensen geen respect hebben voor Sinterklaas? Je spoort echt niet helemaal.
Nee jij zegt mensen die Sinterklaas racistische ondertonen vinden hebben en racisme vinden toch? Mijn broer vind dat. Zijn gedrag verandert zijn mening daarin toch niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet iedereen!
Nog een keer:
[..]
Zo kan het ook.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:17 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Nee jij zegt mensen die Sinterklaas racistische ondertonen vinden hebben en racisme vinden toch? Mijn broer vind dat. Zijn gedrag verandert zijn mening daarin toch niet.
Ik was aan het lezen en snapte het ook niet.quote:
Nee, natuurlijk niet, dat was meer een sadistische garpje van mij.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:21 schreef anonymoussie het volgende:
Dat hij vind dat Sinterklaas racistische ondertonen heeft, wil niet zeggen dat hij een aanslag gaat plegen of iets in die richting.
Hij heeft geen respect voor het feest. En Whatever vind dat mensen het feest moeten respecteren toch?
Want als iemand vindt dat het feest afgeschaft zou moeten worden is het opeens geen mening meer? Of dan gaat hij misschien wel een aanslag plegen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, dat was meer een sadistische garpje van mij.
Tuurlijk moet je dat respecteren, het is namelijk een oud Hollands kinderfeest, dat je het niet kan accepteren is een ander verhaal en die mening mag je ook geven dat heet namelijk vrijheid van meningsuiting, maar kom dan niet met dat het feest afgeschaft moet worden omdat...
Ja tuurlijk is dat een mening, maar dat mag je niet verwachten als dit kinderfeest al sinds de 15e eeuw al hier gevierd wordtquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:30 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Want als iemand vindt dat het feest afgeschaft zou moeten worden is het opeens geen mening meer? Of dan gaat hij misschien wel een aanslag plegen.
Verwachtingen hebben is iets anders dan je mening uiten eroveren. Jij mag dat vinden. Maar ik vind niet dat je mag bepalen wat een ander verwacht. Net zo als hoe jij niet wilt dat een ander dat voor jou bepaalt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is dat een mening, maar dat mag je niet verwachten als dit kinderfeest al sinds de 15e eeuw al hier gevierd wordt
Rescpecteer een cultuur, dat doe ik ook, ook al ben ik het met sommige dingen niet eens.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Verwachtingen hebben is iets anders dan je mening uiten eroveren. Jij mag dat vinden. Maar ik vind niet dat je mag bepalen wat een ander verwacht. Net zo als hoe jij niet wilt dat een ander dat voor jou bepaalt.
Oh dus als het traditie is mag het racistisch zijn. En moet iedereen het respecteren. Net zo als jullie negers respecteren met dat feesje.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Rescpecteer een cultuur, dat doe ik ook, ook al ben ik het met sommige dingen niet eens.
Tering, wat maak jij het toch moeilijk voor jezelf, vergeet niet je schoen te zetten vanavond, misschien zit er morgen wel een mooi cadeautje inquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Oh dus als het traditie is mag het racistisch zijn. En moet iedereen het respecteren. Net zo als jullie negers respecteren met dat feesje.
neeeee!quote:
Jij denkt veel te makkelijk jonge.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Tering, wat maak jij het toch moeilijk voor jezelf, vergeet niet je schoen te zetten vanavond, misschien zit er morgen wel een mooi cadeautje in(wel een liedje zingen he of een wortel in je schoen voor Klaas)
Of jij maakt het te ingewikkeld.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:45 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jij denkt veel te makkelijk jonge.
Je kunt prima én Sinterklaas vieren én negers respecteren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Oh dus als het traditie is mag het racistisch zijn. En moet iedereen het respecteren. Net zo als jullie negers respecteren met dat feesje.
Gaat goed hoor met mijn hart, schat. Met het jouwe ook?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of jij maakt het te ingewikkeld.
Let it go .
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of jij maakt het te ingewikkeld.
Let it go .
Wie zegt dat dat niet kan? Het gaat erom dat ik me er niet prettig bij voel. Ik vind het geen tof feest.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt prima én Sinterklaas vieren én negers respecteren.
Dan doe je er niet aan mee.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:48 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat niet kan? Het gaat erom dat ik me er niet prettig bij voel. Ik vind het geen tof feest.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:57 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Daar gaat het topic niet over.
Ik doe ook niet aan het Suikerfeest, maar gun het de mensen die het wel vieren van harte.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:00 schreef anonymoussie het volgende:
Het gaat erom dat het feest racistische ondertonen heeft en niet de mensen die het vieren. En ik voel me daar niet prettig bij. Beetje denigrerend ook al wordt het niet zo bedoeld.
Ik vind het Suikerfeest denigrerend en racistisch. Ik vind dat ze het af moeten schaffen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik doe ook niet aan het Suikerfeest, maar gun het de mensen die het wel vieren van harte.
Wat is racistisch aan suikerfeest? Dat is een feest ter ere van religie. Wordt ook niet door 1 of 2 landen gevierd, maar door verschillende moslims over de wereld.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik doe ook niet aan het Suikerfeest, maar gun het de mensen die het wel vieren van harte.
Dat is natuurlijk onzin. Het Suikerfeest is een feest dat heel ingetogen is en waar je niets van merkt als buitenstaander. Als je nou een argument kon geven, vooruit, maar tot die tijd is het een wereld van verschil vergeleken met elk jaar in iedere grote stad een halve maand lang pieten te laten lopen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind het Suikerfeest denigrerend en racistisch. Ik vind dat ze het af moeten schaffen.
Ik heb het woord racistisch niet gebruikt. Dat sleep jij er weer bij.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:10 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wat is racistisch aan suikerfeest? Dat is een feest ter ere van religie. Wordt ook niet door 1 of 2 landen gevierd, maar door verschillende moslims over de wereld.
Dat is natuurlijk lekker makkelijk praten, als de andere tradities voor ons totaal niet hinderlijk of moraal verwerpelijk zijn. Zie het als het rituele slachten wat sommige culturen heel normaal vinden en waar wij op kotsen, dat wordt ook verboden in Nederland.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb het woord racistisch niet gebruikt. Dat sleep jij er weer bij.
Gun gewoon iedereen zijn traditionele feesten. Zijn we allemaal blij.
Ritueel slachten is een heel andere discussie. Heeft niets met Sinterklaas te maken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk lekker makkelijk praten, als de andere tradities voor ons totaal niet hinderlijk of moraal verwerpelijk zijn. Zie het als het rituele slachten wat sommige culturen heel normaal vinden en waar wij op kotsen, dat wordt ook verboden in Nederland.
Als racisme een ondertoon heeft bij feesten moet het verboden worden, sterker nog de overheid heeft racisme verboden. Niet meer dan logisch dat mensen zich hierover laten horen omdat ze het niet tof vinden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb het woord racistisch niet gebruikt. Dat sleep jij er weer bij.
Gun gewoon iedereen zijn traditionele feesten. Zijn we allemaal blij.
Jij en velen met jou komen gewoon heel bekrompen over door niet te willen accepteren dat het daadwerkelijk schofferend is voor sommige mensen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ritueel slachten is een heel andere discussie. Heeft niets met Sinterklaas te maken.
Wat een vreselijk gezeur zeg over een feest waar elk kind in Nederland dol op is.
Het kind is er dol op omdat het mag blijven bestaan. Een kind zou even dol worden op elk andere vorm.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ritueel slachten is een heel andere discussie. Heeft niets met Sinterklaas te maken.
Wat een vreselijk gezeur zeg over een feest waar elk kind in Nederland dol op is.
Deze discussie is zinloos.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:27 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Als racisme een ondertoon heeft bij feesten moet het verboden worden, sterker nog de overheid heeft racisme verboden. Niet meer dan logisch dat mensen zich hierover laten horen omdat ze het niet tof vinden.
...quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Deze discussie is zinloos.
Hoop dat onze Nederlandse traditie nog tot in lengte van dagen doorgaat en wens de kinderen veel plezier met Sint en Piet en hoop dat deze mekkerende kinderplezier vergallende jankzakken het niet voor ze verpesten.
Ik nam aan dat iedereen begreep dat mijn post juist zo bedoeld was. The fuck geef ik erom wat mensen vieren en hoe ze dat doen. Als negers zich blank zouden schilderen zou me het geen fuck uitmaken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Het Suikerfeest is een feest dat heel ingetogen is en waar je niets van merkt als buitenstaander. Als je nou een argument kon geven, vooruit, maar tot die tijd is het een wereld van verschil vergeleken met elk jaar in iedere grote stad een halve maand lang pieten te laten lopen.
Willen wel accepteren dat het schofferend is, we willen niet accepteren dat een handjevol mensen het wil veranderen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij en velen met jou komen gewoon heel bekrompen over door niet te willen accepteren dat het daadwerkelijk schofferend is voor sommige mensen.
je bent een leuk trolletjequote:Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
...Hoe kun je nou zo bekrompen en wereldvreemd zijn? Ik kan er echt niet bij. Of je het eens bent met de mening van anderen of niet, dat terzijde, weiger je gewoon ook maar een cent empathie te tonen
Nee, ik weiger om er racisme in te zien. Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
...Hoe kun je nou zo bekrompen en wereldvreemd zijn? Ik kan er echt niet bij. Of je het eens bent met de mening van anderen of niet, dat terzijde, weiger je gewoon ook maar een cent empathie te tonen
En dan? Weer een mooie traditie de pijp uit?quote:
quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
En daar beschuldig je anonymoussie niet vanquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat weer getuigt van het feit dat je het echt niet begrijpt. Blanken hebben geen pijnlijke geschiedenis op dat punt, dus natuurlijk vinden jij en ik het niet echt als negers zich blank schilderen. In Zuid-Afrika, waar er lang en nog steeds in bepaalde mate een rassenscheiding is, zal dat heel anders liggen. Maar mijn god, probeer je eens vijf seconden in te leven in iemand andersquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik nam aan dat iedereen begreep dat mijn post juist zo bedoeld was. The fuck geef ik erom wat mensen vieren en hoe ze dat doen. Als negers zich blank zouden schilderen zou me het geen fuck uitmaken.
Welkom in een democratie. Waar de meerderheid in principe het voor het zeggen heeft, maar minderheden als het goed is altijd gehoord worden.quote:Willen wel accepteren dat het schofferend is, we willen niet accepteren dat een handjevol mensen het wil veranderen.
Iedereen die het niet met je eens is afschrijven als troll, goede tactiek.quote:
Dat zeg ik. Onwil om mee te denken met iemand anders.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik weiger om er racisme in te zien. Dat is wat anders.
Ik reageer helemaal niet op anonymoussie, want ik vind zijn argumenten niet allemaal even sterk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:35 schreef bijdehand het volgende:
En daar beschuldig je anonymoussie niet vanja gaat lekker hier!
we hebben je gehoord gekkie. en nu opgedonderdquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat weer getuigt van het feit dat je het echt niet begrijpt. Blanken hebben geen pijnlijke geschiedenis op dat punt, dus natuurlijk vinden jij en ik het niet echt als negers zich blank schilderen. In Zuid-Afrika, waar er lang en nog steeds in bepaalde mate een rassenscheiding is, zal dat heel anders liggen. Maar mijn god, probeer je eens vijf seconden in te leven in iemand anders
[..]
Welkom in een democratie. Waar de meerderheid in principe het voor het zeggen heeft, maar minderheden als het goed is altijd gehoord worden.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
we hebben je gehoord gekkie. en nu opgedonderd
Oh dus de blanken zijn in landen als Zimbabwe niet massaal afgeslacht? Net zoveel pijn hoor. Je snapt me gewoon niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat weer getuigt van het feit dat je het echt niet begrijpt. Blanken hebben geen pijnlijke geschiedenis op dat punt, dus natuurlijk vinden jij en ik het niet echt als negers zich blank schilderen. In Zuid-Afrika, waar er lang en nog steeds in bepaalde mate een rassenscheiding is, zal dat heel anders liggen. Maar mijn god, probeer je eens vijf seconden in te leven in iemand anders
We horen ze wel, maar een minderheid mag gewoon niet een traditie vernietigen omdat ze zich weleens geschoffeerd zouden kunnen voelen.quote:Welkom in een democratie. Waar de meerderheid in principe het voor het zeggen heeft, maar minderheden als het goed is altijd gehoord worden.
Jawel, maar daar heb jij persoonlijk geen last van. Blijkbaar. Ik als blanke overigens ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat voor iedereen geldt dat het niet heel verkeerd over kan komen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Oh dus de blanken zijn in landen als Zimbabwe niet massaal afgeslacht? Net zoveel pijn hoor. Je snapt me gewoon niet.
Waarom durf je (en Lavender ook) nou niet toe te geven dat sommige mensen dit echt naar vinden? Het wordt afgedaan als 'gezeur' of 'pretbederven' of zoals jij het nu formuleert, dat het wel eens zou kunnen. Nee. Die mensen voelen dat zoquote:We horen ze wel, maar een minderheid mag gewoon niet een traditie vernietigen omdat ze zich weleens geschoffeerd zouden kunnen voelen.
In elk geval is het overduidelijk geen negerquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Misschien moeten we net als in Duitsland een Knecht Ruprecht instellen
die is OOK zwart van het roet, maar hij is ook blank.
Zijn we van al het gezemel af, al vind ik Zwarte Pieten leuker dan allemaal
knechtjes Ruprecht![]()
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knecht_Ruprecht
quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
In elk geval is het overduidelijk geen neger
zwarte piet is dan ook duidelijk geen neger. ben je blind of wat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
In elk geval is het overduidelijk geen neger
Ik zat ook al te denken, wat is het verschil?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zwarte piet is dan ook duidelijk geen neger. ben je blind of wat.
Ik kan me voorstellen dat dit trauma's naar boven haalt op het moment dat je zelf ook een negerslaaf geweest bent, anders niet. Daarom heb ik geen last van die shit in Zimbabwe en hebben de negers van nu geen last van de slavernij uit de 18e eeuw. En omdat in Zuid-Afrika nog steeds racisme is moeten we Zwarte Piet afschaffen? Lol dan moeten we veel gaan afschaffen hoor. Ik heb al gezegd dat mensen dit naar kunnen vinden, wil niet zeggen dat ik die mensen snap. Heb een beetje het gevoel alsof je m'n posts niet leest en dan heeft het weinig zin om samen in discussie te gaanquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jawel, maar daar heb jij persoonlijk geen last van. Blijkbaar. Ik als blanke overigens ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat voor iedereen geldt dat het niet heel verkeerd over kan komen.
[..]
Waarom durf je (en Lavender ook) nou niet toe te geven dat sommige mensen dit echt naar vinden? Het wordt afgedaan als 'gezeur' of 'pretbederven' of zoals jij het nu formuleert, dat het wel eens zou kunnen. Nee. Die mensen voelen dat zo
Als die kap wit was gingen ze janken dat er een blanke KKK-er door de straat liepquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zat ook al te denken, wat is het verschil?
Trolliebollie. Zwarte Piet is juist een neger. Hij is gemodelleerd naar een Afrikaanse man, met kroeshaar (iets wat Nederlanders niet hebben), grote gouden oorringen en dikke rode lippen. Hij is wel zwart als roet, ja, maar niet zwart van roetquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zwarte piet is dan ook duidelijk geen neger. ben je blind of wat.
ik heb nog nooit een neger zien lopen waarvan ik dacht, omg, daar loopt zwarte piet in zijn vrijetijds tinue!quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trolliebollie. Zwarte Piet is juist een neger. Hij is gemodelleerd naar een Afrikaanse man, met kroeshaar (iets wat Nederlanders niet hebben), grote gouden oorringen en dikke rode lippen. Hij is wel zwart als roet, ja, maar niet zwart van roet
[ afbeelding ]
Dat is ook weer onzin, want de bisschopskledij die Sint draagt is heel vaak wit. Maar weer een goede poging bezwaren af te doen als onzin zonder er inhoudelijk op te reageren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als die kap wit was gingen ze janken dat er een blanke KKK-er door de straat liep
Je ziet het niet?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zat ook al te denken, wat is het verschil?
Reageer er dan niet meer opquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zie wel dat je aan het trollen bent.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zie wel dat je aan het trollen bent.
je hebt een waardeloze mening, een waardeloze stellingname, slechte argumenten en zuigt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]! Omdat ik een andere mening verkondig moet ik wel een troll zijn? En jij bent mod?
Wat heeft dat laatste er in vredesnaam mee te maken?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]! Omdat ik een andere mening verkondig moet ik wel een troll zijn? En jij bent mod?
Om te beginnen heeft die man overduidelijk een blanke huid, smalle kaaklijn en neus, geen kroeshaar, dunne lippen en geen overdadige oorbellen.quote:
Dus?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Om te beginnen heeft die man overduidelijk een blanke huid, smalle kaaklijn en neus, geen kroeshaar, dunne lippen en geen overdadige oorbellen.
Dat ik van FkTw niet beter verwacht had, maar ik van mods verwacht dat ze kunnen herkennen wanneer iemand trollt om het trollen of het met iemand oneens is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heeft dat laatste er in vredesnaam mee te maken?
en een neger is bruin en niet zwart. dumbo.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Om te beginnen heeft die man overduidelijk een blanke huid, smalle kaaklijn en neus, geen kroeshaar, dunne lippen en geen overdadige oorbellen.
Mijn god, je bent echt niet in staat dit te begrijpen. Volgens mij is dat het gewoon, en heeft het niets met onwil te maken. In elk geval ben ik weg hier, als ik alleen maar voor troll uit word gemaakt door zelfs de crew omdat ik iets verkondig wat niet helemaal in het blanke straatje past. Aanfluiting dit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus?
Nu kunnen alle blanke mannen met smalle kaaklijn en dunne lippen zich gediscrimineerd voelen?
Het blanke straatjequote:Op vrijdag 23 november 2012 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn god, je bent echt niet in staat dit te begrijpen. Volgens mij is dat het gewoon, en heeft het niets met onwil te maken. In elk geval ben ik weg hier, als ik alleen maar voor troll uit word gemaakt door zelfs de crew omdat ik iets verkondig wat niet helemaal in het blanke straatje past. Aanfluiting dit.
Je wilt dat mensen rekening met jou moeten houden, maar jij hoeft geen rekening met hen te houden. Sociaal hoor.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dit trauma's naar boven haalt op het moment dat je zelf ook een negerslaaf geweest bent, anders niet. Daarom heb ik geen last van die shit in Zimbabwe en hebben de negers van nu geen last van de slavernij uit de 18e eeuw. En omdat in Zuid-Afrika nog steeds racisme is moeten we Zwarte Piet afschaffen? Lol dan moeten we veel gaan afschaffen hoor. Ik heb al gezegd dat mensen dit naar kunnen vinden, wil niet zeggen dat ik die mensen snap. Heb een beetje het gevoel alsof je m'n posts niet leest en dan heeft het weinig zin om samen in discussie te gaan
Ik heb juist 100x gezegd dat mensen geen rekening hoeven te houden met mijquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:56 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je wilt dat mensen rekening met jou moeten houden, maar jij hoeft geen rekening met hen te houden. Sociaal hoor.
Blanke Europeanen zijn net zo grootschalig tot slaaf gehouden door de moslims als de negers, tot diep in de 19e eeuw. En nu?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:56 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je wilt dat mensen rekening met jou moeten houden, maar jij hoeft geen rekening met hen te houden. Sociaal hoor.
Dus Sjimmie kwam ook uit de schoorsteen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
en een neger is bruin en niet zwart. dumbo.
Pfffffffffquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dus Sjimmie kwam ook uit de schoorsteen.
ik ken jouw wereld niet. wat heeft sjimmie hier mee van doen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dus Sjimmie kwam ook uit de schoorsteen.
Dat is ontkenning. Ben je zo geindoctrineerd?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik weiger om er racisme in te zien. Dat is wat anders.
Jij wilt dat mensen rekening met je houden omdat jij 1 van die mensen bent die zo graag die traditie in stand wil houden. Zij moeten rekening houden met jouw gevoelens over dit feest, maar jij wil geen rekening houden met gevoelens van hen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik heb juist 100x gezegd dat mensen geen rekening hoeven te houden met mij
Ontken ik dat? Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blanke Europeanen zijn net zo grootschalig tot slaaf gehouden door de moslims als de negers, tot diep in de 19e eeuw. En nu?
Ontkenningquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:01 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat is ontkenning. Ben je zo geindoctrineerd?
Lekker inhoudelijk weer.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ontkenning![]()
Ja enorm geïndoctrineerd. Echt vreselijk![]()
Jemig wat kun jij drammen zeg. Kijk maar uit, jij krijgt straks niks in je schoen van de goede sint
misschien moet je de oudste sjimmie even opzoeken, die was zwart met rode lippenquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik ken jouw wereld niet. wat heeft sjimmie hier mee van doen?
ow. ja nee dan is dat het bewijs dat zwarte piet op een neger lijkt natuurlijk. suf van me.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
misschien moet je de oudste sjimmie even opzoeken, die was zwart met rode lippen
Beter dan rood met zwarte lippen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
misschien moet je de oudste sjimmie even opzoeken, die was zwart met rode lippen
onder andere jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow. ja nee dan is dat het bewijs dat zwarte piet op een neger lijkt natuurlijk. suf van me.
gewoon. zoiets als een smurf. maar dan groter en zwart. fantasie!quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:14 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
onder andere ja
wat is zwarte piet dan voor wezen?
Waar moet jij nu na 5 dec over klagen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:14 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
onder andere ja
wat is zwarte piet dan voor wezen?
Moet ik me nu gevleit voelen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Beter dan rood met zwarte lippen.
meen je dit nouquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
gewoon. zoiets als een smurf. maar dan groter en zwart. fantasie!
dan ben je wel erg naief en algemeen niet zo goed ontwikkeldquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja. al dat moeilijke gedoe over discriminatie is gewoon onzin.
het is gewoon een traditioneel nederlands feestgebeuren. mensen die dat haten mogen van mij worden verbannen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
dan ben je wel erg naief en algemeen niet zo goed ontwikkeld
een beetje kennis hierover mag je toch wel hebben,gezien het zo waardevol voor je is
quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is gewoon een traditioneel nederlands feestgebeuren. mensen die dat haten mogen van mij worden verbannen.
Niemand hoeft rekening met hem te houden, doe gewoon niet mee als je het niets vindt. Verzin lekker een eigen feest waar je je wel prettig bij voelt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:09 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jij wilt dat mensen rekening met je houden omdat jij 1 van die mensen bent die zo graag die traditie in stand wil houden. Zij moeten rekening houden met jouw gevoelens over dit feest, maar jij wil geen rekening houden met gevoelens van hen.
Tuurlijk wel. Hij voelt er toch voor die traditie in stand te houden. Een ander niet. Die ander houdt rekening met zijn gevoelens door het feest te accepteren ondanks dat hij het naar vindt. Wat begrijp je niet?quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Niemand hoeft rekening met hem te houden, doe gewoon niet mee als je het niets vindt. Verzin lekker een eigen feest waar je je wel prettig bij voelt.
Als je daar te weinig fantasie voor hebt ga je de kerstman maar vieren.
het nadeel van een democratie. voordeel is dat zwarte piet blijft bestaanquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:28 schreef anonymoussie het volgende:
[..]![]()
gelukkig bepaal jij niet wie er wordt verbannen
Moslims houden geen rekening met mijn gevoelens omdat ik het suikerfeest moet accepteren. Idem voor de Joden en Paascha, Indiers en hun lichtjesfeest. En geheel terecht, zij vinden die traditie klaarblijkelijk leuk dus waarom zou ik hen dat niet gunnen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:42 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Hij voelt er toch voor die traditie in stand te houden. Een ander niet. Die ander houdt rekening met zijn gevoelens door het feest te accepteren ondanks dat hij het naar vindt. Wat begrijp je niet?
Waarom is het suikerfeest kwetsend voor je?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:02 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Moslims houden geen rekening met mijn gevoelens omdat ik het suikerfeest moet accepteren. Idem voor de Joden en Paascha, Indiers en hun lichtjesfeest. En geheel terecht, zij vinden die traditie klaarblijkelijk leuk dus waarom zou ik hen dat niet gunnen?
quote:Lees het topic eens rustig terug en begrijp dat je een zure kneus bent die graag kinderen hun enige feestperiode wil ontnemen.
Oh wat zullen de kinden lijden zonder zwarte Piet.quote:Gelukkig, maar helaas voor jou, zullen Nederlanders ongeveer alles laten vallen als de discriminatiekaart getrokken wordt, maar niet als hun kinderen hieronder zouden moeten lijden.
Vrijheid van mening dacht ik, maar omdat ik een andere mening heb moet ik in een ander land gaan wonen. Aardig van jequote:Maar ga gerust ergens wonen waar ze geen Sint hebben, leef en laat leven.
Me dunkt dat je je mening hebt gegeven. Denk dat nu iedereen die dit topic leest wel weet hoe je er over denkt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:54 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Waarom is het suikerfeest kwetsend voor je?
[..]
[..]
Oh wat zullen de kinden leiden zonder zwarte Piet.Een wezen waarvan de meeste kinden en kennelijk zelfs nog volwassenen niet eens weten wat het is.
[..]
Vrijheid van mening dacht ik, maar omdat ik een andere mening heb moet ik in een ander land gaan wonen. Aardig van je
Opdonderen met mijn mening bedoel je?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Me dunkt dat je je mening hebt gegeven. Denk dat nu iedereen die dit topic leest wel weet hoe je er over denkt.
Time to let it go?
Gun een ieder het zijne en je zult zelf ook tevreden zijn.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:57 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Opdonderen met mijn mening bedoel je?
Kennelijk wordt het niet begrepen. Dus als ik in wil gaan op sommige posts waarom mag dat niet. Zeg je ook tegen mensen die het Sinterklaas willen houden dat ze moeten ophouden hun mening te geven omdat het nu wel duidelijk is. Lekker bevooroordeeld voor een moderator zeg.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
Maar ik denk dat het overduidelijk is hoe je er over denkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |