abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119532183
Deel 1
NWS / Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme

Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme staat op Facebook:

Mensen ik gooi de handdoek in de ring. Het is echt dweilen met de kraan open...

Ik heb nu al zoveel verschrikkelijk oerdomme reacties gehad van mensen die zich allemaal gediscrimineerd voelen en mij voor racist hebben uitgemaakt dat ik er bijna racistisch van geworden ben.
Op een bepaald punt werd ik zelfs voor Neo-Nazi uitgemaakt... Dat is best wel een pittige opmerking wetende dat je Opa heeft ...gestreden in het Verzet. Maar helaas werkt racisme of fascisme alleen van blank naar zwart en niet andersom. Ik moet gewoon m'n kop houden en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is...

Hier in Nederland kan en mag altijd alles, behalve als "wij" Nederlanders wat willen, dan niet! De negerzoen wordt een "zoen" omdat een klein groepje negers zich beledigd voelt. En nu willen diezelfde kortzichtige mensen ook 1 van de weinige écht Nederlandse volksfeesten aangepast hebben omdat zij zich anders op hun veel te lange teentjes getrapt voelen. Want oh oh wat is het toch allemaal racistisch hier in Nederland. En altijd maar terugvallen op het verre verleden en de slavernij. Er is echt helemaal niemand die daar wat mee te maken heeft gehad die nu nog in Nederland leeft.
Dat is hetzelfde als de Duitser nu nog aankijken op het oorlogsverleden terwijl 99% van de veteranen allang niet meer leeft...

Halal slachten, moskeeën, speciale vrije dagen voor moslims, Islamitische scholen, minimaal aantal allochtone medewerkers, personeelsbeleid, negerzoenen en Zwarte Piet. Als wij ons niet telkens maar aanpassen aan deze wensen zijn wij racisten, fascisten en ga zo maar door. Als wij niet iedere keer weer buigen voor de eisen van de niet blanke zijn wij racisten. "Want Nederland heeft ook in slaven gehandeld hoor!"
En zo zijn er uiteraard tal van voorbeelden te noemen waar de blanke Nederlander zich tolerant moet opstellen om vooral niet voor racist uitgemaakt te worden.
Als ik tegenwoordig een wit in plaats van een bruin broodje bestel bij de bakker sta ik al over m'n schouder te kijken of er niet een boze neger achter mij staat...

Er is hier maar 1 bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt en dat is de blanke Nederlander zelf. Maar daar zijn helaas geen stichtingen of hulpgroepjes voor...

Ik gooi mijn pagina straks uit de lucht omdat het me teveel tijd kost.
Tijd die ik liever spendeer aan nuttigere zaken dan aan 1 of andere halve zool die weer iets heeft gevonden om zich gediscrimineerd over te voelen. Als ik voor iedere neger die mij een racist noemt een Facebook pagina moet gaan maken kan ik m'n baan beter opzeggen.

[sarcasmemodus] Als er trouwens nog mensen zijn die mij willen inhuren om Zwarte Piet te spelen op 5 December, dan ben ik meer dan bereid om mijn bolus zwart te verven. Je kunt me eventueel uitbetalen in Kentucky Fried Chicken en watermeloen!
Zo en dan ga ik nu maar even mijn Ku Klux Klan pak in de droger doen want ik heb zo nog een kruis verbranding...
[/sarcasmemodus]

Doei!!!
pi_119532214
Rodger, held!
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_119532258
Ik vind het in dit geval een symptoom van een minderwaardheidscomplex bij bepaalde individuen. Die zoeken daar doorlopend voorbeelden bij.

Geen aandacht aan besteden.
pi_119532524
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:56 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat voor een wezen moet zwarte Piet dan voorstellen slimmerrik? :')
Over slim gesproken :') Zwarte piet (let vooral op de oernederlandse naam) is namelijk gewoon een blanke die in opdracht van de sint de schoorstenen naar beneden moest klimmen om de cadeautjes neer te leggen in de huizen. Nu mag jij raden welke kleur je krijgt als je door schoorstenen gaat kruipen. Dat jij daarbij allerlei racistische waanideeen bij krijgt geeft alleen maar aan wat voor een zielige kneus je bent.
pi_119532531
Ach elk persoon die klaagt over de kleur van zwarte pieten heeft gewoon zelf een probleem. Beetje triest dat ze er de rest van Nederland mee lastig vallen en hun wil willen opdringen.

Overigens wordt ik wel echt boos als ik die gekleurde pieten weer zie lopen. Dat is pas het toppunt van discriminatie! Beetje toegeven aan een paar trieste figuren die nog in het verleden leven, kom op zeg!
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_119532587
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:16 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Zij maken zich waarschijnlijk ook niet druk over het slavenbeeld van de konining op haar koets. Zolang ze maar kunnen dealen en geld vangen. :')
Dat is nogal een racistische stellingname van je vind je niet?

Maar niks van dit alles. Ik merk bij hen en bij andere donkere mensen die ik ken vooral irritatie dat er voor hen wordt "opgekomen" terwijl ze daar helemaal niet om hebben gevraagd, het er niet mee eens zijn en er helemaal niet op zitten te wachten.

Stop met denken, praten en zogenaamd opkomen voor anderen!!! Anders komt soewarte piet misschien vandaag of morgen bij jou nog eens langs om de roe op jouw bruine billetjes uit te proberen anoniempje ;)
pi_119532610
DIe zwarte moeten niet zo zeiken, mogen blij zijn dat ze hier naar toe konden komen en een leven op kunnen bouwen. Gaan ze nog lopen zeiken ook over kleine dingetjes... Ga dan lekker weg :W
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_119532673
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef spierbal het volgende:
DIe zwarte moeten niet zo zeiken, mogen blij zijn dat ze hier naar toe konden komen en een leven op kunnen bouwen. Gaan ze nog lopen zeiken ook over kleine dingetjes... Ga dan lekker weg :W
Zonder de slavenhandel zouden de meesten nu zand liggen te happen onder een zon van 50 graden rond de evenaar in plek van het leven in luxe in het westen. Een beetje dankbaarheid richting de blanken zou ook weleens op zijn plek zijn. Maar hoor je blanken daar over miepen? ;)
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:38:22 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_119532687
Ik vind het een racistisch tintje hebben. Zeker het Sinterklaasfeest van jaren geleden toen Zwarte Piet echt dom praatte en nog de roe bij zich had en de Sint de grote wijze (blanke) man met zijn koloniale knechtjes die niet al te bijster slim waren. Kinderen zien dit gelukkig niet zo en door de jaren heen is het enigzins verandert maar dat de pieten zogenaamd zwart van de roet moeten zijn willen we nu graag geloven maar zo was het vroeger niet.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:45:17 #10
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119532924
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huginn_en_Muninn

En nu niet meer zeuren. De zwarte pieten waren vroeger de zwarte raven Huginn en Muninn van de God Odin.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119532973
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het een racistisch tintje hebben. Zeker het Sinterklaasfeest van jaren geleden toen Zwarte Piet echt dom praatte en nog de roe bij zich had en de Sint de grote wijze (blanke) man met zijn koloniale knechtjes die niet al te bijster slim waren. Kinderen zien dit gelukkig niet zo en door de jaren heen is het enigzins verandert maar dat de pieten zogenaamd zwart van de roet moeten zijn willen we nu graag geloven maar zo was het vroeger niet.
Er is ook nergens een bewijs te vinden dat het koloniale knechten waren. Het enige dat je daarmee kunt linken is dat de Sint Nicolaas in Myra een slaaf heeft vrijgekocht. Maar ja dat spoort dan weer niet met het vrijgekocht gehalte.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:47:56 #12
34974 trigt013
pi_119533020
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Er is ook nergens een bewijs te vinden dat het koloniale knechten waren. Het enige dat je daarmee kunt linken is dat de Sint Nicolaas in Myra een slaaf heeft vrijgekocht. Maar ja dat spoort dan weer niet met het vrijgekocht gehalte.
Er is zelfs heel veel bewijs dat het zwarte raven waren

vrijdag 23 november 2012 @ 11:48:12 #13
34974 trigt013
pi_119533028
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:51:25 #14
189978 controlaltdelete
pi_119533113
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat de echte Sint zwarte knechten had maar in de loop der tijd men (de bevolking) er negers van gemaakt heeft. Zeker in de tijd toen racisme nog niet zo issue was.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:52:24 #15
34974 trigt013
pi_119533138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat de echte Sint zwarte knechten had maar in de loop der tijd men (de bevolking) er negers van gemaakt heeft. Zeker in de tijd toen racisme nog niet zo issue was.
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2012 @ 11:54:04 #16
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_119533189
Zwarte pieten zijn zwart van het roet van de schoorstenen...
:')
pi_119533207
het is gewoon cultuur, net zoals hoofddoekjes, alleen schijnen er mensen problemen te hebben met andere culturen als hun eigen... zelfs in het land waar deze cultuur geboren is... :N
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_119533212
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat echt zo is. Ik weet wel dat toen ik jong was er totaal niet over gesproken werd of zwarte piet een donker persoon was of niet. Het was gewoon simpelweg zwarte piet . Pas toen enkele randmongolen (volgens mij ergens in de jaren 80) er problemen in begonnen te zien begon dit gezeik over een oer oude hollandse traditie.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:58:55 #19
189978 controlaltdelete
pi_119533332
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat echt zo is. Ik weet wel dat toen ik jong was er totaal niet over gesproken werd of zwarte piet een donker persoon was of niet. Het was gewoon simpelweg zwarte piet . Pas toen enkele randmongolen (volgens mij ergens in de jaren 80) er problemen in begonnen te zien begon dit gezeik over een oer oude hollandse traditie.
Geen enkel kind zoekt er iets achter. Ik weet nog in mijn kindertijd dat mijn zus zich eens verkleedde als negerin (met strooien rokje en zwarte krullen pruik) zocht ook niemand iets achter destijds maar dit zou je nu niet meer kunnen maken. Verder is het toch niet erg als tradities aangepast worden of misschien zelfs verdwijnen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:58:57 #20
34974 trigt013
pi_119533334
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zwarte pieten zijn zwart van het roet van de schoorstenen...
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:59:20 #21
34974 trigt013
pi_119533343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef Chandler het volgende:
het is gewoon cultuur, net zoals hoofddoekjes, alleen schijnen er mensen problemen te hebben met andere culturen als hun eigen... zelfs in het land waar deze cultuur geboren is... :N
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:59:45 #22
34974 trigt013
pi_119533359
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Geen enkel kind zoekt er iets achter. Ik weet nog in mijn kindertijd dat mijn zus zich eens verkleedde als negerin (met strooien rokje en zwarte krullen pruik) zocht ook niemand iets achter destijds maar dit zou je nu niet meer kunnen maken. Verder is het toch niet erg als tradities aangepast worden of misschien zelfs verdwijnen?
pi_119533432
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Echt zo triest dat je als zo geindoctrineerd bent door de racisme kaart dat je zelfs het onschuldig verkleden van kinderen al als iets ziet dat niet meer zou kunnen. Geef eens aan waarom een blank kind zich niet zou kunnen verkleden als een donker iemand? Ga je ook zo tekeer als je een donker iemand in een net maatpak ziet lopen? Of is het dan opeens wel acceptabel.
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2012 @ 12:02:40 #24
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_119533459
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Er is zelfs heel veel bewijs dat het zwarte raven waren

Wikipedia is zo'n betrouwbare bron dat elk argument ongeldig wordt!!
pi_119533470
quote:
Bedankt voor je verwijzing, maar kom eens met tekst?! een inhoudelijke reactie zou zeer gewaardeerd worden :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:03:22 #26
189978 controlaltdelete
pi_119533480
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:01 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Echt zo triest dat je als zo geindoctrineerd bent door de racisme kaart dat je zelfs het onschuldig verkleden van kinderen al als iets ziet dat niet meer zou kunnen. Geef eens aan waarom een blank kind zich niet zou kunnen verkleden als een donker iemand? Ga je ook zo tekeer als je een donker iemand in een net maatpak ziet lopen? Of is het dan opeens wel acceptabel.
Probeer het eens uit met de carnaval, ga je verkleed als moslim, ik denk dat de rapen gaar zijn :D
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:04:00 #27
34974 trigt013
pi_119533500
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Wikipedia is zo'n betrouwbare bron dat elk argument ongeldig wordt!!
Nee, maar dit is wel historisch zeer juist, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
pi_119533525
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:03 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Probeer het eens uit met de carnaval, ga je verkleed als moslim, ik denk dat de rapen gaar zijn :D
Heb ik ooit gedaan. Nergens last mee gehad.
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:05:11 #29
34974 trigt013
pi_119533536
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:03 schreef Chandler het volgende:

[..]

Bedankt voor je verwijzing, maar kom eens met tekst?! een inhoudelijke reactie zou zeer gewaardeerd worden :+
Dit is wel historisch de waarheid, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:07:56 #30
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119533619
Het is gewoon een feest..... En iedereen die er iets op tegen heeft is een zielige zuurpruim...

Toen ik vroeger een nieuwe leerling kreeg met een hoofddoekje in de klas, en ik dus met pet op aankwam werd daar zo'n probleem van gemaakt, dat ik uiteindelijk nooit weer terug ben gekomen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119533689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je bent vooral mij aan beoordelen en niet de inhoud van mijn quotes. Slim hoor. :')
Dus die 2 dingen staan los van elkaar?
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:10:47 #32
189978 controlaltdelete
pi_119533712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:04 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Heb ik ooit gedaan. Nergens last mee gehad.
En hoe was je verkleed dan? Eerlijk gezegd vind ik het nogal smakeloos.
pi_119533729
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dus die 2 dingen staan los van elkaar?
Wat begrijp je hier niet aan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:04 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Idioot ja het naspelen van een negerslaaf in 2012. Waarom doen blanken dat nog in deze tijd? O ja om pepernoten en snoepgoed en traditie natuurlijk. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:07 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ooh gaan we nu op de man spelen? Is het te moeilijk voor je inhoudelijk te blijven? :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je bent een triest figuur = op de man
het is een kinderfeestje = ja duh
je moet niet met je gedachten in het verleden blijven leven = op de man

Je bent vooral mij aan beoordelen en niet de inhoud van mijn quotes. Slim hoor. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:14 schreef anonymoussie het volgende:
Dan kan ik ook zeggen iedereen die Sinterklaas viert is triest :')
Dan zou ik ook op de man af spelen in plaats van de vorm van het feest te bediscussieren. :|W
pi_119533780
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:04 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee, maar dit is wel historisch zeer juist, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
Wat voor een wezen is zwarte Piet dan? :')
pi_119533810
het is hier wel een vreselijk mierenneuk topic geworden zeg. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_119533814
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:05 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dit is wel historisch de waarheid, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
Dus? hoe lang vieren we al sinterklaas? moet dit nou opeens stoppen omdat 'import' nederlanders er last van hebben? dan zou ik zeggen export maar lekker weer terug! :)
Like trump...
pi_119533858
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:13 schreef Chandler het volgende:

[..]

Dus? hoe lang vieren we al sinterklaas? moet dit nou opeens stoppen omdat 'import' nederlanders er last van hebben? dan zou ik zeggen export maar lekker weer terug! :)
De vraag is of zwarte Piet racistisch is. Het antwoord is ja. Case closed.
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:16:11 #38
189978 controlaltdelete
pi_119533863
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:13 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat voor een wezen is zwarte Piet dan? :')
Een raaf. Later in de loop van de tijd heeft men negers/inboorlingen van gemaakt. Ik heb dat ravenverhaal idd eerder gelezen, ik denk dat dit het dichtst bij de waarheid komt.
pi_119533880
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:10 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

En hoe was je verkleed dan? Eerlijk gezegd vind ik het nogal smakeloos.
Waarom zou dat smakeloos zijn? Ik heb zelden zo'n eng persoon als jijzelf hier gezien. Of denk je dat alle moslims slecht zijn? Misschien was ik wel zo verkleed omdat ik een groot deel van mijn leven in het Midden Oosten heb gewoond.
pi_119533940
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:15 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het antwoord is nee. Case closed.
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:20:01 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_119533977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:04 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Alleen maar omdat een cultureel aspect vroeger een heel andere vorm had betekend niet dat de "modernere" toevoegingen en weglatingen irrelevant zijn. Jij doet alsof alles volledig terug naar de basis moet worden gevoerd. Bizar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_119533979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Een raaf. Later in de loop van de tijd heeft men negers/inboorlingen van gemaakt. Ik heb dat ravenverhaal idd eerder gelezen, ik denk dat dit het dichtst bij de waarheid komt.
Dus waar je heb je over? Zwarte Pieten zijn blanken opgemaakt als negers? En niet als negerslaven? Die rode lippen zijn een versiering zeker :') Hou het dan bij raven als je zogenaamd zo traditioneel wil zijn, Santa Claus is het bewijs dat Sinterklaas allang doorgeovolueerd is in andere landen. Waarom is het leuk om het zo te blijven vieren als traditie niet eens een argument is.
Je hebt het over gewenning van dingen en het daardoor oke vinden.
pi_119533991
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:15 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Oh, en nou is zwarte Piet weer racistisch, wat heeft hij nou weer gedaan?
Beledigd hij blanken?
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:21:23 #44
189978 controlaltdelete
pi_119534015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:16 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Waarom zou dat smakeloos zijn? Ik heb zelden zo'n eng persoon als jijzelf hier gezien. Of denk je dat alle moslims slecht zijn? Misschien was ik wel zo verkleed omdat ik een groot deel van mijn leven in het Midden Oosten heb gewoond.
Ik denk helemaal niet dat alle moslims slecht zijn, maar om je met carnaval te gaan verkleden als moslim vind ik niet echt een kraker eerlijk gezegd. Wat is er zo carnavalesk aan een moslim dan? Ik ben er niet door beledigd maar wellicht dat er een aantal moslims zijn die hier niet de humor van inzien.
pi_119534026
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:20 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Oh, en nou is zwarte Piet weer racistisch, wat heeft hij nou weer gedaan?
Beledigd hij blanken?
Ik bedoel zwarte Piet is wel racisme. Mijn fout voor de foute formulering.
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:23:30 #46
189978 controlaltdelete
pi_119534076
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik bedoel zwarte Piet is wel racisme. Mijn fout voor de foute formulering.
Ooit wel eens maar toen hadden we het niet eens door. Tegenwoordig wordt er niets negatiefs mee bedoelt.
pi_119534112
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet dat alle moslims slecht zijn, maar om je met carnaval te gaan verkleden als moslim vind ik niet echt een kraker eerlijk gezegd. Wat is er zo carnavalesk aan een moslim dan? Ik ben er niet door beledigd maar wellicht dat er een aantal moslims zijn die hier niet de humor van inzien.
Waarom is het zo belangrijk voor je dat niemand voor de kop wordt gestoten. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Eerlijk gezegd intereseert het me geen ene moer of een moslim daar aanstoot aanneemt. Net zoals het me geen ene moer intereseert of een donker persoon zwarte piet als racistisch ziet.

Maar je hebt me op een idee gebracht. De volgende keer ga ik verkleed als Shaka Zulu ^O^
pi_119534118
quote:

[..]

O ja, want stel je voor dat je een moslim op zijn teentjes trapt, altijd maar rekening houden met, wanneer houden zij eens rekening met onze normen en waarden?
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:25:25 #49
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119534139
quote:

[..]

Humor en moslims......... die zien wel vaker dingen niet helemaal in....
Prima dat je een geloof hebt... maar val een ander er niet mee lastig...
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:25:39 #50
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119534150
De oorsprong (raven van Odin, duivel, etc.) is niet racistisch, maar Zwarte Piet zoals hij nu wordt uitgebeeld (donkere huid + overdreven lippen + kroeshaar), lijkt verdomd veel op een negroïde karikatuur. De knechtenrol maakt het er niet beter op.

Ik heb als kind altijd heilig geloofd dat Zwarte Piet zwart was door het roet in de schoorsteen en voelde me later diep beledigd dat mijn onschuldige kinderherinneringen bezoedeld werden door zo'n discussie over racisme. Inmiddels denk ik daar anders over, ik snap dat mensen zich gekwetst voelen. Het gaat ook zeker niet (alleen) om 'blanken die opkomen voor donkere mensen, terwijl die daar helemaal geen behoefte aan hebben'.

"Het is niet racistisch bedoeld" of "Het is een kinderfeest" vind ik een te zwakke argumenten. Geen handen willen schudden met een vrouw is volgens moslims ook niet seksistisch bedoeld, maar dat is het natuurlijk wel. (wellicht niet de sterkste vergelijking, maar ik kon zo snel geen betere verzinnen)

Overigens zou ik Zwarte Piet niet willen missen! Dus dat is voor mij wel een dilemma. Het enige wat ik kan bedenken is een compromis om de huid wel donker te laten (hij heet immers Zwarte Piet), maar de verdere raciale trekken te verminderen, bijvoorbeeld met gekleurd, niet kroezend haar. Als kind heb ik hem toch altijd als een soort magisch wezen gezien, en van mij zou hij er ook zo uit mogen zien. :)
...as always
pi_119534209
Serieus gaat deze crap nog steeds door? _O- Ik heb van m'n leven nog nooit één buitenlander in Nederland gesproken die het racistisch vindt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:27:36 #52
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119534213
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:25 schreef Anyanka het volgende:
De oorsprong (raven van Odin, duivel, etc.) is niet racistisch, maar Zwarte Piet zoals hij nu wordt uitgebeeld (donkere huid + overdreven lippen + kroeshaar), lijkt verdomd veel op een negroïde karikatuur. De knechtenrol maakt het er niet beter op.

Ik heb als kind altijd heilig geloofd dat Zwarte Piet zwart was door het roet in de schoorsteen en voelde me later diep beledigd dat mijn onschuldige kinderherinneringen bezoedeld werden door zo'n discussie over racisme. Inmiddels denk ik daar anders over, ik snap dat mensen zich gekwetst voelen. Het gaat ook zeker niet (alleen) om 'blanken die opkomen voor donkere mensen, terwijl die daar helemaal geen behoefte aan hebben'.

"Het is niet racistisch bedoeld" of "Het is een kinderfeest" vind ik een te zwakke argumenten. Geen handen willen schudden met een vrouw is volgens moslims ook niet seksistisch bedoeld, maar dat is het natuurlijk wel. (wellicht niet de sterkste vergelijking, maar ik kon zo snel geen betere verzinnen)

Overigens zou ik Zwarte Piet niet willen missen! Dus dat is voor mij wel een dilemma. Het enige wat ik kan bedenken is een compromis om de huid wel donker te laten (hij heet immers Zwarte Piet), maar de verdere raciale trekken te verminderen, bijvoorbeeld met gekleurd, niet kroezend haar. Als kind heb ik hem toch altijd als een soort magisch wezen gezien, en van mij zou hij er ook zo uit mogen zien. :)
Dan ga jij je feestje toch op jouw manier houden..? niemand houd je tegen... maar waarom moet een ander jou erin volgen?
pi_119534220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ooit wel eens maar toen hadden we het niet eens door. Tegenwoordig wordt er niets negatiefs mee bedoelt.
Door de gemiddelde bevolking niet. Die vinden het niet raar om zich als blanke op te maken als neger of negerslaaf. Er zijn wel mensen die kinden daarom onthouden van Sinterklaas. Maar dat is ook weer zo harsh.
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:29:14 #54
189978 controlaltdelete
pi_119534271
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:24 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

O ja, want stel je voor dat je een moslim op zijn teentjes trapt, altijd maar rekening houden met, wanneer houden zij eens rekening met onze normen en waarden?
Omdat zij het niet zouden doen hoef jij geen rekening te houden met een ander? Beetje kort door de bocht. Ik vind je verkleden als een moslim iig niet echt goeie humor, is meer de spot drijven met, maar dat is een andere discussie.
pi_119534273
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:27 schreef bijdehand het volgende:
Serieus gaat deze crap nog steeds door? _O- Ik heb van m'n leven nog nooit één buitenlander in Nederland gesproken die het racistisch vindt.
Postmen liet zijn kinden geen Sinterklaas vieren.
pi_119534351
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:29 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Postmen boeit me niet, nooit van gehoord, nooit gesproken. Heb het over de mensen die ik spreek, irl. De zwarte pakjesbezorger noemde zichzelf een keer zwarte piet toen hij begin december aan de deur stond.

Maargoed, gelukkig hoeft men ook niet sinterklaas te vieren als men 't racistisch vindt. _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:31:58 #57
189978 controlaltdelete
pi_119534361
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:29 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat kun je ook niet maken als je kids hebt vind ik. Zelfs mijn Afghaanse bovenburen destijds die moslim waren, lieten hun kinderen Sinterklaas vieren.
pi_119534388
Kinden :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_119534420
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Postmen boeit me niet, nooit van gehoord, nooit gesproken. Heb het over de mensen die ik spreek, irl. De zwarte pakjesbezorger noemde zichzelf een keer zwarte piet toen hij begin december aan de deur stond.

Maargoed, gelukkig hoeft men ook niet sinterklaas te vieren als men 't racistisch vindt. _O_
Dat mijn broer er met anderen grappen over maakt om te relativeren dat zijn kind niet ontkomt aan dat feest, zoals eerder uitgelegd in het vorige deel, betekent niet dat hij plezier beleeft eraan en hij het prettig vindt.
pi_119534455
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:33 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat mijn broer er met andere grappen over maakt om te relativeren dat zijn kind niet ontkomt aan dat feest, zoals eerder uitgelegd in het vorige deel, betekent niet dat hij plezier beleeft eraan en hij het prettig vindt.
Maar waarschijnlijk vindt hij het dan niet zo erg. Wel fijn als je je druk kan maken om zoiets kleins, wil toch wel zeggen dat we in een goed land wonen toch O+
pi_119534705
Hoezo rascistisch? Voorlopig creëren we al jaren werkgelegenheid voor een Turk (want daar komt Sinterklaas of te wel de Bisschop van Mira) tenslotte vandaan en dan ook nog zwarte Pieten wow..... dat Wilders hier nog niet over is gevallen............
Vroeger was ik een twijfelaar, nu geloof ik niet meer
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:45:02 #62
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119534737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:27 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dan ga jij je feestje toch op jouw manier houden..? niemand houd je tegen... maar waarom moet een ander jou erin volgen?
Haha, wedden dat er enorm veel gezeik van zou komen? Net als met die gekleurde Pieten van een paar jaar geleden. De Zwarte Piet-verdedigers zijn mondiger dan de groep die het racistisch vindt. Beetje als die zogenaamde 'War on Christmas'.

Ik zeg trouwens helemaal niet dat mensen mij moeten volgen, ik geef alleen mijn mening en doe een voorstel dat hopelijk voor beide kampen acceptabel is. Verwachten dat iemand daarnaar luistert zou naïef zijn. :')

Het komt erop neer dat ik het vervelend vindt als mensen zich beledigd voelen en in dit geval van mening ben dat ze daar goede redenen voor hebben, dus dat het terecht zou zijn om er iets aan te doen. Als je het op het eerste punt denkt "mensen moeten er maar tegen kunnen" en op het tweede punt "Zwarte piet is een raaf van Odin, dus geen reden om je beledigd te voelen", ja, dan kom je tot een andere conclusie.
...as always
pi_119534764
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk vindt hij het dan niet zo erg. Wel fijn als je je druk kan maken om zoiets kleins, wil toch wel zeggen dat we in een goed land wonen toch O+
Hij heeft andere prioriteiten. Maar ik zie die shit gebeuren en mij doet het meer om ik niet zo veel andere prioriteiten heb behalve mijn werk nu. Maar waarom die karikatuur ten opzichte van negers. Ik vind het ook geen prettig feest. Santa Claus is beter, toegankelijker, moderner, heeft ook traditie.
En de liedjes zijn echt beter dan die slome sinterklaas liedjes (met soms vreemde teksten over Piet dat hij zwart is als roet en dat soort shit). Krijg het altijd warm van binnen als het kerst is.

Dat negers mochten stemmen in usa omdat een bepaalde partij meer kiezers zou ontvangen neemt niet weg dat negers er blij mee waren en het langzaam toch goede dingen teweeg heeft gebracht voor negers in usa. :)
pi_119534807
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:46 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hij heeft andere prioriteiten. Maar ik zie die shit gebeuren en mij doet het meer om ik niet zo veel andere prioriteiten heb behalve mijn werk nu. Maar waarom die karikatuur ten opzichte van negers. Ik vind het ook geen prettig feest. Santa Claus is beter, toegankelijker, moderner, heeft ook traditie.
En de liedjes zijn echt beter dan die slome sinterklaas liedjes (met soms vreemde teksten over Piet dat hij zwart is als roet en dat soort shit). Krijg het altijd warm van binnen als het kerst is.

Dat negers mochten stemmen in usa omdat een bepaalde partij meer kiezers zou ontvangen neemt niet weg dat negers er blij mee waren en het langzaam toch goede dingen teweeg heeft gebracht voor negers in usa. :)
Wat een heerlijk leven moet je hebben om dit als een prioriteit te kunnen zien, echt geweldig _O_ Over die smaak van liedjes hoeven we het niet te hebben, en de kerstman is gewoon triest. Sint en Piet zijn mijn helden _O_
pi_119534820
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Behalve Sinterklaas ben ik blij hier hoor. De mensen zijn aardig en leuk hier. Laten we Pinkeltje vieren. Dat vind ik toffe nederlandse kinderboeken. :D
pi_119534899
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Behalve Sinterklaas ben ik blij hier hoor. De mensen zijn aardig en leuk hier. Laten we Pinkeltje vieren. Dat vind ik toffe nederlandse kinderboeken. :D
Eën keer per jaar is er een traditie waarbij men zich verkleedt als Sint en Zwarte Piet. En dat moet weg omdat mensen er iets racistisch van maken?

Dan moeten die klederdrachten die we dag in dag uit in het straatbeeld zien en die ons misschien ook niet altijd welgevallig zijn ook verdwijnen?

Waar gáát het over 8)7
pi_119534909
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Nou, dan ga jij toch Pinkeltje vieren? Niemand die jou tegenhoudt. Nederland _O_ Iedereen kan vieren wat hij wil _O_
pi_119534939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eën keer per jaar is er een traditie waarbij men zich verkleedt als Sint en Zwarte Piet. En dat moet weg omdat mensen er iets racistisch van maken?

Dan moeten die klederdrachten die we dag in dag uit in het straatbeeld zien en die ons misschien ook niet altijd welgevallig zijn ook verdwijnen?

Waar gáát het over 8)7
Kwestie van mening schat. ;)
Of maak jij je nog steeds zorgen om mijn hart? :*
pi_119534980
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nou, dan ga jij toch Pinkeltje vieren? Niemand die jou tegenhoudt. Nederland _O_ Iedereen kan vieren wat hij wil _O_
Ik heb al uitgelegd waarom je er niet aan ontkomt hier als wel kinden hebt. Dat heb je natuurlijk niet gezien. Slimmerik. :')
pi_119534981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:53 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Kwestie van mening schat. ;)
Of maak jij je nog steeds zorgen om mijn hart? :*
Best wel ja :{
pi_119534996
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Best wel ja :{
O+
pi_119535006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:54 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik heb al uitgelegd waarom je er niet aan ontkomt hier als wel kinden hebt. Dat heb je natuurlijk niet gezien. Slimmerik. :')
Ik heb dat gelezen. Het ging over jou. JIJ wil Pinkeltje vieren. Als je het echt heel erg vindt heb ik een tip voor je: we hebben namelijk open grenzen.
pi_119535048
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb dat gelezen. Het ging over jou. JIJ wil Pinkeltje vieren. Als je het echt heel erg vindt heb ik een tip voor je: we hebben namelijk open grenzen.
Grote goden! ;(
Niet in dit topic slimmerik. In het vorige topic heb ik het toch uitgelegd, dat heb je natuurlijk niet onthouden.
pi_119535090
pi_119535128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:56 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Grote goden! ;(
Niet in dit topic slimmerik. In het vorige topic heb ik het toch uitgelegd, dat heb je natuurlijk niet onthouden.
Toch blijf ik bij mijn tip.
pi_119535450
En als de sinterklaas nou zwart zou zijn en de pieten wit, jeetje wat zouden wij dat als Nederlanders racistisch vinden!
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:13:17 #78
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119535491
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ben zwart en heb Sinterklaas altijd een leuk feest gevonden, als ik ooit kinderen heb (die uiteraard ook zwart of getint worden) gaan die ook gewoon Sint vieren. Postmen en Anouk sporen niet ..

Maar dat neemt niet weg, dat in anno 2012 met zoveel gekleurde nederlanders het niet erg is om Zwarte piet, rood geel of paars te verven.

Apart dat iedereen roept, dat dan een kinderfeest wordt verpest. Maar denken jullie nou echt dat kinderen regenboogpieten erg vinden? dat dan het hele feest verpest is. Het is dan ook niet Zwarte piet die het boegbeeld is voor het Feest, maar Sinterklaas met de cadeau's
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:14:38 #79
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119535535
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
En als de sinterklaas nou zwart zou zijn en de pieten wit, jeetje wat zouden wij dat als Nederlanders racistisch vinden!
Je snapt het niet helemaal ... Zwarte piet heeft rode dikke lippen, kroeshaar, is lenig en oh zo dom. de verhaaltjes van zwarte raven en een italiaan door de schoorsteen is niet waar. Het zijn gewoon slaven, niet meer of minder
Eet ik snel lekker weg
pi_119535604
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:14 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

Je snapt het niet helemaal ... Zwarte piet heeft rode dikke lippen, kroeshaar, is lenig en oh zo dom. de verhaaltjes van zwarte raven en een italiaan door de schoorsteen is niet waar. Het zijn gewoon slaven, niet meer of minder
Nou, ik geef je op een briefje dat kinderen ze niet als slaven zien, maar als hulpje van de Sint.
Dit zijn allemaal dingen die erbij bedacht worden door mensen die er graag racisme in zien.
pi_119535633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Maar dat is niet zo.
Dat is net als zeggen dat moslims joods zijn. :')
pi_119535657
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, ik geef je op een briefje dat kinderen ze niet als slaven zien, maar als hulpje van de Sint.
Dit zijn allemaal dingen die erbij bedacht worden door mensen die er graag racisme in zien.
Het gaat er toch niet om hoe kinden dat zien. Het gaat om het idee. :')
pi_119535681
quote:

[..]

Misschien in 1863 zag men het als slaven maar we leven nu in 2012, mensen die heir een probleem me hebben leven met hun gedachten nog steeds in het verleden.
pi_119535689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:18 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het gaat er toch niet om hoe kinden dat zien. Het gaat om het idee. :')
Nee, het gaat om een kinderfeest.
Kinderen lopen niet met dat soort ideeën rond.
Dat zijn de grote mensen .
pi_119535698
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist! ^O^

Zelfde als dit sukje in de krant:

quote:
De kinderen zijn nu de klos, aldus Hoogenberg. Ik heb het twaalf jaar lang met veel plezier gedaan, een dertiende keer zit er niet meer in, vertelt hij diep teleurgesteld, thuis in Groningen. Ik ben dan wel niet weggestuurd, maar toch stop ik. Ik voelde een vreemd soort onrust. Sint en Piet zijn niet meer oké, er wordt gesproken van discriminatie. Jammer, want het is juist zon positief feest.
Bron
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:20:49 #86
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119535743
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan heb jij mijn reactie niet goed gelezen. Ik ben er 100% optegen om hierdoor een feest af te schaffen. Maar witte Nederlanders willen nog wel eens vergeten, dat er sinds lange tijd veel gekleurde mensen in nederland wonen.

Tuurlijk worden mensen boos als de zwarte piet weg moet, maar als er elk jaar weer discussies over zijn, dan is dit onderwerp blijkbaar niet heel onbelangrijk.

En zoals ik al eerder zei, vrijwel geen kind zal last hebben van groene of gele pieten. Ik denk juist dat ze het leuker vinden, pieten in alle kleuren van de regenboog. degene die het erg vinden zijn de ouders die zijn blijven steken in 1980
Eet ik snel lekker weg
pi_119535747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Misschien in 1863 zag men het als slaven maar we leven nu in 2012, mensen die heir een probleem me hebben leven met hun gedachten nog steeds in het verleden.
Ja we lezen wel in 2012 waarom zou een blanke zich in deze tijd opmaken als negerslaaf? Om dan feest vieren. Leuke manier van feesten. Hoera! :')
pi_119535773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja we lezen wel in 2012 waarom zou een blanke zich in deze tijd opmaken als negerslaaf? Om dan feest vieren. Leuke manier van feesten. Hoera! :')
Jonguh, Piet is geen negert. Hij is zwart omdat hij met z'n domme harses in de schoorsteen is wezen ploeteren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:22:31 #89
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119535796
quote:

[..]

inderdaad, dus zeg ik nu NOG een keer, dat kinderen niks mis vinden met gekleurde pieten. Die kan het een ruk schelen man
Eet ik snel lekker weg
pi_119535808
quote:

[..]

Dus omdat een kind niet beseft dat zwarte Pieten eigenlijk negers moeten voorstellen is het goed? :') Waarom vertel je het kind dit eigelijk niet? Dit noem je indoctrine.
pi_119535871
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:22 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dus omdat een kind niet beseft dat zwarte Pieten eigenlijk negers moeten voorstellen is het goed? :') Waarom vertel je het kind dit eigelijk niet? Dit noem je indoctrine.
Ben je nou nog niet weg, racist?
pi_119535882
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jonguh, Piet is geen negert. Hij is zwart omdat hij met z'n domme harses in de schoorsteen is wezen ploeteren.
En zijn haren zijn verbrand zeker! :')
pi_119535921
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:25 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

En zijn haren zijn verbrand zeker! :')
Nope. Piet heeft gewoon een fraaie bos zwarte krullen.

Maar goed, zo werd mij dat vroeger wel uitgelegd. Niemand had het over negerslaven.
pi_119535922
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:24 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ben je nou nog niet weg, racist?
Niemand heeft mij verboden hier te posten. Jij hebt niet meer toegang dan mij. Als je mijn mening niet kan kauwen ga zelf lekker weg mafketel.
pi_119535975
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nope. Piet heeft gewoon een fraaie bos zwarte krullen.

Maar goed, zo werd mij dat vroeger wel uitgelegd. Niemand had het over negerslaven.
En zijn lippen zijn rood zoals negerslaven uit de slaventijd omdat?
Waarom wordt hij dan helemaal zwart gemaakt en niet een beetje zogenaamde roet op zijn wangen?
pi_119535983
En zo houden we dus racisme en discriminatie in stand.
There is only one religion
pi_119536039
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef Dance99Vv het volgende:
En zo houden we dus racisme en discriminatie in stand.
Inderdaad afschaffen die shit. De Santa stamt ook af van Nederland, goede betere traditie. Ik hoop dat de EU deze shit echt verbiedt! ~O>
pi_119536061
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:26 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Niemand heeft mij verboden hier te posten. Jij hebt niet meer toegang dan mij. Als je mijn mening niet kan kauwen ga zelf lekker weg mafketel.
Ik ben hier niet de racist die gaat zitten schelden anders...
pi_119536094
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:30 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik ben hier niet de racist die gaat zitten schelden anders...
Wie scheld hier nou? En roept steeds dat ik weg moet. Wat voor inbreng heb jij gehad dan behalve dat?
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:32:01 #100
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119536117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Waarom wordt hij dan helemaal zwart gemaakt en niet een beetje zogenaamde roet op zijn wangen?
Inderdaad. Toch grappig dat mensen roepen, hij is geen neger! '' ,
Ja als Mark Rutte door de schoorsteen valt, dat hij er zo uit ziet:

Eet ik snel lekker weg
pi_119536131
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Omdat Piet travo-trekjes heeft. Weet je dan echt niks?
pi_119536138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:29 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Inderdaad afschaffen die shit. De Santa stamt ook af van Nederland, goede betere traditie. Ik hoop dat de EU deze shit echt verbiedt! ~O>
Nou, dan tezamen met wat andere verkleedpartijtjes. Die het hele jaar duren. :Y)
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:33:22 #103
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119536163
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:29 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het sintfeest afschaffen is echt niet nodig. Zwarte pieten rood of geel maken is zo opgelost. en al die kleurtjes werken alleen maar positief
Eet ik snel lekker weg
pi_119536179
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:33 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

Het sintfeest afschaffen is echt niet nodig. Zwarte pieten rood of geel maken is zo opgelost. en al die kleurtjes werken alleen maar positief
Ook goed. ;)
pi_119536219
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:31 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wie scheld hier nou? En roept steeds dat ik weg moet. Wat voor inbreng heb jij gehad dan behalve dat?
Lees maar eens terug dan voor je roept, dan zie je mijn bijdrage.

En ik scheld niet, ik noem je enkel wat je bent: een racist.
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:35:35 #106
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_119536226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:33 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

ja ja....de commercie doet dat al , groene piet voor milieu-vriendelijk een rooie piet voor de socialisten een zwarte piet voor de surinamers en een witte piet....tsja , dat werkt pas discriminatie in de kaart.
pi_119536275
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, dan tezamen met wat andere verkleedpartijtjes. Die het hele jaar duren. :Y)
Ja, dan alles wat je verkeerd zou kunnen interpreteren afschaffen. Maar dan ook ALLES. Leuke wereld krijgen we dan.
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:38:01 #108
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119536299
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:35 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

ja ja....de commercie doet dat al , groene piet voor milieu-vriendelijk een rooie piet voor de socialisten een zwarte piet voor de surinamers en een witte piet....tsja , dat werkt pas discriminatie in de kaart.
alsof KINDEREN voor wie het feest dus is, dat iets uitmaakt. En ja, zwarte kinderen willen graag ook leuk meedoen met het Sint-feest. Mag dat? ...
Eet ik snel lekker weg
pi_119536332
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:38 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

alsof KINDEREN voor wie het feest dus is, dat iets uitmaakt. En ja, zwarte kinderen willen graag ook leuk meedoen met het Sint-feest. Mag dat? ...
Er moesten toen serieus kinderen huilen omdat ze die pieten eng vonden. En negerkindjes kunnen toch ook probleemloos meedoen? :{
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:40:18 #110
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_119536382
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, dan alles wat je verkeerd zou kunnen interpreteren afschaffen. Maar dan ook ALLES. Leuke wereld krijgen we dan.
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:48:43 #111
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_119536638
quote:

[..]

zolang het nog kan ...

http://www.telegraaf.nl/b(...)m_in_Suriname__.html

Hier hoorde een stukje tekst bij, sint hield ermee op , dat is wat anders dan compleet niet welkom
pi_119537003

Wie hoorde ik roepen dat hij geen buitenlanders kent die het racisme vinden? :')

pi_119537121
quote:

[..]

owjah, zwarte kinderen kunnen nu niet mee doen.

En witte kinderen ook niet, die worden gelijk als slavendrijver gezien. Alleen de blauwe kinderen kunnen eigenlijk mee doen, maar ja... die zijn dan weer getekend.
pi_119537189
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

owjah, zwarte kinderen kunnen nu niet mee doen.

En witte kinderen ook niet, die worden gelijk als slavendrijver gezien. Alleen de blauwe kinderen kunnen eigenlijk mee doen, maar ja... die zijn dan weer getekend.
De kinden kunnen er juist niets aan doen. Zij hebben toch geen invloed op de vorm van het feest?
Echt nog een slimmerik. :')
pi_119537239
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Want zonder zwarte Piet kan je niet leuk leven? :')
pi_119537327
Hoe raar is het dat Sinterklaas en Santa Claus op verschillende dagen gevierd moeten worden terwijl het eenzelfde figuur is. :')
pi_119537346
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:05 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Want zonder zwarte Piet kan je niet leuk leven? :')
Jawel hoor. Maar om zo voorzichtig met iedereen om te gaan schaffen we dingen maar af, want stel je voor dat er mensen zijn die iets als belediging ervaren... ;(
pi_119537384
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:08 schreef anonymoussie het volgende:
Hoe raar is het dat Sinterklaas en Santa Claus op verschillende dagen gevierd moeten worden terwijl het eenzelfde figuur is. :')
Omdat Sinterklaas 6 december jarig is en dan gevierd wordt en de kerstman is met kerst. Wat snap je daar niet aan :{ Om nou te zeggen dat het een en dezelfde figuur is vind ik dan weer een beetje sneu.
pi_119537467
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar om zo voorzichtig met iedereen om te gaan schaffen we dingen maar af, want stel je voor dat er mensen zijn die iets als belediging ervaren... ;(
Maar hoe leuk is het om je op te maken als negerslaaf? Stel je voor dat mensen dit oke vinden. Zo oke dat er een feestje van gemaakt wordt. ^O^
pi_119537497
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat Sinterklaas 6 december jarig is en dan gevierd wordt en de kerstman is met kerst. Wat snap je daar niet aan :{ Om nou te zeggen dat het een en dezelfde figuur is vind ik dan weer een beetje sneu.
Sneu? :')
Mag je vinden maar het is wel een feit.
pi_119537668
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:13 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Sneu? :')
Mag je vinden maar het is wel een feit.
Nah, dat de kerstman gebaseerd is op sinterklaas wil niet zeggen dat het een en dezelfde zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar hoe leuk is het om je op te maken als negerslaaf? Stel je voor dat mensen dit oke vinden. Zo oke dat er een feestje van gemaakt wordt. ^O^
Als mensen dat willen doen moeten ze dat vooral doen. Ik ken echter niemand die dat doet. Is ook best koud als je dat in de winter wil doen.

pi_119537722
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nah, dat de kerstman gebaseerd is op sinterklaas wil niet zeggen dat het een en dezelfde zijn.

[..]

Als mensen dat willen doen moeten ze dat vooral doen. Ik ken echter niemand die dat doet. Is ook best koud als je dat in de winter wil doen.

[ afbeelding ]
pi_119537765
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:18 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Oke nu heb je me overtuigd. Zwarte Piet moet weg :(
pi_119537815
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[..]
St. Nicolas is Santa Claus, wat snap je er niet aan?
pi_119537876
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

St. Nicolas is Santa Claus, wat snap je er niet aan?
Godverdomme een vent die zich zo goed kan vermommen moet wel een zeer goede Heiligman zijn _O_
pi_119537946
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Godverdomme een vent die zich zo goed kan vermommen moet wel een zeer goede Heiligman zijn _O_
Het blijft een feit.
Dat er verschillende vormen zijn die invulling aan het feest geven maakt het niet minder waar.
Santa Claus = Sinterklaas
St. Nicolas = Sint Nicholaas
pi_119538057
Kerstman geeft invulling aan kerst, en sinterklaas aan sinterklaas. Knap dat je dat niet snapt. Anyway ik ga maar eens wat nuttigs doen :+
pi_119538227
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:26 schreef bijdehand het volgende:
Kerstman geeft invulling aan kerst, en sinterklaas aan sinterklaas.
Heeft niets met invulling te maken maar met feiten.

quote:
Knap dat je dat niet snapt.
Slimmerik. :')

quote:
Anyway ik ga maar eens wat nuttigs doen
Goed zo!
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:53:01 #129
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119538993
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:45 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Haha, wedden dat er enorm veel gezeik van zou komen? Net als met die gekleurde Pieten van een paar jaar geleden. De Zwarte Piet-verdedigers zijn mondiger dan de groep die het racistisch vindt. Beetje als die zogenaamde 'War on Christmas'.

Ik zeg trouwens helemaal niet dat mensen mij moeten volgen, ik geef alleen mijn mening en doe een voorstel dat hopelijk voor beide kampen acceptabel is. Verwachten dat iemand daarnaar luistert zou naïef zijn. :')

Het komt erop neer dat ik het vervelend vindt als mensen zich beledigd voelen en in dit geval van mening ben dat ze daar goede redenen voor hebben, dus dat het terecht zou zijn om er iets aan te doen. Als je het op het eerste punt denkt "mensen moeten er maar tegen kunnen" en op het tweede punt "Zwarte piet is een raaf van Odin, dus geen reden om je beledigd te voelen", ja, dan kom je tot een andere conclusie.
Ik heb het nooit gehad over wat het sint of piet zou zijn geweest.... het is gewoon een feest, en wie er wel of niet aan meedoet maakt me echt niet uit...
Maar ik ga toch ook niet zeuren, bijv als mensen op zondag in een kerk samen komen..?
Of tijdens carnaval..?
Je doet mee of niet... en het gezeik van mensen die de dingen naar hun hand willen zetten omdat ze dat beter uitkomt komt me de strot uit...

Ik noemde al eerder een voorbeeld van een hoofddoekje wat wel mocht in de klas... en mijn pet niet.... (wat is er mis met mijn pet..??)
pi_119539235
Kwam deze tegen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:32:00 #131
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119540435
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:53 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik heb het nooit gehad over wat het sint of piet zou zijn geweest.... het is gewoon een feest, en wie er wel of niet aan meedoet maakt me echt niet uit...
Maar ik ga toch ook niet zeuren, bijv als mensen op zondag in een kerk samen komen..?
Of tijdens carnaval..?
Je doet mee of niet... en het gezeik van mensen die de dingen naar hun hand willen zetten omdat ze dat beter uitkomt komt me de strot uit...
Het gaat er niet om of je er wel of niet aan meedoet, het gaat erom of er kwalijke kanten aan zitten (in dit geval racisme). Als je constateert dat er bij het offerfeest sprake is van dierenmishandeling, dan kun je je daar toch ook tegen uitspreken? Niet omdat je die mensen hun feestje niet gunt, maar omdat we dierenmishandeling onacceptabel vinden. Idem dito voor de racistische trekjes van Zwarte Piet. Vergelijking met kerkbezoek slaat dus nergens op.

quote:
Ik noemde al eerder een voorbeeld van een hoofddoekje wat wel mocht in de klas... en mijn pet niet.... (wat is er mis met mijn pet..??)
Dat moet je maar aan je docent vragen. Waarschijnlijk ging het om het zien van je ogen, die door de klep van een pet overschaduwd worden.
...as always
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:40:59 #132
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119540773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je er wel of niet aan meedoet, het gaat erom of er kwalijke kanten aan zitten (in dit geval racisme). Als je constateert dat er bij het offerfeest sprake is van dierenmishandeling, dan kun je je daar toch ook tegen uitspreken? Niet omdat je die mensen hun feestje niet gunt, maar omdat we dierenmishandeling onacceptabel vinden. Idem dito voor de racistische trekjes van Zwarte Piet. Vergelijking met kerkbezoek slaat dus nergens op.

[..]

Dat moet je maar aan je docent vragen. Waarschijnlijk ging het om het zien van je ogen, die door de klep van een pet overschaduwd worden.
Waarom zou ik de kerk niet als voorbeeld noemen..? die word ook niet afgeschaft terwijl er kinderen misbruikt worden (en zo ver dat het bijna openbaar gebeurt en gedoogd word..)

Mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen.... maar ook vooral laten wat ze niet willen.. Dus wil je geen sinterklaaskinderfeest dan doe je dat niet... maar als ik het wel wil vieren op de manier zoals ik gewend ben, dan doe ik dat....
En als ik mensen daarmee beledig zal me dat een worst zijn... ik zal ergens ook wel beledigd worden (wat mij dus ook een worst zal zijn..)

verder:
Een pet was verboden..... een hoofddoek niet...
en mijn ogen zijn prima zichtbaar.... met of zonder pet... :')
Het is.... of een hoofddeksel wel... of niet toestaan, niet iets in het midden...
In dit geval ging het om het geloof van de persoon niet te willen aanvallen.. op een openbare school...
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:46:27 #133
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119540984
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waarom zou ik de kerk niet als voorbeeld noemen..? die word ook niet afgeschaft terwijl er kinderen misbruikt worden (en zo ver dat het bijna openbaar gebeurt en gedoogd word..)
Maar het maakt geen onderdeel uit van de zondagse kerkdienst. Onzinvergelijking.

quote:
Mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen.... maar ook vooral laten wat ze niet willen.. Dus wil je geen sinterklaaskinderfeest dan doe je dat niet... maar als ik het wel wil vieren op de manier zoals ik gewend ben, dan doe ik dat....
En als ik mensen daarmee beledig zal me een worst zijn... ik zal ergens ook wel beledigd worden (wat mij dus ook een worst zal zijn..)
Ik vind het beledigen van mensen dus wel iets om rekening mee te houden (mits er een beetje redelijke gronden zijn voor het beledigd voelen, en die zijn er in mijn ogen in deze kwestie). Maargoed, daarover verschillen we dus van mening. :)

quote:
verder:
Het is.... of een hoofddeksel wel... of niet toestaan, niet iets in het midden...
In dit geval ging het om het geloof van de persoon niet te willen aanvallen.. op een openbare school...
Ik ken toch geen enkele groep die zoveel zeurt en klaagt over discriminatie als de autochtone blanke Nederlander! :')
...as always
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:52:59 #134
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119541214
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Maar het maakt geen onderdeel uit van de zondagse kerkdienst. Onzinvergelijking.

Ik vind het beledigen van mensen dus wel iets om rekening mee te houden (mits er een beetje redelijke gronden zijn voor het beledigd voelen, en die zijn er in mijn ogen in deze kwestie). Maargoed, daarover verschillen we dus van mening. :)

[..]

Ik ken toch geen enkele groep die zoveel zeurt en klaagt over discriminatie als de autochtone blanke Nederlander! :')
Dat het geen deel uitmaakt van de zondagse kerkdienst maakt geen hol uit.. het gebeurt door leden van de kerk.....

Als mensen beledigd worden door een feest wat hier al, ik weet niet hoelang gevierd word, dan moeten die mensen misschien iets meer open staan voor andere gedachtes en levenswijzen....
Ik voel mij ook wel eens beledigd... dan voel ik me even kut en ga verder met mijn ding.. zonder daar een enorme branie over te moeten schoppen... Daarover verschillen we idd van mening...

En zeuren over discriminatie, en zeuren over ongelijkheid zijn 2 verschillende dingen....
Of het nou een blanke nederlander, een witte albino of een chinees op de noordpool is.... |:(
pi_119541421
quote:

[..]

[..]

[..]

Dat is natuurlijk flauwekul.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:11:18 #136
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119541871
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk flauwekul.
Misschien kom ik te veel op fok! ;)
Maar het gaat maar door en door en door...je zou geen baan meer kunnen krijgen als je geen lesbische gehandicapte negerin bent...de kerstboom in Brussel is zogenaamd weggehaald voor de moslims, etc. De openingspost van dit topic is er een goed voorbeeld van: "Er is hier maar 1 bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt en dat is de blanke Nederlander zelf. Maar daar zijn helaas geen stichtingen of hulpgroepjes voor..."
...as always
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:15:44 #137
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119542012
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:52 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat het geen deel uitmaakt van de zondagse kerkdienst maakt geen hol uit.. het gebeurt door leden van de kerk.....

Als mensen beledigd worden door een feest wat hier al, ik weet niet hoelang gevierd word, dan moeten die mensen misschien iets meer open staan voor andere gedachtes en levenswijzen....
Ik voel mij ook wel eens beledigd... dan voel ik me even kut en ga verder met mijn ding.. zonder daar een enorme branie over te moeten schoppen... Daarover verschillen we idd van mening...

En zeuren over discriminatie, en zeuren over ongelijkheid zijn 2 verschillende dingen....
Of het nou een blanke nederlander, een witte albino of een chinees op de noordpool is.... |:(
Maar wij mogen toch ook zeuren dat ze vrouwen in Saudie-Arabië meer rechten moeten geven, of dat (meisjes)besnijdenis slecht is? Ik voel geen enkele behoefte om open te staan voor andere gedachten op dat gebied. Mensenrechten zijn universeel. Racisme heeft daarin geen plaats, wat mij betreft.

Discriminate betekent (onterecht) onderscheid maken, dus dat gaat over ongelijkheid. :)
...as always
pi_119542194
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Maar wij mogen toch ook zeuren dat ze vrouwen in Saudie-Arabië meer rechten moeten geven, of dat (meisjes)besnijdenis slecht is? Ik voel geen enkele behoefte om open te staan voor andere gedachten op dat gebied. Mensenrechten zijn universeel. Racisme heeft daarin geen plaats, wat mij betreft.

Discriminate betekent (onterecht) onderscheid maken, dus dat gaat over ongelijkheid. :)
Racisme is slecht ja. Maar gelukkig is Zwarte Piet niet racistisch.
pi_119542320
quote:

[..]

Jij bent een slaaf ~O>
pi_119542365
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Racisme is slecht ja. Maar gelukkig is Zwarte Piet niet racistisch.
Dat jij het normaal en leuk vind je op te maken als negerslaaf en dan feest te vieren heb je al duidelijk laten merken.
pi_119542368
Het wordt tijd dat donkere mensen ook zwarte piet worden. Inclusief schmink.

Alleen zo kan het idee weggenomen worden dat zwarte piet racisme is.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:28:11 #142
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119542389
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Dan vind ik je aardig kortzichtig... het is niet omdat wij de dingen op een bepaalde manier zien, dat anderen dat ook maar zo moeten zien....
Dat opleggen van een monopolie daar moet ik van kotsen..... :r
Mensen zijn allemaal verschillend en we moeten het met elkaar rondbreien, dus respecteer ik wat een ander wil vieren/slachten/besnijden/neuken/etc...

Dat ik het respecteer zegt nog niet dat ik het niet afkeur...
pi_119542423
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
Het wordt tijd dat donkere mensen ook zwarte piet worden. Inclusief schmink.

Alleen zo kan het idee weggenomen worden dat zwarte piet racisme is.
Welke neger wilt dat nou, zich opmaken als zichzelf uit de slaventijd? :')
Wie wil er nou uitzien als Sjimmie? :|W
pi_119542716
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Anyanka het volgende:

[..]

[..]

Waarom ga je dan in godsnaam in een land wonen waar dit een nationaal feest is? Dan ben je toch gewoon achterlijk?

De mensen die erover zeiken zijn de enige die er iets racistisch inzien..

Dit gezeik begint mij een afkeer te geven naar een bepaalde groep mensen waar ik normaal gesproken heel positief tegenover sta.

Je realiseerd dat je de Nederlander onbewust (of bewust) voor racisten uitmaakt he? En dit land past zich superveel aan culturen van andere landen. Ook al is dit voor onze culteer vreemd of raar. Helaas krijgen wij dit respect niet terug..
pi_119542749
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En als ik mensen daarmee beledig zal me dat een worst zijn... ik zal ergens ook wel beledigd worden (wat mij dus ook een worst zal zijn..)

verder:
Het leuke is dat hoofddoekjes een cultuur iets is en geen geloof iets :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:38:39 #146
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119542755
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:28 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dan vind ik je aardig kortzichtig... het is niet omdat wij de dingen op een bepaalde manier zien, dat anderen dat ook maar zo moeten zien....
Dat opleggen van een monopolie daar moet ik van kotsen..... :r
Mensen zijn allemaal verschillend en we moeten het met elkaar rondbreien, dus respecteer ik wat een ander wil vieren/slachten/besnijden/neuken/etc...

Dat ik het respecteer zegt nog niet dat ik het niet afkeur...
Ik respecteer zaken als hoofddoekjes, maar niet dat vrouwen geen toegang hebben tot onderwijs. Ik respecteer mensen die willen bidden of vegetariër zijn, maar geen slavernij of kindhuwelijken. Laten we zeggen dat mijn respect voor mensenrechten groter is dan het respect voor allerhande uitwassen van culturen. Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
...as always
pi_119542782
quote:

[..]

[..]

[..]

Okee graag wil ik een verklaring + voorbeelden wanneer een Nederlander zeurt over gediscrimineerd worden..
pi_119542820
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat jij het normaal en leuk vind je op te maken als negerslaaf en dan feest te vieren heb je al duidelijk laten merken.
Wel lief toch dat men negerslaven make-up opdoet en mooi gekleurde pakjes geeft om aan te trekken? O+
pi_119542872
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wel lief toch dat men negerslaven make-up opdoet en mooi gekleurde pakjes geeft om aan te trekken? O+
Nee slimmerik. Blanken krijgen make up op, zodat ze eruit kunnen zien als negerslaven. Wat begrijp je niet. Zaagsel in je hoofd? :|W
pi_119542908
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:38 schreef Anyanka het volgende:
Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
Oprechte vraag: waarom blijf je wonen in een land waar men het racisme viert en een zeer groot deel van de bevolking aan meedoet?

Als ik Saoedi-Arabie zou wonen zou ik ook weg willen omdat vrouwenrechten daar zo worden geschonden enzo.
pi_119542937
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:41 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Nee slimmerik. Blanken krijgen make up op, zodat ze eruit kunnen zien als negerslaven. Wat begrijp je niet. Zaagsel in je hoofd? :|W
Jij denkt dat negerslaven allemaal felrode lippen en krulletjes hadden? En van die kekke pakjes?

En aub niet zo op de man spelen anders kan ik je beter negeren :)
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:44:18 #152
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119542944
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:37 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Waarom ga je dan in godsnaam in een land wonen waar dit een nationaal feest is? Dan ben je toch gewoon achterlijk?

De mensen die erover zeiken zijn de enige die er iets racistisch inzien..

Dit gezeik begint mij een afkeer te geven naar een bepaalde groep mensen waar ik normaal gesproken heel positief tegenover sta.
En welke groep is dat? Mensen met een mening? :P

quote:
Je realiseerd dat je de Nederlander onbewust (of bewust) voor racisten uitmaakt he? En dit land past zich superveel aan culturen van andere landen. Ook al is dit voor onze culteer vreemd of raar. Helaas krijgen wij dit respect niet terug..
Ik maak de Nederlander niet uit voor racist. De meeste Nederlanders zien Zwarte Piet immers niet als racistisch (al dan niet omdat ze echt geloven dat dat kleurtje uit de schoorsteen komt). Maar als je even de nostalgische, door mooie kinderherinneringen gekleurde bril afzet, blijft er iets over wat er eigenlijk wel behoorlijk racistisch uitziet. Nogmaals: de oorsprong (Odins raven en/of geknechte duivel) is NIET racistisch. Blanken in blackface (compleet met kroezende pruik en overdreven lippen) die een domme knecht spelen, ja, sorry, dat is best wel een beetje racistisch.
...as always
pi_119542967
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oprechte vraag: waarom blijf je wonen in een land waar men het racisme viert en een zeer groot deel van de bevolking aan meedoet?

Als ik Saoedi-Arabie zou wonen zou ik ook weg willen omdat vrouwenrechten daar zo worden geschonden enzo.
Je hebt mijn quote ook niet onthouden over dat als ik genoeg budget heb zeker ga emigreren naar ergens warm met mooie en lichte gebouwen. De bevolking kan er niets aan doen, die zijn voor een groot deel ontwetend.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:44:59 #154
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119542968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Okee graag wil ik een verklaring + voorbeelden wanneer een Nederlander zeurt over gediscrimineerd worden..
Openingspost van dit topic.
...as always
pi_119542973
Luister, als de mensen die het vieren het niet als racistisch ervaren.

Waarom doe jullie dan zo kankermoeilijk? Laat ons de Nederlandse tradities gewoon houden!

GVD! :r
pi_119542993
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Daar ben ik ook zeer benieuwd naar.
pi_119542997
quote:

[..]

Jij denkt dat negerslaven allemaal felrode lippen en krulletjes hadden? En van die kekke pakjes?

En aub niet zo op de man spelen anders kan ik je beter negeren :)
Dat is wel het beeld dat weergeven werd. Zoals de oude Sjimmie en die Sinterklaas foto die ik liet zien.
pi_119543011
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je hebt mijn quote ook niet onthouden over dat ik genoeg budget heb zeker ga emigreren naar ergens warm met mooie en lichte gebouwen. De bevolking kan er niets aan doen, die zijn voor een groot deel ontwetend.
Lees wie ik quote :)
pi_119543046
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je hebt mijn quote ook niet onthouden over dat ik genoeg budget heb zeker ga emigreren naar ergens warm met mooie en lichte gebouwen. De bevolking kan er niets aan doen, die zijn voor een groot deel ontwetend.
Of de mensen die klagen dat kan ook..

Zoals ik al zei, als je dit feest als racistisch ervaart. WTF doe je dan in dit land?
Dat is problemen opzoeken nietwaar? Dus of accepteer het of flikker gewoon op.
pi_119543057
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:46 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat is wel het beeld dat weergeven werd. Zoals de oude Sjimmie en die Sinterklaas foto die ik liet zien.
En dat plaatje dat ik liet zien dan? Of ben je dat al 'vergeten'? Wel fijn dat je gaat emigreren, hoop dat je snel de loterij wint ofzo!
pi_119543086
quote:

[..]

Ik respecteer zaken als hoofddoekjes, maar niet dat vrouwen geen toegang hebben tot onderwijs. Ik respecteer mensen die willen bidden of vegetariër zijn, maar geen slavernij of kindhuwelijken. Laten we zeggen dat mijn respect voor mensenrechten groter is dan het respect voor allerhande uitwassen van culturen. Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
Onacceptabel nog wel.
Het is een feest voor crying out loud. Hoort bij de Nederlandse cultuur. Eén keer per jaar verklede mensen. Dat jij er iets racistisch in ziet ligt toch echt aan jou.
Kinderen vinden Sinterklaas en Zwarte Piet geweldig en het gaat toch om de kinderen? Of gaat het om een stel zeurpieten die er persé iets racistisch in willen zien?
pi_119543147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Onacceptabel nog wel.
Het is een feest voor crying out loud. Hoort bij de Nederlandse cultuur. Eén keer per jaar verklede mensen. Dat jij er iets racistisch in ziet ligt toch echt aan jou.
Kinderen vinden Sinterklaas en Zwarte Piet geweldig en het gaat toch om de kinderen? Of gaat het om een stel zeurpieten die er persé iets racistisch in willen zien?
Weet je hoe gaaf het is om je een slachtoffer te kunnen voelen? En weet je hoe gaaf het is om aan dit vrolijke feest voor jong en oud mee te kunnen doen als zijnde Zeur Piet? :D
pi_119543153
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En dat plaatje dat ik liet zien dan? Of ben je dat al 'vergeten'? Wel fijn dat je gaat emigreren, hoop dat je snel de loterij wint ofzo!
Daar gaat het niet om. Het beeld van Sjimmie komt overeen met de oude karikatuur van negers die nu niet meer zo vaak tegen komt, behalve als zwarte Piet natuurlijk. Daar ontkom je met jouw plaatje niet aan.

Ja sorry man, verkeerd gelezen je reageerde niet op mij in die ene quote.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:50:55 #164
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543172
quote:

[..]

Ik zou ook beslist niet in Saoedi-Arabië willen wonen. :) Maar dat betekent toch niet dat je je mening niet mag geven? Stel dat ik naar Spanje verhuis, dan mag ik stierenvechten ook dierenmishandeling vinden (sterker nog, dan mag ik nu ook :P). Hoeveel generaties moet iemand in een land wonen voordat hij volgens jou z'n mening mag geven?
...as always
pi_119543215
Het is heel simpel.

- Met het sinterklaasfeest wil NIEMAND die dit viert welk ras dan ook discrimineren. Maar een leuk feest voor de kinderen hebben.

- De mensen die klagen dat het racistisch is. Die zeggen dus
1. Dat ons feest racistisch is, wat voor ons een volksfeest is.
2. Wij dus racistisch zijn en we het dus maar aan moeten passen.

Die groep mensen zijn dus de enigen die zich zonder dat het nodig is in een slachtofferrol stoppen.

Dit feest was er voordat jullie voorouders hierheen kwamen, dus blijf gewoon met je klauwen van mijn cultuur af. Ik respecteer andermans cultuur ook! We hebben verdomme Moskee's Surinaamse winkels e.d. hier

Wat wil je GVD nog meer?

Wees eens een keer dankbaar in plaats van alles zwart-wit te zien!

Fucking hypocriet zijn die zeikerts, ik ken me hier echt om opwinden.. :(
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:53:00 #166
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119543263
quote:

[..]

Volgens mij ben je nog een beetje wereldvreemd ofzo.... Respect is iets wat voor mij wat telt.. helemaal in een voor mij vreemde omgeving of land... WAT ik ervan vind hoe een ander iets ziet, is voor mij in sommige gevallen onacceptabel, dat betekent nog niet dat ik ze ga vertellen dat ze het op MIJN manier moeten doen, omdat dat in MIJN ogen beter zou zijn.... Ik respecteer hun levenswijze omdat ze mij ook respecteren (en al dan niet onacceptabel vinden) in mijn levenswijze..
Dus kunnen we rustig en in vrede naast elkaar leven..
pi_119543286
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:53 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nog een beetje wereldvreemd ofzo.... Respect is iets wat voor mij wat telt.. helemaal in een voor mij vreemde omgeving of land... WAT ik ervan vind hoe een ander iets ziet, is voor mij in sommige gevallen onacceptabel, dat betekent nog niet dat ik ze ga vertellen dat ze het op MIJN manier moeten doen, omdat dat in MIJN ogen beter zou zijn.... Ik respecteer hun levenswijze omdat ze mij ook respecteren (en al dan niet onacceptabel vinden) in mijn levenswijze..
Zo makkelijk kan het zijn.
pi_119543312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik zou ook beslist niet in Saoedi-Arabië willen wonen. :) Maar dat betekent toch niet dat je je mening niet mag geven? Stel dat ik naar Spanje verhuis, dan mag ik stierenvechten ook dierenmishandeling vinden (sterker nog, dan mag ik nu ook :P). Hoeveel generaties moet iemand in een land wonen voordat hij volgens jou z'n mening mag geven?
Er is een verschil tussen een mening hebben en een kinderfeest verstoren/willen aanpassen. Staken op een kinderfeest? ECHT?

Dan ben je echt een pauper. Ik ben echt blij dat ik daar niet was, anders zat ik nu waarschijnlijk vast..
pi_119543341
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Het gaat er me niet eens om dat je een buitenlandse bent, sterker nog, dat had ik niet eens in de gaten dus jouw laatste vraag slaat even nergens op. Waar het mij om gaat is dat je in een land woont waar men 'onacceptabele' Zwarte Pieten heeft. Je weet dat je dit niet kan veranderen en ermee moet leven. Wat veel makkelijker is om te verhuizen naar een land waar je dit soort dingen niet hebt, waar je geen racisme zult vinden in de volks en kinderfeesten. Dan zal jij je niet meer hoeven te ergeren aan het racisme hier en kan je daar genieten van een leven met een stuk minder ergernis.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het beeld van Sjimmie komt overeen met de oude karikatuur van negers die nu niet meer zo vaak tegen komt, behalve als zwarte Piet natuurlijk. Daar ontkom je met jouw plaatje niet aan.
Mooie karikatuur wel.
pi_119543378
Ik denk dat we volgend jaar maar moeten gaan oppassen met de intocht van Sinterklaas, misschien wordt er wel een aanslag gepleegd.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:56:35 #171
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543397
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Onacceptabel nog wel.
Ik heb me jarenlang verzet tegen de gedachte dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. Als kind geloofde ik dat de kleur uit de schoorsteen kwam en ik heb daar nooit over getwijfeld en ze nooit verward met de Surinamers uit mijn buurt. Maar als je die Nederlandse kinderbril afzet, krijg je er een ander beeld bij, en dan snap ik hoe (sommige) allochtonen ertegen aan kijken en zich erbij voelen. En ik kan ze hierin geen ongelijk geven. De combinatie van alle 'negroïde kenmerken' + de rol van domme knecht kun je in mijn ogen als racistisch aanmerken.

Het kan de kinderen natuurlijk geen drol schelen of Zwarte Piet er precies zo uit ziet of niet. Kijk maar naar de VS, waar Sinterklaas (met Pieten) in de loop der tijd in Santa Claus (met elven) is veranderd. Daar zitten kinderen ook niet mee. Niet dat ik Santa Claus wil! Sinterklaas is tof, en Zwarte Piet in mijn beleving ook. :) Maar ik kan wel het racistische zien, en ik ben tegen racisme. Tja, sorry.
...as always
pi_119543436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef Redbullkid het volgende:
Het is heel simpel.

- Met het sinterklaasfeest wil NIEMAND die dit viert welk ras dan ook discrimineren. Maar een leuk feest voor de kinderen hebben.

- De mensen die klagen dat het racistisch is. Die zeggen dus
1. Dat ons feest racistisch is, wat voor ons een volksfeest is.
2. Wij dus racistisch zijn en we het dus maar aan moeten passen.

Die groep mensen zijn dus de enigen die zich zonder dat het nodig is in een slachtofferrol stoppen.

Dit feest was er voordat jullie voorouders hierheen kwamen, dus blijf gewoon met je klauwen van mijn cultuur af. Ik respecteer andermans cultuur ook! We hebben verdomme Moskee's Surinaamse winkels e.d. hier

Wat wil je GVD nog meer?

Wees eens een keer dankbaar in plaats van alles zwart-wit te zien!

Fucking hypocriet zijn die zeikerts, ik ken me hier echt om opwinden.. :(
Je zegt dat dit land van jouw is of van alle blanken uit dit land. Wat aardig dat ze een winkeltje mogen open. Als ze hun klep maar houden over racisme. :')
pi_119543467
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:56 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik heb me jarenlang verzet tegen de gedachte dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. Als kind geloofde ik dat de kleur uit de schoorsteen kwam en ik heb daar nooit over getwijfeld en ze nooit verward met de Surinamers uit mijn buurt. Maar als je die Nederlandse kinderbril afzet, krijg je er een ander beeld bij, en dan snap ik hoe (sommige) allochtonen ertegen aan kijken en zich erbij voelen. En ik kan ze hierin geen ongelijk geven. De combinatie van alle 'negroïde kenmerken' + de rol van domme knecht kun je in mijn ogen als racistisch aanmerken.
Domme knecht? Al jaren, jaren, jaren komen er programma's op de tv waar te zien is dat de Sint in de shit zit en de Pieten met allerlei slimme plannen de problemen oplossen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:58:31 #174
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543473
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:54 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een mening hebben en een kinderfeest verstoren/willen aanpassen. Staken op een kinderfeest? ECHT?

Dan ben je echt een pauper. Ik ben echt blij dat ik daar niet was, anders zat ik nu waarschijnlijk vast..
Staken, verstoren, wat lul je nou?
...as always
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:58:33 #175
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119543478
quote:

[..]

Het kan de kinderen natuurlijk geen drol schelen of Zwarte Piet er precies zo uit ziet of niet. Kijk maar naar de VS, waar Sinterklaas (met Pieten) in de loop der tijd in Santa Claus (met elven) is veranderd. Daar zitten kinderen ook niet mee. Niet dat ik Santa Claus wil! Sinterklaas is tof, en Zwarte Piet in mijn beleving ook. :) Maar ik kan wel het racistische zien, en ik ben tegen racisme. Tja, sorry.
Op het moment dat het jou uitkomt..... ja...
Is dat niet precies racistisch..?
:?
pi_119543497
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:53 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Kijk, zo kan het ook, mooi gezegd, uiteindelijk gaat het om respect ^O^
pi_119543510
quote:

[..]

En dát zou je dus niet moeten doen. Het IS een kinderfeest namelijk.
Geen zeurpietenfeest.
Get over it en gun kinderen hun leuke feest. Met Zwarte Piet en Sinterklaas met een mijter met kruis.
pi_119543513
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik denk dat we volgend jaar maar moeten gaan oppassen met de intocht van Sinterklaas, misschien wordt er wel een aanslag gepleegd.
Dus omdat mensen vinden dat het racisme is gaat er nu een aanslag gepleegd worden :?
Je weet maar nooit met die negers :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:02:49 #179
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543622
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:58 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Op het moment dat het jou uitkomt..... ja...
Is dat niet precies racistisch..?
Het komt mij helemaal niet uit! Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Ik vind Zwarte Piet leuk. Ik haalde als kind vol trots mijn Zwarte Pietendiploma. Voor mezelf zou ik het leuk vinden als deze traditie precies zo blijft als die nu was.

Maar als het mensen kwetst (en ik vind dat daar in dit geval wel reden voor is), vind ik eigenlijk dat het moet veranderen. Het liefst zo min mogelijk, want zelf vind ik het dus leuk zoals het is.
...as always
pi_119543707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:02 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Het komt mij helemaal niet uit! Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Ik vind Zwarte Piet leuk. Ik haalde als kind vol trots mijn Zwarte Pietendiploma. Voor mezelf zou ik het leuk vinden als deze traditie precies zo blijft als die nu was.

Maar als het mensen kwetst (en ik vind dat daar in dit geval wel reden voor is), vind ik eigenlijk dat het moet veranderen. Het liefst zo min mogelijk, want zelf vind ik het dus leuk zoals het is.
Alles op deze wereld kwetst een ander. Het eten van rundvlees kwets een Hindoe, het eten tijdens de ramadan kwetst een moslim, het verkleden als zwarte piet kwetst een neger. En dan bedoel ik niet alle Hindoes, moslims en negers maar er zal er vast wel eentje zijn die zicht gekwetst voelt. Boehoe, wat erg :{
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:05:20 #181
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dát zou je dus niet moeten doen. Het IS een kinderfeest namelijk.
Geen zeurpietenfeest.
Get over it en gun kinderen hun leuke feest. Met Zwarte Piet en Sinterklaas met een mijter met kruis.
Zijn Nederlandse kinderen heilig ofzo? Ik gun ze zeker hun (ons!) leuke feest, maar het zijn de volwassenen die hechten aan DEZE EXACTE VORM van Zwarte Piet.
...as always
pi_119543765
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:05 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Zijn Nederlandse kinderen heilig ofzo? Ik gun ze zeker hun (ons!) leuke feest, maar het zijn de volwassenen die hechten aan DEZE EXACTE VORM van Zwarte Piet.
Dat noemen ze nou traditie.
pi_119543790
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:05 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Kinderen ook.
quote:
De gekleurde 'zwarte Pieten' waarmee de publieke omroep (NPS) middels het dagelijkse Sinterklaasjournaal de kinderen in Nederland confronteert, leidt tot grote verwarring bij kinderen en tot ergernis bij veel ouders. Dat schrijft De Telegraaf vandaag.

Sinterklaas heeft dit jaar naast de traditionele zwarte Pieten ook gele, rode, groene, witte en blauwe knechten. Dat komt omdat de Pakjesboot 'door de regenboog is gevaren'. Veel kijkers vinden dat de publieke omroep zo een jarenlange Nederlandse traditie vakkundig om zeep helpt.

Ook zouden de schrijvers van het Sinterklaasjournaal zorgvuldig het woord 'zwarte' voor Piet vermijden. De helpers van de sint gaat op televisie door het leven als 'Piet', 'Pieten' of 'Pietjes'.

Geen politiek correct statement
De eindredacteur van het Sinterklaasjournaal, Ajé Boschhuizen, zegt dat de omroep niet door belangenorganisaties onder druk is gezet om de knecht van Sinterklaas alle kleuren van de regenboog te geven. ''Absolute onzin. Het is ook niet een politiek correct statement. De Pakjesboot is gewoon door een regenboog gevaren.''

Of de gekleurde Pieten voortaan jaarlijks komen, weet Boschhuizen niet. ''Een Piet is gewoon de vrolijke helper van Sinterklaas. Zijn kleur is niet belangrijk.''
pi_119543802
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:59 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dus omdat mensen vinden dat het racisme is gaat er nu een aanslag gepleegd worden :?
Je weet maar nooit met die negers :')
Ik wil hiermee alleen maar aangeven hoe verneukt de samenleving op dit moment is en dat een aanslag meestal het gevolg is van onmacht, het leven draait om respect, tolerantie, normen en waarden en vrijheid van meningsuiting hier in Nederland, als wij ons met ze allen daaraan kunnen houden is het mogelijk om met verschillende culturen samen te leven.
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:09:43 #185
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119543851
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:02 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Al je je eigen posts even terug leest zie je dat je landen waar bepaalde zaken aan de orde van de dag zijn, onacceptabel vind, afkeurt, en niet respecteert....
Nu begin je weer over het sinterklaasfeest wat niet zou kloppen in jou ogen....

Dus alle mensen die dat WEL acceptabel (en doodnormaal) vinden discrimineer je dus op dat moment... (als het jou uitkomt)
pi_119543852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:08 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik wil hiermee alleen maar aangeven hoe verneukt de samenleving op dit moment is en dat een aanslag meestal het gevolg is van onmacht, het leven draait om respect, tolerantie, normen en waarden en vrijheid van meningsuiting hier in Nederland, als wij ons met ze allen daaraan kunnen houden is het mogelijk om met verschillende culturen samen te leven.
Dus nu moeten we oppassen dat negers uit onmacht een aanslag gaan plegen op Sinterklaas? :')
Ze hebben geen respect voor Sinterklaas dat is het probleem? :|W
pi_119543894
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:09 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dus nu moeten we oppassen dat negers uit onmacht een aanslag gaan plegen op Sinterklaas? :')
Ze hebben geen respect voor Sinterklaas dat is het probleem? :|W
:N

Nou en wij wel, dus...
pi_119543977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

:N

Nou en wij wel.
Wat een bullshit zeg. Mijn broer laat zijn kind gewoon vieren en slikt zijn eigen mening ervoor door, zei ik eerder ook. En jij komt zeggen dat zulke mensen geen respect hebben voor Sinterklaas? Je spoort echt niet helemaal. :N
pi_119544011
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:13 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat een bullshit zeg. Mijn broer laat zijn kind gewoon vieren en slikt zijn eigen mening ervoor door, zei ik eerder ook. En jij komt zeggen dat zulke mensen geen respect hebben voor Sinterklaas? Je spoort echt niet helemaal. :N
Ik zeg toch niet iedereen!

Komt ie nog een keer:

quote:
Zo kan het ook.

[ Bericht 15% gewijzigd door WhateverWhatever op 23-11-2012 17:21:41 ]
pi_119544014
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:13 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hij heeft respect voor z'n kind(en), niet voor sinterklaas. Maar dat maakt niet uit, dat is ook nergens voor nodig.
pi_119544128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:14 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet iedereen!
Nog een keer:

[..]

Zo kan het ook.
Nee jij zegt mensen die Sinterklaas racistische ondertonen vinden hebben en racisme vinden toch? Mijn broer vind dat. Zijn gedrag verandert zijn mening daarin toch niet.
pi_119544164
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:17 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Nee jij zegt mensen die Sinterklaas racistische ondertonen vinden hebben en racisme vinden toch? Mijn broer vind dat. Zijn gedrag verandert zijn mening daarin toch niet.
pi_119544189
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik was aan het lezen en snapte het ook niet. _O-
pi_119544300
Dat hij vind dat Sinterklaas racistische ondertonen heeft, wil niet zeggen dat hij een aanslag gaat plegen of iets in die richting.
Hij heeft geen respect voor het feest. En Whatever vind dat mensen het feest moeten respecteren toch?
pi_119544571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:21 schreef anonymoussie het volgende:
Dat hij vind dat Sinterklaas racistische ondertonen heeft, wil niet zeggen dat hij een aanslag gaat plegen of iets in die richting.
Hij heeft geen respect voor het feest. En Whatever vind dat mensen het feest moeten respecteren toch?
Nee, natuurlijk niet, dat was meer een sadistische garpje van mij.
Tuurlijk moet je dat respecteren, het is namelijk een oud Hollands kinderfeest, dat je het niet kan accepteren is een ander verhaal en die mening mag je ook geven dat heet namelijk vrijheid van meningsuiting, maar kom dan niet met dat het feest afgeschaft moet worden omdat...
pi_119544609
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:29 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, dat was meer een sadistische garpje van mij.
Tuurlijk moet je dat respecteren, het is namelijk een oud Hollands kinderfeest, dat je het niet kan accepteren is een ander verhaal en die mening mag je ook geven dat heet namelijk vrijheid van meningsuiting, maar kom dan niet met dat het feest afgeschaft moet worden omdat...
Want als iemand vindt dat het feest afgeschaft zou moeten worden is het opeens geen mening meer? Of dan gaat hij misschien wel een aanslag plegen. :')
pi_119544638
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:30 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Want als iemand vindt dat het feest afgeschaft zou moeten worden is het opeens geen mening meer? Of dan gaat hij misschien wel een aanslag plegen. :')
Ja tuurlijk is dat een mening, maar dat mag je niet verwachten als dit kinderfeest al sinds de 15e eeuw al hier gevierd wordt
pi_119544694
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja tuurlijk is dat een mening, maar dat mag je niet verwachten als dit kinderfeest al sinds de 15e eeuw al hier gevierd wordt
Verwachtingen hebben is iets anders dan je mening uiten eroveren. Jij mag dat vinden. Maar ik vind niet dat je mag bepalen wat een ander verwacht. Net zo als hoe jij niet wilt dat een ander dat voor jou bepaalt.
pi_119544749
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:33 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Verwachtingen hebben is iets anders dan je mening uiten eroveren. Jij mag dat vinden. Maar ik vind niet dat je mag bepalen wat een ander verwacht. Net zo als hoe jij niet wilt dat een ander dat voor jou bepaalt.
Rescpecteer een cultuur, dat doe ik ook, ook al ben ik het met sommige dingen niet eens.
pi_119544869
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:35 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Rescpecteer een cultuur, dat doe ik ook, ook al ben ik het met sommige dingen niet eens.
Oh dus als het traditie is mag het racistisch zijn. En moet iedereen het respecteren. Net zo als jullie negers respecteren met dat feesje. :')
pi_119544983
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Oh dus als het traditie is mag het racistisch zijn. En moet iedereen het respecteren. Net zo als jullie negers respecteren met dat feesje. :')
Tering, wat maak jij het toch moeilijk voor jezelf, vergeet niet je schoen te zetten vanavond, misschien zit er morgen wel een mooi cadeautje in :) (wel een liedje zingen he of een wortel in je schoen voor Klaas)
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:43:00 #202
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119545006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Jij bent een slaaf ~O>
neeeee! |:(
Eet ik snel lekker weg
pi_119545071
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:42 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Tering, wat maak jij het toch moeilijk voor jezelf, vergeet niet je schoen te zetten vanavond, misschien zit er morgen wel een mooi cadeautje in :) (wel een liedje zingen he of een wortel in je schoen voor Klaas)
Jij denkt veel te makkelijk jonge.
pi_119545097
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:45 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jij denkt veel te makkelijk jonge.
Of jij maakt het te ingewikkeld.
Let it go .
pi_119545121
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je kunt prima én Sinterklaas vieren én negers respecteren.
pi_119545123
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Let it go .
Gaat goed hoor met mijn hart, schat. Met het jouwe ook?
pi_119545149
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Let it go .
pi_119545161
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt prima én Sinterklaas vieren én negers respecteren.
Wie zegt dat dat niet kan? Het gaat erom dat ik me er niet prettig bij voel. Ik vind het geen tof feest.
pi_119545250
Of het afgeschaft moet worden weet ik niet, maar ontkennen dat de (in elk geval uiterlijke) oorsprong bij zwarte slaven ligt is naïef, als het zo overduidelijk er op lijkt. Tenzij, natuurlijk, je van schoorsteenvegen gouden oorringen, kroeshaar en rode lippen krijgt.
pi_119545383
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat niet kan? Het gaat erom dat ik me er niet prettig bij voel. Ik vind het geen tof feest.
Dan doe je er niet aan mee.
pi_119545397
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar gaat het topic niet over.
pi_119545497
Het gaat erom dat het feest racistische ondertonen heeft en niet de mensen die het vieren. En ik voel me daar niet prettig bij. Beetje denigrerend ook al wordt het niet zo bedoeld.
pi_119545570
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

pi_119545595
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:57 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Daar gaat het topic niet over.
pi_119545620
Er zijn naar mijn weten meer buitenlanders die zich er niet prettig bij voelen.
pi_119545639
Allochtonen moet ik zeggen.
pi_119545665
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:00 schreef anonymoussie het volgende:
Het gaat erom dat het feest racistische ondertonen heeft en niet de mensen die het vieren. En ik voel me daar niet prettig bij. Beetje denigrerend ook al wordt het niet zo bedoeld.
Ik doe ook niet aan het Suikerfeest, maar gun het de mensen die het wel vieren van harte.
pi_119545686
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik doe ook niet aan het Suikerfeest, maar gun het de mensen die het wel vieren van harte.
Ik vind het Suikerfeest denigrerend en racistisch. Ik vind dat ze het af moeten schaffen.
pi_119545768
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is racistisch aan suikerfeest? Dat is een feest ter ere van religie. Wordt ook niet door 1 of 2 landen gevierd, maar door verschillende moslims over de wereld.
pi_119545818
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind het Suikerfeest denigrerend en racistisch. Ik vind dat ze het af moeten schaffen.
Dat is natuurlijk onzin. Het Suikerfeest is een feest dat heel ingetogen is en waar je niets van merkt als buitenstaander. Als je nou een argument kon geven, vooruit, maar tot die tijd is het een wereld van verschil vergeleken met elk jaar in iedere grote stad een halve maand lang pieten te laten lopen.
pi_119546126
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:10 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat is racistisch aan suikerfeest? Dat is een feest ter ere van religie. Wordt ook niet door 1 of 2 landen gevierd, maar door verschillende moslims over de wereld.
Ik heb het woord racistisch niet gebruikt. Dat sleep jij er weer bij.

Gun gewoon iedereen zijn traditionele feesten. Zijn we allemaal blij.
pi_119546216
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk lekker makkelijk praten, als de andere tradities voor ons totaal niet hinderlijk of moraal verwerpelijk zijn. Zie het als het rituele slachten wat sommige culturen heel normaal vinden en waar wij op kotsen, dat wordt ook verboden in Nederland.
pi_119546303
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk lekker makkelijk praten, als de andere tradities voor ons totaal niet hinderlijk of moraal verwerpelijk zijn. Zie het als het rituele slachten wat sommige culturen heel normaal vinden en waar wij op kotsen, dat wordt ook verboden in Nederland.
Ritueel slachten is een heel andere discussie. Heeft niets met Sinterklaas te maken.
Wat een vreselijk gezeur zeg over een feest waar elk kind in Nederland dol op is.
pi_119546310
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als racisme een ondertoon heeft bij feesten moet het verboden worden, sterker nog de overheid heeft racisme verboden. Niet meer dan logisch dat mensen zich hierover laten horen omdat ze het niet tof vinden. ;)
pi_119546347
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ritueel slachten is een heel andere discussie. Heeft niets met Sinterklaas te maken.
Wat een vreselijk gezeur zeg over een feest waar elk kind in Nederland dol op is.
Jij en velen met jou komen gewoon heel bekrompen over door niet te willen accepteren dat het daadwerkelijk schofferend is voor sommige mensen.
pi_119546349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het kind is er dol op omdat het mag blijven bestaan. Een kind zou even dol worden op elk andere vorm.
pi_119546432
als het schofferend is voor sommige mensen rotten ze maar op. zwarte piet _O_
pi_119546451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:27 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Als racisme een ondertoon heeft bij feesten moet het verboden worden, sterker nog de overheid heeft racisme verboden. Niet meer dan logisch dat mensen zich hierover laten horen omdat ze het niet tof vinden. ;)
Deze discussie is zinloos.
Hoop dat onze Nederlandse traditie nog tot in lengte van dagen doorgaat en wens de kinderen veel plezier met Sint en Piet en hoop dat deze mekkerende kinderplezier vergallende jankzakken het niet voor ze verpesten.
pi_119546475
Hoop dat de EU het verbiedt.
pi_119546486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef anonymoussie het volgende:
Ben je dan blij?
pi_119546494
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Deze discussie is zinloos.
Hoop dat onze Nederlandse traditie nog tot in lengte van dagen doorgaat en wens de kinderen veel plezier met Sint en Piet en hoop dat deze mekkerende kinderplezier vergallende jankzakken het niet voor ze verpesten.
... :{ Hoe kun je nou zo bekrompen en wereldvreemd zijn? Ik kan er echt niet bij. Of je het eens bent met de mening van anderen of niet, dat terzijde, weiger je gewoon ook maar een cent empathie te tonen -O-
pi_119546516
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Het Suikerfeest is een feest dat heel ingetogen is en waar je niets van merkt als buitenstaander. Als je nou een argument kon geven, vooruit, maar tot die tijd is het een wereld van verschil vergeleken met elk jaar in iedere grote stad een halve maand lang pieten te laten lopen.
Ik nam aan dat iedereen begreep dat mijn post juist zo bedoeld was. The fuck geef ik erom wat mensen vieren en hoe ze dat doen. Als negers zich blank zouden schilderen zou me het geen fuck uitmaken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij en velen met jou komen gewoon heel bekrompen over door niet te willen accepteren dat het daadwerkelijk schofferend is voor sommige mensen.
Willen wel accepteren dat het schofferend is, we willen niet accepteren dat een handjevol mensen het wil veranderen.
pi_119546521
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

... :{ Hoe kun je nou zo bekrompen en wereldvreemd zijn? Ik kan er echt niet bij. Of je het eens bent met de mening van anderen of niet, dat terzijde, weiger je gewoon ook maar een cent empathie te tonen -O-
je bent een leuk trolletje O+
pi_119546522
quote:

[..]

Nee, ik weiger om er racisme in te zien. Dat is wat anders.
pi_119546550
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef anonymoussie het volgende:
En dan? Weer een mooie traditie de pijp uit? :{
quote:

[..]

quote:

[..]

En daar beschuldig je anonymoussie niet van _O- ja gaat lekker hier!
pi_119546580
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik nam aan dat iedereen begreep dat mijn post juist zo bedoeld was. The fuck geef ik erom wat mensen vieren en hoe ze dat doen. Als negers zich blank zouden schilderen zou me het geen fuck uitmaken.

Wat weer getuigt van het feit dat je het echt niet begrijpt. Blanken hebben geen pijnlijke geschiedenis op dat punt, dus natuurlijk vinden jij en ik het niet echt als negers zich blank schilderen. In Zuid-Afrika, waar er lang en nog steeds in bepaalde mate een rassenscheiding is, zal dat heel anders liggen. Maar mijn god, probeer je eens vijf seconden in te leven in iemand anders :{
quote:
Willen wel accepteren dat het schofferend is, we willen niet accepteren dat een handjevol mensen het wil veranderen.
Welkom in een democratie. Waar de meerderheid in principe het voor het zeggen heeft, maar minderheden als het goed is altijd gehoord worden.
pi_119546609
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je bent een leuk trolletje O+
Iedereen die het niet met je eens is afschrijven als troll, goede tactiek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Onwil om mee te denken met iemand anders.
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:35 schreef bijdehand het volgende:

En daar beschuldig je anonymoussie niet van _O- ja gaat lekker hier!
Ik reageer helemaal niet op anonymoussie, want ik vind zijn argumenten niet allemaal even sterk.
pi_119546631
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat weer getuigt van het feit dat je het echt niet begrijpt. Blanken hebben geen pijnlijke geschiedenis op dat punt, dus natuurlijk vinden jij en ik het niet echt als negers zich blank schilderen. In Zuid-Afrika, waar er lang en nog steeds in bepaalde mate een rassenscheiding is, zal dat heel anders liggen. Maar mijn god, probeer je eens vijf seconden in te leven in iemand anders :{

[..]

Welkom in een democratie. Waar de meerderheid in principe het voor het zeggen heeft, maar minderheden als het goed is altijd gehoord worden.
we hebben je gehoord gekkie. en nu opgedonderd O+
pi_119546648
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

we hebben je gehoord gekkie. en nu opgedonderd O+
pi_119546683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh dus de blanken zijn in landen als Zimbabwe niet massaal afgeslacht? Net zoveel pijn hoor. Je snapt me gewoon niet.
quote:
We horen ze wel, maar een minderheid mag gewoon niet een traditie vernietigen omdat ze zich weleens geschoffeerd zouden kunnen voelen. :{
pi_119546837
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oh dus de blanken zijn in landen als Zimbabwe niet massaal afgeslacht? Net zoveel pijn hoor. Je snapt me gewoon niet.

Jawel, maar daar heb jij persoonlijk geen last van. Blijkbaar. Ik als blanke overigens ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat voor iedereen geldt dat het niet heel verkeerd over kan komen.
quote:
We horen ze wel, maar een minderheid mag gewoon niet een traditie vernietigen omdat ze zich weleens geschoffeerd zouden kunnen voelen. :{
Waarom durf je (en Lavender ook) nou niet toe te geven dat sommige mensen dit echt naar vinden? Het wordt afgedaan als 'gezeur' of 'pretbederven' of zoals jij het nu formuleert, dat het wel eens zou kunnen. Nee. Die mensen voelen dat zo :{
pi_119546842
Misschien moeten we net als in Duitsland een Knecht Ruprecht instellen
die is OOK zwart van het roet, maar hij is ook blank.

Zijn we van al het gezemel af, al vind ik Zwarte Pieten leuker dan allemaal
knechtjes Ruprecht -O-

http://nl.wikipedia.org/wiki/Knecht_Ruprecht
pi_119546875
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Misschien moeten we net als in Duitsland een Knecht Ruprecht instellen
die is OOK zwart van het roet, maar hij is ook blank.

Zijn we van al het gezemel af, al vind ik Zwarte Pieten leuker dan allemaal
knechtjes Ruprecht -O-

[ afbeelding ]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Knecht_Ruprecht
In elk geval is het overduidelijk geen neger :P
pi_119546901
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

:P nee opgelost slotje :+
pi_119546937
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

zwarte piet is dan ook duidelijk geen neger. ben je blind of wat.
pi_119546979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik zat ook al te denken, wat is het verschil?
pi_119546980
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jawel, maar daar heb jij persoonlijk geen last van. Blijkbaar. Ik als blanke overigens ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat voor iedereen geldt dat het niet heel verkeerd over kan komen.

[..]

Waarom durf je (en Lavender ook) nou niet toe te geven dat sommige mensen dit echt naar vinden? Het wordt afgedaan als 'gezeur' of 'pretbederven' of zoals jij het nu formuleert, dat het wel eens zou kunnen. Nee. Die mensen voelen dat zo :{
Ik kan me voorstellen dat dit trauma's naar boven haalt op het moment dat je zelf ook een negerslaaf geweest bent, anders niet. Daarom heb ik geen last van die shit in Zimbabwe en hebben de negers van nu geen last van de slavernij uit de 18e eeuw. En omdat in Zuid-Afrika nog steeds racisme is moeten we Zwarte Piet afschaffen? Lol dan moeten we veel gaan afschaffen hoor. Ik heb al gezegd dat mensen dit naar kunnen vinden, wil niet zeggen dat ik die mensen snap. Heb een beetje het gevoel alsof je m'n posts niet leest en dan heeft het weinig zin om samen in discussie te gaan ;)
pi_119547003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als die kap wit was gingen ze janken dat er een blanke KKK-er door de straat liep :{
pi_119547006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Trolliebollie. Zwarte Piet is juist een neger. Hij is gemodelleerd naar een Afrikaanse man, met kroeshaar (iets wat Nederlanders niet hebben), grote gouden oorringen en dikke rode lippen. Hij is wel zwart als roet, ja, maar niet zwart van roet ;)

pi_119547039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Trolliebollie. Zwarte Piet is juist een neger. Hij is gemodelleerd naar een Afrikaanse man, met kroeshaar (iets wat Nederlanders niet hebben), grote gouden oorringen en dikke rode lippen. Hij is wel zwart als roet, ja, maar niet zwart van roet ;)

[ afbeelding ]
ik heb nog nooit een neger zien lopen waarvan ik dacht, omg, daar loopt zwarte piet in zijn vrijetijds tinue!
pi_119547070
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als die kap wit was gingen ze janken dat er een blanke KKK-er door de straat liep :{
Dat is ook weer onzin, want de bisschopskledij die Sint draagt is heel vaak wit. Maar weer een goede poging bezwaren af te doen als onzin zonder er inhoudelijk op te reageren.
pi_119547097
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je ziet het niet?
pi_119547112
Sommige mensen zullen niet rusten voor er weer een leuke traditie om zeep geholpen is.

Volgende maand krijgen we het gezeik over de kerstboom weer.
pi_119547138
tijd om eens op te komen tegen die mongooltjes. bij deze dus ^O^
pi_119547141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je ziet het niet?
Nee, ik zie geen verschil.
pi_119547164
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zie wel dat je aan het trollen bent.
Reageer er dan niet meer op :7
pi_119547171
quote:

[..]

Ik zie wel dat je aan het trollen bent.
:')! Omdat ik een andere mening verkondig moet ik wel een troll zijn? En jij bent mod? :{
pi_119547194
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

:')! Omdat ik een andere mening verkondig moet ik wel een troll zijn? En jij bent mod? :{
je hebt een waardeloze mening, een waardeloze stellingname, slechte argumenten en zuigt.
pi_119547196
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat heeft dat laatste er in vredesnaam mee te maken? :?
pi_119547197
quote:

[..]

Nee, ik zie geen verschil.
Om te beginnen heeft die man overduidelijk een blanke huid, smalle kaaklijn en neus, geen kroeshaar, dunne lippen en geen overdadige oorbellen.
pi_119547215
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Om te beginnen heeft die man overduidelijk een blanke huid, smalle kaaklijn en neus, geen kroeshaar, dunne lippen en geen overdadige oorbellen.
Dus?
Nu kunnen alle blanke mannen met smalle kaaklijn en dunne lippen zich gediscrimineerd voelen?
pi_119547224
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat heeft dat laatste er in vredesnaam mee te maken? :?
Dat ik van FkTw niet beter verwacht had, maar ik van mods verwacht dat ze kunnen herkennen wanneer iemand trollt om het trollen of het met iemand oneens is.
pi_119547230
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

en een neger is bruin en niet zwart. dumbo. O+
pi_119547242
quote:

[..]

Dus?
Dus is die man een schoorsteenveger en zwarte piet een uitgedoste stereotype neger.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:53:56 #265
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_119547277
Zoo stigmatiserend

8} Zwarte piet is een domoor
oO/ Marrokaanse piet is een straatterrorist
<O) Blanke klaas is een heilig boontje

Het grappige is ik mensen van beide zijden van zwarte piet die deze discussie voeren nogal een fetish hebben voor racistische redeneringen en vermeend onrecht vind hebben.

Mensen die doen alsof zwarte piet een cultureel pareltje is dat we moeten verdedigen alsof de deltawerken ervan afhangen kan ik niet helemaal serieus nemen. Evenmin kan ik weinig met de huilsurinamer die er persee een verkrachte neger in wil zien.

Doe es effe normaal mensen, die verontwaardiging van beide zijden gaat nergens over.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_119547301
quote:

[..]

Dus?
Nu kunnen alle blanke mannen met smalle kaaklijn en dunne lippen zich gediscrimineerd voelen?
Mijn god, je bent echt niet in staat dit te begrijpen. Volgens mij is dat het gewoon, en heeft het niets met onwil te maken. In elk geval ben ik weg hier, als ik alleen maar voor troll uit word gemaakt door zelfs de crew omdat ik iets verkondig wat niet helemaal in het blanke straatje past. Aanfluiting dit.
pi_119547375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mijn god, je bent echt niet in staat dit te begrijpen. Volgens mij is dat het gewoon, en heeft het niets met onwil te maken. In elk geval ben ik weg hier, als ik alleen maar voor troll uit word gemaakt door zelfs de crew omdat ik iets verkondig wat niet helemaal in het blanke straatje past. Aanfluiting dit.
Het blanke straatje :')
En dan nog hooghartig durven te doen :')
Extreme hypocrisie
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119547407
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dit trauma's naar boven haalt op het moment dat je zelf ook een negerslaaf geweest bent, anders niet. Daarom heb ik geen last van die shit in Zimbabwe en hebben de negers van nu geen last van de slavernij uit de 18e eeuw. En omdat in Zuid-Afrika nog steeds racisme is moeten we Zwarte Piet afschaffen? Lol dan moeten we veel gaan afschaffen hoor. Ik heb al gezegd dat mensen dit naar kunnen vinden, wil niet zeggen dat ik die mensen snap. Heb een beetje het gevoel alsof je m'n posts niet leest en dan heeft het weinig zin om samen in discussie te gaan ;)
Je wilt dat mensen rekening met jou moeten houden, maar jij hoeft geen rekening met hen te houden. Sociaal hoor. :')
pi_119547485
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:56 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je wilt dat mensen rekening met jou moeten houden, maar jij hoeft geen rekening met hen te houden. Sociaal hoor. :')
Ik heb juist 100x gezegd dat mensen geen rekening hoeven te houden met mij :{
pi_119547486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:56 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Blanke Europeanen zijn net zo grootschalig tot slaaf gehouden door de moslims als de negers, tot diep in de 19e eeuw. En nu?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119547502
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

en een neger is bruin en niet zwart. dumbo. O+
Dus Sjimmie kwam ook uit de schoorsteen. :')
pi_119547529
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Pfffffffff
pi_119547530
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

ik ken jouw wereld niet. wat heeft sjimmie hier mee van doen?
pi_119547605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is ontkenning. Ben je zo geindoctrineerd?
pi_119547903
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb juist 100x gezegd dat mensen geen rekening hoeven te houden met mij :{
Jij wilt dat mensen rekening met je houden omdat jij 1 van die mensen bent die zo graag die traditie in stand wil houden. Zij moeten rekening houden met jouw gevoelens over dit feest, maar jij wil geen rekening houden met gevoelens van hen.
pi_119547933
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Blanke Europeanen zijn net zo grootschalig tot slaaf gehouden door de moslims als de negers, tot diep in de 19e eeuw. En nu?
Ontken ik dat? Wat wil je hiermee zeggen? :')
pi_119547950
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:01 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat is ontkenning. Ben je zo geindoctrineerd?
Ontkenning _O-

Ja enorm geïndoctrineerd. Echt vreselijk :'(

Jemig wat kun jij drammen zeg. Kijk maar uit, jij krijgt straks niks in je schoen van de goede sint <O)
pi_119547999
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ontkenning _O-

Ja enorm geïndoctrineerd. Echt vreselijk :'(

Jemig wat kun jij drammen zeg. Kijk maar uit, jij krijgt straks niks in je schoen van de goede sint <O)
Lekker inhoudelijk weer. :')
pi_119548042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik ken jouw wereld niet. wat heeft sjimmie hier mee van doen?
misschien moet je de oudste sjimmie even opzoeken, die was zwart met rode lippen ;)
pi_119548046
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:11 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Lekker inhoudelijk weer. :')
Nou nee, niet dus. In je schoen :N
pi_119548071
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

misschien moet je de oudste sjimmie even opzoeken, die was zwart met rode lippen ;)
ow. ja nee dan is dat het bewijs dat zwarte piet op een neger lijkt natuurlijk. suf van me.
pi_119548088
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Beter dan rood met zwarte lippen.
pi_119548101
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ow. ja nee dan is dat het bewijs dat zwarte piet op een neger lijkt natuurlijk. suf van me.
onder andere ja
wat is zwarte piet dan voor wezen? :')
pi_119548144
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:14 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

onder andere ja
gewoon. zoiets als een smurf. maar dan groter en zwart. fantasie!
pi_119548153
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:14 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

onder andere ja
Waar moet jij nu na 5 dec over klagen?
Maar goed, sterkte met je kruistocht.
pi_119548221
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Beter dan rood met zwarte lippen.
Moet ik me nu gevleit voelen. :*
pi_119548249
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

gewoon. zoiets als een smurf. maar dan groter en zwart. fantasie!
meen je dit nou :')
pi_119548320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:17 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

meen je dit nou :')
ja. al dat moeilijke gedoe over discriminatie is gewoon onzin.
pi_119548401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja. al dat moeilijke gedoe over discriminatie is gewoon onzin.
dan ben je wel erg naief en algemeen niet zo goed ontwikkeld
een beetje kennis hierover mag je toch wel hebben,gezien het zo waardevol voor je is
pi_119548552
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:21 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

dan ben je wel erg naief en algemeen niet zo goed ontwikkeld
een beetje kennis hierover mag je toch wel hebben,gezien het zo waardevol voor je is
het is gewoon een traditioneel nederlands feestgebeuren. mensen die dat haten mogen van mij worden verbannen. :7
pi_119548673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is gewoon een traditioneel nederlands feestgebeuren. mensen die dat haten mogen van mij worden verbannen. :7
gelukkig bepaal jij niet wie er wordt verbannen
pi_119549040
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:09 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jij wilt dat mensen rekening met je houden omdat jij 1 van die mensen bent die zo graag die traditie in stand wil houden. Zij moeten rekening houden met jouw gevoelens over dit feest, maar jij wil geen rekening houden met gevoelens van hen.
Niemand hoeft rekening met hem te houden, doe gewoon niet mee als je het niets vindt. Verzin lekker een eigen feest waar je je wel prettig bij voelt.

Als je daar te weinig fantasie voor hebt ga je de kerstman maar vieren.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_119549207
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:38 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Niemand hoeft rekening met hem te houden, doe gewoon niet mee als je het niets vindt. Verzin lekker een eigen feest waar je je wel prettig bij voelt.

Als je daar te weinig fantasie voor hebt ga je de kerstman maar vieren.
Tuurlijk wel. Hij voelt er toch voor die traditie in stand te houden. Een ander niet. Die ander houdt rekening met zijn gevoelens door het feest te accepteren ondanks dat hij het naar vindt. Wat begrijp je niet? :')
pi_119550934
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:28 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

gelukkig bepaal jij niet wie er wordt verbannen
het nadeel van een democratie. voordeel is dat zwarte piet blijft bestaan :7
pi_119552843
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:42 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Hij voelt er toch voor die traditie in stand te houden. Een ander niet. Die ander houdt rekening met zijn gevoelens door het feest te accepteren ondanks dat hij het naar vindt. Wat begrijp je niet? :')
Moslims houden geen rekening met mijn gevoelens omdat ik het suikerfeest moet accepteren. Idem voor de Joden en Paascha, Indiers en hun lichtjesfeest. En geheel terecht, zij vinden die traditie klaarblijkelijk leuk dus waarom zou ik hen dat niet gunnen?

Lees het topic eens rustig terug en begrijp dat je een zure kneus bent die graag kinderen hun enige feestperiode wil ontnemen. Gelukkig, maar helaas voor jou, zullen Nederlanders ongeveer alles laten vallen als de discriminatiekaart getrokken wordt, maar niet als hun kinderen hieronder zouden moeten lijden.

Maar ga gerust ergens wonen waar ze geen Sint hebben, leef en laat leven.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_119555599
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:02 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Moslims houden geen rekening met mijn gevoelens omdat ik het suikerfeest moet accepteren. Idem voor de Joden en Paascha, Indiers en hun lichtjesfeest. En geheel terecht, zij vinden die traditie klaarblijkelijk leuk dus waarom zou ik hen dat niet gunnen?
Waarom is het suikerfeest kwetsend voor je?
quote:
Lees het topic eens rustig terug en begrijp dat je een zure kneus bent die graag kinderen hun enige feestperiode wil ontnemen.
quote:
Gelukkig, maar helaas voor jou, zullen Nederlanders ongeveer alles laten vallen als de discriminatiekaart getrokken wordt, maar niet als hun kinderen hieronder zouden moeten lijden.
Oh wat zullen de kinden lijden zonder zwarte Piet. :') Een wezen waarvan de meeste kinden en kennelijk zelfs nog volwassenen niet eens weten wat het is.

quote:
Maar ga gerust ergens wonen waar ze geen Sint hebben, leef en laat leven.
Vrijheid van mening dacht ik, maar omdat ik een andere mening heb moet ik in een ander land gaan wonen. Aardig van je :')
pi_119555704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:54 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Waarom is het suikerfeest kwetsend voor je?

[..]

[..]

Oh wat zullen de kinden leiden zonder zwarte Piet. :') Een wezen waarvan de meeste kinden en kennelijk zelfs nog volwassenen niet eens weten wat het is.

[..]

Vrijheid van mening dacht ik, maar omdat ik een andere mening heb moet ik in een ander land gaan wonen. Aardig van je :')
Me dunkt dat je je mening hebt gegeven. Denk dat nu iedereen die dit topic leest wel weet hoe je er over denkt.
Time to let it go?

Gun een ieder het zijne en je zult zelf ook tevreden zijn.
pi_119555762
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Me dunkt dat je je mening hebt gegeven. Denk dat nu iedereen die dit topic leest wel weet hoe je er over denkt.
Time to let it go?

Gun een ieder het zijne en je zult zelf ook tevreden zijn.
Opdonderen met mijn mening bedoel je?
pi_119555816
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:57 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Opdonderen met mijn mening bedoel je?
Nee, natuurlijk niet.
Maar ik denk dat het overduidelijk is hoe je er over denkt.
pi_119555917
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.
Maar ik denk dat het overduidelijk is hoe je er over denkt.
Kennelijk wordt het niet begrepen. Dus als ik in wil gaan op sommige posts waarom mag dat niet. Zeg je ook tegen mensen die het Sinterklaas willen houden dat ze moeten ophouden hun mening te geven omdat het nu wel duidelijk is. Lekker bevooroordeeld voor een moderator zeg. :')
pi_119555959
Santa ~:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')